[Algemeen] AMD Nieuwsdiscussietopic - deel 34 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 55 Laatste
Acties:
  • 342.309 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sotmip
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-08 14:28
TomasH

Heb jij de 5800K nog? Gezien de grote winsten bij sneller geheugen zou het interessant zijn om te eten hoe snel geheugen AMD "nodig" heeft om een goed gebalanceerde APU te leveren. Mijn idee is het volgende:

Underclock de GPU op 200Mhz, 400Mhz en 600Mhz en voer dezelfde tests uit bij het veranderen van geheugensnelheid. Deze gegevens zou je kunnen interpoleren en daaruit een realistisch beeld kunnen vormen hoeveel bandbreedte de 5800K nodig heeft om optimaal gebruik te maken van zijn GPU.

Het zal niet overal aan op gaan omdat sommige programma's meer geheugenbandbreedte nodig hebben dan andere. Maar het zal wel interessante discussievoer zijn. Heeft AMD wel per see DDR4 nodig of quad/tripple channel geheugen etc.

Het zal wellicht handig zijn een benchmark te nemen die zwaar behoefte heeft aan bandbreedte, uit de interpolatie zal een exponentiële (wortel) functie komen die dan op 80%-90% van max prestaties waarschijnlijk een degelijke aanname zal zijn voor de benodigde bandbreedte in het algemeen.

PS: levert ook een leuk artikel op voor je site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Ik weet niet meteen wat er van moet denken, maar er zit iets vuil aan.

Meer onderzoek is vereist vooraleer ik een deftige mening kan vormen.

[ Voor 10% gewijzigd door RuddyMysterious op 03-10-2012 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8_ball
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 13:09
Dan is dit wel een leuk bericht om te lezen.

Ik denk dat de problemen met deze review / preview methode behoorlijk worden opgeblazen.
Ik bedoel, handig is het niet, maar er is ook niet iets echt mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:38

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Ik heb de A10 nog, maar die moet terug, ik heb het daverend druk met andere reviews, ik moet voorbereiden voor Firstlook en ik moet een winactie voor een high-end videokaart opzetten. Dit is waar jullie het voorlopig even mee moeten doen ;).

Mijn reactie op het reviewgedoe:
AMD is niet handig bezig. Dit is trouwens niet de eerste keer dat ik een review kit érg laat ontvang, maar dat is ook bij Intel zo. De laatste AMD-lanceringen verliepen allemaal erg rommelig, dus de kritiek is terecht, maar de Ivy Bridge launch was ook een rotzooi. En dat je vorige week mocht previewen en nu pas reviewen, ach, beter iets dan niets.

[ Voor 44% gewijzigd door Tomas Hochstenbach op 03-10-2012 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
madmaxnl schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 10:55:
(ondanks dat dit het erg inefficiënt is, hier las ik laatst nog een reactie op de FP over maar kan het niet vinden).
Gevonden computerjunky in 'reviews: Intels Haswell: meer met minder stroom' er is dus nog genoeg ruimte voor verbetering m.b.t. de IMC.

Maar ook dingen als Hybrid Memory Cube (HMC) kunnen het bandbreedte probleem gaan oplossen.

Natuurlijk heeft AMD ook al zoiets laten zien als te zien is op het meest rechtse plaatje (RAM/cache op dezelfde package als de APU), maar ik hier niks meer over vinden :S

Afbeeldingslocatie: http://pc.watch.impress.co.jp/img/pcw/docs/538/870/15.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door madmaxnl op 03-10-2012 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ik vind het een beetje aanstellen. Je hoeft niet mee te doen aan die preview praktijken. Je kunt er voor kiezen om gewoon 3 dagen te wachten en dan de volledige review online te zetten.

Daarnaast zeggen ze verder niet wat je moet doen alleen dat je de de NDA van het CPU gedeelte + OC pas een paar dagen later er af gaat.

Dus als review sites hier mee akkoord gaan zijn zij degene die er aan mee doen.
En ja op die manier wordt de GPU apart belicht en in een speciaal daglicht gezet.

Maar AMD gaat niet zo ver als nVidia door te zeggen dit zijn de benshmarks die je moet draaien en anders zijn we niet blij. AMD geeft review sites de keuze. Sommige hebben ook gewacht tot 2okt voor dat ze iets naar buiten brachten.

En laten we dit dan vooral ook niet vergeten:
Short Memory: Intel Releases Controlled Reviews of Conroe
First and foremost, we are taking an issue here, since all media, Tech Report and all of my previous publication, The Inquirer - were guilty of. In 2006, when Intel was preparing its onslaught codenamed Conroe, the company gathered press in US, Europe and APAC and invited the media to do a controlled review of Core 2 Duo and pitch it against AMD's systems.

Intel not only did exercise absolute control over benchmarks, but also over the setup of AMD systems. All media had to do was come over, run the preset benchmarks and go and gloat just how great the "Conroe" is. Here's a quote from Tech-Report:

"We were among a select group of publications here at IDF to get a chance to do some hands-on testing with Intel's next-generation desktop processor, code-named Conroe. Although the results are obviously very preliminary, they give us something of a window into how Intel's new CPU may perform when it arrives. Read on for a first look at Conroe performance, compared directly to an overclocked dual-core Athlon 64 system."
Je kunt meer lezen in het artikel dat 8_ball linkte.

[ Voor 38% gewijzigd door Astennu op 04-10-2012 08:34 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Storm in een glas water IMO - je kan het bedrijven niet kwalijk nemen dat ze veel moeite doen om hun produkt zo goed mogelijk te presenteren. Uiteindelijk zijn het de reviewers die plaatsen of niet. Je ziet het overal - Intel die zoveel mogelijk de nadruk legt op (singlethreaded) cpu performance, AMD die het accent op parallel/hybrid computing legt, de ARM producenten die wijzen op hun mooie SpecINT scores, Oracle dat maar doorhamert op de geweldige Oracle DB performance van de SPARC T4, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

Word het bij trinity nou eigenlijk ook nog mogelijk om een discrete amd gpu er bij te prikken en op het bureaublad over te schakelen naar de apu ? Met google word ik hierover weinig wijzer :F

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat valt met die "swap" te behalen? Je videokaart kan alleen dingen doen die het OS toelaat, nog nooit heb ik gehoord dat Windows een device laat selecteren op basis van desktop of gaming. Het gaat wel lukken binnen windows als je elke keer reboot ;) .

Onder Linux zou je dit wel (voor zover dit nut heeft) voor elkaar kunnen krijgen als je verschillende X configuraties zou kunnen draaien (het opnieuw opstarten van de grafische omgeving)..

Maar als je bedoelt een videokaart voor display en geen gebruik maken van de APU voor video werkt dit gewoon.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2012 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doen laptops dat niet al, zonder reboot switchen tussen IGP en GPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:30
Inderdaad, laptops hebben het al. Volgensmij heet dat bij NVIDIA, optimus. Bij AMD heb ik er nog nooit van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
heeft iemand al wat gezien of gehoord over de Mini ITX bordjes voor AM2, ik weet dat MSI er één heeft maar ben wel benieuwd wanneer deze beschikbaar zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.anandtech.com/...chable-graphics-levels-up

Heet Enduro maar nog steeds erg vreemd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Enduro is het dynamisch kunnen switchen tussen discrete GPU en fGPU/iGPU. AMD gebruikt verder de ZeroCore technologie, om een videochip zo goed als uit te schakelen. Bij de launch van de HD79xx kaarten heeft AMD aangegeven dat dit een van de dingen was die van het mobiele platform zijn weg heeft gevonden naar discrete desktop kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 08:30:
Maar AMD gaat niet zo ver als nVidia door te zeggen dit zijn de benshmarks die je moet draaien en anders zijn we niet blij. AMD geeft review sites de keuze. Sommige hebben ook gewacht tot 2okt voor dat ze iets naar buiten brachten.
Nee, dan begrijp je toch niet helemaal hoe de markt voor online media werkt. Zoals in het artikel al staat: je eerste artikel is een daalder waard, daarna wordt het rap minder interessant. Iets eerder kunnen publiceren levert enorm veel bezoekers op en dat staat gelijk aan meer bedrijfszekerheid (en indirect geld). Je weet gewoon dat een aantal websites gaan bijten omdat ze niets of weinig ophebben met fatsoenlijke journalistiek en meer met hun statistieken.

Nee, AMD maakt hier geen goede beurt mee. Het is nog niet zo schandelijk als het opzettelijk saboteren van systemen waar de drivers van de tegenstander op gevonden worden, maar het is verre van zuiver. Goed dat een website opgestaan is om meer duidelijkheid te geven, maar ik ben bang dat ze zichzelf er alleen maar mee benadeeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakertje21
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:04
Voor de mensen die het interessant vinden, bij Anandtech gaan ze
in de podcast nog wat dieper in over het publiceren van de benchmarks (spoel naar 34:50).
Het blijkt dat dit slechts het topje van de ijsberg is en dat andere bedrijven veel verder gaan

http://www.anandtech.com/...andtech-podcast-episode-7

(ik probeer AMD hier verder niet goed mee te praten)

[ Voor 14% gewijzigd door tweakertje21 op 07-10-2012 10:24 . Reden: een zin even iets duidelijker formuleren + mening toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Goed nieuws voor de mensen die wachten om een Trinity-gebaseerde HTPC samen te stellen!

Zelf mis ik die bordjes nog in de webshops, want µATX-kasten passen niet in mijn livingmeubel.

Dan nog een ander vraagje: wat is juist het verschil tussen de A10-5700 en de A10-5800K, buiten de hogere kloksnelheden? Zou de 5700 (op gelijke kloksnelheid) ook op een lager voltage draaien? Zou de 5700 een zuinigere binning krijgen? Aangezien de prijs dezelfde is, vraag ik mij af of het nuttig is om zo'n 5700 te kopen, aangezien je zelf die 5800K kan limiteren op het moment dat dat nodig is.

[ Voor 41% gewijzigd door RuddyMysterious op 07-10-2012 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 07:13:
[...]

Nee, dan begrijp je toch niet helemaal hoe de markt voor online media werkt. Zoals in het artikel al staat: je eerste artikel is een daalder waard, daarna wordt het rap minder interessant. Iets eerder kunnen publiceren levert enorm veel bezoekers op en dat staat gelijk aan meer bedrijfszekerheid (en indirect geld). Je weet gewoon dat een aantal websites gaan bijten omdat ze niets of weinig ophebben met fatsoenlijke journalistiek en meer met hun statistieken.

Nee, AMD maakt hier geen goede beurt mee. Het is nog niet zo schandelijk als het opzettelijk saboteren van systemen waar de drivers van de tegenstander op gevonden worden, maar het is verre van zuiver. Goed dat een website opgestaan is om meer duidelijkheid te geven, maar ik ben bang dat ze zichzelf er alleen maar mee benadeeld hebben.
Inderdaad, dit is het issue helaas.
tweakertje21 schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 10:03:
Voor de mensen die het interessant vinden, bij Anandtech gaan ze
in de podcast nog wat dieper in over het publiceren van de benchmarks (spoel naar 34:50).
Het blijkt dat dit slechts het topje van de ijsberg is en dat andere bedrijven veel verder gaan

http://www.anandtech.com/...andtech-podcast-episode-7

(ik probeer AMD hier verder niet goed mee te praten)
Goede tip. Anand podcasts zijn echt supergoed. Leuk om te horen hoe casual en 'tweaker' die lui gewoon nog zijn. Heb helaas niet de tijd om ze helemaal te luisteren omdat ze nogal lang zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Help!!!! op 07-10-2012 20:42 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
DevilsProphet schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 17:24:
Goed nieuws voor de mensen die wachten om een Trinity-gebaseerde HTPC samen te stellen!

Zelf mis ik die bordjes nog in de webshops, want µATX-kasten passen niet in mijn livingmeubel.

Dan nog een ander vraagje: wat is juist het verschil tussen de A10-5700 en de A10-5800K, buiten de hogere kloksnelheden? Zou de 5700 (op gelijke kloksnelheid) ook op een lager voltage draaien? Zou de 5700 een zuinigere binning krijgen? Aangezien de prijs dezelfde is, vraag ik mij af of het nuttig is om zo'n 5700 te kopen, aangezien je zelf die 5800K kan limiteren op het moment dat dat nodig is.
Ik heb een review gezien waar beide getest werden qua verbruik en het verschil was maar 10 watt. Dus die 5800 verbruikt lang niet zo veel als je zou denken. Misschien is het verschil in specifieke situaties groter. Maar die 5800 zit volgens mij lang niet tegen de max van zijn TDP aan.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
De TDP is dan ook als GPU en CPU tegelijkertijd volledig belast worden (Prime95 en Furmark), maar zelfs in deze situatie zal minder dan 100 watt aan warmte generen aangezien het in de praktijk niet mogelijk is alles binnen de chip 100% te belasten zonder dat dit ten kosten gaat van de performance (en dus verbruik) van een ander onderdeel.

[ Voor 58% gewijzigd door madmaxnl op 08-10-2012 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
madmaxnl schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 10:16:
De TDP is dan ook als GPU en CPU tegelijkertijd volledig belast worden (Prime95 en Furmark), maar zelfs in deze situatie zal minder dan 100 watt aan warmte generen aangezien het in de praktijk niet mogelijk is alles binnen de chip 100% te belasten zonder dat dit ten kosten gaat van de performance (en dus verbruik) van een ander onderdeel.
Ook dan waren de verschillen geen 35 watt. Terwijl het TDP wel 35 watt verschil laat zien. Dat was meer wat ik bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Kijkende naar de prijs zou dit wel eens kunnen kloppen, toch? De 5700 is namelijk zelfs duurder dan de 5800K. Ze hebben waarschijnlijk dus meer Trinity chips die op 5800K snelheden kunnen lopen en een maximale TDP van 100 watt hebben. Dan dat ze Trinity chips hebben de op 5700 snelheden lopen en een maximale TDP van 65watt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Dus wat, ze doen toch aan binning voor de 5700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
madmaxnl schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 13:19:
Kijkende naar de prijs zou dit wel eens kunnen kloppen, toch? De 5700 is namelijk zelfs duurder dan de 5800K. Ze hebben waarschijnlijk dus meer Trinity chips die op 5800K snelheden kunnen lopen en een maximale TDP van 100 watt hebben. Dan dat ze Trinity chips hebben de op 5700 snelheden lopen en een maximale TDP van 65watt hebben.
Ik vind die prijs dus ook nergens op slaan gezien het verschil in verbruik. Verbruik is nu iets van 10-15% lager of zo. Ik zou zelf voor die 5800K gaan en dan de v-core wat lager zetten.

Of beter voor een A8 en die wat undervolten/clocken. Maar als je GPU power wilt hebben kun je het beste een A10 nemen en niet de A8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devpartner
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-10-2021
Astennu schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 08:09:
[...]

Ik heb een review gezien waar beide getest werden qua verbruik en het verschil was maar 10 watt. Dus die 5800 verbruikt lang niet zo veel als je zou denken. Misschien is het verschil in specifieke situaties groter. Maar die 5800 zit volgens mij lang niet tegen de max van zijn TDP aan.
Waar heb je die gezien? Ik heb enkel reviews gezien met 2 100W modellen en ben wel benieuwd naar de 5700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Devpartner schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 09:37:
[...]

Waar heb je die gezien? Ik heb enkel reviews gezien met 2 100W modellen en ben wel benieuwd naar de 5700.
Weet ik niet pressies meer. En nu moet ik ook eerlijk zeggen dat ik niet weet of de 5700 van anandtech 65 watt was. Misschien is het verschil daarom zo klein?

Edit:

zou altijd 65w zijn. http://www.anandtech.com/...ity-on-the-desktop-part-2

De A8 5600 is wel weer 100w.

[ Voor 16% gewijzigd door Astennu op 09-10-2012 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:42
@Astennu, Volgens mij bedoel je deze grafiek.
http://nl.hardware.info/r...e-gpu-idle--cinebench-115

Het valt me op dat er geen verschil tussen de A8 5600K (100W) en de A10 5700 (65W) is, want het systeem verstookt in beide gevallen maar 114W en maar 2W verschil met de A8 5600 (65W).
Het verschil tussen de 5700 en 5800K is hier 11W.

Nu is het natuurlijk wel de vraag of Cinebench de GPU én CPU voluit hebben belast. Anders zijn de kleine verschillen mogelijk eraan toe te wijzen dat ze bijvoorbeeld alleen de GPU voluit hebben gestressed aangezien er toen nog niet over CPU mocht gesproken worden volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Lambo LP670 SV schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:41:
@Astennu, Volgens mij bedoel je deze grafiek.
http://nl.hardware.info/r...e-gpu-idle--cinebench-115

Het valt me op dat er geen verschil tussen de A8 5600K (100W) en de A10 5700 (65W) is, want het systeem verstookt in beide gevallen maar 114W en maar 2W verschil met de A8 5600 (65W).
Het verschil tussen de 5700 en 5800K is hier 11W.

Nu is het natuurlijk wel de vraag of Cinebench de GPU én CPU voluit hebben belast. Anders zijn de kleine verschillen mogelijk eraan toe te wijzen dat ze bijvoorbeeld alleen de GPU voluit hebben gestressed aangezien er toen nog niet over CPU mocht gesproken worden volgens mij.
Ja inderdaad. Daar zie je dat er full load gewoon amper verschil is tussen de snelste A10-5800 en de A8-5600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FX 8350 preview. Ziet er uit als of de prijzen hetzelfde zullen zijn als bij launch van de Bulldozer....
http://translate.google.c...driver-detailneji&act=url

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:17:
FX 8350 preview. Ziet er uit als of de prijzen hetzelfde zullen zijn als bij launch van de Bulldozer....
http://translate.google.c...driver-detailneji&act=url
Wat wil die 'D' boven 'Diffused in Germany' op de heatspreader zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:51
Presies! De respectloosheid naar mensen als informal en FlanK3r van xtremesystems.org zou hem het recht op internet al moeten ontnemen...

Laat staan de verspreiding van de enorme hoeveelheid onzin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 11:33
Die jongen kan niet eens fatsoenlijk engels.. Dat zegt iets over z'n niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
bladerash schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:03:
Die jongen kan niet eens fatsoenlijk engels.. Dat zegt iets over z'n niveau.
Dat zegt helemaal niets over zijn niveau. Dat zegt enkel iets over zijn beheersing van de Engelse taal. Niet over zijn intelligentie, karakter what so ever. De inhoud van zijn stukken daarentegen zeggen wel wat over zijn intelligentie. Alhoewel het voor de hand ligt dat hij zelf ook weet dat hij fout zit.

In dit laatste zit het hem. Hij is gewoon lekker aan het trollen en bijna iedereen hapt toe.
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:22:
Wat wil die 'D' boven 'Diffused in Germany' op de heatspreader zeggen?
Gedistribueerd vanuit Duitsland denk ik. De chip zelf, dus wat onder de Integrated Heat Spreader (IHS) zit, is wel in Duitsland zelf gemaakt. De IHS zal wel ergens anders worden gemaakt, net als de package.

[ Voor 24% gewijzigd door madmaxnl op 11-10-2012 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 17:45
Vishera "performance uplift" (t.o.v. Bulldozer) volgens AMD zelf (kan het niet verifiëren, video staat ondertussen op private):

+ 7% IPC
+ 7% Frequentie
(Wat bij elkaar idd ~15% is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Dat zet helaas geen zoden aan de dijk. Hoe graag ik ook mensen een AMD systeem aan wil raden, met de FX serie is dit gewoon geen mogelijkheid de gemiddelde i3 is net zo snel als het high-end model...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Ligt eraan wat het verbruik doet, maar dat zal waarschijnlijk niet genoeg omlaag gegaan zijn om echt een verschil te maken t.o.v. Intel.

[ Voor 5% gewijzigd door madmaxnl op 11-10-2012 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Een 7% increase in frequentie zegt mij al wel genoeg, waarschijnlijk konden ze niet hoger om binnen een acceptabel TDP te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan1717
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-10-2022
http://wccftech.com/amd-f...ssors-bring-7improvement/

Efficientie zou ook tot 15% beter moeten zijn dan de vorige generatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Ja dat komt omdat de frequentie en IPC beiden met ongeveer 7% omhoog zijn gegaan terwijl het verbruik gelijk is gebleven. In jou link zegt AMD zelf wel dat ze sneller zullen zijn dan Sandy Bridge en wellicht zelfs sneller dan Ivy Bridge.

"Advertisement

Taking in account the 7% IPC improvement and 7% Core clock bump, the second generation AMD FX-Vishera would most likely end up being faster than the Intel Sandy Bridge processors if not the Ivy bridge. However given the overclocking capabilities of the Piledriver core as indicated by the Trinity 7GHz world record, the CPU would end up becoming more favorable by enthusiasts and overclockers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
AMD warns of revenue drop as PC demand crumbles:

Chipmaker Advanced Micro Devices Inc (AMD.N) said on Thursday its third-quarter revenue likely fell 10 percent from the previous quarter as a weak global economy and growing preference for tablets slams the PC industry.
[...]

Apple hires Samsung, AMD chip veteran:

According to the Wall Street Journal, the Cupertino technology giant has hired Jim Mergard, a 16 -year veteran at AMD who rose to the heights of vice-president and chief engineer. While at AMD, Mergard was responsible for the development of the low-power "Brazos" mobile APU.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Da's wel volgens AMD, dus in de praktijk waarschijnlijk alleen op bepaalde toepassingen. Vergelijkingen met SNB/IVB door AMD zelf zou ik met een korreltje zout nemen :) Maar een 15% verbetering tov Bulldozer zal geen leugen zijn, dat ligt prima in lijn met de stappen die je normaal gesproken ook zou moeten maken in een jaar tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:23
De huidige waarde t.o.v. het bedrag dat voor ATI betaald werd is... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
AMD to Cut Up to 30 Percent of Workforce:

AMD will announce next week that it will cut between 20 percent and 30 percent of its employees, which, given AMD’s headcount of about 11,100 workers, would amount to between 2,200 and 3,300 jobs.
[...]

Zie ook:
AMD preps layoffs that could hit 30 percent of its workers
AMD’s layoffs target engineering

[ Voor 28% gewijzigd door EaS op 13-10-2012 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Om dit topic wat op te vrolijken: wat verwachten jullie van Vishera over pak 'm beet anderhalve week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
TomasH schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 16:17:
Om dit topic wat op te vrolijken: wat verwachten jullie van Vishera over pak 'm beet anderhalve week?
Niet veel soeps, zeker niet met Haswell op komst, maar ik ga de AMD FX-8350BE zeker overwegen te kopen om mijn AMD Phenom II X4 955BE te vervangen. De huidige AMD FX CPUs kunnen ook op AM3 functioneren mits de fabrikant de moeite heeft genomen de bios te updaten. Mijn huidige moederbord (Corsair Formula IV) kan dit alhoewel de bios die daarvoor nodig is nog in de beta fase zit... Hopelijk neemt ASUS ook de moeite dit te doen voor de nieuwe FX CPUs.

[ Voor 37% gewijzigd door madmaxnl op 13-10-2012 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
http://www.bouweenpc.nl/n...8350-post-benchmarkscores
Zag het net staan op Bouweenpc.

@TomasH
Ik denk dat het wel al een stukje beter word, maar zoals hierboven word gezegd zit Intel ook niet stil en komen ze met Haswell.

[ Voor 37% gewijzigd door Mosin op 13-10-2012 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Weet iemand zo wat een 8150 scoort in cinebench @ 4ghz? Op google kan ik het zo snel niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Er is een kerel op hardforum en hij post steeds scores van de FX8350. Ik weet niet over welke progjes het gaat, maar ik zet de link wel even neer voor de mensen die even willen kijken.
http://hardforum.com/showthread.php?t=1722207&page=2

@spNK
Dit vond ik net even gauw.
CineBench R11.5:
AMD FX-8120 @ 4Ghz - 6.39 Points
AMD FX-8150 @ 4.2Ghz- 6.95 Points
Komt van wccftech.
Het valt dan toch nog redelijk tegen. Als je ziet dat een FX8150 op 4,2Ghz 6.95 punten haalt en een FX8350 op 4Ghz 6,82 punten.

[ Voor 44% gewijzigd door Mosin op 13-10-2012 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:46
Hij is behoorlijk goed in schaken.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4vlkTl.png

Vergelijk:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2psexhu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Ik weet niet of er al iets bekend was m.b.t. de prijzen, maar hier zijn i.i.g. al wat prijzen bij MaxICT:
AMD FX-8320
AMD FX-8350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ziet er naar uit dat ze geleerd hebben van Bulldozer, die prijzen lijken me realistischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Bulldozer deed het niet slecht qua verkoop alhoewel dat voor AMD niet echt heeft geholpen want de goede verkoop van Bulldozer ging ten kosten van hun eigen Phenom en Athlon verkoop en dus niet ten kosten van de verkoop van Intel. Qua prijs was er dan denk ik ook niet zo veel mis.

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch wel. Ik heb erg veel mensen met het oog op de prijzen destijds toch maar een i5 zien kopen, want hij was toen gewoon te duur om 'm interessant te maken ten opzichte van het rappere Intelspul. Als het niet van de extreme performance moet komen, dan zeker wel van de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
De FX-8150 kost nu toch ook niet zo veel meer? Ik denk dat 'ie t.o.v. de i5's best competitief is voor nog geen 170 euro, zeker aangezien de mobo's goedkoper zijn. Wat ik wel jammer vind is dat je direct ziet dat AMD met de nieuwe FX-serie nauwelijks kan concurreren met de i5 3570K.

Je merkt trouwens nu wel dat AMD aan 't bezuinigen is, we moeten zelf voor een moederbord zorgen...

[ Voor 5% gewijzigd door Tomas Hochstenbach op 13-10-2012 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
TomasH schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 19:35:
Je merkt trouwens nu wel dat AMD aan 't bezuinigen is, we moeten zelf voor een moederbord zorgen...
Of omdat ze de keuzen voor het moederbord graag aan de reviewer over laten. Het zou namelijk vanuit AMD niet erg open overkomen t.o.v. andere moederbord partners als ze bijvoorbeeld alleen ASUS moederborden meegeven met reviews. Daarnaast zijn MSI, ASUS, Gigabyte en Asrock niet te beroerd om je te voorzien van een moederbord mits je goed vermeld in je review welk moederbord je gebruikt ;)

De oplossing vanuit AMD zou zijn, als ze samen met moederbord fabrikanten zorgen dat de reviewers samen met de nieuwe CPU line-up ook meteen de hele line-up aan nieuwe moederborden krijgen van de desbetreffende moederbord fabrikanten. Kunnen ze naast de nieuwe CPUs ook de moederborden onderling vergelijken, maar dit is eigenlijk teveel van het goede.

Enfin, echt nodig is het AMD voor moederborden zorgt want daar zorgen de moederbord fabrikanten zelf maar al te graag voor. Je kunt AMD toch ook niet kwalijk nemen dat ze je ook geen: RAM, HDD/SSD, PSU e.d. meesturen?
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 19:24:
Toch wel. Ik heb erg veel mensen met het oog op de prijzen destijds toch maar een i5 zien kopen, want hij was toen gewoon te duur om 'm interessant te maken ten opzichte van het rappere Intelspul. Als het niet van de extreme performance moet komen, dan zeker wel van de prijs.
Ja voor mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is zou je zeggen dat een Intel voor zijn prijs t.o.v. snelheid en verbruik destijds inderdaad toch nog interessanter was dan een AMD FX CPU, maar als je kijkt naar de moederbord prijzen dan is het in mijn ogen toch een ander verhaal. Zeker als je daarbij upgradebaarheid en levensduur van AMD moederborden en sockets in acht neemt. De levensduur en upgradebaarheid van sockets bij AMD is over het algemeen beter is dan die van Intel.

Ja sockets als FM1 zijn hiervan geen goed voorbeeld, maar kijkende naar de omstandigheden en het feit dat APUs voor AMD net nieuw waren, dan is dat niet zo gek. Daarnaast heeft Intel hetzelfde gedaan met hun eerste socket voor een CPU en GPU in één package en later in één die (socket 1156 welke vervangen is door socket 1155). Wat dat betreft zijn Intel en AMD niet veel verschillend kijkende naar hun APUs sockets (zo mag je die van Intel eigenlijk noemen, maar goed). AMD vervangt FM1 al na één generatie voor FM2, idem dito voor Intel met S1155 vervangen na één generatie voor S1156.

Socket 1366 is zo snel gesneuveld omdat Intel graag een quadchannel geheugencontroller in hun nieuwe CPUs ging stoppen. S366 was triplechannel en S2011 is quadchannel. Rare keus aangezien triple- t.o.v. quadchannel in de praktijk helemaal geen performance verbetering met zich mee brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
AMD heeft/had voor zijn launches een vaste relatie met ASUS, bij alle vorige launches (FX-8150, Trinity, Llano en alles daarvoor) kreeg je een ASUS-mobo. Tuurlijk is er zelf één regelen geen enkel probleem - het is alleen de eerste maatregel van AMD die ik zelf merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Paprika schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 21:21:
[...]

De huidige waarde t.o.v. het bedrag dat voor ATI betaald werd is... :X
nVidia heeft ook geen briljante jaren achter de rug sinds 2006, maar staat er als los bedrijf nu niet heel slecht voor. Tis treurig om te zien, die totale implosie van AMD+ATi. Hopen dat de redding snel komt.

[ Voor 12% gewijzigd door Dreamvoid op 14-10-2012 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreamvoid schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 10:37:
[...]

nVidia heeft ook geen briljante jaren achter de rug sinds 2006, maar staat er als los bedrijf nu niet heel slecht voor. Tis treurig om te zien, die totale implosie van AMD+ATi. Hopen dat de redding snel komt.
Maar ATI is de reden waarom AMD nog zo goed gaat, APU en chips in de nieuwe consoles zorgen voor goede inkomsten.

En verrassend is de prijs voor de FX 8350 het is een goed teken, met de FX 8150 was er een productie probleem en nu kennelijk niet meer. nog een weekje voor de reviews of krijgen we weer een preview voorgeschoteld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:25:
Maar ATI is de reden waarom AMD nog zo goed gaat, APU en chips in de nieuwe consoles zorgen voor goede inkomsten.
Bedoel meer dat ATi alleen waarschijnlijk beter af was geweest...

Overigens, liep net tegen dit interview met Eric Demers (de belangrijkste graphics man van ATi/AMD die nu naar Qualcomm is gegaan) aan, niet nieuw meer maar wel interessant.

[ Voor 29% gewijzigd door Dreamvoid op 17-10-2012 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/15o8qqo.jpg
spoiler:
1023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Paar keer geteld maar ik tel maar 31 pinnetjes max horizontaal en verticaal en dat is al minder dan 1000. :p

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
-The_Mask- schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:35:
Paar keer geteld maar ik tel maar 31 pinnetjes max horizontaal en verticaal en dat is al minder dan 1000. :p
Nu ga je er vanuit dat de spoiler naar het aantal socketpinnetjes refereert, maar gezien de zware afwijking tussen het aantal socketpinnetjes op de foto en het aantal socketpinnetjes waar de spoiler naar zou verwijzen. Dan kan ik enkel en alleen concluderen dat de spoiler ergens anders naar refereert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carp2012
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:50
10-23-2012 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
madmaxnl schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:02:
[...]

Nu ga je er vanuit dat de spoiler naar het aantal socketpinnetjes refereert, maar gezien de zware afwijking tussen het aantal socketpinnetjes op de foto en het aantal socketpinnetjes waar de spoiler naar zou verwijzen. Dan kan ik enkel en alleen concluderen dat de spoiler ergens anders naar refereert.
Ik neem aan dat hij niet de al lang bekende launch datum van Vishera op 23 oktober bedoeld...

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Het is de datum als ik zou moeten gokken. Die afbeelding van hem kan ik nergens op het internet vinden behalve hier in dit topic. Ik denk dus dat hij die foto zelf heeft geschoten van zijn eigen review sample. Dit verklaart wellicht ook waarom hij ondersteboven is geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
AMD Reports Third Quarter Results and Announces Restructuring:

Q3 2012 Results
  • AMD revenue $1.27 billion, 10 percent sequential decrease and a 25 percent decrease year-over-year
  • Net loss $157 million, loss per share $0.21, operating loss $131 million
  • Non-GAAP(1) net loss $150 million, loss per share $0.20, operating loss $124 million
  • Gross margin 31 percent
AMD (NYSE: AMD) today announced revenue for the third quarter of 2012 of $1.27 billion, a net loss of $157 million, or $0.21 per share, and an operating loss of $131 million. The company reported a non-GAAP net loss of $150 million, or $0.20 per share, and a non-GAAP operating loss of $124 million. AMD is also announcing a restructuring plan designed to reduce operating expenses and better position the company competitively.

[...]

The savings will be largely driven through a reduction of AMD's global workforce by approximately 15 percent, which is....

Een kleine samenvatting van wat er daarnaast gezegd is:
  • pace of change to low power form factors caught AMD off guard - months instead of years
  • amd will concentrate on building reusable IP blocks.
  • Kabini on track to launch in first half of next year.
  • amd will use third party IP cores?
  • amd will concentrate on embedded, game consoles and dense computing.
  • embedded will go from 5% of rev to 20% a year(?) from now
  • amd will reduce cost base by 25%
  • amd planning to break even by Q3 2013
Verder opmerkelijk:

Gross margin decreased sequentially due to an inventory write-down of approximately $100 million primarily consisting of first generation A-Series Accelerated Processor Units (APUs) ("Llano")

Ofwel..... 100 Miljoen dollar aan Llano voorraad door de gootsteen (of verkoop met verlies omtrent die waarde) omdat het aan de straatstenen niet meer kwijt te raken was. ;(

[ Voor 11% gewijzigd door EaS op 19-10-2012 03:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
EaS schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 03:32:
Ofwel..... 100 Miljoen dollar aan Llano voorraad door de gootsteen (of verkoop met verlies omtrent die waarde) omdat het aan de straatstenen niet meer kwijt te raken was. ;(
AMD is kampioen de boot mislopen. Eerst waren ze niet aan te slepen en nu komen ze, ze niet meer kwijt. Als ze op technisch vlak (performance van een product) het niet goed voor elkaar hebben dan hebben ze het op marketing (marketing van een product) en management (deze faal dus) vlak wel niet in orde. In sommige gevallen hebben ze het zelfs op meerderen vlakken niet in orde.
  • pace of change to low power form factors caught AMD off guard - months instead of years
Months??? Ze hadden dit makkelijk een paar jaar van te voren kunnen aan zien komen. Het was toch evident dat smarthphones een grote groei zoude doormaken. Daarnaast hadden ze bij de grote populariteit aan netbooks de bui al kunnen zien hangen. Immers is de opkomst van netbooks te danken aan zuinigere onderdelen. Daarnaast was het voor het eerst mogelijk met zuinige onderdelen een redelijke gebruikers ervaring te realiseren met dergelijke form factors. Idem dito voor tablets.

Vroeger konden ze het simpel weg nog allemaal niet zo maken omdat het A niet zuinig genoeg was en B niet snel genoeg. Natuurlijk zijn A en B tot op zekere hoogte afhankelijk van elkaar.

AMD had het dus kunnen zien aankomen omdat dat A steeds beter werd en B niet mee groeide met A. Immers worden CPUs, GPUs en de hele meuk steeds sneller terwijl de software hierin niet is mee gegroeit, waardoor eerst -succesvolle- netbooks en daarna -succesvolle- tablets zijn ontstaan.

[ Voor 47% gewijzigd door madmaxnl op 19-10-2012 03:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
EaS schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 03:32:
Verder opmerkelijk:

Gross margin decreased sequentially due to an inventory write-down of approximately $100 million primarily consisting of first generation A-Series Accelerated Processor Units (APUs) ("Llano")

Aj aj aj... Vandaar dat de prijzen van FM1 processoren sterk verlaagd worden!

http://fudzilla.com/home/...t-prices-of-some-fm1-apus

35 dollar voor een A4-3400, daar kan toch ook helemaal niks meer aan te verdienen zijn door AMD :( Het enige voordeel is dat je voor 90 euro straks een cpu, moederbord en 4GB geheugen hebt :P

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel raar dat verhaal met Llano, FM1 is niet slecht maar het is wel zo dat AMD met FM2 hunzelf in de voet hebben geschoten.

Ik bedoel dit stond al zo lang vast en dan wat hopen dat mensen een platform kopen waar geen toekomst meer in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Ja maar ze konden waarschijnlijk niet anders. FM1 was min of meer een experimentele socket net als socket 1156 dat voor Intel was. Je kunt namelijk bij een nieuw concept/product als Fusion/APU niet meteen alles overzien om meteen een socket neer te zetten met een lange levensduur.

Sockets veranderen om het moment dat dingen binnen in de chip veranderen m.b.t. het moederbord. northbridge integreren in de chip=nieuwe socket, GPU integreren in de CPU=nieuwe socket, nieuwe geheugencontroller=nieuwe socket, southbridge integreren in CPU=nieuwe socket etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Doordat ze wel dezelfde chipsets gebruiken ben ik er nig niet zo van overtuigd dat een nieuw socket echt nodig was... Er zijn ook geen nieuwe zaken in de processor geintegreerd, enkel de architectuur van de videokaart is veranded, maar die gaat bij de volgende generatie ook alweer veranderen. Daar kan dan wel weer hetzelfde socket voor gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Sockets zijn wel het minste probleem van AMD...

Die afschrijving op de voorraden komt niet als een verrassing, vorig kwartaal groeiden de voorraden nl ineens enorm (van 585 naar 833 miljoen), dan gaan bij tech bedrijven altijd de zwaailichten branden. De voorraden zijn nog steeds erg groot, daar valt volgend kwartaal ook wel weer een afschrijving op te verwachten.

Voor de aandeelhouders ziet het er treurig uit, voor het eerst onder de 1 mld eigen vermogen gezakt. Nog een paar van dit soort kwartalen en er zijn meer schulden dan bezittingen over. Erger nog, ik zie ook niet echt produkten aan de horizon die het tij gaan keren...volgend jaar komen Haswell en de volledig nieuwe Atoms, welk segment blijft er dan nog over? De PS4 en de losse gpu's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elke nieuwe console van Nintendo, Sony en MS zal een AMD GPU hebben. Maar waar je over klaagt begrijp ik niet die situatie is nooit anders geweest AMD moet het met een te klein markt aandeel doen. Volgend jaar heb je Steamroller nog voor AM3+ een nieuwe APU we weten ook niet wat er achter de schermen gebeurd met Keller, zal dit Intel kompleet wegvagen , nee.

Zelfs als AMD wel een groot aandeel in de markt krijgt is niet zo dat dat ook meteen zich vertaalt in succes, het zal de nodige aanpassingsproblemen kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Ik volg AMD al 25 jaar, de situatie is wel degelijk beroerder dan ooit, financieel en technologisch. De achterstand qua cpu's tov Intel, Qualcomm, Samsung en nVidia is te groot, en de gpu business is ook met consoles erbij niet groot genoeg om de verliezen van de rest goed te maken. Het is ongeloofelijk hoe veel getalenteerde mensen al zijn weggelopen of ontslagen.

AMD heeft het niet meer zelf in de hand. Een hoop is dat Intel hun prijzen fors omhoog schroeft zodat ze weer wat lucht krijgen en er weer wat marge te halen valt - en gezien de geruchten (OEMs klagen blijkbaar dat Haswell echt reteduur wordt) is dat niet zo heel gek. Een andere hoop is dat er een sterke speler met top engineers, productietechnologie en veel cash zich over AMD ontfermt. Dat zijn er hooguit vier.

[ Voor 26% gewijzigd door Dreamvoid op 20-10-2012 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgezien van het management verhaal is het niet anders dan voorheen.

AMD loopt zelfs vooruit als je kijkt naar echte multi-thread applicaties. Helaas wordt altijd het single-thread verhaal erbij gehaald en belachelijk slecht geschreven programma's uit het jaar 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
Ook Informatique heeft de Vishera processoren nu in de lijst staan:

http://www.informatique.n...4300-3-80ghz-4mb-am3.html
http://www.informatique.n...6300-4-10ghz-8mb-am3.html
http://www.informatique.n...8320-4-00ghz-8mb-am3.html
http://www.informatique.n...8350-4-20ghz-8mb-am3.html

Mijn pc is toe aan een mobo+cpu+geheugen upgrade; de 8350 heeft een mooie prijs wat mij betreft en verwacht dat de prestaties voor mij goed zullen zijn. Goed om te zien dat de prijzen verschijnen, zal nu niet lang meer duren voordat er daadwerkelijk aanbod is denk ik?

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Flying Dutchman schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 09:09:
Ook Informatique heeft de Vishera processoren nu in de lijst staan:

http://www.informatique.n...4300-3-80ghz-4mb-am3.html
http://www.informatique.n...6300-4-10ghz-8mb-am3.html
http://www.informatique.n...8320-4-00ghz-8mb-am3.html
http://www.informatique.n...8350-4-20ghz-8mb-am3.html

Mijn pc is toe aan een mobo+cpu+geheugen upgrade; de 8350 heeft een mooie prijs wat mij betreft en verwacht dat de prestaties voor mij goed zullen zijn. Goed om te zien dat de prijzen verschijnen, zal nu niet lang meer duren voordat er daadwerkelijk aanbod is denk ik?
De 23e dacht ik. Er zijn foto's op het net met een stand met countdown Afbeeldingslocatie: http://cdn.overclock.net/b/ba/350x700px-LL-ba73e557_sfamd2.jpeg.

Ik zou het nog wel even aftwachten met reviews en moederborden, het platform zou 1866 ram ondersteunen enz maar de benchmarks zijn nog niet binnen. Op sommige AM3+ moederborden kan je ook 2400+ draaien het is nog niet helemaal duidelijk wat de winst is met de nieuwe processor.

MAXict had ook al prijzen, onder de 200 euro voor de FX-8350 is erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Verwacht van mij morgen geen review mensen, want ik krijg overmorgen pas een Phenom II om de BIOS van de Crosshair V Formula te flashen naar een Vishera-compatibele versie (kreeg bord vandaag pas binnen, lekkere timing, ik weet het). Ik ga dan wel een beetje rondkijken of ik wat andere tests dan de rest kan draaien. Sowieso is het niet mijn hardware dus gaan we eens kijken wat 'ie aankan qua spanning en kloks :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Nu je het over BIOS flashen hebt... Is al bekent of en welke AM3 borden een BIOS update gaan krijgen om zo Vishera CPUs te kunnen ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Bij mij wel.
Merk, model, sinds BIOS

ASROCK
990FX Professional (P1.90)
990FX Extreme4 (P2.00)
990FX Extreme3 (P1.50)
970 Extreme4 (P2.20)
970 Extreme3 (P1.70)
970 Pro3 (P1.60)

ASUS (sinds BIOS 10xx)
990FX M5A99FX PRO R2.0
SABERTOOTH 990FX R2.0
Crosshair V Formula-Z
990X M5A99X EVO R2.0
970 M5A97 EVO R2.0
M5A97 R2.0
M5A97 LE R2.0

(en sinds 16xx/17xx)
990FX SABERTOOTH 990FX
Crosshair V Formula
Crosshair V Formula/ThunderBolt
990X M5A99X EVO
970 M5A97 EVO
M5A97 PRO
M5A97

Biostar
A99FA-A3T TA990FXE 99FAD905.BST
A97XA-A3T TA970XE 97XAD905.BST

Gigabyte GA-990FXA-UD7 (v. 10e)

MSI 900 Series boards

Eigenlijk dus wel zo'n beetje de hele line-up van elk merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
AM3, niet AM3+, dat AM3+ ondersteund wordt is evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Aan de foto van TomasH te ziet us de pin layout nog het zelfde :) Als ik even op de site van Asrock kijk, zie ik dat de M3N78D FX ook support krijgt voor de nieuwe serie, terwijl ik ook een wit socket zie! Lijkt dus wederom geen groot orobleem om ook am3 moederborden te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Mooi :) Hopelijk gaat ASUS deze keer verder dan alleen een beta BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.phoronix.com/s...=amd_fx8350_vishera&num=1

Linux benchmarks :)
The AMD FX-8350 was tested under Linux at its stock frequency, a base of 4.0GHz, and then when overclocked to 4.6GHz. Pushing the FX-8350 to 4.60GHz with its unlocked multiplier was extremely easy and required virtually no effort. With additional time and tuning, I'm confident the FX-8350 could be pushed much harder, but even 4.60GHz isn't a bad starting point for this initial Linux testing of the eight-core Piledriver processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Kan nu al niet meer naar gekeken worden, alleen via Google cache. Nog een paar uur wachten dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Werkend:
http://www.phoronix.com/s...=amd_fx8350_visherabdver2

Ziet er goed uit voor AMD in opensource land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:51
Dit is wel erg opvallend, op Windows speelt hij met de i5 mee en op Linux met de i7 3770K... interessant.
For many of the Linux computational benchmarks carried out in this article, the AMD FX-8350 proved to be competitive with the Intel Core i7 3770K "Ivy Bridge" processor. Seeing the FX-8350 compete with the i7-3770K at stock speeds in so many benchmarks was rather a surprise since the Windows-focused AMD marketing crew was more expecting this new high-end processor to be head-to-head competition for the Intel Core i7 3570K on Microsoft's operating system.

The slated retail price at launch for the FX-8350 is $195 USD. The Intel Core i5 3570K is presently retailing for around $230 and the Intel Core i7 3770K is around $330. In other words, the AMD FX-8350 is offered at a rather competitive value for fairly high-end desktops and workstations against Intel's latest Ivy Bridge offerings -- if you're commonly engaging in a workload where AMD CPUs do well.
Bron: http://www.phoronix.com/s...8350_visherabdver2&num=10

EDIT:
TomasH schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:08:
Verwacht van mij morgen geen review mensen, want ik krijg overmorgen pas een Phenom II om de BIOS van de Crosshair V Formula te flashen naar een Vishera-compatibele versie (kreeg bord vandaag pas binnen, lekkere timing, ik weet het). Ik ga dan wel een beetje rondkijken of ik wat andere tests dan de rest kan draaien. Sowieso is het niet mijn hardware dus gaan we eens kijken wat 'ie aankan qua spanning en kloks :P.
Bench op windows8 en draai geen x87 code ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Toettoetdaan op 23-10-2012 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 13:21:
Afgezien van het management verhaal is het niet anders dan voorheen.

AMD loopt zelfs vooruit als je kijkt naar echte multi-thread applicaties. Helaas wordt altijd het single-thread verhaal erbij gehaald en belachelijk slecht geschreven programma's uit het jaar 0.
Zelfs dat gaat niet meer op. Tis voornamelijk Oracle dat ver vooruit loopt op multi-threaded computing, samen met Intel (Knights Corner) en nVidia (Tesla).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:43

mrc4nl

Procrastinatie expert

zou de FX8350 ook verder te ondervolten zijn dan de FX8150?
ondervolten geeft natuurlijk een lager energieverbruik. alleen bleek idle het niet uit te maken met de fx 8150,
het verbruik bleef hetzelfde.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
mrc4nl schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:03:
zou de FX8350 ook verder te ondervolten zijn dan de FX8150?
ondervolten geeft natuurlijk een lager energieverbruik. alleen bleek idle het niet uit te maken met de fx 8150,
het verbruik bleef hetzelfde.
Mja, dat komt waarschijnlijk omdat hij in idle-state terug valt op de door AMD ingestelde v-core.
Als je deze terug zou brengen zou hij uiteraard ook zuiniger worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Niet slecht deze nieuwe FX CPUs, zeker niet als je naar de prijs kijkt. Alleen het verbruik is niet om over naar huis te schrijven, maar het verbruik daarentegen is niet genoeg om het prijs verschil t.o.v. Intel te niet te doen (vergeet de moederbord prijzen niet).

De FX-8350 is gemiddeld genomen iets sneller dan een i5 3570k.

[ Voor 11% gewijzigd door madmaxnl op 23-10-2012 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Mooi om te zien dat de processors zo snel zijn. Alleen het verbruik is wel erg hoog. Ik ga nog niet upgraden, maar ik denk als er iets nieuws in komt dat het een Steamroller wordt. Ik hoop wel dat ze dan flink aan het verbruik hebben gesleuteld!
Trouwens ik las dat het niet zo goed ging met AMD (Financieel) is het nu wel wat beter geworden nu bekend is dat de processoren vrij positief worden beoordeelt? (buiten het vebruik, wat het grootste min punt is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:56
madmaxnl schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 18:47:
De FX-8350 is gemiddeld genomen iets sneller dan een i5 3570k.
Het ligt er maar net aan naar welke benchmarks je kijkt. Van de verschillende reviews die ik heb bekeken, heeft de AMD FX-8350 alleen een kans tegen een 3570k bij benchmarks die weinig zeggen over real world performance. Kijk je echter naar benchmarks als PC Mark Vantage/7, 3D Mark Vantage/11 dan kan een max overclocked FX-8350 (op 4.8Ghz) niet of nauwelijks op tegen een 3570k op stock speeds. Kijk je naar memory bandwidth, dan is het helemaal janken geblazen, zelfs tot op het punt waar zelfs een standaard Core i3 beter presteert. Voor meer informatie, zie deze videoreview en de bijbehorende geschreven review.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Moi_in_actie schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:22:
[...]

Het ligt er maar net aan naar welke benchmarks je kijkt. Van de verschillende reviews die ik heb bekeken, heeft de AMD FX-8350 alleen een kans tegen een 3570k bij benchmarks die weinig zeggen over real world performance.
Kijk je naar memory bandwidth, dan is het helemaal janken geblazen, zelfs tot op het punt waar zelfs een standaard Core i3 beter presteert.
Jaja, geheugen bandbreedte geeft een goed voorbeeld van real world prestaties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Inderdaad, is er voor dagelijks gebruik überhaupt behoefte aan meer bandbreedte dan een gemiddeld DDR2 reepje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
spNk schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:45:
Inderdaad, is er voor dagelijks gebruik überhaupt behoefte aan meer bandbreedte dan een gemiddeld DDR2 reepje?
Nee. De reden dat ik me altijd afvraag waarvoor men voor DDR3 1.600 MHz gaat. Omdat het lekkerder klinkt misschien. Ik adviseer mensen sowieso altijd 1.333 MHz CL9 en dan het goedkoopste kitje. Het is toch allemaal één pot nat. Anders wordt het bij:
- gebruik interne GPU of
- geheugenintensieve applicaties

Maar ik zou zelfs een gamesysteem van meer dan 1.000 euro uitrusten met goedkoop geheugen. Het levert geen prestatiewinst op, dus waarom dan meer investeren? Dan kun je beter een betere videokaart, een iets uitgebreider moederbord of zelfs een extra fannetje nemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Tomas Hochstenbach op 23-10-2012 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:43

mrc4nl

Procrastinatie expert

TomasH schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:01:
[...]

Nee. De reden dat ik me altijd afvraag waarvoor men voor DDR3 1.600 MHz gaat. Omdat het lekkerder klinkt misschien. Ik adviseer mensen sowieso altijd 1.333 MHz CL9 en dan het goedkoopste kitje. Het is toch allemaal één pot nat. Anders wordt het bij:
- gebruik interne GPU of
- geheugenintensieve applicaties

Maar ik zou zelfs een gamesysteem van meer dan 1.000 euro uitrusten met goedkoop geheugen. Het levert geen prestatiewinst op, dus waarom dan meer investeren? Dan kun je beter een betere videokaart, een iets uitgebreider moederbord of zelfs een extra fannetje nemen.
+1 net zoals die idiote heatsinks op het ram die zitten vaan de cpu koeler in de weg.
ik heb zelf keningston hyperx geheugen omdat dat zo mooi combineerd met het moederbord, maar als het niet in het zicht zou zijn had ik gewoon geheugen zonder heatsink genomen.

ik gebruik zelfs verschillende snelheden door elkaar, dan pakt ie leker de laagste boeiend,het werkt perfect.
als je echt snellere response wil koop dan een ssd. veel ram voor allèèn windows caching(prefetch&superfetch) is niet rendabel.
windows caching helpt nog wel als je een normale hdd hebt, maar als een een ssd hebt word het zelfs afgeraden

of je je maakt een ramdisk, das wel retesnel. maar helaas ook vluchtig O+

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
mrc4nl schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:32:
ik gebruik zelfs verschillende snelheden door elkaar, dan pakt ie leker de laagste boeiend,het werkt perfect.
Heb ik ook al meerdere keren gedaan, maar het is vaker niet helemaal stabiel. Twee van de drie keer dat ik een dergelijke setup heb gehad was het niet stabiel.
Pagina: 1 ... 12 ... 55 Laatste

Dit topic is gesloten.