Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 47 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 362.304 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:04

mr.paaJ

generatie cmd+z

Stoney3K schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 17:44:
[...]

Er zijn ook genoeg situaties waar een grotere TV (fysiek) niet past. Ik heb bijvoorbeeld een zuil in mijn woonkamer (uitpuilend stuk muur van 110cm breed en een 30cm diep, onderdeel van de woningbouwflat) waar dus alleen een TV kleiner dan 40" gaat passen.
Niet zo voorzichtig, een 46d8000 zou prima passen O-)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ruubschen schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 19:06:

Enfin, wat meer in het heden, wat minder in het verleden, hier kijk ik echt naar uit!
Zou dit dan de nieuwe standaard worden? Ik heb tot nu toe alleen 3 winkels in de VS gevonden die deze modellen verkopen. Wellicht zijn ze in Azië ook al te koop... :9~
Heeft dat Elite tv'tje niet "gewoon" een Sharp beeldscherm er in zitten? Dat RGBY kwam toch bij Sharp vandaan? Wat ik mij kan herinneren was men over het algemeen niet echt overweldigd door de toevoeging van de Y-leds

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worldwide
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Worldwide

Vinyl

PaT schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 08:25:
[...]

Heeft dat Elite tv'tje niet "gewoon" een Sharp beeldscherm er in zitten? Dat RGBY kwam toch bij Sharp vandaan? Wat ik mij kan herinneren was men over het algemeen niet echt overweldigd door de toevoeging van de Y-leds
Onder aan de pagina staat inderdaad ook het volgende:

"© 2011 Sharp Electronics Corporation, all rights reserved. Elite and the Elite logo are trademarks of the Pioneer Corporation and are used under license
Elite LCD TVs are currently only available in the U.S. and Canada"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 15:47
Bij deze mijn zeer eenvoudige strakke setup in de woonkamer, bestaande uit:
- HDI Dune 101 HD TV mediaplayer
- Cisco Ziggo recorder ( :F )
- Denon 1911 receiver
- Martin Logan Motion 4 links en recht front en Motion 8 center _/-\o_ , ja - in één vak! :+
- Logitech rearspeakers (voor het moment, niet op de foto)
- Sony 60EX700 TV _/-\o_
- Marmitek IR ontvanger zodat ik alles achter de klep kan bedienen.

In bestelling staat nog een subwoofer XTZ 99 W10.16 White, en daarmee is mijn compacte 5.1 home cinema setup beneden klaar. Kosten apparatuur totaal 3500 euro, TV kast kost 1135 euro, is op maat gemaakt via www.tvmeubelopmaat.nl , zie ook: http://gathering.tweakers...message/37419448#37419448

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/DSC00203Medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/DSC00207Medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/DSC00208Medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/DSC00209Medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/DSC00210Medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/DSC00211Medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/DSC00212Medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/DSC00214Medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/DSC00216Medium.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 20-01-2012 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yokiamy
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-05-2021
@jahrastafari

Ziet er zeker strak uit, maar van het bioscoopeffect houd je zo nul over als je je 2.1 set centreert onder je tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:05
Onder z'n tv zit een 3.0 set, zit nl. geen subwoofer ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Ziet er goed uit inderdaad,

Maar vanwaar die blauwe stickertjes (o.d.) over je apparatuur?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:41

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

GGS_206 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:48:

Ik gok erop dat op die manier de IR zendertjes op de apparatuur is geplakt.

Wat je ook zou kunnen doen is die zendertjes op de klapdeur plakken, maar dat is in dit geval misschien niet het handigst.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 17:43
bartvl schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:50:
[...]

Ik gok erop dat op die manier de IR zendertjes op de apparatuur is geplakt.

Wat je ook zou kunnen doen is die zendertjes op de klapdeur plakken, maar dat is in dit geval misschien niet het handigst.
Off topic: Hoeveel bereik hebben die emitters eigenlijk? Ik ben ook op zoek naar een oplossing voor een gesloten systeem ben niet zo'n fan van het plakken van dingen op mijn apparatuur. Ik was al op zoek naar flood emitters maar het op de deurtjes plakken van de meegeleverde emitters zou ook een goede oplossing zijn.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Laatst online: 19:41

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik gebruik een vergelijkbaar apparaat als dit: http://www.consolepro.nl/...060khz-3voudig-p-752.html
De zendertjes heb ik bij mij op de deur geplakt voor de apparatuur. Er zal een afstand tussen zitten van een cm of 5. Doordat ze in een vrij grote hoek uitstralen kan ik 4 apparaten met 2 zendertjes bedienen. Ze zijn vrij sterk heb ik het idee.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
GGS_206 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:48:

Bedankt!

Dit is blauwe tape voor het vastmaken van de IR verlengkabels vanuit de marmitek ontvanger (29 euro + 10 euro voor 2 extra verlengkabels, zie ook: http://www.correct.nl/art...ek&MODE=Zoek&ARTNR=313514). Ik had geen zin om die op de klep te bevestigen. Het ziet niet uit, maar ik zie het toch niet met de klep dicht.

Verder is het op dit moment een 5.0 set waarvan je drie speakers ziet. De 2 achter speakers liggen achter de bank en de subwoofer is besteld. Dan wordt het 5.1. De Martin Logan fronts en center zijn erg goed, heerlijk geluid.

Ik ben mij bewust van de beperkingen van de plaatsing zo in de 1.44m brede kast, maar het resultaat is toch een prima surround ervaring naar mijn mening. Ik heb de tweeters van de fronts in ieder geval al aan de buitenkant gezet.

[ Voor 4% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 20-01-2012 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMDB
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-08 11:58
Wel jammer dat je alle kabels ziet lopen als je door de kast heen kijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubschen
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 14:44
PaT schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 08:25:
[...]

Klopt, net zoals sommige modellen van Philips, Toshiba, en Sony. Er zijn maar een handje vol fabrikanten die panels maken, dat zijn de volgende:

• LG Display: TN, IPS, S-IPS, SA-IPS, H-IPS --- Samsung, LGE, Philips, Vizo, Panasonic, Toshiba, Hitachi, AmTRAN en Skyworth

• Sharp Japan: ASV (variant van VA) --- Toshiba, Philips, Sony, Pioneer (LCD) en Sharp

• Chi Mei Optoelectronics: TN, S-MVA en LCS MVA --- Samsung, Philips, Funai, LGE, Toshiba en Sony

• AU Optronics: TN, P-MVA en A-MVA --- Sony, Samsung, Philips, LGE, Toshiba, Proview, Panasonic

• Chunghwa Picture Tubes: TN en MVA variant --- Sony, Samsung en Konka

• Samsung SDI: TN, PVA en S-PVA -- JVC, Samsung, Sony, Philips, Sanyo en Panasonic

• Wistron Optronics: NB --- Sony

• IPS Alpha Technology (Hitachi-Matsushita): IPS Pro --- Hitachi en Panasonic

• Delta Electronics: NB

• TPV Technology Limited: NB

Om nog even terug te komen op de Sharp Elite, staat hier en hier nog wat leuke informatie.

Hier en daar wordt er over gediscussieerd.

En zoals David Mackenzie(HDTVtest.co.uk) al aangeeft in dat laatste draadje vraag ik mij af wanneer en of de Elite modellen überhaupt wel in Europa verkocht gaan worden. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
EMDB schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 13:44:
Wel jammer dat je alle kabels ziet lopen als je door de kast heen kijkt...
Klopt, als ik zit zie ik dit echter niet, maar dat moet idd nog netjes weggewerkt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Rodenburg93
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-08-2023
JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:44:
[...]
Bedankt!

Dit is blauwe tape voor het vastmaken van de IR verlengkabels vanuit de marmitek ontvanger (29 euro + 10 euro voor 2 extra verlengkabels, zie ook: http://www.correct.nl/art...ek&MODE=Zoek&ARTNR=313514). Ik had geen zin om die op de klep te bevestigen. Het ziet niet uit, maar ik zie het toch niet met de klep dicht.

Verder is het op dit moment een 5.0 set waarvan je drie speakers ziet. De 2 achter speakers liggen achter de bank en de subwoofer is besteld. Dan wordt het 5.1. De Martin Logan fronts en center zijn erg goed, heerlijk geluid.

Ik ben mij bewust van de beperkingen van de plaatsing zo in de 1.44m brede kast, maar het resultaat is toch een prima surround ervaring naar mijn mening. Ik heb de tweeters van de fronts in ieder geval al aan de buitenkant gezet.
Ziet er leuk uit. Zie ik goed dat de speakers zijn uitgerust met een ribbon tweeter? Zo ja, is het dan wel verstandig om de speakers op deze manier neer te leggen vanwege het afstralings gedrag hiervan (heel breed maar verticaal niet heel groot)!? Ik denk dat je er beter aan doet imho om als je toch nog van plan bent om een 5.1 set te verwezelijken om deze speakers als rears te gebruiken en gewoon op de normale wijze op te hangen, en nog 2 'centers' te nemen als fronts aangezien hier de ribbon's niet omgedraaid zitten. Het is maar een idee hoor.

edit: Dit past waarschijnlijk niet in je kastje (zijn de roostertjes niet verwijderbaar om de ribbon 90 graden te kantelen?)
Tim

[ Voor 4% gewijzigd door T.Rodenburg93 op 20-01-2012 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:30
Ik kijk al redelijk lang mee in dit topic, dus tijd om zelf ook eens wat te laten zien.

Zeker niet zo high-end als sommige setups die in dit topic langs komen, maar ik ben er blij mee.
1:
Afbeeldingslocatie: http://i1256.photobucket.com/albums/ii499/Kobus09/HTPC/4.jpg

2:
Afbeeldingslocatie: http://i1256.photobucket.com/albums/ii499/Kobus09/HTPC/1.jpg

3:
Afbeeldingslocatie: http://i1256.photobucket.com/albums/ii499/Kobus09/HTPC/3-1.jpg

Wat je ziet:
Sony tv 55-NX810 _/-\o_
Sony receiver STR-DE695 (wil ik ooit vervangen door iets met hdmi, zoals de STR-DH520)
Sony dvd speler DVP-NS330 (wil ik ooit nog vervangen door een bluray speler)
Xbox360
Humax IRHD-5000C
HTPC (gemodde MS-tech mc-1200 kast met daarin een Gigabyte GA-MA78GM en AMD athlon X2 4450e)

Het kastje is trouwens van de IKEA (ofcourse) maar dan met gemodde deurtjes: achter de ruitjes zit wit plexiglas ipv het standaard hardboard, waardoor de ab door de deurtjes heen werken (ben ik zelf nogal trots op :) )

[ Voor 0% gewijzigd door Medjai op 20-01-2012 19:09 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:31

NvM

RexP schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 17:29:
[...]

Wellicht is het uitgangssignaal op de pre-outs te zwak voor een gewone lijn-ingang. Op zich ook wel logisch dat je de versterker helemaal open moet draaien: de volumeknop is een verzwakker van het ingangssignaal. Alleen met de volumeknop helemaal open wordt het ingangssignaal 1 op 1, onverzwakt, doorgegeven aan de eindversterker.

Ik heb het overigens opgelost door de PM6003 in te ruilen voor de PM7004. Op de PM7004 kun je de eindversterker loskoppelen van de voorversterker en volumeregeling.
Ik heb de PM6003 aangesloten op de SR6004 en heb de volume regeling op 12 uur staan en de receiver verder daar op ingesteld. Dus hier geen last van te zachte pre-outs. Als jij je cd-speler gebruikt, heb je deze dan aangesloten op je receiver of op je PM7004?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:42
Zeauw. Vandaag even twee Klipsch F-1's als rears bij gehaald. Foto's volgen zsm, maar dat wordt iig na het weekend - ik heb vandaag niet eens tijd om ze aan te sluiten. Vloerstaanders FTW 8)

Huidige setup:
Denon AVR-2311
Fronts: Klipsch F-3
Rears: Klipsch F-1
Center: Klipsch C-20
Sub: Niet nodig >:)

To do: Denon DBP-1611UD uit DLD bestellen. Vanmiddag nog even bij Correct gekeken, maar voor een ex-demo BDP-1610 (oude model) vroegen ze nog meer als die 1611 in DLD kost :D

Overigens heb ik dus helaas niet de bijpassende C-2 center, die is niet meer te krijgen :( Nu heeft mijn center dus een zwart frontje. Mocht iemand een C-2 frontje over hebben of liever een C-2 met een zwart logo als frontje willen: DM me :) En dan hoop ik dat het past ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03:42
Afgelopen week even bij Ikea langs geweest, en het een en ander vernieuwd qua opzet. Excuus voor de slechte foto's (mobile cam), doet me nog harder denken om toch eens een digitale camera aan te schaffen.

De vorige situatie zoals deze was (op de beamer, in het donker)
Afbeeldingslocatie: http://i419.photobucket.com/albums/pp277/NeoPhire/IMG_0004-1.jpg

De panelen met daarachter LED verlichting had ik al enkele jaren, en was er enigszins op uitgekeken. Ook de donkerbruine kleur ging ons tegenstaan, de nieuwe wens is hoogglans wit :)
Samen met mijn vriendin even overlegd voor wat nieuws, dat is het volgende geworden.

Hier een tussenstap met alleen het nieuwe TV meubel erbij, de panelen zijn nog aanwezig.
Afbeeldingslocatie: http://i419.photobucket.com/albums/pp277/NeoPhire/IMG_0050-1.jpg

De vervolgstap, het plaatje is compleet!
Afbeeldingslocatie: http://i419.photobucket.com/albums/pp277/NeoPhire/IMG_0061-1.jpg

Hier nog even voor de volledigheid met het beamer scherm naar beneden, past precies!
Afbeeldingslocatie: http://i419.photobucket.com/albums/pp277/NeoPhire/IMG_0060-1.jpg

Wat je ziet
TV: Samsung 52" (reeds 5 jaar oud)
Reciever: Denon 1912
Speakers: Jamo S606 HCS5 5.1
HTPC: Zotac ZBOX ID31 met XBMC
UPC DVR
Celexon elektrisch beamer scherm 120" (via infrarood te bedienen met de Harmony remote)
Squeezebox Duet
Sennheiser RS 170 (voor de late uurtjes om de buren/de vriendin niet te storen)

Wat je niet ziet
Xbox360 voor de games
Synology 109 NAS voor alle media
Optoma HD200X beamer

Nogmaals excuus voor de slechte foto's, maar ben zo content met de nieuwe situatie dat ik dit graag wilde delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 21:01
aah...ik vind het zonde van die panelen.
Die waren naar mijn mening mooier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
Was ook erg blij met de panelen, maar na een paar jaar wil je toch iets anders, vandaar :)

Offtopic: die panelen kun je inclusief led verlichting voor een vriendenprijsje overnemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Laatst online: 14-09 21:01
NeoPhire schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 22:15:
Was ook erg blij met de panelen, maar na een paar jaar wil je toch iets anders, vandaar :)

Offtopic: die panelen kun je inclusief led verlichting voor een vriendenprijsje overnemen ;)
ga je pmmen! wel intresse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
NeoPhire schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 21:48:
Afgelopen week even bij Ikea langs geweest, en het een en ander vernieuwd qua opzet.
Altijd mooi zo'n beamer met elektrisch scherm. Bezoek komt langs.... "mooie TV"..."wel een beetje klein, niet?", NeoPhire srukt op knop....bzzzzzzzz...scherm komt naar beneden. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
The Eagle schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 20:51:
Zeauw. Vandaag even twee Klipsch F-1's als rears bij gehaald. Foto's volgen zsm, maar dat wordt iig na het weekend - ik heb vandaag niet eens tijd om ze aan te sluiten. Vloerstaanders FTW 8)

Huidige setup:
Denon AVR-2311
Fronts: Klipsch F-3
Rears: Klipsch F-1
Center: Klipsch C-20
Sub: Niet nodig >:)

To do: Denon DBP-1611UD uit DLD bestellen. Vanmiddag nog even bij Correct gekeken, maar voor een ex-demo BDP-1610 (oude model) vroegen ze nog meer als die 1611 in DLD kost :D

Overigens heb ik dus helaas niet de bijpassende C-2 center, die is niet meer te krijgen :( Nu heeft mijn center dus een zwart frontje. Mocht iemand een C-2 frontje over hebben of liever een C-2 met een zwart logo als frontje willen: DM me :) En dan hoop ik dat het past ;)
Een sub kan altijd nog wat toevoegen hoor. Ik dacht ook dat ik het met mijn Klipsch niet nodig had. Tot ik een RW-12D had gehoord (uiteindelijk zelf de RW-10D gekocht, om een beetje evenwicht in m'n set te houden). Gaat nog veel lager en strakker dan je F'jes. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
LuPo schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 23:27:
[...]

Een sub kan altijd nog wat toevoegen hoor. Ik dacht ook dat ik het met mijn Klipsch niet nodig had. Tot ik een RW-12D had gehoord (uiteindelijk zelf de RW-10D gekocht, om een beetje evenwicht in m'n set te houden). Gaat nog veel lager en strakker dan je F'jes. ;)
Ongetwijfeld :) Maar aangezien ik met de hele set meer muziek draai dan films kijk, en ik bij de dieptebommenscene van U579 zo'n beetje van de bank af trilde terwijl de boel nog niet eens half open stond, vind ik het voorlopig wel best ;)
Overigens: als ik een sub zou kopen zou ik het eigenlijk nu moeten doen; ik kan nu de bijpassende sub nog krijgen van die set. Over een paar jaar wordt dat een stuk lastiger helaas. Maar zoals gezegd: geen behoefte aan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:10
The Eagle schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 23:47:
[...]

Ongetwijfeld :) Maar aangezien ik met de hele set meer muziek draai dan films kijk, en ik bij de dieptebommenscene van U579 zo'n beetje van de bank af trilde terwijl de boel nog niet eens half open stond, vind ik het voorlopig wel best ;)
Overigens: als ik een sub zou kopen zou ik het eigenlijk nu moeten doen; ik kan nu de bijpassende sub nog krijgen van die set. Over een paar jaar wordt dat een stuk lastiger helaas. Maar zoals gezegd: geen behoefte aan :)
Sowieso is het met een sub véél minder belangrijk om bij hetzelfde merk/serie te blijven. En dat je van de bank aftrilt zegt niet zo heel veel natuurlijk, een sub zal gewoon veel dieper gaan, gewoon een heel ander soort laag dan een speaker weergeeft. Maar snap natuurlijk dat je tevreden bent en geen behoefte hebt aan een sub, wilde dat alleen even kwijt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Martijn1990 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 00:19:
[...]

Sowieso is het met een sub véél minder belangrijk om bij hetzelfde merk/serie te blijven. En dat je van de bank aftrilt zegt niet zo heel veel natuurlijk, een sub zal gewoon veel dieper gaan, gewoon een heel ander soort laag dan een speaker weergeeft. Maar snap natuurlijk dat je tevreden bent en geen behoefte hebt aan een sub, wilde dat alleen even kwijt ;)
Precies. Wilde ik gisteren ook nog schrijven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Laatst online: 09-09 18:41
Neophire, HEEEEEEL nette opstelling! Ik vind dat scherm wat uit de koof komt echt geweldig! Kun je es een foto van de andere kant laten zien? ben wel benieuwd naar de zitplaats, rears en vooral je beamer...hoe heb je de kabels weggewerkt bv?:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:57

JB

Cédric roelt!

Zijn er mensen hier die Wharfdale speakers hebben of hier ervaring mee hebben of het iets is?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:12

DjVe

Hatsaflats!

JB schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 12:43:
Zijn er mensen hier die Wharfdale speakers hebben of hier ervaring mee hebben of het iets is?
Prima spul, maar dit is niet het topic om hier informatie over te vinden. Stap een zaak binnen en ga luisteren. De Diamond serie is zeker de moeite waard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Van de week thuis even alle bekabeling (netwerk, cai) aangepast, zodat alle kamers voorzien zijn van twee maal netwerk en een cai aansluiting. Was nog best een werk, aangezien ons appartement geen loze leidingen heeft (jaren 50 appartement). Dus een deel moest nestjes achter plintjes en in een aantal kamers heb ik kabelgoten gebruikt (k25 systeem). En in de woonkamer heb ik nu dus ook twee maal 1,5 mm aderige kabel naar achter kunnen trekken voor de rears.

Ik heb weinig plek achter de bank voor rears en ik wil ze ook zo min mogelijk in het zicht hebben. Ik heb een tijdje geleden mijn Sony WD200 sub (uit de studeerkamer) geruild voor een aantal Sony SAVE835ED speakers. Erg mooi opgebouwd en klinken ook erg goed voor het formaat.

Afbeeldingslocatie: http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRmtK-ExW4m_mFz-pBss6_AUX8MrRmDwzVRIcwFkGoVnOKKR8E51RuIld9X

Ik ben gaan zoeken naar goedkope stands om de speakers achter neer te kunnen zetten. Mijn idee was een stand met periscoop systeem. Dus als ik een film ga kijken, kan ik de speakers naar boven zetten, maar worden ze niet gebruikt, dan kunnen ze naar beneden (verstopt achter de bank). Echter kon ik geen goede stands vinden met dit systeem met een lage voet (en waar de stang zo ver mogelijk naar achter staat). Uiteindelijk maar een set Vogel stands voor 15 euro op MP overgenomen. Die kan je dus in twee standen zetten door er een stuk stang uit te halen. Ik heb het originele voetje van de speakers gemodificeerd (lees ik heb de voet eraf gesloopt en een gat in de achterkant geboord :Y ) en de speakers met units gericht naar boven gemonteerd. Hierdoor komen net niet boven de bank uit, maar is het geluid echt meer dan behoorlijk!

Afbeeldingslocatie: http://img542.imageshack.us/img542/4610/imag0136w.jpg

Dus ik heb weer helemaal happy! Eindelijk een volledige 5.1 set! Nu sparen voor een andere tv :+ , want zeg nou zelf...
Afbeeldingslocatie: http://img820.imageshack.us/img820/9813/imag0111zd.jpg

deze muur schreeuwt om een 46/50 inch 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 22:06
Is de kijkafstand daar niet ietwat klein voor? Ik zou denk ik eerder voor 40 inch gaan.

Aan de andere kant heb ik net 40 inch aangeschaft, en heb nu al zoiets waarom heb ik geen 46/50 inch genomen. Dus wat dat betreft kun je beter aan de veilige kant zitten. Nu moet ik over niet al te lange tijd weer een nieuwe tv kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Wellicht is 46 tot 50 inch inderdaad te groot, maar ik moet daar nog eens goed over gaan denken (tijd zat voor, aangezien ik weer een potje moet gaan maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Gewoon voor 50" gaan als je het geld er voor (over) hebt, je krijgt alleen maar spijt achteraf als je het niet doet ;) Wat er nu hangt is 26 of 32? En leuke oplossing voor je rears als je ze niet in het zicht wilt en/of geen ruimte hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Wel goed gedaan vind ik.
Tip: Je kunt nog overwegen je speakers ook glossywhite te maken . . .

(ff goede foto maken en photoshoppen om te zien hoe dat zal worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Laatst online: 06:19

SaN

Afgelopen week even bij Ikea langs geweest, en het een en ander vernieuwd qua opzet. Excuus voor de slechte foto's (mobile cam), doet me nog harder denken om toch eens een digitale camera aan te schaffen.

De vorige situatie zoals deze was (op de beamer, in het donker)
[afbeelding]

De panelen met daarachter LED verlichting had ik al enkele jaren, en was er enigszins op uitgekeken. Ook de donkerbruine kleur ging ons tegenstaan, de nieuwe wens is hoogglans wit :)
Samen met mijn vriendin even overlegd voor wat nieuws, dat is het volgende geworden.

Hier een tussenstap met alleen het nieuwe TV meubel erbij, de panelen zijn nog aanwezig.
[afbeelding]

[afbeelding]

Hier nog even voor de volledigheid met het beamer scherm naar beneden, past precies!
[afbeelding]

Wat je ziet
TV: Samsung 52" (reeds 5 jaar oud)
Reciever: Denon 1912
Speakers: Jamo S606 HCS5 5.1
HTPC: Zotac ZBOX ID31 met XBMC
UPC DVR
Celexon elektrisch beamer scherm 120" (via infrarood te bedienen met de Harmony remote)
Squeezebox Duet
Sennheiser RS 170 (voor de late uurtjes om de buren/de vriendin niet te storen)

Wat je niet ziet
Xbox360 voor de games
Synology 109 NAS voor alle media
Optoma HD200X beamer

Nogmaals excuus voor de slechte foto's, maar ben zo content met de nieuwe situatie dat ik dit graag wilde delen :)
Welke verlichting had je precies achter die panelen? Hele prettige kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RexP
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:19
NvM schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 19:04:
[...]
Ik heb de PM6003 aangesloten op de SR6004 en heb de volume regeling op 12 uur staan en de receiver verder daar op ingesteld. Dus hier geen last van te zachte pre-outs. Als jij je cd-speler gebruikt, heb je deze dan aangesloten op je receiver of op je PM7004?
Goed dat het bij jou kennelijk wel werkt. Merk je dat je je receiver harder dan voorheen moet zetten om hetzelfde geluidsniveau te halen?

Ik heb al mijn stereobronnen (cd, iPod, platenspeler, cassettedeck) rechtstreeks aangesloten op de PM7004 versterker. Ik zou het nu niet meer aandurven om dat met een versterker zonder HT throughput te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Martijn1990 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 00:19:
[...]

Ik zou het altijd nog kunnen proberen - heb van mijn oude HT nog een Pioneer sub staan namelijk. Alleen is die een beetje beschadigd (komt van een vriend van me af en zijn kat vond het luidspreker doek iets te leuk :+) Probleem is dat ik dan vermoedelijk ook met de WAF te maken krijg...
Naja ik zie het allemaal wel. Morgen eerst de boel maar eens aansluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
lj_tree schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 12:06:
Neophire, HEEEEEEL nette opstelling! Ik vind dat scherm wat uit de koof komt echt geweldig! Kun je es een foto van de andere kant laten zien? ben wel benieuwd naar de zitplaats, rears en vooral je beamer...hoe heb je de kabels weggewerkt bv?:)
Komt in orde, komende week ben ik vrij, dan werk ik alle kabels weg, en ga ik een digitale camera halen. Meer foto's en details volgen dus binnenkort :)

Achter de panelen waren led strips gemonteerd, RGB, dus elke kleur is in te stellen. Warm wit, richting oranje is wat je op de foto ziet, beviel mij ook het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

RexP schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 16:42:
[...]

Goed dat het bij jou kennelijk wel werkt. Merk je dat je je receiver harder dan voorheen moet zetten om hetzelfde geluidsniveau te halen?

Ik heb al mijn stereobronnen (cd, iPod, platenspeler, cassettedeck) rechtstreeks aangesloten op de PM7004 versterker. Ik zou het nu niet meer aandurven om dat met een versterker zonder HT throughput te doen.
Over dat ik de receiver harder moet zetten: Ik heb de speaker levels van de frontspeakers zodanig aangepast in de receiver dat ik deze niet harder hoef te zetten. In stereo staat de PM6003 op source direct en de SR6004 op pure direct.

Daarnaast begrijp ik je laatste opmerking niet helemaal. Waarom zou je het niet meer 'aandurven'? Het lijkt wel cognitieve dissonantie, je moet per se je keuze voor de versterker met HT passtrough verdedigen omdat jij noodgedwongen deze hebt moeten aanschaffen omdat de optie zoals ik het heb bij jou niet werkte. Ik moet inderdaad rekening houden dat de PM6003 van de 12 uur volumestand af moet (zachter zetten dus) zodra ik de cd-speler wil gebruiken, maar dit is een kwestie van gewenning en even extra opletten in het begin. Ik moet er toch heen lopen om er dan een cd in te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-04 01:19
Jordy van e schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 14:09:
Wellicht is 46 tot 50 inch inderdaad te groot
Nee hoor, de eerste week denk je WOW!
de tweede week denk je hmm, best ok.
daarna ben je er al weer aan gewend en denk je... waarom heb ik geen beamer met scherm genomen eigenlijk...

Ikzelf ging van 28" ouderwetse TV naar 58" plasma.
Kijkafstand is weliswaar 5 meter maar ik zou nu al weer groter willen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Laatst online: 06:19

SaN

gijsvogel schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 21:59:
[...]

daarna ben je er al weer aan gewend en denk je... waarom heb ik geen beamer met scherm genomen eigenlijk...

Precies! Minstens een maat groter nemen dan wat je in de winkel te groot denkt te vinden ;)

Dat advies heb ik al aan zoveel mensen gegeven en niemand gelooft het. En allemaal hadden ze na een week of twee een grotere TV willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RexP
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:19
NvM schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 20:14:
[...]

Over dat ik de receiver harder moet zetten: Ik heb de speaker levels van de frontspeakers zodanig aangepast in de receiver dat ik deze niet harder hoef te zetten. In stereo staat de PM6003 op source direct en de SR6004 op pure direct.

Daarnaast begrijp ik je laatste opmerking niet helemaal. Waarom zou je het niet meer 'aandurven'? Het lijkt wel cognitieve dissonantie, je moet per se je keuze voor de versterker met HT passtrough verdedigen omdat jij noodgedwongen deze hebt moeten aanschaffen omdat de optie zoals ik het heb bij jou niet werkte. Ik moet inderdaad rekening houden dat de PM6003 van de 12 uur volumestand af moet (zachter zetten dus) zodra ik de cd-speler wil gebruiken, maar dit is een kwestie van gewenning en even extra opletten in het begin. Ik moet er toch heen lopen om er dan een cd in te doen.
Even los van je amateurpsychologie: het is me een aantal keren overkomen dat ik ben vergeten het volume terug te draaien. Kennelijk gaat jou dat niet gebeuren, prima. Veel plezier met je set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
[b][message=37541023,noline]Jordy van e schreef op zaterdag 21 januari 2012
[afbeelding]

deze muur schreeuwt om een 46/50 inch 8)
Deze muur schreeuwt om een 60". Vergeet al die onzin van mensen die claimen dat het al gauw te groot is. Ik zit zelf op 3.5mtr van van een 59" en het is fantastisch. De volgende wordt zeker weten groter. Beeld is ook gewoon scherp. Mensen die beweren dat ze op die afstand pixels kunnen onderscheiden, zitten of bij de X men of ze liegen dat ze barsten. Kortom wat je ook doet ga nou iig niet kleiner dan 50" want anders heb binnen een week na je aankoop spijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

oknot schreef op zondag 22 januari 2012 @ 09:53:
[...]

Deze muur schreeuwt om een 60". Vergeet al die onzin van mensen die claimen dat het al gauw te groot is. Ik zit zelf op 3.5mtr van van een 59" en het is fantastisch. De volgende wordt zeker weten groter. Beeld is ook gewoon scherp. Mensen die beweren dat ze op die afstand pixels kunnen onderscheiden, zitten of bij de X men of ze liegen dat ze barsten. Kortom wat je ook doet ga nou iig niet kleiner dan 50" want anders heb binnen een week na je aankoop spijt.
Alles went...ook jouw 59" 60" whatever. :+ Zo kun je aan de gang blijven en overdrijven!
Zelf kijk ik nog steeds geweldig op m'n 42" Pana plasma. Groot genoeg. ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
oknot schreef op zondag 22 januari 2012 @ 09:53:
[...]

Of je moet digitenne kijken op zo'n tv ;)

Ik ben zelf ook nog steeds erg blij met mijn 42" pana plasten hoeft voor mij nu ook niet echt groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
silitek schreef op zondag 22 januari 2012 @ 10:10:
[...]

Alles went...ook jouw 59" 60" whatever. :+ Zo kun je aan de gang blijven en overdrijven!
Zelf kijk ik nog steeds geweldig op m'n 42" Pana plasma. Groot genoeg. ;)
Vanzelfsprekend went het. Helaas al erg snel. Vandaar ook dat ik aanraad om niet te klein te kopen. Probeer niemand op de tenen te trappen die tevreden is met 42" of kleiner. Geniet er vooral van :*) . Maar ik probeer alleen het gevoel dat een tv al snel te groot is te ontkrachten. Zoals jezelf nml al zegt "alles went" . Ik ben ook gewoon heel tevreden met mijn huidige tv. Ik zal alleen als het in de toekomst weer eens tijd wordt voor een vervanger wel voor een groter exemplaar gaan omdat dat voor mij persoonlijk de hele film beleving een stuk leuker en intenser maakt. We hebben het hier tenslotte wel over Home Cinema toch? Maar nogmaals RESPECT voor ieder zijn schermafmeting hoor. Groot of klein. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Martijn1990 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 10:53:
[...]

Of je moet digitenne kijken op zo'n tv ;)
Hahaha, Digitenne zou zowiezo verboden moeten worden. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oknot schreef op zondag 22 januari 2012 @ 11:09:
[...]

Hahaha, Digitenne zou zowiezo verboden moeten worden. >:)
Inderdaad, het is geen geld maar het doet het de eerste maand en daarna is het pure ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

RexP schreef op zondag 22 januari 2012 @ 03:15:
[...]

Even los van je amateurpsychologie: het is me een aantal keren overkomen dat ik ben vergeten het volume terug te draaien. Kennelijk gaat jou dat niet gebeuren, prima. Veel plezier met je set.
'Amateurpsychologie', leuke term in deze context. :+ Ik hoop inderdaad van harte dat het mij niet zal overkomen, moet mezelf ernstig aanleren als ik een cd wil afspelen als eerste die volumeknop op standje 'veilig' zet. Gelukkig heb ik alleen de cd-speler als bron aangesloten op de PM6003, als platenspeler gebruik ik de simpele en retro Coca cola-platenspeler en de iPod kan ik eventueel rechtstreeks aansluiten op de SR6004. Tevens nog mijn complimenten voor jouw set die in deel 41 langskwam, erg mooi materiaal plus puike inrichting.

Over mijn nieuwe aanschaf: Ik had nooit verwacht dat ik in surround zoveel verschil zou horen, in vergelijking met mijn vorige oude Yamaha RX-457. Wat mij vooral opvalt is dat het geluid beter tot zijn recht komt omdat de Marantz SR6004 meer power heeft om de hele set aan te sturen. Ik schrok er van hoe voller de center nu klinkt en de rears doen nu eindelijk goed mee. Genieten! Verder klinkt het iets warmer, maar dat kan ik mezelf ook wijsgemaakt hebben omdat 'algemeen bekend' staat dat Marantz een warmer geluid heeft dan Yamaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

mr.paaJ schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 19:57:
[...]

Niet zo voorzichtig, een 46d8000 zou prima passen O-)
Ja, en als ik hem dan goed in het midden hang kan ik waarschijnlijk met plakband de randjes afwerken, dichtplamuren tegen het stucwerk en er een muur-patroon wallpaper op zetten zodat niemand ziet dat er een TV hangt zeker? :+

40" is voor dat stuk prima genoeg, 100cm breedte van het toestel zelf en nog 5cm aan elke kant speelruimte.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
T.Rodenburg93 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 14:59:
[...]Ziet er leuk uit. Zie ik goed dat de speakers zijn uitgerust met een ribbon tweeter? Zo ja, is het dan wel verstandig om de speakers op deze manier neer te leggen vanwege het afstralings gedrag hiervan (heel breed maar verticaal niet heel groot)!? Ik denk dat je er beter aan doet imho om als je toch nog van plan bent om een 5.1 set te verwezelijken om deze speakers als rears te gebruiken en gewoon op de normale wijze op te hangen, en nog 2 'centers' te nemen als fronts aangezien hier de ribbon's niet omgedraaid zitten. Het is maar een idee hoor.

edit: Dit past waarschijnlijk niet in je kastje (zijn de roostertjes niet verwijderbaar om de ribbon 90 graden te kantelen?)
Tim
Ik heb dit nog even uitgezocht: Martin Logan's ribbon tweeter in deze speakers hebben een 80x80 graden "vierkant" afstralingsgedrag.

"The Folded Motion tweeter has an 80° x 80° dispersion pattern, which allows the Motion to sound exactly the same in a horizontal or vertical orientation, making them ideal for Left-Center-Right (LCR) applications." Geen probleem dus!

Heb begrepen van XTZ/intosurround dat mijn bestelde witte subwoofer niet op voorraad was in Zweden, dus ik moet nog een paar weken extra wachten.... :'( Mocht dit te lang gaan duren, dan moet ik op zoek naar een andere witte sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

gijsvogel schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 21:59:
[...]

Beamer is leuk, maar het is een zeer lichte kamer overdag met continue directe lichtinval. Daarnaast is het lastig om de beamer fatsoenlijk op te hangen (en ik vind het geen gezicht om een beamer aan je plafond te hangen in de woonkamer). Met andere woorden, als ik weer ga verhuizen, dan komt er een aparte bioscoop ruimte met beamer en zo min mogelijk ruiten ;)

Afstand van d ebank tot aan mijn huidige scherm is zo'n 3 tot 3,5 meter, maar een 55 (of groter) inch scherm is echt te groot. Ik denk dat het dan een 40/46/50 scherm wordt, maar dat moet ik nog even rustig met mijn vriendinnetje bespreken ^) Over het algemeen vind ze een groot tv beeld ook wel lekker kijken, dus dat komt wel goed. Tevens heb ik liever een goede 46 inch, dan een matige 55 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Jordy van e schreef op zondag 22 januari 2012 @ 19:24:
[...]Afstand van d ebank tot aan mijn huidige scherm is zo'n 3 tot 3,5 meter, maar een 55 (of groter) inch scherm is echt te groot. Ik denk dat het dan een 40/46/50 scherm wordt, maar dat moet ik nog even rustig met mijn vriendinnetje bespreken ^) Over het algemeen vind ze een groot tv beeld ook wel lekker kijken, dus dat komt wel goed. Tevens heb ik liever een goede 46 inch, dan een matige 55 ;)
55 inch is dan echt niet te groot. Hoe groter hoe beter, tenzij je er echt te dicht op zit. Ik heb een 60 inch op 4 meter afstand en ik zou graag nog groter willen - helaas wordt het dan opeens erg duur. Je went er zo aan, en je ziet veel meer in een film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
Ik ben het eens met de stelling dat het erg snel went, die grote TV's. Mensen die ervaring hebben met een beamer kennen waarschijnlijk de situatie wel van een 120 inch (of meer) scherm op een meter of 4 kijkafstand, en ervaren daar geen problemen mee (inclusief ikzelf), sterker nog, dat is juist de home cinema ervaring!

Natuurlijk is dat overkill voor alledaags gebruik, maar een kwart van dat formaat (60 inch) is zeker erg goed te pruimen hoor voor films, series en alledaags TV kijken. Digitenne is op dat formaat sterk af te raden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Rodenburg93
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-08-2023
JAHRASTAFARI schreef op zondag 22 januari 2012 @ 15:01:
[...]
Ik heb dit nog even uitgezocht: Martin Logan's ribbon tweeter in deze speakers hebben een 80x80 graden "vierkant" afstralingsgedrag.

"The Folded Motion tweeter has an 80° x 80° dispersion pattern, which allows the Motion to sound exactly the same in a horizontal or vertical orientation, making them ideal for Left-Center-Right (LCR) applications." Geen probleem dus!

Heb begrepen van XTZ/intosurround dat mijn bestelde witte subwoofer niet op voorraad was in Zweden, dus ik moet nog een paar weken extra wachten.... :'( Mocht dit te lang gaan duren, dan moet ik op zoek naar een andere witte sub.
Oke dan had ik het mis, zag inderdaad later ook al dat het een ander systeem is dan bijv. de fountek tweeters die verticaal niet erg veel afstralen. Iig mooie speakers en over de kwaliteit van XTZ kan ik alleen maar lovend zijn. Veel plezier ervan.

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-04 01:19
[...]

Beamer is leuk, maar het is een zeer lichte kamer overdag met continue directe lichtinval. Daarnaast is het lastig om de beamer fatsoenlijk op te hangen (en ik vind het geen gezicht om een beamer aan je plafond te hangen in de woonkamer). Met andere woorden, als ik weer ga verhuizen, dan komt er een aparte bioscoop ruimte met beamer en zo min mogelijk ruiten ;)

Afstand van de bank tot aan mijn huidige scherm is zo'n 3 tot 3,5 meter, maar een 55 (of groter) inch scherm is echt te groot. Ik denk dat het dan een 40/46/50 scherm wordt, maar dat moet ik nog even rustig met mijn vriendinnetje bespreken ^) Over het algemeen vind ze een groot tv beeld ook wel lekker kijken, dus dat komt wel goed. Tevens heb ik liever een goede 46 inch, dan een matige 55 ;)
Ja, een beamer is natuurlijk weer wat anders, maar t ging ff om het idee van de grootte.

Maar nogmaals, geloof me... als je vandaag de dag nog een 40" zou kopen dan geef ik je de garantie dat je spijt hebt binnen een week.(van het formaat dan)
Zie het een beetje als: .... ja, leuk en mooi zo'n nieuwe televee, maar niet meer zoiets bijzonders...
Kijk gerust naar 50" of meer.
55" is echt niet te groot op een afstand van 3-3,5m vandaag de dag.

En in dit geval zou ik het voordeel dat je dinnetje een groter scherm lekker vindt kijken ook echt gebruiken!
Da's vaak de reden dat er kleinere tv's worden gekocht als dat de boys zouden willen... de meiden die denken dat het niet in het interieur past bijvoorbeeld...
Naja, succes iig, maar onthoud; Size does matter!
SaN schreef op zondag 22 januari 2012 @ 01:45:
[...]
Precies! Minstens een maat groter nemen dan wat je in de winkel te groot denkt te vinden ;)
Hier sluit ik me volledig bij aan!

[ Voor 6% gewijzigd door gijsvogel op 22-01-2012 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Tevens heb ik liever een goede 46 inch, dan een matige 55 ;)
Agreed. Ik heb liever ook een 50" van een hogere serie hangen dan een 60" of groter van een mindere serie. Zoals nu bijvoorbeeld de VT30 van Panasonic: de 50" kost je net geen 1400 euro maar voor de 55" mag je 500 euro meer betalen. Iets wat ik er niet voor over heb. Maar dan liever de 50" Panasonic dan een 60" LG of Samsung.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
Aanvullend op mijn vorige post wat extra foto's van mijn situatie:

Nogmaals het complete overzicht in wat betere kwaliteit:
Afbeeldingslocatie: http://i419.photobucket.com/albums/pp277/NeoPhire/2012%20-%20Home%20Cinema%20avond/P1000054.jpg

Hier ook een avond situatie met de beamer, erg prettig :)
Afbeeldingslocatie: http://i419.photobucket.com/albums/pp277/NeoPhire/2012%20-%20Home%20Cinema%20avond/P1000095-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i419.photobucket.com/albums/pp277/NeoPhire/2012%20-%20Home%20Cinema%20avond/P1000107.jpg

Hier de andere kant, de kijkers situatie (tevens de rears en beamer zichtbaar)
Afbeeldingslocatie: http://i419.photobucket.com/albums/pp277/NeoPhire/2012%20-%20Home%20Cinema%20avond/P1000083-1.jpg

Dit is de inhoud van het linker kastje, de contactdoos past precies in de sleuven van het kastje, zit goed klem, en een prima houder voor de stekkers. Ideaal om stekkers netjes op te rollen en te groeperen!
Het grijze blok bevat een filter en zekering tegen overspanningen, voor de wat betere spullen.
Afbeeldingslocatie: http://i419.photobucket.com/albums/pp277/NeoPhire/2012%20-%20Home%20Cinema%20avond/P1000113.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 20:27

Canon23

>>MY<< world

+1 voor die bank :D Ziet er comfi uit :D

Beamer voor dat schilderij vind ik jammer of is dat een teleschopische paal?

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
Die schilderijen hangen er meer als opvulling, we zijn al een tijdje op zoek naar een beter alternatief. Zolang er nog niks is, blijven ze hangen, maar eigenlijk zijn we ze al zat :)

We zoeken iets groters, maar ook weer niet één grote plaat.
Iets in deze trend, maar dan met een niet zo standaard afbeelding.

Afbeeldingslocatie: http://www.canvasrepublic.co.uk/products/isotope5b.jpg

Enfin, teveel mogelijkheden, bewaar ik voor een toekomstige update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
  • Laatst online: 13-08 20:58
Mijn home cinema

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/davidwaij/01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/davidwaij/02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/davidwaij/03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/davidwaij/04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/davidwaij/05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/davidwaij/06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/davidwaij/07.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/davidwaij/08.jpg

Keuken met HD LED.
Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/davidwaij/09.jpg

Bijna geen kabels.
Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/davidwaij/11.jpg

Wat valt er te zien:

Samsung UE46B7020 LED TV
Samsung UE32D5000 LED TV
Yamaha RX-V3900 reciever
Yamaha BD-S1900 blu-ray speler
B&W CM7, CM1 en CM center speakers
Canare 4S11 zelfbouw speaker kabel
Ziggo tuner/recorder

Wat zie je niet:

Laptops die worden gebruikt als HTPC
Qnap 219+ NAS
Logitech Harmony

Na een kleine luistersessie heb ik besloten om de front speakers wat 'breder' op te stellen. Verschil in geluid merkte ik nauwlijks op de sweetspot en dit kwam beter uit ivm met de deur naar de gang.

Toekomstplannen:

HTPC
B&W ASW 10CM
Nieuwe meubels in dit nieuwe huis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
Erg nette inrichting, complimenten voor de setup en de gemaakte foto's.
...en wat blijven die B&W speakers er toch lekker sexy uit zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubschen
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 14:44
FeaR schreef op zondag 22 januari 2012 @ 23:11:
[...]

Agreed. Ik heb liever ook een 50" van een hogere serie hangen dan een 60" of groter van een mindere serie. Zoals nu bijvoorbeeld de VT30 van Panasonic: de 50" kost je net geen 1400 euro maar voor de 55" mag je 500 euro meer betalen. Iets wat ik er niet voor over heb. Maar dan liever de 50" Panasonic dan een 60" LG of Samsung.
Inderdaad kwaliteit voor kwantiteit. Mezelf kennende koop ik na een tijdje toch weer iets beters als ik het idee heb dat het nog beter kan.

@ mr. david: mooie cleane B&W setup :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Mooie setup Mr.David. Vraag me alleen af waarom het linker kastje leeg is en de Ziggo HD Recorder onder het meubel ligt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
LuPo schreef op maandag 23 januari 2012 @ 08:29:
Mooie setup Mr.David. Vraag me alleen af waarom het linker kastje leeg is en de Ziggo HD Recorder onder het meubel ligt. :P
Het Ziggo kastje past niet bij het geheel en valt daar het minst/niet op. In het linker vak komt later ook de HTPC nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 18:17

JC

- minimalistic -

Idd, mooie setup Mr.David :)
Waar heb je het (audio)meubel gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:51
Ook maar eens mijn gear posten.

Wat je ziet:
Philips 40PFL9705 (mocht niet groter van vrouwlief)
Pioneer LX83 receiver
Oppo 93EU
Dune base 3.0
Humax 5050 (als hdd recorder)
Xbox360
Wii
B&W XT8 fronts
B&W XTC center
B&W PV1 sub
B&W M1 als rears

Wat je niet ziet:
Bedradingsbende achter de kast (moet ik nog netjes maken)
Von Masoch netfilter
Audio essentials netsnoeren
Van den hul cs122 luidsprekerkabel (fronts)
Qed signature subwoofer kabel
Qed XT voor de rears.

Sorry voor de crappy iphone pics.

Afbeeldingslocatie: http://i1188.photobucket.com/albums/z415/eric4all/Erics%20HT%202012/volaanzicht.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1188.photobucket.com/albums/z415/eric4all/Erics%20HT%202012/apparaten.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1188.photobucket.com/albums/z415/eric4all/Erics%20HT%202012/rear.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:31
Mr.David schreef op zondag 22 januari 2012 @ 23:41:
Mijn home cinema
...

Toekomstplannen:

HTPC
B&W ASW 10CM
Nieuwe meubels in dit nieuwe huis...
Mooi spul en netjes weggewerkt. Is het niet heel onhandig om zulke korte kabels te hebben bij je receiver? Als je hem naar voren haalt, trek je alles eruit. Wel mooi om te zien dat in de v3900 bananenstekkers passen, HAVE. Dat gekut met koperdraadjes erin draaien ben ik wel zat.
CM serie blijf ik een mooi afgewerkte speaker vinden. Zou een mooie upgrade zijn van mijn 60x s3 serie. Ik denk alleen dat ik dan acuut ruzie heb thuis. :+

Ik zou trouwens niet zo snel voor de B&W subs gaan. Voor het geld is er veel beter spul in de markt zoals bijvoorbeeld BK.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs de kat is in thema-kleur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Laatst online: 09-09 18:41
Wat zijn die CM7's toch ONWIJS mooie speakers! Het design is (wat mij betreft) echt het beste van alle merken op dit moment! Ben ook erg te spreken over tannoy speakers maar er gaat wat mij betreft niets boven de CM7! Zelfs geen CM9:)

Verder een ERG vette inrichting!!! Ben jaloers;)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
@ Mr. David,

Ondanks dat ik zelf ook B&W heb en ook B&W fan ben, zou ik inderdaad bij voorkeur niet voor een B&W sub gaan. Ja, hij lijkt er wel het mooiste bij natuurlijk, maar waarschijnlijk kun je voor het zelfde geld een veel betere subwoofer krijgen. Hoewel ik natuurlijk kan zeggen wat ik wil, gaat het er uiteraard wel om hoe jij het vind klinken. Ik denk dat je dan bijvoorbeeld beter een Rel Q200E kunt krijgen, om maar wat geks te noemen.

Maar die bananapluggen die ik bij jou zag, waren die die pluggen die op Ebay te vinden waren? Ik kan me herinneren dat iemand ooit bananapluggen hier liet zien van Ebay uit een ver land. Het merk begon dacht ik met een Na.. vandaar dat ik het afvroeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Nakamichi banana plugs bedoel je en dat zijn inderdaad dezelfde die Mr.David gebruikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Bierdopje120 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 15:59:
@ Mr. David,

Ondanks dat ik zelf ook B&W heb en ook B&W fan ben, zou ik inderdaad bij voorkeur niet voor een B&W sub gaan. Ja, hij lijkt er wel het mooiste bij natuurlijk, maar waarschijnlijk kun je voor het zelfde geld een veel betere subwoofer krijgen. Hoewel ik natuurlijk kan zeggen wat ik wil, gaat het er uiteraard wel om hoe jij het vind klinken. Ik denk dat je dan bijvoorbeeld beter een Rel Q200E kunt krijgen, om maar wat geks te noemen.

Maar die bananapluggen die ik bij jou zag, waren die die pluggen die op Ebay te vinden waren? Ik kan me herinneren dat iemand ooit bananapluggen hier liet zien van Ebay uit een ver land. Het merk begon dacht ik met een Na.. vandaar dat ik het afvroeg!
Jup...zijn oa hier te vinden

En er zijn inderdaad betere subs te vinden als die van B&W zelf. Sunfire HRS serie past schitterend bij de CM serie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Laatst online: 08:04

mr.paaJ

generatie cmd+z

Mooi stapeltje :P

Misschien een idee om die stapel wat op te breken, reciever aan de kant, camera omlaag etc.? Nu is het vrij rommelig in wat verder een nette kamer lijkt te zijn.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Mooie setup, ziet er erg verzorgd uit.
Maar wat me meer opvalt: mooie foto's ook!

Binnenkort ook mijn home cinema set hier, krijg vrijdag de sleutel van m'n huis en daarna gaat het klussen beginnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jordy van e schreef op maandag 23 januari 2012 @ 16:25:
[...]

Jup...zijn oa hier te vinden

En er zijn inderdaad betere subs te vinden als die van B&W zelf. Sunfire HRS serie past schitterend bij de CM serie 8)
Ik heb hier en daar op internet gelezen dat Nakamichi geen banana plugs maakt. Volgens hun is het namaak. Ik geen idee hoe betrouwbaar deze bewering is, maar zolang ze niet gaan oxideren dan lijkt het mij geen probleem.
Voor de zekerheid heb ik GLS locking banana's gekocht op ebay (20 stuks). Ik heb er zo'n ongeveer 50 dollar/35 euro voor betaald incl. verzenden.

Verder heb ik ergens gelezen dat de excl. BTW actie van mediamarkt :D deze donderdag van start gaat. Vorig jaar was dat ook rond deze tijd. Maar goed .... ik ben op zoek naar een AV receiver met 2x HDMI out. Mijn voorkeur gaat naar de:

Yamaha RX-V771 omdat deze één van de goedkoopste is op internet. Laatst zag ik hem in utrecht staan. Vervolgens was 'ie foetsie en paar weken later stond 'ie er weer maar dan zonder prijskaartje. Weet iemand welke mediamarkt deze model heeft en voor welke prijs? :9 BCC is ook goed aangezien deze de actie ook overneemt. Wegens woon-werk-verkeer kom ik alleen langs utrecht en amsterdam (arena).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:31
Correct neemt de actie ook over begreep ik in het MM topic. Daar is ie 495. Mijn ouders hebben daar de 671 vandaan en die heb ik afgelopen weekend geinstalleerd. Mooi ding, nadeel vind ik wel dat bv de volumeknop van hol plastic is, ik heb een mooie alu knop. :P Verder is ie makkelijk in te stellen en zo gebruiksklaar.

[ Voor 64% gewijzigd door Señor Sjon op 23-01-2012 20:43 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:30:
[...]

Ik heb hier en daar op internet gelezen dat Nakamichi geen banana plugs maakt. Volgens hun is het namaak. Ik geen idee hoe betrouwbaar deze bewering is, maar zolang ze niet gaan oxideren dan lijkt het mij geen probleem.
Voor de zekerheid heb ik GLS locking banana's gekocht op ebay (20 stuks). Ik heb er zo'n ongeveer 50 dollar/35 euro voor betaald incl. verzenden.
Ik denk dat we beide wel weten, dat het verschil tussen bananen pluggen echt super minimaal is. Ik heb ze alleen maar gekocht omdat de QED kabel er zo iel uit zag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
JC schreef op maandag 23 januari 2012 @ 09:57:
Idd, mooie setup Mr.David :)
Waar heb je het (audio)meubel gekocht?
Zelfg gemaakt... ;)
Senor Sjon schreef op maandag 23 januari 2012 @ 13:10:
[...]

Mooi spul en netjes weggewerkt. Is het niet heel onhandig om zulke korte kabels te hebben bij je receiver? Als je hem naar voren haalt, trek je alles eruit. Wel mooi om te zien dat in de v3900 bananenstekkers passen, HAVE. Dat gekut met koperdraadjes erin draaien ben ik wel zat.
CM serie blijf ik een mooi afgewerkte speaker vinden. Zou een mooie upgrade zijn van mijn 60x s3 serie. Ik denk alleen dat ik dan acuut ruzie heb thuis. :+

Ik zou trouwens niet zo snel voor de B&W subs gaan. Voor het geld is er veel beter spul in de markt zoals bijvoorbeeld BK.
Je kan het meubel naar voren schuiven. Er zit ruim een halve meter speling aan kabels achter de muur. De kabels komen uit en de voorraadkast en daar is nog genoeg speling.

Je kan een schroef een klein beetje in de speakeraansluiting draaien en vervolgens trek je het stukje 'center' plastic er uit. Nu kun je gewoon bananenstekkers in je RX-V3900 pluggen!

Ik kom ook van de 60X S2.... ;)
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 13:18:
[...]

Zelfs de kat is in thema-kleur. :)
Haha... _O- Kat hebben we al een jaar of 10. Woning komt nog wat meer kleur in, woon er net, moet nog nieuwe meubels kopen.
Bierdopje120 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 15:59:
@ Mr. David,

Marktplaats+Nakamichi...

Dingen kosten geen drol. Kabel is de Canare 4S11 met een mooie mantel. Paar krimpkousen en hoppa ziet er uit als een kabel van honderden euro's en klinkt waarschijnlijk ook zo. Het geluid is in ieder geval beter dan met mij oude Van Der Hul CS-122 kabels.

De B&W ASW 10CM kost 1350,- en dat is idd te veel geld voor de sub, echter het moet ook in het geheel passen. Is het misschien mogelijk om een subwoofer in de voorraad kast te plaatsen. Dit is de ruimte achter het AV meubel. De deur staat daar altijd op een klein beetje open voor de kat. Als dit niet veel uitmaakt koop ik natuurlijk een subwoofer met een beter prijs/kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senor Sjon schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:42:
Correct neemt de actie ook over begreep ik in het MM topic. Daar is ie 495. Mijn ouders hebben daar de 671 vandaan en die heb ik afgelopen weekend geinstalleerd. Mooi ding, nadeel vind ik wel dat bv de volumeknop van hol plastic is, ik heb een mooie alu knop. :P Verder is ie makkelijk in te stellen en zo gebruiksklaar.
Oh ja da's waar ook die MM topic. Ik ben dat helemaal vergeten. Bedankt voor de tip van correct! Ik zal die gasten mailen of bellen om te vragen of ze ook meedoen.
Jordy van e schreef op maandag 23 januari 2012 @ 21:02:
[...]

Ik denk dat we beide wel weten, dat het verschil tussen bananen pluggen echt super minimaal is. Ik heb ze alleen maar gekocht omdat de QED kabel er zo iel uit zag :P
Als je het over geluidskwaliteit hebt dan heb je waarschijnlijk gelijk, maar ik heb het nu over oxidatie.
De Nakamichi pluggen komen uit Hong Kong. Ik heb wel vaker goedkope dingen uit China gekocht bijv ebay en dealextreme. Soms vraag ik me af waarom sommige metalen oppervlakken zo smerig of niet goed geschuurd zijn. Hoeveel risico je wilt nemen hangt ook ervan af wat voor setup je hebt zeker als je B & W hebt. Zelfs Monster banana pluggen zijn onder de 100,- dollar te krijgen voor 20 stuks. Je hoeft van mij geen A-merk te kopen, een goede B-merk is ook goed genoeg, maar "namaak" voor B & W speakers :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:28:
[...]
Je hoeft van mij geen A-merk te kopen, een goede B-merk is ook goed genoeg, maar "namaak" voor B & W speakers :X
Wat als die 'namaak' kwalitatief gewoon prima is? Dan betaal je toch alleen voor de naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NvM schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:33:
[...]

Wat als die 'namaak' kwalitatief gewoon prima is? Dan betaal je toch alleen voor de naam?
Dat klopt, maar namaak hebben vrijwel altijd een dubieuze achtergrond. Want waarom verkopen ze niet onder een eigen merk als ze echt zo goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:42:
[...]

Dat klopt, maar namaak hebben vrijwel altijd een dubieuze achtergrond. Want waarom verkopen ze niet onder een eigen merk als ze echt zo goed zijn?
omdat ze zo meer verkopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:39
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:42:
[...]

Verschil hoor je toch niet tussen al die pluggen. Heb ze zelf ook gebruikt,

Afbeeldingslocatie: http://forum2.zelfbouwaudio.nl/download/file.php?id=32466&mode=view

ziet er alleen mooier uit. Naar mijn mening lijkt het mij dat zo min mogelijk overgangen tussen materiaal/onderdelen in het pad tussen receiver en speaker beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal verder niet meer in gaan op de sterke voorkeur voor Nakamichi pluggen. Ik vind het nog steeds bizar dat mensen 4 a 5 duizend uitgeven aan B & W speakers + av receiver. En vervolgens heel krenterig geld besparen op pluggen. Het is niet zo dat die pluggen 50,- euro p/stuk kosten of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitfighter
  • Laatst online: 08-07 15:16

Bitfighter

To Switch Or Not To Switch

waar je ook bananapluggen kan je ook bij www.allekabels.nl krijgen plus nog meer audio spullen daar heb ik ze vandaan prima spul

PSN ID: Bitplanet Wii Code:1486-5351-7096-1324 Mijn Spellijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 23:03:
Ik zal verder niet meer in gaan op de sterke voorkeur voor Nakamichi pluggen. Ik vind het nog steeds bizar dat mensen 4 a 5 duizend uitgeven aan B & W speakers + av receiver. En vervolgens heel krenterig geld besparen op pluggen. Het is niet zo dat die pluggen 50,- euro p/stuk kosten of zo.
Die pluggen zijn prima. Ze zijn verguld en ik heb er alleen maar goede dingen over gelezen, dat is ook de hele reden geweest waardoor ik ze gevonden en gekocht heb. Vergeet ook niet dat ik 30 pluggen heb gebruikt, een paar euro per plug scheelt een boel centjes.
Het oppervlak van het materiaal ziet er goed uit en de pluggen zitten ook strak in de speakers+reciever. De pluggen voelen en zien er totaal niet goedkoop uit. Ik durf te zeggen dat mijn zelfbouw even goed of zelfs beter is dan kabels van enkele honderden euro's. Al geloof ik niet in de meerwaarde van peperdure kabels. Zelfs al zouden de pluggen oxideren, dan zet ik er toch gewoon weer andere pluggen op, maar weet eigenlijk wel zeker dat deze nog jaren mee gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
mr.paaJ schreef op maandag 23 januari 2012 @ 16:57:
[...]

Mooi stapeltje :P

Misschien een idee om die stapel wat op te breken, reciever aan de kant, camera omlaag etc.? Nu is het vrij rommelig in wat verder een nette kamer lijkt te zijn.
Goeie tip. En meteen opgevolgd. Met wat kunst en vliegwerk de Pio naar rechts verplaatst en de kinect van de tv afgehaald. Voor het spelen zet ik hem dan wel weer even neer. Ziet er al een stuk beter uit!
Geeft een stuk meer rust onder de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Sommige hebben echt fantastische inrichting! Echt klasse en jaloersheid van deze kant!

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Juicie schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:52:
[...]

Verschil hoor je toch niet tussen al die pluggen. Heb ze zelf ook gebruikt,

[afbeelding]

ziet er alleen mooier uit. Naar mijn mening lijkt het mij dat zo min mogelijk overgangen tussen materiaal/onderdelen in het pad tussen receiver en speaker beter is.
Mooie kabel, ziet er netjes uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-04 19:12
Goeie tip. En meteen opgevolgd. Met wat kunst en vliegwerk de Pio naar rechts verplaatst en de kinect van de tv afgehaald. Voor het spelen zet ik hem dan wel weer even neer. Ziet er al een stuk beter uit! Geeft een stuk meer rust onder de tv.
Heb dezelfde kast, en kleppen van de lades gemaakt. Past de receiver ook in de kast. (Afgekeken van een medelid :) )

Zal vanavond wel even foto posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Mijn samengeraapt zooitje (sorry voor de crappy phone pic):

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-IHImAPax2vo/Tx3XnAg9S9I/AAAAAAAAAYU/EvKNXd346Jg/s640/IMG_20120123_225634.jpg

Wat je ziet:

Panasonic TX-P50U30 plasma
Yamaha RX-V761 receiver
DIY Morion tranmissionline front speakers
2x Klipsch Promedia satelieten als center
2011 Mac mini server als media server
Little Dot mkIII hoofdtelefoon versterker
AKG K701 hoofdtelefoon

Wat je niet ziet:

BK XXLS400 sub
2 surrounds van een afgedankt Sony surround setje

Zoals ik zei, samengeraapt zooitje. Reden hiervoor is dat ik pas recentelijk meer ben gaan toeleggen op AV, en ik zoals de meeste mensen niet alles in een keer kan kopen. :) Volgende aankopen worden een fatsoenlijke center speaker en een Bluray speler. Die eerste is nog wat lastig, aangezien de fronts en center bij elkaar moeten passen, en ik de fronts dus zelf gemaakt heb.

De surround speakers worden tzt vervangen door de kleine Morion boekenkast speakers die bij de fronts horen. Ook eigenbouw dus. Helaas niet echt tijd om op korte termijn een passende center te maken, dus daar moet ik iets passends voor vinden. Suggesties welkom. :)

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitfighter
  • Laatst online: 08-07 15:16

Bitfighter

To Switch Or Not To Switch

Xtr3me4me schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 08:28:
Sommige hebben echt fantastische inrichting! Echt klasse en jaloersheid van deze kant!
ahummm ;w

Afbeeldingslocatie: http://www.bitplanet.nl/images/DSCF4490.JPG

ssst

Wat is er aanwezig
Panasonic 42'' (TX-P42G20E)
Onkyo TX-SR307 TX-SR508
Center Onkyo SKC-528
Front HECO Victa 301
Rear Onkyo SKR-528
Subwoofer SKW-501
DVDspeler DV-SP406
Panasonic DMP-BD80
Onkyo CBX-300 (speakerdock)
iphone 4
Playstation 3 (80GB) 320GB
Playstation 3 60GB voor ps2 spellen
WII
Gamecube
N64
iMac 21.5'' medio 2011 12GB
MacBook 5,2 4GB
Iomega MiniMax 4x2GB 1x1GB externe hardeschijven
PC met inhoud
en veel meer O-)

en heel erg netjes opgeruimd :X

PSN ID: Bitplanet Wii Code:1486-5351-7096-1324 Mijn Spellijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickysedai
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-09 21:41

rickysedai

Whoop whoop

Heb je heel toevallig foto's gemaakt tijdens het bouwen van je meubel en/of heb je wellicht tips voor mensen die ook aan zo'n project willen beginnen?

Ik nodig je graag uit om je ervaringen te delen in Het grote Audiomeubel topic! Ik ben namelijk zeer benieuwd naar je aanpak (en nog meer van die mooie foto's!)

Leg de lat laag, dan ben je altijd succesvol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
Quido schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 12:11:
[...]

Heb dezelfde kast, en kleppen van de lades gemaakt. Past de receiver ook in de kast. (Afgekeken van een medelid :) )

Zal vanavond wel even foto posten.
Daar ben ik zeker benieuwd naar :-) zal mijn lieve vriendin ook heel blij maken (ze haat die Pio op de kast en vindt het maar een zwart blok).
Ik had al zoiets in mijn hoofd om een lade op te geven en om te bouwen als kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/1zptrm9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/zxo6e9.jpg

Deze week mijn blu ray speler vervangen door een Philips BDP 9600. Erg provesorisch allemaal aangezien mijn kamer niet echt bijster groot is.

Even kort samengevat:

Sharp Led tv (32LE320)
Yamaha soundbar (yht-s401)
Audio GD dac (NFB3)
Yamaha sub/receiver (SR 301)
Yamaha cd/dvd speler (s-1800)
Philips blu ray speler (BDP 9600)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickysedai
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-09 21:41

rickysedai

Whoop whoop

EricDH schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 13:56:
[...]
Daar ben ik zeker benieuwd naar :-) zal mijn lieve vriendin ook heel blij maken (ze haat die Pio op de kast en vindt het maar een zwart blok).
Ik had al zoiets in mijn hoofd om een lade op te geven en om te bouwen als kastje.
Zo heb ik het opgelost: rickysedai in "Het grote Audiomeubel topic!"

Zag er gelijk een stuk rustiger uit!

Leg de lat laag, dan ben je altijd succesvol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
rickysedai schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 14:39:
[...]

Zo heb ik het opgelost: rickysedai in "Het grote Audiomeubel topic!"

Zag er gelijk een stuk rustiger uit!
Ziet er zeker mooi uit! Bedankt voor de link. Ben alleen bang dat ik hetzelfde probleem heb als jij noemt in dat topic... de receiver is te lang om in de kast te passen (zonder kabels is de LX83 al 46cm diep) ...
Waarom zijn al die kasten zo ondiep :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
EricDH schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 14:52:
[...]

Ziet er zeker mooi uit! Bedankt voor de link. Ben alleen bang dat ik hetzelfde probleem heb als jij noemt in dat topic... de receiver is te lang om in de kast te passen (zonder kabels is de LX83 al 46cm diep) ...
Waarom zijn al die kasten zo ondiep :'(
Ik zou als ik jou was even bij de leen bakker kijken. Komt mijn halve inboedel vandaan en ook mijn tv meubel.....en die zijn allemaal 50 cm diep ;)

En ook heel wat betere kwaliteit als dat spul van de ikea wat ik hiervoor had.

[ Voor 7% gewijzigd door Zahariac op 24-01-2012 15:02 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

<ul><li>Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Zie ook de <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1483841">Topic Start</a> bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.</li>
<li>Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.</li>
<li>Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.</li>
<li>Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar <a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1483734>Het grote Audiomeubel topic!</a href>
</ul>