[PC] Diablo 3 - Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 53.349 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:38

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Wie zegt dat die expensions niet voor D3 uitkomen?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurensFTW
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Mad-Matt schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 22:31:
Wie zegt dat die expensions niet voor D3 uitkomen?
Ruime tijd geleden is er toch zo'n business plan uitgelekt van Blizz. Diablo 3 stond op Q4 2011, samen met de expansion van SCII. De uitbreiding van WoW stond pas gepland op Q2 2012. Ik denk (lees: ik hoop) dat ze dit nog steeds aanhouden en Diablo 3 toch wel eerst komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

En dat is nou het probleem met Blizzard, ze moeten gewoon wat meer definitieve info geven over releasedates.
Voor hetzelfde geld staan de 2 expansions nog wel op de normale data gepland omdat die teams het wel op tijd af hebben en wordt D3 gewoon doorgeschoven om niet in het vaarwater te zitten (ondanks dat de doelgroepen redelijk verschillend zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yola
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-04 12:06
Net op reddit gelezen dat Korea zijn goedkeuring heeft gegeven. Eindelijk een beetje goed nieuws...

http://daeity.blogspot.co...oved-for-south-korea.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-06 22:01
Yola schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 08:42:
Net op reddit gelezen dat Korea zijn goedkeuring heeft gegeven. Eindelijk een beetje goed nieuws...

http://daeity.blogspot.co...oved-for-south-korea.html
En toch denk ik dat het (uiteindelijk) toch los staat van de release. Ach, volgende week zien we waar ze mee bezig zijn etc.

Hoop ook op wat nieuwe video's van de features!

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-06 15:08
Of een beta update met die features, krijgen we die videos wel via youtube en zijn we ook meteen wat dichter bij de release ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
ik vind dat er trouwens heeeeeeeeel weinig mensen de beta spelen.

ik heb deze week niet meer dan 70-80 mensen online gezien in diablo 3 public games.

dat is gewoon heel erg weinig. nu kunnen ze natuurlijk wel solo games spelen maar aangezien loot voor individuals dropped is hier geen enkele reden toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Pedr0 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 08:53:
[...]

En toch denk ik dat het (uiteindelijk) toch los staat van de release. Ach, volgende week zien we waar ze mee bezig zijn etc.

Hoop ook op wat nieuwe video's van de features!
maar das nog zonder de RMAH

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mad-Matt schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 07:46:
En dat is nou het probleem met Blizzard, ze moeten gewoon wat meer definitieve info geven over releasedates.
En dat is nu juist het GOEDE van Blizzard. It's done when it's done.

Ipv eindeloos release dates lopen verschuiven, of als alternatief de game afraffelen om de release date alsnog te halen.

Het is precies de reden waarom Blizzard games die kenmerkende topkwaliteit hebben.

Mensen moeten gewoon eens stoppen met zeuren erover. Ze zitten zichzelf alleen maar ongeduld aan te praten. Maakt het nu echt zoveel uit of de game in februari, april of juni uitkomt? Ik snap dat wachten lastig is, maar het maakt uiteindelijk natuurlijk geen ruk uit.

[ Voor 30% gewijzigd door Bosmonster op 13-01-2012 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stranglem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-01-2023
Eindelijk inderdaad de goedkeuring van Korea gekregen. M-rated! Maar nu mogen ze in de Korea versie geen RMAH erin doen. Dat is wel jammer. Daar is toch tijd en energie in gestoken wat nu verloren gaat. Vraag me wel af hoe ze dit gaan implementeren.
Zal waarschijnlijk aan je account, IP en retail liggen of de functie geactiveerd kan worden of niet.

1. Spellen in Korea zullen sowieso niet die functie hebben.
2. Als jij met een Koreaans IP speelt, dan wordt de functie uitgeschakeld.
3. Als je bij je account als landkeuze Korea hebt ingevuld zal de functie ook uitgeschakeld worden.

Maar alledrie lijken mij te omzeilen. Eigenlijk kunnen ze de regering dan niet garanderen dat niemand met echt geld gaat spelen in de Auction House. Er zal ook dan een aparte realm komen. Korean-only waar de auction house is uitgeschakeld. Maar toch gaat dit de nodige problemen opleveren wat eventueel weer een nadelig effect kan hebben op ons. We shall see. ;w

Leven en laten leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflow
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-04 07:11

Reflow

Bleb

Iemand opgevallen dat de collectors editie niet meer op bol.com verkrijgbaar is? en dat D3 zowel collectors editie en gewone versie goedkoper is bij mycom en andere winkels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_Dielemans
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-06 10:59
Reflow schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:53:
Iemand opgevallen dat de collectors editie niet meer op bol.com verkrijgbaar is? en dat D3 zowel collectors editie en gewone versie goedkoper is bij mycom en andere winkels?
Thanks, ik wilde een dezer dagen de collectors edition alvast aanschaffen.
pricewatch: Diablo III (Collectors Edition), PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 05:41

TrailBlazer

Karnemelk FTW

net ook maar ff besteld bij de Mycom. Eerst nog maar ff een PC bestellen trouwens want mijn huidige trekt D3 echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Laatst online: 02-10-2023
TrailBlazer schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 12:44:
net ook maar ff besteld bij de Mycom. Eerst nog maar ff een PC bestellen trouwens want mijn huidige trekt D3 echt niet.
Zijn er al system requirements bekend dan?
Volgens mij als je Starcraft 2 kan draaien, werkt diablo 3 ook gewoon hoor.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.scheffer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-05 20:51

tim.scheffer

Diablofreak

Dakreal schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:06:
[...]

Zijn er al system requirements bekend dan?
Volgens mij als je Starcraft 2 kan draaien, werkt diablo 3 ook gewoon hoor.
Al heel lang... Kijk maar even de eerste post van deel 12 :)

Hier linkje http://gathering.tweakers...st_messages/1482119/0#req

[ Voor 12% gewijzigd door tim.scheffer op 13-01-2012 13:08 . Reden: added url ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-06 11:08

djunicron

*click-swoosh-thud*

Inderdaad en als ik de info van een Canadese vriend mag geloven (niet zo'n tech savvy) dan kan je D3 Beta prima spelen op 1366x768 op een Intel i3 350M laptop met een Ati 4330 op Low.

Als je dus op een goedekope zakelijke notebook kunt spelen, is zo'n beetje iedere desktop met discrete GPU van na 2008 waarschijnlijk genoeg voor D3. "Jammer" voor mij, dan kan ik dus op m'n reizen gewoon doorspelen op m'n i3 2310 met Nvidia 520M (zit kwa performance tussen de 6600GT en 8800GT in, het is een soort 1/3e 8800GT), dus zal ik weer minder werk gedaan krijgen. *zucht*

Ik had overigens nu wel verwacht dat Blizzard de Beta zou beschermen tegen "account verhuur". Ik denk dat het voor hen ook niet bevordelijk is als ze iedere keer andere hardware aan het uiteinde van de account hebben zitten voor het testen. Ik vraag me eigenlijk ondertussen af of ze eigenlijk nog wel op resultaten zitten te wachten na aanleiding van hun Beta. Er komt waar weinig feedback over issues die ze vinden / patchen, volgens mij is Blizzard de interesse in hun closed beta al behoorlijk verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
als je ziet dat er op welk tijdstip dan ook maar ongeveer 80 mensen in public games zitten. zeg ik dat de beta nooit een grote start heeft gehad. 80 mensen voor een global beta noem ik niet echt een beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flghter1982 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 09:27:
ik vind dat er trouwens heeeeeeeeel weinig mensen de beta spelen.

ik heb deze week niet meer dan 70-80 mensen online gezien in diablo 3 public games.

dat is gewoon heel erg weinig. nu kunnen ze natuurlijk wel solo games spelen maar aangezien loot voor individuals dropped is hier geen enkele reden toe.
Tot nu toe ook enkel solo gespeeld, veelal omdat ik er toch zo snel doorheen vlieg dat ik meer mensen ook niet nodig vind (en dat terwijl ik eigenlijk vrijwel nooit solo speel).
Bosmonster schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:15:
[...]

En dat is nu juist het GOEDE van Blizzard. It's done when it's done.

Ipv eindeloos release dates lopen verschuiven, of als alternatief de game afraffelen om de release date alsnog te halen.

Het is precies de reden waarom Blizzard games die kenmerkende topkwaliteit hebben.

Mensen moeten gewoon eens stoppen met zeuren erover. Ze zitten zichzelf alleen maar ongeduld aan te praten. Maakt het nu echt zoveel uit of de game in februari, april of juni uitkomt? Ik snap dat wachten lastig is, maar het maakt uiteindelijk natuurlijk geen ruk uit.
Mee eens, alsof je die paar maanden extra niet kunt wachten.
Wacht gewoon lekker af, Diablo 3 komt wanneer het er klaar voor is en zodra je het geïnstalleerd hebt en aan het spelen bent denk je er ook geen moment meer aan. Tenminste ik mag hopen dan men dan niet aan het spelen is en ongelooflijk baalt omdat hij/zij dat zo graag 3 maanden eerder had gedaan...

[ Voor 46% gewijzigd door psychoclown op 13-01-2012 14:14 ]

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Niemand die de bèta al gespeeld heeft op 2560x1440/1600?
Kid Jansen schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:15:
Waar ik eigenlijk weinig over hoor zijn de prestaties en graphics van de bèta, hoe zijn die eigenlijk? Blizzard is nooit zo van de eye-candy geweest (behalve dan in die cinematic trailers), maar ziet het er wel een beetje knap uit?

Zijn er al mensen hier die de bèta op 2560x1440/1600 gespeeld hebben? Er zijn namelijk erg weinig screenshots te vinden van die resolutie, dus ik zou wel eens willen zien hoe de game er op die resolutie uit ziet.

Ook ben ik wel benieuwd wat dat dan van je videokaart vraagt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Kid Jansen schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:16:
Niemand die de bèta al gespeeld heeft op 2560x1440/1600?

[...]
Dat hangt er natuurlijk ook vanaf op wat voor scherm je dit speelt, volgens mij is een 27" scherm met deze resolutie precies hetzelfde als 1920x1080 op 22"

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
De pixeldichtheid van de schermen komt inderdaad redelijk overeen, maar als je voor het weergegeven van dezelfde content 78% meer pixels kan gebruiken heb je per definitie meer detail.

Overigens 2560x1440 @ 27" nog steeds zo'n 6% scherper dan 1920x1080 @ 21.5". Dat verschil lijkt klein, maar zie je meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Kid Jansen schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:59:
De pixeldichtheid van de schermen komt inderdaad redelijk overeen, maar als je voor het weergegeven van dezelfde content 78% meer pixels kan gebruiken heb je per definitie meer detail.

Overigens 2560x1440 @ 27" nog steeds zo'n 6% scherper dan 1920x1080 @ 21.5". Dat verschil lijkt klein, maar zie je meteen.
Met de huidige engine zal dit wel meescalen waardoor je ' meer ' op het scherm ziet, en alles iets kleiner zal zijn. Volgens mij blijft de texture resolutie hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Echt waar? Ik had niet verwacht dat ze dat anno 2012 nog zouden doen. Dan ben je toch gigantisch in het voordeel met een 2560x1440/1600 scherm? Dan kan je veel meer op het scherm zien.

Ik dacht dat alles dan gewoon meer detail zou krijgen, maar dat je even veel blijft zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Kid Jansen schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 19:01:
Echt waar? Ik had niet verwacht dat ze dat anno 2012 nog zouden doen. Dan ben je toch gigantisch in het voordeel met een 2560x1440/1600 scherm? Dan kan je veel meer op het scherm zien.

Ik dacht dat alles dan gewoon meer detail zou krijgen, maar dat je even veel blijft zien.
Dat is ook zo.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Dan moet ik m'n bronnen beter doorlezen! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-06 13:08
Ik zat net weer even herinneringen op te halen aan D2 hardcore. Flinke tijd gespeeld, en het is echt één van de beste game-ervaringen die ik ooit heb gehad. Ik kan echt iedereen aanraden D3 HC te proberen. Andere HC-spelers zullen het vast herkennen, maar SC voelt zo verschrikkelijk doelloos en saai als je de spanning van HC gewend bent. De constante dreiging van de dood en het permanent zijn daar van geeft echt een uniek gevoel dat bijna geen enkele game geeft. Alleen Demon's Souls kwam een beetje in de buurt, zonder zijn checkpoints en moeilijkheidsgraad.

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Jay Wilson: Got our ratings from Korea! No, this doesn’t mean a release date because the game is not done yet. Update soon on what we’re working on!

“Cue the internet interpreting your tweet like you’re going to announce the release date soon.”
Haha, it’s funny because it’s true. :)
Can you play on korean servers?
Bashiok: With an NA account you’ll be able to play everywhere, but you’ll only be able to use the currency-based auction house in NA.

Just for normal play, imagine it like Diablo II. On every region you have access it’s a completely separate database, different gold auction house, and you have a different set of 10 characters available. Each region is a separate ‘realm’ of the game. We’ll have more information about the whole cross-regional play closer to launch.

Trying to read through this…ugh. So is this subject to change, or concrete? And as per your updated post, can we change these regions in-game since you invoked the D2 example? That would be surprising and pleasant, for once.
Bashiok: Sorry, it’s a bit confusing to explain even though it’s extremely simple and obvious in practice.

Pretty solid, of course nothing is guaranteed. Yes the whole point is you can change regions in-game. You’re welcome

So as an australian does this mean I’m only allowed to use the SEA rmah? That’s kinda terrible for a lot of people
Basiok: I’m unaware of all the regional breakdowns. I’d wait for the more info I referenced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-06 08:04

heuveltje

KoelkastFilosoof

LaurensFTW schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 23:33:
[...]

Ruime tijd geleden is er toch zo'n business plan uitgelekt van Blizz. Diablo 3 stond op Q4 2011, samen met de expansion van SCII. De uitbreiding van WoW stond pas gepland op Q2 2012. Ik denk (lees: ik hoop) dat ze dit nog steeds aanhouden en Diablo 3 toch wel eerst komt.
Het team dat aan wow werkt is een compleet andere team dan dat aan D3 werkt.
Dus als wow klaar is, waarom zouden ze dan wachten op d3, alleen omdat dat ooit zo gepland was ?
Zoals je merkt is blizzard nogal flexibel in zijn planningen :)

[ Voor 8% gewijzigd door heuveltje op 14-01-2012 09:15 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-06 14:38

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Pedr0 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 07:30:
[...]
poik007: “Cue the internet interpreting your tweet like you’re going to announce the release date soon.”
Angryrobotics (Jay Wilson): Haha, it’s funny because it’s true. :)
[...]
MMmm interesting indeed.

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:26
psychoclown schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:10:
[...]

Tot nu toe ook enkel solo gespeeld, veelal omdat ik er toch zo snel doorheen vlieg dat ik meer mensen ook niet nodig vind (en dat terwijl ik eigenlijk vrijwel nooit solo speel).

[...]

Mee eens, alsof je die paar maanden extra niet kunt wachten.
Wacht gewoon lekker af, Diablo 3 komt wanneer het er klaar voor is en zodra je het geïnstalleerd hebt en aan het spelen bent denk je er ook geen moment meer aan. Tenminste ik mag hopen dan men dan niet aan het spelen is en ongelooflijk baalt omdat hij/zij dat zo graag 3 maanden eerder had gedaan...
nee maar het geeft mensen die hem nu al spelen wel een heel groot voordeel voor de online game
Want die weten al meer hoe of wat er met de game gedaan kan worden ...
het gaat er niet om dat hun het eerder gezien hebben maar al een voor sprong hebben op de mensen die hem misschien over een paar maanden pas mag gaan spelen.

Ik bemerk het zo vaak met games dat er mensen zijn die in nood time opklimmen omdat ze hun voordeel er mee kunnen pakken dat ze al veel eerder gespeeld hebben.

want voor een nieuw persoon is het eerste uren toch wel even een gewenning van die spells en knoppen
daar hebben de mensen die al in de beta hebben gezeten dus geen last meer van en kunnen ook meerdere dingen al die een beginnende nog moet uit vinden.

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Pedr0 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 07:30:
[...]

Just for normal play, imagine it like Diablo II. On every region you have access it’s a completely separate database, different gold auction house, and you have a different set of 10 characters available.

[...]
Dit kan interessant zijn, kijk als je 10 slots hebt per account/realm, en normaal zou je HC en SC moeten delen op 1 account, maar omdat de stash toch gescheiden is tussen HC en SC, dan kun je beter HC op een andere realm spelen dan SC, zodat je wel 10 slots hebt per modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
ravw schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 12:08:
[...]

nee maar het geeft mensen die hem nu al spelen wel een heel groot voordeel voor de online game
het gaat er niet om dat hun het eerder gezien hebben maar al een voor sprong hebben op de mensen die hem misschien over een paar maanden pas mag gaan spelen.

Ik bemerk het zo vaak met games dat er mensen zijn die in nood time opklimmen omdat ze hun voordeel er mee kunnen pakken dat ze al veel eerder gespeeld hebben.

want voor een nieuw persoon is het eerste uren toch wel even een gewenning van die spells en knoppen
daar hebben de mensen die al in de beta hebben gezeten dus geen last meer van en kunnen ook meerdere dingen al die een beginnende nog moet uit vinden.
Dit heeft totaal niets te maken met of het spel eerder uit komt of niet, maar of je al toegang hebt gehad tot de beta of niet. Dit voordeel hebben ze ongeacht of het spel voor de kerst uitkwam of pas volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

[...]

ze hebben alleen toegang tot de 1e act en de eerste paar lvls.
Dus ik neem aan dat iedereen daar in een paar uur wel doorheen gespeeld
Dus zo groot is dat voordeel niet

Maar in welk opzicht is dat een voordeel dan ?
Er zullen geheid wel wat mensen gaan racen wie als eerste lvl60 is, maar ik neem aan dat de meerderheid het lekker allemaal op zijn eigen speelsnelheid wil bekijken,
Ik ga iig niet overal door heen rausen om maar als eerste bij het einde te zijn, wil ook alle zij-takken verkennen :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Er zullen vast genoeg mensen zijn die zo snel mogelijk de Inferno items willen verkopen op de RMAH of juist zo snel mogelijk dik kunnen craften en omdat je dan 1 van de weinigen bent kun je er misschien dik aan verdienen omdat er nog geen concurrentie is.

Maar dan nog moeten anderen het kunnen gebruiken en ook willen kopen voor de prijs die je vraagt. Maar er zullen ongetwijfeld vroege vogels zijn een flinke duit van naïeve mensen opstrijken.

[ Voor 27% gewijzigd door Bulls op 14-01-2012 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:39
Ik heb wellicht een domme vraag, maar wat voor spel is Diablo III nu precies? Ik weet dat het een dungeoncrawler is, oftewel een soort RPG waar je met je poppetje dungeons ingaat om de boel leeg te roven en zo je char in de beste gear te steken. Het is een singleplayer spel? Maar hoe werkt dat dan met de AH's? WoW ben ik bekend mee van Blizzard en die AH's ken ik maar dat is een MMO.

Sorry voor de lullige vragen, maar ik ben totaal niet bekend met de Diablo-reeks alleen van naam. Toendertijd zat ik meer in de shooters, dus de eerdere delen gemist helaas. Maar Diablo III is dus een soort van singleplayer WoW met enkele multiplayer elementen (AH) maar je ziet geen andere spelers neem ik aan? En ook de dungeons zijn alleen te doorlopen of heb je daar een groep voor nodig?
Nogmaals sorry voor deze vragen, maar ik kan nergens vinden wat ik zoek. Overal gaat het gelijk over classes en lore en meer, maar niet over wat voor game het überhaupt is. Bekend oké, maar hier niet.. :X

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-06 13:37

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Misschien de topic start goed doorlezen?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

Je kan het singleplayer spelen, maar dat is saai :P Multiplayer gaat via Battlenet, en je ziet andere spelers gewoon

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-06 10:00

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Diablo 3 is een dungeoncrawler die je van bovenaf ziet. Het is singleplayer te spelen, maar ook cooperatief. Bovendien is er PvP, waarin je dus solo of samen met anderen tegen andere spelers vecht. Je ziet dus wel degelijk andere spelers wanneer je samen speelt. Zie bijvoorbeeld dit filmpje van een boss run met 4 spelers:

YouTube: Diablo 3 Beta: 4-man co-op King Leoric

Items die van bosses droppen zie alleen jij, iedere speler in de groep heeft zijn eigen 'loot'. Er zijn dus geen itemrolls zoals in WoW. Je kunt overigens wel ruilen na een bossfight, maar je kunt niet zien wat er voor anderen dropt. Dit moet deze persoon je dan vertellen, via chat of via skype ofzo.

Singleplayer betekent overigens niet dat het offline te spelen is. Net als bij WoW moet je altijd verbonden zijn met de battle.net service.
Wanneer je singleplayer aan het spelen bent en ineens komt er een vriend van je online kan die direct je game joinen en naar je toe teleporteren. Je kunt zo direct doorknallen. De monsters in jouw wereld worden dan sterker, tot de persoon weer weg gaat. Het maximum aantal spelers in een game is 4.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Cthulhu schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 17:14:
Je kan het singleplayer spelen, maar dat is saai :P Multiplayer gaat via Battlenet, en je ziet andere spelers gewoon
In D3 is singleplayer ook online alleen dan maak je gewoon een game die niemand toelaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Als ik zo een beetje rond kijk op http://us.battle.net/d3/en/item/ lijkt het er op dat er best wel veel items min of meer van D2 (LOD) zijn gejat.

Veel namen komen bekend voor en hoewel de stats natuurlijk anders zijn (omdat de hele opbouw van stats anders is), is de insteek toch veelal hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-06 16:48
Kid Jansen schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 17:33:
Als ik zo een beetje rond kijk op http://us.battle.net/d3/en/item/ lijkt het er op dat er best wel veel items min of meer van D2 (LOD) zijn gejat.

Veel namen komen bekend voor en hoewel de stats natuurlijk anders zijn (omdat de hele opbouw van stats anders is), is de insteek toch veelal hetzelfde.
Tsja, het is dan ook een sequel van hetzelfde spel. Het zou onlogisch zijn als qua benaming ineens alles anders zou zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-06 23:02
Dat is juist leuk, was in Diablo 2 ook, zaten items in van Diablo (Arkaine's Valor, Windforce, etc.)

Zou juist raar zijn als die items ineens "verdwenen" zijn uit de spelwereld.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
psychodude schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 17:39:
Tsja, het is dan ook een sequel van hetzelfde spel. Het zou onlogisch zijn als qua benaming ineens alles anders zou zijn geworden.
Ik bedoel eigenlijk vooral Legendary en Set items. Zo heb je bijvoorbeeld weer een Immortal King, Natalya en Tal Rasha set en ook bijvoorbeeld ook Mara's Kaleidoscope, Eye of Etlich, Nagelring, Manald Heal, Stone of Jordan, Bul-Kathos's Wedding Band, etc.

[ Voor 32% gewijzigd door Kid Jansen op 14-01-2012 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:39
Hartelijk dank voor de uitleg, wordt een stuk duidelijker zo. _/-\o_

Anderen ook bedankt uiteraard. :>

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ik zou me nog niet te druk maken over die items, dat word allemaal nog herwerkt blijkbaar.
Wat ik me wel afvraag, str is geen stat meer.
En armor eist geen statpunten meer, dus iedereen kan alles dragen toch ?
Houd dat in dat bv de ranged-mage net hetzelfde armor krijgt als een melee warrior ?
(zei het dan natuurlijk dat hij op andere stats zal jagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
heuveltje schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 23:07:
Ik zou me nog niet te druk maken over die items, dat word allemaal nog herwerkt blijkbaar.
Wat ik me wel afvraag, str is geen stat meer.
En armor eist geen statpunten meer, dus iedereen kan alles dragen toch ?
Houd dat in dat bv de ranged-mage net hetzelfde armor krijgt als een melee warrior ?
(zei het dan natuurlijk dat hij op andere stats zal jagen)
Dat gaat het wel worden ja, maar de stats zullen dus het verschil gaan maken. Dus zullen ze er hetzelfde uit kunnen zien (de artwork van Legendary items). Maar ja, voor een ranged/mage zijn de stats belangrijker, dus minder armor en betere stats is geen probleem. De warrior zal al snel voor meer armor gaan ipv stats.

Maar goed, ook al dragen ze exact dezelfde armor, hij zal er toch anders uit zien op een Barbarian dan op een Witch Doctor.

[ Voor 8% gewijzigd door Angeloonie op 15-01-2012 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Maar elke class kan dus wel alles dragen? Ik had verwacht dat als je geen strength requirements hebt dat je dan zoiets zou hebben als in WoW, dat het dus verdeeld is in armor classes (in WoW cloth, leather, mail en plate) en dat niet elke class alle armor classes kan dragen, maar bijvoorbeeld alleen de Barbarian.

En dan bijvoorbeeld DH t/m mail, Monk en WD t/m leather en de Wizard alleen cloth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Je kan het wel aan, maar er zullen class specific bonussen zitten in items die meer geschikt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Hmm dan heb ik toch echt wel een uur voorsprong op jou ten tijde van de launch 8)7
Het is al zo vaak voorbij gekomen, het speelt onwijs vertrouwd en besides het is niet alsof beta spelers alles al gezien hebben.
Kid Jansen schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 17:45:
[...]

Ik bedoel eigenlijk vooral Legendary en Set items. Zo heb je bijvoorbeeld weer een Immortal King, Natalya en Tal Rasha set en ook bijvoorbeeld ook Mara's Kaleidoscope, Eye of Etlich, Nagelring, Manald Heal, Stone of Jordan, Bul-Kathos's Wedding Band, etc.
Het is niet alleen een sequel het is ook gewoon dezelfde wereld. Ik vind het alleen maar tof om die terugkerende itemnamen voorbij te zien komen :)
Angeloonie schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 23:28:
[...]

Dat gaat het wel worden ja, maar de stats zullen dus het verschil gaan maken. Dus uiterlijk zullen ze er hetzelfde uit kunnen zien. Maar ja, voor een ranged/mage zijn de stats belangrijker, dus minder armor en betere stats is geen probleem. De warrior zal al snel voor meer armor gaan ipv stats.

Maar goed, ook al dragen ze exact dezelfde armor, hij zal er toch anders uit zien op een Barbarian dan op een Witch Doctor.
Alle items zien er verschillend uit op de verschillende classes :)
En één tip, ga zeker wel voor meer stats ook bij een Barb want meer dmg staat gelijk aan sneller killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Waar ik trouwens vooral benieuwd naar ben is hoe de relatie is tussen experience en content. Ik vond zelf het idee van WoW daarin veel beter dan dat van D2. In WoW heb je gigantisch veel end-game content en in D2 eigenlijk vrijwel geen. In D2 is de lol er wel een beetje af vanaf lvl 80.

Ik zou het wel leuk vinden als je level 60 bent (dat is de cap toch?) voordat je alle difficulties hebt uitgespeeld.

Hoe is het trouwens gesteld met de grootte van de zones? Ik vond ze in D2 namelijk vrij klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou het wel leuk vinden als je level 60 bent (dat is de cap toch?) voordat je alle difficulties hebt uitgespeeld.
Dat zeggen ze al 3 jaar, je zult dus ongeveer level 60 zijn bij hell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Als je snel bent waarschijnlijk net 60 halen eind laatste act van hell, of begin inferno, en als je zoveel mogelijk killed waarschijnlijk al vrij vroeg in laatste act hell.

En dan heb je heel inferno nog om te farmen en je gear te tunen.

Ik weet trouwens niet meer of alle waypoints in inferno gewoon open zijn, of dat je gewoon de story line moet volgen. Sandbox modus kan leuk zijn, maar een beetje een leidraad hebben lijkt me toch beter.

offtopic:
Heb gister een Pizza Inferno gehad :9, mn kont brand er nog van haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Oh op Inferno zal je wel weer gewoon een hele playthrough moeten gaan maken, waarschijnlijk met een hele sloot speciale units.

Toen men in de Beta wat "high level" units ging spawnen, viel op dat er een heel series Act 1 monsters waren die alleen in een level 61 variant beschikbaar waren. Op z'n moeilijkst zullen dus erg veel mobs voorkomen die er niet zijn op de andere 3 difficulties. De AI, pre en suffixes net als de skills waren niet te zien, maar Inferno wordt waarschijnlijk de nieuwe "uber-tristram", maar dan 4 acts lang: pas op max level met super-gear enigsinds haalbaar. Maar goed, 101% speculatie dus, wat "we weten" is dat er andere soorten lvl 61 mobs voor de eerste 1/3e van Act 1 zitten in de beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Ja ik hoop ook echt dat je niet zomaar van Normal naar Inferno kan doorlopen met 1 build, maar dat je er echt meerdere builds voor nodig hebt voordat je de juiste gear hebt verzameld. Zelfs van Normal naar Nightmare moet niet met je eerste playthrough haalbaar zijn.

Maar ik heb de volste vertrouwen in Blizzard dat ze het geen kiddy game maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stranglem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-01-2023
djunicron schreef op zondag 15 januari 2012 @ 13:48:
Oh op Inferno zal je wel weer gewoon een hele playthrough moeten gaan maken, waarschijnlijk met een hele sloot speciale units.

Toen men in de Beta wat "high level" units ging spawnen, viel op dat er een heel series Act 1 monsters waren die alleen in een level 61 variant beschikbaar waren. Op z'n moeilijkst zullen dus erg veel mobs voorkomen die er niet zijn op de andere 3 difficulties. De AI, pre en suffixes net als de skills waren niet te zien, maar Inferno wordt waarschijnlijk de nieuwe "uber-tristram", maar dan 4 acts lang: pas op max level met super-gear enigsinds haalbaar. Maar goed, 101% speculatie dus, wat "we weten" is dat er andere soorten lvl 61 mobs voor de eerste 1/3e van Act 1 zitten in de beta.
Huh? Spawnen ze niet alleen maar de normale standaard mobs? Ik wist niet dat ze soms ook andere units spawnen?

Leven en laten leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Bulls schreef op zondag 15 januari 2012 @ 13:56:
Ja ik hoop ook echt dat je niet zomaar van Normal naar Inferno kan doorlopen met 1 build, maar dat je er echt meerdere builds voor nodig hebt voordat je de juiste gear hebt verzameld. Zelfs van Normal naar Nightmare moet niet met je eerste playthrough haalbaar zijn.

Wat bedoel je met 1 build :?
Je weet dat je je skils gewoon (semi)onbeperkt kan veranderen he, dus dat zal je toch wel een paar keer onderweg doen om te experimenteren, of je aan te passen aan wat je vind en tegenkomt.

Overigens was het zo in D2C zo dat er een behoorlijk gat lag tussen normal en Nightmare.
Met lod verviel dat al grotendeels, deed 1 of 2 SP baalruns extra voor de loot, en je kon vrij goed doorstromen.

[ Voor 13% gewijzigd door heuveltje op 15-01-2012 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
heuveltje schreef op zondag 15 januari 2012 @ 15:05:
[...]

Wat bedoel je met 1 build :?
Je weet dat je je skils gewoon (semi)onbeperkt kan veranderen he, dus dat zal je toch wel een paar keer onderweg doen om te experimenteren, of je aan te passen aan wat je vind en tegenkomt.

Overigens was het zo in D2C zo dat er een behoorlijk gat lag tussen normal en Nightmare.
Met lod verviel dat al grotendeels, deed 1 of 2 SP baalruns extra voor de loot, en je kon vrij goed doorstromen.
Dat van de skills weet ik, maar het gaat om gear. In D2 kun je niet zomaar normal NM en hell doorlopen zonder flink gear te verzamelen met verschillende playthroughs. Pas als je een flink assortiment aan items hebt kun je het goed door komen.

Ik weet nog dat ik in het begin nooit NM aan kon, speelde offline dus alle items moest je zelf vinden. En meestal speelde ik samen met iemand en daarbij gingen we ook geen gear overhevelen van vorige builds.

Dus dan was NM echt bijna te moeilijk, mede door die resistances penalty.
Pas later als je goed gear hebt kun je pas redelijk in NM rond lopen. En dat zelfde scenario heb je dan met hell opnieuw, daarbij kun je ook niet zomaar van NM door naar Hell voordat je flinke NM runs hebt gedaan voor gear.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-02 10:05
Het is alweer een tijdje geleden maar wat ik me kan herinneren van d2 is dat ik eigenlijks zonder extra items runs door het spel op de drie moeilijjheden ben heengegaan. En dat met een sorcerer, necro en palladin. Ik hoopte eigenlijks dat dat nu ook weer het geval is en dat alleen voor inferno extra runs nodig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrvk82
  • Laatst online: 04-11-2023
Bulls schreef op zondag 15 januari 2012 @ 13:56:

Beetje vreemd wat je nu zegt. Waarom niet met één build de heel game doorlopen? Het is maar net wat je
leuk vindt toch?

Je weet wat ze zeggen: "Easy to learn, but hard to master". Imo zou je moeten wennen aan een specifieke play-stijl, zodat je er een "master" in wordt en daarmee situaties kunt overleven.

De hele tijd wisselen van skills en builds gaat echt niet gebeuren imo.

Normal gaat daarentegen relatief eenvoudig zijn. Daarnaast heb je -als je alleen speelt- een follower die je het leven een stuk eenvoudiger maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapeno
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-06 21:50
Delph schreef op zondag 15 januari 2012 @ 18:41:
Het is alweer een tijdje geleden maar wat ik me kan herinneren van d2 is dat ik eigenlijks zonder extra items runs door het spel op de drie moeilijjheden ben heengegaan. En dat met een sorcerer, necro en palladin. Ik hoopte eigenlijks dat dat nu ook weer het geval is en dat alleen voor inferno extra runs nodig zijn
ik ook maar dat was met een rush :P , de enige die gewoon naked in zijn eentje het spel kon door lopen is volgens mij alleen de necro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Lapeno schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:14:
[...]

ik ook maar dat was met een rush :P , de enige die gewoon naked in zijn eentje het spel kon door lopen is volgens mij alleen de necro.
Gewoon dus met de spullen die hij/zij onderweg tegenkwam bedoelt ie ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
als er iemand is die vannacht wilt spelen ik heb een account gehuurd die tot ongeveer 6 uur in de ochtend loopt. als ik ga slapen zal ik dan aan degene die het ff wilt proberen de account gegevens sturen via een PM.

ik ga rond half 1 slapen ongeveer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Flghter1982 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 22:18:
als er iemand is die vannacht wilt spelen ik heb een account gehuurd die tot ongeveer 6 uur in de ochtend loopt. als ik ga slapen zal ik dan aan degene die het ff wilt proberen de account gegevens sturen via een PM.

ik ga rond half 1 slapen ongeveer ;)
dolgraag, maar denk niet dat m'n baas het accepteert als ik om 7 uur zonder slaap weer op de zaak aankom en waarschijnlijk rond 8 uur lig te pitten O-)

Maar enjoy het spel, er is vast wel iemand die je blij kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Down schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 23:28:
Ik zat net weer even herinneringen op te halen aan D2 hardcore. Flinke tijd gespeeld, en het is echt één van de beste game-ervaringen die ik ooit heb gehad. Ik kan echt iedereen aanraden D3 HC te proberen. Andere HC-spelers zullen het vast herkennen, maar SC voelt zo verschrikkelijk doelloos en saai als je de spanning van HC gewend bent. De constante dreiging van de dood en het permanent zijn daar van geeft echt een uniek gevoel dat bijna geen enkele game geeft. Alleen Demon's Souls kwam een beetje in de buurt, zonder zijn checkpoints en moeilijkheidsgraad.
HC was zo spannend :D Zeker met die verschrikkelijk instabiele internetconnecties van toen :P

Kwam dit screenshot nog tegen op m'n hd O+ Leuk detail zijn de Romeinse cijfers achter de namen ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CzA3U.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Peertje op 16-01-2012 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
account is inmiddels vergeven aan iemand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
wrvk82 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 12:45:
[...]

Beetje vreemd wat je nu zegt. Waarom niet met één build de heel game doorlopen? Het is maar net wat je
leuk vindt toch?

Je weet wat ze zeggen: "Easy to learn, but hard to master". Imo zou je moeten wennen aan een specifieke play-stijl, zodat je er een "master" in wordt en daarmee situaties kunt overleven.

De hele tijd wisselen van skills en builds gaat echt niet gebeuren imo.

Normal gaat daarentegen relatief eenvoudig zijn. Daarnaast heb je -als je alleen speelt- een follower die je het leven een stuk eenvoudiger maakt.
Als je met je eerste try gelijk tot Inferno kan doorlopen is er iets goed mis met de ballancing. Probeer dat maar met Diablo 2, zonder gefarmde gear waar je echt tientallen playthroughs voor nodig hebt kom je er echt niet hoor. En zonder traden kom je er ook niet.

Ik weet nog wel dat ik alle gems spaarde om uiteindelijk een Pul rune te ruilen voor 35 of 40 pgems. En voor je een stash Pgems had met normal en nightmare te spelen was je wel even zoet, misschien wel 2 complete playthroughs met 2 man. (en dan echt spelen, niet rushen en cowen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Met Diablo 2 redde ik het ook pas met m'n 3e char nadat de expo uit was om probleemloos door nightmare heen te komen. Singleplayer heb ik zelfs nooit Inferno kunnen uitspelen.

Ik MOEST wel tot level 75-80 doorgaan met Baalruns etc om sterk genoeg te worden. Honderden countess / travincal / andariel runs. Je kunt ze ongeacht de build met een level 75 char gemakkelijk aan en de drops zijn vaak nog wel redelijk. Maar in Diablo 2 was je met weinig stuff om te ruilen gewoon altijd erg lang bezig met traden.

In Diablo 3 willen ze af van dat soort runs. Je moet gewoon ALLE content spelen, eigenlijk zoals ook in Path of Exile nu het geval is. Ze gaven ook al aan dat "normal" eigenlijk "easy" is, en nightmare de echte eerste playthrough wordt. Wat daarna volgt is waarschijnlijk wel heftiger en niet voor iedereen weggelegd. Inferno is gewoon erg moeilijk, omdat je altijd tegen OP mobs vecht en er naast de mobs zoals die er zijn op de andere niveau's er dus extra niet-verhaal-gerelateerde mobs bij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qck
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:49

Qck

Bazinga

Peertje schreef op maandag 16 januari 2012 @ 23:01:
[...]

HC was zo spannend :D Zeker met die verschrikkelijk instabiele internetconnecties van toen :P

Kwam dit screenshot nog tegen op m'n hd O+ Leuk detail zijn de Romeinse cijfers achter de namen ;)

[afbeelding]
Haha grappig, ik herken bijna alle namen. Was trouwens ook mijn standaard chat kanaal. :-)

Music is not just a sound, it's a way of living.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Voor mensen die een WD (Witch Doctor) willen gaan beginnen...hier een mooie FULL gameplay van de BETA, totaal 45min.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=bz02ktMUvNA]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrvk82
  • Laatst online: 04-11-2023
Bulls schreef op maandag 16 januari 2012 @ 23:59:
[...]

Als je met je eerste try gelijk tot Inferno kan doorlopen is er iets goed mis met de ballancing. Probeer dat maar met Diablo 2, zonder gefarmde gear waar je echt tientallen playthroughs voor nodig hebt kom je er echt niet hoor. En zonder traden kom je er ook niet.
Kijk dat is héél wat anders, een TRY :) Uiteraard... Maar een BUILD staat voor skills en NIET voor gear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baroshir
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-10-2024

Baroshir

Zeh blub..

[...]

Damn, wordt ik nu oud... dat was ook mijn standaard chat kanaal, good ol' times.. Dat is minstens 8-9 jaar geleden volgens mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Baroshir schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 11:30:
[...]

Damn, wordt ik nu oud... dat was ook mijn standaard chat kanaal, good ol' times.. Dat is minstens 8-9 jaar geleden volgens mij :D
2003 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

wrvk82 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 09:38:
[...]

Kijk dat is héél wat anders, een TRY :) Uiteraard... Maar een BUILD staat voor skills en NIET voor gear.
In dat geval zijn er geen builds meer in D3. Tenminste, niets wat je niet meer kan aanpassen, gezien je iedere skill kan kiezen wanneer je in town bent. Daarnaast is het geen probleem om Runestones te wisselen, maar goed, dat zijn dus eigenlijk wel al items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

[...]

[afbeelding]
lachen joh en wat al eerder gezegd is een aantal namen komen zeker bekend voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Pedr0 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 08:40:
Voor mensen die een WD (Witch Doctor) willen gaan beginnen...hier een mooie FULL gameplay van de BETA, totaal 45min.
[video]
Leuk filmpje. Klopt het trouwens dat het best wel makkelijk is? Ik had vooral van die Skeleton King wel een zwaarder gevecht verwacht. Z'n hondjes gaan niet eens dood en hij krijgt zelf nauwelijks damage. Of zijn WD's gewoon erg sterk? Het is ook niet zo dat hij nou zo'n hoog lvl is, na het killen van de Skeleton King is hij net geen lvl 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Kid Jansen schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 14:25:
[...]

Leuk filmpje. Klopt het trouwens dat het best wel makkelijk is? Ik had vooral van die Skeleton King wel een zwaarder gevecht verwacht. Z'n hondjes gaan niet eens dood en hij krijgt zelf nauwelijks damage. Of zijn WD's gewoon erg sterk? Het is ook niet zo dat hij nou zo'n hoog lvl is, na het killen van de Skeleton King is hij net geen lvl 9.
Normal --> Beta --> easy --> 4 moeilijkheidsgraden --> zoek op youtube naar filmpje van Nightmare/Hell/Inferno, en je ziet mensen van blizzard huilen dat het erg moeilijk is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182205

Valt me erg op dat het 'maar' 45 minuten duurt, oke, 40 minuten i.v.m. inactiviteit, om bij de SK te komen. Ik had zelf twee uur nodig om tegen level acht bij de SK te arriveren. De SK is niet vreselijk moeilijk. Toch zou ik verwachten dat de moeilijkheidsgraad per gejoinede speler zou toenemen. Meer spelers = makkelijker blijkt in dit geval. In een vier spelers game zul je misschien wel eind level 9 begin level 10 zijn,met een speelduur van 30 á 35 minuten als je de SK tegenkomt. :? Dan ben je denk ik halverwege act één. Meh, Twee uur voor één act. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Anoniem: 182205 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 17:56:
[,..]. Meer spelers = makkelijker blijkt in dit geval. In een vier spelers game zul je misschien wel eind level 9 begin level 10 zijn,met een speelduur van 30 á 35 minuten als je de SK tegenkomt. :? Dan ben je denk ik halverwege act één. Meh, Twee uur voor één act. :F
Meh, heel veel korter dan 40 minuten zal niet lukken. Met een oudere patch waren er ook mensen die beta-runs gingen doen en die doodde de SK in ~32minuten op level 6. (één Barb, één wizard gezien met dergelijke tijden)
Verkeerde pad nemen = restart dan overigens.

Het is daarnaast 1/3e van Act 1 op "easy mode". Ze zeiden al dat je eerste playthrough relatief snel zou gaan bij Blizzard. Daarna begint de echte pret. Trouwens, ik weet niet hoe lang je over Act 1 Diablo 2 deed, maar daar ben je toch ook in ongeveer anderhalf uur wel doorheen?

Met meerdere spelers in Diablo 2 was je helemaal snel door alles heen, als je je liet rushen kon je in 10 minuten een hele difficulty afronden. Even snel waitpoints pakken, paar skill-quests doen dat ging allemaal als een speer met een Tele-Soso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:13
Dakreal schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 14:30:
[...]

Normal --> Beta --> easy --> 4 moeilijkheidsgraden --> zoek op youtube naar filmpje van Nightmare/Hell/Inferno, en je ziet mensen van blizzard huilen dat het erg moeilijk is _/-\o_
Inderdaad. de beta is volgens Blizzard, van wat ik begrepen heb, nog makkelijker dan normal difficulty, de makkelijkste stand in de final versie. om er zeker van te zijn dat mensen daadwerkelijk bij de skeleton king kunnen komen. zo liet Blizzard tijdens een blizzcon een filmpje zien van een karakter wat nightmare uit had en op hell ging, en bij de eerste trashpack ging ie knakenhard dood.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Visgek24 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 18:48:
[...]

Inderdaad. de beta is volgens Blizzard, van wat ik begrepen heb, nog makkelijker dan normal difficulty, de makkelijkste stand in de final versie. om er zeker van te zijn dat mensen daadwerkelijk bij de skeleton king kunnen komen. zo liet Blizzard tijdens een blizzcon een filmpje zien van een karakter wat nightmare uit had en op hell ging, en bij de eerste trashpack ging ie knakenhard dood.
Beter, zo mag ik het zien. Beetje tegenslag en moeilijkheid mag wel weer na al dat simpele interactieve filmpje kijken van tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Bulls schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 19:06:
[...]

Beter, zo mag ik het zien. Beetje tegenslag en moeilijkheid mag wel weer na al dat simpele interactieve filmpje kijken van tegenwoordig.
hehe, en mocht je toch het te makkelijk vinden, kun je altijd nog hc spelen :)
Heb ik vroeger ook gedaan, en zal ik nu weer doen. Maar ik vind SC leuker vanwege duellen (legit duels) netzoals ik vroeger deed met Liga PvP van Diablo 2.

ff nog een note over hc.
HC is in principe hetzelfde als gewoon, alleen dood = dood. Geeft een bepaalde extra spanning ( mits je zonder boosts speelt). Het kan ook voor de nodige frustratie zorgen aan het begin met eventuele connection bugs of glitches waardoor je dood gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
HC heb ik wel een paar keer geprobeerd in D2 maar nooit echt ver mee gekomen, vooral Duriel was dan een flinke tegenslag. En je hebt veel minder gear.

Maar de spanning was wel veel leuker, dan de grind van SC.

Misschien moet je D3 gelijk op HC beginnen, zodat je niet verwend raakt met respawnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyranys
  • Laatst online: 21-02-2024
Visgek24 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 18:48:
[...]
Inderdaad. de beta is volgens Blizzard, van wat ik begrepen heb, nog makkelijker dan normal difficulty, de makkelijkste stand in de final versie. om er zeker van te zijn dat mensen daadwerkelijk bij de skeleton king kunnen komen.
Wat is de bron hiervan? Blizzcon? Ik heb dit nooit eerder gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:13
Quicky schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 01:07:
[...]

Wat is de bron hiervan? Blizzcon? Ik heb dit nooit eerder gehoord.
Klopt. heb dit, als ik me niet vergis, in èèn van de Diablo 3 panels gezien op Youtube (Blizzcon D3 panels) , waar ook Q&A dingen gevraagd worden. er was een persoon die zich af vroeg of de game niet veel te makkelijk was omdat hij de beta gespeeld had, toen kreeg hij als antwoord van Jay Wilson wat ik hierboven geschreven heb :)

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Yep, dit klopt....de beta is makelijker dan normal in de full versie. Al zal normal ook niet moeilijk zijn voor de meeste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Omdat ik niet meer kon wachten op D3 ben ik maar een single player D2 potje begonnen.
(ook omdat je volgens mij in lod wel vrij simpel naar NM kon doorstromen volgens mij)
Eigenlijk is d2 ook belachelijk simpel als je eenmaal weet wat je aan het doen bent.
ben nu met een glas-cannon sorc in eind A2, zo snel en onvoorzichtig gespeeld als maar kan, en toch nog niet 1 keer doodgegaan.

(wel leuk als je halverwege a2 bedenkt dat je nu wel skils kan wisselen, en dus niet meer verplicht hoeft te meppen tot lvl 30 :). gogo fireball !! )
Bulls schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 00:16:

Misschien moet je D3 gelijk op HC beginnen, zodat je niet verwend raakt met respawnen.
Dat lijkt me niet werken :0
Ik heb ook redelijk wat Singleplayer HC gespeeld tot in hell.
(inc de ancients een van de leukste gevechten in HC :) )

maar je kunt D2 op HC spelen op die mannier omdat :
-Het niet zo uitdagend is
-Je weet wat er komt.

Onderschat dat laatste niet.
Ik weet nu dat je anti-posion moest meenemen voor die baas in A1.
Ik weet dat duriel komt en hoe klote die is. dat ik weg moet rennen als Mr bremfist, LEB is.
En hoe ik bv diablo moet verslaan

Als je dat allemaal moet uitvinden in 1 keer, zonder dood te gaan, dan word dat een heel frusterend feestje lijkt me. !

[ Voor 43% gewijzigd door heuveltje op 18-01-2012 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 20:23

3xNix

golfr in hart en nieren

Bulls schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 00:16:
HC heb ik wel een paar keer geprobeerd in D2 maar nooit echt ver mee gekomen, vooral Duriel was dan een flinke tegenslag. En je hebt veel minder gear.

Maar de spanning was wel veel leuker, dan de grind van SC.

Je hebt veel minder gear in HC?
Die snap ik niet, je bedoelt dat er minder mensen traden ofzo?

Zowiezo ga je D3 1x op normal door rennen... zodat je alvast kan meten met welke krachten je moet spelen.
Daarna is het voor mij iig direct over naar hardcore.

D2 op SC ook maar 1x gedaan, daarna gelijk HC gaan spelen en ik zou ook geen SC meer kunnen eerlijk gezegd, buiten het feit dat de spanning veel minder is...

Ik ben ergens wel blij dat stats zoals strength e.d. uit de "build" verdwenen zijn... was ook een beetje onzin om alles te min-maxen en alvast rekening te houden met gear dat je nog niet eens had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:08
HC heeft een eigen pool, je kan dus niet je SC items meenemen naar HC. Ik denk dat dat bedoeld wordt met minder items. (Plus dood = dood, geen items doorgeven).

Even een andere vraag, weet iemand hoe het zit met de Resistances? In D2 werdt wanneer je een moeilijkheid omhoog ging je resistances naar beneden gezet tot aan -100 op hell. Iemand hier meer info over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
3xNix schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 09:23:
[...]

Je hebt veel minder gear in HC?
Die snap ik niet, je bedoelt dat er minder mensen traden ofzo?

Zowiezo ga je D3 1x op normal door rennen... zodat je alvast kan meten met welke krachten je moet spelen.
Daarna is het voor mij iig direct over naar hardcore.

D2 op SC ook maar 1x gedaan, daarna gelijk HC gaan spelen en ik zou ook geen SC meer kunnen eerlijk gezegd, buiten het feit dat de spanning veel minder is...

Ik ben ergens wel blij dat stats zoals strength e.d. uit de "build" verdwenen zijn... was ook een beetje onzin om alles te min-maxen en alvast rekening te houden met gear dat je nog niet eens had.
Ik bedoel met gear, als je op SC verschillende chars hebt met spul wat je hebt verzameld kun je zo even wat bijelkaar gooien voor een nieuwe build. Met HC heb je dat minder omdat je alles verliest als je dood gaat, dus moet je meer zelf opnieuw vinden met je nieuwe chars.

Kan zijn als je HC veteraan bent dat je wel genoeg gear hebt en daar ook de stappen voor onderneemt het veilig weg te stoppen, en uiteindelijk ook genoeg builds hebt met gear wat je zo kan uitwisselen.

Maar voor mij persoonlijk was HC spelen het zelfde als helemaal opnieuw beginnen zonder enige equipment.
Item wise dan in elk geval.

edit:

D3 heeft al een hele vooruitgang met de shared stash en shared gold, zodat je uitsluitend je equiped gear verlies (en in je inventory uiteraard) maar het zou al heel wat schelen dat je elk bruikbaar iets voor een andere build gelijk kan wegstoppen in je stash.

[ Voor 10% gewijzigd door Bulls op 18-01-2012 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 05:41

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ik zal op termijn ook wel weer HC gaan spelen alleen niet nadat ik mijn eerste characters tot lvl 55+ heb gebracht denk ik. Ik ben te vaak doodgegaan door rare uniques dat ik me daar niet meer door wil laten verrassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Bulls schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:20:
[...]

Ik bedoel met gear, als je op SC verschillende chars hebt met spul wat je hebt verzameld kun je zo even wat bijelkaar gooien voor een nieuwe build. Met HC heb je dat minder omdat je alles verliest als je dood gaat, dus moet je meer zelf opnieuw vinden met je nieuwe chars.

Kan zijn als je HC veteraan bent dat je wel genoeg gear hebt en daar ook de stappen voor onderneemt het veilig weg te stoppen, en uiteindelijk ook genoeg builds hebt met gear wat je zo kan uitwisselen.

Maar voor mij persoonlijk was HC spelen het zelfde als helemaal opnieuw beginnen zonder enige equipment.
Item wise dan in elk geval.

edit:

D3 heeft al een hele vooruitgang met de shared stash en shared gold, zodat je uitsluitend je equiped gear verlies (en in je inventory uiteraard) maar het zou al heel wat schelen dat je elk bruikbaar iets voor een andere build gelijk kan wegstoppen in je stash.
idd, de shared stash zal dit voor een groot gedeelte goed maken, je kan veel makkelijker mulen.
Maar zoals bij D2 zal ik waarschijnlijk in D3 ook 2 accounts kopen, zodat ik in me eigen game kan gaan staan met loot-rechten mocht ik dood gaan. (en gebrek aan online vrienden)

Ik speel zowiezo niet met vreemden... solo of met de oude Diablo 1 gang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
3xNix schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:57:
[...]

idd, de shared stash zal dit voor een groot gedeelte goed maken, je kan veel makkelijker mulen.
Maar zoals bij D2 zal ik waarschijnlijk in D3 ook 2 accounts kopen, zodat ik in me eigen game kan gaan staan met loot-rechten mocht ik dood gaan. (en gebrek aan online vrienden)

Ik speel zowiezo niet met vreemden... solo of met de oude Diablo 1 gang...
Loot rechten hebben op je corpse, maar dan moet die andere character wel daar kunnen komen en zelf ook niet dood gaan :D

Ik maakte wel vaak een game met een extra character erbij in om de moeilijkheidsgraad en XP te boosten, maar dat waren vaak gewoon level 1 mannetjes.

Voor die loot rechten op HC moet het op zn minst ook een redelijk hoog gelevelde build zijn, en maak je het ook onnodig moeilijk voor je main character.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Bulls schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:08:
[...]

Loot rechten hebben op je corpse, maar dan moet die andere character wel daar kunnen komen en zelf ook niet dood gaan :D

Ik maakte wel vaak een game met een extra character erbij in om de moeilijkheidsgraad en XP te boosten, maar dat waren vaak gewoon level 1 mannetjes.

Voor die loot rechten op HC moet het op zn minst ook een redelijk hoog gelevelde build zijn, en maak je het ook onnodig moeilijk voor je main character.
Je had natuurlijk ook een betere kans op items die je ook daadwerkelijk kon gebruiken....
Main was altijd Barb met Ama of Sorc "booster"
Eerst met barb Andy neer, nieuwe game dan met "booster" (keuze lag dan aan de loot die ik met barb kreeg)

En zo deed ik elke act of tot een bepaald punt, als het lastig werd voor de barb in A2 met veel phys immune dan pakte ik me booster en deed dat stuk eerst met hem.
Of in A4, pakte ik in Sanct me booster en bosses maakte ik af met me barb. (stond booster gewoon in een hoekje met een portal)

En als je dood gaat is het altijd op een punt waar de ander ook kan komen want je vecht je een weg er naar toe.

Zeker nu met crafts heb je al zeer goeie gear beschikbaar op elk moment, dus dat zal wel mee vallen

[ Voor 4% gewijzigd door 3xNix op 18-01-2012 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Ja ik zou gewoon alles wat je vind en wilt bewaren meteen stashen (ook salvage materials) zodat als je dood gaat zoveel mogelijk spul hebt om opnieuw te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 182205 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 17:56:
Valt me erg op dat het 'maar' 45 minuten duurt, oke, 40 minuten i.v.m. inactiviteit, om bij de SK te komen. Ik had zelf twee uur nodig om tegen level acht bij de SK te arriveren. De SK is niet vreselijk moeilijk. Toch zou ik verwachten dat de moeilijkheidsgraad per gejoinede speler zou toenemen. Meer spelers = makkelijker blijkt in dit geval. In een vier spelers game zul je misschien wel eind level 9 begin level 10 zijn,met een speelduur van 30 á 35 minuten als je de SK tegenkomt. :? Dan ben je denk ik halverwege act één. Meh, Twee uur voor één act. :F
Het is waarschijnlijk 1/3 van Act 1 dus dan zou je er iets van 2-3 uur nodig hebben als je er redelijk doorheen gaat. Zelfs al pak je vrijwel alles mee (chests, urns etc) dan heb ik niet meer dan een uurtje nodig voor de beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Ja die Skeleton King is meer een Blood Raven dacht ik, geen act boss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Bulls schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 16:24:
Eventboss dus, netzoals in Diablo 1 :) Al was diablo 1 sowieso epic met z'n Eventbosses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-06 15:55
Dakreal schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 16:25:
[...]
Eventboss dus, netzoals in Diablo 1 :) Al was diablo 1 sowieso epic met z'n Eventbosses!
Diablo I was gewoon epic full stop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Bulls schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 16:24:
Eamons' vrouw is Bloodraven mk2, de Skelly king is de nieuwe Countess.;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
djunicron schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 17:58:
[...]

Eamons' vrouw is Bloodraven mk2, de Skelly king is de nieuwe Countess.;-)
Nope.

Skeleton King is een mainquest related boss (zoals Andariel, Duriel), Bloodraven & Countess kon je volledig overslaan zonder vast te lopen in de main quest. Eamon's vrouw is een mainquest-related boss, want je kan alleen verder na haar te verslaan.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.