klopt,
ik heb ze eerst weer teruggebracht (mocht binnen twee weken, wel siliconen dingen gewassen enzo voor ik me schuldig ging voelen) omdat het geluid me niet beviel, ook niet na een nachtje inspelen.
dit komt omdat je oren/ de oortjes zich qua pasvorm moeten aanpassen. Na 2 weken zaten ze perfect in mijn oren, waren ze volledig ingespeeld en vond ik behoorlijk goed. het genoemde gebrek aan bas duidt er op dat dat waarschijnlijk het probleem is geweest, want dat is het eerste dat er verloren gaat bij een verkeerde pasvorm.
Ik heb zelf overigens helemaal geen last van de volumeregelaar, hij is keurig afgewerkt en omdat de oortjes grotendeels op mijn T-shirt hangen voel ik er niks van... zou eigenlijk niet eens kunnen zeggen of hij zwaar is of niet.
edit:
ik heb trouwens ondertussen het hele gamma van sennheiser oortjes wel gehad denk ik
cx 250 en in mindere mate de CX 300 II vond ik zelf zeer matig, cx 400 redelijk, cx 500 goed, maar slecht in de lage frequenties , cx 870 vond ik erg goed, maar in de hogere frequenties afbreuk doen aan de cx 880. bas van de twee klinkt in mijn oren redelijk hetzelfde. Toen ik 880 net had, kon ik icm met een Sony A-serie misselijk worden van de bas... tegenwoordig luister ik wat zachter en ben ik er wat meer aangewend (mp3 speler bas ook teruggeschroefd).
kijk maar even of je er wat mee kan.
ik heb ook wat alternatieven gezocht: met de meeste heb ik zelf geen ervaring
pricewatch: Beyerdynamic DTX 101 iE (Zwart)
Meerdere producten van dit merk zijn me enorm goed bevallen, dus de kans is groot dat deze ook goed zullen zijn. De reviews lijken ook vrij positief te zijn.
pricewatch: Denon AH-C560R (Zwart)
iets boven je budget, maar zelf gehoord en ik vond ze toch wel vrij goed. Zou het niet als eerste aanrader nemen, maar ze zijn zeker niet slecht.
de betere modellen van pioneer zijn echt wat te duur, net als die yamaha's. Ik vind ze wel erg goed.(de yama's ook trouwens)
Moet er wel even bij zeggen dat de modellen die ik heb gehoord, slechts kort beluisterd zijn.
wat je ook kunt doen
pricewatch-->koptelefoons--> in-ear filter aan--> 50-90 euro.
ik zou de skullcandies en de logitechs bij voorbaat afschieten, maar het kan zijn dat niet iedereen het daarin met me eens is.
[
Voor 38% gewijzigd door
Dynion op 21-06-2012 00:23
. Reden: kon completer ]