Goed, na een klein uurtje spelen met de nieuwe patch, tijd voor een kleine review. Ben benieuwd hoe jullie de veranderingen ervaren. Btw slaat op infantry only maps, vond ik zelf altijd het spannendste.
Om maar te beginnen met de olifant in de hoek van de kamer, de IRNV.
-Nagenoeg volslagen nutteloos nu, op zeer korte afstand doet het nog wel wat maar daar heb je geen ruk aan aangezien je wel erg blind moet zijn wil je de tegenstander dan niet zonder IRNV zien. Haal hem dan helemaal uit het spel of maak hem alleen effectief in donkere stukken van de map dit slaat naar mijn mening helemaal nergens op.
-De campers zijn weer massaal terug. Significant meer snipers die nu niets meer te vrezen hebben om gezien te worden op afstand. Alle bosjes, hoekjes, gangetjes liggen ook weer vol met campers, verdedigen is nog nooit zo gemakkelijk geweest. Het tempo van de potjes lijkt wel gehalveerd, erg jammer, geef mij maar tempo en close quarters combat. (btw, tip, ga als verdediger achter in de meest rechter, donkere tunnel liggen met een LMG en er komt geen attacker meer door. Camoflages zijn ook niet meer doorslaggevend, jammer, haalt toch weer een strategisch element uit het spel
De USAS.
-Zelfde principe, het was een beest op close range, nu win je het relatief makkelijk met een Glock18, ook op zeer korte afstand, als ze de FRAG rounds eruit gehaald hadden ala, kon ik nog inkomen, maar nu zijn ze gewoon dusdanig generfd dat wat ze zouden moeten doen, de campers uit hun dekking vandaan dwingen, absoluut niet doen. Maar om nu de hele gun te nerfen, tsja, jammer.
De flashlight.
-Ik had er nooit geen last van, ook niet gemerkt dat het echt veel meer kills opleverde, maar nu is het echt een lachertje, hoeft niet meer ge-equiped te worden.
De spawnbeacon.
-Van oudsher mijn goudmijntje. 23 medailles opgeleverd, maar bovenal om effectief te kunnen flanken en continu druk te blijven zetten op het andere team, nu ook vrijwel nutteloos. Was goddelijk om als recon ver vooruit een beacon te zetten om vervolgens als assault of support constant aan te blijven vallen. Nu wordt dit aanvallende element van de recon er ook geheel uitgehaald. Je moet OF constant blijven aanvallen als recon (terwijl de gesilencede PDW's generfd zijn) en directe vuurgevechten veel sneller verliezen OF 1 maal terug komen als support, om vervolgens te hopen dat je teammates zich niet laten dom laten afslachten. Op een random server gebeurt het veels te vaak, dus kan je weer van achteruit helemaal naar voren sjouwen. Jammer
Overige balance tweaks heb ik niet heel veel van gemerkt, kan ik nog niet echt over oordelen.
Wat ik wel gemerkt heb en me ONTZETTEND frustreert, is dat weapon switches veel minder effectief zijn. Het duurt veel langer voor je kan schieten als je naar je side-arm of weer terug wisselt, haalt wederom een hoop snelheid uit het spel. Ook wegkruipen na een revive lijkt veel later pas mogelijk dan voorheen. Sterker nog, je moet in beide gevallen je controls eerst helemaal loslaten en dan pas weer indrukken om te bewegen/schieten als de animatie afgelopen is. Waarom???
Kortom, voor mij al met al een teleurstelling so far. Veel tragere potjes, campen is vele malen makkelijker en voordeliger geworden. Zoals gewoonlijk slaan de nerfs weer eens te ver door naar de andere kant. Hopelijk moet het allemaal wennen, maar het spel en de controls/movement voelen geheel anders aan.
Zoals gezegd, ben benieuwd hoe jullie dit ervaren!