Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel 252 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 29.506 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 429308

NMe schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 15:48:
Als je honderd hits krijgt van precies 10k damage elk, dan krijg je met 50% dodge slechts 50% van de damage binnen. Als je 40% dodge hebt, dan krijg je 60% van de damage binnen. Elke procent dodge is precies omgekeerd evenredig met het percentage van de uitgedeelde damage die je daadwerkelijk krijgt. Die ene procent dodge is op 0% dodge even belangrijk als op 99% maar wat betreft statbudget kost hij gewoon veel en veel meer. Je kan dan véél beter andere stats opzoeken. Jullie kunnen dan met zijn tweeën doen alsof ik gek en eigenwijs ben maar als dat niet waar was dan had EJ óók wel gezegd dat je alles moest reforgen naar dodge. Dat doen ze niet, ze verwijzen specifiek naar Rawr omdat de DR op dodge hebt hele statverhaal ingewikkeld maakt en je niet zomaar prioriteiten toe kan kennen. Boven een bepaalde softcap kun je gewoon veel beter investeren in andere stats omdat die geen DR hebben.
Ik geloof ook wel dat Mastery door T13 2setbonus, een betere stat word, en misschien wel prio krijgt.

Maar ik zorg liever dat ik alleen maar gear krijg met mastery (mastery\crit of mastery\exp) erop, gear met mastery levert veel meer mastery op dan via reforgen, wat veelal mogelijk is, daarna zou ik voor enige exp gaan, en daarna weer naar dodge.

Volgens jouw is haste zelfs beter als dodge, wat 100% zeker niet zo is. Haste is de allerslechtse stat voor bears en komt niet eens in de buurt van dodge.
Lynx schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 16:14:
Simpelweg omdat ik ervanuit ga dat hij in een goed raidteam opereert.

In zo'n groep is elke agility veel meer waard dan dodge omdat het stomweg meer toevoegd aan de allround eigenschappen van een druid.
En de rest dus blijkbaar niet :D lol

Het gaat niet om Agi vs Dodge. Agi is by far de beste stat van de feral druid, dat weet iedere fatsoenlijke druid. Het gaat om Dodge vs andere secondary stats.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 429308 op 13-12-2011 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
NMe schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 15:48:
[...]

Als je honderd hits krijgt van precies 10k damage elk, dan krijg je met 50% dodge slechts 50% van de damage binnen. Als je 40% dodge hebt, dan krijg je 60% van de damage binnen. Elke procent dodge is precies omgekeerd evenredig met het percentage van de uitgedeelde damage die je daadwerkelijk krijgt. Die ene procent dodge is op 0% dodge even belangrijk als op 99% maar wat betreft statbudget kost hij gewoon veel en veel meer. Je kan dan véél beter andere stats opzoeken. Jullie kunnen dan met zijn tweeën doen alsof ik gek en eigenwijs ben maar als dat niet waar was dan had EJ óók wel gezegd dat je alles moest reforgen naar dodge. Dat doen ze niet, ze verwijzen specifiek naar Rawr omdat de DR op dodge hebt hele statverhaal ingewikkeld maakt en je niet zomaar prioriteiten toe kan kennen. Boven een bepaalde softcap kun je gewoon veel beter investeren in andere stats omdat die geen DR hebben.
De absolute waarde ja, maar de relatieve dus niet. Neem dit voorbeeld: 100 klappen van 10000 schade:

Van 0% naar 1% dodge:

0% dodge, 1000000 schade
1% dodge, 990000 schade

Verschil in schade ontvangen: ~1%

Van 50% naar 51% dodge

50 dodge, 50000 schade
51 dodge, 49000 schade

Verschil in schade ontvangen: ~2%

Hoewel de damage reduction dus absoluut gezien elke keer 10000 is, is elke increase in percentage relatief gezien steeds krachtiger.

[ Voor 4% gewijzigd door rodie83 op 13-12-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-05 16:35

Roshnak

PSN: Roshgill

Wat is een goede Realm met veel Horde?

Ik wil graag mijn eigen social / raiding guild beginnen maar de Realm waarop ik zit is dood qua Horde.

Ik zit nu op Aerie Peak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-04 18:23

Yintha

We'll stay gold forever

Op Outland zit veel horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-05 16:35

Roshnak

PSN: Roshgill

Dan zal ik daar even koekeloeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Lynx schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 16:14:
Mijn druid raiding (en wow) time is ongeveer een jaar geleden, maar ik ben het eens met NMe.
Simpelweg omdat ik ervanuit ga dat hij in een goed raidteam opereert.

In zo'n groep is elke agility veel meer waard dan dodge omdat het stomweg meer toevoegd aan de allround eigenschappen van een druid.

Als je een wat slechter presterende groep/healers hebt is het misschien interessanter om te maxen op stamina/dodge zodat je minder incoming damage hebt.

Extra agi is naast dodge ook damage en flexibiliteit.
In een pro team zou ik zonder twijfel altijd agi over dodge kiezen.

Uiteraard is dit logisch nadenken en niet doodstaren op cijfern*ukertjes als EJ.
Agi = agi. Je kan agi niet reforgen, en dat agi gems/enchant voorkeur hebben over stamina gems/enchants is in Cata de enige waarheid. Daar wordt dan ook niet over getwist - het gaat puur en alleen over het reforgen van secondary stats, met name reforgen naar dodge, en of dat wel of niet handig is.

Enne...als je zelf geen Cata speelt, of bovenstaande al niet weet, dan is je aandeel in de discussie ook wat matig ;)

[ Voor 11% gewijzigd door rodie83 op 13-12-2011 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:47
http://www.wowprogress.com/realms/rank/eu

Plaats 17 Outland.
0.77 horde op 1 alliance, wat zoveel wil zeggen als tegenover 77 horde staan 100 alliance.

Dan ziet Kazzak (plaats 9) er bijvoorbeeld beter uit: 1 horde tegenover 0,24 alliance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe deel:

Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel 253

Graag daar verder!

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Zjanzjak schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 16:39:
[...]

http://www.wowprogress.com/realms/rank/eu

Plaats 17 Outland.
0.77 horde op 1 alliance, wat zoveel wil zeggen als tegenover 77 horde staan 100 alliance.
klopt geen reet van
Dan ziet Kazzak (plaats 9) er bijvoorbeeld beter uit: 1 horde tegenover 0,24 alliance.
waarom zou je dat in godsnaam willen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

rodie83 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 16:17:
[...]

Hoewel de damage reduction dus absoluut gezien elke keer 10000 is, is elke increase in percentage relatief gezien steeds krachtiger.
Dat betwist ik ook niet, maar tegelijkertijd weet je ook dat je door DR minder snel een procent aan dodge omhoog gaat. Het feit dat dodge sneller duurder wordt dan dat het meer waard wordt betekent dat er ergens een "cap" is waarop een puntje dodge minder veel oplevert dan een puntje mastery of crit. Vanaf dat punt is dodge waardeloos wat mij betreft behalve als het voortkomt uit agility. Dat agility de onbetwiste meester van alle stats is voor elke feral druid mag duidelijk zijn, maar daar is het dan ook een primary stat voor. :)

De gear waarin ik uitgelogd ben is een beetje een mess dus let niet te veel op de T11-spullen die er nog in zitten. Ik ging op Ultraxion voor de 2-set T11 + de 2-set T12 voor wat extra damage, wat er ook voor zorgde dat ik op 18-19k uitkom in zulke statische gevechten, zonder cat form te gaan. :P Je kan in elk geval wel zien wat mijn gedachtengang met reforgen is: expertise en hit cappen* (ik gebruik het meerendeel van de gear voor zowel cat als bear) en vervolgens mastery en crit zo veel mogelijk omhoog werken ten koste van haste. Ik heb overigens ook nergens gezegd dat ik naar haste zou reforgen, ik heb gezegd dat het in het huidige gearniveau een beter idee is om naar haste te reforgen dan naar dodge. ;) Zolang je twee andere keuzes hebt hoeft dat natuurlijk nooit.

* Voordat we over hit en expertise ook een discussie krijgen: ik weet dat de meeste ferals op EJ vinden dat je niet voor de hitcap moet gaan en ook expertise staat ter discussie, maar gezien het aantal bazen waarop je soms of altijd van voren moet DPS'en wil ik graag de expertise softcap hebben, en gezien het feit dat de skill weaving zo complex is voor DPS wil ik liever niet tussendoor kunnen missen omdat dat m'n rotatie verkloot. Je krijgt immers talented alleen energy terug voor finishers die missen, niet voor je "normale" skills.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 429308

NMe schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 17:11:
De gear waarin ik uitgelogd ben is een beetje een mess dus let niet te veel op de T11-spullen die er nog in zitten. Ik ging op Ultraxion voor de 2-set T11 + de 2-set T12 voor wat extra damage, wat er ook voor zorgde dat ik op 18-19k uitkom in zulke statische gevechten, zonder cat form te gaan. :P Je kan in elk geval wel zien wat mijn gedachtengang met reforgen is: expertise en hit cappen* (ik gebruik het meerendeel van de gear voor zowel cat als bear) en vervolgens mastery en crit zo veel mogelijk omhoog werken ten koste van haste. Ik heb overigens ook nergens gezegd dat ik naar haste zou reforgen, ik heb gezegd dat het in het huidige gearniveau een beter idee is om naar haste te reforgen dan naar dodge. ;) Zolang je twee andere keuzes hebt hoeft dat natuurlijk nooit.

* Voordat we over hit en expertise ook een discussie krijgen: ik weet dat de meeste ferals op EJ vinden dat je niet voor de hitcap moet gaan en ook expertise staat ter discussie, maar gezien het aantal bazen waarop je soms of altijd van voren moet DPS'en wil ik graag de expertise softcap hebben, en gezien het feit dat de skill weaving zo complex is voor DPS wil ik liever niet tussendoor kunnen missen omdat dat m'n rotatie verkloot. Je krijgt immers talented alleen energy terug voor finishers die missen, niet voor je "normale" skills.
Zie discussie niet echt als iets negatiefs :) eerder nuttig om de andere kant van het verhaal te horen, zodat je je niet blind gaat staren. Ik probeer wel wat hit en wat exp te houden, want het is super irritant als je aan het begin een paar keer mist, eenmaal bezig boeit het met niet zo :) In jouw situatie is het cappen van hit en exp best wel nuttig, omdat het ook super stats zijn voor dps. Ik zou zelf niet specifiek gaan hitcappen op mijn Tankgear, maar Exp is toch wel een erg nuttige stat.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.