Pykow schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 17:20:
[...]
Mensen met meer RAM verbruiken ook meer geheugen in een kale windows.
dat komt omdat windows meer kan inladen in je interne geheugen, waardoor je systeem sneller kan reageren.
in verhouding doen ze allemaal het zelfde. in mijn laptop waar ik nu heel veel programma's en verbindingen heb openstaan verbruikt nu 2GB van de 4GB.
Thuis heb ik 6GB en verbruikt mijn pc al standaard 1,5 GB zonder dat ik iets heb openstaan.
Nee geen achtergrond programma's

pc is 2,5 week geleden opnieuw geïnstalleerd op een SSD
maar FB 2.0 engine staat bekend om zijn geheugen verbruik. of hoe dice dat heeft gezegt.
De meeste engines laden hun plaatjes pas in, wanneer het nodig is een soort van live streaming.
Wij hebben het live streaming verlaagd en laden veel meer plaatjes in je geheugen en VRAM. zodat de game stabieler en sneller kan lopen. Zonder deze technologie was het vrij lastig om gebouwen etc op te laten blazen en zowel lucht als ground er goed uit te laten zien. BF3 laat nog niet alles zien wat Frosebite 2.0 kan.
Close quaters heeft kleinere maps, dus kunnen ze meer spektakel op het scherm laten zien.
Helaas kunnen ze niet alles op het geheugen laten afvangen wat ze moeten namelijk ook de xbox360 en PS3 ondersteunen.De PC is ons hoofdplatform .
Later is dus gebleken dat sony veel geld heeft betaald en dat PS3 overal een week eerder erbij kan
en dus omdat Frosebite 2.0 veel met het geheugen doet, is het niet onverstandig om een geheugen update uit te voeren.
Dat snap ik helemaal maar toch... Mijn in-game performance is top-notch al zeg ik het zelf, 80 fps+ met uitzondering van enorme madness (tanks, explosies en veel infantry tegelijk op Karkand) maar ik heb nog nooit een dip beneden de 55 gezien.
VRAM is sowieso het probleem niet met mijn settings.
Het hele pre-load gebeuren snap ik volkomen, maar aangezien ik niet zo gekke veel doe op deze pc buiten BF3 om is er niet zoveel anders te prefetchen en het verklaart mij nog niet het enorme prestatieverschil ten opzichte van de Beta waar er niet zoveel aan de engine veranderd is lijkt me. Ietwat verschil kan ik begrijpen maar het is echt meer dan 10 seconden verschil alleen al op Metro Rush.
DanielWW2 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 17:25:
[...]
There is you're problem. En wat er niet is kan BF3 ook niet gebruiken. Ik kom namelijk over de 4GB als ik BF3 speel.
(high op 1440x900 reso. Ja dat is laag en ik denk dat er binnekort een AMD7950 in de PC komt)
Het lijkt wel alsof BF3 bij 4GB gewoon niet al je RAM vol laat lopen om een map te laden. Best wel slim eigenlijk. Laat je de map, zit je op 4GB en dan draait je game voor geen meter omdat je geen RAM meer hebt voor de game.
(de eerste secondes dan) 
Het verschil in bandbreedte met DDR 3 is minimaal en dat kan nooit zoveel seconden verklaren en het is alleen het initiële laden wat zo lang duurt, zoals gezegd heb ik in-game geen enkel probleem. Ook is de schijfactiviteit minimaal tijdens het laden wat ik zo vaag vind als hij de hele tijd van en naar het geheugen moet laden en ik haal die 4GB dus al nooit. Ook het verschil ten opzichte van andere pc's die ook maar 4 GB hebben en verder mindere specs blijf ik maar raar vinden.
Dit denk ik dus ook, met uitzondering van het laden van BF3 is deze C2Q 9550 @ 4 ghz nog meer dan goed genoeg en ik zoek het probleem dus ook nog niet in de hardware.
Help!!!! schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 17:54:
[...]
Lijkt me best aannemelijk. Maar dan gebruikt ie dus de swapfile.
[...]
100 eur voor DDR2 lijkt me redelijke kapitaalvernietiging. Kijk evt. liever in V&A.
Beter nog, spaar om te updaten naar een nieuwere pc. Alhoewel Haswell volgend jaar een beter moment is denk ik, als je het nog even vol houdt.
Maar heb je nou een 64bits OS of 32bits want 32bits kan niet meer dan iets van 3 a3.5gb addresseren.
Precies wat mij dus zo vreemd overkomt, er wordt niet geswapped voor zover ik kan zien dus ik zoek het niet direct in het geheugen, ook omdat alt-tabben direct gaat en ik ook niet hoef te wachten om tijdens het spelen andere programma's op te starten.
100 euro voor 8gb performance DDR2 is via de pricewatch btw

Nieuw zijn de prijzen nog veel naarder
Overigens heb ik 64bt win7 en ben ik niet geheel onbekend met het tweaken en optimaliseren van windows, mijn pc draait een stuk soepeler dan menig i5/i7 systeem wat ik gezien heb dus ik ben nog niet bezig met een nieuwe pc. Zonde van het geld

Asgaro schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 18:03:
[...]
Welke CPU heb je?
Ik ben quasi zeker dat het aan je tragere HDD zal liggen...
Mijn CPU is waarschijnlijk de oudste van alle BF3 Gotters

A good old and dusty Intel Q6600 3.0 Ghz.
Maar ik heb nooit slowdowns. Maar feit is: ik heb een SSD.
Bij die benchmark haal ik 179 MB/sec, dus das een groot verschil
Betreffende het RAM verhaal:
ik heb 4 GB RAM.
Bij opstarten PC zit ik meestal rond de 1.3 GB zonder iets te openen.
Als ik BF3 speel (op Conquest 64p) dan zit ik nooit aan mijn limiet. Ik denk dat totaal verbruik dan rond de 3.5 GB komt te zitten.
Ook bij Alt-Tabben heb ik niet echt grote vertraging, dus das teken dat er niet teveel geswapt moet worden (wegens geheugengebrek).
Ben nog niet van plan om 4 GB bij te kopen, hoewel het wel relatief goedkoop is.

Ik zit nog met een wat ouder moederbord en heb dus DDR2.
Zolang alle games vloeiend draaien, ga ik niet even 4 GB RAM bijkopen voor die ene Battlefield game.

Want volgende jaar ben ik toch van plan nieuw moederbord + DDR3 RAM + nieuwe CPU te kopen.
Kans is groot dat de next gen consoles er dan stilaan aankomen, en dan kunnen ook PC games ineens veel zwaardere "minimum specs" krijgen waardoor een upgrade sowieso nodig wordt.
Ik zit op een Q9550 @ 4 Ghz en voor de rest deel ik jouw verhaal compleet ware het niet dat ik die 1,3 GB dus niet eens haal, nog geen 750 MB om precies te zijn

Ik wacht ook wel even op de nieuwe consoles eer ik ga updaten.
Het blijft een mysterie voor mij, het is ook absoluut geen ramp want ik ben nog altijd ruim op tijd in een map, maar ik wil zo graag begrijpen HOE het nou precies zo komt.