Het kleine-mismoderatietopic deel XXIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 25 Laatste
Acties:
  • 36.366 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Deze post is meer iets voor GR maar krijgt nu +2 en +3 om de oren waardoor de score scheef trekt.

EricEric752 in 'nieuws: Google opent 'Androidland' in Australië'

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Hmm inderdaad mee eens maar op zich vind ik het geen groot probleem mocht hij op +1 staan al is het eerder een nulletje!, maar die +2's en +3's dat klopt gewoon niet nee..

[ Voor 9% gewijzigd door pino85 op 03-12-2011 14:46 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heikanu
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-05 21:46
pino85 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 14:29:
[...]

20x +3 inmiddels ik zal even de cavalerie inschakelen.
33x +3 inmiddels al en nog steeds hulp nodig om hem naar -1 te krijgen...

EDIT: Deze post dus -> himlims_ in 'nieuws: 'Syrische regering verbiedt iPhone-gebruik''

[ Voor 25% gewijzigd door Heikanu op 03-12-2011 14:48 . Reden: Toevoegen link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

33x.. ok ik kijk nu echt zo.. :|
Herman heb ik al ingelicht, die zal hier spoedig wel naar kijken.. want dit is inderdaad mis/compensatie modding van de bovenste plank..

[ Voor 72% gewijzigd door pino85 op 03-12-2011 14:49 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die is niet meer op -1 te krijgen zonder powermod. Met dank aan het gare modsysteem.

Roel_D in 'nieuws: 'Syrische regering verbiedt iPhone-gebruik''

Da's een -1? Eerste regel is een troll, laatste regel is moderatiegeleuter.

Iig zeker geen +2 en +3 waard, die hij nu wel massaal krijgt...

[ Voor 62% gewijzigd door wildhagen op 03-12-2011 14:53 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 18:01

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
pino85 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 14:48:
33x.. ok ik kijk nu echt zo.. :|
Herman heb ik al ingelicht, die zal hier spoedig wel naar kijken.. want dit is inderdaad mis/compensatie modding van de bovenste plank..
Hé! Ik kan zulke dingen ook hoor... :P

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-03-2017

Xubby

just waddling around ...

zordaz in 'nieuws: 'Syrische regering verbiedt iPhone-gebruik''
+2 in dit off-topic draadje gegeven. +1 mag ook ... ;)
Mensenrechten zijn tamelijk relatief, regio gebonden, tijdgebonden, enz.
En wat sommige "westerse" landen allemaal "doen" zonder dat er een rechter aan te pas komt ("Drones"), de laatste paar jaar, zullen we het hier maar niet over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Dirk schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 15:01:
[...]

Hé! Ik kan zulke dingen ook hoor... :P
Hihi zal jou de volgende keer contacten , i promise! :P

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Xubby schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 15:09:
zordaz in 'nieuws: 'Syrische regering verbiedt iPhone-gebruik''
+2 in dit off-topic draadje gegeven. +1 mag ook ... ;)
Mensenrechten zijn tamelijk relatief, regio gebonden, tijdgebonden, enz.
En wat sommige "westerse" landen allemaal "doen" zonder dat er een rechter aan te pas komt ("Drones"), de laatste paar jaar, zullen we het hier maar niet over hebben.
+1 gegeven en hij staat daar nu ook op.

[ Voor 24% gewijzigd door pino85 op 03-12-2011 15:15 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 10:13
pino85 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 15:13:
[...]

+1 gegeven en hij staat daar nu ook op.
Kan niet begrijpen waarom. Hij is volledig off-topic, en heeft dan ook absoluut niets met het onderwerp te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multispeed
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02 09:07

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Ik snap echt niet dat Groentjes in het nieuws bericht 'Google opent 'Androidland' in Australië' Verwijderd in 'nieuws: Google opent 'Androidland' in Australië' voor zijn opmerkingen een een +3 of +2 zou krijgen :S

het slaat kant nog wal

[ Voor 4% gewijzigd door Multispeed op 03-12-2011 15:43 ]

En toevallig vind ik dus van niet! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Totaal irrelevant, en duidelijk -1.
der_joachim in 'poll: Sint'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

-1 idd!

Daisai in 'nieuws: 'Syrische regering verbiedt iPhone-gebruik''

-1 ipv 0? Die +2 lijkt me sowieso modmisbruik. Vind een heel land als "achterlijk" wegzetten best wel een troll, en het toontje van de hele reactie neigt ook naar het trollerige...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Holy fuck wat een bende mismods in dat bericht, extreem irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel_D
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-02-2024
wildhagen schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 14:49:
Die is niet meer op -1 te krijgen zonder powermod. Met dank aan het gare modsysteem.

Roel_D in 'nieuws: 'Syrische regering verbiedt iPhone-gebruik''

Da's een -1? Eerste regel is een troll, laatste regel is moderatiegeleuter.

Iig zeker geen +2 en +3 waard, die hij nu wel massaal krijgt...
Dat moderatiegeleuter begrijp ik, was vergeten dat dit niet in de reactie zelf mag. Als het nog kon zou ik het weghalen.

Maar om een grapje voorafgaand aan een on-topic bericht "troll" te noemen vind ik echt onzin. Waar mag ik wel een grapje maken? Stond het grapje je niet aan? Je kan jezelf ook te serieus nemen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Dat hele topic is flink uit de hand aan het lopen. Onder andere omstandigheden zou ik je best de kans willen geven om je reactie te editten en die moderatieklaagzang weg te halen.
Momenteel is het imho beter om daar verder niet veel meer aan te doen (en dan heb ik het niet alleen over jouw reactie) en als het tot de mogelijkheden zou behoren zou ik zelfs zeggen: haal het hele topic weg.
Nu kunnen we alleen nog maar aan Damage-control doen ben ik bang.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:29

Herman

FP ProMod
Topicstarter
In mijn ogen is dit een behoorlijk mislukte grap. Humor vind ik prima maar dit is m.i. gewoon ordinaire praat:
Cornholio in 'video: Bits, Bytes & Babes: Annemarie van Campen'
Leuk voor geenstijl of telegraaf o.i.d. maar m.i. niet op Tweakers. Wat vinden jullie?

In mijn ogen is dit irrelevant:
Caelorum in 'video: Bits, Bytes & Babes: Annemarie van Campen'

Sowieso hebben de meeste reacties daar een bedroevend laag niveau.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Roel_D schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 16:52:
[...]

Dat moderatiegeleuter begrijp ik, was vergeten dat dit niet in de reactie zelf mag. Als het nog kon zou ik het weghalen.

Maar om een grapje voorafgaand aan een on-topic bericht "troll" te noemen vind ik echt onzin. Waar mag ik wel een grapje maken? Stond het grapje je niet aan? Je kan jezelf ook te serieus nemen hoor.
1 grapjes zijn subjectief en blijkbaar vinden veel mensen jou grapje niet grappig.
Maar buiten dat is er nog een andere reden en deze heeft vooral ook te maken hebben dat als je dat soort opmerkingen plaatst dit wederom tot een flame war kan ontaarden tussen apple fanaten en anti apple personen, gewoon niet verstandig dat je die opmerking dus plaatst als je het mij vraagt.
In gevallen als er dat soort opmerkingen worden geplaatst ontspoort een topic en dat is niet iets wat wij dus toejuichen, dat is iets wat je toch wel kan begrijpen?

2 Als je het niet eens bent met je moderatie kom eerst hier ga niet je post editen.. dat is iets wat niet verstandig is en wat ook op 1 punt aftrek komt dat is gewoon huidig beleid.
Dus in de nabije toekomst als je van mening bent dat je reactie niet goed staat kom gewoon even hier langs.
k1n8fisher schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 17:02:
Dat hele topic is flink uit de hand aan het lopen. Onder andere omstandigheden zou ik je best de kans willen geven om je reactie te editten en die moderatieklaagzang weg te halen.
Momenteel is het imho beter om daar verder niet veel meer aan te doen (en dan heb ik het niet alleen over jouw reactie) en als het tot de mogelijkheden zou behoren zou ik zelfs zeggen: haal het hele topic weg.
Nu kunnen we alleen nog maar aan Damage-control doen ben ik bang.
Inderdaad, ik snap je gevoel omtrent het helemaal weghalen maar aangezien dat niet kan en ik denk ook niet de juiste weg is kunnen we het alleen aan jullie de power mods aan geven als er posts zijn die echt niet kloppen kwa score en punten die zijn uitgedeeld, mits wij ze zelf niet op de juiste score krijgen weliswaar :)
Herman schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 17:22:
In mijn ogen is dit een behoorlijk mislukte grap. Humor vind ik prima maar dit is m.i. gewoon ordinaire praat:
Cornholio in 'video: Bits, Bytes & Babes: Annemarie van Campen'
Leuk voor geenstijl of telegraaf o.i.d. maar m.i. niet op Tweakers. Wat vinden jullie?

In mijn ogen is dit irrelevant:
Caelorum in 'video: Bits, Bytes & Babes: Annemarie van Campen'

Sowieso hebben de meeste reacties daar een bedroevend laag niveau.
De eerste daar geef ik een -1 voor inderdaad.. hoort meer op Fok etc thuis..
De andere reactie heb ik een nulletje gegeven en na mijn zetje staat hij daar ook effectief op.

Wat zeggen we van deze reactie? :X

Eijkb in 'video: Bits, Bytes & Babes: Annemarie van Campen'

En deze, is dit relevant voor dat interview?
Ik vind persoonlijk van niet en geef een nulletje

Verwijderd in 'video: Bits, Bytes & Babes: Annemarie van Campen'

[ Voor 58% gewijzigd door pino85 op 03-12-2011 17:35 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel_D
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-02-2024
pino85 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 17:24:
[...]
1 grapjes zijn subjectief en blijkbaar vinden veel mensen jou grapje niet grappig.
Maar buiten dat is er nog een andere reden en deze heeft vooral ook te maken hebben dat als je dat soort opmerkingen plaatst dit wederom tot een flame war kan ontaarden tussen apple fanaten en anti apple personen, gewoon niet verstandig dat je die opmerking dus plaatst als je het mij vraagt.
In gevallen als er dat soort opmerkingen worden geplaatst ontspoort een topic en dat is niet iets wat wij dus toejuichen, dat is iets wat je toch wel kan begrijpen?
Dat humor subjectief is begrijp ik, maar ik dacht juist dat het modereren dat niet zou moeten zijn, en meer betrekking heeft op relevantie dan populariteit.
Je overige redenering begrijp ik overigens prima, al ging ik ervan uit dat een overduidelijk grapje die flame war niet zou uitlokken. Misschien wat naïef, ik zal het in gedachten houden in ieder geval. En inderdaad hier m'n beklag doen als ik het niet met toekomstige moderatie eens ben.
Verder kan ik één rooie reactie wel lijden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

pino85 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 17:24:
[...]
Wat zeggen we van deze reactie? :X

Eijkb in 'video: Bits, Bytes & Babes: Annemarie van Campen'

En deze, is dit relevant voor dat interview?
Ik vind persoonlijk van niet en geef een nulletje

Verwijderd in 'video: Bits, Bytes & Babes: Annemarie van Campen'
Die eerste vind ik nogal denigrerend en dus -1, die andere reactie heb ik een 0 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 15:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Beiden heb ik even voor je gemod op +1

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 312047 in 'nieuws: 'Syrische regering verbiedt iPhone-gebruik''

Mag wel een -2 denk ik? Ik houd er niet 'hoer' of 'ziekte' genoemd te worden....

Anoniem: 312047 in 'nieuws: Hilversumse wiskundige krijgt lintje voor onderzoek naar priemgetallen'

Nog één van hetzelfde 'kaliber'...

[ Voor 31% gewijzigd door wildhagen op 04-12-2011 07:23 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Poe die gaan ver.. .. vooral die eerste.. hij vraagt om een ban zie ik nou ik zou zeggen geef hem een mooi sinterklaas cadeau en willig het in, beter voor hem want hij heeft blijkbaar grote issue's..
Volgens mij zijn er wel meerdere reacties van hem niet dat je zegt daar zitten we op te wachten.. gezien zijn status en alles :X
Afijn deze reacties mogen gewoon inderdaad op -2 of beter getrashed..

[ Voor 24% gewijzigd door pino85 op 04-12-2011 09:22 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Reacties zijn weg.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

Wolfos schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 15:19:
[...]
Kan niet begrijpen waarom. Hij is volledig off-topic, en heeft dan ook absoluut niets met het onderwerp te maken.
Een reactie kan off-topic zijn, t.o.v. het artikel. De reactie onder deze off-topic kunnen binnen dit draadje echter "on-topic" zijn. En mogen wel degelijk +1 krijgen. Zie minimodfaq. +2 Komt zelfs wel voor in zo'n draadje.

Verder zijn de reacties en de mods onder dit artikel redelijk "niveau-loos", zoals iemand anders al opmerkte.

[ Voor 9% gewijzigd door Xubby op 04-12-2011 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Mentalist in 'nieuws: EFF wil legalisatie jailbreaken spelcomputers in VS'

Ik zie niet in wat er offtopic of irrelevant is aan mijn reactie, laat staan wat er ongewenst (2x -1) aan is. Mocht dit kloppen, dan hoor ik graag waarom. Mocht het niet kloppen, dan kan iemand het misschien aanpassen.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Is imo gewoon een +1 ontopic, na mijn zetje sta je hier ook op, ik wil tevens zeggen dat je er goed aan deed om dit hier te posten, daar sommigen hun post wel eens editen in plaats van het ons hier kenbaar maken
Dus bij deze bedankt voor het melden zodat de crew er iets mee zal gaan doen zoals hier onder al word aan gegeven. :)

[ Voor 58% gewijzigd door pino85 op 04-12-2011 19:10 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
W3ird_N3rd schreef op zondag 04 december 2011 @ 18:35:
Mentalist in 'nieuws: EFF wil legalisatie jailbreaken spelcomputers in VS'

Ik zie niet in wat er offtopic of irrelevant is aan mijn reactie, laat staan wat er ongewenst (2x -1) aan is. Mocht dit kloppen, dan hoor ik graag waarom. Mocht het niet kloppen, dan kan iemand het misschien aanpassen.
Er is niets ongewenst aan jouw reactie, de mismodder staat al op de shortlist om zijn rechten te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:15

Stoney3K

Flatsehats!

.oisyn schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:04:
* .oisyn is volledig met AHBdV
Ik ben sowieso wel een voorstander van een wat vrijere interpretatie van de mod FAQ. Het is een leidraad, geen wetboek. Een goede post met een edit van een (vaak terechte) verontwaardiging over bepaalde uitgedeelde scores kun je het beste gewoon laten voor wat het is. Het feit dat die regel erbij is geëdit maakt niet dat de post ineens geen toevoeging meer is voor de draad.
Ik vind zelf dat dat soort edits (in plaats van gewoon te reageren, waardoor je weet dat die klaagzang op -1 eindigt) de werkelijke inhoud van een reactie behoorlijk vervuilen.

Als je dan een reactie hebt die compleet off-topic is maar misschien weinig kwaad kan, vind ik het misschien nog het lezen waard (met een goed gevoel voor humor valt er misschien nog wat te lachen). Is die reactie achteraf ineens 'beklad' met een edit waarin de schrijver in kwestie als een kleuter gaat klagen dat ie naar beneden gemod is, vind ik behoorlijk onsportief en gedrag van een 4-jarige die op het schoolplein niet bepaald tegen zijn verlies kan.

Ik modereer zelf ook grappen die duidelijk leuk zijn, niet cynisch en door iedereen gewaardeerd worden al gauw op een +1. Er mag ook gelachen worden op de FP, zolang het maar niet platvloerse onderbroekenhumor of grappen op de man zijn, mogen ze van mij tenminste wel een +1 hebben.

Verdere +1's zijn voor mij mensen die duidelijk hun eigen mening in de draad gooien en netjes inhoudelijk in discussie gaan zoals het hoort op de FP.

Een +2 moet IMO iets aan het originele artikel toevoegen. Dus extra informatie dis misschien in het artikel is weggelaten of op dat moment niet beschikbaar is, of achtergrondkennis van iemand die in het wereldje zit. Mocht iemand een feit in het artikel netjes inhoudelijk onderuit argumenteren, dan verdient dat voor mij ook al gauw een +2.

Het wordt pas een +3 als je naast de +2 ook goede journalistiek laat zien. Dus het doen van eigen onderzoek en verwijzen naar bronnen, en het vormen van een eigen opinie over het feit in het artikel. Als je op dat niveau +3's schrijft dan kun je al bijna colums aan een krant gaan schrijven, want dat betekent dat je '+3 Spotlight' ook echt het groene kader verdient en het lezen waard is.

Het mag vanzelf spreken dat een +2 en een +3 op zijn minst vrij moeten zijn van spelling- en grammaticafouten, en dat je dan enigszins benul hebt van een beetje opmaak. Een tekst van 600 woorden die zonder alinea's, hoofdletters en punten aan elkaar is geritst wordt gewoon overgeslagen als TL;DR, en allerlei taalkundige blunders kunnen bij mij rekenen op een punt aftrek.

Even mijn visie op de wat 'hogere' moderaties in een notendop :+

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Stoney3K schreef op zondag 04 december 2011 @ 22:58:
[...]

Ik vind zelf dat dat soort edits (in plaats van gewoon te reageren, waardoor je weet dat die klaagzang op -1 eindigt) de werkelijke inhoud van een reactie behoorlijk vervuilen.

Als je dan een reactie hebt die compleet off-topic is maar misschien weinig kwaad kan, vind ik het misschien nog het lezen waard (met een goed gevoel voor humor valt er misschien nog wat te lachen). Is die reactie achteraf ineens 'beklad' met een edit waarin de schrijver in kwestie als een kleuter gaat klagen dat ie naar beneden gemod is, vind ik behoorlijk onsportief en gedrag van een 4-jarige die op het schoolplein niet bepaald tegen zijn verlies kan.
Waar het mij om ging was een inhoudelijke reactie van 5-6 regels die door iemand met een 0 of zelfs -1 wordt bestempeld, waar vervolgens de edit bij staat "wat is hier nou ongewenst aan?". Een dergelijke reactie krijgt van mij geen aftrek door die edit. Da's wat mij betreft een heel ander verhaal dan een reactie die überhaupt al dubieus was, en waar de poster dan vervolgens gaat klagen over moderaties die op zich te verdedigen zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 04-12-2011 23:49 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Mij lijkt het gewoon zeer duidelijk dat geklaag hoe je het went of keer niet de bedoeling is in een post, oftewel 1 punt aftrek.
Wil niet zeggen dat posts direct op -1 moeten maar als het een +1 waard was dan komt die wel op 0 uit.
Heb het idee dat zo goed als iedereen ook op deze manier redeneert.. en mij lijkt dit gewoon de juiste manier.
Maar goed ik moet wel eerlijk bekennen dat ik nog niet lang geleden nog strenger hier op was.. maar ik ben nu echt van mening dat hoe ik mod op dat soort geklaag gewoon juist is.
Wel vraag ik me vaak af of mensen uberhaupt wel weten dat ze hier terecht kunnen en daarom een deel dat soort edits maakt.
Dit is echter denk ik meer iets aan de crew om op 1 of andere manier iets te verzinnen waardoor mensen hier van op de hoogte worden gesteld want blijkbaar of mensen weten het niet of ze hebben geen zin om het hier aan te kaarten.. dat kan natuurlijk ook.
Maar goed morgen is weer een dag( vandaag bedoel ik) moet er vroeg uit dus ben er weg van , weltruste ;) !

[ Voor 79% gewijzigd door pino85 op 05-12-2011 00:59 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

pino85 schreef op maandag 05 december 2011 @ 00:51:
Heb het idee dat zo goed als iedereen ook op deze manier redeneert.. en mij lijkt dit gewoon de juiste manier.
Mij niet. De post is inhoudelijk nog steeds zo goed als hij was. Het idee achter de punt aftrek is imho voornamlijk om te ontmoedigen dat je een dergelijke edit erbij plaatst, maar het is wel duidelijk dat dat gewoon niet werkt. Sterker nog, het bevestigt alleen maar extra dat het modsysteem niet zou werken. En je kan er in principe niets van zeggen, want dan wordt je eigen post ook als -1 bestempeld (en terecht, maar soms doe ik het toch). Een +2 post die door iemand raar wordt gemodereerd en waar in een edit kort wat over gezegd wordt krijgt van mij nog steeds een +2.

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 05-12-2011 01:56 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Deze 2 vond ik gewoon ontopic van mezelf, zo ook de posts die eromheen staan van anderen die ik niet kan raten. Iemand mee eens? :)
SidewalkSuper in 'nieuws: 'Amazons Kindle Fire bereikt tweede plek tabletmarkt''
SidewalkSuper in 'nieuws: 'Amazons Kindle Fire bereikt tweede plek tabletmarkt''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Staan beiden nu op +1 :)

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ikke_Niels in 'nieuws: 'Syrische regering verbiedt iPhone-gebruik''

Is door wat mismods weer op 0 gekomen. Iemand weer ff een paar tikjes richting -1 uitdelen, waar hij hoort? :)

[ Voor 93% gewijzigd door Cloud op 05-12-2011 09:40 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

wildhagen schreef op maandag 05 december 2011 @ 08:17:
Ikke_Niels in 'nieuws: 'Syrische regering verbiedt iPhone-gebruik''

Is door wat mismods weer op 0 gekomen. Iemand weer ff een paar tikjes richting -1 uitdelen, waar hij hoort? :)
Dit is inderdaad ongewenst, heb -1 gegeven en daar staat ie nu ook gemiddeld op. :)

Edit: deze reactie lijkt me geen +3 waard. Staat nu gemiddeld op +1 maar mag wel op 0:
supe in 'video: Bits, Bytes & Babes: Annemarie van Campen'

[ Voor 19% gewijzigd door tweaker2010 op 05-12-2011 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Laatst online: 17-09 19:22
himlims_ in 'nieuws: Turkse hackers nemen duizenden Nederlandse sites op de korrel'

Dit lijkt me off-topic, door de laatste zin:
en dat is Applicatie Ontwikkelaar .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
  • Laatst online: 11-09 23:59

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 18:30
Zoiemand mag wat mijn betreft gewoon worden verwijderd.

Anyhow extra -1 van mij dus ;).

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Gone :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

kan mij iemand uitleggen waarom deze post een -1 krijgt?
Dj-sannieboy in 'nieuws: Ziggo laat abonnees live tv-kijken via iOS'

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Solstice in 'video: Bits, Bytes & Babes: Annemarie van Campen'

Een heel nobel bericht, maar spotlight?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Die tekst staat letterlijk in het artikel, dus het lijkt veel op een ongewenste fipo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Mogelijk omdat het helemaal niks toevoegt aan het bericht alles wat hier staat staat ook zo ongeveer letterlijk in het bericht zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Inderdaad, vreemd dat ie 25x +3 krijgt. Meer als +2 kan ik er niet van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
tweaker2010 schreef op maandag 05 december 2011 @ 13:09:
[...]

Inderdaad, vreemd dat ie 25x +3 krijgt. Meer als +2 kan ik er niet van maken.
Zelfs dat als je alleen naar de inhoud kijkt is het volkomen off-topic. Ik snap dat gezien de lading dit op +1 komt, maar veel meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Mwa ik zou er niet zo zwaar aan tillen. We hebben het over een reactie op een filmpje wat gepost wordt en niet een compleet nieuwsartikel. Ik vind het wel een scherpe opmerking ook al zou hij beter direct aan de redactie gericht kunnen worden natuurlijk. 0/+1/+2 maakt mij niet zoveel uit. +3 is inderdaad wel echt wat teveel van het goede :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Ik vind het een 0. Dat soort dingen moet je niet in de reacties melden, maar in GR. Het heeft niets met de inhoud te maken, en de redactie leest dat soort dingen niet per definitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Ik heb er ook een 0 van gemaakt. Hoewel het inderdaad heel nobel is, voegt het niks toe aan het artikel. Voor een lezer lijkt me dit daarom geen informatie die van toegevoegde waarde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Ach ja,er zijn nu eenmaal reacties die je niet moet aangrijpen om mismodders op te sporen,al ben ik het wel eens met een 0 als score :)

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Hij heeft zeker een heel goed punt als je het mij vraagt maar het hoort inderdaad ind e GR thuis, heb hem een nulletje gegeven.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Hij is al weg ;)

Edit: waarom is deze ongewenst? Heb zelf +1 gegeven:
Clifdon in 'nieuws: Samsung zet 200 miljoen dollar opzij voor zaken tegen Apple'

[ Voor 23% gewijzigd door tweaker2010 op 05-12-2011 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

Dirk_P_Broer in 'nieuws: 'AMD stopt levering Phenom II- en Athlon II-processors''
+2 gegeven, on-topic in (interessant?) off-topic draadje.
Die -1 verstiert de boel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

+1 gegeven. Waarom ongewenst? Heel net verhaal, of je het er nu mee eens bent of niet.
De eerste regel, derde alinea neem ik geen aanstoot aan: een Apple artikel kent wel grovere "scheldkannonades," en roept het gewoon wat op, op een of andere manier.
En die Apple gebruikers die ik ken, pronken er nét iets te veel mee ... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Er wordt echt zo slecht gemod de laatste tijd dat ik me soms afvraag of het uberhaupt nog nut heeft om er op te letten. Het is een en al mening-mod. Dit soort dingen die dan -1 krijgen van iemand Verwijderd in 'nieuws: Pathé start met filmverhuur via internet' Diegene heeft duidelijk niet begrepen wat moderaten inhoudt. Maarja, heeft het nog nut om al die dingen te melden hier? Ik zie toch geen verbetering... En misschien dat de post uiteindelijk wel op de goede score terecht komt, maar wie interesseert dat echt? De meeste nieuwsberichten zijn na een paar uur al oud nieuws; het gaat juist om die eerste 2 uur dat mensen de reacties lezen en discussieren, en dan is een normale en netjes geschreven post niet zichtbaar omdat iemand niet snapt dat het geen youtube is.

[ Voor 26% gewijzigd door Zoijar op 05-12-2011 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Zoijar schreef op maandag 05 december 2011 @ 20:17:
Er wordt echt zo slecht gemod de laatste tijd dat ik me soms afvraag of het uberhaupt nog nut heeft om er op te letten. Het is een en al mening-mod. Dit soort dingen die dan -1 krijgen van iemand Verwijderd in 'nieuws: Pathé start met filmverhuur via internet' Diegene heeft duidelijk niet begrepen wat moderaten inhoudt. Maarja, heeft het nog nut om al die dingen te melden hier? Ik zie toch geen verbetering... En misschien dat de post uiteindelijk wel op de goede score terecht komt, maar wie interesseert dat echt? De meeste nieuwsberichten zijn na een paar uur al oud nieuws; het gaat juist om die eerste 2 uur dat mensen de reacties lezen en discussieren, en dan is een normale en netjes geschreven post niet zichtbaar omdat iemand niet snapt dat het geen youtube is.
Hier melden is altijd zinvol. Als we merken dat iemand structureel aan het mismodden is dan kunnen we er wat aan doen (wij=PowerMods) en zal dat toch wat schelen. Niet melden is sowieso al misgeschoten!
Reacties die echt compleet de mist in gaan door opzettelijke mismods kunnen wij zo ook "helpen". Hierbij gaat het dan voornamelijk om reacties die niet FP waardig zijn en dus verwijderd moeten worden of in ieder geval beter gefixeerd kunnen worden omdat ze zo slecht/trollend/flamend of wat dan ook zijn!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ik vind alleen een link wel erg karig voor +2, het zal best informatief zijn maar ik geef +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:22
Xubby schreef op maandag 05 december 2011 @ 20:05:
[...]

+1 gegeven. Waarom ongewenst? Heel net verhaal, of je het er nu mee eens bent of niet.
De eerste regel, derde alinea neem ik geen aanstoot aan: een Apple artikel kent wel grovere "scheldkannonades," en roept het gewoon wat op, op een of andere manier.
En die Apple gebruikers die ik ken, pronken er nét iets te veel mee ... :+
Beetje over één kam scheren van een groep gebruikers als zijnde losers. Ik mag toch hopen dat dat niet als ontopic wordt beschouwd.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Zoijar schreef op maandag 05 december 2011 @ 20:17:
Degene die slecht modden is echt een kleine groep en als reacties hier worden gemeld word er ook direct naar gekeken door ons en als wij een reactie niet goed gezet krijgen kan altijd een power mod ingrijpen.
Niet melden zou pas onverstandig zijn want dan weten we het ook niet en kunnen we niets doen.
ZpAz schreef op maandag 05 december 2011 @ 20:39:
[...]

Beetje over één kam scheren van een groep gebruikers als zijnde losers. Ik mag toch hopen dat dat niet als ontopic wordt beschouwd.
Ik zie in die post ook niet direct een -1?, hij geeft aan dat mensen zo worden gezien en eerlijk=eerlijk als ik in mijn omgeving kijk hoor ik dit ook wel eens, hij zegt toch niets op een manier waar ik van zeg die moet ik echt afstraffen.
Wat denken andere mods?
is geen +2 imo maar gewoon een nette+1

[ Voor 27% gewijzigd door pino85 op 05-12-2011 21:50 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:22
pino85 schreef op maandag 05 december 2011 @ 21:47:

Ik zie in die post ook niet direct een -1?, hij geeft aan dat mensen zo worden gezien en eerlijk=eerlijk als ik in mijn omgeving kijk hoor ik dit ook wel eens, hij zegt toch niets op een manier waar ik van zeg die moet ik echt afstraffen.
Wat denken andere mods?
''Apple gebruikers VMBO-ers hebben toch een naam en mensen zien ze toch als een beetje losers, mensen die aandacht willen en erbij willen horen.''

Zou je dat passend vinden? Dat lijkt me toch kwetsend en generaliserend naar een grote groep mensen toe. Maar goed, ik zal wel "de vreemdeling" zijn hier.

Ik ben een VMBO-er, dus ik meen het niet, het is puur een voorbeeld.

[ Voor 12% gewijzigd door ZpAz op 05-12-2011 22:47 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Vanwege die zin heb ik ook geen +1 maar een 0 gegeven. Het wordt m.i. te stellig verwoord en is inderdaad ook generaliserend. Vandaar een punt aftrek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

1 punt aftrek lijkt me inderdaad wel iets waar ik me in kan vinden, maar de -1 zoals al werd gezegd dat gaat te ver :)

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Exirion in 'nieuws: LG kondigt X Note Z330-ultrabook aan'
Zulke reacties op een fipo zijn net zo ongewenst. Ik geef een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kansloze -1 idd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Inderdaad, reageren op een fipo is bij voorbaat al een 0 van mijn kant, maar die krijgt een dikke -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
TLW077 in 'nieuws: LG kondigt X Note Z330-ultrabook aan'

Dit lijkt me geen flame oid, hij constateert het alleen (het is ook het eerste waar ik aan dacht tbh, als je op het toetsenbord kijkt lijkt het bijna exact een macbook pro).

Daarnaast geeft hij z'n mening over de behuizing

Misschien geen +1 (alhoewel het eigenlijk wel ontopic is, voegt het weinig toe), maar zeker geen -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Het is een beetje een standaard reactie wat je vaker in zulke topics ziet, ik heb een 0 gegeven.

Vinand in 'nieuws: LG kondigt X Note Z330-ultrabook aan'
Deze verdiend mi ook geen +3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
Serieus, ik snap echt niet hoe je daar +2 of zelfs +3 voor kan geven, lijkt me inderdaad niet meer dan een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramerty88
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 18:48

kramerty88

Soms geniaal... (meestal niet)

Tsurany in 'nieuws: NMa valt in bij KPN, Vodafone en T-Mobile wegens prijsafspraken'

Zullen we deze hele tree (ongeveer 10 posts vanaf deze) maar op 0 zetten. Het gaat allemaal over een slagertje op de hoek. Tuurlijk, het legt het uit, maar dat doen die 3 posts hierboven voldoende genoeg. Het geblaat over en weer over wat een slager moet doen om zijn vrouw gelukkig te houden...?

allemaal een 0 dus.

[ Voor 11% gewijzigd door kramerty88 op 06-12-2011 11:44 ]

http://team450.nl/ | 31:39 10k | 2:33:02 Marathon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Daar heb je wel gelijk in, maar het blijft lastig te beoordelen. Ik vind een 0 of +1 prima, al is deze wel +2 waard:
Scia in 'nieuws: NMa valt in bij KPN, Vodafone en T-Mobile wegens prijsafspraken'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.oisyn schreef op maandag 05 december 2011 @ 01:55:
[...]

Mij niet. De post is inhoudelijk nog steeds zo goed als hij was. Het idee achter de punt aftrek is imho voornamlijk om te ontmoedigen dat je een dergelijke edit erbij plaatst, maar het is wel duidelijk dat dat gewoon niet werkt. Sterker nog, het bevestigt alleen maar extra dat het modsysteem niet zou werken. En je kan er in principe niets van zeggen, want dan wordt je eigen post ook als -1 bestempeld (en terecht, maar soms doe ik het toch). Een +2 post die door iemand raar wordt gemodereerd en waar in een edit kort wat over gezegd wordt krijgt van mij nog steeds een +2.
Om een voorbeeld van mezelf aan te halen: .oisyn in 'nieuws: Fallout-developer wijt Skyrim-problemen aan PS3-geheugen'
Ik kan me goed voorstellen dat iemand nu zoiets heeft als "wat nou 2x -1, waarom in hemelsnaam :? "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Je toon in je post kan op sommige punten voor sommigen denk ik wellicht wat te direct overkomen maar goed inhoudelijk klopt het wel inderdaad!
Echter je op/aanmerkingen omtrent zijn schrijfstijl op het einde, goed bedoeld wellicht, dit kan je echter gewoon via een DM doen als je meent dat je dit moet aan geven richting de persoon in kwestie, anders gewoon niet aan beginnen want dat is niet de bedoeling lijkt me.
Daar gaat dan voor mij wel een punt vanaf en ik kom dan op een nulletje uit, -1 is erg overdreven inderdaad.
Wat zou je je eigen post geven dan?

[ Voor 114% gewijzigd door pino85 op 06-12-2011 17:12 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gewoon een +1. No offense, maar ik vind een 0 echt te laag. Een zuurpruimmoderatie, en precies het punt dat ik eerder al probeerde te maken :). Oh, hij "zeurt" over spelling, hopla, punt aftrek. Kom op zeg.

[ Voor 114% gewijzigd door .oisyn op 06-12-2011 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Het lijkt wel een terug kerend iets, we hebben het al in het pro/power mod topic besproken dacht ik zo?
Je hebt je punt allang gemaakt en daar hebben mensen ook al op gereageerd maar ik of een andere mod hoef het niet eens te zijn met jou strijd dat in dit geval ik te zuurpruimerig ben oid.. al bedoel je dat lijkt me ook in het algemeen naar anderen die streng zouden modden? Ik noem het hanteren wat we hebben afgesproken.
Verder ga ik er hiet iig niet verder op in, als je van mening bent dat het zo ernstig is en niet ok/overdreven zou Ik zeggen draag het nogmaals ook in het dm topic aan wat we hebben lopen, daar bereik je denk ik meer mee dan wat je nu bereikt.

[ Voor 69% gewijzigd door pino85 op 06-12-2011 18:25 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Ik vind een punt aftrek nog niet zo gek :) We hebben met elkaar afgesproken dat het niet wenselijk is als users elkaar op de FrontPage gaan aanspreken op spelling e.d.. Ondanks dat het nu wel netjes is verwoord, kan ik mij voorstellen dat dan ook in dit geval een punt wordt afgetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die laatste regel levert bij mij ook een punt aftrek op ja. Iets te schoolmeesterig.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zo dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramerty88

kramerty88

Beter, +1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Leugenaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramerty88

kramerty88

Haha, klopt je hebt gelijk. Wifi in de trein werkt dus niet snel genoeg... Ik dacht dat hij de mod gepakt had, maar te snel geswitched van pagina klaarblijkelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Meestal wijzig ik mijn mod niet na een aanpassing zeker niet als ik zuurpruim word genoemd :P
Maar ik zet hem nu ook gewoon op +1, maar hoop wel dat je me in de toekomst anders aan spreekt want deze manier is imo not done.

[ Voor 18% gewijzigd door pino85 op 07-12-2011 07:41 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Off-topic, al helemaal niet informatief of zelfs spotlight.
Sorcerer8472 in 'nieuws: Seti richt zich op exoplaneet die leven zou kunnen bevatten'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-09 00:05
Verwijderd in 'nieuws: Seti richt zich op exoplaneet die leven zou kunnen bevatten'

Deze hoort imo niet op +2 - wel mag hij wat mij betreft een goede referentie krijgen voor een baan in Hollywood of bij een audiokabel-fabrikant.

Hij gooit een hoop mooie termen door elkaar en het ziet er heel interessant uit, maar in feite zegt hij niets.
[...] moet er met welk mechanisme dan ook een dergelijke afstand worden afgelegd door veldemitters om dit veld tot een bepaalde afstand te maken.
Nou kan ik als natuurkundig onderlegd persoon zeggen dat er hier tenminste 3 eenheden vrijelijk door elkaar gebruikt worden (een veldemitters snelheid geven om een veld tot een afstand maken..?), en dit raakt kant noch wal. Leuk om te lezen? Ach ja, best wel! Informatief? Absoluut niet.

Buiten dat, is een hyperdrive vs. warp discussie in het nieuwsbericht uberhaupt niet aan de orde, en is het eigenlijk offtopic. Heb hem dan ook op 0 gezet.

Ben benieuwd wat jullie vinden.

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Mee eens, ik twijfel tussen een 0 en +1.

@Boxman: ik heb zelf onvoldoende kennis van dat onderwerp, maar heb hem ook een 0 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:10
Finraziel in 'nieuws: Pathé start met filmverhuur via internet'
-1 lijkt me toch niet echt verdiend? Of vinden jullie dat ik me verkeerd uitlaat?

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Wellicht dat mensen hebben gekeken naar je zinsopbouw/missende hoofdletter gebruik etc en daar op hebben gemod( de 0) de -1 is mismodding
Maar je geeft gewoon je mening en dat is ontopic of hij nu een beetje negatief is jegens wat pathe neer zet of niet moet niet uit maken, ik heb gewoon een +1 gegeven.

[ Voor 16% gewijzigd door pino85 op 06-12-2011 22:36 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

In principe inderdaad ontopic. Maar de slechte schrijfstijl en de waardeloze interpunctie zorgt volgens mij voor flink wat lage beoordelingen en daar kan ik ze wel gelijk in geven. Maak op z'n minst goedlopende zinnen werk met hoofdletters en dump niet overal drie puntjes.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

De 0 kan ik wel begrijpen maar persoonlijk mod ik niet op die manier, ik begrijp gewoon erg goed waar hij het over heeft, het is voor mij niet onlees baar, voor anderen wellicht wel maar ik geef hem daarom dan ook gewoon een +1.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
.oisyn schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:55:
Gewoon een +1. No offense, maar ik vind een 0 echt te laag. Een zuurpruimmoderatie, en precies het punt dat ik eerder al probeerde te maken :). Oh, hij "zeurt" over spelling, hopla, punt aftrek. Kom op zeg.
Houd je er ook rekening mee dat de modfaq inderdaad een leidraad is en mensen er anders tegenaan kunnen kijken? Of ik het met je eens bent of niet hou ik er even buiten, maar de toon waarop hoeft niet zo.

[ Voor 32% gewijzigd door Kixtart op 06-12-2011 23:40 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Er zitten echt ontzettend veel mismods in nieuws: Android Market bereikt 10 miljard downloads, +1 welke 0 zouden moeten zijn, aangezien het gaat om prepaid creditcards en helemaal niet over de 10 miljardste download. Een +2 met welke apps er te downloaden zijn, terwijl dit verschilt per dag. Warez, one-liners.. Echt leuk om te modden is het niet. Ik heb in ieder geval al mijn boosts opgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramerty88

kramerty88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ik vind m niet echt informatief, maar heb +1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
  • Laatst online: 11-09 23:59
hier allerlei posts over dat hyves naar de klote gaat enzo (zit te twijfelen of ik deze posts als 0 of als -1 moet beschouwen?? ze blijven er maar over doorgaan, wordt toch wel behoorlijk irrritant nqaar mijn mening. ..) en dan staat het artikel er nog niet eens zo lang... Echt On-Topic kan ik het sowieso al niet noemen...
bij nieuws: Telegraaf zet in op actiever gebruik Hyves-technologie Edit: heb sommigen 0 gegeven (die het nog een beetje netjes houden en/of onderbouwen, sommigen -1. Zoals deze

[ Voor 32% gewijzigd door MineTurtle op 07-12-2011 09:38 ]

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
ronaldmathies in 'reviews: Galaxy Nexus: Android 4.0 in volle glorie'

Paar stukjes quoten lijkt me geen +2 of zelfs +3 waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

_-SaVaGe-_ schreef op woensdag 07 december 2011 @ 09:22:
hier allerlei posts over dat hyves naar de klote gaat enzo (zit te twijfelen of ik deze posts als 0 of als -1 moet beschouwen?? ze blijven er maar over doorgaan, wordt toch wel behoorlijk irrritant nqaar mijn mening. ..) en dan staat het artikel er nog niet eens zo lang... Echt On-Topic kan ik het sowieso al niet noemen...
bij nieuws: Telegraaf zet in op actiever gebruik Hyves-technologie Edit: heb sommigen 0 gegeven (die het nog een beetje netjes houden en/of onderbouwen, sommigen -1. Zoals deze
Ik heb die laatste reactie -1 gegeven. Deze +3 is ook een mismod, is hooguit 0 waard:
wouterwouter2 in 'nieuws: Telegraaf zet in op actiever gebruik Hyves-technologie'

@Gerjannn: dat is inderdaad gewoon een +1
Pagina: 1 ... 4 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties.

Tevens zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.