Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze code van sverzijl gekregen en die werkt goed om auto-sub automatisch te laten starten na het uit zijn van de synology:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
#!/bin/sh

case $1 in
    start)
        cd /volume1/@appstore/auto-sub
        /opt/bin/python2.6 AutoSub.py --daemon
    ;;
    stop)
        kill -9 $(ps|grep -i Autosub.py|grep -v grep|awk '{print $1}' |xargs)
    ;;
esac

Daarna chmod 755 /usr/local/etc/rc.d/Autosub.sh en na reboot start Autosub nu automatisch op.

Echter, als ik het bestand Autosub.sh verwijder en dan de synology herstart blijft het blauwe lampje knipperen en wordt de webinterface niet geladen. Wel kan ik met putty erop inloggen.

Nu lijkt het dat ik nog een commando moet opgeven voordat ik Autosub.sh uit de rc.d folder verwijder, weet iemand wat er mis gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:33
Dan heb je Autosub waarschijnlijk niet gestopt voordat je de rc file verwijderd hebt en daarna gereboot.
De Syno wil dan wel eens hangen bij het afsluiten in zulk soort gevallen omdat hij het /volume1 filesystem dan niet kan unmounten. Je kan er nog met putty op komen omdat de Syno nog niet gereboot is, maar nog in de shutdown fase (waar ie nooit meer uit gaat komen totdat je een harde shutdown geeft : aan/uit knop paar seconden ingedrukt houden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, helemaal duidelijk. Dat stoppen had ik inderdaad niet gedaan.

Nu zit in auto-sub gewoon een disconnect optie, maar stel dat hij dat niet heeft, zou ik hem dan met dit commando in putty kunnen stoppen?

sh -x /usr/local/etc/rc.d/Autosub.sh stop

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2012 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:43

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 22:50:
Ah, helemaal duidelijk. Dat stoppen had ik inderdaad niet gedaan.

Nu zit in auto-sub gewoon een disconnect optie, maar stel dat hij dat niet heeft, zou ik hem dan met dit commando in putty kunnen stoppen?

sh -x /usr/local/etc/rc.d/Autosub.sh stop
dat zou je dan moeten proberen.

je kan ook
ps -aux
doen
zoek autosub op
en zeg dan kill -9 [pid van autosub]
en dan weer een ps -aux (ps -aux kan op sommige embedded systemen niet werken, dan moet je gewoon ps doen .. om te zien of tie weg is . .

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankje, ik ga ermee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:33
Er zijn ook alternatieven voor auto starten van auto-sub. Na wat rondzoeken kwam ik op de volgende oplossing:
Maak een folder /volume1/startup aan. De synology herkent deze folder als een speciale folder waarin de scripts bij boot gestart worden.

Hier heb ik een file genaamd S01AutoSub.sh staan met de volgende inhoud:
#!/bin/sh
cd /usr/local/auto-sub && /opt/bin/python2.6 AutoSub.py -d > /dev/null

/usr/local/auto-sub is de locatie van mijn auto-sub folder, dus wijzigen naar je eigen situatie. Denk erom dat je de code S01 in de filename laat, anders werkt het niet.

Tot nu toe heb ik hiermee geen problemen gehad met hangers tijdens shutdown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Waar kan ik in Couchpotato de config vinden waar hij TPB links vandaan haalt? Bij mij gaat hij nu naar depiraatbaai.be, maar die lijkt ook geblokeerd/stuk te zijn bij mij. Kan ik zelf ergens in de course vinden waar deze url gedefinieerd staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rintje schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 10:14:
Er zijn ook alternatieven voor auto starten van auto-sub. Na wat rondzoeken kwam ik op de volgende oplossing:
Maak een folder /volume1/startup aan. De synology herkent deze folder als een speciale folder waarin de scripts bij boot gestart worden.
Oh, dat is wel heel makkelijk zeg.

Over een paar dagen komt disk station 4.0 uit, dan ga ik er even mee knutselen en zal ik gelijk even deze folder aanmaken, handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
rintje schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 10:14:
[...]

Hier heb ik een file genaamd S01AutoSub.sh staan met de volgende inhoud:
#!/bin/sh
cd /usr/local/auto-sub && /opt/bin/python2.6 AutoSub.py -d > /dev/null

/usr/local/auto-sub is de locatie van mijn auto-sub folder, dus wijzigen naar je eigen situatie. Denk erom dat je de code S01 in de filename laat, anders werkt het niet.

Tot nu toe heb ik hiermee geen problemen gehad met hangers tijdens shutdown.
De map /opt/etc/init.d/ is ook te gebruiken gebruiken voor boot scripts. Bootscripts filename begint allemaal met S99 om deze zo laat mogelijk te laten starten.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Krijg sinds een paar weken steeds deze error:

code:
1
2012-03-04 09:08:08.502000 SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Error while searching J1nx, skipping: unknown url type: newznab.j1nx.nl/api?age=700&apikey=aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaac&t=tvsearch&cat=5040%2C5030

Iemand enig idee hoe ik dat fix?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 17:23
Eindelijk ook maar eens SickBeard geinstalleerd, zeker nu de ondertitels goed blijken te gaan werken. Welke kan ik beter gebruiken voor de ondertitels ?
* AutoSub
* Subliminal

Voor beide moet ik volgens mij middels SSH naar mn syno...

Ik weet dat auto-sub even offline is, echter heb ik geen zin om nu snel subliminal te configureren en dan zo weer over te moeten stappen naar auto-sub.

Ik heb alleen intresse in NL subs, episode naming doe ik niet aan, orginele namen lijken mij de beste ondertitel hit te kunnen geven ;-)

Ik hoort t graag ;-)

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
Phusebox schreef op zondag 04 maart 2012 @ 09:26:
Krijg sinds een paar weken steeds deze error:

code:
1
2012-03-04 09:08:08.502000 SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Error while searching J1nx, skipping: unknown url type: newznab.j1nx.nl/api?age=700&apikey=aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaac&t=tvsearch&cat=5040%2C5030

Iemand enig idee hoe ik dat fix?
http:// er vergeten voor te zetten?

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:14:
Maar ook voor de A200 is de NMJ versie1 met name op het gebied van scannen en juiste plots zoeken dramatisch. Althans van horen zeggen, want ik draai daar ook lekker Oversight op, aangezien die wel automatisch update.
Ik vind het niet zo dramatisch. Ik heb een tijdje YAMJ geprobeerd maar ben daar weer gillend van weggelopen en weer terug op NMJ versie 1.

Het grote nadeel van al die 'leuke' extra media libs is dat je bv het beheer apart moet doen, deleten is niet mogelijk bv. Als wij hier iets gekeken hebben gooien we het weg. Dat moet je dan buiten je manager om doen. Maar omdat er soms op een dag door verschillende mensen wel 2-4 dingen worden bekenen, betekent dat dat er met pen en papier in een notitie blokje moet worden opgeschreven wat er weg moet. Dan kan je dat deleten en daarna updaten. Dat is pas dramatrisch slecht. NMJ laat je dat gewoon doen vanuit de interface

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:33
Brickman schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 17:21:
[...]

De map /opt/etc/init.d/ is ook te gebruiken gebruiken voor boot scripts. Bootscripts filename begint allemaal met S99 om deze zo laat mogelijk te laten starten.
Ook al wordt S99* als laatste uitgevoerd binnen /opt/etc/init.d/, in het totaalplaatje van de startup scripts worden ze juist vrij vroeg uitgevoerd. Dit is de volgorde waarin Syno z'n startup scripts uitvoert :

1) /etc/rc.local
2) /etc/rc.optware
3) /opt/etc/init.d/S*.sh
4) /usr/syno/etc/rc.d/S*.sh
5) /volumeX/startup/S*.sh
6) /usr/local/etc/rc.d/*.sh

Wil je dus je pas zo laat mogelijk je eigen scripts starten (en zo vroeg mogelijk stoppen bij shutdown), dan bij voorkeur in /usr/local/etc/rc.d/ plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
sverzijl schreef op zondag 04 maart 2012 @ 13:22:
[...]

Ook al wordt S99* als laatste uitgevoerd binnen /opt/etc/init.d/, in het totaalplaatje van de startup scripts worden ze juist vrij vroeg uitgevoerd. Dit is de volgorde waarin Syno z'n startup scripts uitvoert :

1) /etc/rc.local
2) /etc/rc.optware
3) /opt/etc/init.d/S*.sh
4) /usr/syno/etc/rc.d/S*.sh
5) /volumeX/startup/S*.sh
6) /usr/local/etc/rc.d/*.sh

Wil je dus je pas zo laat mogelijk je eigen scripts starten (en zo vroeg mogelijk stoppen bij shutdown), dan bij voorkeur in /usr/local/etc/rc.d/ plaatsen.
Bedankt voor het lijstje. Kwam er zelf achter dat m'n DS met DSM4.0beta niet meer goed afsloot als de scripts vanaf /opt/etc/init.d/ werden gedraaid, omdat /volume1/ niet meer gemount was.

Met /usr/local/etc/rc.d gaat het nu wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortep schreef op zondag 04 maart 2012 @ 12:25:
[...]

Ik vind het niet zo dramatisch. Ik heb een tijdje YAMJ geprobeerd maar ben daar weer gillend van weggelopen en weer terug op NMJ versie 1.

Het grote nadeel van al die 'leuke' extra media libs is dat je bv het beheer apart moet doen, deleten is niet mogelijk bv. Als wij hier iets gekeken hebben gooien we het weg. Dat moet je dan buiten je manager om doen. Maar omdat er soms op een dag door verschillende mensen wel 2-4 dingen worden bekenen, betekent dat dat er met pen en papier in een notitie blokje moet worden opgeschreven wat er weg moet. Dan kan je dat deleten en daarna updaten. Dat is pas dramatrisch slecht. NMJ laat je dat gewoon doen vanuit de interface
Dat is dan ook juist het voordeel van Oversight. Die kon dat allemaal al voordat NMJ zelfs maar bestond (was er al voor de A100). Alleen is Oversight visueel minder fraai. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Brickman schreef op zondag 04 maart 2012 @ 11:08:
[...]

http:// er vergeten voor te zetten?
Nou nee, ik zet het er altijd voor, en voorheen heeft het ook gewerkt, maar sickbeard verwijdert het nu telkens uit zichzelf....Dus ik weet niet hoe ik dit nu weer wegkrijg, heb al paar keer verwijdert en opnieuw toegevoegt, ook handmatig in config file maar hij blijft http:// weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:37
Phusebox schreef op maandag 05 maart 2012 @ 07:23:
[...]

Nou nee, ik zet het er altijd voor, en voorheen heeft het ook gewerkt, maar sickbeard verwijdert het nu telkens uit zichzelf....Dus ik weet niet hoe ik dit nu weer wegkrijg, heb al paar keer verwijdert en opnieuw toegevoegt, ook handmatig in config file maar hij blijft http:// weggooien.
Heb het even hier getest maar werkt prima om http://newznab.j1nx.nl/ in te vullen. Na opslaan staat het er nog steeds. Ik gebruik wel de orginele Sickbeard (via package center) en niet een aangepast versie.
Tevens bijgewerkt naar de laatste versie.

Misschien Sickbeard een keer stoppen en starten of anders NAS een keer herstarten.
Check tevens of je de laatste versie gebruikt van Sickbeard. Soms moet je even handmatig het process starten om te controleren op updates. Merkt soms dat in de logfile staat aangeven hij problemen heeft met Github te bereiken. Na een handmatige controle gaat dit dan weer goed en vindt hij soms weer updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MikeOO schreef op maandag 05 maart 2012 @ 08:01:
[...]

Heb het even hier getest maar werkt prima om http://newznab.j1nx.nl/ in te vullen. Na opslaan staat het er nog steeds. Ik gebruik wel de orginele Sickbeard (via package center) en niet een aangepast versie.
Tevens bijgewerkt naar de laatste versie.

Misschien Sickbeard een keer stoppen en starten of anders NAS een keer herstarten.
Check tevens of je de laatste versie gebruikt van Sickbeard. Soms moet je even handmatig het process starten om te controleren op updates. Merkt soms dat in de logfile staat aangeven hij problemen heeft met Github te bereiken. Na een handmatige controle gaat dit dan weer goed en vindt hij soms weer updates.
Ga wel een re-install doen ofzo, want heb gewoon de originele versie, altijd alle updates gehad en wordt regelmatig gereboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:36
sverzijl schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:38:
[...]

Gezien de genoemde paden vermoed ik dat je een build gebruikt waarbij de Sickbeard config.ini in /usr/local/var/sickbeard staat ipv in de default locatie. In dat geval in nzbgetToSickBeard.py deze regel aanpassen (of in ieder geval aanpassen naar het pad waar de config.ini wel staat)

configFilename =  "/usr/local/var/sickbeard/config.ini"
Heb even lopen rotzooien afgelopen weekend, het gaat bij mij iets anders omdat ik wat andere locaties heb maar het werkt.

Echt super bedankt.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:34

Anthirian

In Trance We Trust

Phusebox schreef op maandag 05 maart 2012 @ 07:23:
[...]

Heb ik ook een keertje gehad toen J1nx zijn URL veranderde van http://www.j1nx.nl/www/newznab naar http://newznab.j1nx.nl. De oplossing was om eerst de hele provider weg te gooien, en vervolgens de nieuwe URL in te vullen bij een geheel nieuwe newznabprovider. Blijkbaar zit er een bugje in SB dat hij de URL niet updatet.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edje-bel
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:26
Hoi

Ik wil Sickbeard instellen/gaan gebruiken maar ik loop tegen het probleem aan dat ik episodes niet direct naar de nas kan laten verplaatsen.

ik kan alleen in de root van de pc terecht, weet iemand een oplossing? zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Ik probeer via SickBeard de serie Lijn 32 automatisch te laten downloaden via de newznab van J1kx of nzb.su.
Als ik handmatig zoek, dan zijn de afleveringen beschikbaar.
Zoeken op zowel Lijn 32 als Lijn.32 in J1nx geeft netjes de afleveringen weer met notatie S01EXX er in.
Echter, Sickbeard herkent de aflevering niet, ook niet als ik de kwaliteit aanpas.

Iemand een idee of dit te tweaken is zodat dit wel werkt?
Kan het ermee te maken hebben dat ze in de categorie TV/Foreign staan en SickBeard deze categorie niet meeneemt in de zoekakties?

Edit: Na wat googlen (ook binnen deze thread) er achter gekomen dat dit idd het probleem is en dat je de newznab parameters kan aanpassen om de extra categorie toe te voegen. Ik kan echter nog niet vinden waar je deze aanpassingen kan maken op een Windows install.

[ Voor 19% gewijzigd door Mirx_NL op 05-03-2012 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 14:50
edje-bel schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:29:
Hoi

Ik wil Sickbeard instellen/gaan gebruiken maar ik loop tegen het probleem aan dat ik episodes niet direct naar de nas kan laten verplaatsen.

ik kan alleen in de root van de pc terecht, weet iemand een oplossing? zie ik iets over het hoofd?
wat voor NAS heb je? waarom draai je SickBeard niet gewoon op je NAS?

Je bent op zoek naar 'post processing' in SickBeard. Heb je dit goed ingesteld? kun je een drivemapping maken naar je NAS (bijvoorbeeld Z:\) en dan naar die drive postprocessen?

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mirx_NL schreef op maandag 05 maart 2012 @ 15:01:
Ik probeer via SickBeard de serie Lijn 32 automatisch te laten downloaden via de newznab van J1kx of nzb.su.
Als ik handmatig zoek, dan zijn de afleveringen beschikbaar.
Zoeken op zowel Lijn 32 als Lijn.32 in J1nx geeft netjes de afleveringen weer met notatie S01EXX er in.
Echter, Sickbeard herkent de aflevering niet, ook niet als ik de kwaliteit aanpas.

Iemand een idee of dit te tweaken is zodat dit wel werkt?
Kan het ermee te maken hebben dat ze in de categorie TV/Foreign staan en SickBeard deze categorie niet meeneemt in de zoekakties?

Edit: Na wat googlen (ook binnen deze thread) er achter gekomen dat dit idd het probleem is en dat je de newznab parameters kan aanpassen om de extra categorie toe te voegen. Ik kan echter nog niet vinden waar je deze aanpassingen kan maken op een Windows install.
Ik heb hiervoor een kleine howto geschreven in deze thread. Kan je vast wel vinden met wat zoeken en volgens mij wordt er ook naar gelinkt in de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Nu online
martynvs schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:30:
[...]
Ik heb hiervoor een kleine howto geschreven in deze thread. Kan je vast wel vinden met wat zoeken en volgens mij wordt er ook naar gelinkt in de TS.
Die had ik inmiddels gevonden en was ik vrolijk mee aan het stoeien. Het lastige in het zoeken is wel dat alle informatie op verschillende installatie methodes gebaseerd is, dus soms zie je door de bomen het bos niet meer.

Nog even zitten pielen met .pyo decompilen en de .py naar .pyo compilen maar dat wilde allemaal niet lukken. Maar de standaard .py lijkt idd ook te werken.

Gekke is wel, dat na dat ik de ignore words aangepast heb, hij het uiteidelijk gewoon via de SickBeard index heeft gedownload |:(

Met de orginele newznab.pyo:
blablabla...maxage=500&cat=5030%2C5040

Met de newznab.pyo van Rintje:
blablabla...maxage=500&cat=5030%2C5040%2C5020%2C5050

Uiteindelijk was het redelijk simpel om het met de standaard Windows client het voor elkaar te krijgen

1) In C:\SickBeard-win32-alpha-build493\config.ini dutch verwijderd bij ignore_words = "german,french,core2hd,swedish"

2) De aangepaste newznab.py van Rintje gedownload (https://github.com/rintje...eard/providers/newznab.py)

3) In C:\SickBeard-win32-alpha-build493\lib\sickbeard.zip\sickbeard\providers het bestand newznab.pyo verwijderd en newznab.py van Rintje geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Mirx_NL schreef op maandag 05 maart 2012 @ 17:49:
[...]

Gekke is wel, dat na dat ik de ignore words aangepast heb, hij het uiteidelijk gewoon via de SickBeard index heeft gedownload |:(
Is niet zo gek. Sickbeard Index = Newznab

En je hebt zojuist je newznab.py aangepast ;)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:29
Wanneer ik mijn usenet provider tijdelijk stil zou zetten, is het dan niet gewoon het makkelijkst om alles in Sab gepauzeerd binnen te laten komen? Of loop je dan teveel risico met nzb's die later buiten je retentie vallen? Dan zouden SB en CP dus op pauze moeten, maar ik vind het wél handig om daar dingen in klaar te zetten zeg maar. Tevens ben ik benieuwd wat ik met spotweb moet doen wanneer ik mijn account bij eweka tijdelijk niet verleng.

Ik merk dat ik tegenwoordig te weinig binnen haal voor die 7,5 euro per maand. Dan lijkt het me beter 3 maanden gewilde zaken te verzamelen en dan in een keer binnen te halen. Spoed zaken haal ik dan wel handmatig binnen. Zijn er misschien mensen die zo'n "af en toe beschikkend over een news provider" configuratie hebben draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Nu online
j1nx schreef op maandag 05 maart 2012 @ 17:54:
[...]

Is niet zo gek. Sickbeard Index = Newznab

En je hebt zojuist je newznab.py aangepast ;)
Dat verklaart een hoop dan :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joster schreef op maandag 05 maart 2012 @ 18:06:
Wanneer ik mijn usenet provider tijdelijk stil zou zetten, is het dan niet gewoon het makkelijkst om alles in Sab gepauzeerd binnen te laten komen? Of loop je dan teveel risico met nzb's die later buiten je retentie vallen? Dan zouden SB en CP dus op pauze moeten, maar ik vind het wél handig om daar dingen in klaar te zetten zeg maar. Tevens ben ik benieuwd wat ik met spotweb moet doen wanneer ik mijn account bij eweka tijdelijk niet verleng.

Ik merk dat ik tegenwoordig te weinig binnen haal voor die 7,5 euro per maand. Dan lijkt het me beter 3 maanden gewilde zaken te verzamelen en dan in een keer binnen te halen. Spoed zaken haal ik dan wel handmatig binnen. Zijn er misschien mensen die zo'n "af en toe beschikkend over een news provider" configuratie hebben draaien?
Kan je dan niet de newsserver van je eigen provider gebruiken? Als je toch iedere dag kan downloaden (zonder haast te hebben), kan je de data goed spreiden. Voor de zekerheid nog een free account bij xsusenet.com erbij, en je hoeft je nergens druk om te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

block acount van astraweb is ook een idee, betaal je voor een X aantal Gigabytes en mag je die gebruiken tot ze op zjin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmdr_Satan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 23:39

Cmdr_Satan

MemleaK Powah

Nielsz schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 11:28:
Waar kan ik in Couchpotato de config vinden waar hij TPB links vandaan haalt? Bij mij gaat hij nu naar depiraatbaai.be, maar die lijkt ook geblokeerd/stuk te zijn bij mij. Kan ik zelf ergens in de course vinden waar deze url gedefinieerd staat?
/usr/share/couchpotato/app/lib/provider/yarr/sources/tpb.py
Ik heb aanpassing gemaakt naar . Maar bij veel downloads geen torrents maar magnet-links. Dit kan CP niet volgens mij.

Klopt dit en iemand anders het wel voor elkaar gekregen?

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
Freekers schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:52:
[...]

Ik heb hier de laatste tijd ook veel problemen mee. Op bierdopje staat zowel de HDTV sub als de Web-DL sub, maar hij pakt gewoon de HDTV sub ipv de Web-DL... Is er een manier om dit te fixen?
Ook als ik SickBeard de episodes niet laat renamen pakt hij de verkeerde. Dit zit dus echt dieper dan ik dacht.
Zou nu gefixt moeten zijn in de develop branche, als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:29
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 19:13:
[...]

Kan je dan niet de newsserver van je eigen provider gebruiken? Als je toch iedere dag kan downloaden (zonder haast te hebben), kan je de data goed spreiden. Voor de zekerheid nog een free account bij xsusenet.com erbij, en je hoeft je nergens druk om te maken :)
Thanks, eigen provider is geen optie aangezien die retentie echt bagger is (Ziggo).
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 19:25:
block acount van astraweb is ook een idee, betaal je voor een X aantal Gigabytes en mag je die gebruiken tot ze op zjin.
Sorry voor de crosspost inderdaad. Ik heb door jullie posts alhier vernieuwde inzichten en wil me focussen op goedkopere alternatieven die wel constant doorlopen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Joster op 06-03-2012 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Cmdr_Satan schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 00:30:
[...]

/usr/share/couchpotato/app/lib/provider/yarr/sources/tpb.py
Ik heb aanpassing gemaakt naar . Maar bij veel downloads geen torrents maar magnet-links. Dit kan CP niet volgens mij.

Klopt dit en iemand anders het wel voor elkaar gekregen?
Mij is het ook niet gelukt, gezien TPB nu alleen maar magnet-links gebruikt, en helemaal geen .torrents meer. Dus ik heb nu maar een accountje usenet gekocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Nu online
Joster schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 10:00:
[...]

Thanks, eigen provider is geen optie aangezien die retentie echt bagger is (Ziggo).

[...]

Sorry voor de crosspost inderdaad. Ik heb door jullie posts alhier vernieuwde inzichten en wil me focussen op goedkopere alternatieven die wel constant doorlopen :)
Als je toch niet veel download, waarom pak je dan niet gewoon een low-speed account. Bijvoorbeeld Hitnews 2,5 Mbit. Kost maar 2,95 ipv 7,5.
En als je zowel non-ssl en ssl gebruikt heb je dubbele speed want zitten andere front-ends voor, dus kan je concurrent gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mirx_NL schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 12:32:
En als je zowel non-ssl en ssl gebruikt heb je dubbele speed want zitten andere front-ends voor, dus kan je concurrent gebruiken.
Dat werkt volgens mij niet in combi met sickbeard omdat je maar 1 provider kan opgeven (wellicht is meer mogelijk met de config files, dat weet ik niet). Maar wel een handige tip, vreemd dat ze dat toestaan trouwens :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 13:18:
[...]

Dat werkt volgens mij niet in combi met sickbeard omdat je maar 1 provider kan opgeven (wellicht is meer mogelijk met de config files, dat weet ik niet). Maar wel een handige tip, vreemd dat ze dat toestaan trouwens :o
Je usenet provider heeft niets met sickbeard te maken.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ondertussen is Diaoul druk bezig met Subliminal in de develop branche en wilde nu dan toch eens de develop versie gaan proberen.

Is er al iemand hier die develop branche draait?

Ik heb hem zelf m.b.v. brickman's tutorial installed en had zelf het idee dat ik redelijk vlot kan switchen naar develop (en terug naar master) door onderstaande commando's:
code:
1
2
3
cd /volume1/@appstore
mv subliminal subliminal_old
git clone -b develop https://github.com/Diaoul/subliminal.git /volume1/@appstore/subliminal

misschien de cache dir ook maar even leeg gooien
code:
1
2
cd /volume1/@appstore/.subliminal/cache
rm -rf *

En als ik weer terug wil:

code:
1
2
3
cd /volume1/@appstore
rm -rf subliminal
mv subliminal_old subliminal

Moet toch lukken zo lijkt me of mis ik iets?

[ Voor 0% gewijzigd door schumi2004 op 08-03-2012 14:08 . Reden: command typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-08 11:14
Kan ik veilig updaten naar DSM 4.0 zonder dat mijn SABnzbd, SickBeard en CouchPatato omvallen?

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j1nx schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 13:40:
Je usenet provider heeft niets met sickbeard te maken.
Ach, ik bedoelde de nzbclient 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 13:18:
[...]
Maar wel een handige tip, vreemd dat ze dat toestaan trouwens :o
Toestaan is een groot woord, design flaw zal correcter zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Ik heb Sickbeard op mijn popcorn hour A210 draaien sinds kort. het downloaden en renamen gaat prima. Hij zet alles netjes in aparte folders etc. Echter wil ik er nu de ondertitels bij zetten maar heb ik geen toegang tot de mappen van de tv-series. Iemand enig idee hoe dit aan te passen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
schumi2004 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 14:14:
ondertussen is Diaoul druk bezig met Subliminal in de develop branche en wilde nu dan toch eens de develop versie gaan proberen.

Ik draai development (sinds een dag of wat), maar er is inderdaad wel wat gewijzigd. Diaoul is inderdaad druk bezig, dus met de scripts van Brickman werkt het niet meer direct...en er is dus geen garantie dat het blijft werken.
Plugins zijn Services geworden, en de plugin van Bierdopje is omgezet naar lower case. Zonder verder veel te wijzigen heb ik Brickmans subli_findTV.sh script hier omgekat naar het volgende:
PLUGINS='BierDopje'
wordt
PLUGINS='bierdopje'
en
 [ -n "$PLUGINS" ] && PLUGINS="-p $PLUGINS"
wordt
 [ -n "$PLUGINS" ] && PLUGINS="-s $PLUGINS"

Andere wijziging, toen ik toch bezig was: ik merkte dat .mp4 files niet gescand werden, dus die heb ik ook maar erbij gezet:
find "$PATH_TO_TV" \( -name *.avi -o -name *.mkv -o -name *.mp4 \) -mtime -$AGE -type f -exec su $RUN_AS -s /bin/sh -c "$SUBLI_EXE \"{}\"" \;
@Brickman: misschien nog wel een interessante wijziging voor je scripts, dat werkt op master natuurlijk ook.

Verder, mbt switchen tussen develop en master zou het moeten kloppen.
Ik denk wel dat je de cache gewoon kunt laten staan (hier werkte dat zonder meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Dagobert schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 16:25:
Kan ik veilig updaten naar DSM 4.0 zonder dat mijn SABnzbd, SickBeard en CouchPatato omvallen?
DSM vragen hebben we weer een andere Topic voor
Het grote Synology topic - deel 4

Maar je kunt veilig upgraden alles blijft werken. Alleen IPKG moet je weer even wat aanpassingen voor doen als je dat gebruikt. Hoe dit moet staat in het andere topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dr. Bean schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 22:00:
[...]

Ik draai development (sinds een dag of wat), maar er is inderdaad wel wat gewijzigd. Diaoul is inderdaad druk bezig, dus met de scripts van Brickman werkt het niet meer direct...en er is dus geen garantie dat het blijft werken.
Plugins zijn Services geworden, en de plugin van Bierdopje is omgezet naar lower case. Zonder verder veel te wijzigen heb ik Brickmans subli_findTV.sh script hier omgekat naar het volgende:
PLUGINS='BierDopje'
wordt
PLUGINS='bierdopje'
en
 [ -n "$PLUGINS" ] && PLUGINS="-p $PLUGINS"
wordt
 [ -n "$PLUGINS" ] && PLUGINS="-s $PLUGINS"

Andere wijziging, toen ik toch bezig was: ik merkte dat .mp4 files niet gescand werden, dus die heb ik ook maar erbij gezet:
find "$PATH_TO_TV" \( -name *.avi -o -name *.mkv -o -name *.mp4 \) -mtime -$AGE -type f -exec su $RUN_AS -s /bin/sh -c "$SUBLI_EXE \"{}\"" \;
@Brickman: misschien nog wel een interessante wijziging voor je scripts, dat werkt op master natuurlijk ook.

Verder, mbt switchen tussen develop en master zou het moeten kloppen.
Ik denk wel dat je de cache gewoon kunt laten staan (hier werkte dat zonder meer)
Thanks voor de info, scheelt me weer zoek werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
schumi2004 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 14:14:

[...]
Yep, ik draai hem. Heb zelf een github clone -b develop gedaan en vervolgens een pip install.
Hij werkt bij mij beter dan de master in die zin dat ik geen vage foutmelding meer zie over opensubtitles in het log.
Weet overigens niet of hij ook echt werkt, want voor die paar subs die ik nu zoek heeft ook develop nog niks gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rintje schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 09:10:
[...]

Yep, ik draai hem. Heb zelf een github clone -b develop gedaan en vervolgens een pip install.
Hij werkt bij mij beter dan de master in die zin dat ik geen vage foutmelding meer zie over opensubtitles in het log.
Weet overigens niet of hij ook echt werkt, want voor die paar subs die ik nu zoek heeft ook develop nog niks gevonden.
Ik zal wel even een scan op mijn archief loslaten, moet ie vast wel wat vinden.

Die pip install ook maar even in de gaten houden anders werkt het dadelijk nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Laatst online: 20:22

wontcachme

You catch me? No you wont

Voor het eerst in lange tijd doe ik alles herinstalleren op mijn NAS. Ik denk makkelijk te doen, neem de kant en klare packages van Zebulon, installeer ze en vervolgens kan ik nergens rechten aan mappen toekenen. Hoe moet ik dit nu weer doen? Googlen op synology hidden user vind ook niet veel.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Sickbeard geeft bij mij de status broken als ik kijk in package management.

Kan er iemand kijken of er iets in config.ini staat wat de status doorgeeft aan DSM? Ik heb die namelijk gekopieerd van mijn oude installatie en die was zonder package, maar zelf gebouwd via een tutorial van brickman.

Als iemand zijn config.ini (opgeschoond) naar mij zou willen sturen wil ik het eventueel ook wel zelf zoeken.

Alvast bedankt in ieder geval.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriss1981
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 19:50
schumi2004 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 09:36:
[...]

Ik zal wel even een scan op mijn archief loslaten, moet ie vast wel wat vinden.....
Ben wel geïnteresseerd naar jullie ervaringen met de develop branch van subliminal. Ik ben nu handmatig sub aan het downloaden, want de API van AutoSub is alweer een tijdje geblokkeerd door Bierdopje. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik heb nog steeds de volgende errors, maar Sickbeard werkt verder wel gewoon perfect. Dit heb ik al weken en als ik google naar dit probleem lijkt het niet aan mij te liggen maar aan tvdb o.i.d.
code:
1
2
2012-03-07 03:41:05.835264 SHOWQUEUE-REFRESH :: Unable to connect to TVDB while creating meta files - skipping - There was an error with the XML retrieved from thetvdb.com: syntax error: line 1, column 49 First try emptying the cache folder at.. /share/MD0_DATA/.qpkg/SickBeard/cache/tvdb If this does not resolve the issue, please try again later.
 2012-03-07 03:41:15.300574 SHOWQUEUE-REFRESH :: Unable to look up show on TVDB, not downloading images: There was an error with the XML retrieved from thetvdb.com: syntax error: line 1, column 49 First try emptying the cache folder at.. /share/MD0_DATA/.qpkg/SickBeard/cache/tvdb If this does not resolve the issue, please try again later.

En die cache folder heb ik ook geregeld geleegd n.a.v. deze errors; dat helpt ook niet.

code:
1
2012-03-07 03:56:30.176005 SHOWQUEUE-REFRESH :: Episode /share/MD0_DATA/Multimedia/TV/Top Gear/Season 17/Top Gear - S17E07 - India Special.mkv returned an exception: Couldn't find episode 17x7

Ook handige errors :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

Mijn ervaringen met sabnzb icm couchpotato en sickbeard zijn goed te noemen.

Sickbeard - Sickbeard blijft heel netjes van iedere serie de ep's downloaden, ik heb zo aardig wat afleveringen kunnen vinden in hogere kwaliteit dan wat ik oorspronkelijk gekocht had.
Helemaal tevreden dus over sickbeard (op een paar kleine bug's na).

Couchpotato - Metcouchpotato heb ik al maanden problemen, er word niks meer gedownload. De reden hier voor kan ik maar niet achterhalen.
Couchpotato werkt hier dus niet meer, dat heeft het trouwens wel gedaan. Brilliant programma.

Headphones - geen ervaring

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-08 13:54
Ik ben nieuw met het gebruik van Sickbeard icm Sabnzbd op mijn Synology DS212J, maar als ik de afleveringen selecteer dan stuurt hij hem netjes naar Sabnzbd maar dan pakt hij afleveren die 1500+ dagen oud zijn terwijl mijn instellingen van sickbeard, terwijl de retentie op max 500 staat, doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

disturbedmind schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:20:
Ik ben nieuw met het gebruik van Sickbeard icm Sabnzbd op mijn Synology DS212J, maar als ik de afleveringen selecteer dan stuurt hij hem netjes naar Sabnzbd maar dan pakt hij afleveren die 1500+ dagen oud zijn terwijl mijn instellingen van sickbeard, terwijl de retentie op max 500 staat, doe ik iets fout?
heb je de retentie van je account van bijv. nzbmatrix ook op 500 gezet, ik vermoed dat het daar op 1500+ staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
De laatste tijd merk ik dat bepaalde ondertitels niet gevonden worden terwijl deze wel op Bierdopje staan.

Ik gebruik normaal gesproken subliminal die elke dag via een cronjob checkt op nieuwe ondertitles. Voor de meeste series gaat dit ook altijd goed maar bepaalde series daar doet hij niets mee.

bv
The.River.S01E05.720p.HDTV.X264-DIMENSION.mkv

Alle TV series komen in een map /tv met daaronder een submap met de episode. Sickbeard en nzbget doen dit netjes. Ik laat verder niets uitvoeren door deze twee programma's. Verplaatsen etc doe ik zelf. Puur downloaden en in een map zetten. Dat gaat voor de andere series prima en daar werkt het downloaden van de subs prima mee.

subliminal scant elke ochtend de map TV af en plaats daar de SRT bestanden bij als deze gevonden worden.

The River en Once Upon a Time doen het dus nooit.

Ook via de eigen tool van Bierdopje (JBierSubDownloader-v4.0.5.jar) vindt hij ze niet.

Als ik naar de site ga van Bierdopje dan zie ik wel het SRT bestand staan van de betreffende aflevering. Als ik deze download heeft deze zelf de exacte naam van de film. Afspelen en de SRT werkt.

Iemand een idee waar het fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
welke output geeft subliminal als je 'm in een CLI uitvoert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Ik zie meerdere mensen met SickBard update-problemen zoals deze:

code:
1
2012-03-08 07:33:34.772876 CHECKVERSION :: Unable to contact github, can't check for update

Ik gebruik geen aparte fork, maar het Superzeblon-package op mijn Synology. Kan ik, via SSH bijvoorbeeld, ook handmatig updaten, want ik krijg deze foutmelding nu al een aantal weken achter elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Nu online
MikeOO schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:01:
The River en Once Upon a Time doen het dus nooit.

Ook via de eigen tool van Bierdopje (JBierSubDownloader-v4.0.5.jar) vindt hij ze niet.

Als ik naar de site ga van Bierdopje dan zie ik wel het SRT bestand staan van de betreffende aflevering. Als ik deze download heeft deze zelf de exacte naam van de film. Afspelen en de SRT werkt.

Iemand een idee waar het fout gaat.
JBierSubDowloader is geen eigen tool van Bierdopje.
Probleem is dat de scene namen niet overeenkomen en je daar eigen mappings voor moet maken.

The River staat namelijk in TVDB als The River (2012) pmdat er ook een oudere The River bestaat.

The River English 71723
The River (2012) English 248836

Omdat de filename geen (2012) bevat zoekt hij dus op The River en beland op de verkeerde TVDB-id.
Zelfde geldt voor Once Upon A Time, die heeft (2011) nodig.

Bij JBierSubDownloader kun je custom mappings downloaden of aanmaken bij de optie "Serie Namen", geen flauw idee of dit bij Subliminal ook kan.

Anders moet je even (2012) in de filename zetten en kijken of hij dan wel de goede TVDB id meekrijgt.

[ Voor 10% gewijzigd door Mirx_NL op 08-03-2012 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:26
Voor de mensen die auto-sub gebruiken er is inmiddels weer een werkende revisie online. Dit is ook de eerste versie waar mijn nieuwe web interface in zit (trots is) :P maar het is nog wel een pre-Alpha versie, maar bij mij werkt hij prima. Het enige wat momenteel niet werkt is de "skip show" mogelijkheid.

AutoSub preAlpha1 v0.5 (rev: 957323a17e14)
+ New webinterface
+ ApiCall limiter
+ Caching DB release
+ Last 10 downloads are now kept after a reboot
+ Configuration through the web-ui
+ Not required to supply a config file (IT IS RECOMMENDED!)

Deze versie werkt gewoon weer, en de API key is ook weer unblocked. Met dank aan zyronix op het bierdopje forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb een klein probleemje denk. Ben dus geswitched naar develop van subliminal, heb alle voorbij gekomen aanpassing gemaakt (pip nog niet her installed) en krijg deze foutmelding

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
DS211> sh subli_findMOVIE_old.sh 
=============================================================
2012-03-08 14:29: Find -l nl subtitles for /volume2/movies

DEBUG    2012-03-08 14:29:44 subliminal               Setting plugins to ['opensubtitles']
Traceback (most recent call last):
  File "/opt/local/bin/subliminal", line 5, in <module>
    pkg_resources.run_script('subliminal==0.4', 'subliminal')
  File "/opt/lib/python2.7/site-packages/pkg_resources.py", line 489, in run_script
    self.require(requires)[0].run_script(script_name, ns)
  File "/opt/lib/python2.7/site-packages/pkg_resources.py", line 1214, in run_script
    exec script_code in namespace, namespace
  File "/opt/local/lib/python2.7/site-packages/subliminal-0.4-py2.7.egg/EGG-INFO/scripts/subliminal", line 80, in <module>

File "/opt/local/lib/python2.7/site-packages/subliminal-0.4-py2.7.egg/EGG-INFO/scripts/subliminal", line 61, in main

File "build/bdist.linux-armv5tel/egg/subliminal/subliminal.py", line 118, in plugins
subliminal.classes.PluginError: opensubtitles

2012-03-08 14:29: Subtitle search ended
=============================================================

Iemand die er iets wijs uit kan?

edit:
Heb de setup maar opnieuw gedraaid en nu lijkt er al meer leven in de brouwerij te zitten.
Nog een kleine arguments melding
subliminal: error: unrecognized arguments: -p

Al gevonden.

[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 08-03-2012 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 12:08

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Heb autosub even installed en nu even kijken of hij subs binnenhaald.

Subliminal ook getest maar krijg deze niet werkend op Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou de subliminal dev versie werkt nog niet helemaal lekker hier

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Traceback (most recent call last):
  File "/opt/local/bin/subliminal", line 5, in <module>
    pkg_resources.run_script('subliminal==0.5', 'subliminal')
  File "/opt/lib/python2.7/site-packages/pkg_resources.py", line 489, in run_script
    self.require(requires)[0].run_script(script_name, ns)
  File "/opt/lib/python2.7/site-packages/pkg_resources.py", line 1214, in run_script
    exec script_code in namespace, namespace
  File "/opt/local/lib/python2.7/site-packages/subliminal-0.5-py2.7.egg/EGG-INFO/scripts/subliminal", line 79, in <module>

File "/opt/local/lib/python2.7/site-packages/subliminal-0.5-py2.7.egg/EGG-INFO/scripts/subliminal", line 64, in main

File "build/bdist.linux-armv5tel/egg/subliminal/async.py", line 133, in download_subtitles
  File "build/bdist.linux-armv5tel/egg/subliminal/async.py", line 119, in list_subtitles
  File "build/bdist.linux-armv5tel/egg/subliminal/core.py", line 54, in create_list_tasks
  File "build/bdist.linux-armv5tel/egg/subliminal/videos.py", line 210, in scan
  File "/opt/lib/python2.7/posixpath.py", line 71, in join
    path += '/' + b
UnicodeDecodeError: 'ascii' codec can't decode byte 0xc3 in position 17: ordinal not in range(128)

2012-03-08 14:49: Subtitle search ended

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Hmm, ik zie dat een aantal afleveringen door SB geweigerd worden omdat ze niet de juiste Quality hebben:

code:
1
Skipping King.S02E02.HDTV.XviD-2HD because we don't want an episode that's SD TV

Maar ik heb toch echt SD als quality geconfigureerd voor deze serie. Iemand ervaring hiermee? Ik gebruik trouwens de laatste GIT versie op een Ubuntu Linux server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
schumi2004 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:01:
Nou de subliminal dev versie werkt nog niet helemaal lekker hier
Weet je zeker dat je m goed geinstalleerd hebt via pip? Lijkt een probleem met de egg dependency.
Mijn verbose logs zien er namelijk prima uit sinds de laatste update.

Bij mij ging het ongeveer zo
cd /usr/local
rm -R subliminal/
git clone https://github.com/Diaoul/subliminal -b develop
/opt/local/bin/pip install --upgrade /usr/local/subliminal

Die --upgrade is volgens mij niet nodig. Vervolgens moet je in beeld krijgen dat ie ook al zn dependencies gaat ophalen en herinstalleren.

Kan natuurlijk ook zijn dat er bij mij iets niet geupdated is waardoor het toevallig het nog werkt.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
Ik ben nieuw wat betreft couchpotato, vandaag alles aan de praat gekregen, heb mijn imdb watchlist gelinkt aan coachpotato nou werkt dit wel maar niet helemaal naar mijn zin. Hij heeft namelijk maar 4 films gehaald uit de hele lijst waar er veel meer in staan. Waar ligt dit aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rintje schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:48:
[...]

Weet je zeker dat je m goed geinstalleerd hebt via pip? Lijkt een probleem met de egg dependency.
Mijn verbose logs zien er namelijk prima uit sinds de laatste update.

Bij mij ging het ongeveer zo
cd /usr/local
rm -R subliminal/
git clone https://github.com/Diaoul/subliminal -b develop
/opt/local/bin/pip install --upgrade /usr/local/subliminal

Die --upgrade is volgens mij niet nodig. Vervolgens moet je in beeld krijgen dat ie ook al zn dependencies gaat ophalen en herinstalleren.

Kan natuurlijk ook zijn dat er bij mij iets niet geupdated is waardoor het toevallig het nog werkt.. ;)
Heb alles maar verwijderd en een soort van clean-install gedaan en nu lijkt alles in orde. Geen idee wat het geweest is maar het werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senaxx schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 12:42:
Voor de mensen die auto-sub gebruiken er is inmiddels weer een werkende revisie online. Dit is ook de eerste versie waar mijn nieuwe web interface in zit (trots is) :P maar het is nog wel een pre-Alpha versie, maar bij mij werkt hij prima. Het enige wat momenteel niet werkt is de "skip show" mogelijkheid.
Hij werkt top weer! Had hem heel erg gemist.

Weet jij hoe die api calls nu werken? Onderaan het scherm heb ik nu bijvoorbeeld dit:

APICalls left since last call: 300, reset in: 23:25:02

Die 300 heb ik nu omdat ik eens op reset heb gedrukt, maar hoe het allemaal werkt? Zijn die calls persoonlijk, dus van mijzelf of is dat voor iedereen en reset hij weer vanzelf? Ik heb namelijk het idee dat er soms minder is dan de vorige keer, maar hij moest natuurlijk ook wel een week inhalen en ik had wat oude series in sickbeard gezet die binnengekomen zijn de afgelopen dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou weet niet hoe het bij jullie werkt maar die development build van Subliminal download helemaal niks, en van wat hij gescand heeft waren ze allemaal wel beschikbaar.

Er staat in de logging dan wel 1 subtitle downloaded maar hij is er mooi niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Niet online
schumi2004 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 22:21:
Nou weet niet hoe het bij jullie werkt maar die development build van Subliminal download helemaal niks, en van wat hij gescand heeft waren ze allemaal wel beschikbaar.

Er staat in de logging dan wel 1 subtitle downloaded maar hij is er mooi niet.
Je ziet waarschijnlijk"Downloaded 1 subtitles (film/serie), none" in de log staan. Als het wel lukt, staat er, ipv 'none' de gedownloade sub genoemd (ja, het is wat krom)
In het stuk log erboven staat waarom het niet werkt. Dat kan aan de naam van de file liggen, aan de service die niet werkt, noem maar op.
Na die wijzigingen in het zoekscript werkt het hier met een serie als, zeg, Alcatraz, prima via bierdopje (ik heb wel weer iets gewijzigd in de variabelen om bierdopje én opensubtitles tegelijk te laten werken (-s bierdopje -s opensubtitles), maar dat is van minder belang.
Je kunt misschien een stukje log delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Mirx_NL schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 12:01:
[...]

Probleem is dat de scene namen niet overeenkomen en je daar eigen mappings voor moet maken.

The River staat namelijk in TVDB als The River (2012) pmdat er ook een oudere The River bestaat.

The River English 71723

Omdat de filename geen (2012) bevat zoekt hij dus op The River en beland op de verkeerde TVDB-id.

Bij JBierSubDownloader kun je custom mappings downloaden of aanmaken bij de optie "Serie Namen", geen flauw idee of dit bij Subliminal ook kan.

Anders moet je even (2012) in de filename zetten en kijken of hij dan wel de goede TVDB id meekrijgt.
Werkt helaas niet en ziet ze dan nog niet. Maar het probleem zal er zeker mee te maken hebben dus ga eens verder zoeken hierop.

In Sickbeard staat ok netjes het jaartal er achter maar tijdens het downloaden maakt hij gewoon de bestandnaam en folder aan zonder het jaartal.

Gelukkig dat dit dus niet werkt anders moet je elke keer bestandnamen moeten aanpassen.

Ik heb even een testmapje aangemaakt zodat alleen The River wordt gescand.
Dit is de log misschien dat iemand ziet waar het fout gaat.
Via Bierdopje is de bestandsnaam 100% gelijk aan de filenaam van de film
http://www.bierdopje.com/shows/the-river-2011

DEBUG 2012-03-09 08:29:35 subliminal Setting plugins to ['BierDopje']
DEBUG 2012-03-09 08:29:35 subliminal Setting languages to ['nl']
DEBUG 2012-03-09 08:29:35 subliminal Worker Thread-1 added to the pool
DEBUG 2012-03-09 08:29:35 subliminal Worker Thread-2 added to the pool
DEBUG 2012-03-09 08:29:35 subliminal Worker Thread-3 added to the pool
DEBUG 2012-03-09 08:29:35 subliminal Worker Thread-4 added to the pool
DEBUG 2012-03-09 08:29:35 subliminal Listing subtitles set(['nl']) for u'/volume1/downloads/nzbget/dst/tv2/The.River.S01E05.720p.HDTV.X264-DIMENSION/The.River.S01E05.720p.HDTV.X264-DIMENSION.mkv' with ['BierDopje']
DEBUG 2012-03-09 08:29:35 subliminal.BierDopje Reading showids from cache: {}
DEBUG 2012-03-09 08:29:35 guessit.matcher Found with confidence 1.00: {'container': 'mkv'}
DEBUG 2012-03-09 08:29:35 guessit.matcher Found with confidence 1.00: {'type': 'episode'}
DEBUG 2012-03-09 08:29:35 guessit.matcher Found with confidence 1.00: {'season': 1, 'episodeNumber': 5}
DEBUG 2012-03-09 08:29:35 guessit.matcher Found with confidence 1.00: {'videoCodec': 'h264'}
DEBUG 2012-03-09 08:29:35 guessit.matcher Found with confidence 1.00: {'screenSize': '720p'}
DEBUG 2012-03-09 08:29:35 guessit.matcher Found with confidence 1.00: {'format': 'HDTV'}
DEBUG 2012-03-09 08:29:35 guessit.matcher Found with confidence 1.00: {'season': 1, 'episodeNumber': 5}
DEBUG 2012-03-09 08:29:35 guessit.matcher Found with confidence 1.00: {'videoCodec': 'h264'}
DEBUG 2012-03-09 08:29:35 guessit.matcher Found with confidence 1.00: {'screenSize': '720p'}
DEBUG 2012-03-09 08:29:35 guessit.matcher Found with confidence 1.00: {'format': 'HDTV'}
DEBUG 2012-03-09 08:29:35 guessit.matcher Found with confidence 0.70: {'series': 'The River'}
DEBUG 2012-03-09 08:29:35 guessit.matcher Found with confidence 0.50: {'title': 'DIMENSION'}
DEBUG 2012-03-09 08:29:35 guessit.matcher Found match tree:
0 1111111 222222222 333333 444 555 66666666666666666666666666666666666666666 77777777777777777777777777777777777777777 888
0 0000000 000000000 000000 000 000 00000000000000000000000000000000000000000 00000000000000000000000000000000000000000 000
0 0000000 000000000 000000 000 000 00000000001111112333345555677778888888888 00000000001111112333345555677778888888888 000
//volume1/downloads/nzbget/dst/tv2/________________.____.____.______________/The.River.______.____.____.____-DIMENSION.___
TTTTTTTTTTEEEEEE ssss ffff vvvvtttttttttt EEEEEE ssss ffff vvvv ccc
/volume1/downloads/nzbget/dst/tv2/The.River.S01E05.720p.HDTV.X264-DIMENSION/The.River.S01E05.720p.HDTV.X264-DIMENSION.mkv
DEBUG 2012-03-09 08:29:35 guessit.guess Updating matching property 'episodeNumber' with confidence 1.00
DEBUG 2012-03-09 08:29:35 guessit.guess Updating matching property 'format' with confidence 1.00
DEBUG 2012-03-09 08:29:35 guessit.guess Updating matching property 'videoCodec' with confidence 1.00
DEBUG 2012-03-09 08:29:35 guessit.guess Updating matching property 'screenSize' with confidence 1.00
DEBUG 2012-03-09 08:29:35 guessit.matcher Final result: {
[1.00] "episodeNumber": 5,
[1.00] "videoCodec": "h264",
[1.00] "container": "mkv",
[1.00] "format": "HDTV",
[1.00] "season": 1,
[0.50] "title": "DIMENSION",
[1.00] "screenSize": "720p",
[0.70] "series": "The River",
[1.00] "type": "episode"
}
DEBUG 2012-03-09 08:29:35 subliminal.BierDopje Retrieving show id from web at http://api.bierdopje.com/...GetShowByName/the%20river
DEBUG 2012-03-09 08:29:36 subliminal.BierDopje Writing showid 10560 to cache file
DEBUG 2012-03-09 08:29:36 subliminal.BierDopje Getting subtitles at http://api.bierdopje.com/...etAllSubsFor/10560/1/5/nl
DEBUG 2012-03-09 08:29:36 subliminal.worker Poison pill received, terminating thread Thread-1
DEBUG 2012-03-09 08:29:36 subliminal.worker Thread Thread-1 terminated
DEBUG 2012-03-09 08:29:36 subliminal.worker Poison pill received, terminating thread Thread-3
DEBUG 2012-03-09 08:29:36 subliminal.worker Poison pill received, terminating thread Thread-4
DEBUG 2012-03-09 08:29:36 subliminal.worker Thread Thread-4 terminated
DEBUG 2012-03-09 08:29:36 subliminal.worker Poison pill received, terminating thread Thread-2
DEBUG 2012-03-09 08:29:36 subliminal.worker Thread Thread-2 terminated
DEBUG 2012-03-09 08:29:36 subliminal.worker Thread Thread-3 terminated
No subtitles found

[ Voor 86% gewijzigd door MikeOO op 09-03-2012 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Nu online
MikeOO schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 08:05:
[...]

Werkt helaas niet en ziet ze dan nog niet. Maar het probleem zal er zeker mee te maken hebben dus ga eens verder zoeken hierop.

[0.70] "series": "The River",

DEBUG 2012-03-09 08:29:35 subliminal.BierDopje Retrieving show id from web at http://api.bierdopje.com/...GetShowByName/the%20river
DEBUG 2012-03-09 08:29:36 subliminal.BierDopje Writing showid 10560 to cache file
DEBUG 2012-03-09 08:29:36 subliminal.BierDopje Getting subtitles at http://api.bierdopje.com/A2B638AC5D804C2E/GetAllSubsFor/10560/1/5/nl
http://www.bierdopje.com/shows/the-river-2011
Bierdopje ID: 15203

http://www.bierdopje.com/shows/the-river
Bierdopje ID: 10560

Zoals gezegd, de API pakt The River, dus je moet op de een of andere manier zien te faken dat hij de juiste show id krijgt.

Je kunt dit ook zien aan de api url. Voor maar eens in Internet explorer in:
http://api.bierdopje.com/...etAllSubsFor/10560/1/5/nl
of
http://api.bierdopje.com/...etAllSubsFor/15203/1/5/nl

Probeer het bestand een the hernoemen naar:
The.River.2011.S01E05.720p.HDTV.X264-DIMENSION.mkv
the-river-2011.S01E05.720p.HDTV.X264-DIMENSION.mkv
The.River.2012.S01E05.720p.HDTV.X264-DIMENSION.mkv

Maar denk niet dat dat goed gaat, want als ik handmatig kijk wat de juiste url zou moeten zijn voor de api request:
http://api.bierdopje.com/...ByName/the%20river%202012 geeft geen hit
http://api.bierdopje.com/...ByName/the%20river%202011 geeft geen hit

Bij jBierSubDownloader heb ik de volgende exception staan, en die pakt hem op het bierdopje ID en niet op de naam:
Scene naam: The River
Bierdopje Serie naam: the-river-2011
Bierdopje ID: 15203

Maar geen flauw idee of Subliminal dit ook ondersteund, of dat deze misschien ook naar de folder naam kijkt, zodat je op de folder 2011 kunt toevoegen zodat hij de juiste pakt.

[ Voor 19% gewijzigd door Mirx_NL op 09-03-2012 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dr. Bean schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 00:41:
[...]

Je ziet waarschijnlijk"Downloaded 1 subtitles (film/serie), none" in de log staan. Als het wel lukt, staat er, ipv 'none' de gedownloade sub genoemd (ja, het is wat krom)
In het stuk log erboven staat waarom het niet werkt. Dat kan aan de naam van de file liggen, aan de service die niet werkt, noem maar op.
Na die wijzigingen in het zoekscript werkt het hier met een serie als, zeg, Alcatraz, prima via bierdopje (ik heb wel weer iets gewijzigd in de variabelen om bierdopje én opensubtitles tegelijk te laten werken (-s bierdopje -s opensubtitles), maar dat is van minder belang.
Je kunt misschien een stukje log delen?
Ik zal vanmiddag een log file uploaden, niet dat er iets spannends in staat net zoals de log van MikeOO, ik krijg eigenlijk maar 1 melding maar kan me even niet herinneren wat het nu was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Omdat mijn Synology 's nachts uitstaat wil ik bij het opstarten van Sickbeard een --forceupdate meegeven. Ik heb het via Superzebulon's package geïnstalleerd, en voor zover ik heb kunnen vinden start Sickbeard op vanuit /usr/local/etc/rc.d/SickBeard.sh. Die file heb ik ge-edit, en --forceupdate toegevoegd op deze regel (4):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
start_daemon ()
{
    # Launch the application in the background.
    su - ${RUNAS} -c "PATH=${PATH} ${PYTHON} ${PROG_PY} --forceupdate --daemon --pidfile ${PID_FILE}"
    counter=20
    while [ $counter -gt 0 ]
    do
        daemon_status && break
        let counter=counter-1
        sleep 1
    done
    ln -sf $0 ${PYTHON_VAR_DIR}/run/${PACKAGE}-ctl
}

so far so good. Als ik dit handmatig via ssh start gaat het prima. Als ik echter het package via DSM stop en weer start is de --forceupdate weer verwijderd uit SickBeard.sh (timestamp staat ook weer op 26-10-11). Hoe kan dit?

Ja, ik heb via nano netjes gesaved, en naderhand ook gecheckt of het echt gesaved is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Dr. Bean
Ik heb een log van 1 film even online gezet. Maar denk niet dat je er veel mee kunt.
http://pastebin.com/UnhWeGK4

Er lijkt iets niet goed te gaan.
Enige wat ik gedaan heb is brickman's guide gevolgd en de download scripts aangepast naar develop regels, dus -p wordt -s PLUGINS wordt PLUGIN enz.

edit:
Ook nog 1 voor series
http://pastebin.com/U4qWiMkZ

[ Voor 59% gewijzigd door schumi2004 op 09-03-2012 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
Denk dat je subliminal effe met optie --verbose moet starten voor een beter log.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:26
TweakJerommeke schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 14:56:
Heb autosub even installed en nu even kijken of hij subs binnenhaald.

Subliminal ook getest maar krijg deze niet werkend op Windows.
Er is nu ook een windows binary beschikbaar voor auto-sub, hoef je niets meer te installeren. Gewoon downloaden en starten klaar :)
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 22:10:
[...]

Hij werkt top weer! Had hem heel erg gemist.

Weet jij hoe die api calls nu werken? Onderaan het scherm heb ik nu bijvoorbeeld dit:

APICalls left since last call: 300, reset in: 23:25:02

Die 300 heb ik nu omdat ik eens op reset heb gedrukt, maar hoe het allemaal werkt? Zijn die calls persoonlijk, dus van mijzelf of is dat voor iedereen en reset hij weer vanzelf? Ik heb namelijk het idee dat er soms minder is dan de vorige keer, maar hij moest natuurlijk ook wel een week inhalen en ik had wat oude series in sickbeard gezet die binnengekomen zijn de afgelopen dagen.
APICalls is het aantal wat iemand per dag heeft, dit is voor jou persoonlijk. Dit om te voorkomen dat iedereen de bierdopje API kapot hammert. Dit was de reden dat de vorige keer de API sleutel geblokkeerd werdt. Dit houd dus in dat je 300 requests mag doen.

Dus 300 API checks of een subtitle er is (en als dat zo is te downloaden). Iedereen zou zich toch prima moeten redden met 300 per dag. Misschien als je een backlog had, dat het er wel een stuk minder zijn, maar 24 uur later krijg je er weer 300 dus :) Ik heb nu 10 afleveringen in de Wanted Queue staan, dus bij het opstarten mis ik er 10, en dus nog 290 over. Rekenvoorbeeld:

24 uur per dag / 8 uur tussen elke check = 4 controles per 24 uur * 10 wanted subtitles= 40 calls per 24 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senaxx schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 12:12:
Ik heb nu 10 afleveringen in de Wanted Queue staan, dus bij het opstarten mis ik er 10, en dus nog 290 over. Rekenvoorbeeld:

24 uur per dag / 8 uur tussen elke check = 4 controles per 24 uur * 10 wanted subtitles= 40 calls per 24 uur.
Ah, ik had wel meer dan 100 afleveringen in de wanted que gezet omdat ik wat oudere series vond, vandaar dat ik opeens 160 had in plaats van 300.
mrwolf schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 10:30:
Omdat mijn Synology 's nachts uitstaat wil ik bij het opstarten van Sickbeard een --forceupdate meegeven. Ik heb het via Superzebulon's package geïnstalleerd, en voor zover ik heb kunnen vinden start Sickbeard op vanuit /usr/local/etc/rc.d/SickBeard.sh.
Bij mij start sickbeard automatisch zonder aanpassingen (heb ook de superzebulon package)?

Alleen voor auto-sub moest ik aanpassingen doen, maar net als sabnzbd start sickbeard automatisch op als de stroom eraf geweest is / uit is geweestin de nacht.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2012 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 13:46:

Bij mij start sickbeard automatisch zonder aanpassingen (heb ook de superzebulon package)?

Alleen voor auto-sub moest ik aanpassingen doen, maar net als sabnzbd start sickbeard automatisch op als de stroom eraf geweest is / uit is geweestin de nacht.
Maar zonder forceupdate. Elke nacht vanaf 0300 worden alle gegevens ververst. Zet je hem uit voor die tijd, dan ververst de data niet.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rintje schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 11:17:
Denk dat je subliminal effe met optie --verbose moet starten voor een beter log.
Dat scheelt ;)

Dan nog kan ik er niet veel mee. Ik weet dat sub er is maar hij download hem niet. denk dat ik maar een ticket aanmaak.

http://pastebin.com/8x93RQtd

Voor TV heb ik voor sommige wel een verklaring, log laat zien dat er voor sommige al een sub bestaat en skipped hem dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductee
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-11-2024
Heeft er iemand een idee wat de gemakkelijkste manier is om de database van Headphones leeg te maken, behalve de lijst met artiesten? Maw Headphones doen vergeten welke albums er al gedownload zijn ed, zodat hij voor al mijn artiesten opnieuw begint te downloaden.

Ik heb Headphones namelijk ooit mijn music library laten scannen, maar daar zit nogal spul tussen van redelijk slechte kwaliteit, en ik zou eigenlijk alles opnieuw willen downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wontcachme schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 13:51:
Maar zonder forceupdate. Elke nacht vanaf 0300 worden alle gegevens ververst. Zet je hem uit voor die tijd, dan ververst de data niet.
Hij blijft bij mij wel downloaden en hij is om 0300 altijd uit?
Dat zou dan toch niet moeten werken? Of is dat los van de forceupdate optie?

Als dat problemen geeft laat ik mijn nas wel om 02:45 aangaan en om 03:15 afsluiten, dat zou een workaround zijn die mij dan lijkt te werken?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2012 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
schumi2004 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 14:03:
[...]
Dan nog kan ik er niet veel mee. Ik weet dat sub er is maar hij download hem niet. denk dat ik maar een ticket aanmaak.
[...]
Loop je wel het risico op zo'n opmerking als: dan moet je de develop maar niet gebruiken. |:(
Proberen kan natuurlijk altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Mirx_NL schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 12:01:
[...]

The River English 71723

De optie Serie namen was mij niet eens opgevallen. Daar werkt prima.
Ga hier verder mee om te kijken of het nog gaat lukken met Subliminal.

Bedankt voor je uitgebreide uitleg en tips _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rintje schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 14:34:
[...]

Loop je wel het risico op zo'n opmerking als: dan moet je de develop maar niet gebruiken. |:(
Dat zien we dan wel weer ;)
Een development versie moet tenslotte ook getest worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Niet online
schumi2004 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:26:
[...]

Dat zien we dan wel weer ;)
Een development versie moet tenslotte ook getest worden ;)
Het lijkt niet aan de code te liggen:
- SubsWiki kent geen 'nl' als taal (tenminste, zoals het nu in de code staat niet). 'En' weer wel, maar daar zoek je niet op. Die kun je in dat geval buiten beschouwing laten/verwijderen.
- Opensubtitles werkt prima met een oudere film die ik hier heb liggen, maar ook met jouw film (speciaal gedownload daarvoor ;)).
Hoe werkt het (ongeveer): Je film wordt gehashed. Die hash wordt aangeboden aan opensubtitles en daarop wordt wél of géén resultaat gevonden samen met een match op je taal.
Mocht nu die hash niet beschikbaar zijn, dan zoekt-ie op nog twee andere manieren: IMDBid of een fulltext query. Dat gebeurt nu niet, omdat er een hash beschikbaar is (en ik krijg dat vervelende python script niet zover dat-ie die overslaat 8)7)
De code die de opensubtitles hash genereert is correct: Mijn eerdere film deed het, en de engelse sub komt prima binnen voor jouw film, test maar.
Mogelijkheid: de hash die in de database staat bij opensubtitles voor NL komt niet overeen met de hash van je gedownloade film. Dat komt blijkbaar vaker voor, zie ook hun forum. Sterker nog, hun API voorziet erin dat je dat kunt melden, alleen zit dat (nog?) niet in de code van subliminal.
- Thesubdb heb ik verder niet gecontroleerd, maar werkt op een vergelijkbare manier. Probleem is, die lijkt alleen een portugese vertaling online te hebben van deze film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dr. Bean schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 16:51:
[...]

Het lijkt niet aan de code te liggen:
- SubsWiki kent geen 'nl' als taal (tenminste, zoals het nu in de code staat niet). 'En' weer wel, maar daar zoek je niet op. Die kun je in dat geval buiten beschouwing laten/verwijderen.
- Opensubtitles werkt prima met een oudere film die ik hier heb liggen, maar ook met jouw film (speciaal gedownload daarvoor ;)).
Hoe werkt het (ongeveer): Je film wordt gehashed. Die hash wordt aangeboden aan opensubtitles en daarop wordt wél of géén resultaat gevonden samen met een match op je taal.
Mocht nu die hash niet beschikbaar zijn, dan zoekt-ie op nog twee andere manieren: IMDBid of een fulltext query. Dat gebeurt nu niet, omdat er een hash beschikbaar is (en ik krijg dat vervelende python script niet zover dat-ie die overslaat 8)7)
De code die de opensubtitles hash genereert is correct: Mijn eerdere film deed het, en de engelse sub komt prima binnen voor jouw film, test maar.
Mogelijkheid: de hash die in de database staat bij opensubtitles voor NL komt niet overeen met de hash van je gedownloade film. Dat komt blijkbaar vaker voor, zie ook hun forum. Sterker nog, hun API voorziet erin dat je dat kunt melden, alleen zit dat (nog?) niet in de code van subliminal.
- Thesubdb heb ik verder niet gecontroleerd, maar werkt op een vergelijkbare manier. Probleem is, die lijkt alleen een portugese vertaling online te hebben van deze film.
Top analyse! ;)

Ik download voornamelijk NL dus zal er mee moeten leren leven aan de andere kant heb ik ook XBMC subtitle downloader nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 14:27:
[...]

Hij blijft bij mij wel downloaden en hij is om 0300 altijd uit?
Dat zou dan toch niet moeten werken? Of is dat los van de forceupdate optie?

Als dat problemen geeft laat ik mijn nas wel om 02:45 aangaan en om 03:15 afsluiten, dat zou een workaround zijn die mij dan lijkt te werken?
Dan moet het ooit zijn aangepast, maar een tijd terug (lees vorige zomer) was de "alle gegevens update" om 0300 elke nacht en dan moet sickbeard draaien. Anders komen er geen nieuwe eps gegevens binnen.

Maar 0315 afsluiten is erg snel. Ik heb er u 82 series in staan en updaten duurt meestal een kleine uur/twee uur volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-08 21:27
verkeerd gepost

-

[ Voor 96% gewijzigd door Diversity op 09-03-2012 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wontcachme schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 18:53:
Maar 0315 afsluiten is erg snel. Ik heb er u 82 series in staan en updaten duurt meestal een kleine uur/twee uur volgens mij.
Ik heb er maar 59 instaan :+

Ik ben nu wat aan het testen of het niet gewoon gaat werken met powermanagement, dus na 20 minuten geen gebruik uitschakelen. Dat lijkt prima te werken op een paar dingetjes na die nog uitgezocht moeten worden.
Ik hoop dat het zo kan. Het ziet er redelijk posiftief uit in iedergeval.

Maar 82 series, damn, ik dacht dat ik al veel had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 10:34:
[...]

Ik heb er maar 59 instaan :+

Ik ben nu wat aan het testen of het niet gewoon gaat werken met powermanagement, dus na 20 minuten geen gebruik uitschakelen. Dat lijkt prima te werken op een paar dingetjes na die nog uitgezocht moeten worden.
Ik hoop dat het zo kan. Het ziet er redelijk posiftief uit in iedergeval.

Maar 82 series, damn, ik dacht dat ik al veel had.
82 :')
419 shows (172 active) | 28201/32121 episodes downloaded
Search: 0:08:20 | Backlog: Fri Mar 30

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
Ik krijg al een aantal dagen de volgende fout in mijn Sick Beard log:

Mar-10 18:38:53 INFO CP Server Thread-8 :: No update needed
Mar-10 18:38:52 INFO CP Server Thread-8 :: Checking if source needs an update
Mar-10 18:38:49 INFO CP Server Thread-8 :: No update needed
Mar-10 18:38:48 INFO CP Server Thread-8 :: Checking if source needs an update
Mar-10 18:37:22 INFO CP Server Thread-9 :: No update needed
Mar-10 18:37:21 INFO CP Server Thread-9 :: Checking if source needs an update
Mar-10 18:36:35 INFO CP Server Thread-5 :: No update needed
Mar-10 18:36:34 INFO CP Server Thread-5 :: Checking if source needs an update
Mar-10 18:36:30 INFO CP Server Thread-5 :: No update needed
Mar-10 18:36:30 ERROR CP Server Thread-5 :: Unable to contact github, can't check for update
Mar-10 18:36:27 INFO CP Server Thread-5 :: Checking if source needs an update

Mar-10 18:27:30 INFO SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: No needed episodes found on the RSS feeds
Mar-10 18:27:27 INFO SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing nzb.su cache and updating with new information
Mar-10 18:27:23 INFO SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing Womble's Index cache and updating with new information
Mar-10 18:27:21 INFO SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing NZBMatrix cache and updating with new information

Iemand een idee hoe dit komt en hoe ik het kan verhelpen?
Ik heb een PKG op mijn synology geinstalleerd van:
http://synoblog.superzebulon.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49
Gewoon negeren die melding.
Kan je zelf niets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rintje schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 14:34:
[...]

Het heeft toch geholpen, het is gefixed. Heb nog niet getest zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de auto-sub gebruikers: gisteravond is er een belangrijke nieuwe versie uitgekomen, met de voorgaande versie kan je ip nummer geblokkeerd worden door bierdopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freak1 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 17:34:
419 shows (172 active) | 28201/32121 episodes downloaded
Search: 0:08:20 | Backlog: Fri Mar 30
Damn zeg, zijn er uberhaupt zoveel tv shows? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-09 07:21

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik heb maar weer eens een poging ondernomen om headphones op mijn synology te installeren met een supersebulon package. Hij start prima, maar om de een of andere reden pakt hij heel veel artiesten niet. Volgens de scan heb ik nu maar 583 artiesten in mijn library en dat zou echt heel veel meer moeten zijn. Ook mist hij bij sommige artiesten complete albums die ik wel heb.

Komen artiesten en albums niet in je library terecht als ze niet door music brainz herkent worden of is er hier iets anders vreemds aan de hand?

[ Voor 7% gewijzigd door Mystic Spirit op 10-03-2012 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
schumi2004 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 20:47:
[...]

Het heeft toch geholpen, het is gefixed. Heb nog niet getest zelf.
Als ik het goed begrijp wordt vooral het log hier wat duidelijker van. Is ook wat waard :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Nu online
@J1nx

Ik vroeg me eigenlijk af wat Newznab als regels gebruikt voor de classificatie. Is dit alleen de groep waar het in gepost wordt, of zitten en nog andere regels aan vast?

Voorbeeld:
Flikken Maastricht Seizoen 6 Aflevering 06 in a.b.multimedia wordt TV Foreign
Flikken Maastricht Seizoen 6 Aflevering 06 720p HD in a.b.boneless wordt Other Misc

Maar als ik dan bij Binsearch kijk (wat geen Newznab ingang heeft) dan krijgt de laatste wel de classificatie TV mee.

Dus vroeg me af of hier nog iets aan te tweaken is, of dat de poster het misschien anders zou kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 18:25

spanx

_Sp[A]nX_

Kan iemand zijn/haar beste instellingen laten zien voor nzbget? Na de upgrade naar DSM4 moest ik nzbget opnieuw installeren maar ik kom nu maar op 2500k ipv 6000k download snelheid.....

opgelost :)

/tmp stond op de USBstick verwezen......

[ Voor 15% gewijzigd door spanx op 11-03-2012 16:57 ]

Damn it's good 2b a Tweaker!

Pagina: 1 ... 20 ... 64 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!