Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel 252 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 29.769 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 21:26
IntToStr schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 08:21:
Beetje jammer dat ik nu geen goedkope glyphs op de AH meer vind nadat ik wat extra gold had verdiend. Misschien dat mensen eerst even de nieuwe content gespeeld moeten hebben voordat dat weer een beetje op gang komt :)
Ken je geen mensen met inscription op jouw server/guild, de mats voor glyphs zijn vele malen goedkoper dan pre-crafted glyphs zelf

-8-

Mijn Hunter is al weer vp capped, ook alle 4 basen in LFR gedaan, leuk om dungeonte kunnen zien als casual, maar voelt als 1 grote LFD met wat meer mensen om heel eerlijk te zijn.
Nu bezig om shadow priest te cappen, misschien ga daar ook wel LFR op doen als 372 ilvl heb
Nu de t11 pvp set gzien heb maar besloten om die te grinden op mijn paladin

[ Voor 27% gewijzigd door Teunis op 02-12-2011 09:41 ]

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Valkyre

Kitesurf FTW!

Remy!!!! schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 08:52:
Bedankt voor de tips, ik zat al te twijfelen om voor Arcane te gaan, en daar ga ik nu dus ook voor.
Heirlooms heb ik wel, maar die ga ik niet gebruiken.
Waarom niet? ik vind juist met een nieuwe karakter het zo heerlijk dat ik het gros van de slots niet elke keer hoef te vullen met crap items.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:24
Gister was tegen verwachting in een groot succes!

Onze maintank kon toch komen en onze resto shaman was weer eens van de partij! De boss met de blobs ging in de eerste try naar de 8%, toen 9% en daarna meteen een kill! Lekker dus!

Ping-pong time! Na 4 wipes hadden we hem daar ook te pakken. Onze kill pakte we uiteindelijk met 3 bounces 2 seconden voor de 6 minuten enrage ;)

Om voor aanstaande zondag alvast wat meer informatie te hebben gingen we naar Hagara… Leuk ontworpen gevecht en niet echt heel moeilijk. Voornamelijk de Crystals in de frost fase hadden wel wat meer hp mogen hebben… De laatste try van de avond drukte we iedereen op het hart in de frostfase gewoon te overleven, meer niet. Opeens hadden we daar ook een kill! BAM – 4/8!

Een veel betere start dan Firelands, waar het 1,5 maand duurde voor we onze eerste kill hadden in verband met attendance en lack of skill/ spirit!

Na de raid voor de fun nog even een instance gedaan. Nog schoentjes mogen looten ook. Ow, en in de raid een nieuwe wrist geloot. 1 baas net aan outdamaged door onze rogue en 2 keer net aan door Rodie, maar fire bevalt best goed! Leuk!

(Logs: http://www.worldoflogs.co...um/damageDone/?enc=bosses)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
(jarig!)
Zo, gisteren de tweede dag in DS. Nadat we woensdag alleen Morchok hadden neergelegd en vrij goede tries hadden op Yor’sahj the Unsleeping zijn we weer met goede moed begonnen met een wat beter team, inclusief onze vaste shammie healer die er woensdag niet bij was. Resultaat: Yor’sahj the Unsleeping lag binnen enkele tries. Paar aanpassingen gedaan in cooldowngebruik bij rood/geel/groen combi, wat scherpere DPS en pats, kill.

Met goede moed doorgestoomd naar Warlord Zon’ozz. Tactics zijn eigenlijk nogal simpel. Paar keer wipe door teveel kaatsen, maar nadat het kaatsten onder de knie was was het eigenlijk ook een directe kill.

Avond was toen eigenlijk al prima, maar in het laatste halfuurtje nog ff doorgelopen naar Hagara the Stormbinder. Na clearen van de trash een paar wipes gehad op de boss, die eigenlijk allemaal te maken hadden met het wennen aan de ijsfase. Laatste try van de avond: clean kill.

Al met al staat de progressiemeter dus al weer op 4/8 normal 10 man in de eerste twee dagen dat DS uit is, met 5 uurtjes raidtijd. Ik ben bijzonder tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Remy!!!! schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 08:52:
Bedankt voor de tips, ik zat al te twijfelen om voor Arcane te gaan, en daar ga ik nu dus ook voor.
Heirlooms heb ik wel, maar die ga ik niet gebruiken.
Blast, blast blast, neer, blast blast blast, neer, evocate, en doorgaan. Ik heb de mage in 4,5 dag playtime op 85 gezet. Supermakkelijke spec + class om mee te levelen.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terence(x)
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 13:00
Dragon soul heeft potentieel, gisteren 6/8 gecleared alleen op ultraxion 4x gewiped 2x omdat ik en de mede tank kleine communicatie error hadden wie er uit bleef en hij wipete de raid behoorlijk snel :D

Rest allemaal 1 shot (behalve gunship 2.0 omdat mensen het eerste een keer wouden proberen zonder tactics te weten :D)

Maarja normal modes zoals verwacht behoorlijk makkelijk, maar wel vermakelijk, nog wel me Tier helmet mogen loot en die ziet er echt bruut uit met de rest van me T12 armor :

Afbeeldingslocatie: http://www.terence.nl/lorune_t12.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
Bartjeh schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 08:43:
[...]

Even paar dingetjes:
- Arcane is ook op low lvl hoge dots DPS! (te vroeg wakker weer vandaag...)
- Fire mis je de procs op low lvl
- Frost is ook erg goed te doen, maar misschien nog wel saaier dan arcane :)

Als je heirlooms hebt, (waarschijnlijk zonder ook tot op zekere hoogte) ga je tot en met lvl 84(!) niet oom.
Arcane is dan wel easy mode DPS, maar zonder goede management kom je nooit in de buurt van wat het echt kan. 20k is easy 25k minder (Waardes zijn puur uit de duim gezogen) en dat is het sinds wotlk al met arcane.

Fire is goed, alleen RNG based maar die buffs heeft deze spec wel goed gedaan.

Frost is saai, geen management maar gelukkig is het niet meer zo saai als voor Deep Freeze change.
Toen was het Frost Bolt wachten tot frost of fingers proc en dan nog door gaan met frost bolt en alleen ice lance na de 2x frost bolt cast met deze proc (low latancy was dit goed met high latancy had je alweer een dps los en kon je beter frost bolt casten).

Gelukkig doet deep freeze nu leuke dingen maar heb cataclysm niet echt gespeeld op mijn oude main (mage) sinds 2 maanden ben ik bezig met hem in alt raids en daar ben ik echt geen frost. Heb Arcane gelvl'd (lang, pijnlijk tot lvl 64 daarna FUN!) heb Arcane geraid (zelfs toen fire beter was) en ben gewoon weer arcane :)

---

De patch, mmm verwacht niet dat ik hier lang plezier mee heb.
Naast transmog (mijn priest is <3 imo, alleen jammer dat je die power torrent enchant effect niet uit kan ztten) en easy raid/heroics ben je er zo door heen. Tier gear halen is nog nooit zo makkelijk geweest, gewoon LFR en je heb je missende tier peice. Zelf hou ik mijn t12 4piece nog wel ff tot ik twee normal peices t13 heb (De pally tank heeft er 2 geloot).

Zelfs met onze raid setup, en mensen waarvan ik weet dat awereness niet hoog ligt ging het goed.
Laat begonnen, alleen ik had de fights voorbereid en uit gedacht (ben dan ook de GM/RL). 1x uitleggen en Morchok was neer, Die oozes 1x uitleggen 1x wipe ff de CD's uitleggen zeggen dat Green en Purple Prio heeft en daarna een AoE heal en Damage fest (veel black oozes gehad). Toen die ping pong, ff de range goed zetten zodra je die bal onder controle heb is het easy, de healing CD's order goed zetten. Door de nieuwe mechanic wat stomme foutjes 5 tries later lag hij neer. Boss 4 vind ik een hele leuke fight, ff uitleggen 1 wipe iedereen heeft de phases gezien. Excecutie ging meteen beter en bijna een kill, 3de try lag hij neer en toen was de tijd op.

We wipe vaker op trash (bereid me nooit voor op trash) dan op bosses.

onze raid setup van de laaste 3 weken en mensen bored met FL (was al snel + verre van optimaal, ook geen progressie FL HM wise daardoor) was het een breeze. We hebben geen Shammy de is Mage tijdelijk weg (verbouwing) maar we hebben wel 3 hunters (woensdag gister toevallig 2) en 3 paladins, wij healers hebben dan ook geen Buff love, 3 hunters 3 Pally's dan heb je je 10man raid al zo vol ;)

Onze lock is Destro, heb aan gegeven demo beter is voor de raid en qua damage nog steeds boven destro staat (hij kan geen affliction spelen) en dat het aan hem is wat hij er mee wilt doen, ach ja het is destruction ;) . Het is een irl vriend van me en ik weet dat alles nieuw ff duurt om aan te leren, nieuwe raid + spec is too much.

Gelukkig is onze BM hunter erg bekend met de spec, raid al BM sinds ICC volgens zeggen en dat is ook te merken. Sinds dat onze shammy weg is gegaan is zij nu onze Hero bot en nu dat BM ook gebuffed is dat extra fijn. Nu hopen dat we een shammy kunnen vinden voordat we HM's gaan lopen, en dat onze mage eindelijk klaar is met verbouwen.

Zondag de laaste 4 bosses ff doen, vanavond voor het eerst LFR bezoeken met main en daarna met alts :)

Dat 1x looten per boss, neem aan dat als ik niet loot en ik weer in de LFR queue dat ik dan gewoon weer kan needen/greeden op die zelfde boss. Iig dat is zoals ik het begrepen had, dat maakt het zo dat iedereen natuurlijk op tier items gaat rollen, niet dat 384 zoveel beter is als 378 en t12 4set beter is dan t13 2set.

[ Voor 5% gewijzigd door Derr_Hans op 02-12-2011 10:05 . Reden: was quote vergeten ]

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:09
rodie83 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 12:09:
Het is wel elke keer weer raak bij een patch zeg. Gaat 0,01% van de userbase weer zeuren over hoe simpel het geworden is, en blablabla. En ondertussen die game toch doorspelen. Als de roker die zucht en steunt hoe slecht die peuken eigenlijk voor 'm zijn, om er nog eens een op te steken. Ik heb mezelf er ook wel eens schuldig aan gemaakt, maar het begint me nu wel een beetje tegen te staan. Als je het niet leuk meer vind, te makkelijk vind: alt-f4 uit WoW, uninstall die game en ga gewoon wat anders doen - maar ga hier alsjeblieft niet lopen zeiken versus Blizzard en de casual dat "jouw" spelletje bedorven is.

Al was het maar omdat er genoeg mensen zijn die deze game helemaal niet tot de bodem aan het gamen zijn, die niet alle fora, talentcalculators, strategyguides en theorycraftingsites doornemen. Nee, logischerwijs worden ze dan niet zo goed als sommige (zelfbenoemde) elites alhier. Maar ze besteden ook minder tijd aan iets wat slechts een spel is: wat misschien wel véél normaler is dan waar die elites mee bezig zijn. Dat er per definitie nog heroic bazen worden bedacht is eigenlijk al van de zotte, als je kijkt naar de percentages van spelers die daar mee in aanraking komen, laat staan killen.

Dat Blizzard juist met de normale groep spelers aan de gang wil is logisch. Het loont en als het grootste gedeelte van je klanten uit leden van die groep bestaat, dan baseer je daar ook je keuzes op. Bovendien is het niet iets van nu, maar iets wat al vanaf TBC aan de gang is. Wat iedereen schijnt te vergeten in het hele verhaal is dat Blizzard, tegen al het gezeik in, ook nog probeert die casual groep wat dichter bij de raidguilds te krijgen met initiatieven als de LFR - het enige wat er door de hardcores wordt teruggekoppeld is nog meer gezeik: te makkelijk, belachelijk dat zulke sukkels zo makkelijk aan gear mogen komen, enzovoorts.

Nee, ik ben er behoorlijk klaar mee, met dat gezeik over loot, moeilijkheidsgraad en keuzes van Blizzard. Wie de schoen past trekke hem aan.
Fantastische post, ik kan me er helemaal in vinden!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
Soeski schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 10:03:
[...]

Ben het met hem eens op 1 ding na, LFR is voor de Casuals had de Normals wel wat moeilijker verwacht.
Want die Normals tot opheden zijn nou niet dat je zeg van Uber moeilijk, is het te Puggen ?

Ja het is te puggen, Morchok + Oozes boss zal geen probleem zijn, de ping pong boss zonder voice en oplettende mensen word het lastiger maar zeker te doen aangezien het echt een 1x doen is meteen de fight weten en is het puur awereness van de melee om optijd bij de boss weg te zijn zodat die bal de boss raakt (daar ging het 3x bij ons fout) zodat je niet op 10 stacks komt al geeft dat wel weer een achievement ^^.

Boss 4 geld het zelfde voor die ping pong boss, zal in een pug even wat tijd kosten om goed door te hebben maar moeilijk of healing intensive of moeilijk te tanken is het allemaal niet.

Zonder Voice zou ik nooit puggen btw ;)

FL was in begin echt niet te puggen hoor, na de nerfs wel.

Mij persoonlijk boeit het niet hoe makkelijk of moeilijk het is zolang ik maar kan raiden.
Normals zoals ze in 4.3 zijn is niet erg, goed voor mijn alt mage :D maar hoop toch dat HM wel enige uitdaging bied. Met LFR heb ik iig iet te doen op Max lvl daar waar 5mans geen bal meer aan zijn (na een maand vaak :D)

[ Voor 12% gewijzigd door Derr_Hans op 02-12-2011 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:45
Gohan-san schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 09:42:
[...]

Waarom niet? ik vind juist met een nieuwe karakter het zo heerlijk dat ik het gros van de slots niet elke keer hoef te vullen met crap items.
Ik speel opzich nog niet zo heel lang (1jaar ongeveer). En wil dus overal lekker rustig doorheen lopen. Ben dan ook een erg casual speler.
En wil daarom nu ook voor de gein zolang mogelijk zonder flying skill spelen.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Terence(x) schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 09:59:
Dragon soul heeft potentieel, gisteren 6/8 gecleared alleen op ultraxion 4x gewiped 2x omdat ik en de mede tank kleine communicatie error hadden wie er uit bleef en hij wipete de raid behoorlijk snel :D

Rest allemaal 1 shot (behalve gunship 2.0 omdat mensen het eerste een keer wouden proberen zonder tactics te weten :D)

Maarja normal modes zoals verwacht behoorlijk makkelijk, maar wel vermakelijk, nog wel me Tier helmet mogen loot en die ziet er echt bruut uit met de rest van me T12 armor :

[afbeelding]
Nais, badass look.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-03 12:59
Soeski schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 10:03:
[...]
Ik totaal niet. Ik ben ook 1 van de mensen die naar aanleiding van deze patch (en aankomende andere spellen) vorige week het account opgezegt heeft.

Ik heb de nieuwe content (heroics) nog wel even geprobeert woensdag maar dat komt gewoon omdat ik een lore freak ben en die is tot nu toe nog wel goed in wow.

Woensdag avond is op onze server door 3! guilds 7/8 gecleared op normal op de eerste dag. dat is echt niet normaal voor een nieuwe content patch.

ik mag nog spelen tot halverwege januari vanwege 3 maanden abo, maar ben bang dat het daarna toch echt over is. de toekomst naar mists of pandaria trekt me ook totaal niet, past niet in de lore en het perspectief dat er totaal niets is om voor te raiden (geen echte eindbaas).

In ieder geval ben ik niet alleen. buiten de huilies die toch wel door blijven spelen zijn er ook ondertussen in het afgelopen jaar 2 miljoen accounts cancled, dat moet toch pijn doen bij blizzard/activision. Voor hun, en de wow community hoop ik ook nog dat ze een andere weg inslaan en weer terug gaan naar de roots want hoe je het ook went of keert kwa raiding en content waren Wrath en nog meer TBC toch echt veel interesanter als wat we nu hebben of zoals het er nu naar uit ziet in de toekomst gaan krijgen.

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Derr_Hans schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 10:02:
We wipe vaker op trash (bereid me nooit voor op trash) dan op bosses.
Haha, briljant, zo herkenbaar ^^ Wij roepen al een lange tijd dat we onze guildname moeten veranderen naar 'We wipe on trash'. Maar zelfs als we de trash al lang en breed kennen dan krijgen we het nog voor elkaar. Sowieso weten we pas dat het succesvolle avond is als onze rogue, onze moonkin en ikzelf meerdere keren de grond hebben gekust tijdens de trash.

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Remy!!!! schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 10:17:
[...]

Ik speel opzich nog niet zo heel lang (1jaar ongeveer). En wil dus overal lekker rustig doorheen lopen. Ben dan ook een erg casual speler.
En wil daarom nu ook voor de gein zolang mogelijk zonder flying skill spelen.
Wat heb je misdaan dat je jezelf zó hard wil straffen? :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 16:39

TiMMieJ

PSN: Orixez

Zo wij zijn gisteren op Ultraxion bezig geweest en ik moet zeggen dat is de eerste boss waar het wat lastiger word voor een casual guild. Daarnaast de Gunship 2.0 die is best irritant. We zijn met een paar tries nu op de laatste wave adds gekomen. Hoe doen anderen het hier? adds tanken etc en welke prio aanhouden?

Voor ons nu Sappers - Adds/Dragons en dan zoveel mogelijk swirls soaken. Is intensief en lastig voor sommige mensen maar deze moeten we wel snel neer kunnen gaan krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Laatst online: 15:45
NMe schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:30:
[...]

Wat heb je misdaan dat je jezelf zó hard wil straffen? :P
:+ :D
Komt vooral doordat ik het exploren in het begin (zonder dat ik kon vliegen) een stuk vetter vond, dan nu ik kan vliegen. Dus dan maar dit even proberen.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bechown
  • Laatst online: 09-05-2023
DrFlash schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:01:
[...]
Woensdag avond is op onze server door 3! guilds 7/8 gecleared op normal op de eerste dag. dat is echt niet normaal voor een nieuwe content patch.
Omdat iemand anders snel cleared speel ik het niet.. lekker puh.. wat een redenering.. Normals worden tot zover met elke patch gecleared door overgeared guilds.. Zelfs de undergeared presteren tot zover altijd goed.. HC is waar het feest begint al een paar patches..

Het kan aan mij liggen maar de rest wat je schrijft is een directe kopie van meerdere huil topics op MMO.. Hoop dat het wel je eigen mening is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helza
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 16:01
TiMMieJ schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:32:
Zo wij zijn gisteren op Ultraxion bezig geweest en ik moet zeggen dat is de eerste boss waar het wat lastiger word voor een casual guild. Daarnaast de Gunship 2.0 die is best irritant. We zijn met een paar tries nu op de laatste wave adds gekomen. Hoe doen anderen het hier? adds tanken etc en welke prio aanhouden?

Voor ons nu Sappers - Adds/Dragons en dan zoveel mogelijk swirls soaken. Is intensief en lastig voor sommige mensen maar deze moeten we wel snel neer kunnen gaan krijgen!
De eerste vier bazen zijn echt faceroll :P koste ons een uurtje om ze om te leggen, inclusief de verplichte wipe op trash :P Alleen 1 wipe gehad op de pong boss omdat de ball de verkeerde kant opging en de zijkant raakte :)

Helaas zijn we even gestrand op Ultraxion. dps is laag waardoor we tegen de enrage aanlopen (2 nieuwe raiders in onze groep die nog niet optimaal gegeared zijn), elke try toch wel een fail op buttons click (inclusief mezelf 3x |:( vaak het tevroeg klikken). En die death(s) zorgt er voor dat we de enrage net niet halen. 1 wipe op 1m op en zelfs een op 600k health, dat doet toch wel pijn dan :)

Voor de volgende raid even mijn spec aanpassen naar de normale hunter MM spec ipv van de Beth add spec, nieuwe gear + reforgen naar een MM hardcast aim shot build, en niet meer te vroeg op die stomme knop drukken en hij gaat wel down :)

4 bosses en zowel de Spire of Coagulated Globules als de Horrifying Horn Arbalest mogen looten + een epic red gem :) Ik had ook nog de leg tier item maar die toch maar weggegeven :)

[ Voor 6% gewijzigd door Helza op 02-12-2011 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://eu.battle.net/wow/...r/bladefist/Zjiara/simple

Gear is done :D, eindelijk full set met de hammer erbij en dan op de stats van T6.
Lekker banken nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
bechown schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:37:
[...]Omdat iemand anders snel cleared speel ik het niet.. lekker puh.. wat een redenering.. Normals worden tot zover met elke patch gecleared door overgeared guilds.. Zelfs de undergeared presteren tot zover altijd goed.. HC is waar het feest begint al een paar patches..
En dat is niet een probleem? een jaar of 2 geleden was een server / world rank halen nog iets speciaals. Sinds cataclysm wordt je rank bepaald door de tijd waarop je kan inloggen, kan je een uur eerder inloggen dan de volgende guild heb je server first.

Als ik even firelands bekijk wat dan de laatste raid is die ik gespeeld heb was ook op heroic niveau (voor de nerfs) de content niet verschrikkelijk moeilijk. tot aan ragnaros in ieder geval, tussen de eerste 6 en ragnaros zat een groot gat qua niveau wat het ook maakte dat veel mensen burnout kregen op dat gevecht.

De tuning van bazen is gewoon compleet zoek en dat maakt het dat de wat serieuzere raiders gewoon moe worden van het spel. Is op zich ook m'n eigen schuld, want ik wil graag voor iets spelen, het gevoel van vooruitgang, het gevoel bij de wereldklasse te horen in dit spel, het gevoel dat ik iets heb behaald aan het einde van een content patch. en ondanks dat misschien maar 10-20% van de wow spelers daarvoor speeld (ten opzichte van de veel grotere groep casuals) vind ik toch wel dat blizzard ook iets voor de wat meer hardcore spelers mag doen. De nerfs op firelands waren er echt niet voor de wat serieuzere guilds, die waren er voor de casual omdat ook hun heroic content moesten doen.

Als ik dan nu hoor dat je met een pug binnen 2 uur de nieuwe LFG content kan clearen dan is dat toch gewoon een lacher. volgende week zitten die zelfde puggers in de normal content omdat LFG te makkelijk is en dan begint het gezeur weer dat er nerfs moeten komen omdat die te moeilijk is.

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rodie83 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 12:09:
Het is wel elke keer weer raak bij een patch zeg. Gaat 0,01% van de userbase weer zeuren over hoe simpel het geworden is, en blablabla. En ondertussen die game toch doorspelen. Als de roker die zucht en steunt hoe slecht die peuken eigenlijk voor 'm zijn, om er nog eens een op te steken. Ik heb mezelf er ook wel eens schuldig aan gemaakt, maar het begint me nu wel een beetje tegen te staan. Als je het niet leuk meer vind, te makkelijk vind: alt-f4 uit WoW, uninstall die game en ga gewoon wat anders doen - maar ga hier alsjeblieft niet lopen zeiken versus Blizzard en de casual dat "jouw" spelletje bedorven is.

Al was het maar omdat er genoeg mensen zijn die deze game helemaal niet tot de bodem aan het gamen zijn, die niet alle fora, talentcalculators, strategyguides en theorycraftingsites doornemen. Nee, logischerwijs worden ze dan niet zo goed als sommige (zelfbenoemde) elites alhier. Maar ze besteden ook minder tijd aan iets wat slechts een spel is: wat misschien wel véél normaler is dan waar die elites mee bezig zijn. Dat er per definitie nog heroic bazen worden bedacht is eigenlijk al van de zotte, als je kijkt naar de percentages van spelers die daar mee in aanraking komen, laat staan killen.

Dat Blizzard juist met de normale groep spelers aan de gang wil is logisch. Het loont en als het grootste gedeelte van je klanten uit leden van die groep bestaat, dan baseer je daar ook je keuzes op. Bovendien is het niet iets van nu, maar iets wat al vanaf TBC aan de gang is. Wat iedereen schijnt te vergeten in het hele verhaal is dat Blizzard, tegen al het gezeik in, ook nog probeert die casual groep wat dichter bij de raidguilds te krijgen met initiatieven als de LFR - het enige wat er door de hardcores wordt teruggekoppeld is nog meer gezeik: te makkelijk, belachelijk dat zulke sukkels zo makkelijk aan gear mogen komen, enzovoorts.

Nee, ik ben er behoorlijk klaar mee, met dat gezeik over loot, moeilijkheidsgraad en keuzes van Blizzard. Wie de schoen past trekke hem aan.
Zonder de "hardcore" gamers was WoW nooit zo groot geworden, dus het is niet netjes omdat maar te gaan negeren. Logisch dat ze zoveel mogelijk spelers willen aanspreken maar ze moeten niemand buiten sluiten en al helemaal niet vergeten welke soort spelers dit soort games groot maakt. Je ziet het in alle bedrijven wel gebeuren, als iets nieuw/duur is dan willen ze de "hardcore" gamer aanspreken, en als (dankzij) deze spelers de game groot word dan word het tijd voor de casual.
Ik heb even gekeken bij vrienden maar wat zijn die nieuwe 5man HCs toch triest makkelijk zeg... Komt er op neer dat je HC raiden als enige optie over hebt voor een uitdaging. :s
Is het vreemd dat spelers van het eerste uur hier van balen? Moeten we zulke games laten groeien en als we eenmaal niet meer serieus genomen worden maar stoppen en de volgende game kopen?
Ik speel momenteel geen WoW meer, maar ik kan heel goed begrijpen dat spelers van het eerste uur hier van balen.

En wat wel of niet normale spelers zijn... laten we daar maar niet over oordelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 10:01
Eerste DS raid op woensdag was bijzonder slecht (imo) met 3 wipes op Morchok, weliswaar met 2 healers maar het is een intro boss voor de raid en onze raid is grotendeels heroic FL geared. Dan heb je dus al een flinke opstap in de nieuwe raid (FL begonnen we toen we 10/12 normal T11 waren). Daarna Zon'ozz geprobeerd en net voor de eerste pull gaat onze OS tank (die healer ging voor Zon'ozz) offline om de rest van de avond niet meer gezien te worden. Gelukkig kwam na een 20m wachten een andere MS healer online die het kon overnemen. Wel wat lopen prutsen op Zon'ozz, maar het was immers wat uitzoeken hoeveel bounces we kunnen hebben, eenmaal de enrage gehaald omdat onze hunter halverwege het gevecht dood ging (en we hadden geen br).

Donderdag een beetje goed kunnen maken, Zon'ozz na een wipe of 2 neer gehaald. Vervolgens Yor'sahj one-shotted en Hagara op de 3de try neer (1st try Ice Wall fail, 2de try tank hapt Focused Assault). Daarna een 4-tal attempts op Ultraxion gehad en we zitten nu rond de 4 minuten alleen moeten nog zeker wat extra dps eruit zien te krijgen (we zaten na 4m nog maar ~42%, we hadden wel Time Warp nog over). We zitten dus op 4/8, maar elke beetje fatsoenlijke guild op onze server zit nu op 6/8 of hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:01:
[...]
Zonder de "hardcore" gamers was WoW nooit zo groot geworden, dus het is niet netjes omdat maar te gaan negeren. Logisch dat ze zoveel mogelijk spelers willen aanspreken maar ze moeten niemand buiten sluiten en al helemaal niet vergeten welke soort spelers dit soort games groot maakt. Je ziet het in alle bedrijven wel gebeuren, als iets nieuw/duur is dan willen ze de "hardcore" gamer aanspreken, en als (dankzij) deze spelers de game groot word dan word het tijd voor de casual.
Ik heb even gekeken bij vrienden maar wat zijn die nieuwe 5man HCs toch triest makkelijk zeg... Komt er op neer dat je HC raiden als enige optie over hebt voor een uitdaging. :s
Is het vreemd dat spelers van het eerste uur hier van balen? Moeten we zulke games laten groeien en als we eenmaal niet meer serieus genomen worden maar stoppen en de volgende game kopen?
Ik speel momenteel geen WoW meer, maar ik kan heel goed begrijpen dat spelers van het eerste uur hier van balen.
Dit bedoelde ik ook met mijn post min of meer. Maar buiten het feit of het makkelijk of moeilijk is voor de gemiddelde speler blijft het feit voor mij persoonlijk gewoon dat ik niet meer warm of koud kan worden van de raid content in deze expansion. Er zijn wat leuke mechanics geïmplementeerd maar gewoonweg niet voldoende om het voor mij (en een hoop anderen blijkbaar) interessant te houden.

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Gisteren heeft mijn team Hagara neergehaald zonder mij, de eerste first kill deze expansion die ik gemist heb. :( Een uur voordat de raid over was moest onze main tank naar zijn werk en toen heb ik zijn baantje op Ultraxion overgenomen. Ging best aardig, alleen liepen we door gebrek aan DPS tegen de enrage timer aan. Niet zo gek ook, de raid leader had iedereen die woensdag niet gekozen was om mee te gaan uitgekozen en daar zaten twee mensen bij.die maar 17k DPS deden. Ik deed als druid tank 15k zonder zelfs naar cat form te gaan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bechown
  • Laatst online: 09-05-2023
Volgens mij zijn mensen een beetje de weg kwijt..

Dungeons
1. Normal - start lvl 85 gear
2. HC - Gear bedoeld om te starten met raiden

Raid
3. LFR - Pug raid zonder de irritante achievement vereiste.. Moet dus wel makkelijk te doen zijn het is immers een intro tot raiden..
4. Normal - Bedoeld voor mensen in full Dungeon HC gear of normal gear vorige patch
5. HC - Bedoeld voor char in of full HC gear vorige patch of Normal gear deze patch

Nu zijn er mensen die gaan zeuren in gear wat bedoeld is voor 5 dat 2 en 4 te makkelijk zijn.. :? :X 8)7 |:(

[ Voor 5% gewijzigd door bechown op 02-12-2011 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
(jarig!)
bechown schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:15:
Volgens mij zijn mensen een beetje de weg kwijt..

Dungeons
1. Normal - start lvl 85 gear
2. HC - Gear bedoeld om te starten met raiden

Raid
3. LFR - Pug raid zonder de irritante achievement vereiste.. Moet dus wel makkelijk te doen zijn het is immers een intro tot raiden..
4. Normal - Bedoeld voor mensen in full Dungeon HC gear of normal gear vorige patch
5. HC - Bedoeld voor char in of full HC gear vorige patch of Normal gear deze patch

Nu zijn er mensen die gaan zeuren in gear wat bedoeld is voor 5 dat 2 en 4 te makkelijk zijn.. :? :X 8)7 |:(
Eensch. Ten tijde van 4.2 was er ook genoeg gezeur te vinden over hoe makkelijk FL wel niet was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik had gear uit voornamelijk normal Firelands en dat geldt voor het meeste van ons team. 2 en 4 zijn te makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Derr_Hans schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 10:02:
[...]

Onze lock is Destro, heb aan gegeven demo beter is voor de raid en qua damage nog steeds boven destro staat (hij kan geen affliction spelen) en dat het aan hem is wat hij er mee wilt doen, ach ja het is destruction ;) . Het is een irl vriend van me en ik weet dat alles nieuw ff duurt om aan te leren, nieuwe raid + spec is too much.
AAAAAAAAAAAH

God wat heb ik daar een hekel aan...

Niets persoonlijk Derr_Hans, maar.. Jullie zijn niet Ensidia. Jullie zullen niet hoeven te min maxen om de gevechten te kunnen winnen. Jullie wipen niet omdat de enrage gehaald word door slechte DPS (keer op keer) of omdat het te lang duurt voor de healers door DPS roof. Een min max van 3-4% voor EEN van de raiders maakt in dat opzicht niets uit.

Ik speel destro (al jaren), ook al gedurende deze hele expansion. en ik zie echt de meest ongelofelijke kortzichtige opmerkingen over hoe je wel niet een raid moet min maxen, terwijl de wipes van die raids zijn om dat mensen de lucht gaan staan bewonderen met warme voeten......

Ik draai mee als destro, ook deze patch weer, en zit rond de 50-60k op de nieuwe buffed fights en sta daarmee zelfs boven aan.

Waarom zou je hem een spec laten spelen die hij waarschijnlijk niet leuk vind, terwijl naar alle waarschijnlijkheid je probleem niet zal zitten in de >1% increase van raidDPS van hem, of de raidwide 5?

Echt, ik snap het dat mensen EJ en bepaalde extracts als zoete koek nemen, maar A) plaats het even in perspectief (en nee, niet alle kleine beetjes helpen) en B) Neem voor de grap even aan dat niet alles daar altijd even klopt (neem als voorbeeld hun stellingen over 17% hit vs stats en de foute berekeningen daar achter voor DPS loss. Als ik binnen een minuutje of 30 hun kan laten zien dat ze er naast zaten, is nu aangepast geloof ik, dan is dat niet veel soeps. Ik ben nou niet echt een genie met nummertjes...)

Laat de gast lekker spelen zoals hij leuk vind, ik kan je namelijk een ding makkelijk vertellen; een speler die het naar zijn zin heeft doet altijd meer dps dan iemand die er mee ophoud omdat het niet meer leuk is ;) (lompe vergelijking, niet helemaal waar, maar je snapt het punt).

Kijk eens naar je wipes, kritisch, en ga dan eens na hoeveel er door pure lack van DPS zijn ipv speel fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:13

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Darkangle schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:44:
(neem als voorbeeld hun stellingen over 17% hit vs stats en de foute berekeningen daar achter voor DPS loss. Als ik binnen een minuutje of 30 hun kan laten zien dat ze er naast zaten, is nu aangepast geloof ik, dan is dat niet veel soeps. Ik ben nou niet echt een genie met nummertjes...)
Was dit in de algemene berekening over de 17% Hit regel of specifiek voor Warlocks ? Ik kan in de global topics namelijk niks hiervan terug vinden en om dat aangepast te krijgen zal je dat zeker hebben moeten toelichten ?

Overigens ben ik het wel met je eens dat mensen lekker moeten spelen, ik kan alleen nergens je nderbouwing vinden op EJ om die uitdrukking te staven.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
Darkangle schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:44:
[...]

AAAAAAAAAAAH

God wat heb ik daar een hekel aan...

Niets persoonlijk Derr_Hans, maar.. Jullie zijn niet Ensidia. Jullie zullen niet hoeven te min maxen om de gevechten te kunnen winnen. Jullie wipen niet omdat de enrage gehaald word door slechte DPS (keer op keer) of omdat het te lang duurt voor de healers door DPS roof. Een min max van 3-4% voor EEN van de raiders maakt in dat opzicht niets uit.

Ik speel destro (al jaren), ook al gedurende deze hele expansion. en ik zie echt de meest ongelofelijke kortzichtige opmerkingen over hoe je wel niet een raid moet min maxen, terwijl de wipes van die raids zijn om dat mensen de lucht gaan staan bewonderen met warme voeten......

Ik draai mee als destro, ook deze patch weer, en zit rond de 50-60k op de nieuwe buffed fights en sta daarmee zelfs boven aan.

Waarom zou je hem een spec laten spelen die hij waarschijnlijk niet leuk vind, terwijl naar alle waarschijnlijkheid je probleem niet zal zitten in de >1% increase van raidDPS van hem, of de raidwide 5?

Echt, ik snap het dat mensen EJ en bepaalde extracts als zoete koek nemen, maar A) plaats het even in perspectief (en nee, niet alle kleine beetjes helpen) en B) Neem voor de grap even aan dat niet alles daar altijd even klopt (neem als voorbeeld hun stellingen over 17% hit vs stats en de foute berekeningen daar achter voor DPS loss. Als ik binnen een minuutje of 30 hun kan laten zien dat ze er naast zaten, is nu aangepast geloof ik, dan is dat niet veel soeps. Ik ben nou niet echt een genie met nummertjes...)

Laat de gast lekker spelen zoals hij leuk vind, ik kan je namelijk een ding makkelijk vertellen; een speler die het naar zijn zin heeft doet altijd meer dps dan iemand die er mee ophoud omdat het niet meer leuk is ;) (lompe vergelijking, niet helemaal waar, maar je snapt het punt).

Kijk eens naar je wipes, kritisch, en ga dan eens na hoeveel er door pure lack van DPS zijn ipv speel fouten.
Denk dat je me verkeerd begrijp, ik geef nergens aan dat ik zeg dat hij moet maar dat de keuze is aan hem zelf wat hij met die info gaat doen. Destro is een spec die hij kan spelen want hij gebruik het op add fights (ryho bijv.) alleen nog niet super zoals hij destro speel mede door dat hij teweinig demo speelt. Min maxen doe ik op mijn char, raid wise probeer je alle buffs te krijgen wat je tot je beschikking heb, in dit geval missen wij een mage (tijdelijk) en een Shaman dus we hebben geen enkele SP buff die deze 2 classes geeft. Voor progressie is het leuk om te hebben, nodig nee niet echt maar handig is het wel zeker.

Ik force nooit iemand iets te doen wat hij niet leuk vind, zo ook niet in WoW maar ik geef wel aan dat wellicht net die spec meer damage doet en voor de raid een beter buff is.

En EJ is geen bijbel voor mij, ik gear na hoe onze raids gaan. Mana issues meer spirit geen spirit weg.
Ik kom zelden op EJ, alleen om ff snel wat haste breakpoints te zoeken voor extra ticks op dots om dat die info altijd in de Opening posts staan en ik altijd vergeet.

[ Voor 4% gewijzigd door Derr_Hans op 02-12-2011 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 21:15
Dat is het probleem niet. Even ter illustratie een vergelijk met imo de beste expansion qua raiding, TBC. Op dit moment (in Cata 4.3) is het gedeelte "raiding" per tier opgesplitst in 3 niveau's. Dit om ook eenvoudigere versies van encounters aan te bieden aan de meer casual spelers.
In TBC was er maar 1 content niveau en werd je progress bepaald aan de hand van in welke tier je bezig was. Casual guilds waren nog bezig met de T4 instances, terwijl de topend allang met de eindbosses van T5 en zelfs T6 bezig waren. Deze aanpak van TBC wilde Blizzard veranderen door het verschil in moeilijkheid niet zo zeer te verdelen over de tiers, maar in de nu 3 gradaties (LFR, normal, heroic). Dit omdat iedereen dan alle content kan zien, op de een of andere manier.

Het grote verschil, en ik denk dat dit de basis van het ongenoegen van de meer hardcore spelers, is dat content te makkelijk is en je te snel door bosses heen wandelt. Zelfs als je nu in Cata van T12 normal ervaring/gear overgaat naar T13 normal, is het makkelijk; je oneshot vaak bosses of hebt slechts een paar tries nodig. In TBC was het heel normal dat je voor een nieuwe boss een paar dagen of zelfs weken kon inroosteren voordat je die down had.

Als voorbeeld neem ik mezelf, die nu in een semi-hardcore guild zit maar in TBC in een iets meer casual raiding guild zat. Een boss als Lurker in SSC was eenvoudig voor die tier en ging ook na een halve avond wel plat. Hydross bijvoorbeeld vereiste toch iets meer tijd. Bosses als Lady Vasj en Kaelthas Sunstrider, die we uiteindelijk beiden neerkregen, daar kon je rustig een aantal weken (a 3 raiddagen) inroosteren voordat die plat gingen. Ook daarvoor bij de T4 instances had je voor bepaalde bosses best wel wat oefening en finetuning nodig.

Vergelijk dit nu eens met tegenwoordig. Ik durf te wedden dat bijna iedereen, afgezien van die 0.X% wat sommigen hier de "hardcore player base" noemen, het al raar vindt als een boss niet binnen een paar tries, laat staan de eerste avond neergaat. Sterker nog, het is heel normaal dat het merendeel van de raidingguilds op een server 2-4 bosses in Dragonsoul op 1 avond neerleggen. En dan heb ik het niet eens over mensen die de content zwaar overgearen, maar guilds die pas Firelands normal gecleared hebben en misschien zo nu en dan Shannox heroic. Toen ik destijds in TBC van bosses als Gruul en Magtheridon (T4) overstapte naar A'lar of Leotheras the Blind (T5), dan ging dat echt niet zo snel. Het was één of meerdere avonden met een flink aantal wipes incasseren en de fight leren/finetunen.

Het gevolg van dit alles is dat, omdat alles in no-time neervalt, een nieuwe bosskill niet bepaald meer aanvoelt als een overwinning. Je krijgt voor alles en nog wat achievements, maar zo voelt het gewoon niet. En dit kan je weerspiegelen op alle niveau's van raiding guilds, meer casual guilds lopen snel door de normal modes, hardcore guilds doen hetzelfde op heroic. En uiteindelijk zit je met het probleem dat al binnen een aantal dagen of weken alle bosses al eens gezien hebt. Als casual guild kan je dan nog als zoetmakertje alles NOG EENS doen, maar dan op heroic. De hardcore guilds vervelen zich dan kapot of bijten zich stuk op 1 boss die bijna unkillable is (Ragnaros heroic anyone?).

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Amen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
@ DrFlash: Bedankt en tot ziens!

@ Spec spelen die je wilt: helemaal mee eens! Ik ben wel van mening dat je mensen kunt vragen zich eens in te lezen/ iets beter hun best te doen om hun class te leren begrijpen. EJ is een zeer goede informatiebron, maar te veel theorycrafting is inderdaad niet nodig om goed te kunnen spelen.

@ Moi_in_actie: Ik heb ook van Vanilla tot nu alle tiers geraid. Ben het met je eens dat het leuker zou zijn als er meerdere raidinstances met verschillende moeilijkheidgraden beschikbaar zouden zijn. Al romantiseer je ook wel een beetje. Weet je nog hoeveel guilds er kapot zijn gegaan op Vashj en KT? Die had je allebei persee nodig om de volgende tier in te kunnen. Daar oneshotte je dan de eerste 4 bazen omdat ze relatief gezien zo makkelijk waren.

Maargoed, het was zeker wel episch als je dan eindelijk je kill binnen had!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

hulkie schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:29:
Weet je nog hoeveel guilds er kapot zijn gegaan op Vashj en KT?
Ze werden niet voor niets de Guildkillers genoemd ;) Zelfde met Brutallis pre-nerf hoeveel ik er daar wel niet heb zien kapot gaan niet normaal. Als je ook kijkt naar hoeveel guilds Sunwell gecleared hadden pre-nerf wereldwijd was het ook belachelijk, echter gelukkig was onze guilds destijds wel 1 van die Guilds, en dan voelt het inderdaad als je zoveel moeite moet doen en zoveel om je heen ziet omvallen ( onze grootste concurrent destijds ) die het gewoon niet redden maakte het gevoel wel 100x intenser als wat het nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Al romantiseer je ook wel een beetje. Weet je nog hoeveel guilds er kapot zijn gegaan op Vashj en KT?
Maar dat was het allemaal waard wat mij betreft. Ik vind die twee fights nog steeds de beste fights ingame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NMe schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:50:
[...]

Maar dat was het allemaal waard wat mij betreft. Ik vind die twee fights nog steeds de beste fights ingame.
Inderdaad helemaal mee eens.
Gistere nog KT gedaan het blijft episch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
KT: zeer frustrerend. Twee guilds aan kapot zien gaan in de lage %s. De 3de guild waar ik het uiteindelijk mee heb gekilled deed niet aan guides/ informatie van 3den. Twee raids aan tries, daarna twee weken niet mee geweest... Toen hadden ze pas ongeveer door hoe het gevecht gevochten moest worden.

Vashj: Geniaal, het concept van dingen overgooien werkte zeer goed! Helemaal met de dps requirements en grote area waar je op speelde!

Sunwell heb ik destijds maar 3 bazen gekilled. Was inderdaad redelijk hardcore shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
@ DrFlash: Bedankt en tot ziens!
Ben nog niet helemaal weg ! :-) ben in ieder geval nog tot januari een "social" speler :-)
Al romantiseer je ook wel een beetje. Weet je nog hoeveel guilds er kapot zijn gegaan op Vashj en KT? Die had je allebei persee nodig om de volgende tier in te kunnen.
Niet meer als dat er kapot zijn gegaan op progress Lich King, of Yogg saron, of Nefarion, of welke moeilijke baas dan ook in welke instance.

Wat mij opgevallen is in de paar jaar dat ik dit spel speel is dat je altijd guilds uit elkaar ziet vallen als ze in een gap terecht zijn gekomen, waarbij het verschil tussen de bazen die neer zijn, en de gene die nog staan dus danig hoog is dat het gewoon 50+ pulls duurt voordat ze neer zijn. Daar zie je de spelers meestal stoppen op de hoger rank guilds en verschuiven vanaf de lager rank guilds naar de hoger, waarbij de lager rank guilds dan over het algemeen kapot gaan. tenzij ze nog wat goede spelers uit de social omgeving kunnen krijgen.

Op de server waarop ik speel heb ik elke content patch wel een grote verschuiving gezien in guilds, meestal de top 5 van de server is vrij stabiel, maar alles daaronder.. aan het begin van de patch een hoop nieuwe guilds, aan het eind van een patch zijn er een hoop guilds weggevallen.

Echter, bovenstaand is al sinds vanilla de "normale" doorloop die het spel meemaakt, en guilds daarbinnen. Echter sinds wrath deel 2 (vanaf Totc), en cataclysm is blizzard willens en wetens bezig een deel van z'n spelers gewoon te buitensluiten door zich echt verschrikkelijk op de socials te focussen maar de hardcores te vergeten.

Er is overigens nog iets anders wat ook echt een doorn in het oog is van veel spelers. en dat is de constante class overhauls. als je echt een goeie speler bent die blind z'n abilities en rotaties of wat dan ook kent dan is er niets erger dan ineens de volgende content patch een aantal van die dingen kwijt te zijn, of anders werken. buiten een x% nerf of buff. dan heb ik bijv over de hunter verandering van mana->focus, of de warrior verandering dat Wirlwind niet meer viable is, wat toch een rotatie ability was voorheen. voor MoP staan er weer vele van die dingen op het programma en ik weet zeker dat blizzard daardoor weer een hele rits met spelers gaat verliezen, misschien niet direct. maar wel vrij snel zodra het echte raiden weer begint.

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-09 10:40
Gisteren en eergisteren m'n enhance Shaman uit de kast getrokken en de nieuwe heroics in gedoken en wat gear gescoord. Ik weet niet wat het is, anders dan de FS -> LL AoE buff heb ik weinig meegekregen, maar het lijkt wel alsof ik op training dummy, zonder puppies en zonder BL/Hero gewoon 4k DPS meer deed dan voorheen. Heb ik iets grandioos gemist?

Ik moet zeggen dat ik de nieuwe heroics leuk vind, het wordt wel heel snel herhaaldelijk, aangezien je nu niets meer anders doet dan ... Maar goed, een welkome toevoeging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DrFlash schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 14:06:
[...]

Ben nog niet helemaal weg ! :-) ben in ieder geval nog tot januari een "social" speler :-)

[...]

Niet meer als dat er kapot zijn gegaan op progress Lich King, of Yogg saron, of Nefarion, of welke moeilijke baas dan ook in welke instance.

Wat mij opgevallen is in de paar jaar dat ik dit spel speel is dat je altijd guilds uit elkaar ziet vallen als ze in een gap terecht zijn gekomen, waarbij het verschil tussen de bazen die neer zijn, en de gene die nog staan dus danig hoog is dat het gewoon 50+ pulls duurt voordat ze neer zijn. Daar zie je de spelers meestal stoppen op de hoger rank guilds en verschuiven vanaf de lager rank guilds naar de hoger, waarbij de lager rank guilds dan over het algemeen kapot gaan. tenzij ze nog wat goede spelers uit de social omgeving kunnen krijgen.

Op de server waarop ik speel heb ik elke content patch wel een grote verschuiving gezien in guilds, meestal de top 5 van de server is vrij stabiel, maar alles daaronder.. aan het begin van de patch een hoop nieuwe guilds, aan het eind van een patch zijn er een hoop guilds weggevallen.

Echter, bovenstaand is al sinds vanilla de "normale" doorloop die het spel meemaakt, en guilds daarbinnen. Echter sinds wrath deel 2 (vanaf Totc), en cataclysm is blizzard willens en wetens bezig een deel van z'n spelers gewoon te buitensluiten door zich echt verschrikkelijk op de socials te focussen maar de hardcores te vergeten.

Er is overigens nog iets anders wat ook echt een doorn in het oog is van veel spelers. en dat is de constante class overhauls. als je echt een goeie speler bent die blind z'n abilities en rotaties of wat dan ook kent dan is er niets erger dan ineens de volgende content patch een aantal van die dingen kwijt te zijn, of anders werken. buiten een x% nerf of buff. dan heb ik bijv over de hunter verandering van mana->focus, of de warrior verandering dat Wirlwind niet meer viable is, wat toch een rotatie ability was voorheen. voor MoP staan er weer vele van die dingen op het programma en ik weet zeker dat blizzard daardoor weer een hele rits met spelers gaat verliezen, misschien niet direct. maar wel vrij snel zodra het echte raiden weer begint.
Ja en nee, bedoel heroic lk en yog+0 is trivial, sunwell en KT en Vashj MOEST je killen om door te kunnen.
Totdat dat later generfed werd.
Behoorlijk verschil in mijn ogen, maar alsnog waren die fights zeker niet minder en daar ben ik het wel weer mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
Imo kunnen echt goede spelers prima omgaan met wijzigingen in hun class. Die wijzigingen zijn er puur om het spel meer gebalanceerd te maken. Niks mis mee. Wat wel vervelend was en is… buffs/nerfs in PvE content door PvP inbalance, of andersom… Die zouden ze uit elkaar moeten trekken. Denk trouwens dat Archimonde voor mijn toenmalige guild de grootste cockblock was. 25 man, 1 iemand die een fout maakt - BAM --> weg raid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hulkie schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 14:16:
Imo kunnen echt goede spelers prima omgaan met wijzigingen in hun class. Die wijzigingen zijn er puur om het spel meer gebalanceerd te maken. Niks mis mee. Wat wel vervelend was en is… buffs/nerfs in PvE content door PvP inbalance, of andersom… Die zouden ze uit elkaar moeten trekken. Denk trouwens dat Archimonde voor mijn toenmalige guild de grootste cockblock was. 25 man, 1 iemand die een fout maakt - BAM --> weg raid!
inderdaad bij ons ook, het en ook het aan en afvoer van raiders..

"core" valt 1 of 2 mensen weg > new recruit > opnieuw de fight leren > more chance of dying.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Derr_Hans schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:03:
[...]

Denk dat je me verkeerd begrijp, ik geef nergens aan dat ik zeg dat hij moet maar dat de keuze is aan hem zelf wat hij met die info gaat doen. Destro is een spec die hij kan spelen want hij gebruik het op add fights (ryho bijv.) alleen nog niet super zoals hij destro speel mede door dat hij teweinig demo speelt. Min maxen doe ik op mijn char, raid wise probeer je alle buffs te krijgen wat je tot je beschikking heb, in dit geval missen wij een mage (tijdelijk) en een Shaman dus we hebben geen enkele SP buff die deze 2 classes geeft. Voor progressie is het leuk om te hebben, nodig nee niet echt maar handig is het wel zeker.

Ik force nooit iemand iets te doen wat hij niet leuk vind, zo ook niet in WoW maar ik geef wel aan dat wellicht net die spec meer damage doet en voor de raid een beter buff is.

En EJ is geen bijbel voor mij, ik gear na hoe onze raids gaan. Mana issues meer spirit geen spirit weg.
Ik kom zelden op EJ, alleen om ff snel wat haste breakpoints te zoeken voor extra ticks op dots om dat die info altijd in de Opening posts staan en ik altijd vergeet.
Ik denk dat ik het inderdaad verkeerd heb begrepen dan, mijn excuses als ik te sterk over kom, nederlands is niet mijn eerste taal, en ik zie deze misconcepties nu al 7 jaar :). Altijd frustrerend om te zien; tijdens FL prenerf guilds die normal 3/7 hadden en dan alle spelers bepaalde specs in forceren terwijl ze falen op mechanics. Niet helemaal handig ;).
ShadowBumble schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:02:
[...]

Was dit in de algemene berekening over de 17% Hit regel of specifiek voor Warlocks ? Ik kan in de global topics namelijk niks hiervan terug vinden en om dat aangepast te krijgen zal je dat zeker hebben moeten toelichten ?

Overigens ben ik het wel met je eens dat mensen lekker moeten spelen, ik kan alleen nergens je nderbouwing vinden op EJ om die uitdrukking te staven.
Zou ik even op moeten zoeken, ik heb deze discussie alleen achter de schermen gevoerd.

Ik ga eens even kijken of ik danwel de discussie ergens hier heb of de berekening nog heb liggen (zit hier op werk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

DrFlash schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 14:06:
[...]

Oh, jawel hoor. De meeste guilds stonden echt maanden vast op Kael en Vashj, dat is daarna nooit meer gebeurd.
hulkie schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 14:16:
Imo kunnen echt goede spelers prima omgaan met wijzigingen in hun class.
Amen. Zo hebben wij een warlock in de guild. Die zuigt letterlijk altijd in het begin van elke expansion en tegen het einde aan is hij weer redelijk goed....om dan voor de volgende expansion weer te resetten. Gewoon omdat hij niet overweg kan met de grote wijzigingen tussen expansions door.

[ Voor 39% gewijzigd door NMe op 02-12-2011 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.binverse.com/BNV/RESOURCE/images/sad-crying-nerd.png

:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-09 10:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
NMe schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 14:33:
Amen. Zo hebben wij een warlock in de guild. Die zuigt letterlijk altijd in het begin van elke expansion en tegen het einde aan is hij weer redelijk goed....om dan voor de volgende expansion weer te resetten. Gewoon omdat hij niet overweg kan met de grote wijzigingen tussen expansions door.
:o rare guild heb jij. Soms denk ik dat het maar goed is dat ik niet getransferd ben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HawVer schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 14:44:
[...]

:o rare guild heb jij. Soms denk ik dat het maar goed is dat ik niet getransferd ben. :P
:*)

Ach wij hebben lui die tegen elkaar ranten omdat die in het noorden van engeland woont en de ander in het zuiden.
We hebben ieren die tegen schotten ranten.
Ik en mijn beste vriend IRL zijn beide dutchie's en daarom altijd stoned en sloom en lopen op klompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
NMe schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 14:33:
[...]

Oh, jawel hoor. De meeste guilds stonden echt maanden vast op Kael en Vashj, dat is daarna nooit meer gebeurd.
Ik denk dat je het punt mist wat ik doel te maken.

Kael en Vashj allebei moeilijke gevechten maar niet zozeer meer of minder dan LK HC 25, of Yogg+0 die zelfs met de gear van dat moment technisch onmogelijk was.

het punt wat ik wou maken is dat dat niet de enige 2 raid killers waren, maar meer op elk mogelijke plek waar guilds langer dan een reset vast zitten zijn er guilds die gewoon uit elkaar vallen omdat mensen in het raid team toch niet zo dedicated zijn als men had gehoopt/verwacht. Dit geld overigens voor guilds uit alle klassen kwa skill. daarom ook die verschuivingen vaak halverwege tot eind van een patch.

Voor de mensen hier op het forum die officer/GL zijn in een guild, of gewoon de recruitment draadjes kunnen lezen zal het vast bekend voorkomen aan het begin van een nieuwe patch. de applicants die vlak daarvoor 1/2/3 maanden "break" hebben genomen. Dat zijn over het algemeen de mensen die ik bedoel. (disclaimer... niet altijd natuurlijk ;))

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
[...]

Hehe, ook al bij Nme wezen shoppen voor een guild? ;)

Wij hebben ook 2(!) locks die er niet al te veel van snappen, dus wat dat betreft it's all the same!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
hulkie schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:01:
[...]

Wij hebben ook 2(!) locks die er niet al te veel van snappen, dus wat dat betreft it's all the same!
offtopic:
Ja dat is al even terug (maart 2011), alleen ik kan niet genoeg online zijn om hun raiding schema bij te benen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

PvE-Frost is niet zo saai/simpel als sommige mensen stellen. Als je je cd's/procs goed timed (fof, brainfreeze, ff-orb, coldsnap etc.) is het zelfs best uitdagend omdat dat dat juist het verschil maakt tov mindless fbolt spammen en passief op je procs inspringen. Misschien is low lvl wat saaier, maar dat geldt voor meerdere specs.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Mwah, deze specifieke lock raidt ook om die reden niet meer met ons. :P Toen ik een doorstart maakte van onze oude guild naar deze (waarmee ik effectief de oude guild killde) heb ik die lock ook niet meer dan een social spot geboden, ondanks dat hij in de oude guild guild master was en ik officer. :P
hulkie schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:01:
[...]

Dat hebben nog verbazend veel mensen gedaan. :+
HawVer schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:10:
[...]

offtopic:
Ja dat is al even terug (maart 2011), alleen ik kan niet genoeg online zijn om hun raiding schema bij te benen. :P
En we raiden maar 4 keer per week! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 19:44
NMe schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:16:
[...]

Mwah, deze specifieke lock raidt ook om die reden niet meer met ons. :P Toen ik een doorstart maakte van onze oude guild naar deze (waarmee ik effectief de oude guild killde) heb ik die lock ook niet meer dan een social spot geboden, ondanks dat hij in de oude guild guild master was en ik officer. :P

[...]

Dat hebben nog verbazend veel mensen gedaan. :+

[...]

En we raiden maar 4 keer per week! :+
Pffft, 4 dagen. Dat heb ik ooit gedaan tijdens ICC HC tijden, toentertijd (pre 4.0) tot 11/12 gekomen en toen was ik er ook even flink klaar mee. Toch moet ik zeggen, om even terug te komen op de discussie van vanochtend, dat ik in WotLK tijden ook echt wel 2 weken aan het whipen was op LK voordat we die neerhadden :)

-- Ik kan mij ook nog herinneren dat ik toen als affliction warlock 11k dps deed op marrowgar HC 25man, ik had toen tijdens raids nog nooit mensen boven de 10k uit zien komen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Thysiej op 02-12-2011 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Twee weken staat in geen enkele verhouding tot de twee à drie maanden die je nodig had voor Vashj. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
NMe schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:28:
Twee weken staat in geen enkele verhouding tot de twee à drie maanden die je nodig had voor Vashj. ;)
Eens, eens. Maar de paar whipes/dag die je nu nodig hebt geeft mij helemaal geen episch gevoel meer. Daarnaast merk ik dat de guild ook echt geen zin heeft om flink wat tries op heroic modes te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:36
10 man strict LK heroic heeft ons toch ook een bak weken gekost, durf niet eens meer te zeggen hoelang dat heeft geduurt. Net na 4.0 ging hij wel meteen liggen, en dat was toen nog steeds een top 10 world kill in de onofficiele 10 strict league.

Anyway, raid nog steeds omdat ik dat 'leuk' vindt, met een 'leuke' guildgroep. Difficulty be damned. Zie het volgende week wel bij de heroic attempts hoe snel we hoe ver gaan komen. Geen enkele behoefte om bij de top te horen, en meer dan twee a drie avonden per week ga je mij niet meer raidend zien. En na Cata wordt het pauze, mogelijk pensioen :)

[ Voor 41% gewijzigd door Dutchman! op 02-12-2011 15:33 ]

We spend our years as a tale that is told

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
Dutchman! schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:30:
10 man strict LK heroic heeft ons toch ook een bak weken gekost, durf niet eens meer te zeggen hoelang dat heeft geduurt. Net na 4.0 ging hij wel meteen liggen, en dat was toen nog steeds een top 10 world kill in de onofficiele 10 strict league.

Anyway, raid nog steeds omdat ik dat 'leuk' vindt, met een 'leuke' guildgroep. Difficulty be damned. Zie het volgende week wel bij de heroic attempts hoe snel we hoe ver gaan komen. Geen enkele behoefte om bij de top te horen, en meer dan twee a drie avonden per week ga je mij niet meer raidend zien. En na Cata wordt het pauze, mogelijk pensioen :)
Wij zijn na anderhalve week op LK10HC gestopt; we kwamen maar amper verder dan phase 1, die verrekte shadowtraps overal;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallen
  • Niet online

ValHallen

Fryslân Boppe!

LKHC10/25 is nu op level 85 nog steeds een uitdaging naar mijn idee.

Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ValHallen schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:42:
LKHC10/25 is nu op level 85 nog steeds een uitdaging naar mijn idee.
Vindt je ?, ik heb het ook NU pas gedaan LKHC 10/25 omdat we het niet voor elkaar kregen op 25HC te killen toen het huidige content was.

Maar LKHC 10 was echt er doorheen rollen.
Normal sloeg al niks op toen met de 30% buff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallen
  • Niet online

ValHallen

Fryslân Boppe!

De groepen waarmee ik LK heroic doen er meestal een try of 8 over om hem te killen. En dat is op 10 man. op 25 man falen teveel nog op defile...

Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
Ik heb 10man heroic (alle icc bosses) tijdens t11 nog een paar keer gedaan met de guild. Dat stelde toen echt niets meer voor vergeleken met de problemen die je had pre 4.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik moet zeggen ik het erg simpel vond maar goed logisch in dikke meerdere gear, het voelde bijna net zo aan als Alagalon doen 10man.

Gewoon start fight / heroism = boss plat wat andere phases ?.
Toen dacht ik huhmmm dat was vroegah echt wel lastiger !!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
Dat ging anders idd :)

Een van onze vervolgkills, 13:40

(ik ben de hpaladin Blistimo de rdruid)

[ Voor 15% gewijzigd door Dutchman! op 02-12-2011 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 15:17

henri8096

BIM is not a software!

Pre 4.3 kon ik tussen het healen door nog gewoon "judgen" als ik een tank geselecteerd had. Hij pakte dan automatisch de "focus target"

Echter nu moet ik een mob getarget hebben om te kunnen judgen, hebben meer mensen dit "probleem"
Of anders gevraagd is dit daadwerkelijk veranderd, of is een of andere addon mij het leven zuur aan het maken?

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terence(x)
henri8096 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 16:06:
Pre 4.3 kon ik tussen het healen door nog gewoon "judgen" als ik een tank geselecteerd had. Hij pakte dan automatisch de "focus target"

Echter nu moet ik een mob getarget hebben om te kunnen judgen, hebben meer mensen dit "probleem"
Of anders gevraagd is dit daadwerkelijk veranderd, of is een of andere addon mij het leven zuur aan het maken?
/assist target
/judgement
/targetlasttarget

ff zoeken @wowwiki voor correcte syntax maar zoiets

je kan ook automatisch casten op een target van je huidge target (dus target van je tank)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Dutchman! schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:57:
Dat ging anders idd :)

Een van onze vervolgkills, 13:40
Hmm.. brings back good memories :)

Ik wilde destijds een kill frapsen, maar om de een of andere reden vergat ik dan altijd fraps aan te zetten. Heb alleen een test filmpje, met daarin een random try om wat te testen met editing/muziek. Ps: kwaliteit is wat crappy, ondanks dat ie 720p aangeeft (voutje met importeren/exporteren ofzo).

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=pCFheAE3it8]

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Moi_in_actie schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 16:20:
[...]

Hmm.. brings back good memories :)

Ik wilde destijds een kill frapsen, maar om de een of andere reden vergat ik dan altijd fraps aan te zetten. Heb alleen een test filmpje, met daarin een random try om wat te testen met editing/muziek. Ps: kwaliteit is wat crappy, ondanks dat ie 720p aangeeft (voutje met importeren/exporteren ofzo).
Dit was onze afscheids kadootje op Silvermoon net voordat Chilled ermee stopte :

Vond hem zelf altijd aardig gelukt, Solo tanking rot en fester was destijds nog best een uitdaging voor een warrior tank :D

[ Voor 10% gewijzigd door ShadowBumble op 02-12-2011 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
Avondje Deathwing, en uiteindelijk spine en madness down :) Mooi gevecht de laatste, lekker lang, geen al te gekke oncontroleerbare zaken, dus echt een klassieke endurance fight. (11:51 was onze kill) Onwards to heroics!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Ik had een vraag over gemming van een blood dk. In de red sockets doe ik +40 mastery. In yellow meestal +20 parry +20 mastery.

Nu vroeg ik mij af of het niet beter is om fully +40 mastery gems te nemen, en hiermee de socket bonus uitsluiten. (wat +stam is)

Is dit een juiste oplossing?

armory linkje

http://eu.battle.net/wow/...rostmane/Xeviumius/simple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen..

zo net mijn eerste raid finder ervaring.. haha heb me slap gelachen. Was maar lekker gaan rammen ipv tanken. Bij die 2de boss was die bal zo groot dat het bijna onmogelijk is dat hij de boss dan niet raakt.. haha gisteren op normal zijn we hier gewoon op 200K gewiped... tering wat was ik er klaar mee... 2 complete debiele pugs bij ons die na 1 uur dat ping pongen nog niet door hadden...

Was dus net een beetje huiverig in de raid finder, maar heb me slap gelachen.. ook nog leuke dps 42K als dw frost met redelijke crap gear.

daarna de overige bosses en die laatste was helemaal komisch.. halve raid lag dood neer na een ice fase en toch gewoon nog halen :P... echt dit is super retard/casual proof.

lol die boss met die oozes.. gozer zegt.. dbm gives yellow hi prio.. kill that always..maar overal best een leuke ervaring.. trouwens komen er nog meer bosses? ik zie dat het 6/6 is, maar heb er zelf maar 4 gezien net :?

Nog wel ff een vraag want het lijkt net of ik gewoon op tokens kan rollen waar ik helemaal niets mee kan? komt dit door mijn interface of is dit ook echt zo? Verder met die loot lockout is dan maandag/dinsdag misschien wel het meest strategisch.

straks mijn 2 andere tanks naar dps en button bashen..toch klote weer dus lekker rambammen

----------------------------------

Wat later op de dag na de raid finder met de meest stommzinnige pugs ooit

mensen even een gedachte... wat nu als je met 25 man die raid finder gaat doen.. 1 iemand need alles en verdeelt het daarna. 2de keer need de volgende alles etc... 25 keer dat ding doen met dit team en vrijwel zeker dat er nu een aantal lui 4/4 bonus hebben.... kan dit werken?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2011 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 18:14

junglebeast

hier staat iets

Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 13:09:

Wat later op de dag na de raid finder met de meest stommzinnige pugs ooit

mensen even een gedachte... wat nu als je met 25 man die raid finder gaat doen.. 1 iemand need alles en verdeelt het daarna. 2de keer need de volgende alles etc... 25 keer dat ding doen met dit team en vrijwel zeker dat er nu een aantal lui 4/4 bonus hebben.... kan dit werken?
Ja dat werkte. Met nadruk op werkte. Een aantal top guilds deden dit en zijn daarom hun gear kwijt geraakt.
Er is nu een hotfix uit die dit onmogelijk maakt.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

junglebeast schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 17:40:
[...]

Ja dat werkte. Met nadruk op werkte. Een aantal top guilds deden dit en zijn daarom hun gear kwijt geraakt.
Er is nu een hotfix uit die dit onmogelijk maakt.
hmm crap.. d8 ik net iets slims verzonnen te hebben :? .. nou ja dan maar de tricky way... na wat ik vanmiddag heb gezien denk ik zelfs dat er gewoon mensen zijn die rollen op tokens ook al hebben ze de gear en ze gewoon verkopen aan de vendor...echt heb de meest debielen mensen ooit gezien... deze gasten zouden normaal echt direkt de raid/guild uitgekickt worden... niet te filmen... dit soort figuren wilde ik dan met de truck omzeilen maar dat lukt dus helaas niet meer.. ok Thxs voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Hoe is de holy pallie healer? Ik wil graag nog een healer hebben maar weet niet zo goed welke. Priest geprobeerd, mwoah, druid zijn er teveel in onze guid. Blijft over shaman, pallie. Ik heb pallies meegemaakt die steengoed waren en pallies die er niks van bakken. Krijg het idee dat dit een class is die je moet beheersen voordat je er mee kan spelen. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-05 17:44
Had een gelukweekje deze week, zowel de deathchargers reins (+- 50 runs) als de raven lord (32 runs) mount mogen looten.

De nieuwe dungeons bevallen me wel, niet echt het moeilijkheidsniveau van de zandalari's, maar toch wel genoeg uitdaging.

De raidfinder difficulty is af en toe wel heel makkelijk, maar dat moet ook wel gezien het feit dat het vooral bedoeld is voor mensen die niet of nauwelijks geraid hebben (zoals ik). Voor de echte die hards is er altijd nog de heroics mode :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terence(x)
HawVer schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 20:12:
Hoe is de holy pallie healer? Ik wil graag nog een healer hebben maar weet niet zo goed welke. Priest geprobeerd, mwoah, druid zijn er teveel in onze guid. Blijft over shaman, pallie. Ik heb pallies meegemaakt die steengoed waren en pallies die er niks van bakken. Krijg het idee dat dit een class is die je moet beheersen voordat je er mee kan spelen. Klopt dit?
Holy pala's zijn echt super sterk op het moment, maar het ziet er wel naar uit tenminste in dragonsoul met al het aoe healen dat het voornamelijk holy radiance / light of dawn spammen is op een hoop gevechten (natuurlijk niet 100% maar vaak is 40% van me healing holy radiance).

Het is wel een super class om mee te healen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Laatst online: 12-09 21:26
HawVer schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 20:12:
Heb zelf wel geprobeert in pvp, was er niet echt geweldig in, zal dit seizoen weer gaan proberen, season 11 pally is echt yum (look wise).

het lijkt er vaak zeker bij paladin dat groot verschil tussen wie kunnen en proberen, ieder geval meer opvallend dan bij andere healers. ik heb paladin healers situaties zien redden waarvan ik zelf dacht dit gaat fout.

maar welke spec heb jij als priest getest, en wat vondt je er mwoah aan ?

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sianto
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-03 00:34
Is er soms een onaangekondigde winterstop in dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sianto schreef op zondag 04 december 2011 @ 19:14:
Is er soms een onaangekondigde winterstop in dit topic?
Ja, wat doe je hier nog 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallen
  • Niet online

ValHallen

Fryslân Boppe!

Moet trouwens zeggen dat de nieuwe heroics ook ontzettend makkelijk zijn trouwens ten opzichte van de troll instances. Met de troll had ik nog de kans OOM te raken, nu kom ik gewoon niet lager dan 90%.. (Als healer btw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Sowieso aan het begin van Cataclysm waren healers snel oom, en al helemaal priests. God wat was dat een hell zeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen..

zo na de valse start vrijdag hebben we net even een aantal bosses gesloopt.. we hadden vrijdag de eerste gedaan en daarna was het een zooitje. Ben maar direct gaan tanken want had een vermoeden dat het probleem van vrijdag deels bij de andere tank zat (hoge latency, gewoon niet opletten etc.)... vermoeden klopte wel aardig.. ping pong boss nekkie in 2 pogingen. oozes boss one shot en de 4de boss in 2 pogingen.

tactics bij die 4de wist ik eigenlijk helemaal niet en riep om wat extra heals als hij die burst doet.. geen idee of dit te verminderen is.. zorgde dat het bloodschild zo mega was dat er vrij weinig fout kon gaan :)

oh ja.. bij die oozess boss lag er een hunter dood vanaf 63% tot 0 en bij dei 4de boss lag onze top dps (arms warrior 35k+) dood vanaf +-75% tot 0) mochten er dus nog wat betere guilds hier zijn die mensen te kort komen... start het gewoon want kans is groot dat je het gewoon kan halen.

Nog leuke tier broek erbij.. dus ik ben content :P.. nu de rest nog
oh ja wel bizzar dit dit dus allemaal 1 tank fight zijn

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2011 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dark moon fair island = Vet ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik ben alleen een beetje verbaasd over het aantal tickets dat je kan verdienen per DMF-periode en de hoeveelheid daarvan die je in moet leveren om bijvoorbeeld een mount te krijgen. Je krijgt 60 tickets per DMF als je het elke dag doet, en daarmee neem ik aan dat de gele quests elke maand weer opnieuw te doen zijn. Mount kost 180 tickets. Dat betekent drie maanden voordat je die mount kan krijgen. Er is nóg een mount en nog eens 4 pets voor 90 tickets elk, dus dat betekent een jaar lang elke dag dat DMF up is alle dailies doen. En dan heb ik het nog niet over de dungeonsets die je voor tickets kunt kopen als je die graag hebben wil. 8)7

Ook vervelend: als je de oude quest die je naar de oude DMF stuurde ooit al gedaan hebt, dan kun je de nieuwe quest die je erheen stuurt niet meer doen. Dat zijn 5 tickets die je domweg niet krijgt terwijl de oude tickets nu useless zijn...

Iets positiever: vandaag Ultraxion neergehaald. We hadden één DPS bij ons die domweg niet genoeg damage deed waardoor we steeds op 1% dood gingen, maar uiteindelijk hebben we hem dan toch verslagen met mij en de andere tank als enige overlevenden. Lang leve alle cooldowns poppen en dan nog een tweede leven krijgen vanwege Time Loop. :P Mijn tier token geloot en nog wat goeie tries op Gunship 2.0 gedaan voordat de raid over was.

En aangezien het plaatje op de Armory met uitzondering van mijn belt intussen eindelijk bijgewerkt is: check me out. :P Ik ben echt blij dat ik mijn T5-set weer aan kan, ik mis die tijd. :P

Oh, en als ik dan toch aan het posten ben: yay, valor point capped of 4 van mijn chars, en morgen heb ik waarschijnlijk nog wel tijd om een vijfde te cappen. Volgende week nog eens doen en dan kan ik BoE bracers én boots voor mijn main kopen via mijn alts, een willekeurig BoP item voor mijn main, óp mijn main....en dan heb ik twee alts over die bracers of boots kunnen kopen om te verkopen op het AH. En de week erna kan ik dan vier sets bracers verkopen. :D

[ Voor 11% gewijzigd door NMe op 05-12-2011 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 23:16:
tactics bij die 4de wist ik eigenlijk helemaal niet en riep om wat extra heals als hij die burst doet.. geen idee of dit te verminderen is.. zorgde dat het bloodschild zo mega was dat er vrij weinig fout kon gaan :)
Als ze de focused assault doet, gewoon van haar weglopen. Als je niet in meleerange staat dan stopt ze met casten ;) Scheelt een bak aan damage.

Gister Dragon Soul weer ingedoken. Aan het eind van de avond stond de teller op 7/8 en een goede progress op Madness. Alleen we zitten nu een beetje in dubio, met name over de volgorde en of we voldoende dps hebben. Eerst Green - Red - Blue - Yellow gedaan, maar daar kregen we dps problemen op de adds op het laatste platform. Daarna Green - Red - Yellow - Blue en dat ging al een stuk beter, maar daar gingen mensen dood door elementium bolt terwijl we ze nog gewaarschuwd hadden zo ver mogelijk aan de rand te gaan staan voor de impact. Wat doen de mensen hier qua volgorde? En ik ben ook erg benieuwd naar de dps op de fights, dus mochten mensen zo vriendelijk zijn om hun log te willen delen, graag ;)

Maar goed, dat was meteen de laatste try van de avond. Instance server ging down dus twee mensen konden niet terug de instance in en onze pala healer was toe aan zn bed (raiden terwijl je niet fit bent is niet geweldig).

Verder niet zo heel veel bijzonders gedaan. Mijn shaman even gecapped in de nieuwe heroics en her en der wat gear opgepikt voor d'r. Daarmee staat de teller op 3 chars die gecapped zijn en dat vind ik voorlopig wel voldoende ^^.

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 12:48
Gister ook maar weer even Dragon Soul wezen kijken. Moet toch zeggen dat Madness of Deathwing toch wel een redelijk verschil is vergeleken met de push overbosses eerder die dungeon.

Weet niet meer precies hoe al die dingen ook alweer heette, maar we begon met Ysera (heal ding), dan een platformpje naar rechts, en dan verder naar links terugwerken.

Pittige baas om met 2 man te healen, maar uiteindelijk wel te doen :) (Helaas heeft niemand gelogd voor WoL...). Moet zeggen dat druids ondanks de nerfs toch nog erg sterk zijn, ik zat uiteindelijk op 31k hps met het healplatform als eerste neer, natuurlijk daarna wel nog een tijdje van die haste buff kunne profiteren.

Woensdag maar is even tegen de eerste heroics aanschoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 11:45
Vrijdagavond voor het eerst de nieuwe heroics ingedoken op mijn hunter,

Werd best een lootfest voor hem. Vooraf had hij nog niet genoeg iLvl voor de raidfinder, nu is het iLvl hoog genoeg.

Had zowel head als shoulders te pakken en ook meteen nieuwe boots, een nieuwe belt en 2 nieuwe ringen.
Moet alleen nog een 359+ statstick om echt "Cataclysmic Epic" te zijn. Heb nu met een greed gewonnen dagger de Achievement binnen gehaald.

De nieuwe heroics zijn wel leuk en duren niet te lang.

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
NMe schreef op maandag 05 december 2011 @ 01:11:
En aangezien het plaatje op de Armory met uitzondering van mijn belt intussen eindelijk bijgewerkt is: check me out. :P Ik ben echt blij dat ik mijn T5-set weer aan kan, ik mis die tijd. :P
Heh, dat heeft lang geduurt, die armory. Nu zie ik pas hoe lomp mijn schield is op mijn Paladin met die hoorns er op :P

Heb enkel mijn priest transmogrified, gezien T7 er goed uit ziet :) Beetje jammer dat je de halo & wings niet kan zien op de armory alleen, en het wapen is ook verdwenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurin
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-09 15:03
Buiten de verplichtingen van die man met die rode hoed op, dit weekend heerlijk dungeons gefarmed en de raidfinder uitgeprobeerd. Eerst mijn Shaman lekker gegeared en alles van justice points gehaald wat ik nog moest halen, en ondertussen een paar leuke drops uit de dungeons mee genomen. Toen ik daar wel een beetje genoeg van had ben ik maar gaan tanken op mijn paladin. De dungeons doorlopen als dps vind ik toch wat leuker ten opzichte van het spelen als tank ^^ Ook nog even de raid finder doorgelopen op beide characters. Beide keren super goed doorlopen en gewoon niet gewhiped... Viel een beetje tegen dat het zo verschrikkelijk makkelijk was ^^ Hopen dat het vanaf woensdag wat moeilijker wordt met de guild :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Zoals Dutchie dus al heeft gemeld hebben wij ons vrijdag van heroic modes gegarandeerd door MAdness of Deathwing te verslaan. Heel erg cool gevecht, die door de variatie in platforms/ buffs (en de daaraan gerelateerde achievement) voor verschillende guilds heel verschillend zal lopen.

Wij zijn begonnen met de 'standaard' Green - Yellow - Blue - Red volgorde. Enige nadeel hiervan -voor ons- was de random Crush die die Corruption tentacles doen, voornamelijk als dat gebeurt terwijl de melee de Elementium Shard aan het platDPSen is. Na twee random wipes hierdoor hebben we de volgorde dus aangepast, zodat we maar 1 keer met deze combinatie te maken zouden kunnen krjigen, en dus een optimaal healer CD scenario hadden. Green - Blue - Yellow - Red dus. Nadeel van deze variant is dat je laatste twee platforms lagere DPS hebben, en single target DPSen van de Blood Oozes noodzakelijk is. Uiteindelijk wisten we dit te perfectioneren, en kwamen we geregeld en stabiel in P2 terecht. Na wat focus op de Shrapnel debuff - gebruik van de Dream ability werd dat ook geen probleem meer, en was de kill in de derde keer P2 een feit \o/

YouTube: Deliverancs vs The Madness of Deathwing

Voor ons werkte dus Green - Blue - Yellow - Red, maar ik denk dat Green - Yellow - Blue - Red uiteindelijk ook had gewerkt.

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 12:48
Alleen even snel gekeken, deden jullie het met drie healers? Kom je dan niet crap met timers op laatste platform? Tho je hebt het dan wel iets stabieler op de healthbars. Dus daarmee is het ook niet erg als die elementium bolt iets langer duurt. Wij hadden vooral laatste platform p1 en in p2 erg zwaar op de healing met 2 heals. Waarschijnlijk was een priest ook handiger geweest dan een pally :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Zo na een weekendje lekker gewow-ed en andere verplichtingen van die Rode muts gast, gister avond toch nog even kunnen raiden, alleen zonozz down gekregen na 3 tries voordat de instance server eruit klapte, en daarna zelfs de world servers. Hierdoor hadden we helaas niet echt veel tijd over, dus nog 1 a 2 tries gedaan op Yor'Sahj eerste try 85% 2de try 21% kortom vanavond neer.

Ondanks dat we nog niet ver zijn heb ik me gister wel erg vermaakt, met de progress op zonozz iedereen was netje voorbereid, hier en daar wat aanpassingen gedaan zoals afstand melee / ranged groups en nadat dit in orde was ging hij neer. Kortom leuke avond was voor mij sinds bijna 2 jaar dat ik weer actief aan het raidleaden was, en het ging best lekker.

Vanavond kunnen we inpreciepe de hele avond besteden aan Yor'Sahj en Hagara. Dus ik ben erg benieuwt maar eerst einde van de middag voor de kids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo heb het wel even gehad sinds woensdag!

14 LFR clears met wat mains per keer, 1 main normal clear 25 man, 2x 10 man alt clear 1x 7/8 en 4 firelands clears voor de 4 mensen die bezig zijn met hun staff quest

In ieder geval genoeg epic gems en essences gefarmed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Gisteren nog wat fun gehad in DS met de 25 mans. Ultraxion valt tov 10 mans nog vies tegen als healer zijnde...zeker als mensen door lagg of stommiteit falen met hun button te klikken. Zeker onder de 20% is het flink doorwerken als healer.
Maar uiteindelijk wel een "textbook" kill: boss dood en ook de hele raid :) Dots + paladin healer met Exorcism spam in bubble hebben m gekilled. Beetje een zware bevalling, wilde niet echt vlotten. Wel voor mezelf nog leuk 1e op healing done met mn druidje, ondanks de Wild Growth nerf kunnen die dingen nog prima AoE healen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mik! schreef op maandag 05 december 2011 @ 08:06:
[...]

Als ze de focused assault doet, gewoon van haar weglopen. Als je niet in meleerange staat dan stopt ze met casten ;) Scheelt een bak aan damage.
Aha het was dus een soort spel.. ja mijn GTFO flipte ook helemaal.. heb mijn vent mic gewoon opengezet zodat de healers wisten wanneer wat bij te healen :P... wist dat dit echt niet de manier moest zijn, maar met een beetje kunst en vliegwerk ging het prima.. maar thxs voor de tip ;)

trouwens mijn algemene indruk van de DK tank is dat het toch wel aardig verbeterd is.. op normal had ik vaak echt het idee... ehhh doen die mobs nog wat. vroeger spamde ik heel vaak HS om zo een DS te forceren maar dit lijkt nu minder goed te werken... DS blijft nu echt op cd.. wel kan je nu dat bloodschild echt heel goed opbouwen omdat je niet meer mist.

Wat ze verder met damage gedaan hebben weet ik niet, maar ik zit vaak gewoon op 23-25K dps als DK tank in 10 man raids. vrijdag zag ik dit voor het eerst toen ik die dungeon hour of twighlight deed.. zat toen op 29,3K dps overall... en heb niet eens die 2 punten in abino might :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
Moggel!

Weinig wow voor mij dit weekend. Toen ik gister sinterklaas vierde was de guild aan het wipen op baas nr 5. Opzich jammer dat het niet is gelukt, maar voor mij wel leuk om de mogelijkheid te krijgen de 1st kill mee te pakken.

We zijn dit weekend een raider kwijtgeraakt. Z’n account was gehacked, hij was officer (rank, hij deed er tot grote irritatie van de rest niks mee). De hacker heeft gold en een flink aantal items uit de guildbank gehaald. De items en het gold zijn allemaal terug. Hij is echter zaterdagnacht met al zijn characters de guild geleaved.

Jammer dat het op deze manier moest, maar eerlijk gezegd ga ik hem niet heel erg missen.
Lage dps, onregelmatig aanwezig, snel op zijn teentjes getrapt… Verder wel een relatief relaxte kerel, ga vooral zijn ranzige ziekenhuis praat missen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terence(x)
Wij waren nadat we donderdag 6/8 gecleared hadden en ongeveer 11 rogue's hebben laten pickpocketen (ook me eigen rogue) eerst vandaag firelands ingedoken.

Over ragnaros kan ik maar 1 ding zeggen LOL ! we hadden een trial hunter mee maar die failde op een lava wave en daarna geen deterence op de adds toen ie geraakt werd...., dus geen CR's meer en 9 man naar p3, en gewoon op 1 seconde de 1 meteor timer halen, p4 was natuurlijk echt te gek voor worden, het is een schim van wat het was, niet meer die 'thrill' van of er iemand geysered of niet.

Maar aan de andere kant is het ook wel relaxed gewoon ff snel clearen, en aangezien we het nu ge 9manned hebben, kunnen we over een week of 2/3 ook runs gaan verkopen voor de rag mount en de title, neem aan dat er gerust nog wel mensen zijn dat willen kopen :D

Daarna ff snel dragon soul gedoken, daar hebben ze Spine en Madness even gedaan (4 wipes op madness) maar dat was niet echt iets speciaals, heb zelf maar ff uitgezeten omdat ik niet echt iets nodig had van die bosses en 1 tank is meer dan zat op die fights.

Volgende reset gaan we em 2 healen ook, net als wat andere fights, deze week alles ge 3healed omdat we niet echt wisten wat ons te wachten stond aangezien we geen PTR ervaring hebben, maar ik moet zeggen van wat ik nu heb gezien van de gevechten, kijk ik echt heel erg uit naar de Heroics, sommige van deze fights zullen echt wel gave gevechten worden op heroic :)

Heb nu ook 3 characters valor capped, denk dat ik vanavond in de alt run me druid ook nog wel valor capped kan krijgen, heb iig op me paladin healer alt al 2/5 tier items uit de normal DS dus dat was wel een lekker begin, en me rogue met de nieuwe Fear en Vengeance dagger loopt ook aardig te stampen qua dps, zit nu regelmatig op de 20-22k dps (ik speel me rogue echt bijna nooit dus ben nog druk bezig me rotation goed te krijgen :D)

Tot dusver is patch 4.3 voor mij echt super, vermaak me kostelijk, en als ik de rest van de reacties hier lees is het toch ook overwegend positief, nu maar lekker progressen op heroics en wachten op de Mist of panderia beta \0/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helza
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 16:01
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:00:
Zo heb het wel even gehad sinds woensdag!

14 LFR clears met wat mains per keer, 1 main normal clear 25 man, 2x 10 man alt clear 1x 7/8 en 4 firelands clears voor de 4 mensen die bezig zijn met hun staff quest

In ieder geval genoeg epic gems en essences gefarmed!
Krijg je ook die epic gems van de LFR??????

laat maar, alleen op normal/heroic volgens wowhead

[ Voor 6% gewijzigd door Helza op 05-12-2011 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Bartjeh schreef op maandag 05 december 2011 @ 10:48:
Alleen even snel gekeken, deden jullie het met drie healers? Kom je dan niet crap met timers op laatste platform? Tho je hebt het dan wel iets stabieler op de healthbars. Dus daarmee is het ook niet erg als die elementium bolt iets langer duurt. Wij hadden vooral laatste platform p1 en in p2 erg zwaar op de healing met 2 heals. Waarschijnlijk was een priest ook handiger geweest dan een pally :D
3 healers ja. Ik kan me voorstellen dat het met 2 healers goed uit te houden is, tenzij je de laatste fase niet met 1 add spawn haalt. Volgens mij trek je het met 2 healers niet om een hele add wave met DW op 5% (en dus 3x zoveel AoE dmg) te overleven. Sowieso zou het voor ons dan Resto druid + Disc priest worden, terwijl we met 3 healers er een zeer welkome Spirit Link Totem bij hebben.

Wij hebben deze clear overigens alles met 3 healers gedaan. Maar wat denk je dat de trend wordt? Morchok, Hagara, Ultraxion en Warmaster B zijn 2 healbaar. Yor'Sahj misschien ook, hoewel bepaalde combo's wel pijnlijk zijn. Zon'Ozz vereiste bij onze kill 60k HPS met 3 healers, dat lijkt me vrij onhaalbaar met 2 healers. Spine of DW is tricky als je naar combat logs kijkt, maar ik vind 3 healers daar op dit moment nog wel noodzakelijk.

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Helza schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:05:
Krijg je ook die epic gems van de LFR??????
Je krijgt per boss kill een currency waarmee je een "suprise" kunt kopen. Die bevat gems en dat kan ook een epic gem zijn.
Als je Madness of Deathwing killed dan krijg je weer een andere currency waarmee je weer een "surprise" kunt kopen die gegarendeerd een epic gem bevat.

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.