Verwijderd schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 23:19:
Zijn er nog ontwikkelingen te verwachten in de nabije toekomst (zeg drie tot zes maanden) die de prijs van AMD videokaarten significant doet dalen? De releases van de kaarten die me interessant lijken zijn net geweest en Nvidia komt volgens mij ook niet met iets nieuws binnenkort, maar misschien zie ik iets anders over het hoofd.
Ik overweeg een aanschaf en probeer te voorkomen dat ik straks onnodig veel betaald heb

Het antwoord op je vraag of er nog ontwikkelingen zullen zijn die AMD/ATI videokaarten in prijs zullen doen dalen is tweedelig:
1: Normaal gesproken gaan de prijzen na de eerste 2 maanden behoorlijk dalen, zodat het interessanter word voor non-early-adopters om aan te schaffen.
2: Echter is de vraag naar AMD/ATI videokaarten inmiddels dusdanig hoog dat ze niet aan te slepen zijn.
Dat kan betekenen dat de termijnen voor non-early-adopters zich sterk verplaatsen of dat dit met sprongen zal gaan wanneer bv de Kerst (Game) vakantie over is en LiteCoin mijnen niet meer loont.
Je wilt voorkomen dat je te veel betaald voor je videokaart: Dit is onmogelijk !
Ze zullen altijd dalen waardoor je vroeg of laat te veel betaald zal hebben......
De echte vraag is: Wanneer loont het voor mij voldoende om aan te schaffen ?
Wil je weten wanneer je het beste een nieuwe of gebruikte, goede / snelle actuele videokaart kan kopen hou dan het einde van de Kerst vakantie in de gaten samen met de LiteCoin moeilijkheidsgraad....
Vooral Non-Gamers zullen bij een niet meer lonende LiteCoin moeilijkheidsgraad hun videokaarten massaal gaan dumpen in de V&A.