Tja ben ik toch niet met je eens. Om nu voor die 3 euro verschil 1333 CL9 te pakken ipv 1600 is gewoon niet slim. 1600 MHz kost tegenwoordig ook geen drol. En met games kan het af en toe wel wel wat uitmaken.TomasH schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:01:
[...]
Nee. De reden dat ik me altijd afvraag waarvoor men voor DDR3 1.600 MHz gaat. Omdat het lekkerder klinkt misschien. Ik adviseer mensen sowieso altijd 1.333 MHz CL9 en dan het goedkoopste kitje. Het is toch allemaal één pot nat. Anders wordt het bij:
- gebruik interne GPU of
- geheugenintensieve applicaties
Maar ik zou zelfs een gamesysteem van meer dan 1.000 euro uitrusten met goedkoop geheugen. Het levert geen prestatiewinst op, dus waarom dan meer investeren? Dan kun je beter een betere videokaart, een iets uitgebreider moederbord of zelfs een extra fannetje nemen.
En met een game systeem van 1000 euro hetzelfde. 10-20 euro meer voor 1866 kun je dan prima betalen. En als je dan een keer iets anders met je pc wilt doen loopt hij tenminste optimaal.
Maar iedereen moet het zelf weten. Zelf raad ik mensen aan om voor minimaal 1600 MHz CL9 te gaan gezien het prijs verschil met 1333 MHz maar een paar euro is.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....