Anandtech heeft Part 2 van de Trinity review online staan:
http://www.anandtech.com/...ity-on-the-desktop-part-2
De resultaten zijn wat ik er van had verwacht.
Het valt me op dat de FX 8150 toch een stuk sneller is. En maar weinig verliest. Dit zal komen door:
-4 modules vs 2 modules
-L3 Cache
En misschien door meer interne bandbreedte omdat er geen GPU is die daar gebruik van maakt? Trinity is daarentegen wel hoger geclockt.
Vishera kan best nog wel eens interessant gaan worden. Al moet ik zeggen dat het OC potentieel van de Trinity APU tegen viel. Het kan zijn dat de FX parts dit wat beter doen. Er zitten toch verschillen in. Llano was ook geen geweldige overclocker als je dat vergeleek met de Athlon cpu's.
De grote vraag voor mij is vooral is de FX 8350 (met Piledriver cores) nu eindelijk een stuk sneller dan de Phenom II X6 1100T. Die laatste kon de FX 8150 vaak verslaan. Er zijn nog best wat mensen met Phenom II's en Vishera zou dus een leuke upgrade kunnen zijn aangezien deze nog voor AM3 uitkomt.
Ik verwacht zelf dat hij iets van 7-17% sneller is dan de FX 8150. want de 8350 is wat hoger geclockt en heeft nog wat voordeel van de nieuwe architectuur.
Maar bij steamroller gaan we pas echt leuke winst zien. Zeker als ze dan ook naar 28nm kunnen ipv 32nm. Maar dat gaat nog even duren. Waarschijnlijk Q4 2013 voor de desktop parts.
Ik heb de bouweenpc review nog even bekeken. Vooral de resultaten met GPU OC en met sneller geheugen vond ik heel interessant.
Zoals verwacht is 2133 MHz veel sneller. Het laat echt een hele mooie winst zien.
Ik ben alleen erg benieuwd naar dezelfde test met de A8. De A10 GPU is soms maar amper sneller dan de A8. Ik moet dan aan een bottelnek denken. En ik zat die zelf bij de beschikbare bandbreedte te zoeken. Het rare was wel dat de A10 OC wel een behoorlijke winst liet zien waar de A10 stock dat niet deed.
Het gaat even om dit plaatje en vooral de review van anandtech (part1):
Het kan ook zijn dat die min fps door een drop komt aangezien de avg fps wel goed is. Maar toch ben ik benieuwd naar die resultaten. Ik gok dat het verschil tussen de A8 en A10 dan groter zal zijn. Ook ben ik benieuwd wat 2400 MHz geheugen zou doen.
Maar Trinity met OC en goed geheugen is snel genoeg om een beetje op te gamen. Mijn broer is van plan een mediacenter / 2e simpele pc voor internet/simpele games te maken op basis van Trinity. Llano deed het al niet slecht qua gaming performance dus ben echt benieuwd naar die trinity setup.
Er staat trouwens een foutje in de conclussie:
Ondanks dat het met de processorafdeling van AMD tegenwoordig niet zo goed gaat – Bulldozer was een teleurstelling en ook Vishera, de nieuwe FX-processors, die later deze maand worden verwacht, op basis van dezelfde Piledriver-architectuur als deze Trinity’s – belooft wat GPU-performance betreft niet veel goeds, heeft AMD met Trinity laten zien waar het écht goed in is. Wat ons betreft heeft AMD de belofte bij de overname van ATI – de GPU volledig laten versmelten in de CPU – vandaag vervuld.
GPU moet natuurlijk CPU zijn. En deels vind ik de conclussie ook wat zwak. Door te stellen dat de Intel i3 waarschijnlijk sneller is terwijl je het zelf niet test. Bij Anandtech zie je dat het deels waar is maar soms ook niet. Dan is de Trinity toch echt sneller dan de i3 Ivy Bridge.
Wat betreft Vishera ook maar deels waar. Hij heeft het potentieel om tov de FX 8150 een leuke winst te laten zien. Het is niet genoeg om intel te verslaan. Maar toch is het een verbetering. En nu wordt dat niet eens genoemd.
[
Voor 47% gewijzigd door
Astennu op 02-10-2012 09:50
]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....