Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 13:30
Zal nog even bedenken hoe we dit gaan mounten na een herstart. Na herstart zal de bind weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:36
ChuckyDevil schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:48:
@ Schumi2004

Het is misschien een omslachtige oplossing, maar het werkt wel...

Doel is om de gehele /volume1/@appstore te backuppen door middel van de DSM backup functionaliteit;

1. Meld je aan in DSM.
2. Maak een nieuwe gedeelde map aan, Appstore. Lees rechten voor alleen admin is voldoende.
3. Log in via SSH door middel van bijvoorbeeld Putty en voer het commando uit:
4. mount -o bind /volume1/@appstore/ /volume1/Appstore/
5. Via "Backup maken en terugzetten" is de gehele @appstore nu te selecteren via de gedeelde map Appstore.
6. [afbeelding]
Cool, dat ga ik ook doen :)
schumi2004 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:41:
[...]

Welke build draai jezelf denk je? Develop?
Kun je zien bij settings
Zo dat had ik zelf ook wel mogen verzinnen ja:

Version: de3832b7b68cc3265aa05149728e88945af2c4e3 (Mon, 13 Aug 2012 11:50:31 GMT)

Is dat jouw spk?

[ Voor 51% gewijzigd door Joster op 15-08-2012 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joster schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:00:
[...]

Cool, dat ga ik ook doen :)

[...]

Zo dat had ik zelf ook wel mogen verzinnen ja:

Version: de3832b7b68cc3265aa05149728e88945af2c4e3 (Mon, 13 Aug 2012 11:50:31 GMT)

Is dat jouw spk?
Lijkt op mijn spk gezien de datum ja.

Wat betreft de backup oplossing, kreeg wel een foutmelding op een file in headphones maar die gebruik ik toch niet. Bedankt voor de tip @ChuckyDevil _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 13:30
Leuk dat het werkt! Synology zou dit zelf ook nog even mogen oplossen ooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Hoe linken jullie SB met SABnzbd? met het sabtosickbeard script in categories binne SAB of gebruiken jullie scan+process van SB?

Ik heb ineens het probleem dat mijn De afgewerkte SAB downloads niet meer gemoved worden door SB. Ik heb niets aangepast en de folders zijn allemaal in orde. Ik krijg een Postprocessor melding in mijn SB log:
Exception generated in thread postprocessor: show folder doesn't exist, you shouldn't be using it

Deze melding volgt bij ELKE download vanuit SAB. Hij ziet ze dus wel maar doet er niets mee. Folders bestaan uiteraard en zijn juist ingesteld. De melding krijg ik bij zowel het gebruik van het sabtosickbeard script als bij scan en process van SB (niet gelijk gebruikt)

Pffff had meer spook issues en blijkt utp stekker niet goed te zitten. Andere stekker eraan geknepen en probleem voorbij! Weird!

[ Voor 8% gewijzigd door Jpjedi op 16-08-2012 07:15 ]

• Joster
schumi2004 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 22:38:
@Joster

Gebruik jij de renaming functie in CPv2? Aangezien jij mijn errors niet hebt ben ik benieuwd naar je config.
Renaming aan ja.

Maar ik hengel nu niet veel binnen verder, dus of ik alles goed kan beoordelen weet ik niet. Iedere keer als ik me ga bezig houden met het fine tunen van de applicaties op mijn NAS kom ik er achter dat ik eerst mijn mediaspeler probleem op moet lossen :D

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 12:23
Hoeveel dataverkeer zou zo'n MB server trekken (extern dus). En hoe groot is zo'n database (gbs op de hdd)?

• Jpjedi
Orcie schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:44:
Hoeveel dataverkeer zou zo'n MB server trekken (extern dus). En hoe groot is zo'n database (gbs op de hdd)?
Que?

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

M(usic)B(rainz) server ;)

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

• Jpjedi
ah ok :)

Mijn migratie naar OSX heeft tot nu toe voor veel onverklaarbare problemen gezorgd waar ik wel redelijk uitgekomen ben maar de volgende loop ik echt mee vast:

Sommige SAB downloads kunnen niet worden weg geschreven omdat de foldernaam niet klopt. Dat komt waarschijnlijk door het deel '/.afpDeleted134089' in de volgende url.

Failed moving /Volumes/Muldersbase/JP/Temp/SAB temp/Chuck.S03E01.1080p.BluRay.x264-HDMI/.afpDeleted134089 to /Volumes/Muldersbase/JP/Temp/TV/_UNPACK_Chuck S03E01 1080p BluRay x264-HDMI/.afpDeleted134089

Echter waar komt dat deel vandaan in godsnaam? Ik kan er niets van vinden in mijn config.ini maar het blokkeert nu al ruim 12 downloads uit de 30... Ook geen idee waarom sommigen het wel hebben en andere downloads weer niet.

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Jpjedi schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:56:
[...]
ben maar de volgende loop ik echt mee vast:

Sommige SAB downloads kunnen niet worden weg geschreven omdat de foldernaam niet klopt. Dat komt waarschijnlijk door het deel '/.afpDeleted134089' in de volgende url.
Als je kijkt, bestaan die afpDeleted bestanden dan ook?

Als ik google kom ik erop dat dit door AFP (Apple Filing Protocol) komt. Sommige applicaties verwijderen een bestand zonder deze nog te closen. Om dit te ondersteunen renamed AFP deze naar .afpDeleted<iets> om hier zonder problemen gebruik van te kunnen maken. Ik vraag mij af of een simpele ignore op '.afpDeleted' files voldoende is of dat het ook echt lockt.

Ook lees ik hier dat ze sinds Sabnzbd versie 0.7.3 (beta 2) bestanden die met een punt beginnen ignoren. Maar ik ben bang dat het hier alleen om de NZB watched folder gaat.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:09
Iemand die een handje kan helpen bij problemen die ik tegenkom met het installeren van CP via LaSi?

Packagelist is up to date
2012-08-10 19:07:51 URL:http://dl.dropbox.com/u/18712538//LaSi_Repo/couchpotato.deb [4566/4566] -> "/tmp/couchpotato.deb" 1
Preparing to replace couchpotato 2012.07.17 (using /tmp/couchpotato.deb) ...
Unpacking replacement couchpotato ...
Setting up couchpotato (2012.07.17) ...
Cloning into /opt/couchpotato...
remote: Counting objects: 9251, done.
remote: Compressing objects: 100% (3028/3028), done.
remote: Total 9251 (delta 6280), reused 9062 (delta 6108)
Receiving objects: 100% (9251/9251), 4.52 MiB | 532 KiB/s, done.
Resolving deltas: 100% (6280/6280), done.
dpkg: error processing couchpotato (--install):
subprocess installed post-installation script returned error exit status 1
Errors were encountered while processing:
couchpotato

Solving dependencys...
Reading package lists... Done
Building dependency tree

Reading state information... Done
0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded.
1 not fully installed or removed.
After this operation, 0 B of additional disk space will be used.
Setting up couchpotato (2012.07.17) ...
fatal: destination path '/opt/couchpotato' already exists and is not an empty directory.
dpkg: error processing couchpotato (--configure):
subprocess installed post-installation script returned error exit status 128
configured to not write apport reports
Errors were encountered while processing:
couchpotato
E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1)

Failed! Installing CouchPotato didn't finish, try again or:
Copy the text above and report an issue at the following address:
https://github.com/Mar2zz/LaSi/issues

Al een paar keer geprobeerd, die map ook al eens verwijderd waarover hij klaagt, ook al eens een remove gedaan van die failed install via het LaSi script...

Ben beetje ten einde raad :) . R Pi zou een mooi download werkertje zijn, data sla ik dan wel op op een USB disk...
Joster schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 07:28:
[...]

Renaming aan ja.

Maar ik hengel nu niet veel binnen verder, dus of ik alles goed kan beoordelen weet ik niet. Iedere keer als ik me ga bezig houden met het fine tunen van de applicaties op mijn NAS kom ik er achter dat ik eerst mijn mediaspeler probleem op moet lossen :D
Vaag dat jij dan niet die error's heb en ik wel. Draaien zelfde build, hebben beide renaming aan staan en jij hebt deze error's niet en ik wel.

Hoe ziet jouw renaming string eruit?

Voor folders gebruik ik: <original_folder>
En voor files gebruik ik : <original>.<ext>

Ruud heeft hem als bug gemarkeerd op github dus kennelijk zit er toch iets niet goed.
Nu renamer uit staat zijn de meldingen weg wat opzich best logisch is ;)

• Joster
Mijn poort staat nu dicht dus ik kan er niet in om ze te bekijken. Afijn ik heb toch niks beters te doen dus ik zet hem wel even open:

From: /volume1/downloads/complete/films/
To: /volume1/media/videos/films/

Folders: <namethe> (<year>)
Files: <original>.<ext>

(Zou je je DM willen / kunnen beantwoorden, ben erg benieuwd hoe jij dat nu doet met je Syno..!)

[ Voor 15% gewijzigd door Joster op 16-08-2012 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Mijn repareren en uitpakken van SABNZBD gaat enorm traag op mijn mini terwijl de CPU nog niet 25% gebruikt wordt. Kan ik met die NICE parameter wat opschroeven? In de wiki staat niet uitgelegd welke parameters je daar voor gebruikt.

enable multicore Par2 is grijs overigens. maar kan de regels wel invullen voor NICE en multicore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
Mijn SB heb ik de sabnzbd categorie "tv" meegegeven. Vervolgens pakt hij de folder van een serie uit in de root map van deze series map dus in mijn geval media/series/episodenaam. Opzich logisch omdat sabnzbd die folder media/series/ gebruikt voor de "tv" categorie. Ik vind het echter raar dat het in SB niet mogelijk is per serie een categorie te kiezen, ik wil toch alle episodes per serie in een map hebben en niet door elkaar. Valt dit in te regelen? Ik vermoed van wel maar ik kan het niet vinden. Bij een serie in SB heb ik wel de goede map op gegeven: /media/series/serienaam/ dus ik had gehoopt dat hij dat mee zou geven aan de "tv" categorie op de 1 of andere manier. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Huh, bij mij doet hij dat gewoon hoor. Gebruik je wel het sabtosickbeard script?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 12:23
Ben er twee dagen mee bezig geweest maar ook na irc hulp niet in geslaagd Musicbrainz server te installeren. Hij installed niet alle carton packages. Knappe tweaker die mij uitlegt wat ik verkeerd doe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Joster schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:18:
Huh, bij mij doet hij dat gewoon hoor. Gebruik je wel het sabtosickbeard script?
Ah oke dat heb ik nodig. Ik zal er eens naar kijken. Moet het script verplaatsen en editen om te laten werken zie ik zo snel. Wat is de originele locatie waar dit script staan? Heb net via telnet even rondgekeken maar heb het niet kunnen vinden. DSM 4.0 met de laatste SB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
In SAB heb ik gewoon dit pad gezet onder instellingen > mappen > Map met gebruikers scripts (aangezien CouchPotato toch geen script heeft): /volume1/@appstore/sickbeard/share/SickBeard/autoProcessTV

En dan bij instellingen > categoriën het volgende voor TV series:

Categorie: tv
Prio en Modus: Standaard
Script: sabtosickbeard.py
Map: tv (aangezien SAB eerst naar downloads/complete/tv mag, Sickbeard pikt ze daar op)
Groepen / Indexer markeringen: tvseries (had ik volgens mij gedaan vanwege reverse proxy)

En tot slot in sickbeard aangeven dat hij categorie tv meegeeft naar SAB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Zo kan het ook natuurlijk. Heb je SB gekoppeld aan sabnzbd met je api key /username ww of toch de autoProcessTV nog aangepast voor ip en eventueel username en ww? Thanks voor je uitleg, ik ga het eens testen de komende tijd. Zondag / maandag weer een nieuwe Breaking Bad die de vuurdoop mag doorstaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
API key van SAB invullen in SB idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
MikeOO schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 09:01:
[...]

Gebeurt hier ook een enkele keer. Beste en snelste oplossing is voor mij dan om even de NAS te herstarten. Daarna tijdje wachten en alles is weer bijgewerkt. Andere mannieren of de spots bij te werken lukken dan gewoon niet en na de herstart is alles weer opgelost en werkt het weer voor maanden goed.
Zoals eerder vermeld was ik bang voor de herstart.
Vanmiddag een migratie uitgevoerd en daarna gekeken of spotweb wou updaten.

Helaas

Ik blijf dezelfde foutmelding krijgen zoals eerder vermeld.

ik ben bang dat ik hem morgen opnieuw ga installeren....(spotweb dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:49
@buzzie

Wat je nog kunt proberen is om de database te controleren op fouten. Eerder ook hiermee problemen gehad en daarna werkte het ook weer.

/usr/syno/mysql/bin/mysql -p --database=spotweb
Inloggen op SQL

check table spots; <spots tablel als voorbeeld, daar zat bij mij het probleem>

Als er fouten gevonden worden dan

repair table spots; <bij fouten>

Alles na de ; niet invullen dat is puur commentaar.

Mogelijk dat dit nog iets oplost.

[ Voor 24% gewijzigd door MikeOO op 20-08-2012 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLaTeM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:08
Hoe gaat sickbeard om met speciale aflevering van series? bv de Gold Rush Aftershows, ze worden netjes weergegeven (onder Specials) maar bij zoeken worden deze als season 0 gezocht (zie log files) en dan vindt die ze niet? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Joster schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 23:07:
API key van SAB invullen in SB idd.
Krijg deze error nu sab het sabtosb script wil gebruiken: Permission denied: '/usr/local/sickbeard/share/SickBeard/autoProcessTV/autoProcessTV.cfg

Moet ik het script via telnet nog chmodden op bepaalde wijze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Oppie schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 18:38:
[...]

Krijg deze error nu sab het sabtosb script wil gebruiken: Permission denied: '/usr/local/sickbeard/share/SickBeard/autoProcessTV/autoProcessTV.cfg

Moet ik het script via telnet nog chmodden op bepaalde wijze?
Yup. Minstens read rechten nodig op het bestand. Je moet ook het een en ander instellen in het bestand, als je het nog niet hebt gedaan. Al staat hij misschien default al vrij goed, afhankelijk van je SB instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
serhat schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 19:14:
[...]

Yup. Minstens read rechten nodig op het bestand. Je moet ook het een en ander instellen in het bestand, als je het nog niet hebt gedaan. Al staat hij misschien default al vrij goed, afhankelijk van je SB instellingen.
Heb ik wat over gelezen ja. Zal eens kijken. Dat had Joster er niet bij verteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Ik heb dat volgens mij niet eens gedaan en toch werkte het meteen. Maar goed, het lijkt me vrij logisch dat je dat even na loopt voordat je er maar klakkeloos van uit gaat dat het werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17

jmk

Ik gebruik nu sickbeard, en dat werk wel echt fantastisch. Zeker icm met autosub van bierdopje.

Ik gebruik ik sickbeard de standaard search provider "Sick Beard Index"
Daar zitten soms wel wat foutjes in.
Hij wilde laatst aflevering 6 van perception downloaden, terwijl die nog niet eens uit is. Vervolgens werd een een ep 8 van Budheads gedownload, en gaf sickbeard aan dat ep 6 was gesnatched en dat aflevering 8 was gedownload.
Ook is de laatste aflevering van True Blood een wachtwoordbeveiligde download.

Nou werd dat Perception probleem automatisch opgelost, maar 100% werkt het niet. Het is kennelijk heel makkelijk gebeurd dat foute NZB's kunnen worden aangemeld voor sickbeard.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
MikeOO schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 16:49:
@buzzie

Wat je nog kunt proberen is om de database te controleren op fouten. Eerder ook hiermee problemen gehad en daarna werkte het ook weer.

/usr/syno/mysql/bin/mysql -p --database=spotweb
Inloggen op SQL

check table spots; <spots tablel als voorbeeld, daar zat bij mij het probleem>

Als er fouten gevonden worden dan

repair table spots; <bij fouten>

Alles na de ; niet invullen dat is puur commentaar.

Mogelijk dat dit nog iets oplost.
@MikeOO

Dank voor de tips.
Zal het zeker onthouden voor een volgende keer.
Ik heb gisteren alles al verwijderd en opnieuw aangemaakt.
Alles werkt nu weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Heb nu het volgende probleem, dat vast nog wel vaker zal opduiken, naar instellingen gezocht om 'een uitzondering' aan te kunnen brengen o.i.d. maar helemaal niks:(

Probleem:

Ik heb bijvoorbeeld Terra Nova toegevoegd

Releasegroepen zeggen allemaal:

Episode 1-2 = Genesis
Episode 3 = Instinct
Episode 4 = What Remains

tvdb/sickbeard zegt:
Episode 1 = Genesis
Episode 2 = instinct
Episode 3 = What remains

Helaas let sickbeard niet op titles etc dus komt Terra.Nova.S01E01.Genesis wel netjes als 1 maar word 2 gewoon overgeslagen en word Terra.Nova.S01E03.Instinct bijvoorbeeld geplaatst als zijnde S01E03 What Remains en zo gaat het door, alles word een plaats opgeschoven, en zo mis ik uiteindelijk de laatste episode.

Hoe los ik dit op zonder 'zelf maar te gaan downloaden' of renamen naar de episode nummers die sickbeard gebruikt? Kan je nergens aanpassingen doen voor een serie/seizoen of een uitzondering invoeren oid? Of gewoon ergens ondersteuning voor dubbele episodes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

In dat geval zul je gebruik moeten maken van een branch van Sick Beard die gebruik maakt van XEM (Cross-Entity Maps)(http://thexem.de/). In de Anime-branch zit dit al ingebouwd. Ik weet niet hoe lang het nog gaat duren voor zoiets ook in de master branch zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
TWeaKLeGeND schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 23:06:
Heb nu het volgende probleem, dat vast nog wel vaker zal opduiken, naar instellingen gezocht om 'een uitzondering' aan te kunnen brengen o.i.d. maar helemaal niks:(

Probleem:

Ik heb bijvoorbeeld Terra Nova toegevoegd

Releasegroepen zeggen allemaal:

Episode 1-2 = Genesis
Episode 3 = Instinct
Episode 4 = What Remains

tvdb/sickbeard zegt:
Episode 1 = Genesis
Episode 2 = instinct
Episode 3 = What remains

Helaas let sickbeard niet op titles etc dus komt Terra.Nova.S01E01.Genesis wel netjes als 1 maar word 2 gewoon overgeslagen en word Terra.Nova.S01E03.Instinct bijvoorbeeld geplaatst als zijnde S01E03 What Remains en zo gaat het door, alles word een plaats opgeschoven, en zo mis ik uiteindelijk de laatste episode.

Hoe los ik dit op zonder 'zelf maar te gaan downloaden' of renamen naar de episode nummers die sickbeard gebruikt? Kan je nergens aanpassingen doen voor een serie/seizoen of een uitzondering invoeren oid? Of gewoon ergens ondersteuning voor dubbele episodes
Terra Nova is een geval apart. Die was niet goed aangemeld waardoor de nummering van de afleveringen niet klopt. Uiteindelijk heb ik deze serie handmatig gedownload omdat ik er gek van werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
En daarna niet toegevoegd aan SB denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

MikeOO schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 10:40:
[...]

Terra Nova is een geval apart. Die was niet goed aangemeld waardoor de nummering van de afleveringen niet klopt. Uiteindelijk heb ik deze serie handmatig gedownload omdat ik er gek van werd.
en zoals ik hierboven al zei kan het tegenwoordig wel:
Anthirian schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 01:26:
In dat geval zul je gebruik moeten maken van een branch van Sick Beard die gebruik maakt van XEM (Cross-Entity Maps)(http://thexem.de/). In de Anime-branch zit dit al ingebouwd. Ik weet niet hoe lang het nog gaat duren voor zoiets ook in de master branch zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Bedankt, helaas is sickbeard toch veeeeel minder geavanceerd dan ik in eerste instantie dacht, komt nog aardig wat handwerk bij kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
TWeaKLeGeND schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:42:
Bedankt, helaas is sickbeard toch veeeeel minder geavanceerd dan ik in eerste instantie dacht, komt nog aardig wat handwerk bij kijken :P
Ik kom werkelijk waar nooit in mijn SB en heb toch 1200 episodes op mijn server staan..

Plex geeft bij mij op E1E2 bestanden het volgt aan:

1 naam episode E 1 2
3 naam episode 3

[ Voor 12% gewijzigd door Jpjedi op 21-08-2012 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Ik heb er ook 1000 staan ja (sinds 2 dagen geleden, 2TB gedownload in die tijd.. ) maar allemaal verschillende releasgroepen, duitse files (welliswaar meestal ook met engelse audio keuze) en ik mis er nog eens 1600, wil ik dat het WEL goed gaat is er veel manual intervention nodig, en dat ondersteund sickbeard helaas niet zo heel goed.

Duitse files komt wss door includen van newzbin als search provider, misschien handiger om nzb-tv te gebruiken ook.

Vind het zeker handige software, maar had het gewoonweg handiger verwacht. Misschien een keer in de dieper gelegen files duiken om te kijken of er nog het een en ander naar mijn hand te zetten is, of een fork draaien die al iets meer naar mijn hand gezet is.

[ Voor 9% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 21-08-2012 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
TWeaKLeGeND schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:54:
Ik heb er ook 1000 staan ja (sinds 2 dagen geleden, 2TB gedownload in die tijd.. ) maar allemaal verschillende releasgroepen, duitse files (welliswaar meestal ook met engelse audio keuze) en ik mis er nog eens 1600, wil ik dat het WEL goed gaat is er veel manual intervention nodig, en dat ondersteund sickbeard helaas niet zo heel goed.

Duitse files komt wss door includen van newzbin als search provider, misschien handiger om nzb-tv te gebruiken ook.

Vind het zeker handige software, maar had het gewoonweg handiger verwacht. Misschien een keer in de dieper gelegen files duiken om te kijken of er nog het een en ander naar mijn hand te zetten is, of een fork draaien die al iets meer naar mijn hand gezet is.
Tja dan moet je toch eens iets checken met je searchproviders in SB. Bij mij komt net als bij iedereen ook alles uit allerlei nieuwsgroepen en het werkt gewoon. Heb je de ignore regel in je config.ini wel bijgewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Nee... ff kijken

ignore_words = "german,french,core2hd,dutch,swedish"

Maar download alsnog met alle plezier 'german' files (ja in de filename) vanuit newzbin

[ Voor 3% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 21-08-2012 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
TWeaKLeGeND schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:06:
Nee... ff kijken

ignore_words = "german,french,core2hd,dutch,swedish"

Maar download alsnog met alle plezier 'german' files (ja in de filename) vanuit newzbin
Tja als je Dutch in je ignore lijst hebt staan...

German komt er bij mij echt niet in voor maar ik dacht dat hij ignores wel mee pakt als laatste optie. Oftewel, zorg ook dat je goede searchproviders hebt, goede retentie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Dutch in ignorelijst is niks mis mee toch? Download enkel UK/CA/USA series en wil gewoon de scenereleases hebben liefst beginnend met web dl (maar heb ook hdtv aan) en vervangen door webdl/720/1080 bluray

als search providers:

nzbmatrix newzbin sickbeardmomo en wobble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 09:43

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

SB is dan ook niet in elkaar gezet voor het aanleggen van een library, maar om het bij te houden. Sterker nog een library aanleggen gaat sneller als je het zelf doet. Het doel van Sickbeard is om zodra iets uitgezonden is het z.s.m. binnen te halen en daarvoor werkt het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
En ook dat werkt bij mij niet perfect, maar ja dat had ik al begrepen dat dat de bedoeling was. Maar voelt alsof ik dan beter nzb-tv kan gebruiken daar je dan veel specifieker kan laten zoeken. (moet het nog proberen)

Ik begrijp ook nog niet zo goed hoe sickbeard nou precies te werk gaat m.b.t. zoeken archiven vervangen, hoeveel tijd daar tussen zit etc.

Heb bijvoorbeeld een dag lang ''missing' zien staan, wanneer is er een nieuwe poging? Ik dacht 1x per uur? Of is het wachten op RSS feed?

Uiteindelijk word er dan toch de hdtv versie gedownload, ik heb het even gecontroleerd en het blijkt dat de hdtv versie gewoon pas erg laat na de uitzending uit kwam, en ik vermoed dat missing daarom zo lang bleef staan.

Vanaf welk moment staat er eigenlijk missing? Ik heb het gevoel dat sickbeard totaal geen rekeninghoud met uitzendtijd en lokale tijd, als een uitzending 8pm USA tijd is dat er dan al om 8pm lokale server tijd missing komt te staan?

Maar ik verwacht toch wel de volgende dag de web dl versie gereleased te zien worden, wanneer en hoe vaak word er gezocht of er een betere versie beschikbaar is, en kan dit ook handmatig? Als ik handmatig zoek en er is nog NIKS beters, dan download de setup gewoon opnieuw wat er al eerder gedownload is, heb daarmee vandaag al 300GB nutteloos gedownload denk ik :P

Wat betekend die datum bij backlog search onderin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:37

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb sinds kort iets "vreemds" bij Coutchpotato.
Deze heeft altijd goed gewerkt en zonder ook maar iets aan de configuratie te wijzigen is een onderdeel gestopt met werken.

Als ik een film toevoeg (of er komt er eentje beschikbaar ter download), dan stuurt hij hem keurig door naar SABNZBD. maar als de film vervolgens binnen is dan hernoemt hij en verplaatst hij hem niet meer automatisch.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ik gebruik CPv2 onder Windows.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 19:11
Toevallig had ik dat probleem gister met CPv1. Na het opnieuw geinstalleerd te hebben was het probleem verholpen. Geen idee waar het door komt, ook ik had niks veranderd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Laatst online: 18-09 19:27

Nicap

Tsssk....

Zag net dat er een update van de ios app Constellation was. Tot mijn grote vreugde zag ik dat er wat extra tabjes bij zijn gekomen. Qouch gaat het moeilijk krijgen zo, want het werkt een stuk mooier met constellation. Het kan nog wat sneller en de data mag wat mij betreft in een cache blijven zitten, maar wie weet komt dat er met een volgende update wel in.

Ik heb qouch nog wel geinstalleerd, maar alles vanuit 1 app is toch wel nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Joster schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 21:44:
Ik heb dat volgens mij niet eens gedaan en toch werkte het meteen. Maar goed, het lijkt me vrij logisch dat je dat even na loopt voordat je er maar klakkeloos van uit gaat dat het werkt ;)
Hehe klopt helemaal. Moet er weer eens induiken, misschien van het weekend. Zal de stappen laten weten zodra ik het aan de praat heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-07 17:56
Jpjedi schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:09:
[...]

Tja als je Dutch in je ignore lijst hebt staan...

German komt er bij mij echt niet in voor maar ik dacht dat hij ignores wel mee pakt als laatste optie. Oftewel, zorg ook dat je goede searchproviders hebt, goede retentie etc.
ik heb dutch uit de ignore lijst gehaald, maar daar doet sickbeard nou niet zo fantastisch veel mee. beter dat wat je bij CP hebt, dat je preferred words kan opgeven. dat is toch veel handiger? nu is het nog gokken of hij nl subs of dutch download.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
fabstar81 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 08:35:
[...]

ik heb dutch uit de ignore lijst gehaald, maar daar doet sickbeard nou niet zo fantastisch veel mee. beter dat wat je bij CP hebt, dat je preferred words kan opgeven. dat is toch veel handiger? nu is het nog gokken of hij nl subs of dutch download.
Inderdaad, ik vind CP daar veel beter mee.

Wordt er eigenlijk gewerkt aan een versie update van SB? SB is een fantastisch programma maar het raakt wat gedateerd en kan hier en daar wel wat handiger imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
fabstar81 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 08:35:
[...]

Als je sickbeard gebruikt icm met subliminal dan heb je geen problemen met ondertitels.
Sickbeard download direct een aflevering als deze uitkomt. Elke dag controleert subliminal of er ondertitels beschikbaar zijn en plaats deze bij de aflevering. Dat gaat hier 99,8% van de tijd goed.

Een enkele keer loopt de sub niet helemaal lekker maar dat komt zeer weining voor. Dan pak ik via een plugin van XBMC even een andere sub.

Meestal als Sickbeard niet lekker werkt dan zit dit toch in een verkeerde instelling of de NZB sites die je gebruikt. Hier draait het uitstekend en heb toch heel wat series die ik volg en alles wordt keurig binnengehaald.

Probeer Sickbeard ook eens opnieuw te starten als je aanpassingen hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
MikeOO schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:00:
[...]

Als je sickbeard gebruikt icm met subliminal dan heb je geen problemen met ondertitels.
Sickbeard download direct een aflevering als deze uitkomt. Elke dag controleert subliminal of er ondertitels beschikbaar zijn en plaats deze bij de aflevering. Dat gaat hier 99,8% van de tijd goed.

Een enkele keer loopt de sub niet helemaal lekker maar dat komt zeer weining voor. Dan pak ik via een plugin van XBMC even een andere sub.

Meestal als Sickbeard niet lekker werkt dan zit dit toch in een verkeerde instelling of de NZB sites die je gebruikt. Hier draait het uitstekend en heb toch heel wat series die ik volg en alles wordt keurig binnengehaald.

Goede tip van subliminal! Ik gebruik trouwens autosub en dat werkt ook erg goed. :)

edit: ik kijk naar subliminal maar geen idee hoe ik dit moet installeren. ik download de bestanden en ga in de directory en voer python setup.py uit maar dat werkt niet :')

[ Voor 8% gewijzigd door Jpjedi op 22-08-2012 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:25

The.Terminator

Un boer met bier

Zojuist op een QNAP sickbeard + couchpotato + autosub geinstalleerd.
Alles werkt, behalve ,,,,,

Sickbeard vindt de shows en geeft dit door aan Sabnzbd (snatched).
Deze geeft aan

code:
1
Foutief NZB bestand Band.Of.Brothers.2001.E09.Why.We.Fight.720p.HDDVD.x264-hV.nzb, overslaan (reden=no element found, regel=704)

en

code:
1
2
Probeer NZB op te halen van _https://api.nzbmatrix.com/v1.1/download.php?id=1047405&username=username&apikey=apikey&scenename=1
Leeftijd: 15574d

Nu staat in Sickbeard de Retentie op 1250 dagen. Waar gaat dit fout, ik kan het zo niet vinden.
Searchprovider is NZBmatrix VIP

Een andere test download bak (Windows Server + bovenstaande pakketten) en NZBmatrix gaat het wel goed (dezelfde series).

[edit:]

Op de QNAP met Coucpotato lijkt het wel goed te gaan.
De films worden wel gedownload (same provider)

[ Voor 7% gewijzigd door The.Terminator op 22-08-2012 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
serhat schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:05:
[...]

De time-outs zijn vrij 'normaal'. Althans, ik krijg ze ook af en toe, de ene keer timed thetvdb gewoon out, en soms ook niet. Het is ook een gratis service wat ook veel wordt gebruikt. Als hij het niet kan ophalen kan hij het de volgende keer wel ophalen, dus ik negeer die meldingen eigenlijk altijd.
Thanks. Negeren it is...
(Wel vreemd overigens dat ik daar helemaal in het begin nooit 'last' van had. Geen enkele error bij SickBeard toen.)

En Couchpotato V2 ga ik maar deïnstalleren. Krijg 'm niet aan de praat en gaat niet verder dan de grijze background. Misschien V1 maar weer 'ns proberen.
Jammer, was - zolang het deed - een aardige manier van films binnenhalen ;w ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Laatst online: 12:15
Even een crosspost. Ik wilde dmv SSL een beveiligde site op zetten waar ik sickbeard, sabnzbd, couchpotato en anderen elk in een apart subdomein kon draaien en deze elk apart kon beveiligen met een SSL certificaat.

Het enige wat ik moest doen was NameVirtualHost *:443 toevoegen onder ports.conf in /etc/apache2/ports.conf.

Daarna heb ik de volgende site configs gebruikt;
Pastebin linkjes van de sites volgen.
http://pastebin.com/9QRaYTdg default-ssl
http://pastebin.com/ghJhYv2c sabnzb virtual host
http://pastebin.com/uy48dD1p couchpotato virtual host
http://pastebin.com/RCASr8r8 sickbeard virtual host.

Nu kan ik bijv. naar sabnzb.domein.nl en krijg ik een specifieke site voor sabnzbd, met gesigneerd SSL certificaat.

Voor de tweakers die het ook willen ;) Misschien nog een leuke voor de TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Sinds ik een nieuw ADSL-modem heb, babbelt Sick Beard niet meer met SABnzbd.

In de logging van Sick Beard vind ik niet veel meer dan het onderstaande:
Aug-22 20:29:41 ERROR SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Unable to connect to SAB: socket error
Aug-22 20:29:11 INFO SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Sending NZB to SABnzbd
Aug-22 20:29:11 INFO SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Downloading episode from https://<< website weg gehaald
Ik heb in eerste instantie SABnzbd en Sick Beard herstart. Beiden kan ik prima benaderen via de webpagina. Als ik echter vanuit SB iets naar SAB wil pushen, dan komt dus die foutmelding. Ik heb ook mijn NAS al herstart, ook dat lost niets op.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
pven schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 20:36:

[...]

Ik heb in eerste instantie SABnzbd en Sick Beard herstart. Beiden kan ik prima benaderen via de webpagina. Als ik echter vanuit SB iets naar SAB wil pushen, dan komt dus die foutmelding. Ik heb ook mijn NAS al herstart, ook dat lost niets op.

Gaat de test wel goed op de configuratie pagina binnen Sickbeard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24
pven schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 20:36:

[..]
Een socket error duidt op een verkeerd ipadres/hostname.
Heeft je synology sinds het nieuwe modem een ander ip gekregen? Verwijs je in de sickbeard configuratie wellicht naar een ip ipv naar de localhost?

[ Voor 7% gewijzigd door job op 23-08-2012 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Couchpotato V1 werkt toch ook nog prima? Want V2 is niet aan de praat te krijgen hier (grijze achtergrond)?
Hoewel V1 geen verdere updates e.d. krijgt is het toch nog wel gewoon bruikbaar?

• serhat
Piet91 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 23:25:
Couchpotato V1 werkt toch ook nog prima? Want V2 is niet aan de praat te krijgen hier (grijze achtergrond)?
Hoewel V1 geen verdere updates e.d. krijgt is het toch nog wel gewoon bruikbaar?
Ligt aan je wensen/eisen denk ik. Don't fix if it ain't broken. Ik had meer gedoe persoonlijk met CP1 dan met CP2. Maar dat ligt weer aan mijn wensen/eisen.

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb v2 prima aan de praat en bevalt me ook prima.Bovendien vind ik het wel een prettig idee dat er ontwikkelingen/verbeteringen worden gedaan aan een product

Ieder zijn voorkeur dus...

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Ik heb sinds kort mijn zebulon packages omgewisseld met synocommunity en CPv2. Jammer genoeg geraakt mijn DS211j niet meer in hibernation. Nochtans staan de logs van SB en SAB op men stick via de interface. Vervolgens heb ik net zoals vroeger voor CP een symlink gemaakt naar de stick. Ik heb wel een command waarmee ik kan zien of hij in/uit hibernation is gekomen maar niet wat hem uit hibernation houd (cat /var/log/messages |grep hiber). Iemand een suggestie hoe ik dit kan opsporen?
EDIT: Welke settings hebben jullie in CPv2 qua minuten/uren? (bv in renaming, searcher, ....)

[ Voor 8% gewijzigd door tboheeren op 23-08-2012 18:36 ]

Inventaris

• Piet91
  • Niet online
serhat schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 09:13:
[...]

Ligt aan je wensen/eisen denk ik. Don't fix if it ain't broken. Ik had meer gedoe persoonlijk met CP1 dan met CP2. Maar dat ligt weer aan mijn wensen/eisen.
rally schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 09:36:
Ik heb v2 prima aan de praat en bevalt me ook prima.Bovendien vind ik het wel een prettig idee dat er ontwikkelingen/verbeteringen worden gedaan aan een product

Ieder zijn voorkeur dus...
Thanks.

Ik heb verder geen problemen met CP1 maar een tijdje geleden heb ik alles geüpdate (Sickbeard, Couchpotato en Sabnzb+). CP V2 deed het eerst prima (hoewel ik problemen had met waardes veranderen zoals hoe filmtitels genoemd moesten worden, en directories) maar tegenwoordig laadt CP2 niet meer dan een grijze achtergrond. Verder al meerdere malen opnieuw geïnstalleerd, NAS herstart enz. Geen succes.

Dus dan maar CP1 weer. Helaas...

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 14:44
Piet91 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:13:
[...]

[...]

Thanks.

Ik heb verder geen problemen met CP1 maar een tijdje geleden heb ik alles geüpdate (Sickbeard, Couchpotato en Sabnzb+). CP V2 deed het eerst prima (hoewel ik problemen had met waardes veranderen zoals hoe filmtitels genoemd moesten worden, en directories) maar tegenwoordig laadt CP2 niet meer dan een grijze achtergrond. Verder al meerdere malen opnieuw geïnstalleerd, NAS herstart enz. Geen succes.

Dus dan maar CP1 weer. Helaas...
Welke python versie gebruik je? ik had eerst ook problemen met CP2, maar sinds ik python 2.7 gebruik draait het prima.

• Piet91
  • Niet online
Reinder83 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 14:07:
[...]

Welke python versie gebruik je? ik had eerst ook problemen met CP2, maar sinds ik python 2.7 gebruik draait het prima.
Ik zal Python dan eens installeren. Ik dacht dat Optware nodig was om SickBeard/Couchpotato/Sabnzbd+ te draaien en die staat nu dus geïnstalleerd op de Qnap. Dat is nu dus Python? Of beide?

[ Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 23-08-2012 14:34 ]

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 09:43

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Piet91 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 14:32:
[...]

Ik zal Python dan eens installeren. Ik dacht dat Optware nodig was om SickBeard/Couchpotato/Sabnzbd+ te draaien en die staat nu dus geïnstalleerd op de Qnap. Dat is nu dus Python? Of beide?
Optware heeft er eigenlijk niets mee van doen. Dat is alleen een manier om makkelijk te installeren. Alle pakketjes CP, SB, HP en Sab draaien op basis van python. Dat je dat dan weer installeerd met optware is weer een ander verhaal, maar je kan het ook prima zonder optware installeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Mystic Spirit op 23-08-2012 14:36 ]

• Piet91
  • Niet online
Mystic Spirit schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 14:35:
[...]

Optware heeft er eigenlijk niets mee van doen. Dat is alleen een manier om makkelijk te installeren. Alle pakketjes CP, SB, HP en Sab draaien op basis van python. Dat je dat dan weer installeerd met optware is weer een ander verhaal, maar je kan het ook prima zonder optware installeren.
Ik kan op de Qnap zowel Optware als Python installeren d.m.v. eenvoudige .qpkg's. Kwestie van installeren en meer kun je er dan ook niet mee. Welke van de 2 is w.m.b. dus ook om het even.
Maar ik probeerde net CP2 te installeren (met Python nu geïnstalleerd en Opware disabled) en dat wilde niet: CP2 heeft Optware nodig.

Gewoon vreemd aangezien CP2 hier eerst een tijdje prima heeft gewerkt...

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 23-08-2012 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
MikeOO schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:00:
[...]

dat subliminal vindt ik allemaal maar moeilijk. ik las op tweakersblog dat er een fork is van sickbeard waarin het al geintegreerd is. waar kan je die forks downloaden? via de command line die subs zoeken is geen goed idee.

als die fork geen goed idee is, dan wacht ik wel totdat sickbeard precies zo werkt als couchpotato door preferred words op te geven.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17

jmk

Autosub werkt hier perfect, is van bierdopje.

Moet je wel weer een aparte server op je computer draaien.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
jmk schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:03:
Autosub werkt hier perfect, is van bierdopje.

Moet je wel weer een aparte server op je computer draaien.
Maar enkel voor series ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
films worden meestal toch met ingebakken subs gepost. instellen in CP preferred words "nl" en klaar is kees. geen noodzaak om daarvoor andere server te draaien.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fabstar81 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:33:
[...]

films worden meestal toch met ingebakken subs gepost. instellen in CP preferred words "nl" en klaar is kees. geen noodzaak om daarvoor andere server te draaien.
Of gewoon Subliminal, die download voor zowel series als films en ook van o.a. bierdopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
schumi2004 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:45:
[...]

Of gewoon Subliminal, die download voor zowel series als films en ook van o.a. bierdopje.
Tip hoe ik die aan de gang krijg in OSX? Ik ben geen IT-eejer en moet het hebben van de stappenplannen. Daar kan ik niets van vinden voor Subliminal. Ik zie de Git link, ik draai Cheetah en python (onderdeel van OSX) maar de .py bestanden doen verder niets en er is geen subliminaal.py bestand. :')

Ik klink als een n00b maar het is niet anders. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jpjedi schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:03:
[...]

Tip hoe ik die aan de gang krijg in OSX? Ik ben geen IT-eejer en moet het hebben van de stappenplannen. Daar kan ik niets van vinden voor Subliminal. Ik zie de Git link, ik draai Cheetah en python (onderdeel van OSX) maar de .py bestanden doen verder niets en er is geen subliminaal.py bestand. :')

Ik klink als een n00b maar het is niet anders. :X
Had even niet door dat het OSX betrof

Ik zoek even met je mee maar misschien heb je hier vast iets aan? http://code.activestate.com/pypm/subliminal/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
tboheeren schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:14:
Ik heb sinds kort mijn zebulon packages omgewisseld met synocommunity en CPv2. Jammer genoeg geraakt mijn DS211j niet meer in hibernation. Nochtans staan de logs van SB en SAB op men stick via de interface. Vervolgens heb ik net zoals vroeger voor CP een symlink gemaakt naar de stick. Ik heb wel een command waarmee ik kan zien of hij in/uit hibernation is gekomen maar niet wat hem uit hibernation houd (cat /var/log/messages |grep hiber). Iemand een suggestie hoe ik dit kan opsporen?
EDIT: Welke settings hebben jullie in CPv2 qua minuten/uren? (bv in renaming, searcher, ....)
*bump*

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Gebruiken jullie wachtwoorden voor de applicaties? Wachtwoorden die je dus ook invoert in mobiele applicaties als NZBunity of Qouch?

Ik ben me aan het oriënteren op een password manager welke uiteraard gebruikt kan worden in de browser (en daarmee ook voor DSM en applicaties op mijn NAS die ik in dat geval via de browser open) maar vraag me af of dat wel gaat lukken voor wanneer ik ook de mobiele applicatie wil blijven gebruiken.. Dan zou ik voor de applicaties die via NZBunity aangeroepen worden vrij eenvoudige wachtwoorden moeten wegzetten terwijl ik voor DSM en dergelijke wel de password manager gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
Joster schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:09:
Gebruiken jullie wachtwoorden voor de applicaties? Wachtwoorden die je dus ook invoert in mobiele applicaties als NZBunity of Qouch?

Ik ben me aan het oriënteren op een password manager welke uiteraard gebruikt kan worden in de browser (en daarmee ook voor DSM en applicaties op mijn NAS die ik in dat geval via de browser open) maar vraag me af of dat wel gaat lukken voor wanneer ik ook de mobiele applicatie wil blijven gebruiken.. Dan zou ik voor de applicaties die via NZBunity aangeroepen worden vrij eenvoudige wachtwoorden moeten wegzetten terwijl ik voor DSM en dergelijke wel de password manager gebruik.
tuurlijk gebruik je wachtwoorden! dan kan je tenminste van buitenaf benaderen zonder dat iemand zomaar ff inlogt op je pc'tje. en dan vindt ook niemand op google terug wat voor pr0n je allemaal download in sabnzb.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Joster schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:09:

Ik maak zelf gebruik van LastPass. Sinds onlangs LinkedIn was gehackt dacht ik toch echt van, iets met mijn wachtword policy doen. Deze is gratis te gebruiken, en werkt in Firefox/Chrome via een addon. Werkt vrij goed. Als last resort kan je ook altijd de website gebruiken om bij je wachtwoorden te kunnen.

Denk je van nee, ik wil ook echt bij mijn wachtwoorden kunnen via mijn mobiel (behalve dan dat je de site bezoekt via je mobiel), dan kan je LastPass Premium nemen. Hiermee kan je je wachtwoorden ook via je mobiel benaderen. Eerlijk gezegd heb ik dit nog niet nodig gehad.

Zowel CP als SB en dergelijke staan achter een wachtwoord bij mij, maar deze genereer je eenmalig (12 karakters bijvoorbeeld), neem je eenmalig over en je bent klaar. Over het algemeen backup ik mijn android apps dus daarna hoef ik ze niet meer in te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
schumi2004 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:39:
[...]

Had even niet door dat het OSX betrof

Ik zoek even met je mee maar misschien heb je hier vast iets aan? http://code.activestate.com/pypm/subliminal/
Die had ik nog niet gevonden en ben zowaar stukje verder :) Ik heb hem geïnstalleerd zoals beschreven staat.

Maar nu, hoe run ik het verder en benader in de webinterface (?). Als ik gewoon het bestand uitvoer krijg ik dit in terminal:
Last login: Fri Aug 24 13:17:33 on ttys001
server:~ pcmmulders$ /Users/pcmmulders/Library/Python/2.7/bin/subliminal ; exit;
usage: subliminal [-h] [-l LG] [-p NAME] [-m] [-f] [-w N] [-q | -v]
[--cache-dir DIR | --no-cache-dir] [--version]
PATH [PATH ...]
subliminal: error: too few arguments
logout

[Process completed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
serhat schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:32:
[...]

Ik maak zelf gebruik van LastPass. Sinds onlangs LinkedIn was gehackt dacht ik toch echt van, iets met mijn wachtword policy doen. Deze is gratis te gebruiken, en werkt in Firefox/Chrome via een addon. Werkt vrij goed. Als last resort kan je ook altijd de website gebruiken om bij je wachtwoorden te kunnen.

Denk je van nee, ik wil ook echt bij mijn wachtwoorden kunnen via mijn mobiel (behalve dan dat je de site bezoekt via je mobiel), dan kan je LastPass Premium nemen. Hiermee kan je je wachtwoorden ook via je mobiel benaderen. Eerlijk gezegd heb ik dit nog niet nodig gehad.

Zowel CP als SB en dergelijke staan achter een wachtwoord bij mij, maar deze genereer je eenmalig (12 karakters bijvoorbeeld), neem je eenmalig over en je bent klaar. Over het algemeen backup ik mijn android apps dus daarna hoef ik ze niet meer in te voeren.
En als je Chrome op je mobiel hebt? Werkt het dan niet samen?

En wat denk je van dit soort berichten: nieuws: LastPass forceert nieuwe wachtwoordaanmaak na mogelijke hack

LastPass lijkt me veel gebruiksvriendelijker dan bijvoorbeeld keepass. Maar dat ik zou moeten betalen voor een mobiele versie én bovenstaande berichten (waarvan het imo in ieder geval positief is dat ze het naar buiten brengen) staan mij toch niet zo aan.

[ Voor 9% gewijzigd door Joster op 24-08-2012 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Jullie ook problemen met github.com?
Ik krijg couchpotato niet gedownload...

Connecting to nodeload.github.com (nodeload.github.com)|207.97.227.252|:443... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 502 Bad Gateway
2012-08-24 14:10:04 ERROR 502: Bad Gateway.

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Altijd eerst testen of het aan jou ligt of aan Github: https://status.github.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Mijn couchpotato is al een tijdje dood. Gebruik J1nx maar hij vindt nooit meer wat. Is J1nx plat ofzo?

Zie vooral dit langskomen

code:
1
16:46:56 ERROR [rovider.yarr.sources.x264] Failed to open http://85.214.105.230/x264/requests.php?

[ Voor 40% gewijzigd door Phusebox op 24-08-2012 16:48 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

yarr geeft aan dat het hier om de searcher van thepiratebay gaat. Misschien is dat IP adres wel niet meer beschikbaar als proxy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Anthirian schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 17:02:
yarr geeft aan dat het hier om de searcher van thepiratebay gaat. Misschien is dat IP adres wel niet meer beschikbaar als proxy.
Vaag want die heb ik nooit ingesteld...

Iemand invite voor nzbs.org over? J1nx vind dus echt niks meer....

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 15:55:
[...]

Ik kan op de Qnap zowel Optware als Python installeren d.m.v. eenvoudige .qpkg's. Kwestie van installeren en meer kun je er dan ook niet mee. Welke van de 2 is w.m.b. dus ook om het even.
Maar ik probeerde net CP2 te installeren (met Python nu geïnstalleerd en Opware disabled) en dat wilde niet: CP2 heeft Optware nodig.

Gewoon vreemd aangezien CP2 hier eerst een tijdje prima heeft gewerkt...
Heb eens naar de logs gekeken van CP2 op de Qnap, bij deze regels lijkt het fout te gaan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
8-23 15:59:36 INFO [0m[       couchpotato.runner] Starting server on port 5050[0m
08-23 15:59:36 INFO [0m[chpotato.core._base._core] Launching browser[0m
08-23 15:59:36 INFO [0m[potato.core._base.updater] Checking for new version on github for CouchPotatoServer[0m
08-23 15:59:38 INFO [0m[potato.core._base.updater] Versions, local:e1d7440b, remote:e1d7440b[0m
08-23 21:59:36 INFO [0m[potato.core._base.updater] Checking for new version on github for CouchPotatoServer[0m
08-23 21:59:47 INFO [0m[potato.core._base.updater] Versions, local:e1d7440b, remote:e1d7440b[0m
08-24 03:59:36 INFO [0m[potato.core._base.updater] Checking for new version on github for CouchPotatoServer[0m
08-24 03:59:47 INFO [0m[potato.core._base.updater] Versions, local:e1d7440b, remote:e1d7440b[0m
08-24 09:59:36 INFO [0m[potato.core._base.updater] Checking for new version on github for CouchPotatoServer[0m
08-24 09:59:37 INFO [0m[potato.core._base.updater] Versions, local:e1d7440b, remote:e1d7440b[0m
08-24 15:59:36 INFO [0m[potato.core._base.updater] Checking for new version on github for CouchPotatoServer[0m
08-24 15:59:47 INFO [0m[potato.core._base.updater] Versions, local:e1d7440b, remote:e1d7440b[0m
08-24 19:10:50 ERROR [31m[chpotato.core.plugins.log] API log: {'line': u'3101', 'type': u'error', 'message': u'ie 8: \nKan de eigenschap type niet opvragen. Deze opdracht wordt niet ondersteund.', 'file': u'http://HOST/api/API_KEY/static/scripts/library/mootools.js', 'page': u'http://HOST/#wizard/'}[0m
08-24 19:10:58 ERROR [31m[chpotato.core.plugins.log] API log: {'line': u'74', 'type': u'error', 'message': u'ie 8: \nKan de focus niet verplaatsen naar het besturingselement omdat het element niet zichtbaar is, niet ingeschakeld is of een type is dat geen focus accepteert.', 'file': u'http://HOST/api/API_KEY/static/scripts/library/form_replacement/form_check.js', 'page': u'http://HOST/#wizard/'}[0m
08-24 19:11:09 ERROR [31m[chpotato.core.plugins.log] API log: {'line': u'74', 'type': u'error', 'message': u'ie 8: \nKan de focus niet verplaatsen naar het besturingselement omdat het element niet zichtbaar is, niet ingeschakeld is of een type is dat geen focus accepteert.', 'file': u'http://HOST/api/API_KEY/static/scripts/library/form_replacement/form_check.js', 'page': u'http://HOST/#wizard/'}[0m
08-24 19:19:11 INFO [0mShutting down thread pool[0m

EDIT: nu geeft internet explorer de foutmelding dat het externe apparaat of externe bron de verbinding niet accepteerd...

EDIT #2: De hele boel verwijderd en opnieuw geïnstalleerd (Optware heeft ineens een webpage? :? ). Met IE nog steeds grijze background, maar met Firefox kom ik er wel in? Vreemd...

Eens kijken of hier wat over op internet te vinden is, of als jullie het weten...

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 24-08-2012 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Joster schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:01:
[...]

En als je Chrome op je mobiel hebt? Werkt het dan niet samen?

En wat denk je van dit soort berichten: nieuws: LastPass forceert nieuwe wachtwoordaanmaak na mogelijke hack

LastPass lijkt me veel gebruiksvriendelijker dan bijvoorbeeld keepass. Maar dat ik zou moeten betalen voor een mobiele versie én bovenstaande berichten (waarvan het imo in ieder geval positief is dat ze het naar buiten brengen) staan mij toch niet zo aan.
We moeten denk ik even uitkijken met dit soort berichten stuur even een DM als je er verder op in wil gaan. Maar even om nog te antwoorden.

Tjah, dat ga je jammergenoeg houden. Veiligheid en gebruikersvriendelijk gaan vaak niet hand in hand. Zolang ze de master password niet hebben, hebben ze er niks aan, gezien alles client side wordt geëncrypt, maar als ze die hebben ben je wel weer de pineut. Desnoods kan je gebruik maken van Keepass. Het idee is ongeveer hetzelfde, alleen staan je wachtwoorden bestand niet bij lastpass, maar bijvoorbeeld op je dropbox. Maar dan moet je deze wel nu en dan handmatig syncen (iig op je mobiel).

Anyway, back on topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
Phusebox schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 17:09:
[...]

Vaag want die heb ik nooit ingesteld...

Iemand invite voor nzbs.org over? J1nx vind dus echt niks meer....
J1nx is de afgelopen tijd niet meer geupdated. Ben daarom ook terug gegaan om spotweb en nzb.su te gebruiken.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 23:59
Ik heb een klein probleem bij het gebruiken van AutoSub.
Alles werkt perfect maar wanneer ik mijn 'info' log bestand wil bekijken krijg ik volgende fout:

Error 500 Internal Server Error - Please refresh! If this error doesn't go away (after a few minutes), seek help!

Alle andere log bestanden zoals die van 'warning', 'critical' enz kan ik wel bekijken.

Na de installatie van AutoSub kon ik het 'info' log bestand wel gewoon nog bekijken. Kan iemand me helpen hoe ik dit kan oplossen? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Joster schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:49:
In SAB heb ik gewoon dit pad gezet onder instellingen > mappen > Map met gebruikers scripts (aangezien CouchPotato toch geen script heeft): /volume1/@appstore/sickbeard/share/SickBeard/autoProcessTV

En dan bij instellingen > categoriën het volgende voor TV series:

Categorie: tv
Prio en Modus: Standaard
Script: sabtosickbeard.py
Map: tv (aangezien SAB eerst naar downloads/complete/tv mag, Sickbeard pikt ze daar op)
Groepen / Indexer markeringen: tvseries (had ik volgens mij gedaan vanwege reverse proxy)

En tot slot in sickbeard aangeven dat hij categorie tv meegeeft naar SAB.
Voor mensen die het sabtosickbeard script willen gebruiken, volg bovenstaande stappen. In mijn geval was het nog nodig om het bestand ook de goede rechten te geven. Log via ssh/telnet in en chmod 755 /volume1/@appstore/sickbeard/share/SickBeard/autoProcessTV/autoProcessTV.cfg

Omdat ik SB gebruik met wachtwoord en op een andere poort moest ik handmatig met vi ook nog autoProcessTV.cfg editen en daar de poort aanpassen en user/ww invullen. Nu snatched SB de nzbs, sabnzbd haalt ze binnen en via sabtosickbeard worden ze weer in de juiste folder gezet. Lang leve de automatisering _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oppie schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 16:46:
[...]

Voor mensen die het sabtosickbeard script willen gebruiken, volg bovenstaande stappen. In mijn geval was het nog nodig om het bestand ook de goede rechten te geven. Log via ssh/telnet in en chmod 755 /volume1/@appstore/sickbeard/share/SickBeard/autoProcessTV/autoProcessTV.cfg

Omdat ik SB gebruik met wachtwoord en op een andere poort moest ik handmatig met vi ook nog autoProcessTV.cfg editen en daar de poort aanpassen en user/ww invullen. Nu snatched SB de nzbs, sabnzbd haalt ze binnen en via sabtosickbeard worden ze weer in de juiste folder gezet. Lang leve de automatisering _/-\o_
Ik kan me niet eens voorstellen dat mensen dat script niet gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
schumi2004 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 17:01:
[...]

Ik kan me niet eens voorstellen dat mensen dat script niet gebruiken ;)
Ik heb geen idee of ik het gebruik??
heb het niet zelf ingesteld in elk geval.
Toch gaat alles bij mij automatisch..

Sickbeard bevat de series en dl de nzb's....deze komen in SabNZB terecht die alles download en uitpakt.
vervolgens wordt alles verplaatst naar de map die ik heb aangegeven in Catagories van Sab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Buzzie schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 20:06:
[...]

Ik heb geen idee of ik het gebruik??
heb het niet zelf ingesteld in elk geval.
Toch gaat alles bij mij automatisch..

Sickbeard bevat de series en dl de nzb's....deze komen in SabNZB terecht die alles download en uitpakt.
vervolgens wordt alles verplaatst naar de map die ik heb aangegeven in Catagories van Sab
Dan gebruik je het niet.. Sab zou het niet moeten moven namelijk, of najah bij voorkeur niet, dat zou Sickbeard moeten doen.. daar is het scriptje voor. :)

Laatste werkt beter gezien hij beter rekening houdt met serienamen. Zo gaat Sab de mist in met namen zoals CSI: NY en CSI: New York. Dit ziet hij als 2 verschillende dingen, terwijl Sickbeard hier wel netjes mee om kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
serhat schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 20:47:
[...]

Dan gebruik je het niet.. Sab zou het niet moeten moven namelijk, of najah bij voorkeur niet, dat zou Sickbeard moeten doen.. daar is het scriptje voor. :)

Laatste werkt beter gezien hij beter rekening houdt met serienamen. Zo gaat Sab de mist in met namen zoals CSI: NY en CSI: New York. Dit ziet hij als 2 verschillende dingen, terwijl Sickbeard hier wel netjes mee om kan gaan.
owww daar heb ik soms wel is last van ja.....moet ik er maar is naar gaan kijken dan.
neem aan dat er dan het 1 en ander geconfigureerd moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Buzzie schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 21:07:
[...]

owww daar heb ik soms wel is last van ja.....moet ik er maar is naar gaan kijken dan.
neem aan dat er dan het 1 en ander geconfigureerd moet worden?
Klopt, maar het wel eigenlijk allemaal wel mee. Even zoeken op scriptnaam in de topic, is vaak genoeg uitgebreid aan bod gekomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Ik heb Subliminal geinstalleerd, parameters ingesteld en directories ingevoerd. Gekozen voor NL en EN subs. Ik krijg netjes DSM meldingen dat er X subtitles gedownload zijn maar kan niet herleiden welke subtitles dit zijn. Zo weet ik ook niet wat er wel en wat er niet goed is gegaan. Ik neem aan dat subliminal zoekt op basis van de filename?
Mijn eerste indruk van het idee van subliminal is positief maar de uitvoering laat wel wat te wensen over wat mij betreft. Ik kan altijd nog via de XBMC sub plugin de subtitles downloaden maar als dit batchmatig zou kunnen gebeuren dan heeft dat mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Na een herinstallatie van Couchpotato v2 doet de renaming functie het nog steeds niet :(

De films worden wel gevonden en de download gewoon gestart, maar na de download word de film niet verwerkt (hernoemd en daarna verplaatst) :(
Aan de setup is in pricipe niets veranderd (anders dan de automatische git updates). Dit probleem heb ik nu zo'n 2-3 weken.
Iemand hier die weet waar het aan zou kunnen liggen?
CPv2 draait bij mij trouwens onder Windows 2008 x64.

Pagina: 1 ... 45 ... 64 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!