Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floor-is schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 17:16:
[...]

Ik had die language-file al gevonden inderdaad en helemaal uitgespit, heb zowel 'dutch' als 'nl' (stond in die file) geprobeerd. Zelfde voor English/english/en/enm trouwens. Ook versies met extra spaties voor en na de komma: hielp allemaal niks :/
Bij mij staan de languages in de config.ini ook niet met dubbele quotes, zoals bij jou.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[Subtitles]
use_subtitles = 1
subtitles_languages = nl
subtitles_plugins_list = "bierdopje,thesubdb,opensubtitles,subtitulos,subswiki"
subtitles_plugins_enabled = 1|1|1|0|0
subtitles_multi = 0
subtitles_mkvmerge = 0
subtitles_mkvmerge_path = ""
subtitles_mkvmerge_delete = 0
subtitles_default = 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
Ik gebuik CouchPotato en Sickbeard in combinatie met Maraschino nu een tijdje, niet via nieuwsgroepen maar via t0rr3nts (Transmission).

1 woord: FIJN!

In de apps zelf staat dat het beter zou moeten werken met nieuwsgroepen maar ik heb tot op heden alleen nog maar goed ervaringen.

Je ziet wel wanneer de downloads wat ouder zijn dat hij ze niet meer kan vinden, maar dan slinger je bij series een volledig seizoen in de download en post-processed hij het zelf naar de goede mapjes :)

Jammer dat Sick Beard niet zelf volledige seizoenen binnen kan halen maar dat hij echt alleen losse afleveringen per stuk gaat zoeken (Lukt niet bij S1 v.d 7)

Ik kan Maraschino ook erg aanraden trouwens, fijne webinterface om dit soort dingen te regelen.

Ik zit alleen met het probleem dat Sick Beard maar zo weinig sources heeft, kan ik dit niet handmatig toevoegen? Ik heb namelijk 50% van de sources nu niet in gebruik omdat ik geen account heb / kan aanmaken voor de andere source. Balen.

Al met al: Ik voel mij zeer welkom in de wereld van htpc-automatisering :D

Running XBMCFreak (Ubuntu+XBMC) op Intel Atom Ion (@1.8) met linux software raid als interne nas ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W.Zijlstra. schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 19:05:
Jammer dat Sick Beard niet zelf volledige seizoenen binnen kan halen maar dat hij echt alleen losse afleveringen per stuk gaat zoeken (Lukt niet bij S1 v.d 7)
Dat lukt je wel met nieuwsgroepen, met een beetje payprovider als supernews (pakweg 5 euro per maand als je een jaarabonnement afsluit via een aanbiedingslink) kan je dan tot 1300 dagen terug gaan, dus zeker 4 seizoenen.

Maar het voordeel van een heel seizoen meepakken in 1 keer zoals jij nu doet is dat de subs er vaak ook al bijzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 19:11:
[...]

Dat lukt je wel met nieuwsgroepen, met een beetje payprovider als supernews (pakweg 5 euro per maand als je een jaarabonnement afsluit via een aanbiedingslink) kan je dan tot 1300 dagen terug gaan, dus zeker 4 seizoenen.

Maar het voordeel van een heel seizoen meepakken in 1 keer zoals jij nu doet is dat de subs er vaak ook al bijzitten.
Ja, je hebt helemaal gelijk. Alleen ik probeer de vaste lasten hier lekker laagte houden. Zo hebben wij een 20mbit adsl (effectief 13mbit) verbinding voor 12 euro per maand. Voor ons tweetjes is dat zat, ik heb nooit zo'n haast met mijn downloads. Of het nou 3 uur duurt of 30 minuten ... Mwoah... Zeker nu alles automatisch gaat heb ik vaak niet eens door dat de download al loopt :p

Beetje onzinnig om dan nieuwsgroepen te nemen simpel omdat ik te lui ben handmatig zelf even de oude seizoenen te regelen :p

Dan kost een beetje nieuwsgroepen al bijna net zo veel als je internet abbo, welke daarnaast ook niet bepaald ideaal is om er voor te gebruiken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W.Zijlstra. schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 19:05:
Ik gebuik CouchPotato en Sickbeard in combinatie met Maraschino nu een tijdje, niet via nieuwsgroepen maar via t0rr3nts (Transmission).

1 woord: FIJN!

In de apps zelf staat dat het beter zou moeten werken met nieuwsgroepen maar ik heb tot op heden alleen nog maar goed ervaringen.

Je ziet wel wanneer de downloads wat ouder zijn dat hij ze niet meer kan vinden, maar dan slinger je bij series een volledig seizoen in de download en post-processed hij het zelf naar de goede mapjes :)

Ik kan Maraschino ook erg aanraden trouwens, fijne webinterface om dit soort dingen te regelen.

Ik zit alleen met het probleem dat Sick Beard maar zo weinig sources heeft, kan ik dit niet handmatig toevoegen? Ik heb namelijk 50% van de sources nu niet in gebruik omdat ik geen account heb / kan aanmaken voor de andere source. Balen.

Al met al: Ik voel mij zeer welkom in de wereld van htpc-automatisering :D

Running XBMCFreak (Ubuntu+XBMC) op Intel Atom Ion (@1.8) met linux software raid als interne nas ^^
Ik gebruik ook sinds een uur Sickbeard en ben verliefd. :P Over een jaar gooi ik dat UPC tv-abbo toch écht de deur uit.

On-topic: ik weet niet helemaal zeker of het momenteel ondersteund wordt, maar ik zou graag willen dat mijn torrent downloads na afloop gemoved worden naar de juiste folders, ik begreep dat de functionaliteit nog niet in sickbeard zit.. Wil op zich wel zelf een python / bash scriptje maken die dat doet, maar wil het wiel ook niet weer opnieuw uitvinden als het er al is. Iemand links of andere voorkauwsels?

Post-processing van metadata van series hoeft bij mij niet, ik draai Plex op mijn hack mini (SG33 / Q6600 / 4 GB RAM), de media library manager die daar in ingebouwd zit is fantastisch (weet eerlijk gezegd niet of hij verschilt van die van XBMC, aangezien ook "maar" een XBMC fork is).

edit: moet verder kijken dan mijn neus lang is.. Post-processing zit er wel degelijk in voor torrents en werkt perfect.. Mijn series staan nu keurig in de folder waar ze horen te staan, en ik krijg via Notify My Android keurig netjes alle notifications binnen. Subliem.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2012 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
W.Zijlstra. schreef op zondag 26 februari 2012 @ 10:55:
[...]

Ja, je hebt helemaal gelijk. Alleen ik probeer de vaste lasten hier lekker laagte houden. Zo hebben wij een 20mbit adsl (effectief 13mbit) verbinding voor 12 euro per maand. Voor ons tweetjes is dat zat, ik heb nooit zo'n haast met mijn downloads. Of het nou 3 uur duurt of 30 minuten ... Mwoah... Zeker nu alles automatisch gaat heb ik vaak niet eens door dat de download al loopt :p

Beetje onzinnig om dan nieuwsgroepen te nemen simpel omdat ik te lui ben handmatig zelf even de oude seizoenen te regelen :p

Dan kost een beetje nieuwsgroepen al bijna net zo veel als je internet abbo, welke daarnaast ook niet bepaald ideaal is om er voor te gebruiken :p
Dat ligt er maar net aan hoeveel je er aan uit wilt en gaat geven. Bij de meeste ISP's zit er in het abonnement gratis nieuwsgroepen (meestal met een max quota en 30 dagen retentie). Er zijn ook gratis goede searchproviders, dus dan hoef je in principe niets extra uit te geven als je met die beperkingen kunt leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, ik heb een auto omdat ik te lui ben elke dag 240 kilometer te fietsen :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hebben meer mensen hier errors doordat j1nx eruit ligt of ligt het aan mijn set-up?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wapper20
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-08 20:37
Hoi allen,

Ik ben bezig om een downloadservertje in te richten met sabnzbdplus, couchpotato en sickbeard.
Mijn probleem is echter dat SickBeard geen nederlandse series vind.
Zoals al gesuggereerd wordt heb ik de fork van Rintje gebruikt, maar nog steeds worden de nederlandse series niet gevonden.

Ik heb verschillende nederlandse series geprobeerd, maar allen zonder resultaat.
Hieronder een voorbeeld uit de log:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Feb-26 17:32:57 INFO     SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Unable to find a download for Wie is de mol - 12x07 - Zelfkennis
Feb-26 17:32:44 INFO     SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Clearing Sick Beard Index cache and updating with new information
Feb-26 17:32:44 INFO     SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Searching Sick Beard Index for Wie is de mol - 12x07 - Zelfkennis
Feb-26 17:32:32 INFO     SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Sleeping 10 seconds to respect NZBMatrix's rules
Feb-26 17:32:32 INFO     SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Searching NZBMatrix for Wie is de mol - 12x07 - Zelfkennis
Feb-26 17:32:21 INFO     SHOWQUEUE-ADD :: Done cache check
Feb-26 17:32:19 INFO     SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Clearing Womble's Index cache and updating with new information
Feb-26 17:32:18 INFO     SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Searching Womble's Index for Wie is de mol - 12x07 - Zelfkennis
Feb-26 17:32:18 INFO     SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Searching for Wie is de mol - 12x07 - Zelfkennis
Feb-26 17:32:18 INFO     SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Searching for download for Wie is de mol - 12x07 - Zelfkennis

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:09

Anthirian

In Trance We Trust

martynvs schreef op zondag 26 februari 2012 @ 17:22:
Hebben meer mensen hier errors doordat j1nx eruit ligt of ligt het aan mijn set-up?
Ik heb geen problemen in ieder geval.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan die truuk gebruiken om het script van nzbs'r'us aan te passen wat hier een paar pagina's terug besproken is, dan kan je ook de sickbeard uit de pack gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Ik kom er zelf ook niet meer op. Zit momenteel voor werk in Abu Dhabi, maar vlieg vannacht terug. Zal morgen ochtend eens kijken wat er aan de hand is.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2012 @ 18:53:
[...]

Je kan die truuk gebruiken om het script van nzbs'r'us aan te passen wat hier een paar pagina's terug besproken is, dan kan je ook de sickbeard uit de pack gebruiken.
Watvoor pack bedoel je eigenlijk? En welk verschil maakt dat?Laat maar, verkeerd gelezen.
De enige manier om Nederlandse series te krijgen was dacht ik Rintje's fork en j1nx.nl of nzbs.org (nzbs'r'us script) als searchproviders, omdat daar wel Nederlandse programma's vaak geïndexeerd worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2012 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaassie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 20:03
Hier ook:
2012-02-26 19:33:01.739572 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Error loading Newznab URL: (, URLError(error(101, 'Network is unreachable'),), ) - [Errno 101] Network is unreachable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 10:07
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2012 @ 20:15:
De enige manier om Nederlandse series te krijgen was dacht ik Rintje's fork en j1nx.nl of nzbs.org (nzbs'r'us script) als searchproviders, omdat daar wel Nederlandse programma's vaak geïndexeerd worden.
Ik gebruik spotweb als search provider voor sickbeard.
Het zou mooi zijn als sickbeard net als couchpotato regels heeft waarmee er gezocht word.
Zo zou je kunnen instellen dat als de titel "NL Subs" bevat die de voorkeur krijgt.

Nu worden die juist overgeslagen met sickbeard wat best jammer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hendrik schreef op zondag 26 februari 2012 @ 22:35:
[...]

Ik gebruik spotweb als search provider voor sickbeard.
Het zou mooi zijn als sickbeard net als couchpotato regels heeft waarmee er gezocht word.
Zo zou je kunnen instellen dat als de titel "NL Subs" bevat die de voorkeur krijgt.

Nu worden die juist overgeslagen met sickbeard wat best jammer is.
Spotweb met newznab functie neem ik aan?
Die voorkeuren zijn wel mogelijk maar dan moet je Rintje z'n fork gebruiken, en een aantal bestanden aanpassen die ik zelf in dit topic al eens heb gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik gebruik de app MediaDog ( _/-\o_ ) , SickBeard en Couchpotato werken gewoon zoals het moet met de app, maar onder Sabnzbd kan ik niets doen, ik kan alleen op de tab Queue blijven (waar ook niets in staat terwijl Sab op dat moment wel wat binnenhaalt), ik kan bijvoorbeeld niet op de tab History (en nog andere?) komen.

Iemand anders ook dat probleem of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 10:07
Thanks. :)

Ik had zelf al de common.py aangepast maar het werkte niet.
Nadat ik de show_name_helpers.py had aangepast werkte het inderdaad.
Wel jammer dat er dus standaard al nl subs uitgefilterd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hendrik schreef op zondag 26 februari 2012 @ 23:56:
[...]

Thanks. :)

Ik had zelf al de common.py aangepast maar het werkte niet.
Nadat ik de show_name_helpers.py had aangepast werkte het inderdaad.
Wel jammer dat er dus standaard al nl subs uitgefilterd worden.
NP :)
Ach, het is geen Nederlands programma, dus vind ik het wel begrijpelijk. Wij zouden ook niet vrolijk worden als er ineens Franse of Duitse subs in een aflevering zat. ;)
Zelf vind ik het vervelender dat Sickbeard niet naar de bestandsnaam kan kijken, waardoor je nu afhankelijk bent van de spotnaam die niet altijd alle benodigde termen meekrijgt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2012 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
martynvs schreef op zondag 26 februari 2012 @ 11:23:
[...]

Dat ligt er maar net aan hoeveel je er aan uit wilt en gaat geven. Bij de meeste ISP's zit er in het abonnement gratis nieuwsgroepen (meestal met een max quota en 30 dagen retentie). Er zijn ook gratis goede searchproviders, dus dan hoef je in principe niets extra uit te geven als je met die beperkingen kunt leven.
Ik heb T-Mobile Online, die heeft alleen een text-only nieuwsgroep. useless ^^

Heb nooit goed uit kunnen vinden of het goed werkt via gratis nieuwsgroepen. Lijkt me kwa privacy ook niet ideaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:29
Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 13:22:
[...]

Ja, bij mij bleek het uiteindelijk om een aantal afleveringen te gaan waar een ' in de naam zat.
Nadat ik dat teken verwijderd had, deed de automatische update het ook weer.
Thanks, ik zal er vanavond eens naar kijken. Hopelijk werkt t.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:37
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2012 @ 20:15:
[...]

Watvoor pack bedoel je eigenlijk? En welk verschil maakt dat?Laat maar, verkeerd gelezen.
Je kunt ook je bestaande Sickbeard aanpassen zodat deze nederlandse serie kan vinden. Rintje heeft dat al een keer aangeven hoe dit moet. Inderdaad 1 nadeel is dat je na elke update dit weer moet doen.

1) Stop eerst sickbeard (belangrijk, want anders worden je files weer overschreven)

2) Edit /usr/local/var/sickbeard/config.ini
Verwijder 'dutch' uit de regel 'ignore_words = .....'

3) Edit /usr/local/var/sickbeard/sickbeard/providers/newznab.py.
Zoek op "cat": . Deze regel komt twee keer voor met in beide gevallen 5030 en 5040 erin verwerkt. Wijzig in beide gevallen de hele regel in "cat": '5040,5030,5020,5050'} . Hierdoor wordt behalve in TV>SD en TV>HD nog extra gezocht in de categorieen TV>Foreign en TV>Other.

4) Verwijder voor de zekerheid /usr/local/var/sickbeard/sickbeard/providers/newznab.pyc

5) Start sickbeard weer op en c'est ca. Helaas is het bij mij zo dat elke sickbeard update newznab.py weer overchrijft met de git versie... Moet na elke update dus even gefixed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:06
Ik gebruik SABnzbd 0.6.14 op mijn Synology voor het downloaden, sinds kort krijg ik de volgende melding als Sickbeard NZB's naar SABnzbd gooit.

Fout; Newzbin server gebruikt ander protocol

Iemand enig idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Danielson schreef op maandag 27 februari 2012 @ 13:25:
Ik gebruik SABnzbd 0.6.14 op mijn Synology voor het downloaden, sinds kort krijg ik de volgende melding als Sickbeard NZB's naar SABnzbd gooit.

Fout; Newzbin server gebruikt ander protocol

Iemand enig idee? :)
Al geupdate naar 0.6.15 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
aangezien ik al een tijd sickbeard draai (Alpha Subliminal versie op mac os x)

en nu de scene releases veranderen neem ik aan dat ik een update moet gaan uitvoeren ?

is dit een kwestie van sb opnieuw te downloaden van de git van sickbeard-team en installeren of is er nog een andere manier ?

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Nee, las net inderdaad dat het nodig was, kan ik deze package zo over de package van 0.6.14 heenzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:13
Danielson schreef op maandag 27 februari 2012 @ 15:21:
[...]
Nee, las net inderdaad dat het nodig was, kan ik deze package zo over de package van 0.6.14 heenzetten?
Je moet gewoon inloggen op uw Synology, ga dan naar SABnzbd+ Helper en vervolgens Upload & Update.

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 16:34
[...]

Newsservers hoeven niet veel te kosten hoor.
Kijk maar naar xlned.nl of sunnyusenet.com. Daar ben je met het goedkoopste abonnement voor €26,52 of €17,16 per jaar klaar. Beide providers hebben een retentie van 900 dagen, SSL ondersteuning.
Beide bevallen mij goed. XLned heeft met het goedkoopste abonnement een snelheid van 2,5mbit, sunnyusenet 5mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Kozzmozz schreef op maandag 27 februari 2012 @ 16:36:
[...]

Je moet gewoon inloggen op uw Synology, ga dan naar SABnzbd+ Helper en vervolgens Upload & Update.
Die SABnzbd+ Helper optie heb ik dus niet met DSM 4.0 Beta :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49
De sabhelper krijg je alleen als je het sabnzbd packet van merty gebruikt.

Gebruik je het sabnzbd packet van zebulon dan kan je die nieuwe packet downloaden er overheen installeren (of als je zebulon als bron toevoegd in het packetcenter hoef je alleen maar op update te klikken).

[ Voor 66% gewijzigd door job op 27-02-2012 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
job schreef op maandag 27 februari 2012 @ 20:52:
De sabhelper krijg je alleen als je het sabnzbd packet van merty gebruikt.

Gebruik je het sabnzbd packet van zebulon dan kan je die nieuwe packet downloaden er overheen installeren (of als je zebulon als bron toevoegd in het packetcenter hoef je alleen maar op update te klikken).
Hier de uitleg voor Zebulon's repo http://synoblog.superzebulon.org/2011/10/some-news/
Kun je vanuit package center meteen downloaden installeren en updaten.

[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 27-02-2012 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Ik wilde Sickbeard updaten (NL-series wil ie toch niet downloaden dus what gives) want ik liep al zover achter dat hij niet eens meer aangaf hoeveel versies ik achterliep. Ik updaten en hij gaf de volgende error, ik kan de webpagina dus ook niet meer openen. Ik volg er alleen niets van? :?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
500 Internal Server Error

The server encountered an unexpected condition which prevented it from fulfilling the request.
Traceback (most recent call last):
  File "/share/MD0_DATA/.qpkg/SickBeard/cherrypy/_cprequest.py", line 660, in respond
    response.body = self.handler()
  File "/share/MD0_DATA/.qpkg/SickBeard/cherrypy/lib/encoding.py", line 193, in __call__
    self.body = self.oldhandler(*args, **kwargs)
  File "/share/MD0_DATA/.qpkg/SickBeard/cherrypy/_cpdispatch.py", line 25, in __call__
    return self.callable(*self.args, **self.kwargs)
  File "/share/MD0_DATA/.qpkg/SickBeard/sickbeard/webserve.py", line 2092, in update
    result = notifiers.nmj_notifier.notify_settings(urllib.unquote_plus(host))
  File "/share/MD0_DATA/.qpkg/SickBeard/sickbeard/webserve.py", line 100, in _munge
    showDirList += "showDir="+curShowDir+"&"
  File "/opt/lib/python2.6/site-packages/Cheetah/Template.py", line 1010, in __unicode__
    return getattr(self, mainMethName)()
  File "_share_MD0_DATA__qpkg_SickBeard_data_interfaces_default_restart_bare_tmpl.py", line 92, in respond
NameError: global name 'NameMapper' is not defined

Bovenstaande errors komen naast de gebruikelijke errors dat hij niet kan connecten met tvdb.

Ook Sab geeft fouten:
code:
1
FOUT: Probleem met tempfile.mkstemp

EDIT: ik gok dat het met rechten zit. Ik kan nu plotseling niet eens meer met bijv. windows verkenner een bestand op de NAS zetten. Morgen maar weer 'ns naar kijken :|

[ Voor 9% gewijzigd door Piet91 op 28-02-2012 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
@Piet91

Ik zou eerst eens proberen om je NAS een keer te herstarten. Soms heb ik ook problemen met Sickbeard. Na of tijdens een update is deze ineens niet meer bereikbaar. Vooral de laaste paar updates gaven deze problemen. Na een herstart en een tijdje te wachten werkte het weer goed.

Vandaag weer een update gaan en nu ging het wel weer goed.

Eerste stap voor mij is dus altijd even een keer herstarten en dat lost meestal de problemen weer op.
Als sickbeard het daarna nog niet doet kun je de configuratie bestanden van sickbeard backuppen en daarna de package verwijderen en weer opnieuw installeren. via Package Center.

Als je hem niet in Package Center ziet staan dan kun je via deze link lezen hoe je de package kunt toevoegen.
http://synoblog.superzebulon.org/2011/10/some-news/
idem voor Sab

Rechten worden dan ook goed gezet.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeOO op 28-02-2012 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 20:46

tomk94

Developer

Pff, bij een update van Sickbeard al mijn series en instellingen kwijt geraakt. Terwijl ik het gisteren net had ingesteld:( Joepie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:27
tomwebfreak schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 09:54:
Pff, bij een update van Sickbeard al mijn series en instellingen kwijt geraakt. Terwijl ik het gisteren net had ingesteld:( Joepie...
Backup van sickbeard.db/config.ini van gisteren terugzetten en nog een keer proberen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Laatst online: 13-09 20:46

tomk94

Developer

sverzijl schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 10:00:
[...]

Backup van sickbeard.db/config.ini van gisteren terugzetten en nog een keer proberen ?
Nope, heb geen backup. Heb hem gister pas geinstralleerd;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
tomwebfreak schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 10:05:
[...]
Nope, heb geen backup. Heb hem gister pas geinstralleerd;p
Dan simpelweg ipv 'Add new show' de optie 'Add existing shows' gebruiken en de lijst van series in 1 keer toe laten voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:35
Ik gebruik al een tijdje SB met de fork van Rintje, icm nzbget 0.7.0 met webinterface 1.4 en dat werkt super.
Nu zag ik dat er een nieuwe beta is 0.8+1.5 maar daar wordt weinig aan gedaan meer. Ik vind nzbget icm synology echt super goed, veel beter dan sabnzbd. Er zijn inmiddels ook wel een paar spk pakketjes voor verschillende modellen maar die werken nog niet helemaal 100%. Is hier iemand die hier meer van af weet over de verdere ontwikkelingen van nzbget en/of er zin in heeft hier mee verder te gaan, ik weet ook niet precies van wie het is enzo.

verder werkt alles prima dus er is ook niet echt de noodzaak om iets nieuwers erop te zetten maar toch.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Ik zie steeds meer mensen switchen van sabnzbd naar nzbget. Kan iemand mij de voordelen noemen? Voor de processing power hoef ik het niet te doen want hij draait op een dualcore atom met 2GB geheugen NAS. Maar zijn er nog verdere voordelen?

Ik vindt bijvoorbeeld de GUI echt super lelijk, maar als er veel voordelen tegenoverstaan moet ik misschien maar switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
Het grote voordeel is dat hij minder resources nodig heeft, hij is dus op de meeste synology sneller en hij kan ondertussen andere dingen doen. Voor jou dus minder reden om over te stappen.

aan de gui wen je wel hoor.

[ Voor 7% gewijzigd door gielie op 28-02-2012 11:21 ]

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:16
Deze GUI is wel om aan te zien (maar mist e.e.a aan functionaliteit)
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=42013

maar ik gebruik de GUI eigenlijk zelden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Senaxx schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:18:
Ik zie steeds meer mensen switchen van sabnzbd naar nzbget. Kan iemand mij de voordelen noemen? Voor de processing power hoef ik het niet te doen want hij draait op een dualcore atom met 2GB geheugen NAS. Maar zijn er nog verdere voordelen?
Met SAB haalde ik max maar 6-7MB/s op m'n Synology DS411+, met NZBget 10+ MB/s. Daarnaast gebruikt ie wat minder resources.
SAB ziet er inderdaad een stuk gelikter uit, maar naar die interface kijk ik eerlijk gezegd niet zoveel meer als het eenmaal werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacao70
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 23:20
sverzijl schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:25:
[...]

Met SAB haalde ik max maar 6-7MB/s op m'n Synology DS411+, met NZBget 10+ MB/s. Daarnaast gebruikt ie wat minder resources.
SAB ziet er inderdaad een stuk gelikter uit, maar naar die interface kijk ik eerlijk gezegd niet zoveel meer als het eenmaal werkt.
Gebruik je NZBget ook in combinatie met Sickbeard & Couchpotato? Is dit uberhaupt mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
Gebruik je NZBget ook in combinatie met Sickbeard & Couchpotato? Is dit uberhaupt mogelijk?
Zeker, werkt erg goed zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacao70
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 23:20
gielie schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:31:
[...]

Zeker, werkt erg goed zelfs.
Oh oke, bedankt voor je reactie!
Ik ben namelijk van plan om een NAS aan te schaffen. Zie hier mijn post.
Momenteel gebruik ik Sab, CP & SB. Maar als NZBget ook met CP & SB prima overweg kan is dat natuurlijk mooi meegenomen. En ik zie ook dat je een niet al te oude NAS hebt (uit 2011). Waarschijnlijk zou ik dan ook tegen de limiet van 6~7 MB/s aanzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
Oh oke, bedankt voor je reactie!
Ik ben namelijk van plan om een NAS aan te schaffen. Zie hier mijn post.
Momenteel gebruik ik Sab, CP & SB. Maar als NZBget ook met CP & SB prima overweg kan is dat natuurlijk mooi meegenomen. En ik zie ook dat je een niet al te oude NAS hebt (uit 2011). Waarschijnlijk zou ik dan ook tegen de limiet van 6~7 MB/s aanzitten.
Ik heb een syno 211+ en hij trekt mijn verbinding dicht (60Mbit) dit komt uit op 6,5-7,2 MB/s, dat houd nzbget ook netjes bij wat de gemid. speed is.
Je moet wel even wat googlen om hem netjes aan de praat te krijgen maar dat is alleen maar leuk, ik weet zelf nu een stuk meer van mijn syno af dan voordat ik er mee begon. Maar er zijn inmiddels goede tuts te vinden over nzbget, SB en CP daar zijn netjes spk's van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
cacao70 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:30:
[...]
Ja, dit werkt goed. Zeker nu ik ook een 'nzbgetToSickbeard' scriptje heb toegevoegd waardoor Sickbeard meteen begint te processen (ipv iedere 10 min te scannen).Evt renaming laat je nu echter door Sickbeard (en Couch) uitvoeren ipv door SAB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Nog vergeten te melden gister. Hij is weer up en running.

Er was dus een config foutje; Wat te doen als de vrouw met haar fikken aan de aardlek schakelaar zit. De netjes shutdown op UPS was er wel, alleen de nette startup als de stroom terug is dus niet .... _/-\o_

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j1nx schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 13:24:
Nog vergeten te melden gister. Hij is weer up en running.
Top!
-knip-
Wat te doen als de vrouw met haar fikken aan de aardlek schakelaar zit.
-knip-
Ketting te lang? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Ben nog een beetje aan het zoeken hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn tv-series netjes opgeslagen worden. Ik laat SB zoeken naar de series en downloaden door NZBget (omdat deze het snelst downloadde toen ik het een half jaar geleden testte). NZBget pakt ook alles uit. Moet ik dat ook door SB laten doen of moet het uitpakken wel door NZBget gebeuren? nu verplaatst en renamed SB de bestanden namelijk niet. Ik wil dat SB uiteindelijk de uitgepakte aflevering renamed en verplaatst. (ondertitels downloaden is het volgende project... :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
[b]
Ja, dit werkt goed. Zeker nu ik ook een 'nzbgetToSickbeard' scriptje heb toegevoegd waardoor Sickbeard meteen begint te processen (ipv iedere 10 min te scannen).Evt renaming laat je nu echter door Sickbeard (en Couch) uitvoeren ipv door SAB.
Hoe heb je dit gedaan, daar ben ik ook wel opzoek naar, nu heb ik ingesteld dat hij 1x per dag post procced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 19:16
Sinds enkele dagen/week vertoont mijn Sabdnzb kuren.

Al eerder had ik aangegeven dat het post-processing stukje niet helemaal lekker loopt en dat hij soms wel en soms niet goed uitpakt.

Nu zie ik ook dat zowel SB als CP in het log aangeeft dat nzbmatrix een parse rss error geeft. Ik heb hierop gezocht en kom het een aantal keer tegen, maar niemand heeft een concrete oplossing.

Sab heb ik reeds opnieuw geïnstalleerd en dit verhelpt het probleem niet. Zelf denk ik niet dat het probleem bij SB en CP ligt omdat het post-processen handmatig wel prima verloopt.

Ik draai op OSX met de nieuwste versies van Sab en CP. SB geeft ook een foutmelding dat hij niet met Github kan connecten dus daar zit ik mogelijk niet op de laatste versie.

Zou het probleem, inclusief het niet slagen van uitpakken vanwege 'did not find expected files' kunnen liggen aan de parse rss error van nzbmatrix of moet ik de oplossing ergens anders zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sverzijl schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 12:08:
[...]

Zou je dit scriptje willen delen met ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
MikeOO schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 08:20:
@Piet91

Ik zou eerst eens proberen om je NAS een keer te herstarten. Soms heb ik ook problemen met Sickbeard. Na of tijdens een update is deze ineens niet meer bereikbaar. Vooral de laaste paar updates gaven deze problemen. Na een herstart en een tijdje te wachten werkte het weer goed.
Inderdaad. Even herstarten en SickBeard is weer bereikbaar. Bedankt! _/-\o_

Maar ik behoud nog 1 probleem; m'n USB-stick - die ik gebruik om de nzb files, logs e.d. op te zetten, om HDD's in slaapstand te krijgen - kan ik geen bestanden opzetten; ik heb de rechten niet.
Ik deed net een manuele update voor een aflevering van een serie; mislukt en ik moest naar m'n logs kijken; foutmelding op scherm want die staan dus op de USB-stick.

'ns kijken hoe ik dat ga oplossen. (Qnap)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
gielie schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 13:55:
[...]
Hoe heb je dit gedaan, daar ben ik ook wel opzoek naar, nu heb ik ingesteld dat hij 1x per dag post procced.
schumi2004 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 14:14:
[...]
Zou je dit scriptje willen delen met ons?
Zekers, ik had hem al in het Synology topic gepost, maar hier is hij denk ik beter op zijn plaats :

Je kan vanuit het standaard postprocess script van nzbget een call doen naar Sickbeard's manual post process URL. Wat je hiervoor moet doen is het volgende :

1) In Sickbeard de 'Scan and Process' optie UIT zetten (tv directory wel ingesteld laten, want ik laat het scriptje deze uitlezen tbv de post-processing !)

2) In Sickbeard's autoProcessTV directory (in mijn geval bijv. /volume1/@appstore/sickbeard/autoProcessTV/) onderstaande file aanmaken :

nzbgetToSickBeard.py :
#!/opt/bin/python2.6

import sys
import os.path
import ConfigParser
import autoProcessTV

config = ConfigParser.ConfigParser()
configFilename = os.path.join(os.path.dirname(sys.argv[0]), "../config.ini")
config.read(configFilename)

tv_download_dir = config.get("General", "tv_download_dir")
autoProcessTV.processEpisode(tv_download_dir)

3)
chmod 755 nzbgetToSickBeard.py

4) In NZBGet's post-processing script (default : /opt/sbin/postprocess-example.sh, zie /opt/etc/nzbget.conf in de regel Postprocess=<filename>) aan het einde de volgende paar regels code toevoegen :

if [ "$NZBPP_CATEGORY" == "tv" ]; then
  echo "[INFO] Post-Process: Sending command to Sickbeard to scan and process TV directory"
  /volume1/@appstore/sickbeard/autoProcessTV/nzbgetToSickBeard.py
fi

# All OK, requesting cleaning up of download queue
exit $POSTPROCESS_SUCCESS

(onderste 2 regels hiervan staan als het goed is al in de code)

Et voila, Sickbeard's 'scan and process' wordt nu alleen nog maar handmatig aangeroepen na een succesvolle download vanuit NZBget met category 'tv'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks!

Ik ga er eens mee spelen en kijken of ik er ook nog eens subliminal achter of voor kan plakken.
Dus eerst downloaden, subs zoeken en dan processen naar/door SB. Wel jammer dat het allemaal zo omslachtig moet en er niet een standaard nzbgettosickbeard script geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Ach, een beetje knutselen af en toe is niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Mar2zz schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 13:16:

(knip)
Ik heb om dezelfde reden de GoodReads api vervangen in LazyLibrarian voor de GoogleBooks api. Goodreads zal het gauw merken als er 100'en tot 1000'en extra requests binnenkomen, maar voor Google is dat een verwaarloosbaar percentage aan extra load.

Headphones zal dus moeten inleveren op aantal verzoeken of de frequentie van de verzoeken, of een andere source erbij moeten zoeken ofzo.
Hier was al eens een ander alteratief voor geopperd, namelijk
j1nx schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 17:26:
[...]
Als er behoefte aan is, zeker gezien het feit dat de user-agent nu in de main branche weer is aangepast. Dan kan ik eventueel de Musicbrainz server en database wel downloaden en naast de Newznab server gooien.

Dan kan je waarschijnlijk met een aangepaste DNS resolvement of find replace in SB eventueel gewoon op die server hammeren. Maar dan moet er wel waarschijnlijk een community de database blijven updaten, want denk niet dat je steeds de database kan en mag blijven mirroren.

Ik kan het wel even uitzoeken, als er vraag naar is.

EDIT: Hmm OK
- Ik kan de server software downloaden en installeren
- Ik kan de database downloaden en implementeren
- EN ik kan met een live-feed de database up to date houden met de hoofd database (http://musicbrainz.org/doc/Live_Data_Feed)

Doen?
Weet niet of j1nx dit heeft doorgezet?
(...)

Ik had begrepen dat Rembo10 er wel mee bezig was, maar zijn snelheid van patchen en fixen vind ik toch heel erg tegenvallen. Hij zou een aantal collaborators aan moeten stellen zodat die mee kunnen werken en ook pull requests kunnen mergen. Nu is Headphones afhankelijk van 1 persoon die vrij traag is, wat niet erg is als het programma al op niveau is (zoals sickbeard en couchpotato), maar bij een kinderschoenenappje mag je toch wat meer verwachten op dat gebied.
Als er genoeg animo voor was dan waren deze collaborators vanzelf wel ontstaan? :) Alhoewel ik geen flauw idee heb hoe github werkt met merge en pull enzo. ( ben me aan het inlezen :Y) )

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Werkt Sickbeard ook icm NZBVortex voor de Mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49
Als sickbeard een nzb vindt kan deze 2 dingen doen:
1. rechtstreeks deze nzb naar sabnzbd/nzbget sturen (of althans de locatie van die nzb opsturen)
2. de nzb downloaden en ergens in een folder neerzetten.

Als nzbvortex een watchfolder optie heeft (om de x tijd in een bepaalde map kijken of er een nzb staat) dan werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
job schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 19:07:
Als sickbeard een nzb vindt kan deze 2 dingen doen:
1. rechtstreeks deze nzb naar sabnzbd/nzbget sturen (of althans de locatie van die nzb opsturen)
2. de nzb downloaden en ergens in een folder neerzetten.

Als nzbvortex een watchfolder optie heeft (om de x tijd in een bepaalde map kijken of er een nzb staat) dan werkt het.
Bedankt voor je antwoord, NZBVortex kan een directory monitoren voor NZB files dus dan moet het gaan werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Nu online
Zoooo... het werdt wel weer eens tijd voor een update. Afgelopen week ben ik eigenlijk begonnen met het (voor de 3e keer) het hercoderen van de skin Uitgangspunt was dit keer dat het ook cross browser compatible zou zijn.

En meteen heb ik (naar mijn inzien) een verbetering in de style doorgevoerd. Het menu ben ik nog niet tevreden over, maar dat kan later altijd nog verbeterd worden.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/o5xouf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand op het NMT forum heeft AutoSub ook al uitgeprobeerd en het lijkt te werken, maar de scanfunctie schijnt de hele HD te scannen ipv beperkt te blijven tot een bepaald pad.
Klopt dat? Of is dit een tijdelijke probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 00:31:
Iemand op het NMT forum heeft AutoSub ook al uitgeprobeerd en het lijkt te werken, maar de scanfunctie schijnt de hele HD te scannen ipv beperkt te blijven tot een bepaald pad.
Klopt dat? Of is dit een tijdelijke probleem?
Nee dit is onjuist. Je kan gewoon je rootpath aangeven. Als hij bijvoorbeeld zijn C schijf ingevoerd heeft dan gaat hij idd alles scannen.

Bij mij heb ik gewoon rootpath = /share/MD0_DATA/Share/TvHD ingevuld en hij blijft netjes binnen die directory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senaxx schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 00:37:
[...]

Nee dit is onjuist. Je kan gewoon je rootpath aangeven. Als hij bijvoorbeeld zijn C schijf ingevoerd heeft dan gaat hij idd alles scannen.

Bij mij heb ik gewoon rootpath = /share/MD0_DATA/Share/TvHD ingevuld en hij blijft netjes binnen die directory.
O.k. ik heb het even doorgegeven. Het leek mij ook al niet logisch dat het zo zou werken. Wellicht moet er nog wat extra gedaan worden voor de NMT er goed mee om kan gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
Ik ben er ook mee aan de gang geweest, helaas niet gelukt (wel weer leuk zoiets nieuws en een beetje kloten) Ik kan ook niet echt vinden waar het mis gaat, ik heb iig SB op een andere locatie staan dus die string had ik al aangepast. Naja vanavond nog maar een keer rustig ernaar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
@sverzijl

Ik krijg dus deze melding in nzbget

INFO Wed, 29 Feb 2012 09:36:02 +0100 Post- Process: Sending command to Sickbeard to scan and process TV directory
DETAIL Wed, 29 Feb 2012 09:36:02 +0100 Post- Process: Traceback (most recent call last):
DETAIL Wed, 29 Feb 2012 09:36:02 +0100 Post- Process: File "/ usr/ local/ var/ sickbeard/ autoProcessTV/ nzbgetToSickBeard. py", line 12, in
DETAIL Wed, 29 Feb 2012 09:36:02 +0100 Post- Process: tv_ download_ dir = config. get("General", "tv_ download_ dir")
DETAIL Wed, 29 Feb 2012 09:36:02 +0100 Post- Process: File "/ opt/ lib/ python2. 6/ ConfigParser. py", line 532, in get
DETAIL Wed, 29 Feb 2012 09:36:02 +0100 Post- Process: raise NoSectionError(section)
DETAIL Wed, 29 Feb 2012 09:36:02 +0100 Post- Process: ConfigParser. NoSectionError: No section: 'General'

Het ljikt erop dat de nzbgetToSB wel aangehaald wordt maar dat daar een foutje inzit. Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
gielie schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 09:56:
DETAIL Wed, 29 Feb 2012 09:36:02 +0100 Post- Process: ConfigParser. NoSectionError: No section: 'General'

Het ljikt erop dat de nzbgetToSB wel aangehaald wordt maar dat daar een foutje inzit. Enig idee?
Gezien de genoemde paden vermoed ik dat je een build gebruikt waarbij de Sickbeard config.ini in /usr/local/var/sickbeard staat ipv in de default locatie. In dat geval in nzbgetToSickBeard.py deze regel aanpassen (of in ieder geval aanpassen naar het pad waar de config.ini wel staat)

configFilename =  "/usr/local/var/sickbeard/config.ini"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerLAN
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-07-2023
Ik wil op de Synology DS1512+ SickBeard/CouchPotato installeren, maar gebruiken Python2.6 om te draaien.
Met de installatie methode via de Packet Center binnen DSM 3.2 probeer Python 2.6 te installeren, echter krijg ik hier de foutmelding dat de DS1512+ unsupported is...

CouchPotato/SickBeard willen niet installeren zonder python. Juiste versie van python heb ik reeds geïnstalleerd via ipkg in ssh, en functioneert prima. Hoe is het mogelijk python zichtbaar te maken binnen Packet Center zodat ik CouchPotate en de rest kan installeren? Heeft iemand het werkend gekregen via Packet Center te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Je kan alles installeren met behulp van superzebulon. Even googlen hierop en dan moet het lukken. Alle pakketten die je nodig hebt komen dan in het package centrum ding.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerLAN
Moby schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:01:
Je kan alles installeren met behulp van superzebulon. Even googlen hierop en dan moet het lukken. Alle pakketten die je nodig hebt komen dan in het package centrum ding.
Dat gebruik ik nu ook, maar krijg met python de melding dat deze niet geïnstalleerd kan worden omdat de DS1512+ unsupported is. Waarschijnlijk omdat deze net uit is. Vandaar mijn vraag of er een alternatief is om couch en sickbeard op de een of andere manier gebruik te laten maken van python die geinstaleerd is via ipkg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik snap het nu.

En de andere pakketten doen het nu niet ondanks dat je via een omweg python hebt geïnstalleerd. Welke versie heb je geïnstalleerd? De pakketten van superzebulon kunnen volgens mij niet overweg met alle versies van python.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerLAN
Ik heb nu python versie 2.6.7-2 geïnstalleerd via ipkg.

Ik zelf verwacht verwacht dat Couch en SickBeard controleren of python geïnstalleerd is in de /volume1/@appstore dir. Ipkg installeert python in /opt/bin/..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senaxx schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 00:37:
[...]

Hmm dan lijkt er toch een klein verschil te zijn.
Hij heeft nu het volledige pad ingevoerd
/opt/sybhttpd/localhost.drives/SATA_DISK/Videos/
en dat werkt wel goed. Maar alleen /share/Videos/ zorgt ervoor dat het pad /opt/sybhttpd/localhost.drives/SATA_DISK/ gebruikt wordt.

Maar goed het werkt dus wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 17:19:
[...]

Hmm dan lijkt er toch een klein verschil te zijn.
Hij heeft nu het volledige pad ingevoerd
/opt/sybhttpd/localhost.drives/SATA_DISK/Videos/
en dat werkt wel goed. Maar alleen /share/Videos/ zorgt ervoor dat het pad /opt/sybhttpd/localhost.drives/SATA_DISK/ gebruikt wordt.

Maar goed het werkt dus wel :)
Wel grappig om te zien dat het ook gewoon op een NMT werkt.Ik heb er echter met het ontwikkelen van me skin geen rekening mee gehouden.

[ Voor 6% gewijzigd door Senaxx op 29-02-2012 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senaxx schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 21:23:
[...]

Wel grappig om te zien dat het ook gewoon op een NMT werkt.Ik heb er echter met het ontwikkelen van me skin geen rekening mee gehouden.
Geen probleem, de kans dat dat werkt is wel aannemelijk aangezien andere webui's zoals SB en CP (en Oversight) ook wel werken. Dus zodra hij functioneel is zal het getest worden :)

Off-topic: Jij had toch ook voor Oversight skins ontwikkeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 13:22:
[...]

Ja, bij mij bleek het uiteindelijk om een aantal afleveringen te gaan waar een ' in de naam zat.
Nadat ik dat teken verwijderd had, deed de automatische update het ook weer.
Ik heb al mijn series doorgenomen die ik heb gedownload sinds dat het is begonnen + een week eerder. Niets gevonden... Ondertitels werken dus nog steeds niet :(

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slaapje schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 09:46:
[...]

Ik heb al mijn series doorgenomen die ik heb gedownload sinds dat het is begonnen + een week eerder. Niets gevonden... Ondertitels werken dus nog steeds niet :(
Het hoeft natuurlijk niet enkel dat teken te zijn dat een error genereert. Als een ander teken ook niet in de ascii tabel voorkomt, geeft dat een probleem.
Zie je rond de error in het log niet dat het telkens bij dezelfde aflevering(en) fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Nee snap ik, maar afgezien van een vraagteken ben ik geen vreemde tekens tegengekomen. Ook kan ik inderdaad niet makkelijk vinden waar het dan wel fout gaat. Ach, het houdt je van de straat he? 8)7

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:33
Ah, zo te zien heeft Diaoul het coden voor subliminal weer opgepakt.
Het leek een beetje een stille dood te sterven, maar te vroeg getreurd blijkbaar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rintje schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:01:
Ah, zo te zien heeft Diaoul het coden voor subliminal weer opgepakt.
Het leek een beetje een stille dood te sterven, maar te vroeg getreurd blijkbaar. :+
Gelukkig, er is nog hoop.

Ik zal eens controleren welke versie ik nu draai, ben benieuwd of de update werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 01-03-2012 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Ik had problemen met de USB-stick in m'n Qnap waar ik de nzb-bestanden en logs opzet, bleek diep in de systeem ( :+ ) de naam van de USB-stick geen USBDisk1 te heten maar een paar vreemde letters.

Aangepast, weer mappen aangemaakt op de stick (want door naamsverandering werd de disk geleegd? :? ) en nu snort Sab weer vrolijk verder.

Blijft leuk als je het weer aan de praat krijgt. :9

EDIT: ik gebruik zelf Sunnyusenet. Ik kwam net XS Usenet weer tegen. Heeft het voor mij zijn om dat 'erbij' te nemen, maakt het verschil?

[ Voor 15% gewijzigd door Piet91 op 01-03-2012 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 16:34
Je kunt het erbij nemen voor wat extra snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de synology bezitters, hebben jullie ook weleens dat sabnzbd stopt soms en dan dat er dit in de logfile staat?

[SABnzbd:1207] --------------------------------

Het is nu 2 keer voorgekomen in een maand tijd, als ik hem weer start gaat hij verder waar hij mee bezig was. Meestal is dat een bestand uitpakken. Het komt niet voor als hij niks te doen heeft. En meestal gaat het uitpakken en repareren gewoon goed.

Het probleem is dat ik nu elke dag of twee moet kijken of dat ding nog draait, op zich ook niet zo erg, maar ik probeer te begrijpen waarom hij soms stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webbier
  • Laatst online: 31-08 13:14
Ik heb hetzelfde probleem met sab op mijn zfs nas, heb alleen niet in de log gekeken. Het enige wat bij mij dan helpt is een reboot van het gehele systeem, want sab zelf blijft hangen wanneer ik het wil restarten. Wanneer sab net op dat moment aan het uitpakken/repareren is wil hij bij mij nog wel eens mislukken. Geen idee waar het aan ligt, heb recent geen updates gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 19:02:
Voor de synology bezitters, hebben jullie ook weleens dat sabnzbd stopt soms en dan dat er dit in de logfile staat?

[SABnzbd:1207] --------------------------------

Het is nu 2 keer voorgekomen in een maand tijd, als ik hem weer start gaat hij verder waar hij mee bezig was. Meestal is dat een bestand uitpakken. Het komt niet voor als hij niks te doen heeft. En meestal gaat het uitpakken en repareren gewoon goed.

Het probleem is dat ik nu elke dag of twee moet kijken of dat ding nog draait, op zich ook niet zo erg, maar ik probeer te begrijpen waarom hij soms stopt.
Als ik zoek op de betreffende fout dan kom je deze code veel tegen in logfiles. Maar gebruikers hebben andere problemen en ik denk dus dat deze foutcode niet het probleem is.

In je logfile moet dus meer staan dan alleen deze melding
.
Tevens handig om te vermelden welke versie je gebruikt. Als je Sabs via Package Center hebt geinstalleerd kun je even daar kijken of er een update beschikbaar is.

Kom je er helemaal niet uit dan kun je hem ook even verwijderen en opnieuw installeren. Dit is met een paar minuten gedaan en mogelijk lost dit je probleem ook op. Even sabnzbd.ini backuppen zodat na de nieuwe installatie deze weer teruggeplaats kan worden.

Daarna Sabs even opnieuw starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
Zo hee, Diaoul gaat ineens weer helemaal los op subliminal. Zo te zien komt er nu ook ondersteuning voor nieuwe sub providers:
Add subswiki, subtitulos and thesubdb services

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rintje schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 10:27:
Zo hee, Diaoul gaat ineens weer helemaal los op subliminal. Zo te zien komt er nu ook ondersteuning voor nieuwe sub providers:

[...]
:P
Misschien toch switchen naar de dev branche op mijn Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeOO schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 08:13:
In je logfile moet dus meer staan dan alleen deze melding
Dat is alles wat in de logfile staat, heel bizar.

Ik heb nog wat zitten testen, maar kan het niet herproduceren en ook niet als ik heel veel ga downloaden ermee.

Ik heb wel de meest recente versie, als het nog een keer voorkomt verwijder ik hem wel en installeer hem opnieuw. Het is ook nog maar 2 keer gebeurd en zonder een melding in de logfile kan ik er niks aan doen lijkt mij.

Ik ga van de week nog wel even die logfile bewerken, hij is ook wat lang. Moet even iets bouwen om hem wat leesbaarder te krijgen, maar daar kom ik wel uit.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2012 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 23:02:
[...]

Geen probleem, de kans dat dat werkt is wel aannemelijk aangezien andere webui's zoals SB en CP (en Oversight) ook wel werken. Dus zodra hij functioneel is zal het getest worden :)

Off-topic: Jij had toch ook voor Oversight skins ontwikkeld?
Hahah ja dat heb je nog goed herinnert ja... maar ik heb nooit een werkende versie online gezet volgensmij. Had het toen te druk met andere zaken dat het er een beetje bij in geschoten is. En ik bezig ook al lang geen NMT meer. Maar ik had daar toen wel een mooie confluence achtige skin voor gemaakt. Er staat nog wel een videotje op mijn youtube kanaal van zag ik net.

[ Voor 11% gewijzigd door Senaxx op 02-03-2012 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
@AutoSub gebruikers. Mocht je je afvragen waarom je ineens geen subs meer binnen krijgt. De API key is gedisabled kom ik zojuist achter :( Zie nog geen topic op Bierdopje waarom dit is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
Ah crap. Misschien wordt om het uur checken toch als hammering gezien..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Nu online
sverzijl schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:35:
@AutoSub gebruikers. Mocht je je afvragen waarom je ineens geen subs meer binnen krijgt. De API key is gedisabled kom ik zojuist achter :( Zie nog geen topic op Bierdopje waarom dit is gebeurd.
Bedankt voor het melden! Ik heb direct even contact op genomen met de ontwikkelaar, aangezien we toch regelmatig met elkaar chatten voor de ontwikkeling van het template.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:20

Sherlock

No Shit

sverzijl schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 10:07:
[...]

Default doet Sickbeard dit al automatisch, echter (uit mijn hoofd) om 03:00AM 's nachts (hardcoded, niet in config file) Als je PC/NAS dan dus niet aanstaat betekent dit dat je het handmatig zal moeten doen...
of... ieder keer als je Sickbeard opstart dit doen met opstartparam: --forceupdate. In dat geval zal Sickbeard deze full update bij het opstarten uitvoeren.
Zit deze optie misschien ook al in MediaDog? Lijkt me wel handig om vanaf je telefoon SB te kunnen laten updaten!

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senaxx schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:39:
[...]

Hahah ja dat heb je nog goed herinnert ja... maar ik heb nooit een werkende versie online gezet volgensmij. Had het toen te druk met andere zaken dat het er een beetje bij in geschoten is. En ik bezig ook al lang geen NMT meer. Maar ik had daar toen wel een mooie confluence achtige skin voor gemaakt. Er staat nog wel een videotje op mijn youtube kanaal van zag ik net.
Toevallig kwam het daar laatst op het forum ter sprake (over skins en Oversight). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:05:
[...]

Toevallig kwam het daar laatst op het forum ter sprake (over skins en Oversight). ;)
Is oversight nog nodig met alle nieuwe NMT's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senaxx schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:07:
[...]

Is oversight nog nodig met alle nieuwe NMT's?
Zelf heb ik nog een A100.
Maar ook voor de A200 is de NMJ versie1 met name op het gebied van scannen en juiste plots zoeken dramatisch. Althans van horen zeggen, want ik draai daar ook lekker Oversight op, aangezien die wel automatisch update.
De interface van de A300 komt naar de A200 met de nieuwe NMJ versie maar die schijnt (uiteraard) ook nog niet helemaal top te werken. En ook geen automatische updates van de db, hoewel de scanner al een stuk sneller moet zijn (althans op de A300 wel ;) )
Dus Oversight is nu nog steeds de enige die zonder PC inmenging uitstekend werkt. Het idee is er nu om front- en backend te scheiden om zo meer gui/skin-mogelijkheden te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
sverzijl schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:35:
En als je nu de laatste versie pulled heb je een andere API key die wel weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Nu online
sverzijl schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:45:
[...]

En als je nu de laatste versie pulled heb je een andere API key die wel weer werkt.
Ja dat was iets te haastig gedaan, kan beter nog maar even niet gedaan worden, anders wordt die ook weer geblokkeerd :( De key is geblokkeerd vanwege 1 abuser.
Pagina: 1 ... 19 ... 64 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!