Verwijderd

Ik heb GTA3 gekocht. Maar hij lagged best wel hard. En gezien het geit dat er 4 verschillende versies van zijn maakt het niet echt makkelijker. welke gebruiken jullie?

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 16:34

reaL_G

G

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 21:08:
Ik kijk vooral naar accuduur, eye-candy en wat er wel en niet werk.

Verder flash ik héél vaak roms en ik zit nu om DORIMANX rom. Klein en snel. Jammer dat het niet veel eye-candy heeft. Wat dat beteft zit ik liever op een SENSE rom. Maar aangezien dat die vaak een stuk langzamer is en niet alles 100% werkt (camera) wacht ik even.
als je heel vaak flashed weet je dat als je een goede dhd build neemt (sense dus) alles gewoon probleemloos werkt en ook snel (mits je ook de goede partitie neemt). In iedergeval praat ik nu over bijna een jaar geleden voor mij.

[ Voor 7% gewijzigd door reaL_G op 15-12-2011 20:53 . Reden: spelling ]

GiTS

Verwijderd

reaL_G schreef op donderdag 15 december 2011 @ 20:51:
[...]

als je heel vaak flashed weet je dat als je een goede dhd build neemt (sense dus) alles gewoon probleemloos werkt en ook snel (mits je ook de goede partitie neemt). In iedergeval praat ik nu over bijna een jaar geleden voor mij.
Klopt dat was met 2.2 (Froyo) maar inmiddels zijn ze al een tijd bezig met sense 3.0/5 en 2.3(GB) en daar een aantal bugs die bij elke sense build zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schurem
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 08:34

Schurem

Anytime, Anywhere

hoi tweakers,

ik heb de Ice Cream Sandwitch beta6 op mijn hd2 weten te flashen, en ben erg te spreken over de UI en snelheid van deze rom. Ik kan ermee bellen en gebeld worden, dus dat is al wat.

Maarrrr.. ik kan geen data over het mobiele netwerk krijgen. voor internet moet ik hem aan een wifi hangen. Dat schiet natuurlijk niet op. komt dit omdat deze rom eigenlijk gebakken is voor amerikaanse netwerken?

Of kan het zijn dat ik met mijn botte harses gewoon over het invoervakje heengekeken heb waar ik de gegevens van de carrier in moet vullen? en als dat zo is, waar ga ik dat vakje dan vinden? 8)7

alvast bedankt :*)

[ Voor 18% gewijzigd door Schurem op 16-12-2011 08:00 ]

Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 23:57
Schurem schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 07:58:
hoi tweakers,

ik heb de Ice Cream Sandwitch beta6 op mijn hd2 weten te flashen, en ben erg te spreken over de UI en snelheid van deze rom. Ik kan ermee bellen en gebeld worden, dus dat is al wat.

Maarrrr.. ik kan geen data over het mobiele netwerk krijgen. voor internet moet ik hem aan een wifi hangen. Dat schiet natuurlijk niet op. komt dit omdat deze rom eigenlijk gebakken is voor amerikaanse netwerken?

Of kan het zijn dat ik met mijn botte harses gewoon over het invoervakje heengekeken heb waar ik de gegevens van de carrier in moet vullen? en als dat zo is, waar ga ik dat vakje dan vinden? 8)7

alvast bedankt :*)
Ik heb em vanaf beta 4 draaien met werkende data verbinding (vodafone zakelijk), dus aan de rom ligt het niet. Bij deze rom (en bij veel andere) moet ik altijd de APN name veranderen van live.vodafone.com naar office.vodafone.nl

Op welk netwerk zit je en heb je je APN settings al gechecked? (instellingen, data/meer, mobiele netwerken, namen toegangspunten)

[ Voor 3% gewijzigd door Prulleman op 16-12-2011 08:52 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

als ik bij mobile network settings data enabled aanvink en network operators aanvink gaat 'ie een tijdje netwerken zoeken. Even later komen er dan KPN, T-mobile en Hollandsnieuwe te staan. Als ik dan hollandsnieuwe aanklik, zegt hij even "registering on network"en keert dan terug naar het mobile network settings scherm. Als ik nu Access Point Names aanklik, krijg ik een leeg scherm te zien met het label APNs erboven.

Hier zou een knop moeten staan voor "nieuwe", of niet? er staat dus helemaal niets, niente, nada nakkes. :'(

Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schurem schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 17:54:
als ik bij mobile network settings data enabled aanvink en network operators aanvink gaat 'ie een tijdje netwerken zoeken. Even later komen er dan KPN, T-mobile en Hollandsnieuwe te staan. Als ik dan hollandsnieuwe aanklik, zegt hij even "registering on network"en keert dan terug naar het mobile network settings scherm. Als ik nu Access Point Names aanklik, krijg ik een leeg scherm te zien met het label APNs erboven.

Hier zou een knop moeten staan voor "nieuwe", of niet? er staat dus helemaal niets, niente, nada nakkes. :'(
Je moet de APN zelf toevoegen:

Menu>nieuw
Naam:hollandsnieuwe
APN:data.dataxs.mobi
verificatietype:PAP
APN-type:default (kleine letters)

De rest is standaard. Dan menu>opslaan en dan aanvinken. Daarna heb je als het goed is een verbinding (ff wachten) en anders moet je rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

ok.. het duurde even voor ik het gevonden had... :F

hoe dom kan een man zijn: het blijkt dat de middelste hardware button op de hd2, die met het windows logootje, in deze rom een functie heeft die een beetje lijkt op de rechtermuisknop op de PC. het opent een menuutje waar <drumroll> APN toevoegen bijstaat in dit scherm. data ingevuld en _/-\o_

dank jullie wel }:O

het is lastig dat voor dit soort installs RTFM een heel gezoek en gezeef is omdat de documentatie voornamelijk bestaat uit forumthreads vol met insidertaal en jargon. aan de andere kant is dit ook de uitdaging, wat het spannend en boeiend maakt en zorgt dat je je een hele tweakert kan wanen 8)

[ Voor 29% gewijzigd door Schurem op 17-12-2011 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schurem schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 00:24:
ok.. het duurde even voor ik het gevonden had... :F

hoe dom kan een man zijn: het blijkt dat de middelste hardware button op de hd2, die met het windows logootje, in deze rom een functie heeft die een beetje lijkt op de rechtermuisknop op de PC. het opent een menuutje waar <drumroll> APN toevoegen bijstaat in dit scherm. data ingevuld en _/-\o_

dank jullie wel }:O

het is lastig dat voor dit soort installs RTFM een heel gezoek en gezeef is omdat de documentatie voornamelijk bestaat uit forumthreads vol met insidertaal en jargon. aan de andere kant is dit ook de uitdaging, wat het spannend en boeiend maakt en zorgt dat je je een hele tweakert kan wanen 8)
Het staat ook gewoon op de site van hollands nieuwe hoe je het moet doen :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Windows knop heeft in alle roms de functie van menu (rechter muis achtig context menu)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

Prulleman schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 08:41:
Windows knop heeft in alle roms de functie van menu (rechter muis achtig context menu)
lol en dat moet je maar net weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Na ruim 2 jaar gebruik te hebben gemaakt van WM6 op mijn HD2 (vrij vlot al met Artemis en niet met de standaard ROM) maar begin WM werkelijk spuuuuuugzat te worden. Ik had al veel eerder naar Android willen gaan (en heb dat in het verleden ook al eens gedaan) maar miste bepaalde applicaties die voor WM wel beschikbaar zijn.

Maar goed, afgelopen week het Androidverhaal maar weer eens opgepakt want inmiddels zijn er veel meer apps te krijgen en inmiddels ook wel aardig in de richting van wat ik wil. Combineer dat met langzaam opstartende WM na een reboot (die ook regelmatig nodig is) want na 2 minuten is hij pas eens een keer opgestart..... als Sense niet fout geladen is want dan mag ik hem nog een keer rebooten (weer 2 minuten naar de haaien).
Ik heb eerst om te proberen maar wat SD-ROMs geprobeerd om eerst maar wat te proberen.
Momenteel heb ik MccM MixTheme Iphone/Sense/ICS (13.DEC) draaien op een 2GB Class4 SD-kaartje. En tjonge, wat gaat dat enorm veel sneller.

Maar nu zit ik met 3 dingen:
1) Vandaag draaide mijn toestel vast. Zwart scherm, knoppen werkten niet meer. Batterij moest eruit en weer erin om hem weer op gang te krijgen. Android zou veel stabieler moeten zijn dan WM en dat wil ik wel geloven. Maar zo'n vastdraaier vind ik natuurlijk niet grappig.
2) Ik heb toch al wel een paar keer melding gehad dat een applicatie (verschillende, waaronder ook de launcher) vastgedraaid waren en de vraag of ik wilde wachten of de applicatie wilde afsluiten.
3) Via USB wat bestanden naar de SD-kaart kopiëren terwijl de kaart in mijn HD2 zit en met Android draait, gaat niet goed. Okee, de bestanden lijken te verplaatsen naar de SD kaart en doen dat ook want een MP3 kan ik bijvoorbeeld daarna weer vanaf de SD-kaart via USB-kabel op mijn PC afspelen. Maar als ik dan in Android het bestand opzoek, is die 0kB groot of misschien 12kB ofzo maar laden doet hij dus niet.

Die 3 problemen, wat zou daar de oorzaak van kunnen zijn? Uiteraard een slechte ROM maar ik weet niet of dit een slechte ROM is. Persoonlijk zit ik meer te denken aan andere oorzaken zoals:
A) Installatie op de SD-kaart die mogelijk voor de problemen zorgt
B) Windows Mobile die toch eerst (gedeeltelijk) geladen wordt voordat ik Android (Haret.exe) kan starten

Iemand die me wat wijzer kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

WFvN schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 17:46:
Na ruim 2 jaar gebruik te hebben gemaakt van WM6 op mijn HD2 (vrij vlot al met Artemis en niet met de standaard ROM) maar begin WM werkelijk spuuuuuugzat te worden. Ik had al veel eerder naar Android willen gaan (en heb dat in het verleden ook al eens gedaan) maar miste bepaalde applicaties die voor WM wel beschikbaar zijn.

Maar goed, afgelopen week het Androidverhaal maar weer eens opgepakt want inmiddels zijn er veel meer apps te krijgen en inmiddels ook wel aardig in de richting van wat ik wil. Combineer dat met langzaam opstartende WM na een reboot (die ook regelmatig nodig is) want na 2 minuten is hij pas eens een keer opgestart..... als Sense niet fout geladen is want dan mag ik hem nog een keer rebooten (weer 2 minuten naar de haaien).
Ik heb eerst om te proberen maar wat SD-ROMs geprobeerd om eerst maar wat te proberen.
Momenteel heb ik MccM MixTheme Iphone/Sense/ICS (13.DEC) draaien op een 2GB Class4 SD-kaartje. En tjonge, wat gaat dat enorm veel sneller.

Maar nu zit ik met 3 dingen:
1) Vandaag draaide mijn toestel vast. Zwart scherm, knoppen werkten niet meer. Batterij moest eruit en weer erin om hem weer op gang te krijgen. Android zou veel stabieler moeten zijn dan WM en dat wil ik wel geloven. Maar zo'n vastdraaier vind ik natuurlijk niet grappig.
2) Ik heb toch al wel een paar keer melding gehad dat een applicatie (verschillende, waaronder ook de launcher) vastgedraaid waren en de vraag of ik wilde wachten of de applicatie wilde afsluiten.
3) Via USB wat bestanden naar de SD-kaart kopiëren terwijl de kaart in mijn HD2 zit en met Android draait, gaat niet goed. Okee, de bestanden lijken te verplaatsen naar de SD kaart en doen dat ook want een MP3 kan ik bijvoorbeeld daarna weer vanaf de SD-kaart via USB-kabel op mijn PC afspelen. Maar als ik dan in Android het bestand opzoek, is die 0kB groot of misschien 12kB ofzo maar laden doet hij dus niet.

Die 3 problemen, wat zou daar de oorzaak van kunnen zijn? Uiteraard een slechte ROM maar ik weet niet of dit een slechte ROM is. Persoonlijk zit ik meer te denken aan andere oorzaken zoals:
A) Installatie op de SD-kaart die mogelijk voor de problemen zorgt
B) Windows Mobile die toch eerst (gedeeltelijk) geladen wordt voordat ik Android (Haret.exe) kan starten

Iemand die me wat wijzer kan maken?
Ja neem geen ICS ROM.. die dingen zijn nog beta! Dus zitten nog vol met kinderziektes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

dCY schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 21:10:
Ja neem geen ICS ROM.. die dingen zijn nog beta! Dus zitten nog vol met kinderziektes!!
ICS valt voor mij nu zowiezo nog af omdat in de 'beste' beta de camera en mass storage het nog niet doen en dat zijn 2 dingen die ik per definitie erop wil hebben.

Maar ik vraag mij dus af of de problemen die ik nu heb met de Android 2.3.7, gedraaid vanaf de SDkaart worden veroorzaakt doordat ik dus vanaf SD kaart draai in plaats van eerst te flashen.

Inmiddels kan ik trouwens wel bestanden fatsoenlijk op de SD-kaart krijgen met behulp van MyPhoneExplorer. Prachtig programma. Kan veel dingen synchroniseren maar geen mail maar die gebruik ik toch niet op m'n mobiel.
Leek ik een probleem met Bluetooth te krijgen omdat ik niet kan koppelen met m'n PC maar het lijkt erop dat er iets anders aan de hand is want 2 identieke laptops (van m'n vrouw en van mij) geven hetzelfde probleem en niet alleen met m'n telefoon maar ook met m'n BT headsetje dus lijkt het probleem in een update van Windows7 te zitten.

Maar goed, terug naar Android. Ik twijfel nog of ik eerst een tijdje een 2.3.5 of 2.3.7 zal flashen, of dat ik nog een tijdje doordraai op SD of dat ik toch maar weer WM blijf gebruiken tot een stabiele ICS beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien mijn telefoon het nog steeds voor geen meter doet, wil ik een nieuwe Android rom installeren.

Ik snap alleen echt totaal niets van de handleidingen hier op de voorpagina. Kan iemand me misschien uitleggen, of doorverwijzen naar een (zeer) makkelijke handleiding over hoe ik dit doe op een telefoon waar al Android 2.3.7 op staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 22:56:
Aangezien mijn telefoon het nog steeds voor geen meter doet, wil ik een nieuwe Android rom installeren.

Ik snap alleen echt totaal niets van de handleidingen hier op de voorpagina. Kan iemand me misschien uitleggen, of doorverwijzen naar een (zeer) makkelijke handleiding over hoe ik dit doe op een telefoon waar al Android 2.3.7 op staat?
Je geeft echt te weinig info... Heb je magldr of clk? Heb je cwm er all op staan? Zo ja met welke partitie layout? (belangrijk of je nieuw rom 'past')

Je kan je beter even verdiepen in wat alles is en doet, als er dan iets mis gaat, is het een stuk makkelijker op te lossen. Als je simpel stappenplan volgt zit daar vaak geen troubleshooting bij...

heb je all een nieuwe rom uitgekozen? Dat helpt wellicht met het vinden van een stappenplan, of moeten wij de rom ook voor je uitzoeken?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 03:36
MCCM DS V4.0(FroyoStone Sense)[hastarin 8.5.3] Daily Used [Final] loopt lekker soepeltjes vanaf de SD kaart zonder gekke dingen tot nu toe en ik gebruik hem al sinds februari/maart van dit jaar. Geen behoefte gehad aan iets anders tot nu toe: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=950035 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
hansie18 schreef op zondag 18 december 2011 @ 05:38:
MCCM DS V4.0(FroyoStone Sense)[hastarin 8.5.3] Daily Used [Final] loopt lekker soepeltjes vanaf de SD kaart zonder gekke dingen tot nu toe en ik gebruik hem al sinds februari/maart van dit jaar. Geen behoefte gehad aan iets anders tot nu toe: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=950035 .
Er is zoveel veranderd... Qua snelheid, gps, bluetooth etc. daarnaast, zijn we all weer 2 major releases verder, je gaat ook geen Windows xp meer aanraden toch?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 21:02
Prulleman schreef op zondag 18 december 2011 @ 07:32:
[...]

Er is zoveel veranderd... Qua snelheid, gps, bluetooth etc. daarnaast, zijn we all weer 2 major releases verder, je gaat ook geen Windows xp meer aanraden toch?
Nou toch heeft Hansie18 denk ik wel een punt, ik draai al ca 1.5 jaar met diverse versies vanaf sd kaart en geen enkele draait zo soepel als MCCM DS V4.0(FroyoStone Sense)[hastarin 8.5.3].
Ik zat juist vanmorgen te denken, omdat ik de lag in diverse versies zo zat ben, om voor de tijd dat ik een ander toestel mag uitkiezen eind januari, om er juist een lekkere snelle stabiele versie op te zetten weer tot die tijd.
Andere versies gaan wel met wisselend succes maar draaien niet zo soepel en stabiel als die versie.
Ik begrijp je punt wel, zo sta ik er normaal gesproken ook in maar in dit geval is het men gewoon weg niet gelukt MCCM DS V4.0 te evenaren.
Mocht jij wel een betere versie weten dan verneem ik dit graag van je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 03:36
[...]

Geen last van. Snelheid: voor mij goed genoeg. Bluetooth: niet nodig (weet dus niet of werkt of niet). GPS: werkt prima, hoor! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 23:12:
[...]

Je geeft echt te weinig info... Heb je magldr of clk? Heb je cwm er all op staan? Zo ja met welke partitie layout? (belangrijk of je nieuw rom 'past')

Je kan je beter even verdiepen in wat alles is en doet, als er dan iets mis gaat, is het een stuk makkelijker op te lossen. Als je simpel stappenplan volgt zit daar vaak geen troubleshooting bij...

heb je all een nieuwe rom uitgekozen? Dat helpt wellicht met het vinden van een stappenplan, of moeten wij de rom ook voor je uitzoeken?
Ja, sorry, maar veel meer info kan ik ook helemaal niet geven. Voordat mijn telefoon het begaf heb ik me hier nooit in verdiept. Nu ik het nodig heb, vind ik het maar moeilijk en frusterend. Het enige wat mijn telefoon nog kan is aan en uitgezet worden. Verder dan de unlockscreen kom ik niet, is het toegestaan om hier een link te plaatsen naar een YouTubefilmpje, waarop het opstartschema te zien is? Deze wijkt nogal af, geloof ik, dus misschien kunnen we daar wijzer van worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 00:09:
[...]

Ja, sorry, maar veel meer info kan ik ook helemaal niet geven. Voordat mijn telefoon het begaf heb ik me hier nooit in verdiept. Nu ik het nodig heb, vind ik het maar moeilijk en frusterend. Het enige wat mijn telefoon nog kan is aan en uitgezet worden. Verder dan de unlockscreen kom ik niet, is het toegestaan om hier een link te plaatsen naar een YouTubefilmpje, waarop het opstartschema te zien is? Deze wijkt nogal af, geloof ik, dus misschien kunnen we daar wijzer van worden?
Als je hem opstart krijg je dan een GO GO GO! scherm te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 00:14:
[...]

Als je hem opstart krijg je dan een GO GO GO! scherm te zien?
Ja, precies die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Dat is magldr, als je je in dat menu wilt komen moet je de power/end toets ingedrukt houden. Via de menu optie ad recovery, kom je in cwm/clockwork mod recovery. Daar kan je nieuwe roms in zip formaat flashen.

En nogmaals, je moet echt specifiekere vragen stellen...

Is je scherm trouwens niet gewoon kapot? Wellicht beter om wm6.5 te flashen en als daar het toichscreen ook niet werkt, kan je gelijk door voor garantie

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op maandag 19 december 2011 @ 02:32:
Dat is magldr, als je je in dat menu wilt komen moet je de power/end toets ingedrukt houden. Via de menu optie ad recovery, kom je in cwm/clockwork mod recovery. Daar kan je nieuwe roms in zip formaat flashen.

En nogmaals, je moet echt specifiekere vragen stellen...

Is je scherm trouwens niet gewoon kapot? Wellicht beter om wm6.5 te flashen en als daar het toichscreen ook niet werkt, kan je gelijk door voor garantie
Maar het probleem is niet dat het touchscreen niet werkt. Het probleem is dat zo gauw ik mijn telefoon opstart launcherpro crashte. Hierdoor laadt hij mijn home screen dus niet en blijft dat een leeg zwart scherm. De stayusbar doet het echter wel. Gebruik van de home en menuknoppen leiden tot de melding dat launcherpro niet meer reageert en beide opties (wachten en nu sluiten) doen ook niets. Ik kan dus op geen enkele manier bij mijn instellingen, of bij ROM manager, waardoor een oplossing ver te zoeken was. Als maatregel werd het installeren van een nieuwe ROM genoemd, aangezien andere dingen niet leken te werken.

Ik had alleen moeite met het volgen van een handleiding en vroeg me af of je met dingen rekening moest houden, als er al een versie van android op stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

Probeer anders eens via een simpele manier een stock Android rom te flashen:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=893620

Hoef je verder ook niet moeilijk te doen met instellingen vooraf.
Als deze draait weet je in elk geval dat het aan de rom lag die het gewoon niet goed deed. En anders inderdaad even terug naar WM om vervolgens opnieuw te beginnen.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 07:55:
[...]

Maar het probleem is niet dat het touchscreen niet werkt. Het probleem is dat zo gauw ik mijn telefoon opstart launcherpro crashte. Hierdoor laadt hij mijn home screen dus niet en blijft dat een leeg zwart scherm. De stayusbar doet het echter wel. Gebruik van de home en menuknoppen leiden tot de melding dat launcherpro niet meer reageert en beide opties (wachten en nu sluiten) doen ook niets. Ik kan dus op geen enkele manier bij mijn instellingen, of bij ROM manager, waardoor een oplossing ver te zoeken was. Als maatregel werd het installeren van een nieuwe ROM genoemd, aangezien andere dingen niet leken te werken.

Ik had alleen moeite met het volgen van een handleiding en vroeg me af of je met dingen rekening moest houden, als er al een versie van android op stond.
Ik had niet verder terug gekeken naar oudere posts van je, op basis hiervan:
Verder dan de unlockscreen kom ik niet
en het feit dat het touchscreen en de knoppen nog wel eens spontaan willen uitvallen dacht ik dat dat wellicht het probleem kon zijn.

Wellicht is de eenvoudigste oplossing vanuit CWM een factory reset. (je bent dan wel je apps + data kwijt, maar dat wordt sowieso tricky om te behouden)
Je kan dit doen door eerst het MAGLDR menu te booten (power/end call ingedrukt houden tot je het menu ziet)
daar kies je voor optie 8, "ad recovery"
Als je dan een foutmelding krijgt heb je geen CWM/clockwork erop staan.
In CWM heb je een wipe data/factory reset optie. Dan zou je rom weer in dezelfde staat moeten zijn als direct na de eerste flash.

Maar er zijn natuurlijk nog veel meer opties, je kan een nieuwere versie van je huidige rom installeren, of een andere.

En heel kort een uitleg over wat je nodig hebt (wat ook in de startpost staan overigens):
- MAGLDR: Speciale bootloader na de SPL (zit niet standaard in de telefoon). Deze maakt het mogelijk om Android of WP7 vanaf het NAND geheugen te laden. De loader staat ook flashen toe en kan ook Android booten vanaf de SD kaart
- Clockwork Mod (ook wel CWM, Rrecovery): Aangepast mini-Android om NAND ROM te flashen zonder computer, maar direct vanaf je device met microSD kaart via een .zip file. Heeft diverse andere features zoals backup&restore en het updaten van een NAND ROM zonder gegevensverlies.

Deze 2 dingen heb je dus nodig om android te flashen, updaten, fixen etc.

En voor de laatste keer :P Als je concrete hulp wilt moet je concrete vragen stellen, wil je alles resetten, wil je een nieuwe rom installeren? loop je vast bij het booten naar magldr, kom je niet in clockwork, staat clockwork er niet op en weet je niet hoe je dit erop krijgt? etc etc?
M.a.w. waarop loop je vast, wat heb je al geprobeerd? We kunnen hier natuurlijk niet -alle- handleidingen copy pasten.. ;)
markmart33 schreef op zondag 18 december 2011 @ 10:09:
[...]

Nou toch heeft Hansie18 denk ik wel een punt, ik draai al ca 1.5 jaar met diverse versies vanaf sd kaart en geen enkele draait zo soepel als MCCM DS V4.0(FroyoStone Sense)[hastarin 8.5.3].
Ik zat juist vanmorgen te denken, omdat ik de lag in diverse versies zo zat ben, om voor de tijd dat ik een ander toestel mag uitkiezen eind januari, om er juist een lekkere snelle stabiele versie op te zetten weer tot die tijd.
Andere versies gaan wel met wisselend succes maar draaien niet zo soepel en stabiel als die versie.
Ik begrijp je punt wel, zo sta ik er normaal gesproken ook in maar in dit geval is het men gewoon weg niet gelukt MCCM DS V4.0 te evenaren.
Mocht jij wel een betere versie weten dan verneem ik dit graag van je!
sinds de release van MAGLDR staat SD android development op een laag pitje. En ik ben ook over op NAND sinds dag 1. Bijna alle roms die ik vanaf NAND heb gedraaid waren beter dan de SD roms. Kan goed zijn dat deze SD build de beste is, ondanks zijn leeftijd, maar naar mijn idee kan dit met geen mogelijkheid de beste optie zijn voor android op de HD2 (tenzij je wimo er naast wilt hebben natuurlijk). De laatste ervaring die ik met SD roms heb, is een ICS versie, waarvan exact dezelfde VELE malen beter draait vanaf NAND (vooral qua scoll lags, lag bij apps openen, etc). Zowel /system, /data, /cache etc allemaal van SD is gewoon een te zware belasting qua read snelheid enzo

[ Voor 23% gewijzigd door Prulleman op 19-12-2011 11:13 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel draai ik het volgende:
CLK (90-5) + Team Win Recovery Project (link)
REDUX2 HD2 v1.4 (link)

En het loopt als een trein.
Ik heb hem nu NAND only (dit omdat ik ook nog gewoon mijn SD kaart er uit wil kan trekken).
Ongeveer 300MB vrije ruimte voor apps (meer als genoeg). En voor de mensen die veel installeren A2SD.

Zelf gebruik ik launcherpro + als home screen. Vooral voor de widgets die daar bij zitten :)

Ik kan het iedereen aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 15:27:
Momenteel draai ik het volgende:
CLK (90-5) + Team Win Recovery Project (link)
REDUX2 HD2 v1.4 (link)

En het loopt als een trein.
Ik heb hem nu NAND only (dit omdat ik ook nog gewoon mijn SD kaart er uit wil kan trekken).
Ongeveer 300MB vrije ruimte voor apps (meer als genoeg). En voor de mensen die veel installeren A2SD.

Zelf gebruik ik launcherpro + als home screen. Vooral voor de widgets die daar bij zitten :)

Ik kan het iedereen aanraden.
Team Win Recovery Project is nieuw voor mij, heeft dit nog technische voordelen over CWM? ik zag in het topic de mogelijkheid om afzonderlijke partities te backuppen en restoren, bij CWM kan dit alleen afzonderlijk bij restore. Verder kon ik er naast een wellicht mooiere interface niet echt voordelen uit halen...?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 07:55:
[...]

Er zijn zoooooooveeel handleidingen te vinden hoe je een ROM moet flashen en je weet wel hoe Google werkt toch? 8)7 In de openingspost staan er al een aantal en die zijn echt niet moeilijk te volgen.

Maar jij hebt al MAGLDR erop staan, dus je kan al een aantal stappen van de handleidingen overslaan.
Doe zoals gezegd wordt: ga naar het MAGLDR menu en wis data/cash/factory reset.
Dan nog eens kijken of je ROM wel opstart als ie leeg is.

Zo niet, dan een andere ROM flashen, maar dat is dan een volgende stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op maandag 19 december 2011 @ 15:39:
[...]

Team Win Recovery Project is nieuw voor mij, heeft dit nog technische voordelen over CWM? ik zag in het topic de mogelijkheid om afzonderlijke partities te backuppen en restoren, bij CWM kan dit alleen afzonderlijk bij restore. Verder kon ik er naast een wellicht mooiere interface niet echt voordelen uit halen...?
Op de interface na is er niet veel anders. Maar ik moet wel zeggen. In CWM had ik constant reboots (maakte niet uit welke rom). Nu heb ik deze en ik heb (tot no toe) geen reboot gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Jumbo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-04-2024
TVP!
Ik ga morgen eens kijken of ik A4 aan de praat krijg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-09 11:32
Ik heb sind kort een probleem

Op mijn HTC HD2 staat android 2.3.5
Dat werkt goed en heeft met mij pc (win xp) supper gewerkt met de tethering functie op de hd2
makkelijk en snel overal internet.

Nu heb ik echter op mijn pc opnieuw windows xp gezet, maar krij het niet voor elkaar de hd2 via usb de tethering aan de praat te krijgen

op de hd2 is niet veranderd.
zodra ik tethering start komt de melding tethering en draagbare hotspot actief op de hd2 voorbij en gaat meteen weer weg
en komt de melding usb verbinding en gaat de tethering weer vanzelf uit.

op de pc krijg ik de melding nieuwe hardware (ok dat snap ik nog) maar welke driver moet ik in hemelsnaam instaleren.
Ik heb al diverse versies van HTS sync maar zonder resultaat

Wie weet een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
HTC Sync heb je alleen wat aan als je een Sense ROM hebt.
Android drivers staan in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Ice Cream Sandwich (NexusHD2, Android 4.0.2, beta6 kernel) van XDA geplukt; wow! dat draait soepel :)

[ Voor 25% gewijzigd door JJ Le Funk op 25-12-2011 13:29 . Reden: specs ]

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
CRXed schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 15:14:
HTC Sync heb je alleen wat aan als je een Sense ROM hebt.
Android drivers staan in de startpost.
Ik heb HTC sync niet direct nodig, maar ik wil gebruik maken van tethering, zodat ik een pc die niet op het net zit toch een virus update kan laten doen.
Dit heeft altijd goed gewerkt, maar nu windows XP opnieuw erop gezet is lukt het niet meer :'(

XP geeft steeds aan nieuwe hardware, maar instaleerd niet de driver.
op de startpost zie ik wel een link naar usb drivers, maar daaraangekomen is het ook niet echt duidelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Heb je de link van Prulleman al bekekend?
The driver is located under C:\Program Files\HTC\HTC Driver\Driver Files\XP_x86 in case it's not automatically installed when plugging in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liquid_ice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 14:43
[...]

Welke raad jij dan aan?

Ik heb voor nog onbepaalde tijd een HD2 te leen van m'n broer en wil ook graag een android versie draaien vanaf sdcard.

Gezien de ICS nog in beta en in ontwikkeling is pas ik daar nog voor.
Ik ben meer opzoek naar een stabiele bewezen build, waar natuurlijk zoveel mogelijk van werkt (BT, mass storage, GPS, camera, Wifi enz.)

Klus page: http://klusthuis.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
geen recente ervaring met SD builds, dus dan zou ik af moeten gaan op de posts eerder gemaakt over de MCCM DS V4.0
Maar ik zou voor een NAND versie erop zetten. (naar mijn idee, completer, stabieler, zuiniger, nieuwer, meer keuze, etc)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liquid_ice
klinkt als goede redenen voor een NAND build.

maar welke NAND zou jij dan adviseren?
en waarom die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Even voor mijn duidelijkheid: als het scherm nog wel werkt, maar het reageert niet meer op aanraking, dan is alleen de digitizer kapot?

Dus zoiets als dit? http://www.ebay.co.uk/itm...3a674876a9#ht_3983wt_1037

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
liquid_ice schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:49:
klinkt als goede redenen voor een NAND build.

maar welke NAND zou jij dan adviseren?
en waarom die?
Zo veel keus, en er zijn niet veel slechte roms meer op dit moment...

Ik heb tijden typhoon CM7 gedraaid (cm roms hebben wat uitgebreidere settings)
Daarna een hele tijd MIUI (eerst JW's versie, daarna die van langthang, soort iphone achtige launcher, en mooiere menu's, en ook weer wat uitgebreidere settings.
tytungs stock GB (NEXUS HD2) is ook erg populair.

Maar als je gecharmeerd bent van HTC sense, moet je een build met sense zoeken, de desire HD roms schijnen ook soepel en snel te draaien tegenwoordig, maar daar heb ik geen ervaring mee, ook niet met de sense roms op basis van nieuwere toestellen met nieuwere sense versies.

Zelf draai ik op dit moment ICS CM9 van michie, zijn nog wel wat problemen mee, maar niets wat bij mij het dagelijks gebruik in de weg zit.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:06
@mrpink83

Begin er niet aan! De digitizer los maken van het LCD scherm is een gigantische rotklus die vaker fout gaat dan goed (ervaring).
Ik adviseer LCD+Digitizer aan te schaffen. (Ja het kost je meer).

Bestudeer ook van te voren even deze video (en relevante video's). Dan weet je hoe je HD2 in elkaar zit ;)

• CRXed
Dat is niet de HD2.....

• my_fiero
CRXed schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 21:29:
Heb je de link van Prulleman al bekekend?
The driver is located under C:\Program Files\HTC\HTC Driver\Driver Files\XP_x86 in case it's not automatically installed when plugging in.
Helaas, het is niet aan de praat te krijgen.
Heb nu maar XP vervangen met Windows 7 en toen de HTC sync erop gezet.
Nu werkt het weer goed. gelukkig

• perslucht
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:06
@ CRXed Mmm, foutje. Heb 't gefixt!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:38

MsG

Forumzwerver

Gaat jullie accu lang mee op Android? Ik had hiervoor een oude 3GS, waarvan ik dacht dat ie snel leegliep, maar de HD2 is no sneller :(. Om 8 uur savonds heb ik als ik er een beetje mee heb gepield overdag nog maar 15%.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• RobinS.Buisman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09 00:00
MsG schreef op donderdag 29 december 2011 @ 12:33:
Gaat jullie accu lang mee op Android? Ik had hiervoor een oude 3GS, waarvan ik dacht dat ie snel leegliep, maar de HD2 is no sneller :(. Om 8 uur savonds heb ik als ik er een beetje mee heb gepield overdag nog maar 15%.
Ik haal hem door de week 's ochtends om 7 uur van de lader af en hang hem er om 11 uur 's avonds weer aan. Dan heb ik nog ongeveer 20% over. Ik draai deze rom *klik*. Ik denk dat of je accu aan het eind van z'n leven is, of dat die van mij gewoon zuiniger is omdat ik altijd 3G uit heb staan. Dat scheelt namelijk ook behoorlijk en ik heb toch geen data abonnement.

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik heb daar Juice Defender voor geïnstalleerd. Normaal gesproken haal ik de dag net zoals RobinS.Buisman meldt, maar met JD heb ik in diezelfde tijd nog ruim de helft van m'n accu over. Wat JD wel doet is dat 't op 2G overschakelt zodra 't scherm uit is. Mail wordt nog wel gepusht en zo, maar andere updates (twitter, etc) moet je dan 'n beetje handmatig regelen.

Volgens mij zet JD één keer in 'n bepaalde tijd de sluis open, maar pin me er niet op vast.

• Muurtegel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Dat heb ik alleen als ik de telefoon erg intensief gebruik. Normaal gesproken doe ik gemakkelijk 2 en soms 3 dagen op een accu lading. (Afhankelijk van het gebruik).

Het zou kunnen dat je rom niet energy zuinig is, er een app is die abnormaal veel energy verbruikt of dat het inderdaad aan de accu ligt.

• liquid_ice
Muurtegel schreef op donderdag 29 december 2011 @ 13:03:
[...]

Dat heb ik alleen als ik de telefoon erg intensief gebruik. Normaal gesproken doe ik gemakkelijk 2 en soms 3 dagen op een accu lading. (Afhankelijk van het gebruik).

Het zou kunnen dat je rom niet energy zuinig is, er een app is die abnormaal veel energy verbruikt of dat het inderdaad aan de accu ligt.
Welke ROM gebruik jij dan?

• HAMMAR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-07 18:33
Iemand deze al draaien? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1361859

Jammer dat de camera niet nog niet werkt en de usb mass storage.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Als je bij je Mail, agenda, wordfeud, whatsapp enz de updatefrequentie omlaag zet of op manual kan dat zo de helft schelen. Als alles aan staat is mijn HD2 zonder te gebruiken in 8-12 uur leeg, staan de meeste dingen op manual, dan kan ik wel 1,5 dag met mn telefoon doen. Hoef je 3G niet eens voor uit te zetten.

Verwijderd

Meestal heb ik aan het eind van mijn dag 70-80% met CM 8 (NAND) als ik het me goed herinner

bij het eerste geval heb ik die dag wat mailtjes getikt en wat gebrowsed op mijn telefoon en wat gesprekken, de laatste heb ik hem de hele dag idle gehad.

Mail word gepushed (hotmail)
geen twitter/fb/marketplace updates automatisch ophalen
als ik applicaties gebruikt heb kill ik ze met een task manager.

Loopt lekker afgezien van het feit dat ik soms opnieuw moet starten omdat de popup keys van het toetsenbord niet meer opkomen. Als ik dat veel langer door laat lopen word soms het toetsenbord niet getoond, maar eens in de zoveel maanden rebooten boeit mij niet zo heel veel...

• rdohmen
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:20
HAMMAR schreef op donderdag 29 december 2011 @ 14:09:
Iemand deze al draaien? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1361859

Jammer dat de camera niet nog niet werkt en de usb mass storage.
Ik draai op dit moment de ICS rom van tytung. Bij deze rom werkt usb mass storage wel. Ik gebruik deze rom nu al een aantal weken actief op mijn telefoon en afgezien van bijvoorbeeld de camera is hij geschikt voor dagelijks gebruik naar mijn mening.

• liquid_ice
rdohmen schreef op donderdag 29 december 2011 @ 14:54:
[...]

Ik draai op dit moment de ICS rom van tytung. Bij deze rom werkt usb mass storage wel. Ik gebruik deze rom nu al een aantal weken actief op mijn telefoon en afgezien van bijvoorbeeld de camera is hij geschikt voor dagelijks gebruik naar mijn mening.
draait die niet een stuk langzamer doordat de hardware acceleratie nog mist?

Misschien een stomme vraag hoor, maar wat zijn de voordenen van ICS tov gingerbread oid?

• rdohmen
Hardware acceleratie is wel aanwezig, hoe ze dat gedaan hebben weet ik niet maar mijn gebruikers ervaring is dat het allemaal een stuk soepeler loopt dan met gingerbread. Alleen meteen na het opstarten is het allemaal wat stroperig.

Voordelen tov gingerbread vind ik vooral de browser, deze is zeer snel en scrollen gaat veel vloeiender dan met GB. Verder zijn er niet echt dingen waarvan ik echt zeg, dit is echt geweldig tegenover GB maar vooral allemaal wat sneller, mooier en gelikter.
Daarnaast de standaard voordelen die ICS met zich meebrengt boven GB natuurlijk.

• Prulleman
ligt heel erg aan het gebruik.
Doordeweeks met mp3 op de fiets, series in de trein, mail, bellen whatsapp etc de rest van de dag MOET ik tussendoor laden.
In het weekend komt het weleens voor dat ik mijn telefoon bijna niet gebruik, push mail en whatsapp + dataverbinding (wisselend 3g/wifi) staat dan nog gewoon aan. Ik zit dan 's avonds 15 uur na unpluggen nog op 50 %.
Kortom zoals bij bijna elke moderne smartphone moet je em of elke nacht opladen OF heel weinig gebruiken en vooral data/push uitzetten als je deze niet nodig hebt. Dan zou je misschien 2 dagen kunnen doen.

Strava

• Muurtegel
Naar mijn ervaring zijn er vrij veel roms die energiezuinig zijn. Vooral de roms zonder poespas zoals HTC Sense. De rom die bij mij het beste en zuinigste werkte is Tytung NexusHD2: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905060

Ik heb verder geen speciale instellingen gedaan. Facebook, mail enz wordt gewoon automatisch gesynced. Waarschijnlijk kan ik op dat gebied nog veel batterij winnen.

Alleen als ik in de trein zit (en de verbinding slecht is / vaak weg valt) gaat de batterij erg snel leeg.

[ Voor 4% gewijzigd door Muurtegel op 29-12-2011 18:57 ]

Verwijderd

Ik heb sinds vorige week ook Android op mijn HD2 en draai nu ook bovenstaande ROM. Ik was wel erg gewend aan HTC Sense tijdens WinMo6.5. Wellicht dat ik straks weer een ROM met Sense pak (iemand tips?).

Sinds ik Android op mijn toestel heb, kan ik mijn HD2 niet meer sinc-en met Windows Vista (Home Premium 32 bits). Hij kan nergens een stuurprogramma vinden. Ik krijg uiteindelijk steeds onderstaande melding.

Weet iemand hoe dit kan worden opgelost?

Afbeeldingslocatie: http://i1130.photobucket.com/albums/m535/cloffie/Nieuwehardwaregevonden.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2011 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 22:44:
Ik heb sinds vorige week ook Android op mijn HD2 en draai nu ook bovenstaande ROM. Ik was wel erg gewend aan HTC Sense tijdens WinMo6.5. Wellicht dat ik straks weer een ROM met Sense pak (iemand tips?).

Sinds ik Android op mijn toestel heb, kan ik mijn HD2 niet meer sinc-en met Windows Vista (Home Premium 32 bits). Hij kan nergens een stuurprogramma vinden. Ik krijg uiteindelijk steeds onderstaande melding.

Weet iemand hoe dit kan worden opgelost?

[afbeelding]
Tijdens de installatie van HTCsync worden ook de HTC drivers geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik meld me ook effe in dit topic. Draai zelf nu al ruim een jaar tevreden met Typhoon ROM en nu met Dorimanx :). Verders heb ik nu bijna alle rommetjes wel geprobeerd.

Een kennis van mij heeft ook een HD2, de hoeken van het scherm is hij ooit op gevallen lijkt het wel. Geen barsten maar een soort koeienoog. Daar heeft hij zeker ook al een half jaar mee gedraaid alleen nu wijkt het touchscreen af. Ik heb ook WM 6.5 geprobeerd maar hij blijft een (grote) afwijking hebben.

Zal wel een gevalletje lcd+digitizer zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dCY schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 10:10:
[...]
Tijdens de installatie van HTCsync worden ook de HTC drivers geinstalleerd.
Is dat zo? Ik lees net dat dit alleen is voor ROM's met Sense (bron: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1028758) Ik ga het evengoed proberen...

EDIT: HTC Sync geinstalleerd, maar hij 'ziet' m niet. Iemand een idee hoe dit komt?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2012 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liquid_ice
voor de noobs die voor de eerste keer willen flashen naar NAND.

Ik ben Android op mij HD2 aan het zetten.
Er hoeven geen instellingen of telefoonnummers bewaart te blijven, dus dat is simpeler...
M'n host PS draait Vista.

Deze ROM heb ik gekozen: [06 Nov 2011][MAG/cLK] NexusHD2-Gingerbread V3.2a (GWK74)(Android 2.3.7)[tytung_r13] - http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905060

en YouTube: How To Install Android NAND ROM On HTC HD2 (No SD Card Needed) With MAGLDR als leidraad voor de installatie.

Maar als ik in de MAGLDR1.13 dir. de ROMUpdateUtility en 2 keer op next druk, dan krijg ik steeds een 260 error. Ik draai Vista en heb um ook al eens geprobeerd te runnen als admin. De telefoon is aan de PC gehangen met USB en op de telefoon heb ik active sync gekozen.

via: http://answers.microsoft....98-4b90-86bd-63f9187ff479
heb ik een oplossing gevonden, namelijk: uncheck 'enable faster data synchronization' at the 'Usb to Pc' setting.

hij blijft nu wel verdacht lang op 0% hangen...
Er is iets fout gegaan, maar MAGLDR1.13 heeft me door een recovery modus gestuurd en nu ben ik terug bij af. Nog een poging...

[ Voor 5% gewijzigd door liquid_ice op 03-01-2012 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdohmen
Voor je MAGLDR installeerd moet je eerst de juiste radio en HSPL installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liquid_ice
aha, op m'n HD2 heb ik nu: Enter SPL by holding VOL DOWN key while booting the phone. (Make sure you have HSPL.)

gedaan, maar ik zie geen HSPL
Ik zag SPL-3.03 oid

aha 2nd: in de openings post staat: De SPL wordt alleen vervangen als je via de microSD card flasht.

via:
http://www.jayceooi.com/2...l-hspl4-on-htc-hd2-video/
en
http://www.jayceooi.com/2...ad-dft-hspl4-for-htc-hd2/

heb ik nou HSPL, maar ik deed het bijna fout...
let op: Once again, do take note that Android and Windows Phone 7 only work on SPL-2.08.HSPL. Not SPL-3.03.HSPL.

Radio heb ik gedaan via de startpost, naar versie: Leo_RADIO_2.15.50.14**

Nou MAGLDR nog eens proberen...

[ Voor 129% gewijzigd door liquid_ice op 04-01-2012 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdohmen
Je moet een bepaalde radio versie hebben 2.**.50.** . Dit wordt op XDA aangegeven en heeft te maken met een de geheugen grote. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=893948

Heb je HSPL nu succesvol geflashed? Dit kan je controleren door volume down in te houden en dan het toestel aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liquid_ice
nog 3 gefaalde pogingen...

Ik had uit het filmpje niet gehaald dat ik in dat 3-kleuren SPL scherm moest zitten voordat ik de HD2 aan m'n PC hing en MAGLDR installeerde, maar het is nu gelukt.

stapje verder, filmpje kijken ;)

In het filmpje gaan ze direct door met Android, maar op de pagina waar ik de Android vandaan heb staat dat ik eerst nog Flash ClockworkMod Recovery moet flashen..

Hier wijkt de film helemaal af, ik heb ClockworkMod geflashed en moet nu verder via sdcard ipv usb cable.

Ik heb Android op m'n HD2, COOL

[ Voor 58% gewijzigd door liquid_ice op 04-01-2012 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdohmen
Volgens mij werken bijna alle ROM's met CWM en dat is logisch ook al je de voordelen boven via MAGDLR flashen gekijkt. Maar leuk dat het je gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikew991
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-10-2024
Vandaag krijg ik mijn HD2 terug van reparatie (boardswap) en zie net op XDA dat er een bijna 100% werkende versie van ICS online staat. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1354267

Met als bugs:
Camera kan alleen foto's maken
VPN (niet getest)
en USB theter wekt niet (wifi wel)

Met deze bugs kan ik wel leven, die opties gebruikt ik zelden en doe wel een keer een updateDus vandaag maar eens aan de slag met ICS op mijn HD2.

Is er hier iemand met ervaringen met ICS? Loopt het Smooth en hoe is het batterij verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Heb ICS op mijn oude GSM (heb nu de Samsung Google Galaxy Nexus), heb zelf nog de Beta8 er op staan, maar ansich was/is het zeer werkzaam..

zoals aangegeven is het tijdens het opstarten even wat laggy.. maar dit lost "zichzelf" op.

flashsize is minimaal 185MB (vaak is dit 150MB) daarnaast is het aan te raden om een SD kaartje te gebruiken en even te kijken naar APPS2SD (dan maak je 2 partitions op je SD-card) via dit programma kan je het beperkte intern geheugen van de HD2 uitbreiden

bij bijv. een 8GB sd-card is een 1GB/7GB partitie verhouding meer dan voldoende...

internall storage only apps kunnen dan in de 1GB en de rest kan dan in de 7GB opgeslagen worden waardoor het toestel toch NET even wat functioneler wordt...

Qua accu gebruik kan ik niets zeggen heb ding mooi 24/7 aan de oplader :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik draai nu een week of 3 Android op m'n HD2 en wat is dát een verademing. Eerst een weekje Android vanaf SD-kaart gedraaid maar daarna echt geflasht. WM6.5 is voor mij verleden tijd.

Nu had ik al gehoord van dat APP2SD (ook wel A2SD genaamd gok ik?) ik heb bij mijn rom (BOYPPC MIUI) de mogelijkheid om applicaties naar de SD-kaart te verplaatsen. Hiervoor wordt geen extra partitie aangemaakt. Maar nu zie ik dat dat niet hetzelfde is als dat APP2SD.

Behalve die aparte partitie die wordt aangemaakt, wat is er nog meer verschillend tussen APP2SD en 'verplaatsen naar SD'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdohmen
Je hebt verschillende manieren van APP2SD maar in het kort werkt het zo. Met behulp van een klein scriptje worden de installatie locatie verplaatst naar je ext partitie op je sd kaart. Met de standaard verplaats naar sd kaart optie verplaats je je alleen bepaalde onderdelen van een programma en het programma moet er geschikt voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
najah verplaatsen naar SD kan ook via android zelf (via instellingen --> apps)

dit apps2SD breid het intern geheugen via een truuk uit..

dus als je effectief nog 50MB intern geheugen hebt, maakt 2 partition op je SD 1x 1024MB en dan de rest van je SD...

dan kun je effectief dus 1074MB aan intern geheugen gebruiken, daar je sommige apps nml niet (volledig) naar je SD kan moven.. vaak blijven sommige data files, cache e.d. op intern memory staan, en ook al is dit bijv 700KB als dit 100 apps zijn neemt dit meer ruimte in beslag dan dat je hebt als je maar 50MB data hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Dutch2007 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:18:
najah verplaatsen naar SD kan ook via android zelf (via instellingen --> apps)

dit apps2SD breid het intern geheugen via een truuk uit..

dus als je effectief nog 50MB intern geheugen hebt, maakt 2 partition op je SD 1x 1024MB en dan de rest van je SD...

dan kun je effectief dus 1074MB aan intern geheugen gebruiken, daar je sommige apps nml niet (volledig) naar je SD kan moven.. vaak blijven sommige data files, cache e.d. op intern memory staan, en ook al is dit bijv 700KB als dit 100 apps zijn neemt dit meer ruimte in beslag dan dat je hebt als je maar 50MB data hebt...
Is dit niet heel nadelig voor je accugebruik? Ik heb wel eens begrepen dat de opslag op SD kaart veel meer energie vergt dan het interne geheugen.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Als het goed is zou je dit in standby in ieder geval niet moeten merken. wellicht dat het verbruik tijdens het gebruik van je HD2 wel hoger is.. maar ja, dan is het verbruik toch al hoog, dus dan is het maar een klein deel.

in standby verbruik ik nu met tytungs ICS beta 10 + 512 ext4 partitie, gemount via Data2SD tussen de 4-7mA (volgens mij vooral afhankelijk van de wifi/2g/3g dekking). heb zelfs weleens 2 en 3 mA gezien, met wifi en data enabled.

Als ik mij telefoon bijna niet gebruik (lees screen on time < 1 uur en geen cpu intensieve dingen) haal ik 35 uur. Maar bij voor mij normaal gebruik haal ik einde dag wel zonder video play in de trein, met video in de trein moet ik bijladen overdag

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikew991
Dankje voor die informatie. Heb alleen gisteren mijn telefoon ongerepareerd terug gekregen. Er is een boardswap uitgevoerd, maar dat verhelpt niet het probleem? Controle na reparatie??????

Maargoed, vandaag dus weer terug (3e keer, krijg ik bij de 4e geen nieuwe?).. dit betekend dus nog geen ISC. Ben wel echt benieuwd naar dit besturings systeem icm met mijn htc hd2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Er zijn nog wel wat vage issues met xx2SD in combinatie met ICS.. de gebruikelijke scripts doen het niet foutloos bij veel gebruikers. bootloops, wifi stuk, home/call btn stuk, market die hangt etc is een kleine greep van de problemen die op XDA voorij komen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Mikew991 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 11:07:
Dankje voor die informatie. Heb alleen gisteren mijn telefoon ongerepareerd terug gekregen. Er is een boardswap uitgevoerd, maar dat verhelpt niet het probleem? Controle na reparatie??????
Wat is je probleem dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikew991
Er zitten een soort van trillende/knipperende strepen in het scherm. Dit is niet goed te zien op alle kleuren, maar vooral op de grijze kleuren. ze lopen als het waren, als horizontale strepen, over het scherm heen.

1e keer opsturen: nieuwe rom
2e keer opsturen: boardswap

Nu is hij dus voor de 3e keer weg en heeft nogsteeds strepen op het scherm, controleren hun dit niet ofzo?

Nog even een vraagje: is het instaleren via clk veel lastiger in vergelijking met MAGDLR. Ik heb het nu een aantal keer gedaan met MAGDLR, maar gezien de voordelen van clk wil ik eigenlijk wel een keer over. Ben alleen bang om de stap te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Mikew991 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:53:
Er zitten een soort van trillende/knipperende strepen in het scherm. Dit is niet goed te zien op alle kleuren, maar vooral op de grijze kleuren. ze lopen als het waren, als horizontale strepen, over het scherm heen.

1e keer opsturen: nieuwe rom
2e keer opsturen: boardswap

Nu is hij dus voor de 3e keer weg en heeft nogsteeds strepen op het scherm, controleren hun dit niet ofzo?

Nog even een vraagje: is het instaleren via clk veel lastiger in vergelijking met MAGDLR. Ik heb het nu een aantal keer gedaan met MAGDLR, maar gezien de voordelen van clk wil ik eigenlijk wel een keer over. Ben alleen bang om de stap te nemen.
even voor de duidelijkheid, deze problemen heb je dus met stock wimo6.5?

verder is installeren via cLK eigenlijk alleen maar makkelijker omdat rom manager en reboot in recovery wel met cLK werkt in tegenstelling tot magldr. (verder is het gewoon hetzelfde omdat je bij beide clockwork mod gebruikt).
Alleen het installeren van cLK kan iets lastiger zijn, maar met de HD2 toolkit is dit probleem ook verdwenen, dan kan je met een paar kliks cLK + CWM flashen (kan alleen nog lastig zijn met drivers. adb, fastboot)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikew991
Prulleman schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:07:
[...]

even voor de duidelijkheid, deze problemen heb je dus met stock wimo6.5?
Ja inderdaad, stock winmo 6.5.
Ze dachten nu dat het probleem het beeldscherm zou zijn. maar weet er iemand of je werkelijk bij de 4e reparatie voor dezelfde klacht een nieuwe telefoon krijgt?

On: Maar klinkt toch ingewikkeld dat Clk, maar ga me eens goed inlezen en het maar gewoon doen denk ik, anders komt het er toch nooit van. Daarnaast vind ik dit soort dingen leuk, maar moet er gewoon tijd voor vrij maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Mikew991 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 16:20:
[...]

Ja inderdaad, stock winmo 6.5.
Ze dachten nu dat het probleem het beeldscherm zou zijn. maar weet er iemand of je werkelijk bij de 4e reparatie voor dezelfde klacht een nieuwe telefoon krijgt?

On: Maar klinkt toch ingewikkeld dat Clk, maar ga me eens goed inlezen en het maar gewoon doen denk ik, anders komt het er toch nooit van. Daarnaast vind ik dit soort dingen leuk, maar moet er gewoon tijd voor vrij maken.
begin maar eens hier, cLK is echt niet zo moeilijk: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1090783

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Vandaag de Tytung ICS beta10 rom geinstalleerd. Helaas werken de widgets van Launcherpro niet meer. Dan maar een tijdje zonder Launcherpro..

Het draait allemaal wel erg soepel moet ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een aantal keren android via SD kaart op mijn HD2 gedraaid. Krijg
steeds hetzelfde probleem dat het belvolume nadat ik iemand bel op maximaal staat.
Dat kan je wel corrigeren maar heeft niemand dat probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 23:00:
Ik heb al een aantal keren android via SD kaart op mijn HD2 gedraaid. Krijg
steeds hetzelfde probleem dat het belvolume nadat ik iemand bel op maximaal staat.
Dat kan je wel corrigeren maar heeft niemand dat probleem?
Komt me (nog) niet bekend voor maar geen wonder, ik bel bijna nooit en word ook bijna nooit gebeld.

Misschien een workaround

Ik zit trouwens ook met een vraagje.

Ik heb een HD2 met prepaid omdat ik dus bar weinig bel. Het is voor mij meer agenda, MP3-speler etc. met telefoonfunctie in plaats van omgekeerd.
Mijn netwerkinstellingen heb ik dan ook staan op 2G. Dit geeft doorgaans meer 'streepjes' bij de verbinding en ik heb begrepen dat dat minder energie kost. En omdat ik géén dataoverdracht wil hebben, is 2G ook daarom verstandiger.
WIFI staat bij mij standaard uit. BT staat standaard aan.

Op mijn toestel heb ik Sygic Aura en CoPilot geinstalleerd.

Nu het vreemde. Beide genoemde applicaties staan uit (of in ieder geval, heb ik niet opgestart). De HOME-knop heb ik ingedrukt, daarna 'Sluit apps' aangetikt. Desondanks blijven beide aplpicaties energie verbruiken en méér dan de rest van mijn toestel, zelfs in standby. 23% voor Sygic en Copilot terwijl er maar een handjevol gaat naar 'standby' en 'android'.

Iemand enige idee hoe dit kan? Voor dataoverdracht is dus niet mogelijk omdat die staat uitgeschakeld. GPS-ontvanger staat ook uit. Applicaties zouden dus ook niet moeten draaien.

[ Voor 46% gewijzigd door WFvN op 08-01-2012 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Klinkt eerlijk gezegd niet als een bekend probleem. Ik denk dat je, voor de oorzaak van het probleem, eerder bij de apps moet zijn dan bij de telefoon of de rom.

Ook al eens geprobeerd om bij instellingen naar apps te gaan en de apps daar te stoppen?

[ Voor 7% gewijzigd door Muurtegel op 08-01-2012 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liquid_ice
Ik heb sinds kort de [06 Nov 2011][MAG/cLK] NexusHD2-Gingerbread V3.2a (GWK74)(Android 2.3.7)[tytung_r13] op de HD2 draaien.

Gister had ik een wat langer telefoongesprek (accu bijna leeg) en het volume was de ene keer heel hard en daarna weer heel zacht. Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Klinkt mij niet als een bekend probleem in de oren. Ik heb de rom toch een vrij lange tijd gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:01

sanook

_/-\o_

Ik gebruik nu een maand de Gingerbread V3.2a NAND (Nexus HD2 Android 2.3.7) en ben hier wel tevreden over maar ik merk dat mijn GSM ontvangst de laatste tijd niet zo jofel is. Is dit een bekend probleem bij deze ROM of zal het een hardware kwestie zijn ? In het laatste geval, kan ik hier zelf iets aan testen/controleren/instellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Misschien is 't handig deze vragen in 't topic van de desbetreffende rom te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Ontvangst wordt over het algemeen door de Radio bepaald. Dus als je die de afgelopen tijd een keer veranderd hebt, dan zou het kunnen dat daar je probleem ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik heb nu al een paar keer 'ruzie' gehad met MP3-bestanden op mijn SD-kaartje.
Om de één of andere reden wil de ingebakken MP3-speler van mijn ROM (BOYPPC MIUI V29) de MP3-bestanden op mijn SD-kaart niet vinden. Ik heb heb de ROM nu een week of 3 draaien en dat was nagenoeg probleemloos, ook met de MP3-bestanden.
Gisteren heb ik wat andere ROM's geprobeerd maar ben uiteindelijk toch weer terug gegaan naar de genoemde ROM. Maar het stomme ding wil de MP3-bestanden op de SD-kaart nu niet meer zien.

Geprobeerd:
- MP3 van de kaart verwijderd, daarna weer op de kaart gekopiëerd terwijl de telefoon met MyPhoneExplorer verbonden was
- SD-kaart ontkoppeld en daarna weer gekoppeld

Als ik met Android door de mappen blader met 'bestanden', dan zie ik alles wel gewoon staan.

Iemand enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat de mediaplayer de MP3-bestanden wel kan vinden?
(Winamp heb ik geinstalleerd en die kan ze wel vinden maar die reageert weer niet op de knoppen van m'n Bluetooth headsetje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Je zou kunnen proberen om de muziek applicatie te stoppen via instellingen > apps > Nu stoppen.
Als je dan ook de gegevens van de app wist via hetzelfde menu, dan zal hij opnieuw moeten gaan zoeken naar de MP3's.

Heb je de MP3's wel in de juiste map geplaatst? (De standaard map muziek dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Muurtegel schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:22:
Je zou kunnen proberen om de muziek applicatie te stoppen via instellingen > apps > Nu stoppen.
Als je dan ook de gegevens van de app wist via hetzelfde menu, dan zal hij opnieuw moeten gaan zoeken naar de MP3's.

Heb je de MP3's wel in de juiste map geplaatst? (De standaard map muziek dus)
Nee, ze staan in een map met de naam MP3

Maar je tip daarboven heeft geholpen! Dank daarvoor.

* WFvN is nog behoorlijk n00b in Androidland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Als het goed is maakt android zelf een map 'media' of 'music' aan. Ik denk dat je de muziek daar het beste in kunt stoppen, gezien de app er van uit gaat dat daar al je muziek staat. 3rd party muziek apps kun je vaak opdracht geven om de hele SD kaart te scannen op muziek bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Laatst online: 00:38

MsG

Forumzwerver

Welke radio draaien jullie voor Android eigenlijk? Ik draai 2.15.50.14 maar ik heb wel uitvallers met 3G.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Ik draai al sinds het begin der tijden 2.15.50.14 en heb zelf nooit last van 3G uitvallers of slecht signaal o.i.d. Maar dat is ook afhankelijk van de provider. (Elke rom reageert anders op verschillende providers). Ik heb in ieder geval Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel17
  • Laatst online: 11-09 13:45
Wie zou mij kunnen helpen ik heb via deze tutorial: http://android.intersyte.eu/?page_id=6
Android op mijn HTC HD2 gezet nu ging dat volgens mij gevoel helemaal goed en start hij op met het android poppetje in het midden maar hier blijft hij op staan? (nu al ongeveer 5 tot 8 min)

Hoe los ik dit op?

PS: heb hem al keer terug geroot naar WM6.5 en de tutorial opnieuw gedaan.
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste