Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel 252 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 29.519 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonestander
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 14:22
wo 30k als cat?
ik weet niet hoe jullie het doen, maar ik kan dus totaal niet omgaan met catdps, dus ben noodgedwongen alleen maar tank :P

PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Oh, speaking of; weet iemand nog wat de voorganger van World of Logs was? Meen me te herinneren dat dat op basis van een progje was oid.

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terence(x)
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-05 23:07
Blistimo schreef op maandag 12 december 2011 @ 14:11:
Oh, speaking of; weet iemand nog wat de voorganger van World of Logs was? Meen me te herinneren dat dat op basis van een progje was oid.
Je heb/had StasisCL

En ik geloof dat rond de zelfde tijd WMO (Wow meter online) zo een beetje uitkwam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-05 16:32

Yintha

We'll stay gold forever

IntToStr schreef op maandag 12 december 2011 @ 14:06:
Gisteren level 60 behaald en meteen naar Honor Hold gegaan om een flying mount te kopen. Kan nu lekker overal naar toe vliegen :D

Kostte alleen wel even in totaal 500 goud om alles te betalen wat nodig was (expert riding, flight master license en mount zelf). Waar ik wel wat van schrok waren de prijzen voor de volgende 2 niveau's van riding... 5000 gold per stuk (zonder reputation discount) :O Dat wordt de komende 10 levels heel hard sparen in goud en reputation... Waar ga ik een paar duizend gold vandaan halen :?

Ben ook lid geworden van een guild. Heeft toch weer zo z'n voordelen en kan hopelijk af en toe mee met classic raids.

Volgens mij gaat het levelen nu alleen te snel. :p Heb guildvoordelen, kan classic raid doen, bc dungeons en vind Outland ontdekken met quests ook wel leuk. Daarmee vlieg ik alleen wel voorbij level 70 denk ik zo...
Maak je om gold niet druk, vanaf level 70 ga je echt heel veel verdienen met questen, en op het moment dat je level 85 bereikt krijg je ong. 80 gold voor het completen van een instance, daarnaast zul je met het doen van dungeons enchanting materials verzamelen die je ook weer kunt verkopen.

mocht je in een guild zitten die (deels) je repair costs betaalt dan zullen je gold uitgaven zeer laag zijn (alleen item enchants gems reforges) en onzin die je zelf doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 429308

Lonestander schreef op maandag 12 december 2011 @ 14:09:
wo 30k als cat?
ik weet niet hoe jullie het doen, maar ik kan dus totaal niet omgaan met catdps, dus ben noodgedwongen alleen maar tank :P
Ik gebruik Droodfocus en dan zorgen dat alle dots up blijven, start van het gevecht is ook erg belangrijk, als je dat goed opstart dan haal je de 30k wel, op 25% FB spammen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Oeh, found it. WoW Web Stats, wws reports. Maar ik zie dat die site ten onder is gegaan...

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-05 21:27
Gisteren level 60 behaald en meteen naar Honor Hold gegaan om een flying mount te kopen. Kan nu lekker overal naar toe vliegen :D

Kostte alleen wel even in totaal 500 goud om alles te betalen wat nodig was (expert riding, flight master license en mount zelf). Waar ik wel wat van schrok waren de prijzen voor de volgende 2 niveau's van riding... 5000 gold per stuk (zonder reputation discount) :O Dat wordt de komende 10 levels heel hard sparen in goud en reputation... Waar ga ik een paar duizend gold vandaan halen :?

Volgens mij gaat het levelen nu alleen te snel. :p Heb guildvoordelen, kan classic raid doen, bc dungeons en vind Outland ontdekken met quests ook wel leuk. Daarmee vlieg ik alleen wel voorbij level 70 denk ik zo...
GZ, en eerste 5k is 280% de volgend 5k is 310%, die laatste 5k is dus alleen verstand als goud er ook voor hebt. zolang je maar kan vliegen scheelt al bak op je leveling tijd.
Wat zijn je proffesions die je nu hebt ? (ook level)

Tja eerlijk gezegt snap niet wat je moelijk doet om nu nog in oude raids mee te gaan. de gemiddelde dungeon is lastiger. en dan nog moet je compleet gaan gearen zodra je 85 bent. en tot zo ver is Looking For Raid erg leuk om te doen, persoonlijk zou gewoon lekker door levelen en oude raids gewoon 85 keer door rennen.

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
JoeBravo schreef op maandag 12 december 2011 @ 11:38:
spijtig om te zeggen, maar ook in OWEB zag ik dit weekend berichten in guildchat van mensen die trots waren op hun, in mijn ogen, ninjaloot.
Idem in m'n horde guild overigens. -O-
Ik vind de LFR ook wel wat anders dan de LFG als ik eerlijk ben, overleg tussen 10 man die allemaal een item willen, elkaar niet kennen enzovoorts is gewoon lastig. Bovendien is het niet echt mogelijk om daar écht heel hard te ninjaen, door het systeem wat Blizzard heeft ingesteld. Of je moet gaan needen op items terwijl je al vergelijkbaar hebt.

In LFG daarentegen zit je met 5 man waarvan over het algemeen 2, maximaal 3 man iets willen. Dan is overleg toch een stukje makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 23:11
Anoniem: 429308 schreef op maandag 12 december 2011 @ 14:08:
[...]

Welcome to my world :P Ik ben tank geworden tijdens de start van Cata omdat we tanks misten (zou tijdelijk zijn), ben nu nog steeds aan het tanken :D. Ik weet niet of ik de 35k haal als Cat, maar 30k zou wel moeten lukken met offspec gear.
Raar, waar zoveel guilds te weinig tanks hebben, hebben wij juist een overschot aan tanks en healers. Bij ons missen we goede DPS. Redelijk wat dps-ers, maar die hebben niet de juist gear of presteren verschrikkelijk onder de maat dat ik ze niet eens meeneem naar een hc.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:31

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Terence(x) schreef op maandag 12 december 2011 @ 14:12:
[...]

Je heb/had StasisCL

En ik geloof dat rond de zelfde tijd WMO (Wow meter online) zo een beetje uitkwam
Ik zelf draai al onze parses me Apostasis de opvolger van stasiscl, ideal een ik kan alles bewaren wat ik wil.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Kun je veel beter in Stormwind kopen, daar krijg je hogere faction discounts, aangenomen dat je gewoon geleveld hebt in human zones of aangenomen dat je met een SW-tabard rondloopt in dungeons. ;)
Anoniem: 429308 schreef op maandag 12 december 2011 @ 14:08:
[...]

Welcome to my world :P Ik ben tank geworden tijdens de start van Cata omdat we tanks misten (zou tijdelijk zijn), ben nu nog steeds aan het tanken :D. Ik weet niet of ik de 35k haal als Cat, maar 30k zou wel moeten lukken met offspec gear.
Offspec gear? Mijn tanking gear en mijn DPS-gear zijn praktisch hetzelfde. Alleen mijn helm is anders vanwege de meta gem die anders moet zijn voor tanking, mijn legs vanwege de andere leg enchant en één van mijn twee trinkets omdat dat DPS-trinket niet goed is voor tanking. :P Wat al het andere betreft stack ik zowel voor tanking als voor DPS agility, mastery en crit, want agi geeft crit en dodge, en mastery en crit zorgen allebei voor minder incoming damage. :P

Wat kitty DPS betreft: het is zeker moeilijk maar zodra je door hebt dat je Savage Roar niet met een volle bar aan combopoints wil gebruiken maar met een zo leeg mogelijke balk en dat je je cooldowns wil combineren met Tiger's Fury waar mogelijk ben je al een heel eind. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-04 11:21
rodie83 schreef op maandag 12 december 2011 @ 14:17:
[...]
Ik vind de LFR ook wel wat anders dan de LFG als ik eerlijk ben, overleg tussen 10 man die allemaal een item willen, elkaar niet kennen enzovoorts is gewoon lastig. Bovendien is het niet echt mogelijk om daar écht heel hard te ninjaen, door het systeem wat Blizzard heeft ingesteld. Of je moet gaan needen op items terwijl je al vergelijkbaar hebt.
Hier verkijk je je denk ik wel op. Er zijn nog genoeg bugs met hunters die die op strength wapens rollen en deze nog winnen met class bonus ook. Daarnaast klopt de + 100 roll bonus ook voor geen meter.

Ik kwam daar zelf ook achter toen ik een spell power dagger needde als enhance. Ik kreeg de + 100 roll bonus, ook al was het niet mijn spec. De halve groep was al pleite en ik kreeg van 3 gasten een fuck you waarna ze meteen leaven ... Niemand om dat ding aan af te geven, heb ik 'm maar gehouden voor elemental ... Knap lullig zoiets.

Maar daarnaast zie ik ook gewoon resto en elemental shamans rollen op een agi dagger. Ik heb daarop de rogue gewhisperd dat ik voor hem zou meerollen. Deze dagger won ik dan wel en kon Mr Rogue nog blij maken.

Al met al is het huidige lootsysteem in LFR gewoon nog een grote teringzooi ...

Inmiddels loopt m'n shammy er iig vrij leuk bij :p
eu.battle.net/wow/en/character/eonar/Thyrfing/advanced

Moet volgens mij m'n reforging nog wel eens nakijken :|

[ Voor 6% gewijzigd door detheavn op 12-12-2011 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBravo
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-03 13:58
rodie83 schreef op maandag 12 december 2011 @ 14:17:
[...]

In LFG daarentegen zit je met 5 man waarvan over het algemeen 2, maximaal 3 man iets willen. Dan is overleg toch een stukje makkelijker.
Betreffende guildie had in een LFG op het eind op alles geneed tbv vendorvalue, omdat de groep volgens hem bar slecht was...
Ik heb als newbie in de guild m'n mond maar gehouden, maar ik vond het 'niet zo netjes' :X

ik vind http://wow-heroes.com/ en world of logs wel leuke tools.
Zo te zien zaten wij op zo'n 27-31k dps op Ultraxion als dps vorige week. zal deze week iets meer geweest zijn. (ik ben Ekibiogami)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaerel
  • Laatst online: 22-07-2024

Thaerel

|Waar Logica Stopt..|

Hmpf.. Ik zit in een dilemma jongens.. aan de ene kant heb ik WoW een beetje gehad en daarom ben ik ook al een tijdje weer gestopt.. maar aan de andere probeer ik verschillende games, die na 1 of 2 maanden al weer gaan vervelen.. Is WoW nog leuk genoeg om terug te komen of gaat het alleen maar harder achteruit?

Graag jullie mening en anders een voorstel voor een spel..

Heb zelf ook al Rift gespeeld en Skyrim enzo, maar tot nu toe heeft niets WoW kunnen verstoten van mijn top 3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Welke staan er op #1 en #2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha

Yintha

We'll stay gold forever

Ik vind Freddie fish leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBravo
HawVer schreef op maandag 12 december 2011 @ 14:27:
[...]

Raar, waar zoveel guilds te weinig tanks hebben, hebben wij juist een overschot aan tanks en healers. Bij ons missen we goede DPS. Redelijk wat dps-ers, maar die hebben niet de juist gear of presteren verschrikkelijk onder de maat dat ik ze niet eens meeneem naar een hc.
bij ons hetzelfde, daarom ben ik geswitched naar m'n dk. Ret op m'n pala vind ik niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
Blizz heeft zelf ook al lang aangegeven dat het loot systeem alles van optimaal is.
Verlopig is het een goede midden weg.
ben alleen zeer benieuw of de kwaliteit van de mensen in LFR ook achteruit gaat zodra meeste raiden guilds
niks meer nodig hebben in LFR.
Totdat gebeurt blijf ik lekker in LFR rond rennen, tja soms balende dat iemand met "jou" item er vandoor gaat.

Ben benieuwt wat nieuwe oplossing voor het ninja-en zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonestander
  • Laatst online: 30-04 14:22
die heb ik lang niet meer gespeeld :O

anders de nieuwe starwars iets voor jou?
ik zelf zit weer tegen een wow-burn te hikken, dusja mijn mening of wow de moeite waard is moet je niet aan tillen :P

PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:34
Teunis schreef op maandag 12 december 2011 @ 14:16:
[...]

GZ, en eerste 5k is 280% de volgend 5k is 310%, die laatste 5k is dus alleen verstand als goud er ook voor hebt. zolang je maar kan vliegen scheelt al bak op je leveling tijd.
Wat zijn je proffesions die je nu hebt ? (ook level)
Ik had inderdaad al gezien dat de 2e upgrade een luxe voor later is. Die 30% verschil geloof ik wel even. Nu heb ik mining en jewelcrafting als professions. Met mining verdien ik nog wel regelmatig enkele honderden gold als ik weer een rondje heb gelopen. Jewelcrafting doe ik alleen als ik zelf genoeg verzameld heb met mining. Als ik me niet vergis zit ik met mining op level 275 ongeveer en met jewelcrafting op ongeveer 265.
Tja eerlijk gezegt snap niet wat je moelijk doet om nu nog in oude raids mee te gaan. de gemiddelde dungeon is lastiger. en dan nog moet je compleet gaan gearen zodra je 85 bent. en tot zo ver is Looking For Raid erg leuk om te doen, persoonlijk zou gewoon lekker door levelen en oude raids gewoon 85 keer door rennen.
De reden dat ik het wel leuk vind om een classic raid te doen is dat ik pas 2 maanden speel en alles dus nieuw is voor me. Ik ben gewoon benieuwd hoe een raid gaat en vind het ook leuk om te zien wat de oorspronkelijke content was. Dat laatste kan dan ook als 85 natuurlijk. Kun je dan solo door die raids heen lopen of heb je dan wel wat guildies nodig die even mee willen lopen?
NMe schreef op maandag 12 december 2011 @ 14:31:
[...]

Kun je veel beter in Stormwind kopen, daar krijg je hogere faction discounts, aangenomen dat je gewoon geleveld hebt in human zones of aangenomen dat je met een SW-tabard rondloopt in dungeons. ;)
Ik ben een Draenei, dus geen bijzondere voordelen in Stormwind voor mij buiten de honored status die ik heb. Heb wel revered status bij Exodar, maar daar kon ik geen expert riding kopen. (Was speciaal met de boot daar naar toe gegaan...)

Wie weet start ik binnenkort wel een tweede karakter. Een Death Knight lijkt me wel wat, of een Druid, of een Mage, keuze zat nog :P In dat geval ga ik maar starten in de Eastern Kingdoms. Zie ik ook de andere startgebieden eens. Of 2 nieuwe karakters, 1 alleen via dungeons levelen, 1 alleen via quests of zo. Andere professions er bij. Keuzes, keuzes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaerel

Thaerel

|Waar Logica Stopt..|

Nee ik bedoel eigenlijk dat WoW op 1 staat (nog steeds) en Skyrim komt op 2 en die nieuwe mmo APB komt op 3.. dat zijn dat RPG's die ik het leukste vind! (speel soms ook wel bloodline champions, maar niet al te vaak)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
Met Honored heb je al 10% korting, Exalted 20% (Naast elke Flight Point in grote steden staat een vendor waar je tabart kan kopen, als die aan trek krijg je in alle dungoens rep voor die Factie) zeker Stormwind is grote aanrader omdat 90% van tijd daar zal doorbrengen op 85, en dus op repairs ook 20% krijgt.

Persoonlijk als 2de karater de druid met 2 gathering proffesions (herbing + mining)
en dan paladin JC + Enchanting gaan (echt een goud mijn)
(Prospect ore, daar ringen/necks van maken als goede zijn kijken of kan verkopen op de AH en anders disenchanten)
Verkoop je nu de ruwe ore, bars of gems die kan prospecten ?
Bars leveren meestal meer geld op, en prospecten is zeer afhankelijk van je eigen server of dat meer opbrengt.

Classic raids kun je meestal niet alleen af (ja ik weet dat er een DK is die zelfs LK gesoloed heeft)
maar er zijn genoeg transmorph runs of gewoon mensen die achiefment willen

[ Voor 20% gewijzigd door Teunis op 12-12-2011 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
JoeBravo schreef op maandag 12 december 2011 @ 14:32:
[...]

Betreffende guildie had in een LFG op het eind op alles geneed tbv vendorvalue, omdat de groep volgens hem bar slecht was...
Ik heb als newbie in de guild m'n mond maar gehouden, maar ik vond het 'niet zo netjes' :X

ik vind http://wow-heroes.com/ en world of logs wel leuke tools.
Zo te zien zaten wij op zo'n 27-31k dps op Ultraxion als dps vorige week. zal deze week iets meer geweest zijn. (ik ben Ekibiogami)
Ohja, nu weet ik wel wat je bedoeld. Heel technisch gezien: niet netjes. Aan de andere kant: mensen die als DPS joinen en dan 4k DPS weten te doen: screw them.Ik zou dan trouwens allang geleaved zijn. Doe ik sowieso standaard als de groep niet aan mijn eisen voldoet. Op die manier hebben zij geen last van mij en hoef ik me niet te irriteren aan hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NMe schreef op maandag 12 december 2011 @ 14:31:
Offspec gear? Mijn tanking gear en mijn DPS-gear zijn praktisch hetzelfde. Alleen mijn helm is anders vanwege de meta gem die anders moet zijn voor tanking, mijn legs vanwege de andere leg enchant en één van mijn twee trinkets omdat dat DPS-trinket niet goed is voor tanking. :P Wat al het andere betreft stack ik zowel voor tanking als voor DPS agility, mastery en crit, want agi geeft crit en dodge, en mastery en crit zorgen allebei voor minder incoming damage. :P
Mijn gems zijn ook bijna gelijk, alleen voor blue sockets (met 20agi bonus): cat: Agi+Hit en voor bear: Agi+Sta, Red beide Agi.
Voor tank reforge ik naar Dodge en voor cat is het een mixje van Hit\Exp\Mastery\Haste :), hoewel ik laatste tijd niet echt gefocucces heb op elitistjerks\incbear\rawr voor de stat priority van cats.

Ik gebruik wel sommige items van tanking ook voor cat, maar die Dodge reforge vind ik dan niet zo handig voor cat (ligt eraan hoeveel hoger het itemlvl is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Teunis schreef op maandag 12 december 2011 @ 15:05:
[...]

Met Honored heb je al 10% korting, Exalted 20% (Naast elke Flight Point in grote steden staat een vendor waar je tabart kan kopen, als die aan trek krijg je in alle dungoens rep voor die Factie) zeker Stormwind is grote aanrader omdat 90% van tijd daar zal doorbrengen op 85, en dus op repairs ook 20% krijgt.
Ah kijk, ik wist niet eens dat er van die tabards waren. Toch maar eens snel 1 kopen in SW dan...
Persoonlijk als 2de karater de druid met 2 gathering proffesions (herbing + mining)
en dan paladin JC + Enchanting gaan (echt een goud mijn)
(Prospect ore, daar ringen/necks van maken als goede zijn kijken of kan verkopen op de AH en anders disenchanten)
Verkoop je nu de ruwe ore, bars of gems die kan prospecten ?
Bars leveren meestal meer geld op, en prospecten is zeer afhankelijk van je eigen server of dat meer opbrengt.
Ik heb nu al een paladin die JC kan, maar een andere class met enchanting lijkt sowieso ook wel handig. Ik verkoop nu meestal de ore. Kan er wel bars van maken. Soms doe ik ook wel eens wat aan prospecten als ik spullen nodig heb voor JC, maar ik heb de laatste tijd gekozen voor gold verdienen. Op Hellfire Peninsula eens kijken of ik de gevonden ore beter als bars kan verkopen. JC levelen doe ik later wel weer een keer.
Classic raids kun je meestal niet alleen af (ja ik weet dat er een DK is die zelfs LK gesoloed heeft)
maar er zijn genoeg transmorph runs of gewoon mensen die achiefment willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HawVer schreef op maandag 12 december 2011 @ 14:27:
Hmm, welke server zit jij op? Dan zal ik dat trade channel eens vol spammen met recruitment message :D

Of join mijn guild, we hebben juist behoefte aan goeie healers en kunnen nog wel een goeie tank gebruiken, hebben nu wel 4 goeie tanks, maar 2 van de tanks zijn liever dps :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
IntToStr schreef op maandag 12 december 2011 @ 15:36:
[...]
Ah kijk, ik wist niet eens dat er van die tabards waren. Toch maar eens snel 1 kopen in SW dan...
[...]
Ik heb nu al een paladin die JC kan, maar een andere class met enchanting lijkt sowieso ook wel handig. Ik verkoop nu meestal de ore. Kan er wel bars van maken. Soms doe ik ook wel eens wat aan prospecten als ik spullen nodig heb voor JC, maar ik heb de laatste tijd gekozen voor gold verdienen. Op Hellfire Peninsula eens kijken of ik de gevonden ore beter als bars kan verkopen. JC levelen doe ik later wel weer een keer.
[...]
Stormwind Tabard
Probleem is dat heel veel JC items Bind on Pickup zijn, maar je kan ze wel disenchanten.
naast tailoring 1 van de meeste goedkope manieren om aan enchant mats te komen.
Bijkomend voordeel is dat Gems + Enchants altijd blijven verkopen.

Persoonlijk gebruik ik http://www.curse.com/addons/wow/auctionator om prijzen bij te houden (vind http://www.curse.com/addons/wow/auctioneer te lastig)
Op die manier kan vrij makelijk zien wat andere mensen de ore verkopen en bars, maakt hele verkoop process stuk eenvoudiger
(ook handig voor al die grapen makers met 1 item en dan 100 keer posts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Ik gebruik nu Auctioneer. Zal ook die andere binnenkort eens proberen. Dank voor de toelichtingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
IntToStr schreef op maandag 12 december 2011 @ 16:08:
Ik gebruik nu Auctioneer. Zal ook die andere binnenkort eens proberen. Dank voor de toelichtingen :)
die kan veel meer: http://www.wowhead.com/gu...tion-house-wow-gold-guide 8)
alleen vondt ik wow zo langzaam worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Teunis op 12-12-2011 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-05 18:17
Zijn hier ook mensen die op Darkspear Europe spelen? (En nee, het is Europe niet United States dus niet van Clown Swifty en AtheneLost.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

IntToStr schreef op maandag 12 december 2011 @ 14:52:
[...]

Ik ben een Draenei, dus geen bijzondere voordelen in Stormwind voor mij buiten de honored status die ik heb. Heb wel revered status bij Exodar, maar daar kon ik geen expert riding kopen. (Was speciaal met de boot daar naar toe gegaan...)
Honored geeft je 10% korting op de prijs. 5% voor friendly, 10% voor honored, 15% voor revered en 20% voor exalted. Op level 60 ben je vast nog niet meteen al honored met HH, dus is kopen in SW eigenlijk altijd een betere keuze. ;)
Anoniem: 429308 schreef op maandag 12 december 2011 @ 15:26:
[...]

Mijn gems zijn ook bijna gelijk, alleen voor blue sockets (met 20agi bonus): cat: Agi+Hit en voor bear: Agi+Sta, Red beide Agi.
Rood: agi, geel: agi + mastery, blauw: agi + hit. Dat geldt voor allebei de specs wat mij betreft. Een beetje extra hit kan nooit kwaad, ook niet voor tanking. En als de socket bonus voor een blauwe gem zuigt gooi ik er sowieso gewoon een rode agi gem in. :)
Voor tank reforge ik naar Dodge en voor cat is het een mixje van Hit\Exp\Mastery\Haste :), hoewel ik laatste tijd niet echt gefocucces heb op elitistjerks\incbear\rawr voor de stat priority van cats.

Ik gebruik wel sommige items van tanking ook voor cat, maar die Dodge reforge vind ik dan niet zo handig voor cat (ligt eraan hoeveel hoger het itemlvl is).
Nooit, nooit, nooit naar dodge reforgen als druid. Daar heb je bar weinig profijt van, zowel crit als mastery zijn betere tanking stats. Hoe meer je crit, hoe meer je hebt aan Savage Defense (en dus hoe minder damage je pakt), en mastery betekent gewoon van zichzelf al minder damage pakken. Dodge is in verhouding erg zonde. Zelfs haste zou i.v.m. Savage Defense een betere stat zijn omdat je dan vaker zo'n shield krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-11-2024
NMe schreef op maandag 12 december 2011 @ 17:10:
[...]

Nooit, nooit, nooit naar dodge reforgen als druid. Daar heb je bar weinig profijt van, zowel crit als mastery zijn betere tanking stats. Hoe meer je crit, hoe meer je hebt aan Savage Defense (en dus hoe minder damage je pakt), en mastery betekent gewoon van zichzelf al minder damage pakken. Dodge is in verhouding erg zonde. Zelfs haste zou i.v.m. Savage Defense een betere stat zijn omdat je dan vaker zo'n shield krijgt. ;)
Hoe kom je hierbij? Dodge is nummer 1 als je nog geen t13 2 piece bonus hebt.
Zeggen dat zelfs haste beter is als dodge klopt helemaal niet, als er iets nutteloos is voor bears dan is het haste wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
NMe schreef op maandag 12 december 2011 @ 17:10:
[...]

Honored geeft je 10% korting op de prijs. 5% voor friendly, 10% voor honored, 15% voor revered en 20% voor exalted. Op level 60 ben je vast nog niet meteen al honored met HH, dus is kopen in SW eigenlijk altijd een betere keuze. ;)

[...]
Als ik me niet vergis telt de reputation met SW in HH bij het kopen van de spullen voor expert riding. Volgens wowwiki en zo zou ik niet eens expert riding in SW kunnen kopen. In ieder geval moest ik 225 betalen ipv 250. Ach, ik hou er in ieder geval zeker rekening mee als ik voor de volgende stap ga, dat scheelt toch wel heel veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

uashy schreef op maandag 12 december 2011 @ 17:12:
[...]

Hoe kom je hierbij? Dodge is nummer 1 als je nog geen t13 2 piece bonus hebt.
Zeggen dat zelfs haste beter is als dodge klopt helemaal niet, als er iets nutteloos is voor bears dan is het haste wel....
Wat hij zegt, en ga echt niet volledig naar mastery reforgen ook niet met t13 2piece bonus. Ik blijf reforgen naar Dodge, in plaats van te reforgen naar Mastery verzamel ik alleen maar gear met Mastery erop, en reforge the 2e stat naar Dodge.

Check theincbear.com maar eens, is een super site voor Feral tanks, staat ook BiS lijst etc op de forums :)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 429308 op 12-12-2011 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dodge is écht de meest ranzige stat om naar te reforgen wat mij betreft. Er zitten diminishing returns op dodge, dus je hebt sowieso te maken met een cap waar je niet overheen moet gaan (want: onzinnig) en daarnaast heeft het Savage Defense-schild geen cap totdat je aan 100% reduction komt, wat niet gaat gebeuren. Zelfs haste is een betere stat dan dodge voorbij de "cap" omdat je daarmee je white hits en global cooldown korter maakt, wat betekent dat je vaker een schild op jezelf gooit.

Als je goed leest op EJ zul je ook zien dat ze daar óók zeggen dat dodge alleen zin heeft tot een bepaalde cap, net zoals Rawr dat doet. Dan enchant en reforge ik veel liever naar crit en mastery aangezien het marginaal slechter is dan extra dodge tot een bepaald punt en béter dan dodge na dat punt. Bovendien kan ik dan met een set gear rondlopen die ik zonder effectiviteitsverlies kan gebruiken voor zowel tanking als DPS.
IntToStr schreef op maandag 12 december 2011 @ 17:13:
[...]

Als ik me niet vergis telt de reputation met SW in HH bij het kopen van de spullen voor expert riding.
Nee hoor.
Volgens wowwiki en zo zou ik niet eens expert riding in SW kunnen kopen.
WoWWiki is achterhaald, WoWPedia is de nieuwe site AFAIK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
NMe schreef op maandag 12 december 2011 @ 17:38:
[...]

Nee hoor.

[...]

WoWWiki is achterhaald, WoWPedia is de nieuwe site AFAIK.
Je blijkt gelijk te hebben :D

Heb meteen maar zo'n tabard meegenomen uit Stormwind en een rondje over Hellfire Peninsula gevlogen. Dat is nog eens makkelijk exploren zo zeg. Als ik over een tijdje een snellere flying mount heb eens even de overige werelddelen overvliegen en explorertje spelen.

Ook maar teruggegaan naar tank spec. Wachten als dps in de queue wordt toch weer snel vervelend :p Heb meteen voor de eerste de beste quest in outland een green one hand weapon gekregen met level 81, beter dan mijn huidige blauwe wapen. Gaat hard zo met je ilvl als alles ineens 20 levels hoger is daar. Ben benieuwd wat ik nog voor nuttigs uit de dungeons mee kan slepen.

[ Voor 58% gewijzigd door IntToStr op 12-12-2011 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha

Yintha

We'll stay gold forever

Yay ultraxion (10) ge 2healed, was stukken makkelijker met 2 healers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:51

Osxy

Holy crap on a cracker

Yintha schreef op maandag 12 december 2011 @ 21:11:
Yay ultraxion (10) ge 2healed, was stukken makkelijker met 2 healers.
Klopt zo hebben wij het ook gedaan.

Hadden op de eerste kill ruime 40s over.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha

Yintha

We'll stay gold forever

Hpala had 50k hps terwijl ik als discipline priest maar 20k had, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha

Yintha

We'll stay gold forever

WHOOOOW Sethekk halls mount : D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaerel

Thaerel

|Waar Logica Stopt..|

Die mount is sweett! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:00

mrsar

waar een sar is,is een wodka

gz ;)

weet hoe je je voelt :P had hem na 89 runs ofzo,dus viel nog mee xD
Heb sinds eergister 101 mounts :P voorlopig weer ff klaar met mounts grinden enzo :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
Na lange tijd mijn DK weer van stal gehaalt van 339 equiped naar 358 in 6 runs
378 BoE slippers (Cloth spirit, geloot op 1 van andere toons) + 378 BoE gloves (Mail spirit, 200g op AH), Na aanschaffen van 378 chest + 378 relic + 378 wrist kon ik naar HoR dungoens.
Ja het is beetje valsspelen, maar als ik toen als top dps de dungoen beëindigde voelde ik stuk minder schuldig.
De DK dps is imo makkelijk, of ik ben op de lock slecht, zonder veel moeite doe ik 15-17k dps, iets waar ik op mijn lock (367) echt veel meer moeite voor moet doen om daar maar in de buurt te komen.

sinds ik weet, zolang je item aan zou kunnen doen telt deze mee voor de bag ilvl.
Dus heb ik bij elke quest in HoR even goed gekeken welke item ik koos, of welke item ik greed i.p.v Disenchant. Heb nu al een 370 bag ilvl, dus hopelijk kan ik Vanavond nog even LFR door rennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha

Yintha

We'll stay gold forever

mrsar schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 08:48:
[...]

gz ;)

weet hoe je je voelt :P had hem na 89 runs ofzo,dus viel nog mee xD
Heb sinds eergister 101 mounts :P voorlopig weer ff klaar met mounts grinden enzo :P
Haha, ik doe het samen met een vriend van mij dagelijks (MGT + SH) het kan solo, maar met zn tweeën is gewoon gezellig, ik ga het ook nog gewoon zovaak mogelijk met hem doen, heb toch de lower city rep nog nodig.

Maar toen de mount dropte, haha we waren in skype / vent. nooit zohard geschreeuwd :P

Had trouwens nog geen 20 runs gedaan in SH ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:00

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Yintha schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 09:00:
[...]

Had trouwens nog geen 20 runs gedaan in SH ^^
lucky you :P
ik deed het inderdaad alleen,gemiddelde run was 10 minuten ofzo

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Ah die lamme vogel. Jammer dat die niet kan vliegen. Vind het wel een leuke mount. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:19
Gz ;)

Ik doe deze ook regelmatig maar de mount droppen ho maar.

BN: Carthos#2541 WoW: Carthos SWC, Carthosar CoA en nog vele anderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallen
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

ValHallen

Fryslân Boppe!

Ik run die instance zo'n 4 keer per week, sinds de start van cataclysm, klote mount is nog nooit gedropped.

Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha

Yintha

We'll stay gold forever

http://eu.battle.net/wow/en/character/bladefist/Yintha/feed

Earned the feat of strength Reins of the Raven Lord. 10 hours ago
13 Talon King Ikiss kills (Sethekk Halls)

im sorry : (

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:29

Rannasha

Does not compute.

NMe schreef op maandag 12 december 2011 @ 17:38:
Dodge is écht de meest ranzige stat om naar te reforgen wat mij betreft. Er zitten diminishing returns op dodge, dus je hebt sowieso te maken met een cap waar je niet overheen moet gaan (want: onzinnig) en daarnaast heeft het Savage Defense-schild geen cap totdat je aan 100% reduction komt, wat niet gaat gebeuren. Zelfs haste is een betere stat dan dodge voorbij de "cap" omdat je daarmee je white hits en global cooldown korter maakt, wat betekent dat je vaker een schild op jezelf gooit.
Ik begrijp niet waarom mensen nog steeds denken dat er een "cap" waarna DR opeens begint mee te tellen. DR doet al mee vanaf het allereerste puntje dodge-rating en wordt geleidelijk zwaarder naarmate je meer dodge verzamelt. De functie die dit bepaalt is continu (en oneindig vaak differentieerbaar :P) en erg glad, dus er zijn helemaal geen breekpunten of caps in de waarde van dodge rating.

DR zorgt er ook niet voor dat een stat steeds minder waard wordt naarmate je er meer van krijgt (nog zo'n misverstand), het zorgt er juist voor dat het niet meer zo is dat een stat steeds waardevoller wordt. Het argument dat in extreme vorm te zien is als: Met 99% dodge is 1% meer dodge oneindig veel meer waard dan als je op 0% dodge zit. Dit is nu tegengegaan door er voor te zorgen dat je steeds meer rating nodig hebt om het volgende procentje te pakken.

Maar als je een plot maakt van expected time-to-live, of gemiddelde hoeveelheid damage taken, als functie van de hoeveelheid dodge rating, met DR meegerekend, dan krijg je iets wat redelijk dicht bij een mooie rechte lijn ligt: Oftewel, dodge rating is ongeveer evenveel waard ongeacht het niveau waar je op zit.

EJ zegt trouwens helemaal niet dat je niet naar dodge moet reforgen. De overzichts post van de Feral-Bear thread voor 4.3 zegt dat je moet reforgen naar dodge, mastery of crit afhankelijk van wat Rawr aangeeft.

En dat haste beter is dan dodge is al helemaal bizar :)

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Niet online
Wat levelt een Blood Dk toch lekker zeg.

Heb sinds WOTLK hem niet meer aangeraakt, maar het speelt nu echt heerlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05 14:49
Gisteravond mijn oude hunter maar weer eens van stal gehaald. Even een nieuwe hc of 2 gelopen, en ik ben er eigenlijk niet goed uit wat nou de beste spec is momenteel. Ik dacht dat het Marksman was/is, maar Survival doet vergelijkbare dmg heb ik het idee. Beetje afhankelijk van de situatie. Ik zit nu op ilvl 360 (2 pcs T12 en wat ZA/ZG en JP gear) met de boog van ZG. Ik deed zo´n 15 - 17k dps gemiddeld, maar heb met Marksman het idee dat het niks anders is dan:

Serpent sting - Chimera shot - Steady shot - Steady shot - steady shot - Chimera shot (on cooldown) en op proc Aimed shot.

Verder op trash multishot en wat traps. Rapid fire op bosses en kill command als er ruimte/energy is.

Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowapanga
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-05-2022
Gisteren glory of the firelands maar eens afgerond met een guild groep (10m)
Alles op normaal neer gemept en helaas 2x moeten wipen op aly.

wel een nieuwe mount rijker nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha

Yintha

We'll stay gold forever

kowapanga schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 10:24:
Gisteren glory of the firelands maar eens afgerond met een guild groep (10m)
Alles op normaal neer gemept en helaas 2x moeten wipen op aly.

wel een nieuwe mount rijker nu :)
Vette mount! GZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Species5618 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 10:12:
[...]

Ik begrijp niet waarom mensen nog steeds denken dat er een "cap" waarna DR opeens begint mee te tellen. DR doet al mee vanaf het allereerste puntje dodge-rating en wordt geleidelijk zwaarder naarmate je meer dodge verzamelt. De functie die dit bepaalt is continu (en oneindig vaak differentieerbaar :P) en erg glad, dus er zijn helemaal geen breekpunten of caps in de waarde van dodge rating.

DR zorgt er ook niet voor dat een stat steeds minder waard wordt naarmate je er meer van krijgt (nog zo'n misverstand), het zorgt er juist voor dat het niet meer zo is dat een stat steeds waardevoller wordt. Het argument dat in extreme vorm te zien is als: Met 99% dodge is 1% meer dodge oneindig veel meer waard dan als je op 0% dodge zit. Dit is nu tegengegaan door er voor te zorgen dat je steeds meer rating nodig hebt om het volgende procentje te pakken.

Maar als je een plot maakt van expected time-to-live, of gemiddelde hoeveelheid damage taken, als functie van de hoeveelheid dodge rating, met DR meegerekend, dan krijg je iets wat redelijk dicht bij een mooie rechte lijn ligt: Oftewel, dodge rating is ongeveer evenveel waard ongeacht het niveau waar je op zit.

EJ zegt trouwens helemaal niet dat je niet naar dodge moet reforgen. De overzichts post van de Feral-Bear thread voor 4.3 zegt dat je moet reforgen naar dodge, mastery of crit afhankelijk van wat Rawr aangeeft.

toon volledige bericht
Thnx voor het uitleggen. Ik heb wel dat prachtige topic op theincbear gelezen over DR van Dodge en ook geprobeerd de formule te gebruiken, maar dan gaat bij mij echt het licht uit. En als ik het dan ook nog moet verdedigen, dan begin ik toch een beetje te twijfelen, ook omdat in andere topic over BiS gear ze weer van allerlei andere reforges adviseren.

Heb ook nog ff met rawr getest (eigen char + 2 tier13 set), dan geven ze aan dat ik naar Mastery & Exp moet reforgen (wat wel klopt met wat ze op theincbear zeiden in het BiS topic).
Hoewel ik zie maar minimale vooruitgang. Heel klein beetje extra mitagation (van 94.318% naar 94.427%) en 2k dps extra (leuk voor de ranks :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 21:20
Dit weekend weer een lekker wow weekendje gehad.. Ondertussen in net geen twee maanden tijd, mijn dk naar 85, mijn priest naar 85, druid naar 83, rogue naar 81 en paladin naar 80. Vond het zondag avond ook maar eens tijd om wat HCs te gaan runnen, want daar was ik nog niet aan toe gekomen.

Dus op advies van een guildie voor mijn dk een volledige set ilvl377 pvp gear aangeschaf en vervolgens alles netjes geenchant en gereforged. Vervolgens van spec geswitched van blood naar 2h frost en gaan met die banaan.

Eerst een gewone random HC (deadmines) en toen ik zag dat ik gewoon dik top dps was (16k-20k single target afhankelijk van de boss), daarna maar meteen gesigned voor random EoT HC. Helaas een paar keer mijn loot geninjad zien worden. 2x door een holy paladin die gewoon op dps gear need en 1x door een prot warrior die op een 2h dps wapen need.

Gisteren avond de valor cap gehaald op mijn dk, dus toen vond ik het maar eens tijd worden om mijn priest ook klaar te maken, dus daar heb ik gisteren avond ook nog even snel een ilvl377 pvp set voor gekocht, ge-enchant en gereforged. Maar aangezien ik mijn priest in shadow spec had geleveled (mind spike + mind blast spam ftw :P).. Toch maar even in de /trade gevraagd naar advies, aangezien ik wat tegenstrijdige info las op diverse sites (de ene zegt dat je voor shadow spec 1781 hit rating moet hebben. De andere site zegt dat je na 800 hit rating al kan stoppen, etc, etc)..

Op die manier weer iemand nieuws leren kennen die me heel uitgebreid heeft vertelt hoe/wat/waar qua shadow spec. Vervolgens ook nog uitleg gekregen hoe ik het beste kon healen via disc spec. Om hem te bedanken voor zijn tijd (hij was toch zeker een uurtje met me bezig;)) heb ik hem een volle enchantment set gegeven voor een van zijn toons, dus daar was hij heel erg blij mee.

Kortom een aantal productieve dagen gehad :)

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
Tarz schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 10:23:
Serpent sting - Chimera shot - Steady shot - Steady shot - steady shot - Chimera shot (on cooldown) en op proc Aimed shot.

Verder op trash multishot en wat traps. Rapid fire op bosses en kill command als er ruimte/energy is.

Het Arcane Shot tenzij boss uit-LoS is dan is KC een optie, maar inderdaad daat komt MM wel op neer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-05 22:27
uashy schreef op zondag 11 december 2011 @ 00:58:
[...]

Logisch, want je controleert in je cast regel alleen of je een target hebt, en dat heb je.
Misschien werkt dit:

code:
1
/cast [target=chicken,exists,nodead]

Niet getest, maar zou moeten werken.
Dank voor je antwoord maar dat werkt niet, zodra ik iets anders target en er is geen chicken in de buurt dan cast ik op wat ik als target heb.
Uiteindelijk is dit het geworden:

#showtooltip
/cleartarget
/target Chicken
/stopmacro [noexists]
/cast spell

En dat werkt feilloos, ik wilde namelijk als warrior (bij Spine of Deathwing) na de blast van de amalgamation als de wiederweerga op de burning tendons zitten, dus voor mij is het:

#showtooltip
/cleartarget
/target Burning Tendons
/stopmacro [noexists]
/use Intercept

Die spam ik als een gek als de amalgamation met zijn nucleair blast begint, kan ik gelijk hakken en zagen.
Mits rage. ;)

@Gerhard83:
Nightshade is toch een 25-mans guild? Of zijn jullie weer naar 10-mans gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBravo
Tarz schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 10:23:
Gisteravond mijn oude hunter maar weer eens van stal gehaald. Even een nieuwe hc of 2 gelopen, en ik ben er eigenlijk niet goed uit wat nou de beste spec is momenteel. Ik dacht dat het Marksman was/is, maar Survival doet vergelijkbare dmg heb ik het idee. Beetje afhankelijk van de situatie. Ik zit nu op ilvl 360 (2 pcs T12 en wat ZA/ZG en JP gear) met de boog van ZG. Ik deed zo´n 15 - 17k dps gemiddeld, maar heb met Marksman het idee dat het niks anders is dan:

met de kleine buffs die BM en SV hebben gekregen in de laatste patch zouden de 3 specs ongeveer gelijk moeten zijn. Maar van wat ik aan ervaringen hoor/zie, begint SV voor te lopen op MM.
Maar ik blijf zelf de voorkeur geven aan BM, ondanks alle petmanagementissues :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382378

Hey all,

Toen ik mijn full t10 @ wotlk had ben ik ermee opgehouden gezien het voor mij klaar was.
Nu ik weer wat vrijetijd heb ben ik weer begonnen met spelen en heb een paladin gemaakt.
Zijn hier mensen die ervaring hebben met paladin pvp?
Ik wou namelijk holy gaan en vroeg me af of dit een goede keuze was?
Verder ben ik momenteel level 84 dus hoop dat level 85 content me gaat bevallen ^^
Ik speel in Frostmane.

Had trouwens ipv een hawstrider de Phoenix hatchling geloot :o
Twijfel nu een beetje welke ik liever gehad had :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01-2021
* dagboek *

Voor het eerst met de guild dragonsoul in.
Geen tijd gehad om sfeer voor te proeven.

2 uur later eerste 2 bosses down, Morgod en Warloard Zoo'ozz
Maar wat is die warlord een bugged fight.
Zoveel tries dat we niet P2 kregen maar de lightning ball terug bounced.

Laatste paar tries ben ik als ranged maar achter melee gaan staan zodat mijn shadow appraciations niet de boss-fight bugde en 2 hunters met pet op passive. Helaas hadden we 2 invallers nodig, waardoor ik als DPS doorging. Heb als spriest elke P2-fase mee moeten healen doordat we allemaal veel te laag eindigden.
Eindige opbijna 8k HPS naast 19k DPS. We gingen voor 5-3-3-3 bounces. Gaan volgende keer voor 7-5-3-3 om sneller stacks op de boss te gaan krijgen

6s in enrage killden we eindelijk de boss. Had zo veel makkelijker gekund als de andere healer beter geared was geweest. Maar voor eerste keer 2 bosses neer, niet slecht. Woensdag een reset en dan voor minimaal 4/8 clear.

*einde dagboek *

WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Species5618 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 10:12:
[...]

toon volledige bericht
Juist en wat hier bedoelt wordt is dat een bepaalde rating steeds minder waard wordt _ ten opzichte_ van andere stats. M.a.w. je behaalt meer resultaat door te gemmen/enchanten op een andere stat. Bijv. prot warrior waarbij je op een gegeven moment beter naar parry over kan stappen omdat je DR zo groot is dat de extra parry meer damage reduceert dan dodge. En daar zit wel een omslag moment in en dat wordt ook wel in de volksmond de cap genoemd. Ook al is het geen keiharde grens.
Dat geloof ik niet. Wel t.o.v. percentage maar niet t.o.v. het basisaantal dodge.
http://i41.tinypic.com/jj31ix.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bechown
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-05-2023
sabriel schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:02:
We gingen voor 5-3-3-3 bounces. Gaan volgende keer voor 7-5-3-3 om sneller stacks op de boss te gaan krijgen.
Wij doen 5-5-3-3.. Tot zover bugged de ball niet echt.. alleen laat je Shamans de totems niet neerzetten in de buurt want hij bounced op de totems.. Koste ons een paar whipes om achter te komen..

Wij zitten nu vast op Ultraxion.. Tanking gaat prima.. Healing eigenlijk ook wel (burn fase is pittig).. maar dps is een beetje te laag.. 24k 22k 22k 20k 18k en de tanks deden tussen de 13 en 19k dps.. Als ik hoor wat anderen doen op deze fight ben ik bang dat we er nog niet zijn :).. De reden dat we geen problemen hebben met de andere fights komt omdat de tanks meer dps doen in hun offspec dan de main spec dpsers :( Helaas moet Ultraxion met 2 tanks maar we denken eraan om misschien met 1 tank te proberen..

[ Voor 13% gewijzigd door bechown op 13-12-2011 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:47
bechown schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:26:
[...]

Wij doen 5-5-3-3.. Tot zover bugged de ball niet echt.. alleen laat je Shamans de totems niet neerzetten in de buurt want hij bounced op de totems.. Koste ons een paar whipes om achter te komen..

Wij zitten nu vast op Ultraxion.. Tanking gaat prima.. Healing eigenlijk ook wel (burn fase is pittig).. maar dps is een beetje te laag.. 24k 22k 22k 20k 18k en de tanks deden tussen de 13 en 19k dps.. Als ik hoor wat anderen doen op deze fight ben ik bang dat we er nog niet zijn :).. De reden dat we geen problemen hebben met de andere fights komt omdat de tanks meer dps doen in hun offspec dan de main spec dpsers :( Helaas moet Ultraxion met 2 tanks maar we denken eraan om misschien met 1 tank te proberen..
Ultraxion met 1 tank? gaat je niet lukken. De main target krijgt altijd de debuff 'fading light'. Dan moet hij/zij die special ability gebruiken, anders word je altijd ge-oneshot. Je kan ook niet voor die tijd even een dps laten taunten of iets dergelijks, Ultraxion hit redelijk hard :(
Wat je kan proberen is 2 healers te gebruiken. Volgens mij moet dps ergens rond de 25k gemiddeld doen, anders kom je er met 2 tanks en 3 healers echt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Gister de hele avond op Ultraxion gestaan en nog helaas niet down, onze gear was gewoon duidelijk niet goed genoeg :)

3 healers ( Disc Priest . Resto Shaman, Holy Paladin )
2 Tanks ( Warrior , Paladin combo )
5 DPS ( Hunter , Shaman , Rogue , Mage, Paladin )

De mechanics hadden we binnen 5 tries volledig onder de knie, nadat we dit hadden gingen de tries ook van 80+% in de eerste 3 tries direct naar ongeveer 30% voor de volgende 6 tries ( Vooral om healing combo's te testen ), hierna hebben we nog 7 tries gehad die in een snelle neerwaardse spiraal gingen.

Laaste 4 wipes van de avond :

4de ) 13%
3de ) 9%
2de ) 2%
1ste ) 400k

ARGH klote draak ga toch gewoon dood :P volgende week gaat hij zeker neer :D alleen is volgende week woensdag de enige raid dag ivm kerst aangezien wij altijd woensdag zondag en maandag raiden en zondag en Maandag kerst is dus, Hopelijk 1 avond alle 5 down :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha

Yintha

We'll stay gold forever

Haha met Warlord doen wij nu 5-5-5-5 op 10 man met 3 healers, de p2 kan best lastig zijn om te healen maar ga het morgen met 2 healers doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha

Yintha

We'll stay gold forever

ShadowBumble schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:32:
Gister de hele avond op Ultraxion gestaan en nog helaas niet down, onze gear was gewoon duidelijk niet goed genoeg :)

3 healers ( Disc Priest . Resto Shaman, Holy Paladin )
2 Tanks ( Warrior , Paladin combo )
5 DPS ( Hunter , Shaman , Rogue , Mage, Paladin )
ARGH klote draak ga toch gewoon dood :P volgende week gaat hij zeker neer :D alleen is volgende week woensdag de enige raid dag ivm kerst aangezien wij altijd woensdag zondag en maandag raiden en zondag en Maandag kerst is dus, Hopelijk 1 avond alle 5 down :D
Oplossing: 2 healers, heb het gister zelf als disc priest (ilvl 383) met een Hpala gedaan (ilvl 382) en dit ging perfect, de Hpala pakte de rode buff, ik pakte de groene buff, toen de blue buff kwam pakte de paladin die weer.

Ik zou het zeker proberen! ik vond het niet eens moeilijker zonder 3e healer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Yintha schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:35:
[...]

Oplossing: 2 healers, heb het gister zelf als disc priest (ilvl 383) met een Hpala gedaan (ilvl 382) en dit ging perfect, de Hpala pakte de rode buff, ik pakte de groene buff, toen de blue buff kwam pakte de paladin die weer.

Ik zou het zeker proberen! ik vond het niet eens moeilijker zonder 3e healer
klopt maar we hadden geen extra dps-er beschikbaar en de resto druid zijn balance gear was zeg maar van de kwaliteit we komen niet onder de tank uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Ultraxion normal 10m: 56,600,000 HP, 6 minuten hard enrage, dus 360 secondes.

Er is dan nodig een raid DPS van 158k (naar boven afgerond voor safety) nodig. Trek daar 2x 12k DPS vanaf voor tanks, houd je 134k raid DPS over.

Met 5 DPS (dus 3 healers): gemiddeld nodig 26,8k DPS
Met 6 DPS (dus 2 healers): gemiddeld nodig 22,3k DPS

Bovenstaande berekening gaat uit van de volle duratie van 360 secondes, en is dus het absolute minimum (ik denk niet dat er veel mensen zijn die levend dat moment meemaken, gezien de huge AOE damage de laatste minuut). Alleen met erg hoge DPS is het te doen met 3 healers, ik zou aanraden het met twee te doen.

[ Voor 9% gewijzigd door rodie83 op 13-12-2011 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-05 18:17
Mja, een beetje tank kan makkelijk over 12k dps doen. Nog niet eerder die raid gedaan en toch vrij makkelijk te leren, enige waar je om moet denken is de keybind en die op tijd gebruiken, voor de rest is het makkelijk. 2 Healers 6 DPS 2 Tanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha

Yintha

We'll stay gold forever

De soft enrage licht rond de 5:20, dan is er aanzienlijk meer raid damage.

info:

The spell he casts which deals damage on the whole raid works like this.

First minute of the boss fight from
1min - 2min it has a 5 sec CD.
2min - 3min it has a 4 sec CD.
3min - 4min it has a 3 sec CD.
4min - 5min it has a 2 sec CD.
5min - 6min it has a 1 sec CD meaning it will be cast every second for the last minute of the fight before he enrages and does his massive AOE.

That's the thing dealing huge damage to your raid, and getting more intense on healers. Just put up a good defensive / healing CD rotation and you should be fine.

[ Voor 79% gewijzigd door Yintha op 13-12-2011 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Enige nadeel van 2-healing is dat het überhaupt halen van de enrage-timer door een tekort aan healing in de weg kan zitten. Idealiter kill je de boss met 2 healers kort na de 5m-mark. Vanaf dat moment doet die slash iedere seconde z'n damage, en wordt de incoming damage op een gegeven moment gewoon te zwaar.

Wat zijn overigens jouw bevindingen als dics met de groen buff, Yintha? Hoe verhoudt jouw healing zich tov dat van jullie pala met de rode/blauwe buff? Ik kanme namelijk goed voorstellen dat PoH + groene buff meer dan leuke AoE healing oplevert, en ik als resto druid wellicht meer heb aan de rode buff...

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha

Yintha

We'll stay gold forever

Nou, ik zat samen met een vriend die de Hpala was op skype en aan het eind van de fight schaamde ik me behoorlijk.

Hpala ~50khps
Disc(ik) ~20khps

Moest even wennen aan de groene buff, was nog blue gewend van de 3 healer attempts. maar een flash heal kwam (deels) neer op de hele groep leek het wel. dus wat ik deed was prayer of mending op cooldown terwijl ik greater heal spamde op de tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ShadowBumble schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:37:
[...]

klopt maar we hadden geen extra dps-er beschikbaar en de resto druid zijn balance gear was zeg maar van de kwaliteit we komen niet onder de tank uit ;)
Maakt dat uit? Als je nog 400k down moet krijgen dan is dat meer dan genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Anoniem: 429308 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:48:
[...]

Maakt dat uit? Als je nog 400k down moet krijgen dan is dat meer dan genoeg :)
Sja dat was helaas de laatste try anders hadden we het ook zeker gedaan maar die laatste try was ook met 3 Healers / 2 tanks / 5 dps.

Dus als ik er vanuit ga dat er temminsite 2 dps-ers upgrades ( LFR of eerste 4 bosses ) krijgen volgende week dan zou het al gezien hebben als een kill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Hoeft ie met 12k dmg maar 34 seconden van de fight te dpsen, de rest kan ie meehealen zelfs.
Hij kan ook resto blijven en moonfire casten, 1,2k dps nodig met 360 seconden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha

Yintha

We'll stay gold forever

Tarz schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:51:
Hoeft ie met 12k dmg maar 34 seconden van de fight te dpsen, de rest kan ie meehealen zelfs.
Hij kan ook resto blijven en moonfire casten, 1,2k dps nodig met 360 seconden :)
Nu klinkt het wel erg zielig, je kan ook je andere healers melee autoattacks laten doen terwijl de priest shadow word pain ophoud :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Yintha schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:51:
[...]

Nu klinkt het wel erg zielig, je kan ook je andere healers melee autoattacks laten doen terwijl de priest shadow word pain ophoud :(
Of kietelen met een veertje? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha

Yintha

We'll stay gold forever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
bechown schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:26:
[...]
Helaas moet Ultraxion met 2 tanks maar we denken eraan om misschien met 1 tank te proberen..
Wij hebben dit op alt run geprobeert, uiteindelijk maar weer ge 2 tanked, is denk wel mogelijk maar
Paar belangrijke punten,
De tank mag pas Heroic Will gebruiken als nog 1 seconde op teller staat. (zo dicht mogelijk tot debuff daadwerklijk afgaat dus), en uit meteen Taunt.
Als dit even oefenend is dit niet eens grote probleem (tenzij tank met veel Lag issues hebt)
Grote probleem is dat tijd tussen Fading Light en Hour of Twilight zeer kort is (5 sec of zo) dus healers hebben bijna geen tijd om je vol te healen (van uitgaande dat tank ook Hour of Twilight soaked)
dus daar moet je andere CD gaan roteren, of je moet andere soakers inzetten.
heel tricky om goed uit te voeren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
sabriel schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:02:
* dagboek *

Voor het eerst met de guild dragonsoul in.
Geen tijd gehad om sfeer voor te proeven.

2 uur later eerste 2 bosses down, Morgod en Warloard Zoo'ozz
Maar wat is die warlord een bugged fight.
Zoveel tries dat we niet P2 kregen maar de lightning ball terug bounced.

Laatste paar tries ben ik als ranged maar achter melee gaan staan zodat mijn shadow appraciations niet de boss-fight bugde en 2 hunters met pet op passive. Helaas hadden we 2 invallers nodig, waardoor ik als DPS doorging. Heb als spriest elke P2-fase mee moeten healen doordat we allemaal veel te laag eindigden.
Eindige opbijna 8k HPS naast 19k DPS. We gingen voor 5-3-3-3 bounces. Gaan volgende keer voor 7-5-3-3 om sneller stacks op de boss te gaan krijgen

6s in enrage killden we eindelijk de boss. Had zo veel makkelijker gekund als de andere healer beter geared was geweest. Maar voor eerste keer 2 bosses neer, niet slecht. Woensdag een reset en dan voor minimaal 4/8 clear.

*einde dagboek *
toon volledige bericht
Ja die ball bounced wel eens om onverklaarbare reden terug.
Gaurdian van een pally bleek hem terug the bouncen >.>

Zie dat jullie 5-3-3-3 doen, als je 5-5-5-5 doet dan is de Raid damage altijd het zelfde voor de healer.

Zondag was teleurstellend, vlak voor de raid onze tank op tentative.
Healer Connection issues.

Dus puggen, dik een uur kwijt aan het puggen van een tank + dps (heal offspec) die het niet erg vonden om te biginnen @ 4/8. Uit gekomen op een pally (alleen LFR ervaring, wel gevraagd om eerst weapon chant te nemen en dit deed hij) en een shaman (same story alleen LFR ervaring), ultraxion waren we gebleven dus daar gingen we verder.

Eerste 2 tries shammy fail op de knop de pally tank deed het goed.
2 tries later leip het goed, 5th try 2% wipe door dat we 1 dps down hadden.
6th try een kill, met zo'n 35 sec vrij op de klok. De tank pug deed maar 8k dps gelukkig deed de enh. shaman 23k guildies ook de wat minder gegearde deden het zo'n 5k minimaal beter dan vorige week.

Gelukkig heeft onze guildy's geluk met loot in LFR dit helpt enorm.

Warmaster, tank moest gaan dus weer 30min spammen, gelukkig een hele goede warrior tank gevonden met de naam Royzhelegend. Moest ik wel mee nemen want alle Roy's zijn legends ;)
Kon zien dat hij ervaring had op de fight, heroic leap op de small blasts enzo perfect gewoon.

Was onze eerste keer 6try's en het was over voor de avond.

Effectief 12keer pullen op een raid avond is niet leuk, iig een progression boss neer, 6 decent try's gehad op de volgende. Morgen 5/8 clearen dan weer verder progression op zondag denk ik hopelijk woesdag warmaster neer die is opzich niet moeilijk nu de dps weet hoe het werk.

Al met al ben ik blij met LFR, zo hebben de Pugs/low Geared Guildy's/Alts vaak al de fight gezien snappen ze de basics en dan is het alleen een kwestie van betere excecution en damage leveren en hebben ze vaak minder faalgear.

Thx LFR :D

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha

Yintha

We'll stay gold forever

@ hierboven, zie dat je de mace van DW hebt, hoe werkt die proc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
Teunis schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:55:
[...]

Wij hebben dit op alt run geprobeert, uiteindelijk maar weer ge 2 tanked, is denk wel mogelijk maar
Paar belangrijke punten,
De tank mag pas Heroic Will gebruiken als nog 1 seconde op teller staat. (zo dicht mogelijk tot debuff daadwerklijk afgaat dus), en uit meteen Taunt.
Als dit even oefenend is dit niet eens grote probleem (tenzij tank met veel Lag issues hebt)
Grote probleem is dat tijd tussen Fading Light en Hour of Twilight zeer kort is (5 sec of zo) dus healers hebben bijna geen tijd om je vol te healen (van uitgaande dat tank ook Hour of Twilight soaked)
dus daar moet je andere CD gaan roteren, of je moet andere soakers inzetten.
heel tricky om goed uit te voeren dus.
Heb je een feral of een druid.
Bij ons heeft de druid altijd geluk, agi gear leather drop bij de fleet en hebben geen rogue.
De druid is Resto, heb hem feral laten speccen als offspec met 3 points in thick hide.

Enigste wat hij hoeft te doen is Bear>Taunt als de main tank 1a2 sec op de debuff timer heeft.
Kan zijn dat hij geen hit krijgt, kan zijn dat hij er wel 1 krijgt dan is uncrittable best lekker en als bear + barkskin zijnde er fijn.

(Pull met hem in bear vorm tot hij thrall buff heeft)

Helaas heb ik dit maar 3 keer kunnen testen, toen was de druid offline en kwam nie meer terug die avond.
Maar iig kreeg de melee dps geen melee hit te verduren.

Voordeel is dat je vol Kittyspec op 3 punten na DPS doet.
Goed voor zeker +20k afhankelijk van je druid's kitty skill :)
Yintha schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 14:14:
@ hierboven, zie dat je de mace van DW hebt, hoe werkt die proc?
Eigenlijk wel heel erg lekker, 20% healing op Ultraxion en 34% over healing.
die 20% is erg fijn omdat het gratis is en proc op ProM bounces, ProH Glyph, PW:S Glyph.
Op Holy heb ik de mace nog niet geprobeerd.

Let wel, 5-mans is het waardeloos zo ook gunship 2.0.
Maar alle stacked fights is het lekker.

Gebruik hem wel op gunship 2.0 btw, reden is dat ik Raggy normal mace heb. Daar waar ik voor Disc Crit/Mastery gear en de Haste en spirit van raggy mace ook niet nodig heb (reforge het niet omdat ik heel vaak shadow spec :)). Hogere int+sp waardes is waarom ik er mee loop en Disc is beter als holy op Gunship

[ Voor 19% gewijzigd door Derr_Hans op 13-12-2011 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Yintha schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:47:
Nou, ik zat samen met een vriend die de Hpala was op skype en aan het eind van de fight schaamde ik me behoorlijk.

Hpala ~50khps
Disc(ik) ~20khps

Moest even wennen aan de groene buff, was nog blue gewend van de 3 healer attempts. maar een flash heal kwam (deels) neer op de hele groep leek het wel. dus wat ik deed was prayer of mending op cooldown terwijl ik greater heal spamde op de tank.
Mja, met die pala die rood+blauw pakt is het zeer waarschijnlijk dat hij alle healing gewoon wegsnipet. Het grootste deel van die 50k zal overigens van de laatste fase afhangen. Holy pally + Blue buff + 5m mark == insane HPS.

Op onze allereerste kill deden wij het met 3 healers. Disc pakte rood, ik pakte groen, Shammy pakte blauw. Tot het moment dat de blauwe buff actief werd, werd de shamen totaal weggeblazen, maar hij griste op het moment dat de boss down ging nog net de top spot weg. Dat laatste stukkie gaat gewoon dubbel zo hard, als niet nóg harder. Zo beschamend is het dus niet :>

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:06

vhal

ಠ_ಠ

Waar we zondag DW-M 25m op 3% kregen ging deze gister op een extra avond neer op. Helaas kon ik daar niet bij zijn maar het is altijd wel leuk om zoiets te horen.

Als het even meezit kunnen we as. reset beginnen met Morchok Heroic 25m.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
Blistimo schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 14:26:
[...]

Mja, met die pala die rood+blauw pakt is het zeer waarschijnlijk dat hij alle healing gewoon wegsnipet. Het grootste deel van die 50k zal overigens van de laatste fase afhangen. Holy pally + Blue buff + 5m mark == insane HPS.

Op onze allereerste kill deden wij het met 3 healers. Disc pakte rood, ik pakte groen, Shammy pakte blauw. Tot het moment dat de blauwe buff actief werd, werd de shamen totaal weggeblazen, maar hij griste op het moment dat de boss down ging nog net de top spot weg. Dat laatste stukkie gaat gewoon dubbel zo hard, als niet nóg harder. Zo beschamend is het dus niet :>
Ik doe HPally rood, ik Disc Groen en Blauw.
Divine Aegis is <3 met blauw, onze HPS lagen op 25k voor hem en 25k voor mij (including absorbs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha

Yintha

We'll stay gold forever

dus 2x 25k = 50k (doh!)

Met hpala rood + blauw, met disc alleen groen kwamen wij uit op 50 + 20 = 70k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HawVer schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:10:
Juist en wat hier bedoelt wordt is dat een bepaalde rating steeds minder waard wordt _ ten opzichte_ van andere stats. M.a.w. je behaalt meer resultaat door te gemmen/enchanten op een andere stat. Bijv. prot warrior waarbij je op een gegeven moment beter naar parry over kan stappen omdat je DR zo groot is dat de extra parry meer damage reduceert dan dodge. En daar zit wel een omslag moment in en dat wordt ook wel in de volksmond de cap genoemd. Ook al is het geen keiharde grens.

Dat geloof ik niet. Wel t.o.v. percentage maar niet t.o.v. het basisaantal dodge.
Het principe wat hij probeert uit te leggen is dit:
- Ja, je hebt steeds meer dodge rating nodig om 1% dodge te krijgen.
- Elke procent dodge die erbij krijgt is meer waard wordt hoe dichter je bij de 100 komt.
Paar voorbeelden van theincbear:
Bear met 20% dodge krijgt er 1% dodge bij, dus heb je de kans dat je geraakt word verminderd van 80 naar 79%, dus de damage die je minder krijgt door 1% dodge is 0.80\0.79=1,266%
Bear met 50% dodge krijgt er 1% dodge bij, dus heb je de kans dat je geraakt word verminderd van 50 naar 49%, dus de damage die je minder krijgt door 1% dodge is 0.50\0,49=2,040%
Het dus word zeker geen shit stat zoals eerder aangegeven, zoals je ook wel kunt zien in het plaatje wat je post, het blijft gelijkmatig oplopen.

De standaard dodge die je krijgt van talents, standaard agi en dodge van class\race word niet mee gerekend in DR.

Voor het hele verhaal kan je beter dit artikel lezen:
http://theincbear.com/dodge-diminishing-returns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
Yintha schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 14:38:
dus 2x 25k = 50k (doh!)

Met hpala rood + blauw, met disc alleen groen kwamen wij uit op 50 + 20 = 70k
Ach we hadden genoeg aan 50k totaal :)
Heb het niet gelogt (vergeten na all het spammen voor pugs :) ) dus kan ietsjes meer zijn.
Tot aan groen zijn er weinig problemen, wanneer blauw spawned begin de fight pas echt :)

Ik smite voornamelijk tot na de eerste hour of twilight, daarna smite ik tussen door en HF on CD.
Voor mijn trinket cast ik SW:Pain op hour of twilight als HF on cd is.

Met een volle guild groep hadden we ultra wel neer gehad rond tussen de 5 a 4:40 min marker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Eerste kill 3-healed zaten wij op 25(shammy)+22(disc)+22(druid). Totaal 75k HPS.

Afgelopen zondag was 't 32(disc)+21(druid). Totaal 61k HPS. Maar die kill was dan ook anderhalve minuut sneller en bleef heel de blauwe buff ongebruikt.

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Derr_Hans schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 14:09:
[...]

Ja die ball bounced wel eens om onverklaarbare reden terug.
In de meeste gevallen die ik gezien heb staat de tank dan te dicht op de baas. De tank moet echt buiten de hit box van de baas staan of je loopt het risico dat hij in zijn eentje de bal terugkaatst. :P De reden daarvoor is vrij logisch overigens, die bal moet eerder triggeren op spelers dan op de baas, want anders wordt positionering wel héél erg precies voor de DPS. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
NMe schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 14:50:
[...]

In de meeste gevallen die ik gezien heb staat de tank dan te dicht op de baas. De tank moet echt buiten de hit box van de baas staan of je loopt het risico dat hij in zijn eentje de bal terugkaatst. :P De reden daarvoor is vrij logisch overigens, die bal moet eerder triggeren op spelers dan op de baas, want anders wordt positionering wel héél erg precies voor de DPS. :P
Och en vaak is een keertje extra kaatsen ook zo erg nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
NMe schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 14:50:
[...]

Kan ook zo zijn, nog niet echt bij na gedacht :)
Laat de tank wel back paddelen zodra die bal komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zjanzjak schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 12:34:
@Gerhard83:
Nightshade is toch een 25-mans guild? Of zijn jullie weer naar 10-mans gegaan?
We waren op Sunstrider een 25 mans guild, maar omdat die server zo dood is kon dat op gegeven moment niet meer, of we moesten allerlei slechte spelers meenemen.

Dus daarom zijn we verhuist naar The Maelstrom, om weer te kunnen raiden in 25mans setup, maar we hebben nog geen solid 25 mans kunnen runnen voor langer dan 2 dagen op rij. Hebben momenteel zelfs moeite om twee 10 mans voor elkaar te krijgen, maar goal blijft 25 mans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

HawVer schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:10:
[...]

[...]

Dat dus inderdaad. Als bear kun je het beste gewoon je dodge uit agility alleen halen op dit moment. Je hebt zeker met de gear levels van nu alleen daaruit al ruim over de 50% dodge en zit op een punt waarop de aangehaalde grafiek al aardig vlak is. Je kan dan véél beter je statbudget investeren in een stat die meer oplevert dan wat extra dodge, puur omdat je mastery en je crit allebei geen diminishing returns kennen en dus meer effect hebben op je incoming damage per statpunt. Datzelfde geldt voor haste: hoe vaker je hit, hoe vaker je critpercentage en attackpower bepalen of er een schild op je komt.

Dus ja, dodge is goed. Maar enchant of reforge er niet naartoe, je haalt naar verhouding veel meer uit elk van de andere stats, inclusief haste. Mits je tenminste netjes agility gems gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
NMe schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 15:02:
[...]

Dat dus inderdaad. Als bear kun je het beste gewoon je dodge uit agility alleen halen op dit moment. Je hebt zeker met de gear levels van nu alleen daaruit al ruim over de 50% dodge en zit op een punt waarop de aangehaalde grafiek al aardig vlak is. Je kan dan véél beter je statbudget investeren in een stat die meer oplevert dan wat extra dodge, puur omdat je mastery en je crit allebei geen diminishing returns kennen en dus meer effect hebben op je incoming damage per statpunt. Datzelfde geldt voor haste: hoe vaker je hit, hoe vaker je critpercentage en attackpower bepalen of er een schild op je komt.

Dus ja, dodge is goed. Maar enchant of reforge er niet naartoe, je haalt naar verhouding veel meer uit elk van de andere stats, inclusief haste. Mits je tenminste netjes agility gems gebruikt.
Ik zou echt niet weten hoe je er bij komt dat je 50% dodge zou kunnen halen uit agi alleen. Ik heb op mijn beertank buffed net over de 40% dodge (ilvl 379), en dat is met op elk item een reforge naar dodge.

Plus dat je naar verhouding dus niet veel meer uit andere stats haalt, omdat elke procent dodge die je meer krijgt ook steeds waardevoller wordt. Die DR is alleen maar ingevoerd om imbalance te voorkomen.

[ Voor 8% gewijzigd door rodie83 op 13-12-2011 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rodie83 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 15:05:
Ik zou echt niet weten hoe je er bij komt dat je 50% dodge zou kunnen halen uit agi alleen. Ik heb op mijn beertank buffed net over de 40% dodge (ilvl 379), en dat is met op elk item een reforge naar dodge.

Plus dat je naar verhouding dus niet veel meer uit andere stats haalt, omdat elke procent dodge die je meer krijgt ook steeds waardevoller wordt. Die DR is alleen maar ingevoerd om imbalance te voorkomen.
Ja, maar hij wil het nu eenmaal niet aannemen :)

Ik heb met druidbuff 39,95% dodge (ilvl 387 + full reforged naar dodge), en heb de agi trinket van de Spine LFR versie, dus full buffed+10 stacks van 78agi van de trinket moet ik wel in de buurt komen van de 50% denk ik, maar met alleen base-agi van gear denk ik niet dat ik er kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Anoniem: 429308 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 15:20:
[...]

Ja, maar hij wil het nu eenmaal niet aannemen :)

Ik heb met druidbuff 39,95% dodge (ilvl 387 + full reforged naar dodge), en heb de agi trinket van de Spine LFR versie, dus full buffed+10 stacks van 78agi van de trinket moet ik wel in de buurt komen van de 50% denk ik, maar met alleen base-agi van gear denk ik niet dat ik er kom.
Fully buffed komt er alleen nauwelijks iets bij, die horn of winter + je trinket levert misschien nog een 3% op, maar dat is het dan ook wel.

In mijn optiek werkt beertank zo dat je in een optimale situatie (setbonussen en daarmee pieces even daargelaten) eigenlijk alleen agi gear wil hebben met crit en mastery als secundary stats, waarbij de crit reforged naar dodge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

rodie83 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 15:05:
[...]

Als je honderd hits krijgt van precies 10k damage elk, dan krijg je met 50% dodge slechts 50% van de damage binnen. Als je 40% dodge hebt, dan krijg je 60% van de damage binnen. Elke procent dodge is precies omgekeerd evenredig met het percentage van de uitgedeelde damage die je daadwerkelijk krijgt. Die ene procent dodge is op 0% dodge even belangrijk als op 99% maar wat betreft statbudget kost hij gewoon veel en veel meer. Je kan dan véél beter andere stats opzoeken. Jullie kunnen dan met zijn tweeën doen alsof ik gek en eigenwijs ben maar als dat niet waar was dan had EJ óók wel gezegd dat je alles moest reforgen naar dodge. Dat doen ze niet, ze verwijzen specifiek naar Rawr omdat de DR op dodge hebt hele statverhaal ingewikkeld maakt en je niet zomaar prioriteiten toe kan kennen. Boven een bepaalde softcap kun je gewoon veel beter investeren in andere stats omdat die geen DR hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:07
Mijn druid raiding (en wow) time is ongeveer een jaar geleden, maar ik ben het eens met NMe.
Simpelweg omdat ik ervanuit ga dat hij in een goed raidteam opereert.

In zo'n groep is elke agility veel meer waard dan dodge omdat het stomweg meer toevoegd aan de allround eigenschappen van een druid.

Als je een wat slechter presterende groep/healers hebt is het misschien interessanter om te maxen op stamina/dodge zodat je minder incoming damage hebt.

Extra agi is naast dodge ook damage en flexibiliteit.
In een pro team zou ik zonder twijfel altijd agi over dodge kiezen.

Uiteraard is dit logisch nadenken en niet doodstaren op cijfern*ukertjes als EJ.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.