Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10 16:11
schumi2004 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 11:01:
[...]

Kan ook andere ARCH's maken als je wil.
Nadeel is wel dat ik nu wel zie dat hij problemen heeft met rechten op incomplete folder (unable to chmod) maar dat repareer ik wel en ik kon niet 1 op 1 de config overschrijven van 0.6.15, toen wilde SAB niet meer opstarten.
Als je een SPK van couchpotatoV2 kan maken wil ik die wel voor je testen hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-10 10:05
schumi2004 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:42:
Daarnaast heb ik de watchlist integratie van Trakt en IMDB nog niet geactiveerd zien worden, heb een flink stuk van mijn wanted films daarin staan maar zag het zonet nog niet erbij staan.
Wat betreft CPv2 en IMDB (Trakt gebruik ik niet) zie: http://help.couchpota.to/...not-showing-in-watch-list

In CPv2 wordt van een andere URL gebruik gemaakt.

Ik probeer vanuit de webinterface te updaten (als commando staat daar standaard git, maar heb ook al git pull gebruikt), maar dat lijkt niet echt lekker te werken.
Welke commando moet ik gebruiken? Gewoon zoals het daar staat (git) of iets anders? Heb nu geen toegang tot error log, maar bij de standaardpoging (git) duurt het heel lang en lijkt er niks te gebeuren.

[ Voor 0% gewijzigd door DeTjuk op 26-04-2012 11:50 . Reden: typo ]

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kalua schreef op donderdag 26 april 2012 @ 11:45:
[...]

Als je een SPK van couchpotatoV2 kan maken wil ik die wel voor je testen hoor..
Dat heb ik geprobeerd maar kreeg foutmelding, moet nog uitzoeken hoe het op te lossen.

EDIT:
Zou het me dan toch gelukt zijn
Afbeeldingslocatie: http://t.imgbox.com/aahB8RP7.jpg
http://dl.dropbox.com/u/6...tatoserver-20120426-1.spk

Files verplaats, klik hier

[ Voor 34% gewijzigd door schumi2004 op 27-04-2012 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik krijg vanuit de synocommunitys het nzbget pakket niet geinstalleerd
Hij kan het niet opstarten na install.
Hetzelfde had ik met een superzebulonpakket van sickbeard, en de pythoninstall van synocommunity
Blijkbaar zit er toch verschil in tussen de 2 ontwikkelaars, en hun inzet van tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

FreshMaker schreef op donderdag 26 april 2012 @ 12:16:
Ik krijg vanuit de synocommunitys het nzbget pakket niet geinstalleerd
Hij kan het niet opstarten na install.
Hetzelfde had ik met een superzebulonpakket van sickbeard, en de pythoninstall van synocommunity
Blijkbaar zit er toch verschil in tussen de 2 ontwikkelaars, en hun inzet van tools
Klopt zit ook verschil in. Synocommunity werkt bijvoorbeeld met Python 2.7 en zebulon met 2.6. Er wordt wel door dezelfde ontwikkelaars aan gesleuteld.
schumi2004 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 11:49:
[...]

Dat heb ik geprobeerd maar kreeg foutmelding, moet nog uitzoeken hoe het op te lossen.

EDIT:
[afbeelding]
Heb je deze nu compiled van synocommunity spksrc? Draait die in plaats van CPv1 of ernaast?

[ Voor 29% gewijzigd door Mystic Spirit op 26-04-2012 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mystic Spirit schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:37:
[...]

Klopt zit ook verschil in. Synocommunity werkt bijvoorbeeld met Python 2.7 en zebulon met 2.6. Er wordt wel door dezelfde ontwikkelaars aan gesleuteld.

[...]

Heb je deze nu compiled van synocommunity spksrc? Draait die in plaats van CPv1 of ernaast?
Van syno community en hij draait ernaast.

EDIT:
1 ding wat je niet moet doen is de data/log locatie aanpassen naar bv je usb share. Nu ik dat gedaan heb kan CP zijn data niet meer wegschrijven, leukste is nog wanneer ik hem weer origineel zet kan hij dat niet onthouden op 1 of andere manier.

[ Voor 22% gewijzigd door schumi2004 op 26-04-2012 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
schumi2004 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 11:49:
[...]

EDIT:
[afbeelding]
Let op! Als je deze wil updaten MOET je gebootstrapt zijn!

Als je deze zo installeerd krijg je constant een git error, ga in CPv2 naar settings, general tab(Show advanced settings aanvinken!). Onderaan staat "Git Command" met in de box als het goed is "git", verander dit naar "/opt/bin/git" en nu zijn de git errors weg en kun je deze gewoon updaten!

[ Voor 4% gewijzigd door Kalua op 26-04-2012 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kalua schreef op donderdag 26 april 2012 @ 15:00:
[...]

Let op! Als je deze wil updaten MOET je gebootstrapt zijn!

Als je deze zo installeerd krijg je constant een git error, ga in CPv2 naar settings, general tab(Show advanced settings aanvinken!). Onderaan staat "Git Command" met in de box als het goed is "git", verander dit naar "/opt/bin/git" en nu zijn de git errors weg en kun je deze gewoon updaten!
Nu je dat zo zegt zat ik te denken, had namelijk git ook ergens gezien. Hij heeft hem namelijk ook kunnen downloaden.

Als we commando nu veranderen naar?
/volume1/@appstore/couchpotatoserver/share/CouchPotatoServer/libs/git

Kan zelf even niet testen, even uitzoeken wat er mis gaat nadat ik locatie aangepast heb,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
schumi2004 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 15:03:
[...]

Nu je dat zo zegt zat ik te denken, had namelijk git ook ergens gezien. Hij heeft hem namelijk ook kunnen downloaden.

Als we commando nu veranderen naar?
/volume1/@appstore/couchpotatoserver/share/CouchPotatoServer/libs/git

Kan zelf even niet testen, even uitzoeken wat er mis gaat nadat ik locatie aangepast heb,
Je hebt gelijk, wordt inderdaad meegeleverd, heb het nu naar bovenstaande gewijzigt en dan werkt het ook gewoon.

Noob dat ik ben! was vergeten te restarten.. Ik krijg op bovenstaande locatie een permission denied
code:
1
2
[potato.core._base.updater] Failed using GIT updater, running from source, you need to have GIT installed. GitCommandFailedException: Command 'rev-parse HEAD' failed in /usr/local/couchpotatoserver/share/CouchPotatoServer (126):
/bin/sh: /volume1/@appstore/couchpotatoserver/share/CouchPotatoServer/libs/git: Permission denied

[ Voor 28% gewijzigd door Kalua op 26-04-2012 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Kalua schreef op donderdag 26 april 2012 @ 15:07:
Noob dat ik ben! was vergeten te restarten.. Ik krijg op bovenstaande locatie een permission denied
code:
1
2
[potato.core._base.updater] Failed using GIT updater, running from source, you need to have GIT installed. GitCommandFailedException: Command 'rev-parse HEAD' failed in /usr/local/couchpotatoserver/share/CouchPotatoServer (126):
/bin/sh: /volume1/@appstore/couchpotatoserver/share/CouchPotatoServer/libs/git: Permission denied
Dat komt me erg bekend voor, lijkt verrekte veel op de foutmelding die ik tegenkom op een debian install (openmediavault). Ik probeer 'gewoon' een (eventuele) update binnen te trekken mbv git. Zal bij thuiskomst log eens doorspitten.

Miscchien dat Ruud hier een licht op kan schijnen... O-)

[ Voor 4% gewijzigd door DeTjuk op 26-04-2012 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
hmm, kan nu ook niet meer op de pagina van CPv2 komen.. Pakket draait wel gewoon, log wordt netjes aangevult, maar de webserver lijkt het begeven te hebben. Heb al een keer gestopt en opnieuw gestart, maar helaas hielp dat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de gebruikers onder ons die al werkte met MobilePotato om bv films vanuit IMDB naar CP te sturen.

CouchForwarder maar dan met support voor CPv2 Google Play: Couch Forwarder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
schumi2004 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 19:02:
Voor de gebruikers onder ons die al werkte met MobilePotato om bv films vanuit IMDB naar CP te sturen.

CouchForwarder maar dan met support voor CPv2 Google Play: Couch Forwarder
Deze functionaliteit zit in principe toch ook in de IMDB app zelf? Door gebruik te maken van de watchlist functie, neemt CPv2 die films over. Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeTjuk schreef op donderdag 26 april 2012 @ 20:03:
[...]

Deze functionaliteit zit in principe toch ook in de IMDB app zelf? Door gebruik te maken van de watchlist functie, neemt CPv2 die films over. Of mis ik iets?
Ja daar heb je ook een punt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-10 12:43
sickbeard vraagje
Bij talkshows zoals the graham norton show heb ik gemerkt dat sickbeard "fout" zoekt
code:
1
 SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Searching NZBs.org for The Graham Norton Show - 2012.04.20 - Mark Ruffalo, Nicki Minaj, John Bishop and Rufus Wainwright

maar de eps zijn SxxExx genaamd dus hij vind ze niet.
Het vorige seizoen deed hij wel

Iemand die daar een weg rond weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
dafz0r schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 09:15:
sickbeard vraagje
Bij talkshows zoals the graham norton show heb ik gemerkt dat sickbeard "fout" zoekt
code:
1
 SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Searching NZBs.org for The Graham Norton Show - 2012.04.20 - Mark Ruffalo, Nicki Minaj, John Bishop and Rufus Wainwright

maar de eps zijn SxxExx genaamd dus hij vind ze niet.
Het vorige seizoen deed hij wel

Iemand die daar een weg rond weet?
In Sickbeard bij je serie naar 'Edit' gaan. Hij staat een vinkje "Air by date" met dit als uitleg "(check this if the show is released as Show.03.02.2010 rather than Show.S02E03) ". Ik zou even kijken of hij misschien aan staat.

[ Voor 4% gewijzigd door serhat op 27-04-2012 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-10 12:43
serhat schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 09:22:
In Sickbeard bij je serie naar 'Edit' gaan. Hij staat een vinkje "Air by date" met dit als uitleg "(check this if the show is released as Show.03.02.2010 rather than Show.S02E03) ". Ik zou even kijken of hij misschien aan staat.
SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Downloading episode

I will bear your children!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-10 14:24
Voor mensen met iOS, ik heb zojuist een super goede app gevonden:

http://lifehacker.com/590...t-every-usenet-user-needs

Precies wat ik al die tijd zocht, Couch/Sick beheren vanuit een app en ook controle over SabNZB. Je kunt in sickbeard al je series zien, upcoming episodes, series toevoegen, afleveringen downloaden. In Couch kun je ook gewoon films toevoegen en in SabNZB kun je NZB's toevoegen via een file, of via een zoekopdracht.

Denk dat vele er baat bij hebben. Werkt perfect. De prijs is 2 euro 39, misschien voor sommige te veel, maar voor mij persoonlijk niet. Kan nu alles regelen in een enkele app en het werkt tot nu toe vlekkeloos. Is voor iPad/iPhone.

Valt mee dat Apple het goed gekeurd heeft :)

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-10 14:45

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Hey, die app ken ik. :P

Was wel even een kick toen ik em op de frontpage van Lifehacker zag :o

[ Voor 61% gewijzigd door --MeAngry-- op 27-04-2012 13:06 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 15:50
--MeAngry-- schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:06:
Hey, die app ken ik. :P

Was wel even een kick toen ik em op de frontpage van Lifehacker zag :o
Pfuh.. rotapp ondersteund niet eens verschillende subdomeinen :P
Voor alle duidelijkheid.. GRAPJE.. ik vind het ook een erg leuke app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Nu we het toch over Qouch hebben: sinds kort heeft Headphones (iets wat lijkt op) een API. Betekent dat dat we binnenkort ook Headphones kunnen besturen via Qouch?

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anthirian schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:09:
Nu we het toch over Qouch hebben: sinds kort heeft Headphones (iets wat lijkt op) een API. Betekent dat dat we binnenkort ook Headphones kunnen besturen via Qouch?
Is dat geneuzel met Musicbrainz onderhand al afgelopen bij Headphones of is het nog steeds zo'n drama?

Anders wilde ik het wel weer eens een kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
voor zover ik weer loopt dat geneuzel nog steeds. Die onofficiële mirror (tbueter.com) is inmiddels weer uit de lucht en alleen MusicBrainz blijft niet lekker lopen, bij mij iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-10 10:14
Ik gebruik zelf al een paar jaar Sabnzbd/Sickbeard/Couchpotato voor mijn series en films tot grote tevredenheid.
Echter, ik maak me zelf niet zo druk om subtitles (kijk het meeste gewoon zonder subs).

Nu ben ik een HTPC voor een vriend aan het bouwen, die absoluut Nederlandse subs nodig heeft. Voor TVSeries heb ik AutoSub draaiend, dat werkt perfect, dus dat deel is 'opgelost' :9

Wat is nu de beste manier om ervoor te zorgen dat CouchPotato versies met NL Subs ophaalt?
Preferred keywords gebruiken (welke??) of is het aantikken van de Subtitles optie met language ingesteld als "nl, en" voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-10 17:31
kan je dan niet beter naar Subliminal kijken?

(en anders XBMC + subtitle pluggin, werkt ook wonderen ;))

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
coredalae schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:09:
kan je dan niet beter naar Subliminal kijken?
Werkt subliminal ook voor films dan? Ik dacht dat die ook voornamelijk (alleen?) series deed?
(en anders XBMC + subtitle pluggin, werkt ook wonderen ;))
Hij gebruikt al een tijdje MediaPortal, daar is hij mee bekend dus ik wil niet overstappen naar XMBC sorry :P
In MP is er ook een subtitle addon, maar mijn ervaring is dat er lang niet altijd subs gevonden worden (omdat er voor de release die CP heeft gedownload nu net geen subs op opensubtitles.org staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sleepie schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:06:
Ik gebruik zelf al een paar jaar Sabnzbd/Sickbeard/Couchpotato voor mijn series en films tot grote tevredenheid.
Echter, ik maak me zelf niet zo druk om subtitles (kijk het meeste gewoon zonder subs).

Nu ben ik een HTPC voor een vriend aan het bouwen, die absoluut Nederlandse subs nodig heeft. Voor TVSeries heb ik AutoSub draaiend, dat werkt perfect, dus dat deel is 'opgelost' :9

Wat is nu de beste manier om ervoor te zorgen dat CouchPotato versies met NL Subs ophaalt?
Preferred keywords gebruiken (welke??) of is het aantikken van de Subtitles optie met language ingesteld als "nl, en" voldoende?
CouchPotato v2 afwachten waar sub downloader in zit of alvast de public beta gaan draain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Enkele vragen:

1: Waarom heeft nzbget een draaiende web station nodig op een syno?
2: kan ik nzbget naast SABnzb draaien? ik wil het eerst testen, en dan later eventueel helemaal overstappen ivm minder resource gebruik
3: Ik draai nu alles van superzebulon met python 2.6.6-5. Kan ik 2.7.2-2 gewoon installeren en blijven mijn superzubulon pakketten dan nog werken?

De nieuwe python versie heb ik nodig voor CP v2, daar wil ik graag eens naar kijken namelijk

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:38
1. Omdat het op poort 80 draait. Waarom dat zo is weet ik niet.
2. waarom zou dat niet kunnen? werkt prima.. je kan sb/cp natuurlijk maar met 1 programma tegelijk laten werken.
3. Nope.. gaat mis. Gewoon even een backup maken van de config files en db files. sb/cp & sab verwijderen.
Vervolgens overstappen op de pakketen van synocommunity, config files en db terugzetten en klaar.

[ Voor 15% gewijzigd door job op 27-04-2012 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Dank je. Config files en database back-up ga ik naar kijken, daar heb ik nog geen idee van namelijk.

Uiteindelijk wil ik toch overstappen, dan kan ik het net zo goed nu doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 17:24:
CouchPotato v2 afwachten waar sub downloader in zit of alvast de public beta gaan draain.
Kan die sub downloader van v2 ook van bierdopje.com ondertitels binnenhalen? Zo niet, weet je misschien waar ze dan vandaan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 08:50:
[...]

Kan die sub downloader van v2 ook van bierdopje.com ondertitels binnenhalen? Zo niet, weet je misschien waar ze dan vandaan komen?
Geen idee waar het vandaan komt eigenlijk, zou je aan Ruud moeten vragen.
Ik verwacht zelf niet dat er iets van Bierdopje gedownload wordt aangezien bierdopje voor series is en couchpotato voor films.

Je zou ook kunnen kijken naar subliminal, deze doet het de laatste tijd perfect hier en het kan ook onder windows.

[ Voor 11% gewijzigd door schumi2004 op 28-04-2012 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriss1981
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10 13:10
De subtitle downloader in CP v2 == subliminal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nice, weten we dat ook weer.
Ben alleen nog benieuwd in hoevere deze straks in te stellen is. Nu kan ik zelf bepalen afzonderlijk van CP of SB hoe en wat subliminal doet. Ook zou ik, wil ik deze in CP gaan gebruiken, mijn manier van downloaden moeten gaan aanpassen. Downloads in download folder laten staan en ze door CP laten verplaatsen met alle bijkomende extras (en 1 nadeel imo) zoals renamer, subs, trailer download en notifications mogelijk te maken of direct de download op juiste plek laten uitpakken zoals ik nu doe.

Twijfel een beetje of ik dat wel wil, is namelijk weer een extra stap (lees lees/schrijf bewerkingen) na het download proces, CP moet de download extra verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 10:09:
Ik verwacht zelf niet dat er iets van Bierdopje gedownload wordt aangezien bierdopje voor series is en couchpotato voor films.
Nu ik een kop koffie op heb lijkt me dat inderdaad ook niet heel logisch 8)

Ik ga v2 installeren als hij uit de beta komt of wat stabiel is, wil er niet teveel werk van hebben, maar het gaat wel draaien op mijn nas het komende jaar is de planning.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2012 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 09:24
Moby schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 21:00:
Enkele vragen:

2: kan ik nzbget naast SABnzb draaien? ik wil het eerst testen, en dan later eventueel helemaal overstappen ivm minder resource gebruik
3: Ik draai nu alles van superzebulon met python 2.6.6-5. Kan ik 2.7.2-2 gewoon installeren en blijven mijn superzubulon pakketten dan nog werken?

De nieuwe python versie heb ik nodig voor CP v2, daar wil ik graag eens naar kijken namelijk
1) Webstation is nodig voor de interface van nzbget te serveren omdat de webinterface niet door nzbget wordt verzorgd.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:50
Heb CP2 nu ook draaien met de instructie van Brickman, dank daarvoor!

Ben benieuwd naar de subs afwikkeling. Dat werkt in v1 zeker niet soepel, ook met prefered words blijft dat lastig... Subs zeker niet altijd nodig, maar het is dan meer compleet voor eventuele visite dat mee kijkt.

[ Voor 14% gewijzigd door ChuckyDevil op 28-04-2012 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 10:36
Weet iemand hier misschien hoe het kan dat sickbeard van sommige series ineens geen nieuwe afleveringen ziet terwijl die wel zijn uitgezonden?

Ik heb dit bijvoorbeeld met The big bang theory en community, ik weet van myepisodes.com dat er nieuwe afleveringen zijn maar in sickbeard bij de show zelf ziet hij ze niet.

Een check bij tvrage laat me zien dat ze daar ook gewoon bekend zijn.

Hoe krijg ik sickbeard zover dat hij wel de juiste info van tvrage haalt?
De update optie bij de show zelf heb ik al geprobeerd, hij zegt dan niets te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Nasty Nate schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 20:03:
Weet iemand hier misschien hoe het kan dat sickbeard van sommige series ineens geen nieuwe afleveringen ziet terwijl die wel zijn uitgezonden?

Ik heb dit bijvoorbeeld met The big bang theory en community, ik weet van myepisodes.com dat er nieuwe afleveringen zijn maar in sickbeard bij de show zelf ziet hij ze niet.

Een check bij tvrage laat me zien dat ze daar ook gewoon bekend zijn.

Hoe krijg ik sickbeard zover dat hij wel de juiste info van tvrage haalt?
De update optie bij de show zelf heb ik al geprobeerd, hij zegt dan niets te vinden.
Hier geen enkel probleem. The Big Bang Theory is bij mij gewoon netjes binnen gekomen. Misschien even een force update doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:23
Ik heb CouchPotato nu zo'n 2 weken draaien en heb als test wat films gedownload, en dat werkt op zich best lekker. Ik heb alleen de volgende 'dingen' die ik niet begrijp:
  • Zoeken gaat vaak goed, de titel van de film wordt gevonden en ik klik op 'Add' waarna de film netjes tussen het lijstje met 'Snatched' verschijnt. Ik heb echter regelmatig dat er hele andere films als NZB aan mijn SABnzb worden gegeven. Dit lijkt mij erg vreemd. Ik heb het nu 2x gezien met bekende, recente films
  • Ik heb het forum door zitten lezen, maar kan geen duidelijk antwoord vinden. Is het mogelijk om op films te zoeken die sowieso NL subs hebben, bijvoorbeeld omdat je een originele DVD downloadt? Ik heb onder 'Extra' 'Language' aangevinkt en hier alleen nl ingevoerd. Ik heb echter nog nooit een film met NL subs kunnen downloaden. Ook hier heb ik weer getest met bekende/recente films.

3600 Wp | 12x AEG mono | SE3500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03:44

OMX2000

By any means necessary...

Heb Couchpotato V2 aan de praat, maar nu werkt volgens mij postprocessing met Sabnzbd een beetje magisch.

In Sabnzbd staat nergens mijn uiteindelijke movies map vernoemd, maar als ik via Couch download zie ik wel dat het bestand in mijn uiteindelijk movies map terecht komt. Ik zie ook niet bij de downloads die geqeued staan dat er een post processing script gebruikt wordt. ppdir is ingesteld in de UI van Couch en in sabnzbd is de script map ook geconfigureerd...

Iemand ervaringen hiermee? Bekende bug?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OMX2000 schreef op zondag 29 april 2012 @ 08:34:
Heb Couchpotato V2 aan de praat, maar nu werkt volgens mij postprocessing met Sabnzbd een beetje magisch.

In Sabnzbd staat nergens mijn uiteindelijke movies map vernoemd, maar als ik via Couch download zie ik wel dat het bestand in mijn uiteindelijk movies map terecht komt. Ik zie ook niet bij de downloads die geqeued staan dat er een post processing script gebruikt wordt. ppdir is ingesteld in de UI van Couch en in sabnzbd is de script map ook geconfigureerd...

Iemand ervaringen hiermee? Bekende bug?
Wat voor folder heeft de categorie movies in SABnzbd?
En in CPv2, wat heb je daar ingesteld onder Rename Downloaded Movies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Ik gebruik sickbeard qua functionaliteit naar alle tevredenheid momenteel echter heb ik wel een bijzonderheid. Het geheugengebruik ligt bij mij op 50MB continu, ik vind dat erg hoog. Search frequenty ligt momenteel op 240 minuten, dat zou toch acceptabel moeten zijn :?

Ik draai SB Version: alpha (master) en Python Version: 2.7.2+ (default, Dec 1 2011, 04:33:14) [GCC 4.6.2].

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-10 14:45

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Anthirian schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:09:
Dat is wel de planning ja. :) Eerst CPv2 ondersteuning maar in de appstore zien te krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door --MeAngry-- op 29-04-2012 16:37 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Hoe krijg ik Couchpotato zover dat ie ook DVD's uit m'n ./completed/movies directory haalt en wegzet bij de rest?

Ik heb onderstaande 3 'methodes' geprobeerd, maar hij doet er lekker niks mee :(
./completed/movies/film, the/video_ts/files
./completed/movies/film, the/files
./completed/movies/film, the/film.iso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laibr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:50
Iemand toevallig couchpotato v2 al vlot werkend gekregen op een ubuntu server?
Krijg het hier niet deftig werkend. :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 16:09
Is CPv2 ook al voor Windows beschikbaar ??? Kan het op de website couchpotatoapp.com nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

r3v0ss schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:29:
voor zover ik weer loopt dat geneuzel nog steeds. Die onofficiële mirror (tbueter.com) is inmiddels weer uit de lucht en alleen MusicBrainz blijft niet lekker lopen, bij mij iig.
Ja het lijkt nog zo te zijn. Ik heb er alleen niet zoveel last van, omdat ik mijn useragent heb aangepast naar de string die mijn browser ook gebruikt. Op die manier weet MusicBrainz het verschil niet tussen Chrome en Headphones, en blokkeren ze me dus ook niet.
--MeAngry-- schreef op zondag 29 april 2012 @ 16:37:
[...]

Dat is wel de planning ja. :) Eerst CPv2 ondersteuning maar in de appstore zien te krijgen.
Ik help het je hopen :)

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perejoseph
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-10 16:00
cOOlrUnnINgs schreef op zondag 29 april 2012 @ 20:35:
Is CPv2 ook al voor Windows beschikbaar ??? Kan het op de website couchpotatoapp.com nergens vinden.
https://github.com/RuudBurger/CouchPotatoServer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-09 15:50

MikeVM

- Baloo -

is NZBmatrix een goede search engine om betalend lid van te worden, of zijn er nog andere waar ik veel meer plezier van heb,

vroeger had ik mijn series sneller gevonden dan nu, nu duurt het altijd een dag langer voordat sickbeard ze vind, en dan ga ik handmatig de series zoeken, wat sickbeard zou moeten doen..

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeVM schreef op zondag 29 april 2012 @ 23:52:
is NZBmatrix een goede search engine om betalend lid van te worden, of zijn er nog andere waar ik veel meer plezier van heb,

vroeger had ik mijn series sneller gevonden dan nu, nu duurt het altijd een dag langer voordat sickbeard ze vind, en dan ga ik handmatig de series zoeken, wat sickbeard zou moeten doen..
Nee, newzbin schijnt de sh*t te zijn echter ben ik met matrix ook te vreden.

Vind alleen het betalings systeem ruk bij newzbin waar ik bij matrix life-time account heb.

[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 30-04-2012 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
schumi2004 schreef op maandag 30 april 2012 @ 00:09:
Vind alleen het betalings systeem ruk bij newzbin waar ik bij matrix life-time account heb.
ik hoop dat je nog iets langer dan 10 jaar mag leven anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Laatst online: 21:37

Kraz

Saving the world

Ik heb sinds 1,5 week ook CouchPotato en SickBeard draaien incl account bij NZBMatrix.

Werkt perfect.
*Volgende week toch maar even een donatie doen aan die gasten bij CP en SB. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
schumi2004 schreef op maandag 30 april 2012 @ 00:42:
[...]

En je wilt hier mee zeggen ?
Dat matrix accounts van 10 jaar heeft ( lifetime )
Maar is een héél fijne, ondanks hun restricties

geen microsoft en autodesk software = ban for life <en dat schijnt dan weer wel lifetime te zijn ;+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 10:20
*bump* :-(
tboheeren schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 10:36:
Ik had een vraagje ivm renaming in CouchPotato.
Er staat namelijk altijd een ongevraagde spatie voor het stukje <cd>.
Momenteel los ik dat op door Name Separator op dots te zetten en de volgende namings te gebruiken:
Folder: <thename> (<year>)
File: <group>.<thename>.<quality><cd>.<ext>
Dat geeft een goed resultaat voor file naming. Maar niet voor folders. Daar wil ik gewoon spaties gebruiken zodat het resultaat "The Big Lebowski (1998)" is en niet "The.Big.Lebowski.(1998)".

Iemand van jullie suggesties? Of wat prefereren jullie?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FreshMaker schreef op maandag 30 april 2012 @ 07:10:
[...]

Dat matrix accounts van 10 jaar heeft ( lifetime )
Maar is een héél fijne, ondanks hun restricties

geen microsoft en autodesk software = ban for life <en dat schijnt dan weer wel lifetime te zijn ;+
Ik denk dat we met 10 jaar wel toe komen, en het over 10 jaar er heel anders uit zal zien wat betreft usenet denk ik zo.
Newzbin is op jaarbasis toch bijna 20euro waar ik bij matrix uit mijn hoofd 7 euro kwijt was ofzo (voor 10 jaar dan).
Ik heb er geen klachten over en zie tot op heden nog geen reden om over te stappen naar newzbin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
ok, probleempje.. hopelijk heeft iemand een beter idee waar te gaan zoeken voor de oplossing.

Couchpotato.. hoort deze ook gewoon met DVD files overweg te kunnen? Ik heb nu nl. dat ie zowel video files als .iso's niet verwerkt. Ze blijven gewoon in de ./downloads/completer/movies directory staan ipv van verwerkt en verhuist te worden naar ./movies.

Couchpotato hoort toch gewoon overweg te kunnen met DVD's veronderstel'k? Dat individuele dvd files niet werkt zou'k nog kunnen inkomen, maar .iso files...

Mmm, raar.. blijkbaar houd ie niet alle DVD's tegen.. verschillende .iso DVD's zijn netjes gemoved naar de correcte directories..
Iemand een idee dan waarom dat niet bij alle DVD's gebeurd?

[ Voor 15% gewijzigd door witchdoc op 30-04-2012 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
Ik heb een keer 7 a 8 euro moeten betalen voor nzbmatrix. Afgelopen jaar geen problemen mee ondervonden. Zeker in combinatie met sick sab en couch een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreshMaker schreef op maandag 30 april 2012 @ 07:10:
ik ben daar al jaren klant, maar dit ken ik niet? Je bedoelt denk ik dat je die dingen niet mag aanmelden? Maar het nut van aanmelden zie ik nooit zo, ik heb daar in iedergeval geen tijd en zin in, dat laat ik anderen mooi doen :P

Ik heb zowel newzbin en nzbmatrix, hebben beide voor en nadelen. Newzbin is wat duurder, maar ach, gewoon in december meedoen aan de kerstactie en het is 50% van de prijs. Maar dan moet je al wel wat jaren klant zijn wil je voor een heel jaar met korting kunnen kopen. Ik gebruik beide sites al meerdere jaren, zijn dikke aanraders, zeker in combi met sickbeard.

nzbmatrix vind ik fijner voor series, newzbin voor films en software en games. En spotnet is top voor nederlands materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist ook NZBmatrix aangeschaft en ingesteld in couchpotato en sickbeard.
Er blijkt however iets niet te werken, want de teller op NZBmatrix blijft staan op 0 nzb's gedownload.

Ik krijg de volgende error in couchpotato, hij vind verder ook geen enkele film als ik alleen NZBmatrix ingesteld heb staan...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
ValueError: invalid literal for int() with base 10: ''
    id = int(self.gettextelement(nzb, "link").split('&')[0].partition('id=')[2])
  File "C:/Users/GEBRUI~1/AppData/Local/Temp/_MEI73482\app\lib\provider\yarr\sources\nzbmatrix.py", line 94, in find
09:54:56 ERROR [er.yarr.sources.nzbmatrix] Failed to parse XML response from NZBMatrix.com: Traceback (most recent call last):
09:54:56 INFO  [er.yarr.sources.nzbmatrix] Searching: https://rss.nzbmatrix.com/rss.php?username=*******&term=*******&apikey=*********&subcat=42&searchin=weblink&english=0
09:54:50 INFO  [lib.provider.movie.search] Getting extra movie info for Die Another Day.
09:54:49 INFO  [lib.provider.movie.search] Getting extra movie info for Casino Royale.
09:54:47 INFO  [lib.provider.movie.search] Getting extra movie info for Bruce Almighty.
09:45:36 ERROR [rovider.yarr.sources.x264] Failed to open http://85.214.105.230/x264/requests.php?release=Bruce+Almighty+1080p&status=FILLED&age=1300&sort=ID.
09:45:26 INFO  [rovider.yarr.sources.x264] Searching: http://85.214.105.230/x264/requests.php?release=Bruce+Almighty+1080p&status=FILLED&age=1300&sort=ID

Iemand ideeeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
De teller van nzbmatrix wordt niet geupdate door Sab Sick en Couch. Dus deze zal 0 blijven. Dat wordt alleen geupdate via de site van nzbmatrix zelf. Verder zie ik een xml fout in je log. Helaas heb ik daar geen idee over. Alles geüpdatet?

Edit:

Van de site NZBMatrix

Search Based RSS Disabled (Added: 30/Apr/2012)
We have had to take the step of temp disabling Search results based RSS. This is due to the amount of traffic apps like sickbeard are sending to the RSS server. Its causing massive CPU loads and database corruption. If you use sickbeard then we advise you to set your RSS rate down to 20-30 mins. We are working on a solution...

[ Voor 46% gewijzigd door ChuckyDevil op 01-05-2012 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:07
MikeVM schreef op zondag 29 april 2012 @ 23:52:

Apart, sickbeard index vind bij mij alles nagenoeg direct, en anders doen de andere newznab providers dit wel. Elke ochtend als ik mijn pc opstart begint hij vrolijk de series van de afgelopen nacht te downloaden.

Web-dl worden gewoon met minimale vertraging gedurende de dag gedownload (sickbeard checked per uur, nooit langer als de 2e poll)

Kan voor series iig geen reden bedenken voor een abbonement omdat de gratis alternatieven voor (bijna) alles werken.

Controleer je search frequency eens bij je instellingen, miischien staat de tijd tussen zoekopdrachten gewoon te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:55
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 10:08:
Ik heb zojuist ook NZBmatrix aangeschaft en ingesteld in couchpotato en sickbeard.
Er blijkt however iets niet te werken, want de teller op NZBmatrix blijft staan op 0 nzb's gedownload.

Ik krijg de volgende error in couchpotato, hij vind verder ook geen enkele film als ik alleen NZBmatrix ingesteld heb staan...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
ValueError: invalid literal for int() with base 10: ''
    id = int(self.gettextelement(nzb, "link").split('&')[0].partition('id=')[2])
  File "C:/Users/GEBRUI~1/AppData/Local/Temp/_MEI73482\app\lib\provider\yarr\sources\nzbmatrix.py", line 94, in find
09:54:56 ERROR [er.yarr.sources.nzbmatrix] Failed to parse XML response from NZBMatrix.com: Traceback (most recent call last):
09:54:56 INFO  [er.yarr.sources.nzbmatrix] Searching: https://rss.nzbmatrix.com/rss.php?username=*******&term=*******&apikey=*********&subcat=42&searchin=weblink&english=0
09:54:50 INFO  [lib.provider.movie.search] Getting extra movie info for Die Another Day.
09:54:49 INFO  [lib.provider.movie.search] Getting extra movie info for Casino Royale.
09:54:47 INFO  [lib.provider.movie.search] Getting extra movie info for Bruce Almighty.
09:45:36 ERROR [rovider.yarr.sources.x264] Failed to open http://85.214.105.230/x264/requests.php?release=Bruce+Almighty+1080p&status=FILLED&age=1300&sort=ID.
09:45:26 INFO  [rovider.yarr.sources.x264] Searching: http://85.214.105.230/x264/requests.php?release=Bruce+Almighty+1080p&status=FILLED&age=1300&sort=ID

Iemand ideeeen?
Ja, de RSS van NZBmatrix ligt eruit:

http://nzbmatrix.info/

Mijn series kwamen vanochtend ook niet binnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

If you use sickbeard then we advise you to set your RSS rate down to 20-30 mins. We are working on a solution...
Waar stel je dat in? Ik kan nergens die optie vinden?

Is dat de Search Frequency misschien? Moet je die dan nu op 20 minuten zetten? Ik had hem op 480 minuten staan, maar weet niet zeker of dat de standaardinstelling is of dat ik dat wel een goede instelling vond (in verband met in slaap gaan van mijn nas).

Ik snap niet helemaal waarom hij op 20 minuten moet, dat lijkt me ook niet logisch als die rss feed al zo druk is.

[ Voor 129% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2012 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 18:10:
[...]

Waar stel je dat in? Ik kan nergens die optie vinden?

Is dat de Search Frequency misschien? Moet je die dan nu op 20 minuten zetten? Ik had hem op 480 minuten staan, maar weet niet zeker of dat de standaardinstelling is of dat ik dat wel een goede instelling vond (in verband met in slaap gaan van mijn nas).

Ik snap niet helemaal waarom hij op 20 minuten moet, dat lijkt me ook niet logisch als die rss feed al zo druk is.
Dat is hem inderdaad. Dat heb jij zelf gedaan denk ik. Bij mij staat het op 60 in ieder geval. Kan mij voorstellen dat mensen het op het minimum zetten omdat ze te hebberig zijn (minimum = 10 minuten).

Ik zocht net zelfs op google en zag dat iemand vroeg of het limiet binnen Sickbeard niet weg kon.. Meneer wilde het liefst deze op 2-3 minuten zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
serhat schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 19:00:
[...]

Dat is hem inderdaad. Dat heb jij zelf gedaan denk ik. Bij mij staat het op 60 in ieder geval. Kan mij voorstellen dat mensen het op het minimum zetten omdat ze te hebberig zijn (minimum = 10 minuten).

Ik zocht net zelfs op google en zag dat iemand vroeg of het limiet binnen Sickbeard niet weg kon.. Meneer wilde het liefst deze op 2-3 minuten zetten :P
Die is niet goed bij z'm hoofd als je mij vraagt. Zelf heb ik hem ook op 480 minuten, meer als zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik laat hem maar op 480 minuten staan. Ik heb newzbin ook als alternatief in sickbeard staan, dus volgens mij komen mijn series hoe dan ook wel een keer binnen. Ik kan het wat lastig zien omdat ik web-dl's verkies boven hd tv uitzendingen en die komen altijd wat willekeurig binnen en niet op dezelfde dag als uitzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

schumi2004 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 19:08:
[...]

Die is niet goed bij z'm hoofd als je mij vraagt. Zelf heb ik hem ook op 480 minuten, meer als zat.
Ik heb die van mij op 1440 staan. Dat is één keer per dag. Dat vindt ik vaak zat. Liever nog zou ik een scheduler zien i.p.v. een interval timer. Dat werkt volgens mij handiger dan de interval timer want die lijkt per dag toch iets te verschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mystic Spirit schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 19:22:
[...]

Ik heb die van mij op 1440 staan. Dat is één keer per dag. Dat vindt ik vaak zat. Liever nog zou ik een scheduler zien i.p.v. een interval timer. Dat werkt volgens mij handiger dan de interval timer want die lijkt per dag toch iets te verschuiven.
Schediuler zou ik ook willen ja, 8 uur smorgens en 7 uur savonds bv. dat gaat nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan het liefst die schedular in de DSM software zodat je alle packages kan instellen. Dus aangaan en uitgaan op een bepaalde tijd, al die packages die ik gebruik voor downloaden gaan dan ook gelijk aan de slag. Dan is gelijk die wens voor een schedular voor mijn autosub programma opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:39
Ik kan geen mappen selecteren bij de Renamer van CouchPotato.. Iemand anders die dit probleem ook heeft, en eventueel weet hoe het op te lossen is?

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/6604399/Screen%20Shot%202012-05-01%20at%2020.13.09.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

schumi2004 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 19:25:
[...]

Schediuler zou ik ook willen ja, 8 uur smorgens en 7 uur savonds bv. dat gaat nu niet.
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 19:37:
En dan het liefst die schedular in de DSM software zodat je alle packages kan instellen. Dus aangaan en uitgaan op een bepaalde tijd, al die packages die ik gebruik voor downloaden gaan dan ook gelijk aan de slag. Dan is gelijk die wens voor een schedular voor mijn autosub programma opgelost.
Hmm als ik deze twee ideeën combineer dan moeten we toch iets kunnen maken dat dit voor ons doet. Zowel SB als CP resetten de interval na een force check. Dan moet er toch iets van een scriptje te schrijven zijn die beide triggers aanroept op dezelfde tijd? Dan moet je alleen de interval langer instellen als de scheduler en zijn we rond.

Zal ik eens even op broeden. Ik ben geen programmeur, maar dit zou toch moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Wat jullie zeggen over de Search Frequency klopt wel. Heb de mijne ook maar even opgehoogd. Denk eigenlijk dat Sickbeard ook vrij efficient is eigenlijk. Niet zoeken terwijl de episode ook nog niet is uitgezonden in Amerika.. Ik kan mij voorstellen dat Couch dat niet echt kan, waardoor die wel heel onefficient bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mystic Spirit schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 20:29:
[...]

[...]

Hmm als ik deze twee ideeën combineer dan moeten we toch iets kunnen maken dat dit voor ons doet. Zowel SB als CP resetten de interval na een force check. Dan moet er toch iets van een scriptje te schrijven zijn die beide triggers aanroept op dezelfde tijd? Dan moet je alleen de interval langer instellen als de scheduler en zijn we rond.

Zal ik eens even op broeden. Ik ben geen programmeur, maar dit zou toch moeten kunnen.
Zie al wel 1 nadeel en dat is wanneer ze allemaal tegelijk starten de load flink kan worden, denk niet dat mijn DS dat leuk zal vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Mirx_NL schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 17:58:
[...]

Apart, sickbeard index vind bij mij alles nagenoeg direct, en anders doen de andere newznab providers dit wel. Elke ochtend als ik mijn pc opstart begint hij vrolijk de series van de afgelopen nacht te downloaden.

Web-dl worden gewoon met minimale vertraging gedurende de dag gedownload (sickbeard checked per uur, nooit langer als de 2e poll)

Kan voor series iig geen reden bedenken voor een abbonement omdat de gratis alternatieven voor (bijna) alles werken.

Controleer je search frequency eens bij je instellingen, miischien staat de tijd tussen zoekopdrachten gewoon te lang.
als ik nu op het vergrootglas klik, van series die vorige nacht uitgezonden zijn, dan vind hij niets,
series van die op 29 en 30 april uitgezonden zijn, die vind hij nog niet :)

dit krijg ik bij de errors
code:
1
2
3
2012-05-01 23:04:12.364000 SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Error loading Sick Beard Index URL: (, URLError(error(10060, 'A connection attempt failed because the connected party did not properly respond after a period of time, or established connection failed because connected host has failed to respond'),), ) - [Errno 10060] A connection attempt failed because the connected party did not properly respond after a period of time, or established connection failed because connected host has failed to respond
2012-05-01 23:04:32.489000 SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Error while searching NZBMatrix, skipping: NZBMatrix.com RSS 2.0 en NZBMatrix.com RSS Feed - Usenet http://nzbmatrix.com Copyright 2012 NZBMatrix Tue, 01 May 2012 23:04:24 +0200
2012-05-01 23:08:06.412000 SEARCHQUEUE-BACKLOG-75382 :: Error while searching NZBMatrix, skipping: NZBMatrix.com RSS 2.0 en NZBMatrix.com RSS Feed - Usenet http://nzbmatrix.com Copyright 2012 NZBMatrix Tue, 01 May 2012 23:07:58 +0200

providers zijn: J1nx,nzbmatrix,Sickbeard index, wombles index

kan dit komen doordat windows server 2008 webpaginas blokkeert? ik heb dit eerder al uitgezet, toen kreeg ik minder foutmeldingen, maar nog steeds niet het gewenste resultaat (wat ik vroeger wel had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:55
Ik heb een vraagje over CPv2.

Ik wil voor de renamer de folder: /volume1/video/Downloads/Incomplete instellen, en voor de complete folder: /volume1/video/Downloads/Complete , maar omdat het invulvenster bij de renamer niet toestaat dat je erin typt krijg ik dat niet voor elkaar. Ik krijg alleen een leeg venster als ik eenmaal in de map Downloads zit, ook als ik die 5 minuten laat staan:
Afbeeldingslocatie: http://www.julianneef.nl/dump/Schermafbeelding%202012-05-01%20om%2023.26.13.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Problems solved
laatste probleem was dat ik bij alle series Quality:720p had geselecteerd, maar HD niet, HD is blijkbaar gelijk aan 720p,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Moby schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 21:00:
Enkele vragen:

2. Dat ben ik nu ook aan het doen. SABnzbd draait bij mij nog, NZBget 'draait' bij mij maar blijf de melding Server is sleeping krijgen. Al opnieuw geïnstalleerd, herstarten etc etc maar ik krijg hem maar niet wakker!
CPV2 heb ik ook al draaien (naast de oude versie). Die werkt verder goed maar moet ik nog even mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
erikafoort schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 10:14:
[...]

2. Dat ben ik nu ook aan het doen. SABnzbd draait bij mij nog, NZBget 'draait' bij mij maar blijf de melding Server is sleeping krijgen. Al opnieuw geïnstalleerd, herstarten etc etc maar ik krijg hem maar niet wakker!
Zolang er niets is om te downloaden geeft NZBget Server is sleeping weer. Dat is geen fout hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Niet online
Kalua schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 10:25:
[...]
Zolang er niets is om te downloaden geeft NZBget Server is sleeping weer. Dat is geen fout hoor.
Ik heb natuurlijk een nzb handmatig geupload naar NZBget om te testen!

Edit, deze nzb net even getest in SABnzbd, daar werkt ie gewoon goed.

[ Voor 11% gewijzigd door erikafoort op 02-05-2012 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 20:32:
[...]

Zie al wel 1 nadeel en dat is wanneer ze allemaal tegelijk starten de load flink kan worden, denk niet dat mijn DS dat leuk zal vinden.
Ik merk dat inderdaad wel, als ik alles tegelijk start en sickbeard gaat series verzamelen, dan klopt mijn sabnzbd elke keer en gaat hij gewoon uit. En dat heb je dan niet door, pas de volgende dag.

Maarja, voor de rest super tevreden, het komt maar 1 keer per 2 weken voor en ik kijk toch vaak om de dag of alles meegepakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Zou er iemand de synocommunity repository willen toevoegen aan de threadstart? Misschien ook een linkje naar CP2 install scripts?

Enkele weken geleden had ik mn schoonbroer op bezoek. Hij zag hoe gemakkelijk ik films series & muziek downloade en afspeelde. Dit met als gevolg dat ik van scratch alles zal installeren bij zijn thuis. Het enige wat hij aangeschaft heeft is een synology ds212j met twee 2TB schijfjes. Het doel (net zoals bij mijn thuis) is eenvoudig: met zo weinig mogelijk clicks/acties een film, serie of muziek downloaden en afspelen. Eergisteren had ik een planning opgemaakt en al vlug kwam ik aan een hele lijst. Enkele topics waren initiële configuratie van de NAS met nodige services, installatie & config van alle packages in dit topic inclusief externe USB stick voor logbestanden, nieuwsserver registratie, nieuwsprovider registratie, netwerkconfiguratie zodat alles correct gedeeld wordt, configuratie van DDNS voor controle op afstand, configuratie android & iOS apps voor mobile control, Jailbraking ATV2 + installeren XBMC, configureren XBMC, etc. Mijn vraag naar jullie: is het interessant om alles eens overzichtelijk uit te schrijven in één grote manual? Uiteraard weet ik dat er aparte manuals te vinden zijn voor elk van deze topics, maar voor starters is dit misschien wel een leuk hulpje?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Laatst online: 18:32
erikafoort schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 10:33:
[...]

Ik heb natuurlijk een nzb handmatig geupload naar NZBget om te testen!

Edit, deze nzb net even getest in SABnzbd, daar werkt ie gewoon goed.
Ik had het ook, bleek een rechten probleem op mijn nzb map te zijn.
Ik heb overigens voor Sab en Nzbget wel een aparte watchfolder, anders gaan ze vechten om de nzb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Niet online
Dromer schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 10:53:
[...]
Ik had het ook, bleek een rechten probleem op mijn nzb map te zijn.
Ik heb overigens voor Sab en Nzbget wel een aparte watchfolder, anders gaan ze vechten om de nzb
Ondertussen chmod -R 777 gedaan op die directory. Mocht ook niet helpen.
Het was de bedoeling dat SABnzbd op termijn niet meer gebruikt gaat worden, deze haalt het op de 2411+ net wel/net niet om 50mb/s vol te trekken en tussen 1 mei en 15 mei krijg ik 100mb/s. Lijkt me leuk om daar gebruik van te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:07
MikeVM schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 02:07:
Problems solved
laatste probleem was dat ik bij alle series Quality:720p had geselecteerd, maar HD niet, HD is blijkbaar gelijk aan 720p,
Mooi dat je het gevonden hebt.

Ik heb zelf voor 95% van de series (sommige zijn er alleen in SD) custom quality ingesteld staan, en dan bij initial download hdtv+720p web-dl en bij archive 720p web-dl.

Als ik direct wil kijken is er dan gelijk iets, en anders wordt het vervangen door web-dl wat ik in de meeste gevallen toch wel iets lekkerder vind (geen reclame, transmissueglitches, en logo's versus soms slechter geluid en subs iets later)

Klein nadeel van de intial-archive functie is wel dat je de episode in sickbeard handmatig op archive moet zetten nadat je de hdtv versie hebt gekeken omdat hij anders alsnog de web-dl naar binnen trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tboheeren schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 10:42:
Zou er iemand de synocommunity repository willen toevoegen aan de threadstart? Misschien ook een linkje naar CP2 install scripts?

Enkele weken geleden had ik mn schoonbroer op bezoek. Hij zag hoe gemakkelijk ik films series & muziek downloade en afspeelde. Dit met als gevolg dat ik van scratch alles zal installeren bij zijn thuis. Het enige wat hij aangeschaft heeft is een synology ds212j met twee 2TB schijfjes. Het doel (net zoals bij mijn thuis) is eenvoudig: met zo weinig mogelijk clicks/acties een film, serie of muziek downloaden en afspelen. Eergisteren had ik een planning opgemaakt en al vlug kwam ik aan een hele lijst. Enkele topics waren initiële configuratie van de NAS met nodige services, installatie & config van alle packages in dit topic inclusief externe USB stick voor logbestanden, nieuwsserver registratie, nieuwsprovider registratie, netwerkconfiguratie zodat alles correct gedeeld wordt, configuratie van DDNS voor controle op afstand, configuratie android & iOS apps voor mobile control, Jailbraking ATV2 + installeren XBMC, configureren XBMC, etc. Mijn vraag naar jullie: is het interessant om alles eens overzichtelijk uit te schrijven in één grote manual? Uiteraard weet ik dat er aparte manuals te vinden zijn voor elk van deze topics, maar voor starters is dit misschien wel een leuk hulpje?
Ik zou er niet aan beginnen als ik jouw was. Heb al verschillende bestaande docjes voorbij zien komen m.b.t. configuratie SAB, CP en SB etc. Tegenwoordig wordt nagenoeg alles in kant en klare packages aangeleverd dus daar hoef je het ook niet voor te doen (ik kijk even naar de Synology kant van dit alles)
Accountjes maken snapt iedereen wel dat gebeuren moet blijft er verder niet veel over dacht ik zo. Zonde om wiel nog eens uit te vinden toch?

EDIT:
Heb even op handleiding gezocht en even snel wat linkjes gepakt.

http://www.mobile-harddis...eren-op-een-synology-nas/
http://img864.imageshack....ickbeardinstallationo.pdf
http://www.binaries4all.nl/sabnzbd/

[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 02-05-2012 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
erikafoort schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 11:36:
[...]

Ondertussen chmod -R 777 gedaan op die directory. Mocht ook niet helpen.
Het was de bedoeling dat SABnzbd op termijn niet meer gebruikt gaat worden, deze haalt het op de 2411+ net wel/net niet om 50mb/s vol te trekken en tussen 1 mei en 15 mei krijg ik 100mb/s. Lijkt me leuk om daar gebruik van te kunnen maken.
uh? was de 'traagheid' van sabnzb niet het gevolg van (te) weinig geheugen?
De DS2411+ kan tot 3GB aan dus dat zou toch geen probleem meer mogen zijn? Of is het toch de cpu die te traag wordt bij +50Mbps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Bij mij is het iig de CPU (Syno 411) bij een 50Mbit lijn. Geheugen is eigenlijk nooit een probleem.

Ik zag wel dat het geheugengebruik van SABnzb iets oploopt na een paar dagen, daarom laat ik hem elke week even opnieuw opstarten.

[ Voor 4% gewijzigd door Moby op 02-05-2012 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 10:40:
[...]

Ik merk dat inderdaad wel, als ik alles tegelijk start en sickbeard gaat series verzamelen, dan klopt mijn sabnzbd elke keer en gaat hij gewoon uit. En dat heb je dan niet door, pas de volgende dag.

Maarja, voor de rest super tevreden, het komt maar 1 keer per 2 weken voor en ik kijk toch vaak om de dag of alles meegepakt wordt.
Ik heb de scheduler van de Diskstation op uitschakelen staan, tussen 2u en 7u
Verder een schedule aan SABnzb toegevoegd dat hij 'pas' om 8u weer verder gaat met downloaden ( tot 01:u dan pauze )

Bij opstarten gaar SB inderdaad de series van de afgelopen nacht opzoeken, en zet ze dan door naar SABnzb, maar die begint dus pas om 8u, evt oudere afleveringen ( van de avond ervoor ) staan dan nog/al in de queu

De searchinstelling van SB staan bij mij ook op 360min, ontlasting van de server, maar ook van de eigen voorziening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant, ik ga het ook zo eens proberen, ik zit nu wat bij te houden op welke tijden die download en gisteren was dat om 01:00 in de nacht en om 19:00 in de avond, voorheen was dat midden in de nacht. Die schedular in sabnzbd kende ik niet, dat is ook handig. Dan kom ik al een heel eind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neorec
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-04 23:11
hallo,

ik heb zins vandaag couch potato geinstalleerd op mijn synology, ik had python en sabnzbd er al opstaan,
daarna heb ik een aantal films toegevoegd aan de wanted lijst waarvan ik zeker weet dat die al op 720p uitzijn.
maar elke keer als ik force check doe krijg ik deze foutmelding:

18:54:12 ERROR [ app.lib.provider.rss] Error parsing RSS. syntax error: line 1, column 0
18:54:02 INFO [er.yarr.sources.nzbmatrix] Searching: https://rss.nzbmatrix.com/rss.php?...................

als ik de link handmatig kopieer die in de log staat en in Explorer plak krijg ik gewoon de website te zien met die betreffende film, weten jullie waar het aan kan liggen ??

versie:
python: 2.6.6.4
couchpotato v3.0
sabnzbd 0.6.15-2

alvast bedankt,
Neorec

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 18:32:
Interessant, ik ga het ook zo eens proberen, ik zit nu wat bij te houden op welke tijden die download en gisteren was dat om 01:00 in de nacht en om 19:00 in de avond, voorheen was dat midden in de nacht. Die schedular in sabnzbd kende ik niet, dat is ook handig. Dan kom ik al een heel eind!
Met CPv2 kun je ook specifiek aangeven wanneer hij iets moet doen (Searcher- Cronjob). Kan me niet herinneren of SB ook zoiets heeft, dacht het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Misschien een beetje offtopic hier maar ik wil het toch even kwijt. Men vader heeft sinds kort een iPad3 aangeschaft. Ikzelf ben een echt google fanboy maar nu begint het toch wat tegen te zitten :-(.
Wanneer ik de Qouch app vergelijk met MediaDog of NzbUnity dan kun je na enkele minuten concluderen dat de laatste twee voor android absolute bucht zijn. Ik testte ze op mijn Asus Transformer. Bij qouch verloopt de configuratie super logisch. Een enkele host voor de 3 apps (zoals het waarschijnlijk ook altijd is) en autofetch API. Bij de andere apps kan ik dit manueel beginnen intikken ofwel kopiëren en plakken. En dan komt het grootste voordeel van Qouch: de interface. Super eenvoudig zoals het hoort op zowel iPad als iPhone. Bij Mediadog en NzbUnity zit je weeral met een gestrechte phone-app. Wanneer gaan de android developers nu ook eens moeite doen om ook een interface te bouwen voor de tablets? Hoedanook: een dikke proficiat aan MeAngry. A job well done.

EDIT:
Q: Hello

I was wondering if you had any plans to improve the lay-out of nzb unity for android tablets? Kinda like qouch on ipad?

Thans for any response!

A: Hi, yes.
I would like to setup a tablet layout but as I'm only developing this as a hobby in my spare time and there's a stack of things I need to get in first, it probably won't be for a while.
Sorry I can't give you a better answer.

[ Voor 17% gewijzigd door tboheeren op 03-05-2012 07:42 ]

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Niet online
witchdoc schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:15:
[...]
uh? was de 'traagheid' van sabnzb niet het gevolg van (te) weinig geheugen?
De DS2411+ kan tot 3GB aan dus dat zou toch geen probleem meer mogen zijn? Of is het toch de cpu die te traag wordt bij +50Mbps?
Er zit 3GB geheugen in :-)
SABnzb is gewoon 'traag', ik haal net iets meer als 5MB/s.

Maar hiermee los ik de problemen van mijn sleeping NZBget niet op :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Heeft iemand toevallig een idee waarom Sabnzb+ de geschiedenis niet meer aanvult met binnen gehaalde/verwerkte downloads?
M'n laatste download in de geschiedenislijst is van 24 februari, klopt natuurlijk van geen hout.

Instelling ofzo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-10 16:30
neorec schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 19:16:

18:54:12 ERROR [ app.lib.provider.rss] Error parsing RSS. syntax error: line 1, column 0
18:54:02 INFO [er.yarr.sources.nzbmatrix] Searching: https://rss.nzbmatrix.com/rss.php?...................

als ik de link handmatig kopieer die in de log staat en in Explorer plak krijg ik gewoon de website te zien met die betreffende film, weten jullie waar het aan kan liggen ??
Ik heb hetzelfde probleem. Dit heeft weinig met instellingen te maken, maar meer met de rssfeed van nzbmatrix. www.nzbmatrix.info toont de status, en deze is op dit moment gewoon goed. Ik weet ook niet waar het probleem vandaan komt.

Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Korte vraag m.b.t. metadata en Sickbeard.

Welk metadata type kan ik het beste gebruken? Ik heb een PC, Synology nas en WDTV live mediaspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freakster86 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 08:36:
Korte vraag m.b.t. metadata en Sickbeard.

Welk metadata type kan ik het beste gebruken? Ik heb een PC, Synology nas en WDTV live mediaspeler.
war dacht je van WDTV in het pull down menu van SB?
Ik neem aan dat je WDTV met de data om moet gaan of niet?
Pagina: 1 ... 27 ... 64 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!