Ik heb even gegoogled en het lijkt er op dat AMD voor het laatst met K7 een A0 stepping eruit heeft gegooid, de Thoroughbred core, welke eigenlijk een stepping was van de Palomino core, dus die telt niet-The_Mask- schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 11:40:
Ik weet niet precies hoe ze het doen, maar is A0 niet de eerste chip in de final vorm, dus welke echt gebruikt kan worden in een moederbord, maar nog een base layer respin of metal layer nodig kan hebben om de eventuele bugs eruit te halen en de kloksnelheden eventueel nog wat kunnen verhogen.
Alles voor A0 zijn dan test chips op een testboard maar kun je niet gebruiken in een normaal moederbord. Dat is echt bedoeld voor intern testen bij AMD.
Dus A0 is 99% zeker niet final en waarom zou AMD de clocks nu al vastzetten?
(Van Carrizo en Stoney Ridge slingeren ook wat A0's rond, maar ik weet niet of die ook echt verkocht worden, daarnaast moeten ze op die chips al de nodige ervaring hebben)
'The Stilt' verwacht dat dit wel de final clock is omdat dit gewoon de max van 14nm finfet zou zijn. (Denkt hij)
En hoewel we geen geweldige schaling zien bij Polaris denk ik dat dat wel mee valt:

(1: 4core, 2: 8core, 3: 24core, 4: 32core)
Als je het verbruik per core afzet tegen de clock, dan zit er met het huidige lijstje wel een erg stijle curve in, dus dit zal nog wel niet laten zien wat ze kunnen met Zen op 14nm, tussen de 24 en de 32 core versie is de schaling zelfs nog linear. Het verbuik zal in ieder geval niet met 80% toenemen als de clock met 5% omhoog gaat