Mektheb schreef op donderdag 01 december 2011 @ 11:46:
[...]
Mja niet echt aan mezelf te danken, in TBC stond ik ook op Muru te hakken pre-nerf, heb ook uren lopen wipen op Lichking heroic 25, zonder kill helaas
Ik ben alleen nog steeds van mening het TBC model van raiden de beste was, en dat ze daarbij met dingen zoals BH en VoA en LFG en LFR de userbase gewoon extreem lui maken.
World PVP en World Events zijn dood, er komt niemand meer uit ze stadje er is geen bal te beleven behalve daily X en Y en af en toe een Event.
TBC was geweldig qua raiden, de key/attunements quests hielden een hele hoop mensen buiten de instances, helaas is het probleem dat de huidige mensen die wow op het niveau houden precies die mensen zijn die dus toen niet in raids kwamen, en die lopen te huilen en te unsubscriben, en geloof mij de groep 'terribad' (lees mensen die zich zelf casual met een leven noemen) om maar ff zo een achterlijke term te gebruiken is enorm groot.
Als blizzard niet ingeeft aan die mensen die toch zo een 90%+ van de populatie zijn zal wow veel sneller dood zijn, dan dat de hardcore spelers stoppen met spelen omdat de content te makkelijk is, en bovendien zijn dit vaak ook de mensen die stom genoeg zijn om geld uit geven aan dingen zoals mounts/pets en andere rotzooi, waar de hardcore spelers liever gewoon een goede nieuwe raid willen hebben (dat wil niet zeggen dat er geen hardcore spelers zijn stom zijn en dat soort spul kopen btw

)
En dat ze het makkelijker gemaakt hebben, dat meer mensen het kunnen zien ja dat kan ik wel begrijpen.
Dat ze een Instance zoals NAX maken en dat dan niemand het ziet ( 6% of zo ) ja dat begrijp ik dat dat niet de bedoeling is.
Maar zoals het nu gaat is natuurlijk wel weer anders, en misschien als ik nog 4/7 per week speelde zou ik zeker alles op heroic doen zoals in Wotlk of zoals de tijd in TBC.
Maar ik speel 2/7 in een Casual guild op het moment en dat bevalt me prima en de drang om het te doen is gewoon weg.
Die ./300-400 days played maken het er niet makkelijker op om te zeggen van goh laat ik me weer volledig storten op WoW

.
Verder ben ik het wel eens met wat je zegt het is voorall aan spelers zelf te danken.
Maar dit is wel extreem

Punt is gewoon dat casual zijn geen excuus is om gewoon een slechte speler te zijn, ik speel ongeveer 7 dagen per week in soms een uur, soms 5 to 10 uur, ik zie mezelf niet als hardcore gewoon iemand die van gamen houdt, nu heb ik ook mensen in me guild die maar 3 dagen per week inloggen voor de raid, en die minstens net zo goed, zoniet beter zijn als dat ik ben.
Volgende de logica van een hoop van deze slechte spelers zou hij ook slecht moeten zijn, want hij heeft een leven en raid maar casual 3 dagen. Er zijn 2 day raiding guilds die 7/7HC hebben gecleared voor patch 4.3, wat stopt elke andere guild van het zelfde te doen ?
Heel simpel:
De gemiddelde speler is gewoon een iemand die alles gratis aangereikt wil hebben.
Daarna lopen ze te zeuren dat de content te makkelijk is. Het is juist de taak van de betere spelerers (en zo profileer je zelf aangezien je muru pre-nerf erbij haalde) om die mensen juist te helpen om een betere mindset/houding te krijgen, in het echte leven krijg je ook niet alles gratis en door er niks voor te doen.
Waarom zou dat in games anders zijn....
Ik heb niet de illusie dat we casual niet nodig hebben om wow levend te houden zoals het nu is, maar stop met het zeuren dat het makkelijk is, en ga lekker heroics doen, en probeer je eigen groep naar een hoger niveau te tillen en ze te leren hoe je beter speelt, niet alleen ik en tal van andere zullen je dankbaar zijn via de LFG/LFR maar ook jezelf heb je ermee, als de overall playerbase beter word zal de moeilijkheid van content omhoog kunnen.
Een ander probleem hierin is ook de complete minachting in instances tegenover nieuwe spelers, 2 dagen geleden zat ik in een ZG ik op me bear druid met dikke gear, maar een healer kon me niet healen om een of andere reden was ie steeds oom, 2 gasten gelijk ow noob healer bla bla en leaven de groep, ik dacht toch maar ff kijken naar de healing meters, bleek dat ie bijna exclusief met flashheals aan de gang was, dus heb em ff in paar whispers wat dingen uitgelegd in een normale toon en de rest van de run ging ok, hij was nog steeds niet geweldig maar goed genoeg, en alles wat er voor nodig was was een whisper.
Zelfde met LFR, je ziet heel veel van de groepen (ik zelf zag het en guildies van me ook) dat mensen zo erin chargen zonder nieuwe spelers iets uit te legen en zoiets te hebben van we zien wel als ze dood gaan.
Dat is dus zo fout, zoals ik zei we hadden die wipe op hagara, toen maar even rustig in chat uitgelegt het concept van de frost phase, en de volgende keer ging er nog maar 1 persoon dood, sommige mensen zijn gewoon onmogelijk om te verbeteren, maar er zijn er genoeg die best willen leren, en het is ook waar dat niet iedereen Rag HC materiaal is, maar al kill je elke week 1 of 2 bosses op heroic, het geeft toch net iets meer voldoening dan elke week normals te clearen. En hopelijk worden je raiders er beter door mits je ze goed en constructief aanstuurd.