Tsurany schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 11:50:
Die nieuwe map is echt een wallhack. Je ziet precies achter welk muurtje spelers zitten of onder welk bosje ze schuilen. Je moet echt sattelite of hybrid gebruiken anders ben je enorm in het nadeel.
Waarom is de normale niet goed?

Ik dacht van de normale te behouden omdat je de object (huizen etc) beter afgetekend ziet staan, dan bij Satellite en Hybride?
Zaken zoals bomen en struiken zie je er niet op terwijl dat juist ideaal kan zijn om positie van vijand te bepalen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Zerosum
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-12-2025
Asgaro schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 03:07:
[...]

Zoals in in een youtube vid zag over nieuwe patch: DICE lijkt focus meer te leggen op infantry.
Vind ik géén goede ontwikkeling. :(
Wantja, we weten allemaal van welke franchise ze subtiele zaken overnemen: KAK OF DUTY. :(

Tanks moet je schrik van hebben. Maar nu is het eerder omgekeerd.
Helemaal eens, de gameplay van mappen zoals Caspian en Firestorm zijn compleet anders nu tanks schietvoer zijn. Ik voel me echt veiliger in een buggy dan in een tank. Erg jammer. De patch zitten echt wel een paar goede dingen tussen, maar dat tanks zo underpowered zijn als nu, ruineert voor mij het spelletje. Maar goed, zal deels ook een kwestie van wennen zijn misschien, maar waar je voorheen als infanterist wat tactisch met teamgenoten een tank moest ontwijken/aanvallen/destroyen, is het nu een lachertje geworden, paar rpg's erop en klaar. De tankdriver en gunner kunnen toch niet repareren, daar gaat het veel te langzaam voor.

Jets vs tanks was een uitdaging prepatch, je had skill nodig om goed te mikken en vaak een tweede aanvalsrun. Nu is het een instant tank destroy voor jets en choppers. Ik zag gisteren dat steeds meer mensen de tank maar gewoon lieten staan... dat geeft voldoende aan in mijn ogen, als een vehicle totaal niet meer interessant is.

En dan heb ik het nog maar niet over de framedrops die er nu zijn, waar ze voorheen niet waren. Zowel Vanilla als B2K hebben er last van.

[ Voor 12% gewijzigd door Zerosum op 30-03-2012 08:08 ]

Verwijderd

Wapens worden weer opnieuw oefenen. Grafisch is het spel opeens veel beter bij mij. Gister even snel gespeeld en stond er echt van te kijken. Dus daar wel erg blij mee.

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 22:58

Acradavos

Poetsfanaat

Graphics lijken inderdaad wat scherper. Zelf speel ik op Ultra, met motion blur uit. Zelf ben ik nog niet zo heel lang bezig. Als engineer gebruik ik zelf de M4A1, echter merk ik dat het een stuk pittiger is. Gisteravond was ik toevallig bij een maatje, die altijd M16A3 speelt. Wat een gescheld joh. :D Het wapen blijkt niet meer long-range te zijn, ik merkte het ook. Granaten zijn inderdaad een stuk dodelijker, dat heb ik zelf ook al gemerkt.

Opnieuw leren schieten heeft het spel wel op z'n kop gegooid. :+

• dotslasher
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-01 18:18
Hit detection is kapot.

gisteren 2 headshots worden niet geregistreerd, 5-7 kogels in de borstkas = 0% dmg of soms heel weinig.

er is toch serieus wat mis.

Revive is totaal niet gefixed. ik kan geregeld mijn teammates niet reviven als die voor de 1ste keer sterven (dus niet de sterf - revive - sterf - revive sequence.)

• The_Marsmellow
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-01 15:35

The_Marsmellow

[MUG] since 1998

dotslasher schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 08:45:
Hit detection is kapot.

gisteren 2 headshots worden niet geregistreerd, 5-7 kogels in de borstkas = 0% dmg of soms heel weinig.

er is toch serieus wat mis.

Revive is totaal niet gefixed. ik kan geregeld mijn teammates niet reviven als die voor de 1ste keer sterven (dus niet de sterf - revive - sterf - revive sequence.)
Ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat je na een dood in het spawnscherm komt en daarna toch nog gerevived word, voorheen was je dan toch echt al dood.

Living in a tower, however secure it may feel, is hardly a social attribute.

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Me post op blog over chopper:

From a chopper pilot POV;

TV guided one hit; arguable, it reminds me a lot like bf2 where the chopper was superior. The play style was much difference , when there was lots of armor you would play a lot of pop-up warfare. This was something I really enjoyed and offered a realistic gameplay feel, now it’s back 

If it’s fair to one shoot a tank is something different, there will lots of rage. Tankers are not used to this, to die instant. It greatly increases the survivability of the chopper as well, countless times I have been killed shooting rockets at a disabled tank hit by tv guided to finish him, only to get sniped by a jet myself. There was a lot of hang time finishing off vehicles that felt not right. One hit…well maybe make it do 90% damage so quick rocket spray will kill it very quick. Laserlocking with a tank vs a chopper might be suicide now.

The one hit offers great and much faster chopper gameplay, I like it. But if I would roll a tank I would not. But in for example firestorm there are I believe 5 (or 4) tanks. So from that perspective u need some serious firepower. I totally agree that the map design for tanks is not the best, they can’t move free and are limited to stay in cover.

IMO tank with reactive armor should be able to survive a tv guided and a tank with stealth should be able to stay off 3d spotting, I think this would balance it.

Stingers/ GLA; Made near useless, only forces a chopper below radar. ECM gives enough time to reach below radar and still a much better choice for pilots than flares. A very good located stinger guy can now be devastating in air battles, but because of the range nerf he needs some luck with his position.

Also I found that ECM offers great protection against launched heat seakers, the misguiding chaft cloud feels much larger and effective. However I felt like javelins no longer are misguided by the ECM could (might be good as it would make ECM to strong).

Jets, don’t fly them but fight them. Seem greatly nerfed vs choppers, the main gun is now good.

Chopper vs choppers, it’s now like bf2 again only with worse tv guided. The lock battles, some say it requires no skill at all. But using below radar while locked does IMO requires some skill. The pilot rockets no longer work vs choppers, so don’t bother shooting choppers with it, just keep range dodge tv guided and hope ur gunners hits his. Just keep your eye on the chopper to spot tv guided and look for jets, should be like this. Gunner handles weapons, pilot keeps control. There’s a lot of complains about pilot rockets no longer requires skills, have to agree with it a bit. But then again, you would only mostly snipe noobs with it.

Havoc; now better than the viper, its response faster. Liked the old havoc but love the new one, also necessary to gain and keep high speed when below radar to prevent one hitted by rpgs/ranks

Oh and tv guided still blows up own chopper. BUT I NOW ALSO FINSIH #1 !!!11!!. Great point buff, would have had my 100 stars if they did it sooner :P

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Verwijderd

Mee akkoord evilpinO, heb ook gemerkt dat het mikken met de rockets gewijzigd is. Moet helemaal vanaf nul beginnen om opnieuw beter te leren mikken met de rockets... vind ik iets minder, maar goed, we'll see...
in de Pre-patch kon ik heel snel mensen neer halen, voor 1 vs 1 situaties.
gisteren 3x op firestorm mee gemaakt dat ik 1 vs 1 sta en dat we beide onze volledige ammo leeg schieten op elkaar met beide de M4A1, Foregrip, Silencer. het maakte niet uit of ik 3,5 of auto schoot in alle gevallen gaat de helft nu mis door de recoil.

DiCE heeft er ook mooi voor gezorgt dat geen enkele engineer meer met de Repair torch speel. ik zag gisteren iedereen met mine spelen, omdat de repair torch niks meer doet.
ze hebben de snelheid aangepast van repair zodat je een venom eerder uit de lucht kan halen, maar ze vergeten dat een tank daardoor niet meer te repairen valt tegenover een andere tank of engineer.

Er zitten gewoon zoveel bugs/fouten in deze patch dat het gewoon onspeelbaar is geworden.
Want wie kan mij nu aangeven welke wapen net zo reageerd als de M16A3 en M4A1 als voor de update ?
dat waren wapens die lekker steady waren en nu schieten alle wapens met een hoge recoil waardoor alle wapens slecht schieten.
je kan zeggen dat het aan mij ligt en dat ik maar beter moet leren schieten, maar bijna een half jaar later veranderen ze de game helemaal. zoals ik gisteren al aangaf. Als dit BF3 was vanaf het beginnen, dan was ik er waarschijnlijk al mee gekapt, want ik haat CoD wapen stats.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-12-2025
Vanavond maar eens proberen, ik hou m'n hart vast. Als ik het zo lees hebben ze alles wat ik leuk vind aan BF gewijzigd.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik vond de balans in oude BF3 qua choppers, jets en tanks niet perfect maar wel vrij ok. Zo te horen is het nu weer behoorlijk verneukt net als andere zaken zoals de repairtorch.

Typische DICE/EA patch: sommige zaken zijn redelijk opgelost maar ze halen ook weer een heel veel onnodig overhoop / doen verkeerde finetuning.

Blijf erbij dat ze ipv aan DLC te werken beter echt goed aan map & balance fine tuning kunnen werken en dit uitgebreid testen.

Goed getunede maps, kits etc. zijn de enige echte garantie voor blijvend speelplezier.

[ Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 30-03-2012 09:41 ]

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04:23
Gisteren even gespeeld met de nieuwe patch. Eerst server waar ik in kwam raakte ik niks, verliezende team ook. Andere uitgezocht, en ging prima, merkte niet echt overdreven verschil met voorheen. Hardcore mode servers waren dit.
Tank waren wel minder sterk en die repair is traag idd. Maar was eerst ook wel te snel naar mijn idee. Of ht nu optimaal is valt nog te bezien, verder geen voertuigen getest.

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-01 11:11
Anti air vehicle is ook flink aangepast in range. Ik dacht dat er 1 hit disable zou zijn maar kennelijk niet bij raketten tegen vliegend materieel?

• Faberge
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-01 14:16
Haha, spring gister in een server, wordt ik neergeschoten door een level 2 met een M16A1! Toen heb ik even in mijn vuistje gelachen dat die knul daar centjes voor neergeteld heeft!

http://steamcommunity.com/id/nijn

Je bedoelt de M16A4 neem ik aan? Of wellicht de M4A1?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-01 18:36

Metro2002

Memento mori

Pykow schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:22:
in de Pre-patch kon ik heel snel mensen neer halen, voor 1 vs 1 situaties.
gisteren 3x op firestorm mee gemaakt dat ik 1 vs 1 sta en dat we beide onze volledige ammo leeg schieten op elkaar met beide de M4A1, Foregrip, Silencer. het maakte niet uit of ik 3,5 of auto schoot in alle gevallen gaat de helft nu mis door de recoil.

DiCE heeft er ook mooi voor gezorgt dat geen enkele engineer meer met de Repair torch speel. ik zag gisteren iedereen met mine spelen, omdat de repair torch niks meer doet.
ze hebben de snelheid aangepast van repair zodat je een venom eerder uit de lucht kan halen, maar ze vergeten dat een tank daardoor niet meer te repairen valt tegenover een andere tank of engineer.

Er zitten gewoon zoveel bugs/fouten in deze patch dat het gewoon onspeelbaar is geworden.
Want wie kan mij nu aangeven welke wapen net zo reageerd als de M16A3 en M4A1 als voor de update ?
dat waren wapens die lekker steady waren en nu schieten alle wapens met een hoge recoil waardoor alle wapens slecht schieten.
je kan zeggen dat het aan mij ligt en dat ik maar beter moet leren schieten, maar bijna een half jaar later veranderen ze de game helemaal. zoals ik gisteren al aangaf. Als dit BF3 was vanaf het beginnen, dan was ik er waarschijnlijk al mee gekapt, want ik haat CoD wapen stats.
Ik had gisteren de volgende emoties:

- BF3 opstarten: of ik even 1,5GB wil downloaden -> :( wtf
- BF3 is geupdate ik start op: Hey een extended mag voor mijn AS VAL 8)
- Ik schiet met de AS val: recoil en niet te zuinig ook wtf :/
- Hey, ik schiet wel meer raak dan voorheen, is de hit detection verbeterd ofzo? :D

Verder nog niet echt veel bijzonders opgemerkt. Tanks zijn dus zwakker geworden?

Gisteren wel constant 1e of 2e in operation métro 8)

Afbeeldingslocatie: http://globalchat.us/wp-content/uploads/2012/02/megusta.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Metro2002 op 30-03-2012 10:42 ]

• r_kluft
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:48

r_kluft

Hmmmmmm

Faberge schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:49:
Haha, spring gister in een server, wordt ik neergeschoten door een level 2 met een M16A1! Toen heb ik even in mijn vuistje gelachen dat die knul daar centjes voor neergeteld heeft!
En vergeet niet dat je nog steeds kits kan oppakken. Dus ook wapens die je niet hebt.
Op die manier had ik al iets van 25 kills gemaakt met de USAS voor ik hem maar unlockte.

• Zerosum
Pykow schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:22:

Opnieuw leren schieten omdat de weapon handling veranderd is, zou ik mee kunnen leven, dat zou een kwestie van wennen moeten zijn. Maar het spel wat ik 6 maanden geleden aanschafte, is het niet meer. De grootse battles op Kharg, B2K en ook Caspian zijn niet meer wat het was. Ik word een paar keer achter elkaar als infanterist afgeknald door een jet notabene, waar is de balans gebleven?

Jets en heli's zouden het luchtruim moeten domineren, niet de grondgevechten.

Ben erg teleurgesteld en vraag me af hoe lang ik nog speel... :(

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Zerosum schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:55:
[...]

Opnieuw leren schieten omdat de weapon handling veranderd is, zou ik mee kunnen leven, dat zou een kwestie van wennen moeten zijn. Maar het spel wat ik 6 maanden geleden aanschafte, is het niet meer. De grootse battles op Kharg, B2K en ook Caspian zijn niet meer wat het was. Ik word een paar keer achter elkaar als infanterist afgeknald door een jet notabene, waar is de balans gebleven?

In mijn visie waren de Heli en Jet al redelijk sterk zo niet enigzings OP.

Dus ja ik snap de wijziging op dit gebied ook niet. :?

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

Zerosum schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:55:
[...]

ik vraag me ook af hoelang ik BF3 nog zal spelen.
Iedereen kiest nu voor de wapens met 600 RPM omdat je dan minder recoil hebt en wel op afstand iets kunt raken.
dus L85A2, Scar-H worden nu het meeste gebruikt
daarnaast gebruikt bijna niemand meer de suppresser en foregrip, maar kiest iedereen voor Heavy barrel of flash supp. en verder niks.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• TetPr87
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-01 08:46
- Tanks stukken zwakker
- LAV's destroy met 1 ronde full hit rocket pods.
- Jets niet te raken door heat seekers
- Javelins niet te stoppen door flares (stond wel in patchnotes) maar je breekt wel de Soflam-lock, wat hiervoor helemaal niet kon met flares, maar eenmaal Javelin onderweg = bail out.

Dit is wat me gisteren vooral opviel.

• evilpin0
  • Laatst online: 20-05-2024
TetPr87 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:21:
- Tanks stukken zwakker
- LAV's destroy met 1 ronde full hit rocket pods.
- Jets niet te raken door heat seekers
- Javelins niet te stoppen door flares (stond wel in patchnotes) maar je breekt wel de Soflam-lock, wat hiervoor helemaal niet kon met flares, maar eenmaal Javelin onderweg = bail out.

Dit is wat me gisteren vooral opviel.
Paar gekilled gisteren in de chopper door een incoming jav, normaal als je hem ziet aankomen kun je hem met ECM laten missen. Werkt nu ook niet meer, je hoort echter wel een incoming beep.

Voortaan lock -> ecm go below radar-> nog steeds locked en incoming geluid (moet jav zijn want stingers vlieg je te laag voor) = eject en laat jav inslaan op lege chopper = maar half damage -> vlieg verder

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• Faberge
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-01 14:16
Tsurany schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:52:
Je bedoelt de M16A4 neem ik aan? Of wellicht de M4A1?
Ja bedoel de A4.
r_kluft schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:54:
[...]

En vergeet niet dat je nog steeds kits kan oppakken. Dus ook wapens die je niet hebt.
Op die manier had ik al iets van 25 kills gemaakt met de USAS voor ik hem maar unlockte.
Verpest het nou niet voor mij! ;)

http://steamcommunity.com/id/nijn

• evil kim
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-01 12:43
Heb eigenlijk weinig negatiefs gemerkt na de patch.
Sommige wapens raak 'k minder mee, met andere meer.

• 7u5t1c3
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-12-2025
Ik heb sinds de patch dat als ik gekilled wordt, een hele korte zwarte flits krijg. Gister even de gpu drivers er opnieuw opgezet en de installatie van BF3 gerepareerd, maar dit mocht niet baten. Misschien maar de hele bf3 install eraf gooien en alles opnieuw installeren? Iemand anders hier ook last van?

Verder lijkt het spel iets soepeler te draaien bij mij.

[ Voor 8% gewijzigd door 7u5t1c3 op 30-03-2012 10:45 ]

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:19

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Gisteravond tegen iemand zitten spelen die met de F2000 aan het schieten was en een suppression spec aan had staan. Tering, dat ding is ondertussen echt overpowered. Een kogel en ik zag al niets meer, de 2e en ik was dood. Gewoon over de complete map in Canals heen (TDM, dat wel) dood in 2 kogels. En zo ging het vrijwel de hele avond. Kom je de F2000 tegen, lig je.

Aan de andere kant zag ik de AN-94 echt overal schieten, behalve waar ik mik. Zonder enige vorm van suppression ging het eerste salvo er ruim links naast, 2e salvo er rechts naast, dan misschien een hit voor een 30%, dan weer alles mis.

[ Voor 24% gewijzigd door MueR op 30-03-2012 10:46 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Dunky555
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ik vind het ook jammer dat ze vooral de tanks, maar ook de heli's (in mindere mate) minder interessant hebben gemaakt. BF gaat toch met name om de voer- en vliegtuigen!
Anders moet je maps/servers spelen waar ze niet voorkomen :+ . Of als mensen gaan klagen dat ze tanks niet kapot krijgen moeten maar van tactiek wisselen of niet als remie door het veld gaan, wat veel gebeurde voor de patch. Vaak nog 1/3 wat niet in een squad zat. Nu word je er automatisch ingezet dacht ik en dat is wel beter.

Vind de veranderingen verder wel goed, maar echt jammer van vooral de tanks... :-(
quote: url
IMO tank with reactive armor should be able to survive a tv guided and a tank with stealth should be able to stay off 3d spotting, I think this would balance it.
Klopt, maar dan heb je dus niets meer aan alle andere opties in die catogorien en kun je niet makkelijk eens een andere (aanvals) tactiek toepassen op de vijand. Dan weet iedereen dus ook met welke opties je rond rijd en dan kun je nog makkelijker een tank kapot knallen.

M.a.w. tank is bijna useless....imo

• EvaluationCopy
Ik kan redelijk sturen met een tank (niet zo psychotisch als killerbeuker :P) maar als ik voorheen een tweetal goede enigeneerd tegenkwam (laat staan 3) dan was ik toch vaak het bokje hoor. Eén of twee RPG hits en je snelheid was er al uit, dan werd het al moeilijk. Als ze die tank nu nog zwakker hebben gemaakt, hou m'n hart vast.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Dunky555
  • Niet online
Cannister shell met reactive armor en proximity scan is wat je dan nodig hebt ;-)

Verwijderd

Dunky555 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:14:
Cannister shell met reactive armor en proximity scan is wat je dan nodig hebt ;-)
Gaat je niet in je eentje lukken ;)
reactive armor en proximity zitten in dezelfde optielijst.

• Dunky555
  • Niet online
hmmm ohw ja |:( . DAn geen scan iig.

**EDIT**

Weet het al weer, mijn maat had dan de scan

[ Voor 45% gewijzigd door Dunky555 op 30-03-2012 11:18 ]

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:01
Heb opeens na de patch dat soms me keyboard niet reageert, aswd geen last maar prone en bukken doen niet helemaal wat ik wil, herkenbaar?

P.s. hardware is goed, alleen in bf3

• Dunky555
  • Niet online
Misschien even je key layout checken of het niet veranderd is. Misschien ergens dubbel toegewezen na de patch. In de jet was mijn brake niet meer toegewezen.

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Pykow schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:20:
[...]

Iedereen kiest nu voor de wapens met 600 RPM omdat je dan minder recoil hebt en wel op afstand iets kunt raken.
daarnaast gebruikt bijna niemand meer de suppresser en foregrip, maar kiest iedereen voor Heavy barrel of flash supp. en verder niks.
Voor mijn gevoel hebben ze vooral de initiële recoil verhoogd. Dus na het schieten van je eerste kogel steigert de gun enorm. Maar het blijft allemaal nog een beetje gissen. Ik ben benieuwd naar de post patch-stats op symthic.com

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-01 18:36

Metro2002

Memento mori

Petertje750 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:18:
Heb opeens na de patch dat soms me keyboard niet reageert, aswd geen last maar prone en bukken doen niet helemaal wat ik wil, herkenbaar?

Ik heb af en toe dat bv links blijft hangen, ook in de menus en nee dat ligt niet aan mijn toetsenbord. Vaak werd even switchen naar windows en weer terug wel.

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:41
Gisteren ook even een paar potjes gedaan met de nieuwe patch. Maar ik vind het toch wel plezier spelen. Ik had ook wel het gevoel dat de guns iets meer recoil hadden, maar je gaat ook op alles letten natuurlijk.
Ik heb alleen nog steeds het probleem dat wanneer ik gerevived wordt het niet lukt om direct te schieten. Er komt 1 kogel en schakelt dan over naar mijn pistool. Pas als ik bijvoorbeeld een health pack gooi werkt het weer goed, Iemand een idee?

• Snorro
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-11-2025
[...]

Komt dit niet gewoon omdat alle items gereset worden? Ik had in mn eerste paar potjes ook dat ik met me M4A1 rondhuppelde met flash, barrel en RDS, omdat mn preferences van voor de patch niet onthouden waren. Bijkomend probleem is dan ook nog dat ik er alleen aan denk om het te veranderen op het moment dat ik spawn, als ik in het heetst van de strijd ben gekilled denk ik alleen maar aan zsm spawnen om die son of a bitch terug te pakken :+
Ik heb nog niet genoeg potjes sinds de patch afgewerkt om een mening over de wapens te geven, wat me wel opviel was tijdens een potje Seine Crossing alle omgevallen bomen het hele potje bleven liggen, waar die normaal na een paar minuten gewoon verdwenen!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:01
Eneh eerste potje wat ik joinde in Metro na de patch, spwnde ik op squad member boven de rechter choke trap, was dus glitches kunnen nog steeds :(

• SonyEricsson
  • Laatst online: 15:29
statpadden helpt iig niet meer met revive in hardcore
gisteren iemand reviven nadat ik per ongeluk iemand in de kont had geschoten. :+

lukte helaas niet ;(

ff kijken of dat de gehele map zo is .....of dat er restricties aan zaten

[ Voor 19% gewijzigd door SonyEricsson op 30-03-2012 12:03 ]

• pannekoek141
  • Laatst online: 08-11-2025
De hele overal performence in beter ....
maar het lagt meer na de patch.
en wat hebben ze in hemelsnaam met de jet gedaan :(

Suh dude

• dotslasher
  • Laatst online: 04-01 18:18
Petertje750 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:18:

had dit altijd in de middelste stuk van Metro aan de B vlag aan de roltrap kant van de vlag. Als je aan die hoeken soms wil crouchen wil het soms niet lukken, dit is nog altijd het geval.

Verwijderd

pannekoek141 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 12:14:
De hele overal performence in beter ....
maar het lagt meer na de patch.
en wat hebben ze in hemelsnaam met de jet gedaan :(
En met de Choppers... quasi on-mogelijk om met de heli nog een jet neer te halen. Lock-on proces is sneller, maar géén enkele heatseeker geraakt ook nog maar in de buurt van een jet.

• roboreaper
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-12-2025

roboreaper

Collecting your robots

Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 12:22:
[...]

En met de Choppers... quasi on-mogelijk om met de heli nog een jet neer te halen. Lock-on proces is sneller, maar géén enkele heatseeker geraakt ook nog maar in de buurt van een jet.
lees je eigen zin eens terug. met en heli een jet neerhalen... is niet echt realistische. ben bij dat ze dit hebben aangepakt.

voor de patch kon je emt jet niks toen als een heli in de lucht was. constante lock en jets ging te snel om heli te locken./ neer te gunnen.

Verwijderd

roboreaper schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 12:25:
[...]
lees je eigen zin eens terug. met en heli een jet neerhalen... is niet echt realistische. ben bij dat ze dit hebben aangepakt.

voor de patch kon je emt jet niks toen als een heli in de lucht was. constante lock en jets ging te snel om heli te locken./ neer te gunnen.
Met een jet een heli neerhalen duurde anders ook niet lang pre-patch hoor: spray van 2 seconden en de heli lag in gruzelementen uiteen.

En waarom zou je een heli niet kunnen locken met heatseekers? Het enige wat nu nog een jet uit de lucht kan krijgen, is een andere jet. Vanop de grond: mag je ook vergeten. Maar een jet kan wel alles wat vliegt, rondrijdt en rondloopt naar de eeuwige jachtvelden knallen?

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-01 16:21
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 12:22:
[...]

Scout helikopter + laser painter + guided missile werkte gisteren anders prima >:)

Roomba E5 te koop

• Zerosum
van het EA UK forum... zou zo maar kunnen:

-Nerf vehicles to the point where nobody wants to use them
-then prepare the game to be inf friendly to hype the cod crowd that's getting bored of mw3
-Sell shortcut kits so those cod'ers won't miss the time it took us to get our stuff
-release CQ dlc
- $$$$$$$$

vervolgens:

-patchen zodat vehicles weer een buff krijgen en dan Armored DLC uitbrengen
- $$$$$$$$

Verwijderd

Zerosum schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 12:44:
van het EA UK forum... zou zo maar kunnen:

-Nerf vehicles to the point where nobody wants to use them
-then prepare the game to be inf friendly to hype the cod crowd that's getting bored of mw3
-Sell shortcut kits so those cod'ers won't miss the time it took us to get our stuff
-release CQ dlc
- $$$$$$$$

vervolgens:

-patchen zodat vehicles weer een buff krijgen en dan Armored DLC uitbrengen
- $$$$$$$$
Lijkt mij een nuchtere analyse te zijn. Dice is natuurlijk een commercieel bedrijf dat geld moet verdienen, zit misschien wel wat waarheid in.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:42
maar waarom hebben ze de heli's en jets dan gebuffed?

Mechwarrior Online: Flapdrol

Verwijderd

haarbal schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 13:05:
maar waarom hebben ze de heli's en jets dan gebuffed?
Heli's vind ik niet echt gebuffed hoor... enkel de TV-missile is nu zo goed als insta-kill. En chopper versus jet is zelfs generfd...

Er is zo veel veranderd, eigenlijk week ik nog niet of ik het allemaal wel zo goed vind. :/

• Jedi Geub
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

Ben ik dan de enige die het wel nog steeds leuk vind?

Ja je moet wennen aan de nieuwe dingen maar als iedereen zo pro is als dat ze hier vaak zeggen (kijk mijn stats bla bla bla) dan is dat toch met een weekie voorbij?

Maar maybe ben ik bevooroordeeld omdat ik toch altijd alleen maar infantry only speel.

• Dunky555
  • Niet online
Yep, ddan ben je er dik op vooruit gegaan.

• haarbal
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 13:09:
[...]

Heli's vind ik niet echt gebuffed hoor... enkel de TV-missile is nu zo goed als insta-kill. En chopper versus jet is zelfs generfd...

Er is zo veel veranderd, eigenlijk week ik nog niet of ik het allemaal wel zo goed vind. :/
chopper versus jet is bugged, niet generfed.
door de tank armor te verlagen hebben de heli's een buff
de rocket pods zijn nu nauwkeuriger, een buff
below radar werkt nu, een huge buff
jet cannon is minder tegen heli's, een buff
tv missile idd onehit kill
stinger range is generfed, een buff voor de heli.

als een heli nu zo dom is om halfhoog midden boven het slagveld te vliegen is ie wel gelijk gestingerd natuurlijk.

Verwijderd

Een heli is natuurlijk wel het moeilijkste vehicle om te besturen in BF3, dus ik vind bovenstaande buffs geen probleem... 8)

Verwijderd

Succesvol zijn in de heli is anders een stuk makkelijker dan succesvol zijn in de jet. IMO, tenminste.

• EvaluationCopy
roboreaper schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 12:25:
[...]

Niet realistisch??

Hier een lijstje met werkelijke bewapening van de AH-1Z Viper:
Armament

Guns: 1 x 20 mm (0.787 in) M197 3-barreled gatling cannon in the A/A49E-7 turret (750 round ammo capacity)
Hardpoints: Up to 6 pylon stations on stub wing
Rockets: 2.75 in (70 mm) Hydra 70 rockets – Mounted in LAU-68C/A (7 shot) or LAU-61D/A (19 shot) launchers
Missiles:
AIM-9 Sidewinder air-to-air missiles – 1 mounted on each wing tip station (total of 2)
AGM-114 Hellfire air-to-surface missiles – Up to 16 missiles mounted in four 4-round M272 missile launchers, two on each wing

• Dunky555
  • Niet online
Gisteren toch wel 2 heli's neergehaald met rpg, omdat ze laag willen/moeten vliegen. Jammer dat het met de tank moeilijk gaat, want de eerste beste squad wat je tegenkomt overleef je niet snel. En als je het overleeft sta je nu een hele tijd te repairen waardoor je vaak alsnog door een heli of jet neergemaaid word.
Je hebt 2 personen nodig om een tank weer (zo goed als) volledig te repairen, anders blijf je nog steeds langzaam rijden en overleef je het zeker niet.

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-01 13:57
En tanks kunnen jou ook van je tank af op kilometers afstand. Jets en helicopters kunnen beide van kilometers af een guided missile op gepainte targets af vuren. Wat ze in het echt kunnen heeft weinig te maken met Battlefield natuurlijk. Ik moet wel zeggen dat ik gister maar een halfuurtje heb gespeeld omdat mijn hit registration echt rampzalig was, dus ik heb de voertuigen nog niet uitgetest. Zelf ben ik altijd wel fan van een helicopters als super gunship. Hoge damage, makkelijk wendbaar, maar ook redelijk makkelijk te killen. Wat ik alleen van de Igla heb gezien was niet heel positief. De enige manier waarop je dat ding zou kunnen gebruiken is als hij boven een flag hangt te hoveren (Maar dan zit je weer met een minimale lock-on range van 10 tot 20 meter). Ik krijg alleen het idee dat jets nog steeds niet echt uit de lucht zijn te halen, als ze tenminste niet als een idioot vliegen (Gelukkig doen heel veel mensen dat nog wel). Ach, ik vind het geen enkel probleem als jet piloot, maar ik denk niet dat iedereen er even blij van wordt. Je zit vooral met het probleem dat de meeste jets zich heel goed op helicopters richten. 450 punten voor één vlucht richting een helicopter is natuurlijk ideaal.

• EvaluationCopy
Hee IK begon niet over realisme in Battlefield :P

Interessant. Eerste 6-tal minuutjes gaat over waarom je die Mouse Acceleration echt moet uitzetten.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:09

Zenix

BOE!

[...]

Heb hetzelfde. Ik vond het heerlijk om eerst te gamen en de recoil kon ik behoorlijk goed controleren. Nu is dat een stuk moeilijker geworden op afstand. Als recoil en spread hoger wordt gemaakt vind ik het slecht teken. In alle FPS games die ik heb gespeeld was het doel juist om dat te minimaliseren om het spel en de actie veel sneller te maken. Maar helaas gaat het bij BF3 iets te vaak om realisme, een spel is niet realistisch ik vind het jammer dat ze daarna streven. Die tactical light en laser ook, ik weet niet hoe ze daarop zijn gekomen. Ik vind het niet eens een probleem als tegenstander het heeft maar eerder irritant als een team mate weer eens naar je zit te schijnen.

Verwijderd

De LAV is stuk sterker geworden.
Ik heb er vannacht 3 jets ermee afgeschoten en 2 helies.
Met de tank heb ik op een best verre afstand met 1 shot een helie neer gehaald waar ik anders minimaal 2 a 3 shots voor nodig had.
Dat je in de tank vort NIET meer de raketten ziet aan komen is mooi shit wand nu is het boem en dood ineens.
Mijn favorieten wapen de PKP is een heel stuk beter geworden, stuk stabieler en beter de vijand op verre afstand te killen.
Moest wel elke keer als ik een wapen pakte even checken want alles is door elkaar gegooit en moest weer mijn RDS en Extended Mag opnieuw instellen.
Mini map is echt mini maar wel duidelijker.
het switsen naar andere team is nu anders maar wel beter.
Vanmiddag even de rest checken

• Cresso
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06-2020
[...]
Misschien zou je wat meer gebruik moeten maken van de verschillende firing modes die een wapen heeft? Lijkt wel alsof iedereen op full auto los wil gaan op alle afstanden. Het geeft mij juist wat meer dynamiek als je wat meer moet nadenken welke 'firing' mode je gaat gebruiken.

De supporessor heeft nog steeds een groot voordeel, je verschijnt niet op de minimap. Voorheen liep juist iedereen rond met een suppressor en foregrip. Nu moet je gewoon keuzes maken, dat misschien nu een groot gedeelte van de suppressor af stapt om de nieuwe verhoging in recoil te compenseren zie ik vooralsnog gewoon als tijdelijk. Als de meeste spelers weer eenmaal een beetje gewend zijn aan de nieuwe mechanics dan zal er denk ik een stuk meer diversiteit tussen zitten.

Wat betreft de suppression zie ik het alleen maar positief in. Gevechten die net even wat langer duren maakt het alleen maar spannender. Ik snap wel dat het voor spelers 'pijn' doet die flink wat tijd hebben gestoken om hun accuracy stats omhoog te krijgen en dat nu lichtelijk zien verdampen. Ik vond het in eerste instantie ook niet leuk om een stuk minder accuracy te hebben, maar eigenlijk doe ik het niet slechter dan voorheen en de game is nu wel spannender vind ik.

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hebben meer mensen hier last van?:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/1zv371x.jpg

Dus als je bericht wil typen (any/team/squad) je opeens een been rechts in beeld krijgt?

• Qlii256
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
HammerNL schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 15:26:

[afbeelding]

Dus als je bericht wil typen (any/team/squad) je opeens een been rechts in beeld krijgt?
Ja dit had ik 2 dagen voor de patch. Maar na een herstart van de game was dat opgelost. Heeft niets met de patch te maken dus.

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:40
Wtff man die suppression is echt way too much nu...

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:48
nou.. foregrip heeft echt geen functie meer he ?
ik merk dat mg36 + prone / liggend / staande + forgrip = sproei festijn vliegt alle kanten op
zonder foregrip is het al een stuk stabieler

En klopt 't dat 1 mine nu al genoeg is om een tank te killen ?
ik weet zker dat ik over 1 mijn heen reed. meteen tank BOOM weg

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

jterpstra schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 15:34:
nou.. foregrip heeft echt geen functie meer he ?
ik merk dat mg36 + prone / liggend / staande + forgrip = sproei festijn vliegt alle kanten op
zonder foregrip is het al een stuk stabieler

En klopt 't dat 1 mine nu al genoeg is om een tank te killen ?
ik weet zker dat ik over 1 mijn heen reed. meteen tank BOOM weg
Tank is verkloot dus dat zal me niks verbazen :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
HammerNL schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 15:26:

[afbeelding]

ik had dat eerst ook met de AS VAL. ziet er toch tof uit. net alsof je een karate trap wil doen :+

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

• AdmiralSnipe
Tot nu toe ben ik niet echt te spreken over de patch, naja misschien gewenning...

Verwijderd

AdmiralSnipe schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 15:39:
Tot nu toe ben ik niet echt te spreken over de patch, naja misschien gewenning...
²nd!

• EvaluationCopy
Als ik dit zo lees dan begrijp ik er hoe langer hoe minder van. Het is toch niet zo dat tanks zo uber waren en heel het slagveld domineerden?? De jet & heli piloten werden nog steeds beter dus zo lang duurde een tankritje meestal niet. Ik snap werkelijk niet waarom ze dat ding zo generfd hebben...

Maar goed, ik heb nog niet gespeeld, eerst maar eens zien, misschien vanavond.

• haarbal
big time air rape is het nu.

• AdmiralSnipe
En met 1 vs 1 is het nu: wie het eerste schiet wint...

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:49

charrel

Cortisol4life..

Tja, nu ik ff langer gespeeld valt het wel mee. Vliegtuigen worden wel wat vervelender. Die zijn met een chopper amper nog neer te halen... andersom is het nu te makkelijk :X

• haarbal
AdmiralSnipe schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 15:50:
Weinig last van, als ik beschoten werd dook ik toch al cover in. Bovendien schiet ik meestal eerst.

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-01 13:29
Vreselijke patch naar mijn mening. Net een rondje Wake Island gedaan en beviel me totaal niet.

1. F35 kan nu normaal vliegen, maar die maingun is te sterk. Met een flanker moet je echt super veel hitten op een F35 voordat die down is. Een F35 schiet een flanker binnen een seconde disabled of erger... En ja, ik kan aardig vliegen dus ik weet waar ik over praat.

2. Choppers zijn te sterk, zeker de viper. Tanks zijn te zwak gemaakt en je krijg niet eens de tijd om weg te rijden of te richten op een chopper. Door below radar doen stinger niks, als ze wel wat doen dan doet de piloot ECM en voordat jij je stinger weer klaar hebt heeft hij ook weer ECM.

3. Wie het eerst schiet wint lijkt wel ja.

4. Conquest Assault is bagger, als je geluk hebt is er 1 spawnbase, de rest van de vlaggen wordt gecaptured of zijn niet van jou team waardoor je er niet op kan spawnen. Geen idee wat DICE bezielde toen ze dit bedachten, al sinds BF1942 is het mogelijk om op de vlag te spawnen tot deze op wit gaat... en nu veranderen?

5. Retards die nu kamikaze gebruiken omdat je tank/chopper/jet nu wel kapot gaat als er iets tegen je aan vliegt.

Het voelt nu als een totaal ander spel, elke keer dat ze een grote patch uitbrengen moet je het opnieuw leren spelen. Suppresor + Foregrip is nu useless, terwijl ik daar eerst mee speelde. Nu moet ik een andere kit gaan kiezen?

Van mij mogen ze binnen 2 weken met een paar patches komen die wat dingen meer balancen, zo moeilijk is dat niet. Maar waarschijnlijk komt de volgende patch toch pas bij CQ DLC. Sorry DICE, maar de Battlefield franchise is niet meer wat het was, ziet er naar uit dat dit voor mij de laatste Battlefield is...

• Zenix

Zenix

BOE!

Cresso schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:27:
[...]

Misschien zou je wat meer gebruik moeten maken van de verschillende firing modes die een wapen heeft? Lijkt wel alsof iedereen op full auto los wil gaan op alle afstanden. Het geeft mij juist wat meer dynamiek als je wat meer moet nadenken welke 'firing' mode je gaat gebruiken.

De supporessor heeft nog steeds een groot voordeel, je verschijnt niet op de minimap. Voorheen liep juist iedereen rond met een suppressor en foregrip. Nu moet je gewoon keuzes maken, dat misschien nu een groot gedeelte van de suppressor af stapt om de nieuwe verhoging in recoil te compenseren zie ik vooralsnog gewoon als tijdelijk. Als de meeste spelers weer eenmaal een beetje gewend zijn aan de nieuwe mechanics dan zal er denk ik een stuk meer diversiteit tussen zitten.

Wat betreft de suppression zie ik het alleen maar positief in. Gevechten die net even wat langer duren maakt het alleen maar spannender. Ik snap wel dat het voor spelers 'pijn' doet die flink wat tijd hebben gestoken om hun accuracy stats omhoog te krijgen en dat nu lichtelijk zien verdampen. Ik vond het in eerste instantie ook niet leuk om een stuk minder accuracy te hebben, maar eigenlijk doe ik het niet slechter dan voorheen en de game is nu wel spannender vind ik.
Als je moet switchen na verschillende firing modus om op afstand te schieten elke keer, dan ben je niet goed bezig. Dat switchen kost mij teveel tijd en het is totaal nutteloos om te gebruiken. Het beste is om zelf burst fire te doen veel nuttiger en sneller, maar dat kost wel meer tijd om te leren. Alleen burst fire is zelfs een stuk moeilijker geworden terwijl het meer skill vereist dan firing modus verwisselen elke keer, dit soort dingen haalt gewoon de snelheid uit een Fast paced shooter, wordt meer een slow paced shooter dan.
AdmiralSnipe schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 15:39:
Dat je moet wennen aan een patch, zegt al dat patch niet goed is. Een patch hoort fixes te brengen en geen ingrijpende game changes waar iedereen aan moet wennen.
AdmiralSnipe schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 15:50:
Opzich vind ik dat niet eens zo slecht want reactievermogen is ook erg belangrijk deel van een FPS. Maar wat jij zegt had ik al voor de patch. Tenzij iemand slecht is, win je niet als de ander eerder schiet.

[ Voor 15% gewijzigd door Zenix op 30-03-2012 16:14 ]

• EvaluationCopy
Remz schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 16:06:

Van mij mogen ze binnen 2 weken met een paar patches komen die wat dingen meer balancen, zo moeilijk is dat niet. Maar waarschijnlijk komt de volgende patch toch pas bij CQ DLC. Sorry DICE, maar de Battlefield franchise is niet meer wat het was, ziet er naar uit dat dit voor mij de laatste Battlefield is...
Tja, noem mij maar een andere leuke FPS met voertuigen, infantry, teamplay, tientallen game-modes etc...

• Cresso
Zenix schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 16:07:
[...]
Als je moet switchen na verschillende firing modus om op afstand te schieten elke keer, dan ben je niet goed bezig. Dat switchen kost mij teveel tijd en het is totaal nutteloos om te gebruiken. Het beste is om zelf burst fire te doen veel nuttiger en sneller, maar dat kost wel meer tijd om te leren. Alleen burst fire is zelfs een stuk moeilijker geworden terwijl het meer skill vereist dan firing modus verwisselen elke keer, dit soort dingen haalt gewoon de snelheid uit een Fast paced shooter, wordt meer een slow paced shooter dan.
In zeer korte bursts schieten, met de nodige pauzes er tussen om weer aimed bonus te krijgen,kost geen tijd? Ook het feit dat je gewoon ook veel meer kogels verspilt en ook vaker moet reloaden kost ook gewoon meer tijd. Firemodus veranderen is nagenoeg 'instant'. Ik ben het er dus niet mee eens dat het meer slow paced wordt. Zaken als de grote van de map en de hoeveelheid spelers tegelijkertijd op een map hebben daar veel meer invloed op. Als je het meer fast paced wilt hebben moet je gewoon meer man op een kleiner oppervlak stoppen, en dat is iets wat battlefield juist niet doet tenzij je er zelf voor kiest om met 64 man metro te spelen.

Wat nu wel uitmaakt is dat je nu gewoon meer moet nadenken hoe jij je wapen in zet, wil je aggresief spelen en op korte afstand, dan zal je waarschijnlijk minder switchen tussen deze modes. Zoals het er nu voor ligt is het niet de bedoeling dat je zowel op medium/lange of korte afstand het allemaal maar met dezelfde aanpak kan doen.

• Zenix

Zenix

BOE!

EvaluationCopy schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 16:24:
[...]

Tja, noem mij maar een andere leuke FPS met voertuigen, infantry, teamplay, tientallen game-modes etc...
Ik ken een spel die dat allemaal heeft, behalve game modes. Daar heb je stopwatch,campaign,objective
Enemy territory Quake Wars ;)

• evil kim
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-01 12:43
EvaluationCopy schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 16:24:
[...]

Tribes 2

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
Cresso schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 16:29:
[...]

Wat nu wel uitmaakt is dat je nu gewoon meer moet nadenken hoe jij je wapen in zet, wil je aggresief spelen en op korte afstand, dan zal je waarschijnlijk minder switchen tussen deze modes. Zoals het er nu voor ligt is het niet de bedoeling dat je zowel op medium/lange of korte afstand het allemaal maar met dezelfde aanpak kan doen.
Ben ik volledig mee akkoord. Het is gewoon deel van BF(3), staat het je niet aan, zijn er nog genoeg alternatieven om online wat te knallen.

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

• EvaluationCopy
Met een semi-realistisch militair thema en hedendaagse graphics, sorry :P

Cannister Shell werkt nog prima gelukkig :)

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:46

Mavamaarten

Omdat het kan!

:r die patch heeft echt alles verneukt. Vroeger kon ik gamen voor enkele uren aan een stuk zonder problemen. Nu loopt mijn PC vast (inclusief geluid dat luid "zoemt") na een minuutje... Leuk zeg, kan je helemaal geen kloot meer doen. En mijn FPS is er ook niet op vooruitgegaan :(

Android developer & dürüm-liefhebber

• Zenix

Zenix

BOE!

Cresso schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 16:29:
[...]

In zeer korte bursts schieten, met de nodige pauzes er tussen om weer aimed bonus te krijgen,kost geen tijd? Ook het feit dat je gewoon ook veel meer kogels verspilt en ook vaker moet reloaden kost ook gewoon meer tijd. Firemodus veranderen is nagenoeg 'instant'. Ik ben het er dus niet eens dat het meer slow paced wordt. Zaken als de grote van de map en de hoeveelheid spelers tegelijkertijd op een map hebben daar veel meer invloed op. Als je het meer fast paced wilt hebben moet je gewoon meer man op een kleiner oppervlak stoppen, en dat is iets wat battlefield juist niet doet tenzij je er zelf voor kiest om met 64 man metro te spelen.

Met burst fire kan jezelf kiezen wat voor burst je schiet. Dat kan niet altijd je een andere firing modus kiest, de M16A3 heeft bijv maar 1 andere firemodus en dat is 1 kogel, lekker handig. Ik switch vaak genoeg tussen close combat en afstand schieten binnen een seconde en als je dan moet switchen ben je gewoon dood. En geloof me als je BF3 in competitie speelt dan is dat nog veel belangrijker, want vanuit dat oogpunt kijk ik ook.

Dat je moet nadenken hoe je wapen gebruikt is altijd al zo geweest, burst fire hoort daarbij. Ik speel altijd aggressief op welke afstand maakt me niet uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Zenix op 30-03-2012 16:39 ]

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Poeh, wat een gehuil allemaal hier...

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:46

Mavamaarten

Omdat het kan!

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-tCODBYO3Z08/TnvJfThDnqI/AAAAAAAAAfU/hLQ8lOt9goI/s1600/baby_with_dirty_face_crying_while_holding_a_large_10700001330.jpg
:+

Android developer & dürüm-liefhebber

• AdmiralSnipe
Zenix schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 16:07:

Opzich vind ik dat niet eens zo slecht want reactievermogen is ook erg belangrijk deel van een FPS. Maar wat jij zegt had ik al voor de patch. Tenzij iemand slecht is, win je niet als de ander eerder schiet.
Ik liep zonet een hoekje om en daar zat iemand die die hoek in de gaten aan het houden was.
Die kerel begon te sprayen en na de 1e kogel zag ik alleen nog waas en zelfs met bursts ging het alle kanten op.
Voor de patch was het nog wel mogelijk om snel te gaan liggen, zodat hij z'n aim aan moet passen en m dan neer te krijgen, maar dat is nu een stuk moeilijker...

~edit: die hitmarkers falen soms ook hard in BF.
Zat gisteren een clipje te bekijken waarbij ik een gast 2x vol in z'n lijf schoot met de 870MCS vanaf ong. 2 meter, waarna hij mij neer schoot...

Kan het stukje wel even uploaden.

[ Voor 14% gewijzigd door AdmiralSnipe op 30-03-2012 17:02 ]

• Cresso
Zenix schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 16:38:
[...]
Met burst fire kan jezelf kiezen wat voor burst je schiet. Dat kan niet altijd je een andere firing modus kiest, de M16A3 heeft bijv maar 1 andere firemodus en dat is 1 kogel, lekker handig. Ik switch vaak genoeg tussen close combat en afstand schieten binnen een seconde en als je dan moet switchen ben je gewoon dood. En geloof me als je BF3 in competitie speelt dan is dat nog veel belangrijker, want vanuit dat oogpunt kijk ik ook.

Dat je moet nadenken hoe je wapen gebruikt is altijd al zo geweest, burst fire hoort daarbij. Ik speel altijd aggressief op welke afstand maakt me niet uit.
Een andere fire mode wordt niet vastgelegd in steen ofzo. En je zegt het zelf al, je wilt agressief spelen op zowel lange als korte afstanden en dat is nu juist iets wat in de patch is aangepakt. Ik heb al flink wat uren gespeeld sinds de patch en ik vind dat het spel, met voertuigen buiten beschouwing gelaten, er alleen maar gebalanceerder en meer divers op is geworden. Zijn we ook eindelijk af van die assault cookie cutter combo (m16a3 + foregrip + suppressor), en dat zeg ik als iemand die hoofdzakelijk assault speelt en enorm veel met de m16a3 speelde. Gewoon realistisch blijven.
AdmiralSnipe schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 16:56:
[...]
Ik liep zonet een hoekje om en daar zat iemand die die hoek in de gaten aan het houden was.
Die kerel begon te sprayen en na de 1e kogel zag ik alleen nog waas en zelfs met bursts ging het alle kanten op.
Voor de patch was het nog wel mogelijk om snel te gaan liggen, zodat hij z'n aim aan moet passen en m dan neer te krijgen, maar dat is nu een stuk moeilijker...
Is die waas niet wat minder dominant in te stellen via de 'motion blur' optie in de video opties? Zo niet, wat doet deze optie?

Verwijderd

Woah, even getest wat de supressor nou precies doet met je accuracy... Echt een waardeloos ding is dat geworden zeg, vanaf 20m lijkt de M4A1 wel op een shotgun. Heavy barrel, foregrip en kobra wordt 't voor mij nu dus maar. Dan maar gezien worden op de minimap (die nu ook wel heel makkelijk is, "vroeger" moest je tenminste nog een beetje inschatten waar de persoon zat).
Tanks zijn ook echt moeilijk zwak geworden hoor; één volly van de attack heli doet zo'n 85% dmg en dat is nog zonder gunner. Een schot recht op de achterkant doet zo'n 80% en een goed schot op de zijkant is nu een 1 hit disable... Gelukkig heb ik die 20-uur medaille al, want ik ga nu wel lekker met een RPG of jav rondlopen om tanks te slachten.

• AdmiralSnipe
Cresso schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 17:03:

Is die waas niet wat minder dominant in te stellen via de 'motion blur' optie in de video opties? Zo niet, wat doet deze optie?
Ik heb alles op het laagst staan dus motion blur staat ook uit.
Heb het wel eens getest en volgens mij wordt de omgeving gewoon geblurred bij snelle bewegingen.
Ik vond het maar irritant dus heb 't uitgezet.
Weet trouwens niet of motion blur ook FPS bespaart, want bij racespellen voegen ze ook vaak blur toe zodat het soepeler loopt.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Man man man, jammer genoeg heeft de patch de requirements voor de L85A2 niet verandert, 5 keer SQDM winnen...

Wat heeft die ruk mode te maken met Battlefield?! Beetje het infantrykneusje spelen, terwijl het team dat de vehicle krijgt toch altijd opeens unstoppable is en nooit meer in te halen... LEUK DICE!

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Cresso
AdmiralSnipe schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 17:06:
[...]
Ik heb alles op het laagst staan dus motion blur staat ook uit.
Heb het wel eens getest en volgens mij wordt de omgeving gewoon geblurred bij snelle bewegingen.
Ik vond het maar irritant dus heb 't uitgezet.
Weet trouwens niet of motion blur ook FPS bespaart, want bij racespellen voegen ze ook vaak blur toe zodat het soepeler loopt.
Zo te zien heb je gelijk, ik heb even wat gegoogled en ik kwam dit tegen bij een uitgebreide bf3 performance guide. Je wint er ook zo'n 2-3 frames mee om het uit te zetten.
Motion Blur: This setting allows the use of motion blurring if set to On. With Motion Blur enabled, you can control the degree to which fast motion is blurred using the 'Motion Blur Amount' slider. The higher the slider, the greater the amount of blurring which occurs during fast motion, such as when spinning around. Motion blurring has its advantages and disadvantages. It can improve the perception of smoothness at lower framerates, and can also bring a cinematic feel to the game. On the other hand it can reduce performance and responsiveness during fast motion, and can also make it harder to spot enemies in your peripheral vision when turning around.
Link: http://www.geforce.com/Op...lefield-3-tweak-guide/#10

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:15

Phntm

Tlingelingeling

Remz schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 16:06:
Vreselijke patch naar mijn mening. Net een rondje Wake Island gedaan en beviel me totaal niet.

1. F35 kan nu normaal vliegen, maar die maingun is te sterk. Met een flanker moet je echt super veel hitten op een F35 voordat die down is. Een F35 schiet een flanker binnen een seconde disabled of erger... En ja, ik kan aardig vliegen dus ik weet waar ik over praat.

2. Choppers zijn te sterk, zeker de viper. Tanks zijn te zwak gemaakt en je krijg niet eens de tijd om weg te rijden of te richten op een chopper. Door below radar doen stinger niks, als ze wel wat doen dan doet de piloot ECM en voordat jij je stinger weer klaar hebt heeft hij ook weer ECM.

3. Wie het eerst schiet wint lijkt wel ja.

4. Conquest Assault is bagger, als je geluk hebt is er 1 spawnbase, de rest van de vlaggen wordt gecaptured of zijn niet van jou team waardoor je er niet op kan spawnen. Geen idee wat DICE bezielde toen ze dit bedachten, al sinds BF1942 is het mogelijk om op de vlag te spawnen tot deze op wit gaat... en nu veranderen?

5. Retards die nu kamikaze gebruiken omdat je tank/chopper/jet nu wel kapot gaat als er iets tegen je aan vliegt.

Het voelt nu als een totaal ander spel, elke keer dat ze een grote patch uitbrengen moet je het opnieuw leren spelen. Suppresor + Foregrip is nu useless, terwijl ik daar eerst mee speelde. Nu moet ik een andere kit gaan kiezen?

Flash suppressor: Ja, die doet het en daarmee lijken sommige wapens het te doen als pre-patch. Suppressor: Fuck no, dat ding maakt je wapen maar bagger.

• superwashandje
  • Laatst online: 17:03

superwashandje

grofheid alom

Jeroenneman schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 17:12:
Man man man, jammer genoeg heeft de patch de requirements voor de L85A2 niet veradert, 5 keer SQDM winnen...

Wat heeft die ruk mode te maken met Battlefield?! Beetje het infantrykneusje spelen, terwijl het team dat de vehicle krijgt toch altijd opeens unstoppable is en nooit meer in te halen... LEUK DICE!
Zorgen dat jij dat ding dus krijgt of anders samen werken met de andere squads en dat ding als engineer neerhalen!

Er word wel veel gezeken zeg nu. Stelletje oude wijven :p

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• w00t00w
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-12-2025

w00t00w

Derp

Ik heb nog maar één sessie gespeeld sinds de nieuwe patch, dus te weinig om nu al gefundeerd te kunnen juichen of janken, maar het volgende viel me onder meer op:
- Favo wapens (M4/M16 full-auto variant, en AS-Val) zwabberen alle kanten op - erg wennen!
- Extended mag voor AS-Val: w00t!!!
- Auto-reload van SMAW na het equippen is volgens mij vern**kt: soms sta ik op een voertuig te wachten met dat ding in aanslag, wil ik schieten, en dan moet-ie ineens nog reloaden (met als gevolg regelmatig een 105mm shell in m'n knar). Reload na een schot (zonder van wapen te wisselen) lijkt nog wel goed te gaan;
- Alle wapens opnieuw equippen (ren je ineens rond met zo'n f'n zaklamp onder je shootin' iron :o ) - niet echt een probleem (al vergeet ik het in de gauwigheid nog wel eens), maar was het nou zo moeilijk voor Dice om hier geen probleem van te maken?
- Tanks gaan een stuk sneller kapot (leuk als engineer, minder als bestuurder);
- 'Tank hit'-geluid: sprong de eerste keer van schrik meteen m'n tank uit (dacht fatale hit), maar geen rook te bekennen... :?
- Collision detection is onveranderd klote met peren (een van mijn grootste ergernissen): niet tussen spijlen van hekken of gaten in muren door kunnen schieten (vonkenregen), niet over stoeprandjes en kleine objecten kunnen lopen (lees: moet springen);
- Hit detection doet raar: al een paar keer een half magazijn op iemand leeggeknald (hitmarkers galore), gast draait zich om en vervolgens ben ik na één schot dood;
- Random Bad lucks (had ik voorheen zo goed als nooit last van);
- Supression: was pre-patch wat karig, maar nu zijn ze wmb. weer te ver doorgeschoten;
- Spawnen en squad-management is verbeterd;
- De kleine aanpassingen aan beeld en geluid bevallen me wel (gebruik wel nog steeds FXAA-Injector, v. 1.25 performance);
- Performance lijkt wat verbeterd en gameplay lijkt gevoelsmatig wat soepeler dan pre-patch (al wordt dat dan weer deels niet gedaan door die irritante collision detection issues);
- Bij tijd en wijle een veegdienst zou wel handig zijn, want omgevallen plantengroen ligt soms flink in de weg, en blijft permanent in de weg liggen (als in: belemmert het zicht) - wel realistisch, niet praktisch;
- Koop je unlocks: ben er persoonlijk wel blij mee, want nu hoef ik die stompzinnige Coop-missies tenminste niet meer door te ploeteren voor de desbetreffende wapens. Meer heb ikzelf niet nodig, en wat anderen ermee doen kan me eerlijk gezegd een bal jeuken (alsof je er ineens een goede, of zelfs betere speler wordt wanneer je je 'progress' koopt... :'))

---

• Zenix

Zenix

BOE!

Cresso schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 17:03:
[...]

Een andere fire mode wordt niet vastgelegd in steen ofzo. En je zegt het zelf al, je wilt agressief spelen op zowel lange als korte afstanden en dat is nu juist iets wat in de patch is aangepakt. Ik heb al flink wat uren gespeeld sinds de patch en ik vind dat het spel, met voertuigen buiten beschouwing gelaten, er alleen maar gebalanceerder en meer divers op is geworden. Zijn we ook eindelijk af van die assault cookie cutter combo (m16a3 + foregrip + suppressor), en dat zeg ik als iemand die hoofdzakelijk assault speelt en enorm veel met de m16a3 speelde. Gewoon realistisch blijven.
Ik kan nog gewoon agressief op lange en korte afstanden speler heb niet gevoel dat ik daardoor in gelimiteerd ben nu, moet alleen andere wapens gebruiken als eerst dat is jammer. Diversiteit meer of niet, maakt mij eigenlijk niks uit. Van mij part waren er maar 1 tot 3 wapens voor het complete spel is gelijk balance problemen opgelost. Lijkt een trend te worden in alle games, ze brengen een spel uit waar je 20 wapens ofzo hebt een paar wapens zijn goed de rest is slecht, dan worden alle goede wapens generfed zodat ze net zo slecht zijn als de rest. Ik speel alleen assault, en ik heb niet minder kills dan eerst alleen het spel is niet meer zoals ik het heb gekocht en dus voel ik me daar niet goed bij.

• Knijnemans
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Knijnemans

Commit to the bit

AdmiralSnipe schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 17:06:
Ik heb dit nu al een paar keer voorbij zien komen in dit topic, waar haalt men dit vandaan? Blur is een bewerking die rekenkracht kost, dus dat heeft altijd een negatieve impact op performance.
Hoeft tegenwoordig niet veel meer te zijn met de juiste algo's, maar je wint er per definitie niets mee.
Het enige wat potentieel performance winst op zou kunnen leveren is dat je lagere LOD models in kunt laden voor de achtergrond, aangezien de boel toch geblurred wordt, maar dat heeft alleen zin als je een redelijk constante zware blur kunt toepassen, als de boel dynamisch geblurred wordt dan zal het swappen van geometry&textures waarschijnlijk meer rekenkracht kosten dan het gebruik van lagere LOD models oplevert.
[/gamedev-rant]

De patch inmiddels uit kunnen proberen, suppression heeft idd wel een beukend zware impact op gameplay. Zorgt er voor dat je anders moet gaan spelen. Voor mij niet zo erg, hoewel ik redelijk goed ben in het outgunnen van andere spelers, moet ik het toch vooral van taktisch inzicht en flanken hebben, en dat werkt huidige staat van gameplay wel in de hand. Hoewel het geheel nu wellicht een tikje overdreven is.

Qua wapens: over het algemeen ga ik harder neer, kogels doen meer damage. Er zitten een paar bugs in (l96 met acog lijkt af te wijken qua richten en schieten en aan de andere kant van het spectrum is er de RPK met 200-round extended mag en de no spread glitch van de l85a2, hoewel die nog niet heel wijdverspreid is), en schieten terwijl suppressed heeft nu nagenoeg geen zin meer.
De MP7 blijft sterk, hipfire nerf heb ik niet veel van gemerkt, blijft lekker spelen.
PKP speelt redelijk hetzelfde, hoewel de spread/recoil iets anders is, dus weer ff wennen.
M60A4 is echt de killer trouwens, heavy hitter, weinig recoil en tight groupings, misschien wel nieuwe favo LMG.
M16 speelt zeker anders, kost meer kogels, meteen de AK even uitgeprobeerd (rivalxfactor is er blij mee), en lijkt wel een leuke contender te worden, gameplay met heavy barrel is wel wennen (plus silencer blijft bij mij favoriet wegens stealth play).
Merk wel dat de beoogde diversiteit aan gebruikte wapens niet helemaal opgaat, ik loop tegen steeds meer dezelfde wapens aan.
Verder nog niet alles geprobeerd.

Beweging: Ik heb het idee dat bewegen tijdens schieten meer invloed heeft op de spread/recoil, wat toch weer enigszins haaks lijkt te staan op de "BF3=>COD" theorie. Merk dat ik mezelf weer eens duck jumps heb aangeleerd, want dat werkt nu niet meer (vertraagd je enorm), dat moet ik mezelf weer afleren :P

Al met al is er qua infantry een hoop veranderd, some good, some bad, de gehele gameplay lijkt wat trager te worden (meer inaccuracy tijdens bewegen, meer suppression), wat wel jammer is. Had liever voor de tragere gameplay wat nieuwe modes met gelimiteerde respawns p.p. gezien (ala search & destroy, CS of AQ).

Ik zal me vanavond eens even ingraven met A.W.E.S.O.M.-0 om alles nog eens aan een nader onderzoekje te onderwerpen, maar ik vermoed dat hij met zijn speelstijl ("gang is alles") niet per se de gelukkigste is atm.
Pagina: 1 ... 144 ... 220 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou het ontopic, gezellig en vermijd de slowchat. Het is tevens niet gewenst om cheaters te benoemen en willekeurige posts over servers in dit topic.

Voor de console versie van Battlefield 3 is een apart topic.

Voor problemen met Battlefield 3 kun je terecht in [Multi] Battlefield 3 - Problemen Topic.