Wat wel en niet in dit topic WEL:
![]()
Overige hardwarespecificaties van de HTC HD2 zijn:
| ||||||||||||||||||||||
![]() ![]() ![]() HTC FAQ FAQ: Q: Welke Radio moet ik gebruiken? A: Minimaal Radio 2.08 Als je dit niet doet, dan blijft Android bij het opstarten hangen, met zwart beeld of HTC logo. Hier staan de laatste Radio bestanden. Q: Ik heb geen dataverbinding (internet) A: Zorg dat je de juiste APN instellingen hebt. (Instellingen - Draadloos en netwerken - Mobiele netwerken - Namen toegangspunten) Q: Ik heb geen ringtones en alarmgeluiden? A: Download hier (kopieer de link en plak in je browser) en kopieer de folder "media" naar de root van je SD kaart. Termen en Begrippen:
NAND versie:
NANDDualboot
![]()
Met dank aan HellStorm666 voor de layout van deze TS. |
- CRXed
- Registratie: Oktober 2004
- Laatst online: 30-08 12:55
Met de komst van Ice Cream Sandwich leek het me een mooi moment om deel 3 te starten van dit topic
[ Voor 4% gewijzigd door CRXed op 22-11-2011 02:19 ]
Kan in dat filmpje nou niet zien wat voor een toestel het is...
ah wacht, t'is wel een hd2. Die 3 knopjes onderin het scherm leken op hardware buttons, maar zijn dus gewoon onderin het scherm aanwezig
. En ja ik heb geen geluid hier op 't werk...
Jammer dat er nog veel dingen niet werken, maar leuke ontwikkeling
Gelukkig word hij ook door "mijn" rombakker gemaakt (tytung, bakker van NexuHD roms) dus dat belooft in ieder geval veel goeds
ah wacht, t'is wel een hd2. Die 3 knopjes onderin het scherm leken op hardware buttons, maar zijn dus gewoon onderin het scherm aanwezig
Jammer dat er nog veel dingen niet werken, maar leuke ontwikkeling
[ Voor 88% gewijzigd door Damian op 22-11-2011 08:56 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Kan niet wachten tot alles van ICS werkt op de HD2... hopelijk is het niet te lastig om de hardware versnelling in de UI te gebruiken. Dat zou het belangrijkste pluspunt zijn denk ik.
en inderdaad relax dat tytung hiermee bezig is, kan niet anders dan goedkomen
en inderdaad relax dat tytung hiermee bezig is, kan niet anders dan goedkomen
Verwijderd
Ik denk dat er voor de hardware acceleration in ICS een aangepaste driver moet worden gemaakt.
Aangezien niet is aangekondigd dat vergelijkbare Android Native toestellen Nexus1 en Htc Desire ook voorzien gaan worden van ICS.
Aangezien niet is aangekondigd dat vergelijkbare Android Native toestellen Nexus1 en Htc Desire ook voorzien gaan worden van ICS.
Ik test momenteel de Battery Calibrator app (met het rode Android logo) als gevolg van een tip van iemand op XDA. Iemand al ervaring mee toevallig?
Sinds ik overgestapt ben van de Sense roms naar de Nexus HD2 rom weet ik vrijwel zeker dat het batterijverbruik sterk is afgenomen. Ik had juice defender geinstalleerd op mijn laatste Coredroid rom (data off met scherm off). Nu dus niet meer en ik verbaas me erover dat ik nog genoeg juice over heb en ik ben in feite de hele dag online. Ik zet hem ook veel minder in de lader. Ik ben er echt tevreden over en kan hem iedereen aanraden, tot de ICS roms natuurlijk nog beter worden ..
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Net de HTC HD2 van een vriend ontdaan van WM 6 en voorzien van Android 2.3.7. Ging ondanks de versplintering aan informatie wel vrij vlot. Android werkt behoorlijk goed op dit toestel. Heb zelf een 3GS, maar dit werkt ook best leuk. Mis alleen een beetje soepelheid in de schermovergangen en bij het inzoomen.
Kreeg alleen ondanks installatie van Flash Player flash niet werkend op websites.
Kreeg alleen ondanks installatie van Flash Player flash niet werkend op websites.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Hmm dat klinkt niet zo goed. Bij mij draait Android zo vlot dat mensen met een native android telefoon jaloers zijn. Misschien heb je een verouderde rom geinstalleerd.MsG schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 17:54:
Net de HTC HD2 van een vriend ontdaan van WM 6 en voorzien van Android 2.3.7. Ging ondanks de versplintering aan informatie wel vrij vlot. Android werkt behoorlijk goed op dit toestel. Heb zelf een 3GS, maar dit werkt ook best leuk. Mis alleen een beetje soepelheid in de schermovergangen en bij het inzoomen.
Erg verouderd kan het niet zijn met 2.3.7... Maar wel goed om te vermelden welke versie je gebruikt, en welke launcher, zoals tytung nexushd2, of miui jw, typhoon cm7 etc.
Het draait wel vlot hoor, maar niet zo soepel als op een iPhone, omdat die er op dat moment gewoon een statisch plaatje van maakt. Die hardware rendering mis ik dus zelf nog een beetje.Muurtegel schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 18:41:
[...]
Hmm dat klinkt niet zo goed. Bij mij draait Android zo vlot dat mensen met een native android telefoon jaloers zijn. Misschien heb je een verouderde rom geinstalleerd.
Deze rom bevalt me het beste: NexusHD2-Gingerbread_V3.2a_NAND_(Android-2.3.7)
Deze laadde niet door: TyphooN_CM7_v3.7.0-MAGLDR
Sommige zijn ook nog half engels, dat vind ik wat lelijk.
Ik heb alleen met die Nexus HD2 rom dat die foto-app mijn flashlight niet aan zet. Alleen als ik hem op filmmodus zet.
[ Voor 7% gewijzigd door MsG op 25-11-2011 21:07 ]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Voor de lol zou je Launcher Pro er eens op moeten zetten en dan de snelheden van het openen van het menu, e.d. op 7 zetten. Dan heb je in mijn optiek de meest snelle ervaring met NexusHD2!
Ik heb overigens de MUI Camera geïnstalleerd (staat ook ergens in het topic, als extra) en die werkt prima i.c.m. flashlight.
Ik heb overigens de MUI Camera geïnstalleerd (staat ook ergens in het topic, als extra) en die werkt prima i.c.m. flashlight.
Aangezien mijn HD2 Total Loss is verklaard door de verzekering ben ik overgestapt op de Galaxy S2.
Wie zou dit topic over willen nemen?
Ik zal hier natuurlijk niet meer al te veel kijken, maar het zou wel fijn zijn als de openingpost bijgehouden zou worden. Als iemand interesse heeft, stuur me dan een berichtje.
Wie zou dit topic over willen nemen?
Ik zal hier natuurlijk niet meer al te veel kijken, maar het zou wel fijn zijn als de openingpost bijgehouden zou worden. Als iemand interesse heeft, stuur me dan een berichtje.
Ik ben inmiddels mede-auteur, dus suggesties voor de start-post kunnen per DM naar mij. Als ik wat meer tijd heb zal ik ook kijken om het een en ander aan te vullen/op te schonen.
Zelf draai ik nu langthang miui (omdat JW niet meer met updates lijkt te komen) Als JW weer terug is, stap ik wellicht weer terug naar zijn build.
Plus punt in tytung's R14 kernel (welke in deze MIUI build gebruikt wordt) zit een banding fix waardoor kleurverlopen er veel beter uit zien. goed te merken in bv de notification drawer, splash screen van de xda app etc.
Zie dat er naast tytung nog iemand flink vorderingen maakt met ICS:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1361940
iets van hw acceleratie werkend:
http://forum.xda-develope...?p=19808075&postcount=119
binnenkort deze maar eens proberen
Zelf draai ik nu langthang miui (omdat JW niet meer met updates lijkt te komen) Als JW weer terug is, stap ik wellicht weer terug naar zijn build.
Plus punt in tytung's R14 kernel (welke in deze MIUI build gebruikt wordt) zit een banding fix waardoor kleurverlopen er veel beter uit zien. goed te merken in bv de notification drawer, splash screen van de xda app etc.
Zie dat er naast tytung nog iemand flink vorderingen maakt met ICS:
iets van hw acceleratie werkend:
http://forum.xda-develope...?p=19808075&postcount=119
binnenkort deze maar eens proberen
[ Voor 18% gewijzigd door Prulleman op 29-11-2011 15:45 ]
Zodra er een soepele ICS rom is (hopelijk van Tytung) stap ik ook over. MIUI was leuk en ziet er erg goed uit, maar ik heb het idee dat ik het niet allemaal nodig heb.
Verwijderd
Er is zojuist bekent gemaakt dat er iemand Hardware acceleration werkt op ICS.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1368305
Verder ben ik op zoek naar een goede rom voor mijn HD2. Het liefst eentje met sense en een goedwerkende camera (dus geen lag en wel breedbeeld). Ik heb al veel roms geprobeerd, van typhoon tot nexus. Maar geen een heeft echt wat ik zoek. MIUI vind ik niks ivm dat het teveel op IOS lijkt.
Verder ben ik op zoek naar een goede rom voor mijn HD2. Het liefst eentje met sense en een goedwerkende camera (dus geen lag en wel breedbeeld). Ik heb al veel roms geprobeerd, van typhoon tot nexus. Maar geen een heeft echt wat ik zoek. MIUI vind ik niks ivm dat het teveel op IOS lijkt.
Je kunt eventueel MIUI skinnen zodat deze totaal niet meer op iOS lijkt. Of je kunt de losse MIUI camera downloaden en die installeren in een andere rom. Sense kun je eventueel vervangen met Launcherpro.
Klopt, maar volgensmij is het nog niet het echte Hardware acceleration, maar een soort hack/trick.Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 19:34:
Maar ik heb deze versie er nu op staan, en het werkt wel een stuk vloeiender dan de vorige versies van ICS op de hd2.
Dingen zoals de notificatiebalk, het lock-screen en alle annimaties enzo werken nu gewoon allemaal vloeiend. Sommige dingen zelfs net zo vloeiend als een 2.3 rom.
Heb deze versie er nu pas 2 uur ofzo op staan maar het ziet erg goed en best soepel uit.
Eigenlijk zijn de belangrijkste dingen voor mij die nu nog niet werken nog video (in bijvoorbeeld youtube heb je alleen geluid, geen beeld) en de camera.
Voor mij is het ontbreken van headphone jack support het grootste probleem, ik luister dagelijks muziek, en kijk series in de trein
Verwijderd
Ik zelf wacht nog even tot alles werkt op ICS want ik maak ook graag foto's en luister altijd muziek. Jammer is ook het ontbreken van flash.
Heb je CoreDroid al geprobeerd? Die voldoet denk ik aan al je eisen.Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 19:34:
Verwijderd
Coredroid gaf altijd fc's en random reboots. Dat hebben veel rom's bij mij eigenlijk... Ik moet maar eens cLK proberen.
In ander nieuws:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1354309
In ander nieuws:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| Working: * No Annoying Soft Buttons * SMS * Sound * SD Card Mounts * Data (3G/2G/G) * Accelerometer * Wi-Fi (logo does not display signal strength check settings for that) * Bluetooth (Sometimes audio does not work from headset) * Phone * Multi-Touch * Gallery * Headhones (Flash this Fix Thanks zivan56. mag only) * Hardware Aceleration Bugs: * Camera (cannot connect) * Usb mass storage |
Verwijderd
Android Gingerbread rom zonder Sense: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=933951
Android Gingerbread rom met Sense: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1282281
Android Gingerbread rom met Sense: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1282281
Verwijderd
Deze headphone fix werkt dus alleen als je de Magldr bootloader hebt, nog niet met cLK.Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 00:54:
Coredroid gaf altijd fc's en random reboots. Dat hebben veel rom's bij mij eigenlijk... Ik moet maar eens cLK proberen.
In ander nieuws:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 Working: * No Annoying Soft Buttons * SMS * Sound * SD Card Mounts * Data (3G/2G/G) * Accelerometer * Wi-Fi (logo does not display signal strength check settings for that) * Bluetooth (Sometimes audio does not work from headset) * Phone * Multi-Touch * Gallery * Headhones (Flash this Fix Thanks zivan56. mag only) * Hardware Aceleration Bugs: * Camera (cannot connect) * Usb mass storage
Ik verwacht met de update van Tytungs Kernel dat dit ook gaat werken in zijn rom. ... we'll see
Wat wellicht interessant is voor de tweakers die toch even een voorproefje willen van ICS, maar geen zin hebben in het flashen van andere CWM layouts en het heen en weer schuiven van backups (backup van je oude rom terugzetten omdat ICS nog niet naar behoren werkt)
Deze rom kan je uitpakken naar sdcard/ICS (dus in de root van je SD in een mapje ICS)
vervolgens kan je vanuit MAGLDR aangeven in welke map op je SD een SD rom bevat
Optie 10.1.3 in het menu van magldr (10-services, 1-bootsettings, 3- AD SD dir)
vervolgens kan je via magldr optie 2 Boot AD SD je SD build booten zonder dat je iets aan je NAND rom hoeft te doen.
Een restart zonder optie 2 te kiezen in magldr boot dan gewoon naar je oude vertrouwde rom
Deze rom kan je uitpakken naar sdcard/ICS (dus in de root van je SD in een mapje ICS)
vervolgens kan je vanuit MAGLDR aangeven in welke map op je SD een SD rom bevat
Optie 10.1.3 in het menu van magldr (10-services, 1-bootsettings, 3- AD SD dir)
vervolgens kan je via magldr optie 2 Boot AD SD je SD build booten zonder dat je iets aan je NAND rom hoeft te doen.
Een restart zonder optie 2 te kiezen in magldr boot dan gewoon naar je oude vertrouwde rom
[ Voor 6% gewijzigd door Prulleman op 01-12-2011 12:56 ]
Kan ook hardwareprobleem zijn he, ik heb om die reden een boardswap gehad, processor werd te heet, daarom vastlopers, nu niet meer. Als je m instuurt moet je wel snel zijn, want van veel van die dingen verloopt momentee de 2jr garantieVerwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 00:54:
Dat ligt er maar helemaal aan wanneer je de telefoon gekocht hebt.arjandijk162 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 15:13:Als je m instuurt moet je wel snel zijn, want van veel van die dingen verloopt momentee de 2jr garantie
Idd, je kunt de telefoon nu nog in de winkel kopen..CRXed schreef op donderdag 01 december 2011 @ 16:30:
[...]
Dat ligt er maar helemaal aan wanneer je de telefoon gekocht hebt.
Ik heb vandaag deze versie eens geprobeerd, wilde er wel eens even mee spelen. Nu viel het mij op dat ik in het NL toetsenbord geen woordvoorspelling heb, hij geeft alleen suggesties van namen die in mijn contactpersonenlijst voorkomen. Nu weet ik dat ik dit probleem ook heb gehad bij het installeren van Gingerbread (TyphooN Cyanogenmod 7). Hier heb ik toen een ander keyboard (ook Gingerbread) geïnstalleerd waarna het wel werkte.Prulleman schreef op donderdag 01 december 2011 @ 12:53:
Wat wellicht interessant is voor de tweakers die toch even een voorproefje willen van ICS, maar geen zin hebben in het flashen van andere CWM layouts en het heen en weer schuiven van backups (backup van je oude rom terugzetten omdat ICS nog niet naar behoren werkt)..
Maar nu werkt het dus weer niet, het lijkt me toch dat het standaardtoetsenbord als ik aangeef dat hij een NL woordenboek moet volgen dat ook doet? Zijn er meer mensen met dit probleem en weet iemand een oplossing (behalve het installeren van een ander toetsenbord
Ik draai nu een paar weken de NexusHD2 Gingerbread 2.3.7 rom van Tytung. Hoewel ik de rom erg mooi vind en deze soepel werkt, heb ik nu al een aantal keer crashes gehad waarna ik de telefoon niet meer aan kan zetten. Na afkoelen/accu eruit/3colorscherm/MAGLDR krijg ik hem dan weer aan de praat en kan ik met CWM een backup terugzetten zodat ik niet alles opnieuw hoef in te stellen. Maar liever voorkom ik deze crashes. Ik heb al ontdekt dat het waarschijnlijk te maken heeft met het vollopen van de interne opslagruimte, waarna één voor één de processen crashen. En waarschijnlijk ook de reden dat ie niet meteen weer op wil starten?
Zou dit een slecht geprogrammeerde app zijn die dit veroorzaakt of een probleem met de rom? Volgens mij draaien een aantal aanwezigen op dit forum deze rom dus hoor graag of er meer mensen zijn met hetzelfde probleem.
Oh maar liever hoor ik natuurlijk een oplossing
Op XDA heb ik hier eigenlijk niets over kunnen vinden.
NB het probleem ontstond voor het eerst nadat ik tytung R14 kernel en launcher pro had geinstalleerd, maar ook zonder die 2 blijft het probleem dus die heb ik eigenlijk al als veroorzaker laten afvallen.
Zou dit een slecht geprogrammeerde app zijn die dit veroorzaakt of een probleem met de rom? Volgens mij draaien een aantal aanwezigen op dit forum deze rom dus hoor graag of er meer mensen zijn met hetzelfde probleem.
NB het probleem ontstond voor het eerst nadat ik tytung R14 kernel en launcher pro had geinstalleerd, maar ook zonder die 2 blijft het probleem dus die heb ik eigenlijk al als veroorzaker laten afvallen.
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Ik heb dat probleem nooit gehad met de Tytung roms. De laatse rom heb ik zelf niet gedraaid, maar als er een probleem is met de rom of kernel dan fixt Tytung dat normaal gesproken in no-time. Ik denk dat er of een app niet goed functioneerd of dat er misschien een fout in de installatie zit.JanPedaal schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 14:37:
Ik draai nu een paar weken de NexusHD2 Gingerbread 2.3.7 rom van Tytung. Hoewel ik de rom erg mooi vind en deze soepel werkt, heb ik nu al een aantal keer crashes gehad waarna ik de telefoon niet meer aan kan zetten. Na afkoelen/accu eruit/3colorscherm/MAGLDR krijg ik hem dan weer aan de praat en kan ik met CWM een backup terugzetten zodat ik niet alles opnieuw hoef in te stellen. Maar liever voorkom ik deze crashes. Ik heb al ontdekt dat het waarschijnlijk te maken heeft met het vollopen van de interne opslagruimte, waarna één voor één de processen crashen. En waarschijnlijk ook de reden dat ie niet meteen weer op wil starten?![]()
Zou dit een slecht geprogrammeerde app zijn die dit veroorzaakt of een probleem met de rom? Volgens mij draaien een aantal aanwezigen op dit forum deze rom dus hoor graag of er meer mensen zijn met hetzelfde probleem.Oh maar liever hoor ik natuurlijk een oplossing
![]()
Je zou kunnen proberen om helemaal overnieuw te beginnen, dus een Task29 > Magdlr / Clk > CWM enz. Het beste kun je dan ook de rom opnieuw downloaden (blijkbaar komt het wel eens voor dat een bestand bij het downloaden niet helemaal goed gaat (hoewel ik daar nog nooit van gehoord heb)) en een installatiebestand kan blijkbaar ook corrupt raken als je deze via USB Mass storage in Magdlr op je SD kaart zet. Het beste kun je daarom dus een card reader gebruiken.
Helaas dus geen echte oplossing van mijn kant, behalve opnieuw installeren..
Ja dat ga ik maar weer doen. Ben vorige keer (na de tytung R14) niet met een task29 begonnen dus laat ik dat maar eens proberen, wellicht is er een storend element achter geblevenMuurtegel schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 16:22:
[...]
Ik heb dat probleem nooit gehad met de Tytung roms. De laatse rom heb ik zelf niet gedraaid, maar als er een probleem is met de rom of kernel dan fixt Tytung dat normaal gesproken in no-time. Ik denk dat er of een app niet goed functioneerd of dat er misschien een fout in de installatie zit.
Je zou kunnen proberen om helemaal overnieuw te beginnen, dus een Task29 > Magdlr / Clk > CWM enz. Het beste kun je dan ook de rom opnieuw downloaden (blijkbaar komt het wel eens voor dat een bestand bij het downloaden niet helemaal goed gaat (hoewel ik daar nog nooit van gehoord heb)) en een installatiebestand kan blijkbaar ook corrupt raken als je deze via USB Mass storage in Magdlr op je SD kaart zet. Het beste kun je daarom dus een card reader gebruiken.
Helaas dus geen echte oplossing van mijn kant, behalve opnieuw installeren..
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Het lijkt er op dat de vorige ICS build (van Tytung iig) nog geen woordenboek bevatte. Vandaag is een nieuwe versie uitgekomen met dit in de changelog:jappas schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:20:
[...]
Ik heb vandaag deze versie eens geprobeerd, wilde er wel eens even mee spelen. Nu viel het mij op dat ik in het NL toetsenbord geen woordvoorspelling heb, hij geeft alleen suggesties van namen die in mijn contactpersonenlijst voorkomen. Nu weet ik dat ik dit probleem ook heb gehad bij het installeren van Gingerbread (TyphooN Cyanogenmod 7). Hier heb ik toen een ander keyboard (ook Gingerbread) geïnstalleerd waarna het wel werkte.
Maar nu werkt het dus weer niet, het lijkt me toch dat het standaardtoetsenbord als ik aangeef dat hij een NL woordenboek moet volgen dat ook doet? Zijn er meer mensen met dit probleem en weet iemand een oplossing (behalve het installeren van een ander toetsenbord).
bron: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1354267Beta 3 (Dec. 3)
- Included the latest Google Apps from stock Galaxy Nexus ROM ITL41F. (ROM dump by paul. Deodexed and zipaligned by tytung.)
- Included the latest 2.6.32.45 ICS kernel Beta3 for HD2. (Upgrade from r14 (2.6.32.15) kernel and add something by referring to this android-tegra-2.6.32-ics.) (Credit to tytung and rmcc.)
- Added EGL v5 for hardware acceleration. (Credit to ankuch.)
- Added dictionaries to support spelling correction. (LatinImeGoogle.apk from stock Galaxy Nexus ROM.)
- Added Live Wallpapers.
- Added the latest hosts file (November-23-2011) for blocking ads.
- Added Camera.apk. (Camera doesn't work yet.)
- Fixed the wired headphone issue by using the new kernel. (Credit to zivan56 for the patch.)
- Fixed data usage (i.e. Network Stats and Quota) features by using the new kernel. (Credit to tytung.)
- Fixed the color banding issue. (Credit to ankuch.)
- Removed Chinese and Japanese IMEs.
Klopt dat de nieuwe versie inderdaad wel woordenboek bevat, en dat werkt ook. Alleen er zijn nog wel wat problemen met die nieuwe versie, zo kunnen veel (ik ook) geen apps downloaden, en krijg je steeds de melding dat hij de sd-kaart aan het prepareren is (waardoor voor mij a2sd ook niet werkte). Maar volgensmij ligt dit aan de kernel.
Maar iig, ben nu even over gegaan naar de build van sportstar, en als Tytung weer een nieuwe versie uit brengt, dan zal ik daar weer naar terug gaan.
Maar iig, ben nu even over gegaan naar de build van sportstar, en als Tytung weer een nieuwe versie uit brengt, dan zal ik daar weer naar terug gaan.
Dat wordt ook beaamd door Tytung, maar daarom is het een beta. Veel mensen weten niet meer wat Beta betekent geloof ikJelleNL schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 17:07:
Alleen er zijn nog wel wat problemen met die nieuwe versie, zo kunnen veel (ik ook) geen apps downloaden, en krijg je steeds de melding dat hij de sd-kaart aan het prepareren is (waardoor voor mij a2sd ook niet werkte). Maar volgensmij ligt dit aan de kernel.

Mensen lijken soms wel dingen te eisen en waarderen totaal niet dat die jongen het totaal gratis doet....en nog als beste ook naar mijn mening.
Oh nee zo bedoelde ik het totaal niet, misschien dat het zo overkomt, maar ik typte het meer om aan jullie mee te delen dat je misschien beter even kan wachten met updaten omdat ik de beta3 build eigenlijk wat minder stabiel vind geworden.
Nogmaals, ik bedoelde het niet zo zeikerig en ik weet heus wel dat het een beta is en ik waardeer het juist heel erg wat hij allemaal voor de HD2 doet.
Om nou steeds onder een berichtje waar ik wat bugs tegen jullie vertel (oke, die weten jullie waarschijnlijk al, maar dit forum is toch echt om dingen over de hd2+android te bespreken), te gaan zetten 'Maar natuurlijk is het een beta en ben ik tytung dankbaar' vind ik ook een beetje overdreven.
Nogmaals, ik bedoelde het niet zo zeikerig en ik weet heus wel dat het een beta is en ik waardeer het juist heel erg wat hij allemaal voor de HD2 doet.
Om nou steeds onder een berichtje waar ik wat bugs tegen jullie vertel (oke, die weten jullie waarschijnlijk al, maar dit forum is toch echt om dingen over de hd2+android te bespreken), te gaan zetten 'Maar natuurlijk is het een beta en ben ik tytung dankbaar' vind ik ook een beetje overdreven.
[ Voor 27% gewijzigd door JelleNL op 03-12-2011 20:08 ]
Ik bedoelde jou niet persoonlijke Jelle ;-) Sorry, bedoelde meer de mensen die je ziet reageren in het XDA topic...
Goededag heren en dames,
Weet iemand misschien of er al een werkende FM radio is voor op de HTC HD 2 ik heb er Android .2.3.3. opstaan.
Maar al verschillende FM RADIO'S. APK geprobeerd maar geen van alles wil werken misschien hier iemand waarbij het gelukt is.
Weet iemand misschien of er al een werkende FM radio is voor op de HTC HD 2 ik heb er Android .2.3.3. opstaan.
Maar al verschillende FM RADIO'S. APK geprobeerd maar geen van alles wil werken misschien hier iemand waarbij het gelukt is.
Spirit fm radio is er 1 van, maar de fm tuner in de HD2 is toch wel 1 van de slechtste die ik ken.sebasss2 schreef op maandag 05 december 2011 @ 14:17:
Goededag heren en dames,
Als het scherm opstaat hoor je bijna niets meer.
Ja maakt niet uit als hij slecht is als ik maar iets kan horen in de bus:P
Kan ook over internet luisteren maar dan gaat het zo hard met je MB's.
Kan ook over internet luisteren maar dan gaat het zo hard met je MB's.
volgens mij is de werking van de FM tuner ook afhankelijk van welke ROM/kernel je gebruikt, bij sense roms werkt de radio vaak beter
Ik heb de APK er op gezet van Spirit FM maar hij doet nix 
Heb ook iets gevonden over de unlock versie ga dat maar is verder uitzoeken.
*edit
Kost je 8 euro voor de unlocker..
Moet goedkoper kunnen.
Heb ook iets gevonden over de unlock versie ga dat maar is verder uitzoeken.
*edit
Kost je 8 euro voor de unlocker..
Moet goedkoper kunnen.
[ Voor 20% gewijzigd door sebasss2 op 05-12-2011 14:59 ]
welke rom gebruik je? ik heb nu de lang thang miui, daar zit gewoon een werkende fm tuner bij
Verwijderd
Klopt zoals bij eigenlijk elke rom. Op de wat nieuwere na waar de FM radio stock niet werkt en dus gebruik van moet worden gemaak van spirit fm. Die gewoon gratis moet werken.Prulleman schreef op maandag 05 december 2011 @ 15:19:
welke rom gebruik je? ik heb nu de lang thang miui, daar zit gewoon een werkende fm tuner bij
Deze rom is erg populair bij veel tweakers (waaronder mij): http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905060
Is een gingerbread rom zonder sense. Ondersteund ook FM radio. De maker is ondertussen bezig met een ICS rom.
Als je liever htc sense wil, zijn er vast ook wel moderne roms met sense en FM tuner. FM radio werkt al een vrij lange tijd op de hd2.
Is een gingerbread rom zonder sense. Ondersteund ook FM radio. De maker is ondertussen bezig met een ICS rom.
Als je liever htc sense wil, zijn er vast ook wel moderne roms met sense en FM tuner. FM radio werkt al een vrij lange tijd op de hd2.
Verwijderd
Ik gebruik zelf deze rom: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1197751
Sense 2.0 + Android 2.3.(5/3) + Goedwerkende camera + FM = Smooth en awesome
Sense 2.0 + Android 2.3.(5/3) + Goedwerkende camera + FM = Smooth en awesome
Ook even hier posten omdat ik op XDA van niemand reaktie krijg.
Eerlijk gezegd ben ik niet zo happy met de rom 'developers' van de HD2 op XDA. Veel updaten omdat je dan via de hun geposte links kan downloaden (kassa kassa), maar als je een vraag steld die wat te moeilijk blijkt te zijn of een update geeft reageren de meeste niet.
Rafpigna was nog een beetje de enigste die reageerde en zelf developte en zijn rom is ook nu nog zeer goed te noemen.
Op de Desire HD sectie krijg je altijd een antwoord.
Goed, over wat gaat het nu. Ik ben al een tijd bezig om een bug te zoeken waardoor mijn sd-kaart niet update en corrupt geraakte als deze via usb mass storage werd gemount op een windows pc. Redelijk vervelend als je een foto nam en deze ff via usb op de pc wou zetten.
Via de juiste keywords heb ik nu gevonden, op xda zelfs, naar wat en hoe, en voornamelijker een super simpele oplossing.
Ik vraag mij af waarom dit niet in 95% van de roms is toegepast vermits het een hoop ellende oplost.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=748793
Eerlijk gezegd ben ik niet zo happy met de rom 'developers' van de HD2 op XDA. Veel updaten omdat je dan via de hun geposte links kan downloaden (kassa kassa), maar als je een vraag steld die wat te moeilijk blijkt te zijn of een update geeft reageren de meeste niet.
Rafpigna was nog een beetje de enigste die reageerde en zelf developte en zijn rom is ook nu nog zeer goed te noemen.
Goed, over wat gaat het nu. Ik ben al een tijd bezig om een bug te zoeken waardoor mijn sd-kaart niet update en corrupt geraakte als deze via usb mass storage werd gemount op een windows pc. Redelijk vervelend als je een foto nam en deze ff via usb op de pc wou zetten.
Via de juiste keywords heb ik nu gevonden, op xda zelfs, naar wat en hoe, en voornamelijker een super simpele oplossing.
Ik vraag mij af waarom dit niet in 95% van de roms is toegepast vermits het een hoop ellende oplost.
Verwijderd
Omdat het een froyo fix is. Inmiddels zitten wij al op 2.3 en zelfs al op 4.0Luke-san schreef op maandag 05 december 2011 @ 19:15:
Draai je inderdaad nog een 2.2 rom?
En 'kassa' valt ook wel mee, gaat om enkele euro's per 10k downloads.
En 'kassa' valt ook wel mee, gaat om enkele euro's per 10k downloads.
Verwijderd
Ik denk er over om cLK te gaan gebruiken. Maar ik kan nergens vinden of cLK ook de extra geheugen vrijgeeft.
Ik denk het niet. Miui zit op 2.3.7 en heeft identiek hetzelfde probleem. Het heeft zelfs niet echt iets met de rom versie te maken.Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 19:21:
[...]
Omdat het een froyo fix is. Inmiddels zitten wij al op 2.3 en zelfs al op 4.0
Mijn ZTE blade met versie 2.3.5 had net hetzelfde probleem met een custom rom. Ik was trouwens niet de enige vermits een paar van mijn vrienden identiek hetzelfde probleem hadden.
Als je A2SD gebruikt gebruikt deze de 2de, en soms, 3de partitie op de sd kaart om de data en meestal cache op te slagen. Als je dan via usb mount en deze fix niet gebruikt koppel je de hele kaart aan de computer terwijl je de ext partitie van de telefoon wegkoppelt.
Gebruik je de fix, onder froyo, gingerbread, noem maar op., dan mount je enkel de fat32 partitie aan de computer.
Verwijderd
Van het bovengenoemde probleem heb ik nog nooit last van gehad. En ik gebruik véél verschillende rom's. Van 2.2 naar 4.0
Even de Langthang rom genomenVerwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 20:27:
Van het bovengenoemde probleem heb ik nog nooit last van gehad. En ik gebruik véél verschillende rom's. Van 2.2 naar 4.0
default vold.fstab in de system\etc dir
dev_mount sdcard /mnt/sdcard auto /devices/platform/goldfish_mmc.0 /devices/platform/msm_sdcc.2/mmc_host/mmc1
Staat dus op 'auto' en niet op partitie 1 dus alle partities worden gemount
Ook heel simpel te zien als je 'm usb mount en dan minitool partition wizzard op de pc start.
Als er in de fstab file 'auto' staat zie je alle partities op de kaart en als je '1' ipv 'auto' zet zie je effectief enkel de 1ste partitie.
Wat een misselijke en ondankbare opmerking. Wees blij dat ze al die ROMs hebben gemaakt, anders zat je nu nog met WinMo6.5 opgescheept!Luke-san schreef op maandag 05 december 2011 @ 19:15:
Het lijkt me trouwens eerder een A2SD bug, dan van de Rom makers
Als je dan alles in zijn context, en volledig, leest lees je wel iets anders. Ik dacht dat antwoorden in een thread op xda elimentaire beleefdheid was, maar ik zal wel van een andere generatie komen dan jullie.CRXed schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 02:24:
[...]
Wat een misselijke en ondankbare opmerking. Wees blij dat ze al die ROMs hebben gemaakt, anders zat je nu nog met WinMo6.5 opgescheept!
Het lijkt me trouwens eerder een A2SD bug, dan van de Rom makers
Er zijn er wel meer die er net als ik zo over denken. Als je ziet hoelang ik al op xda en andere forums ben weet je wel beter. je moet bijvoorbeeld de threads in het Desire HD forum eens lezen, daar wordt geen enkele vraag onbeantwoord gelaten.
Nu of het een A2SD bug is, ja dat is het, maar de fix is al langer bekend. Een meer dan kleine moeite om de correctie in de rom aan te brengen dacht ik, of is dat ook niet waar?
No offense Luke, maar het is een beetje prinsessengedrag. Je verwacht dat een developer persoonlijke ondersteuning aan je gaat geven terwijl er wel belangrijkere fixes nodig zijn.
Het probleem dat jij schetst zullen vast een aantal mensen ervaren, maar die zijn zodanig in de minderheid dat er geen prioriteit aan wordt gegeven. Laten we zeggen dat 2% van de mensen jouw probleem ook ervaart, dan lijkt het me logisch dat een developer zich gaat focussen op een fix van zaken die iedereen raakt.
Kwestie van vraag en aanbod...
Het probleem dat jij schetst zullen vast een aantal mensen ervaren, maar die zijn zodanig in de minderheid dat er geen prioriteit aan wordt gegeven. Laten we zeggen dat 2% van de mensen jouw probleem ook ervaart, dan lijkt het me logisch dat een developer zich gaat focussen op een fix van zaken die iedereen raakt.
Alles wordt een beetje uit zijn context gerukt blijkbaar, en er wordt alleen maar op commentaar gereageerd ipv mee verder te denken. Ik denk eerlijk gezegd dat je achter die 2% gerust een nulletje mag achterzetten. Heb nu al pm gehad op xda van een paar andere mensen die dus identiek hetzelfde probleem hadden en die dus elke keer de sd kaart uit hun HD2 haalde of 1 daarvan wifi explorer gebruikte om de boel over te zetten.EBOOZ schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 07:50:
No offense Luke, maar het is een beetje prinsessengedrag. Je verwacht dat een developer persoonlijke ondersteuning aan je gaat geven terwijl er wel belangrijkere fixes nodig zijn.
Maar zoals eerder gezegd is de fix zo verdomt gemakkelijk vermits die er al is, en is het voor elke developer 10 sec werk om het lijntje aan te passen. Kan je mij trouwens vertellen naar welke belangrijke fix ze dan nog danig op zoek zijn, buiten in ICS in beschouwing dan?
Mijn bedoeling was enkel om mensen er hier op attent te maken van een mogelijke fix, maar als er enkel op het feit wordt gereageerd dat de desbetreffende thread over froyo gaat en ik de cookers disrespecteer dan hoeft het voor mij niet meer.
ooit wel eens gezien hoeveel bullshit er in die threads staat, denk jij dat een dev *alles* leest?
Ik heb het geprobeerd te reproduceren, maar met de MIUI rom van langthang krijg ik dit niet voor elkaar.
foto gemaakt, bekeken via windows, ontkoppeld, foto gemaakt, bekeken op telefoon, vervolgens op pc, en gewoon beschikbaar....
Wellicht is dit een probleem in sense roms? ik zie dat je link niet alleen over froyo gaat, maar ook nog eens over de desire ipv de hd2
Tytung maakt nu echt mooie vorderingen, aangezien mijn HD2 mijn zakelijke telefoon is, kan ik niet zomaar half werkende roms erop zetten (al wel met de SD versie gespeeld, maar deze is af en toe echt unresponsive). Het lijkt er nu op, dat alle basis dingen werken behalve de camera (maar daar kan ik wel mee leven), voor een aantal andere dingen zijn workarounds (sd mounten naar pc, tethering). Indien er geen rare issues opkomen gaat de volgende versie erop
Ik heb het geprobeerd te reproduceren, maar met de MIUI rom van langthang krijg ik dit niet voor elkaar.
foto gemaakt, bekeken via windows, ontkoppeld, foto gemaakt, bekeken op telefoon, vervolgens op pc, en gewoon beschikbaar....
Wellicht is dit een probleem in sense roms? ik zie dat je link niet alleen over froyo gaat, maar ook nog eens over de desire ipv de hd2
Tytung maakt nu echt mooie vorderingen, aangezien mijn HD2 mijn zakelijke telefoon is, kan ik niet zomaar half werkende roms erop zetten (al wel met de SD versie gespeeld, maar deze is af en toe echt unresponsive). Het lijkt er nu op, dat alle basis dingen werken behalve de camera (maar daar kan ik wel mee leven), voor een aantal andere dingen zijn workarounds (sd mounten naar pc, tethering). Indien er geen rare issues opkomen gaat de volgende versie erop
[ Voor 29% gewijzigd door Prulleman op 06-12-2011 10:44 ]
Ok bedankt om te testen. Test je het ook diverse maal achter elkaar? Hiermee wil ik zeggen, foto 1 nemen dan aan pc hangen en via pc bekijken. Terug van de pc af ... dan foto 2 , dan terug aan de pc en weer op de pc kijken, foto 3 ......Prulleman schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:31:
ooit wel eens gezien hoeveel bullshit er in die threads staat, denk jij dat een dev *alles* leest?
Heb hier een stuk of 3 laptops staan met win7 64-bit allemaal hetzelfde fenomeen, zowel op de HD2 als op de ZTE blade.
Ik ga even op een testlaptop XP zetten om te kijken of ik daar de fout kan reproduceren.
Net even getest op een Lenovo W500 met een clean XP. Identiek hetzelfde.
Via de cmd prompt in windows kan je het dus ook zien
Slechts 1 foto zie ik daar nadat ik 1 foto had getrokken daarna ge-unmount, nog een tweede foto had getrokken en dan terug gemount.
E:\DCIM\Camera>dir
Volume in drive E has no label.
Volume Serial Number is F933-6250
Directory of E:\DCIM\Camera
06/12/2011 12:53 <DIR> .
06/12/2011 12:53 <DIR> ..
06/12/2011 12:53 440,051 IMG_20111206_115302.jpg
1 File(s) 440,051 bytes
Via adb net nadat ik het via het cmd window had gedaan
c:\tools\adb shell ls /sdcard/dcim/camera
IMG_20111206_115302.jpg IMG_20111206_120318.jpg
Ik zie via cmd in windows maar 1 foto en 2 via adb
Via de cmd prompt in windows kan je het dus ook zien
Slechts 1 foto zie ik daar nadat ik 1 foto had getrokken daarna ge-unmount, nog een tweede foto had getrokken en dan terug gemount.
E:\DCIM\Camera>dir
Volume in drive E has no label.
Volume Serial Number is F933-6250
Directory of E:\DCIM\Camera
06/12/2011 12:53 <DIR> .
06/12/2011 12:53 <DIR> ..
06/12/2011 12:53 440,051 IMG_20111206_115302.jpg
1 File(s) 440,051 bytes
Via adb net nadat ik het via het cmd window had gedaan
c:\tools\adb shell ls /sdcard/dcim/camera
IMG_20111206_115302.jpg IMG_20111206_120318.jpg
Ik zie via cmd in windows maar 1 foto en 2 via adb
[ Voor 7% gewijzigd door Luke-san op 06-12-2011 12:50 ]
had het met 2 foto's getest, maar nu met de 3e zonder reboot ook geen problemen.
welke rom gebruik je en gebruik je de default data/apps/xx 2 ext/
Wel echt vreemd. Langtang zijn laatste miui en een 1GB extra ext3 partitie voor de apps en cache.Prulleman schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:58:
had het met 2 foto's getest, maar nu met de 3e zonder reboot ook geen problemen.
De vorige rom die ik getest had en die dit issue niet had was die van Rafpigna
Kan je anders even kijken of je de hele kaart, dus fat32 en ext partitie ziet bij minitool partition wizzard?
Logisch dat je de tweede foto niet ziet als je de sdkaart ge unmount hebt, toch? Die komt dan te staan in het / filesystem (als daar permissies voor zijn).Luke-san schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:48:
...
...
tja mounten een beetje verwarrend, op de phone en de laptop is natuurlijk anders.Mayco schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 15:18:
[...]
Logisch dat je de tweede foto niet ziet als je de sdkaart ge unmount hebt, toch? Die komt dan te staan in het / filesystem (als daar permissies voor zijn).
Even anders proberen uit te leggen.
stap 1 Foto 1 wordt genomen zonder een usb kabel.
stap 2 HD2 via USB aan de computer 'usb storage on' en we zien via file explorer op de computer foto 1
stap 3 HD2 wordt van de USB kabel en sd-kaart wordt dan gemount op de HD2.
stap 4 Foto 2 wordt genomen (zonder een verbinding met een pc etc etc) en zie ik perfect staan in de galery
stap 5 HD2 via USB aan de computer 'usb storage on' en we zien via file explorer op de computer foto 1, maar niet foto 2 , maar wel via adb.
Verwijderd
Rechtermuiskop in de map waar de foto hoort te zitten en dan op vernieuwen klikken.
en anders met een file explorer (io bestandsbeheer ofzo) kijken of hij in de goede map zit.
en anders met een file explorer (io bestandsbeheer ofzo) kijken of hij in de goede map zit.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2011 17:50 ]
Nope, refreshen helpt niet. Zelfs aan een andere pc hangen waar hij ervoor niet aan hing laat 'foto 2' niet zien.Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:50:
Rechtermuiskop in de map waar de foto hoort te zitten en dan op vernieuwen klikken.
Ook al gezocht op naam, maar noppes.
Soms krijg ik de file wel te zien, maar als ik deze open in windows krijg ik geen foto te zien, windows viewer cannot ..., en gegarandeerd als ik de kaart erna scan op fouten maakt hij een dir aan op de kaart met daarin repair files.
Met de aangepast fstab file gaat het dus elke keer wel goed. Heb nu een stuk of 10 test foto's gemaakt. Nu zelfs al met het fotograferen van nummers op het scherm, je blijft geen objecten vinden
heb me toch niet langer kunnen inhouden... ICS (tytung beta4) is nu aan het booten. Gelijk maar weer eens een poging ondernomen om cLK te testen. Mocht deze niet bevallen staat er nog een backup klaar van langthang's miui. in principe zo weer back in business dus. De eerste stap was alleen iets uitgebreider omdat mijn /system te klein was voor ICS. ik zeg, kom maar op met de updates 
(zie -nu- het welcome scherm, dus gelukkig geen bootloop, zoals vele andere op xda)
/edit
lijkt wel een stukje soepeler te draaien dan de SD versie, minder lag en freezes
volgende (bekende) problemen nog tegengekomen:
- wifi ap moet handmatig worden toegevoegd, anders kan deze niet connecten, vervolgens werkt wifi prima en snel
- market "kan niet gedownload worden vanwege een fout" force close en data wissen van market en google services framework en een reboot heeft dit ook gefixed
belangrijke zaken (voor mij
) die werken:
- video afspelen (avi series, via bs player in software encoding mode gaat dit goed)
- muziek afspelen (via koptelefoon, dit was bij de eerste builds ook nog een probleem)
- exchange sync
- bellen
- whatsapp
(zie -nu- het welcome scherm, dus gelukkig geen bootloop, zoals vele andere op xda)
/edit
lijkt wel een stukje soepeler te draaien dan de SD versie, minder lag en freezes
volgende (bekende) problemen nog tegengekomen:
- wifi ap moet handmatig worden toegevoegd, anders kan deze niet connecten, vervolgens werkt wifi prima en snel
- market "kan niet gedownload worden vanwege een fout" force close en data wissen van market en google services framework en een reboot heeft dit ook gefixed
belangrijke zaken (voor mij
- video afspelen (avi series, via bs player in software encoding mode gaat dit goed)
- muziek afspelen (via koptelefoon, dit was bij de eerste builds ook nog een probleem)
- exchange sync
- bellen
[ Voor 41% gewijzigd door Prulleman op 07-12-2011 22:07 ]
Nou, na een week of 3 Android kan ik de HD2 weer opsturen voor reparatie.. dat wordt de derde keer in 2 jaar.
Tegen iedereen lopen opscheppen over die goede mooie HTC telefoons maar 2 jaar is blijkbaar al teveel gevraagd.
Had eigenlijk nog een jaar met deze willen doen voorzien van Android.
Gelukkig kreeg ik de originele rom/bootloader er nog opgeflashd.
Tegen iedereen lopen opscheppen over die goede mooie HTC telefoons maar 2 jaar is blijkbaar al teveel gevraagd.
Gelukkig kreeg ik de originele rom/bootloader er nog opgeflashd.
wat is er kapot dan? hier nu bijna 2 jaar intensief gebruik, en nog geen problemen met knoppen, scherm of bad blocks, bij een aantal andere collega's ook geen problemen naast valschade/scherm kapot.
Spontane reboots/vastlopers. De eerste 2x gebeurde dat bij stressen (navigatie, internet, dat soort activiteiten) en is 2x onder garantie het moederbord vervangen. Toestel werd overigens ook goed warm.Prulleman schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:36:
wat is er kapot dan? hier nu bijna 2 jaar intensief gebruik, en nog geen problemen met knoppen, scherm of bad blocks, bij een aantal andere collega's ook geen problemen naast valschade/scherm kapot.
Nu loopt ie vast zonder aanwijsbare oorzaak en zonder processorload. Voelt ook niet warm aan, itt de vorige twee keer. Dus zou dit keer iets anders kunnen zijn. Probleem begon dinsdag na half uurtje internetten en daarna vlak achter elkaar 2 telefoontjes en een mailtje sturen. Ja daar is zo'n apparaat ook niet voor bedoeld... of wacht, toch wel.

Maar deze problemen heb je dus (ook) met stock wimo 6.5?
Welke versie van Android draai je eigenlijk JanPedaal ? Was dit elke keer dezelfde of allemaal verschillende versies ?
Klopt. Ze zijn begonnen terwijl ik Android draaide maar niet verdwenen nadat WM6.5 er weer opstond. Is dus waarschijnlijk niet Android gerelateerd en totaal niet op zijn plek in dit topicPrulleman schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:50:
Maar deze problemen heb je dus (ook) met stock wimo 6.5?
NexusHD2 Gingerbread 2.3.7 van tytung
De eerste 2x dat dit gebeurde had ik uberhaupt alleen WM op het toestel gehad.
[ Voor 9% gewijzigd door JanPedaal op 08-12-2011 13:54 ]
Retourneren onder garantie kan niet meer? En misschien kan het toch aan de Rom liggen en moet je een andere proberen.
Ik heb een probleempje met deze rom:
HyperDroid-CM7-v5.5.2 [a2sd] [CyanogenMod7 LEO 2.3.7]
Mijn batterij is niet normaal snel leeg, wel 20% in 2 uur, met misschien een kwartier scherm aan. Dit kan niet de bedoeling zijn. In het topic van XDA staat dat hij vrij zuinig is, maar dit gaat in mijn geval niet op.
Heeft er iemand een oplossing, of een andere energie zuinige rom?
(ik gebruik trouwens ook de juce defender app, en die verbeterd het wel iets. Dat komt denk ik doordat hij alle verbindingen uitschakeld, en ik dus in standby geen whats apps ontvang.
Ik heb een probleempje met deze rom:
Mijn batterij is niet normaal snel leeg, wel 20% in 2 uur, met misschien een kwartier scherm aan. Dit kan niet de bedoeling zijn. In het topic van XDA staat dat hij vrij zuinig is, maar dit gaat in mijn geval niet op.
(ik gebruik trouwens ook de juce defender app, en die verbeterd het wel iets. Dat komt denk ik doordat hij alle verbindingen uitschakeld, en ik dus in standby geen whats apps ontvang.
volgens mij ging dit toestel ook weer retourMikew991 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 09:16:
Retourneren onder garantie kan niet meer? En misschien kan het toch aan de Rom liggen en moet je een andere proberen.
kijk eens of je met betterbatterystats kan vinden welke app je telefoon wakker houd terwijl deze in standby zou moeten staan. Je kan dit vinden onder wakelocksIk heb een probleempje met deze rom:
Als ik bij accugebruik kijk staat er:
Weergave 42%
mobielstandy 24%
telefooninactief 21%
Juice defender 5%
Wi-Fi 4%
Andriod 3%
En dan nog wat kleine %'tjes
Weet zo niet waar ik die 'wakelocks' kan vinden
Weergave 42%
mobielstandy 24%
telefooninactief 21%
Juice defender 5%
Wi-Fi 4%
Andriod 3%
En dan nog wat kleine %'tjes
[ Voor 14% gewijzigd door Mikew991 op 09-12-2011 09:34 ]
zoals ik zei, met betterbatterystatsMikew991 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 09:29:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1179809
Oh oke, bedankt voor de link
(sorry voor het slechte lees werk, maar het is nog vroeg

Verwijderd
Ik heb morgen een HD2 waar NexusHD op staat.
Nu wil ik er een goede sense versie op hebben...
Maar ik zag dat je de partitie's enzo moet aanpassen?
Ik weet dat er in iedergeval al Clockworkmod op staat.
Moet ik dingen opzoeken oid?
Ik heb nu al een paar weken de Nexus HD rom, maar had af en toe last van spontane reboots. Eerst dacht ik dat het aan een te warme telefoon lag, daarna aan het overclocken. Toch even goed het topic doorgespit en daar leken de spontante rebootproblemen ook voor te komen bij iedereen die hun MicroSD niet op 32kb hadden geformatteerd. Die van mij stond ook op 16kb.
Nu dus een weekje op 32kb en tot nu toe geen reboot meer gekregen. Het lijkt het probleem dus op te lossen, maar ik zal mij over een weekje wel weer melden hoe het dan is gegaan.
Ik kan de Nexus HD dus echt iedereen aanraden die gewoon een cleane rom wilt draaien. Icm Launcherpro erg snel en ziet er gewoon goed uit. Ben wel vergeten om een ext3 partitie aan te maken, maar sinds ik een tablet heb, speel ik vrijwel geen games meer op de HD2 en heb nu nog 70MB vrij aan ruimte en hoef eigenlijk niks meer te installeren.
Nu dus een weekje op 32kb en tot nu toe geen reboot meer gekregen. Het lijkt het probleem dus op te lossen, maar ik zal mij over een weekje wel weer melden hoe het dan is gegaan.
Ik kan de Nexus HD dus echt iedereen aanraden die gewoon een cleane rom wilt draaien. Icm Launcherpro erg snel en ziet er gewoon goed uit. Ben wel vergeten om een ext3 partitie aan te maken, maar sinds ik een tablet heb, speel ik vrijwel geen games meer op de HD2 en heb nu nog 70MB vrij aan ruimte en hoef eigenlijk niks meer te installeren.
je zult een CWM image moeten hebben waarbij de systeem partitie groot genoeg is voor je rom (vergelijk het maar dat windows een c:/ nodig heeft van minimaal x gb)Verwijderd schreef op zondag 11 december 2011 @ 16:41:
Ik heb morgen een HD2 waar NexusHD op staat.
Voor nexusHD is dit volgens mij minimaal 150MB, voor sense vaak 250 of nog meer, staat als het goed is in de startpost van xda.
Let ook op, van je intern geheugen blijft "de rest" over voor /data. Als je niet teveel apps hebt is dit met een /system van 150 wel te doen, maar bij een sense rom -moet- je eigenlijk wel een ext partitite op je SD hebben, meer info ongetwijfeld in de startpost van de rom die je kiest.
Helaas te vroeg gejuicht. Gisteren 2 spontane reboots gehad.Smarron schreef op maandag 12 december 2011 @ 08:05:
Ik heb nu al een paar weken de Nexus HD rom, maar had af en toe last van spontane reboots. Eerst dacht ik dat het aan een te warme telefoon lag, daarna aan het overclocken. Toch even goed het topic doorgespit en daar leken de spontante rebootproblemen ook voor te komen bij iedereen die hun MicroSD niet op 32kb hadden geformatteerd. Die van mij stond ook op 16kb.
Heb de overclock uitgezet, ben benieuwd hoe hij het nu gaat volhouden.
Verwijderd
Ik zit nu even met een probleem. Ik heb onlangs op tweakers bij vraag en aanbod een HTC HD2 gekocht met daarop android geinstalleerd. Het gaat om de volgende telefoon: V&A aangeboden: HTC HD2 8gb met Android 2.3.7 -gereserveerd-
Ik heb zelf totaal geen verstand van hoe en wat, dus ik hoop dat ik hier geholpen kan worden. Ik heb gisteren LauncherPro gedownload en geinstalleerd, omdat dat er mooier uitzag en er meer aan te passen viel dan met ADW Launcher. Nu zit ik met het probleem dat Launcherpro crasht, zo gauw mijn telefoon is opgestart en hij dus ook de home screen niet laadt. Ik krijg, zo gauw mijn patroon is ingevoerd een zwart scherm met daarboven een volledig werkende status bar. Misschien goed om erbij te vermelden: Ik had LauncherPro ingesteld als standaard activiteit, zodat ik niets steeds hoefde te kiezen tussen ADWLauncher en LauncherPro
Na een tijdje aangestaan te hebben, krijg ik ook die standaard foutmelding met: Helaas! Activiteit LauncherPro (in app LauncherPro) reageert niet. Daaronder de opties nu sluiten en wachten, beide keuzes brengen me alleen maar terug naar het zwarte homescherm. Alle knoppen doen het verder ook gewoon, behalve de Home knop.
Weet iemand misschien wat er precies mis is en hoe het verholpen kan worden?
Ik heb zelf totaal geen verstand van hoe en wat, dus ik hoop dat ik hier geholpen kan worden. Ik heb gisteren LauncherPro gedownload en geinstalleerd, omdat dat er mooier uitzag en er meer aan te passen viel dan met ADW Launcher. Nu zit ik met het probleem dat Launcherpro crasht, zo gauw mijn telefoon is opgestart en hij dus ook de home screen niet laadt. Ik krijg, zo gauw mijn patroon is ingevoerd een zwart scherm met daarboven een volledig werkende status bar. Misschien goed om erbij te vermelden: Ik had LauncherPro ingesteld als standaard activiteit, zodat ik niets steeds hoefde te kiezen tussen ADWLauncher en LauncherPro
Na een tijdje aangestaan te hebben, krijg ik ook die standaard foutmelding met: Helaas! Activiteit LauncherPro (in app LauncherPro) reageert niet. Daaronder de opties nu sluiten en wachten, beide keuzes brengen me alleen maar terug naar het zwarte homescherm. Alle knoppen doen het verder ook gewoon, behalve de Home knop.
Verwijderd
@Deo
Aangezien je wel gewoon knoppen kunt gebruiken:
Menu(windows knop)> Instellingen/settings(rechts onderin. Niet Preferences(midden onder))>Applicaties>Gedownloade applicaties>Zoek naar launcher pro en klik daar op. > Druk op verwijderen> Home knop. Als het goed is krijg je nu weer ADW.
@Smar
Ik raad aan om eens de DORIMANX kernal te gaan gebruiken (link). Met de tynuk kernal krijg ik ook altijd random reboots(en die word bij bijna elke rom gebruikt). Maar sinds ik die kernal gebruik nergens meer last van. Gewoon downloaden (Link). Op SD zetten en installeren via CWM.
Protip: Reflash de rom (inc whipe) en direct daarna de kernal (Dus niet uit CWM gaan).
Menu(windows knop)> Instellingen/settings(rechts onderin. Niet Preferences(midden onder))>Applicaties>Gedownloade applicaties>Zoek naar launcher pro en klik daar op. > Druk op verwijderen> Home knop. Als het goed is krijg je nu weer ADW.
@Smar
Ik raad aan om eens de DORIMANX kernal te gaan gebruiken (link). Met de tynuk kernal krijg ik ook altijd random reboots(en die word bij bijna elke rom gebruikt). Maar sinds ik die kernal gebruik nergens meer last van. Gewoon downloaden (Link). Op SD zetten en installeren via CWM.
Protip: Reflash de rom (inc whipe) en direct daarna de kernal (Dus niet uit CWM gaan).
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2011 01:02 ]
Thanks, ga het direct proberen! Ik probeer het eerst wel even zonder whipe, want heb even geen tijd om weer alles te backuppen.Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 00:56:@Smar
[ Voor 6% gewijzigd door Smarron op 14-12-2011 09:04 ]
zijn er hier al mede tweakers over naar ICS en wat zijn de ervaringen?
Ik wacht zelf nog even totdat USB en camera ook goed werken.
Ik wacht zelf nog even totdat USB en camera ook goed werken.
ICS hier nu draaien, lijkt gewoon goed te werken. Voor usb mount heb ik een progje geinstalleerd, multi-mount sd. Batterij verbruik lijkt goed te zijn. Snelheid ook prima. Camera gebruik ik weinig, dus wacht wel tot die in een nieuwe beta wel werkt.
[ Voor 18% gewijzigd door Damian op 14-12-2011 10:02 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Verwijderd
Zo gauw ik de menuknop indruk, krijg ik dezelfde melding al met de home knop. Nog steeds dat zwarte scherm en het bericht dat Launcherpro niet reageert. Via instellingen gaat dus niet lukken, tenzij er een andere manier is om daar te komen.Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 00:56:
@Deo
Edit: ik kreeg net een melding van de app market en aangezien mijn statusbar het wel nog doet heb ik nu toegang tot alle apps uit de market. Misschienkan ik daar iets vandaan halen? Ik zie regelmatig de naam 'rom manager' staan, die staat al bij mijn apps. Kan ik daar niet wat mee ?
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2011 12:05 ]
Dan zou je Launcherpro op kunnen zoeken en dan via de market kunnen un-installen. Probeer dat eens.Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 11:17:
[...]
Zo gauw ik de menuknop indruk, krijg ik dezelfde melding al met de home knop. Nog steeds dat zwarte scherm en het bericht dat Launcherpro niet reageert. Via instellingen gaat dus niet lukken, tenzij er een andere manier is om daar te komen.
Edit: ik kreeg net een melding van de app market en aangezien mijn statusbar het wel nog doet heb ik nu toegang tot alle apps uit de market. Misschienkan ik daar iets vandaan halen? Ik zie regelmatig de naam 'rom manager' staan, die staat al bij mijn apps. Kan ik daar niet wat mee ?
@Deo misschien is het verstandig om er zelf een nieuwe rom te installeren.
In de openingspost staan verschillende handleidingen.
Dan heb je in ieder geval geen voorgeinstalleerde apps e.d. meer.
In de openingspost staan verschillende handleidingen.
Dan heb je in ieder geval geen voorgeinstalleerde apps e.d. meer.
Verwijderd
Via de market werkte ook niet, hij bleef bijna een uur hangen op het laadscherm als ik op de app drukte, totaal geen reactie. Als ik een nieuwe rom installeer, lost dat het probleem dan op?
Waarschijnlijk wel, maar heb je een back-up?
Verwijderd
Vanavond moet ik mijn HD2 losschroeven, iemand hier meer ervaring mee en/of tips?
En dan vooral over de maat torx schoevendraaier die ik nodig heb. Heb wat nagezocht en op verschillende sites wordt zowel torx 5 als torx 6 genoemd, kan iemand deze maten bevestigen?
En dan vooral over de maat torx schoevendraaier die ik nodig heb. Heb wat nagezocht en op verschillende sites wordt zowel torx 5 als torx 6 genoemd, kan iemand deze maten bevestigen?
Welke onderdelen van een ROM moeten volgens jullie getest worden om de stempel "stabiel" te krijgen?
De onderdelen waarop ik een Rom test zijn:
QA test onderdelen
- tijdsduur van opstarten
- check of bij opstarten of launcher tegen drukte kan door zsm browser en angry birds op te starten
- snelle rotatie naar landscape max: 1.5 sec
- Responsieve homescreens
- Wifi constante verbinding, groot bestand downloaden: speedtest.net
- Bluetooth verbinding en sync
- Robot stem tijdens het bellen
- Camera, alle kleuren goed, geen vastlopers tijdens maken en previewen
- Videocamera, vastlopers bij afspelen en opname
- Android Gingerbread 2.3.2+ (wegens sms bug)
- Veel programma's en flash websites aan -> zorgt voor restart van toestel?
- Accu verbruik meten met Currentwidget in standby en aan stand.
- Samenwerking met SD Ext partitie
Ben ik nog iets vergeten volgens jullie?
Ik heb al ervaringen met:
- Dungphp Kingdom Sprint WWE 0.81.651.0-Real 3D V4.5[Raf 1.9GB] (Traag, lange opstart en vaak Force Close berichten)
- (Discontinued)Gomiui-v1.10.8 [A2SD][Multilang][Magldr/Clk] [Tytung r12.4] (Ram tweaks waren te aggressief waardoor Force Close vaak voorkwam als het toestel te druk kreeg)
- PAT JW Miui: Leuke Rom, stabiel. Helaas heb ik niet met currentwidget getest. Volgens mij is de accuduur niet zo goed. Met meer dan 15 webpagina's of 10 Apps aan wordt die wel sloom.
- Seanster_GBaxe EX v1.8: Taste of ICS★★⁞Android 2.3.7⁞Tytung_R14
Draait verbazingwekkend snel en stabiel. Accu drain ben ik nu aan het meten. Kan makkelijk 2 dagen op 3G en 3 dagen op 2G. Autosync staat uit, alleen weer update elke 6 uur. Bij elke Rom die ik test zet ik autosync van alle apps uit.
De onderdelen waarop ik een Rom test zijn:
QA test onderdelen
- tijdsduur van opstarten
- check of bij opstarten of launcher tegen drukte kan door zsm browser en angry birds op te starten
- snelle rotatie naar landscape max: 1.5 sec
- Responsieve homescreens
- Wifi constante verbinding, groot bestand downloaden: speedtest.net
- Bluetooth verbinding en sync
- Robot stem tijdens het bellen
- Camera, alle kleuren goed, geen vastlopers tijdens maken en previewen
- Videocamera, vastlopers bij afspelen en opname
- Android Gingerbread 2.3.2+ (wegens sms bug)
- Veel programma's en flash websites aan -> zorgt voor restart van toestel?
- Accu verbruik meten met Currentwidget in standby en aan stand.
- Samenwerking met SD Ext partitie
Ben ik nog iets vergeten volgens jullie?
Ik heb al ervaringen met:
- Dungphp Kingdom Sprint WWE 0.81.651.0-Real 3D V4.5[Raf 1.9GB] (Traag, lange opstart en vaak Force Close berichten)
- (Discontinued)Gomiui-v1.10.8 [A2SD][Multilang][Magldr/Clk] [Tytung r12.4] (Ram tweaks waren te aggressief waardoor Force Close vaak voorkwam als het toestel te druk kreeg)
- PAT JW Miui: Leuke Rom, stabiel. Helaas heb ik niet met currentwidget getest. Volgens mij is de accuduur niet zo goed. Met meer dan 15 webpagina's of 10 Apps aan wordt die wel sloom.
- Seanster_GBaxe EX v1.8: Taste of ICS★★⁞Android 2.3.7⁞Tytung_R14
Draait verbazingwekkend snel en stabiel. Accu drain ben ik nu aan het meten. Kan makkelijk 2 dagen op 3G en 3 dagen op 2G. Autosync staat uit, alleen weer update elke 6 uur. Bij elke Rom die ik test zet ik autosync van alle apps uit.
Verwijderd
Ik kijk vooral naar accuduur, eye-candy en wat er wel en niet werk.
Verder flash ik héél vaak roms en ik zit nu om DORIMANX rom. Klein en snel. Jammer dat het niet veel eye-candy heeft. Wat dat beteft zit ik liever op een SENSE rom. Maar aangezien dat die vaak een stuk langzamer is en niet alles 100% werkt (camera) wacht ik even.
Verder flash ik héél vaak roms en ik zit nu om DORIMANX rom. Klein en snel. Jammer dat het niet veel eye-candy heeft. Wat dat beteft zit ik liever op een SENSE rom. Maar aangezien dat die vaak een stuk langzamer is en niet alles 100% werkt (camera) wacht ik even.
Volgens mij is dit niet op deze manier te testen. Meeste vastlopers heb ik op vreemde momenten gehad, zoals bv niet meer wakker worden uit standby.Archimond schreef op woensdag 14 december 2011 @ 16:38:
Welke onderdelen van een ROM moeten volgens jullie getest worden om de stempel "stabiel" te krijgen?
Gewoon een week intensief gebruiken
Ik gok dat er ook ClockWorkMod op zit? Ga daar eens naartoe en probeer de cache te wissen.Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 23:01:
Ik zit nu even met een probleem. Ik heb onlangs op tweakers bij vraag en aanbod een HTC HD2 gekocht met daarop android geinstalleerd. Het gaat om de volgende telefoon: V&A aangeboden: HTC HD2 8gb met Android 2.3.7 -gereserveerd-