Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acehighhugo
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 20:41
Ik ben me nu al uren dood aan het staren op allerlei commentaren en ik zie door de bomen even het bos niet meer, vandaar deze post.

Ik ben een nieuwe XBMC-gebruiker en ben er nog niet helemaal in thuis. Ik heb een Zbox waar ik OpenELEC op draai (en daarop dus XBMC). Inmiddels heb ik de gehele suite aan de praat gekregen: Sab, Sickbeard, Couchpatato, etc. Nu ben ik al een uur aan het zoeken hoe ik Subliminal moet installeren in Sickbeard (ik heb begrepen dat dit kon). De tutorials die ik kon vinden bleken niet geheel te kloppen. Het zit namelijk zo: Sab en Couchpatato draaien op mijn XBMC, terwijl Sickbeard op mijn Mac draait.

Wat moet ik nu doen om Subliminal geinstalleerd te krijgen? Alvast ontzettend bedankt voor de hulp!

Got it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:34

MikeVM

- Baloo -

hebben jullie ook last dat Top gear niet automatisch wordt bijgewerkt?
is dat een algemeen probleem, of wordt deze serie gewoon niet bijgewerkt door de userbase?

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
MikeVM schreef op maandag 12 maart 2012 @ 01:54:
is dat een algemeen probleem, of wordt deze serie gewoon niet bijgewerkt door de userbase?
werkt prima?
heb net weer de nieuwe binnen...

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hier werkt het ook prima, ook zojuist die van gisteren weer binnen. Is je show wel bijgewerkt, of is er iets terug te vinden in je log files?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 12:06

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

MikeVM schreef op maandag 12 maart 2012 @ 01:54:
Jups, heb exact hetzelfde probleem, en kan niet vinden waar het aan ligt :( Erg frustrerend dit. Bij mij is het probleem dat de episode list niet goed is, de nieuwste show is volgens sick beard S18.E01. Krijg het ding niet aan zijn verstand gepeuterd, dat er nieuwere series zijn. Ook Force full update doet niet veel.

Ter info:
Sick Beard alpha .487,

EDIT: probleem opgelost, het compleet verwijderen en opnieuw toevoegen van de show deed het hem :)

[ Voor 8% gewijzigd door Sparhawk op 12-03-2012 10:05 ]

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:38
acehighhugo schreef op zondag 11 maart 2012 @ 19:34:
Ik ben me nu al uren dood aan het staren op allerlei commentaren en ik zie door de bomen even het bos niet meer, vandaar deze post.

Ik ben een nieuwe XBMC-gebruiker en ben er nog niet helemaal in thuis. Ik heb een Zbox waar ik OpenELEC op draai (en daarop dus XBMC). Inmiddels heb ik de gehele suite aan de praat gekregen: Sab, Sickbeard, Couchpatato, etc. Nu ben ik al een uur aan het zoeken hoe ik Subliminal moet installeren in Sickbeard (ik heb begrepen dat dit kon). De tutorials die ik kon vinden bleken niet geheel te kloppen. Het zit namelijk zo: Sab en Couchpatato draaien op mijn XBMC, terwijl Sickbeard op mijn Mac draait.

Wat moet ik nu doen om Subliminal geinstalleerd te krijgen? Alvast ontzettend bedankt voor de hulp!

Got it!
Misschien leuk als je deelt hoe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acehighhugo
418O2 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 09:27:
[...]
Misschien leuk als je deelt hoe :)
Ik vond uiteindelijk een site met commandlines, die ik in Terminal kon slingeren. Het bleek ook geen plugin te zijn, maar een compleet andere versie. Nu moet ik hem nog geautomatiseerd krijgen met mijn XBMC-systeem (op het moment werkt hij de library nog niet automatisch bij. Alles beland in de downloadmap - het Sickbeard-spul komt wel in een aparte map terecht. Lastig. Iemand tips?)

Ik heb nog een probleempje:

Gebruiken jullie de Chrome / Firefox plugin voor IMDB / CouchPotato? Die userscript? Hier werkt hij niet. Er staat bij de installatie 'verander de locatie waar je CouchPotato hebt staan', maar waar pas ik dit aan? Moet ik daarvoor het script in? En welke line moet ik dan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49
acehighhugo schreef op maandag 12 maart 2012 @ 10:12:
Gebruiken jullie de Chrome / Firefox plugin voor IMDB / CouchPotato? Die userscript? Hier werkt hij niet. Er staat bij de installatie 'verander de locatie waar je CouchPotato hebt staan', maar waar pas ik dit aan? Moet ik daarvoor het script in? En welke line moet ik dan aanpassen?
Hier werkt die probleemloos.
Volgens mij kan je de locatie (ip adres dus) van couchpotato invullen zodra je voor het eerst naar een film in imdb gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
ik probeer couchpotato een beetje te tweaken, en eigenlijk wil ik maar 2 verschillende releases.. die van srt of qoq, alleen nu kan ik dat niet zo in cp instellen volgens mij. Als ik namelijk bij required words iets invul zou dat maar 1 van de 2 zijn, en niet 1 of de ander...

Heeft hier al eens iemand met dat bijltje gehakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acehighhugo
job schreef op maandag 12 maart 2012 @ 10:49:
[...]

Hier werkt die probleemloos.
Volgens mij kan je de locatie (ip adres dus) van couchpotato invullen zodra je voor het eerst naar een film in imdb gaat.
Ik heb deze optie (in Chrome) nooit gehad. Weet iemand waar ik dit alsnog kan doen / vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
in CP op het tandwiel drukken, userscripts. Misschien kun je hem dan opnieuw installeren? Ik kan me de ip vraag ook niet herinneren (dat zegt dan ook weer niks:-) )

Even snel gekeken maar ik had de extensie drie keer geinstalleerd staan blijkbaar (onder je extensies kijken bij Chrome)

[ Voor 30% gewijzigd door erikafoort op 12-03-2012 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ik kan het me ook niet meer exact herinneren. :D Wellicht ben ik in de war met het de sickbeard extension.
In elk geval.. het script moet ergens het ip adres van couctotato vandaan toveren toch?

Ik zal binnenkort eens een computer zoeken waar ik het script nog niet op heb staan en kijken wat er dan gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-09 07:54

RUFFNECK

Poentje

Misschien kan iemand mij helpen met het volgende.

Een paar keer gebeurt het dat ik een serie die al een tijd loopt toevoeg aan SickBeard. Meest recente voorbeeld is de serie Breaking In, die ik vorige week weer heb toegevoegd in z'n geheel, dus inclusief seizoen 1 (die had ik wel al gevolgd, maar wilde het alsnog hebben, was verrast dat de serie weer opgepakt was).

Initial status van de episodes doe ik dus als Wanted, en SAB krijgt dan van -in dit geval nzbmatrix- hele seizoen 1 als 1 download, dus iets als Breaking.In.S1.blablabla. Hij zou bij het extracten dit netjes moeten uitpakken en sorteren dus, mooi niet.

Ten eerste zie ik dat deze download niet wordt geprocessed door het sabToSickbeard.py scriptje, wat wel gebeurt met losse episodes downloaden.
Ten tweede behandeld Sab het als een movie (gok ik), want er wordt geen post-processingscriptje aangeroepen zoals ik in mijn eerste punt zei, maar het bestand wordt ook deels uitgepakt in mijn movies map, precies zoals het met normale movies (CP) ook doet. Maar eea gebeurt heel willekeurig. Ik heb nu bijv een episode 3 in mijn TV Shows map en in m'n Movies map staat ie in de folder Breaking In TV Series 2011 - IMDb () met daarin 6 .mkv bestanden (er waren geloof ik ook maar 6 of 7 episodes) in de vorm van Breaking In TV Series 2011 - IMDb cd1 t/m cd6

Dit is bijv ook gebeurt toen ik wat oude seizoenen van Family Guy en South Park wilde binnenhalen.
Als ik in SB per episode handmatig een search doe (het vergrootglas icoontje rechts van de episodes), gaat het prima, want dan download het per episode.

Hoe kan ik dit aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ja... het ip adres moet ergens vandaan komen.

Ik heb het even geprobeerd, extensie weggegooid, was nu ook wel benieuwd. Opnieuw erop gezet en automagisch staat ie er weer goed op. Dus of hij onthoudt het ergens of hij kan mijn gedachten lezen. :-)

Kan ook zijn dat de site het ipadres gewoon leest op het moment van installeren.

nog even een testje, via mijn externe ipadres naar CP. Weer geinstalleerd maar ook dan werkt het zoals het hoort. Ik gok dat ergens de instellingen bewaard blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Je moet er voor zorgen dat je series door sab in een andere download map gezet worden dan waar je films in komen. Daarvoor gebruik je de categorieën functie.

Wat het sabtosickbeard script betreft.. grote kans dat het mis gaat omdat het meerdere episodes in een bestand zijn. Je kan natuurlijk inital status op igonore zetten. Als je dan een bestaand seizoen wilt downloaden zoek je dit per aflevering via het vergrootglas (of je probeert de eerste paar los binnen te halen.. en mikt dan de overigen episodes als geheel op wanted; misschien dat het dan wel werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

job schreef op maandag 12 maart 2012 @ 21:27:
Je moet er voor zorgen dat je series door sab in een andere download map gezet worden dan waar je films in komen. Daarvoor gebruik je de categorieën functie.

Wat het sabtosickbeard script betreft.. grote kans dat het mis gaat omdat het meerdere episodes in een bestand zijn. Je kan natuurlijk inital status op igonore zetten. Als je dan een bestaand seizoen wilt downloaden zoek je dit per aflevering via het vergrootglas (of je probeert de eerste paar los binnen te halen.. en mikt dan de overigen episodes als geheel op wanted; misschien dat het dan wel werkt).
Thanks, maar voor zover ik begrijp (ik draai deze setup al een half jaar nu goed, behalve dit issue dus) wil ik dat juist niet (de categorien gebruiken), omdat ik het postprocessen/renamen door CP en Sickbeard zelf wil laten gebeuren. De folder/path velden zijn dus leeg en de categorie namen zijn in principe gelinkt aan de rename/processing opties van CP en SB (couchpotato categorie voor films en sickbeard categorie voor series met het sabToSickbeard scriptje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acehighhugo
erikafoort schreef op maandag 12 maart 2012 @ 21:27:
Ja... het ip adres moet ergens vandaan komen.

Ik heb het even geprobeerd, extensie weggegooid, was nu ook wel benieuwd. Opnieuw erop gezet en automagisch staat ie er weer goed op. Dus of hij onthoudt het ergens of hij kan mijn gedachten lezen. :-)

Kan ook zijn dat de site het ipadres gewoon leest op het moment van installeren.

nog even een testje, via mijn externe ipadres naar CP. Weer geinstalleerd maar ook dan werkt het zoals het hoort. Ik gok dat ergens de instellingen bewaard blijven.
Thank voor het checken. Ik draai Couchpotato op een andere computer, kan dat het zijn? Bij mijn Chrome-extensies kan ik ook niets aanpassen. Raar. Wat doet de Sickbeard-extensie eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:43
acehighhugo schreef op maandag 12 maart 2012 @ 22:54:
[...]

Thank voor het checken. Ik draai Couchpotato op een andere computer, kan dat het zijn? Bij mijn Chrome-extensies kan ik ook niets aanpassen. Raar. Wat doet de Sickbeard-extensie eigenlijk?
Je moet zorgen dat je CP benaderd vanaf dat IP die altijd toegankelijk is. Hij pakt namelijk het IP wat je op dat moment hebt en gebruikt dit om het userscript op te bouwen.
Als je via http://192.168.1.100:5000 gaat bijvoorbeeld, werkt het script alleen in het locale netwerk. Als je echter een server hebt met extern IP en daaraan een url gekoppeld, http://mijnserveriship.nl:5000 bijvoorbeeld. Dan zal hij die gebruiken en is hij, zowel intern, als extern te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 07:37
Leuke Skin gevonden ipv de standaard NzbGetweb skin.
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=42013

Je kan het eenvoudig even proberen en naast je huidge gebruiken.

1. Download de skin
2. Pak het bestand uit.
3. Kopieer de inhoud naar je web folder in bv nzbgetweb+. (/volume1/web/nzbgetweb+ voor de Synology)
4. Kopieer settings.php van je oude nzbgetweb folder naar de nzbgetweb+ map
5. Start nzbgetweb door naar je oude link te gaan en voeg het + teken aan je url.

Er is ook nog een skin versie voor mobiel gebruik.
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=51239

Topic 15 daar staat een Algemene versie die werkt
Directe link: http://www.dogzipp.com/download?fetch=nzbget

[ Voor 20% gewijzigd door MikeOO op 13-03-2012 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:36
@ MikeOO

De eerste werkt lekker, ziet er goed uit, de mobile versie moet voor synology wat aangepast worden.
In de index.php5 moeten alle verwijzingen naar php5 veranderd worden naar alleen php, en ook de index.php5 moet de 5 eraf gehaald worden, dan werkt ie perfect.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:58
Ik heb een vraag over de Synology in combinatie met de Sickbeard, Couchpotato en Headphones applicaties.

Voor deze applicaties worden users aangemaakt / heb ik users aangemaakt, maar het blijkt dat ik nu op mijn diskstation kan inloggen met deze gebruikers zonder een wachtwoord in te vullen en vervolgens bij alle bestanden kan zonder wachtwoord te gebruiken!!

Werken deze applicaties nog als ik een wachtwoord voor deze applicaties instel? Ik kan me herinneren dat dat namelijk niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webbier
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 13:14
Thanks, maar voor zover ik begrijp (ik draai deze setup al een half jaar nu goed, behalve dit issue dus) wil ik dat juist niet (de categorien gebruiken), omdat ik het postprocessen/renamen door CP en Sickbeard zelf wil laten gebeuren. De folder/path velden zijn dus leeg en de categorie namen zijn in principe gelinkt aan de rename/processing opties van CP en SB (couchpotato categorie voor films en sickbeard categorie voor series met het sabToSickbeard scriptje).
Je moet bij sab wel de categorieen linken aan een map in je complete download folder. In sickbeard kun je dan aangeven welke categorie tv series mee moeten krijgen. Met het sabtosickbeard scriptje worden ze dan vervolgens geprocessed. In couchpotato kun je de downloadfolder en movie destination folder aangeven, mappen uit de downloadfolder worden dan verplaatst naar de destination folder.

In mijn geval heb ik in sab het volgende:
categorie: tv
map/pad: /media/download/complete/series
script: sabtosickbeard.py

categorie: movies
map/pad: /media/download/complete/movies
geen script

In sickbeard heb ik op de search settings tab in config bij sabnzbd category 'tv' ingevuld. Verder niets, daarna gaat alles vanzelf.
In couchpotato heb ik op de downloaders tab in config bij category 'movies' ingevuld en op de tab renaming de downloadfolder dezelfde als de downloadfolder voor de category movies in sab. De uiteindelijke locatie waar je je films wilt opslaan kun je dan invullen in 'movies destination'.

Hoop dat het een beetje duidelijk is zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

webbier schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 10:52:
[...]

Je moet bij sab wel de categorieen linken aan een map in je complete download folder. In sickbeard kun je dan aangeven welke categorie tv series mee moeten krijgen. Met het sabtosickbeard scriptje worden ze dan vervolgens geprocessed. In couchpotato kun je de downloadfolder en movie destination folder aangeven, mappen uit de downloadfolder worden dan verplaatst naar de destination folder.

In mijn geval heb ik in sab het volgende:
categorie: tv
map/pad: /media/download/complete/series
script: sabtosickbeard.py

categorie: movies
map/pad: /media/download/complete/movies
geen script

In sickbeard heb ik op de search settings tab in config bij sabnzbd category 'tv' ingevuld. Verder niets, daarna gaat alles vanzelf.
In couchpotato heb ik op de downloaders tab in config bij category 'movies' ingevuld en op de tab renaming de downloadfolder dezelfde als de downloadfolder voor de category movies in sab. De uiteindelijke locatie waar je je films wilt opslaan kun je dan invullen in 'movies destination'.

Hoop dat het een beetje duidelijk is zo.
Hmm ok, dat van het linken van de categorien wist ik wel en had ik ook zo (probeerde ik te zeggen in m'n vorige post :))
Dat je EN in sb/cp EN in sab de uiteindelijke complete map zet, had ik niet gedaan, juist als tip van een andere gebruiker hier in deze thread (of in deel 1, weet niet meer). Het heeft ook altijd vlekkeloos gewerkt, door het hele verplaatsen door sb/cp te laten gebeuren (behalve dus een complete seizoen als 1 download)

Ik zal jouw tip vanavond eens proberen, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 12:38
Ik heb gisteren python met beautifulsoup geinstalleerd. Vanavond eens kijken of ik subliminal erin krijg.

Ben zelf developer (laatste jaar alleen maar frontend) maar dat hele python verhaal is best lastig

[ Voor 9% gewijzigd door 418O2 op 13-03-2012 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Laatst online: 13-09 12:22

Puck

W32.Deadcode.A

CarpeVentum schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 09:48:
Ik heb een vraag over de Synology in combinatie met de Sickbeard, Couchpotato en Headphones applicaties.

Voor deze applicaties worden users aangemaakt / heb ik users aangemaakt, maar het blijkt dat ik nu op mijn diskstation kan inloggen met deze gebruikers zonder een wachtwoord in te vullen en vervolgens bij alle bestanden kan zonder wachtwoord te gebruiken!!

Werken deze applicaties nog als ik een wachtwoord voor deze applicaties instel? Ik kan me herinneren dat dat namelijk niet het geval is.
Lijkt me niet helemaal de bedoeling. Ik heb het hier even getest en krijg netjes een melding dat deze gebruiker geen rechten heeft:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/106374/Screen%20Shot%202012-03-13%20at%2012.23.06%20PM.png

EDIT:
En vervolgens kan ik na het uitloggen om bovenstaande te testen, niet meer inloggen met geen enkel wel gemachtigd account. Krijg dezelfde melding 8)7 Bug? Nu maar even de NAS rebooten via de knop op de voorkant...

EDIT 2:
Hij heeft natuurlijk mijn IP in de blocklist gezet :( Lekker handig :P

[ Voor 15% gewijzigd door Puck op 13-03-2012 12:34 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Viel me op dat er iets met mijn SABnzbd (0.6.15) post processing aan de hand was dus ging even de config nakijken en zag dat het pad naar de scripts leeg was.
Ik deze ingevuld en bij het opslaan krijg ik ineens deze melding

Incorrect parameter
Cannot create script_dir folder /volume1/@appstore/scripts/sab

Toch appart aangezien er geen dir gemaakt moet worden.

edit:
Denk dat ik het al gevonden, heb.
Ik heb de scripts dir een keer verwijderd en opnieuw aangemaakt en nu heeft de user sabnzbd geen toegang meer natuurlijk.

[ Voor 18% gewijzigd door schumi2004 op 13-03-2012 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Puck schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 12:24:
[...]

Lijkt me niet helemaal de bedoeling. Ik heb het hier even getest en krijg netjes een melding dat deze gebruiker geen rechten heeft:

[afbeelding]

EDIT:
En vervolgens kan ik na het uitloggen om bovenstaande te testen, niet meer inloggen met geen enkel wel gemachtigd account. Krijg dezelfde melding 8)7 Bug? Nu maar even de NAS rebooten via de knop op de voorkant...

EDIT 2:
Hij heeft natuurlijk mijn IP in de blocklist gezet :( Lekker handig :P
Ah okey, maar hoe ontneem ik die gebruikers de rechten tot inloggen enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:26
Nu heb ik ergens in dit topic of in het vorige topic een heel mooi Pre-Queue scriptje gezien, die zodra er iets naar SAB gestuurd wordt de filenames tenminste een beetje netjes maakt, alleen ik kan hem echter nergens weer vinden. Kan iemand mij hier aan helpen?

Toch gevonden het pre-queue script, echter krijg het niet helemaal werkend.

Script is gemaakt door Mar2zz

code:
1
2
3
2012-03-13 12:06:43,283::INFO::[newsunpack:1406] Running pre-queue script ['/share/MD0_DATA/.qpkg/SABnzbdplus/scripts/prequeue.sh', 'Justice League Doom (2012) BRRIP_XVID_1_5 GB_DD 5_1_(Externe) Subs Made By _ ___ SRT ___', '', 'movie', '', '-100', '1652049359', 'alt.binaries.boneless alt.binaries.misc', '', '', '', '']
2012-03-13 12:06:43,291::INFO::[newsunpack:1428] Pre-Q accepts Justice League Doom (2012) BRRIP_XVID_1_5 GB_DD 5_1_(Externe) Subs Made By _ ___ SRT ___
2012-03-13 12:06:43,311::INFO::[nzbqueue:170] Saving queue

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
#!/usr/bin/env bash
#
# NZB name cleanup Script by Mar2zz v0.1

### USAGE
# save this file in your postprocessingscript dir (and sudo chmod +x this file).
# go to sabnzbd > settings > options > queue and choose this script as queue-filter-script. 
# Then save.
### USAGE

case $3 in
    movies)
        echo "1"
        echo $1 | sed -e 's/).*/)/'
        ;;
    *)
        echo "1"
        ;;
esac

Hij gooit nog steeds de naam met de volledige troep er achter in de queue, dus ergens zal ik iets verkeerd gedaan hebben? Ik dacht dat het met "movies" te maken had in het script, dus veranderd naar de categorie waar hij naar toe gaat (moviehd) maar ook dit gaf niet het gewenste resultaat.

[ Voor 77% gewijzigd door Senaxx op 13-03-2012 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relativity
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-08 22:03
Kan iemand mij helpen met subliminal?

Ik heb hem geinstalleerd via python-pip, maar draai daarnaast ook sickbeard van diaul - die automatisch series voorziet van ondertiteling. Echter kan hij bij mij geen nederlandse ondertitels vinden van BierDopje. Weet iemand waar dat aan kan liggen? Engelse ondertiteling doet het wel gewoon?

Sickbeard renamed niks trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

CarpeVentum schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 12:55:
[...]

Ah okey, maar hoe ontneem ik die gebruikers de rechten tot inloggen enzo?
Geen idee... bij mij werkt het (standaard) goed. Ik krijg deze gebruikers ook helemaal niet te zien in de lijst van users op de Synology...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-09 07:21

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Puck schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 13:14:
[...]

Geen idee... bij mij werkt het (standaard) goed. Ik krijg deze gebruikers ook helemaal niet te zien in de lijst van users op de Synology...
Of je de gebruikers hebt is afhankelijk van de manier die je hebt gebruikt om de pakketten te installeren op je synology. Bij de IPKG methode heb je ze niet omdat je dan onder je root user de pakketten installeerd. Als je gebruik maakt van een supersebulon package dan maakt die gebruikers aan voor de verschillende applicaties.

Als het goed is kunnen die gebruikers geen enkele manier van connecten met je synology gebruiken, maar ik zal het vanavond thuis eens testen wat ik voor resultaten krijg. Misschien dat ze over SMB/CIFS wel rechten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Ik maak gebruik van de packages van Zebulon, maar (sinds DSM 4) kan ik de gebruikers dus niet terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:33
ColTju schreef op maandag 12 maart 2012 @ 20:09:
ik probeer couchpotato een beetje te tweaken, en eigenlijk wil ik maar 2 verschillende releases.. die van srt of qoq, alleen nu kan ik dat niet zo in cp instellen volgens mij. Als ik namelijk bij required words iets invul zou dat maar 1 van de 2 zijn, en niet 1 of de ander...

Heeft hier al eens iemand met dat bijltje gehakt?
Dit is nou precies het probleem dat ik ook heb.
Ik dacht ook bij de required words in te vullen de namen van groepen waarvan ik weet dat het NL ondertiteld is, maar het is een EN EN situatie ipv OF OF.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Puck schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 13:39:
Ik maak gebruik van de packages van Zebulon, maar (sinds DSM 4) kan ik de gebruikers dus niet terugvinden.
Dat is bijzonder... Die staan er bij mij nog gewoon. Anderen die ook nog een duit in het zakje willen doen over wat er bij hen wel en iet zichtbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

DeTjuk schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 13:51:
[...]

Dit is nou precies het probleem dat ik ook heb.
Ik dacht ook bij de required words in te vullen de namen van groepen waarvan ik weet dat het NL ondertiteld is, maar het is een EN EN situatie ipv OF OF.
Je kan het dan toch bij de preferred words zetten? Dan is het geen eis maar een wens en zal het in 9 van de 10 gevallen wel goedkomen toch?

Oeps... die moest bij mijn vorige post in... 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Mystic Spirit op 13-03-2012 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
Mystic Spirit schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:09:
[...]

Je kan het dan toch bij de preferred words zetten? Dan is het geen eis maar een wens en zal het in 9 van de 10 gevallen wel goedkomen toch?
Hij heeft nog geen release met nl subs gepakt hier, misschien omdat deze toch vaak net iets later zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Mystic Spirit schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:08:
[...]

Dat is bijzonder... Die staan er bij mij nog gewoon. Anderen die ook nog een duit in het zakje willen doen over wat er bij hen wel en iet zichtbaar is?
Er zijn blijkbaar meer mensen met dit probleem. Zie http://forum.synology.com...hp?f=189&t=46108&start=15 Ik ga het eens nalopen, want ik wil alles toch wel goed beveiligen.

Wat is eigenlijk de standaard chmod instelling voor mappen? Want ik heb deze volgens mij nu op bepaalde mappen op 777 gezet zodat het allemaal werkt, maar regel dit natuurlijk liever via de Synology interface...

EDIT:
Het lijkt dus te komen doordat de Synology software gebruikers onder nummer 1024 niet toont in de interface.

[ Voor 12% gewijzigd door Puck op 13-03-2012 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Mystic Spirit schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:09:
Dat zou je denken idd. De praktijk, en blijkbaar heeft medetweaker ColTju daar ook negatieve ervaring mee, wijst anders uit.

Het vinden van een titel lijkt zwaarder te wegen dan de preferred words. Wat op zich niet zo raar is, aangezien het een voorkeur aan geeft, geen vereiste.

Snap alleen niet waarom het niet zo is dat er bij de required words OF OF geldt. Nu sluit je direct zoveel zaken uit op moment dat je een required woord gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

DeTjuk schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:23:
[...]

Dat zou je denken idd. De praktijk, en blijkbaar heeft medetweaker ColTju daar ook negatieve ervaring mee, wijst anders uit.

Het vinden van een titel lijkt zwaarder te wegen dan de preferred words. Wat op zich niet zo raar is, aangezien het een voorkeur aan geeft, geen vereiste.

Snap alleen niet waarom het niet zo is dat er bij de required words OF OF geldt. Nu sluit je direct zoveel zaken uit op moment dat je een required woord gebruikt.
ColTju schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:11:
[...]

Hij heeft nog geen release met nl subs gepakt hier, misschien omdat deze toch vaak net iets later zijn
Dat is wel te ondervangen. Je kan namelijk instellen dat hij een x aantal dagen wacht op een betere release. Waarschijnlijk weegt hij dan ook je prefered words weer mee.
Puck schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:20:
[...]

Er zijn blijkbaar meer mensen met dit probleem. Zie http://forum.synology.com...hp?f=189&t=46108&start=15 Ik ga het eens nalopen, want ik wil alles toch wel goed beveiligen.

Wat is eigenlijk de standaard chmod instelling voor mappen? Want ik heb deze volgens mij nu op bepaalde mappen op 777 gezet zodat het allemaal werkt, maar regel dit natuurlijk liever via de Synology interface...

EDIT:
Het lijkt dus te komen doordat de Synology software gebruikers onder nummer 1024 niet toont in de interface.
We raken een beetje off topic voor dit draadje, maar 777 modden is nooit verstandig. Normaal gesproken zouden de rechten gewoon goed moeten komen zonder extra chmod acties. Je kan het makkelijkste de permissions fixen door met de admin account in te loggen en dan in de file browser interface van je Synology voor een gehele map de acces rechten aan te passen.

[ Voor 34% gewijzigd door Mystic Spirit op 13-03-2012 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Mystic Spirit schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:14:
Dat is wel te ondervangen. Je kan namelijk instellen dat hij een x aantal dagen wacht op een betere release. Waarschijnlijk weegt hij dan ook je prefered words weer mee.
True, maar wat nou als ie al een 1080p release vindt. Iets 'beters' wordt dan niet gevonden, maar je bouwt er wel een vertraging mee in, waardoor er in een later stadium misschien wel releases zijn overeenkomstig met de preferred words.

Nou heb ik de ballen verstand van programmeren, maar is het niet gewoon mogelijk dat de required words op een andere manier gaan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

DeTjuk schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:24:
[...]

True, maar wat nou als ie al een 1080p release vindt. Iets 'beters' wordt dan niet gevonden, maar je bouwt er wel een vertraging mee in, waardoor er in een later stadium misschien wel releases zijn overeenkomstig met de preferred words.

Nou heb ik de ballen verstand van programmeren, maar is het niet gewoon mogelijk dat de required words op een andere manier gaan werken?
Natuurlijk is dat mogelijk, maar dan moet je een verzoekje doen bij couchpotato op github of als er al een verzoek voor is je steun betuigen of code indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
gielie schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 09:41:
@ MikeOO

De eerste werkt lekker, ziet er goed uit, de mobile versie moet voor synology wat aangepast worden.
In de index.php5 moeten alle verwijzingen naar php5 veranderd worden naar alleen php, en ook de index.php5 moet de 5 eraf gehaald worden, dan werkt ie perfect.
Ok tnx voor de tip. Ik heb de aangepaste versie gebruikt en die werkt verder ook prima. Maar even kijken of die er anders uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Mystic Spirit schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:14:
We raken een beetje off topic voor dit draadje, maar 777 modden is nooit verstandig. Normaal gesproken zouden de rechten gewoon goed moeten komen zonder extra chmod acties. Je kan het makkelijkste de permissions fixen door met de admin account in te loggen en dan in de file browser interface van je Synology voor een gehele map de acces rechten aan te passen.
Begrijp ik maar wil SabNZB, CouchPotato & SickBeard toch goed afschermen. Weet je zeker dat de rechten ook recursief binnen alle subfolders goed gezet worden? Lijkt namelijk niet zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Mystic Spirit schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:28:
Natuurlijk is dat mogelijk, maar dan moet je een verzoekje doen bij couchpotato op github of als er al een verzoek voor is je steun betuigen of code indienen.
Ben niet de enige die dit wil, is ook al een ticket voor. Die moet ik nog even traceren, maar de situatie zoals ik het bedoel met reactie van de maker is hier te vinden. En hier nog een Fransman die tegen hetzelfde aan loopt.
Dat ticket kan ik niet vinden hoor. Iemand een suggestie?

[ Voor 17% gewijzigd door DeTjuk op 13-03-2012 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Dan nog is het toch raar dat het gewoon mogelijk is om op DSM in te loggen als ik alleen maar 'couchpotato' of 'headphones' in hoef te vullen bij de username?

Onafhankelijk van de rechten van de mappen moet er toch geen toegang mogelijk zijn voor deze users?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:43
DeTjuk schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 16:24:
[...]

Ben niet de enige die dit wil, is ook al een ticket voor. Die moet ik nog even traceren, maar de situatie zoals ik het bedoel met reactie van de maker is hier te vinden. En hier nog een Fransman die tegen hetzelfde aan loopt.
Required words is in V2 aangepast dat je er minimaal 1 van nodig hebt in de naam, niet allemaal. Preferred words geeft een hogere score aan een release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexF
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-06 16:18
CarpeVentum schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 09:48:

Ik heb hetzelfde probleem inderdaad. Dat grote vraag is of de genoemde applicaties nog werken als je er een wachtwoord opzet.

En zo niet, hoe je de rechten voor inloggen in DSM, File Station enz kan uit zetten. In principe kan je wel zoveel mogelijk de rechten beperken tot die mappen die nodig zijn, maar dat is sowieso niet genoeg. Die applicatie users zijn overigens ook administrators bij mij...

De gebruikers couchpotato, sickbeard, headphones en sabnzbd loggen allemaal gewoon in. Transmission daarentegen niet, die geeft deze melden:
Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/3X0q2Z3m112u3o2F2T1n/Schermafbeelding%202012-03-13%20om%2016.58.18.png

Die heb ik pas sinds gisteren overigens en heb daar na veel proberen uiteindelijk geen gebruiker voor kunnen/hoeven maken. Staat dus ook niet in het lijstje bij DSM (wel een rare melding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Ik kan bij een verse install van DSM 4.0 de gebruikers van SabNZB, SickBeard en CouchPotato niet zien via de Synology (en dus ook geen rechten instellen). Zie ook mijn post hierboven. Misschien is dat dus om dit probleem tegen te gaan? Want ik kan dus niet inloggen met die users (kreeg ook deze melding).

Dat zou ook verklaren waarom jij ook geen Tranmission user ziet (je hebt 'm wel, maar deze is verborgen).

EDIT:
Ik denk dus zelf dat Synology dit veranderd heeft in DSM 4. Mensen die upgraden blijven daardoor de aangemaakte users zien, maar als je een verse install doet krijgen nieuwe users voor packages een aparte status. Het probleem hier echter mee is dat je dus niet makkelijk voor die specifieke users rechten/mappen kan toekennen...

[ Voor 47% gewijzigd door Puck op 13-03-2012 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexF
Puck schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 17:12:
Ik kan bij een verse install van DSM 4.0 de gebruikers van SabNZB, SickBeard en CouchPotato niet zien via de Synology (en dus ook geen rechten instellen). Zie ook mijn post hierboven. Misschien is dat dus om dit probleem tegen te gaan? Want ik kan dus niet inloggen met die users (kreeg ook deze melding).

Dat zou ook verklaren waarom jij ook geen Tranmission user ziet (je hebt 'm wel, maar deze is verborgen).
Moet ik dan voor een verse install van DSM 4.0 al die users weggooien? Hoe doe ik überhaupt een verse install bij Synology (ken alleen Mac O-) )? Is dan alles weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Ik denk dat het voldoende is om de packages te verwijderen, vervolgens de users weggooien en daarna de packages weer te installeren. Vraag is dus echter of het handig is om die users wel of niet te kunnen zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexF
Puck schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 17:23:
Ik denk dat het voldoende is om de packages te verwijderen, vervolgens de users weggooien en daarna de packages weer te installeren. Vraag is dus echter of het handig is om die users wel of niet te kunnen zien...
2 problemen daarbij:
- Ben ik dan alle instellingen en lijsten kwijt van die programma's?
- Ik heb CouchPotato en Sickbeard niet via packages maar via bootstrap (heeft vriend gedaan), dan ik zou niet weten hoe ik dat voor elkaar zou gaan krijgen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LexF schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 17:56:
[...]

2 problemen daarbij:
- Ben ik dan alle instellingen en lijsten kwijt van die programma's?
- Ik heb CouchPotato en Sickbeard niet via packages maar via bootstrap (heeft vriend gedaan), dan ik zou niet weten hoe ik dat voor elkaar zou gaan krijgen... 8)7
config.ini's bewaren en terug zetten na reinstall.

Maar wat ik me afvraag, wat is de reden geweest om het via bootstrap/ipkg te doen ?
Packages zijn zoveel makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:14
Ik vind dit serieus wel zorgelijk: Zojuist ook in kunnen loggen als couchpotato. Op zich weinig bijzonders toegankelijk, maar zo te zien wel standaard de Filebrowser. Zelfs een gedeelde share naar de iMac met "Mijn Documten" is "standaard" toegankelijk. Als ik inlog als user Sickbeard krijg ik de melding dat er onvoldoende harde schijf ruimte is (1,2 TB vrij, maar goed).

Ik raad iedereen wel even aan om dit te checken! Ik ga even kijken of ik de rechten hiervan aan kan passen...

edit1: Ziet ernaar uit dat je de "onvoldoende ruimte" melding krijgt als er geen user van is. Maar bijvoorbeeld via ipkg hebt geïnstalleerd.

edtit2: Je kunt via user instellingen de rechten naar filebrowser wel uitschakelen, even testen of er geen problemen ontstaan met Sick en Sab.

[ Voor 22% gewijzigd door ChuckyDevil op 13-03-2012 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Als je de rechten per gebruiker goed zet, kan hij enkel inloggen, het email-adres instellen en een aantal opties. Het blijft echter zorgelijk ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexF
schumi2004 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 18:13:
[...]
Maar wat ik me afvraag, wat is de reden geweest om het via bootstrap/ipkg te doen ?
Packages zijn zoveel makkelijker
Toen waren die packages van superzebulon er nog niet. Die kwamen net een maand later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Ik denk dat de beste oplossing is om de packages opnieuw te installeren zodat de users "hidden" zijn en ze handmatig aan een in Synology aangemaakte groep te koppelen zodat je wel invloed hebt op de permissies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
RuudBurger schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 16:58:
Required words is in V2 aangepast dat je er minimaal 1 van nodig hebt in de naam, niet allemaal. Preferred words geeft een hogere score aan een release.
Bedankt voor je reactie, wat bedoel je precies met V2? Ik draai Windows Release 36. Dat is toch de meest recente versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeTjuk schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 20:19:
[...]

Bedankt voor je reactie, wat bedoel je precies met V2? Ik draai Windows Release 36. Dat is toch de meest recente versie?
CouchPotato V2, welke nu in public beta is.

Jij draait een stable V1 release.

[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 13-03-2012 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
schumi2004 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 20:31:

CouchPotato V2, welke nu in public beta is.

Jij draait een stable V1 release.
I see en waar valt die publieke beta te bemachtigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markicks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:35
Public beta? Heb ik iets gemist?

system setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:26

Anthirian

In Trance We Trust

Jazeker, al een maand of 3 nu. Git clone kan vanaf hier: https://github.com/RuudBurger/CouchPotatoServer

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markicks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:35
Ai, ja ik zit in Windows. Geen verstand van code e.d. Dan nog maar even wachten.

system setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

DeTjuk schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 16:24:
[...]

Als je bij je eigen link even rechts kijkt staat daar duidelijk ticket nummer 77. Een mouse over leerd dat de ticket al een jaar open staat en dat Ruud Burger zelf de oplossing gaat bakken.
Puck schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 16:00:
[...]

Begrijp ik maar wil SabNZB, CouchPotato & SickBeard toch goed afschermen. Weet je zeker dat de rechten ook recursief binnen alle subfolders goed gezet worden? Lijkt namelijk niet zo...
Als je het vinkje aanzet bij "aply for this folder, sub folders and files" dan doet hij dat inderdaad wel.

Ik heb bij mij trouwens nog geprobeerd om in te loggen met de door zebulon package aangemaakte gebruikers en ik kom er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
heeft iemand hier toevallig ook ineens de "no credit left" dingen op newzbin2.es ?

wel erg raar want ik had credits, en bijkopen gaat ook niet?

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Wat gaat er dan niet? Ontbreekt de optie (http://newzbin2.es/account/topup/), werkt de knop niet, kan je geen bedragen kiezen?

Mijn credits zijn gewoon correct op, maar bij kopen is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freak1 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 07:41:
heeft iemand hier toevallig ook ineens de "no credit left" dingen op newzbin2.es ?

wel erg raar want ik had credits, en bijkopen gaat ook niet?
Als ik op mijn credits klik rechtsboven en dan op die grote groene pay now knop druk kom ik wel op een betaalveld terecht. Maar ik heb nog 312 dagen.

Ik raad je in iedergeval aan tot aan oud en nieuw van dit jaar bij te betalen en dan vanaf nu elk jaar met kerst gebruik te maken van kerstactie waarbij je bij kan kopen voor 50% van de prijs. Als je langer dan een paar jaar lid bent kan je dan voor een heel jaar bijkopen, ik meen dat je dan 5 jaar klant moet zijn.

Probeer anders deze link: http://www.newzbin2.es/account/topup/ zoals job zegt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2012 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Mystic Spirit schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 23:05:
Als je bij je eigen link even rechts kijkt staat daar duidelijk ticket nummer 77. Een mouse over leerd dat de ticket al een jaar open staat en dat Ruud Burger zelf de oplossing gaat bakken.
Mwoah, duidelijk.... #77 staat er. In ieder geval bedankt, nu weet ik het te vinden.
Ruud heeft zelf ook al gereageerd op mijn 'verzoek'. Super om te weten dat het in V2 geïmplementeerd gaat worden. Dat levert, naar mijn mening, een grote meerwaarde op!

Maar vooralsnog alleen voorbehouden aan de mensen die CP op een linux bak draaien en via git een update binnen trekken. Where is the Windows love :P :+
RuudBurger schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 16:58:
Geniaal, super dat jij dit op pakt. Ik wacht in spanning af op de Windows versie.

[ Voor 21% gewijzigd door DeTjuk op 14-03-2012 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
DeTjuk schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 10:26:
[...]

Mwoah, duidelijk.... #77 staat er. In ieder geval bedankt, nu weet ik het te vinden.
Ruud heeft zelf ook al gereageerd op mijn 'verzoek'. Super om te weten dat het in V2 geïmplementeerd gaat worden. Dat levert, naar mijn mening, een grote meerwaarde op!

Maar vooralsnog alleen voorbehouden aan de mensen die CP op een linux bak draaien en via git een update binnen trekken. Where is the Windows love :P :+

[...]

Geniaal, super dat jij dit op pakt. Ik wacht in spanning af op de Windows versie.
Ik wacht met je mee :), fijne toevoeging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

DeTjuk schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 10:26:
[...]

[...]

Ok ok.. duidelijk is misschien wat overdreven :9, maar die windows love ontbreekt volgens mij ook niet O-)

Ik ben geen gebruiker van git voor windows, maar zou niet weten waarom je niet naar v2 kan. CP is in python geschreven dus zou je gewoon de source files over je huidige install heen moeten kunnen gooien en een draaiende instal moeten hebben. Of ga ik dan iets te kort door de ....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Mystic Spirit schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 10:43:
Ik ben geen gebruiker van git voor windows, maar zou niet weten waarom je niet naar v2 kan. CP is in python geschreven dus zou je gewoon de source files over je huidige install heen moeten kunnen gooien en een draaiende instal moeten hebben. Of ga ik dan iets te kort door de ....?
Dat is inderdaad een idee. Gaan we uitzoeken.

Linkje gevonden voor installatie mbt een WHS: Run Coutchpotato from source on WHS

[ Voor 20% gewijzigd door DeTjuk op 10-04-2012 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

Puck schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 12:24:
Ik krijg deze :

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-e8cTpskn-2k/T2B9cjKQZqI/AAAAAAAAAqA/AqCsNTci26o/s800/Syno_1.jpg
EDIT: oeps, sorry ! was al eerder gemeld.

geen melding in log, geen blocks ... ?
'transmission' is aangemaakt bij installatie (package center) van Transmission 2.41 en staat in /etc/passwd, niet te zien in DSM

[ Voor 4% gewijzigd door Goner op 14-03-2012 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Nogmaals: als ze niet te zien zijn in DSM dan krijgt de user geen rechten om in te loggen. Anders wel en zal je dus alles goed moeten afschermen voor deze gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Puck schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 12:31:
Nogmaals: als ze niet te zien zijn in DSM dan krijgt de user geen rechten om in te loggen. Anders wel en zal je dus alles goed moeten afschermen voor deze gebruiker.
Das wel bijzonder. Bij mij zijn de users voor SB, CP en SAB wel zichtbaar, maar kan je er niet mee inloggen. Hoe kom je tot deze bewering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 12:00
Ik neem aan dat je voor de zekerheid ook nog de bin/sh van deze gebruikers uit /etc/passwd kunt vervangen door sbin/nologin?

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Mystic Spirit schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:48:
[...]

Das wel bijzonder. Bij mij zijn de users voor SB, CP en SAB wel zichtbaar, maar kan je er niet mee inloggen. Hoe kom je tot deze bewering?
Zo lijkt het, althans ik merk dat bij sommige gebruikers in ieder geval ingelogd kan worden met deze accounts. Ik weet niet 100% wat de oorzaak is. Draai jij DSM 4.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
spoor12b schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:57:
Ik neem aan dat je voor de zekerheid ook nog de bin/sh van deze gebruikers uit /etc/passwd kunt vervangen door sbin/nologin?
Gaat dat er voor zorgen dat ik niet al mijn programma's hoef te vervangen voor packages? Zou me een hoop pijn en moeite besparen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Puck schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 17:17:
[...]

Zo lijkt het, althans ik merk dat bij sommige gebruikers in ieder geval ingelogd kan worden met deze accounts. Ik weet niet 100% wat de oorzaak is. Draai jij DSM 4.0?
Yep ben van 3.2 naar 4.0 gegaan en alle gebruikers zijn zichtbaar. Ik krijg de melding dat de inlog info niet juist is.

Ik zit overigens op een 509+ wat een van de weinige PPC modellen is, dus wellicht maakt dat nog uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:35
Meer mensen die spontaan problemen hebben met sickbeard? Gisteren draaide het nog perfect, maar vandaag krijg ik het op geen enkele manier aan de gang op mijn synology. Pakket verwijderen en opnieuw installeren helpt ook niet. Geen log waar ik een foutmelding in kan vinden. enige melding die ik krijg is "kon de pakket service niet uitvoeren". Iemand hetzelfde probleem of weet een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
grote_oever schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 22:33:
Meer mensen die spontaan problemen hebben met sickbeard? Gisteren draaide het nog perfect, maar vandaag krijg ik het op geen enkele manier aan de gang op mijn synology. Pakket verwijderen en opnieuw installeren helpt ook niet. Geen log waar ik een foutmelding in kan vinden. enige melding die ik krijg is "kon de pakket service niet uitvoeren". Iemand hetzelfde probleem of weet een oplossing hiervoor?
Dat heb ik soms last van en als het dan gebeurt is dit meestal doordat ik Sickbeard heb bijgewerkt.
Een reboot van de NAS lost het bij mij altijd weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

grote_oever schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 22:33:
Heb sinds een tijd dat de episode info niet meer goed bijgewerkte lijkt te worden, waardoor ik meer force update moet gebruiken waarna alles weer goed is.

Wel kan ik Sickbeard op mijn Thecus NAS niet meer updaten sinds kort, krijg dan een bepaalde error over ongeldige package oid. Moet ik nog een keertje naar kijken, maar hij draait verder wel gewoon okee zover ik kan zien (alles komt binnen) dus dan neig je al snel naar "laat maar ff zitten" ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sickbeard doet het bij mij wel goed, ook na updates. Sabnzbd was vanochtend weer opeens uitgeschakeld, dat overkomt me wel 1 keer per 2 weken en is irritant omdat hij niet automatisch herstart en hij dan niks download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Bij mij schakelt geen een van de pakketjes zichzelf uit. Blijft eigenlijk altijd wel draaien (tenzij ik de boel zelf om zeep help ;)

Wat wel eens gebeurd is dat SB wat extra tijd nodig heeft na een update om weer volledig opgestart te raken. Een beetje geduld is dus wel geboden. Als je namelijk tijdens het update proces de boel hebt uitgeschakeld dan kan je wel eens wat corrupte files hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:14
Klopt dat Sickbeard soms wat tijd nodig heeft. Vermoedelijk wordt de database dan flink verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChuckyDevil schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 12:20:
Klopt dat Sickbeard soms wat tijd nodig heeft. Vermoedelijk wordt de database dan flink verwerkt.
Heb ik vooral met CouchPotato, als deze een check gaat doen en je lijst is redelijk duurt het een eeuwigheid voor hij weer idle is. Het gevolg is dat het zetten van interval timers voor verschillende pakketen om ze in de pas te laten lopen helemaal geen nut heeft, CP is hier soms wel eens 15 min bezig eer hij timer weer reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 12:00
<snip> post verplaatst naar Synology thread.

[ Voor 101% gewijzigd door spoor12b op 15-03-2012 13:34 ]

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

schumi2004 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 12:35:
[...]

Heb ik vooral met CouchPotato, als deze een check gaat doen en je lijst is redelijk duurt het een eeuwigheid voor hij weer idle is. Het gevolg is dat het zetten van interval timers voor verschillende pakketen om ze in de pas te laten lopen helemaal geen nut heeft, CP is hier soms wel eens 15 min bezig eer hij timer weer reset.
Uiteraard heeft het alles te maken met de database grootte en die is bij mij in SB een stukje groter dan in CP :) Wel bijzonder trouwens dat je CP database zo groot is. In principe is die vrij klein te houden zodra de film binnen is, blijft er nauwelijks een record over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mystic Spirit schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 14:56:
[...]

Uiteraard heeft het alles te maken met de database grootte en die is bij mij in SB een stukje groter dan in CP :) Wel bijzonder trouwens dat je CP database zo groot is. In principe is die vrij klein te houden zodra de film binnen is, blijft er nauwelijks een record over.
Vind het ook vrij appart, staan maar 50 films in maar duurt een eeuwigheid voor hij klaar is met zijn check en dus teller reset. Met als gevolg dat mijn ingestelde 6 uur totaal geen nut heeft want na een dag of wat loopt het toch weer uit de pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag,
Misschien stomme vraag, maar is Headphones ook geschikt om bv elke week updates van Tipparade en Top40 bij te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mystic Spirit schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 11:56:
Bij mij schakelt geen een van de pakketjes zichzelf uit. Blijft eigenlijk altijd wel draaien (tenzij ik de boel zelf om zeep help ;)
Het zou me niks verbazen als dat laatst het geval is, al draait hij meestal wel een week goed en dan weer even een herstart.

Moet er nog eens induiken, maar kost waarschijnlijk meer tijd dan dat het wat oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Mirx_NL schreef op zondag 11 maart 2012 @ 08:37:
@J1nx

Ik vroeg me eigenlijk af wat Newznab als regels gebruikt voor de classificatie. Is dit alleen de groep waar het in gepost wordt, of zitten en nog andere regels aan vast?

Voorbeeld:
Flikken Maastricht Seizoen 6 Aflevering 06 in a.b.multimedia wordt TV Foreign
Flikken Maastricht Seizoen 6 Aflevering 06 720p HD in a.b.boneless wordt Other Misc

Maar als ik dan bij Binsearch kijk (wat geen Newznab ingang heeft) dan krijgt de laatste wel de classificatie TV mee.

Dus vroeg me af of hier nog iets aan te tweaken is, of dat de poster het misschien anders zou kunnen doen?
Feitelijk zijn de regex-en gebaseerd op de groepen. Newznab gaat er daarbij vanuit dat de scene-release groepen netjes gebruik maken van de juiste usenet groep. Vaak ligt dat ook wel een beetje vast als ongeschreven regels onderling in het scene-release wereldje.

Boneless is een dump groep en word dus ook minder bekeken voor releases.

Iets in multimedia, word gecategoriseerd als TV-series, echter op basis van een tvdb lookup word dat of SD of Foreign.

Iets in de groep x264 word vaak gezien als HD, maar kan ook op basis van tvdb weer in foreign geplaats worden.

Zo zijn er groepen die geclassificeerd worden voor TV andere voor Movies en weer andere als Muziek. Al het andere beland dan ook in Other/Misc.

Als je wilt weten welke regular expressies er gebruikt worden per groep;
http://www.newznab.com/getregex.php
(wel een beetje lastig lezen)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 13-09 14:04
Kan ik nergens bij Sickbeard instellen dat hij bepaalde woorden moet negeren? Sinds een week of twee zijn al mijn afleveringen beschadigd. Download en unpack gaat goed maar met afspelen stopt het dan opeens na x minuten...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:49
Phusebox schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 19:07:
Kan ik nergens bij Sickbeard instellen dat hij bepaalde woorden moet negeren? Sinds een week of twee zijn al mijn afleveringen beschadigd. Download en unpack gaat goed maar met afspelen stopt het dan opeens na x minuten...
Je kunt ignore words wijzigen in de config.ini
Maar lijkt me niet dat dat je probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:49
j1nx schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 16:26:
[...]

Iets in multimedia, word gecategoriseerd als TV-series, echter op basis van een tvdb lookup word dat of SD of Foreign.

Als je wilt weten welke regular expressies er gebruikt worden per groep;
http://www.newznab.com/getregex.php
(wel een beetje lastig lezen)
Denk dat ik de achterliggende logica wel snap, maar regular expressions gaan mijn pet ver te boven (gebruik dat nooit).

Ik zou (voor zover ik het kan volgen) dan wel verwachten dat een van de regels voor a.b.multimedia iig een categorie zou moeten bevatten, maar die staan allemaal op "NULL".
Of bevat de bovenstaande link alleen exceptions op de "standaard" logica?

Edit: En heb gemerkt dat de TVDB updates voor NL series redelijk tegenvallen en achterlopen, dus al zou het in de goede categorie staan, dan heeft SickBeard er nog niets aan.
Hou het wel bij mijn custom non-Sickbeard filtertje in Spotnet voor de NL series die ik volg.

[ Voor 15% gewijzigd door Mirx_NL op 15-03-2012 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Phusebox schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 19:07:
Dat klinkt als een probleempje dat ik ken van CouchPotato. Waarschijnlijk heb je SB ingesteld dat hij je downloadmap scant en afleveringen daarin hernoemt en verplaatst. Als een download nog bezig is met uitpakken kan het zijn dat SB hem al verplaatst voor hij klaar is. Oplossing is om SB via het script aan te sturen in plaats van automatisch laten scannen.

Hopelijk wordt die functionaliteit ook in CP gebakken, want ik moet regelmatig dingen verwijderen en de volledige uitgepakte file handmatig verplaatsen. Met het vergroten van de tijd tussen file scans komt het probleem minder vaak voor, maar als je pech hebt toch regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Anthirian schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 21:05:
[...]

Dat klinkt als een probleempje dat ik ken van CouchPotato. Waarschijnlijk heb je SB ingesteld dat hij je downloadmap scant en afleveringen daarin hernoemt en verplaatst. Als een download nog bezig is met uitpakken kan het zijn dat SB hem al verplaatst voor hij klaar is. Oplossing is om SB via het script aan te sturen in plaats van automatisch laten scannen.

Hopelijk wordt die functionaliteit ook in CP gebakken, want ik moet regelmatig dingen verwijderen en de volledige uitgepakte file handmatig verplaatsen. Met het vergroten van de tijd tussen file scans komt het probleem minder vaak voor, maar als je pech hebt toch regelmatig.
Klinkt alsof je het niet heel logisch hebt ingesteld. Je kan SabNZBd gewoon een categorie meegeven en die de uitgepakte bestande laten verplaatsen naar specifieke map. Die map laat je dan scannen door SB of CP en vervolgens laat je die weer de post processing doen. Dan heb je het probleem niet dat half uitgepakte files worden opgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 13-09 14:04
Mystic Spirit schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 21:17:
[...]

Klinkt alsof je het niet heel logisch hebt ingesteld. Je kan SabNZBd gewoon een categorie meegeven en die de uitgepakte bestande laten verplaatsen naar specifieke map. Die map laat je dan scannen door SB of CP en vervolgens laat je die weer de post processing doen. Dan heb je het probleem niet dat half uitgepakte files worden opgepakt.
Zo heb ik het dus ook, sabnzb gooit alles wat klaar is in folder x of y, en die laat ik postprocessen door SB of CP. Dus dat kan het probleem niet zijn dan.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik zit momenteel met 1 "probleem".
zodra tv series worden gedownload, dan komen ze allemaal netjes in de juiste map (van de desbetreffende show), maar ik krijg ook dan er dus eerst een map terra nova s01e01 staat, en daarin zit pas de video.
Wat zou ik moeten aanpassen in sabnzbd of sickbeard zodat alle afleveringen in 1 map komen, en geen submappen meer gebruikt worden?

Dit is dus hoe het er nu uitziet:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IEwI3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Dan moet je gebruik maken van post-processing.
Je kan dit door sickbeard laten doen, of door sab. Wat jij wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Mystic Spirit schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 21:17:
[...]

Dat heb ik juist wel. Ik heb voor alles aparte categorieën die stuk voor stuk in aparte mappen worden gezet: films in ..\Unsorted\Movies, series in ..\Unsorted\TV etc. SAB pakt in die mappen uit, CP leest de Unsorted Movies-map en zet ze in ..\Movies. Het probleem is dat SAB de Unsorted-mappen gebruikt voor het uitpakken in plaats van de Incomplete-map te gebruiken voor alles en pas als alles klaar is de bestanden in de Unsorted-map te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
job schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 23:53:
Dan moet je gebruik maken van post-processing.
Je kan dit door sickbeard laten doen, of door sab. Wat jij wilt.
was dit een reactie op mijn bericht of op iemand anders z'n bericht? als het voor mij was: wat zou ik moeten veranderen? ik heb alle opties bij sabnzbd en sickbeard nagekeken, maar kom nergens iets tegen over uitpakken in foldername
Pagina: 1 ... 21 ... 64 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!