Klop mijn tv meubel komt ook van leenbakker koste niet veel 100 euro en is idd 50 cm diep en als je de achter want er uit haalt is hij 55 cm diep.
Klopt mijn achterwand heb ik ook weggelaten. Veel makkelijker om alles te installeren plus dat het beter koelt.Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 15:02:
Klop mijn tv meubel komt ook van leenbakker koste niet veel 100 euro en is idd 50 cm diep en als je de achter want er uit haalt is hij 55 cm diep.
Maar we mogen hier niet te lang over door lullen want dan worden we doorverwezen naar het andere topic

[ Voor 12% gewijzigd door Zahariac op 24-01-2012 15:03 ]
Toch maar die witte Cantons gekochtind0mi schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:23:
Speaker update!
in deeltje 40 had ik mijn HT gepost:
[afbeelding]
(oude situatie)
[...]
Upgrade:
[afbeelding]
[afbeelding]
[...]
Ik heb wel nog een vraag voor je: mis jij geen sub bij je Cantons? Of er zit iets in mijn speakerplaatsing / EQ niet goed, of ik mis gewoon echt een sub.
P.s.: voor diegenen die weinig ruimte boven de amp hebben en zich zorgen maken over koeling: gooi er een laptop cooler van DealExtreme op.
[ Voor 6% gewijzigd door giohardcore op 24-01-2012 17:00 ]
Verwijderd
zit je sub nu bij je reciever ingebouwd?Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 14:08:
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze week mijn blu ray speler vervangen door een Philips BDP 9600. Erg provesorisch allemaal aangezien mijn kamer niet echt bijster groot is.
Even kort samengevat:
Sharp Led tv (32LE320)
Yamaha soundbar (yht-s401)
Audio GD dac (NFB3)
Yamaha sub/receiver (SR 301)
Yamaha cd/dvd speler (s-1800)
Philips blu ray speler (BDP 9600)
dat lijkt me echt een bar slecht geluid geven...
(al zit bij mij de versterker ook in de sub alleen dat ding is wel ongeveer 4/5x groter?)
Extreem mooie speler die Philips, vooral het binnenwerk is iets wat je eigenlijk verwacht bij merken die toch op een wat hogere markt richten. Op HT Forum heeft laatst iemand de hand weten te leggen op een speciaal exemplaar met glazen bovenkant;Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 14:08:
Deze week mijn blu ray speler vervangen door een Philips BDP 9600.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Dat is volgens mij gewoon een beurs/demo model. Neemt niet weg dat het een mooi ding isFeaR schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 17:43:
[...]
Extreem mooie speler die Philips, vooral het binnenwerk is iets wat je eigenlijk verwacht bij merken die toch op een wat hogere markt richten. Op HT Forum heeft laatst iemand de hand weten te leggen op een speciaal exemplaar met glazen bovenkant;
[afbeelding]
Was inderdaad een model wat op een beurs had gestaan. Maar daarom is het nog wel een specialeJordy van e schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 17:53:
[...]
Dat is volgens mij gewoon een beurs/demo model. Neemt niet weg dat het een mooi ding is
Al had ik als eerste de blauwe LEDs er uit gesloopt

Ik die glazen plaat ookFeaR schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 17:54:
[...]
Was inderdaad een model wat op een beurs had gestaan. Maar daarom is het nog wel een speciale
Al had ik als eerste de blauwe LEDs er uit gesloopt
Heb het ook zo, alleen receiver achter de linker klep en center staat in middelste gedeelte bovenin op de upc box. Met plankje eruit.Ziet er zeker mooi uit! Bedankt voor de link. Ben alleen bang dat ik hetzelfde probleem heb als jij noemt in dat topic... de receiver is te lang om in de kast te passen (zonder kabels is de LX83 al 46cm diep) ...
Waarom zijn al die kasten zo ondiep
Verwijderd
Als ze gaan oxideren dan is het hiet een kwestie van vervangen. Het vuil verspreidt zich ook aan de binnenkant van de connectors van je speakers en receiver. En met zo'n nauwe opening is het echt niet prettig schoonmaken.Mr.David schreef op maandag 23 januari 2012 @ 23:38:
[...]
Die pluggen zijn prima. Ze zijn verguld en ik heb er alleen maar goede dingen over gelezen, dat is ook de hele reden geweest waardoor ik ze gevonden en gekocht heb. Vergeet ook niet dat ik 30 pluggen heb gebruikt, een paar euro per plug scheelt een boel centjes.
Het oppervlak van het materiaal ziet er goed uit en de pluggen zitten ook strak in de speakers+reciever. De pluggen voelen en zien er totaal niet goedkoop uit. Ik durf te zeggen dat mijn zelfbouw even goed of zelfs beter is dan kabels van enkele honderden euro's. Al geloof ik niet in de meerwaarde van peperdure kabels. Zelfs al zouden de pluggen oxideren, dan zet ik er toch gewoon weer andere pluggen op, maar weet eigenlijk wel zeker dat deze nog jaren mee gaan.
Nou, misschien als je graag in de sauna naar je audioset luistert of in een tropisch regenwoud woont.... De enige geoxideerde contacten die ik ken zijn die van een buizenversterker uit 1962 die ik heb staan, of pluggen van dropveterkabels van minstens 20 jaar geleden. Oftewel, al zijn ze superdun verguld, dan nog zal oxidatie redelijkerwijs nooit opreden.Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 19:21:
Als ze gaan oxideren dan is het hiet een kwestie van vervangen.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
mijn prachtige zolderkamer 

Yamaha RX-V371 Receiver
Sony CDP-XE370 Cd speler
LG BD550 Blue ray speler
LG 32LD350 TV
Sony DVP-NS355 DVD speler (omdat de blue ray speler niet alle dvd's pakt)
Mordaunt Short Avant 904i Front
Morsaunt Short Avant 905i Center

Mordaunt Short Aviano 1 Rear

vandaag opgehaald
Yamaha YST-RSW300 Sub
en half op de foto een Philips FP 146 pick up.

Yamaha RX-V371 Receiver
Sony CDP-XE370 Cd speler
LG BD550 Blue ray speler
LG 32LD350 TV
Sony DVP-NS355 DVD speler (omdat de blue ray speler niet alle dvd's pakt)
Mordaunt Short Avant 904i Front
Morsaunt Short Avant 905i Center

Mordaunt Short Aviano 1 Rear

vandaag opgehaald
Yamaha YST-RSW300 Sub
en half op de foto een Philips FP 146 pick up.
Verwijderd
Bij mij moet helaas alles zo compact mogelijk. Dit was de enige oplossing. Al staat een cylinder sub van SV sound wel op mijn verlanglijstje als ik ga verhuizen.Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 17:38:
[...]
zit je sub nu bij je reciever ingebouwd?
dat lijkt me echt een bar slecht geluid geven...
(al zit bij mij de versterker ook in de sub alleen dat ding is wel ongeveer 4/5x groter?)
De philips stond bij mij al echt lang op mijn verlanglijstje. Vorige week toch maar mijn kerstbonus daaraan uitgegeven. Ik moet zeggen dat ik echt onder de indruk ben van de beeldweergave. divx'jes, dvd's en uitzendinggemist/rtlXL (lol) worden echt wat betreft kleurweergave en scherpte fenomenaal.FeaR schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 17:43:
[...]
Extreem mooie speler die Philips, vooral het binnenwerk is iets wat je eigenlijk verwacht bij merken die toch op een wat hogere markt richten. Op HT Forum heeft laatst iemand de hand weten te leggen op een speciaal exemplaar met glazen bovenkant;
[afbeelding]
Een ander reden tot deze aanschaf was ook dat ik mijn playon maar een onhandig kutding vond. Om mijn downloaded data toch te 'upscalen' (en het liefst met NTFS compatibiliteit) daardoor deze ringkerntrafo
Leuke showmodel met die glazen bovenkant maar die ledjes maken het echt een beetje 'sjonnie fast and the furious'. Erg jammer voor zoon mooi apparaat.
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2012 00:05 ]
Philips maakt al jaren mooie spelers. Het top model heeft vanoudsher een goede prijs-kwaliteit verhouding.
Zie bijv. deze :
http://www.hifi.nl/recensies/1632/Philips-DVD-963-SA-vM.html
Voor die speler zijn er Upgrades geweest van 5x de nieuwwaarde.
Zie bijv. deze :
Verwijderd
Dat is wel overdreven, maar luchtvochtigheid in NL is best hoog. Bijv aan de binnenkant van een raam zie je ook veel condensvorming. Kijk maar eens voor de gein naar de gordijnrails, spijkers, schroeven, deurscharnieren, radiator enz. Er is geen direct contact met grote hoevelheid water, maar toch zit er hier en daar van die kleine roest of plakkerige vuilplekken op.Exirion schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 19:25:
[...]
Nou, misschien als je graag in de sauna naar je audioset luistert of in een tropisch regenwoud woont.... De enige geoxideerde contacten die ik ken zijn die van een buizenversterker uit 1962 die ik heb staan, of pluggen van dropveterkabels van minstens 20 jaar geleden. Oftewel, al zijn ze superdun verguld, dan nog zal oxidatie redelijkerwijs nooit opreden.
Die heb ik zelf ook nog verkocht....de prijs bleef maar zakken tot een €125. Ze kwamen wel veel terug, dat was dan wel jammerJasper1975 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 09:57:
Philips maakt al jaren mooie spelers. Het top model heeft vanoudsher een goede prijs-kwaliteit verhouding.
Zie bijv. deze :
Ik lees jouw reactie toevallig over een een SL-580 en een sub die je mist. Ik heb een 2.0 opstelling met 2x SL-580 als front. Ik mis zelf ook wat bass geluid. Heb me Pioneer VSX-2021 al aangepast zodat er meer bass is maar ook dan mis ik eigenlijk het diepe bass geluid. Ook mis ik wat front geluid. Mijn fronts staan namelijk wat verder uit elkaar.giohardcore schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 16:57:
[...]
Toch maar die witte Cantons gekocht. Ik heb nog steeds dagelijks plezier van mijn SL-580 als front, mijn SL-555 als center en mijn SL-570 als rears. Ik had ook eerst die witte gewild, ware het niet dat dat totaal niet aansluit bij mijn interieur
. Schluderbacher is een topwinkel, zou daar elke keer terug gaan. Scheelde op mijn hele set (inclusief een Pioneer VSX-LX55 een dikke 1000 euro.
Ik heb wel nog een vraag voor je: mis jij geen sub bij je Cantons? Of er zit iets in mijn speakerplaatsing / EQ niet goed, of ik mis gewoon echt een sub.
P.s.: voor diegenen die weinig ruimte boven de amp hebben en zich zorgen maken over koeling: gooi er een laptop cooler van DealExtreme op.
Mijn volgende aankoop zal dus een sub of center worden. Wat zouden jullie aanraden? Muziek film verhouding is 60 / 40
Ik denk een sub of niet?
Sorry voor de slechte kwaliteit foto:

[ Voor 14% gewijzigd door wolverine3141 op 26-01-2012 12:43 ]
Wanneer je meer muziek luistert dan dat je film kijkt, zou ik idd voor een sub gaan. Aangezien je je muziek gewoon in stereo luistert (naar ik aanneem), gaat er uberhaupt geen geluid uit je center komen (behalve als je kiest voor een extended stereo speaker instelling of iets dergelijks).spoornie schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 12:28:
[...]
Ik lees jouw reactie toevallig over een een SL-580 en een sub die je mist. Ik heb een 2.0 opstelling met 2x SL-580 als front. Ik mis zelf ook wat bass geluid. Heb me Pioneer VSX-2021 al aangepast zodat er meer bass is maar ook dan mis ik eigenlijk het diepe bass geluid. Ook mis ik wat front geluid. Mijn fronts staan namelijk wat verder uit elkaar.
Mijn volgende aankoop zal dus een sub of center worden. Wat zouden jullie aanraden? Muziek film verhouding is 60 / 40
Ik denk een sub of niet?
Sorry voor de slechte kwaliteit foto:
[afbeelding]
Ik ga denk ik een bijpassende sub halen: de Canton Sub 600 in hoogglans zwart. Deze is ook maar 27 x 33,5 x 29 cm en dat is een mooie grootte. Ik hoef namelijk ook niet van de bank te trillen, maar ik merk wel dat ik het diepe laag mis. Ga vanavond nog eens freubelen met de EQ, er moet meer bass uit die SL-580's komen dan dat er nu uit komt.
Na jaren een beetje rondgekeken te hebben in dit topic zal ik mijn set ook laten zien:
Excuses voor de foto maar ik zal nog wel een keer het totaalplaatje laten zien als ik nieuwe foto's heb.
Om een beeld te vormen

Wat er momenteel aangesloten staat:
- Onkyo TX-SR608
- Mission M73 fronts
- Mission 73 Rears
- Mission 73C Center
- Mordaunt short MS308 Sub
- LG 37LF2500
- Humax iHdr-5050c
- Himedia HD900B Full-HD 3D 1080p media player
- Nintendo Wii 500Gb
- Logitech Harmony One
Wat ik wil upgraden is het formaat van de tv, denk eraan om een keer over te stappen op 50" en ben op zoek naar een Mission M3C2 centerspeaker in de kleur zwart.
Excuses voor de foto maar ik zal nog wel een keer het totaalplaatje laten zien als ik nieuwe foto's heb.
Om een beeld te vormen

Wat er momenteel aangesloten staat:
- Onkyo TX-SR608
- Mission M73 fronts
- Mission 73 Rears
- Mission 73C Center
- Mordaunt short MS308 Sub
- LG 37LF2500
- Humax iHdr-5050c
- Himedia HD900B Full-HD 3D 1080p media player
- Nintendo Wii 500Gb
- Logitech Harmony One
Wat ik wil upgraden is het formaat van de tv, denk eraan om een keer over te stappen op 50" en ben op zoek naar een Mission M3C2 centerspeaker in de kleur zwart.
Mooie sets weer
Begin die witte Canton's steeds meer te waarderen.
Heb zelf niks nieuws qua apparatuur, maar ben vandaag even bezig geweest met Autostitch om een panorama te maken, ben er zelf er tevreden over
Heb zelf niks nieuws qua apparatuur, maar ben vandaag even bezig geweest met Autostitch om een panorama te maken, ben er zelf er tevreden over

Blijf kwijlen bij jou foto'sMartijn1990 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 19:17:
Mooie sets weerBegin die witte Canton's steeds meer te waarderen.
[afbeelding]
Maar die roze kussentjes
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Er zou nog wel een subje bij mogen vind ik!
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Die staat er toch...of doel jij op een tweedeExirion schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 22:21:
[...]
Er zou nog wel een subje bij mogen vind ik!
Alles voor de symmetrie heJordy van e schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 22:24:
Die staat er toch...of doel jij op een tweede

Exirion wil z'n subwoofer verpatsen.Jordy van e schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 22:24:
[...]
Die staat er toch...of doel jij op een tweede
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Ik denk dat de volgende aankoop een sub is idd. En die sub 600 (wit) had ik ook op het ook op het oog. Maar eerst nog ff sparen.giohardcore schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 13:30:
[...]
Wanneer je meer muziek luistert dan dat je film kijkt, zou ik idd voor een sub gaan. Aangezien je je muziek gewoon in stereo luistert (naar ik aanneem), gaat er uberhaupt geen geluid uit je center komen (behalve als je kiest voor een extended stereo speaker instelling of iets dergelijks).
Ik ga denk ik een bijpassende sub halen: de Canton Sub 600 in hoogglans zwart. Deze is ook maar 27 x 33,5 x 29 cm en dat is een mooie grootte. Ik hoef namelijk ook niet van de bank te trillen, maar ik merk wel dat ik het diepe laag mis. Ga vanavond nog eens freubelen met de EQ, er moet meer bass uit die SL-580's komen dan dat er nu uit komt.
Overigens kun je idd met de EQ ook meer bass creeren, had ik toevallig vanavond ook even geprobeerd. Dat scheelt al enorm moet ik zeggen. Maar het geluid van een sub is toch weer anders natuurlijk.
Misschien dat ik ook eerst even ga experimenteren met een sub die ik nog heb staan van een redelijke pc set. Geen idee of dat uberhaubt mogelijk is.
Thanks weer jongens
En een tweede sub vind ik niet zo nodig hoor, tenzij je hem echt kwijt wilt, dan mag je hem hier wel onderbrengen 

Hier zie je het wel goed.
Kussentjes lijken roze op de foto, maar zijn gewoon rood
Hier zie je het wel goed.

[ Voor 8% gewijzigd door Martijn1990 op 27-01-2012 01:00 ]
Het is inderdaad de Kivik serie van Ikea 
Zo klinkt het wel mooier als het is, het is namelijk gewoon mijn slaapkamer met een "HT" erinEricDH schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 11:44:
Mooie HT zolderkamer!! Lijkt mij ook wel wat :-)
Toch grappig dat ik ook een slaapkamer met HT er in heb en in Nieuwegein, alleen jammer dat bij mij geen XTZ staatMartijn1990 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:41:
Het is inderdaad de Kivik serie van Ikea
[...]
Zo klinkt het wel mooier als het is, het is namelijk gewoon mijn slaapkamer met een "HT" erin
Kopuh?
Nvm.Painore schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:54:
[...]
Toch grappig dat ik ook een slaapkamer met HT er in heb en in Nieuwegein, alleen jammer dat bij mij geen XTZ staat
[ Voor 12% gewijzigd door Martijn1990 op 27-01-2012 15:42 ]
Staat in je profiel.Martijn1990 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 15:40:
[...]
Gekke vraag misschien, maar hoe kom je erbij dat ik in Nieuwegein woon?
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Heb ik dat fout dan? Meen ik ooit gelezen te hebben op HTForum.Martijn1990 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 15:40:
[...]
Gekke vraag misschien, maar hoe kom je erbij dat ik in Nieuwegein woon?
EDIT:
En het staat ook in je profiel inderdaad zie ik nu.
[ Voor 10% gewijzigd door Painore op 27-01-2012 15:42 ]
Wilde net mijn bericht editten, zag het ineens staan. Kan me niet herinneren dat ik dat ooit ingevuld heb, dat doe ik namelijk nooit op fora, maar dit keer blijkbaar wel.
Ik zie dat ik 't zelf ook heb staan; ik doe 't normaal gesproken ook nietMartijn1990 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 15:42:
[...]
Wilde net mijn bericht editten, zag het ineens staan. Kan me niet herinneren dat ik dat ooit ingevuld heb, dat doe ik namelijk nooit op fora, maar dit keer blijkbaar wel.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Bij deze wat picas van mijn nieuwe Home cinema set. Ik heb deze set nu krap een week en ben er erg blij mee. Hij klinkt echt super!
Het meubel is van Ikea. Type Besta bank, en zijn vier blokken op elkaar.
De set bestaat uit:
Pioneer VSX-1021
Pioneer BDP-440
WD Livehub
Canton Chrono series
Voor:

2 x Canton Chrono 509.2 DC
1 x Canton Chrono Sub 80
1 x Canton Chrono 505.2 DC

Achter:

2 x Canton Chrono 508.2 DC
Het meubel is van Ikea. Type Besta bank, en zijn vier blokken op elkaar.
De set bestaat uit:
Pioneer VSX-1021
Pioneer BDP-440
WD Livehub
Canton Chrono series
Voor:
1 x Canton Chrono Sub 80
Achter:
I'm not bothered by those who think they are right.
Erg mooi Gearjunkie....maarrreee... een bank/luie stoel in de sweetspot/recht voor de tv?
Verwijderd
Hehe dat was inderdaad het eerste wat ik zelf ook dacht, maar er was me iemand al voor.Jordy van e schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 11:04:
Erg mooi Gearjunkie....maarrreee... een bank/luie stoel in de sweetspot/recht voor de tv?
Canton zijn erg mooie speakers om te zien! Alleen jammer van de gaatjes voor de speaker doeken.
Niemand dekt deze prachtige speakers toch af?
Mooie set hierboven 
Ik kan me voorstellen dat de speakers best eens kunnen afleiden, met de chrome randjes. Ik vind mijn speakers zonder doek ook erg mooi, maar toch vind ik het veel rustiger kijken met doek. Ben wel met je eens dat eigenlijk alle speaker fabrikanten magnetische doeken moeten hebben.Nico111 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 12:58:
Canton zijn erg mooie speakers om te zien! Alleen jammer van de gaatjes voor de speaker doeken.
Verwijderd
@Gearjunkie
Staan je speakers niet een beetje verkeerd opgesteld ten opzichte van je meubilair? Verder hele mooie set
Staan je speakers niet een beetje verkeerd opgesteld ten opzichte van je meubilair? Verder hele mooie set
Eens...Ik zie mijn B&W liever aangekleed met front. Heel subtiel kan je door het frontje nog wel de gele kevlar speaker zienMartijn1990 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 13:00:
Mooie set hierboven
[...]
Ik kan me voorstellen dat de speakers best eens kunnen afleiden, met de chrome randjes. Ik vind mijn speakers zonder doek ook erg mooi, maar toch vind ik het veel rustiger kijken met doek. Ben wel met je eens dat eigenlijk alle speaker fabrikanten magnetische doeken moeten hebben.
Ik weet het met/ zonder kapjes is smaak. B&W zou ik ook nooit willen afdekken.
Maar magneetdoeken zou wel standaard moeten zijn vind ik.
Maar magneetdoeken zou wel standaard moeten zijn vind ik.
@Gearjunkie: ik mis iets. En da's een mooie platenspeler. D'r staat daar een shitload aan elpee's plus een mooie installatie - maar geen platenspeler. Of heb je op zolder nog een 2e set staan
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Klop! Ik ben nog op zoek naar een mooie SLThe Eagle schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 17:35:
@Gearjunkie: ik mis iets. En da's een mooie platenspeler. D'r staat daar een shitload aan elpee's plus een mooie installatie - maar geen platenspeler. Of heb je op zolder nog een 2e set staan
Klipsch heeft doeken met magneetjes, zowel m'n RF-52, RC-10 als RB-51. Alleen de RW-10D (subwoofer) niet. Zal er wel aftrillen denk ik.Martijn1990 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 13:00:
[...]
Ik kan me voorstellen dat de speakers best eens kunnen afleiden, met de chrome randjes. Ik vind mijn speakers zonder doek ook erg mooi, maar toch vind ik het veel rustiger kijken met doek. Ben wel met je eens dat eigenlijk alle speaker fabrikanten magnetische doeken moeten hebben.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Ik had al zo'n vermoeden dat het wel zoiets zou zijnGearjunkie schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 22:17:
[...]
Klop! Ik ben nog op zoek naar een mooie SLIk heb onlangs mijn hele DJ set verkocht omdat ik er na ruim 28 jaar gewoonweg geen tijd meer voor heb. Ik wil er nu dus nog wel 1 mooie SL bij en dan is alles kompleet...
Als ik je een tip mag geven over waar zo'n ding te plaatsen: Voor die Besta zijn ook lades te verkrijgen, en daarbij kun je zelf kiezen of je er een voorkant op wit of niet. Als je geen ladefront neemt, heb je gewoon een uitschuifbaar plateau waar je platenspeler op kan staan. Kan dan mooi rechts naast je receiver ingebouwd worden
Alternatief is uiteraard bovenop je audiomeubel, maar zo te zien kon je dan wel eens problemen krijgen met de WAF
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Even een update van mijn kant.
Na het plaatsen van mijn woonkamer home cinema (zie JAHRASTAFARI in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 47"), nu een update van mijn luisterkamertje op de 2e etage.
Ik heb afgelopen week vier akoestische absorbers opgehangen (elk 1x1m) en dat heeft een enorme geluidsverbetering gegeven, de galm is stukken minder, waardoor er een veel strakker geluid is, met meer detail. Ook de bas is verbeterd, minder dreun. De beste sound upgrade in jaren, zeer goed bestede 100 euro aan materiaal!
De Infinity Omega luidsprekers heb ik daarmee ook in deze ruimte weer in topvorm gebracht, hetgeen eerder niet zo was. De (eeuwige) drang naar nieuwe luidsprekers is daardoor ineens weg. Uren zitten luisteren en genieten, zoveel beter is het nu.
Wat is te zien?
Infinity IRS Omega luidsprekers, 55 kg per stuk, 4 weg systeem met nog een tweeter aan de achterzijde.
AVM A2 geïntegreerde versterker
Diyeden DAC
Wii, Xbox 360, Xbox (PS3 staat achter het glas links)
Sony 46D3500 TV (waar ik niets meer mee doe, want in de woonkamer staat een 60EX700)
Linksys wifi
Logitech Z680 5.1 speakerssysteem
Overzicht:

De speakers:

De luisterplek:

De apparatuur:

De optische kabel over de vloer komt van de kamer ernaast waar mijn PC staat..... moet nog een keer netjes door de muur boren.....
Na het plaatsen van mijn woonkamer home cinema (zie JAHRASTAFARI in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 47"), nu een update van mijn luisterkamertje op de 2e etage.
Ik heb afgelopen week vier akoestische absorbers opgehangen (elk 1x1m) en dat heeft een enorme geluidsverbetering gegeven, de galm is stukken minder, waardoor er een veel strakker geluid is, met meer detail. Ook de bas is verbeterd, minder dreun. De beste sound upgrade in jaren, zeer goed bestede 100 euro aan materiaal!
De Infinity Omega luidsprekers heb ik daarmee ook in deze ruimte weer in topvorm gebracht, hetgeen eerder niet zo was. De (eeuwige) drang naar nieuwe luidsprekers is daardoor ineens weg. Uren zitten luisteren en genieten, zoveel beter is het nu.
Wat is te zien?
Infinity IRS Omega luidsprekers, 55 kg per stuk, 4 weg systeem met nog een tweeter aan de achterzijde.
AVM A2 geïntegreerde versterker
Diyeden DAC
Wii, Xbox 360, Xbox (PS3 staat achter het glas links)
Sony 46D3500 TV (waar ik niets meer mee doe, want in de woonkamer staat een 60EX700)
Linksys wifi
Logitech Z680 5.1 speakerssysteem
Overzicht:

De speakers:

De luisterplek:

De apparatuur:

De optische kabel over de vloer komt van de kamer ernaast waar mijn PC staat..... moet nog een keer netjes door de muur boren.....
Mooie Infinity's, ook leuk om te zien dat er iemand iets aan de akoestiek doet. Zo blijkt maar weer dat dit zeer bepalend is voor het geluid.
Dikke gordijnen en een flinke bank doen al een hoop
Ik krijg deze week een sub op bezoek. Luister al jaren zonder maar moet er misschien toch ook maar eens aan geloven. De luistersituatie is ook aardig stabiel inmiddels.
Het wordt de Velodyne EQ-max 10. Merk staat goed bekend en ik ben vooral geïnteresseerd vanwege de ingebouwde EQ functie, want er is eigenlijk maar één plek waar de sub kan (/mag) staan.
Laat het resultaat nog wel even weten.
Het wordt de Velodyne EQ-max 10. Merk staat goed bekend en ik ben vooral geïnteresseerd vanwege de ingebouwde EQ functie, want er is eigenlijk maar één plek waar de sub kan (/mag) staan.
Laat het resultaat nog wel even weten.
Great minds think alike!
Erg mooi topic!
Persoonlijk ga ik meer voor de functionaliteit. Gebruik de tv als extended monitor en speel zo alles af. Game ook op de pc dus dan maak ik ook gebruik van de hifi. Crappy iPhone3GS pics:

Wat je ziet:
Onkyo TX-SR608
Monitor Audio BX serie (normaal met kappen erop)
BK XXL400
Sony 40" EX750
Playstation3
PC (i7, gtx460, 4gb) via DVI naar versterker
Razor Mamba
Logitec Wave keyboard
Persoonlijk ga ik meer voor de functionaliteit. Gebruik de tv als extended monitor en speel zo alles af. Game ook op de pc dus dan maak ik ook gebruik van de hifi. Crappy iPhone3GS pics:
Wat je ziet:
Onkyo TX-SR608
BK XXL400
Sony 40" EX750
Playstation3
Razor Mamba
Logitec Wave keyboard
Hier ook maar even de kleine update erbij plus een overzichtje:

Een Sony BDP-S480 Bluray speler gehaald een tijdje terug. Niet zozeer omdat ik geen Bluray kon kijken (PS3 en laptops die het kunnen) maar puur omdat deze perfect DLNA doet. Bij de PS3 moet je altijd iets met de controller doen, deze gooi ik gewoon aan en begint met spelen zodra ik wat erheen stuur met m'n telefoon of tablet
Beeld:
Infocus 1080p DLP beamer
130" beeld met 10cm fluwelen randen
Sony BDP-S480 bluray speler voor bluray en audio streamen vanaf de NAS
Sony PS3 voor games
Sony VAIO voor browsen/films/series kijken
Synology 211 NAS (2 x 2TB)
Audio:
Onkyo 607 receiver
Mordaunt Short 908i fronts (bi-amp aangesloten, voor muziek door de woofer erin de sub niet nodig)
Mordaunt Short 905i center
Wharfedale Achromatic WA-T8 rears (fronts uit een wharfedale set)
Wharfedale Sub amp (uit dezelfde set)
12" no-name sub in de hoek onder een tafel, gaat aan bij films
Remote:
Sony Tablet S! Toppertje, weg met alle losse afstandsbedieningen
Nu met 1 apparaat alles aan zetten, vervolgens via DLNA je muziek starten en genieten maar. Kan zelfs m'n plafondventilator bedienen en de lampen dimmen

Een Sony BDP-S480 Bluray speler gehaald een tijdje terug. Niet zozeer omdat ik geen Bluray kon kijken (PS3 en laptops die het kunnen) maar puur omdat deze perfect DLNA doet. Bij de PS3 moet je altijd iets met de controller doen, deze gooi ik gewoon aan en begint met spelen zodra ik wat erheen stuur met m'n telefoon of tablet
Beeld:
Infocus 1080p DLP beamer
Sony PS3 voor games
Audio:
Onkyo 607 receiver
Mordaunt Short 908i fronts (bi-amp aangesloten, voor muziek door de woofer erin de sub niet nodig)
Remote:
Sony Tablet S! Toppertje, weg met alle losse afstandsbedieningen
Is idd een mogelijkheid, ik denk echter dat hij er toch op komt te staanThe Eagle schreef op zondag 29 januari 2012 @ 12:53:
[...]
Ik had al zo'n vermoeden dat het wel zoiets zou zijn
Als ik je een tip mag geven over waar zo'n ding te plaatsen: Voor die Besta zijn ook lades te verkrijgen, en daarbij kun je zelf kiezen of je er een voorkant op wit of niet. Als je geen ladefront neemt, heb je gewoon een uitschuifbaar plateau waar je platenspeler op kan staan. Kan dan mooi rechts naast je receiver ingebouwd worden
Alternatief is uiteraard bovenop je audiomeubel, maar zo te zien kon je dan wel eens problemen krijgen met de WAF
@Gearjunkie, hoe werkt deze set voor jou zonder subwoofer? Hoe klinkt het als je de bastonen gewoon door je 508's en 509's laat klinken? Mooie set!Gearjunkie schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 10:50:
Bij deze wat picas van mijn nieuwe Home cinema set. Ik heb deze set nu krap een week en ben er erg blij mee. Hij klinkt echt super!
De set bestaat uit:
Canton Chrono series
1 x Canton Chrono Sub 80
"Never argue with a fool. He will only drag you down to his level and beat you on experience."
Korte vraag tussendoor: Ik heb gisteren mijn fronts wat ingedraaid. Klinkt al een stuk beter zo, maar hoe weet ik nou hoeveel ik ze precies in moet draaien
Zijn daar vuistregels voor oid, en zo ja, heeft iemand een linkje?
Verschilt per speaker. Heel veel trial & errorThe Eagle schreef op maandag 30 januari 2012 @ 12:29:
Korte vraag tussendoor: Ik heb gisteren mijn fronts wat ingedraaid. Klinkt al een stuk beter zo, maar hoe weet ik nou hoeveel ik ze precies in moet draaienZijn daar vuistregels voor oid, en zo ja, heeft iemand een linkje?
Wat ze mij altijd geleerd hebben is dat de ideale opstelling een cirkel betreft met jezelf als middelpunt. Alle speakers staan dan even ver van je af en ze zijn allemaal naar het middelpunt gedraaid.
Net zoals hier:

In de praktijk zal je het (bijna) nooit zo perfect op kunnen stellen, dus zul je een compromis moeten sluiten. En ik vrees dat het dan heel veel trial and error zal zijn zoals Martijn al beschreef. Maar bovenstaande is denk ik een goed uitgangspunt
Net zoals hier:

In de praktijk zal je het (bijna) nooit zo perfect op kunnen stellen, dus zul je een compromis moeten sluiten. En ik vrees dat het dan heel veel trial and error zal zijn zoals Martijn al beschreef. Maar bovenstaande is denk ik een goed uitgangspunt
Leg de lat laag, dan ben je altijd succesvol!
Dat is zeker een goed uitgangspunt inderdaad. Maar wil je je speakers echt optimaal ingedraaid of zelfs naar buiten gedraaid hebben moet je gewoon veel proberen. Ik heb bijvoorbeeld een ribbon tweeter in mijn speakers die erg breed afstraalt, dus ik heb wat meer speling qua indraaien. Maar als je bijvoorbeeld naar Sonus Faber Toy Towers kijkt, die moeten vaak heel ver ingedraaid worden wil je het optimaal krijgen.
En zoals je zegt, alles precies even ver van je af is vaak erg lastig, vooral met de rears. Mijn fronts + center staan allemaal wel precies even ver van mij weg, maar mijn rears staan toch een stukje dichterbij.
En zoals je zegt, alles precies even ver van je af is vaak erg lastig, vooral met de rears. Mijn fronts + center staan allemaal wel precies even ver van mij weg, maar mijn rears staan toch een stukje dichterbij.
Is ook een kwestie van smaak en akoestiek. Een tweeter heeft onder elke hoek een andere frequentiecurve door het afstraalgedrag.,Het hangt van de kamerakoestiek en de smaak van de luisteraar af wat als beste wordt ervaren. In principe moeten de tweeters zoveel mogelijk richting je hoofd wijzen.Martijn1990 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 12:30:
Verschilt per speaker. Heel veel trial & errorStukje indraaien, luisteren, nog een stukje indraaien etc.
calibreren met microfoon op de zitplek ?
maar ja, niet voor de klankkleur neem ik aan.
maar ja, niet voor de klankkleur neem ik aan.
[ Voor 37% gewijzigd door Daniel36 op 30-01-2012 14:17 ]
Dat vermoeden had ik idd alExirion schreef op maandag 30 januari 2012 @ 13:39:
[...]
Is ook een kwestie van smaak en akoestiek. Een tweeter heeft onder elke hoek een andere frequentiecurve door het afstraalgedrag.,Het hangt van de kamerakoestiek en de smaak van de luisteraar af wat als beste wordt ervaren. In principe moeten de tweeters zoveel mogelijk richting je hoofd wijzen.
Ik heb Klipsch F3 voor en F1 achter, beiden met hoorntweeters, Geen idee wat de afstralingshoek is though, volgens mij stralen ze redelijk breed af
Net even bij Klipsch zelf gekeken en die geven aan dat
afstand FL <--> hoofd == afstand center< --> hoofd == afstand FR <-->hoofd
Als je de ruimte hebt en geen vrouw thuis hebt dan kan dat idd ja. Ruimte heb ik op zich wel, een vriendin daarentegen ook
Overigens kan mijn Denon 2311 wel compenseren voor verschil in afstanden, dus dat scheelt al. ZIt ik allen nog met de hoek te kijken. Als ik het goed lees allemaal zou ik dus gewoon de tweeters naar mijn hoofd moeten richten en dan zou het goed moeten zijn
Dat dus! Er zijn genoeg speakers die je absoluut niet moet indraaien vanwege het afstraling gedrag van de tweeters.Exirion schreef op maandag 30 januari 2012 @ 13:39:
[...]
Is ook een kwestie van smaak en akoestiek. Een tweeter heeft onder elke hoek een andere frequentiecurve door het afstraalgedrag.,Het hangt van de kamerakoestiek en de smaak van de luisteraar af wat als beste wordt ervaren. In principe moeten de tweeters zoveel mogelijk richting je hoofd wijzen.
Mooie setup.Remote:
Sony Tablet S! Toppertje, weg met alle losse afstandsbedieningenNu met 1 apparaat alles aan zetten, vervolgens via DLNA je muziek starten en genieten maar. Kan zelfs m'n plafondventilator bedienen en de lampen dimmen
Ik ben benieuwd wat voor software en hardware je gebruikt met je tablet voor je plafondventilator en lampen aan te sturen?
Soort klik aan/uit syteem?
Gewoon de infrarood blaster uit de tablet, heb al m'n lampen en de plafondventilator (zit ook nog een dimbare lamp in) uitgezocht op modellen met infrarood 
Er zit een app op de tablet die al een hele reeks aan dingen erin heeft (zoals m'n beamer en versterker). De lampen enzo niet maar je kan hem ook laten leren van je oude remote. Gewoon ervoor leggen en knopjes drukken
Omdat ie het signaal behoorlijk hard uitstuurt hoef ik ook niet echt te mikken, via de muur/plafond/vloer komt het wel op de juiste plek terecht.
Er zit een app op de tablet die al een hele reeks aan dingen erin heeft (zoals m'n beamer en versterker). De lampen enzo niet maar je kan hem ook laten leren van je oude remote. Gewoon ervoor leggen en knopjes drukken
Zijn dat twee ikea tv kastjes?Sick Nick schreef op zondag 29 januari 2012 @ 15:01:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Beeld:
Infocus 1080p DLP beamer
Sony PS3 voor games
Audio:
Onkyo 607 receiver
Remote:
Sony Tablet S! Toppertje, weg met alle losse afstandsbedieningenNu met 1 apparaat alles aan zetten, vervolgens via DLNA je muziek starten en genieten maar. Kan zelfs m'n plafondventilator bedienen en de lampen dimmen
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
Ja, 2 BESTA Bank modellen naast elkaar. Niet echt bedoeld als tv meubel geloof ik maar een van de weinig kastjes die diep en hoog genoeg zijn voor m'n versterker.
Ik heb zelf ook een tijdje monitoren op mijn bureau gehad. Het geluid verbeterde naarmate deze werden losgekoppeld van het bureaublad. Hiervoor kun je ook kleine speakerstands gebruiken, van een cm. of tien hoog. Misschien een goede tip...StefZ schreef op zondag 29 januari 2012 @ 14:21:
Erg mooi topic!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat je ziet:
Onkyo TX-SR608
BK XXL400
Sony 40" EX750
Playstation3
Razor Mamba
Logitec Wave keyboard
Interessant! Zijn dit gewoon platen van de bouwmarkt? Of waar heb je ze gekocht?JAHRASTAFARI schreef op zondag 29 januari 2012 @ 13:26:
Even een update van mijn kant.
Na een korte zoektocht voor wit absorptiemateriaal ben ik uitgekomen op deze:daanNL schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 17:04:
[...]Interessant! Zijn dit gewoon platen van de bouwmarkt? Of waar heb je ze gekocht?
http://www.zilenz.nl/absorptiemateriaal/piramideschuim
Ik wou persé zelfklevend spul, maar dat bleek uiteindelijk toch minder handig dan spul dat je zelf moet kleven
Dit is nog relatief goedkoop (ik heb overigens de 7cm dikke versie, die staat niet op de website), maar verkleurt door UV licht. De duurdere variant verkleurt niet, maar die is niet zelfklevend:
http://www.zilenz.nl/absorptiemateriaal/piramideschuim-2
Achteraf had ik dus beter de duurdere variant moeten nemen, maar ik had ook niet gedacht dat het zoveel zou schelen qua geluid. Het geluid is echt stukken beter geworden. Hoe dikker de piramidevorm, hoe beter de absorptie/demping. Het spul van de bouwmarkt is anders gevormd en minder dik, dus dempt minder. Hou ook rekening met een juist plaatsing, de laatste vierkante meter die ik plaatste, maakt het grootste verschil, namelijk op de muur tegenover de speakers.
Er is overigens nog veel mooier design spul te koop, maar dan wordt het al gauw 5-600 euro voor hetzelfde oppervlak, zie bijvoorbeeld hier: http://shop.merford.nl/pa...ds/merken1/soundwave.html
[ Voor 9% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 02-02-2012 17:58 ]
Nice playstation 4!
Bitfighter schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 13:02:
[...]
ahummm![]()
[afbeelding]
ssst
Wat is er aanwezig
Panasonic 42'' (TX-P42G20E)
Onkyo TX-SR307
Center Onkyo SKC-528
Front HECO Victa 301
Rear Onkyo SKR-528
Subwoofer SKW-501
DVDspeler DV-SP406
Panasonic DMP-BD80
Onkyo CBX-300 (speakerdock)
iphone 4
Playstation 4 (80GB) 320GB
Playstation 60GB voor ps2 spellen
WII
Gamecube
N64
iMac 21.5'' medio 2011 12GB
MacBook 5,2 4GB
Iomega MiniMax 4x2GB 1x1GB externe hardeschijven
PC met inhoud
en veel meer![]()
en heel erg netjes opgeruimd

aangepast plus de versterker ging van Onkyo TX-SR307 nar de Onkyo TX-SR508 en van 5.1 naar 7.1
al lijken die achterspeakers vrij weinig te doen met een hoop films, beetje jammer.
PSN ID: Bitplanet Wii Code:1486-5351-7096-1324 Mijn Spellijst
Er zijn ook maar weinig films met een echte 7.1 track. Bij 5.1 films zal de receivers de 2 overige kanalen er een beetje bij verzinnen denk ik?Bitfighter schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:04:
[...]
![]()
![]()
aangepast plus de versterker ging van Onkyo TX-SR307 nar de Onkyo TX-SR508 en van 5.1 naar 7.1
al lijken die achterspeakers vrij weinig te doen met een hoop films, beetje jammer.
Bijna geen als ik het goed heb. Maar The Art of Flight is volgens mij als demo voor 7.1 gebruikt. En als je van een beetje extreem snowboarden houdt, al helemaal een must-see.
Je zou ook je receiver op Dolby PL IIz of DTS Neo6 kunnen zetten als die dat ondersteunen. Met name die laatste werkt erg goed. Overigens: je weet dat er verschillende 7.1 opstellingen zijn? Zie bijv ook http://www.hemagazine.com...Logic_IIz_vs_Audyssey_DSX
OT: Prachtige film/docu!loeberce schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:16:
Bijna geen als ik het goed heb. Maar The Art of Flight is volgens mij als demo voor 7.1 gebruikt. En als je van een beetje extreem snowboarden houdt, al helemaal een must-see.
Mag ik vragen hoe jij je beamer op je receiver hebt aangesloten? Met welke kabel? Ik moet namelijk 14 meter overbruggen tussen mijn beamer en receiver...Sick Nick schreef op zondag 29 januari 2012 @ 15:01:
...
Die XTZ's 99.26 van je, wat is eigenlijk het verschil met deze:Martijn1990 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 19:17:
Heb zelf niks nieuws qua apparatuur,
http://www.xtz.se/uk/products/speakers/99.26-piano
Buiten het feit dat dit een nieuwe MKII versie is, heeft deze alleen een ander kastontwerp/vorm, of zijn er andere verschillen? Op hun site word ik er niet veel wijzer van. Bedankt.
Transformers: Dark side of the moon is een van de eerste films volledig in 7.1 opgenomen.Martijn1990 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:09:
[...]
Er zijn ook maar weinig films met een echte 7.1 track. Bij 5.1 films zal de receivers de 2 overige kanalen er een beetje bij verzinnen denk ik?
>> Signature?
Maar zal je receiver dan ook 7.1 weergeven zoals het bedoeld is, of alsnog 5.1 signaal oppikken en als 7.1 weergeven?ChiLLeR schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 14:06:
[...]
Transformers: Dark side of the moon is een van de eerste films volledig in 7.1 opgenomen.
Tron Legacy is als het goed is ook helemaal in 7.1 opgenomen en volgens mij pakt een 7.1 receiver dat ik gewoon op, net zoals hij 5.1 oppakt.
Alleen de kast is anders inderdaad, alleen de piano lak versie is in die vorm verkrijgbaar. Wat daar precies de reden voor is weet ik eigenlijk niet.JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 13:50:
[...]
Die XTZ's 99.26 van je, wat is eigenlijk het verschil met deze:
http://www.xtz.se/uk/products/speakers/99.26-piano
Buiten het feit dat dit een nieuwe MKII versie is, heeft deze alleen een ander kastontwerp/vorm, of zijn er andere verschillen? Op hun site word ik er niet veel wijzer van. Bedankt.
Er zijn toch aardig wat films met 7.1.Martijn1990 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:09:
[...]
Er zijn ook maar weinig films met een echte 7.1 track. Bij 5.1 films zal de receivers de 2 overige kanalen er een beetje bij verzinnen denk ik?
Zie deze link: http://blu-raystats.com/S...le&Audio=7.1&pSize=50&p=1
En hoeveel daarvan zijn ook echt in 7.1 opgenomen? Grote kans dat veel van die films oorspronkelijk een 5.1-track hadden welke gewoon naar 7.1 is omgezet.fris0NL schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 16:29:
[...]
Er zijn toch aardig wat films met 7.1.
Er is natuurlijk een verschil tussen 7.1 opgenomen, of later naar 7.1 upmixing.
Ik kan m'n complete CD-collectie (stereo, 2 sporen) vrij eenvoudig naar 5.1 upmixen door er ProLogic Surround over heen te gooien. Dan is het ook echt 5.1, want je krijgt 6 audio-sporen. Dat zegt dus niet zoveel over de originele opname.
Ik kan m'n complete CD-collectie (stereo, 2 sporen) vrij eenvoudig naar 5.1 upmixen door er ProLogic Surround over heen te gooien. Dan is het ook echt 5.1, want je krijgt 6 audio-sporen. Dat zegt dus niet zoveel over de originele opname.
[ Voor 3% gewijzigd door RaZ op 03-02-2012 16:44 ]
Ey!! Macarena \o/
Dat zou best kunnen inderdaad. Maar ik ga er vanuit dat zoiets kwalitatief beter is dan upmixen van 5.1 naar 7.1 door de versterker.FeaR schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 16:40:
[...]
En hoeveel daarvan zijn ook echt in 7.1 opgenomen? Grote kans dat veel van die films oorspronkelijk een 5.1-track hadden welke gewoon naar 7.1 is omgezet.
Niet dat je het aan mij vroeg, maar ik heb wellicht wel een tip voor je. Ik heb een HDMI over UTP converter gekocht. Je krijgt dan 2 omvormertjes (1 met HDMI in, 2 x UTP uit en 1 met HDMI out, 2 x UTP in). Je kunt dan, afhankelijk van de lengte & kwaliteit van de UTP kabel tot 60 meter overbruggen. UTP is toch vaak beter door een leiding te trekken (mocht dat nodig zijn bij jou) dan een HDMI kabel.Dennuske1983 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 13:30:
[...]
Mag ik vragen hoe jij je beamer op je receiver hebt aangesloten? Met welke kabel? Ik moet namelijk 14 meter overbruggen tussen mijn beamer en receiver...
Verwijderd
Slechte vergelijking. Jij hebt het alweer over een 3e fase.... want er zit natuurlijk ook een overduidelijk verschil tussen upmixing in de studio en in jouw audio decoder.RaZ schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 16:43:
Er is natuurlijk een verschil tussen 7.1 opgenomen, of later naar 7.1 upmixing.
Aangezien ik toch al bezig was voor foto's voor de gameroom kan dit er ook wel bij:
Nu de zon door is, iets betere foto's:

Stoffig, uhum

Chillhoek. komt over een paar weken een nieuwe bank, deze is helemaal doorgezakt
TV:
-Techwood MB35 46"
Speakers:
-Jamo S606 incl 4 kaarsen
Versterker:
-Onkyo TX-SR508
HTPC:
-Antec ISK 300-65
-4GB Corsair XMS3
-2TB Samsung Spinpoint externe HDD
-AMD Fusion A4-3400 / 2.7 GHz
-ASRock A75M-ITX
-30GB Kingston SSDNow V-Series
-Sony Optiarc AD-7710H
Switch:
-Sitecom WL-370 gigabit
-UPC modem
-UPC setupbox
Nu de zon door is, iets betere foto's:

Stoffig, uhum

Chillhoek. komt over een paar weken een nieuwe bank, deze is helemaal doorgezakt
TV:
-Techwood MB35 46"
Speakers:
-Jamo S606 incl 4 kaarsen
Versterker:
-Onkyo TX-SR508
HTPC:
-Antec ISK 300-65
-4GB Corsair XMS3
-2TB Samsung Spinpoint externe HDD
-AMD Fusion A4-3400 / 2.7 GHz
-ASRock A75M-ITX
-30GB Kingston SSDNow V-Series
-Sony Optiarc AD-7710H
Switch:
-Sitecom WL-370 gigabit
-UPC modem
-UPC setupbox
[ Voor 26% gewijzigd door DaWizza op 04-02-2012 12:40 ]
SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW
Wellicht hoort het in een ander topic, maar goed:fris0NL schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 16:29:
[...]
Er zijn toch aardig wat films met 7.1.
Er zijn zelfs meer dan voldoende films op DVD met 6.1/7.1 geluidssporen.
Onder andere: Blade trilogy, LOTR en vele andere.
Je moet/kunt kijken of je films Dolby Digital EX / DTS-ES hebben.
Dan is het geluidsspoor op je disc voorzien van extra kanalen. Of het dan ook zo is opgenomen laat ik in het midden. Feit is wel dat het geen upscaling betreft door je versterker.
Met name LOTR klinkt in 7.1 erg interessant! (Heb je wel de 4-disc DVD versie voor nodig...)
Een mooie budget/beginnersset!DaWizza schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 10:56:
Aangezien ik toch al bezig was voor foto's voor de gameroom kan dit er ook wel bij:
Heb je al upgrades in gedachten, of ben je tevreden zo? Kun je ook een betere foto nemen, met andere belichting?
Hier zijn wat veranderingen opgetreden sinds de vorige keer. Door een waterlekkage hebben we de woonkamer aan moeten pakken, dus de muurtjes zijn strak getrokken (er moet nog een deel gedaan worden) en worden nu allemaal gebroken wit. Daarna vonden we het toch niet compleet, en alhoewel ik nooit zo weg was van een TV ophangen aan de muur, hebben we dat nu toch gedaan. Dit is gedaan met een NewStar Flat beugel, zodat ie strak tegen de muur hangt. Die beugel kan tot 47 inch, dus een grotere tv is nu mogelijk
Die komt er alleen nog niet, omdat er eerst nog wat andere zaken voorgaan...
Verder zoveel mogelijk de kabels weggewerkt. Bij het stopcontact moet dat nog gedaan worden, maar daar nog wat langere kabels voor halen. Het resultaat nu:

Wilde eigenlijk een sleuf in de muur, achteraf blij dat ik het niet gedaan heb. De 6 gaten voor de muurbeugel waren al een pain in the ass...

Apparatuur

De rears
U ziet:
Samsung UE32B6000 (waar in de toekomst groter voor komt
)
Motorola 1960 KPN iTV
WD TV Live + Elements 1 TB
Onkyo HTR-380
LG BD550
Harmony One en Harmony One+
Xbox 360 Elite
Wharfedale Diamond 10.0 fronts, 10.cc center en 10.DFS rears icm Onkyo Sub
Op de planning stat een HTPC die de WD overneemt en waar een behoorlijke hoeveelheid TB's in komt. Wordt dus soort media server, maar ook machine waarop alle backup's komen van de pc's in huis. Heb ik al een mooi moederbord op de kop getikt van een medetweaker, dus daar zijn we mee bezig! * Ophidian is content met de kleurstelling nu
Verder zoveel mogelijk de kabels weggewerkt. Bij het stopcontact moet dat nog gedaan worden, maar daar nog wat langere kabels voor halen. Het resultaat nu:

Wilde eigenlijk een sleuf in de muur, achteraf blij dat ik het niet gedaan heb. De 6 gaten voor de muurbeugel waren al een pain in the ass...

Apparatuur

De rears
U ziet:
Samsung UE32B6000 (waar in de toekomst groter voor komt
Motorola 1960 KPN iTV
WD TV Live + Elements 1 TB
Onkyo HTR-380
LG BD550
Harmony One en Harmony One+
Xbox 360 Elite
Wharfedale Diamond 10.0 fronts, 10.cc center en 10.DFS rears icm Onkyo Sub
Op de planning stat een HTPC die de WD overneemt en waar een behoorlijke hoeveelheid TB's in komt. Wordt dus soort media server, maar ook machine waarop alle backup's komen van de pc's in huis. Heb ik al een mooi moederbord op de kop getikt van een medetweaker, dus daar zijn we mee bezig! * Ophidian is content met de kleurstelling nu
[ Voor 0% gewijzigd door Ophidian op 04-02-2012 12:32 . Reden: Damn u autocorrect... ]
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Nieuwe foto's in vorige bericht.JAHRASTAFARI schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 11:37:
[...]
Een mooie budget/beginnersset!
Heb je al upgrades in gedachten, of ben je tevreden zo? Kun je ook een betere foto nemen, met andere belichting?
Ik vind 'm wel ff best zo, als de TV het begeeft zal er wel eens een nieuwe komen maar deze doet het voor nu goed genoeg.
Aangezien ik meer achter de PC zit heeft het ook weinig zin
Wat er nog wel moet gebeuren is de stroomtoevoer naar beneden plaatsen, de stekkers zitten me teveel in het zicht.
SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW
Erg mooi gelukt zeg, Autostitch? En het blijft een prachtige setJordy van e schreef op zondag 05 februari 2012 @ 12:25:
Even een panorama foto van mijn set + kamer
KLIK!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op!
<ul><li>Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Zie ook de <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1483841">Topic Start</a> bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.</li>
<li>Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.</li>
<li>Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.</li>
<li>Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar <a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1483734>Het grote Audiomeubel topic!</a href>
</ul>
Let op!
<ul><li>Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Zie ook de <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1483841">Topic Start</a> bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.</li>
<li>Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.</li>
<li>Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.</li>
<li>Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar <a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1483734>Het grote Audiomeubel topic!</a href>
</ul>