Verwijderd

Zerosum schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 21:04:
Drivers will now get 50 points for “vehicle assist kills”. Pilot assist points will be increased as well.
Dus als tank driver krijg ik nu nóg meer punten? Jottem! Je kunt prima mensen neerhalen met je lmg, in combinatie met je main gun ben je vaak nog effectiever dan je gunner ook. Alleen ben je wat minder wendbaar, maar als je omsingeld bent door de vijand doe je sowieso iets fout.
Nee het enige waar het verschil tussen driver en gunner groot is, is de attack en de transport heli. Daar zou de passenger assist bonus omhoog mogen naar 50, maar verder vind ik het prima zo.

Verwijderd

Iemand enig idee waarom het spel bij dit schermpje blijft hangen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oQ9ZN.png

?? Ik krijg het maar niet weg. Kan het spel derhalve niet spelen.. Heb al trucjes als Repair geprobeerd op bf3 binnen Origin, maar helaas...

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-11 14:03
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 22:55:
Iemand enig idee waarom het spel bij dit schermpje blijft hangen:

[afbeelding]

?? Ik krijg het maar niet weg. Kan het spel derhalve niet spelen.. Heb al trucjes als Repair geprobeerd op bf3 binnen Origin, maar helaas...
Heb even google er snel bij gepakt. Krijg een oplossing voor de foutmelding bij het repairen. Dat die dan vast zit bij 100%
Repair Install stuck at Finalizing Update (100%)
Click on the X in the top right hand corner of that window.
Browse to your BF3 folder and you will find “bf3.exe_DiP_STAGED“.
Re-name it to bf3.exe.
Restart Origin.
Bron: http://www.jatochnietdan.com/games/battefield_3_fixes/

Dit is een oude link en gaat over de repair. Je kan het proberen, maar op eigen risico ofc :p Als niks werkt, moet je het gewoon compleet herinstalleren. Als dat ook niet lukt, zoek dan verder.

Verwijderd

NoFearCreations schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 17:40:
[...]

Maakt niet uit, nog steeds erg happy er mee!
En daar draait het uiteindelijk om!!
Als je er niet blij mee bent, is het spelen ook niks meer aan.

• Zen!th
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-09 11:10
Heeft er iemand nog plek voor mij in BF3? .. heb t namelijk pas gekocht, maar zonder teamplay vind ik er niets aan ..

Speel t niet zoveel, 2 avondjes in de week, voor de fun, niet pro!
Mijn origin 3nVyy, voor het geval iemand me toe wil voegen, en een keer uitnodigen:)

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-11 17:49
Kijk eens op www.Dirtyrottenlifetakers.nl

Wij hebben een eigen server en zijn met een man of 10 actief op een eigen TS, leeftijd 17 / 40 jaar en spelen BF3 voor de fun. Totaal niet op pro niveau :). Dit is btw niet bedoeld om reclame te maken, wellicht kan het beter via een DM?

En GoT heeft ook een actieve TS server. Kijk maar in de signature van Tsurany :).

[ Voor 19% gewijzigd door StealthyPeanut op 01-02-2012 08:50 ]

• Zen!th
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-09 11:10
Ok thanks :) ga dat ff doen. welke game modes spelen jullie meestal? en hardcore of softcore?
Ben al lvl 3 :O .. wil een sniper die echt kogels schiet btw, ipv een sniper die iets van .. paintball kogels schiet oid :(

Heb me aangemeld op DRL ;) kijken of dat was is, moet ik natuurlijk eerst ff uitvinden hoe TS werkt -.-

[ Voor 19% gewijzigd door Zen!th op 01-02-2012 08:49 ]

• Nielz1990
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-11 07:59
Ik zit meestal ook rond de 2 ;), dus dan heb je kans dat je onderweg naar mij ergens strandt :+

Intel Core i7 12700k, MSI RTX 3080 Gaming Z 10G, G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6000 CL36, Asus ROG Strix Z690-I Gaming Wifi, Samsung 980 Pro 1TB, Samsung 980 1TB, Phanteks Eclipse P200A DRGB, Phanteks Glacier One 240 MPH, Phanteks Revolt Pro 850w

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-11 12:10
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 20:39:
Iemand een idee hoe je de killcam overlay kan plakken op een custom afbeelding of filmpje? (Niet ingame natuurlijk).
Maak een screenshot (ingame) op het moment dat de killcam actief is. Daarna in photoshop oid. alles behalve de menu's (zou simpel moeten gaan, deze zijn immers statisch en rechthoekig) uitknippen en een .png met transparantie van maken. (Je zou in de transparantie ook een half transparante donkerblauwe kleur kunnen proppen zodat je de BF3 spawnscherm look krijgt...). De verkregen .png file kan je dan vervolgens over elk filmpje heenplakken en dan renderen... (je zou tussen de .png file en het filmpje nog een blur filter mee kunnen renderen om het blur effect te krijgen...)
Nielz1990 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 09:04:
[...]

Ik zit meestal ook rond de 2 ;), dus dan heb je kans dat je onderweg naar mij ergens strandt :+
Aannemende dat je niet de K/D bedoelt, dan moet ik zeggen dat dat erg knap zou vinden. Ik ben er nog niet veel van tegengekomen die consequent boven de 2 kills/minute blijven met een sniper, complimenten.

In een minuutje of 20 rush moet je dan 40 kills bij elkaar snipen, kan me weinig potjes herinneren dat ik dat gezien heb met enigszins gebalanceerde teams. Natuurlijk leent de ene map zich er beter voor dan de ander, maar tegen een team wat vol aanvalt (zowel aanvalllend/als verdedigend team) en niet in de eigen spawn blijft hangen, blijf je kwetsbaar als sniper. Zodra je gespot bent kan je van alle kanten gesupressed worden, moet je uitkijken voor counter-snipers, mortars en dan ook nog de jongens die vol naar je opstomen tegenhouden.

Nu heb ik ook niet het geduld om te snipen, het gaat me veels te traag en ik zie de lol absoluut niet in van liggen en wachten. Die speelstijl zal ik ook nooit goed onder de knie krijgen en kan wellicht daardoor moeilijk de effectiviteit goed beoordelen. Ik kom gewoon praktisch nooit doorslaggevende snipers tegen.

Offensive recons met PDW's zijn overigens naar mijn mening de meest effectieve rush klasse in hetspel, maar bolt action snipers rifles, tsja, ik zie het niet persoonlijk.
You sure? Volgens BF3stats kom je enkel met de M320 op een KPM hoger dan 2 uit. Met de M98B is het maar 1,13 en de SV98 zit op 0,84.
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 10:31:
Offensive recons met PDW's zijn overigens naar mijn mening de meest effectieve rush klasse in hetspel, maar bolt action snipers rifles, tsja, ik zie het niet persoonlijk.
Nope, medics all the way. Het is niet voor niets zo dat bij clanwars op rush en squad-rush in principe enkel medic gespeeld wordt. Een recon kan niks doen met reviven en verliest daardoor een hoop tickets. Al zijn teammates blijven dood liggen omdat hij geen defibs heeft. Een team vol medics aangevuld met engineers wanneer nodig is het beste.

[ Voor 54% gewijzigd door Tsurany op 01-02-2012 10:45 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11 20:59

superwashandje

grofheid alom

[...]

offensive recons met spawn beacon en sks sniper ftw :P

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• Zerosum
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-11 09:10
Daniel Matros @zh1nt0

It´s been quiet for a while but we are working on updates for the game which we will announce as soon as we´re satisfied with what we have

Zou mooi zijn als we een gratis mappie of twee krijgen, als community appreciation present zeg maar. Maar goed, het zullen in ieder geval een flink aantal fixes zijn. Per wapen andere eigenschappen van de attachments vind ik ook wel gaaf, dan komt er tenminste weer wat verschil in de wapens. Nadeel is dat het OP gezeur weer toe gaat nemen waarschijnlijk.
Zerosum schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:12:
Daniel Matros @zh1nt0

It´s been quiet for a while but we are working on updates for the game which we will announce as soon as we´re satisfied with what we have

Zou mooi zijn als we een gratis mappie of twee krijgen, als community appreciation present zeg maar. Maar goed, het zullen in ieder geval een flink aantal fixes zijn. Per wapen andere eigenschappen van de attachments vind ik ook wel gaaf, dan komt er tenminste weer wat verschil in de wapens. Nadeel is dat het OP gezeur weer toe gaat nemen waarschijnlijk.
Gratis mappen? :')
We hebben het wel over EA hoor. Dat ze nou niet zo evil meer zijn als Activision betekent niet dat het gratis word. We krijgen gewoon een DLC alla B2K en mogen €15 ophoesten. En dat nog 20 keer. :Y)
Het is tenminste nog een beetje waar voor je geld afgaande op B2K.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:32

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 22:25:
[...]
Dus als tank driver krijg ik nu nóg meer punten? Jottem! Je kunt prima mensen neerhalen met je lmg, in combinatie met je main gun ben je vaak nog effectiever dan je gunner ook. Alleen ben je wat minder wendbaar, maar als je omsingeld bent door de vijand doe je sowieso iets fout.
Nee het enige waar het verschil tussen driver en gunner groot is, is de attack en de transport heli. Daar zou de passenger assist bonus omhoog mogen naar 50, maar verder vind ik het prima zo.
Ik had gister anders een potje op Damavand Peak, waar ik continu als tankdriver bezig was. Ik stond iets van 20-2 en had proximity scan aan. Het vijandelijke team werd helemaal gek en op een gegeven moment zeg ik om mij heen op de radar 4 á 5 rode stippen, waren bijna allemaal supports die C4 wilden plakken :'). Op zo'n moment is het verrekte handig om een goede gunner te hebben!

Vaak bu'j te bang!

• Zerosum
Handig en supernoodzakelijk, ik heb nog wel es een gunner die denkt dat ie in een taxi zit...

• Richard P
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-11 14:21
Ik ben graag gunner in een tank of IFV, het is heel spannend om alles om je heen van je af te houden. Vooral als ze, zoals tom-562 zegt, C4 of mines proberen te plaatsen. Is ook de primaire reden dat zo'n wapen erop zit.
Zerosum schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:42:
Handig en supernoodzakelijk, ik heb nog wel es een gunner die denkt dat ie in een taxi zit...
Welcome to my world... :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• ronalddus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-11 13:21

ronalddus

Buffalo77

Een goede tankbestuurder + gunner in bijvoorbeeld strike at karkand kan echt het verschil maken of je de game wint of niet. Hangt beetje van het andere team af wat ze er tegen doen.

Hetzelfde bij een IFV, en erg snel en wendbaar, tegen infanterie dodelijk, je moet alleen de tanks vermijden, want dat lukt niet met een fatsoenlijke tegenstander

Buffalo77 | Pokemon Unite

• Facenoise
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-08 16:43
-tom-562 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:41:
[...]

Ik had gister anders een potje op Damavand Peak, waar ik continu als tankdriver bezig was. Ik stond iets van 20-2 en had proximity scan aan. Het vijandelijke team werd helemaal gek en op een gegeven moment zeg ik om mij heen op de radar 4 á 5 rode stippen, waren bijna allemaal supports die C4 wilden plakken :'). Op zo'n moment is het verrekte handig om een goede gunner te hebben!
Gister had ik op een 16p conquest server het probleem dat er 4 tanks voor onze base stonden. Ze hadden er zelfs een paar van ons gepikt waardoor wij alleen de LAV nog hadden en 1 tank. 600 ticket server was het en hun hadden er aan het eind nog 580 over ofzo... Was echt geen beginnen aan. Op een gegeven moment hadden ze de LAV ook ingepikt.. voor zover ik ze kon tellen voordat ik doodgeschoten werd hadden ze 4 tanks en 2 LAV's voor onze base staan.

Ook niemand die fatsoenlijk kon schieten bij me in de chopper... ik schoot al me rockets en had de disable hij begon met schieten en hij kon het niet eens afmaken.. ik bedoel je hebt maar 5 kogels nodig om het af te maken van de 30.. Evenals dat ze natuurlijk geen flares hadden :+

Toen maar ergens de heli geparkeerd en lekker gaan TVM-en kon helaas alleen elke keer een disable pakken, ze waren namelijk lekker aan het repairen.

Gelukkig werd het potje erna weer normaal.

• Blackvulcano
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-09-2020
DanielWW2 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:36:
[...]

Gratis mappen? :')
We hebben het wel over EA hoor...
Road to Jalalabad
Wake
Highway Tampa
Operation blue pearl

zijn destijds gratis vrijgegeven door ea/dice during bf2. En de boosterpacks na de final patch.
Blackvulcano schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:51:
[...]

Road to Jalalabad
Wake
Highway Tampa
Operation blue pearl

zijn destijds gratis vrijgegeven door ea/dice during bf2. En de boosterpacks na de final patch.
BF2 = 2005.
Toen was er nog geen DLC en masse voor elke game. We mogen betalen, reken er maar op.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:50

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik ben ook graag gunner in een tank. Driven gaat me somehow maar matig af en gunners hebben echt wel hun meerwaarde. Laat de driver zich maar met andere tanks bemoeien en met het op de weg houden van dat ding en laat de gunner gewoon AT opsporen en afmaken ;)
Ik vind het daarom ook wel jammer dat er weinig upgrades zijn waar gunners waar wat aan hebben (hoewel proximity wel een must is voor vervelende C4'ers).

• Blackvulcano
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-09-2020
DanielWW2 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:52:
[...]

BF2 = 2005.
Toen was er nog geen DLC en masse voor elke game. We mogen betalen, reken er maar op.
BF2 Final patch is september 2009.
En Armored Fury/Euroforces waren ook DLC's.

We zullen ongetwijfeld moeten gaan betalen voor komende DLC's maar een gratis mapje ala remake van Bocage/El Alamein/Stalingrad/Lost Village zou best tof zijn voor er tussendoor.
IceStorm schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:53:
Ik ben ook graag gunner in een tank. Driven gaat me somehow maar matig af en gunners hebben echt wel hun meerwaarde. Laat de driver zich maar met andere tanks bemoeien en met het op de weg houden van dat ding en laat de gunner gewoon AT opsporen en afmaken ;)
Ik vind het daarom ook wel jammer dat er weinig upgrades zijn waar gunners waar wat aan hebben (hoewel proximity wel een must is voor vervelende C4'ers).
Rijden is soms lastig in de tank en ik gebruik dan nog een pookje dat aan mijn G13 zit. Soms blijf je gewoon hangen of slip je weg als je van een heuvel af raced. In ieder geval is de tank een bijzonder krachtig wapen in BF3 als je een gunner hebt die weet wat hij doet. ;)

En zelf heb ik het liefst dat gunners op de flanken letten en kijken waar de loop van de tank op gericht staat en naar de andere kant kijken. Als je met je gunner allebei 180 graden beslaat ben je haast niet te mollen. :D

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-10 13:38
Een CITV mee lifter op een tank is ook ideaal. Helis zijn mijn grootste vijand, dan kan je tenminste ook nog wat terug doen. Sowieso als je een heli lasertagged worden ze meestal helemaal gek, gaan allerlei manoeuvres uithalen om maar van die lock af te komen. En tank met gunner + citv en de juiste accessoires is erg sterk.

• Nielz1990
  • Laatst online: 15-11 07:59
[...]

Aannemende dat je niet de K/D bedoelt, dan moet ik zeggen dat dat erg knap zou vinden. Ik ben er nog niet veel van tegengekomen die consequent boven de 2 kills/minute blijven met een sniper, complimenten.

In een minuutje of 20 rush moet je dan 40 kills bij elkaar snipen, kan me weinig potjes herinneren dat ik dat gezien heb met enigszins gebalanceerde teams. Natuurlijk leent de ene map zich er beter voor dan de ander, maar tegen een team wat vol aanvalt (zowel aanvalllend/als verdedigend team) en niet in de eigen spawn blijft hangen, blijf je kwetsbaar als sniper. Zodra je gespot bent kan je van alle kanten gesupressed worden, moet je uitkijken voor counter-snipers, mortars en dan ook nog de jongens die vol naar je opstomen tegenhouden.

Nu heb ik ook niet het geduld om te snipen, het gaat me veels te traag en ik zie de lol absoluut niet in van liggen en wachten. Die speelstijl zal ik ook nooit goed onder de knie krijgen en kan wellicht daardoor moeilijk de effectiviteit goed beoordelen. Ik kom gewoon praktisch nooit doorslaggevende snipers tegen.

Het heeft ook wel even geduurd voor ik zover was, gemiddeld heb ik met bijna 3100 kills met m98b een kpm ratio van 1,38 op mijn Battlelog. Haal echter tegenwoordig per potje vaak rond de 2 kpm, dus ik zie mijn gemiddelde kpm ook langzaam oplopen. Ik moet er echter wel bijzeggen dat ik de laatste tijd eigenlijk alleen maar TDM speel, waarschijnlijk scheelt dit ook wel.

Intel Core i7 12700k, MSI RTX 3080 Gaming Z 10G, G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6000 CL36, Asus ROG Strix Z690-I Gaming Wifi, Samsung 980 Pro 1TB, Samsung 980 1TB, Phanteks Eclipse P200A DRGB, Phanteks Glacier One 240 MPH, Phanteks Revolt Pro 850w

shenr schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 12:01:
Een CITV mee lifter op een tank is ook ideaal. Helis zijn mijn grootste vijand, dan kan je tenminste ook nog wat terug doen. Sowieso als je een heli lasertagged worden ze meestal helemaal gek, gaan allerlei manoeuvres uithalen om maar van die lock af te komen. En tank met gunner + citv en de juiste accessoires is erg sterk.
Zeker omdat guided shell gewoon een must is geworden in BF3. ;)
Op zich wel jammer want ik vond mijn LMG wel chill.

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:36
DanielWW2 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 12:02:
[...]

En de canister shells dan? Of zijn die niet erg effectief tegen andere tanks (heb ze zelf nog niet geunlocked).

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:57
Terrz schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 12:03:
[...]

En de canister shells dan? Of zijn die niet erg effectief tegen andere tanks (heb ze zelf nog niet geunlocked).
Die zijn tegen tanks vrij nutteloos, je kan er wel choppers uit balans mee schieten of ze verrot knallen.
Liefste heb ik echter guided shell op tank & airmaps en gebruik ik canister shells op bijvoorbeeld Damavand Peak en Seine River
Terrz schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 12:03:
[...]

Doen volgens mij geen schade. En ik heb liever een LMG want als je met je canister shell mist tegen een engi dan word er een RPG in je tank geboord. Met een LMG gooi je ook nog zijn aim eraf en dan rennen ze wel.

DanielWW2 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 12:02:
[...]

Enorm situatie afhankelijk. Tegen infantry wil je gewoon canister aangezien dat one shot kill is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• ronalddus

ronalddus

Buffalo77

Tsurany schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 12:09:
[...]

Enorm situatie afhankelijk. Tegen infantry wil je gewoon canister aangezien dat one shot kill is.
Maar moet een goede gunner en je main kanon is het meeste infanteriegespuis al verdwenen, eigenlijk zou ik alleen in back 2 karkand de canister shell boven de guided shell verkiezen.

Tegen een andere tank met guided shell red je het vaak niet, ook tegen heli's is het verrekte handig

[...]

Ik heb toch liever een LMG omdat ik nog wel eens een lading aan engi's achter me aan krijg en dan is een machinegeweer dodelijk.

• Zerosum
Als een tank mijn tank niet ziet en ik raak em eerst met mijn guided shell, heb je soms maar twee reguliere schoten nodig om em af te maken. Guided shell kan ook erg handig tegen andere tanks of IFV's/jeeps zijn.
Tsurany schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 10:44:
[...]
Nope, medics all the way. Het is niet voor niets zo dat bij clanwars op rush en squad-rush in principe enkel medic gespeeld wordt. Een recon kan niks doen met reviven en verliest daardoor een hoop tickets. Al zijn teammates blijven dood liggen omdat hij geen defibs heeft. Een team vol medics aangevuld met engineers wanneer nodig is het beste.
Uiteraard zijn 4 medics effectiever dan 4 offensieve recons. Wat ik daarmee wou zeggen is dat als ik een beacon op een goede locatie krijg en m'n squad spawnt er slim op (dwz, niet gelijk weggeven) dan is 9 van de 10 keer het andere team kansloos. Natuurlijk geldt dit voor publics en niet voor clan wars, goede spelers hebben direct door of er beacons staan of niet. 2 of 3 man kan ik er wel weghouden maar als een ervaren squad gaat jagen op een beacon is het snel klaar.

Medics hebben de beste wapens en kunnen zichzelf ook nog constant healen ergo, de meest effectieve klasse. Qua uitdaging vind ik dat ook de minste klasse om te spelen, ergens voelt het te makkelijk vergeleken met de andere klasses. Het is ook altijd wel lachen als je mensen ziet lopen met een M320, netto kan je zoveel meer kills halen in een ronde als je constant blijft leven dankzij je medkit.
Nielz1990 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 12:02:
[...]

Het heeft ook wel even geduurd voor ik zover was, gemiddeld heb ik met bijna 3100 kills met m98b een kpm ratio van 1,38 op mijn Battlelog. Haal echter tegenwoordig per potje vaak rond de 2 kpm, dus ik zie mijn gemiddelde kpm ook langzaam oplopen. Ik moet er echter wel bijzeggen dat ik de laatste tijd eigenlijk alleen maar TDM speel, waarschijnlijk scheelt dit ook wel.
Bij TDM krijg je veel meer mensen voor de loop natuurlijk. In Rush of CQ gaan snipers vaak van dekking naar dekking en dan ben je afhankelijk van de tegenpartij dat ze in je schootsveld lopen, je hebt daar als sniper zelf veel minder invloed op en dat resulteert doorgaans in lagere KPM's.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-11 19:34
Ik heb ook de guided shell, gebruik hem vooral om gepainte doelen te beschieten, het verbaast me hoe veel mensen zonder smoke rondrijden.

tegen rpg mannekes werkt de gunner wel aardig, verder probeer ik de rpg gewoon te dodgen en een javelin kan me niet raken vanwege de smoke, anders heb ik altijd nog de reactive armor.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• IceStorm
  • Laatst online: 07:50

IceStorm

This place is GoT-like!!!

DanielWW2 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 12:00:
En zelf heb ik het liefst dat gunners op de flanken letten en kijken waar de loop van de tank op gericht staat en naar de andere kant kijken. Als je met je gunner allebei 180 graden beslaat ben je haast niet te mollen. :D
Beetje afhankelijk van de map natuurlijk maar wel redelijk mee eens. Laat een tank maar 'vooruit' kijken. Als gunner ben je toch een slag wendbaarder.
Op bijv. Damavand geloof ik de achterkant wel, daar kan toch bijna niemand bij komen dus dan kijk ik als gunner ook naar voren. Op een wat meer open map als Firestorm kijk ik idd liever wat meer om me heen, veel spotten en dan komen we er wel.

Ik lift ook best vaak mee in CITV maar in mijn beleving zijn er maar weinig mensen met guided shells. Hoewel enkel een lock er bij zat heli's al voor zorgt dat ze soms in blinde paniek ergens tegenaan vliegen.

• Zerosum
Er zijn weinig dingen in BF3 die mij meer voldoening geven dan met guided shell een gepainte attackchopper neer te halen. In het begin hadden mensen niet eens door dat dat kon en de wtf's en fu's vlogen over de chat, heerlijk.
Zerosum schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 12:25:
Er zijn weinig dingen in BF3 die mij meer voldoening geven dan met guided shell een gepainte attackchopper neer te halen. In het begin hadden mensen niet eens door dat dat kon en de wtf's en fu's vlogen over de chat, heerlijk.
Jets zijn nog leuker. :P

Verwijderd

Ik ben zelf juist geen fan van guided shells. Heb ze natuurlijk wel geprobeerd, maar aangezien je loop maar zo'n 30 graden omhoog kan en de range beperkter is dan de CITV, vereist het in 99% van de gevallen zo veel planning dat het alweer te laat is.
Ook vanuit de heli gezien vind ik guided shells niet zo eng. Ik ben er mss twee keer mee gekilled en nog zoiets mee uit m'n heli gejaagd. Guided shells hoor je namelijk wel aankomen, dus als je na flares nog steeds een missle op je dak hebt, weet je dat het een guided shell is en spring je er zo snel mogelijk uit.

Maar als ik een SOFLAM/CITV lock op me krijg (en dat is helaas altijd maar een beetje gokken), ben ik zeker wel in paniek. Tegen de tijd dat de lock vast zit is m'n ECM-jammer ook op, dus is het voor iedere engineer met een javelin prijsschieten. Javelins ontwijken in een heli is vrijwel onmogelijk, dus tegen een samenwerkend duo is een SOFLAM/CITV lock gelijk aan een instant death.

• Zerosum
Ik wil mijn tank nog wel eens op een obstakel of klein richeltje zetten om die loop wat hoger te krijgen richting het vliegspul. Jets outrunnen die missile wel vaak, dus dat probeer ik niet eens meer. Attackchopper zijn wat mij betreft ook veel gevaarlijker, zeker met een goeie gunner. En als je hem dan neerhaald, heb je gelijk ook twee kills als ie vol zat.

Ik heb één keer het genot mogen smaken om een Huey op Oman uit de lucht te halen met die missile. 5 man zaten er in, multikill, flag defended (want ik stond bij D aan het strand), vehicle disabled en damaged, ik kreeg in één klap 1000 punten of zoiets erbij. Ik geloof dat mijn buren toen ook even wakker zijn geworden :-)

• Perconte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-11 11:42
Zoiets heb ik ook laats mee gemaakt in een volle amtrac. Enige nadeel is dat ik er in zat en dus werd kapot geschoten door een Javelin. Die kerel zal ook wel even uit zen stoel gekomen zijn :-)
Was laatst op Noshir Canals ofzo (geen idee hoe je het schrijft)

• Facenoise
Als chopper hoor je het verschil niet, zodra ik de pieppieppiep hoor dat iemand iets afgeschoten heb doe ik ECM, Vervolgens vlieg je een andere kant op en alles zal je missen(9van de 10 keer). Wat soms gezegt word is dat als iemand je gelocked heeft en ze heatseekers afvuurt de ECM dan niet meer werkt, dit is niet waar.

Ik merk het wel als het een soflam is meestal, meestal gewoon een gevoel als je ergens 2-3x binnen vliegt en telkens op de zelfde plek gelocked word.

Het leukste vind ik dan weer de LAV's uitschakelen, meestal zit ik in me eentje dus ga snel hoog vliegen spot de LAV en switchseat dan vuur ik een TVM af = disable en vervolgens vlieg je erop af met je rockets = kill. En dan maar hopen dat er weer niet 1 of andere jet tegen je aan bumped.. dat is ZO irritant! Hij krijgt geen kill want ik suicide mezelf.. en hij vliegt 9 van de 10 keer door..

• haarbal
Wel relaxed overigens dat zoveel heli's nu ecm hebben, de dubbel flare helo was altijd onkwetsbaar tegen stingers en de raketten van de mobile aa, nu kan je met de aa een missile schieten, nog wat ratelen met de normale gun, een seconde na de flares weer een missile proberen, of 2 (herlaadt net op tijd voor het 2e schot)

Al veel heli's op deze manier uitgeschakeld op grote afstanden.

Jammer alleen dat een hoop mensen als ze de aa hebben de basis niet meer uit gaan, het is de enige manier om tegen een team met goede piloten iets te beginnen. Zo kwetsbaar is die aa nou ook niet, alles wat je niet kan outgunnen kan je outrunnen.

en dat in je eentje tv missilen seatswitch truukje mogen ze ook wel eens fixen, nu zie je de heli als leeg voertuig als je dat doet en kan je niet locken.

[ Voor 11% gewijzigd door haarbal op 01-02-2012 13:02 ]

• Facenoise
haarbal schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 12:57:
Wel relaxed overigens dat zoveel heli's nu ecm hebben, de dubbel flare helo was altijd onkwetsbaar tegen stingers en de raketten van de mobile aa, nu kan je met de aa een missile schieten, nog wat ratelen met de normale gun, een seconde na de flares weer een missile proberen, of 2 (herlaadt net op tijd voor het 2e schot)

Al veel heli's op deze manier uitgeschakeld op grote afstanden.

Jammer alleen dat een hoop mensen als ze de aa hebben de basis niet meer uit gaan, het is de enige manier om tegen een team met goede piloten iets te beginnen. Zo kwetsbaar is die aa nou ook niet, alles wat je niet kan outgunnen kan je outrunnen.
Ik pak de mobile AA altijd als ik op een heli of jet wacht! Blijf om die reden dan ook in base, maakt ook niet echt uit want de jets vliegen zovaak over de base en de heli's niet totdat ze het niet kunnen laten om ff een base kill te maken..

Vorige keer ook iets leuks, ik stap in heli en word instantly gespawnkilled door een TVM, zie ik ze landen en proberen mijn/onze heli te pikken. Vervolgens spawn ik en ren naar de AA, ze konden het allebei niet navertellen en kreeg een ''bravo'' van het andere team. :+ en ik heel geniepig ''you probably wont do that again huh!''

• haarbal
Het maakt wel uit, want op de rest van de map heb je dan airrape.

kan je niet gewoon in de static aa gaan zitten dan?

Verwijderd

erikvandenberg schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 12:56:
Als chopper hoor je het verschil niet, zodra ik de pieppieppiep hoor dat iemand iets afgeschoten heb doe ik ECM, Vervolgens vlieg je een andere kant op en alles zal je missen(9van de 10 keer). Wat soms gezegt word is dat als iemand je gelocked heeft en ze heatseekers afvuurt de ECM dan niet meer werkt, dit is niet waar.
En hoe vaak word je door javelins gekilled op deze manier? Javelins geven geen 'pieppieppiep' namelijk en ik weet eigenlijk ook niet of ECM werkt tegen een afgevuurde javelin (dit zou je in een lege server moeten testen denk ik). Het enige wat je nu tegen javs kunt doen is je ECM gebruiken zodra je gelockt wordt en dan, op de gok, wegvliegen van de SOFLAM en hopen dat iemand anders dat ding neerhaalt. Of je moet precies weten waar 'ie staat en dan je guided rockets erop schieten.

Verwijderd

Blijkbaar vind Dice het noodzakelijk om helicopters extreem kwetsbaar te maken:

* nagenoeg géén verweer tegen Javelins;
* jets hebben voldoende aan één ronde 'sprayen' om je heli volledig te vernielen
* jets kunnen de heli rammen, krijgen de kill en kunnen gewoon doorvliegen
* soflam is opgericht om heli's te 'targetten'
* de Havoc is totaal ondergeschikt aan de Viper, Havoc's zijn vliegende tuinhuisjes
* TV missiles zie je wel afkomen, kan je ook geen bal aan doen

Langs de andere kant: met de chopper vliegen als piloot/gunner is GE-WEL-DIG, een ongelofelijke sensatie. Niks kan eraan tippen vind ik.

Een goed geolied chopper team kan een game volledig domineren...

• Knijnemans
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Knijnemans

Commit to the bit

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:27:
&
En daarom dus... :)

Maar zonder gekheid, de Havoc schijnt rechtgetrokken te gaan worden in een aankomende patch...

• Facenoise
haarbal schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:05:
Het maakt wel uit, want op de rest van de map heb je dan airrape.

kan je niet gewoon in de static aa gaan zitten dan?
Als dat ding toch leeg in de base staat? Dan heeft het zeker wel nut, in ieder geval meer dan geen want ik haal toch meerdere jets ermee uit de lucht.

En nope de static AA heeft geen missiles.
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:15:
[...]
En hoe vaak word je door javelins gekilled op deze manier? Javelins geven geen 'pieppieppiep' namelijk en ik weet eigenlijk ook niet of ECM werkt tegen een afgevuurde javelin (dit zou je in een lege server moeten testen denk ik). Het enige wat je nu tegen javs kunt doen is je ECM gebruiken zodra je gelockt wordt en dan, op de gok, wegvliegen van de SOFLAM en hopen dat iemand anders dat ding neerhaalt. Of je moet precies weten waar 'ie staat en dan je guided rockets erop schieten.
Ik ben echt bizar weinig door javelins gekilled, misschien 4-5x en dat is dan veel. Maybe wordt het gewoon weinig gebruikt in de games waar ik join maar het is echt zo.

Ik zou kunnen zweren dat ook javelins pieppieppiep geven, maar zoals ik al aangaf ben ik bizar weinig erdoor dood gemaakt, dus zeker weten doe ik het niet.

ECM zorgt ervoor dat ze de lock verliezen, of dat nou tijdens de vlucht van de raket is of nog voor het afvuren, ze verliezen de lock. Een heatseeker bv zal je dan ook voorbij vliegen of gewoon in de wilde weg een kant opvliegen, heel soms raakt die je per ongeluk wel.

Ben wel benieuwd naar hoe het met de javelin nou echt zit. anyone?

• Zerosum
Klinkt voor mij als de perfecte balans dus. Erg kwetsbaar bij een goed samenwerkende tegenstander en erg dominerend zonder tegenstand. Volgens mij werkt het dus zoals bedoeld, voor elk voertuig is er een perfecte countermeasure, mits je aan teamplay doet. Je kunt nog zo goed vliegen/gunnen, maar als er een antiair squad bezig is, kun je het shaken.

* nagenoeg géén verweer tegen Javelins;
Goede piloot en goede gunner kunnen behoorlijk goed locks ontwijken.

* jets hebben voldoende aan één ronde 'sprayen' om je heli volledig te vernielen
Een goed salvo van de heli-gunner legt ook een jet in no-time neer

* jets kunnen de heli rammen, krijgen de kill en kunnen gewoon doorvliegen
Wordt gefixed in de volgende patch

* soflam is opgericht om heli's te 'targetten'
Zie punt 1

* de Havoc is totaal ondergeschikt aan de Viper, Havoc's zijn vliegende tuinhuisjes
Wordt ook aangepast, DICE heeft al aangekondigt de Havoc's gelijk te trekken aan de Viper.

* TV missiles zie je wel afkomen, kan je ook geen bal aan doen
Dat is toch ook het doel van deze missles? Moeilijk om mee te raken maar dankzij de camera niet gevoelig voor chaff/flares/jammers.

Langs de andere kant: met de chopper vliegen als piloot/gunner is GE-WEL-DIG, een ongelofelijke sensatie. Niks kan eraan tippen vind ik.

Mee eens! Ik zou ook zo graag tanks kunnen locken met alleen de radar op de rotors boven de bosjes uit. Dan omhoog komen, hellfires afschieten en gaan!

• ronalddus

ronalddus

Buffalo77

Ik zie javalins/ guides missiles haakse bochten maken op een vierkante meter, soms zijn die dingen gewoon niet te ontwijken. Het probleem is ook dat je niet weer of er een heatseeker of laser guided rocket aankomt. Je doet vrolijk flares, maar helaas

Verwijderd

erikvandenberg schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:31:
Ik zou kunnen zweren dat ook javelins pieppieppiep geven, maar zoals ik al aangaf ben ik bizar weinig erdoor dood gemaakt, dus zeker weten doe ik het niet.
100% zeker dat dit niet zo is. Javs komen altijd uit het niets, soms heb je het geluk dat je 'm op ziet stijgen maar that's it. Nja, ik heb één keer gehad dat ik toevallig in 3rd person vloog (wat totaal niet handig is, behalve voor het overzicht) en de jav buggy om me heen cirkelde. Dat doen ze nog wel eens, raar genoeg, maar het is altijd een hit. Als je dat dus ziet kun je nog net uit je heli springen om een death te voorkomen.

Je hebt trouwens geen AA-squad nodig om een heli neer te halen. Een SOFLAM neerzetten en wachten tot een random iemand snugger genoeg is om door te hebben dat er heli's gelockt worden is genoeg. Verder kun je heli's nog counteren met de AA, jets en andere heli's. Alleen op Sharqi is dit dus beperkt, maar verder zie ik geen argument om javs zo stealthy te maken. Als ze dat fixen ben ik al een stuk tevredener.

• Facenoise
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:32:

Mee eens! Ik zou ook zo graag tanks kunnen locken met alleen de radar op de rotors boven de bosjes uit. Dan omhoog komen, hellfires afschieten en gaan!
Kan nu toch ook al? Wellicht iets hoger vliegen, combo laser painter + guided rocket.

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-11 18:20

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik heb dan zelf een sch**thekel aan choppers. Voornamelijk omdat er weinig tegen gedaan wordt, heb pas één keer mee gemaakt dat ik een chopper kon locken met me javelin, en het altijd dezelfde zijn die een heel potje in die dingen aan het whoren zijn. En als je ze dan op de grond tegenkomt, kunnen ze nog geen deuk in een pakkie boter schieten. En de Igla is gewoon zwaar kl*te...

Meeste recons zijn ook te beroerd om een soflam neer te zetten.

[ Voor 8% gewijzigd door NoFearCreations op 01-02-2012 13:43 ]

---RAWE CEEK!!!---

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Dit.
Ik speelde eerst altijd met guided missiles. Maar daar heb je niks aan tegen infantery. Alleen op grote open maps zoals Caspian Border is guided missile handig. Als je reactive armor hebt kom je trouwens ook een heel eind met alleen je kanon tegen een tank. Zelfs op firestorm en kharg island speel ik vaak nog met canister shell. Firsestorm kan je heel snel met je tank wegkomen en achter een andere tank sneaken. Op Kharg Island is Canister Shell aardig effectief, aangezien er heel vaak infantery los loopt (bij de offices enzo) en veel poppetjes met de jeeps enzo aan komen rijden.

Vaak bu'j te bang!

erikvandenberg schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:41:
[...]

Kan nu toch ook al? Wellicht iets hoger vliegen, combo laser painter + guided missile.
Natuurlijk kan het deels, maar het heeft gewoon nog niet de charme van de laatste AH-64 in actie! 8 tanks spotten en locken vanuit dekking, fire-and-forget en dicht tegen de boomgrens aan weer terugvliegen!

• Zerosum
Als wij als onze AA-squad spelen is er één SOFLAM-mer, twee engies en een support. De javs vliegen als warme broodjes over de wolkenloze toonbank, erg effectief. Nog leuker als ook andere engies meedoen, een keer zes jav's achter een chopper zien aanvliegen :-)

• ronalddus

ronalddus

Buffalo77

De aanpak bij BFBC2 was best wel goed, je had skill nodig om die dingen neer te halen. Je kon het op de 'makkelijke' manier doen (tracer dart + Carl Gustav), maar de piloot kon dat counteren dmv. flares.

De AT4 was lastig, maar kon je oefenen. Hoe beter de piloot hoe moeilijker het was om hem neer te schieten. Nu is het alles of niets, de Isla stingers zijn makkelijk te counteren door de combinatie van gunner en piloot (2x flares), maar tegen de laser guided weapons wordt het gewoon erg lastig en verreist geen enkele skill.

• Facenoise
NoFearCreations schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:42:
Ik heb dan zelf een sch**thekel aan choppers. Voornamelijk omdat er weinig tegen gedaan wordt, heb pas één keer mee gemaakt dan ik een chopper kon locken met me javeling, en het altijd dezelfde zijn die een heel potje in die dingen aan het whoren zijn. En als je ze dan op de grond tegenkomt, kunnen ze nog geen deuk in een pakkie boter schieten. En de Igla is gewoon zwaar kl*te...
equip maar eens een stinger en kijk hoe snel ze weg vliegen als je ze locked.

Leuk ding van gister ook, zit in een chopper tegen een LAV, ik kill hem 75% ongeveer en hij schiet me chopper verrot dus ik spring eruit doe gelijk me chute en schiet vanuit de lucht met me rocket zo richting zijn LAV en kill hem! was echt een ''haha yay ik win alsnog'' momentje voor mij.

Verwijderd

NoFearCreations schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:42:
en het altijd dezelfde zijn die een heel potje in die dingen aan het whoren zijn.(...) En de Igla is gewoon zwaar kl*te...

Meeste recons zijn ook te beroerd om een soflam neer te zetten.
Over chopper-whores gesproken: erg vervelend ja. Zit je als gunner bij een van die mensen, weigeren ze gewoon op te stijgen zonder hun gunner. Eerst weigerde ik lekker mee, maar dat betekend in de praktijk dat je al die tijd geen chopper en 3 man minder in het spel hebt. Als ik op dat moment C4 bij heb en het niet de eerste keer is, wil ik ze nog wel eens neerhalen met m'n C4.

Igla is idd useless. Die keren dat je al raakt is het 45% en vliegt de chopper lachend een stukje weg om te healen. Geen idee hoe die dingen nu zijn, maar in het begin verloren ze nog constant lock ook, of vloog een gelockte missle totaal de andere kant op.
Van mij mogen igla's ook zonder lock afgevuurd worden, waardoor ze een soort RPG met minder ammo en slechtere aim worden, maar dan wel met de mogelijkheid om te locken op air.

De reden dat er nauwelijks random SOFLAMs neergezet worden is dat je er geen punten voor krijgt. Dit zou gefixt worden geloof ik, zodat je 50 punten oid krijgt per hit. Dan wordt het een stuk aantrekkelijker om er een neer te zetten.

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-11 18:20

NoFearCreations

3DPrint the world!

Stinger kan ik helemaal net kiezen bij Engineer, alleen RPG, Igla, Javelin?

---RAWE CEEK!!!---

Verwijderd

Stinger == igla. US en RU varianten.

• evil kim
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-11 14:18
Heb met dat ding maar eens alle 10 schoten "prijs"
Dus neem 'k gewoon de rpg om lekker snel vanachter cover te komen en een tank te raken

• Facenoise
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:50:
[...]
Over chopper-whores gesproken: erg vervelend ja. Zit je als gunner bij een van die mensen, weigeren ze gewoon op te stijgen zonder hun gunner. Eerst weigerde ik lekker mee, maar dat betekend in de praktijk dat je al die tijd geen chopper en 3 man minder in het spel hebt. Als ik op dat moment C4 bij heb en het niet de eerste keer is, wil ik ze nog wel eens neerhalen met m'n C4.
Dat heb ik nou ook af en toe, wilt hij gewoon niet opstijgen! Dan maar gelijk gezegt oke, im going for some coffee en binnen 20 sec was hij opgestegen. Kinderachtig is het wel al snap ik zijn punt ook wel met een vriend op TS is het gewoon leuker.

• Facenoise
evil kim schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:54:
Heb met dat ding maar eens alle 10 schoten "prijs"
Dus neem 'k gewoon de rpg om lekker snel vanachter cover te komen en een tank te raken
Na 3 weken met de stinger/igla gespeelt te hebben dient hij maar voor 1 doel, dingen wegjagen en dan ook alleen maar wegjagen.

Je kan beter de igla equippen, als er een heli laag vliegt kan je hem ook nog raken met beetje geluk, dat en je bent tegen ground units(tanks,LAV) veel effectiever.

sorry voor de dubbel post! had ut ff niet door dat ik de laatste was, normaal geeft hij dat tog aan?

[ Voor 9% gewijzigd door Facenoise op 01-02-2012 13:59 ]

Verwijderd

Als mijn gunner niet bij me zit, dan zeg ik via voice dat 'ie niet zo sloom moet zijn :P En dan stijg ik op en maken we wat kills. Minder dan als ik samenwerk ja, maar je kunt niet alles hebben in een spelletje. Het enige moment waarop ik dat soort grappen uit haal is als iemand uit m'n heli stapt om te repairen en daarna z'n plek gejat wordt. Dat is gewoon laag.

• osmosis
  • Registratie: December 2009
Ik weiger ook mensen in me chopper.
vooral wanneer ze serieus hard zuigen
van hoover ik heel mooi zodat HUN die irritante infanterie op de grond kunnen neermaaien
vervolgens doen ze gewoon niks. dus ik ga terug na mainbase zeg tegen gunner " eruit.. je zuigt " wordt meestal niet in dank afgenomen. Vervolgens weigeren ze uit de gunner positie te gaan
Fine with me.... ik stijg op en ga na een rustige plek buiten de combat zone
daar geef ik meneer een welverdiende headshot met me G18C
Stijg weer op. en pik een deugdelijke gunner op ;)

• Accident
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

En zo leren ze we het nooit, ook mijn reden never in een chopper te stappen...

• Zerosum
En daarna doet ie dat bij jou, reden dat ik geen HC speel...

• osmosis
  • Registratie: December 2009
Accident schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 14:04:
Ik verwacht niet enorme skills. maar wel mimimaal wat hulp vooral als ik ze een mooie gelegenheid geef
Bijv hooveren boven een aardig drukke plek. dan verwacht ik wel dat meneer gunner doet wat hij hoort te doen
namelijk mensjes onder ons volschieten met lood

• evil kim
Idd, ik ga meestal ook over slaan tenzij hij zou opstijgen zonder gunner, maar das dan weer een "mindere" piloot en zo kan je bijna nooit deftig leren spelen als gunner

Verwijderd

Als ik als piloot boven een vlag hover, kijk ik recht vooruit. Zie dus niet wat er onder me gebeurt. Toch kan ik op de mini-map zien dat er 3 vijanden lopen en als je na 6 seconden bijna perfect stil hangen nog niet eens iets geschoten hebt, vraag ik me toch wel af of je überhaupt hersenen hebt. Dan nog vlieg ik rustig door, maar besta je als gunner voor mij niet meer. Dan ga ik doen waar ik zin in heb, zodat ik iets raak.
Je hebt lerende gunners en slechte idiote gunners.

• evil kim
jterpstra schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 14:05:
[...]

Ik verwacht niet enorme skills. maar wel mimimaal wat hulp vooral als ik ze een mooie gelegenheid geef
Bijv hooveren boven een aardig drukke plek. dan verwacht ik wel dat meneer gunner doet wat hij hoort te doen
jterpstra schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 14:05:
[...]

Dat is inderdaad wel idioot 8)7
Ik knal altijd, maar ben niet altijd even efficient |:(

[ Voor 3% gewijzigd door evil kim op 01-02-2012 14:11 ]

• Facenoise
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 14:07:
[...]
Als ik als piloot boven een vlag hover, kijk ik recht vooruit. Zie dus niet wat er onder me gebeurt. Toch kan ik op de mini-map zien dat er 3 vijanden lopen en als je na 6 seconden bijna perfect stil hangen nog niet eens iets geschoten hebt, vraag ik me toch wel af of je überhaupt hersenen hebt. Dan nog vlieg ik rustig door, maar besta je als gunner voor mij niet meer. Dan ga ik doen waar ik zin in heb, zodat ik iets raak.
Je hebt lerende gunners en slechte idiote gunners.
haha echt he! Dit is zo herkenbaar!

Zo te horen speel je veel chopper? Wat is je BF3 naam dan add ik je aan de heli platoon, kan je makkelijk zien wie er veel choppers spelen omdat battelog nog steeds geen friend groups heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door Facenoise op 01-02-2012 14:14 ]

• Knijnemans
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Knijnemans

Commit to the bit

erikvandenberg schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:56:
[...]

Dat heb ik nou ook af en toe, wilt hij gewoon niet opstijgen! Dan maar gelijk gezegt oke, im going for some coffee en binnen 20 sec was hij opgestegen. Kinderachtig is het wel al snap ik zijn punt ook wel met een vriend op TS is het gewoon leuker.
Ik heb ook wel eens geweigerd om uit te stappen, toen besloot meneer de piloot (op een non-HC server) om op te stijgen, en 3 seconde later de heli met ons beiden erin (bewust) zijdelings de runway in te laten crashen.. 2 suicides en 45 seconden geen nieuwe heli in de lucht... Zegt meneer doodleuk via de chat "I said get out" 8)7

• evil kim
erikvandenberg schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 14:13:
[...]

Heb je zelfs in jeeps vaak, dit er iemand bij aan de gun, vertraag je wat zodat ze netjes iedereen kunnen afknallen, doen ze niet, en krijg je een rpg op je }:O

• Facenoise
Knijnemans schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 14:14:
[...]

Ik heb ook wel eens geweigerd om uit te stappen, toen besloot meneer de piloot (op een non-HC server) om op te stijgen, en 3 seconde later de heli met ons beiden erin (bewust) zijdelings de runway in te laten crashen.. 2 suicides en 45 seconden geen nieuwe heli in de lucht... Zegt meneer doodleuk via de chat "I said get out" 8)7
Na 5 nutteloze gunners snap ik de frustratie bij hem ook wel. :+

Wat ook irri is als iemand aan het opstijgen is en ziet me aan komen rennen toch opstijgen zonder mij en gewoon vrolijk weg vliegen. Vaak pak ik dan de transport heli en bump ik hem en crasht hij daardoor, meestal krijg je dan een reactie in de chat, vervolgens vertel je hem dattie maar even had moeten wachten. Voelt lekker bevredigend aan whaha :+

• HertogJack
  • Laatst online: 15-11 17:51
erikvandenberg schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 14:18:
[...]

Wat ook irri is als iemand aan het opstijgen is en ziet me aan komen rennen toch opstijgen zonder mij en gewoon vrolijk weg vliegen. Vaak pak ik dan de transport heli en bump ik hem en crasht hij daardoor, meestal krijg je dan een reactie in de chat, vervolgens vertel je hem dattie maar even had moeten wachten. Voelt lekker bevredigend aan whaha :+
Hehe die is nice, ga ik ook eens proberen volgende keer :D

psn: HertogJack

Verwijderd

erikvandenberg schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 14:18:
Alleen is het in de meeste gevallen niet het geval. Het is dan iemand die z'n vriendje belangrijker vind dat het team en daar dus ook heel wat voor wilt opofferen.
En sowieso, als je 5 nutteloze gunners hebt gehad, is dat geen reden om een nieuw iemand te weigeren. Als je weer dezelfde personen krijgt kan ik me er nog íets bij voorstellen.

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:30

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:59:
Als mijn gunner niet bij me zit, dan zeg ik via voice dat 'ie niet zo sloom moet zijn :P En dan stijg ik op en maken we wat kills. Minder dan als ik samenwerk ja, maar je kunt niet alles hebben in een spelletje. Het enige moment waarop ik dat soort grappen uit haal is als iemand uit m'n heli stapt om te repairen en daarna z'n plek gejat wordt. Dat is gewoon laag.
Zelfde met de andere voertuigen:

Ik zit al 10 min in een tank en stop omdat er een rij mijnen voor me ligt. Gunner is bezig om een aantal gastjes op +- 30 meter afstand neer te schieten. Dus ik stap uit om te repareren (Moest helaas zelf omdat m'n gunner geen engineer was) stapt er een of andere dodo in de tank, rijdt 3 meter naar voren en wordt opgeblazen door het rijtje mijnen waar ik net voor gestopt was. |:(

Ik sta met de jeep naast punt B op karkand, zo geparkeerd dat ik net richting A kan kijken en daar gastjes kan schieten. Stapt er iemand in die de jeep als taxi gebruikt om naar B toe te rijden ..wtf gast, das echt letterlijk 10 meter. Ik sta daardoor in de open straat en krijg meteen een RPG in de zijkant. wtf gast loop dan gewoon naar dat punt en laat mij intussen dekking geven vanaf de plek waar ik stond. |:(

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• Facenoise
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 14:24:
[...]
Alleen is het in de meeste gevallen niet het geval. Het is dan iemand die z'n vriendje belangrijker vind dat het team en daar dus ook heel wat voor wilt opofferen.
En sowieso, als je 5 nutteloze gunners hebt gehad, is dat geen reden om een nieuw iemand te weigeren. Als je weer dezelfde personen krijgt kan ik me er nog íets bij voorstellen.
Na 5x genadeloos uit de lucht gehaalt worden door de enemy chopper omdat je gunner geen flares heeft en niet raak kan schieten vanwege de schietpolio... Is dit voor mij wel een reden om weg te vliegen omdat ik frustratie heb dat ik de enemy chopper niet neerkrijg door de slechte gunner. Zelfs in me eentje ben ik beter dan vanwege seatswitch.

Ik ben trouwens nog nooit weggevlogen omdat me maatje er niet inzat(heb ik ook niet echt). Vaak in het begin van een nieuwe ronde komt er al iemand in je chopper gespawnt en moet je ook gelijk vragen welke dingen hij in de chopper gebruikt en op mekaar afstellen. Als hij niet antwoord weet je meestal al dat hij slecht is, iemand die actief chopped whored wilt dat namelijk graag ook weten!
Nog even over die stinger. Ik heb daadwerkelijk 2 keer iets uit te lucht geknald. Een keer een SU 25 met de 5de missle en laatst Buttcracker zijn heli gesloopt maar hij was al geland en eruit gestapt toen de tweede insloeg.

Die dingen zijn gewoon waardeloos. Hoe bedoel je dat een jet ze eruit vliegt en een heli er twee nodig heeft. :/

En ik vind mezelf een redelijk gunner die bijna zijn diploma mag ontvangen. :Y)

• Facenoise
DanielWW2 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 14:30:
Nog even over die stinger. Ik heb daadwerkelijk 2 keer iets uit te lucht geknald. Een keer een SU 25 met de 5de missle en laatst Buttcracker zijn heli gesloopt maar hij was al geland en eruit gestapt toen de tweede insloeg.

Die dingen zijn gewoon waardeloos. Hoe bedoel je dat een jet ze eruit vliegt en een heli er twee nodig heeft. :/

En ik vind mezelf een redelijk gunner die bijna zijn diploma mag ontvangen. :Y)
van de 198 shots met stinger zijn er weliswaar 5 raak(kills) bij mij en de KPM is 0.05. Heb het dan ook opgegeven en de igla gepakt, zorgt voor veel meer kills en hits en betere KPM = 0,75 ong(ik ren er nog wel eens mee).

[ Voor 11% gewijzigd door Facenoise op 01-02-2012 14:36 ]

Verwijderd

Igla: 2 kills, 97 shots fired, 26.8% accuracy, 0,12KPM
Stinger: 1 kill, 89 shots fired, 14.6% accuracy, 0,06KPM

Wat deed ik er lang over om in te zien hoe bagger die dingen waren :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2012 14:39 ]

• evil kim
Waar ze wel handig voor zijn is locken op een heli, die gooit flares uit en dan iemand anders laten schieten. maar krijg je zelf geen punten voor

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:43

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Het is inderdaad erg jammer dat de M136 AT4 niet in BF3 zit. Je moest er in BFBC2 veel mee oefenen, maar daarna was de lol des te groter. Meestal zag je in de map dan algauw geen choppers meer opstijgen... ;)

Wat betreft het claimen van de chopper: ik moet steeds weer aan het BF2 "mine, mine, mine" fimpje denken.

Specs

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 14:37:
Igla: 2 kills, 97 shots fired, 26.8% accuracy, 0,12KPM
Stinger: 1 kill, 89 shots fired, 14.6% accuracy, 0,06KPM

Wat deed ik er lang over om in te zien hoe bagger die dingen waren :+
Voor statshoeren is het niet het goede wapen nee, maar als je het spel speelt, als team, helpen ze wel.
Ik haal ten eerste meer kills ermee dan de klaaghalzen, met accuracy rond de 30% voor beide ongeveer 8 kills/100 shots, maar veel boeiender is het feit dat je als je een heli aantikt met zo'n ding hij disabled is, en tenzij ze er snel mee naar een veilige plek vliegen om te repareren het ding dus binnenkort stuk gaat en je twee voetgangers op je kerfstok hebt. Zeker als je met twee man met AA raketten loopt en een beetje fanatiek op helis inwerkt kun je op vliegkaarten je tegenstander de inzet van een heli écht heel moeilijk maken zelfs als ze flares en ECM gebruiken. Overigens is twee man met Stinger/Igla in je Venom ook wel een handig iets...

Als je helemaal alleen tegen vliegdingen moet vechten zijn ze niet echt optimaal (zeker niet als ene heli 2x flares heeft, dat ga je gewoon niet winnen) maar als je ALLEEN tegen vliegdingen aan het rellen bent ben je met een Javelin evengoed verloren, want je hebt geen Javelin + SOFLAM class.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Meelobee schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 14:27:
[...]

Zelfde met de andere voertuigen:

Ik zit al 10 min in een tank en stop omdat er een rij mijnen voor me ligt. Gunner is bezig om een aantal gastjes op +- 30 meter afstand neer te schieten. Dus ik stap uit om te repareren (Moest helaas zelf omdat m'n gunner geen engineer was) stapt er een of andere dodo in de tank, rijdt 3 meter naar voren en wordt opgeblazen door het rijtje mijnen waar ik net voor gestopt was. |:(

Ik sta met de jeep naast punt B op karkand, zo geparkeerd dat ik net richting A kan kijken en daar gastjes kan schieten. Stapt er iemand in die de jeep als taxi gebruikt om naar B toe te rijden ..wtf gast, das echt letterlijk 10 meter. Ik sta daardoor in de open straat en krijg meteen een RPG in de zijkant. wtf gast loop dan gewoon naar dat punt en laat mij intussen dekking geven vanaf de plek waar ik stond. |:(
Waarom blaas je niet eerst de mijnen op? Dat is een halve seconde werk. Daar verdien je heel snel veel ribbons mee

Vaak bu'j te bang!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:30

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

-tom-562 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 15:00:
[...]

Waarom blaas je niet eerst de mijnen op? Dat is een halve seconde werk. Daar verdien je heel snel veel ribbons mee
Omdat ik geen granaten had en de tank op ontploffen stond.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Verwijderd

Tenzij ik een geheime upgrade heb voor m'n heli's, doen ze maar 45% damage; geen disable dus. Als je na je 2x countermesures alsnog wordt geraakt ben je als het goed is al lang weg met je heli, dus die 2e hit komt bijna nooit voor. Zo wel, dan heb je nog 10% om te landen, wat meestal ook niet zo'n probleem is (tenzij je echt als een idioot vliegt en altijd maar boven de actie blijft).
Ja, je bent wat tijd kwijt, maar verder zijn ze echt niet gevaarlijk voor heli's.

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
[...]

Zo te horen speel je veel chopper? Wat is je BF3 naam dan add ik je aan de heli platoon, kan je makkelijk zien wie er veel choppers spelen omdat battelog nog steeds geen friend groups heeft.
Zal je vanavond wel ff joinen als je er bent, begin de gunner smaak ook wel te pakken te krijgen ;)

http://battlelog.battlefi...how/19149188/1/355271289/

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Verwijderd

Zie je edit nu pas :P Chikkenstorm is de naam.

• Facenoise
evilpin0 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 15:09:
[...]

Zal je vanavond wel ff joinen als je er bent, begin de gunner smaak ook wel te pakken te krijgen ;)

http://battlelog.battlefi...how/19149188/1/355271289/
Ik zal er rond etenstijd wel even zijn! Je stond al ge-add zag ik!
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 15:15:
[...]
Heb je ge-add, moet je eerst als vriend hebben zo te zien.

[ Voor 23% gewijzigd door Facenoise op 01-02-2012 15:17 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 15:15:
[...]
Mocht iemand me willen toevoegen (pilot/gunner): MacE501 8)

• Facenoise
Vind me nieuwe dogtag wel leuk!

''Start walking'' Anti vehicle dogtag

• Accident
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Ja ok dan snap ik de frustratie ;)

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:36
erikvandenberg schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 15:55:
Vind me nieuwe dogtag wel leuk!

''Start walking'' Anti vehicle dogtag
Ja die gebruik ik ook :).

Zijn er nog acties om extra dogtags te verkrijgen? Gewoon voor het hebben :P
Pagina: 1 ... 76 ... 220 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou het ontopic, gezellig en vermijd de slowchat. Het is tevens niet gewenst om cheaters te benoemen en willekeurige posts over servers in dit topic.

Voor de console versie van Battlefield 3 is een apart topic.

Voor problemen met Battlefield 3 kun je terecht in [Multi] Battlefield 3 - Problemen Topic.