Zo. Mijn eerste fatsoenlijke potjes in BF3 met de nieuwe patch zitten er op. Heb nog lang niet alles uitgeprobeerd, maar hier alvast mijn bevindingen.
De wapens zijn een stuk fijner. Grotere verschillen, maar toch redelijk recht getrokken. Ik verheugde me al behoorlijk op de buff van de G3A3 en dat werkte nu ook prima. Bipod, Acog scope en een heavy barrel en gaan met die banaan. Af en toe merk je wel dat de netcode niet geweldig is, maar toch is ook zo'n gun nou in één keer een stuk bruikbaarder. De foregrip is niet gelukkig niet meer iets dat beter is in alle situaties, hopelijk komt er hierdoor wat meer verscheidenheid in de attachments. Surpressor niet uit getest, maar hij lijkt redelijk zinloos, tenzij je echt alleen close quarters doet. De Heavy Barrel is leuk en je merkt nu ook echt dat je accuracy hoger is. Die recoil controleren is wel even wennen, maar dat valt prima te doen. De Magnum is nog steeds niks voor mij. De M1911 doet het prima. Dat zijn eigenlijk de enige wapens die ik vandaag heb getest....
De voertuigen... Ik was al een fanatieke piloot in de jets, maar het is wel even wennen. Het is allemaal iets drukker naar mijn idee. Je hebt niet meer in één burst een enemy jet dood, dus de dogfights duren wat langer... zit je boven de base van de enemy te circlen, dan wordt je nu ook echt goed geraakt door de AA. Zoiets is alleen maar positief natuurlijk, daardoor wordt het ook een stuk belangrijker om terug naar je basis te keren als er iemand achter je aan komt. De rockets zijn even wennen. De damage lijkt me hetzelfde, maar het spoor is veranderd. Tegen die torens vlieg ik toch niet aan, dus dat maakt me weinig uit. Helis zijn iets moeilijker uit de lucht te schieten... Geen constant gepiep meer door stingers die je toch niet locken, maar als je nu gepiep hoort komt er heel snel een stinger achter je aan. De Air Radar is even wennen, vooral dat kapotte helis en jets nog even op je radar blijven staan en vehicles verdwijnen constant van de radar door below radar... Zelf merk ik ook dat laag vliegen nu stukken beter werkt. Tanks zijn wel HEEL erg gemakkelijk te killen. Als je goede repairs hebt en alleen van de voorkant geraakt wordt is het nog goed te doen, maar zodra je omsingeld wordt door infantry is het instant death. Eigenlijk vind ik dit wel positief. Niet meer hersenloos een gebied in rijden wat overheerst is door de vijand, maar rustig op trekken met support van engineers.
De UI veranderingen vind ik verder niet erg sterk. De Hybrid minimap is leuk, maar squads staan nog steeds op een los tabblad, en je moet nog steeds per squad klikken om te kijken wie er in zitten in plaats van één simpel overzicht. Attacks orders geven vind ik kut werken, omdat die commorose gewoon waardeloos is. Het idee is leuk, maar in BF2 had het vooral zin vanwege goede map notaties (en berichten in de chat). Al met al ben ik redelijk tevren, hoewel ik me wel zorgen maak om air superiority als iedereen eenmaal gewend is aan de veranderingen. Nu kan niet iedereen even goed vliegen, maar goede piloten zijn ook meteen alles-vernietigend. Je ziet nu ook al erg veel klachten komen, wat misschien wel terecht is. Ik moet zeggen dat ik in de grote maps zelf altijd in een jet zit, dus van dat kansloos afgeslacht worden merk ik zelf nooit zo heel veel. Het enige waar ik nu voor uit hoef te kijken zijn enemy jets en de AA. AA is makkelijk te omzeilen en die enemy jets bakken er vaak toch niks van.