Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Nou ok maakt niet uit wie, wat of hoe, in elk geval is het zeker dat de skeleton king niet de main boss is van act 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-06 22:01
Bashiok: @Park_Spencer I don’t know what he was talking about. He drinks a lot of cough syrup. (jk it’ll be going up tomorrow)
Oftewel, de Jay Wilson update komt morgen! http://tinyurl.com/6mr7gcq

[ Voor 26% gewijzigd door Pedr0 op 18-01-2012 22:07 ]

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Pedr0 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 19:52:
[...]

Oftewel, de Jay Wilson update komt morgen! http://tinyurl.com/6mr7gcq
sign of the delay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
We're currently in the process of preparing the next beta patch for release and wanted to provide all beta testers with a heads-up that a character wipe will be included. Please note that, as with previous character wipes, this wipe will also affect gold, items, followers, and artisans.

We're hoping to release beta patch 10 before the weekend (potentially as soon as tomorrow evening), but we don't yet have a precise ETA. We'll provide more information as it becomes available, and patch notes will be posted once the patch is live.

Thanks for your continued feedback and testing!
En vandaag ook de update...ben benieuwd! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stranglem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-01-2023
Pedr0 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 07:07:
[...]

En vandaag ook de update...ben benieuwd! :+
Ik vraag me echt af hoe bijzonder dit gaat zijn aangezien hij dit helemaal aangekondigd heeft.
Ik vind het trouwens veel leuker om informatie te horen via een filmpje. Hij kan je echt goed je overtuigen dat zijn manier de beste is. Hij legt het echt goed uit. Dat zie ik alleen niet gebeuren. Kost te veel tijd natuurlijk. Ben benieuwd. Hoop toch op een releasedate. (heel kleine kans)

Leven en laten leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-06 08:01
Ik hoop dat er iets nieuws in de beta komt zoals een hc mode. Zou erg interessant zijn :p

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Stranglem schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 08:13:
[...]

Ik vraag me echt af hoe bijzonder dit gaat zijn aangezien hij dit helemaal aangekondigd heeft.
Ik vind het trouwens veel leuker om informatie te horen via een filmpje. Hij kan je echt goed je overtuigen dat zijn manier de beste is. Hij legt het echt goed uit. Dat zie ik alleen niet gebeuren. Kost te veel tijd natuurlijk. Ben benieuwd. Hoop toch op een releasedate. (heel kleine kans)
Er komt ook een filmpje als het goed is van Jay Wilson. We shall see.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrvk82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-11-2023
Pedr0 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 08:25:
[...]
Er komt ook een filmpje als het goed is van Jay Wilson. We shall see.... ;)
Een hardcore mode betwijfel ik in de beta. Ik hoop echter wel op het rune-systeem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson Claxon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09-2017
Je voelt de deceptie gewoon weer aankomen wat betreft dat nieuws :D. Terwijl we langzaam eind januari schrijven. Als je er goed over nadenkt... Nouja, laten we dat maar niet doen :')

Remember the compliments you receive, forget the insults; if you succeed in doing this, tell me how.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Jackson Claxon schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 09:49:
Je voelt de deceptie gewoon weer aankomen wat betreft dat nieuws :D. Terwijl we langzaam eind januari schrijven. Als je er goed over nadenkt... Nouja, laten we dat maar niet doen :')
Paranoide? :P Er is geen deceptie, er is alleen informatie. Deceptie betekend dat je misleid wordt, maar dat kan dus niet omdat we geen concrete data/informatie ontvangen hebben over een releasedate ;-)

Minder zwart kijken, meer uitkijken naar deze geweldige game :) Geduld is een schone zaak, en wat is 2 maanden nou op de ~ 8-10 jaar dat we al wachten.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• embee
  • Laatst online: 17-09-2024

embee

MTGA: Yue-Gung#67121

Deceptie kan ook in de betekenis van teleurstelling gebruikt worden. Dat is heel wel mogelijk, als je verwachtingen zou hebben. Verwachtingen heb ik niet... wel een interesse in hoe het met de ontwikkeling van Diablo III gaat :)

Constructed: Silver || Limited: Silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson Claxon
Waar ik op doel is inderdaad enige teleurstelling die mogelijk op zou kunnen treden bij mensen. Wat gewoon bijzonder blijft is dat het zo lang op zich laat wachten terwijl je het al tijden aankondigt als Blizzard. Er zijn natuurlijk maar weinig mensen die zo dicht op het nieuws zitten, het is dus maar een kleine groep die mogelijk het wachten een beetje zat is :).

Het blijft een spel maar ik snap de bedrijfsvoering niet van iets aankondigen en vervolgens jaren wachten met het spel zelfs. De eerste previews in 2008 of zo? En ja, ze kunnen het zich permitteren maar het blijft bijzonder in mijn optiek. Overigens verwacht ik zelf ook niet veel dus een echte teleurstelling zal het aan mijn adres niet worden.

Remember the compliments you receive, forget the insults; if you succeed in doing this, tell me how.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stranglem
Bashiok
@CDNSyntheSis We will absolutely not be announcing a release date tomorrow. Spread the word.
Nou ja. Dan zal het toch de final version van the rune system worden denk ik.

Leven en laten leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Wat een gedoe ook, zelfs een announcement ophypen...

Steek minder tijd in press statements en meer tijd in afmaken van het spel. En stop zo min mogelijk nieuwe complexe dingen erin die niet proven zijn (RMAH anyone?) En we waren allang aan het spelen geweest.

Een quote van Snoop Dog - Go Away, wat je vanuit Bashiok's perspectief kan lezen:

Now as time flies by I see the game gettin mo' reala
as I get mo' scrilla, can you dig it?
I always tend to come widdit
Gravy train on your brain, nigga come get it
I'm too young to retire, I'm havin fun wit it
See when you learn what to do with it, I'll be done with it
Come with it

[ Voor 85% gewijzigd door Bulls op 19-01-2012 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:15
zo, van de afgelopen 2 jaar spaarloon binnen gekregen dus meteen maar 2 collectors editions besteld. Zelfs mn vrouw begint nu al te zeuren... wanneer komt Diablo nou uit? :)

Patience woman!!

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Bulls schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 12:12:
Wat een gedoe ook, zelfs een announcement ophypen...

Steek minder tijd in press statements en meer tijd in afmaken van het spel. En stop zo min mogelijk nieuwe complexe dingen erin die niet proven zijn (RMAH anyone?) En we waren allang aan het spelen geweest.

Een quote van Snoop Dog - Go Away, wat je vanuit Bashiok's perspectief kan lezen:

Now as time flies by I see the game gettin mo' reala
as I get mo' scrilla, can you dig it?
I always tend to come widdit
Gravy train on your brain, nigga come get it
I'm too young to retire, I'm havin fun wit it
See when you learn what to do with it, I'll be done with it
Come with it
Dan zit je bij de verkeerde game studio, ik zou EA proberen als je graag wil dat features missen zodat je kunt spelen :) Valt me ook op dat bij elk bericht je er commentaar op heb -.-

Het enige wat er gehyped wordt, is dat mensen dat bij elke update er een release date komt, dit wordt dan onkracht door Blizzard en vervolgens is Blizzard aan het hypen?

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrvk82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-11-2023
JohnnyV76 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 12:14:
zo, van de afgelopen 2 jaar spaarloon binnen gekregen dus meteen maar 2 collectors editions besteld. Zelfs mn vrouw begint nu al te zeuren... wanneer komt Diablo nou uit? :)

Patience woman!!
Die wings die je char krijgt (inventory item?) bij de Collectors Edition is wel vet. Echter, het nadeel van dit bestellen: Niet gelijk spelen wanneer de servers up zijn.

Ik ga digitaal downloaden, kan meestal al een paar dagen voordat de servers live gaan. Daarmee kan je gelijk spelen op de dag dat het spel uit is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Dakreal schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 12:24:
[...]

Dan zit je bij de verkeerde game studio, ik zou EA proberen als je graag wil dat features missen zodat je kunt spelen :) Valt me ook op dat bij elk bericht je er commentaar op heb -.-

Het enige wat er gehyped wordt, is dat mensen dat bij elke update er een release date komt, dit wordt dan onkracht door Blizzard en vervolgens is Blizzard aan het hypen?
Ik heb niet ELKE post commentaar op de release of wat dan ook.

Maar over die hype, ja hun kondigen ruim van te voren aan dat ze "iets" gaan revealen wat ze vervolgens weer uitstellen, als dat geen hypen is dan mag ik Joost wezen.

Het begon al met die splash screens die langzaam van kleur veranderden en iets in duidelijk werd gemaakt, dat is gewoon puur hype op stoken. En dat blijven ze nog steeds doen, mensen aan het lijntje houden.

Maar ik zeg het al vaker, Diablo 3 heeft geen hype of reclame nodig, die verkoopt toch wel, ookal kopen alleen de D2 spelers hem is het al een kaskraker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stranglem
wrvk82 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 12:45:
[...]

Die wings die je char krijgt (inventory item?) bij de Collectors Edition is wel vet. Echter, het nadeel van dit bestellen: Niet gelijk spelen wanneer de servers up zijn.

Ik ga digitaal downloaden, kan meestal al een paar dagen voordat de servers live gaan. Daarmee kan je gelijk spelen op de dag dat het spel uit is!
Gewoon lekker bij een nachtrelease halen! Dan speel je net als jij wanneer hij uitkomt EN krijg je die musthave wings!! 8)

Leven en laten leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Stranglem schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 13:16:
[...]

Gewoon lekker bij een nachtrelease halen! Dan speel je net als jij wanneer hij uitkomt EN krijg je die musthave wings!! 8)
Juist...dat doe ik ook. Zodra er een datum bekend is informeren bij een lokale gameboer of ze een nachtrelease gaan doen. En daar haal je je CE ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Pedr0 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 13:23:
[...]

Juist...dat doe ik ook. Zodra er een datum bekend is informeren bij een lokale gameboer of ze een nachtrelease gaan doen. En daar haal je je CE ;)
Niet vergeten 1 achteruit laten leggen (mocht het nodig zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
Dakreal schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 09:55:
[...]
Geduld is een schone zaak, en wat is 2 maanden nou op de ~ 8-10 jaar dat we al wachten.
dat zij je ook 2 maanden geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:15
Pensmaster-B schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 13:44:
[...]

dat zij je ook 2 maanden geleden
En dat voegt wat toe aan dit toppic :+ ?

Misschein tijd om niet zo te zeuren en weer ontopic te gaan want anders wordt het toch een wellus nietus discussie waar niemand wat aan heeft

[ Voor 25% gewijzigd door hellfighter87 op 19-01-2012 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-05 23:03
hellfighter87 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 13:51:
[...]

Misschein tijd om niet zo te zeuren en weer ontopic te gaan want anders wordt het toch een wellus nietus discussie waar niemand wat aan heeft
Sluit me graag aan bij hellfighter87. Is Diablo3 lang in ontwikkeling? Ja. Duurt wachten lang? Ja. Ik zeg swa. Laten we ons niet zo aanstellen, we zijn toch geen kleuters. Daarnaast begin ik bij mn nieuwe werkgever per 1 februari, dus misschien dat ik daarom het uitstel niet zo erg vind :+ . Diablo is toxic...

Wat ik me af vraag aangezien we alweer bij patch 10 van de beta aan zijn beland, of ze de runes wel in beta gaan gooien? Iemand hier iets over opgevangen? Of zullen ze het bewaren voor release?

Vraag2. Iemand ervaring met bestellen van games bij mycom? Kan de collectors ed niet goedkoper vinden maar heb geen ervaring met software kopen bij Mycom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
hellfighter87 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 13:51:
[...]

Niks, maar ben een klein kind en kan niet meer wachten, wordt boos en sla dan met me rammelaar.

Ik houd me weer stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-06 14:38

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Pensmaster-B schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 14:21:
[...]

Niks, maar ben een klein kind en kan niet meer wachten, wordt boos en sla dan met me rammelaar.

Ik houd me weer stil.
Haha lol!

@Serotonin
Mycom is een prima winkel. Zit er eentje hier in Zwolle en ik denk dat ik gewoon hier een keertje langs ga wanneer de CE uit is. Of zullen de CE's echt snel uitverkocht zijn? Lijkt me stug...

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Trouwens als mensen niks te doen hebben, deze gast streamed D3 ongeveer 8 à 10u per dag tot aan de release!

http://nl.twitch.tv/starheroz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pedr0 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 14:29:
Trouwens als mensen niks te doen hebben, deze gast streamed D3 ongeveer 8 à 10u per dag tot aan de release!

Hij gaat maandenlang 8-10 uur per dag dezelfde beta spelen :? Damn, dan heb je echt geen leven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-06 14:38

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Bosmonster schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 14:34:
[...]

Hij gaat maandenlang 8-10 uur per dag dezelfde beta spelen :? Damn, dan heb je echt geen leven :+
Je hebt pas geen leven als je dat gaat zitten kijken.... :o

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Pedr0 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 14:29:

Hmm dan wordt je er op den duur ook kotsmisselijk van lijkt me, beetje speed runs doen en elke pixel weten van de beta.

Les 2 hoe maak je het spel saai voor jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-03-2022
Peertje schreef op maandag 16 januari 2012 @ 23:01:
[...]

HC was zo spannend :D Zeker met die verschrikkelijk instabiele internetconnecties van toen :P

Kwam dit screenshot nog tegen op m'n hd O+ Leuk detail zijn de Romeinse cijfers achter de namen ;)

[afbeelding]
Krijg nou tieten :) Die screenshot van jou daar sta ik op hahahaha (NLD1- Lucky) Ik had toen een guild gemaakt NLD1- en deden HC wedstrijdje tegen Ger1-Barb en Rus1- Barb.

Zie ook NLD-1 Smurf en Lijkje erop staan hahahaha die screenshot is echt wel van lang geleden pffffff

Trouwens Peertje wie ben jij op die screenshot? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Mistymo op 19-01-2012 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-06 20:46
Even gevraagd en vernomen dat de launch op het moment van schrijven op 1 april staat, bij een van Nederland grootste winkelketens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
yori1989 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 14:49:
Even gevraagd en vernomen dat de launch op het moment van schrijven op 1 april staat, bij een van Nederland grootste winkelketens
ik noteer het alvast in mijn agenda, 1 april release Diablo 3, check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:08
Als Jay die datum noemt moet het wel een grap zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
Goh nu ik weer die oude screenshot heb gezien (die van peertje paar posts terug) hoop ik dat D3 echt geweldig word.

Zoals in de begin dagen van D2 lijkt het mij weer leuk om met een aantal een soort guildje te maken bijv (NLD-naam).

Dus wie o wie heeft er zin om met mij onder een gezamelijke tag te spelen tegen de tijd dat D3 uitkomt. (elkaar lekker helpen / traden etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Feralio schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 14:53:
Als Jay die datum noemt moet het wel een grap zijn ;)
Ja beste grap in de geschiedenis, glashard volhouden dat de release op 1 April is en alle winkels informeren en merchandise uitgeven voor posters en cardbord stands etc. en nachtelijke launches gaan organiseren, en dan om 0:00 uur APRIL FOOLS! _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-06 08:04

heuveltje

KoelkastFilosoof

Bulls schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 15:02:
[...]

Ja beste grap in de geschiedenis, glashard volhouden dat de release op 1 April is en alle winkels informeren en merchandise uitgeven voor posters en cardbord stands etc. en nachtelijke launches gaan organiseren, en dan om 0:00 uur APRIL FOOLS! _O-
Dwarf fortress deed net het tegenovergestelde :
(na bijna een jaar sinds de vorige update) 3 weken van te voren melden dat er 1 april een nieuwe versie uitkomt
Niemand die het gelooft, flink wat gegrap over de aangekondigede features.
En toen stond er opeens toch 1 april een nieuwe versie online.............

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Time played op die streamende gast zn wizard: 544 uur... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Mistymo schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 15:01:
Goh nu ik weer die oude screenshot heb gezien (die van peertje paar posts terug) hoop ik dat D3 echt geweldig word.

Zoals in de begin dagen van D2 lijkt het mij weer leuk om met een aantal een soort guildje te maken bijv (NLD-naam).

Dus wie o wie heeft er zin om met mij onder een gezamelijke tag te spelen tegen de tijd dat D3 uitkomt. (elkaar lekker helpen / traden etc)
Dan wordt het toch wel GoT mag ik hopen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Pedr0 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 16:04:
[...]

Dakreal is van de partij uiteraard, ik speel ook met vrienden samen. Maar toevoegen aan vriendenlijst of een kanaal gebruiken vind ik best. Alhoewel ik verwacht een hoop bekende van 10 jaar geleden tegen te komen :) (los van tweakers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:15
wrvk82 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 12:45:
[...]

Ik ben wel iemand die het geduld heeft nog een dagje te wachten dus dat moet goed komen. Lang geleden hebben we veel fun gehad om samen diablo 2 door te spelen en ik heb er alle vertrouwen in dat we net zoveel fun gaan beleven in diablo 3. Met 3 kinderen zit een nachtrelease er toch niet in en zijn onze speeluren toch vnml tot de avonduren beperkt.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
Pedr0 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 16:04:
[...]

[GoT]Misty
[GoT]Dakreal
[GoT]Pedr0

Klinkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackreign
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-02-2024
-Takralus "We're hoping to release beta patch 10 before the weekend (potentially as soon as tomorrow evening), but we don't yet have a precise ETA. We'll provide more information as it becomes available, and patch notes will be posted once the patch is live." 2 hours ago

edit: Zelfde bericht nu ook op het EU forum dus. Maar wel 14 uur later.

[ Voor 12% gewijzigd door Blackreign op 19-01-2012 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyranys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-02-2024
Ok... dat zijn dus wel gigantische veranderingen. En dan hebben ze het nog niet eens over de skill/rune system gehad. Diablo 3 komt er nog niet meteen aan, gok ik zo! :-S...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Salvaging verplaatst naar Blacksmith (Artisian). Kan het wel begrijpen maar toch jammer denk ik....
Nu moet je vaker op-en-neer naar town etc.

Afbeeldingslocatie: http://eu.media4.battle.net/cms/gallery/U5QI0MIX6YEJ1326924527782.jpg

TownPortal vindt ik een goeie keus...alleen past het icoontje nog niet goed. Daar moeten ze nog iets mee doen imo. Daarnaast vindt ik dat button 5 (health potions) gewoon naast button 4 moet blijven!

Afbeeldingslocatie: http://eu.media3.battle.net/cms/gallery/F03CK3K00P941326904150650.JPG

Afbeeldingslocatie: http://eu.media4.battle.net/cms/gallery/Q4T5TBZS52JX1326893064214.jpg

Ik hoop niet dat dit aanpassingen zijn die stiekem het e.e.a. te maken hebben met de console versie!!
En een release....mmmm, ik verwacht hem echt niet meer in Q1. Waarom? Omdat er niks wordt gezegd over de runestones etc.

[ Voor 92% gewijzigd door Pedr0 op 19-01-2012 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Pfft deze opmerking staat lijn tegenover het verkooppraatje die ze eerder maakten:
It’s a good idea to break up combat so that players have a moment to evaluate their gear and crafting options before venturing back out.
Terwijl ze eerder wisten te vertellen dat terug gaan naar town een onnodige onderbreking was als je in diezelfde tijd gewoon monsters kan killen en loot kan vinden...

Je kan alles ook wel goed of slecht praten hoe je het maar verwoord en wat voor mening je hebt.

Ik vond de salvage cube en cauldron juist een hele goede uitvinding, nu ben je niet zo geneigd meer om alles op te pakken om te verkopen of te salvagen omdat het weer zoveel tijd gaat kosten je en exp gaat missen als je er tussen uit bent in team.

Maar om mijn vorige opmerking ten uitvoer te brengen, door het verwijderen van deze 2 features worden salvage materials en gold wel minder snel vergaard waardoor het min of meer een gold sink is geworden, omdat niet iedereen nu alles gaat oppakken om te verkopen/salvagen.

Al deze wijzigingen maken het in elk geval niet op dat we dicht bij een release zijn, als ze complete mechanics gaan lopen veranderen dan moet dat uiteraard weer uitgebreid op zn Blizzards getest worden (lees minimaal 6 maand) voordat het goed bevonden wordt.

En kleine veranderingen zoals de townportal en cauldron dingen kunnen netzogoed in een patch veranderd worden.

Ik vind dat ze een beetje doorslaan met hun perfectie, je kan het ook te precies willen. En dat is net als met een maaltijd, als je een bepaalde smaak niet weten te behalen kun je de smaak dood gooien door teveel andere dingen erin te doen om iets anders weer op te heffen. Oh te zuur meer suiker, nu is het te flauw meer zout, ook kan nog wat pittigs in, en nu is het weer te scherp, meer water erbij, ooh te flauw, en ga zo maar door, totdat het nergens meer naar smaakt.

[ Voor 29% gewijzigd door Bulls op 19-01-2012 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230001

Ik ben er niet blij mee dat de white items niet meer te salvagen zijn. Je bent straks meer bezig met op en neer gaan naar town dan met mobs meppen want ze vullen wel je bags. Tenzij je ze laat liggen maar je zult toch je gold nodig hebben.
En als ik de rest van de veranderingen zie wordt er erg veel aangepakt, benieuwd hoelang ze blijven wijzigen. De Mystic werd eerst uitgekleed wat taken betreft en wordt nu vervolgens compleet verwijderd maar komt mogelijk in de toekomst weer terug. Tja, wat wil je dan?

Ik ben het met Bulls eens, ze slaan door in hun perfectie.

Edit: Je hoeft niet op en neer naar town lees ik net in een andere blue post. Volgens Bashiok hebben white items zo weinig waarde dat ze het niet waard zijn om je bagspace mee te vullen. Kun je dus net zo goed uit de game halen als ze voor crafting ook al geen waarde meer hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 230001 op 19-01-2012 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
Ik lees de changes denk 'whoa das aardig wat' maar daarna hecht ik er ook niet meer veel waarde aan, wie zegt dat dit over een maand nog zo is? kan zo weer veranderd worden.

In het laatste stuk:

We’re also working on a number of other large systems changes -- specifically with the skill and rune systems. We're not quite ready to share what those are just yet, but we look forward to being able to do so in the near future.

dan denk ik weer , man man man man als men hier nog steeds geen duidelijke visie op heeft wanneer dan wel

mijn eigen enthousiasme voor de game begint wel minder te worden
je krijgt om de zoveel tijd weer info het lijkt of je steeds dichter bij je cadeau van release komt, en dan o wait no we change some core mechanics

ja whatever ik zie wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230001

Pensmaster-B schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 21:21:
Ik lees de changes denk 'whoa das aardig wat' maar daarna hecht ik er ook niet meer veel waarde aan, wie zegt dat dit over een maand nog zo is? kan zo weer veranderd worden.

In het laatste stuk:

We’re also working on a number of other large systems changes -- specifically with the skill and rune systems. We're not quite ready to share what those are just yet, but we look forward to being able to do so in the near future.

dan denk ik weer , man man man man als men hier nog steeds geen duidelijke visie op heeft wanneer dan wel

mijn eigen enthousiasme voor de game begint wel minder te worden
je krijgt om de zoveel tijd weer info het lijkt of je steeds dichter bij je cadeau van release komt, en dan o wait no we change some core mechanics

ja whatever ik zie wel
Mijn enthousiasme komt vanzelf wel weer terug. Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar die andere grote veranderingen waar ze nu mee weer/nog steeds bezig zijn en vooral wanneer ze zelf eens tevreden zijn.
En die runestones zijn blijkbaar een veroorzaker van stevige hoofdpijn omdat ze daar nog steeds mee bezig zijn.

Iemand met programmeer ervaring die kan uitleggen wat een reden kan zijn dat die runestones zo lang duren? Ik zou met mijn simpele PC achtergrond denken dat het een kwestie is van "bij die steen toon je die visuals en doe je zoveel damage" maar schijnbaar ligt het veel ingewikkelder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Dan denk ik zo, waarom meld je dan dingen die nog niet final zijn? Steeds maar dingen aankondigen en zicht geven op de progress en later alles weer veranderen en annuleren.

Ik houd niet van loze beloften, net als dat Stalker eigenlijk coop zou hebben gehad, maar was later ook weer wegbezuinigd of kon niet gerealiseerd worden.

Ze hebben aan Diablo 3 nu al zoveel dingen veranderd dat het 2 compleet verschillende games hadden kunnen zijn.
Anoniem: 230001 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 21:43:
[...]

Iemand met programmeer ervaring die kan uitleggen wat een reden kan zijn dat die runestones zo lang duren? Ik zou met mijn simpele PC achtergrond denken dat het een kwestie is van "bij die steen toon je die visuals en doe je zoveel damage" maar schijnbaar ligt het veel ingewikkelder.
Ik heb geen programmeerervaring, maar ik denk dat het meer aan de balancing ligt. Elke skill heeft nu namelijk zoveel verschillende uitwerkingen dat het er inplaats van 200 1500 skills zijn (uit de lucht gegrepen getallen)

[ Voor 41% gewijzigd door Bulls op 19-01-2012 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je ziet wat een enkelr runestone voor unieke effecten heeft snap je dat het weinig met programmeren te maken heeft... Overvliegende draken enzo.. En dat een paar honderd keer bedenken, ontwerpen, uitvoeren en testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-06 23:02
Nou enige hoop op een maart/april release is nu dus ook vergaan. Sommige dingen vind ik wel prima (Mystic weg, Town Portal, stats), maar ik vind het raar dat ze de Nephalem Cube/Cauldron of Jordan weg hebben gehaald terwijl ze er zelf zo op zaten te hameren dat het de speelsnelheid verbeterde. Nu moet je dus alsnog terug naar town..

Vind het zelf prima, maar blijkt maar weer dat het spel gewoon nog in conceptfase is...

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• embee
  • Laatst online: 17-09-2024

embee

MTGA: Yue-Gung#67121

Ach, laat ik ook eens een beetje speculeren, dan. Ik denk niet dat deze game in de conceptfase zit.

Ik denk dat het verhaal al vast ligt, de muziek zou best wel eens klaar kunnen zijn, grote kans dat alle monsters en bosses ook al uitgewerkt zijn, op balancing tweaks na, maar ik denk dat voor balancing tweaks geen coding meer nodig zal zijn, enkel slim met wat waarden in een spreadsheet spelen. Alle dialoog tekst en audio zou ook al gedaan kunnen zijn.

Map generation heb ik ook niets over gehoord, dus neem ik aan dat ze daar ook tevreden mee zijn en dat lijkt me toch een heel belangrijk deel van dit spel, het systeem dat random maps genereert en ze er toch zo goed uit laat zien. En dan alle niet random dingen, event scripts en dergelijke, zou ook al heel goed klaar kunnen zijn en niet meer onderhevig aan verandering.

En aangezien ik nog nooit aan het maken van een spel heb meegewerkt, zijn er vast ook heel veel dingen waar ik niet aan denk.

Op zich vind ik van de dingen die ze nog wel overhoop gooien dat het eigenlijk wel heel slim is om dat aan het eind te doen, wanneer veel feedback kunt krijgen van beta testers (intern en extern). De systemen waar ze nog mee bezig gaan hebben volgens mij voornamelijk te maken met de speler en zijn interactie met de spelwereld. Dat is voor de spelers het belangrijkste. Als je een goede game geweldig wilt maken, lijkt me dat juist het gebied waar je de dingen perfect moet doen.

En ik vind het ook wel knap dat ze durven terugkomen op hun eerdere beslissingen, dat bepaalde elementen waar ze van overtuigd waren toch niet werken zoals verwacht en dat deze dan ook veranderd of vervangen worden, in plaats van door modderen en proberen het toch te laten werken zoals ze in den beginne bedacht hadden. In mijn ervaring is het voor de meeste mensen best moeilijk om te onderkennen dat ze iets fout hadden. Te meer als er al heel veel moeite in die vergissing is gestoken.

Natuurlijk ben ik ook ondgeduldig, maar ik vind deze queeste voor de perfecte game ook wel heel interessant. Ik ben benieuwd of het werkt, want je ziet het niet zo vaak dat een game developer zo veel tijd om dat te realiseren. Dat het mis kan gaan hebben we al gezien met Duke Nukem, maar toch heb ik hier een beter gevoel bij.

Constructed: Silver || Limited: Silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morm
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-06 22:10
Tegen de tijd dat dit spel uitkomt, heb je ook niets meer aan die 4 maanden WoW speeltijd die je krijgt bij een CE als je daarnaast ook de Annual Pass voor WoW hebt genomen.

Annual Pass is al voorbij als de game uitkomt....op deze manier. En zo blijven ze maar doorgaan... telkens alles over een compleet andere boeg blijven gooien. Over enkele weken komen ze met: "Die teleport to town is het ook niet helemaal, de eerdere cube en cauldron waren toch beter is na testen gebleken."

En dan beginnen we weer van voor af aan. Om het Rune-systeem nog maar niet te noemen. Ik zeg geen release voor eind 2012

Al met al is mijn interesse flink afgenomen met dit soort zaken.

[ Voor 5% gewijzigd door morm op 20-01-2012 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:09

skoozie

SCSI

Townportal terug ala D2, Stats meer ala D2, Mystic weg, in town je spullen aanpassen ala D2. Identify ala D2 (maar nu mag je het zelf doen)
Misschien vonden ze D3 teveel afwijken van D2 en waren ze bang dat de userbase dat niet zou bevallen? Was het begin van de demo hoe ze alles eens wilde bekijken als ze alle vrijheid hadden en bouwen het nu om richting het vertrouwde stramien....

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 05:41

TrailBlazer

Karnemelk FTW

De userbase van D2 is al bijna overleden al diablo 3 ooit uitkomt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackreign
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-02-2024
Met het oude stat systeem had elke classe behoefte aan ongeveer dezelfde gear. Nu zijn er dus veel meer verschillende items heel goed, maar dan slechts voor een bepaalde class. Dus hiermee breiden ze het spel uit kwa item diversificatie.

Zoals ze herhaaldelijk aangeven, de software changes benodigd hiervoor zijn allemaal al geïmplementeerd. Waar ze nog mee bezig zijn is het skill/rune systeem. Daar hebben ze dus waarschijnlijk al lang ideëen van, en zijn bezig met de ontwikkel en/of interne test fase. Tevens zijn ze op andere terreinen aan het bijpoetsen (difficulties / legendary en set items) net zo lang totdat ze het gevoel hebben een waardig opvolger van het zo alom geprezen Diablo 2 neer te hebben gezet.

Als je de post van Dontinquire leest waar ik eerder naar refereerde, begrijp je beter waarom Blizzard bepaalde keuzes gemaakt heeft. Ik ben benieuwd hoe verslavend Diablo 3 wordt. Want op Diablo 2 ben ik na al die jaren nog steeds niet uitgekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stranglem
Blackreign schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:17:
Met het oude stat systeem had elke classe behoefte aan ongeveer dezelfde gear. Nu zijn er dus veel meer verschillende items heel goed, maar dan slechts voor een bepaalde class. Dus hiermee breiden ze het spel uit kwa item diversificatie.

Zoals ze herhaaldelijk aangeven, de software changes benodigd hiervoor zijn allemaal al geïmplementeerd. Waar ze nog mee bezig zijn is het skill/rune systeem. Daar hebben ze dus waarschijnlijk al lang ideëen van, en zijn bezig met de ontwikkel en/of interne test fase. Tevens zijn ze op andere terreinen aan het bijpoetsen (difficulties / legendary en set items) net zo lang totdat ze het gevoel hebben een waardig opvolger van het zo alom geprezen Diablo 2 neer te hebben gezet.

Als je de post van Dontinquire leest waar ik eerder naar refereerde, begrijp je beter waarom Blizzard bepaalde keuzes gemaakt heeft. Ik ben benieuwd hoe verslavend Diablo 3 wordt. Want op Diablo 2 ben ik na al die jaren nog steeds niet uitgekeken.
Jammer genoeg hebben ze de afgelopen tijd niet veel de mogelijkheid gehad om aan rune/skill system te werken omdat ze met al deze veranderingen bezig zijn geweest. Nu pas, nu alles af en geïmplementeerd is, kunnen ze weer verder werken aan het rune/skill system, maar dan moeten ze wel knopen doorhakken en niet eindeloos blijven veranderen van system mechanics.

Ik denk trouwens dat wat Mike Morheim zei over early 2012 niet echt gebaseerd is op nauwe ontwikkelingen, maar meer op het feit dat ze intern gezegd hebben dat ze eind 2011 niet meer gaan halen, DUS zal het wel begin 2012 worden. Maar waarschijnlijk heeft Jay dat helemaal niet gezegd tegen hem en heeft hij zijn eigen conclusies getrokken waardoor... (hou op met speculeren plz::P)

Leven en laten leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Ja dat verslaafdheidsfactor vraag ik me ook af, ik ben tegenwoordig heel snel uitgekeken op spellen, vroeger kon ik dagen lang Battlefield doen, nu niet eens een uur of 2, Skyrim ben ik na 1 echte playthrough ook al op uitgekeken en de 2e playthrough met een andere build boeit totaal niet.

Misschien is het afwezigheid van echte storyline in D2 wel zo'n goed concept, kan het ook niet vervelen gaan.
En daarbij heb ik met D3 mijn twijfels, want na een paar beta filmpjes gezien te hebben begint dat verhaal van Leah over haar moeder ook al weer de keel uit te hangen. Zulke dingen zijn met herhaling gewoon vervelend. Dat had je ook gehad als je in D2 de tussenfilmpjes niet kon overslaan, al blijven ze nog steeds erg vet.

Ik vind in elk geval dat ze moeten opschieten, want de lol is er wel zo'n beetje af nu. Ze hebben de game gewoon 2 jaar te vroeg aangekondigd.
Stranglem schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:56:

Ik denk trouwens dat wat Mike Morheim zei over early 2012 niet echt gebaseerd is op nauwe ontwikkelingen, maar meer op het feit dat ze intern gezegd hebben dat ze eind 2011 niet meer gaan halen, DUS zal het wel begin 2012 worden. Maar waarschijnlijk heeft Jay dat helemaal niet gezegd tegen hem en heeft hij zijn eigen conclusies getrokken waardoor... (hou op met speculeren plz::P)
Je bent nu zelf ook aan het speculeren O-)

[ Voor 24% gewijzigd door Bulls op 20-01-2012 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Geduld is een schone zaak, helaas niet weggelegt voor 90% van de schrijvers in dit topic.. jammer...

Ik heb de nieuwe dingen gelezen en ik vind ze aanpassingen een stuk beter, even terug naar town om even alles evalueren. niets mis mee. Tevens vind ik het Identify systeem zo een stuk beter. Scheelt gewoon overhead wat eigenlijk al overbodig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stranglem schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:56:
[...]

Er destijds letterlijk gezegd dat ze "een paar maanden" extra nodig hadden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-06 11:08

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ik vind het juist niet zo'n beste verandering... Terug naar town wil je toch wel om b.v. je Stash te vullen en dingen te craften van de zooi die je eerder uit elkaar hebt geplukt.

Nu stellen ze wel dat Salvagen er nog is, maar hoe zit dat met verkopen!? De Cauldron lijkt nog geen vervanger te hebben. Zo zonde dat ze juist eigenlijk deze innovatieve dingen eruit gooien. Een natuurlijke onderbreking is prima, maar het uren in town kunnen rondhangen doet wel af aan de "de wereld is aan het vergaan" concept van het verhaal. Niet de hele tijd moeten town portallen is juist prettig. Alternatief hadden ze best een charges systeem kunnen gebruiken om in het veld een beperkt aantal items te slopen.

Straks krijgen we te horen dat ze ook het modulaire amulet eruit gaan gooien. Voor de Mystic is het commentaar eigenlijk ook "ja, geen tijd meer om iets fatsoenlijks te maken". Sorry!? Jullie hebben alle tijd dacht ik zo? En al jaaaaren gehad, het artwork voor meerdere level is al af, maar nu komen jullie erachter dat er geen toepassing is? Ik krijg bijna het idee dat er iets mis is met de coördinatie bij Blizzard.

Nu ze zo uit gesteld hebben zou je verwachten dat ze iets perfects uit brengen, laten we hopen dat ze deze lijn van "jullie hebben ons opgehaast" niet doorzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Die talisman is al een jaar eruit dacht ik, en verkopen kun je nog steeds bij de vendors. Aangezien je witte items niet meer kan salvagen, hoef je ze ook niet meer op te pakken, want als je die wilt verkopen bij de vendor ben je uren bezig met portallen.

Ik vind deze veranderingen best, als ze je inventory maar groter maken, want in D2 was het echt een hel om nog een beetje loot mee te nemen om te verkopen.

Met de nephalim cube en de cauldron was het juist zo dat je alles kon verkopen en salvagen wat je vind, en de echte dingen die je wilt bewaren houd je bij je. Dan kun je echt heel lang door totdat je alles gaat dumpen in de stash. Dat idee leek me juist zo prachtig.

Ze kunnen nu het AH vanuit "the field" ook wel weg halen en een auctioneer in town plaatsen, of alleen vanuit de stash mogelijk maken, want waarom zou je nu nog out of town iets willen verkopen of kopen (en dan krijg je de items zomaar uit je kont gespawned ofzo?) dit vraagt ook weer om een mailbox.

En we zijn bijna bij Diablo WoW...

Ik voel me blij gemaakt met een dood vogeltje ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson Claxon
Dakreal schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:28:
Geduld is een schone zaak, helaas niet weggelegt voor 90% van de schrijvers in dit topic.. jammer...
Geduld is hier het probleem niet maar hoe meer ik er over nadenk hoe minder ik het begrijp. Als je in zo'n groot bedrijf bent in een dergelijke markt dan maak je er toch een mooie bende van als Blizzard :D. Bottomline blijft het een spel en boeit het natuurlijk geen hond wanneer de release is, het moet tof zijn. Alleen dat ze richting die release zulke vage acties uithalen is opmerkelijk. Ben zelf meer van netjes je mond houden en ineens releasen die hap of als je bijna zo ver bent info verspreiden. Nu sprayen ze met info en roepen ze "soon", daar komt een normaal bedrijf gewoon niet mee weg.

Vooral verbazing hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad vooral verbazing hier!
Sommigen zullen wel weten dat ik redelijk wat engelengeduld bezit maar ik begin ook enigszins onrustig te worden. Niet omdat het zo lang duurt maar omdat ze, zoals bulls en kohaku al zeiden, alles nu wel echt TE perfect willen hebben. Heb het perfectionisme van Blizzard altijd bewonderd maar ze slaan mijn inziens te ver door.

Voornamelijk de verandering in de Cauldron en Salvagen etc. Ze beweerden 2 jaar lang de onnodige onderbrekingen slopend te vinden het teveel afleiden van de spelen. Nu doen ze het tegenovergestelde... De keuzes zijn totaal wel te begrijpen en maar het systeem van salvagen on de spot werkte echt onwijs lekker en ik stond volledig achter hun besluit destijds nu zijn zij het andere kamp gewoon weer gejoined.

De mystic had inderdaad weinig toegevoegde waarde en haar taken kunnen wel goed onder gebracht worden bij andre artisans, de jeweler kan gems upgraden etc wel overnemen en de blacksmith lijkt mij logiach dat hij aocketa kan maken in equipment. Het renamen van de stone of recall naar town portal vind ook een logische atap en past toch gewoon al in de Diablo wereld. Het kunnen identifien van items zonder sctolls zie ik ook wel zitten.

Het veranderen van de stats voelt enigszins hetzelfde aan als het niet meer kunnen salvagen on de spot maar de keuze is duidelijk. Het voelt wel enigszins onwennig omdat je met Attack, Precision, Defense, Vitality nog een gevoel had dat je keuze had ( ook al koos je hetzelfde) maar het onderscheid is nu duidelijker.

Ik vind de veranderingen dus over het algemeen niet slecht maar ze moeten eens leren tevreden zijn met goede mechanics.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Jackson Claxon schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 13:30:
[...]

Geduld is hier het probleem niet maar hoe meer ik er over nadenk hoe minder ik het begrijp. Als je in zo'n groot bedrijf bent in een dergelijke markt dan maak je er toch een mooie bende van als Blizzard :D. Bottomline blijft het een spel en boeit het natuurlijk geen hond wanneer de release is, het moet tof zijn. Alleen dat ze richting die release zulke vage acties uithalen is opmerkelijk. Ben zelf meer van netjes je mond houden en ineens releasen die hap of als je bijna zo ver bent info verspreiden. Nu sprayen ze met info en roepen ze "soon", daar komt een normaal bedrijf gewoon niet mee weg.

Vooral verbazing hier.
Ik denk dat we dit denkwerk ook aan Blizzard moeten overlaten, laten we het hier vooral over de wijzigingen hebben en niet over de release date. 1, we weten het niet, en 2.. het is zo nutteloos want het spel komt er toch niet eerder door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-06 14:45

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

Recente bluepost:
It's weird because this is exactly how we develop every single game. You have to go all in with a system. You have to believe in it and sell it and make it absolutely certain it's the best it can be... until you figure out it's not and throw it away and go with the new better solution you just realized was better. You don't half !@# something or noodle around testing possible theories, you find the best solution you can and you go after it full force, because that's really the only way you can successfully test it and see if the electric fence has any weaknesses.

That's the iterative game design we embrace. It's what we do. I think the issue is that Diablo III is really the first game, in my opinion, where the window into the design process has been open all the way from the beginning* (and boy oh boy has it been open for a long time). We didn't have BlizzCon during the development of Diablo II, Warcraft III, or even World of Warcraft. We didn't have websites that supported big in depth articles, we didn't have billions of people on the internet, we didn't have twitter and Facebook and live Q&A chats and all this stuff we have now that offers unparalleled access into the play by play development of a game. For us we enjoy being able to share that stuff. You all get to follow along in the process of us creating our games! We think that's awesome. But it has some pretty big cons in that sometimes it's hard to understand why we work the way we do. I'm not going to ask you to "Trust in Blizzard" or some other far fetched motto, but I do want to impress that this isn't different than the development of any of our other games.
Ze zijn gewoon iteratief bezig, alleen zien we meer van het proces dan we gewend zijn.
Ze doen niet ineens het tegenovergestelde van wat ze eerst wilden met het verwijderen van de cube en cauldron, ze hebben alleen met playtesten ontdekt dat ze te ver doorgeschoten waren met niet terug naar town hoeven, en dat draaien ze nu slechts een klein beetje terug, zie deze bluepost:
After a lot of playing at high levels we realized returning to town and breaking up the action is actually good. There are some more designery reasons that reinforce all of this, but the bottom line is that the action is very important, and being actively engaged in the action. Being able to be out and killing for hours and hours straight was negating the fun elements. Just like a story arc has highs and lows, a game needs to promote those ups and downs through its mechanics.

As far as harming co-op, there's really no difference now. Before you'd say "WAIT UP" and everyone would have to stop while you examined each item and decided to sell, salvage, or keep it. In the best case scenario everyone would agree to stop and do this at the same time. It's no different than everyone agreeing to head back to town, and in fact it provides a more prominent, not to mention safe, pause point where everyone can take care of a few quick tasks, and then head back out.

Say your friend's inventory is full, but yours isn't, well you both decide to TP and while he's going through his bag you have time to craft a few things, or alt+tab free of fear to read reddit or something. Whatever. It's not different to the co-op game because you had to stop before, and the benefits to being in town now are actually pretty substantial.
Het valt allemaal wel mee, alleen is het wel langer wachten. Ik stel mijn verwachtingen voor een release bij van Q1 naar Q2.

Long time lurker begint maar eens met posten, hoi :)

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Op zich heb ik ook wel respect voor hun dat ze ongeacht al dat geklaag en negatieve comments gewoon hun eigen beslissingen blijven maken. Ik heb genoeg games verpest zien worden omdat ze aan de zin van de community hebben toegegeven. Met alles is altijd wel iemand blij en een andere boos, je kan niet iedereen hun zin geven.

Als ik hun verklaring lees, heb ik er wel meer begrip voor. Ze kunnen beter zulke verklaringen meteen melden bij de veranderingen, want dan kunnen ze het beter verkopen en voorkomt een hoop frustratie en geklaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-06 13:15
Alhoewel, geen ongebruikelijk design proces voor Blizzard, vind ik het verloop van het ontwikkelproces toch opvallend voor Diablo 3. Ik moet zeggen dat ik nooit helemaal overtuigd ben van Jay Wilson als Lead Designer. De man heeft in het verleden nou niet echt aan veel toppers meegewerkt, en qua presentatie kan je hem ook niet echt een topper noemen.

D3 werd aangekondigd als een simpele hack&slash game. Weinig vernieuwing tegen over D2 en met een klein team ontwikkeld. More or less, fanservice. Die essentie is er inmiddels helemaal uitgeslopen. Ze hebben het spel, daarnaast enorm versimpeld, door stats er uit gooien en geen skilltree te maken. Daarnaast met het al ontwikkelde framework battle.net zou dit toch tot een acceptabele ontwikkeltijd moeten maken, maar inmiddels zijn we al 5 jaar verder.

Dan is er nog het geval met de beta. Er zou een korte beta komen, waar relatief veel bugs in zaten en dan een release kort daarna. Inmiddels loopt de beta al 4 maanden en ik zie er zo nog geen eind aan komen, met de wijzigingen die nu aan de game zijn aangebracht. Dit alles laat me een beetje met het gevoel zitten van ik weet het niet hoor... Het lijkt net alsof het concept van de game steeds lijkt te veranderen (klein fanservice product>moneycow>klein fanservice product.)

Daarnaast is het vreemd dat systemen, waar toch al niet te positief werd aangekeken door de community, maar er door werden gedrukt, nu op eens veranderd worden naar weer een andere richting. Er zijn enorme verwachtingingen inmiddels, maar de game lijkt zo niet verder richting een uiteindelijk product te komen. Er zit geen duidelijke lijn in het designproces, het lijkt wel of we de ene keer dichter bij release komen en dan men toch niet tevreden is, en dat terwijl Diablo 3 toch een relatief simpel ontwerp heeft. Gevalletje SC:Ghost lijkt het bijna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182205

Vanavond (Amerikaanse tijd) wordt beta 10 released. Iemand enig idee hoelaat dat ongeveer kan zijn in Nederland? Ik ben een van de weinigen die de veranderingen kan bekijken (zes dagen een account geleend via D2JSP) op een letterlijk char wiped account: dus alles overnieuw doen. Mijn bevindingen zal ik dan ook hier posten. Ik heb er ongeveer acht uur speeltijd op zitten met drie verschillende karakters (WD: Hex is een leuke spell i.c.m. Frog, Barbarian: véél klikken 8)7 ), toch bevalt de Demon Hunter mij tot nu toe het meest.

Ben benieuwd naar de nieuwe beta release.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 182205 op 20-01-2012 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Straks komt er weer een melding, Skillrunes krijgen wel niet goed, we gaan het helemaal omgooien en je krijgt weer een skilltree. Elke skill heeft een sublevel keuze om het effect en uitwerking te veranderen. om de 3 levels krijg je een skillpoint en per level 2 subskillpoints. Zo kun je in totaal 20 verschillende skills hebben en heb je redelijk wat points om te spenderen aan de subskills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Darf schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:43:
D3 werd aangekondigd als een simpele hack&slash game. Weinig vernieuwing tegen over D2 en met een klein team ontwikkeld. More or less, fanservice. Die essentie is er inmiddels helemaal uitgeslopen. Ze hebben het spel, daarnaast enorm versimpeld, door stats er uit gooien en geen skilltree te maken. Daarnaast met het al ontwikkelde framework battle.net zou dit toch tot een acceptabele ontwikkeltijd moeten maken, maar inmiddels zijn we al 5 jaar verder.
Ben ik het niet mee eens, in eerste instantie dacht ik ook 'he bah, ik wil kunnen min-maxen, char twinken en de mensen die er veel tijd in stoppen mogen best elitaire builds hebben'. Echter nadat je erover nadenkt dan zie je wel in waarom ze sommige features hebben verandert of eruit hebben gehaald. Diablo 3 heeft juist ook veel meer mogelijkheden maar haalt veel van de onnodige poes pas eruit waar wij in Diablo 2 zo verknocht zijn geraakt. Juist omdat je dat zo was zie je niet in dat je het gaat waarderen als je dat niet meer zelf hoeft te doen en dit geeft je meer tijd om aan andere leuke dingen in de game te besteden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-06 13:15
psychoclown schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 16:01:
[...]

Ben ik het niet mee eens, in eerste instantie dacht ik ook 'he bah, ik wil kunnen min-maxen, char twinken en de mensen die er veel tijd in stoppen mogen best elitaire builds hebben'. Echter nadat je erover nadenkt dan zie je wel in waarom ze sommige features hebben verandert of eruit hebben gehaald. Diablo 3 heeft juist ook veel meer mogelijkheden maar haalt veel van de onnodige poes pas eruit waar wij in Diablo 2 zo verknocht zijn geraakt. Juist omdat je dat zo was zie je niet in dat je het gaat waarderen als je dat niet meer zelf hoeft te doen en dit geeft je meer tijd om aan andere leuke dingen in de game te besteden :)
Vind ik ook, rune system is best leuk bedacht, maar ik moet echt nog zien hoe dit in de praktijk gaat werken. Of het echt veel leuker is dan een skill tree moet ik nog zien. In WoW is met al het gepruts aan de skilltree de keuzemogelijkheid er ook nooit op voor uit gegaan. Terwijl er talents in zaten, waarvan je kon denken, jongens dit is toch een makkie.

Maar mijn punt was dat Diablo 3 relatief simpel is om te designen. Het is geen vernieuwende game. Er zijn geen enorme skilltrees en technisch is het spel ook relatief simpel voor hedendaagse begrippen. Blizzard heeft daarnaast zoveel ervaring in het genre. Ik snap dan ook niet, waarom er nu nog zoveel aan core mechanics gesleuteld moet worden, terwijl er gezegd werd dat de game "af" was. Lijkt net of er een verschil van mening is, binnen het team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Zoiets moet wordt dan meestal opgelost door een ontslag uit het team, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren, tenzij echt iemand dwars ligt.

In principe kunnen ze een groot deel van de ballancing code gebruiken uit D2 voor mob level en moeilijkheids scaling in verhouding tot je eigen level en sterkte. Lijkt me dat ze niet alles vanaf 0 hoefden te bedenken/schrijven.

Misschien zijn ze ook bang voor kritiek omdat er teveel word verwacht van een opvolger van D2, en de meeste D2 spelers spelen nu nog amper iets anders omdat de grootste garde gewoon te oud is geworden. En als je die personen als doelgroep moet zien te houden lijkt me het wel een opgave. Ik persoonlijk wacht alleen nog maar op D3 en speel eigenlijk niets afgezien van skyrim wat ik ook een tijdje heb gedaan.

Ik hoop in elk geval dat mijn verwachtingen waar worden gemaakt en het spel echt weer een nieuwe boost is, en niet weer een zoveelste game die je na een weekje weer weg legt. Zo heb ik Dungeon Siege 3 nog niet eens een uur gedaan toen was ik het al beu, weet niet eens meer waarom, zal wel iets met de view angle en besturing te maken hebben gehad, het was in elk geval behoorlijk irritant te spelen. En een spel moet lekker aanvoelen niet als een nutteloze verplichting.

[ Voor 57% gewijzigd door Bulls op 20-01-2012 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Anoniem: 182205 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:48:
Vanavond (Amerikaanse tijd) wordt beta 10 released. Iemand enig idee hoelaat dat ongeveer kan zijn in Nederland? Ik ben een van de weinigen die de veranderingen kan bekijken (zes dagen een account geleend via D2JSP) op een letterlijk char wiped account: dus alles overnieuw doen. Mijn bevindingen zal ik dan ook hier posten. Ik heb er ongeveer acht uur speeltijd op zitten met drie verschillende karakters (WD: Hex is een leuke spell i.c.m. Frog, Barbarian: véél klikken 8)7 ), toch bevalt de Demon Hunter mij tot nu toe het meest.

Ben benieuwd naar de nieuwe beta release.
Weet niet hoe je daar bij komt, maar er is totaal niet duidelijk wanneer patch 10 komt. Dit kan idd vandaag zijn, maar ook net zogoed morgen pas! 8)
We're hoping to release beta patch 10 before the weekend (potentially as soon as tomorrow evening), but we don't yet have a precise ETA. We'll provide more information as it becomes available, and patch notes will be posted once the patch is live.

[ Voor 14% gewijzigd door Pedr0 op 20-01-2012 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-05 14:30
Nu kan ik het helemaal mis hebben, maar ik denk dat ze de salvage cube en vendor cube eruit hebben gehaald om de meeste spelers minder rijk te maken voor AH en RMAH. Toen ik de beta speelde raapte ik bijvoorbeeld alles op, zodra mijn inventory vol was, kon ik direct alles salvagen en zo vrij snel veel mats vrij spelen.

Nu moet je terug naar town en dit vormt voor veel spelers waarschijnlijk een blokkade om alles op te rapen en meer te laten liggen. Nu hoeft dit niet de hoofdzaak te zijn om deze twee features eruit te halen, maar het kan er wel mee te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Shady15 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 21:03:
Nu kan ik het helemaal mis hebben, maar ik denk dat ze de salvage cube en vendor cube eruit hebben gehaald om de meeste spelers minder rijk te maken voor AH en RMAH. Toen ik de beta speelde raapte ik bijvoorbeeld alles op, zodra mijn inventory vol was, kon ik direct alles salvagen en zo vrij snel veel mats vrij spelen.

Nu moet je terug naar town en dit vormt voor veel spelers waarschijnlijk een blokkade om alles op te rapen en meer te laten liggen. Nu hoeft dit niet de hoofdzaak te zijn om deze twee features eruit te halen, maar het kan er wel mee te maken hebben.
Nouja als je snel materials kan vergaren worden ze ook goedkoper, en de echte materials waar het om gaat zitten toch in de dikke items zoals rare en legendary enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Quick update for everyone! We’ve discovered a few issues with Beta Patch 10 which could affect player login. Instead of releasing the patch as-is and addressing those issues later, we felt it necessary to take some time to resolve them now. As a result, the soonest we’ll be able to release Beta Patch 10 is next Monday, January 23.

Diablo III has a larger inventory. An enormous shared stash. Items take up less space. We don’t encourage carrying tons of potions. No identify scrolls/tomes. No TP scrolls/tomes. We don’t have charms. And we’re still evaluating some of the other inventory items, which could free up even more space. Yes, you will need to go back to town every once in a while but I don’t think it’s quite as severe as some are imagining it to be.

After a lot of playing at high levels we realized returning to town and breaking up the action is actually good. There are some more designery reasons that reinforce all of this, but the bottom line is that the action is very important, and being actively engaged in the action. Being able to be out and killing for hours and hours straight was negating the fun elements. Just like a story arc has highs and lows, a game needs to promote those ups and downs through its mechanics.invento

As far as harming co-op, there’s really no difference now. Before you’d say “WAIT UP” and everyone would have to stop while you examined each item and decided to sell, salvage, or keep it. In the best case scenario everyone would agree to stop and do this at the same time. It’s no different than everyone agreeing to head back to town, and in fact it provides a more prominent, not to mention safe, pause point where everyone can take care of a few quick tasks, and then head back out.

Say your friend’s inventory is full, but yours isn’t, well you both decide to TP and while he’s going through his baginven you have time to craft a few things, or alt+tab free of fear to read reddit or something. Whatever. It’s not different to the co-op game because you had to stop before, and the benefits to being in town now are actually pretty substantial.

[ Voor 71% gewijzigd door Pedr0 op 21-01-2012 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182205

Van de FOK! Frontpage:

Steve Parker is vanaf nu de ex-senior producent van Diablo III. Na vijf jaar trouwe dienst werkt hij namelijk niet langer meer bij Blizzard. Blizzard is momenteel op zoek naar een vervanger.

Parker heeft zijn vertrek via een Tweet bekendgemaakt. "Hey Twitter, I'm no longer working at Blizzard or on D3, I've had a great 5 years there and those guys are going to do an amazing job with Diablo," aldus Parker. Verdere Tweets wijzen erop dat hij in goed overleg gestopt is en dat er geen haatgevoelens zijn. Parker heeft niet gezegd waar hij nu gaat werken, wel heeft hij aangegeven uit te kijken naar grotere en betere dingen.
Blizzard heeft een vacature online gezet in de zoektocht naar een nieuwe senior producent.

Hmm... waarschijnlijk een geschilletje. Je stapt niet zomaar na vijf jaar dienst op, en zeker niet om iets 'groters' te vinden. Kan me eigenlijk ook geen spel bedenken dat groter is dan Diablo 3.Vreemde gang van zaken allemaal.. Waarschijnlijk was Parker het niet eens met aanpassingen aan D3 waar hij ruim vijf jaar aan gewerkt heeft. Zal mij benieuwen of D3 nog uit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lomp
  • Laatst online: 29-04 18:25
Mischien moeten ze daar bij Blizzard maar eens wat mensen van het oorsprongkelijke team inhuren..
Want dit bij elkaar geraapt zooitje bakt er in mijn ogen niks van.
Als je na 5 jaar eigenlijk nog steeds aan het klungelen bent met core mechanics, dan ben je toch gewoon niet geschikt lijkt mij?
Neem Diablo 2 met een nieuwe Graphics engine maak wat mooie nieuwe maps, dan de nieuwe Chars erbij. Gooi die Stomme runes eruit zodat niet iedereen met een Enigma door de maps rushed.
Auto stats filler optie(noob mode imo)
En ik zou weer 10 jaar verder kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-06 11:08

djunicron

*click-swoosh-thud*

Wow, wtf, anders staat er even een senior niet meer achter een 5 jaar oud product dat (wellicht) op de rand van gereedheid verkeerd. De timing hiervan zo vlak na een behoorlijk ingrijpende verandering in de Beta en het bericht dat er "core-mechanics" aangepast worden is wel opmerkelijk.

Ik begreep dat de eerste kandidaat "nieuw begrip van 2012" in de US alweer bekend is: "irrational fan-hate", duidend op de reacties die Blizzard krijgt omtred de berichtvoering de afgelopen tijd.

Nog een ander gerucht: Het schijnt dat een recent-ex-mederwerker (deze heer??) uit had gelaten dat hij het niet eens was over het feit dat verdere Beta-deelnames alleen onder actieve WoW spelers zou worden verdeeld. Blizzard wil zich naar zijn zeggen meer richten op de "most active, (financially) involved players". Ik hoop eigenlijk dat dit l*l-koek is... Zijn er hier toevallig mensen met een D3 beta account die nooit WoW met die account hebben gestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anders gaan we even lekker speculeren.. Geloof het of niet, hij had ook gewoon een baan en ambities, zoals jij en ik... Wie weet wat er op zijn pad komt.

Niemand zegt dat ie er niet meer achter stond. Misschien kreeg die ergens een mooi aanbod vandaan. Misschien moeilijk te geloven voor de fanboys hier, maar Blizzard is niet voor iedereen het summum en definitief eindstation qua carriere ;)

Het is gewoon een baan..

[ Voor 47% gewijzigd door Bosmonster op 22-01-2012 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar wij waren toch allemaal in de veronderstelling dat elk lid van het Diablo 3 team dit met liefde doet en zijn ziel ervoor geeft? :+

Overigens had ik niet echt het idee dat Diablo 3 een grotere inventory had. Volgens mij is dit juist een gevolg van het 'kleiner' maken van de items zodat er meer in past. Hoe dan ook, met identify scrolls weg scheelt het toch wel 1 square die je nu ergens anders aan kunt besteden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 13:27
Het is wel duidelijk dat Activision steeds meer invloed heeft binnen Blizzard. Daarmee komt een andere visie op spellen. Het is dan normaal dat werknemers zich niet meer kunnen vinden met die visie en opstappen. Ik denk wel dat de reputatie van Blizzard hard achteruit holt door zulke berichten. We zullen zien wat de toekomst gaat brengen voor Blizzard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 05:41

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Lekker boeiend voor de reputatie ik wil gewoon een vet spel dat maakt 95% van het spel voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maniak schreef op zondag 22 januari 2012 @ 11:17:
Het is wel duidelijk dat Activision steeds meer invloed heeft binnen Blizzard. Daarmee komt een andere visie op spellen. Het is dan normaal dat werknemers zich niet meer kunnen vinden met die visie en opstappen. Ik denk wel dat de reputatie van Blizzard hard achteruit holt door zulke berichten. We zullen zien wat de toekomst gaat brengen voor Blizzard..
Duidelijk? Waaruit?

Vooralsnog blijven ze namelijk gaan voor verbeteringen en finetunen ipv snel releasen. Dat duidt just exact op het tegenovergestelde van wat jij hier beweert.

Daarnaast heeft ie gewoon een contract en dus een opzegtermijn. Kans is groot dat ie al maanden geleden heeft opgezegd in de veronderstelling dat D3 al gereleased zou zijn.

Ik vind het knap wat mensen allemaal voor rare conclusies trekken uit de meest pietluttige dingen, alleen maar omdat ze een paar maandjes langer moeten wachten...

edit: Als je al een conclusie wilt trekken, dan is de meest aannemelijke dat ie ontslagen is, omdat veel van de mechanics waar hij voor stond uiteindelijk niet bleken te werken en de release dus uitgesteld moest worden. Als Senior Producer ben je daar wel verantwoordelijk voor namelijk ;) Maar om een of andere reden zijn anti-Blizzard conclusies in populariteit aan het stijgen..

[ Voor 15% gewijzigd door Bosmonster op 22-01-2012 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor

Blitzdoctor

Het lijkt me sterk dat 1 persoon voor mechanics oid staat binnen een bedrijf als Blizzard. Ze willen de mensen daar juist als een 'familie' laten samenwerken. Daar hoort geen 'dictator' bij die de rest oplegt wat er gedaan wordt. Ze bedenken iets, wegen alle voors en tegens af, gaan het implementeren, en dan blijkt het bij testen ineens niet (goed) te werken. Resultaat: back to the drawingboard. Je kan niet alles van te voren 90%+ goed bedenken

Misschien gaat die gast wel weg bij Blizzard omdat zijn taak voor D3 zo goed als af is, en hij nu iets anders wil gaan doen? Dat is misschien nog wel waarschijnlijker dan geroep over ruzie, ontslagen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Duidelijk? Waaruit?

Vooralsnog blijven ze namelijk gaan voor verbeteringen en finetunen ipv snel releasen. Dat duidt just exact op het tegenovergestelde van wat jij hier beweert.
Sinds de overname met Activision zijn de spellen van Blizzard sneller uitgekomen. Starcraft 2 bestaat nu uit 3 delen, die je elk los moet kopen. WoW is een stuk makkelijker geworden met veel ingame items die je kan kopen. D3 die een ingame winkel krijgt waarbij je zelf je items kan verkopen en Blizzard een deel van de inkomsten krijgt..

Er zijn genoeg voorbeelden waaruit blijkt dat ze het verdienmodel aan het veranderen zijn met 1 doel, meer inkomsten. Blizzard was voorheen ook een normaal bedrijf maar waren nooit zo bezig om zoveel mogelijk geld binnen te halen sinds de overname met Activision is dat zeker veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blitzdoctor schreef op zondag 22 januari 2012 @ 13:33:
Het lijkt me sterk dat 1 persoon voor mechanics oid staat binnen een bedrijf als Blizzard.
Ergens verantwoordelijk voor zijn wil niet zeggen dat je dat in je eentje bedenkt. Hij is producer, dus eindverantwoordelijk voor product en planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Bosmonster schreef op zondag 22 januari 2012 @ 18:21:
[...]

Ergens verantwoordelijk voor zijn wil niet zeggen dat je dat in je eentje bedenkt. Hij is producer, dus eindverantwoordelijk voor product en planning.
Praktijk is wel dat velen een idee bedenken en dat 1 persoon het tegen houdt... En juist daarom kan één persoon een spel maken en/of breken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyranys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-02-2024
psychoclown schreef op zondag 22 januari 2012 @ 11:16:Overigens had ik niet echt het idee dat Diablo 3 een grotere inventory had. Volgens mij is dit juist een gevolg van het 'kleiner' maken van de items zodat er meer in past.
Diablo 3 is 6x10 = 60 vakjes. Diablo 2 is 4x10 = 40 vakjes. Reken daarbij het feit dat de loot in Diablo 3 gemiddeld beduidend minder vakjes inneemt dan in Diablo 2 en je hebt een inventory die toch zeker 2 of 3 keer zo groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maniak schreef op zondag 22 januari 2012 @ 19:10:
[...]

Praktijk is wel dat velen een idee bedenken en dat 1 persoon het tegen houdt... En juist daarom kan één persoon een spel maken en/of breken..
Daarom is dat meestal ook helemaal geen praktijk, maar is het team verantwoordelijk voor dat soort keuzes. Tenzij er een verwarde manager tussenzit misschien, maar die kans acht ik vrij klein bij Blizzard.

[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 23-01-2012 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Bosmonster schreef op maandag 23 januari 2012 @ 00:39:
[...]

Daarom is dat meestal ook helemaal geen praktijk, maar is het team verantwoordelijk voor dat soort keuzes. Tenzij er een verwarde manager tussenzit misschien, maar die kans acht ik vrij klein bij Blizzard.
Vergeet niet dat de producer uiteindelijk beslist, hij krijgt ook op zijn klote als het spel niet goed verkoopt. Het is niet een kwestie van een verwarde manager, maar gewoon business as usual. Ik ben bang dat de fusie (eigenlijk gewoon een overname) met Activision het eea veranderd is, kwa beleid.. en dat van hogerhand verplichtingen aan het team worden opgelegd om bepaalde elementen wel of niet toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor

Blitzdoctor

Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat Blizzard als stricte voorwaarde heeft gesteld dat Activision zich niet mag bemoeien met hoe ze hun bedrijf runnen, anders had die hele fusie niet doorgegaan. Ik zou echter bij god niet weten waar ik dat gelezen heb, dus of het waar is kan ik niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornE
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:15
Dit is wel erg veel speculatie.

Er valt net zo goed een redenering op te stellen dat er niets aan de hand is en de beste man gewoon echt iets anders wil.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Argamas-2833/hero/1713811

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
Mooie thread;

http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/3941315560?page=1

WHAT HAPPENED WITH STEVE PARKER

Here is an insider look into what the meeting was like

Jay Wilson
"Ok, let's make this quick and brief. I know we're all busy and have too much to do. What's the latest in our system changes? Tom?"

Dev. Tom
"We've just started gutting a random system today. It should be ready whenever."

Jay Wilson
"Good. I'm pleased to hear that. Kevin, how is our rune system looking?"

Dev. Kev
"As nonsensical as ever. In short, we're very happy with our lack of anything".

Jay Wilson
"Perfect. Bashiok, how is our community handling the news?"

Bashiok
"Exactly as hoped. It's a gigantic mess. Whatever."

Zarhym
"Yeah, Jay, Bashiok has been totally on top of everything. He responds to all of the community questions without ever actually saying anything remotely close to a useful answer. They seem to calm down if we keep throwing out the word "Iteration" or mentioning our internal quality standards".

Jay Wislon
"Make sure you give them that free wallpaper as a sign of good faith. Actually, give them 2 free wallpapers this week. We have to up our game. Steve, what do you think?"

Steve Parker
"Actually, Jay, I was thinking we should be talking about a release date. We've delayed for quite some time and I really think some people are starting to..."

Jay Wilson
"Let me stop you right there, Steve..."

Mike Morhaine's goofy head on big monitor, from digital voice call
"Somebody !@#$ing fire that guy right now"

*10 minutes later*

Jay Wilson
"Sorry about that, everyone."

*Steve Parker walks past the window of the ground level board room, with all his belongings in a box, and flips everybody off*

*Jay Wilson closes blinds*

Jay Wilson
"Anyways, I think that wraps up the meeting. Let's get back to our vintage CoD tournament".

*random shouting and gunfire from board room*

Zarhym yells
"Who the hell uses a sniper rifle in Carentan?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson Claxon
TrailBlazer schreef op zondag 22 januari 2012 @ 11:55:
Lekker boeiend voor de reputatie ik wil gewoon een vet spel dat maakt 95% van het spel voor me.
Ik heb deze zin nu een paar keer gelezen maar wat je bedoelt snapt denk ik niemand hier... Waar gaat het over? Lekker boeiend voor de reputatie, waar heb je het over :')? En je wilt een vet spel want dat maakt het spel voor je? Gast :').

Liever mensen die wat speculeren maar verder denken dan dit soort waardeloze post. Het is toch interessant om het vanuit een stuk development / releasemanagement / bedrijfsvoering te bekijken... En ach, daarbij mag je wat aannames doen toch?! :)

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.