Tsurany schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:53:
Jup, 1700 euro aan inkomsten uit contributie en net geen 700 euro aan serverkosten. Gmail is idd wel leuk wat dit betreft maar ik wil gewoon een SMSje krijgen, vind ik leuker, voelt echter. Email is zo standaard, zo saai. een SMSje dat binnen komt is spannend!
Tsurany schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:58:
[...]

Technisch nog steeds niet mogelijk helaas.

[...]

SMSje heeft een veel beperktere opmaak en heeft een ander icoontje in m'n notification bar, dat maakt het al een stukje leuker!
Afbeeldingslocatie: http://images.cheezburger.com/completestore/2011/6/11/30f549a8-4f2b-4d77-90e4-37ce8e8d29b3.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Asgaro op 04-01-2012 12:18 ]

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06:34
Denk niet dat hij een grapje maakt ;) (hoop ik althans, anders nam ik het veel te serieus...haha)

Alhoewel.. 188 leden aangemeld ja ? lijkt me inderdaad wel veel.. of ik reken verkeerd...?

Wat ik echter wel lees op de clansite dat het geld puur en alleen voor serverkosten zal worden gebruikt.. en dat de kosten per kwartaal dus zullen verschillen al naar gelang het aantal aanmeldingen (logisch). Als ik dit zo lees kan het abogeld dus ruim gehalveerd/bijna door 3 worden gedeeld na dit kwartaal bij gelijk aantal leden? Dan doe ik mee, al is natuurlijk 9 eu per kwartaal al peanuts...

[ Voor 6% gewijzigd door GeeEs op 04-01-2012 12:43 ]

Verwijderd

Beter. Joinde jullie net even op teamspeak en was positief verrast dat er leven was op TS. Zat eerst bij een ander forum maar het teamplay bij deze is zo goed als dood en de overige spelers zitten alleen nog op de 24/7 metro te hoeren bij de trappen.

Bekijk de teamplay even de komende dagen en als het bevalt dan wil ik mijn ook wel bij de GotBF clan voegen.

• GeeEs
roy-t schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:31:
[...]

Ja maar een tank is meteen al beschermd, je moet 3 keer flink geraakt worden voordat er wat aan de hand is, en een tank begint meteen met een super effectief wapen (een dik kanon) terwijl de fighter na 1 goede hit al disabled en begint met een minder effectief wapen (guns) maar ben nu al bijna bij de 2e unlock dus dan heb ik heat seaking missiles en dan gaat de fun echt beginnen! (Hoewel ik niet een erg goede vlieger ben is het wel leuk om te doen) dan nog bommen vinden maar die zitten een stuk verder.
Ik denk dat een tank ik het echt "real life" ook standaard een veel beter gepanserd/beschermd voertuig is dan een jet (no pantser whatsoever). Pas na een extreem gedegen opleiding (die vele malen moeilijker is dan tankdriven) zal je F16 piloot zijn. Een tank kan elke harrie die knopjes kan drukken en een beetje know how van sturen en gasgeven heeft wel wegkomen. (ok, ik overdrijf wellicht wat, maar je snapt mn punt wel)

maw.. als ik met mn revolver/gun in theorie een F16 die met brullende turbines wil opstijgen in de motor schiet, is de kans al groot dat het hele vliegtuig, of in ieder geval de turbine volledig totall los is/explodeert. Op een tank zal een RPG in real life op het pantser nauwelijks effect hebben. Pas met speciale pantser doorborende patronen zal ik enig effect bereiken.

[ Voor 14% gewijzigd door GeeEs op 04-01-2012 12:54 ]

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10 13:36

Murk

Is this thing on?

Hurtebise schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:59:
Ik heb na de m249 wel al behoorlijk wat wapens vrijgespeeld maar deze amper gebruikt, waardoor de upgrades op deze latere wapens achterblijven. Heb al wat getest, maar door de leuke upgrades op de m249 (scopes, ...) blijf ik deze liever gebruiken. Wat is jullie favo wapen voor de support?
In het begin speelde ik vooral support, en ben net als jou bij de M249 blijven hangen. De PKP is me te traag, de M240B heb ik nog weinig mee gespeeld maar voelde ook niet zo vertrouwd aan. Áls ik support speel (voornamelijk om met C4 te klooien) dan staat ie meestal op M249. Maar een enkele keer, als ik in een rambo bui ben, kies ik liever de DAO-12, dat knalt me toch lekker weg zeg :D (goed voor me accuracy stat :+ )

Maar laatste tijd speel ik vooral Assault, en dan de AEK-971, wat een heerlijk wapen is dat.

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Verwijderd

Was gisternacht op een mooie server: ding kickte bij een hoge kdr :D. Heb een paar teamleden gekicked zien worden die rond de 25-0 zaten 8)7 . Gelukkig was ik zelf in een rush buit en kwam ik niet daarbij in de buurt, maar het is wel vrij debiel.

Verwijderd

PKP is echt een beest. Bokken als een wild paard, maar als je em ingezoomd houd, dan kan je em mooi on target houden. Weinig spread met een beetje beleid.
En hard hitting: 34 damage op korte afstand, dus met 3 schoten is je tegenstander dood.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-11 17:49
NoFearCreations schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:43:
Iemand tips om snel support te levelen? Wil mortars unlocken, zat zelf te denken aan paar potje metro en dan veel ammo neer gooien?
Ik snap dit echt niet. Levelen van een klasse? Je bent toch niet voor de 5e keer WoW aan het spelen?

Het gaat toch om de plezier in het spelletje of snap ik het verkeerd? Speel gewoon een paar uur met Support en de M249 / M240 / PKP zijn echt enorm sterk. Ik speel nu met de T88 en dat is ook echt een beest trouwens. Met Bipod geen recoil en goede damage. Je leert zo ook andere aspecten in het spel en je zet je ook een keer echt in als SUPPORT van je team.
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:04:
Was gisternacht op een mooie server: ding kickte bij een hoge kdr :D. Heb een paar teamleden gekicked zien worden die rond de 25-0 zaten 8)7 . Gelukkig was ik zelf in een rush buit en kwam ik niet daarbij in de buurt, maar het is wel vrij debiel.
Die optie hebben wij ook en laten dit daarom uitstaan. De optie om via Battlelog te kicken (KDR, SPM, ACC) is in mijn ogen wel goed, maar gelukkig hebben wij op onze server nog geen (overduidelijke) cheater gehad _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door StealthyPeanut op 04-01-2012 13:08 ]

Verwijderd

Ik speel als Support ook echt *support*. Dus flikker de hele tijd ammopacks neer, geef fire support, doe nu en dan wat mortar werk om campende snipers uit te schakelen.

Haal meer punten uit ammo packs en suppressive fire dan uit kills.

Ook als Assault ben ik meer bezig als medic dan echt als assault.

Verwijderd

Bi-pod is echt niet nodig als support. PKP, foregrip, silcener, single shot en gaan met die banaan. Het is dat de support class weinig toevoegd naast het geven van ammo (niet zoveel als een engi vs vehicles, of heal/revive van assault), anders was die class echt compleet imbalanced geweest.

• Murk

Murk

Is this thing on?

Ik heb tot nu toe nog maar 1 keertje vrijwillig mortar gekozen (afgezien van die keer dat ik em voor assignment nodig had), en dat was toen er een tank in een hoekje stond te campen met 2 engineers erachter die nonstop repairden. Dat gaf een leuke score met de mortar.

Weet iemand trouwens hoe je smoke rounds schiet met een mortar?

[ Voor 11% gewijzigd door Murk op 04-01-2012 13:12 ]

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Verwijderd

Silencer heb ik nog niet geprobeerd op een LMG/SAW. Ik werk meestal met een laser sight, dan geeft me dat nog enige kans als ik uit de heup moet schieten.
Wat is het voordeel van een silencer?

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Murk schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:10:
Ik heb tot nu toe nog maar 1 keertje vrijwillig mortar gekozen (afgezien van die keer dat ik em voor assignment nodig had), en dat was toen er een tank in een hoekje stond te campen met 2 engineers erachter die nonstop repairden. Dat gaf een leuke score met de mortar.
Met een M320 wil dat ook nog wel is lukken. Dat ding is hemels in samenwerking met een shotgun als je het weet te gebruiken. Zie je iemand op lange afstand naar een muur rennen, knal ik dr gewoon een M320 op af. Vaak resulteert dat in een kill.

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:11:
Silencer heb ik nog niet geprobeerd op een LMG/SAW. Ik werk meestal met een laser sight, dan geeft me dat nog enige kans als ik uit de heup moet schieten.
Minder verticale recoil, geen muzzle flash en ze zien je niet op de minimap. Hip accuracy is ook net wat beter dan default, maar niet zo goed als een lasersight. Nadeel is dat je bulletdrop wat meer is.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2012 13:13 ]

• Murk

Murk

Is this thing on?

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:11:
Dat ze je niet horen? :>

• GeeEs
StealthyPeanut schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:05:
[...]

Ik snap dit echt niet. Levelen van een klasse? Je bent toch niet voor de 5e keer WoW aan het spelen?

Het gaat toch om de plezier in het spelletje of snap ik het verkeerd? Speel gewoon een paar uur met Support en de M249 / M240 / PKP zijn echt enorm sterk. Ik speel nu met de T88 en dat is ook echt een beest trouwens. Met Bipod geen recoil en goede damage. Je leert zo ook andere aspecten in het spel en je zet je ook een keer echt in als SUPPORT van je team.
Op Metro zet je je net zo goed echt in als Support voor je team, alleen gaat het daar gewoon 5-6x sneller dan normaal omdat iedereen lekker in de buurt staat en veel nodig heeft. Ieder zn ding... Metro kan je ook veel van leren..

[knipoogmodus] en om maar even in de "real life" sferen te blijven .. Als de pleuris ooit in west europa uitbreekt is Metro een level waar je eerder in terecht zal komen dan als iets van Karkand of een open level... In NL zouden we eerder een close combat stedelijke oorlog krijgen dan een woestijngevecht... [/knipoog]

• rickyy
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:12:
[...]

Minder verticale recoil en ze zien je niet op de minimap. Nadeel is dat je bulletdrop wat meer is.
En dan heb je geen extended mag.

• TheTeek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:40

TheTeek

TheTeek

NoFearCreations schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:01:
Bij mij de Type 88 LMG, daar heb ik in iedergeval nu de meeste kills mee.
De M249 vind ik zelf een fijn wapen, schiet redelijk snel en accuraat, zeker met een scope, ken ze niet uit m'n hoofd, maar de 3.4x scope is erg fijn!

Neefje van me scoort enorm in metro met resupply packages droppen, zeker bij servers met veel tickets (1000), bij de trappen zijn de meeste gevechten, daar ammo droppen tussen je manschappen.

Hij gaf ook als een niet erg teamplay waardige tip: andere ammo packs kapot maken, levert je meer punten op voor je eigen packs...
Wat mij betreft is dat laatste wel erg naar, je zorgt er immers voor dat alleen jou ammo packs blijven liggen en jij dus meer punten scoort, maar je teamgenoot dus niet, dat gaf bij ons in de clan ook enige verontwaardiging...;)

No one knows what TheTeek is

• Murk

Murk

Is this thing on?

rickyy schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:12:
[...]

Met een M320 wil dat ook nog wel is lukken. Dat ding is hemels in samenwerking met een shotgun als je het weet te gebruiken. Zie je iemand op lange afstand naar een muur rennen, knal ik dr gewoon een M320 op af. Vaak resulteert dat in een kill.
Kan wel wezen, maar ik vind een medpack veel te waardevol om deze in te ruilen voor een noobtube :)

Verwijderd

rickyy schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:12:
[...]

En dan heb je geen extended mag.
Je hebt fucking 100 kogels. Ga je nou serieus stellen dat het er te weinig zijn? De andere classes leggen 2-3 man om met 1 clip met 1/3de van het aantal kogels.

Verwijderd

Tnx mbt de silencer, vooral minimap tip.

Over andere ammo packs kapotmaken: welke andere ammo packs?
Ik zie over het algemeen genoeg mensen Support spelen op Metro, maar ammo rondstrooien, ho maar.
En het is ook echt niet nodig, als ik een ammo pack in een groepje drop, dan is het binnen 5 seconden vedwenen.

• priemt
  • Niet online
Murk schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:10:
Weet iemand trouwens hoe je smoke rounds schiet met een mortar?
Op 2 drukken...
t is leuk om mee af te wisselen als je toch moet herladen.

Daarnaast kan je met smoke rounds ook killen, maar dat is een kwestie van geluk hebben :D

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:06
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:12:
[...]

Minder verticale recoil, geen muzzle flash en ze zien je niet op de minimap. Hip accuracy is ook net wat beter dan default, maar niet zo goed als een lasersight. Nadeel is dat je bulletdrop wat meer is.
Dat van die verticale recoil wist ik niet. Staat ook niet op Battlelog bij de silencer. Is dat echt waar? :)

• GeeEs
Murk schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:14:
[...]

Kan wel wezen, maar ik vind een medpack veel te waardevol om deze in te ruilen voor een noobtube :)
Hangt echt van het level af voor mij... ik neem juist bijna altijd de m320....(als ik support speel) healen gaat vanzelf ook wel, gewoon cover zoeken en ff wachten.

• Murk

Murk

Is this thing on?

priemt schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:16:
[...]

Op 2 drukken...
t is leuk om mee af te wisselen als je toch moet herladen.

Daarnaast kan je met smoke rounds ook killen, maar dat is een kwestie van geluk hebben :D
Thanks, binnenkort eens uitproberen bij een chokepoint. Zijn die smoke rounds een beetje degelijk ?

Verwijderd

Murk schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:18:
[...]

Thanks, binnenkort eens uitproberen bij een chokepoint. Zijn die smoke rounds een beetje degelijk ?
Smoke redelijk zinloos aangezien je mensen die in de smoke lopen gewoon met q kan taggen.

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:18
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:14:
[...]

Je hebt fucking 100 kogels. Ga je nou serieus stellen dat het er te weinig zijn? De andere classes leggen 2-3 man om met 1 clip met 1/3de van het aantal kogels.
Niet als je aan het maaien bent?

Speelde vorige week metero, ons team was teruggedrongen tot buiten het metro station. Alle US soldiers stonden binnen bij de schuifdeuren om een hoekje te nadespammen. Ik loop een stukje om, kruip liggend een hoekje om zie een groepje van 10-15 vijanden krioelen op een kluitje. Ik begon op hoofd-hoogte te sproeien met mn type-88. Ondertussen zie je ze reviven en springen als insecten. Maaide er 8 neer voor ik moest herladen (en werd neergeschoten) dat ding heeft "maar" 100 kogels :P

[ Voor 3% gewijzigd door Terrz op 04-01-2012 13:19 ]

• GeeEs
uhmm.. smoke rounds moet je toch equippen? ipv gewone shells? Wist niet dat je dat kan afwisselen ?

• Murk

Murk

Is this thing on?

GeeEs schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:16:
[...]

Hangt echt van het level af voor mij... ik neem juist bijna altijd de m320....(als ik support speel) healen gaat vanzelf ook wel, gewoon cover zoeken en ff wachten.
Wachten? Tijd is geld, eh, punten!
GoodspeeD schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:16:
[...]

Dat van die verticale recoil wist ik niet. Staat ook niet op Battlelog bij de silencer. Is dat echt waar? :)
Das ook niet waar volgens mij, er is wel een ander voordeel en dat is dat je geen muzzle flash meer heb, zijn je schoten minder makkelijk te zien.

• priemt
  • Niet online
GeeEs schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:19:
uhmm.. smoke rounds moet je toch equippen? ipv gewone shells? Wist niet dat je dat kan afwisselen ?
Op de m320 wel, Mortar niet ;)

• GeeEs
Murk schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:21:
[...]

Wachten? Tijd is geld, eh, punten!

[...]

Das ook niet waar volgens mij, er is wel een ander voordeel en dat is dat je geen muzzle flash meer heb, ben je minder makkelijk te zien.
Ja.. en een full equipped M320 = 6 of 7? grenades = minimaal 600 punten (of meer als je double/tripple/multikills maakt en laat dat nu juist vaak gebeuren met de M320) Ik gebruik de M320 vrijwel alleen op Metro, maar daar issie dan ook echt voor gemaakt >:) ( 2000+ kills alleen op Metro met M320.. hehehe... kom maar!)

[ Voor 13% gewijzigd door GeeEs op 04-01-2012 13:25 ]

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
GeeEs schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:39:
[...]

Denk niet dat hij een grapje maakt ;) (hoop ik althans, anders nam ik het veel te serieus...haha)

Alhoewel.. 188 leden aangemeld ja ? lijkt me inderdaad wel veel.. of ik reken verkeerd...?

Wat ik echter wel lees op de clansite dat het geld puur en alleen voor serverkosten zal worden gebruikt.. en dat de kosten per kwartaal dus zullen verschillen al naar gelang het aantal aanmeldingen (logisch). Als ik dit zo lees kan het abogeld dus ruim gehalveerd/bijna door 3 worden gedeeld na dit kwartaal bij gelijk aantal leden? Dan doe ik mee, al is natuurlijk 9 eu per kwartaal al peanuts...
Dat heb je inderdaad goed gelezen.
Er ligt momenteel dan ook een voorstel om het aankomende kwartaal, voor nieuwe leden, de helft van de prijs te maken :)

• GeeEs
Fonta schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:26:
[...]

Dat heb je inderdaad goed gelezen.
Er ligt momenteel dan ook een voorstel om het aankomende kwartaal, voor nieuwe leden, de helft van de prijs te maken :)
Tof! Dan kunnen jullie binnenkort nog een lid bijschrijven... was er al over aan het denken sinds ik hier wat meer lees en volg, maar nu weet ik het wel zeker... !

• Murk

Murk

Is this thing on?

GeeEs schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:22:
[...]

Ja.. en een full equipped M320 = 6 grenades = minimaal 600 punten (of meer als je double/tripple/multikills maakt en laat dat nu juist vaak gebeuren met de M320)
Dat ligt dan aan onze verschillende speelstijlen, als ik met een maat samen speel dan rennen we vaak over en weer door het level, en als je dan even een seconde of 15 achter een muurtje moet wachten tot je weer bijna 100% health heb voor de volgende confrontatie, is dat kostbare tijd.

Ik noemde het daarom al expliciet overschot en geen winst, het geld gaat hoe dan ook in de clan gestopt worden. Planning is om volgend kwartaal voor huidige leden gratis te maken en voor nieuwe leden per 27 januari slechts 4,50 te rekenen zodat zij effectief dezelfde kwartaal prijs betalen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Fonta
GeeEs schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:27:
[...]

Tof! Dan kunnen jullie binnenkort nog een lid bijschrijven... was er al over aan het denken sinds ik hier wat meer lees en volg, maar nu weet ik het wel zeker... !
See you soon!!! On the battlefield! haha!
Tsurany schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:29:
Ik noemde het daarom al expliciet overschot en geen winst, het geld gaat hoe dan ook in de clan gestopt worden. Planning is om volgend kwartaal voor huidige leden gratis te maken en voor nieuwe leden per 27 januari slechts 4,50 te rekenen zodat zij effectief dezelfde kwartaal prijs betalen.
1st! :p :+

[ Voor 39% gewijzigd door Fonta op 04-01-2012 13:31 ]

• GoodspeeD
Wellicht is dit al eens aan de orde geweest. Ik speel het spel nu sinds een paar weken en wat ik eerlijk gezegd niet zo goed begrijp is wat iedereen zo tegen base rapen heeft. Los van de figuren die statsgeil zijn natuurlijk en hun kdr verknald zien worden.

Ik krijg er wel een kick van als de tegenstander massaal rondom onze base hangt en je moeite moet doen om zien weg te komen of het om te draaien. Zeker in velden als Metro of Seine Crossing.

Explain? Ik ben er nog nooit boos om geworden in ieder geval en zelf kom ik echt nog niet aan base rapen toe, dus het is niet zo dat ik het zelf zo graag doe. :-)

Verwijderd

Das ook niet waar volgens mij, er is wel een ander voordeel en dat is dat je geen muzzle flash meer heb, zijn je schoten minder makkelijk te zien.
Wacht even, ik heb het verkeerd. Hip accuracy gaat wat omlaag. Rest van wat ik zei klopt. Max spread gaat ook omlaag. Foregrip op LMG's zorgt er ook voor dat er minder verticale recoil is.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2012 13:40 ]

• GeeEs
priemt schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:22:
[...]

Op de m320 wel, Mortar niet ;)
aha! Nice.. wist ik niet.. ik ben dan ook echt een M320 slet... :P Mortar alleen in begin veel gedaan voor de medal.. en zo nu en dan op seine crossing... biertje drinken en mortarren ;)

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

GoodspeeD schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:34:
Wellicht is dit al eens aan de orde geweest. Ik speel het spel nu sinds een paar weken en wat ik eerlijk gezegd niet zo goed begrijp is wat iedereen zo tegen base rapen heeft. Los van de figuren die statsgeil zijn natuurlijk en hun kdr verknald zien worden.

Ik krijg er wel een kick van als de tegenstander massaal rondom onze base hangt en je moeite moet doen om zien weg te komen of het om te draaien. Zeker in velden als Metro of Seine Crossing.

Explain? Ik ben er nog nooit boos om geworden in ieder geval en zelf kom ik echt nog niet aan base rapen toe, dus het is niet zo dat ik het zelf zo graag doe. :-)
Snap het gejank eigenlijk ook niet (of het me nu overkomt of het zelf doe), de ruimtes en de spawnpunten zijn echt wel genoeg verdeeld. Neem metro, daar kan je heerlijk snipen wanneer je base "geraped" word :).
Word ook gek van het gezeik dat je bepaalde wapens niet mag gebruiken enzo, pff!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Baserapen is een erg rekbaar begrip. Meesten vinden dat je gewoon veilig moet kunnen spawnen in je eigen base en van daar een tactiek moet kunnen opzetten of een voertuig moet kunnen pakken.
Ik vind het zelf altijd erg vervelend om direct in mijn base door een heli gesloopt te worden die rond hangt en simpele kills maakt. Echter is hier gewoon niet altijd wat aan te doen, is het je eigen schuld als je zo ver teruggedrongen wordt en nergens anders kan spawnen en gebeurt het in de praktijk zo sporadisch dat ik me er niet zo druk om maak.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• rickyy
GeeEs schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:16:
[...]

Hoe krijg je een M320 met support?

• Fonta
rickyy schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:39:
[...]

Hoe krijg je een M320 met support?
Goooood question!

• Facenoise
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-08 16:43
Simpel toch! Gewoon als support spawnen en dan een assault kit oppakken! en voilá! :+

• GeeEs
erikvandenberg schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:40:
[...]

Simpel toch! Gewoon als support spawnen en dan een assault kit oppakken! en voilá! :+
hahah.. had inderdaad gekund.. maar ik bedoelde idd. "assault" 8)7

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11 20:02

RoyK

Hobby tekenaar

GeeEs schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:06:
Of je gebruikt gewoon de offline settingstool voor BF3... incl. apart tabje voor de MAV controls.

http://bf3.realmware.co.uk/settings-editor/

NB. Je moet daarna wel even je cloud gegevens van lokaal naar de cloud syncen meen ik...
Nice, daar ga ik even naar kijken. Ik zit me plots ook te bedenken dat ik met de Nostromo ook verschillende lagen kan aanmaken. Dus als ik nu gewoon een MAV laag aanmaak en daar de toetsen aan koppel.. probleem opgelost :D

Mijn portfolio op Instagram

• Murk

Murk

Is this thing on?

erikvandenberg schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:40:
[...]

Ah donders! Wat een geniaal plan. Ga ik gelijk proberen. Geniaal! Geweldig.

}:O

GoodspeeD schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:16:
[...]

[...]

Is wél waar. :)
Heb al paar keer gepost maar zal nog is doen:
Suppressor: This does a lot. On the plus side, it decreases your minimum spread by just as much as the heavy barrel does (unless it's on certain PDWs where it has a lesser effect), but it actually decreases vertical recoil by a little, instead of increasing it. It also does not reveal you on the minimap while you fire. The downsides are that your initial spread while firing unaimed is higher, and your bullets travel slower. This means you have to lead your targets more at range.
Finally, it does NOT decrease your damage, it decreases your damage minimum and maximum range. That means your max damage starts dropping off at a shorter range, and reaches your minimum damage at a shorter range as well. In effect, this only changes damage at midrange. Up close, you are still at your max damage. Really far away, you are at minimum damage either way, you just have to be better at leading your target.

http://www.reddit.com/r/b...art_1_basics_attachments/

Al die conclusies werden gevonden door de game data te bekijken. Maar via Dice zou niemand dit ooit te weten zijn gekomen.

Ik voel het toch als ik een suppressor op de F2000 zet. Ietsje minder recoil.

[ Voor 3% gewijzigd door Asgaro op 04-01-2012 13:48 ]

• Murk

Murk

Is this thing on?

Asgaro schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:47:
[...]

[...]

Suppressor: This does a lot. On the plus side, it decreases your minimum spread by just as much as the heavy barrel does (unless it's on certain PDWs where it has a lesser effect), but it actually decreases vertical recoil by a little, instead of increasing it. It also does not reveal you on the minimap while you fire. The downsides are that your initial spread while firing unaimed is higher, and your bullets travel slower. This means you have to lead your targets more at range.
Finally, it does NOT decrease your damage, it decreases your damage minimum and maximum range. That means your max damage starts dropping off at a shorter range, and reaches your minimum damage at a shorter range as well. In effect, this only changes damage at midrange. Up close, you are still at your max damage. Really far away, you are at minimum damage either way, you just have to be better at leading your target.

Dus vanwege de lagere kogelsnelheid heb je een lagere knockback? Anders snap ik de logica niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Murk op 04-01-2012 14:00 ]

• GoodspeeD
Asgaro schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:47:
[...]

[...]

Al die conclusies werden gevonden door de game data te bekijken. Maar via Dice zou niemand dit ooit te weten zijn gekomen.

Hmmm. Interessant. Bedankt voor de info. Toch maar even vrijspelen op de M240B dan. :)

• ShortsNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-07 19:10
Een suppressor op een grenade launcher? Nou moet het niet gekker worden.... ;)

• DirtySanchez
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-11-2024

DirtySanchez

WoT: ReAlex69

Murk schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:53:
[...]

Is it al een keer gepost? Toen ik dit de eerste keer keek lag ik onder de tafel van het lachen. :+
[video]
Weet niet of ik de eerste ga zijn, maar er is een apart topic over....

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1480568

Als je leuke filmpjes tegenkomt... plaats daar gerust je link... kan iedereen er van genieten. Natuurlijk niet verboden hier te plaatsen...

YouTube: GoT BF3 The Movie

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-10 13:38
Wat is jullie mening hierover. Het volgende gebeurt, we zijn hilltop aan het cappen, enemy team is er ook. Ik schiet magazijn leeg, kill er 1, 2e ontkomt net en gaat in dat kleine schuurtje/huisje. Ik pak rpg, ram m in het huisje en dood is hij. Begint die gast te schelden en te doen dat ik een rpg noob ben enzo. Dit gebeurt mij wel vaker, ik pak gewoon mijn rpg als ik daarmee een kill kan maken, iemand achter muurtje of campers op een verdieping achter ramen. Trek me niet zoveel aan van die gasten die dan schreeuwen, vroeg mij af wat hier de gedachte is.

Ik vind gewoon alles in het spel mag je gebruiken om het je vijand moeilijk te maken (behalve glitches of bugs).

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Je hebt 100% gelijk. Dat is volledig standaard en normaal spel. Laat ze maar zagen.
Zou precies hetzelfde gedaan hebben. Gaat iemand zich verstoppen in een gebouw dan gaat dat gebouw er aan. Sterker nog, op 200 meter afstand snipe ik snipers met mijn RPG aangezien ik het met mijn carbine vaak niet ga redden.

• Lexus!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
shenr schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:00:
Wat is jullie mening hierover. Het volgende gebeurt, we zijn hilltop aan het cappen, enemy team is er ook. Ik schiet magazijn leeg, kill er 1, 2e ontkomt net en gaat in dat kleine schuurtje/huisje. Ik pak rpg, ram m in het huisje en dood is hij. Begint die gast te schelden en te doen dat ik een rpg noob ben enzo. Dit gebeurt mij wel vaker, ik pak gewoon mijn rpg als ik daarmee een kill kan maken, iemand achter muurtje of campers op een verdieping achter ramen. Trek me niet zoveel aan van die gasten die dan schreeuwen, vroeg mij af wat hier de gedachte is.

Ik vind gewoon alles in het spel mag je gebruiken om het je vijand moeilijk te maken (behalve glitches of bugs).
Lijkt me geen gekke actie. Als je magazijn leeg is zul je iets anders moeten doen (tenzij je de tijd hebt om te herladen...). Je sidearm heeft in dit geval geen zin, evenals je mes, dus tja, of een handgranaat of een rpg lijkt me een logisch vervolg...

• GoodspeeD
ShortsNL schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:58:
Een suppressor op een grenade launcher? Nou moet het niet gekker worden.... ;)
Ai, zei ik M320B? Ik bedoelde M240B. :D

• DirtySanchez
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-11-2024

DirtySanchez

WoT: ReAlex69

Niks van aantrekken... die dingen (RPG, SMAW en ook de M320) zijn ervoor gemaakt: alles kapot schieten wat je niet met gewone kogels kan doen. Sommige van de beste spelers hier hebben 1.000+ kills met de RPG of M320 door groepjes tegenstanders in gebouwen, hoekjes, kamertjes etc. te bestoken.

Kijk... al de serverrules zijn... "NO RPG against Infantry" dan weet je dat ook...en ga je daar niet spelen of houd je daar rekening mee.

YouTube: GoT BF3 The Movie

• GoodspeeD

Vind ook gewoon dat het moet kunnen. Zie ook mijn post over base rapen. Hoort er allemaal een beetje bij en uiteindelijk is het gewoon OORLOG! :)

Van de week ook zoiets moois op een server. Ik lig achter een auto. Tegenstander (lid van de clan die eigenaar is van de server) ligt achter een andere auto. Hij schiet RPG op mij. Mis. Ik schiet RPG op hem. Raak. Word ik gekickt...

• Murk

Murk

Is this thing on?

Dit zouden meer mensen doen. Beetje verstand in die botte koppen knallen die denken dat je tijdens een gevecht in een hok van 1 bij 2 meter kan schuilen :F

• GeeEs

Let op serverrules inderdaad.. Als er geen rules zijn.. gewoon alles gebruiken.. lekker laten huilen.. Ik ga juist extra M320 spammen als ze gaan huilen :P

• roboreaper
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-11 22:47

roboreaper

Collecting your robots

/sarcasme
je bent gewoon een rpg noob...
om met rpg iemand killen is het zelfde als noob tube

ja ehh moet je toch echt zelf weten. en niks van die kindjes( < 16) aantrekken. komen toch van cod af.

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-11 21:10
lekker irritant zo'n overactieve teamswitch.
15 seconden voor het einde van de game word ik nog ff naar het verliezende team geswitched :(

HTPC, Speeldoos | PVoutput

• evil kim
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-11 14:18

Hangt beetje af van de situatie, als je met enkel spelers in de base kan verzamelen en zo proberen uit te breken is dat niet erg.
Als je spawned en direct neergemaaid wordt door 4 man nog voor je 2 stappen kan zetten is er weinig leuk aan.

• GeeEs
roboreaper schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:09:
[...]

/sarcasme
je bent gewoon een rpg noob...
om met rpg iemand killen is het zelfde als noob tube

ja ehh moet je toch echt zelf weten. en niks van die kindjes( < 16) aantrekken. komen toch van cod af.
Iedereen die de term noobtube/noob/rpg noob bezigt is zelf de grootste noob, omdat ze waarschijnlijk eerst erdoor gekilled zijn voordat ze dat gingen roepen... tenminste, dat maak ik er altijd maar van :P Zoals hierboven al wordt aangehaald.. het is OORLOG... eigenlijk zijn servers met NO rpg/M320 on infantery gewoon n00b servers met mensen die niet tegen hun verlies kunnen... O-) Je hebt toch ook geen "regels" in een oorlog 8)7.. Ja 1 regel... winnen! koste wat het kost!
evil kim schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:13:
[...]

Hangt beetje af van de situatie, als je met enkel spelers in de base kan verzamelen en zo proberen uit te breken is dat niet erg.
Als je spawned en direct neergemaaid wordt door 4 man nog voor je 2 stappen kan zetten is er weinig leuk aan.
Dan heb je gewoon het verkeerde spawnpoint gekozen.. En als dat het enige punt nog is.. had je eerder moeten vededigen... Sommige situaties creëert de verliezende partij nu eenmaal zelf. Net als in het verkeer... Het gaat niet zozeer om geen fouten maken, maar anticiperen op je medeweggebruikers.

[ Voor 29% gewijzigd door GeeEs op 04-01-2012 14:16 ]

• Facenoise
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-08 16:43
Webjunkie schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:11:
lekker irritant zo'n overactieve teamswitch.
15 seconden voor het einde van de game word ik nog ff naar het verliezende team geswitched :(
Heb ik ook regelmatig en is zwaar frustrerend, ik denk trouwens dat je dan ook niet in een squad zit? Het gebeurt mij namelijk alleen als ik niet in een squad zit, tenminste het lijkt zo.
Vaak pakken die teamswitchers eerst de spelers die niet in een squad zitten.

• ShortsNL
GeeEs schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:13:
[...]

Iedereen die de term noobtube/noob/rpg noob bezigt is zelf de grootste noob, omdat ze waarschijnlijk eerst erdoor gekilled zijn voordat ze dat gingen roepen... tenminste, dat maak ik er altijd maar van :P Zoals hierboven al wordt aangehaald.. het is OORLOG... eigenlijk zijn servers met NO rpg/M320 on infantery gewoon n00b servers met mensen die niet tegen hun verlies kunnen... O-) Je hebt toch ook geen "regels" in een oorlog 8)7.. Ja 1 regel... winnen! koste wat het kost!
Je moet niet vergeten dat het maar een spelletje is, en ook al ligt de basis in de realiteit, het is niet zoals de realiteit. De realiteit zou ook niet leuk zijn. Je moet het spelletje leuk houden, niet alleen voor jezelf maar ook voor anderen.

Dit alles neemt niet weg dat ik net als jij nogal een hekel heb aan mensen/servers die het spel niet gewoon kunnen nemen voor wat het is en daarom allerlei belachelijke regels gaan verzinnen.

• evil kim

De gedachte is dat als jij volgende keer twijfelt om er een rpg achteraan te schieten hij meer tijd heeft om jou te "tuben" vanuit dat schuurtje

• ShortsNL
Voor wat betreft autoswitchen, ik ben gisteren 5 minuten na het begin van een ronde geswitched naar het andere team, terwijl ik mijn team net lekker aan een voorsprong had geholpen.

En ik was per slot van rekening Squadleader T_T

Op zo'n moment verlang ik toch naar een degelijke plugin in plaats van een switch voor de eerstvolgende die dood gaat.

• GoodspeeD
ShortsNL schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:19:
Voor wat betreft autoswitchen, ik ben gisteren 5 minuten na het begin van een ronde geswitched naar het andere team, terwijl ik mijn team net lekker aan een voorsprong had geholpen.

Op zo'n moment verlang ik toch naar een degelijke plugin in plaats van een switch voor de eerstvolgende die dood gaat.
De plugin (als het al een plugin is) die ik vaak zie, wisselt alleen de laatste joiner. Wat ik best een goede/eerlijke actie vind.

• mark_vb
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 14:24
GeeEs schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:13:
[...]
Je hebt toch ook geen "regels" in een oorlog 8)7.. Ja 1 regel... winnen! koste wat het kost!
Als je geen regels in een oorlog hebt mag jij uitleggen hoe het heet wat ze de afgelopen 2 eeuwen oa. in Genève en den Haag op papier hebben gezet O-)

Maar ontopic... ik ben het met je eens, rpg op infanterie zou een geoorloofde strategie moeten zijn (meer nog in BF3 dan BFBC2) elke rpg die gebruikt wordt tegen één enkele voetmobiele tegenstander is er één minder die gebruikt kan worden tegen tanks/LAVs die een stuk belangrijker zijn voor je team.

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-11 11:42
mark_vb schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:22:
[...]

Als je geen regels in een oorlog hebt mag jij uitleggen hoe het heet wat ze de afgelopen 2 eeuwen oa. in Genève en den Haag op papier hebben gezet O-)

Maar ontopic... ik ben het met je eens, rpg op infanterie zou een geoorloofde strategie moeten zijn (meer nog in BF3 dan BFBC2) elke rpg die gebruikt wordt tegen één enkele voetmobiele tegenstander is er één minder die gebruikt kan worden tegen tanks/LAVs die een stuk belangrijker zijn voor je team.
Betwijfel of daar staat dat je geen RPG's op infantry mag gebruiken..

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-11 21:10
erikvandenberg schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:14:
[...]

Heb ik ook regelmatig en is zwaar frustrerend, ik denk trouwens dat je dan ook niet in een squad zit? Het gebeurt mij namelijk alleen als ik niet in een squad zit, tenminste het lijkt zo.
ik zat idd niet in een squad.
heb ik ook niet altijd zin in, want je komt af en toe in squads terecht.... :X
ShortsNL schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:19:

als ik dood was geweest had ik 't nog niet zo erg gevonden.
ik zat net in een dog fight die me nog ff een fijne kill zou opleveren.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

• GeeEs
ShortsNL schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:17:
[...]

Je moet niet vergeten dat het maar een spelletje is, en ook al ligt de basis in de realiteit, het is niet zoals de realiteit. De realiteit zou ook niet leuk zijn. Je moet het spelletje leuk houden, niet alleen voor jezelf maar ook voor anderen.

Dit alles neemt niet weg dat ik net als jij nogal een hekel heb aan mensen/servers die het spel niet gewoon kunnen nemen voor wat het is en daarom allerlei belachelijke regels gaan verzinnen.
Roerend mee eens, behalve dat je het spelletje leuk moet houden voor de ander.. Verliezen is nu eenmaal nooit leuk en ik ga -sorry- geen rekening houden met mijn tegenstander in dat geval. Als ik dat zou doen, dan zeg ik in feite... ok.. ik heb jou net 2x gekilled.. nu mag jij mij 2x killen.. weg doel van het spel... Dus, nee, ik ga geen rekenig houden met mijn tegenstander zijn spel"plezier" Ik verlies zelf bijna net zoveel als dat ik win.. meer verlies geloof ik zelf nu.. Mijn K/D ratio is ook gewoon positief door potjes metro te spelen dus zo goed ben ik ook weer niet, en ik jank ook niet.

Verwijderd

Over infantry in een huisje bestoken met een rocket launcher:
Wikipedia: Shoulder-launched Multipurpose Assault Weapon

"It can be used to destroy bunkers and other fortifications during assault operations as well as other designated targets with the dual mode rocket and to destroy main battle tanks with the HEAA rocket. Recent operations in Afghanistan and Iraq have seen a thermobaric rocket added (described as NE—"Novel Explosive"), which is capable of collapsing a building.[1]"

"The High Explosive, Dual Purpose (HEDP) rocket is effective against bunkers, masonry and concrete walls and light armor. Initiated by a crush switch in its nose the HEDP rocket is able to distinguish between hard and soft targets resulting in greater penetration into soft targets for increased damage potential. The HEDP round is capable of penetrating 2 centimetres (0.79 in) of concrete, 30 centimetres (12 in) of brick or up to 210 centimetres (6.9 ft) of wood-reinforced sandbags."

Dus. Het ding is er voor ontworpen.

QED :-)
YouTube: XM141 SMAW-D Bunker Defeat Munition
YouTube: Shoulder-Launched Multipurpose Assault Weapon (SMAW)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2012 14:28 ]

Verwijderd

Tsurany schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:16:
Vaak pakken die teamswitchers eerst de spelers die niet in een squad zitten.
Een goede manier om autobalance te voorkomen is idd in een squad te. Maar mijn ervaring is dat ze je er nog steeds uitpikken als je onlangs ''gedeserteerd'' bent :+
Genève conventie gaat over zaken zoals het gebruik van mosterdgas of clustermijnen, de behandeling van krijgsgevangenen en gewonden en het beschermen van burgers tijdens gewapende conflicten.

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-11 16:06

mvz

muziek verslaafde

baserape vind ik niet heel erg, dan is het mijn missie als recon om m'm people out te krijgen :)

dus sneak zonder contact te maken je base uit.. hoop dat het goed gaat ;p
en plant die beacon ergens.. >:)

als mensen onze base rapen denk ik alleen maar 'CHALLENGE ACCEPTED!!' :)
Tsurany schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:38:
[...]

Baserapen is een erg rekbaar begrip. Meesten vinden dat je gewoon veilig moet kunnen spawnen in je eigen base en van daar een tactiek moet kunnen opzetten of een voertuig moet kunnen pakken.
Ik vind het zelf altijd erg vervelend om direct in mijn base door een heli gesloopt te worden die rond hangt en simpele kills maakt. Echter is hier gewoon niet altijd wat aan te doen, is het je eigen schuld als je zo ver teruggedrongen wordt en nergens anders kan spawnen en gebeurt het in de praktijk zo sporadisch dat ik me er niet zo druk om maak.

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• evil kim
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:25:
Over infantry in een huisje bestoken met een rocket launcher:
Wikipedia: Shoulder-launched Multipurpose Assault Weapon

"It can be used to destroy bunkers and other fortifications during assault operations as well as other designated targets with the dual mode rocket and to destroy main battle tanks with the HEAA rocket. Recent operations in Afghanistan and Iraq have seen a thermobaric rocket added (described as NE—"Novel Explosive"), which is capable of collapsing a building.\[1]"

"The High Explosive, Dual Purpose (HEDP) rocket is effective against bunkers, masonry and concrete walls and light armor. Initiated by a crush switch in its nose the HEDP rocket is able to distinguish between hard and soft targets resulting in greater penetration into soft targets for increased damage potential. The HEDP round is capable of penetrating 2 centimetres (0.79 in) of concrete, 30 centimetres (12 in) of brick or up to 210 centimetres (6.9 ft) of wood-reinforced sandbags."

Dus. Het ding is er voor ontworpen.
Dus je mag wel mannetjes doden door het gebouw waar ze in zitten te laten instorten :+

• mark_vb
Solictice schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:23:
[...]

Betwijfel of daar staat dat je geen RPG's op infantry mag gebruiken..
zeker niet... sommige RPG's zijn zelfs gemaakt om als anti-infanterie wapen gebruikt te worden ipv. antitank/pantser. Maar dat neemt niet weg dat er zeker wel regels en wetten zijn omtrent oorlogsvoering.

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

• Solictice
mvz schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:27:
baserape vind ik niet heel erg, dan is het mijn missie als recon om m'm people out te krijgen :)

dus sneak zonder contact te maken je base uit.. hoop dat het goed gaat ;p
en plant die beacon ergens.. >:)

als mensen onze base rapen denk ik alleen maar 'CHALLENGE ACCEPTED!!' :)

[...]
idd en dan ze allemaal van achter afknallen. Heerlijk als zoiets lukt :)

• GeeEs
mark_vb schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:22:
[...]

Ja, en door die regels in Genève gebeuren er nu noot meer genocide, volkerenmoorden, en weet ik wat voor regels daar allemaal besloten zijn.. sorry.. in OORLOG is alles gewoon geoorloofd. De meest smerige oorlogen worden nu gevoerd.. smeriger dan voordat dat verdrag getekend werd, dus ik lach daar om. Ik zou wensen dat oorlog in het echt niet bestaat.. en dat ik deze vergelijkingen niet kon maken, want ik ben fel tegen alles wat met oorlog te maken heeft eigenlijk.. maar BF3 is gewoon vet!
mark_vb schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:28:
[...]

zeker niet... sommige RPG's zijn zelfs gemaakt om als anti-infanterie wapen gebruikt te worden ipv. antitank/pantser. Maar dat neemt niet weg dat er zeker wel regels en wetten zijn omtrent oorlogsvoering.
nou.. en wat houden we ons daar lekker aan in real life.. not! 1 blik op TV is toch voldoende om te zien dat in OORLOGEN alles mag... zucht.. 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door GeeEs op 04-01-2012 14:31 ]

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-11 22:50
Hoe kan je 500+ Nemesis Ribbons hebben op 7k kills? heb zelf er 30/40 met bijna 10000.
Dat betekend dat je in a round iemand 5keer doodmaakt, en als je maar 300rounds heb gespeeld is er toch wel iets vreemd aan de hand.

Verwijderd

Conventie van Geneve verbiedt ook het gebruik van dum-dum (hollow point) kogels tegen vijandelijke soldaten.
Vandaar dat militaire wapens allemaal FMJ rounds schieten.
Minaaj schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:29:
Hoe kan je 500+ Nemesis Ribbons hebben op 7k kills? heb zelf er 30/40 met bijna 10000.
Dat betekend dat je in a round iemand 5keer doodmaakt, en als je maar 300rounds heb gespeeld is er toch wel iets vreemd aan de hand.
Aimbot?

• Solictice
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:29:
Conventie van Geneve verbiedt ook het gebruik van dum-dum (hollow point) kogels tegen vijandelijke soldaten.
Eigenlijk is het te gek voor woorden dat we regels moeten maken over hoe we elkaar wel en niet om zeep mogen helpen...

Zouden ze ook Frag rounds i.c.m. een auto shotgun verboden hebben? :)

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-10 13:38
Blij dat iedereen het wel met mij eens is, inderdaad serverrules is een ander verhaal, maar daar let ik op.

Ik vind baserape niet leuk, of ik nou in de winnende of verliezende team zit. Meestal quit ik als er echt geen mogelijkheid is om uit de situatie te komen (ook als wij aan het winnen zijn). Als mijn team zo erg aan het winnen is dat we naar hun base kunnen ga ik niet mee en wacht ik bij de dichtsbij zijnde vlag of tussen vlag en hun base, wil de andere team wel een kans geven. Als ik in het verliezende team zit (gebeurt eigenlijk alleen als ik net in een server terecht ben gekomen) dan probeer ik alle manieren om bij een van de achterste vlaggen te geraken (stiekem een boot pakken of onwijs omlopen). Dit verplicht de andere team om weg te gaan uit de base. Maar als het zo erg is dat je 10x spawned en na 5 stappen al dood bent ben ik wel weg uit de server.

Boos worden erom doe ik niet, vind het alleen jammer omdat het spel dan minder leuk wordt.

• GeeEs
OK.. ff mijn laatste reactie, want eigenlijk ben ik aan het werk.... ;P

Dat hele Genève accoord.. nemen jullie dat nu echt serieus? Is toch net zoiets als te hard rijden.. gewoon boete betalen en het mag ineens wel... Er worden zoveel extreem smerige dingen toegepast in elke oorlog. Daar gaat dat Genève accoord echt niets aan veranderen. Oorlog is nu eenmaal oorlog... regels zjin daar niet. Ja op papier.. maar oorlog is niet op papier. Het is gewoon een "afspraak" zodat de massa denkt.. nou kijk.. zo kunnen we lekker legitiem landje pik spelen, en als we maar pijnloos doden is het goed.... boehoeeee.... gewoon TE kansloos voor woorden.
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:29:
Nee, dat komt niet uit de Genève conventie maar de St. Petersburg decleration, ergens eind 1800 getekend. De reden dat deze kogels verboden zijn is omdat ze bedoeld zijn om verwondingen groter te maken dan nodig is en om de kans op een dodelijke afloop te vergroten.
In oorlog is het de bedoeling de vijandige soldaten uit te schakelen, niet om ze te doden. FMJ wordt dus gebruikt omdat een schot daarvan wel een soldaat uitschakelt maar die soldaat een veel grotere kans heeft om te overleven en gevangen genomen te worden.
Hollow point kogels worden vaak wel door law enforcement gebruikt omdat ze de kans op slachtoffers bij omstanders sterk verkleinen en niet afketsen zoals FMJ kogels. Het verbod is ook enkel van toepassing op militair gebruik.
GeeEs schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:37:
OK.. ff mijn laatste reactie, want eigenlijk ben ik aan het werk.... ;P

Dat hele Genève accoord.. nemen jullie dat nu echt serieus? Is toch net zoiets als te hard rijden.. gewoon boete betalen en het mag ineens wel... Er worden zoveel extreem smerige dingen toegepast in elke oorlog. Daar gaat dat Genève accoord echt niets aan veranderen. Oorlog is nu eenmaal oorlog... regels zjin daar niet. Ja op papier.. maar oorlog is niet op papier. Het is gewoon een "afspraak" zodat de massa denkt.. nou kijk.. zo kunnen we lekker legitiem landje pik spelen, en als we maar pijnloos doden is het goed.... boehoeeee.... gewoon TE kansloos voor woorden.
Dat is niet correct. De Genève conventie is bedoeld om nodeloos lijden te voorkomen zowel bij burgers als militairen. Het omschrijft voornamelijk de behandeling van krijgsgevangenen en burgers tijdens een gewapend conflict. Natuurlijk zal in een oorlog de prioriteit liggen bij het uitschakelen van militairen maar zodra militairen gevangen genomen worden of zich overgeven dienen ze wel humanitair behandeld te worden.

[ Voor 36% gewijzigd door Tsurany op 04-01-2012 14:42 ]

• GeeEs
Tsurany schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:38:
[...]

Nee, dat komt niet uit de Genève conventie maar de St. Petersburg decleration, ergens eind 1800 getekend. De reden dat deze kogels verboden zijn is omdat ze bedoeld zijn om verwondingen groter te maken dan nodig is en om de kans op een dodelijke afloop te vergroten.
In oorlog is het de bedoeling de vijandige soldaten uit te schakelen, niet om ze te doden. FMJ wordt dus gebruikt omdat een schot daarvan wel een soldaat uitschakelt maar die soldaat een veel grotere kans heeft om te overleven en gevangen genomen te worden.
Hollow point kogels worden vaak wel door law enforcement gebruikt omdat ze de kans op slachtoffers bij omstanders sterk verkleinen en niet afketsen zoals FMJ kogels. Het verbod is ook enkel van toepassing op militair gebruik.
Nog één dan.. headshot met FMJ is dodelijk.. en geloof me.. je gaat echt wel voor een kill als het hij of jij is.. hollowpoint, FMJ, kruisboog of houten knuppel! Oorlog gaat vooral om doden.. dat mag toch wel duidelijk zijn uit de geschiedenis. Dat dat niet de bedoeling is.. tsja..... dan kunnen ze beter een potje schaak gaan spelen toch?

• mark_vb
GeeEs schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:29:
[...]

Ja, en door die regels in Genève gebeuren er nu noot meer genocide, volkerenmoorden, en weet ik wat voor regels daar allemaal besloten zijn.. sorry.. in OORLOG is alles gewoon geoorloofd. De meest smerige oorlogen worden nu gevoerd.. smeriger dan voordat dat verdrag getekend werd, dus ik lach daar om. Ik zou wensen dat oorlog in het echt niet bestaat.. en dat ik deze vergelijkingen niet kon maken, want ik ben fel tegen alles wat met oorlog te maken heeft eigenlijk.. maar BF3 is gewoon vet!

[...]

nou.. en wat houden we ons daar lekker aan in real life.. not! 1 blik op TV is toch voldoende om te zien dat in OORLOGEN alles mag... zucht.. 8)7
Kompleet offtopic, maar ach. Dat er wetten zijn tegen stelen en moorden betekent toch ook niet dat het niet toch gebeurt? Oorlogswetten zorgen ervoor dat mensen als Milošević berecht kunnen worden. Maar dit is een sociologische discussie die misschien beter ergens anders gevoerd kan worden dan in een BF3 topic op GoT ;)

Maar sowieso... BF3 is een game en zeker geen realiteit, en een game als deze hoort leuk te zijn in plaats van volledig realistisch. Anders zouden die Laser Guided Missiles onder mijn Jet wel nuttiger zijn ingame (als in 1 hit destroy, zoals in het echie) ;)

• roboreaper
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-11 22:47

roboreaper

Collecting your robots

GeeEs schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:41:
[...]

Nog één dan.. headshot met FMJ is dodelijk.. en geloof me.. je gaat echt wel voor een kill als het hij of jij is.. hollowpoint, FMJ, kruisboog of houten knuppel! Oorlog gaat vooral om doden.. dat mag toch wel duidelijk zijn uit de geschiedenis. Dat dat niet de bedoeling is.. tsja..... dan kunnen ze beter een potje schaak gaan spelen toch?
LOL oorlog gaat echt niet om het doden...maar om van een andere "partij" te winnen ongeacht de gevolgen

heel kort gezegd.
GeeEs schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:41:
In het heetst van de strijd ga voor het uitschakelen van de vijand zonder risico's te nemen, dat klopt. Maar ga eens uitrekenen hoeveel levens gespaard zijn doordat soldaten hun verwondingen konden overleven?
In de tweede wereld oorlog zijn veel meer gewonden gevallen dan doden, waarom zou je dat willen omwisselen?

Verwijderd

Tsurany schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:38:
[...]

De navo-standaard van 5.56 is juist zo ontworpen dat het projectiel bij contact gaat circuleren door het lichaam voor extra schade. Met andere woorden: je overleeft een schot van dit type patroon veel minder dan de zwaardere 7.62. En ieder modern navo aanvalsgeweer (M16 serie, FAMAS, G36) schiet dit extra dodelijke patroon.

Verwijderd

Besides, een gewonde soldaat moet je afvoeren en is daarmee veel belastender voor de vijand dan een dode.

Anyway, einde off topic, laten we het over het spel hebben.
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:26:
[...]

Een goede manier om autobalance te voorkomen is idd in een squad te. Maar mijn ervaring is dat ze je er nog steeds uitpikken als je onlangs ''gedeserteerd'' bent :+
Volgens mij selecteert de autobalance voornamelijk op skill level als één team vele malen sterker is. Als je een skill level hebt van ongeveer 500 of hoger ben je continue el zakko, opmakende uit ervaringen van vrienden en mijzelf. Ik zit altijd in een squad, verander nooit zelf van team, maar wordt veel te vaak geswitched.

Nog frustrerender is als het vlak voor de einde van de ronde gebeurt, dan heeft het toch geen enkele invloed meer op de afloop maar word er wel een rush winner, ace squad en/of MVP ribbon door de neus geboort. Alsmede nog een paar minuutjes fijn opgewacht als je probeert de basis uit te komen die je eerst vanaf de andere kant hard belegerd hebt. Dan is het snel dag k/d ratio :)

• Murk

Murk

Is this thing on?

O is het weer zo laat? Dat we een spelletje met de realiteit gaan vergelijken?

Tsurany schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:45:
[...]

In het heetst van de strijd ga voor het uitschakelen van de vijand zonder risico's te nemen, dat klopt. Maar ga eens uitrekenen hoeveel levens gespaard zijn doordat soldaten hun verwondingen konden overleven?
In de tweede wereld oorlog zijn veel meer gewonden gevallen dan doden, waarom zou je dat willen omwisselen?
Dat wil je absoluut niet, gewonde soldaten zijn een veel zwaardere last voor de vijand dan dode soldaten. :P

• GeeEs
roboreaper schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:43:
[...]

LOL oorlog gaat echt niet om het doden...maar om van een andere "partij" te winnen ongeacht de gevolgen

heel kort gezegd.
aha.. vandaar dat er zoveel mensen blijven leven in een oorlog... 8)7
Het voornaamste kenmerk van (iedere) oorlog is toch vaak de bloedbaden en de doden/colateral damage en niet de uitkomst. Want vaak is die er niet, of is na ingrijpen van een derde de situatie slechter dan daarvoor. En het gaat 9 vd 10 keer om resources en/of geloof, dus als iedereen toch zou blijven leven heeft dat totaal geen nut. kan je beter potje gaan schaken en je neerleggen bij de uitkomst.

Maar inderdaad, deze discussie is wellicht wat te extreem voor het BF3 topic...
Tsurany schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:45:
[...]

Hoho.. ik zeg absoluut niet dat ik doden wil, ik constateer dat alleen maar... Ik ben feitelijk tegen alles wat met leger/oorlog te maken heeft.. maar ben wel zo realistisch dat ik zie dat het er gewoon is en dat ik dat niet zal kunnen veranderen. Het liefst zou ik ook willen dat ik de vergelijkingen die ik maak niet had kunnen maken en dat oorlog alleen in games als BF3 hadden bestaan.. maar helaas :(

[ Voor 34% gewijzigd door GeeEs op 04-01-2012 14:54 ]

Pagina: 1 ... 36 ... 220 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou het ontopic, gezellig en vermijd de slowchat. Het is tevens niet gewenst om cheaters te benoemen en willekeurige posts over servers in dit topic.

Voor de console versie van Battlefield 3 is een apart topic.

Voor problemen met Battlefield 3 kun je terecht in [Multi] Battlefield 3 - Problemen Topic.