Het kleine-mismoderatietopic deel XXIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 25 Laatste
Acties:
  • 36.364 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:15

Stoney3K

Flatsehats!

Kevinp schreef op donderdag 01 december 2011 @ 22:40:
[...]

Hij heeft echter wel gelijk ;). Veel reacties met kritiek gaan tegenwoordig snel op -1.
Om de simpele reden dat het klagen over je moderaties in je eigen reactie op de verkeerde plaats is en de reacties vervuilt. Als je er duidelijk van overtuigd bent dat je eigen reactie die -1 écht niet verdient, dan is hier de plek om aan de bel te trekken, niet door je post zelf te editen.

En het is vaak genoeg voorgekomen dat mensen in hun reactie als een kleuter gaan lopen jammeren 'waarom is dit nou min-èèèèn... dat is niet èèèèrluuuk!' zonder er überhaupt op in te gaan (of, mijn favoriet: "Hier zitten zeker moderators van BREIN/Apple/vul-maar-in, stelletje censuursletten") Geloof maar dat ie dan echt niet meer boven de -1 uit gaat komen.

Mensen die de schoolmeester uithangen en als een smart-ass spel- of grammaticafouten van hun voorganger gaan lopen verbeteren kunnen van mij ook op een -1 rekenen. Ik ben het ermee eens dat er aardig wat lui rondhangen die niet weten hoe het protocol genaamd 'Nederlands' werkt, maar je vindt het zelf toch ook irritant genoeg als Clippit ineens voor je scherm duikt en gaat roepen 'Bedoel je misschien....' of niet? :Y)
Geef eens voorbeelden van posts, want nu kunnen we er niets mee.
Ik gok een krat bier dat het antwoord dan wordt: "Sja, die zijn natuurlijk allemaal al verwijderd en weggecensureerd!". Zo lusten we er ook nog een aardig hoopje...

Edit:
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 23:10:
hieronder> die zijn dus weg, zoals de reactie over het vastzetten van de fipo.
Jup, zie je wel, gaat je bier kosten :+

[ Voor 19% gewijzigd door Stoney3K op 01-12-2011 23:25 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Het staat deze poster niet aan hoe het nieuws gebracht word,mooi voor in GR. Verder staat er niets in zijn reactie wat ook maar iets toevoegt aan het artikel zelf. Kan er daarom niet meer van maken dan een 0.
sambalbaj in 'nieuws: Fox-IT ontkent Wikileaks-beschuldiging van spyware-verkoop'

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

pcgek schreef op donderdag 01 december 2011 @ 23:45:
Het staat deze poster niet aan hoe het nieuws gebracht word,mooi voor in GR. Verder staat er niets in zijn reactie wat ook maar iets toevoegt aan het artikel zelf. Kan er daarom niet meer van maken dan een 0.
sambalbaj in 'nieuws: Fox-IT ontkent Wikileaks-beschuldiging van spyware-verkoop'
Inderdaad iets voor in GR, al kan ik me wel indenken waarom hij erover klaagt, want er zijn al redelijk veel bedrijven geweest die persberichten als 'nieuws' brachten om even gratis reclame te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Meer dan een nulletje kan ik er ook niet van maken, al snap ik ook wel wat zijn punt is maar het is niet de juiste plaats , dat is de GR inderdaad.

[ Voor 48% gewijzigd door pino85 op 01-12-2011 23:56 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Quake mag na 15 jaar weer verkocht worden in Duitsland'

Duidelijke -1 uiteraard. Moet nog wel een zetje hebben. De +3 gever kan imho wel een onderzoekje gebruiken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Mag ik ook een onderzoek? Ik heb +3 gegeven en een boost moderatie.
Ik zou graag willen weten of ik gevaarlijk ben voor de FP.
En of het geven van mijn +3 eventueel op internet grotere consequenties heeft dan het feit dat ik net op internet iemand zijn reactie met +3 heb gemodereerd. Ook vind ik het leuk om persoonlijk er voor te zorgen dat iemand tijd verspilt door een mod alle reacties van een bepaalde persoon te laten onderzoeken om er achter te komen of dit internetindividu het wel digitaal waard is om te mogen reageren. Want dat vind ik nu eenmaal belangrijk.

}:| :F

[ Voor 33% gewijzigd door Kain_niaK op 02-12-2011 05:23 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ook graag! 3+ voor het goede doel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nog meer kandidaten voor -1:

Lilacrazor in 'nieuws: Quake mag na 15 jaar weer verkocht worden in Duitsland'
Anoniem: 111378 in 'nieuws: Quake mag na 15 jaar weer verkocht worden in Duitsland'
jordyktm in 'nieuws: Quake mag na 15 jaar weer verkocht worden in Duitsland'
Kain_niaK in 'nieuws: Quake mag na 15 jaar weer verkocht worden in Duitsland'

Krijgen allemaal +1, +2 en/of +3. Terwijl het allemaal -1's zijn, hier willen wat "mensen" duidelijk van hun modrechten af.

Krijgt inmiddels 8x +3 en staat nu netto op +1, terwijl het een -1 is.

Een aantal kids lopen doelbewust het modsysteem te misbruiken. Tijd voor een grondige controle?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:49

RayNbow

Kirika <3

Kain_niaK schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 05:15:
Gevaarlijk? Nee...

Strontvervelend? Ja.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:22
Goedemorgen :)

Deze klaagt op de verkeerde plek: Shanquish in 'nieuws: YouTube-website krijgt nieuw design'

edit: hij heeft het aangepast :)

[ Voor 8% gewijzigd door Gerjannn op 02-12-2011 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Kain_niaK schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 05:15:
Mag ik ook een onderzoek? Ik heb +3 gegeven en een boost moderatie.
En of het geven van mijn +3 eventueel op internet grotere consequenties heeft dan het feit dat ik net op internet iemand zijn reactie met +3 heb gemodereerd. Ook vind ik het leuk om persoonlijk er voor te zorgen dat iemand tijd verspilt door een mod alle reacties van een bepaalde persoon te laten onderzoeken om er achter te komen of dit internetindividu het wel digitaal waard is om te mogen reageren. Want dat vind ik nu eenmaal belangrijk.

}:| :F
Wat we doen is kijken of moderaties wel met de FAQ indachtig zijn gedaan. Is dat niet zo en wordt er duidelijk misbruik gemaakt van het modsysteem dan doen we daar wat aan.
Daar kan (en mag) je het mee oneens zijn maar als je hier een account aanmaakt ga je ook akkoord met diezelfde regels en moet je niet gaan klagen dat je daarop wordt aangesproken!
Wat we met jouw post op de FP gaan doen zullen we nog wel even bespreken!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ik zou zelf als idee opperen om mensen die structureel misbruik maken van het modsysteem ook duidelijk 'strafpunten' te geven waar dan uiteindelijk sancties aan hangen (zoals het intrekken van +2 en +3 moderaties), in plaats van het stilzwijgend intrekken van modrechten.

Het meeste misbruik zie ik toch als +3 mismods op een -1, andersom in verhouding heel weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 20:19

BTU_Natas

Superior dutchie

k1n8fisher schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 08:51:
[...]

Wat we met jouw post op de FP gaan doen zullen we nog wel even bespreken!
Jezus, wat een nivo. Dat uitroep teken deed het hem.. Kleuter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Deze reacties staan inmiddels allemaal op -1, alleen die eerste heeft nog een schopje nodig.

Klopt, op zich was zijn reactie on-topic, na zijn edit heb ik 1 punt aftrek gegeven, dus een 0.

[ Voor 17% gewijzigd door tweaker2010 op 02-12-2011 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serendipity
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 10:15

Serendipity

"No fear, I is here"

Even mijn dank aan alle (PRO-)modders! Jullie zijn netjes bezig, ook met de Quake-problemen :P

Ben ook van mening dat als dit niet gebeurt, het hier binnen een paar maanden een fok / dumpert geheel wordt, en dat willen we allemaal niet. KUTGW!

[ Voor 3% gewijzigd door Serendipity op 02-12-2011 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:49

RayNbow

Kirika <3

BTU_Natas schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 09:17:
[...]

Misschien is het een goed idee om de post waarop gereageerd werd eens goed door te lezen en je inlevingsvermogen te gebruiken om te zien waarom k1n8fisher zo reageert. Als iemand willens en wetens de richtlijnen in de modfaq aan z'n laars lapt en vervolgens zijn daden ook publiekelijk bekend maakt met als doel om te stangen, dan kan die persoon weinig sympathie verwachten.
De mod-richtlijnen zijn er namelijk niet voor niets. Ze zijn in het leven geroepen om de frontpage schoon te houden.

Verder getuigt jouw reactie ook niet echt van hoog niveau gezien je woordkeuze op het eind.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Het meningmodden (2x +3) blijft maar doorgaan, deze staat nu op 0 maar hoort op -1:
Vinny1994 in 'nieuws: YouTube-website krijgt nieuw design'

[ Voor 3% gewijzigd door tweaker2010 op 02-12-2011 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Duidelijke -1 idd. Staat-ie nu ook op, maar nog niet heel erg stevig.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

tweaker2010 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 09:45:
Het meningmodden (2x +3) blijft maar doorgaan, deze staat nu op 0 maar hoort op -1:
Dit is geen meningmodden meer maar pure meta-posting over de moderatie. No matter what, -1.

Nu kan ik me trouwens wel vinden in zijn punt dat het moderatiesysteem alleen maar een tool is geworden voor flamewars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serendipity
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 10:15

Serendipity

"No fear, I is here"

Stoney3K schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 09:47:
[...]

Dit is geen meningmodden meer maar pure meta-posting over de moderatie. No matter what, -1.

Nu kan ik me trouwens wel vinden in zijn punt dat het moderatiesysteem alleen maar een tool is geworden voor flamewars.
Ik heb even gereageerd op zijn bericht. En net wat je zegt, er zit iets in dat het een tool is voor flamewars, maar dan moet je dat niet zetten in een bericht wat over het nieuwe design voor Youtube doen. Zet dat dan hier in het forum neer.

/edit:

ook wel grappig dat zodra je mensen daarop gaat wijzen, je blijkbaar een 'ass' bent, en ook lekker omlaag wordt gemod :)

Serendipity in 'nieuws: YouTube-website krijgt nieuw design'

[ Voor 19% gewijzigd door Serendipity op 02-12-2011 10:24 . Reden: Link naar bericht + extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

wildhagen schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 07:31:
Nog meer kandidaten voor -1:

Lilacrazor in 'nieuws: Quake mag na 15 jaar weer verkocht worden in Duitsland'
Anoniem: 111378 in 'nieuws: Quake mag na 15 jaar weer verkocht worden in Duitsland'
jordyktm in 'nieuws: Quake mag na 15 jaar weer verkocht worden in Duitsland'
Kain_niaK in 'nieuws: Quake mag na 15 jaar weer verkocht worden in Duitsland'

Krijgen allemaal +1, +2 en/of +3. Terwijl het allemaal -1's zijn, hier willen wat "mensen" duidelijk van hun modrechten af.

Krijgt inmiddels 8x +3 en staat nu netto op +1, terwijl het een -1 is.

Een aantal kids lopen doelbewust het modsysteem te misbruiken. Tijd voor een grondige controle?
Inderdaad, het is weer zo ver.
De posts heb ik ook als -1 beoordeelt.
tweaker2010 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 09:45:
-1 gegeven en daar staat hij nu ook stevig op zag ik.
BTU_Natas schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 09:17:
[...]

Dit soort reacties zegt dan ook vooral veel over de persoon die ze maakt, ik wil je aanraden eerst goed te lezen en tevens gezien je mod status aan staat de mod faQ nog een keer of 3 door te kijken zodat je begrijpt waarom hij dit zegt, want ik heb het idee dat je het niet snapt en dan maar dit soort opmerkingen plaatst zonder het in te zien waarom king dit aan geeft.
ook wel grappig dat zodra je mensen daarop gaat wijzen, je blijkbaar een 'ass' bent, en ook lekker omlaag wordt gemod :)

Het is niet de bedoeling dat je op de FP mensen daar op gaat wijzen, dat is gewoon ongewenst want kan lijden tot een discussie die daar niet thuis hoort, ik heb dan ook een -1 gegeven evenals de persoon waar je op reageert.

[ Voor 49% gewijzigd door pino85 op 02-12-2011 10:52 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Serendipity schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 10:00:
[...]

Ik heb even gereageerd op zijn bericht. En net wat je zegt, er zit iets in dat het een tool is voor flamewars, maar dan moet je dat niet zetten in een bericht wat over het nieuwe design voor Youtube doen. Zet dat dan hier in het forum neer.

/edit:

Begrijpelijk ,maar net zo ongewenst. Een discussie over moderaties is wel het laatste wat we op de FP willen zien. Heb jouw reactie en ook die van arjankoole een -1 gegeven.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt dit soort problemen niet via de moderatie aanpakken. Iedere -1 die uitgedeeld wordt op 'moderatie geklaag' versterkt alleen de onvrede. Dat uitleg en correctie op zo'n geklaag ook op -1 komen, maakt het ook niet beter. Het mag conform the FAQ zijn, maar de indruk die er door ontstaat is verschrikkelijk negatief. Zo'n uitleg moet je echt op 0 off-topic zetten!

De enige goede manier van ingrijpen is een ModBreak, met een uitleg waar dit verder besproken kan worden.

Verder moeten de moderators eens wat minder moeilijk doen over een regeltje mod geklaag. Als het voor de rest gewoon een normale post is, dan moet je één regel geklaag gewoon negeren. Dan gebeurt er namelijk niets. Zo'n post op -1 neersabelen produceert juist deze enorme brij aan modgeklaag. Het middel is dan erger dan de kwaal.

Enne... Er wordt tegenwoordig vaak wel heel makkelijk met -1 gemodereerd. +1 is de normale score, en 0 voor off-topic e.d.
-1 Moet voorbehouden zijn aan trolls en posts die echt niet kunnen. Er komt momenteel te veel op -1.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2011 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een modbreak met uitleg waar verder te dicussieren gaat ook niet helpen. Er staat een modbreak met een link naar dit forum, maar toch blijft men lekker doorgaan onder die reactie. En slechts twee van die modmisbruikers melden zich hier in dit topic, en dan nog met een troll ook, niet met een poging tot discussie...

En ja, er komen meer -1 mods, maar dat heeft er ook mee te maken dan het niveau van de reacties ook dramatisch is afgenomen. T.net gaat gewoon richting Fok/Geenstijl en meer van die bagger,qua reacties bedoel ik dan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik zeg dat er teveel op -1 komt, dan bedoel ik uiteraard dat er zaken onterecht op -1 komen.

De mod niveaus zijn aan het verschuiven, en dat is niet goed. "-1 ongewenst" is een zwaar negatieve indicatie, en moet dus ook voorbehouden zijn aan post die echt niet kunnen. Maar tegenwoordig krijgt een on-topic mening al vaak een 0, en dat betekent dat een off-topic heel snel in de -1 beland. Het modereren begint daardoor een zeer negatieve bijsmaak te krijgen...

Dat negatieve gevoel zie je weerspiegeld worden in dit soort anti-mod posts... Dat moeten de moderators zich wel degelijk aantrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

* .oisyn is volledig met AHBdV
Ik ben sowieso wel een voorstander van een wat vrijere interpretatie van de mod FAQ. Het is een leidraad, geen wetboek. Een goede post met een edit van een (vaak terechte) verontwaardiging over bepaalde uitgedeelde scores kun je het beste gewoon laten voor wat het is. Het feit dat die regel erbij is geëdit maakt niet dat de post ineens geen toevoeging meer is voor de draad.

Ik vind dat er in nieuws: Gratis Skyrim Creation Kit verschijnt in januari ook extreem laag wordt gescoord. Deze reactie typ ik voordat ik er zelf overheen ben gegaan dus wellicht dat het straks wat minder erg is :).

(De score voor mijn post is trouwens wel off the charts. Van -1 tot +3 8)7)

[ Voor 119% gewijzigd door .oisyn op 02-12-2011 12:09 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

.oisyn in 'nieuws: Gratis Skyrim Creation Kit verschijnt in januari'

22x +3... beejte overdone?

Ik kan er echt niet meer dan een 0 of max +1 van maken....

MueR in 'nieuws: Gratis Skyrim Creation Kit verschijnt in januari'

Overbodig, maar geen -1 imho. Een 0 kan primna.

[ Voor 38% gewijzigd door wildhagen op 02-12-2011 12:11 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.edit: is al bijgeedit, mooi :)

[ Voor 92% gewijzigd door .oisyn op 02-12-2011 12:13 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Altijd leuk om iemand te quoten, als ze het al weg gehaald hebben. Niet erg netjes, dat dan weer niet...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat niet netjes is zijn die trollende aannames die je de hele tijd aan het maken bent. Ik quootte je reactie voor je de edit had gemaakt. Maar toch, je hebt het gezegd, en ik heb het gelezen. De sfeer is al gezet, ookal heb je het weer weggehaald.

[ Voor 28% gewijzigd door .oisyn op 02-12-2011 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

millman in 'nieuws: Apple laat Australisch verbod Galaxy Tab met week verlengen'

Mooie combi van fipo en troll, en dus -1 imho. Geen +2 die hij nu krijgt...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Gerjannn schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 08:44:
Goedemorgen :)

Deze klaagt op de verkeerde plek: Shanquish in 'nieuws: YouTube-website krijgt nieuw design'

edit: hij heeft het aangepast :)
Hij heeft inderdaad zijn klacht over de moderatie weggehaald. Tweaker2010 verhoogt zijn score van 0 naar +1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

wildhagen schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:09:
Ik kan er echt niet meer dan een 0 of max +1 van maken....
Een +2 als je het grappig vind. Ik gok dat veel mensen die Skyrim gespeeld hebben het een grappige opmerking vinden. Er is immers ook een hele meme over. Maar zoals altijd, humor is subjectief, dus zowel een -1 als een +2 zijn niet onverdedigbaar. Een +3 is dan wel weer dubieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

+2 voor een grap (in zijn algemeen, niet specifiek deze) is imho ook veel te hoog, zeker als hij zo weinig toevoegt als deze, en ook nog eens een onelineris.

Een 0 of maximaal +1 lijkt me beter. Zelf kies ik voor de 0, vind het nu niet echt grappig.

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 02-12-2011 12:18 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

+2 voor een grap (in zijn algemeen, niet specifiek deze) is imho ook veel te hoog
Niet mee eens, een goede dijenkletser (wederom, in zijn algemeen, niet specifiek deze) mag best beloond worden. Mensen willen dat best lezen.

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 02-12-2011 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, maar een +2 is informatief. Dat slaat imho niet op een grap. Een grap is imho op zijn hoogst ontopic, en dus +1.

+2 houd ik gereserveerd voor reacties die écht iets toevoegen aan een nieuwsartikel, wat je niet zou mogen msisen als lezer zijnde. Een grap valt daar mijns inziens niet onder.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

Als je een beetje Skyrim speler bent kun je echt wel heel hard met deze onliner lachen hoor. Ik vind het dan ook ruim zijn +2 waard. Ter compensatie heb ik een +3 gegeven. Er mag ook al een keer gelachen worden hier wind ik. Het leven is al zuur genoeg en als men dan ook nog op "the interwebz" niet af en toe een grapje mag maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

D-rez schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:25:
Als je een beetje Skyrim speler bent kun je echt wel heel hard met deze onliner lachen hoor. Ik vind het dan ook ruim zijn +2 waard. Ter compensatie heb ik een +3 gegeven.
En dat heet compensatiemodden, en is een vorm van misbruik, en dus absoluut niet de bedoeling en niet toegestaan.

Tip: lees de mod-FAQ een keertje door.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

er word regelmatig -1 "gecompensatie" mod dus een +3 op zijn tijd (waar ik normaal behoorlijk zuinig mee ben (-1 ook overigens) mag ook. Als dat niet mag, moet er een heel ander moderatie systeem komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Informatief is slechts een labeltje. Uiteindelijk representeert de score hoe graag mensen de reactie zouden willen lezen, door het filter op een bepaald niveau af te stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

D-rez schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:30:
er word regelmatig -1 "gecompensatie" mod dus een +3 op zijn tijd (waar ik normaal behoorlijk zuinig mee ben (-1 ook overigens) mag ook. Als dat niet mag, moet er een heel ander moderatie systeem komen.
Nee, dat mag niet. Dat een ander een mismod begaat, wil nog niet zeggen dat jij dat ook meteen mag... two wrongs, doesn''t make one right...

Dit kan je je modrechten kosten, als je dit soort misbruik te vaak pleegt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
D-rez schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:30:
Nee, dat mag niet en als je ermee doorgaat raak je gewoon je rechten kwijt. Hetzelfde gebeurd bij mensen die de andere kan op compenseren, aangezien dit totaal niet gewenst is.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

zoals ik al zeg, doe ik dit helemaal niet vaak. Maar bij een reactie waar bij er puur een grapje gemaakt word die meteen een aantal -1en en 0-etjes krijgt vind ik dit niet echt kwaad kunnen. Bij de eeuwige apple hater/fanboy draadjes zul je het me niet zien doen.

Enfin, ik zal me voortaan beteugelen.

Deze post in de zelfde thread, vind ik trouwens meer dan +1 waardig.
twjdeboer in 'nieuws: Gratis Skyrim Creation Kit verschijnt in januari'

[ Voor 0% gewijzigd door D-rez op 02-12-2011 12:37 . Reden: some typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Méér dan +1? Ik heb er een -1 voor gegeven, gezien zijn trollende aard. Maar ik twijfel of ik dat moet veranderen in een 0, want er zit een grote kern van waarheid in. Het probleem is dat het zo ononderbouwd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mee eens, kan er écht met de beste wil van de wereld geen +1 in zien, laat staan nóg hoger. Maximaal een 0, die heb ik hem dan ook gegeven (geef hem het voordeel van de twijfel).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Ik zeg niet dat het meer waar is dan een +1 ik zeg dat het meer dan +1 waardig is. Als in dat ie +1 verdiend. Het probleem is eigenlijk dat hij reageert op niet onderbouwde post die kant noch wal raakt en wel "on-topic" zou zijn.

Hij reageert op deze post dus:
Anders dan sommigen hierboven vind ik het wel slim om de MOD-kit pas een stuk later uit te brengen. Beter eerst zorgen voor vlekkeloze gameplay en daarna de replaywaarde verlengen, dan een game vol bugs maar met een hele mooie MOD-kit bij launch.
en hoewel het eerste deel klopt en ik het daar mee eens ben. Is het tweede de per definitie on juist, daar het spel vol bugs zit. Zoals broken Quests etc. En een RPG waarbij quests kapot zijn, zijn toch wel erg grote bugs imho.

hmm, als ik die post nog een paar keer na lees, is zijn verwoording misschien gewoon ongelukkig gekozen.

[ Voor 61% gewijzigd door D-rez op 02-12-2011 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Waarom raakt ie kant noch wal? Zijn redenatie is goed opgebouwd en er zit zinnige logica in. Misschien dat het niet voor Skyrim opgaat omdat er nog zoveel bugs inzitten, maar dat pleit alleen maar destemeer voor een uitstel van een modkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

D-rez schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:42:
Ik zeg niet dat het meer waar is dan een +1 ik zeg dat het meer dan +1 waardig is. Als in dat ie +1 verdiend. Het probleem is eigenlijk dat hij reageert op niet onderbouwde post die kant noch wal raakt en wel "on-topic" zou zijn.
Die reactie is gewoon on-topic en de reactie van twjdeboer dat het spel vol bugs zit, wordt niet onderbouwd.
Ik geef een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

.oisyn schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:16:
[...]

Een +2 als je het grappig vind. Ik gok dat veel mensen die Skyrim gespeeld hebben het een grappige opmerking vinden. Er is immers ook een hele meme over. Maar zoals altijd, humor is subjectief, dus zowel een -1 als een +2 zijn niet onverdedigbaar. Een +3 is dan wel weer dubieus.
We hebben het hier al eerder over gehad ook in het evaluatie topic, het is moeilijk om humor te beoordelen.
Zelf vind ik een grap als ik hem goed vind gewoon een +1, maar ik ga er zelf dan geen +2 voor uit delen dat vind ik echt over de top, +2 en hoger vind ik persoonlijk voor posts die echt informatief zijn of veel toevoegen en een grap valt voor mij hier ook niet onder.
Maar zo kan iedereen daar anders over denken natuurlijk, ik ben wel van mening dat hier een duidelijkere richtlijn voor zou moeten komen.
Dus heb ik ook een +1 gegeven aan de grap.
Edit:

Heb het ook even in ons discussie Dm forum gezet omdat het toch wel belangrijk is dat er wat meer duidelijkheid over komt.
D-rez schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:36:
zoals ik al zeg, doe ik dit helemaal niet vaak. Maar bij een reactie waar bij er puur een grapje gemaakt word die meteen een aantal -1en en 0-etjes krijgt vind ik dit niet echt kwaad kunnen. Bij de eeuwige apple hater/fanboy draadjes zul je het me niet zien doen.

Enfin, ik zal me voortaan beteugelen.

Deze post in de zelfde thread, vind ik trouwens meer dan +1 waardig.
twjdeboer in 'nieuws: Gratis Skyrim Creation Kit verschijnt in januari'
Ik heb hem een nulletje gegeven.

[ Voor 43% gewijzigd door pino85 op 02-12-2011 14:21 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Raoul.TLS in 'poll: Sint'

Ondanks dat in polls soepeler gemod mag worden, vind ik 15x +3 wel een beetje over de top. Veel meer dan en normale +1 zie ik er niet in.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Gewoon een nette +1 inderdaad.

edit:

millman in 'nieuws: Apple laat Australisch verbod Galaxy Tab met week verlengen'

Die mag nog wel schopjes gebruiken

[ Voor 77% gewijzigd door pino85 op 02-12-2011 14:30 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:45

Cyphax

Moderator LNX
Wel een lieve reactie. :)
+1 voor gegeven. Was niet genoeg om de +2 mee te verlagen naar +1, maargoed.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zo negatief? On-topic grap, die niet een enorme baard heeft. Dan gewoon een +1.
(En voor de insiders is het misschien zelfs een dijenkletser, die wellicht een +2 waard is.)

NB: Als je het spel niet gespeelt hebt, kun je ook de humor van een post niet goed inschatten. In zo'n geval is het wellicht beter om niet te modereren.
MueR in 'nieuws: Gratis Skyrim Creation Kit verschijnt in januari'

Overbodig, maar geen -1 imho. Een 0 kan primna.
Wat dacht je van een +1?
Gewoon een on-topic opmerkingen over het spel. Ik zie geen enkele reden waarom het overbodig zou zijn.

NB: Hier had ik het dus zoeven over, dat de moderaties tegenwoordig te negatief zijn. Een on-topic post met een normale mening, mag gewoon +1 krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Te hoog, hij voegt helemaal niets toe aan de hele discussie. Irrelevant dus, dus een 0. Die -1, waar hij eerst op stond, is weer wel veel te laag.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:45

Cyphax

Moderator LNX
wildhagen schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 14:35:
[...]

Te hoog, hij voegt helemaal niets toe aan de hele discussie. Irrelevant dus, dus een 0. Die -1, waar hij eerst op stond, is weer wel veel te laag.
Welke discussie? Hij post 'm op het hoogste niveau. Hij voegt wat mij betreft wel wat toe aan eh, gewoon in het algemeen. Ik snap de grap niet, ik ben niet zo bekend met de Elder scrolls-serie (working on it though!) dus in die gevallen modereer ik niet of laat ik het afhangen van de reacties: haken die er goed op in, dan ga ik er vanuit dat de grap geslaagd is en kan ie van mij ook een +1 krijgen. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 14:35:
[...]
Een +1 hoeft niets bijzonders toe te voegen aan de disccussie. Daarvoor hebben we +2 uitgevonden.
.oisyn schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:40:
Méér dan +1? Ik heb er een -1 voor gegeven, gezien zijn trollende aard. Maar ik twijfel of ik dat moet veranderen in een 0, want er zit een grote kern van waarheid in. Het probleem is dat het zo ononderbouwd is.
Is het dan zo'n werkelijk zo'n troll, als er een grote kern van waarheid in zit?

Natuurlijk is het geen +2, maar is het perse noodzakelijk dat hij een lijst met storende bugs opnoemd, om een -1 te ontwijken? En had zo'n lijst uberhaupt iets uitgemaakt, of wat het dan alsnog als troll weggezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Een 0 is daar wel voldoende! +1 zou te verdedigen zijn dus met beide zou ik weinig moeite hebben.
-1 is overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Cyphax schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 14:38:
[...]

Welke discussie? Hij post 'm op het hoogste niveau.
Het stukje dat jij quote ging over de post van MueR, niet over die van mij ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 14:39:
Is het dan zo'n werkelijk zo'n troll, als er een grote kern van waarheid in zit?
Ik formuleerde het ietwat verkeerd, ik bedoel dat er een kern van waarheid in lijkt te zitten. Ik heb Skyrim zelf nog niet gespeeld namelijk, dus ik zou het niet weten, maar uit andere reacties lijkt het de waarheid.

Maar goed, ik had mijn moderatie al eonen geleden naar een 0 aangepast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Bullet NL in 'nieuws: Samsung kondigt Nederlandse release Galaxy Nexus aan'
Deze kan toch wel op +2 ipv +1? Ik kan hem zelf niet moderen omdat het een reactie op mijn eigen reactie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Deze post begint al met een flame maar krijgt toch +3's om de oren:

marco275 in 'meuk: Sony PlayStation 3 4.00'

Inho te hoog.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

tweaker2010 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:53:
Deze kan toch wel op +2 ipv +1? Ik kan hem zelf niet moderen omdat het een reactie op mijn eigen reactie is.
+2 kan inderdaad, +1 is ook prima. Het is gewoon een nette ontopic post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

tweaker2010 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:53:
+2 tja het zou kunnen al neig ik meer naar de +1 en zo heb ik hem ook beoordeelt.
Bor de Wollef schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:54:
Deze post begint al met een flame maar krijgt toch +3's om de oren:

marco275 in 'meuk: Sony PlayStation 3 4.00'

Inho te hoog.
Inderdaad 6x+3 is wel erg hoog, zelf heb ik deze post als een -1 beoordeelt.

[ Voor 40% gewijzigd door pino85 op 02-12-2011 15:59 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Die 6x +3 is door 1 persoon gegeven. Verder zijn er nog niet zo veel mods op deze post dus blijft ie wat langer op de 0 staan!
Waarschijnlijk een mee eens post alhoewel het misschien ook een enorme misklik zou kunnen zijn!
Normaal wijkt die user niet zo veel af en mod ie best redelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Dan is de kans op een mis klik inderdaad aanwezig, kan altijd een keer gebeuren!

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wel apart
+3 Spotlight 6
+1 On-topic 4
0 Off-topic / Irrelevant 2
-1 Ongewenst 51

Blijkbaar zijn die 6x +3 genoeg om de post op 0 te houden, itt de 51x -1 moderaties 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nu 57x -1 door mijn mod, en hij staat nu netto ook op -1 :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
.oisyn schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 16:16:
Wel apart
+3 Spotlight 6
+1 On-topic 4
0 Off-topic / Irrelevant 2
-1 Ongewenst 51

Blijkbaar zijn die 6x +3 genoeg om de post op 0 te houden, itt de 51x -1 moderaties 8)7
Dat gaat gelukkig veranderen in de nabije toekomst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkelijk? Ik heb allerlei voorstellen hierover gedaan, maar ik heb er voor de rest niets meer over gehoord... Ik was al van plan een apart topic hierover aan te maken, om het opnieuw onder de aandacht te brengen.

Heb je wat meer info? Zou namelijk wel aardig zijn als planning tot wijzigingen vooraf in TMF besproken worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

wildhagen schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 16:17:
Nu 57x -1 door mijn mod, en hij staat nu netto ook op -1 :P
Hij staat weer op 0.

Deze mag ook wel een zetje krijgen

Robo1993 in 'nieuws: Samsung kondigt Nederlandse release Galaxy Nexus aan'

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Er komt devtime om een paar cosmetische aanpassingen aan het modsysteem te doen, plus dat we de mediaan gaan gebruiken ipv het gemiddelde.

Alleen wanneer dat gaat gebeuren staat niet echt vast afaik. De devvers (iig Crisp) hebben al aangegeven dat het modsysteem geen hoge prioriteit heeft, dus ik verwacht het niet vóór ergens Q2 volgend jaar oid, op zijn vroegst.
Ja, modmisbruikers lezen ook hier netjes mee....
Jep, duidelijke -1, troll. Krijgt wel weer +3....

Cid Highwind in 'poll: Sint'

Niet echt 6x +3 en 6x +2 waard. Gewoon een +1.

[ Voor 51% gewijzigd door wildhagen op 02-12-2011 16:32 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Yep voor mij ook gewoon een plus 1!

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 10:13
pino85 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:58:
[...]

+2 tja het zou kunnen al neig ik meer naar de +1 en zo heb ik hem ook beoordeelt.

[...]

Inderdaad 6x+3 is wel erg hoog, zelf heb ik deze post als een -1 beoordeelt.
De eerste woorden zijn "Sony sucks". Hij staat nu op -1, maar voor de zekerheid gooi ik er nog een boost tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Deze is heel slecht getypt, dan kan je nog zo informatief zijn, maar de post is vrijwel onleesbaar en hoort wat mij betreft niet op +2:
84hannes in 'nieuws: 'Publieke bèta Windows 8 komt eind februari''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Wolfos schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 19:30:
Deze is heel slecht getypt, dan kan je nog zo informatief zijn, maar de post is vrijwel onleesbaar en hoort wat mij betreft niet op +2:
84hannes in 'nieuws: 'Publieke bèta Windows 8 komt eind februari''
Mee eens, het is een hele lap tekst. Een paar alinea's zou de leesbaarheid vergroten, ik geef nu +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Waarom die post 13x+3 word beoordeeld is mij min of meer een raadsel, ik vind hem wel interessant en eigenlijk dus meer dan een +1 waard alleen de schijf stijl.. ik ben geen mieren neuker om het even crue te zeggen maar hij had inderdaad wel wat meer Enters etc mogen gebruiken.. editje:

Echter ook ik geef hem gewoon een +2.

[ Voor 8% gewijzigd door pino85 op 02-12-2011 21:32 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik vind 'm prima leesbaar. Het enige dat het echt mist is alinea's, en hij schrijft een paar woorden los van el kaar die eigenlijk aaneengeschreven dienen te worden. Krijgt van mij een +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:22
Hoezo krijg ik hier een offtopic? Lijkt me toch gewoon ontopic.
SidewalkSuper in 'nieuws: Privacywaakhond wil opheldering van Apple over Carrier IQ'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Is inderdaad gewoon ontopic, ik heb je een zetje gegeven en je staat weer op +1

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

+3 spotlight stond deze op 16x+3!
Lijkt me mismodding van de bovenste plank.

Verwijderd in 'video: Bits, Bytes & Babes: Annemarie van Campen'

[ Voor 16% gewijzigd door pino85 op 03-12-2011 09:42 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat is wel héél triest ja, meer dan een 0 is het niet... max.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

pino85 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 09:41:
+3 spotlight stond deze op 16x+3!
Lijkt me mismodding van de bovenste plank.

Verwijderd in 'video: Bits, Bytes & Babes: Annemarie van Campen'
Ja idd, die +3's slaan helemaal nergens op. Ik heb een 0 gegeven, al zou -1 ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Ik heb hem een -1 gegeven. Hij heeft ergens wel gelijk, maar zeg het dan liever zo:
unfor in 'video: Bits, Bytes & Babes: Annemarie van Campen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Wolfos schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 10:26:
Ik heb hem een -1 gegeven. Hij heeft ergens wel gelijk, maar zeg het dan liever zo:
Daar is in mijn ogen niets -1 aan (maar +2 en +3 ook niet). Onder een artikel als dit mag je iets soepeler modden. Ik heb zelf gewoon +1 gegeven. Net gebrachte eigen ontopic mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

wildhagen schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 09:45:
Dat is wel héél triest ja, meer dan een 0 is het niet... max.
18x+3 inmiddels.. 8)7
Zelf heb ik ook een nul gegeven.
Wolfos schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 10:26:
Ik geef hem gewoon een +1, hij heeft gewoon een normale nette post en geeft zijn mening.. niets mis mee bij dit artikel toch? :)

[ Voor 49% gewijzigd door pino85 op 03-12-2011 11:15 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
pino85 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 11:14:
[...]
Ik geef hem gewoon een +1, hij heeft gewoon een normale nette post en geeft zijn mening.. niets mis mee bij dit artikel toch? :)
Dat bedoelde ik ook, dat was een voorbeeld van hoe hij het anders had kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Ah ik zie het nu pas wat je bedoelde, my bad ik ben nog niet helemaal wakker!

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazurr
  • Laatst online: 18-09-2020

Hazurr

wannabe

Heren,

Ik vindt dat deze reactie op mijn post wel erg zware straffen krijgt.

Een 0? Ok, maar ik dacht dat -1 echt voor irritante spam, trolling of -ik zeg maar iets- porn dumps bedoeld waren.

[ Voor 27% gewijzigd door Hazurr op 03-12-2011 11:42 ]

Pessimism is the foundation of survival

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Ik vind die post niets toevoegen en kan de -1's dus nog wel begrijpen echter ik heb hem wel een nulletje gegeven maar meer kan ik er niet van maken.
Hij staat nu ook op een nulletje effectief.

[ Voor 13% gewijzigd door pino85 op 03-12-2011 11:48 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Nou, ik vind het wel een +3 hoor :p
Zit inderdaad een beetje tussen -1 en 0 in, had hem beter niet kunnen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

Nazanir in 'nieuws: EFF wil legalisatie jailbreaken spelcomputers in VS'

2x off topic EN 2x ongewenst? Ik dacht het niet. Kan dat nagekeken worden?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Het zou kunnen dat iemand je veelvuldig gebruik van hoofdletters ongewenst vind, ik heb +2 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

+2 gegeven en daar staat hij ook op, interessante post.

zeef in 'video: Bits, Bytes & Babes: Annemarie van Campen'

Deze mag nog wel een zetje omlaag krijgen, de +2's en +3's zijn imo mismods.

Eijkb in 'video: Bits, Bytes & Babes: Annemarie van Campen'

Ook hier +3 mis mods, valt mij trouwens op dat er nogal veel mening modding plaatsvind in dat intervieuw..

[ Voor 37% gewijzigd door pino85 op 03-12-2011 13:38 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Hier gaat ie weer los, waarin iedereen met de meest domme grappen over elkaar heen probeert te gaan
nieuws: 'Syrische regering verbiedt iPhone-gebruik'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Daar zitten inderdaad vooral -1 en 0 reacties bij maar ze staan op zich tot nu toe op de scores die vind ik terecht zijn.
Maar bedankt voor de melding ik zal dat even goed in de gaten houden.

@ hier onder, klopt die +3 is een mismod!

[ Voor 21% gewijzigd door pino85 op 03-12-2011 13:51 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ik zie ook nog niet echte mismods ofzo daar, maar wilde gewoon even de aandacht erop vestigen.
Deze krijgt iig wel een +3, wat natuurlijk idioot is.
himlims_ in 'nieuws: 'Syrische regering verbiedt iPhone-gebruik''

Deze krijgt ook +3 en een paar ontopics. Is inmiddels dus moeilijker op -1 te houden, waar ie mijns inziens hoort vanwege de laatste zin.
Maverick89 in 'nieuws: 'Syrische regering verbiedt iPhone-gebruik''

[ Voor 83% gewijzigd door SidewalkSuper op 03-12-2011 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

@SidewalkSuper: mee eens, heb ze allebei -1 gegeven en daar staan ze nu ook op.

kramerty88 in 'nieuws: 'Syrische regering verbiedt iPhone-gebruik''
Deze staat nu op +1 maar dat lijkt me te hoog, als je ziet welke reacties ie uitlokt.
Ik heb de reacties verder in dat draadje maar even op 0 gezet, want dat heeft niets de iPhone te maken.

Edit: deze is natuurlijk -1: Joppiesaus2 in 'nieuws: 'Syrische regering verbiedt iPhone-gebruik''

[ Voor 17% gewijzigd door tweaker2010 op 03-12-2011 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

SidewalkSuper schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 13:47:
Ik zie ook nog niet echte mismods ofzo daar, maar wilde gewoon even de aandacht erop vestigen.
Deze krijgt iig wel een +3, wat natuurlijk idioot is.
himlims_ in 'nieuws: 'Syrische regering verbiedt iPhone-gebruik''
11x +3 zelfs.... te idioot voor woorden, is een duidelijke -1, maar heeft nog heel wat zetjes nodig voor hij daar ook staat.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

tweaker2010 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 14:10:
@SidewalkSuper: mee eens, heb ze allebei -1 gegeven en daar staan ze nu ook op.

kramerty88 in 'nieuws: 'Syrische regering verbiedt iPhone-gebruik''
Deze staat nu op +1 maar dat lijkt me te hoog, als je ziet welke reacties ie uitlokt.
Ik heb de reacties verder in dat draadje maar even op 0 gezet, want dat heeft niets de iPhone te maken.
Is dat niet een ontopic reactie op een offtopic post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ik heb die kramerty88 post met een +1 beoordeeld, een 0 kan ik ook goed begrijpen. Iets anders lijkt me niet logisch.

Jammer dat die van himlims niet meer op -1 te houden is. Ik had daar al mijn boost voor gebruikt.
Degene die Joppiesaus daar een +3 geeft moet ook gelijk alle rechten kwijt raken.

Deze post is helemaal niet te raten zo lijkt het +3. +2, +1, 0 en -1:
Roel_D in 'nieuws: 'Syrische regering verbiedt iPhone-gebruik''
En even mijn rating voor die post. Na modgezeur heb ik hem op -1 gezet. De disclaimer van is een grapje al ongewenst vind ik kijkend naar het aantal "grapjes" wat bij dat nieuwsbericht wordt geplaatst ernstig misplaatst. Normaal kan ik een grapje best goedkeuren, maar het zijn juist al die grapjes die dit nieuwsbericht tot zo'n slagveld maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

wildhagen schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 14:17:
[...]

11x +3 zelfs.... te idioot voor woorden, is een duidelijke -1, maar heeft nog heel wat zetjes nodig voor hij daar ook staat.
20x +3 inmiddels ik zal even de cavalerie inschakelen.
Bor de Wollef schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 14:18:
[...]

Is dat niet een ontopic reactie op een offtopic post?
Inderdaad ben ik het mee eens +1 gegeven.
Deze post is helemaal niet te raten zo lijkt het +3. +2, +1, 0 en -1:
Roel_D in 'nieuws: 'Syrische regering verbiedt iPhone-gebruik''
En even mijn rating voor die post. Na modgezeur heb ik hem op -1 gezet. De disclaimer van is een grapje al ongewenst vind ik kijkend naar het aantal "grapjes" wat bij dat nieuwsbericht wordt geplaatst ernstig misplaatst. Normaal kan ik een grapje best goedkeuren, maar het zijn juist al die grapjes die dit nieuwsbericht tot zo'n slagveld maken.
Een grapje ansich is niets mis mee maar die eerste zin 1 punt aftrek voor mij en dan de edit nog een punt .. mod geklaag.. dat hoort hier.
Ik kom dan ook op een -1 uit.

Edit:

Heb dit ook aan een power mod door gegeven.

[ Voor 42% gewijzigd door pino85 op 03-12-2011 14:57 ]

Liefhebber van Tweakers

Pagina: 1 ... 3 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties.

Tevens zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.