Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Heilige Kaas schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:42:
[...]

Zodra ik een laptop heb ga ik naar hobo hifi en daar een paar uur luisteren. :)
Waarom een cd branden als je een via een gare laptop hoofdtelefoons kunt testen. De kans dat Hobo een cd speler heeft staan is natuurlijk wel erg klein. :F Vindt je cd's ook zo lelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
BARACUS schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 17:18:
[...]

Waarom een cd branden als je een via een gare laptop hoofdtelefoons kunt testen. De kans dat Hobo een cd speler heeft staan is natuurlijk wel erg klein. :F Vindt je cd's ook zo lelijk ;)
Dan kan ik mijn fiio e10 er op aansluiten. Beter dan gaan luisteren via een of andere fancy cd speler en dan later teleurgesteld worden door mijn fiio e10. Zo kom je niet voor verassingen te staan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Heilige Kaas schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 18:14:
[...]

Dan kan ik mijn fiio e10 er op aansluiten. Beter dan gaan luisteren via een of andere fancy cd speler en dan later teleurgesteld worden door mijn fiio e10. Zo kom je niet voor verassingen te staan. ;)
Ga anders ook even langs bij Feedback. Die hebben meer modellen te beluisteren dan Hobo.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Negakinu schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 18:41:
[...]

Ga anders ook even langs bij Feedback. Die hebben meer modellen te beluisteren dan Hobo.
Bedankt maar helaas ;).Die zitten hier minimaal een uur vandaan. En heb niet eens een auto. Hobo hifi is hier een kwartiertje vandaan met de fiets. Dus ook nog eens gezond. Tegen de tijd dat ik een definitieve aankoop maak kan ik daar altijd nog heen. Bij hobo hifi in Arnhem hebben ze in ieder geval de hd800 en tesla t1 toch wel twee top modellen. Die in Nijmegen is wat kleiner maar kan altijd kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynion
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-08 20:39
Rick-Jan schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 17:08:
[...]

bedankt voor jullie input, de cx 880 die had ik nog niet gezien, maar:
hier een review van een tweaker die dezelfde headset heeft gehad:
productreview: Sennheiser CX 880 (Zilver) review door YopY

valt mij toch wel tegen dan, vooral de volumeregelaar.

de Yamaha is mij wat te duur, evenals de Audéo PFE 112 en een Sennheiser IE7.
klopt,

ik heb ze eerst weer teruggebracht (mocht binnen twee weken, wel siliconen dingen gewassen enzo voor ik me schuldig ging voelen) omdat het geluid me niet beviel, ook niet na een nachtje inspelen.

dit komt omdat je oren/ de oortjes zich qua pasvorm moeten aanpassen. Na 2 weken zaten ze perfect in mijn oren, waren ze volledig ingespeeld en vond ik behoorlijk goed. het genoemde gebrek aan bas duidt er op dat dat waarschijnlijk het probleem is geweest, want dat is het eerste dat er verloren gaat bij een verkeerde pasvorm.

Ik heb zelf overigens helemaal geen last van de volumeregelaar, hij is keurig afgewerkt en omdat de oortjes grotendeels op mijn T-shirt hangen voel ik er niks van... zou eigenlijk niet eens kunnen zeggen of hij zwaar is of niet.

edit:

ik heb trouwens ondertussen het hele gamma van sennheiser oortjes wel gehad denk ik
cx 250 en in mindere mate de CX 300 II vond ik zelf zeer matig, cx 400 redelijk, cx 500 goed, maar slecht in de lage frequenties , cx 870 vond ik erg goed, maar in de hogere frequenties afbreuk doen aan de cx 880. bas van de twee klinkt in mijn oren redelijk hetzelfde. Toen ik 880 net had, kon ik icm met een Sony A-serie misselijk worden van de bas... tegenwoordig luister ik wat zachter en ben ik er wat meer aangewend (mp3 speler bas ook teruggeschroefd).

kijk maar even of je er wat mee kan.

ik heb ook wat alternatieven gezocht: met de meeste heb ik zelf geen ervaring

pricewatch: Beyerdynamic DTX 101 iE (Zwart)
Meerdere producten van dit merk zijn me enorm goed bevallen, dus de kans is groot dat deze ook goed zullen zijn. De reviews lijken ook vrij positief te zijn.

pricewatch: Denon AH-C560R (Zwart)
iets boven je budget, maar zelf gehoord en ik vond ze toch wel vrij goed. Zou het niet als eerste aanrader nemen, maar ze zijn zeker niet slecht.

de betere modellen van pioneer zijn echt wat te duur, net als die yamaha's. Ik vind ze wel erg goed.(de yama's ook trouwens)

Moet er wel even bij zeggen dat de modellen die ik heb gehoord, slechts kort beluisterd zijn.

wat je ook kunt doen

pricewatch-->koptelefoons--> in-ear filter aan--> 50-90 euro.

ik zou de skullcandies en de logitechs bij voorbaat afschieten, maar het kan zijn dat niet iedereen het daarin met me eens is.

[ Voor 38% gewijzigd door Dynion op 21-06-2012 00:23 . Reden: kon completer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sua
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-04 15:47

Sua

lichtelijk nieuw

http://www.inearmatters.net/2009/01/list_01.html
http://www.head-fi.org/t/...es-davis-trumpet-06-19-12

En succes.

Heb overigens zelf laatst de Audio Technica ATH-CKM500 besteld, ik zal laten weten wat mijn indruk is. (Is voor 80 dollar shipped te krijgen via eBay uit Japan)

Hier nog wat suggesties:
(1-B = Geen amp nodig, bass-heavy)
(1-M = Geen amp nodig, analytische kwaliteiten)
(2 = Amp kan geluidskwaliteit verbeteren)

(1-B) JVC Marshmallow, $10-$15. Strong bass, recessed mids, tinny highs. Good for exercising. There are 3 models, the FX35 is the best of the three.
(1-M) Meelectronic M6, $16-$25. Good controlled bass with good extension, slightly aggressive, but clear, mids, clear highs.
(1) SoundMagic E30, $40. Strong bass, slightly pushy. Mids are slightly forward, great attack and clarity. Highs extend well, not fatiguing but slightly sibilant.
(1) Meelectronic A151, $40-$55. Full warm sound. Full bass, clean smooth mids, clean highs. Build quality is great, no microphonics.
(1) Soundmagic PL-50, $50-$55. Decent bass but not much impact, great mids, clear highs. A very good value.
(1-M) Apple Dual Driver IEM, $65-$75. Warm bass with some impact, clear mids and highs. Rather detailed for the price. Has inline remote/mic for iPod/iPhone.
(1) Dunu Ares, $75. Decent overall balanced sound, leans slightly to the warm sound. Bass is adequate, nothing special, mids and highs are lush, but slightly grainy. These are excellent for those who want a good looking IEM while having decent sound.
(1-M) Spider Realvoice, $70-$90. Balanced. Lows are controlled and punchy, clear, prominent, neutral mids, highs sparkle with good extension. Good all-rounder.
(2) HiFi Man RE0, $80. Clear with fantastic highs and mids, low end is lacking.
(1) Etymotic HF5, $90-$100. Excellent isolation with a rather neutral/natural sound. Anemic, yet punchy, bass. Clear, detailed and neutral mids. Sparkling highs. Very clear.
(1-M) Meelectronics A161p, $90-$110. Excellent packaging and list of accessories, decent build quality. Neutral-bright well extended signature. Bass is flat but lacks punch at times but extends well, mids are very clean, highs are well-extended without being harsh.
(1) Shure SE215, $95-$100. Removable cables. Strong punchy bass, warm powerful mids, rather weak highs.
(2) HiFi Man RE-ZERO, $100. Clear, fantastic highs and mids, low end is alright.

[ Voor 147% gewijzigd door Sua op 21-06-2012 03:34 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
Negakinu schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 09:55:
[...]

Je leest teveel Head-Fi. ;) Schiit produkten zijn een beetje onlogisch als je in Nederland woont. Importkosten en douanekosten maken ze veel te duur in verhouding. Zorg ook dat je de HE-400 luistert. Laat je niet gek maken door reviews. Head-Fi is wat dat betreft niet heel erg betrouwbaar.
is dat tegenwoordig nog zo? Weet dat er een hele tijd is geweest dat mods daar topics verwijderden die kritisch waren over producten van sponsors. Sinds ik dat gelezen heb, lees ik enigzins met enige terughoudenheid op head-fi reviews welke alleen maar positief zijn. Op een gegeven moment krijg je natuurlijk wel een beetje een gevoel bij welke posters zomaar dingen roepen zonder onderbouwing en welke weten waar ze over praten, maar stelselmatig bepaalde kritiek wegmoffelen geeft natuurlijk ook een vertekend beeld. Weet alleen niet of dit nu dus nog aan de gang is daar. :P
Sua schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 13:55:
[...]

De FiiO E17, hier bijvoorbeeld, is DAC (wolfson chip) en amp in 1... hij is ook portable te gebruiken, heeft AUX, USB (24/96) en SPDIF (24/192) input, kan ook samen met de E9 gebruikt worden voor de combinatie van de E17 DAC en E9 amp (meer power).

Ik heb hem daar gisteren besteld, maar hij is nog niet binnen. Gratis FedEx shipping, zou er snel moeten zijn.
Ouch. Dan hoop ik dat je laatste statement klopt, maar als de douane hem te pakken krijgt (en daarbij is de kans via FedEx volgens mij wel groter als met reguliere post) kan het wel een aantal weken duren voor je je pakketje binnenkrijgt, waarsch. met een aardige naheffing. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
xxxneoxxx schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:53:
[...]

is dat tegenwoordig nog zo? Weet dat er een hele tijd is geweest dat mods daar topics verwijderden die kritisch waren over producten van sponsors. Sinds ik dat gelezen heb, lees ik enigzins met enige terughoudenheid op head-fi reviews welke alleen maar positief zijn. Op een gegeven moment krijg je natuurlijk wel een beetje een gevoel bij welke posters zomaar dingen roepen zonder onderbouwing en welke weten waar ze over praten, maar stelselmatig bepaalde kritiek wegmoffelen geeft natuurlijk ook een vertekend beeld. Weet alleen niet of dit nu dus nog aan de gang is daar. :P
Natuurlijk is dat nog zo. Waarom zou een Nederlandse Tweaker anders per sé een Schiit produkt willen hebben? Als een lezer zich niet verdiept in een produkt en geen vergelijkbare (en vaak betere) alternatieven kent kun je er blind vanuit gaan dat ze alleen maar Head-Fi reviews hebben gelezen en daar hun keuze op baseren.

Head-Fi kan nuttig zijn, en het is op zich een leuke community, maar het is zo commercieel als de pest. Je moet echt tussen de regels doorlezen om waarheid te vinden in de artikelen daar. Vooral voor headphone newbies is het een gevaarlijke plek. ;)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Die schiit lyr leek me een redelijk veilige aankoop afgaande op die reviews.
De prijs is laag. Hij ziet er goed uit en pairt goed met de audeze.

Wat raad je me dan aan? En wat is volgens jou een goede plek om reviews te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Heilige Kaas schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:43:
Die schiit lyr leek me een redelijk veilige aankoop afgaande op die reviews.
De prijs is laag. Hij ziet er goed uit en pairt goed met de audeze.

Wat raad je me dan aan? En wat is volgens jou een goede plek om reviews te lezen?
Je hebt toch geen Audeze? Ik dacht dat je een Hifiman wilde? Lees ook even op Nwavguy's blog over Schiit, gewoon ter lering ende vermaek. :)

Anyway, voor reviews zou ik ook hifi-forum.de, rockgrotto, head-case. innerfidelity, diyaudio en Audiogon forum bezoeken. User reviews op Amazon zijn soms ook erg nuttig omdat ze van onafhankelijke gebruikers komen.

EDIT: Oh, en Headfonia natuurlijk! Sorry Lieven. ;) >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Negakinu op 21-06-2012 15:16 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Negakinu schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 15:16:
[...]

Je hebt toch geen Audeze? Ik dacht dat je een Hifiman wilde? Lees ook even op Nwavguy's blog over Schiit, gewoon ter lering ende vermaek. :)

Anyway, voor reviews zou ik ook hifi-forum.de, rockgrotto, head-case. innerfidelity, diyaudio en Audiogon forum bezoeken. User reviews op Amazon zijn soms ook erg nuttig omdat ze van onafhankelijke gebruikers komen.

EDIT: Oh, en Headfonia natuurlijk! Sorry Lieven. ;) >:)
Dat zijn de plaatsen waar ik meestal zelf ff kijk. Niet dat ik veel koop, maar een beetje bijblijven mocht je weer es wat willen kopen is altijd wel aardig natuurlijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Oke bedankt voor de tips ;)

En die audeze was misschien voor later. Maar dat is ook meer een tien jaren plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Heilige Kaas schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 15:49:
Oke bedankt voor de tips ;)

En die audeze was misschien voor later. Maar dat is ook meer een tien jaren plan.
Over tien jaar is die Audeze al lang weer vergeten en is er weer een nieuwe hype. Kun je die aanschaffen. Heb je vast weer een andere versterker voor nodig. ;)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 12:15

Rick-Jan

always connected

Dynion schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 00:12:
[...]

klopt,

ik heb ze eerst weer teruggebracht (mocht binnen twee weken, wel siliconen dingen gewassen enzo voor ik me schuldig ging voelen) omdat het geluid me niet beviel, ook niet na een nachtje inspelen.

dit komt omdat je oren/ de oortjes zich qua pasvorm moeten aanpassen. Na 2 weken zaten ze perfect in mijn oren, waren ze volledig ingespeeld en vond ik behoorlijk goed. het genoemde gebrek aan bas duidt er op dat dat waarschijnlijk het probleem is geweest, want dat is het eerste dat er verloren gaat bij een verkeerde pasvorm.

Ik heb zelf overigens helemaal geen last van de volumeregelaar, hij is keurig afgewerkt en omdat de oortjes grotendeels op mijn T-shirt hangen voel ik er niks van... zou eigenlijk niet eens kunnen zeggen of hij zwaar is of niet.
Bedankt voor alle reacties :) na de halve dag vergelijken en opzoeken, ben ik toch maar voor de Sennheiser CX 880 gegaan, laat mijn bevindingen nog wel even weten ;)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sua

Sua

lichtelijk nieuw

xxxneoxxx schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:53:
Ouch. Dan hoop ik dat je laatste statement klopt, maar als de douane hem te pakken krijgt (en daarbij is de kans via FedEx volgens mij wel groter als met reguliere post) kan het wel een aantal weken duren voor je je pakketje binnenkrijgt, waarsch. met een aardige naheffing. :(
Zijn geen problemen geweest! Vanochtend om 10 uur in ontvangst mogen nemen. Hij stond overigens gemarkeerd als een 10 dollar 'SAMPLE PRODUCT -- NO VALUE'.
Dit was z'n itinerary:
Jun 21, 2012 10:19
Delivered DIEMEN NL
Jun 21, 2012 08:17
On FedEx vehicle for delivery OUDE MEER NL
Jun 21, 2012 07:42
International shipment release - Import OUDE MEER NL
Jun 21, 2012 07:42
At local FedEx facility OUDE MEER NL
Jun 21, 2012 05:01
At destination sort facility OUDE MEER NL
Jun 21, 2012 02:39
Departed FedEx location PARIS FR
Jun 21, 2012 00:33
Arrived at FedEx location PARIS FR
Jun 20, 2012 17:56
In transit LANTAU ISLAND HK
Lekker snelle delivery dus.

En wow, wat klinkt het fantastisch door m'n HD595s vergeleken met de oude realtek output... ik kan zoveel meer onderscheiden in de muziek, het loopt allemaal een stuk soepeler en klinkt gewoon heerlijk. Alleen deze Sennheisers zijn een beetje versleten, oneven geluid tussen links en rechts.
Ik ben dus op zoek naar nieuwe! Maar het is erg lastig in de prijsrange 200-500 euro... iemand een idee? Ik vind de soundstage van de 595 lekker, niet te smal, wel lekker luchtig. Ook ben ik nu meer te spreken over de bas die ik eerst wat karig vond, maar de E17 heeft dit vrij goed opgelost. Misschien gewoon een nieuw paar 595(598) of de HD600...

Ik wil eigenlijk weer een open koptelefoon, circumauraal. Maar aan de andere kant denk ik: die heb ik al met de 595. Maar goed, zoals ik al zei zijn deze versleten. Rechts geeft een stuk minder helder geluid, en ook minder volume.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Als het goed is kan je dat volume verschil oplossen met die fiio ;-) de helderheid kan je weinig aan doen. En ik raad je aan om eens te gaan luisteren. Met dat budget heb je erg veel keuze. Hobo hifi en feedback zijn daar goede winkels voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Raad wie zich niet in kon houden…

Afbeeldingslocatie: http://www.cyberhq.nl/~marco/bandwp3.jpg?

Straks even Society of Sound leegleechen dan maar :+

[ Voor 33% gewijzigd door CyBeR op 21-06-2012 23:18 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:48
Ben benieuwd naar je oordeel! Vind de P5 qua prijs net even iets teveel van het goede maar de P3 nog niet kunnen beluisteren. Ik vond gisteren ook de Focal Spirit One in de Apple Store (link naar uk store). Ding ziet er gelikt uit en de paar reviews die ik heb gevonden waren ook wel enthousiast. De prijs hetzelfde als de P3. Hopelijk komt de Focal ook naar wat winkels in en rond Eindhoven.

Ik volg het topic al enige tijd voor mijn zoektocht naar een nieuwe headphone (voor thuis én onderweg). Één keer bij de feedback geweest en wat modellen beluisterd (AKG 171, 271 / Sennheiser HD II). Eerste reactie: mijn god wat kan een iPhone moeilijk dingen aansturen. Ik had haast dus een goede testsessie was het niet, behalve dat de 271 direct afviel. De Sennheiser klonk net iets "warm", teveel bas maar vanwege de goede verhalen wil ik het ding zeker nog een kans geven :)

Maar vanwege de 'schrik' over de zwakke versterker van de iPhone (de Marantz PM7001 lijkt me geen probleem) ook even verder gekeken en de B&W P3 lijkt me erg interessant met als enig punt dat ik eigenlijk geen 'on-ear' maar 'over-ear' wil (ben de chique termen even kwijt :9 ). Toen zag ik daar de Focal... Maar er komt geen van beiden zonder een keer te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FYI: De P3 review zal volgende week op Headfonia.com verschijnen. Moet enkel nog de photoshoot doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Sua schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 17:41:
[...]

Zijn geen problemen geweest! Vanochtend om 10 uur in ontvangst mogen nemen. Hij stond overigens gemarkeerd als een 10 dollar 'SAMPLE PRODUCT -- NO VALUE'.
<snip>
Mooi werk! :) Als de douane er mee vandoor gaat ga je nml wel nat met zo'n bedrag. :(

De de e17 bevalt? Zit al een tijdje te gluren naar een e10, maar reviews liegen er niet om dat e17 ook eigenlijk veel meer value for money geeft.
Ga je de e17 ook onderweg gebruiken, of alleen als AMP/DAC voor de PC en evt. je stereoversterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een probleem ik hoor alleen aan de rechterkant van mijn headset geluid. En het is pas vandaag gebeurt :( . Als ik hem in windows test dan hoor ik eerst een zacht geluid en daarna een hard geluid. Ik heb al een firmware update gedaan,stuurprogramma opnieuw geinstalleerd en op een andere computer geprobeerd maar zelfde probleem.Ik heb een creative tactic3D alpha headset. Weet iemand wat het probleem kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
CyBeR schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 23:16:
Raad wie zich niet in kon houden…

[afbeelding]

Straks even Society of Sound leegleechen dan maar :+
Gaaf, heb ze vandaag ook geprobeerd bij de applestore.
Ze zijn echt een stuk kleiner dan m'n p5 moet ik zeggen maar ze zien er echt gaaf uit. Qua geluid klinkt hij wat
Doffer dan de p5 maar zeker niet verkeerd. Had Hem bijna meegenomen gheghe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sua

Sua

lichtelijk nieuw

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 13:42:
ik heb een probleem ik hoor alleen aan de rechterkant van mijn headset geluid. En het is pas vandaag gebeurt :( . Als ik hem in windows test dan hoor ik eerst een zacht geluid en daarna een hard geluid. Ik heb al een firmware update gedaan,stuurprogramma opnieuw geinstalleerd en op een andere computer geprobeerd maar zelfde probleem.Ik heb een creative tactic3D alpha headset. Weet iemand wat het probleem kan zijn?
Kan een kabelbreuk zijn. Als je geen enkele softwarematige veranderingen hebt doorgevoerd is dat het waarschijnlijkst. Ook mogelijk is dat de kabel gewoonweg niet goed in je PC zit. Controleer dat eerst zou ik zeggen, al vaak genoeg gehad dat hij net een halve millimeter los zat waardoor je 1 kanaal volledig of deels verliest.
xxxneoxxx schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 13:41:
[...]

Mooi werk! :) Als de douane er mee vandoor gaat ga je nml wel nat met zo'n bedrag. :(

De de e17 bevalt? Zit al een tijdje te gluren naar een e10, maar reviews liegen er niet om dat e17 ook eigenlijk veel meer value for money geeft.
Ga je de e17 ook onderweg gebruiken, of alleen als AMP/DAC voor de PC en evt. je stereoversterker?
Ja, helaas in het verleden al vaak genoeg meegemaakt die douane.

En de E17 is echt een mooi apparaatje. De E10 ook, voor minder geld, maar heeft dus als nadeel dat hij geen interne batterij heeft, en ik meen geen optische ingang (voor 24/192, maar dat is feitelijk toch overkill).

Ik gebruik hem vooralsnog alleen als desktop amp omdat ik alleen open headphones heb die het waard zijn (en waarmee je dus niet buiten kunt luisteren) om te gebruiken. Ik ga hem misschien ook wel portable gebruiken met mijn IEMs maar mijn SGS2 heeft geen USB audio uit, dus kan ik de DAC niet gebruiken, en mijn Cowon D2 heeft ook geen line out, en is zelf al een heel goede bron.

Maar als ik een goede gesloten koptelefoon aanschaf (misschien de ATH-M50) ga ik hem zeker wel portable gebruiken. Het is echt een flinke upgrade qua geluid, over het hele spectrum eigenlijk. Zonder E17 klinken m'n HD595s echt blikkerig en alsof ze veel te veel moeite moeten doen. Met E17 wordt de bas heerlijk vloeibaar bijna, de mids een stuk beter in balans, en de highs minder sibilant. Ik luister overigens naar veel verschillende genres, ambient, drum and bass, klassiek, rock, folk, house. Feit is dat goed gemasterde tracks zo subliem worden weergegeven vergeleken met huis tuin en keuken geluid dat ik zelfs zonder de muziek te waarderen, kan genieten van de geluiden die geproduceerd worden.

Qua speakers heb ik alleen een Logitech Z-5500 set staan die optisch gevoed wordt vanaf mijn PC, ik denk niet dat de kwaliteit van die speakers hoog genoeg is om het verschil te merken als ik overschakel op AUX input, maar misschien wel het proberen waard.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

syntesia schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 13:52:
[...]

Gaaf, heb ze vandaag ook geprobeerd bij de applestore.
Ze zijn echt een stuk kleiner dan m'n p5 moet ik zeggen maar ze zien er echt gaaf uit. Qua geluid klinkt hij wat
Doffer dan de p5 maar zeker niet verkeerd. Had Hem bijna meegenomen gheghe
Dat vond ik van de P5 ook vergeleken met m'n grote beyers. Maar 't is tot dusverre wel een verbetering op m'n keine beyers (dtx300p). Mag ook wel gezien het niet supersubtiele verschil in prijs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dynion schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:59:
[...]

sennheiser CX880 of CX870 al overwogen? ben er erg tevreden over...

verder: Hoe zit het met de degelijkheid van de b&w C5... ik zit er al geruime tijd naar te kijken, maar ze lijken me echt vrij slap... mijn cx880 zijn nu 3 jaar oud met dagelijks gebruik, kunnen die C5's dat ook waar maken?
Ik heb twee maal de b&w c5 gehad. Erg overdreven baas en enorm snel stuk. Ik heb ze nu vervangen voor een paar ultimate ears 700. Veel gedetailleerder en het geluid is wat meer in balans. Erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-08 20:26
Sua schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 13:53:

Ik gebruik hem vooralsnog alleen als desktop amp omdat ik alleen open headphones heb die het waard zijn (en waarmee je dus niet buiten kunt luisteren) om te gebruiken.
Open headphones zijn ook prima buiten te gebruiken, vooral omdat je op de fiets ook de nodige omgevingsgeluiden moet kunnen horen. Dit is 1 van de redenen dat ik op de fiets liever m'n HD598 gebruik dan welke andere gesloten headphone dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
Ik heb een nieuwe sound card voor mijn netbook gekocht. Voorheen gebruikte ik een Creative X-Fi HD welke opzich best wel goed klonk maar er kon nog veel verbeterd worden. Nu heb ik een E-MU 0204 aan mijn netbook hangen en wow, wat een verschil! Vrijwel helemaal geen ruis meer te horen.Beter stereo beeld en veel meer detail te horen. Ook qua klank lekker transparant en rustig vol detail. De bass is ook ineens heel anders. Deze is nu gedetaileerder en ook iets strakker. Nu kan ik weer lekker genieten van m'n EX1000 :)

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sua

Sua

lichtelijk nieuw

Omaatjehenk schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 14:38:
[...]

Open headphones zijn ook prima buiten te gebruiken, vooral omdat je op de fiets ook de nodige omgevingsgeluiden moet kunnen horen. Dit is 1 van de redenen dat ik op de fiets liever m'n HD598 gebruik dan welke andere gesloten headphone dan ook.
Het gaat mij meer om de schade die je aanricht aan je drivers omdat ze in zulk open contact staan met de ongecontroleerde luchtvochtigheid van buiten. En in het OV is het vrij hinderlijk om iedereen te storen met open headphones.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
Sua schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 15:00:

Het gaat mij meer om de schade die je aanricht aan je drivers omdat ze in zulk open contact staan met de ongecontroleerde luchtvochtigheid van buiten. En in het OV is het vrij hinderlijk om iedereen te storen met open headphones.
Dan heb je het over hele dure headphones die je nog tientallen jaren wil gebruiken? Zover ik weet verslijten de headphones eerder dan dat je significant verschil merkt aan de drivers door ongecontroleerde luchtvochtigheid. En natuurlijk moet je er niet mee door de regen gaan lopen/fietsen, maar dat zal ik geen van mijn headphones aandoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

Het gaat mij meer om de schade die je aanricht aan je drivers omdat ze in zulk open contact staan met de ongecontroleerde luchtvochtigheid van buiten.
Eum. Die drivers zijn gewoon een plastic membraan en de luchtvochtigheid binnen is vaker dan niet even goed ongecontroleerd. Ergo, lijkt me onzin.
En in het OV is het vrij hinderlijk om iedereen te storen met open headphones.
True.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
[...]

:D

Je moet er niet mee in de regen lopen maar dat over "ongecontroleerde luchtvochtigheid" is complete onzin. Waar heb je dit gelezen? Volgens jouw theorie kunnen mensen in Zuid Amerika en Afrika dan helemaal geen open hoofdtelefoons gebruiken want daar is het binnen ook ongecontroleerd luchtvochtig!

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Het gaat mij meer om de schade die je aanricht aan je drivers omdat ze in zulk open contact staan met de ongecontroleerde luchtvochtigheid van buiten.
Niet elke koptelefoon is een Beats by dr Dre he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sua

Sua

lichtelijk nieuw

CyBeR schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 17:24:
[...]Eum. Die drivers zijn gewoon een plastic membraan en de luchtvochtigheid binnen is vaker dan niet even goed ongecontroleerd. Ergo, lijkt me onzin.
Hmm. Dacht dat de 'diafragma's' van papier (geïmpregneerd met speciaal spul) waren.

Maar jullie hebben in principe wel gelijk, het stond in m'n geheugen als waarheid maar ik kan je geen wetenschappelijk onderbouwd artikel tonen om mijn punt te ondersteunen :D

En nee, het is vast niet zo dramatisch dat het na een keertje buiten luisteren effect heeft, heb het zelf ook al meermaals gedaan maar vond na een paar keer anderen met open HPs gehoord te hebben het geen goed idee meer.

En ik kan me inderdaad voorstellen dat iemand's neiging dit te doen afhangt van of je 200 euro HPs hebt of zeg 1000, hoewel dat natuurlijk ook afhangt van hoeveel geld dat voor die persoon is.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingston|IA
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-02-2020
Nog een tip voor een prima budget hoofdtelefoon:
de Renkforce CD340 bij Conrad is nu 15 euro.

Als je 2 stuks besteld is verzending ook nog is gratis. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Kingston|IA schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 18:49:
Nog een tip voor een prima budget hoofdtelefoon:
de Renkforce CD340 bij Conrad is nu 15 euro.

Als je 2 stuks besteld is verzending ook nog is gratis. ;)
Bizar veel hoofdtelefoon voor je geld. Dit is dus een Fischer Audio FA-006 he? Ik snap niet dat niet meer mensen hierop gesprongen zijn. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
http://hdphns.com/nl/
we ruimen ons magazijn eens flink op! Dat betekent hoge kortingen op veel producten. Wees er wel snel bij, want de aantallen zijn beperkt en OP = OP.

Monster Beats by Dre
We hebben nog een aantal hoofdtelefoon van Beats op voorraad. Deze zijn nu met hoge kortingen te bestellen. Zo is de Beats Studio met noise cancelling nu geen €299 maar €199. Lekker voor in het vliegtuig als je nog op vakantie gaat! Ook de Beats Solo en Solo HD zijn flink in prijs verlaagd. Zo kost de Solo nu geen €179 maar €119 en heb je de Solo HD voor €139 thuis (adviesprijs €199).

Sennheiser
Ook op Sennheiser geven we flinke kortingen. De HD 438 kost nou geen €89 maar slechts €49, de Sennheiser HD 558 is €99 en geen €179. Big daddy HD 600 is nu verkrijgbaar voor €199 in plaats van de normale €369.

Grado
Als klap op de vuurpijl hebben we twee Grado kisten met foam-vulling geschikt voor alle SR- en RS-modellen. Deze kosten normaal gesproken €139, nu zijn ze verkrijgbaar voor €69. Sla je slag want deze zullen snel weg zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Dat is een goede deal :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
De HD600 is echt zo'n hoofdtelefoon die voor sommige mensen genoeg kan zijn voor de rest van hun leven. Industry standard.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynion
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-08 20:39
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 13:58:
[...]

Ik heb twee maal de b&w c5 gehad. Erg overdreven baas en enorm snel stuk. Ik heb ze nu vervangen voor een paar ultimate ears 700. Veel gedetailleerder en het geluid is wat meer in balans. Erg prettig.
qua geluidssmaak zitten we niet helemaal op 1 lijn denk ik... mijn mening t.o.v. de UE's is uitermate negatief. Maar dat ze enorm snel stuk gaan, dat is wel iets waar ik wel wat mee kan:) ik vreesde er namelijk ook al voor. Wordt t hierna maar weer een hoger modelletje Sennheiser...:P

Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sua

Sua

lichtelijk nieuw

Ik heb er een besteld, ben benieuwd hoe hij samen gaat met m'n nieuwe E17!

Bedankt voor de herinnering trouwens, ook al had ik de mail wel ontvangen, had hem niet geopend.

[ Voor 18% gewijzigd door Sua op 22-06-2012 23:36 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Heeft nu een Grado RS2i op zijn hoofd :9~ :9~ :9~
Afbeeldingslocatie: http://web.me.com/cloud.e/Grado.png

Update 1: heerlijk licht. Merkt amper dat je hem op hebt. Geluid klinkt goed!! Luister nu Rage Against The Machine. Klinkt heerlijk. Het is inderdaad waar dat t echt rock cans zijn. Zodrek even mijn favoriet. Pink Floyd Met het album The Final Cut.

Update 2: Ben in slaap gevallen... Kom net van het werk dus heb nog geen pink floyd geluisterd. Er zit erg veel detail in. Bij adele hoor je de lippen op elkaar komen. Erg realistische stem weergave maar toch heeft het niet wat de re-zero deden met female vocals. Soort van sprankelend geluid. Maar het is alsnog erg mooi hoor :o
Vooral mannen stemmen klinken goed. Bij Rage Against The Machine klinkt het erg realistisch, ook Doe Maar klinkt goed.

Er komt nog meer aan komende dagen. Ben nog erg benieuwd hoe die klinkt met Johnny Cash en Pink Floyd. Luister nu Coldplay omdat ik een mind blowing ervaring had in Londen. Die dure winkel harrords ofzo had een of andere versterker van 6000 pond staan en zelfs met kleine b&w bookshelf speakers van 'slechts' 800 pond ofzo klonk het echt Ge-Wel-Dig. Dus we zullen zien wat deze doen.

Update 3: Nou hij deed niet wat die speakers daar deden. Maar gaat denk ik ook moeilijk aangezien het geluid gewoon heel anders is met een headphone. Je mist dan de bass die je in je lichaam voelt. Bij het nummer paradise als die begint had ik toen echt zo'n wow effect. Maar misschien omdat ik het nummer toen alleen op de radio voorbij heb horen komen en ik hem nu vaker heb geluisterd.

[ Voor 120% gewijzigd door Heilige Kaas op 23-06-2012 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 13:47
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de AKG K550 of de Philips Uptown?
Ik zit er aan te denken om een koptelefoon te kopen die wat comfortabeler is dan mijn huidige Ultrasone HFI-780 maar ik wil er natuurlijk niet op achteruit gaan qua geluidskwaliteit ;)

Ik weet dat er een groot prijsverschil tussen deze 2 koptelefoons zit maar deze leken me eigenlijk het interessants, wat me alleen bij de Philips wel tegen staat is de kabel met controls, ik heb een Xperia S waarmee ik mijn koptelefoon ook wellis gebruik en die schijnt nogal kieskeurig te zijn met dat soort zaken :P

Als iemand nog een beter alternatief weet rond deze prijs dan hoor ik het ook graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Toevallig was ik laatst ook aan het kijken naar de AKG550, hij krijg over het algemeen erg goede reviews, kijk anders ook naar de Audio-Technica ATH-M50 die is iets goedkoper (zit er ongeveer tussen in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
brilsmurfffje schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 23:09:
Toevallig was ik laatst ook aan het kijken naar de AKG550, hij krijg over het algemeen erg goede reviews, kijk anders ook naar de Audio-Technica ATH-M50 die is iets goedkoper (zit er ongeveer tussen in)
De Audio-Technica ATH-M50 zie ik op heel veel plaatsen voorbij komen maar het lijkt mij een beetje een koptelefoon met een overdreven hype, sommige mensen zijn er razend enthousiast over maar er zijn ook best veel mensen die hem eigenlijk best tegen vinden vallen.
Dan komt er ook nog de prijs die hier ~160 euro is en ook maar weinig winkels die ze hebben, ik vraag me dan af of dat het wel waard is aangezien ze in het buitenland een stuk goedkoper zijn.

Als ik dan zie dat mensen met een slechtere koptelefoon dan ik de M50 al tegen vinden vallen dan ben ik bang dat het mij ook tegen gaat vallen, daarbij heb ik ook al meerdere opmerkingen van mensen gezien die zelfs de Philips Uptown een betere koptelefoon vinden en die is nog een stuk goedkoper ook.

Vind dat overigens wel mooi om te zien, vaak zijn koptelefoons in Amerika een stuk goedkoper maar dat geldt gelukkig niet voor Philips, €99,- adviesprijs hier tegenover $150,- daar.

Als je dan bijvoorbeeld naar mijn Ultrasone HFI-780, die is op Amazon.com $149,- terwijl je er hier minstens €180,- voor betaald, toch wel een erg groot verschil terwijl Ultrasone zelfs een Duits bedrijf is..

Ik zal overigens wat meer informatie geven, ik gebruik een Asus Xonar U1 voor mijn koptelefoon, hier zit wel een koptelefoon versterker in maar echt krachtig is het niet natuurlijk.

Ik vind de geluidskwaliteit van mijn HFI-780 erg goed maar het comfort is niet zo super en het kan best vermoeiend zijn om langere tijd naar muziek te luisteren, ik zoek dus een comfortabelere koptelefoon daarvoor en als de prijs niet te hoog is dan wil ik hem gewoon naast mijn Ultrasone gebruiken, ik ben best bereid mijn budget op te hogen naar ~200 (prijsgebied van bijvoorbeeld de AKG K550) maar in dat geval zal ik dus mijn Ultrasone verkopen en wil ik er zéker niet op achteruit gaan qua geluidskwaliteit.
De muziek die ik luister varieert verschrikkelijk veel van rock/metal naar dubstep of top 40 overigens. :P

Hopelijk kan iemand me hiermee verder helpen, ik zag bijvoorbeeld Negakinu de Philips Uptown aanraden dus misschien kan jij me er wat meer over vertellen? :)

[ Voor 31% gewijzigd door Redblader op 24-06-2012 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redblader schreef op zondag 24 juni 2012 @ 18:52:
[...]

Hopelijk kan iemand me hiermee verder helpen, ik zag bijvoorbeeld Negakinu de Philips Uptown aanraden dus misschien kan jij me er wat meer over vertellen? :)
Ik heb afgelopen week de Philips Cityscape Uptown beluisterd. Wat ik erover kan zeggen is dat ik hem goed vond klinken. Het mid en hoog gedeelte klonk neutraal, misschien een tikkeltje scherp maar daardoor kwam er juist ook weer meer detail.
Verder viel me op dat die 'musicseal' werkt. In een volle winkel met mensen had ik nauwelijks last van omgevingsgeluid. Daarnaast zit de koptelefoon ook erg fijn.

Het viel me op dat de lage tonen achterbleven. Hiermee bedoel ik dat ik niet overtuigd werd door een mooie basklank. Bij enkele jazz achtige nummers van Micheal Buble, Top40 nr's en hardstyle nr's bleven de lage tonen achter ten opzichte van het mid-hoog.

Conclusie: Prima koptelefoon, alleen ik mis de overtuiging van de lage tonen en daarom heb ik hem niet gekocht. Maar misschien stoor jij je er niet aan, dus mijn advies is: zelf beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 19:40:
[...]

Ik heb afgelopen week de Philips Cityscape Uptown beluisterd. Wat ik erover kan zeggen is dat ik hem goed vond klinken. Het mid en hoog gedeelte klonk neutraal, misschien een tikkeltje scherp maar daardoor kwam er juist ook weer meer detail.
Verder viel me op dat die 'musicseal' werkt. In een volle winkel met mensen had ik nauwelijks last van omgevingsgeluid. Daarnaast zit de koptelefoon ook erg fijn.

Het viel me op dat de lage tonen achterbleven. Hiermee bedoel ik dat ik niet overtuigd werd door een mooie basklank. Bij enkele jazz achtige nummers van Micheal Buble, Top40 nr's en hardstyle nr's bleven de lage tonen achter ten opzichte van het mid-hoog.

Conclusie: Prima koptelefoon, alleen ik mis de overtuiging van de lage tonen en daarom heb ik hem niet gekocht. Maar misschien stoor jij je er niet aan, dus mijn advies blijft zelf beluisteren.
Tsja ik ben bang dat ik dan het missen van de lage tonen nogal ga merken, mijn huidige koptelefoon heeft juist vrij veel bass (wel heel strak en het ''lekt'' zeg maar niet naar de andere frequenties) en dat vind ik eigenlijk wel mooi..
Jammer, ik vond het qua uiterlijk een mooie koptelefoon en hij leek me ook wel heel comfortabel.

Koptelefoons zelf beluisteren is een beetje een moeilijk, er zijn hier in de omgeving zover ik weet niet echt zaken waar ze veel koptelefoons hebben staan die je kan beluisteren, hoewel ik misschien wel even langs de lokale Dixons kan gaan om te kijken wat ze daar hebben, ookal staan daar geen koptelefoons die je kan testen kan ik misschien iets regelen met mijn oom die filiaalmanager is daar. :P
Veel modellen hebben ze niet maar bijvoorbeeld de Philips Uptown/Downtown hebben ze wel zodat ik die dan ook nog zelf kan beluisteren.

Ideale koptelefoon voor mij zou eigenlijk dezelfde soort bass als mijn Ultrasone moeten hebben icm een wat minder vermoeiende treble en een comfortabeler design, vooral de hoofdband van de HFI-780 gaat na een tijdje irriteren bij mij.

[ Voor 6% gewijzigd door Redblader op 24-06-2012 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf ben ik ook op zoek naar een nieuwe koptelefoon. Mijn Sennheiser HD447 kussens zijn vodden geworden.

Omdat ik vaak 's avonds film kijk / muziek luister kan ik mijn stereo niet gebruiken, omdat er mensen slapen. Voor thuis zoek ik een koptelefoon die draadloos (zonder storingen) en degelijk is. Voor onderweg heb ik de Sennheiser CX400-II die uitstekend bevalt.

Wat ik al heb gevonden is de:
Sennheiser RS170
en
Sennheiser RS180

Het valt me op dat de kussens rond de oren verschillen. Bij de RS170 lijkt het een soort 'kunstleer' en bij de RS180 een soort 'stof'. Nu lijkt het me dat bij de RS180 er snel haren en andere huidschilfers etc in blijven zitten en dit bij de RS170 meevalt omdat dit 'kunstleer' is. Daarom neig ik meer naar de RS170. Echter de RS180 is 'Open' waardoor de klank mij meer aanspreekt. Heeft er iemand ervaring met één van deze Sennheisers?

RS170
Afbeeldingslocatie: http://ii.alatest.com/product/full/a/6/Sennheiser-RS-170-1.jpg

RS180
Afbeeldingslocatie: http://www.megakeuze.nl/images/product/2270_Sennheiser-HDR-180-Additional-Kleer-Wireless-Headphone-Receiver-for-RS-180-0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 20:02:

Het valt me op dat de kussens rond de oren verschillen. Bij de RS170 lijkt het een soort 'kunstleer' en bij de RS180 een soort 'stof'. Nu lijkt het me dat bij de RS180 er snel haren en andere huidschilfers etc in blijven zitten en dit bij de RS170 meevalt omdat dit 'kunstleer' is. Daarom neig ik meer naar de RS170. Echter de RS180 is 'Open' waardoor de klank mij meer aanspreekt. Heeft er iemand ervaring met één van deze Sennheisers?
Ik ervaar dat juist die velours pads prettiger zitten dan de pleather pads. Het is minder zweterig aan je hoofd en zorgt er bij mij voor dat ik er langer naar kan luisteren zonder te merken dat ik de koptelefoon op heb. Dit kan per persoon verschillen natuurlijk. Haren en huidschilfers heb ik ook niet echt last van, eens in de maand om ik een haartje tegen. Dus hier zou ik me niet echt druk om maken.

Of je open of dichte headphones mooier vindt klinken ligt aan de persoon, de open modellen hebben meestal (dus niet altijd) een iets minder aanwezige bass, waarbij je de druk niet zo op je oren voelt. Met deze koptelefoons heb ik zelf geen ervaring maar het bij het beluisteren van meerdere koptelefoons is dit me opgevallen. Ik hoop dat je er iets aan hebt en als je blijft twijfelen, probeer eens een winkel te vinden waar je ze kunt beluisteren!

[ Voor 5% gewijzigd door Omaatjehenk op 27-06-2012 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We deden onlangs een review van de RS180 en RS220, als je interesse hebt in de 180 stel ik voor dat je die inderdaad eerst ergens even beluistert, mag geen probleem zijn om dat te vinden in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 11:54
Balen, kan de HD600 in de aanbieding niet toevoegen aan mijn winkelwagen. Met welke portable amp zou ik deze het beste kunnen matchen, hoor goede dingen over de JDS Labs CMOY.

Verder is de Renkforce CD-340 een goede aanrader. Heb hem thuis ook en luister er met veel plezier naar.

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ie niet meer in voorraad is :/. Had em ook wel willen hebben.
heb maar vraag afgevuurd aan de servicedesk of deze nog na te bestellen is voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 12:05

thorgal21

Forum Noob

Dit topic is voor headphones en niet voor headsets, tevens is crossposten niet de bedoeling.

[ Voor 84% gewijzigd door FeaR op 26-06-2012 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 12:05

thorgal21

Forum Noob

sorry :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
iemand toevallig enig idee of de b&w P5 en P3 in eindhoven ergens fatsoenlijk te beluisteren zijn? ben bij de mediamarkt geweest en daar hangt de P5 in de winkel maar daar kun je alleen een standaard muziekje beluisteren en niet aansluiten op je eigen telefoon of iets dergelijks? En de P3 hebben ze alleen ingepakt:S

Liefst ergens in t centrum...

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
Omaatjehenk schreef op zondag 24 juni 2012 @ 23:34:
[...]
de dichte modellen hebben meestal (dus niet altijd) een iets minder aanwezige bass, waarbij je de druk niet zo op je oren voelt.
Ik denk dat je dit andersom bedoelde :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
lj_tree schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 10:46:
iemand toevallig enig idee of de b&w P5 en P3 in eindhoven ergens fatsoenlijk te beluisteren zijn? ben bij de mediamarkt geweest en daar hangt de P5 in de winkel maar daar kun je alleen een standaard muziekje beluisteren en niet aansluiten op je eigen telefoon of iets dergelijks? En de P3 hebben ze alleen ingepakt:S

Liefst ergens in t centrum...
Was gisteren toevallig ook bij de MM in Eindhoven voor de P3. Ze hebben een mooi nieuw systeem hangen van B&W waar alle headphones opzitten en je je iPod / iPhone op aan kan sluiten, alleen..... geen stroom.... Ze wisten ook niet wanneer de stroom werd aangelegd.

Bijna meegenomen, maar wil toch luisteren. De P5 vind ik een heerlijke sound hebben en praktisch iedere review zegt dat de klank ongeveer gelijk is.

Wellicht dat je bij Remkes beeld en geluid een poging kan wagen (Aalsterweg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
Brad Pitt schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 10:50:
[...]

Ik denk dat je dit andersom bedoelde :)
Dit bedoelde ik inderdaad andersom :9

Ik pas het wel even aan

[ Voor 6% gewijzigd door Omaatjehenk op 27-06-2012 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufus666
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 08:31
Naar aanleiding van de positieve berichten in dit Topic heb ik vorige week de Superlux 668B besteld, gister binnen gekregen en even getest op Iphone, AV receiver en PC en moet zeggen dat ie niet tegenvalt voor het geld.
Nu heb ik wel begrepen dat het "inspelen" dmv white noise vaak als onzin gezien wordt, toch zou ik het graag doen, al is het alleen maar voor het idee.
Nu kan je overal leuke samples vinden maar maakt het nog erg uit of deze een bepaalde toonhoogte hebben, hebben jullie nog leuke mp3/wav/flac's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch maar gebruik gemaakt van de hdphns actie en de HD 600 toegevoegd aan de collectie.

Eerste indrukken zijn goed, heb een jaartje of 2 geleden mijn HD 650 doorverkocht. Deze 600 is toch wel flink van een andere klasse afgaan op mijn eerste indrukken. Snap niet dat mensen nog steeds voor de 650 gaan, wat was dat een belachelijk slechte koptelefoon zeg.

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/dbqdd2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik zoek een koptelefoon voor aan de pc, voornamelijk gaming, af en toe filmpje/muziek en ding zal misschien af en toe aan een ipod classic gebruikt worden.

budget is max 50,-

Nu lijkt eentje met volume controle in de draad wel handig? of werkt dat helemaal niet op de pc en is dat iets wat alleen op ipod ed werkt?

kheb de voorkeur voor open/half-open, en neig het meeste naar een Sennheiser maar ik weet eignelijk niet waarom :P hebben jullie nog tips?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:15

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Chaoss schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 14:28:
Ik zoek een koptelefoon voor aan de pc, voornamelijk gaming, af en toe filmpje/muziek en ding zal misschien af en toe aan een ipod classic gebruikt worden.

budget is max 50,-

Nu lijkt eentje met volume controle in de draad wel handig? of werkt dat helemaal niet op de pc en is dat iets wat alleen op ipod ed werkt?

kheb de voorkeur voor open/half-open, en neig het meeste naar een Sennheiser maar ik weet eignelijk niet waarom :P hebben jullie nog tips?
Sennheiser PX100II met of zonder audio ding is het voor jou. Vooral gezien de prijs en de mobiliteit.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 12:56:
Toch maar gebruik gemaakt van de hdphns actie en de HD 600 toegevoegd aan de collectie.

Eerste indrukken zijn goed, heb een jaartje of 2 geleden mijn HD 650 doorverkocht. Deze 600 is toch wel flink van een andere klasse afgaan op mijn eerste indrukken. Snap niet dat mensen nog steeds voor de 650 gaan, wat was dat een belachelijk slechte koptelefoon zeg.

[afbeelding]
Wat is er dan precies zo slecht aan? Toevallig heb ik vandaag de 650 beluisterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

brilsmurfffje schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 16:21:
Wat is er dan precies zo slecht aan? Toevallig heb ik vandaag de 650 beluisterd
Ben ik ook wel benieuwd naar. Ik had de indruk dat de HD650 gewoon een (verder) verbeterde HD600 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 650 gaf mij een indruk dat ik naar een koptelefoon zat te luisteren met een wollen sok als vulling. Alles was gewoon doffer en het leek destijds of mijn versterkers hem niet optimaal trok (was nog een V-CAN en LD MK V)). Laag was niet strak genoeg. Toen overgestapt naar de beyer T1 + nieuwe versterker. Met de nieuwe versterker werd de 650 toch wel wat beter (versterker was 2,5 keer duurder dan de 650 dus niet echt aan te raden als pair) maar nog steeds onduidelijk. Toen dat ding maar uiteindelijk verkocht voor een leuke prijs.

De 600 heeft geen enkele gebreken tov de 650 op de kleur na. Alles is gewoon strakker en duidelijker in weergave. De middentonen voor snaarinstrumenten is zelfs vergelijkbaar met de T1. Voor 200 euro nieuw een leuke koptelefoon om erbij te hebben, alleen die belachelijke bouwkwaliteit maakt het weer net een stuk minder :) Maar ach, gaat om het geluid uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Tsja, bouwkwaliteit heb je dan ook beyer voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt, in de grills van de dt 990 zit nog meer metaal in verwerkt dan in de hele HD 600. Probeerde net even de kussentjes van de HD 600 af te halen, voelde alsof ik dat ding ging mollen. Toch maar niet gedaan vrezend dat dat hele ding uit elkaar breekt.

Vergelijkend met de beyer op bouwkwaliteit, HD 600/650 = kia picanto, dt 990/ T1 = panzer tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:42
ik ben zelf opzoek naar een headphone van +/- 50 euro, nu was mijn oog gevallen op de philips citiscape downtown, ik vond het geluid erg zuiver en gebalanceerd,
ook vond ik dat hij erg goed zat, en de looks heeft hij ook,
het enige wat een beetje tegenviel was de bass, hij was er wel, maar niet genoeg,
aangezien ik de downtown niet aan mijn eigen apparaat kon hangen in de mm, zal er waarschijnlijk ook maar zeer standaard geluid geleverd worden,
ik wil hem vooral met mijn htc desire hd gaan gebruiken, wat ik mij nu afvraag: de dhd heeft een zeer goede equalizer ( met o.a. een dolby en srs functie), kan die ervoor zorgen dat ik de bass toch echt ga hebben, of zal die er nog niet zijn?

voor de rest lijkt het me wel een zeer goede headphone, (de metro was helemaal plastic, en de uptown zat niet goed)

btw, je kan hem op amazon.de voor 48euro incl verzending krijgen,
wat toch een zeer mooie prijs is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Gisteren na een korte luistersessie bij de A-Mac in Eindhoven de P3 gekocht. Eerste indruk in de winkel was goed. De hoofdtelefoon klemt goed af waardoor ook het omgevingsgeluid redelijk wordt onderdrukt. Daarnaast was de kwaliteit van het geluid ook erg goed.

Enige dat er nu nog moet komen is een verlengkabel inclusief adapter naar 6,3mm voor de versterker thuis. Voor onderweg wordt het genieten! Als ik wat meer luistertijd heb gehad zal ik een wat gedetailleerder verslag uitbrengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:10
Ik ben op zoek naar een in-ear headphone die niet meteen stuk gaat.
Mijn budget is ongeveer €20 tot €30.

Mijn vorige headphone was een SoundMagic PL21. Prima geluidskwaliteit, goede prijs. Maar na een half jaar was de connector stuk. Dit is gebeurd bij alle oordoppen en in-ear sets die ik gehad heb. Misschien komt het omdat ik ze twee keer per dag oprol en in mijn broekzak prop, maar daar moeten ze imho gewoon tegen kunnen. Een iets dikkere kabel met een stevigere connector zou fijn zijn.

Dus: kent iemand een betaalbare in-ear headphone die steviger is dan de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
m4yall schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 06:58:
Gisteren na een korte luistersessie bij de A-Mac in Eindhoven de P3 gekocht. Eerste indruk in de winkel was goed. De hoofdtelefoon klemt goed af waardoor ook het omgevingsgeluid redelijk wordt onderdrukt. Daarnaast was de kwaliteit van het geluid ook erg goed.

Enige dat er nu nog moet komen is een verlengkabel inclusief adapter naar 6,3mm voor de versterker thuis. Voor onderweg wordt het genieten! Als ik wat meer luistertijd heb gehad zal ik een wat gedetailleerder verslag uitbrengen :)
A-mac? dat zit ergens in t centrum toch? In de winkelstraat volgens mij. Hebben ze de P5 toevallig ook wat je weet?

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
P.E.T.E.R. schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 07:33:

Mijn vorige headphone was een SoundMagic PL21. Prima geluidskwaliteit, goede prijs. Maar na een half jaar was de connector stuk. Dit is gebeurd bij alle oordoppen en in-ear sets die ik gehad heb. Misschien komt het omdat ik ze twee keer per dag oprol en in mijn broekzak prop, maar daar moeten ze imho gewoon tegen kunnen. Een iets dikkere kabel met een stevigere connector zou fijn zijn.

kijk eens naar de meelec m6 (€22 op eBay) ziet er heel stevig uit. Heb ze zelf nog niet heel lang maar voor die prijs is het te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
lj_tree schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 08:25:
[...]

A-mac? dat zit ergens in t centrum toch? In de winkelstraat volgens mij. Hebben ze de P5 toevallig ook wat je weet?
Ja, de P5 hangt ook in de winkel om te beluisteren (aangesloten op een iPod shuffle). Kun je dus ook makkelijk aansluiten op je eigen audiobron. De P3 hangt niet in de winkel, maar ze hebben een verpakking voor me opengemaakt zodat ik kon luisteren. Vanwege die service hebben ze de P3 dus ook aan mij verkocht (en dat de P3 het geluid had waar ik naar op zoek was natuurlijk ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 17:58:
De 650 gaf mij een indruk dat ik naar een koptelefoon zat te luisteren met een wollen sok als vulling. Alles was gewoon doffer en het leek destijds of mijn versterkers hem niet optimaal trok (was nog een V-CAN en LD MK V)). Laag was niet strak genoeg. Toen overgestapt naar de beyer T1 + nieuwe versterker. Met de nieuwe versterker werd de 650 toch wel wat beter (versterker was 2,5 keer duurder dan de 650 dus niet echt aan te raden als pair) maar nog steeds onduidelijk. Toen dat ding maar uiteindelijk verkocht voor een leuke prijs.

De 600 heeft geen enkele gebreken tov de 650 op de kleur na. Alles is gewoon strakker en duidelijker in weergave. De middentonen voor snaarinstrumenten is zelfs vergelijkbaar met de T1. Voor 200 euro nieuw een leuke koptelefoon om erbij te hebben, alleen die belachelijke bouwkwaliteit maakt het weer net een stuk minder :) Maar ach, gaat om het geluid uiteindelijk.
Zou het misschien hiermee te maken kunnen hebben ?
http://www.headfonia.com/...-and-580-updated-drivers/

Aangezien ze niet de winkel uit vliegen kan het zijn dat jij een model had dat al wat langer op de plank gelegen had.
Ik had gister de HD650 beluisterd en vond hem echt geweldig klinken, ben niet opzoek naar zo'n hele analytische koptelefoon. De HD600 had ik ook geluisterd, maar dat was in een andere winkel en die wou er graag vanaf, het was ook het laaste model dus ik mocht de demo meenemen voor 250 euro. Terwijl je de HD650 voor 330 nieuw kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
Heilige Kaas schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 08:35:
[...]

kijk eens naar de meelec m6 (€22 op eBay) ziet er heel stevig uit. Heb ze zelf nog niet heel lang maar voor die prijs is het te proberen.
Ik ben denk ik meer geintereseerd in de M9, want het over-the-ear van de M6 lijkt me niks. Gelukkig verschillen die elkaar niet veel in prijs en geluidskwaliteit, maar dat helpt mij nog niet verder richting de robuustheid van de kabel en 3.5mm jack...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
m4yall schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 09:30:
[...]

Ja, de P5 hangt ook in de winkel om te beluisteren (aangesloten op een iPod shuffle). Kun je dus ook makkelijk aansluiten op je eigen audiobron. De P3 hangt niet in de winkel, maar ze hebben een verpakking voor me opengemaakt zodat ik kon luisteren. Vanwege die service hebben ze de P3 dus ook aan mij verkocht (en dat de P3 het geluid had waar ik naar op zoek was natuurlijk ;) ).
Nog bedankt voor de tip. Ben er zojuist even geweest en heb de P3 en P5 beluisterd. Ik dacht in eerste instantie voor de P3 gegaan door de prijs en het mobiele aspect (opvouwen en steviger bewaarhoesje) maar ben compleet om. De P5 klinkt VEEL lekkerder. Kan niet 100% bepalen of het nu aan de isolatie ligt (die is bij de P5 iig op mijn oren een stuk beter) of dat de kwaliteit van het geluid ook beter is. De P3 klonk wel ietsje voller maar tegelijk ook vlakker. Ietsje meer bas maar weinig dimensie (als ik t zo mag omschrijven) en helderheid. Ik heb naar verschillende soorten muziek op me telefoon geluisterd en ook een ipod geprobeerd en ben echt helemaal verliefd op de P5.

De vraag is nu of ik nog 3 weken kan wachten tot ik naar amerika ga en m daar ga kopen:) Denk dat ik zoiezo n klein stukje winst kan maken met het euro-dollar verschil maar heb ook hoop dat hij daar ietsje goedkoper is.

Toch even een toevoeging wat me nu te binnen springt. Zou het te maken kunnen hebben met inspeeltijd. De P5 hing er als demo model en joost mag weten hoeveel uur muziek dat ding heeft gehad. Terwijl de P3 nieuw uit de doos kwam. Zou daar zo veel verschil tussen kunnen zitten?

[ Voor 9% gewijzigd door boomr op 28-06-2012 13:53 . Reden: ingeving:) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Voor anderen met hetzelfde idee: in de Apple Store in Amsterdam hangen ze gewoon naast elkaar, ook aan iPods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
lj_tree schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 13:20:
[...]

Toch even een toevoeging wat me nu te binnen springt. Zou het te maken kunnen hebben met inspeeltijd. De P5 hing er als demo model en joost mag weten hoeveel uur muziek dat ding heeft gehad. Terwijl de P3 nieuw uit de doos kwam. Zou daar zo veel verschil tussen kunnen zitten?
Ja daar kan veel verschil in zitten. De ene koptelefoon veranderd weinig en de andere kan heel veel veranderen. Kan je zelf even in reviews opzoeken wat voor die koptelefoons geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufus666
rufus666 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 12:04:
Naar aanleiding van de positieve berichten in dit Topic heb ik vorige week de Superlux 668B besteld, gister binnen gekregen en even getest op Iphone, AV receiver en PC en moet zeggen dat ie niet tegenvalt voor het geld.
Nu heb ik wel begrepen dat het "inspelen" dmv white noise vaak als onzin gezien wordt, toch zou ik het graag doen, al is het alleen maar voor het idee.
Nu kan je overal leuke samples vinden maar maakt het nog erg uit of deze een bepaalde toonhoogte hebben, hebben jullie nog leuke mp3/wav/flac's ?
Iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom niet gewoon muziek op middelmatige volume op repeat zetten? should do the trick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

White noise betekent dat alle toonhoogtes er in gelijke mate in voorkomen. Dus zoeken naar "white noise met een bepaalde toonhoogte" is wat onzinnig.

White noise vind je vaak op audio-test-CD's, ik gebruik voor het inspelen meestal een track v.e. test-CD die op repeat staat, maar je kunt ook gewoon een radio aanzetten die niet op een zender afgestemd is. De ruis die je tussen de stations in hoort schijnt ook "white noise" te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deraco96
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-04 22:30

deraco96

Altijd.

Ik heb de HD 25-1 II en de TMA-1 inmiddels wat vaker beluisterd en ik kan er nu wat meer over zeggen. Ik ben niet zo'n ontzettend geoefende luisteraar dus zoveel geluidsverschil kan ik er niet uit opmaken, wel heb ik het idee dat de bas van de Aiaiai TMA-1 iets meer naar voren komt, maar de hd 25-1 II heeft heel erg veel 'ritme', ik snap opzich wel wat reviews bedoelen met 'punchy'. De HD 25-1 II dempt veel beter, omgevingsgeluid is veel minder.

Op de fiets is de TMA-1 een regelrechte ramp, zodra je harder fietst dan 10 km/u wordt het windruis zo erg dat ik hem liever afzet. Lopend gaat prima. Vandaag wel de HD-25 1 II op gehad op de racefiets en dat is goed te doen, nog steeds wel duidelijk aanwezig maar lang niet zo storend. Ik kan me wel voorstellen dat een redelijk setje in-ears beter is. Ik wil ook de Superlux HD 651 nog uitproberen op de fiets, kijken of dat wat is.
Het geluid van die HD 651 is best wel aardig, maar wel minder dan de andere twee HP's. Gezien het prijsverschil natuurlijk wel duidelijk een aanrader.
Ook een puntje is dat de jack van de TMA-1 wat kieskeurig is op mijn half gemolesteerde iPod, op de computer is het geen probleem, en de HD 25-1 II doet het ook gewoon altijd. Jammer, maar dan moet ik maar eens netter met mijn spullen omgaan :/ .
Ik gebruik de TMA-1 nu lekker achter de computer, maar ik zit nog te denken of ik alsnog niet een HD-25 1 II wil, die is veel fijner op de fiets en die ik vandaag ophad hebben mn ouders betaald en is dus eigenlijk niet van mij... :'(

01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brilsmurfffje schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 09:35:
[...]

Zou het misschien hiermee te maken kunnen hebben ?
http://www.headfonia.com/...-and-580-updated-drivers/

Aangezien ze niet de winkel uit vliegen kan het zijn dat jij een model had dat al wat langer op de plank gelegen had.
Ik had gister de HD650 beluisterd en vond hem echt geweldig klinken, ben niet opzoek naar zo'n hele analytische koptelefoon. De HD600 had ik ook geluisterd, maar dat was in een andere winkel en die wou er graag vanaf, het was ook het laaste model dus ik mocht de demo meenemen voor 250 euro. Terwijl je de HD650 voor 330 nieuw kan krijgen.
Best interessant leesvoer. Bij mijn weten waren de drivers zwart van kleur van mijn hd 650. Dus misschien ligt het daaraan alhoewel het mij sterk lijkt dat de klankweergave zoon stap vooruit gemaakt heeft door het aanpassen van de drivers. Misschien als ik tijd heb dat ik de nieuww 650 ga abx'en maar dat is nog allemaal toekomstverhaal.

Destijds was de 650 nog 260 euro toen ik hem kocht. Als ik jou was zou ik gewoon op safe spelen en toch de 600 aanschaffen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46
Ik gebruik altijd Cascade van Tara Labs, werkt prima..

Is volgens mij pink-, brown- & grey noise, met een oscillerende low-mid naar low wave die je kunt branden op een cdtje & dan eindeloos kan laten draaien. Ik zou iig. niet adviseren speakers of headphones in te branden met een enkele vlakke frequentie zoals white noise...

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deraco96

deraco96

Altijd.

@ .schoenmerlijn mij lijkt zo'n koptelefoonhanger ook best wel handig. :) Staat wel sjiek.
Zijn die voor redelijke prijzen te koop? (Waar?)

01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deraco, Ik heb ze destijds gekregen van een maat van mij. Als het goed is kun je ze via ebay halen voor 15 euro ofzo. Je moet maar eens zoeken op headphone stand akg. Ik weet wel niet meer zeker of ze nou nog steeds verkrijgbaar zijn.

Vriendelijke groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deraco96

deraco96

Altijd.

Bedankt ik heb net veel ervaring (geen) met eBay maar ik kan wel even kijken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Lijkt op de mp4nation stand, Raz heeft sinds kort een aantal te koop.

Afbeeldingslocatie: http://www.mp4nation.net/media/catalog/product/cache/1/image/265x265/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/t/h/ths_3_1.jpg

Deze is wel aardig, maar dat spul weegt niets en dan staat het ook niet stevig. $22,50 is niet zo heel duur.

Afbeeldingslocatie: http://www.mp4nation.net/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/h/e/hehs_2.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door BARACUS op 28-06-2012 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufus666
rabor schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 19:36:
[...]
Ik gebruik altijd Cascade van Tara Labs, werkt prima..

Is volgens mij pink-, brown- & grey noise, met een oscillerende low-mid naar low wave die je kunt branden op een cdtje & dan eindeloos kan laten draaien. Ik zou iig. niet adviseren speakers of headphones in te branden met een enkele vlakke frequentie zoals white noise...
Dank je, zal hem thuis even downloaden en een paar dagen/nachten op repeat zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
rufus666 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 10:08:
[...]

Dank je, zal hem thuis even downloaden en een paar dagen/nachten op repeat zetten :)
Zorg dat hij niet te hard staat! En een pauze af en toe schrikt ook goed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
rufus666 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 10:08:
[...]

En anders:

http://binkster.net/extras.shtml#cd

http://www.seepc.ca/news.php

Ik heb zelf een playlist gemaakt binnen Winamp. Gewoon wat nummers van albums die ik graag luister in de playlist. Aangezien ik een vrij brede muzieksmaak heb van rock tot electro tot klassiek/motion picture muziek, komt het hele audio spectrum wel aan bod. In de playlist zitten zo'n 20 nummers, afgewisseld met mp3's met white noise van een minuut, mp3's met 2 minute stilte, een frequency sweep van 30 seconden en pink noise. :P Staat regelmatig s'nachts aan als ik er aan denk dus wordt de koptelefoon zo'n 8 uur ingespeeld middels de playlist welke op repeat staat. Geen idee of dat een goeie manier is, maar zo heb ik het eigenlijk altijd al gedaan op basis van feedback en info van fora zoals Head Fi. White/pink noise + frequency sweep voor het bereik, plus de nummers die ik graag luister vanwege... Nou ja, da's de muziek die goed moet klinken, kunnen de cans er vast aan wennen. ;)
deraco96 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 19:53:
Bedankt ik heb net veel ervaring (geen) met eBay maar ik kan wel even kijken,
Ik dacht net; He, even geleden @ ebay al weer iets besteld, maar is nog niet binnen.. Dingdong, postbode met pakketje. :) Inhoud 2x:

http://www.ebay.com/itm/2..._trksid=p3984.m1497.l2649

Vertaalt zich in:

http://i.imgur.com/VO5AN.jpg
http://i.imgur.com/e6SoL.jpg

Met links de McCrypt DJ-50, ook wel Brainwavz HM3 voor de insiders onder ons Toch Negakinu? :P
Rechts de Aiaiai TMA-1

Excuse the mess, ben thuis aan het werk en onder werktijd ben ik altijd wat rommelig. :)

[ Voor 23% gewijzigd door xxxneoxxx op 29-06-2012 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Zozo, ziet er goed uit! Begin zelf een beetje te twijfelen nu. Heb ze nu nog over mijn zuil speakers hangen (die op mijn bureau staan) Maar dit is ook wel mooi. Misschien als ik mijn nieuwe speakers heb dat deze ernaast kunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Laatst online: 20:31
Kun je er iets meer over vertellen? Hoe stabiel is hij? Hoe zwaar etc? Valt hij om zodra de kat er langs loopt, of valt dat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
SlaadjeBla schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 16:52:
[...]

Kun je er iets meer over vertellen? Hoe stabiel is hij? Hoe zwaar etc? Valt hij om zodra de kat er langs loopt, of valt dat mee?
Nou ja, waar het vandaan komt weet je al, en wat het kost ook. Ding is vrij stabiel, wel vrij licht. Ik zou graag de kattentest voor je doen, maar ik zie dat onze kat te lui is om overeind te komen dus dat zit er niet in. Denk overigens niet dat de standaard blijft staan als de kat er tegenaan loopt. Hangt ook van het type kat af uiteraard. Bij de onze gaat de headset stand sowieso om vrees ik. ;) (grote onhandige ragdoll, Big cat is BIG.)

De kromming/rug van de stand helt wat naar achter, waarsch. om tegenwicht te geven aan zwaardere headphones. Materiaal is een soort dof zwart plastic wat een enigzins stroeve feel heeft, heeft in de verte iets weg van heel dun rubber. Niet vingerafdruk proof helaas.

Omdat het uit China komt, is het vast een imitatie van een duurder merk ding waarbij het origineel vast een betere kwaliteit heeft, maar aangezien het doet wat het moet doen zonder spontaan omvallen ben ik er wel tevreden over, zeker voor het geld. :P Gewicht is volgens onze digitale keukenweegschaal 260 gram per stand, vrij licht dus. Mogelijk zelf zwaarder te maken door iets zwaars in het midden van de voet te plakken o.i.d.. Afwerking kan wel iets beter, bij een van de 2 stands zitten wat lijmresten naast het opgeplakte Cosmos logo'tje maar goed, variatie in afwerkingskwaliteit is altijd een risico/verassing bij bestellingen uit China is mijn ervaring. ;)

Mocht je voor iets stabielers willen gaan dan denk ik dat je meer hebt aan een Omega achtige stand op 2 losse voetjes met rubberen dopjes. Rubberen dopjes zitten hier trouwens ook niet onder, het platte voetje maakt direct contact met de ondergrond zeg maar.

Reden dat ik overigens voor deze ben gegaan is puur vanwege de prijs, het was 2 van deze of banana hangers van ebay, maar die laatste vond ik dan weer zonde van de headband van je koptelefoon die daar volgens mij vrij veel onder te lijden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50
Ik heb een raar probleem met mijn Alesandro MS1. Als ik 'm op mijn macbook aansluit valt het rechter kanaal na enige tijd weg. Reseaten van de plug lost dit soms op maar niet altijd, soms hoor je 'm ook heel zachtjes. Ook door een beetje te spelen met de volume en balans slider komt het kanaal soms tijdelijk terug. Sluit ik 'm aan op m'n ipod nano of Dell laptop van mijn werk dan werkt het rechter kanaal sowieso niet.

Ik zat eerst te denken aan een kabelbreuk, maar waarom werkt het dan soms wel? Of heb ik de rechter speaker opgeblazen/overbelast misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Kabelbreuk is het waarschijnlijkst. De gein is dat die kabel wel gewoon in het rubber of pvc blijft zitten, en dus contact kan maken afhankelijk van hoe je de plug vasthoudt, hoeveel kracht je nodig had om 'm erin te drukken, de stand van de maan, etc.

[ Voor 75% gewijzigd door CyBeR op 30-06-2012 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 23:42

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

P.E.T.E.R. schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 07:33:

Mag ik even wijzen op de topic warning?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
teacher schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 10:45:
[...]

Mag ik even wijzen op de topic warning?
Sorry, die had ik nog niet gezien. Ik zal m'n vraag daarheen verplaatsen dan.

edit: hier ga ik verder: P.E.T.E.R. in "Goede onbekende/exotische merken oordopjes"

[ Voor 19% gewijzigd door Peetz0r op 30-06-2012 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:42
iemand?
Anton.net schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 20:59:
ik ben zelf opzoek naar een headphone van +/- 50 euro, nu was mijn oog gevallen op de philips citiscape downtown, ik vond het geluid erg zuiver en gebalanceerd,
ook vond ik dat hij erg goed zat, en de looks heeft hij ook,
het enige wat een beetje tegenviel was de bass, hij was er wel, maar niet genoeg,
aangezien ik de downtown niet aan mijn eigen apparaat kon hangen in de mm, zal er waarschijnlijk ook maar zeer standaard geluid geleverd worden,
ik wil hem vooral met mijn htc desire hd gaan gebruiken, wat ik mij nu afvraag: de dhd heeft een zeer goede equalizer ( met o.a. een dolby en srs functie), kan die ervoor zorgen dat ik de bass toch echt ga hebben, of zal die er nog niet zijn?

voor de rest lijkt het me wel een zeer goede headphone, (de metro was helemaal plastic, en de uptown zat niet goed)

btw, je kan hem op amazon.de voor 48euro incl verzending krijgen,
wat toch een zeer mooie prijs is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Laatst online: 20:31
je klinkt erg tevreden over de headphone, dus volgens mij moet je het doen. De bass kun je met de equalizer wel wat verhogen. En wellicht is dat niet eens nodig als je hem aan jouw Desire hangt.

[ Voor 11% gewijzigd door SlaadjeBla op 30-06-2012 12:45 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.