Wat ik merk is dat die geluiden behoorlijk afleidend zijn als je geraakt wordt (in een tank, of een jet).
In een tank als gunner ben je nu eigenlijk OP door de veel hogere accuracy, maar ik kon merken dat als tank tegen een 'light tank' (IFV was het toch?) een tank nu sneller kapot gaat, door de raket van die light tank.
Ook als je door 1 RPG wordt geraakt is het meteen disabled.
Ik snap het wel dat tanks in de charts hoger uitkwamen, maar dat is toch ook logisch dat je als infantry niet veel kan doen tegen een tank.. (tenminste niet in je 1tje, maar dat is nu anders).
De jets waren all overpowered naar mijn inziens, maar door die rockets die nu veel sneller raken (vond dat ze al een hoge accuracy hadden) is het gewoon niet meer te doen in een tank. SOFLAM en javelin zijn nu echt noodzakelijk wil je die dingen uit de lucht halen. Dit was al zo, maar het wordt nu alleen nog maar meer zo.
Als ik nu zelf in een jet vlieg in rush lijken die dingen nu veel logger te zijn, kan ook wezen omdat ik een klein beetje last had van lag, dan is het eigenlijk meteen al niet meer te doen om te vliegen omdat de andere persoon veel sneller kan draaien.
In 64 player maps merk je het minder van de jets en helikopters, tenminste dat is wanneer je team een soflam heeft staan en der ook wat mee doet. Wanneer er een goede jet vlieger in het spel is, kan je wel zien wie de meeste punten haalt, en is 1 iemand dus eigenlijk al genoeg om het hele andere team uit te schakelen.
In CQC is het spel veel verbeterd, PDW wapens vind ik geweldig, de PP-19 is ongeveer een LMG door het grote ammo slot, maar het is zoveel accurater dan een LMG. Maar op een iets te grote afstand schiet je er al weinig raak mee, dan is m'n pistol beter om te gebruiken (G17C supressed gebruik ik, bijna 700 kills mee

).
Wat ik in CQC ook merkte is dat grenades een grotere splash damage lijken te hebben, tegenover de M320 zijn die dingen nu veel sterker. Ik merkte dat als iemand een ping van boven de 100 heeft, dat wegrennen minder zin heeft (jawel, lagg is dus nu weer in het voordeel van de personen die een hoge ping hebben).
Eerst had ik het idee dat het minder was, maar met de grenades is nu het net alsof ik een peer 2 peer spel speel. Dat vind ik wel jammer. De suppression is inderdaad wel wat erg, maar ik vind het ook beter zo. Nu heb je er tenminste wat aan en
nu heb je tenminste ook wat aan die anti-suppression perk
Maar de meest grote verbeteringen van de patch vind ik toch wel de mini-map, je kan nu tenminste zien hoe de map eruit ziet en de andere verbetering dat je minder lang zwart ziet voordat je spawnt, het spel lijkt nu veel soepeler te draaien, je spawnt sneller en kan beter bewegen. Echter merk ik dat er nog steeds van die 1m suicides zijn, soms spring ik van een lage hoogte en merkte ik dat ik ineens nog maar 17% hp over had.
Echter zijn er volgens mij meer crashes, meer disconnects van de server en dat soort ongein.
Ze zijn op de goede weg, maar hebben met vehicles nog wat te doen en zeker nog veel met de crashes.
Wat voor mij al een hele grote verbetering zou zijn is dat de damage net zo zal zijn als in BC2, daar kon je tenminste aan je beeld zien dat je geraakt was. Nu heb ik het idee wanneer ik door een sniper beschoten wordt: "Oh dat was mis, ik hoorde de kogel langs mij suizen". Maar dan blijk ik toch geraakt te zijn wanneer ik naar mijn hp percentage kijk, hoewel het nergens anders aan te zien is. Dit vind ik vrij irritant.