[Algemeen] AMD Nieuwsdiscussietopic - deel 34 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 55 Laatste
Acties:
  • 342.326 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 15:51
-The_Mask- schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 11:40:
Ik weet niet precies hoe ze het doen, maar is A0 niet de eerste chip in de final vorm, dus welke echt gebruikt kan worden in een moederbord, maar nog een base layer respin of metal layer nodig kan hebben om de eventuele bugs eruit te halen en de kloksnelheden eventueel nog wat kunnen verhogen.

Alles voor A0 zijn dan test chips op een testboard maar kun je niet gebruiken in een normaal moederbord. Dat is echt bedoeld voor intern testen bij AMD.
Ik heb even gegoogled en het lijkt er op dat AMD voor het laatst met K7 een A0 stepping eruit heeft gegooid, de Thoroughbred core, welke eigenlijk een stepping was van de Palomino core, dus die telt niet :+
Dus A0 is 99% zeker niet final en waarom zou AMD de clocks nu al vastzetten?
(Van Carrizo en Stoney Ridge slingeren ook wat A0's rond, maar ik weet niet of die ook echt verkocht worden, daarnaast moeten ze op die chips al de nodige ervaring hebben)

'The Stilt' verwacht dat dit wel de final clock is omdat dit gewoon de max van 14nm finfet zou zijn. (Denkt hij)
En hoewel we geen geweldige schaling zien bij Polaris denk ik dat dat wel mee valt:
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/adojoetqt05c2zn/Screenshot%202016-07-19%2015.02.22.png?dl=1
(1: 4core, 2: 8core, 3: 24core, 4: 32core)

Als je het verbruik per core afzet tegen de clock, dan zit er met het huidige lijstje wel een erg stijle curve in, dus dit zal nog wel niet laten zien wat ze kunnen met Zen op 14nm, tussen de 24 en de 32 core versie is de schaling zelfs nog linear. Het verbuik zal in ieder geval niet met 80% toenemen als de clock met 5% omhoog gaat ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:58
Volgens anandtech krijgt Zen pinnen op de CPU, pin grid array, dus pinnen op de CPU:

AMD's Zen-based processors, code-named Summit Ridge, will start life at the top of the AMD CPU processor stack, replacing the current FX-8000 and FX-9000 series, which are essentially 3-4 years old at this point. The first Zen product will use AMD's version of simultaneous multi-threading (SMT) and have up to 8 cores, 16 threads, in the AM4 socket. Similar to AM3 and FM2+, this socket will be a pin grid array with the pins on the CPU, however the number of pins is unknown at this point. When AMD were showing off the Zen-based CPU at Computex, we were not allowed to photograph the rear.

http://www.anandtech.com/...eep-dive-athlon-x4-845/25

Had eigenlijk verwacht dat AMD over zou stappen op land grid array voor de nieuwe CPU's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Zou mooi zijn.

spoiler:
Written by Gian Maria Forni Friday, April 1, 2016 00:47

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

-The_Mask- schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 21:54:
Zou mooi zijn.

spoiler:
Written by Gian Maria Forni Friday, April 1, 2016 00:47
Zag het een half uur nadat ik het had gepost :z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 15:29
Sp3ci3s8472 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 00:24:
[...]

Zag het een half uur nadat ik het had gepost :z.
Deze waren, volgens mij, al eerder FAKE genoemd dus.....
of het zijn andere maar het ziet er herkenbaar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

NINjak schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 00:31:
[...]

Deze waren, volgens mij, al eerder FAKE genoemd dus.....
of het zijn andere maar het ziet er herkenbaar uit.
Weet ik ondertussen, de datum van het nieuws zegt genoeg :p. Normaal ga ik even na wanneer het nieuws gepost is en of het niet eerder hier gepost is, maar als je lui bent op vakantie en de datum dan niet bekijkt.....
Ik dacht dat het in de feed van nieuwe artikelen was, helaas pindakaas.

offtopic:
Ongelovelijk traag internet helpt ook niet... Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waren AMD cpu's niet altijd goed in hash? Waarom de rest dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Geen idee, maar de eerste score is wishfull thinking denk ik en de andere twee scores zijn inderdaad niet echt spectaculair aangezien het hier om een 8 Core Zen CPU zou gaan met 16 threads (voor de memory read maakt dit niet heel veel uit, maar voor de ray trace test wel). Een 6700K haalt een 29% hogere score. Op gelijke kloksnelheid zou de score om en nabij gelijk zijn, maar dan is deze Zen CPU wel een octacore CPU afgezet tegen een quadcore (6700K).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://www.modders-inc.com/wp-content/uploads/image//2014/10/aidacpu2.jpg

Zomaar even een Random image van het net, het stond me bij dat AMD altijd beter in CPU Hash berekeningen was dan Intel. Zo ook hier. Een I7 doet onder een 9590 op 4.8/5GHz.

Dat grafiekje laat eigenlijk niet zoveel bijzonders zien, en memory bandwidth of latency is ook helemaal niet interessant. Gaat erom wat ermee gebeurd en of een CPU dat daadwerkelijk benutten kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:36
Mogelijke roadmap met ZEN erin voor de Desktop en Laptop. Het gaat wel over de PRO (zakelijke lijn).

https://be.hardware.info/...-krijgen-tdp-vanaf-4-watt

Desktop
Afbeeldingslocatie: https://content.hwigroup.net/images/news/AMD%20desktop%20roadmap%202017.png

Mobile
Afbeeldingslocatie: https://content.hwigroup.net/images/news/AMD%20notebook%20roadmap%202017.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:37
Hier staat een samenvatting van de info/geruchten de laatst zijn uitgekomen over Zen.
https://dresdenboy.blogsp...s-es-clocks-pci-info.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Met de meermaals verschoven lanceerdatum, wat is zowat het moment dat we de nieuwe Zen processoren en compatibele moederborden in de benelux in de winkels kunnen verwachten, voor zo ver dat geweten is en kan zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door RuddyMysterious op 10-08-2016 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongBowNL
Verschoven? Hij stond altijd (of iig heel erg lang) al op eind 2016/begin 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 17:45

• Maikel205
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 21:02
Eerste benchmarks aan de hand van de ashes of the singularity database: http://www.eteknix.com/am...enchmarks-look-promising/

Zegt nog niet veel maar ziet er goed uit.

Kan volgend jaar mijn Phenom 955BE met pensioen, deze begint nu wel oud te worden merk ik. Zo werkt de Futuremark DX12 Time Spy cpu benchmark niet meer wegens gebrek aan SSSE3 ondersteuning...

[ Voor 33% gewijzigd door Maikel205 op 11-08-2016 10:15 ]

• Lambo LP670 SV
Ik hoop toch dat de base clock wat hoger wordt dan die 2.8 GHz. Verder is het natuurlijk lang geen verkeerd resultaat.

• -The_Mask-
  • Niet online
Lambo LP670 SV schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 10:52:
Ik hoop toch dat de base clock wat hoger wordt dan die 2.8 GHz. Verder is het natuurlijk lang geen verkeerd resultaat.
Het maakt niet uit wat de basisklok is als die met turbo toch altijd boven de basisklok ligt. Neem bijvoorbeeld de Core i5 6400 basisklok van 2,7GHz, maar met vier core's vol belast draait die op 3,1GHz, met twee en één core's vol belast draait die op 3,3GHz.

Ik hoop gewoon dat dat een quadcore met acht threads zich redelijk kunnen meten met een moderne i5 en i7 qua prestatie en verbruik. :>

[ Voor 12% gewijzigd door -The_Mask- op 11-08-2016 11:00 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Maikel205 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 10:06:

Zegt nog niet veel maar ziet er goed uit.
Een game is niet helemaal interessant.. gaat om wat de CPU op all-round basis doet of kan doen. Daar moet de 40% gain in liggen.

Een 8350 is geen echte 8 core maar een 2x 4 core module met een gedeelde nogwat. Daarom scoort de 8350 ook bar slecht in pure gflops in Intel burn test (linx) vergeleken met een Thuban X6.

Game bench is leuk maar liever het echte werk toch afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 23:37:
[...]
Een 8350 is geen echte 8 core maar een 2x 4 core module met een gedeelde nogwat. Daarom scoort de 8350 ook bar slecht in pure gflops in Intel burn test (linx) vergeleken met een Thuban X6.
De AMD FX 8xxx CPU's zijn wel degelijk echte 8 cores (echt als in fysiek, niks virtual/logical).
Dat ze met 2-en in een module zitten en oa. de FPU delen is een besparings-/ontwerp keuze geweest. Met de bulldozer core (en CMT) zijn " ze" toen de verkeerde kant op gegaan wat jammer is maar dat gaan ze met Zen proberen te fixen.

Met jouw redenatie, dat een CORE zonder eigen FPU geen echte core is (neem even aan dat je dit zo bedoeld) dan zou een (80)486SX (de FPU was tov. DX versies ge-disabled) ook geen echte CPU zijn geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl

nieuws: Microsoft: er zijn in de toekomst geen generaties van gameconsoles meer

Dat betekend dus dat AMD letterlijk en figuurlijk gebakken zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Het maakt voor AMD geen verschil, met een Intel CPU en nVidia GPU in een volgende generatie zal de compatibliteit niet ineens verloren gaan. Andere architectuur zal geen verschil maken. Gelukkig niet, anders had AMD ook een probleem, omdat een nieuwe generatie niet zou gaan werken. En Microsoft zou natuurlijk helemaal een probleem hebben, want die zouden dan niks nieuws kunnen uitbrengen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 21:34

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Compleet vastgekoekt aan Samsung, Sony, Microsoft, nog een paar bedrijven/organisaties ja.
2 biljoen totale waarde/invloed tegen 2 miljard AMD, mag je lang over denken om een conclusie te maken wie wat bepaalt aan de ronde tafel.

Niet dat eenheid verkeerd is, maar grote gekke sprongen in nieuwe concepten zullen er dan voorlopig niet zo snel meer aan komen. (behalve quantum computing dan.)

AMD dus in televisies, versterkers, vlucht+trein entertainment, koelkasten, meterkasten, enzzz... (net zo interessant als de gemiddelde condensator/weerstand die je in elk apparaat tegenkomt dus.)

How do you save a random generator ?

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:08
enchion schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 11:12:
[...]

Compleet vastgekoekt aan Samsung, Sony, Microsoft, nog een paar bedrijven/organisaties ja.
2 biljoen totale waarde/invloed tegen 2 miljard AMD, mag je lang over denken om een conclusie te maken wie wat bepaalt aan de ronde tafel.

Niet dat eenheid verkeerd is, maar grote gekke sprongen in nieuwe concepten zullen er dan voorlopig niet zo snel meer aan komen. (behalve quantum computing dan.)

AMD dus in televisies, versterkers, vlucht+trein entertainment, koelkasten, meterkasten, enzzz... (net zo interessant als de gemiddelde condensator/weerstand die je in elk apparaat tegenkomt dus.)
Ze bedoelen niet dat het in tv's geintegreerd wordt, maar dat er incrementele upgrades komen voor consoles, dus vaker een nieuwe die maar 2 a 3x zo snel is ipv de gebruikelijke 10x zo snel na een langere periode

Mechwarrior Online: Flapdrol

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
haarbal schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 12:01:
[...]

Ze bedoelen niet dat het in tv's geintegreerd wordt, maar dat er incrementele upgrades komen voor consoles, dus vaker een nieuwe die maar 2 a 3x zo snel is ipv de gebruikelijke 10x zo snel na een langere periode
Niet nu meteen nee, maar ik probeer tussen de regels door te lezen over waar men in 5-10 jaar naar toe wil.

Als nieuwere versies compatible zijn met oudere versies dan zijn oudere versies ook compatible met nieuwere versies.

Maw wanneer er iets nieuwers uit komt dan kan de oudere ook kleiner gemaakt worden. Dus wanneer "PS6-XBv6" uitkomt dan kunnen PS4-XB1 zo klein/efficient gemaakt worden zodat ze in een TV passen zonder compatibiliteits problemen te krijgen.

Als je de nieuwste games wil spelen dan moet je er een doosje aanhangen en als je met ouder of minder zware games wil spelen dan kan dat out of the box. Enige wat de extra doos doet is extra processing power leveren.
Zeker als je ziet waar naar toe AMD gepositioneerd wordt met Async compute, HSA, en hun multiprocessing architectuur opzich.

Ongeveer 90% of zelfs meer van alle steam-games kan inmiddels op hardware gespeeld worden die klein genoeg is om in een tv geinstalleerd te worden. Het enige waar "de industrie" bang voor is is iets in te bouwen wat 2 jaar later irrelevant is.

How do you save a random generator ?

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:44
https://nl.hardware.info/...t-zo-snel-als-broadwell-e
Men toonde een head-to-head benchmark van de 8-core 3GHz Summit Ridge ten opzichte van een 8-core Intel Core i7 6900K Broadwell-E processor. De Intel CPU was ook geklokt op 3 GHz, omdat AMD een presentatie wou geven met identiek aantal cores en identieke klokfrequentie. Standaard werkt de 6900K op 3,2 GHz, dus een kleine 10% sneller. De getoonde benchmark was het renderen van een 3D-afbeelding van een Zen-processor in de veel gebruikte 3D-renderingsoftware Blender. Uit de demonstratie bleek dat de AMD CPU het werk een fractie sneller voltooide dan Intel.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Verwijderd

Jim keller did it again O+

• LongBowNL
Bijbehorende promotievideo

• cremo_06
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-08 16:49
Paul's Hardware op 2:06 :D ! Zou mooi zijn als Zen echt zo goed presteert als in deze video! _/-\o_

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:43

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Heb zo'n dubbel gevoel er bij ze hebben een Intel cpu van 3.2 naar 3.0 gebracht en dan dezelfde benchmark gedaan, de AMD is dan beter maar kan ie dan ook de 3.2 bijhouden, want als iemand een 3.2 koopt zal die ook wel op 3.2 lopen en niet op 3.0.

4TR: bezit momenteel een fx-8320

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Damic schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 20:01:
Heb zo'n dubbel gevoel er bij ze hebben een Intel cpu van 3.2 naar 3.0 gebracht en dan dezelfde benchmark gedaan, de AMD is dan beter maar kan ie dan ook de 3.2 bijhouden, want als iemand een 3.2 koopt zal die ook wel op 3.2 lopen en niet op 3.0.

4TR: bezit momenteel een fx-8320
De kloksnelheid is nu niet relevant, want we weten niet aan welke kloksnelheid AMD zijn producten zal verkopen. Wanneer dat geweten is zullen we product tegen product getest kunnen zien, maar dit is puur om de verbetering in IPC te tonen.

• LongBowNL
Als ik deze video uit de Bulldozer tijd terug zie, neem ik toch een voorzichtig stapje terug in de verwachtingen. YouTube: intel core i7 980x VS AMD FX-8150 Bulldozer

Verwijderd

LongBowNL schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 20:40:
Als ik deze video uit de Bulldozer tijd terug zie, neem ik toch een voorzichtig stapje terug in de verwachtingen.
Ik denk niet dat AMD zich nog zo'n misser kan permitteren. Het lijkt mij dan wel echt einde verhaal, ik heb goede hoop. Het zou erg fijn zijn ook wat betreft de prijsjes als Intel weer wat serieuze concurrentie krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
Laten we niet te hard van stapel lopen, maar het ziet er goed uit in ieder geval.
Hopelijk zijn de clocks en verbruik straks in orde en dan hebben ze een uitstekend product. Kunnen we de BBG nog eens updaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crotchy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-03 08:56
LongBowNL schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 20:40:
Als ik deze video uit de Bulldozer tijd terug zie, neem ik toch een voorzichtig stapje terug in de verwachtingen. YouTube: intel core i7 980x VS AMD FX-8150 Bulldozer
Toch kloppen de benchmarks in die video, er worden 4 core intels vergeleken met 8 core AMDs.
En ja, we weten inmiddels ook dat de single core performance van deze AMD CPUs nogal achterliepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:10

Nemesizz

Untouchable

Er zijn toch een paar puntjes wat ik me afvraag na het zien van die video.

Grootste deel van de tijd loopt de Intel voor, pas op het laatst is de Zen iets sneller, lijkt mij een beetje verdacht (als die echt even snel zou zijn, zou ik althans, verwachten dat die de hele tijd gelijk op zou gaan).
Hoe is zoiets te verklaren?

Ten tweede, ze hebben de Intel underclocked, maar hoe? multiplier omlaag of stiekem de bus snelheid omlaag gooien? (bus snelheid verminderen gaan prestaties harder achteruit dan de multiplier verlagen).

Neemt niet weg dat Zen toch AMD weer wat interessant maakt, de laatste interessante CPU van hun vond ik denk ik nog wel de Phenom II X6, die hele FX reeks vond ik totaal niet interessant (gaf een beetje P4 netburst gevoel, hoge klok, veel warmte, weinig performance).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:44
Nemesizz schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 14:05:
[...]

Grootste deel van de tijd loopt de Intel voor, pas op het laatst is de Zen iets sneller, lijkt mij een beetje verdacht (als die echt even snel zou zijn, zou ik althans, verwachten dat die de hele tijd gelijk op zou gaan).

Ten tweede, ze hebben de Intel underclocked, maar hoe? multiplier omlaag of stiekem de bus snelheid omlaag gooien? (bus snelheid verminderen gaan prestaties harder achteruit dan de multiplier verlagen).

Neemt niet weg dat Zen toch AMD weer wat interessant maakt, de laatste interessante CPU van hun vond ik denk ik nog wel de Phenom II X6, die hele FX reeks vond ik totaal niet interessant (gaf een beetje P4 netburst gevoel, hoge klok, veel warmte, weinig performance).
Maakt het uit? :P Het is de 6900K, die 1100 dollar CPU. Als AMD een betaalbaar antwoord heeft op de 6700K... dan haal ik er een.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Afgaande van de snelheid (3200 x32), denk ik dat de MP gewoon lager gezet is. De FSB zal gewoon op 100Mhz staan en niet zo'n raar getal als 96Mhz bijv.

Het gaat hier om een clock voor clock vergelijking, van intels laatste CPU. We kunnen heel veel gissen tot we een ons wegen, maar uiteindelijk moeten echte benchmarks het gaat vertellen.

Ik denk in ieder geval dat het in de juiste richting is. 3Ghz intel CPU of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:21
[...]
Dat is inderdaad verdacht. Het verschil zou misschien kunnen zitten in een betere instruction/branch prediction* aan AMD zijde? Het laatste deel is enkel een gradient onderin en zwart bovenin. Al is het ook een beetje schijnt bedriegt. Zet het filmpje maar stap voor stap op pauze. De AMD (links) is qua update inderdaad iets later, maar als ik kijk wat gerenderd is heb ik het gevoel dat de Zen per stap wel 1 of 2 blokjes meer gerenderd heeft.

* Ik heb geen idee hoe Blender in elkaar zit en of dat hier het geval zou kunnen zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door GENETX op 19-08-2016 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

GENETX schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 14:40:
[...]

Dat is inderdaad verdacht. Het verschil zou misschien kunnen zitten in een betere instruction/branch prediction* aan AMD zijde? Het laatste deel is enkel een gradient onderin en zwart bovenin. Al is het ook een beetje schijnt bedriegt. Zet het filmpje maar stap voor stap op pauze. De AMD (links) is qua update inderdaad iets later, maar als ik kijk wat gerenderd is heb ik het gevoel dat de Zen per stap wel 1 of 2 blokjes meer gerenderd heeft.

* Ik heb geen idee hoe Blender in elkaar zit en of dat hier het geval zou kunnen zijn.
Ze hebben de oude internal renderer van Blender gepakt, hierin kan je specificeren in hoeveel "blokjes" hij moet renderen. Ben benieuwd wat de performance is ten opzichte van intel in de nieuwere cycles renderer. Laat niet weg dat dit voor demonstratie beter is.
Kan ook zijn dat een bepaalde grote van een blokje beter is voor de ene cpu dan voor een ander (hoewel dit heel weinig uitmaakt). Ze hebben er in ieder geval niet idioot veel gepakt :p.
Denk dat de scene opzich wel enigzins getweaked is zodat hij beter is voor AMD, normalitair zou een scene zoals deze veel sneller gerendered moeten zijn. Dus ik vermoed dat ze gebruik maken van ray tracing en dat de objecten uit behoorlijk veel vertices bestaan. Want ik zie verder geen postprocessing via de node editor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 15:41
maar als ik kijk wat gerenderd is heb ik het gevoel dat de Zen per stap wel 1 of 2 blokjes meer gerenderd heeft.
soms moet je ff zoeken maar de Zen heeft idd 1, 2 of zelfs 3 blokjes meer gerenderd, maar update net iets later.

hier bijvoorbeeld, 3 blockjes meer (2 midden links, 1 midden rechts.)

YouTube: Breakthrough Performance of Next-Generation “Zen”

en hier een paar seconde later ook 3

YouTube: Breakthrough Performance of Next-Generation “Zen”

2 midden onder (links en rechts van het midden) en eentje rechts boven.

in het begin van de test spellen ze nog af en toe haasje over, of staan ze gelijk, maar zeker na de helft heeft de zen consequent meer blocks op het scherm staan nadat ze beide een update hebben gedaan.

[ Voor 18% gewijzigd door Countess op 20-08-2016 01:18 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:07
[...]

Hoe hard het ook klinkt, wat van zo'n fabrikant zelf komt moet je altijd met een korrel zout nemen. Ze gaan dat ding echt niet trager laten werken tenzij ze gisteren al zeiden: ''Deze gaat 200 euro kosten'' daar valt je bek wel van open dan :D

Het kan natuurlijk wel, maar dan heeft AMD het goed gefixt. Zit al jaren op een nieuwe AMD cpu te wachten die goed mee kan draaien. Ben wel een man van het rode kamp _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Sp3ci3s8472 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:07:
[...]

Ze hebben de oude internal renderer van Blender gepakt, hierin kan je specificeren in hoeveel "blokjes" hij moet renderen. Ben benieuwd wat de performance is ten opzichte van intel in de nieuwere cycles renderer. Laat niet weg dat dit voor demonstratie beter is.
Kan ook zijn dat een bepaalde grote van een blokje beter is voor de ene cpu dan voor een ander (hoewel dit heel weinig uitmaakt). Ze hebben er in ieder geval niet idioot veel gepakt :p.
Denk dat de scene opzich wel enigzins getweaked is zodat hij beter is voor AMD, normalitair zou een scene zoals deze veel sneller gerendered moeten zijn. Dus ik vermoed dat ze gebruik maken van ray tracing en dat de objecten uit behoorlijk veel vertices bestaan. Want ik zie verder geen postprocessing via de node editor.
Ik neem aan dat ze beide cpu's 16 buckets (blokjes :) ) hebben gegeven. (16 virtuele cores). Het is een simpele scene maar het zal wel GI zijn en met glossy reflectie op de objecten etc.

ALS je hier wil frauderen dan zorg je dat de qualiteitsinstellingen hoog genoeg staan en dan zet je de hoeveelheid samples op de intel cpu nog wat hoger om hem trager te maken 8)

Dus het blijft een "geloof ze op hun blauwe ogen" test tenzij ze iemand met wat kennis er echt even naar hebben laten kijken. Maar hoop doet leven :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

maratropa schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 15:46:
[...]

Ik neem aan dat ze beide cpu's 16 buckets (blokjes :) ) hebben gegeven. (16 virtuele cores). Het is een simpele scene maar het zal wel GI zijn en met glossy reflectie op de objecten etc.

ALS je hier wil frauderen dan zorg je dat de qualiteitsinstellingen hoog genoeg staan en dan zet je de hoeveelheid samples op de intel cpu nog wat hoger om hem trager te maken 8)

Dus het blijft een "geloof ze op hun blauwe ogen" test tenzij ze iemand met wat kennis er echt even naar hebben laten kijken. Maar hoop doet leven :)
Dat regelt Blender automatisch, daar valt weinig aan toe te wijzen. Lijkt mij niet dat ze de source hebben gepakt om dit als nog zelf te kunnen doen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Sp3ci3s8472 schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 17:18:
[...]

Dat regelt Blender automatisch, daar valt weinig aan toe te wijzen. Lijkt mij niet dat ze de source hebben gepakt om dit als nog zelf te kunnen doen :+.
bedoel je de hoeveelheid buckets of de qualiteit? Bij een beetje renderer kun je gewoon het aantal threads/buckets instellen. Maar als dat verschilt zie je dat ook meteen tijdens het renderen.

specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

maratropa schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 17:24:
[...]

bedoel je de hoeveelheid buckets of de qualiteit? Bij een beetje renderer kun je gewoon het aantal threads/buckets instellen. Maar als dat verschilt zie je dat ook meteen tijdens het renderen.
Je kan het aantal buckets instellen, mocht je minder buckets dan threads hebben dan staan een aantal threads stil. Wat ik bedoelde met source code aanpassen is, is dat het mogelijk is om een custom build van Blender te maken en dat aan te passen (bijv de code die een thread aan een bucket toewijst), maar dat zullen ze niet gedaan hebben, te ver gezocht :P.
Als je veel threads hebt dan is het in je voordeel om veel buckets te nemen en het op te delen in kleine stukjes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 15:51
Hot Chips presentatie slides van morgen: http://www.pcgameshardwar...-1205041/galerie/2625556/
(De eerste 17 zijn van morgen, de rest van afgelopen week)

Afbeeldingslocatie: https://www.pcgameshardware.de/screenshots/original/2016/08/AMD-Zen-Hot-Chips-4-pcgh.png
Afbeeldingslocatie: https://www.pcgameshardware.de/screenshots/original/2016/08/AMD-Zen-Hot-Chips-6-pcgh.png
Afbeeldingslocatie: https://www.pcgameshardware.de/screenshots/original/2016/08/AMD-Zen-Hot-Chips-7-pcgh.png
Afbeeldingslocatie: https://www.pcgameshardware.de/screenshots/original/2016/08/AMD-Zen-Hot-Chips-16-pcgh.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LongBowNL
Verdere uitgebreide analyse van Anandtech over de Zen architectuur.

AMD Zen Microarchiture Part 2: Extracting Instruction-Level Parallelism

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

YouTube: The AMD Zen Technical Briefing @ Hot Chips 2016

Wel een beetje jammer dat hij het insprak met een slecht (laptop?) microfoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperNL
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 21:46
Zen komt zeer waarschijnlijk echt pas Q1 volgend jaar..

http://www.custompcreview...it-ridge-cpu-1q2017/32055

Verder zijn er volgens een Reddit draadje 'geruchten uit het mobo circuit' dat AM4 mobo's in oktober gepresenteerd zullen worden. Ik kan geen bron vinden verder op een suf youtube filmpje na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Q1 2017 stond al vast, misschien in kleine hoeveelheden in 2016.
At the presentation, it was given that Zen will be available in volume in 2017. As the AM4 platform will share a socket with Bristol Ridge, users are likely to see Bristol Ridge systems from AMD’s main OEM partners, like Dell and others, enter the market before separate Zen CPUs will hit the market for DIY builders. It’s a matter of principle that almost no consumer focused semiconductor company releases a product for the sale season, and Q1 features such events as CES, which gives a pretty clear indication of when we can expect to get our hands on one.
http://www.anandtech.com/...mory-hierarchy-revealed/4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongBowNL
En daar is AM4! Tot nu toe nog Excavator, maar er zijn ook AM4 moederborden.

http://www.gamersnexus.ne...nounced-and-new-apu-specs

[EDIT]
Het lijkt erop dat het tot nu toe alleen nog om OEM gaat.

[ Voor 17% gewijzigd door LongBowNL op 05-09-2016 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
Is deze hier al gepost?

http://fudzilla.com/news/...en-based-naples-processor

Resultaten zijn niet schitterend te noemen, mocht er iets van kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
Lambo LP670 SV schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:52:
Is deze hier al gepost?

http://fudzilla.com/news/...en-based-naples-processor

Resultaten zijn niet schitterend te noemen, mocht er iets van kloppen.
Ik heb een vermoeden dat de benchmark fake is, de L1 cache geheugen klopt niet met wat AMD heeft gepresenteerd namelijk L1 data:32kb en L1 instructies: 64kb.

Afbeeldingslocatie: http://assets.hardwarezone.com/img/2016/08/amd-zen-cache.jpg

De benchmark laat andere waardes zien in dit geval L1 Instruction Cache 32 KB x 32, L1 Data Cache 64 KB x 32.

[ Voor 4% gewijzigd door polli_ op 14-09-2016 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benchmark slaat nergens op. Geen model bekend, helemaal niets.

De enige officieele benchmark is die van AMD zelf met o.a Blender, clock voor clock tegen een laatste generatie intel op 3GHz welk AMD een fractie sneller eindigd.

• LongBowNL
Close-up van het AM4 socket, klik voor groter.

Afbeeldingslocatie: https://i.redditmedia.com/NH0hlyJvR4nDqsHiRmbOx9U2bXvcz27wACiOry2YKcc.jpg?w=1024&s=7e4aefeef72c5f9ff83653c17651e203

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:51
Hmmm nog steeds pinnetjes?

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Gelukkig wel zeg ik. Die pinnen op een Intel moederbord zijn kwetsbaarder en lastiger terug te buigen als het mis gaat. Om de pinnen op een AMD CPU te verbuigen bij het plaatsen in het socket moet je wel heel ruw er mee om gaan of domweg de CPU laten vallen. Intel heeft de pinnen naar het moederbord verplaatst zodat de moederbord fabrikanten de RMA ellende hebben en zij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

noguru schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 13:58:
[...]

Gelukkig wel zeg ik. Die pinnen op een Intel moederbord zijn kwetsbaarder en lastiger terug te buigen als het mis gaat. Om de pinnen op een AMD CPU te verbuigen bij het plaatsen in het socket moet je wel heel ruw er mee om gaan of domweg de CPU laten vallen. Intel heeft de pinnen naar het moederbord verplaatst zodat de moederbord fabrikanten de RMA ellende hebben en zij niet.
LGA en of PGA hebben zo hun voor en nadelen. Persoonlijk heb ik toch liever LGA. Het is mij nog nooit gelukt om pinnen krom te krijgen in een socket (zelf een flink zitten drukken op een toch al defect S775 bord, nog steeds niks krom). PGA sockets hebben soms het probleem dat wanneer je het koelblok verwijderd (ondanks netjes voor verwarmen en met een draaiende beweging) dat de CPU mee uit de socket word getrokken en dan kunnen pinnen afbreken, metname met die kleine fragiele pinnen die CPU's 'tegenwoordig' (begon al bij S478 en AMD64 cpu's) hebben.

Zijn al 2 pinnen gesneuveld bij m'n AMD64 omdat de CPU aan het koelblok bleef zitten (ondanks de bovengenoemde methode, opwarmen en draaien). Gelukkig geen vitale pinnen, CPU doet het nog, maar is wel een reden dat ik toch liever LGA dan PGA heb.

Overigens, AMD heeft ook wel LGA sockets, is niet een Intel only dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
Nemesizz schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:18:
[...]

LGA en of PGA hebben zo hun voor en nadelen. Persoonlijk heb ik toch liever LGA. Het is mij nog nooit gelukt om pinnen krom te krijgen in een socket (zelf een flink zitten drukken op een toch al defect S775 bord, nog steeds niks krom). PGA sockets hebben soms het probleem dat wanneer je het koelblok verwijderd (ondanks netjes voor verwarmen en met een draaiende beweging) dat de CPU mee uit de socket word getrokken en dan kunnen pinnen afbreken, metname met die kleine fragiele pinnen die CPU's 'tegenwoordig' (begon al bij S478 en AMD64 cpu's) hebben.

Zijn al 2 pinnen gesneuveld bij m'n AMD64 omdat de CPU aan het koelblok bleef zitten (ondanks de bovengenoemde methode, opwarmen en draaien). Gelukkig geen vitale pinnen, CPU doet het nog, maar is wel een reden dat ik toch liever LGA dan PGA heb.

Overigens, AMD heeft ook wel LGA sockets, is niet een Intel only dingetje.
LGA of PGA maakt mij persoonlijk niet uit, al zou je bij PGA een betere/meer verbinding hebben en zo meer "vermogen" aan de CPU kunnen leveren (kan ook een reden van AMD geweest zijn om bij/voor PGA te blijven kiezen).

Een koelblok moet je ook niet recht van de CPU af trekken en zeker niet als ie een beetje vast is komen te zitten ;) Gewoon eerst voorzichtig "draaien" om hem los te krijgen is vaak voldoende. De keren dat de CPU toch met koelblok "de socket verlaat" zijn er bij mij nog nooit pinnen afgebroken. Meestal als dat gebeurde was dat bij behoorlijk oude systemen waar de "koelpasta" lang heeft kunnen bakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

NINjak schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:23:
[...]

Een koelblok moet je ook niet recht van de CPU af trekken en zeker niet als ie een beetje vast is komen te zitten ;) Gewoon eerst voorzichtig "draaien" om hem los te krijgen is vaak voldoende.
Nemesizz schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:18:
[...]

PGA sockets hebben soms het probleem dat wanneer je het koelblok verwijderd (ondanks netjes voor verwarmen en met een draaiende beweging) dat de CPU mee uit de socket word getrokken en dan kunnen pinnen afbreken, metname met die kleine fragiele pinnen die CPU's 'tegenwoordig' (begon al bij S478 en AMD64 cpu's) hebben.

;)

Ik trek een koelblok ook nooit recht omhoog, altijd een draaiende beweging, en meestal even voor verwarmen.

*EDIT* Om verwarring te voorkomen : "Als je draait kan de CPU nooit aan het blok vastzitten!!one" :P

Socket 478, en ook de AMD sockets hebben een bracket, waardoor je het blok niet helemaal kan draaien maar een klein beetje (soms bar weinig). Dus de 'draai' beweging voor zover het kan met alle beperkingen.
Waardoor het toch kon gebeuren dat wanneer je dan toch voorzichtig de koeler verwijderde dat de CPU bleef zitten aan het blok en pinnen beschadigen.

[ Voor 16% gewijzigd door Nemesizz op 16-09-2016 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
We kunnen het "draaien" zo vervangen door bv. "beetje (links-/rechtsom) wrikken".

Al ga ik er vanuit dat mensen, die dit lezen, het "draaien" (wat zeker geen rond draaien is) toch wel zouden moeten snappen en zo niet... BLIJF VAN DIE CPU KOELER AF en haal/vraag het iemand anders met ervaring :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Alleen bij socket 478 heb ik wel eens enkele keren de CPU mee getrokken, omdat in die tijd de standaard koelpasta die Intel gebruikte ook gebruikt kon worden als superlijm. Wat zaten die CPU's soms vast, had je de CPU mee getrokken. Was het soms nog een grote moeite om de CPU van het koelblok te krijgen. :p

Maar geef mij maar pinnen aan de CPU die krijg je altijd nog wel recht. Bij moederborden hoef je dat niet te proberen, als die flink krom zijn. Gelukkig ook nog nooit gehad.

AMD Nieuwsdiscussie

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 13:38
oh ik heb ook ooit mijn cpu met mijn koeler en al eruit gerosd met een socket 939 systeem. was overigens mijn eigen schuld. ik had een of andere el cheapo koelpasta gebruikt die zo hard als steen werd. ik geloof dat die van Konig ofzo was. 3 pinnen krom op mijn 3200+. aangezien de socket vrij weinig veranderd is sinds 939 zou het nog altijd kunnen gebeuren.

Wat ik nu doe is vaak voorzichtig nadat ik de cooler heb losgemaakt is de cooler een beetje naar links en rechts roteren zodat de cooler makkelijker loskomt. of dit daadwerkelijk helpt weet ik niet maar voor mijn gevoel wel ^^

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

• madmaxnl
Ik heb die pinnetjes wel eens verbogen, per ongeluk natuurlijk, enfin. Je kan ze dan weer recht maken met een mesje en dan gebruik je de pinnetjes die wel nog recht zijn als referentie. Duw je het zo weer voorzichtig recht. Dit moet je natuurlijk niet te vaak doen.

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

NINjak schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 20:12:
We kunnen het "draaien" zo vervangen door bv. "beetje (links-/rechtsom) wrikken".

Al ga ik er vanuit dat mensen, die dit lezen, het "draaien" (wat zeker geen rond draaien is) toch wel zouden moeten snappen en zo niet... BLIJF VAN DIE CPU KOELER AF en haal/vraag het iemand anders met ervaring :P
Ja wrikken zou inderdaad een betere term zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polli_
AMD Bristol Ridge A12-9800 Tested Against Kaveri A10-7870K APU – AM4 Platform Brings Faster Performance To Mainstream Users

AMD’s top Bristol Ridge APU has been tested on the latest AM4 platform by Korean website, Bodnara. The testing involved the A12-9800 APU against the A10-7870K APU. The Kaveri chip was tested on an FM2+ platform while the Bristol Ridge chip got tested on the latest AM4 platform.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2016/09/AMD-Bristol-Ridge-A12-9800-AM4-Performance_Cinebench-R15.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2016/09/AMD-Bristol-Ridge-A12-9800-AM4-Performance_Power-Consumption.jpg

http://wccftech.com/amd-bristol-ridge-a12-9800-am4-platform-performance/

Met name de energieverbruikcijfers zijn interessant. Ik denk dat we het gerucht dat AM4+ platform vertraagd is vanwege USB 3 chipset problemen met een korreltje zout nemen.

[ Voor 6% gewijzigd door polli_ op 20-09-2016 00:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polli_
AMD AM4 Motherboards For Zen & Bristol Ridge Processors Pictured & Detailed

The very first set of motherboards from AMD’s upcoming AM4 platform for Zen, Bristol Ridge & Raven Ridge have been detailed & pictured. These new boards will be compatible with everything from upcoming high-end Summit Ridge 8 core CPUs to mid-range and entry-level desktop APUs. The new details & photos come via the Korean hardware tech site bodnara.
AMD AM4 Motherboards From Gigabyte Pictured & Detailed

AMD’s new AM4 platform will feature three different chipsets for three tiers. The entry-level A320 chipset, mid-range B350 chipset and high-end X370 chipset. The updated chipset brings M.2 connectivity, PCI-E gen 3, DDR4 memory and much more to AMD’s desktop platform. Currently, only a select number of OEMs have started systems with AM4 motherboards & Bristol Ridge APUs inside. So this represents the first ever leak pertaining to channel boards that you’ll be able to buy in retail stores or via e-tail soon enough.

We have two AM4 motherboards from Gigabyte to talk about here, both feature the mid-range B350 chipset and come in an M-ATX form-factor.

http://wccftech.com/amd-am4-motherboard-pictured/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
AMD prepares Zen for CES 2017 launch; aggressively clearing inventory for platform transition

Following the releases of its Bristol Ridge-based desktop processors in September 2016, AMD's Zen-based CPUs and its corresponding high-end X370 chipsets will make their arrivals at CES 2017 in January. To achieve a smooth transition, AMD has begun adjusting product prices in order to accelerate inventory digestion. However, since Zen-based products are unlikely to start mass shipments until after February, they are unlikely to start contributing profits until the second quarter 2017, according to sources from the upstream supply chain.

Sources from...

CES vindt plaats van 5-8 januari 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

AMD to Supply Cloud Server Chips to China's Alibaba

[ Voor 20% gewijzigd door Help!!!! op 17-10-2016 19:09 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidde212
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 11:55

hidde212

Free your mind...

Helaas gaat dit wel alleen over de Radeon Pro kaarten en niet over Zen. Zou ik toch een interessantere deal hebben gevonden.

...and your ass will follow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel ik het een goede stap voorwaarts vind dat dergelijke features beschikbaar komen, staat me dan weer erg tegen dat (het equivalent van) RAM wellicht binnenkort niet meer vluchtig is. Data met encryptie is toch een stuk kwetsbaarder dan data die er simpelweg niet meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 17:50:
[...]

Hoewel ik het een goede stap voorwaarts vind dat dergelijke features beschikbaar komen, staat me dan weer erg tegen dat (het equivalent van) RAM wellicht binnenkort niet meer vluchtig is. Data met encryptie is toch een stuk kwetsbaarder dan data die er simpelweg niet meer is.
Denk daar nog eens goed over na ;) Anders wordt die data ook gewoon weggeschreven naar opslaggeheugen hoor...
En je kan altijd kiezen om je data van je non-volatile ram te wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelunox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-06 10:16

Gelunox

Hardware addicted

New AMD Engineering Sample Zen Processors get higher Clocks

[ Voor 26% gewijzigd door Gelunox op 25-10-2016 10:41 ]

PC: R9 5950X | 32GB | VEGA 64 Liquid Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Good guy AMD heeft mijn super stokoude en super kapotte AMD FX-8320 onder garantie vervangen! Zou ik met de nieuwe weer 2 jaar 1.5V gaan lopen :+? Voor mijn ouders heb ik inmiddels een FX4300 gekocht, dus de nieuwe zal waarschijnlijk in de verkoop gaan. Hopelijk wordt AMD ZEN een echte knaller, met de customer care zit het in ieder geval wel snor :)
"It's not a big deal, but if the clocks can't go higher until the start it won't fulfill the expectations."
En daar heeft meneer een gigantisch punt, je kunt klok voor klok wel redelijk gelijk lopen maar als de Intel CPU dan alsnog op 4.2Ghz loopt en je AMD op 3Ghz heb je een trés trés grande problém.

[ Voor 45% gewijzigd door Kuusj op 25-10-2016 12:05 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 15:41
kuusj98 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:03:
"It's not a big deal, but if the clocks can't go higher until the start it won't fulfill the expectations."
En daar heeft meneer een gigantisch punt, je kunt klok voor klok wel redelijk gelijk lopen maar als de Intel CPU dan alsnog op 4.2Ghz loopt en je AMD op 3Ghz heb je een trés trés grande problém.
De base clock van de 8core is nagenoeg gelijk aan de 8 core van intel die 1100 euro kost. Dus zelfs met een wat lagere all core en single core boost valt daar echt wel wat te verdienen voor AMD, zelfs als dit de final clocks zouden zijn.

De 4 core moet zeker hoger geklokt worden, maar is nu nog lager als de 8 core dus het lijkt me sterk dat dat is omdat hij niet hoger zou kunnen klokken.

Alles gaat afhangen van wat global foundries doet met de laatste paar maanden optimalisaties.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelunox

Gelunox

Hardware addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Het volgende komt ook uit de conference call:
Matt Ramsay - Canaccord Genuity - Analyst
Thank you very much. Good afternoon. Obviously a lot has gone on in the last quarter. I figured I would ask a couple things about Zen, since that'sbeen one of the things that's most topical, in my conversations with investors.

Lisa, you talked about in your prepared remarks, there are multiple OEM engagements and design wins for desktop, and also the same on server. Maybe you could do a little bit to expand upon those? The timing of launch of each, and in particular in the server market, the focus, whether that be enterprise, or whether that be cloud-based. Thank you.

Lisa Su - Advanced Micro Devices, Inc. - President and CEO
Absolutely, Matt. Thanks for your question, and as you said, it's been a very busy quarter for us. As it relates to Zen, we are on track to launch in the first half of the year, for both our desktops and our servers. The desktop launch will go first, and it is on track for the first quarter, and then the server launch will go in the second quarter.

We've had a wide amount of sampling that's gone on in the third quarter. We have multiple customers on both the PC side, as well as the server side, who have working hardware now in their labs. They're bringing up their platforms and software, and we're very pleased with how smoothly it's coming up, actually.

So you asked specifically about the server side. Our focus on servers is really across the OEM business, including enterprise, as well as the cloud data centers. And I think the key for us is we're getting a lot of interest from our partners, and we continue to work with them to bring up their systems. But I think we are optimistic about where we are in the Zen bring-up, and the Zen launch cycle.
En een follow-up over de Q4 release:
Stacy Rasgon - Sanford C. Bernstein & Co. - Analyst
Got it. For my follow-up, I just want to get some clarification on the timing of the Summit Ridge and Zen launches. You said Summit Ridge launches obviously in Q1 2017. You had said before that you were going to be shipping at least some product in Q4 of this year. Is that still true? And around the server launch in Q2, does that mean the volume is actually in Q3?

Lisa Su - Advanced Micro Devices, Inc. - President and CEO
So I think our expectation is, we may ship some production samples in Q4, but the volume launch for desktop will be in Q1, and that's consistent with everything that we've planned into the business. And as it relates to server, I think it's a little early to tell. I think we'll go through our process, and our customers' processes, and we'll have more color on that, as we get into next year.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 09:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Ardjee schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 17:20:
[...]

Heb je dat 3e artikel gelezen? Ik heb niet vaak een neiging tot braken door reclame, maar dit is wel echt heel erg.
De "Parent Herald" ?

Uw betrouwbare bron voor het laatste tech nieuws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelunox

Gelunox

Hardware addicted

Ardjee schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 17:20:
[...]

Heb je dat 3e artikel gelezen? Ik heb niet vaak een neiging tot braken door reclame, maar dit is wel echt heel erg.
ik heb bij 9 vd 10 artikelen de vraag hoe die sites uberhaupt nog bestaansrecht hebben zo slecht is de spelling en grammatica vaak.

Maar toen ik het las had ik nog het idee dat er enigszins iets van interessante info tussenzat en gezien m'n post al meerdere artikelen bevatten kon die er nog wel bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelunox

Gelunox

Hardware addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelunox

Gelunox

Hardware addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Laatst online: 20:48
Jammer, het mooie van AMD was juist dat je 'elke' processor kon overklokken, nu gaan ze de Intel methode toepassen.
Het rare is altijd dat ze dat marketing technisch als iets positiefs neerzetten, imo is het een achteruitgang (waar ze dan weer wel extra aan kunnen verdienen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
AMD had nu ook al Black Editions met unlocked multiplier, maar CPU's met vaste multiplier waren ook altijd nog overklokbaar. Dus er hoeft niks te veranderen, al kan het natuurlijk wel zo zijn dat de bus speed amper aanpasbaar zal zijn. Of alleen met straps en dan 1 of 2 MHz meer of minder en dat de rest onstabiel wordt omdat andere onderdelen gekoppeld zijn aan de bus speed. Maar dat is gewoon afwachten, de tijd zal het leren. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Mwah, je kan het ook van de andere kant bekijken: nu kunnen ze normale chips misschien wat meer cherrypicken op watt/performance, waar dat bij een overclock-chip weinig uitmaakt.

En vergeet niet dat je bij Phenom II Black Edition CPU's nodig had om [makkelijk] te kunnen overclocken. Dat iedere FX unlocked was, was wel een handigheidje ja, maar ik betwijfel of mensen specifiek een FX hebben gekocht omdat je ze kon overclocken.

En ook niet alle Athlon x4's van deze tijd zijn te overclocken, ook dan heb je een -k nodig.

Sowieso zullen er altijd mensen zijn die erin trappen, zie je ook gebeuren bij de Intels, en tja, momenteel kan AMD natuurlijk iedere dollar extra goed gebruiken.

Zolang je maar op "ieder" mobo kan overclocken. Dat je perse een duur Z-bord moet kopen bij Intel vind ik ook behoorlijke onzin :/

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

"AMD on the other hand, offers unlocked multiplier across all chips. But the special variants would generally be optimized for overclocking and enthusiast use"

Kortom er komt een overklok editie die beter kan overklokken, maar alle chips zijn unlocked. Zo lees ik het.

Zolang je ze maar kan overklokken, bus of multiplier maakt mij niet uit. Mijn laatste AMD chip de 1055T kreeg ik ook gewoon boven de 4GHz met locked multiplier.

Ben er eerder bang voor dat je duur moederbord moet kopen voor overklokken.

[ Voor 34% gewijzigd door Zenix op 05-11-2016 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Het komt van WCCFTech dus echt serieus moet je het niet nemen. Die schrijven vaak 10 keer over hetzelfde onderwerp waarbij ze telkens iets anders zeggen als de vorige keer.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
Volgens een aantal developers is ZEN SMT veel geavanceerde dan Intel Hyper Threading in Skylake:

https://twitter.com/BitsA...status/768039156580769792

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Als ik zou moeten gokken dan zeg ik HP, m.b.t. de serverfabrikant die van Zen gebruik gaat maken. Ik ben benieuwd op welk aspect de SMT implementatie van AMD geavanceerder is dan die van Intel. Of is dit heel simpel, relatief meer prestatie winst bij gebruik van SMT?

[ Voor 46% gewijzigd door madmaxnl op 07-11-2016 00:59 ]

Pagina: 1 ... 51 ... 55 Laatste

Dit topic is gesloten.