heuveltje schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 14:01:
[...]
Je kunt dingen verkopen, in de RMAH.
Echter hebben er veel meer mensen jouw eigen instelling dan dat er mensen zijn die geld willen uitgeven.
Daarnaast ga je onvermijdelijk weer een bult chinezen vinden die d3 gaan spelen om alles wat ze vinden te verkopen, en chinezen al blij zijn met een uurloon van een euro per uur.
Dus verwacht niet dat je een avondje items kunt runnen en dan 25E overhouden ofzo, eerder 1E
Dus je kunt op je vingers natellen dat tenzij je iets supersuper rare's vind, het eigenlijk niet echt de moeite waard is om voor geld te spelen in D3
Dat is inderdaad wat er gaat gebeuren als Blizzard 3rd party winkels compleet weet af te sluiten en alle sweatroom farms de RMAH gaan gebruiken... Je kunt dan voor een drol alle items op de meest gewilde na kopen en hoeft zelf niet meer zo veel moeite te doen.
Maar gegeven de fee's zal het allemaal niet zo heel lucratief worden en zullen er wel weer 3rd parties komen met alle (ingame) spam van dien. Als B.net ooit gehacked wordt en de emailadressen geoogst worden... horror.
Het kan ook zijn dat mensen gewoon minimaal de fee willen vangen en dus weinig moeite doen om low-items neer te zetten. Ik denk omdat de economie van D3 met de AH's zo moeilijk in te schatten wordt dat Blizzard er veel tijd voor wilt nemen. Daarnaast zijn er nog al die regeltjes in allerlei Aziatische (maar ook Europese) landen wat betreft wat wel en niet mag met "echt" geld in online games.
Deze manier van "online aanbieden" door een Amerikaans bedrijf in Korea schijnt nogal een probleem te zijn. Het zou toch jammer zijn als ze voor een global release gaan en dat soort juridische grappen voor veel uitstel zouden zorgen...
===
@ Hierboven,
Ik heb wel eens 2 maanden gespeeld en nog steeds geen IK armor kunnen bemachtigen. Toen had ik graaaaag een veilige manier van betalen gehad om er één te bemachtigen. Ik weet dat het onzin is en het geld inmiddels vervallen zou zijn, gezien ik die account niet goed genoeg in leven houd, maar goed.
Ik zie mezelf nog wel een euro of 10 uitgeven voor items indien nodig als ik daar meer speelplezier uit haal. Mits de prijzen niet al te gek worden natuurlijk en ik voldoende lol uit het spelen van D3 haal.
Maar zoals het er nu uit ziet is de kracht van je char voor 80% op de items gebaseerd. Geen stat-points, altijd dezelfde skills en alleen Runestones die een verschil maken, naast je Crafters. Loot-whoring lijkt echt een must tot nu toe in D3, meer dan in D2, hoewel Hell D2 LoD eigenlijk ook alleen te doen was met super items en high-end runewords.
===
Gezien er toch al een wall-of-text staat in m'n post ga ik nog even door:
Zou er een optie komen om "normal" diff over te slaan? Als je toch een shared stash met goed spul hebt staan voor een nieuwe char, zou het prettig zijn als je "easy-mode" over kon slaan en na één keer het hoogste moeilijkheidsniveau te hebben gehaald meteen een level 10~20 char kon beginnen op Nightmare.
[
Voor 25% gewijzigd door
djunicron op 20-12-2011 14:44
]