Bij mijn huidige ROM (tytung CM9 ICS v1.1) staan ook preinstalled apps (bv google+ vandaag) in de market met available updates. Mocht dit niet zo zijn, kan je met root rechten altijd de app verwijderen, locatie: /system/app/Gmail.apk. Na een reboot zou je dan gewoon de laatste versie van de market kunnen installeren.
Mikew991 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:56:
[...]
Als je naar de market gaat en dan de gmail app opzoekt, staat er dan geen updaten bij? anders verwijder de app en instaleer hem opnieuw via de market.
nog even een paar vraagjes over het flashen, heb namelijk alleen nog maar geflasht vanaf winmo en nog niet vanaf een andere andriod rom:
1. Hoe kan ik er voor zorgen dan ik na het instaleren van een nieuwe rom niet steeds al mijn apps hoef te downloaden?
2. En als je een backup maakt in magdlr, wat back-up je dan? Maak je dan een back-up van de rom zelf of maak je een back-up van de instellingen van de desbetreffende rom?
1) titanium backup is erg populair, maar zelf vind ik My Backup Root makkelijker/duidelijker/prettiger werken. Je kan hiermee je apps + data backuppen en restoren (je kan daarnaast kiezen voor afzonderelijke apps en alleen de app, alleen data of beide, erg duidelijk)
2) Volgens mij kan je in magldr geen backup maken, maar ik kan het mis hebben (draai nu cLK dus kan het ook niet controleren). Waar je in ieder geval wel een goede backup kan maken is clockwork mod / CWM. Als je daar een backup maakt, wordt -alles- naar je SD geschreven, zelfs apps op een ext3/4 partitie mocht je die hebbem. Je kan dus naar hartelust beta roms uitproberen, je kan altijd terug naar een werkende situatie van je CWM backup, Heb dit een aantal x gebruikt en het heeft altijd gewerkt.
Als ik een rom update doe volg ik meestal de volgende stappen:
- nieuwe backup met my backup root van apk's en data
- nieuwe backup in CWM
- factory reset vanuit CWM (vind de meestal aangeraden task29 beetje overbodig, dit zou ik pas doen als je echt vage problemen hebt)
- install zip from SD (nieuwe rom)
- install zip from SD (cLK kernel update)
- first boot, inc initiele setup
- reboot naar recovery
- flash xxx2sd script (nu data2sdinstallerV1.3GB, deze lijkt bij mij goed te werken icm ICS)
- na boot restore apk+data van my backup root.
- handmatig settings en homescreens, heb vaak problemen om deze uit backups te halen.
Dit is het process voor ICS updates, bij GB roms (CM7 en MIUI) probeerde ik meestal een update zonder data te wissen, dus alleen de ROM + kernel, en alle data gewoon meenemen. Zolang het werkt prima. Maar met alle wijzigingen in de huidige ICS roms en het gezeik met xxx2sd scripts doe ik nu een iets uitgebreider stappenplan

al met al nog in een half uurtje gepiept, waarvan je zeker 25 minuten koffie kan drinken