Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matery
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-08 16:49
Als ik handmatig zoek op NZBMatrix heb ik het idee dat hij meer vind dan op Newzbin. Newznab ga ik ook proberen.

Ik heb Couchpotato geinstalleerd op mijn Win7x64 laptop. Het renamen en verplaatsen werkt niet, hij heeft 1 film hernoemd en verplaatst maar de overige laat hij allemaal staan. Dit moet ik nog even verder uitzoeken.

Hopelijk krijg ik het voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Vanwege de gulle giften van de afgelopen dagen, heb ik zojuist de lijn geupgrade met een vast IP. (85.223.62.163)

De DNS is aangepast, dus binnen enkele uren kan je weer op de server. Taferelen zoals vorige week kunnen dan niet meer voorkomen.

Dank voor alle donaties, dat wat over is op PayPal (EUR 12,47) blijft staan en is voor de "extra geheugen" pot. Zodra die de gevult is met genoeg, dan gaat er nog 4GB bij om nog meer van de tables direct in het geheugen te kunnen laden en laten staan.

Next on the list; Een script schrijven om alle oude nzb te kunnen checken voor passwords en eventueel te verwijderen

EDIT: Zag dat het wel erg rustig bleef op de server. Na geprobeerd te hebben via mijn werk richting mezelf te gaan, kwam ik erachter dat ik een type foutje had gemaakt in het IP bij de DNS. :o

Excuses, hij zou nu weer snel online moeten komen.

Fijne feestdagen en een goed 2012

[ Voor 18% gewijzigd door j1nx op 24-12-2011 17:59 ]

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
EDIT: Zag dat het wel erg rustig bleef op de server. Na geprobeerd te hebben via mijn werk richting mezelf te gaan, kwam ik erachter dat ik een type foutje had gemaakt in het IP bij de DNS. :o

Excuses, hij zou nu weer snel online moeten komen.

Fijne feestdagen en een goed 2012
Thnx jij ook fijne dagen, en bedankt voor de NZAB server _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Mensen al ervaring met Maraschino? De vervanger voor mediafrontpage (die is ongeveer EOL). Leuke en flexibel ding om je media bij te houden. Installatie ervan was nogal ingewikkeld dus ik heb vandaag even mijn best gedaan en nu is het een kwestie van clonen, settings.py aanmaken editen en starten.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YJcfMIDpmGxu5RXR24E0xdh3/thumb.png

Voor de simpele install even mijn repo pakken @ https://github.com/Mar2zz/maraschino, maar de official staat hier, maar dan moet je vanalles erbij easy_installen:
https://github.com/mrkipling/maraschino

Loopt ook een draadje op xbmc.org van: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=113136&page=20

Ik ben vooral benieuwd of Synology/Qnappers ook direct beet hebben als ze mijn repo gebruiken. Anyone?

Install:
cd /volume1/@appdata
git clone https://github.com/Mar2zz/maraschino 
cd maraschino
cp settings_example.py settings.py
nano settings.py
python setup.py
python maraschino.py

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:50
code:
1
2
3
Lexis> python2.6 setup.py
You need to specify DATABASE in settings.py, and ensure that Flask-SQLAlchemy is installed.
Lexis>

Nope... Ook niet als ik zelf de databaas folder aanmaak en het .db bestand... Dus iets van Flask-SQLAlchemy nodig ofzo? Moet ik niet een MySQL databaas zelf maken?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:13

rally

Deyterra Consultancy

j1nx schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 22:27:

Dank voor alle donaties, dat wat over is op PayPal (EUR 12,47) blijft staan en is voor de "extra geheugen" pot. Zodra die de gevult is met genoeg, dan gaat er nog 4GB bij om nog meer van de tables direct in het geheugen te kunnen laden en laten staan.
Wat kost die 4GB extra? Dan weten we (ongeveer) hoeveel we bij elkaar moeten brengen aan sponsing.
Ik vind. Het wel top dat je die server draait en voor "ons" open stelt. En daarbij wil ik best een donatie doen voor extra geheugen.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
CarpeVentum schreef op zondag 25 december 2011 @ 00:11:
code:
1
2
3
Lexis> python2.6 setup.py
You need to specify DATABASE in settings.py, and ensure that Flask-SQLAlchemy is installed.
Lexis>

Nope... Ook niet als ik zelf de databaas folder aanmaak en het .db bestand... Dus iets van Flask-SQLAlchemy nodig ofzo? Moet ik niet een MySQL databaas zelf maken?

:)
Gefixed volgens mij. moet je ff git pull doen in de maraschino map en dan zou ie een db moeten aanmaken. Ik was vergeten het pad naar flask op te nemen in het setup bestand doordat ik de hele tijd met een bestaande db werkte :)

Er is wel sqlite nodig (dus geen mysql, maar neem aan dat die dependency op syno's wel is voldaan, aangezien sickbeard en others daar ook gebruik van maken).

[ Voor 10% gewijzigd door Mar2zz op 25-12-2011 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:45
Mar2zz schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 20:16:
Mensen al ervaring met Maraschino? De vervanger voor mediafrontpage (die is ongeveer EOL). Leuke en flexibel ding om je media bij te houden. Installatie ervan was nogal ingewikkeld dus ik heb vandaag even mijn best gedaan en nu is het een kwestie van clonen, settings.py aanmaken editen en starten.

[afbeelding]

Voor de simpele install even mijn repo pakken @ https://github.com/Mar2zz/maraschino, maar de official staat hier, maar dan moet je vanalles erbij easy_installen:
https://github.com/mrkipling/maraschino

Loopt ook een draadje op xbmc.org van: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=113136&page=20

Ik ben vooral benieuwd of Synology/Qnappers ook direct beet hebben als ze mijn repo gebruiken. Anyone?

Install:
cd /volume1/@appdata
git clone https://github.com/Mar2zz/maraschino 
cd maraschino
cp settings_example.py settings.py
nano settings.py
python setup.py
python maraschino.py
ziet er zeer vet uit! ik as al op zoek naar een mogelijkheid om een html te draaien op openelec maar kwam ook hierop uit. helaas krijg ik het niet werkend op openelec :(

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik zit al helemaal in de maraschino code. Ik kende eigenlijk heel weinig python, maar ben nu al bijna klaar met een module waarmee Transmission zichtbaar wordt in Maraschino :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Mar2zz schreef op zondag 25 december 2011 @ 08:28:
[...]

Gefixed volgens mij. moet je ff git pull doen in de maraschino map en dan zou ie een db moeten aanmaken. Ik was vergeten het pad naar flask op te nemen in het setup bestand doordat ik de hele tijd met een bestaande db werkte :)

Er is wel sqlite nodig (dus geen mysql, maar neem aan dat die dependency op syno's wel is voldaan, aangezien sickbeard en others daar ook gebruik van maken).
Oke, maar wat is het pad naar de databaas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
dat zet je in settings.py, mag alles zijn als het maar schrijfbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:25

Arfman

Drome!

Niemand een idee over mijn Headphones probleem?

Arfman in "[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 2"

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:10
Ik probeer net sabnzbdplus + sickbeard aan de praat te krijgen d.m.v. het LaSi script. Wanneer ik de Post-Processing Scripts Folder probeer in te stellen (/opt/sickbeard/autoProcessTV) krijg ik de volgende melding: " Cannot create script_dir folder /opt/sickbeard/autoProcessTV ". Iemand een idee hoe ik dit op moet lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Mar2zz schreef op zondag 25 december 2011 @ 11:42:
dat zet je in settings.py, mag alles zijn als het maar schrijfbaar is.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Traceback (most recent call last):
  File "setup.py", line 30, in <module>
    init_db()
  File "/volume1/@appstore/maraschino/lib/database.py", line 16, in init_db
    Base.metadata.create_all(bind=engine)
  File "/volume1/@appstore/maraschino/external/sqlalchemy/schema.py", line 2515, in create_all
    tables=tables)
  File "/volume1/@appstore/maraschino/external/sqlalchemy/engine/base.py", line 2230, in _run_visitor
    conn = self.contextual_connect(close_with_result=False)
  File "/volume1/@appstore/maraschino/external/sqlalchemy/engine/base.py", line 2340, in contextual_connect
    self.pool.connect(), 
  File "/volume1/@appstore/maraschino/external/sqlalchemy/pool.py", line 210, in connect
    return _ConnectionFairy(self).checkout()
  File "/volume1/@appstore/maraschino/external/sqlalchemy/pool.py", line 371, in __init__
    rec = self._connection_record = pool._do_get()
  File "/volume1/@appstore/maraschino/external/sqlalchemy/pool.py", line 758, in _do_get
    return self._create_connection()
  File "/volume1/@appstore/maraschino/external/sqlalchemy/pool.py", line 174, in _create_connection
    return _ConnectionRecord(self)
  File "/volume1/@appstore/maraschino/external/sqlalchemy/pool.py", line 256, in __init__
    self.connection = self.__connect()
  File "/volume1/@appstore/maraschino/external/sqlalchemy/pool.py", line 316, in __connect
    connection = self.__pool._creator()
  File "/volume1/@appstore/maraschino/external/sqlalchemy/engine/strategies.py", line 80, in connect
    return dialect.connect(*cargs, **cparams)
  File "/volume1/@appstore/maraschino/external/sqlalchemy/engine/default.py", line 280, in connect
    return self.dbapi.connect(*cargs, **cparams)
sqlalchemy.exc.OperationalError: (OperationalError) unable to open database file None None

Gaat iets niet goed; directory is wel schrijfbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 13:13
Vraagje: Is het mogelijk om alleen voor de "tv" downloads sabznbd het post processing script van sickbeard te laten uitvoeren? De optie staat immers bij de algemene userdata opties en om die reden gebruik ik eigenlijk die scan en process optie van sickbeard (niet ideaal).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
Snippo schreef op zondag 25 december 2011 @ 13:50:
Ik probeer net sabnzbdplus + sickbeard aan de praat te krijgen d.m.v. het LaSi script. Wanneer ik de Post-Processing Scripts Folder probeer in te stellen (/opt/sickbeard/autoProcessTV) krijg ik de volgende melding: " Cannot create script_dir folder /opt/sickbeard/autoProcessTV ". Iemand een idee hoe ik dit op moet lossen?
Mar2zz schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 20:49:
Ja die staat in de map van sickbeard/autoProcessTV. Je kopieert de bestanden sabToSickBeard.py, autoProcessTV.py en autoProcessTV.cfg naar je userscripts map van sabnzbd, past de gegevens in autoProcessTV.cfg aan naar jouw setup met een editor en dan enable je sabtosickbeard.py voor de sickbeard categorie.
Met bovenstaande informatie lijkt het gelukt te zijn.
code:
1
cp -r /opt/sickbeard/autoProcessTV /home/xbmc/.sickbeard

En dan /home/xbmc/.sickbeard/autoProcessTV als directory kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
CarpeVentum schreef op zondag 25 december 2011 @ 15:05:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Traceback (most recent call last):
  File "setup.py", line 30, in <module>
    init_db()
  File "/volume1/@appstore/maraschino/lib/database.py", line 16, in init_db
    Base.metadata.create_all(bind=engine)
  File "/volume1/@appstore/maraschino/external/sqlalchemy/schema.py", line 2515, in create_all
    tables=tables)
  File "/volume1/@appstore/maraschino/external/sqlalchemy/engine/base.py", line 2230, in _run_visitor
    conn = self.contextual_connect(close_with_result=False)
  File "/volume1/@appstore/maraschino/external/sqlalchemy/engine/base.py", line 2340, in contextual_connect
    self.pool.connect(), 
  File "/volume1/@appstore/maraschino/external/sqlalchemy/pool.py", line 210, in connect
    return _ConnectionFairy(self).checkout()
  File "/volume1/@appstore/maraschino/external/sqlalchemy/pool.py", line 371, in __init__
    rec = self._connection_record = pool._do_get()
  File "/volume1/@appstore/maraschino/external/sqlalchemy/pool.py", line 758, in _do_get
    return self._create_connection()
  File "/volume1/@appstore/maraschino/external/sqlalchemy/pool.py", line 174, in _create_connection
    return _ConnectionRecord(self)
  File "/volume1/@appstore/maraschino/external/sqlalchemy/pool.py", line 256, in __init__
    self.connection = self.__connect()
  File "/volume1/@appstore/maraschino/external/sqlalchemy/pool.py", line 316, in __connect
    connection = self.__pool._creator()
  File "/volume1/@appstore/maraschino/external/sqlalchemy/engine/strategies.py", line 80, in connect
    return dialect.connect(*cargs, **cparams)
  File "/volume1/@appstore/maraschino/external/sqlalchemy/engine/default.py", line 280, in connect
    return self.dbapi.connect(*cargs, **cparams)
sqlalchemy.exc.OperationalError: (OperationalError) unable to open database file None None

Gaat iets niet goed; directory is wel schrijfbaar...
Hoe ziet je settings.py eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Edit: Heb het al door, pad mocht niet relatief zijn :)
Database is geinitialiseerd. Top :)

Edit: Bij het runnen van Maraschino.py gaat er wel iets fout: Hij zegt dat het adres al in gebruik is. Dat is niet zo raar, want hij gebruikt localhost:5000; het standaard adres van Synology Diskstation. Dit terwijl er in de settings toch echt een andere poort staat (7072)...

[ Voor 151% gewijzigd door CarpeVentum op 26-12-2011 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 19:08
Mar2zz schreef op zondag 25 december 2011 @ 17:28:
[...]

Hoe ziet je settings.py eruit?
Loop op het zelfde punt vast (ik krijg iig de zelfde melding)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
# this is where you database is going to be stored
# make sure that you have write access to the directory

DATABASE = '/volume1/@appstore/maraschino/maraschino.db'

# if serving using CherryPy (maraschino-cherrypy.py)
# you can set the port here

CHERRYPY_PORT = 7000

# include AUTH if you want to use HTTP basic authentication
# if serving using Apache and mod_wsgi, make sure to enable auth forwarding:
# http://code.google.com/p/modwsgi/wiki/ConfigurationDirectives#WSGIPassAuthoriz

#AUTH = {
#    'username': 'username',
#    'password': 'password'
#}

# if you are using the dev server and want to run Maraschino on a different port
# then enable this setting

PORT = 5555

is het de bedoeling dat ik '/volume1/@appstore/maraschino/maraschino.db' zelf aan maak of moet dat tijdens de setup gebeuren? Ik heb het idee dat daar al iets mis gaat..
*zoekt verder*
EDIT
Geen idee wat er fout is gegaan, nog een keer geprobeerd en nu werkt het wel
(synology DS211J)

[ Voor 4% gewijzigd door cctl01 op 26-12-2011 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 19:08
Het is me gelukt om maraschino uit te voeren vanuit putty door maraschino.py uit te voeren, op die manier draait maraschino zolang putty open staat. Nu nog automatisch laten starten.

Als ik onderstaande stappen volg:
installed:
Python
CherryPy
Flask
Flask-SQLAlchemy
jsonrpclib

3) Create a settings file. (CHECK)
DATABASE = '/volume1/homes/Maraschino/maraschino.db'
CHERRYPY_PORT = 7777

4) Run the setup script to initialise the database. (CHECK)
cd /volume1/homes/Maraschino
/opt/bin/python setup.py
"Database successfully initialised"

5) Copy initd to /etc/init.d and Edit: (CHECK and CHECK)
cp /volume1/homes/Maraschino/initd /etc/init.d/maraschino
APP_PATH = /volume1/homes/Maraschino

7) Make it executable: (CHECK)
sudo chmod a+x /etc/init.d/maraschino

8 ) Add it to the startup items: (don't understand)
sudo update-rc.d maraschino defaults
sudo: update-rc.d: command not found

9) Start the server:
sudo /etc/init.d/maraschino start
Starting Maraschino
/etc/init.d/maraschino: line 61: start-stop-daemon: not found
Lijkt alles tot stap 8 goed te gaan.

Bij stap 9 komt de fout melding op line 61.
als ik kijk in het bestand (vi /etc/init.d/maraschino) staat daar het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
#! /bin/sh

### BEGIN INIT INFO
# Provides:          Maraschino application instance
# Required-Start:    $all
# Required-Stop:     $all
# Default-Start:     2 3 4 5
# Default-Stop:      0 1 6
# Short-Description: starts instance of Maraschino
# Description:       starts instance of Maraschino using start-stop-daemon
### END INIT INFO

############### EDIT ME ##################
# path to app
APP_PATH=/volume1/@appstore/maraschino

# path to python bin
DAEMON=/opt/bin/python2.6

# startup args
DAEMON_OPTS=" maraschino.py -q"

# script name
NAME=maraschino

# app name
DESC=Maraschino

# user
RUN_AS=root

PID_FILE=/var/run/maraschino.pid

############### END EDIT ME ##################

test -x $DAEMON || exit 0

set -e

case "$1" in
  start)
        echo "Starting $DESC"
        start-stop-daemon -d $APP_PATH -c $RUN_AS --start --background --pidfile $PID_FILE  --make-p
        ;;
  stop)
        echo "Stopping $DESC"
        start-stop-daemon --stop --pidfile $PID_FILE
        ;;

restart|force-reload)
        echo "Restarting $DESC"
        start-stop-daemon --stop --pidfile $PID_FILE
        sleep 15
        start-stop-daemon -d $APP_PATH -c $RUN_AS --start --background --pidfile $PID_FILE  --make-p
        ;;
  *)
        N=/etc/init.d/$NAME
        echo "Usage: $N {start|stop|restart|force-reload}" >&2
        exit 1
        ;;
esac
- /etc/init.d/maraschino 1/62 1%

Ik heb het nu even dirty opgelost door maraschino.py met nohup uit te voeren waardoor hij niet aan de huidige sessie is verbonden. Maar uiteraard start het niet netjes op en als mijn nas herstart moet ook het process worden aangezet. Iemand een idee hoe dit wel netjes kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
Gelijk een bug melding gedaan voor Maraschino, Sickbeard plugin werkt niet als je web_root hebt ingesteld.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-06 09:05

Anthirian

In Trance We Trust

Ik heb ook eventjes geprobeerd om Maraschino op mijn windowsbakkie (7 SP1 x86) te zetten. Dat ging allemaal redelijk, niet erg veel problemen met de dependencies eigenlijk, maar het programma zelf loopt nog niet echt lekker. Het voelt erg alpha aan:
  • De XMBC module verschijnt niet, alleen tijdens configureren.
  • Recently Added Episodes toont sommige thumbnails niet en ook worden titels, seizoens- en afleveringsnummers niet weergegeven.
  • De play-knop geeft errors.
  • De Recently Added Movies module verschijnt niet.
  • Wisselende achtergronden werken nog niet.
  • Op Windows heb je niets aan de Disk Space module, want hij herkent geen C:\ etc.
  • Mijn SABnzbd+ module verschijnt ook alleen tijdens de config.
  • ...
Ik denk dat ik nog even een tijdje wacht voor ik dit ga gebruiken, want het levert nu nog veel te veel ergernis op.

[ Voor 5% gewijzigd door Anthirian op 26-12-2011 22:03 . Reden: Het bleek nodig om XBMC te upgraden richting Eden ]

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
xbmc module is volgens mij alleen voor Eden geschikt. sabnzbd module werkt bij mij prima, maar is alleen aanwezig als er downloads in de queue staan, anders is ie weg.

Ik krijg die 'vieze' transmission widget niet rond... iemand verstand van python en wat html? ik kan alle info te voorschijn halen uit transmission, krijg het alleen niet netjes in de html...

iemand anders heeft al 1 gemaakt, staat al klaar als pullrequest :p

[ Voor 9% gewijzigd door Mar2zz op 26-12-2011 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nog niet eerder mijn vraag beantwoord gezien maar houd Maraschino je NAS "wakker" ?

Ik zou het zonde vinden om deze uiteindelijk geïnstalleerd te hebben en dat dan mijn NAS niet meer in slaap stand gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik heb geen idee. Hij is wel heel actief, maar ik denk dat er zolang er geen hdd activiteit is dat de nas gewoon kan slapen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
@Mar2zz
Kan het toevallig dat Sabnzbd+ bij een reboot de Incomplete downloads folder terug zet naar default wanneer deze is geinstalleerd d.m.v. het LaSi script?
Ik heb nu al verschillende keren gehad dat alles op de verkeerde schijf wordt gedownload en ik alles weer opnieuw op kan starten... maar ik kan niet echt verklaren waarom het gebeurt. De complete downloads folder blijft wel gewoon staan. :?

Dit kan het ook nog zijn, maar hoe pas ik de boel aan zodat de drives eerst gemount worden voordat sabnzbd is gestart? (ik gebruik dus een externe hdd voor de duidelijkheid)

[ Voor 23% gewijzigd door Snippo op 26-12-2011 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Nee, dat ligt niet aan het LaSi script, dat ligt aan jouw setup. Op het moment dat sabnzbd start is de drive nog niet beschikbaar en valt sabnzbd terug op relatieve default paths.

Je kunt in een init.d script van sabnzbd een test opvoeren die het doorstarten van de init uitstelt.
zoiets ofzo:
while ! [ -d /pad/wat/gemount/moet ]; do sleep 5; done

Zo checkt ie of de map beschikbaar is, zo niet, dan wacht ie 5 seconden, checked ie opnieuw etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Laatst online: 11-06 09:05

Anthirian

In Trance We Trust

Mar2zz schreef op maandag 26 december 2011 @ 14:50:
xbmc module is volgens mij alleen voor Eden geschikt. sabnzbd module werkt bij mij prima, maar is alleen aanwezig als er downloads in de queue staan, anders is ie weg.
Dat is waar ook, ik zag het pas later. Ik heb inmiddels een upgrade gedaan naar Eden beta 1 en dan werkt de meeste functionaliteit wel redelijk.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:58
Mar2zz schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 20:16:

[afbeelding]
Ziet er interessant uit, maar wat kan je er allemaal in bij houden? Wat er fysiek gebeurt (downloads) of ook wat je al hebt (library)? Ik zoek iets om web based mijn xbmc library te beheren. Inclusief movie sets, fanart enzovoort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Dat zit nog niet in maraschino, maar alle devs van mediafrontpage zijn naar maraschino verhuisd. Maraschino is enorm flexibel, ik heb zelf ook al in zitten prutsen en je kan er heel veel mee en het gemak waarmee extra functies zijn toe te voegen is vrij groot (vooral als je een python-tijger bent).

Dus wat niet is kan nog komen. In het xbmc-forum staat overigens ook een prille webbased php xbmc mediamanager, maar die gaat er wel vanuit dat je een mysql database hebt draaien voor xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
En ik heb een xbox dus dat gaat niet werken :D Misschien dat ik mijn library toch maar lokaal ga bijhouden met mediacompanion (oid). CouchPotato met een brakke moviemeter scraper maakt er nu echt een puinzooi van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:24
Tot de laatste stap gaat alles goed met de installatie Maraschino van Mar2zz, op mijn Syno. Dank hiervoor!

Ik heb echter ook het probleem dat het programma wilt binden met poort 5000. Terwijl in de settings.py toch echt 7000 staat en 5000 "remarked" is. Ik ga verder spelen..

<edit> Ik heb Maraschino.py aangepast (regel 99 PORT 7000) dan start het wel op. Blijkbaar wordt de settings.py niet correct ingelezen.

[ Voor 24% gewijzigd door ChuckyDevil op 27-12-2011 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ja voor die poort 7000 moet je maraschino-cherrypy.py starten. Of je moet die poort onderin settings.py aanpassen naar 7000. De eerste is gewone server, 2e is debug server voor devs.

maraschino-cherrypy.py is volgens mij nog niet aangepast om lokale dependencys te gebruiken, dus kan zijn dat je dan dependency fouten krijgt. als mr Kipling nou eens weer online komt dan kan ie alle wijzigingen die in experimental zitten opnemen en dan wordt alles een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscurax
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

Iemand die weet wat ik verkeerd doe?

code:
1
2
3
4
5
c:\Scripts>python "c:\program files\python27\scripts\subliminal" -l 'nl' -l en --cache-dir= "C:\Scripts\subliminal_cache" -m -p BierDopje -p Addic7ed "\\kratos\series\Mediaportal"
usage: subliminal [-h] [-l LG] [-p NAME] [-m] [-f] [-w N] [-q | -v]
                  [--cache-dir DIR | --no-cache-dir] [--version]
                  PATH [PATH ...]
subliminal: error: unrecognized arguments: \\kratos\series\Mediaportal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:24
nl zie ik wel tussen quotes staan, maar en niet.
Misschien gaat het hier mis? Even testen met en zonder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscurax
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

ChuckyDevil schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 11:17:
nl zie ik wel tussen quotes staan, maar en niet.
Misschien gaat het hier mis? Even testen met en zonder...
Net even getest maar blijf dezelfde error krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Hoe weet ik of ik dit:

https://github.com/bodrick/Ember-MM

Draaiend ga krijgen op een Syno NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Mar2zz schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 10:10:
Ja voor die poort 7000 moet je maraschino-cherrypy.py starten. Of je moet die poort onderin settings.py aanpassen naar 7000. De eerste is gewone server, 2e is debug server voor devs.

maraschino-cherrypy.py is volgens mij nog niet aangepast om lokale dependencys te gebruiken, dus kan zijn dat je dan dependency fouten krijgt. als mr Kipling nou eens weer online komt dan kan ie alle wijzigingen die in experimental zitten opnemen en dan wordt alles een stuk makkelijker.
7000 kan ook niet op een Synology; dat is daar 'File station'..
Edit: Oh grapje, ik ben nog niet zo scherp; je kunt natuurlijk iedere poort instellen.
Joster schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 11:25:
Hoe weet ik of ik dit:

Wat is dat?

[ Voor 19% gewijzigd door CarpeVentum op 27-12-2011 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
Joster schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 11:25:
Hoe weet ik of ik dit:

Ziet er uit als visual basic. En ik zie alleen x86 en x64 op z'n site staan.
Lijkt erop dat het niet gaat draaien op een synology.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Media Manager. Soort van Mediacompanion maar dan beter, is weer opnieuw opgepakt om er de beste media manager van te maken.

Wanneer ik deze draaiend zou hebben op mijn NAS met een scan iedere nacht zou dat voor mij op dit moment een van de betere opties zijn om mijn video library te beheren. In xbmc zelf nu (op xbox) is het toch wat te warrig. Ook met movie sets en dergelijke is het geen doen nu. Sickbeard doet het zelf allemaal keurig, nooit problemen mee, maar met xbmc voor films zelf zoals gezegd wel. De moviemeter scraper daar op is ook brak, dus nu heb ik Engelse en Nederlandse scrapers door elkaar lopen.

Een keer in de zoveel tijd een blik op Ember zal mijn library een stuk schoner houden. Daarnaast heb ik dan zowel mijn serie library (door SickBeard) als film library (Ember) lokaal en dat vind ik handig voor als ik straks een nieuwe mediaspeler aan ga schaffen.

@Brickman: Is inderdaad alleen windows dan. Balen, dan zou ik na iedere gedownloade film alsnog mijn laptop aan moeten zetten om hem te scrapen..

Ik zou dus het liefst de library van mijn films hetzelfde hebben als die van mijn series. Lokaal, dan is hij goed beheersbaar en op iedere mediaspeler in te lezen. Misschien maar laten scrapen door CouchPotato. Helaas gaat het post processen daar van al zo vaak niet goed en download ik ook wel eens een film uit Spotweb :(

Edit: @Mar2zz is dit degene die je bedoelde: http://www.mediafire.com/?quy7avfo15711is ?

[ Voor 23% gewijzigd door Joster op 27-12-2011 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Obscurax schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 11:08:
Iemand die weet wat ik verkeerd doe?

code:
1
2
3
4
5
c:\Scripts>python "c:\program files\python27\scripts\subliminal" -l 'nl' -l en --cache-dir= "C:\Scripts\subliminal_cache" -m -p BierDopje -p Addic7ed "\\kratos\series\Mediaportal"
usage: subliminal [-h] [-l LG] [-p NAME] [-m] [-f] [-w N] [-q | -v]
                  [--cache-dir DIR | --no-cache-dir] [--version]
                  PATH [PATH ...]
subliminal: error: unrecognized arguments: \\kratos\series\Mediaportal
tussen je cachedir en de locatie zit een spatie

@Joster wat bedoel je met wat ik bedoel? bedoel je couchpotato v2?
die staat gewoon op github, je kunt 'm clonen, maar hij doet nog niet zoveel :p

[ Voor 10% gewijzigd door Mar2zz op 27-12-2011 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Mar2zz schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:12:
@Joster wat bedoel je met wat ik bedoel? bedoel je couchpotato v2?
die staat gewoon op github, je kunt 'm clonen, maar hij doet nog niet zoveel :p
Die bedoelde ik ja, daar had je het laatst over :)

Toch lijkt het er wel aan te komen:

http://help.couchpotatoapp.com/discussions/v2

En nee, niet de melding die er staat, maar dat er een discussie locatie is..

Edit: en als ik dit zo zie komt de manage functie er net zo in als bij SickBeard. De vraag is alleen hoe lang dat nog gaat duren :)

[ Voor 39% gewijzigd door Joster op 27-12-2011 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscurax
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

Mar2zz schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:12:
[...]

tussen je cachedir en de locatie zit een spatie
Dankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Joster schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:55:
[...]
http://help.couchpotatoapp.com/discussions/v2

En nee, niet de melding die er staat, maar dat er een discussie locatie is..
Al is de gemelde bug daar wel echt geniaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
Mar2zz schreef op maandag 26 december 2011 @ 21:26:
Nee, dat ligt niet aan het LaSi script, dat ligt aan jouw setup. Op het moment dat sabnzbd start is de drive nog niet beschikbaar en valt sabnzbd terug op relatieve default paths.

Je kunt in een init.d script van sabnzbd een test opvoeren die het doorstarten van de init uitstelt.
zoiets ofzo:
while ! [ -d /pad/wat/gemount/moet ]; do sleep 5; done

Zo checkt ie of de map beschikbaar is, zo niet, dan wacht ie 5 seconden, checked ie opnieuw etc etc.
Bedankt :D. Ik heb net de regel toegevoegd aan het init script en de download folder blijft nu netjes staan _/-\o_ .
Het probleem is inderdaad dat de externe hdd pas gemount wordt wanneer de xbmc session is gestart, en sabnzbd start al eerder op en reset dus de download folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Nice. Mooi dat het werkt. Ik had dat probleem een jaar terug wel eenstoen ik ook nog een nas had. Toen kende ik deze oplossing nog niet en was ik ook niet in staat om die te verzinnen :)

Ik heb maraschino toegevoegd aan mijn LaSi install script (Debian based distro's only). Ik wil 'm ook wel maken voor Synology, maar dan wacht ik even tot Brickman een how to heeft opgehoest (als hij daar zin in heeft, bedel bedel...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

schumi2004 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 20:51:
Mijn inziens redelijk on topic aangezien het wel eens de kop zou kunnen kosten voor deze tools in zijn algemeenheid.

Check deze video YouTube: Be a HERO and Help STOP SOPA Now!! I'll tell you How! This Video that Must Be SHARED!
Serious?

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Ik zou je niet onnodig druk maken; eerst zien en dan geloven. Tegen die tijd zijn er altijd wel weer semi-legale maniertjes om het systeem heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Wat zeggen ze daar dan in een notendop? Ik zit op het werk en kan niet kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Dat CBS, grote maatschappij in Amerika, waaronder (of onderdeel van) verschillende muziekmaatschappijen/filmmaatschappijen miljarden downloads hebben laten gebeuren van Kazaa, Limewire en andere downloadapps, en heel veel DRM-removal apps. Daarmee hebben ze miljoenen verdiend.

Heel veel bedrijven die nu voor SOPA zijn (zoals Disney, Warner Bros etc), waren affiliate met CBS en toonden hun reclames en dergelijke naast de links voor deze apps. CBS zit achter download.com bijvoorbeeld.

Ze hebben zelfs op hun website laten zien hoe makkelijk het is om mp3's te downloaden. Je kon bijvoorbeeld ook via de site downloads vinden naar muziekbestanden. En dan klagen ze later single moms aan die via Kazaa, aangeboden door hunzelf, voor miljoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Voor de mensen die wél de config file kunnen vinden/aanpassen om zo via SickBeard NL-series/tv binnen te halen; waar moet ik dan aan denken? Enkele series/programma's van de publieke omroep, of ook series van de commerciele? Losse programma's of alleen series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piet91 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:15:
Voor de mensen die wél de config file kunnen vinden/aanpassen om zo via SickBeard NL-series/tv binnen te halen; waar moet ik dan aan denken? Enkele series/programma's van de publieke omroep, of ook series van de commerciele? Losse programma's of alleen series?
Elke serie welke bekend is bij thetvdb.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
schumi2004 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:16:
[...]

Elke serie welke bekend is bij thetvdb.com
Ah thanks. :) Jammer alleen dat ik de config file dus niet kan vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piet91 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:34:
[...]

Ah thanks. :) Jammer alleen dat ik de config file dus niet kan vinden...
Welke output krijg je als je een SSH sessie opzet naar je QNAP en het volgende commando geeft:

find / -name config.ini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
schumi2004 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:00:
[...]

Welke output krijg je als je een SSH sessie opzet naar je QNAP en het volgende commando geeft:

find / -name config.ini
Oké, laat ik eens proberen, dit gedaan: (zodra ik ben ingelogd via SSL) via start -> zoekbalk 'cmd' en dan typen in dat scherm "find / -name config.ini.

Maar dat geeft de fout: "Zoeken: ongeldige schakeloptie

Ja, ik ben een noob ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piet91 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:11:
[...]

Oké, laat ik eens proberen, dit gedaan: (zodra ik ben ingelogd via SSL) via start -> zoekbalk 'cmd' en dan typen in dat scherm "find / -name config.ini.

Maar dat geeft de fout: "Zoeken: ongeldige schakeloptie
Nee SSH, met putty of iets dergelijks.

http://wiki.qnap.com/wiki/How_to_SSH_into_your_QNAP_device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Thanks, dat ook geprobeerd maar die zegt ook geen config.ini gevonden te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 02-09 19:03
De locatie van config.ini van sick beard is toch doodeenvoudig te zien via het tabblad config?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
job schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:42:
De locatie van config.ini van sick beard is toch doodeenvoudig te zien via het tabblad config?
Dat klopt maar om ignore words toe te voegen of in dit geval te verwijderen moet je hem manual aan passen.

Vind het vaag dat hij via SSH de file niet gevonden kan krijgen, heb ook geen idee waar een QNAP dit plaats.

Als ik de qpkg open moet de file er toch echt zijn.

Kun je uit de logging niet ergens een install location vinden?

[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 28-12-2011 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
schumi2004 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:44:
Dat klopt maar om ignore words toe te voegen of in dit geval te verwijderen moet je hem manual aan passen.
Nee ik bedoel dat de locatie waar het bestand staat te vinden is als je op het tabblad config klikt.
config.ini

[ Voor 33% gewijzigd door job op 28-12-2011 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
job schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:48:
[...]
Nee ik bedoel dat de locatie waar het bestand staat te vinden is als je op het tabblad config klikt.
LOL, weer wat geleerd, kom eigenlijk nooit op dat blad :D
SB Version: alpha (master)
SB Config file: /usr/local/var/sickbeard/config.ini
SB Database file: /usr/local/var/sickbeard/sickbeard.db
SB Cache Dir: /usr/local/var/sickbeard/cache
SB Arguments: ['--daemon', '--pidfile', '/usr/local/var/sickbeard/sickbeard.pid', '--nolaunch']
SB Web Root:
Python Version: 2.6.6 (r266:84292, Oct 26 2011, 01:31:06) [GCC 4.2.1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
job schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:42:
De configuratie tabblad van SickBeard of Sab? Want daar kan misschien ook wel de fout liggen, als er geen map is toegewezen dat maakt hij misschien geen config file aan?

Bij Sab heb ik bijvoorbeeld geen mappen toegewezen voor "Map met gebruikers scripts", "Map met email sjablonen" en "Wachtwoorden bestand". Wél een map voor logging (sabnzbd/logs).

EDIT: op dat tabblad (waar je een screen van plaatst) staat bij mij "/share/MD0_DATA/.qpkg/SickBeard/config.ini". Maar die kan ik dus niet vinden, zowel met ssh als gewoon windows verkenner:
SB Version: alpha (master)
SB Config file: /share/MD0_DATA/.qpkg/SickBeard/config.ini
SB Database file: /share/MD0_DATA/.qpkg/SickBeard/sickbeard.db
SB Cache Dir: /share/MD0_DATA/.qpkg/SickBeard/cache
SB Arguments: ['-q', '--nolaunch']
SB Web Root:

Python Version:

2.6.7 (r267:88850, Jun 8 2011, 19:25:58) [GCC 4.2.3]

[ Voor 33% gewijzigd door Piet91 op 28-12-2011 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Piet91 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:51:
De configuratie tabblad van SickBeard of Sab?
Beide, maar jij moet opzoek naar het config bestand van Sickbeard.
Piet91 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:51:
EDIT: op dat tabblad (waar je een screen van plaatst) staat bij mij "/share/MD0_DATA/.qpkg/SickBeard/config.ini". Maar die kan ik dus niet vinden, zowel met ssh als gewoon windows verkenner.
Leg eens uit wat je exact allemaal in je ssh sessie doet, en wat voor resultaten je terug krijgt.
Windows verkenner kan er niet bij, dus die heb je niet nodig.

edit: als het jezelf makkelijker wil maken installeer je iets als winscp. Daarmee heb je een soort windows verkenner interface om een scp verbinding met je qnap te maken.

[ Voor 64% gewijzigd door job op 28-12-2011 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matery
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-08 16:49
Volgens mij gaat het bij niet helemaal goed met Subliminal en Periscope. Ik heb ze geïnstalleerd op mijn Win7 x86 laptop en laat ze mijn map met uitsluitend films scannen. Het zijn recente films.

Ik heb hem geïnstalleerd via deze handleiding http://koen-eijkemans.nl/archives/180

Periscope heeft 1 maal een keer een .srt gedownload. Beide programma's geven ook geen foutmeldingen meer. Zijn er meer mensen die dit hebben?

Ik ga het vanavond eens op Ubuntu uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Dikke update aan mijn LaSi script gedaan. Maraschino kan er nou mee geinstalleerd worden, en daarin kan geswitched worden tussen master en experimental branch. In de experimental branch zitten ook updates van mij, dus die kan als instabiel worden beschouwd :p

Daarnaast kan het script nu ook de apps verwijderen, of als je --purge of -p op de commandline meegeeft, purgen (wat inhoudt dat ook daemon en daemonsettingsfile verwijderd worden, en eventuele cronjobs die met het script zijn ingesteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
job schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:53:
edit: als het jezelf makkelijker wil maken installeer je iets als winscp. Daarmee heb je een soort windows
verkenner interface om een scp verbinding met je qnap te maken.
Hulde! _/-\o_ Ik heb - in iedergeval config.ini - gevonden met dat programma. Eens kijken of het mij lukt om een NL serie aan SickBeard toe te voegen. :9

EDIT: jammer alleen dat het aantal series nog erg weinig is. Je kan op thetvdb series toevoegen maar daarmee betekend niet dat als het er op staat dat je het kan binnenhalen. ;(
HyperBart schreef op woensdag 28 december 2011 @ 19:46:
Voor de geïnteresseerden, nzbs.org heeft tijdelijk zijn registraties opengegooid :)
Thanks. Aangemeld. :P

[ Voor 32% gewijzigd door Piet91 op 28-12-2011 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:36
Voor de geïnteresseerden, nzbs.org heeft tijdelijk zijn registraties opengegooid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
HyperBart schreef op woensdag 28 december 2011 @ 19:46:
Wauw, en het is weer dicht. Damnit!
Kijk ik een keer een paar uur niet hier, mis ik gelijk nzbs.org. Nzbs.org wordt inmiddels echt zo'n onbereikbaar walhalla voor mij... :(

[ Voor 22% gewijzigd door CarpeVentum op 28-12-2011 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Piet91 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 19:28:
EDIT: jammer alleen dat het aantal series nog erg weinig is. Je kan op thetvdb series toevoegen maar daarmee betekend niet dat als het er op staat dat je het kan binnenhalen. ;(
Tja, het moet natuurlijk wel op usenet staan, en door een indexeer website geindexeerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:36
NZBs.org doet nochtans gekke dingen bij mij, films binnen halen die foutief zijn: In Time haalde hij bv binnen als Spy Kids en dan iets met Time en nog "In" in de naam van de titel op nzbs.org...

Volgende keer zal ik een paar extra accounts registreren en ze hier voor een appel en een eitje verkopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
job schreef op woensdag 28 december 2011 @ 21:14:
[...]
Tja, het moet natuurlijk wel op usenet staan, en door een indexeer website geindexeerd zijn.
Mwah, dat komt er dus niet op te staan (was een sbs programma: Wat zou jij doen met die poen?, schijtprogramma maar een kennis kwam er in voor en ik zou wel graag die aflevering 3 willen hebben).

Ik gebruik nu nzb.su en nzbs.org (tenminste als dat goed is ingesteld, lijkt me wel). Zijn deze goed genoeg voor NL-series?: Hij heeft nog niets gevonden voor "Nederland van boven", meestal vindt hij het wel binnen een uur of wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:02

Royz

Kleurenblind!!

ik ben ook lid bij nzbs.org maar kan me niet herinneren dat daar een film vandaan is gekomen :P

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu een aantal dagen aan de gang met couchpotato, en t bevalt me op zich erg goed. Ik zou alleen graag willen dat films met nederlandse subs voorrang krijgen. Ik heb wel NL en dergelijke als voorrang woorden toegevoegd maar toch pakt hij gewoon de engelse versies als de NL versies wel op nzbmatrix staan.

Iemand enig idee hoe ik dit goed kan krijgen ? :)

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

:w

Nieuw in dit draadje, paar dagen geleden eens op geklikt en ik werd direct overvallen met een gedachte van "wow, hebben!". En ermee aan de slag gegaan, maar als volledige nieuwsgroepen noob kom ik er niet uit :(.

Ik heb locaal Sickbeard aan de praat gekregen, SABnzbd werkt, bij een "bliksems" goedkope service een maandabo afgesloten voor 4,50 euro om te proberen. Via grabit geprobeerd en het werkt; ik kan downloaden van de nieuwsgroep.

Ik heb in zowel Sickbeard als in SABnzbd de servers toegevoegd, en beiden geven een "test succesvol" als ik de server test. In Sickbeard heb ik gebruikersnaam en wachtwoord van SABnzbd toegevoegd, evenals de API sleutel. Toch lijkt Sickbeard niet met SABnzbd te communiceren; na het toevoegen van shows aan Sickbeard gebeurt er niets in SABnzbd. In Sickbeard staan de shows op "skipped", maar ook als ik ze wijzig naar "wanted" worden ze niet opgepikt.

Zowel de guide uit het Tweakblog als een bestand via google te vinden dat wordt gehost op de RUG server helemaal doorlopen, maar ik kom er niet uit :(. Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 06:43
Welke providers heb je bij Sickbeard aangevinkt en zijn ze wel handmatig bij die providers te vinden??

Anders eens even in je log kijken wat er aan de hand is, kopieer je log op pastebin o.i.d. als je er zelf niet uitkomt.

• Brickman
Voor Maraschino is er nu ook een Newznab module beschikbaar.
Laatste x items van Movies en TV worden nu weer gegeven (ook apart).

Zoek functie staat nog in de planning ;).

• Mar2zz
Goed bezig brickman!

Als het goed is mr kipling weer terug van holiday dus kon deze week wel snel gaan.
Ik heb mijn eigen repo even weggegooid en ben opnieuw begonnen, alles in kleine stapjes als pullrequest aan het toevoegen. Als ze te groot worden dan wordt de kans kleiner dat hij ze accepteert.

Ik maak gewoon voor alles een aparte branch als het niet met elkaar te maken heeft.

• Brickman
Mar2zz schreef op donderdag 29 december 2011 @ 20:39:
Goed bezig brickman!

Als het goed is mr kipling weer terug van holiday dus kon deze week wel snel gaan.
Ik heb mijn eigen repo even weggegooid en ben opnieuw begonnen, alles in kleine stapjes als pullrequest aan het toevoegen. Als ze te groot worden dan wordt de kans kleiner dat hij ze accepteert.

Ik maak gewoon voor alles een aparte branch als het niet met elkaar te maken heeft.
Had m'n eigen werk ook gedeeltelijk weg gegooid en in een versie fork geplaatst.
Verder leuk uitzoek werk ;). Aparte branches maken lukt nu ook :9

Morgen de search via js proberen te fixen.

• Mar2zz
Ja, veel uitzoekwerk inderdaad, vooral omdat ik nauwelijk python ken en github is ook vrij ingewikkeld. Maar maraschino is vrij toegankelijk doordat het zo modulair is opgebouwd. Dit wordt een geweldige alleskunner. En het is ook een stuk vlotter dan mediafrontpage. Ideaal doel om eens flink met python te stoeien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben benieuwd wat dit nieuws voor invloed gaat hebben op het gebruik van CP, SB etc:
nieuws: Hacker kraakt TheTVDB.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 16:38
Vraagje,
Ik heb de extra's in couchpatato aangezet. Die van Blueray.com en kiniapolis.com. Maar eigenlijk is er daar na niks gevonden....

Hebben jullie daar ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joppe113 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 12:19:
Vraagje,
Ik heb de extra's in couchpatato aangezet. Die van Blueray.com en kiniapolis.com. Maar eigenlijk is er daar na niks gevonden....

Hebben jullie daar ervaringen mee?
Je bedoelt die op basis van jaar en rating?

Zet maar eens op 2000 en rating 5.0 ;)
Loopt je wanted list zo vol :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zat eraan te denken om de Sickbeard-fork met geintegreerde Subliminal te installeren op mijn VPS (Virtual Private Server, staat in een datacenter). Mijn VPS draait namelijk wel Linux, aangezien je die fork niet fatsoenlijk aan de gang krijgt onder Windows. Een lokale Linux server draaien is helaas geen optie, ik heb momenteel al een Windows 'server' draaien (o.a. voor PRoCon en dat werkt alleen op Windows, de rest zou eventueel ook op Linux kunnen.). 1 lokale server is zat.

Aan deze constructie zitten echter nog wat haken en ogen.
Allereerst:
Hoe krijg ik dat Sickbeard automatisch de bestanden van mijn VPS overhevelt naar mijn lokale Windows Server? Bovendien heb ik maar beperkte ruimte op mijn VPS (15GB) dus hij zal ook automatisch bestanden moeten gaan weggooien op de schijf van de VPS.
Daarnaast zit je volgens mij nog met het grootste probleem en dat is hoe weet Sickbeard wat hij al heeft gedownload, ook al staat het niet meer op de HDD van de VPS waar Sickbeard dus op draait? Anders blijft ie steeds opnieuw hetzelfde downloaden....

Ik vraag me af of het uberhaupt mogelijk is. Ik hoop het wel, want ik wil dit gewoon aan de gang krijgen :P

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Obiter dictum schreef op donderdag 29 december 2011 @ 12:12:
Toch lijkt Sickbeard niet met SABnzbd te communiceren; na het toevoegen van shows aan Sickbeard gebeurt er niets in SABnzbd. In Sickbeard staan de shows op "skipped", maar ook als ik ze wijzig naar "wanted" worden ze niet opgepikt.
Dat is niet een conclusie de je kan trekken. Als er wanted staat dan zal sick beard gaan zoeken bij een search provider. Komt hij de serie tegen dan veranderd wanted in snatched (zie ook je history list in sick beard). Komt hij een serie niet tegen, dan blijft de serie op wanted staan.
Zowel de guide uit het Tweakblog als een bestand via google te vinden dat wordt gehost op de RUG server helemaal doorlopen, maar ik kom er niet uit :(. Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?
Vertel eens welke searchprovider je nu gebruikt? Zoals in de pdf op de rugserver staat, hoe meer searchproviders hoe groter de kans dat sickbeard je serie vindt.
Welke melding geeft sickbeard bij geforceerd zoeken (klikken op vergroot glas)?
Wat zegt de log van sickbeard?
Welke series probeer je te downloaden?? Voor Nederlandse series moet je namelijk nog het een en ander aanpassen.

edit: let dus op het verschil tussen een searchprovider, en een usenetprovider. :)
De usenetprovider downloadt je series, de searchproviders zoeken je series.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 30-12-2011 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Nu het spul tot aardig loopt hier (alleen NL-serie wil die nog niet vinden helaas...) heb ik een vraag over codecs. Ik neem aan dat je niet ergens kunt instellen welke video- (maar vooral) audio-codes je wil hebben, dus dat zal naderhand moeten worden omgezet. (Of nieuwe nzb maar dat duurt ook zo lang, plus het is de vraag of je het dan een functionerende codec heb)

Codecs is hier een klein probleem; alles speel ik af met onze LG tv en die ondersteunt geen DTS, wel Dolby Digital, HE-AAC-LC en HE-AAC, vandaar.

Nou wees iemand mij op dit programma (http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=20887) maar deze vind geen bestanden op een NAS, en om nou de mkv's van de NAS te halen, audio om te zetten en weer mkv's terugzetten :X

Overigens geld dit niet voor alle bestanden; bijna alles series werken perfect, en een aantal films ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Ik wens iedereen hier alvast een hele fijne jaarwisseling en een goed 2012 :D

Dat er maar een hoop downloaddingen geautomatiseerd mogen worden in 2012 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
En aanvulling op bovenstaande, ik heb handmatig wat filmpjes in de Multimedia/TV folder gezet met hun eigen folder, en nou geeft SickBeard continu errors (heeft verder geen invloed op binnenhalen van andere series ofzo):
2011-12-30 03:41:21.009532 SHOWQUEUE-REFRESH :: Unable to parse the filename /Qmultimedia/TV/Gears and tears/Gears.and.Tears aflevering 1.avi into a valid episode
Zal wel te maken hebben dat SickBeard per se alle videobestanden in seizoenen/afleveringen wil hernoemen? Valt dat uit te zetten/negeren?

En hij geeft dit soort fouten:
2011-12-30 03:41:23.751111 SHOWQUEUE-REFRESH :: Episode /Qmultimedia/TV/Two and a Half Men/Season 09/Two and a Half Men - S09E01 - Nice to Meet You, Walden Schmidt.mkv returned an exception: Couldn't find episode 9x1
:? Hij heeft alle afleveringen van deze tot dusverf al binnengehaald/verwerkt e.d. dus huh?

Tevens heb ik dus via die manier om NL series binnen te halen ook proberen te doen. Werkt allemaal goed behalve het feit dat het daadwerkelijk een serie binnenhaald (in mijn geval: Nederland van Boven).
Ik heb nzb.su en nzbs.org i.c.m. SunnyUsenet. Ik weet natuurlijk dat het niet direct binnen gaat halen en dat ik geduld moet hebben, maar ik heb het ook al een aantal dagen geleden als serie toegevoegd.
CarpeVentum schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 08:08:
Ik wens iedereen hier alvast een hele fijne jaarwisseling en een goed 2012 :D

Dat er maar een hoop downloaddingen geautomatiseerd mogen worden in 2012 ;)
En dat ook! Fijne jaarwisseling allemaal en moge dit spul nog veel leuker worden. 8)

[ Voor 29% gewijzigd door Piet91 op 31-12-2011 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Laat maar, niet goed gelezen

[ Voor 88% gewijzigd door UltraSub op 01-01-2012 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glopes
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-07 15:24
Nu zit ik toch even vast met een subliminal process scriptje in sickbeard.

In het sickbeard config.ini heb ik bij 'run extra script' gelinkt naar een .sh bestandje (in dezelfde folder als sickbeard) welke subliminal aanroept om een sub te downloaden. Dit is simpelweg hetgeen wat ik op de site van Mar2zz heb gelezen.

Nu kreeg ik het script alsmaar niet werkend, en bij de log stond er simpelweg:
Absolute path to script: /home/USER/.sickbeard/subliminal.sh

Script result: /home/USER/.sickbeard/subliminal.sh: line 3: subliminal: command not found
Hier is het vreemde(voor mij dan); Als ik sickbeard afsluit en vervolgens handmatig opstart dmv "python SickBeard.py" werkt het wel gewoon!
Executing command ['/home/USER/.sickbeard/subliminal.sh', [Details]

Absolute path to script: /home/USER/.sickbeard/subliminal.sh

Script result: **************************************************

Downloaded 2 subtitles

[nogmeer sub details]

Iemand een enkel idee? Rechten kwestie? Daemon kwestie? Ik zal wel iets fout hebben gedaan, maar wat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

job schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 17:58:
Vertel eens welke searchprovider je nu gebruikt? Zoals in de pdf op de rugserver staat, hoe meer searchproviders hoe groter de kans dat sickbeard je serie vindt.
Welke melding geeft sickbeard bij geforceerd zoeken (klikken op vergroot glas)?
Wat zegt de log van sickbeard?
Welke series probeer je te downloaden?? Voor Nederlandse series moet je namelijk nog het een en ander aanpassen.

edit: let dus op het verschil tussen een searchprovider, en een usenetprovider. :)
De usenetprovider downloadt je series, de searchproviders zoeken je series.
Danku, ik was in de veronderstelling dat search- en usenetprovider hetzelfde waren... Overigens toch goed nieuws; als ik Sickbeard geforceerd laat zoeken dan vindt hij, én stuurt hij downloads naar SABnzbd! Daar ging het dus gewoon verkeerd, hij zocht niet...

Helaas ben ik er nog niet; SABnzbd geeft voor elke download de melding

» URL ophalen mislukt; (Geen toegang tot nzbmatrix (error:invalid_login))

Wat vreemd is, want ik heb helemaal nergens nzbmatrix ingesteld als usenetprovider, alleen mijn eigen (lightningusenet), die bij de instellingen overigens ook goed staat ingesteld (verbinding testen lukt). Vandaag maar even verder rommelen, bedankt voor je post!

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Beste wensen allemaal :Y)

Kort vraagje; kan ik de Log van Headphones opschonen? Is nogal traag bij het refreshen, browser bevriest zelfs voor een seconde of 5. (17000 lines)

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:49

Wimo.

Shake and Bake!

Na een update ergens rond 16 dec werkt de rename functie van CP niet meer. Logfile:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
UnicodeDecodeError: 'ascii' codec can't decode byte 0xe2 in position 13: ordinal not in range(128)
    replaced = replaced.replace(u'<' + unicode(x) + u'>', unicode(r))
  File "/usr/local/var/couchpotato/app/lib/cron/renamer.py", line 491, in doReplace
    folder = self.doReplace(folderNaming, replacements)
  File "/usr/local/var/couchpotato/app/lib/cron/renamer.py", line 360, in renameFiles
    finalDestination = self.renameFiles(movie)
  File "/usr/local/var/couchpotato/app/lib/cron/renamer.py", line 105, in doRename
    self.doRename()
  File "/usr/local/var/couchpotato/app/lib/cron/renamer.py", line 61, in run
16:12:32 ERROR [     app.lib.cron.renamer] Traceback (most recent call last):
16:12:32 ERROR [     app.lib.cron.renamer] !!Uncought exception in renamer thread.
16:12:32 INFO  [     app.lib.cron.renamer] Trying to find a home for: family.guy.ita's.a.trap!.2010.bluray.1080p.dtsma.5.1.x264.dxva-framestor.mkv
16:12:31 INFO  [          app.lib.library] Unable to fetch audio/video details for /volume1/downloads/complete/films/Colombiana 2011 Unrated 1080p Bluray x264 ebp/colombiana 2011 unrated 1080p bluray x264-ebp.mkv
16:12:25 INFO  [          app.lib.library] Unable to fetch audio/video details for /volume1/downloads/complete/films/Die Hard 2 1990 BluRay 1080p x264 DTS dxva xander/Die.Hard.2.1990.BluRay.1080p.x264.DTS.dxva-xander.mkv

Wat doe ik hier fout?

Daarnaast heeft de reindexer functie van SB hier ook nog niet gewerkt op mijn Synology. Iemand anders last van?

ik denk dat het hier fout gaat :

IMDB - Searching for movie: repost final destination x264 1080

Maar hoe los ik het op ?!

[ Voor 10% gewijzigd door Wimo. op 01-01-2012 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Obiter dictum schreef op zondag 01 januari 2012 @ 14:59:
Helaas ben ik er nog niet; SABnzbd geeft voor elke download de melding

» URL ophalen mislukt; (Geen toegang tot nzbmatrix (error:invalid_login))

Wat vreemd is, want ik heb helemaal nergens nzbmatrix ingesteld als usenetprovider, alleen mijn eigen (lightningusenet), die bij de instellingen overigens ook goed staat ingesteld (verbinding testen lukt). Vandaag maar even verder rommelen, bedankt voor je post!
Vvoor nzbmatrix moet je een account hebben om nzb's te kunnen downloaden. nzbmatrix kost een paar pond en is dat zeker waard. Het is een erg actieve community en bijna alle recente Engelstalige films en series worden daar geindexeerd.

Aan je foutmelding te zien staat nzbmatrix aan. Desnoods eens aanvinken, opslaan, en vervolgens uitvinken.

[ Voor 16% gewijzigd door job op 01-01-2012 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 16:02
Wimo. schreef op zondag 01 januari 2012 @ 16:14:
Na een update ergens rond 16 dec werkt de rename functie van CP niet meer. Logfile:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
UnicodeDecodeError: 'ascii' codec can't decode byte 0xe2 in position 13: ordinal not in range(128)
    replaced = replaced.replace(u'<' + unicode(x) + u'>', unicode(r))
  File "/usr/local/var/couchpotato/app/lib/cron/renamer.py", line 491, in doReplace
    folder = self.doReplace(folderNaming, replacements)
  File "/usr/local/var/couchpotato/app/lib/cron/renamer.py", line 360, in renameFiles
    finalDestination = self.renameFiles(movie)
  File "/usr/local/var/couchpotato/app/lib/cron/renamer.py", line 105, in doRename
    self.doRename()
  File "/usr/local/var/couchpotato/app/lib/cron/renamer.py", line 61, in run
16:12:32 ERROR [     app.lib.cron.renamer] Traceback (most recent call last):
16:12:32 ERROR [     app.lib.cron.renamer] !!Uncought exception in renamer thread.
16:12:32 INFO  [     app.lib.cron.renamer] Trying to find a home for: family.guy.ita's.a.trap!.2010.bluray.1080p.dtsma.5.1.x264.dxva-framestor.mkv
16:12:31 INFO  [          app.lib.library] Unable to fetch audio/video details for /volume1/downloads/complete/films/Colombiana 2011 Unrated 1080p Bluray x264 ebp/colombiana 2011 unrated 1080p bluray x264-ebp.mkv
16:12:25 INFO  [          app.lib.library] Unable to fetch audio/video details for /volume1/downloads/complete/films/Die Hard 2 1990 BluRay 1080p x264 DTS dxva xander/Die.Hard.2.1990.BluRay.1080p.x264.DTS.dxva-xander.mkv

Wat doe ik hier fout?

Daarnaast heeft de reindexer functie van SB hier ook nog niet gewerkt op mijn Synology. Iemand anders last van?

ik denk dat het hier fout gaat :

IMDB - Searching for movie: repost final destination x264 1080

Maar hoe los ik het op ?!
Hij probeert een Family Guy te renamen, maar dat gaat niet helemaal goed. Ik denk dat het die apostrof is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Ik krijg trouwens bij Subliminal installatie een HTTP request failed error:
code:
1
git clone -b master https://github.com/Diaoul/subliminal.git /volume1/@appstore/subliminal

Is er iets veranderd daarin?

[ Voor 3% gewijzigd door CarpeVentum op 02-01-2012 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Piet91 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 23:20:
Mwah, dat komt er dus niet op te staan (was een sbs programma: Wat zou jij doen met die poen?, schijtprogramma maar een kennis kwam er in voor en ik zou wel graag die aflevering 3 willen hebben).

Ik gebruik nu nzb.su en nzbs.org (tenminste als dat goed is ingesteld, lijkt me wel). Zijn deze goed genoeg voor NL-series?: Hij heeft nog niets gevonden voor "Nederland van boven", meestal vindt hij het wel binnen een uur of wat.
NL series kan je niet zonder aanpassingen downloaden. In dit topic kan je wel vinden welk bestand je aan moet passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
job schreef op maandag 02 januari 2012 @ 13:09:
[...]
NL series kan je niet zonder aanpassingen downloaden. In dit topic kan je wel vinden welk bestand je aan moet passen.
... Als je op linux werkt. In Windows is dat zo makkelijk nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Yeah maraschino wordt straks makkelijk te installen op alle systemen. Ik had 'm independent gemaakt maar er is wat fout gegaan met de pullrequest daarvoor. Ik ga 'm vanavond overnieuw doen op verzoek van mrkipling en dan is na de merge maraschino een gevalletje van clonen en starten :)

Nog even wat mutsen aan commandline arguments en het is straks net zo te installen als couch sick en others.
Pagina: 1 ... 5 ... 64 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!