Ja dat moet je met korreltje zout nemen, dat is prijs per 1000, als jij bij intel aanklopt als oem dan betalen je echt niet de prijs die je moet betalen bij afnamen van 1000 stuks. Als HP jaarlijks komt voor 11 miljoen chipjes voor haar notebooks dan betaald ze echt geen 440 dollar per chipje.
En nogmaals is totaal irrelevant wat chipje kost, geen enkele consument koopt ze los, moet kijken wat laptop kost, en die is niet eens twee keer zo duur, voor 999 dollar kan je vanaf 31 januari een i7 4750HQ bemachtigen en dan heb ik niet niet over grote oem, die moeten nog komen met i7 4750HQ variant notebook.
https://www.cyberpowerpc....Hercules_Gaming_Notebook/
Edit/
We hebben het over A10-5700M, of te wel AMD meeste high end mobile Richland chip die ze heeft.
Lol, ben je nu echt basic desktop aan vergelijk met luxe notebook, totaal andere doelgroep. Desktop in trein geeft 0% prestaties, heb je helemaal niks aan.
Edit/
Oem producten bij media markt en zo zitten over algemeen maar minimale marge, AMD notebooks worden in vele kleinere oplage gemaakt, en is alles per definitie duurder, zo werkt dat nu eenmaal bij elektronica, zelf bij mijn producties die ik zelf draai, ontwerp en maak elektronica en zelfs verschil tussen 10 of 100 kan al 30% kosten schelen, tussen 10K en 10miljoen zal dat ook veel schelen.
Nu zullen ze proberen om zoveel mogelijk te delen met andere notebooks, maar met sommige dingen gaat dat gewoon niet, marge op intel zal dus beter zijn dan die op amd, niet dat winkel daar zoveel meer voor vraagt.
En prijs verschil tussen Duitsland en Nederland is logisch, heeft weer met volume te maken, daarom is zo goed als alles goedkoper in Duitsland, en hebben ze alles vertaald en worden veel meer exclusieve modellen uitgebracht voor de Duitse markt, die is 6 a 7 keer groter dan die van ons, dus kunnen ze ook meer inkopen en dus goedkoper.
[
Voor 49% gewijzigd door
mad_max234 op 19-01-2014 20:57
]