'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Spread in hipfire met de laser is 50% minder dan zonder laser, dus vandaarA.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:25:
[...]
De IR kunnen we vanaf vandaag shaken lijkt het, ben heel benieuwd hoe deze patch uit gaan pakken. Voel me door DICE toch elke keer wel weer een beetje bedonderd, wapens en equipment waar je net aan was gewend en heerlijk mee speelde wordt soms of helemaal waardeloos gemaakt, of gewoon niet passend bij m'n speelstijl.
Nog een kleine tip: zet eens een laser op de M249, foregrip, rennen en schieten maar vanuit de losse pols. Lijkt accurater dan met de scope of iron-sight, voor het ultieme rambo gevoel!
edit: dat was gister teminste nog zo, afwachten vanavond....
Raku
Ik las iets van 2 gb ofzo??
Heerlijk die page up button...
Verwijderd
IRNV - nerfedMu.siQ schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:46:
Lol. Ik wou net vragen wanneer de update werd uitgerold, is die al op 3gb van de 3,9gb. Is wel een flinke. Dacht dat die 2gb zou zijn.
Ik heb echt benieuwd hoe de patch uit valt! Komt vast een changelog op battlelog of is die er al?
Nerven van wapens, IR, nerven van flashlight (terwijl het felle licht nog niet eens zo ver van de werkelijkheid zit volgens mij!). usas? f2000?
Tja, soms wel overpowered maar er moeten nou eenmaal sterkere en zwakkere wapens zijn toch?
Zaklamp - nerfed
USAS - nerfed (met frag rounds)
Changelog is al eens eerder langs gekomen maar was een link naar battlelog dus zal nu niet werken.
Nee ik ga m'n magazijn op een ventje leegschieten die toch achter een muur ligt.Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:14:
[...]
Ja met jou aan het roer winnen we de oorlog vast wel..
Vervolgens heb ik kogels nodig en is er geen support te bekennen.
Buiten dat ben je een target omdat je op de minimap te zien bent.
Als jij wilt supressen voor de puntjes be my guest...
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
el cheapoYorin schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:48:
Hoef je met de RU versie deze keer niets aan te passen om hem in het Engels te krijgen of moet je weer wat bestanden aanpassen?

@Yorin:
Ga weg met je piraterijmeuk.
[ Voor 5% gewijzigd door MueR op 06-12-2011 10:50 ]
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
+ dat je je eigen positie de hele tijd prijsgeeft en dat als ie eindelijk om de hoek komt, jouw clip leeg is.Redje schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:48:
[...]
Nee ik ga m'n magazijn op een ventje leegschieten die toch achter een muur ligt.
Toch zie ik regelmatig 50 punten bijgeschreven worden als suppression, maar dat voelt vaak meer als een kill assist.
PSN: Haenkie | CSGO: http://steamcommunity.com/id/haenkie (HANK)
Waarom nou weer zo'n sneue reactie?
Ik vraag gewoon of er weer bestanden aangepast moeten worden of dat dat deze keer niet nodig is.
Het is geen piraterij, maar ik heb een LEGALE russische key aangeschaft.
[ Voor 29% gewijzigd door Yorinn op 06-12-2011 10:53 ]
Frag ammo is niet meer dan een brenneker ( ohja, sorry in game termen : slug )
aka gewoonweg een projectiel wat dus best ver kan komen, en in de regel hebben projectielen op afstand ook een grotere impact
Maargoed, having that said, dan zou een 9mm 92fs in bf3 bij headshot ook gwn 1 shot 1 kill moeten zijn, en schot in je knie is nie meer lopen nie... ( zou wel leuk zijn... oeh wat kun je dan mensen pesten
Russische versie is geen piratenmeuk... shit... hoe vaak moet dat nog uitgelegd worden.MueR schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:50:
De USAS gaat imho echt nergens over. Ding heeft een range van heb ik jou daar, met de bijbehorende damage. Ik ben op Metro vanuit de russische spawn doodgeschoten met een USAS (een shotgun!!) terwjil ik bij de ingang van het station stond. Dergelijke range moet imho niet kunnen. In CQB is een USAS tegen je krijgen ook einde oefening, tenzij je net een headshot maakt ofzo.
@Yorin:
Grijze import jongens.. alsof je tegenworodig niet meer naar rusland mag gaan en daar games mee naar huis mag nemen...
blup
Verwijderd
Ik denk dat het even afwachten is tot alles weer draait, er zijn niet vreselijk veel mensen met een RUS versie. Kijk het even aan, er zal vanavond vast meer over bekend zijn als de servers ook weer up zijn.Yorin schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:52:
[...]
Waarom nou weer zo'n sneue reactie?
Ik vraag gewoon of er weer bestanden aangepast moeten worden of dat dat deze keer niet nodig is.
Mee eens, over andere wapens en vehicles heb ik niks te klagen. Alle goed aan te vallen/gebruiken maar de USAS is té makkelijk te gebruiken. Continu sprinten en alles binnen 50 meter is dood voordat je geraakt bent. Begint meer een AA12 te lijken.MueR schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:50:
De USAS gaat imho echt nergens over. Ding heeft een range van heb ik jou daar, met de bijbehorende damage. Ik ben op Metro vanuit de russische spawn doodgeschoten met een USAS (een shotgun!!) terwjil ik bij de ingang van het station stond. Dergelijke range moet imho niet kunnen. In CQB is een USAS tegen je krijgen ook einde oefening, tenzij je net een headshot maakt ofzo.
@Yorin:
Het zijn volgens mij meer mensen dan je denkt die met een RU key spelen.Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:53:
[...]
Ik denk dat het even afwachten is tot alles weer draait, er zijn niet vreselijk veel mensen met een RUS versie. Kijk het even aan, er zal vanavond vast meer over bekend zijn als de servers ook weer up zijn.
you sure? volgens mij heeft 80% van dit topic een RU versie omdat het ongeveer 3x zo goedkoop is. Maar je zal er waarschijnlijk wel weer een extra language patch voor moeten downloadenVerwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:53:
[...]
Ik denk dat het even afwachten is tot alles weer draait, er zijn niet vreselijk veel mensen met een RUS versie. Kijk het even aan, er zal vanavond vast meer over bekend zijn als de servers ook weer up zijn.
blup
Ben ik het niet mee eens, USAS heeft echt een bout range en alleen effectief op close range.MueR schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:50:
Met mijn G36C pak ik een USAS zo op middel tot lange afstand.
ja hier ook, man of 12 over 100mbit lijntje. Geen problemen gehad verder. Standaard linksys routertje.DrDDay schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:32:
[...]
Illustreert dat het verschil Valve - Dice/EA?
BTW: iemand ervaring met BF3 in lanparty? Ik ga a.s. vrijdag lannen met wat vrienden, moeten we wel breeeed internet hebben denk ik
Present!Yorin schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:54:
[...]
Het zijn volgens mij meer mensen dan je denkt die met een RU key spelen.
Verwijderd
Vooral met de USAS is het dan gewoon een spamfest om mensen te pesten.
Dit is gefixed in de nieuwe patch.MueR schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:50:
@Yorin:
Decreased the effectiveness of 12g FRAG ammo when equipped on semi-automatic and automatic shotguns.
thank the lord! Ik begon al een zeer grote hekel te krijgen aan die dingen.
blup
Tja, als iemand voor die paar stuivers iedere keer met een patch dat gezeik wil hebben moeten ze dat vooral zelf weten. Ik had de RU versie op intkeys gekocht, maar voor 10€ meer had ik de origin versie. Dat is 1.5 happy meal ofzo, waar hebben we het over. De intkeys versie heb ik aan een vriend gegeven om het uit te proberen.Bezulba schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:54:
[...]
you sure? volgens mij heeft 80% van dit topic een RU versie omdat het ongeveer 3x zo goedkoop is. Maar je zal er waarschijnlijk wel weer een extra language patch voor moeten downloaden
Wat ik vooral jammer vind is dat het nog maar de vraag is hoeveel er van deze prijs uiteindelijk naar dice gaat. De helft van die russische keys kunnen zo maar ook nog eens van de vrachtwagen gevallen ofzo.
Raku
Mwa, ik vind de range van de USAS-12 eigenlijk ontzettend tegenvallen. De 870MCS heeft volgens mij een veel grotere range. Nou schelen slugs natuurlijk wel enorm qua range, maar dat is IRL ook zoMueR schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:50:
@Yorin:
Voor meer info, hier is een prachtige uitleg over slugs
[ Voor 6% gewijzigd door Phyxion op 06-12-2011 11:02 ]
U mad bro, die tactical light is echt verschrikkelijk als je een 27inch monitor hebt. Moet dan me ogen dichtknijpenMu.siQ schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:46:
Ik heb echt benieuwd hoe de patch uit valt! Komt vast een changelog op battlelog of is die er al?
Nerven van wapens, IR, nerven van flashlight (terwijl het felle licht nog niet eens zo ver van de werkelijkheid zit volgens mij!). usas? f2000?
[ Voor 3% gewijzigd door Ghostrider op 06-12-2011 11:00 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Nou, ik zou zeggen, veel realistischer kan je het niet krijgen?Ghostrider schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:00:
[...]
U mad bro, die tactical light is echt verschrikkelijk als je een 27inch monitor hebt. Moet dan me ogen dichtknijpenen daarbij de andere kant op kijken...
PS5 PSN: UnrealKazu
tjah, dat kan ook het geval zijn bij elke andere europese verkoper. Er was toch een paar dagen na release een hele vrachtwagen in Frankrijk leeggeroofd? Als ik een goede ervaring heb met een shop (ook met support en afterssales etc) ga ik er van uit dat het gewoon ok is.Raku schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:58:
[...]
Tja, als iemand voor die paar stuivers iedere keer met een patch dat gezeik wil hebben moeten ze dat vooral zelf weten. Ik had de RU versie op intkeys gekocht, maar voor 10€ meer had ik de origin versie. Dat is 1.5 happy meal ofzo, waar hebben we het over. De intkeys versie heb ik aan een vriend gegeven om het uit te proberen.
Wat ik vooral jammer vind is dat het nog maar de vraag is hoeveel er van deze prijs uiteindelijk naar dice gaat. De helft van die russische keys kunnen zo maar ook nog eens van de vrachtwagen gevallen ofzo.
De prijs van een spel is niet gebasseerd op ontwikkelkosten + winst / aantal verkochte exemplaren. Maar gewoon 50-60 euro voor een nieuwe game, ongeacht of ze er nu 20 of 20.000 verkopen.
De lage prijs komt namelijk niet doordat het misschien illegaal is, ga maar een met een russische vpn de Steam Store op. Dan verbaas je je ook over de lage prijzen. Publishers hebben gewoon een laag prijsbeleid in Rusland omdat ze daar heel veel piraten. In Europa zijn wij blijkbaar bereid om 2-3x zoveel te betalen voor hetzelfde artikel.
[ Voor 6% gewijzigd door Bezulba op 06-12-2011 11:02 ]
blup
Paar stuivers? Ik heb 18 euro betaald voor BF3 (= de helft van de normale prijs) Het is trouwens wel gewoon een Origin versie, alleen in het russisch.. Na iedere patch download je een 2mb bestandje om de taal te veranderen en klaar. Ik zie het probleem niet? (buiten het feit dat het idd de vraag is hoeveel DICE van mijn 18 euro heeft gezien..)Raku schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:58:
[...]
Tja, als iemand voor die paar stuivers iedere keer met een patch dat gezeik wil hebben moeten ze dat vooral zelf weten. Ik had de RU versie op intkeys gekocht, maar voor 10€ meer had ik de origin versie. Dat is 1.5 happy meal ofzo, waar hebben we het over. De intkeys versie heb ik aan een vriend gegeven om het uit te proberen.
Hummz.... is het niet zo dat mensen met een slechte latency juist een voordeel hebben in BF3 door de ingebouwde lag compensation. Waarom zou je dan juist een nog betere / lagere latency willen hebben?
Je hebt geen voordeel met een slechte(re) latency, dankzij de compensatie hooguit minder nadeel. Veel belangrijker is volgens mij ervoor te zorgen dat je geen packet loss hebt. In de Quake's en CS kon je dit doen door de rate omhoog te gooien. Ging iets ten koste van de ping, maar wel veel vloeiendere verbinding. Neem aan dat dit iets soortgelijks is als de network interpolation setting. Maar misschien dat iemand dit kan verduidelijken?Ploeg400 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:02:
•Added a network interpolation setting. This allows users with good bandwidth reduce latency, but might increase some stuttering. The user can find what works best for his connection by tweaking the slider.
Hummz.... is het niet zo dat mensen met een slechte latency juist een voordeel hebben in BF3 door de ingebouwde lag compensation. Waarom zou je dan juist een nog betere / lagere latency willen hebben?
Gister lekker lopen rapen met single shot, frag rounds en Acog scope. Kills op 100 meter afstand zijn geen probleem dan. Raak in de buurt en het doet al damage. Zat op Teheran Highway in Rush te spelen en een paar man zat onder de overpasses op de grond en ik schoot vanaf een verhoogd stuk, zij waren kansloos want ik raakte de grond of de muren om ze heen en ze gingen daardoor echt hard dood. Met single shot hoefde ik enkel te compenseren door een vrij hoge drop en that's it.Brainscrewer schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:54:
Ben ik het niet mee eens, USAS heeft echt een bout range en alleen effectief op close range.
Met mijn G36C pak ik een USAS zo op middel tot lange afstand.
Edit: Servers zijn inmiddels geupgrade naar R11
[ Voor 3% gewijzigd door Tsurany op 06-12-2011 11:09 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Hi all,
We will release an update to the PC version of BF3 on Dec 6th -- that is, Tuesday morning around 8AM GMT next week. This coincides with an upgrade of many of our central systems which will be down for some hours starting around that time.
It will be both a client update -- approximately 2GB in size -- and a server update.
The client/server combination will be incompatible with older clients/servers. All players will be prompted to download the update once it has been released. All RSP companies will begin upgrading their servers at the same time.
The client update is large because it contains most of the content for Back to Karkand. This is not ideal, so we aim to make potential DLC content in the future as optional downloads.
Bugfixes:
Fixed a problem with spawn timer now showing blue border on startup and lost spawn point
Fixed a problem where player who joined queuing on End of round got spawn screen stuck on screen, but unable to do anything with it untill next round loaded
Fixed a problem where camera would change to 3rd person on killcam when killcam was turned off in server settings
Fixed stat references on several dogtags
Fixed for surveillance ribbon not counting TUGS
Fixed a missing combat area lines on the minimap for Grand Bazaar conquest small
Moved a tank spawn in US base on Caspian Border so it would not be destroyed by a falling tree
Fixed a problem where placing C4 with the russians soldier was playing US faction VO
Fixed a problem where TV guided missiles could be shot into its own helicopter and destroy it
Fixed a problem when attempting to fire lock on weapons without a target
Tweaked the chat, it should now be a bit easier to read
Fixed several vehicles that did not properly shoot rockets and guns towards their predictive sights
Fixed the G17 Supressed Laser not working properly
Added alternate HUD colors to help colorblinds
Added a network interpolation setting. This allows users with good bandwidth reduce latency, but might increase some stuttering. The user can find what works best for his connection by tweaking the slider.
Increased the Spawn protection radius on TDM
Fixed a problem with smoke on land vehicles, Missiles should now miss more often
Fixed a problem where users could end up with IRNV scope in any vehicle
Fixed a problem where player dies if vaulting over a ledge and into water while sprinting
Fixed several crashes and increased general stability
Fixed a problem where the user was unable to revive two players that have the bodies one over the other
Fixed so you can assign an axis and use as a digital input. This makes it possible for the player (on pc) to assign one of the sticks on a gameped to be used for throttle/brake.
Fixed a problem with the Kill camera acting up when suiciding from parachute
Fixed air radar was showing to much. now lasertagged, heatsignature above threshold, enemy missiles and capture points are only visible on air radar
Fixed a problem where the game would enter a technical hang if the user pressed pause menu and tilde at the same time
Fixed a problem where you could get green flashes on screen
You can now reassign cycle weapons
Fixed so the weapon zooms automatically after bipod deploy is gone when using zoom toggle
Fixed a problem where the parachute would stay stuck in air if the owner was killed
Balance Tweaks:
Fixed several weapons so they are properly suppressed and hide the player on the minimap when fired.
Tweaked Tactical Light so it is not as blinding over longer ranges.
Tweaked the IRNV scope so it is limited to usage only at close range.
Reduced heat masking effectiveness of Spec Ops Camo.
Fixed a bug where Ammo spec would give additional 40mm grenades instead of Frag spec.
Increased the number of additional 40mm grenades from Frag spec.
Fixed so AT mines only live for 20 seconds after a player dies to prevent infinite mines. (We want to make a different fix in the future, it’s in JIRA).
Increased the Time to Live on sniper caliber rounds to allow extreme distance shots.
Fixed several weapon descriptions, calibers, and fire rates. The weapons themselves have not changed.
Fixed so the M9 and MP443 pistol can be equipped by the opposing faction when it is unlocked at 100 kills.
Fixed Laser Guided Missiles missing their targets if the target is moving too fast.
Reduced the effectiveness of Stealth on Air Vehicles.
Reduced the effectiveness of Beam Scanning for Jets.
Reduced the damage done to Armored Vehicles and Infantry from AA guns.
Increased the damage RPGs and Tank shells do to AA vehicles.
Slightly decreased the accuracy for all weapons on fully automatic, burst fire is now preferable at mid to long range.
Increased the effective accuracy of long bursts for LMGs when using a bipod.
Slightly increased the range of the 44magnum bullets.
Increased the close range damage of 4.6x30mm and 5.7x28mm bullets.
Increased the reload time of the Mortar from 3.5sec to 4.8sec and increased the time it takes before a shell hits the ground.
Reduced the aimed accuracy bonus given by a Suppressor for the MP7, P90, PP2000, PP-19, and UMP45.
Increased the range and FOV for designating targets with the SOFLAM and vehicle Laser Designators.
Decreased the effectiveness of 12g FRAG ammo when equipped on semi-automatic and automatic shotguns.
Slightly Increased the power of Fighter Jet Cannons against all vehicle targets, especially Helicopters.
Decreased the power of Miniguns against Jets and Helicopters.
Increased the power of Stingers against Jets.
Flares reload times for Jets and Helicopter Gunners have been increased.
Tweaked the AN94 so its burst fire better conveys the real world advantage offered by this weapon.
Added Single Shot to the AN94 as an available fire mode.
Slightly increased the recoil on the M416 and removed the Burst Fire mode (this weapon incorrectly had burst fire, which was not authentic).
Tweaked the spawns for TDM on Kharg Island, Grand Bazaar, Caspian Border, Seine Crossing, Operation Firestorm, Damavand Peak and Noshahar Canals
Moved a tank spawn in US base on Caspian Border so it would not be destroyed by a falling tree
Tweaked the Gas station Capture area on Conquest on Caspian Border
Tweaked the max vehicle height on Noshahar Canals
Also, it will once again be possible to reduce the number of players required to start a round to 1 both in ranked and unranked mode. We changed it back after getting a lot of negative feedback from both individuals and the RSP companies.
Our plan is to introduce a warm-up mode, where players can move about and play the game, but with scoring disabled; then, when the number of players goes above the threshold -- that's when the real round starts.
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Aaaawww yeah.Magiciano schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:53:
[...]
Mee eens, over andere wapens en vehicles heb ik niks te klagen. Alle goed aan te vallen/gebruiken maar de USAS is té makkelijk te gebruiken. Continu sprinten en alles binnen 50 meter is dood voordat je geraakt bent. Begint meer een AA12 te lijken.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=k80j4_hwU6E]
Voor veel mensen stelt 10€ of zelfs 15€ op een game die je honderden uren speelt geen fluit voor. Je hoeft het niet te verdedigen hoor, ik vind het prima als je iedere patch weer even de taal moet veranderen en maar hopen dat er iemand zo aardig is zo'n patch te maken. Dat is mij die paar stuivers (Grimmie187 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:02:
[...]
Paar stuivers? Ik heb 18 euro betaald voor BF3 (= de helft van de normale prijs) Het is trouwens wel gewoon een Origin versie, alleen in het russisch.. Na iedere patch download je een 2mb bestandje om de taal te veranderen en klaar. Ik zie het probleem niet? (buiten het feit dat het idd de vraag is hoeveel DICE van mijn 18 euro heeft gezien..)
Dat snap ik, en ik begrijp prima waarom russische spellen lagere prijzen hebben. Zelfs dan is het nog maar de vraag of er niet bovengemiddeld veel van de vrachtwagen zijn gevallen om op zo'n keysite terecht te komen. Maar dat is speculatie van mijn kant uit natuurlijk. Ik heb veel plezier van het spel en betaal liever wat meer zodat ik zeker weet dat de ontwikkelaar betaald krijgt voor z'n werk. Ik ga ervanuit dat, wanneer ze overal ter wereld de russische prijzen zouden hanteren, de marges dusdanig onder druk komen te staan dat ze voor BF4 gewoon minder budget hebben.Bezulba schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:01:
[...]
tjah, dat kan ook het geval zijn bij elke andere europese verkoper. Er was toch een paar dagen na release een hele vrachtwagen in Frankrijk leeggeroofd? Als ik een goede ervaring heb met een shop (ook met support en afterssales etc) ga ik er van uit dat het gewoon ok is.
De prijs van een spel is niet gebasseerd op ontwikkelkosten + winst / aantal verkochte exemplaren. Maar gewoon 50-60 euro voor een nieuwe game, ongeacht of ze er nu 20 of 20.000 verkopen.
De lage prijs komt namelijk niet doordat het misschien illegaal is, ga maar een met een russische vpn de Steam Store op. Dan verbaas je je ook over de lage prijzen. Publishers hebben gewoon een laag prijsbeleid in Rusland omdat ze daar heel veel piraten. In Europa zijn wij blijkbaar bereid om 2-3x zoveel te betalen voor hetzelfde artikel.
[ Voor 49% gewijzigd door Raku op 06-12-2011 11:18 ]
Raku
Ik heb je ff genoemd als bron...
May the force be with you!!
Volgens mij is het wel zo als je bv. ping 20 hebt dit wordt gecompenseerd naar bv. 100. Je krijgt dus een delay die je bv. in Quake niet hebt omdat daar ping 20 gewoon 20 is.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:06:
[...]
Je hebt geen voordeel met een slechte(re) latency, dankzij de compensatie hooguit minder nadeel. Veel belangrijker is volgens mij ervoor te zorgen dat je geen packet loss hebt. In de Quake's en CS kon je dit doen door de rate omhoog te gooien. Ging iets ten koste van de ping, maar wel veel vloeiendere verbinding. Neem aan dat dit iets soortgelijks is als de network interpolation setting. Maar misschien dat iemand dit kan verduidelijken?
Voor mensen met een ping van 100 is dat beter maar voor low pingers niet echt een oplossing.
Hopelijk helpt de interpolation setting iets tegen het doodgaan achter cover.
Als de AA12 in een zekere andere game nou zo was. Maar nee
Maar wel goed dat de frag rounds madness een beetje ingetoomd wordt nu
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Zoiets viel mij ook op, het voelt soms gewoon laggyRedje schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:17:
[...]
Volgens mij is het wel zo als je bv. ping 20 hebt dit wordt gecompenseerd naar bv. 100. Je krijgt dus een delay die je bv. in Quake niet hebt omdat daar ping 20 gewoon 20 is.
Voor mensen met een ping van 100 is dat beter maar voor low pingers niet echt een oplossing.
Asus Zenbook i7 256gb
Dat is dan ook weer waar.. BF3 kwam echter uit in een periode dat er echt een berg vette nieuwe games uitkwamen, en ik had/heb het geld niet om die allemaal tegen de normale prijs te kunnen kopen.. Vandaar dat deze relatief nieuwe oplossing van de online keystores voor mij ideaal isRaku schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:14:
[...]
Voor veel mensen stelt 10€ of zelfs 15€ op een game die je honderden uren speelt geen fluit voor. Je hoeft het niet te verdedigen hoor, ik vind het prima als je iedere patch weer even de taal moet veranderen en maar hopen dat er iemand zo aardig is zo'n patch te maken. Dat is mij die paar stuivers () niet waard is alles wat ik probeer te zeggen.
[...]
EDIT: nvm, moest Origin opnieuw opstarten blijkbaar.
[ Voor 16% gewijzigd door Patriot op 06-12-2011 11:25 ]
Restart je origin eens om zeker te zijn.Patriot schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:25:
Update BF3 automatisch? Ben net thuis, PC staat wel al de hele tijd aan, maar als ik bij BF3 op check update druk zie ik niets. Is hij al geupdate toevallig?
Raku
Even Origin opnieuw opstarten.Patriot schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:25:
Update BF3 automatisch? Ben net thuis, PC staat wel al de hele tijd aan, maar als ik bij BF3 op check update druk zie ik niets. Is hij al geupdate toevallig?
*edit: Spuitelf. ^^
[ Voor 3% gewijzigd door Sagaris op 06-12-2011 11:26 ]
Het update wel automatisch je krijgt alleen een melding in Origin volgens mij. Anders ff Origin opnieuw opstarten en kijken wat ie doet.Patriot schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:25:
*edit* spuittwaalf*
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
dit ^^Mu.siQ schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:11:
Our plan is to introduce a warm-up mode, where players can move about and play the game, but with scoring disabled; then, when the number of players goes above the threshold -- that's when the real round starts.
[...]
nice
Is het vergelijkbaar met BF:BC2 dat ze de latency anders telden en tot op zekere hoogte ook de snelheid van de pc er in meenamen? Ik ervaarde met BC2 wel erg duidelijk vertragingen die voortkwamen vanuit het feit dat ze compenseerden zodat iedereen een virtuele ping van 100ms heeft.Redje schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:17:
[...]
Volgens mij is het wel zo als je bv. ping 20 hebt dit wordt gecompenseerd naar bv. 100. Je krijgt dus een delay die je bv. in Quake niet hebt omdat daar ping 20 gewoon 20 is.
Het duurde daarom ook heel erg lang voor ik kon wennen aan de physics van BC2, maar met BF3 ervaar ik praktisch nooit geen lag of vertraging.
Ook doodgaan achter cover gebeurt me nooit dus daar kan ik niet over oordelen. Ben erg benieuwd naar de netwerktechniek die BF3 hanteert, lees veel tegenstrijdige verhalen.
ik vind het het wel waardRaku schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:14:
[...]
Voor veel mensen stelt 10€ of zelfs 15€ op een game die je honderden uren speelt geen fluit voor. Je hoeft het niet te verdedigen hoor, ik vind het prima als je iedere patch weer even de taal moet veranderen en maar hopen dat er iemand zo aardig is zo'n patch te maken. Dat is mij die paar stuivers () niet waard is alles wat ik probeer te zeggen.
[...]
Dat snap ik, en ik begrijp prima waarom russische spellen lagere prijzen hebben. Zelfs dan is het nog maar de vraag of er niet bovengemiddeld veel van de vrachtwagen zijn gevallen om op zo'n keysite terecht te komen. Maar dat is speculatie van mijn kant uit natuurlijk. Ik heb veel plezier van het spel en betaal liever wat meer zodat ik zeker weet dat de ontwikkelaar betaald krijgt voor z'n werk. Ik ga ervanuit dat, wanneer ze overal ter wereld de russische prijzen zouden hanteren, de marges dusdanig onder druk komen te staan dat ze voor BF4 gewoon minder budget hebben.
oh en ik bedoelde dus te zeggen dat je het eigenlijk nooit weet waar de games vandaan komen. Het kan zelfs zo zijn dat je lokale bart smit gewoon een illegale partij heeft opgekocht, want dat is lekker goedkoop. Je gaat er vanuit dat het legaal is omdat de Bart Smit een groot merk is, maar dat levert ook geen garanties op.
[ Voor 12% gewijzigd door Bezulba op 06-12-2011 11:30 ]
blup
Een lichte vorm van lag compensation is opzich acceptabel maar zo erg doorvoeren dat mensen met een ping van 20-30 een virtuele ping van 100 krijgen vind ik te ver gaan. Mensen met een snelle verbinding moeten geen handicap ontvangen omdat sommigen een crappy verbinding hebben.
Straks gaan ze nog compenseren voor framerate
Ik kan wel zeggen dat ik geen voordeel heb van de extra lag. Ik verlies 1op1 firefights gewoon een stuk vaker wanneer ik op een US server speel.
[ Voor 24% gewijzigd door Raku op 06-12-2011 11:32 ]
Raku
http://forums.webafrica.c...imize-your-aiming-ability
Maakt bij mij een hoop verschil, voornamelijk te merken aan de besturing en ads met sniperrifles.
Kunnen mensen eens teruglezen sinds ze de laatste keer het topic bezocht hebben?reemprive schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:34:
Iemand dit al geprobeerd:
http://forums.webafrica.c...imize-your-aiming-ability
Maakt bij mij een hoop verschil, voornamelijk te merken aan de besturing en ads met sniperrifles.
MAX3400 in "[PC] Battlefield 3 - Deel 6"
En daarna redelijk wat argumenten over wel/niet/wel/niet/wel/niet aanpassingen doen...
Trek er je eigen conclusie uit.
/edit: in mijn GoT-instelling mag je dus pagina 77 t/m nu gaan teruglezen over performance-posts.
[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 06-12-2011 11:39 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
http://www.reddit.com/r/b...ept_community_patch_list/
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Het fijne weet ik er ook niet van.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:27:
[...]
Is het vergelijkbaar met BF:BC2 dat ze de latency anders telden en tot op zekere hoogte ook de snelheid van de pc er in meenamen? Ik ervaarde met BC2 wel erg duidelijk vertragingen die voortkwamen vanuit het feit dat ze compenseerden zodat iedereen een virtuele ping van 100ms heeft.
Het duurde daarom ook heel erg lang voor ik kon wennen aan de physics van BC2, maar met BF3 ervaar ik praktisch nooit geen lag of vertraging.
Ook doodgaan achter cover gebeurt me nooit dus daar kan ik niet over oordelen. Ben erg benieuwd naar de netwerktechniek die BF3 hanteert, lees veel tegenstrijdige verhalen.
Maar mijn ervaring is dat BC2 altijd constant speelde, het was wel constant slechter dan bv. Quake.
BF3 is soms goed en soms mega slecht.
BC2 serverside hitdetectie, voelde iets trager maar constant.
BF3 clientside, dus als iemand ping 500 hebt en jij bent al achter cover kan je nog worden gehit omdat jij op zijn scherm nog niet achter cover bent
Voordeel is wel dat het redelijk aanvoelt ook al klopt er soms geen reet van
Verwijderd
Ik start net bf3 op en hij is weer aan het downloaden.Mu.siQ schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:11:
Voor de mensen die, net zoals ik, de changelog nog niet hadden gezien en benieuwd zijn;
[...]
Edit
Een bestand van 3,9GB
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2011 11:50 ]
Niet dus..
@ Hieronder: Ik was te snel
[ Voor 50% gewijzigd door Sinus_rhythm op 06-12-2011 11:52 ]
Battlelog login is currently disabled, please try again in a whileSinus_rhythm schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:50:
Er kan weer ingelogt worden @ Battlelog..
Niet dus..
Mu.siQ in "[PC] Battlefield 3 - Deel 6"Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:52:
Hopelijk de map pack die bij de LE zit want mijn download is 3,9 gb die ik nu download.

Verwijderd
Ik ben net wakker dat is het grote probleem bij mij.
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2011 11:56 ]
Je hebt ze gezien, niet gelezen... Want in de release notes staat gewoon keihard dat de maps erin zitten...Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:54:
Die heb ik net wel gelezen vriend
The client update is large because it contains most of the content for Back to Karkand. This is not ideal, so we aim to make potential DLC content in the future as optional downloads.
[ Voor 28% gewijzigd door MAX3400 op 06-12-2011 11:56 ]
Hitreg in de Bèta was perfect. In de retail wat minder, maar beter dan BF2. Hoop dat ze het niet teveel slopen in de toekomst...Tsurany schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:29:
Mij gebeurt het wel eens maar een stuk minder dan in de beta, ze zijn ook echt van het model afgestapt dat ze in de beta hanteerden.
LOLStraks gaan ze nog compenseren voor framerate

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
Klopt ik had er ook overheen gelezen zat namelijk direct de fixes te lezen.MAX3400 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:55:
[...]
Je hebt ze gezien, niet gelezen... Want in de release notes staat gewoon keihard dat de maps erin zitten...
[...]
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2011 11:57 ]
Ach ja, dat geldt voor zoveel gamemakers. Ze maken goede games, geen goede UI's. Helaas.Tsurany schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:49:
Dan begin ik toch te denken. Wie kan serieus naar die mockups kijken, ze naast Battlefield 3 leggen en dan concluderen dat DICE weet waar ze mee bezig zijn? Die mockup is toch vele malen duidelijker, vele malen helderder, fijner om mee te werken en mooier om naar te kijken?
EDIT: Daarbij komt dat het een spel is dat ook voor de consoles gemaakt wordt. Daar zijn UI's van oudsher al minder uitgebreid en wat lomper (t.b.v. de duidelijkheid). Je zit meestal bovenop je monitor, die luxe heb je meestal niet bij je TV en al helemaal niet als je nog een SDTV hebt.
Niet dat dat een goed excuus is, dan ontwikkelen ze maar twee UI's.
[ Voor 27% gewijzigd door Patriot op 06-12-2011 11:58 ]
// En je kunt nu zoeken op alleen nederlandse servers zonder [NL] of Dutch te typen
[ Voor 25% gewijzigd door Hulkr_ op 06-12-2011 12:00 ]
inderdaad, mijn favo server. Plaats antarcticaRrrrrr_ schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:58:
battlelog is weer up. Paar aanpassingen die direct opvallen: vlaggetjes voor de servers zodat je kunt zien waar de server staat.
// En je kunt nu zoeken op alleen nederlandse servers zonder [NL] of Dutch te typen
With the introduction of the all-new Assignments, Battlefield 3: Back to Karkand features an added layer of persistence on top of what is in the base game. Complete an Assignment to unlock new weapons and their respective dog tags.
[ Voor 60% gewijzigd door RSD1982 op 06-12-2011 12:03 ]
Alleen nog niet allemaal up volgens mij?Tsurany schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:08:
Edit: Servers zijn inmiddels geupgrade naar R11
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110
Te gek want die join ik alleen per abuisshenr schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:07:
Heel relaxed dat je nu gewoon op NL servers kan zoeken
Hardcore server?RSD1982 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:09:
Vlieg net in een jet maar je linker schermpje met hoeveel raketten e.d. je hebt is weg
links? je bedoelt recht?RSD1982 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:09:
Vlieg net in een jet maar je linker schermpje met hoeveel raketten e.d. je hebt is weg

zit je in een HC server of een server met HUD uit
PS3 krijgt deze week de nieuwe mappen.Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:10:
Jullie spelen al op de nieuwe mappen?
PC pas volgende week
- USAS-12 is echt verprutst en is veel en veel te veel generfed. Je hebt gewoon 11 shots nodig om iemand close range neer te krijgen waarbij er eerst 2 genoeg waren.
- PING in het TAB menu.
- Chat staat nu linksboven en is een stuk kleiner.
Verwijderd
Ook met explosive rounds?Phyxion schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:13:
Even een korte impressie:
- USAS-12 is echt verprutst en is veel en veel te veel generfed. Je hebt gewoon 11 shots nodig om iemand close range neer te krijgen waarbij er eerst 2 genoeg was.
- PING in het TAB menu.
Frag en buck maakte niks uit. Buck leek het iets beter te doen.
Iemand enig id oorzaak van dit probleem?
Net punkbuster uninstall gedaan en krijg melding dat hij register files niet kan veranderen/verwijderen/wijzigen
daarom geen hud
BV:
20 kills with light machine guns
+
2 mortar kills
= QBB-95
en op die site staat dat het waarschijnlijk zo gaat zijn bij elke dlc zo zijn...
Jippie......
Wat is er nu mis met "Haal ... XP in Back to Karkand maps en krijg wapen X!"
[ Voor 16% gewijzigd door Fantasma op 06-12-2011 12:27 ]
-mijn geliefde m416 heeft geen burst meerPhyxion schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:13:
Even een korte impressie:
- USAS-12 is echt verprutst en is veel en veel te veel generfed. Je hebt gewoon 11 shots nodig om iemand close range neer te krijgen waarbij er eerst 2 genoeg waren.
- PING in het TAB menu.
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Verwijderd
Ga zelf wat anders spelen als je het niet aankanTecTo schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:15:
Wat erg nu is het speelgoed van de USAS users verpruts.Goede tip is om Quake te kopen en daar als een kip zonder kop rond te rennen.
Klopt hebben ze eruit gehaald omdat het irl ook geen burst heeftsuperwashandje schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:17:
[...]
-mijn geliefde m416 heeft geen burst meer
1: Mijn crosshair staat precies op de vijand maar ik maak geen hits.
- Was het lag van mijn kant, lag van de tegenstander?
- Was het de suppression mechanic waardoor mijn accuracy lager was. (Random number generator)
Punt 1 heb ik regelmatig last van en kan me er niet op aan passen = frustratie.
2: Iemand schiet op mij , optie terug te schieten of gaan schuilen. (Prone of achter muur rennen)
- Ik schiet terug en optie 1 gaat van kracht.
- Ik schiet terug en ik win.
- Ik schuil maar ga achter de cover die ik opzoek toch nog dood.
- Ik schuil en blijf leven.
Wederom regelmatig last van en kan me er niet op aan passen van en zorgt voor frustratie.
Voelt te random aan beide punten en vindt het moeilijk om de juiste keuze te maken tijdens zulke momenten.
Oplossing is natuurlijk dat ik gewoon moet accepteren dat dit het spel is en andere er ook last van hebben.
Probleem alleen is de vraag in hoeverre hebben andere er ook last van?
Ik heb altijd super goede latency door mijn strakke ADSL verbinding. (lekker dichtbij de centrale)
Heb nog steeds het gevoel dat ik bij deze game daardoor in het nadeel ben.
pffft ik schiet toch ook niet irl met dat ding maar in de/een game... mag ie van mij wel burst hebben hoorRSD1982 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:18:
[...]
Klopt hebben ze eruit gehaald omdat het irl ook geen burst heeft
edit: wat ik ook net zag: in het scorebord staat nu dus de ping maar ik kon die van mezelf niet zien...
[ Voor 15% gewijzigd door superwashandje op 06-12-2011 12:21 ]
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
op een andere site staat:noud schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:19:
@ Fantasma Is dat in 1 ronde? Of kun je het uitstellen over meerdere dagen. Vandaag de mortieren en overmorgen de LMG
http://www.battlefield3.nl/forum/viewtopic.php?p=18767
Dit topic is gesloten.
Voor de console versie van Battlefield 3 is een apart topic.
Voor problemen met Battlefield 3 kun je terecht in [Multi] Battlefield 3 - Problemen Topic.