Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
xxxneoxxx schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 14:14:
[...]

Met links de McCrypt DJ-50, ook wel Brainwavz HM3 voor de insiders onder ons Toch Negakinu? :P
Rechts de Aiaiai TMA-1

Excuse the mess, ben thuis aan het werk en onder werktijd ben ik altijd wat rommelig. :)
Lijkt wel een steriele operatiekamer, dat noem ik geen rommel... oOo
Wil je zo'n steun wat stabieler maken en deze heeft een vaste plek, van dat dubbelzijdige tape eronder plakken.

Het ziet er op deze foto's wel een stuk beter uit dan op Ebay, even op het lijstje zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:31
BARACUS schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 14:38:
[...]

Wil je zo'n steun wat stabieler maken en deze heeft een vaste plek, van dat dubbelzijdige tape eronder plakken.
Slim idee, of van die Tefal strips die je kunt verwijderen. Zo'n stand staat een stuk netter dan dat ding laten slingeren. Ik vond dit ook een hele fraaie, maar de kleur past niet in mijn interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
xxxneoxxx schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 14:14:
[...]

Met links de McCrypt DJ-50, ook wel Brainwavz HM3 voor de insiders onder ons Toch Negakinu? :P
Overduidelijk! :) Die stand ziet er wel aardig uit trouwens. Ik zelf moet ook nog eens een definitieve oplossing zoeken voor mijn arsenaal. Het wordt Ikea hacken denk ik. Of misschien mijn paradepaardjes uitgestald en de rest in de kast.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik heb zelf twee Sennheiser HH-10's voornamelijk omdat ze betaalbaar (± € 16), praktisch en nog vrij gemakkelijk verkrijgbaar waren. Alle alternatieven die ik toendertijd kon vinden waren te duur, niet goed verkrijgbaar, of pasten niet in m'n interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
Negakinu schreef op zondag 01 juli 2012 @ 22:00:
[...]

Overduidelijk! :) Die stand ziet er wel aardig uit trouwens. Ik zelf moet ook nog eens een definitieve oplossing zoeken voor mijn arsenaal. Het wordt Ikea hacken denk ik. Of misschien mijn paradepaardjes uitgestald en de rest in de kast.
Stand ziet er overigens vrij hetzelfde uit als welke nu aangeboden wordt op mp4nation. :)

Ikea al eens gechecked, maar weinig kunnen vinden wat daar goed dienst kan doen als headphone stand naar mijn idee, hahaha.. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
xxxneoxxx schreef op zondag 01 juli 2012 @ 23:13:
[...]

Ikea al eens gechecked, maar weinig kunnen vinden wat daar goed dienst kan doen als headphone stand naar mijn idee, hahaha.. :p
http://www.ikeahackers.ne...hone-stand-for-cheap.html

http://cdn.head-fi.org/6/63/6379e14a_headphone_stands.jpeg

http://www.hifi4all.dk/fo....asp?TID=73303&PN=0&TPN=3
Afbeeldingslocatie: http://img263.imageshack.us/img263/6899/h4as4004.jpg
:)

[ Voor 23% gewijzigd door Negakinu op 02-07-2012 00:34 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Iemand ervaring met Marshall headphones? In het hele topic nog niet voorbij gekomen.
Vroeg me af of de cons. echt zo vervelend zijn. (warm worden van de kussens na een tijd lang luisteren). Ik vind persoonlijk het design erg mooi. Heb geen ervaring met headphones maar dacht dat 100 euro best een redelijke prijs was.
All of the permutations of what are essentially two Marshall headphone models are made by the Swedish headphone maker Zounds, (which, by the way, also makes cans for Urban Ears).

http://www.digitaltrends....ws/marshall-major-review/

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik niet. Ze klinken niet superfantastisch namelijk.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
De een kan ook beter tegen het warm worden dan andere. Maar denk niet dat je uren kan luisteren. En met dit weer al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Heilige Kaas schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 08:12:
De een kan ook beter tegen het warm worden dan andere. Maar denk niet dat je uren kan luisteren. En met dit weer al helemaal niet.
Ik zat zelf al te denken dat je ze in de winter dan als oorwarmers kon gebruiken. ;)

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:45

StrongArmLance

Endless flow

(overgehemeld)

Hi,

Ik ben op zoek naar een nieuwe koptelefoon, ik zit nu met de Sennheiser HD202, maar ben toch wel toe aan iets nieuws. Niet al te duur, maar het liefst wel goed

Ik had tot nu toe de
pricewatch: Sennheiser HD 518 (Zwart)
pricewatch: Sennheiser HD 558 (Zwart)

Toch een aanzienlijk verschil in de prijs, nu is dat opzich niet heel erg, maar ik vraag me af of dat heel erg is...
Overigens kan het zijn dat ik me hier helemaal op sennheiser sta dood te staren.

Genre:

Monstercat (OVERWERK) (electronisch, dubstep, bass)
Mumford & Sons ed (folkrock, gitaar)
Arctic Monkeys, The Kooks (indie rock)
af en toe beetje piano als ludovico
Eigenlijk zo'n beetje alles, pittig verschillend, maar een beetje bass is wel heerlijk.

Gebruik: Thuis op de bank, in de auto op reis, allicht af en toe naar school.
Verder het liefst wel closed, nou zijn deze open, maar ach

[ Voor 8% gewijzigd door StrongArmLance op 04-07-2012 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Wat is je budget? Zo'n 558 kost een 130 euro ofzo, maar is dat ook een beetje waar je heen wilt of..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

CyBeR schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 15:05:
Wat is je budget? Zo'n 558 kost een 130 euro ofzo, maar is dat ook een beetje waar je heen wilt of..?
Mja het liefst onder de 100, maar als het verschil dermate groot is, is het zonde niet dat extra stapje te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Underworld schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 00:21:
Iemand ervaring met Marshall headphones? In het hele topic nog niet voorbij gekomen.
Vroeg me af of de cons. echt zo vervelend zijn. (warm worden van de kussens na een tijd lang luisteren). Ik vind persoonlijk het design erg mooi. Heb geen ervaring met headphones maar dacht dat 100 euro best een redelijke prijs was.

[...]
ik snap die marshall headphones echt niet, wat mensen er toch zo nice aan vinden. design is redelijk maar kwaliteit is prut gewoon een 1 euro headset met een ander jasje en dan is de bouwkwaliteit ook nog eens van een laag niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-08 20:26
kristan schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 14:35:

Eigenlijk zo'n beetje alles, pittig verschillend, maar een beetje bass is wel heerlijk.

Gebruik: Thuis op de bank, in de auto op reis, allicht af en toe naar school.
Verder het liefst wel closed, nou zijn deze open, maar ach
Als je op bass kickt en al helemaal met de genres die je zelf noemt, zou ik niet gaan voor een open koptelefoon.
Ik zou meer gaan kijken naar wat meer bass-centered koptelefoons. Misschien is de Sony MDR-XB serie iets voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:37
Wat is een redelijke prijs voor een tweedehands Little Dot mk3? Twee 20 maanden oud, 20 speeluren...

[ Voor 8% gewijzigd door Gluten Parody op 05-07-2012 02:01 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
Gluten Parody schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 00:10:
Wat is een redelijke prijs voor een tweedehands Little Dot mk3? Twee jaar oud, 20 speeluren...
Geen idee, maar het lijkt mij wel een leuk dingetje. Ik ga even kijken of het wat voor mij is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gluten Parody schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 00:10:
Wat is een redelijke prijs voor een tweedehands Little Dot mk3? Twee jaar oud, 20 speeluren...
Ik zou het kopen als het tussen de 125-150 zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MKIII kost $250 nieuw met shipping erbij. Zou ook echt max 150 betalen maar heb je al ooit een LD gehoord? Ik ben er geen fan van. Er zijn gewoon bijna geen goede tube amps onder de $500 (en zelfs eerder $1000) op de Crack en nog enkele andere na. En de Hybrid sound is mijn ding niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Nog 2 weken werken en dan begint me vakantie naar New York EINDELIJK:)!!! natuurlijk niets met dit topic te maken maar het eerste wat ik daar ga doen is een P5 halen:) Hij kost daar 299 dollard wat omgerekend ongeveer 240 euro is. Scheelt me toch 60 euries!

Na new york gaan we nog naar miami en key west/key largo onder het genot van me P5. Wat zal me vrouwtje blij zijn:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:02
lj_tree schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 09:06:
Nog 2 weken werken en dan begint me vakantie naar New York EINDELIJK:)!!! natuurlijk niets met dit topic te maken maar het eerste wat ik daar ga doen is een P5 halen:) Hij kost daar 299 dollard wat omgerekend ongeveer 240 euro is. Scheelt me toch 60 euries!

Na new york gaan we nog naar miami en key west/key largo onder het genot van me P5. Wat zal me vrouwtje blij zijn:)
Vorig jaar ook het tripje gemaakt. Als je zo lang kan wachten zou ik m kopen in Miami. Scheelt je weer een paar % tax ;) + het is daar echt veel relaxter winkelen.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

lj_tree schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 09:06:
Hij kost daar 299 dollard wat omgerekend ongeveer 240 euro is. Scheelt me toch 60 euries!
Vergeet vooral de sales tax niet mee te rekenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
virtualJac schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 09:54:
[...]

Vorig jaar ook het tripje gemaakt. Als je zo lang kan wachten zou ik m kopen in Miami. Scheelt je weer een paar % tax ;) + het is daar echt veel relaxter winkelen.
Nou...me vriendin zit al 4 maanden te blaten dat ze zo onwijs graag wil winkelen in new york...dacht dan heb ik ook nog wat te zoeken. Als het in miami idd scheelt (zal zo es gaan googlen) dan kan ik wellicht n paar uurtjes extra gaan hardlopen in central park of zo terwijl de vrouw nieuwe kleding aan het zoeken is. Als ik ergens een ongelooflijke SCHURFThekel aan heb is het winkelen:) Maar voor n nieuwe koptelefoon of speakertjes wil ik n uitzondering maken:D

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:31
lj_tree schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 10:15:
[...]

Nou...me vriendin zit al 4 maanden te blaten dat ze zo onwijs graag wil winkelen in new york...
Ze kan dan in ieder geval niet zeuren over de prijs van de hoofdtelefoon. Sjeez, naar New York om te winkelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
SlaadjeBla schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 10:19:
[...]

Ze kan dan in ieder geval niet zeuren over de prijs van de hoofdtelefoon. Sjeez, naar New York om te winkelen...
Hahaha nou we gaan niet naar new york om te winkelen...maar ze vind het een erg mooie bijkomstigheid. Zijn er 2 jaar geleden ook geweest en toen was de koffer ook te klein:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Omaatjehenk schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 16:06:
[...]

Als je op bass kickt en al helemaal met de genres die je zelf noemt, zou ik niet gaan voor een open koptelefoon.
Ik zou meer gaan kijken naar wat meer bass-centered koptelefoons. Misschien is de Sony MDR-XB serie iets voor jou?
productreview: Sony MDR-XB700 (Zilver) review door Bartjebart
Ziet er goed uit, alleen zou hij heel groot zijn, hoe groot is heel groot? :?

Lijkt mee te vallen..
oké die oren zijn vrij enorm

[ Voor 7% gewijzigd door StrongArmLance op 05-07-2012 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
kristan schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 14:35:
[...]

productreview: Sony MDR-XB700 (Zilver) review door Bartjebart
Ziet er goed uit, alleen zou hij heel groot zijn, hoe groot is heel groot? :?

[video]

Lijkt mee te vallen..
oké die oren zijn vrij enorm
Iemand die ik ken heeft ze ook. En ze zijn echt enorm. Geen idee hoe ze klinken, vond het er niet interessant uitzien. Kan het wel een keer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Heilige Kaas schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 14:45:
[...]

Iemand die ik ken heeft ze ook. En ze zijn echt enorm. Geen idee hoe ze klinken, vond het er niet interessant uitzien. Kan het wel een keer doen.
Ja, ze blijken briljant te zijn, maar dan liever de 500, kan die wel minder zijn, te groot is niet te doen :)
Moet alleen weten of XB500 > Sennheiser HD202, ik neem aan van wel, stiekem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skndd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-06 19:46

skndd

aka skeej

Negakinu schreef op zondag 01 juli 2012 @ 22:00:
[...]

Ik heb een iets spartaansere maar wel praktische en goedkope methode:

- Een microfoonstand: http://www.thomann.de/nl/millenium_ms2004.htm

- Plus enkele van deze: http://www.thomann.de/nl/millenium_headphone_hanger.htm
(alternatief, iets mooier maar wel bijna 2x zo duur: http://www.thomann.de/nl/km_16080.htm)

9,80 + N*4,90, veel goedkoper kan het niet. Ik vind het ook fijn omdat ik liever niet iets heb wat plek inneemt op mijn bureau.

Quick and dirty pic hoe het eruit ziet:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/etaCGl.jpg

Wat je ook bij Thomann kan halen een headphone-hanger met bureauklem: http://www.thomann.de/nl/...hh10_kopfhoererhalter.htm

Handig om even snel weg te hangen, maar niet voor meerdere headphones, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
Heilige Kaas schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 14:45:
[...]

Ik ben zelf in het bezit van de XB500's Qua comfort kan het goed, erg zachte kussens dus ze zitten top (wel warm in de zomer!). De bass van deze koptelefoons is erg krachtig, komt goed naar voren zonder de rest van de muziek helemaal te overstemmen. De XB700's zijn wel redelijk groot en de XB1000's.. :X Je zou eens kunnen kijken of ze ergens te beluisteren zijn, en zo niet dan zijn er redelijk veel mensen met de XB500's in Nederland waar je waarschijnlijk wel een keer langs mag komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Omaatjehenk schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 15:24:
[...]

Ik ben zelf in het bezit van de XB500's Qua comfort kan het goed, erg zachte kussens dus ze zitten top (wel warm in de zomer!). De bass van deze koptelefoons is erg krachtig, komt goed naar voren zonder de rest van de muziek helemaal te overstemmen. De XB700's zijn wel redelijk groot en de XB1000's.. :X Je zou eens kunnen kijken of ze ergens te beluisteren zijn, en zo niet dan zijn er redelijk veel mensen met de XB500's in Nederland waar je waarschijnlijk wel een keer langs mag komen.
ja, dan lijken de 500's mij de betere deal, maar weet jij van de kwaliteit?

Volgende dingen:

XB700 > XB500
op 3 fronten: groter en kwaliteit en de prijs (20 euro, valt nog mee)
is het verschil dermate groot (in kwaliteit?)

en dan nog de XB500 > Sennheiser hd202? de specs zeggen van wel, maar specs klinken niet

Er wordt ook heel negatief over de 500 gepraat productreview: Sony MDR-XB500 (Zwart) review door kumgango

[ Voor 23% gewijzigd door StrongArmLance op 05-07-2012 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik heb ook de hd202 ik kan ze een keer vergelijken alleen weet niet wanneer ik de kans krijg. En ik weet niet hoeveel haast jij hebt. Dit weekend moet iig wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Heilige Kaas schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 15:42:
Ik heb ook de hd202 ik kan ze een keer vergelijken alleen weet niet wanneer ik de kans krijg. En ik weet niet hoeveel haast jij hebt. Dit weekend moet iig wel kunnen.
Nee, niet extreem veel haast, morgen jarig en dan in alle rust zo'n dingetje kopen :)
Maar als het zo kunnen in het weekend, super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
kristan schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 15:30:
[...]

ja, dan lijken de 500's mij de betere deal, maar weet jij van de kwaliteit?

Volgende dingen:

XB700 > XB500
op 3 fronten: groter en kwaliteit en de prijs (20 euro, valt nog mee)
is het verschil dermate groot (in kwaliteit?)

en dan nog de XB500 > Sennheiser hd202? de specs zeggen van wel, maar specs klinken niet

Er wordt ook heel negatief over de 500 gepraat productreview: Sony MDR-XB500 (Zwart) review door kumgango
Het verschil tussen de XB700 en XB500 naar mijn weten:

XB500

- Punchy bass
- Iets minder heldere mids

XB700

- Diepere bass
- Helderdere mids

De punchy bass maakt voor veel mensen de XB500 de koptelefoon die leuker is om naar te luisteren.

De HD202 schijnt een wat minder strakke bass te hebben dan de XB500's, plus dat door de grootte van de drivers er een grotere luchtverplaatsing kan worden weergegeven door de XB500's. Maar ik heb deze nog nooit naast elkaar kunnen vergelijken. Uit ervaring kan ik wel mededelen dat ik de XB serie perfect vind voor electronische muziek (stiekem zelfs beter dan mijn HD598, welke de bass in dat geval wel een beetje mist).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Omaatjehenk schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 16:19:
[...]

Het verschil tussen de XB700 en XB500 naar mijn weten:

XB500

- Punchy bass
- Iets minder heldere mids

XB700

- Diepere bass
- Helderdere mids

De punchy bass maakt voor veel mensen de XB500 de koptelefoon die leuker is om naar te luisteren.

De HD202 schijnt een wat minder strakke bass te hebben dan de XB500's, plus dat door de grootte van de drivers er een grotere luchtverplaatsing kan worden weergegeven door de XB500's. Maar ik heb deze nog nooit naast elkaar kunnen vergelijken. Uit ervaring kan ik wel mededelen dat ik de XB serie perfect vind voor electronische muziek (stiekem zelfs beter dan mijn HD598, welke de bass in dat geval wel een beetje mist).
Fair enough :)
Ja dan spreekt de 700 me meer aan, alleen die is gelijk zo groot.
even wachten op de vergelijking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Hallo,

Ik heb de hd202 toch niet ;) Ik heb hier een hd408 liggen. Vroeger heb ik wel een hd202 gehad maar dat is erg lang geleden dus weet ik niet meer precies hoe die klinkt. Ik heb hier ook een hd518 liggen en die kan ik dan vergelijken met de sony. Ik weet ook niet precies welk type het is van die sony serie. Hij is in ieder geval heel groot. De broer van mijn vriendin heeft hem en ik herkende hem gewoon. Dus ik zal dit weekend eens kijken welke het is en dan zal ik zeggen of het wat is.
Welke nummers luister je veel en waarmee luister je?

Edit: Deze heb ik een tijdje geleden ook geluisterd en vond ze aardig goed klinken. productreview: Shure SRH240 (Zwart) review door MooDyBLueS Ik denk dat die niet zo veel bass hebben als die sony's maar het geluid was goed. Alleen zijn ze niet echt voor mensen met een te klein hoofd. Bij mij sloot die niet helemaal af.

[ Voor 26% gewijzigd door Heilige Kaas op 05-07-2012 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
kristan schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 17:25:
[...]

Fair enough :)
Ja dan spreekt de 700 me meer aan, alleen die is gelijk zo groot.
even wachten op de vergelijking :)
Ik heb even een foto voor je gemaakt waarin ik de Sony XB500 vergelijk met de Sennheiser HD598. Zoals je op de foto kunt zien is de XB500 helemaal niet zo groot en oogt de HD598 zelfs groter!

Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg201/scaled.php?server=201&filename=20120705191920.jpg&res=landing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Heilige Kaas: Super een 518 en de sony xb500, degene waartussen ik moet kiezen oa. :)

Omaatjehenk: nu wil ik de HD598

Wat een namen op tweakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
kristan schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 19:49:

Omaatjehenk: nu wil ik de HD598
Die koptelefoon kan ik je aanraden, maar niet niet voor electronische muziek. Ik vind hem perfect voor alle andere genres op metal na misschien, maar daar luister ik niet veel naar.

En aangezien jij ook veel electronische muziek luisterd zal ik je de HD598 zeker niet aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Omaatjehenk schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 19:55:
[...]

Die koptelefoon kan ik je aanraden, maar niet niet voor electronische muziek. Ik vind hem perfect voor alle andere genres op metal na misschien, maar daar luister ik niet veel naar.

En aangezien jij ook veel electronische muziek luisterd zal ik je de HD598 zeker niet aanraden!
Mmmh akkoord, maar hij is soo pretty :)
Ik moet eigenlijk wel een closed hebben voor dat soort muziek, en het leaken wat niet hoort in een auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

skndd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 15:11:
[...]

Ik heb een iets spartaansere maar wel praktische en goedkope methode:

- Een microfoonstand: http://www.thomann.de/nl/millenium_ms2004.htm

- Plus enkele van deze: http://www.thomann.de/nl/millenium_headphone_hanger.htm
(alternatief, iets mooier maar wel bijna 2x zo duur: http://www.thomann.de/nl/km_16080.htm)

9,80 + N*4,90, veel goedkoper kan het niet. Ik vind het ook fijn omdat ik liever niet iets heb wat plek inneemt op mijn bureau.

Quick and dirty pic hoe het eruit ziet:

[afbeelding]

Wat je ook bij Thomann kan halen een headphone-hanger met bureauklem: http://www.thomann.de/nl/...hh10_kopfhoererhalter.htm

Handig om even snel weg te hangen, maar niet voor meerdere headphones, lijkt me.
Goeie tip zeg!!! thnx 4 sharing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:42
Wat meer stylish headphones om naar uit te kijken; the boomphones
Het lijken zowat de nieuwe beats
Het zijn headphones met een ingebouwde external speaker
Boomphones is een canadees bedrijf, hierdoor was de eerste generatie alleen verkrijgbaar in canada, maar de 2de generatie gaat ook naar Amerika komen, dus hier zullen we ze ook wel krijgen,
Reviewhttp://www.youtube.com/wa...56ygAuoNo&feature=g-all-u
Ik volgde deze youtuber al even, omdat hij 1 van de enige is die er alles over kent
De eerste generatie vond hij al geweldig, goede headphones, niet de top, maar wel een pak beter dan beats,
De 2de generatie zal blijkbaar nog veel beter geluid, design en gewicht hebben

Deze headphones gaan 150 dollar kosten
Ik ga ze zeker in de gaten houden :P

[ Voor 38% gewijzigd door Anton.net op 07-07-2012 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Zoiets ziet er wel leuk uit! Leuk idee waar ik me van afvraag waarom dit niet eerder op de markt is gekomen. ik ga ze zelf niet halen aangezien ik al veel beter heb. Anders had ik het wel gedaan. Ziet er ook wel degelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Oke dan. De vergelijking tussen de pricewatch: Sennheiser HD 518 (Zwart) en de pricewatch: Sony MDR-XB700 (Zilver)

Comfort: Hij is een stukje groter dan de hd518, dit komt ook omdat de hd 518 meer ovaal is en de xb700 is helemaal rond. De headband is ook groter. Dit maakt het wel een hele comfortabele headphone. De hd518 zit ook heel comfortabel en zit misschien zelfs fijner. Deze neemt niet je hele hoofd in beslag maar alleen het gebied rondom je oren. Dit kan ook een kwestie van gewenning zijn. De hd518 heb ik een jaar gedragen. De hd518 heeft ook velour pads. Dit betekend dat het wat minder warmer word naar verloop van tijd.
Afbeeldingslocatie: http://img802.imageshack.us/img802/1208/wp000184.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img806.imageshack.us/img806/6452/wp000186.jpg
De kabel: Deze is 1 meter bij de Sony tegenover 3 meter van de sennheiser. Dit heeft voor en nadelen. Het voordeel van de korte kabel is dat deze veel beter is om mee te nemen. De lange kabel is voor thuis weer handig als je hem aansluit op de cd speler bijvoorbeeld. Ook iets om rekening mee te houden is de plug van de Sennheiser. Deze is met verloopstukje bijna 10cm lang. Erg vervelend in je broekzak (ik heb er ook de aansluiting van mijn ipod mee gemold doordat het als hefboom werkt)
Afbeeldingslocatie: http://img836.imageshack.us/img836/869/wp000187q.jpg
Het geluid: Het geluid van de Sony is nog verassend goed eigenlijk. Ik had veel meer bass verwacht. Iets van het beats niveau maar dat is het dus niet. De bass klinkt erg goed. Goede kwaliteit. Daar is de koptelefoon ook op gefocussed. De mids zijn ook goed alleen daar is de hd518 beter. De highs zijn echter niet echt lekker. Er zit een scherp randje aan (krakerig?) en weinig detail. Hier is de hd518 stukken beter. Ik luister nu Arctic Monkeys trouwens. Bij rock is de treble een stuk belangrijker dan bij elektronische muziek. De snares klinken erg onduidelijk (wat is het moeilijk om geluid te beschrijven zeg :P)

Piano muziek: Hier heb ik gekozen voor het nummer A River Flows In You van Yiruma. Hier kon ik eerst altijd goed de locatie van de tonen horen. (met de hd518) Nu lijkt het niet meer te gaan maar dat zal wel aan de brakke audiochip van mijn laptop liggen. Hier lijkt de Sony toch net wat betere mids te hebben. Ik ga eens een album van pink floyd opzetten op mijn Cowon J3 voor de ruimtelijkheid en detail.
Damn wat blijft dit toch een heeerlijk nummertje. YouTube: Pink Floyd Final Cut (6) - The Gunner's Dream
(en toen vroeg ik me even af waarom ik niks hoorde maar ik had de verkeerde koptelefoon op :+)
De Sennheiser heeft veel meer detail. Toch echt wel beter geluid. Ook veel ruimtelijker, dat komt waarschijnlijk omdat hij open is. Voor Pink Floyd/Dire straits raad ik 10x deze koptelefoon aan. Maar dat luister je niet :P
Elektronische muziek: Chagal - Breathe. Tsjah wat kan ik hier over zeggen? De Sennheiser doet het hier ook heel goed, Ik denk zelfs beter dan de Sony, afgezien van de wat zachtere bass. Het klinkt gewoon beter. De stemmen klinken op de Sony wat helderder maar toch heb ik het idee dat ze op de Sennheiser wat natuurlijker klinken.
Nog even wat Tony Igo - TeRRacoTA. (Oke ik moet er wel bij zeggen dat dit niet echt in de buurt komt van DnB omdat er veel hoge tonen in zit.) Hier doet de Sony het wel weer een stukje beter. Vooral doordat er meer bass is. Hier zijn de hoge tonen niet slecht. Het is ook lager dan de snare dus eigenlijk kan je het in twee categorien indelen. High en ultra high (snare) Voor de rest hetzelfde verhaal. Dus voor house achtige muziek is de Sony wel beter/lekkerder door de bass.

Als ik zo mijn indrukken tegen elkaar opzet:
bass:
Sony: kwaliteit 8 volume 8 | Sennheiser: kwaliteit 7 volume 7
Mids:
Sony: kwaliteit 7 volume 7 | Sennheiser: kwaliteit 8 volume 6
Highs:
Sony: kwaliteit 4 volume 6 | Sennheiser: kwaliteit 8 volume 8
Ruimtelijkheid:
Sony: 7 | Sennheiser: 9
Bang for the Buck:
Sony: 7 | Sennheiser: 9 (allebij zeer goed)

Demping kan ik niet echt testen, daar is het veel te vroeg voor en wil mijn vriendinnetje niet wakker maken :+ Ik kan wel zeggen dat de hd518 bijna niet(/niet) dempt. De xb700 dempt wel wat meer omdat het gesloten is maar het sluit niet heel goed af.

Conclusies:
Comfort: Hier wint de sennheiser met niet zo'n groot verschil. Ze zitten allebij comfortable alleen de sennheiser heeft net wat voordelen: hij is wat kleiner en koeler maar het is geen dealbreaker.

De kabel: Dit ligt eraan waar je het gaat gebruiken. Voor on the go is de Sony een duidelijke winnaar, maar thuis heeft de Sennheiser zijn voordelen. Je geeft ook aan dat je hem in de auto zult gebruiken. Hier is de sennheiser misschien beter want je hoeft de mp3speler niet in je broekzak te houden en zo hoor je de auto's om je heen wat beter.

Het geluid: De Sony is goed voor veel genres. Het heeft niet teveel bass wat ervoor zorgt dat andere muziek behalve electronische muziek goed klinkt. Voor rock is hij minder aan te raden vanwege de scherpe randjes en mindere treble. De Sennheiser heeft veel meer detail en ruimtelijk geluid. De mids (stemmen) lijken wel wat achter te blijven. Wat zachter dan bij de Sony, de bass is ook wat zachter maar niet veel minder. De bass blijft van goede kwaliteit.

Wat moet je nu gaan kopen?
Dat moet je toch helemaal zelf gaan bepalen. De Sennheiser kost 50% meer dan de Sony en heeft zo zijn nadelen. Maar ook zijn voordelen: Beter geluid, geschikt voor veel meer genres. De Sony is portable weer beter en voor elektronische muziek (zonder te veel focus op vocals zoals chagall of details)
De Sennheiser is wel echt van een hogere klasse.
De Sennheiser is wel de koptelefoon waardoor ik verliefd ben geworden op muziek/HiFi :D

Ik hoop dat je wat duidelijkheid hebt nou. Ik heb het op de vroege ochtend geschreven dus als er iets onduidelijk is of je hebt nog gewoon vragen dan zeg het maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Anton.net schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 18:14:
Wat meer stylish headphones om naar uit te kijken; the boomphones
Het lijken zowat de nieuwe beats
Het zijn headphones met een ingebouwde external speaker
Boomphones is een canadees bedrijf, hierdoor was de eerste generatie alleen verkrijgbaar in canada, maar de 2de generatie gaat ook naar Amerika komen, dus hier zullen we ze ook wel krijgen,
Reviewhttp://www.youtube.com/wa...56ygAuoNo&feature=g-all-u
Ik volgde deze youtuber al even, omdat hij 1 van de enige is die er alles over kent
De eerste generatie vond hij al geweldig, goede headphones, niet de top, maar wel een pak beter dan beats,
De 2de generatie zal blijkbaar nog veel beter geluid, design en gewicht hebben

Deze headphones gaan 150 dollar kosten
Ik ga ze zeker in de gaten houden :P
Oh fijn, NOG een extra mogelijkheid voor jongeren om hun fantasische muzieksmaak zoveel mogelijk te propageren richting mensen die er niet op wachten. :') Werd het eindelijk wat minder op het strand deze zomer met van die sjappies die een bluetooth speaker e.d meenemen en die loeihard zetten (o.a. door de opkomst van headfones voor de massa als Beats) , krijgen we dit vanuit 'de BV ik' waardoor heel de wereld verplicht mee mag luisteren naar de muzieksmaak van een enkel individu.. En mijn ervaring is dat bij de mensen die met hun muzieksmaak op zo'n manier te koop lopen, die van hun niet erg overeen komt met de mijne. Tof. [/verzuurd]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Heilige Kaas schreef op zondag 08 juli 2012 @ 10:14:
Ook iets om rekening mee te houden is de plug van de Sennheiser. Deze is met verloopstukje bijna 10cm lang. Erg vervelend in je broekzak (ik heb er ook de aansluiting van mijn ipod mee gemold doordat het als hefboom werkt)
Dat soort verloopplugjes moeten ze inderdaad mee kappen. Een klein verloopkabeltje van een paar cm is veel minder problematisch.
Het geluid: Het geluid van de Sony is nog verassend goed eigenlijk.
Geluid wat je spul in as legt is goed :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Heilige Kaas schreef op zondag 08 juli 2012 @ 10:14:

KNIP

Ik hoop dat je wat duidelijkheid hebt nou. Ik heb het op de vroege ochtend geschreven dus als er iets onduidelijk is of je hebt nog gewoon vragen dan zeg het maar ;)
Super! Ik ga het even bekijken! _/-\o_

aangezien ik niet van plan ben alleen elec te luisteren, maar toch zeker ook ( http://youtu.be/MwSkC85TDgY ) is de sennheiser allicht beter.
Hoe klinkt dit: http://youtu.be/D3Rr6wbqpAg
dit: http://youtu.be/H0xyBnKkB7o
en dit: http://youtu.be/iOu3FExWw2E :)

hoe klinkt dit soort muziek? http://youtu.be/WsZ9IUVQprk

Vragen vragen vragen :)

Forget this, boomphones it is ;)

Heb jij nou de 500 of 700 ? :P

[ Voor 131% gewijzigd door StrongArmLance op 08-07-2012 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Misschien kunnen jullie mij helpen. Ik zoek voor mijn iPhone (ja ik weet het :') etc. ) in-ear oordopjes met een afstandsbediening erbij. Ik weet dat de a-Jays 4 dit heeft, echter stelt het product zwaar teleur volgens heel veel mensen. Om dan ook nog €50+ uit te geven aan zulke dingen allee nvoor het afstandsbedieninkje gaat wat ver vind ik. Daarom ben ik nog steeds haastig op zoek, want ik ga binnenkort al op vakantie.

Heeft iemand een idee waar ik een goede in-ear headset kan kopen met afstandsbediening voor mijn iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 08:57
Pfew veel leeswerk. Kom er niet geheel uit geloof ik :-)

Ik zoek:
- een goede gesloten hoofdtelefoon (anderen er geen last van hebben)
- zonder noise canceling enzo
- liefst met helder en strak geluid (beetje bass is goed, maar geen dreun lol)
- voor de iPod
- budget (al dan niet in combinatie met een mobiele versterker ) max 500.

Ik hoor goede dingen over sennheiser, akg en zo nog wat merken.... Ik heb geen verstand van eventuele externe versterker, heeft ook niet de voorkeur natuurlijk :-)

Owja type muziek, humz:
- klassiek barok
- klassiek modern
- jazz
- hiphop
- Metallica
- Amy Winehouse
- prince
- house
Beetje van alles dus :-)

[ Voor 13% gewijzigd door Boefmans op 08-07-2012 15:28 ]

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Met welke geluidsapparatuur heb je ervaring? Misschien is het niet nodig om meteen 500 euro uit te geven. Maar in die prijsklasse zijn de gesloten denon ad5000/7000 goede keuzes. Ik heb zelf de audio technika Ath m-50 en dat is voor 150 euro al een hele goede koptelefoon voor 150 euro. Die kan je dan bijvoorbeeld combineren met een fiio e6 en een fiio l3 lod kabel. Dan ben je voor 200 al klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Qua hoofdtelefoons heb ik enkel serieuze ervaring met inears (shure en een ander merk).
Qua geluidsapparatuur heb ik de adm9.1 Inc de sub, ik hou dus van een vrij strakke en heldere weergave.

Ik hoef uiteraard geen 500 euro uitte geven :) maar het kan wel. Nu begrijp ik dat veel duurder spul niet goed gaat op een iPod, zonder versterker?

Edit: die denons zijn 800 euro, dat wordt me wat te gortig :-)

Iemand ervaring met beyerdynamic t-70p, zouden op een iPod moeten werken.

Edit: twijfel groeit alleen maar: http://www.head-fi.org/t/584599/mini-review-beyerdynamic-t70
Geluidsbeeld spreekt me aan (het strakke) maar als zelfs een gast die niet van bass houdt zegt dat er te weinig is... En dan heeft hij het met versterkers getest.

[ Voor 37% gewijzigd door Boefmans op 08-07-2012 19:44 ]

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De t70 review die je aanhaalt is niet echt representatief voor de t70p denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
De Ath m50 is een hele neutrale koptelefoon. (met lichte bassboost maar geen gedreun) Hij geeft wel een minder ruimtelijk beeld. Het is minder een speaker/live ervaring. Dus misschien is dat ook niet helemaal wat je zoekt. Daar heb je echt open voor nodig. (weet niet hoe de duurderen dat doen)

Verder is het met iProducten sowieso verstandig om een externe versterker te gebruiken. Al is het maar die goedkope e6. De interne versterker is gewoon brak. Het is het meest ideaal als je ook de dac bypassed maar das volgens mij heel duur. En veel minder bang for the Buck dan een andere versterker.

Elke koptelefoon heeft ook zijn eigen ideale.versterker. Een Sennheiser hd650 kan niet met een e6 terwijl die Ath m50 in verhouding veel minder profijt heeft van iets beters.

ik zie trouwens dat je wel goede speakertjes hebt. Maar denk er eens goed over na of je wel perse gesloten wilt. Volgens mij (weet t niet zeker) zijn er geen gesloten koptelefoons die een goede soundstage/ruimtelijk beeld geven. Ga ook eens luisteren in een winkel. Ohjah over die fiio dingen. Die zijn in het buitenland veel goedkoper dan in Nederland. Dx.com bijvoorbeeld (wel 3 weken levertijd) geen eBay vanwege fakes..
head-direct is 48 dollar. Snellere levertijd en veel betrouwbaarder. Dx.com 32 maar kan een maand duren. Allebij incl shipping

Oh en @ kristan lees nu net de edit pas. Het zijn de 700's en kan die nu niet meer luisteren. De 518 nog wel maar he. Je al een keuze gemaakt?

[ Voor 5% gewijzigd door Heilige Kaas op 09-07-2012 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Ik had al aangegeven dat ik tijdens mijn vakantie in amerika (we vertrekken vandaag over 2 weken) de B&W P5 wilde gaan kopen. Ik ben recent naar de apple store in eindhoven geweest waar de P5 te luisteren is. Ik twijfelde toen behoorlijk tussen de P5 en de nieuwe P3. Nu heb ik daar geluisterd naar beiden. Een P5 die al lang als demo-model op tafel stond en een P3 die nieuwe uit de doos gehaald werd. Omdat ik het geluid van de P5 veel beter vond dan dat van de P3 heb ik toen besloten de P5 te kopen. Daarna nog even goed nagedacht en wellicht is het zo dat die P5 daar veel beter ingespeeld is dan de P3 die ze voor mij nieuw uit de doos hebben gehaald. Zeker na het lezen van de 2 reviews op what's hifi ben ik flink aan het twijfelen. Ze zijn daar dol-enthousiast over zowel de P5 maar ook ZEKER de P3. Gezien het behoorlijke prijsverschil, en de portability van de P3 ben ik nu toch behoorlijk aan het twijfelen. Hoe/waar kan ik dit nu een beetje fatsoenlijk vergelijken/uitproberen. Qua draagcomfort vind ik ze beiden niet verkeerd. De P5 zit wel wat lekkerder maar het verschil is niet groot genoeg om het prijsverschil goed te maken. Zeker niet gezien de P3 op te vouwen is etc.

Wat is dus eigenlijk wil is een luistersessie van beide headphones met voldoende inspeeltijd of compleet nieuw uit de doos. Ik denk dat dat de enige manier is om er een fatsoenlijke mening over op te bouwen:S

Twijfels twijfels twijfels....gelukkig heb ik nog 2 weken om te piekeren:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Kijk eens of er een hobo hifi in de buurt zit. Ik ga daar vanmiddag ook heen. Ze hebben daar veel koptelefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Ik moet echt even reageren op Heilige Kaas.

Kaas, ik heb het gevoel dat je deze thread geen goed doet. Het komt op mij over alsof je erg veel Head-Fi leest maar niet echt goed begrijpt hoe de techniek achter DACs, versterkers en hoofdtelefoons nou precies in elkaar zit. Een beetje zoals die klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt. Ook komt het op me over alsof je erg weinig persoonlijke ervaring hebt en weinig referentie. Ik zal dit aan de hand van je laatste post proberen te onderbouwen. Je laatste post is alleen een voorbeeld.
Heilige Kaas schreef op maandag 09 juli 2012 @ 00:20:
De Ath m50 is een hele neutrale koptelefoon. (met lichte bassboost maar geen gedreun)
Ik denk dat je heel weinig referentie hebt anders zou je dit niet als feit verkondigen. De M50 is gewoon niet neutraal, heeft een duidelijk V-curve en kan onmogelijk als referentie monitor gebruikt worden. Absolute neutraliteit is natuurlijk niet haalbaar, zowel in speakers als in hoofdtelefoons, maar de M50 zit hier wel echt ver van af.
Verder is het met iProducten sowieso verstandig om een externe versterker te gebruiken. Al is het maar die goedkope e6. De interne versterker is gewoon brak. Het is het meest ideaal als je ook de dac bypassed maar das volgens mij heel duur. En veel minder bang for the Buck dan een andere versterker.
Waar baseer je dit op? De iProdukten zijn prima instaat gevoelige hoofdtelefoons en IEMs aan te sturen. Een externe versterker kan er juist voor zorgen dat gevoelige hoofdtelefoons MINDER goed klinken als het vermogen totaal niet voor gevoelige drivers geschikt is. Double amping kan in theorie namelijk voor toegevoegde vervorming zorgen. Je moet natuurlijk geen HD800 in een IPhone steken maar daar helpt een E6 je ook niet bij. Trouwens, heb je ooit al eens een HD650 in een iPhone gestoken? Ik wel. Klinkt niet slecht. Tevens, heb je ooit al eens een DAC voor iPhone gehoord? Fostex, CLAS, HRT, Nuforce? Knappe jongen die het verschil kan horen met de budget hoofdtelefoons die hier besproken worden.
Elke koptelefoon heeft ook zijn eigen ideale.versterker.
Dit geeft m.i. een heel erg verkeerd beeld van hoe een hoofdtelefoon werkt. Een goed gebouwde versterker is niets meer dan een wire-with-gain. Hij hoort het geluid te versterken, geen hoorbare vervorming toevoegen. Als iedere hoodftelefoon een andere versterker nodig heeft kun je beter met EQ werken anders blijf je uitgeven. Dit is de grootste audiofiele val waar je in kunt trappen. Dat, en kabels.

Zie dit alsjeblieft niet als een aanval. Ik merk gewoon dat de laatste tijd erg veel "kenners" posten die AL hun informatie niet uit de praktijk, maar uit forum posts halen. Adviseer iets ALLEEN als je er zelf ervaring mee hebt. Overschat de waarde van dingen als DACs en versterkers ook niet en probeer het in de context van de gebruiker te zien. De meeste mensen die hier posten zijn op zoek naar <100 euro hoofdtelefoons.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Oh en @ kristan lees nu net de edit pas. Het zijn de 700's en kan die nu niet meer luisteren. De 518 nog wel maar he. Je al een keuze gemaakt?
Ja, ik ga morgen op vakantie en kom pas augustus terug, dan wellicht voor de boomphones gaan.
Al neig ik op dit moment heel erg naar de Sennheiser... Ik wil hem zo graag maar ik kan niet in 1 maand 2 koptelefoons kopen, dus dat wordt twijfelen, twijfelen en twijfelen :/

Uit de vergelijking kon ik iig opmerken dat de hd518 beter was in allround, dat is toch wel fijner, al is het duurder/

nog bedankt voor die vergelijking he _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door StrongArmLance op 09-07-2012 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Heilige Kaas schreef op maandag 09 juli 2012 @ 12:30:
Kijk eens of er een hobo hifi in de buurt zit. Ik ga daar vanmiddag ook heen. Ze hebben daar veel koptelefoons.
zit idd in de buurt. Niet alle merken die mij interssant leken hebben ze. Daarnaast vind ik (igg de winkel hier) iets te pusherig, klassiek hifi winkel (stokpaardjes gedoe :D). maar mss is dat inmiddels verholpen :-)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negakinu schreef op maandag 09 juli 2012 @ 12:43:
Een goed gebouwde versterker is niets meer dan een wire-with-gain. Hij hoort het geluid te versterken, geen hoorbare vervorming toevoegen. Als iedere hoodftelefoon een andere versterker nodig heeft kun je beter met EQ werken anders blijf je uitgeven. Dit is de grootste audiofiele val waar je in kunt trappen. Dat, en kabels.
Toch een kleine reactie. Je kan natuurlijk wel, net zoals ik, amps gebruiken om het geluid van je headphone te beinvloeden. dat is oorspronkelijk natuurlijk niet de bedoeling maar het kan wel. Daarom dat ook vaak de tube amps zo populair zijn, dat weet jij ook ;-)

Kabels, wel, je hoort het verschil tussen een 1€ kabel en een 30€ kabel, maar alles daarboven...
En dan nog dit, zoals Nega zei: je hebt echt wel beter/vaak duurder materiaal nodig om verschillen op te merken. Een CLAS gebruiken met een 20€ iem heeft geen nut :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 22:52:
De t70 review die je aanhaalt is niet echt representatief voor de t70p denk ik.
kwam ik ook achter lol.

niemand ervaring met deze dingen (de p versie dan!). Het geluidsbeeld, zoals beschreven, spreekt me wel aan.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2012 @ 13:11:
[...]

Toch een kleine reactie. Je kan natuurlijk wel, net zoals ik, amps gebruiken om het geluid van je headphone te beinvloeden. dat is oorspronkelijk natuurlijk niet de bedoeling maar het kan wel. Daarom dat ook vaak de tube amps zo populair zijn, dat weet jij ook ;-)
SM is ook populair. :P
Kabels, wel, je hoort het verschil tussen een 1€ kabel en een 30€ kabel, maar alles daarboven...
En dan nog dit, zoals erik zei: je hebt echt wel beter/vaak duurder materiaal nodig om verschillen op te merken. Een CLAS gebruiken met een 20€ iem heeft geen nut :)
Dude! Je gebruikte mijn echte naam! Dadelijk komen de Head-Fi'ers mijn huis bekogelen. Jij bent verantwoordelijk.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Het klopt dat ik niet alles baseer op eigen ervaringen. Ik probeer gewoon mensen te helpen en als ik het niet goed doe dan kan ik daar maar beter mee stoppen :+
Ik zal wat meer mijn mening baseren op eigen ervaringen en niet baseren op wat ik heb gelezen/van anderen heb gehoord.

Edit: Over dat stukje met die versterkers: Mijn Sennheiser hd518 had totaal geen profijt van een E6. Dus in dat geval heeft een versterker geen(weinig) nut. Maar mijn sennheiser klonk wel een stuk minder op mijn ipod. Een vriend van mij heeft een E6 met een LOD en die zegt dat het wel een improvement heeft (wel met andere gear). Dus het bypassen van de interne versterker heeft hier wel nut.

Met mijn ath m-50 merk ik amper verschil tussen mijn cow on J3 en FiiO e10. Toen ik die Grado RS2i mocht lenen merkte ik wel duidelijk verschil. Die FiiO had een veel ruimtelijker geluid dan mijn cowon. Dat is wat ik probeer te zeggen. De ene koptelefoon heeft gewoon geen nut met een versterker en de andere wel.

[ Voor 55% gewijzigd door Heilige Kaas op 09-07-2012 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Heilige Kaas schreef op maandag 09 juli 2012 @ 13:46:
Het klopt dat ik niet alles baseer op eigen ervaringen. Ik probeer gewoon mensen te helpen en als ik het niet goed doe dan kan ik daar maar beter mee stoppen :+
Ik zal wat meer mijn mening baseren op eigen ervaringen en niet baseren op wat ik heb gelezen/van anderen heb gehoord.
Bedankt je reactie. Ik hoop dat je met niet verkeerd begrijpt. Mensen helpen is altijd goed. Ik zou het zelf gewoon erg jammer vinden als mensen een, relatief kostbare, aankoop doen gebaseerd op verkeerde informatie en dan óf teleurgesteld zijn óf denken dat het zo hoort en deze verkeerde informatie weer gaan verspreiden. Audio is al een enorm vervuild netwerk van subjectiviteit en ik denk dat het belangrijk is dat, vooral op Tweakers, er voor gezorgd wordt dat de gedeelde informatie in ieder geval betrouwbaar is. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik doe mijn best :+
Ik heb ook even het stukje over versterkers toegelicht. Kan je daar wat over zeggen misschien? Ik wil zelf graag ook beter begrijpen hoe het allemaal zit. Ik ben zelf ook geen high end audiofiel maar ik ben gewoon heel erg geïnteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
tja ondertussen raak ik, hoe meer ik lees, hoe meer in de war lol.

soort eerste shortlist:
- beyerdynamic t70p (450): lijkt strakke en heldere weergave te zijn. Al dan niet met een mobile amp (welke?)
- denon ahd2000 (is die gesloten?)
- sony mdr-z1000
=B&W p5
- ultrasone pro 750, pro900 balanced (met amp?)
-audiotechnica?

ik merk dat het zoeken behoorlijk lastig is, veel sites (ook van fabrikanten) zetten de ohms er niet op, of gesloten /open etc. :D bij winkels helemaal een ramp :)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Boefmans schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:05:
tja ondertussen raak ik, hoe meer ik lees, hoe meer in de war lol.

soort eerste shortlist:
- beyerdynamic t70p (450): lijkt strakke en heldere weergave te zijn. Al dan niet met een mobile amp (welke?)
- denon ahd2000 (is die gesloten?)
- sony mdr-z1000
=B&W p5
- ultrasone pro 750, pro900 balanced (met amp?)
-audiotechnica?

ik merk dat het zoeken behoorlijk lastig is, veel sites (ook van fabrikanten) zetten de ohms er niet op, of gesloten /open etc. :D bij winkels helemaal een ramp :)
Budget, toepassing, verwachtingen en muzieksmaak? :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
ow sorry, had ik eerder al gezegd, maar snap dat je niet alles terugscrolt:

budget (inmiddels) 600,-, inc alles dan wel (mocht er een mobile amp bijmoeten).

toepassing: ipod classic; buiten en binnen. closed over ear heeft dus voorkeur. Mobile amp mag, maar liever niet (en heb daar geheel geen verstand van, dus welke combi?).

muzieksmaak: zeer breed (klassiek oud en modern, jazz, hiphop, metallica, etc.)
hou van strakke en heldere weergave, niet te veel bass (heb als speakers de avi amd 9.1 + sub, voor wie het wat zegt).

txs alvast voor het advies :-)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Boefmans schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:12:

budget (inmiddels) 600,-, inc alles dan wel (mocht er een mobile amp bijmoeten).

toepassing: ipod classic; buiten en binnen. closed over ear heeft dus voorkeur. Mobile amp mag, maar liever niet (en heb daar geheel geen verstand van, dus welke combi?).

hou van strakke en heldere weergave, niet te veel bass (heb als speakers de avi amd 9.1 + sub, voor wie het wat zegt).

600 euro!?!?!?!?! .... das de moeite waard.
Ik ga zelf voor n b&w p3 of p5...vind ze heerlijk klinken en geven een redelijk neutraal geluid weer. Vond de beats veel teveel bass hebben. leuk voor dance muziek maar sting/phil collins worden er niet beter op.

Qua design en geluid ben ik over de b&w's erg te spreken. En dan hou je nog een flinke dot geld over voor iets anders:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P3 neutraal? Helemaal niet hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
lj_tree schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:15:
[...]

600 euro!?!?!?!?! .... das de moeite waard.
Ik ga zelf voor n b&w p3 of p5...vind ze heerlijk klinken en geven een redelijk neutraal geluid weer. Vond de beats veel teveel bass hebben. leuk voor dance muziek maar sting/phil collins worden er niet beter op.

Qua design en geluid ben ik over de b&w's erg te spreken. En dan hou je nog een flinke dot geld over voor iets anders:)
Het hoeft inderdaad niet op :-)

jij zegt dus de B&W p5. zonder amp? zet ik dei op de shortlist :-)
ik ga de beyerdynamic t70p zowiezo proberen te beluisteren. Vraag is of die beer wordt van een amp?
sennheiser staat ook op de lijst, de 25-2 ofzoiets.
ultrasone pro900 of 750, iemand ervaring mee?

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:16:
P3 neutraal? Helemaal niet hoor :)
Niet? Ik snap dat het nooit 100% neutraal is maar vergeleken wat andere headphones (beats, pioneer, zelfs n AKG) vind ik de b&w's toch behoorlijk neutraal klinken. Lekker helder geluid zonder n overmatige bass of iets dergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik weet niet helemaal precies hoe dit werkt en hoe je het moet aflezen. Maar hier kan je de frequency response van verschillende koptelefoons met elkaar vergelijken.

Die beyer lijkt er het meest neutraal. Sony lijkt te weinig bass the hebben en die ultrasones een boost bij de 100-200 hz

[ Voor 14% gewijzigd door Heilige Kaas op 09-07-2012 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boefmans schreef op maandag 09 juli 2012 @ 13:13:
[...]

kwam ik ook achter lol.

niemand ervaring met deze dingen (de p versie dan!). Het geluidsbeeld, zoals beschreven, spreekt me wel aan.
Zelf geen praktijkervaring met de p versie. de t70 heb ik twee weken te leen gehad en ik vond het een aangename koptelefoon die niet al te ver onder doet als mijn t1 wat betreft de controle. Nadeel vond ik wel dat het na een bepaalde tijd saai begint te worden (zeker als je een t1 naast je hebt liggen). Als je een leuke gesloten koptefoon zoekt is de denon d2000 een betere investering. Daar heb ik meer plezier aan gehad als de t70. zeker als je hem ook graag portable wilt gebruiken of veel spotify gebruikt.

imo worden de denons een beetje ondergewaardeerd in dit topic, prima IEM en full size koptelefoons en altijd een 'safe' aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Boefmans schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:12:

In de praktijk ga je echt niet met een Beyerdynamic T70p over straat. Ten eerste is dat ding veel te groot en ten tweede hoor je onderweg toch veel minder detail en nuance door alle geluidsvervuiling om je heen. Onderweg heb je meer aan compactheid, comfort en eenvoud. Thuis heb je de rust en ruimte voor optimale SQ. Ik zou je toepassing scheiden. Portable en thuis. Voor 600 euro zou ik het volgende doen:

Portable:
- iPod Classic, Rockbox geïnstalleerd. Er is nu een prima werkende Rockbox port beschikbaar. 320kbps files.
- Fischer Audio DBA-02 MKII, relatief neutraal en geschikt voor alle genres die jij opnoemt. Ik ben gek van de DBA-02 en dit is zijn opvolger. Geen amp nodig, de Classic is de beste iPod ooit. Rockbox laat je het geluid tot in het kleinste detail tweaken mocht dat nodig zijn.

Thuis:
- Epiphany EHP-O2D amp/dac.
- AKG K550

Done! Voor de rest van je leven. ;)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 15:59

amas

Law of Nature: Chaos

Kan iemand hier me misschien uitleggen wat een (portable) versterker precies doet? Ja, het geluid versterken ;) Maar waarom zou het nodig zijn. Ik heb zelf bijvoorbeeld een Cowon J3 met een Sennheiser HD595. De Cowon zou toch genoeg vermogen moeten kunnen leveren aan de koptelefoon? Wat zou een portable versterker dan precies als meerwaarde toe kunnen voegen (als dat al kan natuurlijk). Want als geluid versterken het enige is wat zo'n ding doet, dan gaan mensen er geen honderden euro's voor neerleggen :)
Dus de vraag die ik heb, wat doet zo'n versterker precies en waarom zou ik er eventueel één willen kopen?

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
TheAmassama schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:48:
Want als geluid versterken het enige is wat zo'n ding doet, dan gaan mensen er geen honderden euro's voor neerleggen :)
Dat zou je nog verbazen.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand hier me misschien uitleggen wat een (portable) versterker precies doet? Ja, het geluid versterken ;) Maar waarom zou het nodig zijn. Ik heb zelf bijvoorbeeld een Cowon J3 met een Sennheiser HD595. De Cowon zou toch genoeg vermogen moeten kunnen leveren aan de koptelefoon? Wat zou een portable versterker dan precies als meerwaarde toe kunnen voegen (als dat al kan natuurlijk). Want als geluid versterken het enige is wat zo'n ding doet, dan gaan mensen er geen honderden euro's voor neerleggen :)
Dus de vraag die ik heb, wat doet zo'n versterker precies en waarom zou ik er eventueel één willen kopen?
Geld uit je beurs trekken zodat ze lekker een dikke audi kunnen rijden. Je hebt er eigenlijk niets aan. Mocht je het nodig hebben dan heb je iig een verkeerde koptelefoon uitgezocht voor portable gebruik. Zelfs dan is de extra controle miniem. Zelfde redenering als de extreem dure kabels dus.

Mijn hd 600 @ 300 ohm wordt trouwens prima aangedreven door mijn Sony Xperia Arc telefoon.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2012 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu

Versterkers, DACs en kabels zijn, en zullen altijd, een controversieel onderwerp zijn.

Leaving portable HiFi...
http://www.head-fi.org/t/...rtable-hifi-its-too-silly

EDIT: tevens een grappige illustratie van het verloop van een typisch Head-Fi lid. In de eerste fase is iedereen extreem enthousiast en geeft bakken vol geld uit aan alles wat een goede gehypte recensie krijgt. In de tweede fase worden ze "kenner" en houden ze deze cyclus van hypen en kopen in stand en in de derde fase realiseren ze zich de situatie, vervallen ze in desillusie en keren zich tegen de community.

Oh, ik heb ook een Head-Fi account trouwens. Ik zit in de vierde fase: nuchterheid.

[ Voor 38% gewijzigd door Negakinu op 09-07-2012 15:00 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negakinu schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:57:
[...]

EDIT: tevens een grappige illustratie van het verloop van een typisch Head-Fi lid. In de eerste fase is iedereen extreem enthousiast en geeft bakken vol geld uit aan alles wat een goede gehypte recensie krijgt. In de tweede fase worden ze "kenner" en houden ze deze cyclus van hypen en kopen in stand en in de derde fase realiseren ze zich de situatie, vervallen ze in desillusie en keren zich tegen de community.
Dit geldt tevens niet alleen voor head fi maar voor vrijwel alles :) Mensen worden uiteindelijk ouder en wijzer. Ik geef persoonlijk nog steeds (naar mijn gevoel) veel geld uit, misschien moet de wijsheid maar eens intreden hier bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Mensen,

Ik maak me ook een beetje schuldig om een ampje te gebruiken om muziek een beetje mee te kleuren, als een veredelde EQ dus. ;)

Luister regelmatig muziek via de telefoon (HTC One V) en via de mp3 speler (een oude Sandisk SANSA Fuse, rockboxed)

Bronmateriaal is vnml FLAC, eigen rips met EAC. Luister eigenlijk van alles, van dubstep, electro to metal tot klassiek.. Anyhow, de koptelefoons (voorlopig) zijn:

Sennheiser HD202
AIAIAI TMA-1
mc crypt dj-50 (ook wel Brainwavz HM3)

En onderweg luister is dus meestal de flacs d.m.v. een Fiio e6'je, gebruikmakend van de voorgedefineerde EQ settings op de E6. Klink naar mijn idee allemaal beter via de E6 (AIAIAI daargelaten, die lijkt het niet zo nodig te hebben) dus zat ook met het idee te spelen om een e17 te kopen, mede door de positieve reviews overal eigenlijk wel. Sluit niet uit dat er in de toekomst ander/beter spul komt uiteraard, maar vraag me dus af of dit nu een nuttige upgrade zou zijn. Waarom een e17? Nou, omdat deze dus portable is, en evt thuis ook aan de pc (en evt. versterker) gehangen kan worden.

Heeft dit zin voor deze koptelefoons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
xxxneoxxx schreef op maandag 09 juli 2012 @ 15:16:
Mensen,

Ik maak me ook een beetje schuldig om een ampje te gebruiken om muziek een beetje mee te kleuren, als een veredelde EQ dus. ;)

Luister regelmatig muziek via de telefoon (HTC One V) en via de mp3 speler (een oude Sandisk SANSA Fuse, rockboxed)

Bronmateriaal is vnml FLAC, eigen rips met EAC. Luister eigenlijk van alles, van dubstep, electro to metal tot klassiek.. Anyhow, de koptelefoons (voorlopig) zijn:

Sennheiser HD202
AIAIAI TMA-1
mc crypt dj-50 (ook wel Brainwavz HM3)

Heeft dit zin voor deze koptelefoons?
Met je huidige hoofdtelefoons heeft het weinig tot geen zin. Ik zou doorsparen voor een goede hoofdtelefoon.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Negakinu schreef op maandag 09 juli 2012 @ 15:42:
[...]

Met je huidige hoofdtelefoons heeft het weinig tot geen zin. Ik zou doorsparen voor een goede hoofdtelefoon.
Helder, dan blijf ik voorlopig even vasthouden aan de E6 om de goedkopere modelletjes gemakkelijk van wat EQ te voorzien, hahaha. Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Negakinu schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:43:
[...]

In de praktijk ga je echt niet met een Beyerdynamic T70p over straat. Ten eerste is dat ding veel te groot en ten tweede hoor je onderweg toch veel minder detail en nuance door alle geluidsvervuiling om je heen. Onderweg heb je meer aan compactheid, comfort en eenvoud. Thuis heb je de rust en ruimte voor optimale SQ. Ik zou je toepassing scheiden. Portable en thuis. Voor 600 euro zou ik het volgende doen:

Portable:
- iPod Classic, Rockbox geïnstalleerd. Er is nu een prima werkende Rockbox port beschikbaar. 320kbps files.
- Fischer Audio DBA-02 MKII, relatief neutraal en geschikt voor alle genres die jij opnoemt. Ik ben gek van de DBA-02 en dit is zijn opvolger. Geen amp nodig, de Classic is de beste iPod ooit. Rockbox laat je het geluid tot in het kleinste detail tweaken mocht dat nodig zijn.

Thuis:
- Epiphany EHP-O2D amp/dac.
- AKG K550

Done! Voor de rest van je leven. ;)
Voor inears heb ik al shure (e3 meen ik) en etymotics (wat strakker geluid). Bevallen beiden prima, maar ben dat inear gedoe wat zat :D

ook niet zoveel zin in een aparte amp/dac voor thuis (heb niet voor niets de amd9.1's :D. blijft vaag dat daar geen koptelefoon uitgang opzit maar ja).

maar op zich een goede combi idd, lijkt me zo.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik ben net even langs een winkel geweest om wat koptelefoons te luisteren. En ik heb daar wel wat leuke dingetjes gevonden.

Is iemand geïnteresseerd in mijn Audio Technica ath-m50? Komt met alle accesoires en is zo goed als nieuw. 3 maanden oud ofzo? Het is de coiled cable versie.

[ Voor 5% gewijzigd door Heilige Kaas op 09-07-2012 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Ik ben toch voor de P3 gegaan. Heb vanmiddag nog even in de stad geluisterd naar beiden en hoewel ik denk dat de P5 beter klinkt vraag ik me af of het verschil 140 euro waard is en of het niet nog kleiner word als de P3 een tijdje ingespeeld in (nieuw uit de doos vs een demo model wat al 3 jaar op tafel staat).
Ik heb deze P3 gekocht via marktplaats voor 100 euro! NIEUW IN DE DOOS!
De dochter van deze mevrouw had de koptelefoon gewonnen bij n recent tennistoernooi (foto's op internet gevonden wat het bevestigde) en deed er niets mee. Doos zat nog dichtgeplakt, kabeltjes nog perfect netjes opgerold en in het plastic etc. Alles zag er echt splinternieuw uit. P3 klinkt GEWELDIG en zit als gegoten! ben er tot op heden nog ONWIJS tevreden mee...nu wat uren laten draaien zodat hij goed ingespeeld is en ik een fatsoenlijke review kan gaan schrijven:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Kom in de bax store weer een aardige aanbieding tegen denk ik :)

http://www.bax-shop.nl/mu...details.html#!prettyPhoto

Voor degene die een instapmodelletje niet-bass heavy phone zoekt. :P Ziet er imho al 100x beter uit als een beats qua design, hahaha. En nee, heb geen aandelen Bax. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Heilige Kaas schreef op maandag 09 juli 2012 @ 18:28:
Ik ben net even langs een winkel geweest om wat koptelefoons te luisteren. En ik heb daar wel wat leuke dingetjes gevonden.

Is iemand geïnteresseerd in mijn Audio Technica ath-m50? Komt met alle accesoires en is zo goed als nieuw. 3 maanden oud ofzo? Het is de coiled cable versie.
welke is het geworden?

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik kom op verschillende plekken de volgende foto tegen van de Steelseries Siberia Neckband Headset:

Afbeeldingslocatie: http://img.diytrade.com/cdimg/1372892/25142169/0/1332398904/SteelSeries_Siberia_Neckband_Gaming_Headset_with_mic.jpg

Als ik bij alle (r)e-tailers ga kijken kom ik enkel het witte model tegen.

Iemand enig idee waar ik de zwarte zou kunnen kopen?

Ik hoop dat iemand het weet want zelfs Google en eBay lijken me niet te kunnen helpen. ;(

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan de zwarte versie ook nergens voor je vinden.
misschien n's een e-mailtje sturen naar steelseries?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Krk kns 8400

wat kunnen andere mensen hier over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mollos_ schreef op maandag 25 juni 2012 @ 13:01:
Balen, kan de HD600 in de aanbieding niet toevoegen aan mijn winkelwagen. Met welke portable amp zou ik deze het beste kunnen matchen, hoor goede dingen over de JDS Labs CMOY.

Verder is de Renkforce CD-340 een goede aanrader. Heb hem thuis ook en luister er met veel plezier naar.
Kan iemand me meer vertellen over de Renkforce CD-340, hij schijnt hetzelfde te zijn als een Fischer Audio FA-006?

En de McCrypt DJ-50 was een alternatief van de HM3 Brainwavz?

Zou graag wat meer willen weten over die alternatieven.
Zijn het goede reisheadphones?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 10:40:
[...]

Kan iemand me meer vertellen over de Renkforce CD-340, hij schijnt hetzelfde te zijn als een Fischer Audio FA-006?

Ik heb de CD-340 en die is zeker niet portable. Groot en breed en isoleert nauwelijks. De DJ-50 heb ik niet gehoord maar hij lijtk me een heel stuk kleiner. Ik hoorde wel dat hij niet super comfortabel is, dat kan onderweg ook een bezwaar zijn. Er zijn hier mensen die hem hebben, die kunnen je vast beter antwoord geven. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negakinu schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 11:18:
[...]

Ik heb de CD-340 en die is zeker niet portable. Groot en breed en isoleert nauwelijks. De DJ-50 heb ik niet gehoord maar hij lijtk me een heel stuk kleiner. Ik hoorde wel dat hij niet super comfortabel is, dat kan onderweg ook een bezwaar zijn. Er zijn hier mensen die hem hebben, die kunnen je vast beter antwoord geven. :)
Thnx, kun je me wel wat meer vertellen over de CD-340? Ook al is hij niet portable, ben wel benieuwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 11:27:
[...]

Thnx, kun je me wel wat meer vertellen over de CD-340? Ook al is hij niet portable, ben wel benieuwd ;)
De CD-340 is prima als je niet meer dan 25 euro wilt uitgeven en relatief neutraal geluid wilt. Als je van veel bass houdt zou ik hem afraden maar hij is door zijn brede soundstage goed geschikt voor klassiek, filmmuziek, lichte muziek etc. Ook heel erg fijn voor gaming. Het is een beetje een goedkope ATH-AD700, als je dat iets zegt.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond laat de Renkforce CD-340 en MC Crypt DJ-50 besteld bij Conrad.
Voor 29.99 allebei bij Conrad.
Ik ben benieuwd hoe ze klinken.
Ik zal hier wel even posten hoe ze klinken als ik ze binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 00:45:
Ik kan de zwarte versie ook nergens voor je vinden.
misschien n's een e-mailtje sturen naar steelseries?
Dank voor je reactie. Ik heb inderdaad ook al een ticket aangemaakt bij Steelseries zelf. :)
Ik hoop dat daar wat uit komt.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 10:40:
[...]

Kleine waarschuwing vooraf, ben absoluut geen pro op audio gebied maar zal proberen mijn ervaring te delen over de McCrypts. :>

Neem onderstaand met een korrel zout tot meer mensen hun ervaring posten of lees je op meerdere plaatsen in voordat je wat koopt, zoveel verschillende phones heb ik zelf niet en m'n referentiekader is nog niet erg groot want zo lang loop ik nog niet mee. :) Dus mogelijk dat andere mensen ergens anders over denken of iets anders ervaren, muziek is immers een persoonlijke beleving he? ;)
Komt 'ie:

Ik denk, mede gebasseerd op de plaatjes, dat de dj-50 de meer portable van de 2 gaat zijn. Heb zelf de dj50, en pak deze vaak mee tijdens het wandelen, heb de cd-340 (nog) niet dus kan daar qua geluid weinig zinnigs over zeggen, behalve dat ik op meerdere plekken gelezen heb dat deze qua geluid vrij neutraal is. Qua vorm lijkt de Renkforce me meer een phone voor in de bank om eerlijk te zijn.

Let wel op dat de Renkforce en Mccrypt totaal ander typen phones zijn, dj50 is wat meer bass heavy (en dat merk je) zoals je mag verwachten bij een dj-phone waar de Renkforce dus neutraler blijkt volgens diverse reviews.

De dj-50 is voor mijn gevoel zeker erg goed voor wat ie kost, niet voor niets dat Brainwavz het ding ook onder eigen merk op de markt lijkt te brengen. :) Als je een basshead bent en je hangt er een goedkoop ampje aan zoals b.v. een fiio e6 dan kan ie naar mijn idee aardig concurreren met headphones uit veel hogere price ranges.
Eventueel met een software EQ (of middels het ampje - ouch, heiligenschennis :o ) de mids en highs wat opkrikken en het ding klinkt beter in balans.

Soundstage bij de McCrypts is euhm.. Niet echt aanwezig voor mijn gevoel. Op dat vlak dus niet echt ontwikkeld - toch klinkt muziek nog vrij levendig. Model is ook niet echt erg mooi, ik denk dat de Brainwavz toch mooier ogen zo helemaal zwart - maar die zijn dan ook weer net ff wat duurder.. Misschien zijn de kapjes zelf nog over te spuiten, ik heb er serieus over gedacht nog een 2e set te bestellen als reserve nu ze zo goedkoop zijn en deze helemaal mat zwart te spuiten voor een minimalistische look, hahaha
Ondanks dat de buitenkant van de cans plastic is, voelt het niet goedkoop of niet-stevig aan. Clamping force is eigenlijk prima, heb hier bijvoorbeeld een Sennheiser Hd202 liggen (instapmodel Sennheiser), daarvan krijg je na een uur gebruik gewoon hoofdpijn - dat is bij de McCrypts Dj50's absoluut niet, zitten veel fijner. Wel sluiten de cans goed aan en heb je weinig hinder van omgevingsgeluid tijdens bijvoorbeeld wandelen. Snoer wat er aan zit is een vast snoer helaas, tevens gekruld, maar in tegenstelling tot veel phones is deze gewoon net lang genoeg voor normaal gebruik en niet zo lang zodat het irritant wordt - prima dus. Ook is het snoer, ondanks de krul, van vrij flexibel materiaal wat handig is in dagelijks gebruik - flexibel maar niet zwaar.

Vanavond nog even Plastic Beach van Gorillaz geluisterd in FLAC en de McCrypts wisten me weer te verbazen. Merk de laatste tijd dat ik ze weer vaker oppak om zo maar even onderweg muziek te luisteren dan duurdere phones dus dat zegt wel wat denk ik. ;)

Miss. kan benjamax als ie ze binnen heeft vertellen of zijn ervaringen overeenkomen met de mijne. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2017 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:01

Chiron

Moderator Discord
Ik heb mn AiAiAi TMA-1 weer terug van Bax trouwens, duurde 3 weken maar hij is omgeruild voor een compleet nieuwe, prima service :)

Als amp heb ik een Fiio E7, en in combinatie met de TMA-1 heeft een amp wel degelijk zin. Niet zozeer om hem aan te kunnen sturen, dat gaat prima want het is echt een hyper efficiente koptelefoon. Met de E7 zit er net wat meer detail in het geluid. Niet wereldschokkend, maar verschil is er wel. Zeker als ik het vergelijk met de headphone uitgang van mn Macbook Pro.

Momenteel ben ik nog in dubio of ik voor een E17 ga, of een E9. Voor thuis heb ik nog een Beyerdynamic DT770Pro namelijk die wel iets meer power lust dan de E7 uit kan sturen (250 ohm versie).

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 17:41
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 22:25:
Ik heb net een nieuwe hoofdtelefoon gekocht namelijk een AKG K601.
[afbeelding]

Nu zijn deze 120ohm en komt mijn onboard geluidskaart en iPhone wat te kort om ze te versterken. Nu ben ik vrij nieuw in het hele portable amp gebeuren en heb ik alleen een paar keer een fiio langs zien komen. Heeft er iemand een aanrader om deze headphone wat duidelijker te laten klinken?
Voor bij de PC? Fiio's zijn inderdaad veel geprezen dingen, een E10 kan je makkelijk bij je PC zetten, kost alleen wel +/- €90,-

edit: http://hdphns.com/nl/fiio-e10.html

[ Voor 4% gewijzigd door Nilsepils op 10-07-2012 22:30 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.