Ik heb dit nu al een paar keer voorbij zien komen in dit topic, waar haalt men dit vandaan? Blur is een bewerking die rekenkracht kost, dus dat heeft
altijd een negatieve impact op performance.
Hoeft tegenwoordig niet veel meer te zijn met de juiste algo's, maar je
wint er per definitie niets mee.
Het enige wat potentieel performance winst op zou kunnen leveren is dat je lagere LOD models in kunt laden voor de achtergrond, aangezien de boel toch geblurred wordt, maar dat heeft alleen zin als je een redelijk constante zware blur kunt toepassen, als de boel dynamisch geblurred wordt dan zal het swappen van geometry&textures waarschijnlijk meer rekenkracht kosten dan het gebruik van lagere LOD models oplevert.
[/gamedev-rant]
De patch inmiddels uit kunnen proberen, suppression heeft idd wel een beukend zware impact op gameplay. Zorgt er voor dat je anders moet gaan spelen. Voor mij niet zo erg, hoewel ik redelijk goed ben in het outgunnen van andere spelers, moet ik het toch vooral van taktisch inzicht en flanken hebben, en dat werkt huidige staat van gameplay wel in de hand. Hoewel het geheel nu wellicht een tikje overdreven is.
Qua wapens: over het algemeen ga ik harder neer, kogels doen meer damage. Er zitten een paar bugs in (l96 met acog lijkt af te wijken qua richten en schieten en aan de andere kant van het spectrum is er de RPK met 200-round extended mag en de no spread glitch van de l85a2, hoewel die nog niet heel wijdverspreid is), en schieten terwijl suppressed heeft nu nagenoeg geen zin meer.
De MP7 blijft sterk, hipfire nerf heb ik niet veel van gemerkt, blijft lekker spelen.
PKP speelt redelijk hetzelfde, hoewel de spread/recoil iets anders is, dus weer ff wennen.
M60A4 is echt de killer trouwens, heavy hitter, weinig recoil en tight groupings, misschien wel nieuwe favo LMG.
M16 speelt zeker anders, kost meer kogels, meteen de AK even uitgeprobeerd (rivalxfactor is er blij mee), en lijkt wel een leuke contender te worden, gameplay met heavy barrel is wel wennen (plus silencer blijft bij mij favoriet wegens stealth play).
Merk wel dat de beoogde diversiteit aan gebruikte wapens niet helemaal opgaat, ik loop tegen steeds meer dezelfde wapens aan.
Verder nog niet alles geprobeerd.
Beweging: Ik heb het idee dat bewegen tijdens schieten meer invloed heeft op de spread/recoil, wat toch weer enigszins haaks lijkt te staan op de "BF3=>COD" theorie. Merk dat ik mezelf weer eens duck jumps heb aangeleerd, want dat werkt nu niet meer (vertraagd je enorm), dat moet ik mezelf weer afleren
Al met al is er qua infantry een hoop veranderd, some good, some bad, de gehele gameplay lijkt wat trager te worden (meer inaccuracy tijdens bewegen, meer suppression), wat wel jammer is. Had liever voor de tragere gameplay wat nieuwe modes met gelimiteerde respawns p.p. gezien (ala search & destroy, CS of AQ).
Ik zal me vanavond eens even ingraven met A.W.E.S.O.M.-0 om alles nog eens aan een nader onderzoekje te onderwerpen, maar ik vermoed dat hij met zijn speelstijl ("gang is alles") niet per se de gelukkigste is atm.