Denk verschil in speelstijl, stingers/gla zijn niet echt gevaarlijk. Er moeten 3 raken voor een kill, bij 2 hit kun je meestal een noodlanding maken. Op sommige maps is thermal minder goed dan op andere. Op caspian is het wel echt noodzakelijk, vergeet niet thermal ook alle “flare” effecten weg haalt is gewoon chiller spelen voor een gunner. Zie je echt optimaal, wat ik overigens best knap vind, dingen spotten vanuit de lucht is ook een skill, heb je idd geen thermal nodig.Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 10:17:
[...]
Het punt is juist dat beide een counter-measure moet hebben om vijandelijk spervuur te ontkomen. En ik snap best dat je dingen wilt zien, maar zie je niet sowieso je doelen? Als ik op Wake Island opstijg van de carrier zie ik infanterie en voertuigen rijden zodra we een beetje omhoog zitten en kan ik gaan vuren. De minimale hoeveelheid zoom van de Thermal voegt daar niets aan toe en het hightlighten is schattig maar ook niet nodig, je ziet ze sowieso.
Dus ik blijf erbij dat je er weinig aan hebt, wat tegen het nut van flares echt niet opweegt. Als je met ECM het snelle piepen van een afgevuurde raket hoort ben je fucked. Als je flares hebt, en het is geen Javelin, dan kom je er nog prima van af. Zo overleven wij tripjes door het luchtruim boven zwaar vervuilde gebieden waar jij met je thermals elke tweede raket in je neus gepropt krijgt. Maximale schade doe je niet als je brandend en met de ventilator onder met mach 1 richting de grond vliegt
Met een goede gunner haal je chopper neer met tv guided, dus voor chopper vs chopper is flares ook niet super belangrijk. Bovendien kun je tijdens ECM altijd snel dalen zodat je blow radar hebt en unlockbaar bent terwijl je naar achter vliegt, zie je me ook doen in de viper movie in de eerste chopper fight. De gunner schiet net tijdens de beweging een tv guided daarom zie je net niet alles -> YouTube: Battlefield 3: Bringing back BF2 memories on Wake Island AH-1Z Viper footage (Gunner view).
http://www.twitch.tv/jannustitannus