Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:28
roel17 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 07:56:
Wie zou mij kunnen helpen ik heb via deze tutorial: http://android.intersyte.eu/?page_id=6
Android op mijn HTC HD2 gezet nu ging dat volgens mij gevoel helemaal goed en start hij op met het android poppetje in het midden maar hier blijft hij op staan? (nu al ongeveer 5 tot 8 min)

Hoe los ik dit op?

PS: heb hem al keer terug geroot naar WM6.5 en de tutorial opnieuw gedaan.
In de tutorial staat een 135 mb recovery layout, terwijl de huidigenversie van de rom 150 verwacht. Vergelijk het maar met een c schijf waar xp wel op past, maar windows 7 niet.

In de startpost op xda staat ook de juiste clockwork mod layout

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel17
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 13:45
Hij werkt!! ty draai nu heerlijk android op mijn htc hd2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Net ICS 4.03 met CM9 op m'n HD2 geknald, ben alles aan 't installeren en 't is nu al merkbaar soepeler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Eric_Cantona schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:42:
Net ICS 4.03 met CM9 op m'n HD2 geknald, ben alles aan 't installeren en 't is nu al merkbaar soepeler :)
welke? die van tytung? die heb ik nu ook draaien. Draait erg soepel en minder hot reboots dan voorgaande versies.
Ik hoop dat de CM9 functies snel uitgebreid worden, nu is het nog een beetje karig met alleen notification widgets en auto brightness (wat volgens mij niet eens werkt).
Zit vooral te wachten op de volume button track skip functie.... die mis ik erg van CM7 en MIUI (via mod).

[ Voor 5% gewijzigd door Prulleman op 11-01-2012 16:52 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Die inderdaad :)

Hopelijk komt die screen-off animatie er ook weer in, die heb ik nu in ieder geval niet.

[ Voor 74% gewijzigd door Eric_Cantona op 11-01-2012 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 12:43
Op dit moment gebruik ik voor HD2's die ik in handen krijg meestal GBleo (sense 2.1) en ondanks dat deze ROM redelijk goed bevalt ben ik toch benieuwd naar andere Sense ervaringen. Welke simpele, snelle, stock sense ROM's zijn aan te raden? Het gaat trouwens over 512MB HD2's, wel met SD kaarten van 2GB of meer. Ik hoef geen Sense 3.5 aangezien dat veel te zwaar is op niks af, 2.1 voldoet in principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Eric_Cantona schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:45:
Hopelijk komt die screen-off animatie er ook weer in, die heb ik nu in ieder geval niet.
instellingen>opties voor ontwikkelaars>vensteranimatieschaal =1x
Dan zou de screen off animatie het weer moeten doen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Eric_Cantona schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:42:
Merkbaar soepeler dan wat? Dan WM? Of dan een andere Android ROM die je mogelijk al op je toestel had staan?

Ik ben nog niet begonnen met ICS; mij nog wat te vroeg voor; laat ze eerst de meeste bugs er maar uit halen.

Inmiddels heb ik al heel wat Android ROMs geinstalleerd gehad; oudere versies, nieuwere versies, met Sense, zonder Sense.... maar ik blijf terug komen bij BOYPPC MIUI V29. Er is inmiddels ook een V32 maar die heeft heel wat meer taalfouten erin en andere ongein.

Die V29 draait enorm mooi, snel en soepel en heeft bar weinig ruimte nodig, heeft bar weinig overtollige meuk geinstalleerd. Heerlijke ROM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

@Prulleman: thanks!

@WFvN als de vorige ICS en de Tyfoon-ROM die ik daarvoor draaide. Bijna alle bugs zijn er al uit hoor, volgens mij alleen tethering nog niet.

Ben alleen al de hele dag aan 't kloten, m'n backup was volgens mij niet helemaal goed. Weer helemaal van meet af aan begonnen.
Moet sowieso op zoek naar 'n nieuw scherm met digitizer, gisteren heeft m'n HD2 'n snoekduikje vanuit de auto gemaakt. Flinke barst in 't scherm. Iemand ervaring met 't zelf vervangen en/of 'n goedkoop maar goed scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Wat ik trouwens nog niet zo goed snap is die system-partitions. Waarom zou je moedwillig een 150MB ROM op 150 system ruimte installeren. Waarom pak je niet altijd de maximale systemruimte die de HD2 biedt? Die andere schijfruimte blijft anders ja nergens hangen. Of moet je dat dan los partitioneren, want die stap heb ik dan gemist.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

MsG schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 00:18:
Wat ik trouwens nog niet zo goed snap is die system-partitions. Waarom zou je moedwillig een 150MB ROM op 150 system ruimte installeren. Waarom pak je niet altijd de maximale systemruimte die de HD2 biedt? Die andere schijfruimte blijft anders ja nergens hangen. Of moet je dat dan los partitioneren, want die stap heb ik dan gemist.
Die ruimte die je niet gebruikt voor je systeempartitie kan je gebruiken voor je data. Dus apps e.d.
Er worden eigenlijk 4 gebieden gereserveerd met groottes afgestemd op de ROM die je installeert, zie ook hieronder CWM config voorbeeldje: misc, boot, system, cache. De rest is voor je userdata.
code:
1
2
3
4
5
6
misc ya 1M
recovery rrecov|ro|nospr filesize recovery-raw.img
boot yboot|ro 5M
system ya 250M
cache ya 5M
userdata ya|asize|hr allsize

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikew991
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-10-2024
Er staat nu op XDA een nieuwe ICS rom, en die heeft de helft systeem partitie nodig?

Is er iemand al zo snel geweest om die erop te zetten? Hij gebaseerd op die van Tytung weet alleen niet of er ook CM9 bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:27

Damian

Insane Obtrusion

is niet CM9, maar AOSP+

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:30
Lastig, ICS begint nu toch wel te kriebelen, misschien van het weekend dan toch ook maar switchen naar 4.0.3 CM9..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel17
Ik heb nu android op mijn mobiel staan
Deze versie: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=933951

Alleen af en toe valt het menu onderaan (3 knoppen ) waar je ook al je Apps opent.
Weg hoe komt dit weet iemand dit?

En hoe op te lossen?

Ps: of raden jullie een andere rom aan zo ja zou ik graag een url met uw post erbij willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:50

Hupske

AFCA

roel17 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 18:40:
Ik heb nu android op mijn mobiel staan
Deze versie: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=933951

Alleen af en toe valt het menu onderaan (3 knoppen ) waar je ook al je Apps opent.
Weg hoe komt dit weet iemand dit?

En hoe op te lossen?

Ps: of raden jullie een andere rom aan zo ja zou ik graag een url met uw post erbij willen hebben.
Wanneer valt die bij je weg? Als het komt, omdat je er met je vinger langs gaat dan komt het door de launcher zelf.
Je moet dan even met je vinger op die plek naar beneden vegen of omhoog, dan verschijnt hij weer.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel17
Had ik al geprobeerd ma komt alleen terug met een reboot. Hij gaat meestal weg wanneer ik van landscape naar portret modus ga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Vreemd, heb ik zelf nog nooit gehad. Maar ik heb dan ook nog nooit een ROM met CyanogenMod gebruikt.
Je zou het eens in het topic op XDA na kunnen vragen. Zij zullen er vast wel een antwoord op hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik ga 't topic verlaten, besloten om 'n nieuwe telefoon te kopen en m'n HD2 (met kapot schermglas) maar in de verkoop te gooien.

Mocht iemand interesse hebben, ik hoor 't graag! Iedereen nog veel succes en plezier met deze toptelefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rephazer
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-09 19:27
Mikew991 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:42:
Er staat nu op XDA een nieuwe ICS rom, en die heeft de helft systeem partitie nodig?

Is er iemand al zo snel geweest om die erop te zetten? Hij gebaseerd op die van Tytung weet alleen niet of er ook CM9 bij zit.
Alle cm9 opties (voor zover die er zijn) zitten in deze rom en is hetzelfde als die van tytung + extra's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikew991
rephazer schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 23:54:
[...]

Alle cm9 opties (voor zover die er zijn) zitten in deze rom en is hetzelfde als die van tytung + extra's
Hoe kan het dan toch dat er maar een partitie nodig is van 95mb of is dat een fout en moet het 195 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Mikew991 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 08:48:
[...]

Hoe kan het dan toch dat er maar een partitie nodig is van 95mb of is dat een fout en moet het 195 zijn?
gestript van een heleboel standaard apps en wellicht (live) wallpapers etc.
(removed apps which can be downloaded of the market)

zeker geen tikfout!

[ Voor 3% gewijzigd door Prulleman op 13-01-2012 09:32 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikew991
Prulleman schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 09:32:
[...]

gestript van een heleboel standaard apps en wellicht (live) wallpapers etc.
(removed apps which can be downloaded of the market)

zeker geen tikfout!
Dankje, wist niet dat dat zoveel kon schelen in het aantal benodigde mb's voor een rom. Ik ga deze denk ik instaleren. vind het wel fijn dat er zo'n kaal mogelijke andriod word geleverd. Ik wil zelf graag zo veel mogelijk bepalen wat ik erop zet en wat niet.

Eigenlijk moest ik zelf maar een rom maken dan. Maar daar heb ik voorlopig nog niet echt de wil en tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Mikew991 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:15:
[...]

Dankje, wist niet dat dat zoveel kon schelen in het aantal benodigde mb's voor een rom. Ik ga deze denk ik instaleren. vind het wel fijn dat er zo'n kaal mogelijke andriod word geleverd. Ik wil zelf graag zo veel mogelijk bepalen wat ik erop zet en wat niet.
Inderdaad.

Maar dat heet zoveel kan schelen? Moet je nagaan, het is een multi-language waar alle talen uit getrokken zijn behalve engels en nederlands. Live Wallpapers en heel veel andere zut die eraf gehaald is. Kijk voor de gein eens wat het intstalleren van programma's aan ruimte vreet, dat gaat best hard dus als een vergelijkbare hoeveelheid eruit gehaald wordt.....

Maar machtig mooi, zo'n gestripte ROM want ook ik heb aan het gros van de dingen totaal geen fluit. Zonde van de ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikew991
Ik heb nu ICS erop staan, maar krijg nu geen verbinding met internet. ook niet als ik de instellingen van vodafone van de nexus one ingeef. Weet er iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Mikew991 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 21:48:
Ik heb nu ICS erop staan, maar krijg nu geen verbinding met internet. ook niet als ik de instellingen van vodafone van de nexus one ingeef. Weet er iemand een oplossing?
Welke versie ics heb je? En heb je zakelijk of privé Vodafone?

[ Voor 69% gewijzigd door Prulleman op 14-01-2012 07:49 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:52
ik ben een totale noob op dit gebied, maar heb vorig jaar android op micro sd laten installeren.
Werkt als een tierelier, maar er zijn 2 minpunten.

Regelmatig als ik gebeld wordt, valt na het gesprek mn verbindingen weg. Dan moet ik vliegtuigmodus aanzetten en weer uit en daarna de begincode weer intypen van sim en phone en dan doet alles het weer.

Battery gaat wel hard leeg zeg.....gelukkig gebruik ik m meestal in mn taxi en hangt die onder de lader in de houder.

Ik heb dual boot omdat mn Tomtom er nog opzit en die draait alleen onder windows mobile. Die heb ik nodig voor mn motorroutes. Die zijn speciaal voor tomtom en garmin modellen.
Volgende toestel wordt zeker een android, maar dan koop ik wel een losse tomtom voor de routes denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik weet niet of het aan de ROM ligt of aan m'n toestel of aan Android uberhaupt op een HD2 maar ik heb zo af en toe wat vervelends. Ik draai BoyPPC MIUI V29, helemaal netjes geflasht zoals het hoord; cache geleegd, task29 gedraaid, etc.

Probleem: Soms kan ik snelkoppelingen in het homescherm niet verplaatsen. Als ik dan zo'n koppeling ingedrukt houd, dan zou je hem moeten kunnen oppakken en verplaatsen. Alleen heeft hij dan eerder de neiging om de koppeling te openen. Of als de koppeling aan de rand van het scherm staat, dan gaat hij proberen de aangrenzende pagina te openen. Als ik dan m'n vinger nog altijd stil op het scherm gedrukt houd, dan zie je het homescherm heen-en-weer schudden/trillen alsof ik de vorige/volgende/vorige/volgende pagina zit te switchen.

Ik heb wel eens het idee gehad dat het lag aan een bepaalde applicatie of als het geheugen te vol raakte.... maar daar ben ik inmiddels niet meer zo zeker van. Met 70 MB vrij zou ik toch niet zo snel problemen verwachten. Vaak lost een recovery het wel op maar vandaag ook een keer niet.

Komt het probleem bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
NexusHD2-ICS-CM9 v1.1 draait hier prima, voor m'n gevoel zeker net zo goed als m'n vorige 2.3.x CM7 v2.5 rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
zou het inderdaad in de rom zoeken, niet in de HD2, wat je ook kan doen is een backup maken via CWM, en een andere rom proberen, MIUI van langthang of bv de basic GB nexusHD2

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikew991
Prulleman schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 07:48:
[...]

Welke versie ics heb je? En heb je zakelijk of privé Vodafone?
Ik draaide deze rom v5.1

Ben nu even terug bij nexus rom (2.3.7).. Een eerdere post van mij vermelde dat ik slecht batterij verbruik had. mijn scherm vertoonde echter ook strepen in het scherm. heb nu een nieuw scherm, en daardoor de afgelopen 4uur 5% accu verloren met 2g aan en een halfuur scherm aan. dus dat is een mooie vooruitgang.

Verder zit ik op vodafone prive volgens mij, dit weet ik echter niet zeker. bedankt voor de tip, want ik zag net dat hiervoor verschillende instellingen zijn. Maar bij mijn nexus rom (2.3.7) gebeurd dit automatisch, kan dit niet op ICS, of was het een bug in de rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Mikew991 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 11:09:
[...]

Ik draaide deze rom v5.1

Ben nu even terug bij nexus rom (2.3.7).. Een eerdere post van mij vermelde dat ik slecht batterij verbruik had. mijn scherm vertoonde echter ook strepen in het scherm. heb nu een nieuw scherm, en daardoor de afgelopen 4uur 5% accu verloren met 2g aan en een halfuur scherm aan. dus dat is een mooie vooruitgang.

Verder zit ik op vodafone prive volgens mij, dit weet ik echter niet zeker. bedankt voor de tip, want ik zag net dat hiervoor verschillende instellingen zijn. Maar bij mijn nexus rom (2.3.7) gebeurd dit automatisch, kan dit niet op ICS, of was het een bug in de rom?
Ben na V4 overgestapt op de CM9 versie van tytung, sinds net v 1.1, dus michie's v5.x heb ik nooit gedraaid. Wat ik wel weet is dat alle roms die ik heb geprobeerd in ieder geval de vodafone prive APN standaard hebben (live.vodafone.com). Een enkele rom (meestal sense) geeft de keuze tussen zakelijk (office.vodafone.nl) en prive. Als deze keuze niet komt pas ik het zelf aan, alleen de tekst bij APN is voldoende.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rephazer
  • Laatst online: 02-09 19:27
Er is weer een nieuwe versie van IceCreamTosti voor de liefhebber..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
En natuurlijk dus ook de niet gestripte versie die hier prima functioneert: NexusHD2-ICS-CM9 v1.1 met 40ad2sdx erbij http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1434860

[ Voor 7% gewijzigd door rjvisje op 16-01-2012 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Weet iemand of het mogelijk is om standaard apps (zoals gmail) te updaten? Deze app zat standaard in de rom, dus ik kan hem niet updaten of verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
Het lijkt mij dat Gmail automatisch geupdate wordt.
Ik heb zelf ook nog een Gmail vraag, ik wil graag weer m'n eigen email geluidje gebruiken, maar kan in ICS niet meer vinden waar je dat in kan stellen..

-edit- niet goed genoeg gezocht blijkbaar, het zit onder je persoonlijk.... @gmail.com instellingen ipv. onder algemene instellingen...

[ Voor 25% gewijzigd door rjvisje op 16-01-2012 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:11
Als je hem niet kan vinden kan de ook uit de build zijn gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
De app zit wel in de build inbegrepen, maar het is een oude versie.
Ik zou graag den nieuwe versie installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikew991
Muurtegel schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:45:
De app zit wel in de build inbegrepen, maar het is een oude versie.
Ik zou graag den nieuwe versie installeren.
Als je naar de market gaat en dan de gmail app opzoekt, staat er dan geen updaten bij? anders verwijder de app en instaleer hem opnieuw via de market.

nog even een paar vraagjes over het flashen, heb namelijk alleen nog maar geflasht vanaf winmo en nog niet vanaf een andere andriod rom:
1. Hoe kan ik er voor zorgen dan ik na het instaleren van een nieuwe rom niet steeds al mijn apps hoef te downloaden?
2. En als je een backup maakt in magdlr, wat back-up je dan? Maak je dan een back-up van de rom zelf of maak je een back-up van de instellingen van de desbetreffende rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Mikew991 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:56:
[...]

Als je naar de market gaat en dan de gmail app opzoekt, staat er dan geen updaten bij? anders verwijder de app en instaleer hem opnieuw via de market.
Als ik de app in de market open, staat er alleen een button voor 'openen' bij. Installeren of deïnstalleren is niet mogelijk gezien de app bij de rom ingebakken zit en niet later geïnstalleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

1. Hoe kan ik er voor zorgen dan ik na het instaleren van een nieuwe rom niet steeds al mijn apps hoef te downloaden?
Ik maak gebruik van MyPhoneExplorer (gratis software). Hiermee kan je contacten, SMS en agenda synchroniseren. Maar ook kan je ermee applicaties van je android telefoon downloaden en ook weer installeren.
Als ik ze dus op m'n telefoon geinstalleerd heb, trek ik ze daarna met MyPhoneExplorer er vanaf en sla ze op in een aparte map met meuk die ik geinstalleerd wil hebben. Die handel heb ik trouwens ook op een map van m'n mobiel gezet; kan ook met MyPhoneExplorer zonder eerst je mobiel in MassStorage setting te zetten. Verbinden gaat via USB, WIFI en Bluetooth dus heb je behoorlijk wat mogelijkheden.

Verder blijft alles wat je gedownload hebt via de market in je account staan en kan je die dus vanaf je account vanuit een browser weer laten installeren; vanuit de browser geef je de opdracht dat hij naar je phone moet, waarop hij dan even later verschijnt (wordt dus wel gedownload door je telefoon) met de melding dat hij wil installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Muurtegel schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:59:
[...]

Als ik de app in de market open, staat er alleen een button voor 'openen' bij. Installeren of deïnstalleren is niet mogelijk gezien de app bij de rom ingebakken zit en niet later geïnstalleerd is.
Bij mijn huidige ROM (tytung CM9 ICS v1.1) staan ook preinstalled apps (bv google+ vandaag) in de market met available updates. Mocht dit niet zo zijn, kan je met root rechten altijd de app verwijderen, locatie: /system/app/Gmail.apk. Na een reboot zou je dan gewoon de laatste versie van de market kunnen installeren.
[...]

nog even een paar vraagjes over het flashen, heb namelijk alleen nog maar geflasht vanaf winmo en nog niet vanaf een andere andriod rom:
2. En als je een backup maakt in magdlr, wat back-up je dan? Maak je dan een back-up van de rom zelf of maak je een back-up van de instellingen van de desbetreffende rom?
1) titanium backup is erg populair, maar zelf vind ik My Backup Root makkelijker/duidelijker/prettiger werken. Je kan hiermee je apps + data backuppen en restoren (je kan daarnaast kiezen voor afzonderelijke apps en alleen de app, alleen data of beide, erg duidelijk)
2) Volgens mij kan je in magldr geen backup maken, maar ik kan het mis hebben (draai nu cLK dus kan het ook niet controleren). Waar je in ieder geval wel een goede backup kan maken is clockwork mod / CWM. Als je daar een backup maakt, wordt -alles- naar je SD geschreven, zelfs apps op een ext3/4 partitie mocht je die hebbem. Je kan dus naar hartelust beta roms uitproberen, je kan altijd terug naar een werkende situatie van je CWM backup, Heb dit een aantal x gebruikt en het heeft altijd gewerkt.

Als ik een rom update doe volg ik meestal de volgende stappen:
- nieuwe backup met my backup root van apk's en data
- nieuwe backup in CWM
- factory reset vanuit CWM (vind de meestal aangeraden task29 beetje overbodig, dit zou ik pas doen als je echt vage problemen hebt)
- install zip from SD (nieuwe rom)
- install zip from SD (cLK kernel update)
- first boot, inc initiele setup
- reboot naar recovery
- flash xxx2sd script (nu data2sdinstallerV1.3GB, deze lijkt bij mij goed te werken icm ICS)
- na boot restore apk+data van my backup root.
- handmatig settings en homescreens, heb vaak problemen om deze uit backups te halen.

Dit is het process voor ICS updates, bij GB roms (CM7 en MIUI) probeerde ik meestal een update zonder data te wissen, dus alleen de ROM + kernel, en alle data gewoon meenemen. Zolang het werkt prima. Maar met alle wijzigingen in de huidige ICS roms en het gezeik met xxx2sd scripts doe ik nu een iets uitgebreider stappenplan :) al met al nog in een half uurtje gepiept, waarvan je zeker 25 minuten koffie kan drinken :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Prulleman schreef op maandag 16 januari 2012 @ 21:07:
[...]

Bij mijn huidige ROM (tytung CM9 ICS v1.1) staan ook preinstalled apps (bv google+ vandaag) in de market met available updates. Mocht dit niet zo zijn, kan je met root rechten altijd de app verwijderen, locatie: /system/app/Gmail.apk. Na een reboot zou je dan gewoon de laatste versie van de market kunnen installeren.
Thanks, dat is precies wat ik zocht. Ik snap ondertussen waarom het niet werkte, blijkbaar is de nieuwste gmail app alleen voor ICS beschikbaar. (ik ben net terug gegaan naar GB gezien ik wat meer stabiliteit nodig heb de komende weken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikew991
@prulleman, bedankt voor de informatie.. ik ga het morgen even allemaal uitproberen. en stap weer over naar ICS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Mikew991 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 23:25:
@prulleman, bedankt voor de informatie.. ik ga het morgen even allemaal uitproberen. en stap weer over naar ICS
Let wel op je partities, voor ics heb je vaak een grotere system part nodig

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikew991
Prulleman schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 08:45:
[...]

Let wel op je partities, voor ics heb je vaak een grotere system part nodig
Ja, ik weet het gewoon even het config file'tje aanpassen en dan is dat ook goed. Dat had ik al uit kunnen zoeken via XDA. Het geen waar ik geen ervaring mee had was het backuppen en terugzetten. Die uitleg heb ik nu gehad, dus kan weer een beetje gaan uitproberen.
Muurtegel schreef op maandag 16 januari 2012 @ 23:20:
[...]

Thanks, dat is precies wat ik zocht. Ik snap ondertussen waarom het niet werkte, blijkbaar is de nieuwste gmail app alleen voor ICS beschikbaar. (ik ben net terug gegaan naar GB gezien ik wat meer stabiliteit nodig heb de komende weken)
Haha, ja dat is een goede verklaring 8)7.. Dus toch maar over naar de nieuwe ICS? Wat was de reden eigenlijk dat je die nieuwe gmail app wilde? Zitten er nieuwe features in die je zou willen gebruiken, of is het puur omdat je graag een zo hoog mogelijk nummer wil hebben staan bij het versie nummer. (herkenbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Mikew991 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 08:58:
[...]

Haha, ja dat is een goede verklaring 8)7.. Dus toch maar over naar de nieuwe ICS? Wat was de reden eigenlijk dat je die nieuwe gmail app wilde? Zitten er nieuwe features in die je zou willen gebruiken, of is het puur omdat je graag een zo hoog mogelijk nummer wil hebben staan bij het versie nummer. (herkenbaar)
Nee, het werkt gewoon erg goed en ziet er stukken beter uit. Ze hebben de gmail app compleet gefacelift. Zie bijvoorbeeld deze post: http://www.androidpolice....roids-most-important-app/

Ik blijf alleen nog even bij de GB rom. ICS werkte prima, maar is nog niet zo stabiel als GB. In principe was het stabiel genoeg, maar ik ga eind deze week voor een lange tijd naar het buitenland en dan heb ik graag zo weinig bugs mogelijk.

De reden dat de nieuwe ICS gmail app niet op android werkt is overigens dat ICS een nieuw framework o.i.d. heeft en de app daar op gebaseerd is. (Zo iets heb ik gelezen, ik weet niet of het ook klopt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexz
  • Laatst online: 19-07 15:13
Zojuist een HTC HD2 aangeschaft en op zoek gegaan naar een android versie om hierop te installeren. Echter zie ik door de bomen het bos niet meer.. Wel al een tijdje rond gekeken op http://forum.xda-developers.com maar op dit gebied ben ik dus blijkbaar echt een leek :p

Wat ik tot dusver heb meegekregen lijkt GB voor mij een goeie stabiele rom. Hebben jullie misschien wat tips etc. waar ik op moet letten? Of een goeie stabiele versie hiervan die handig is om mee te beginnen?

Bij voorbaat dank :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Stap 1 is een keuze voor een bepaald type maken. Globaal is dat:
- stock/nexus (puur android)
- cm7 (stock + extra opties)
- sense (HTC schil)
- miui (iphone achtig)

als je daar uit bent kunnen we je wel een goede stabiele build aanraden, maar die eerste keuze moet je zelf maken, is erg persoonlijk

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:02
Ik heb nu een aantal weken de Nexus Gingerbread NAND rom draaien en ik ben daar erg tevreden over. Hiervoor had ik een Nexus Froyo op mijn SD-kaart en hoewel daarmee ook alles functioneerde loopt het nu toch weer net allemaal wat soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
Ik had de laatste tijd meer problemen met GB CM7 dan met ICS CM9 v1.1 nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

WFvN schreef op zondag 15 januari 2012 @ 20:49:
Probleem: Soms kan ik snelkoppelingen in het homescherm niet verplaatsen. Als ik dan zo'n koppeling ingedrukt houd, dan zou je hem moeten kunnen oppakken en verplaatsen. Alleen heeft hij dan eerder de neiging om de koppeling te openen. Of als de koppeling aan de rand van het scherm staat, dan gaat hij proberen de aangrenzende pagina te openen. Als ik dan m'n vinger nog altijd stil op het scherm gedrukt houd, dan zie je het homescherm heen-en-weer schudden/trillen alsof ik de vorige/volgende/vorige/volgende pagina zit te switchen.
Inmiddels denk ik zelf de oorzaak te hebben gevonden. Ik kon het probleem zojuist reproduceren door mijn mobiel aan de op DealExtreme gekochte nep 'i-Mac' USB lader (gewoon zo'n rechte witte stekker met usbaansluiting in het uiteinde) te prikken. Mobiel uit de lader, niets aan de hand. Mobiel er weer aan geprikt en het probleem doet zich weer voor. Weten we dat ook weer.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Dus die USB lader zorgt ervoor dat je telefoon niet goed meer functioneert? Klinkt gevaarlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikew991
WFvN schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 06:59:
[...]

Inmiddels denk ik zelf de oorzaak te hebben gevonden. Ik kon het probleem zojuist reproduceren door mijn mobiel aan de op DealExtreme gekochte nep 'i-Mac' USB lader (gewoon zo'n rechte witte stekker met usbaansluiting in het uiteinde) te prikken. Mobiel uit de lader, niets aan de hand. Mobiel er weer aan geprikt en het probleem doet zich weer voor. Weten we dat ook weer.......
Even een paar vraagjes aan je:

- Doet het probleem zich ook voor met andere laders?
- Reageert het scherm anders wel helemaal 100%?
- Als je de apps niet kunt verplaatsen, kan je dan wel scrollen ect.
- En is dit probleem al getest onder verschillende roms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexz
Bedankt Prulleman, ik zit te twijfelen tussen Nexus en CM. Ik ga eerst CM proberen om te kijken of dat mij ligt, eventueel anders een keer nexus te proberen als het niet bevalt.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1434860 Deze ziet er prima uit, ben alleen in de war of dit nu een CM of Nexus is aangezien beide in de tenaamstelling zitten.
Daarnaast zie ik dat dit een andriod 4.x is en de meeste andere nog 2.x , is 4.x al stabiel of is het verstandiger eerst nog even een 2.x te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikew991
flexz schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:02:
Bedankt Prulleman, ik zit te twijfelen tussen Nexus en CM. Ik ga eerst CM proberen om te kijken of dat mij ligt, eventueel anders een keer nexus te proberen als het niet bevalt.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1434860 Deze ziet er prima uit, ben alleen in de war of dit nu een CM of Nexus is aangezien beide in de tenaamstelling zitten.
Daarnaast zie ik dat dit een andriod 4.x is en de meeste andere nog 2.x , is 4.x al stabiel of is het verstandiger eerst nog even een 2.x te proberen?
Dit is een Nexus rom van ICS met de nieuwste CM(9), naar mijn mening het beste wat je kan hebben. Alleen moet je je afvragen of CM9 iets voor je is. (de extra instellingen).

4.x is al stabiel, maar de camera werkt nog niet 100% en VPN nog niet. Wil je echt dat alles 100% werkt zodat je de komende tijd niet meer hoeft up te daten, pak dan een 2.x rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexz
Vanavond ga ik wel even aan de slag met deze nexus rom om te kijken of het bevalt, zo niet ga ik wel weer op zoek naar een andere oplossing :-)
Thnx voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ja, GB roms zijn iets verder gepolijst, maar ICS is voor veel gebruikers al ver genoeg voor dagelijks gebruik. Heb af en toe nog wel een spontane reboot, of dat het scherm zwart blijft, dus voor een zo stabiel mogelijk rom moet je nog bij GB zijn

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Mikew991 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 09:39:
Even een paar vraagjes aan je:

- Doet het probleem zich ook voor met andere laders?
Zo te zien doet hij het alleen met dat type lader (heb er 3 van gekocht bij DealExtreme). Een andere lader (bij een lokaal onderdelenhuis gekocht) en aan m'n laptop geeft hij het probleem niet.
- Reageert het scherm anders wel helemaal 100%?
Bij mijn weten wel. Ik kan in ieder geval op dit moment door wel/niet die ene lader te gebruiken het probleem laten verschijnen en ook laten verdwijnen door de stekker eruit te trekken. Het lijkt dus echt aan de lader te liggen.
- Als je de apps niet kunt verplaatsen, kan je dan wel scrollen ect.
Ik kan dan maar bar weinig. In plaats van iconen oppakken, opent hij het programma of wil hij dus scrollen. Maar als ik de opdracht geef door de verschillende homepagina's te scrollen, dan wil hij ook wel eens een bestand openen.
- En is dit probleem al getest onder verschillende roms?
Dat moet ik nog testen. Bij een volgende ROM die ik ga proberen zal ik het nog eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexz
Helaas loop ik toch nog vast :-(

Ik was bezig met het flashen naar NexusHD2-ICS-CM9_V1.1 , hiervoor had ik MAGLDR etc. allemaal al geïnstalleerd en wat vid's gekeken over hoe je een ROM moest installeren. Hierbij kom ik echter telkens weer bij een *.exe file die je moet openen in het USB flasher menu om de ROM te installeren. Nu zit er in de .zip van NexusHD2-ICS-CM9_V1.1 helemaal geen .exe file. Ik heb dus helaas ook geen idee hoe ik deze op mijn telefoon moet krijgen.
Ik heb de NAND versie gedownload en niet de SD versie, dus ik neem aan dat ik ook niet moet installeren via een SD kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

flexz schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 22:47:
Helaas loop ik toch nog vast :-(

Ik was bezig met het flashen naar NexusHD2-ICS-CM9_V1.1 , hiervoor had ik MAGLDR etc. allemaal al geïnstalleerd en wat vid's gekeken over hoe je een ROM moest installeren. Hierbij kom ik echter telkens weer bij een *.exe file die je moet openen in het USB flasher menu om de ROM te installeren. Nu zit er in de .zip van NexusHD2-ICS-CM9_V1.1 helemaal geen .exe file. Ik heb dus helaas ook geen idee hoe ik deze op mijn telefoon moet krijgen.
Ik heb de NAND versie gedownload en niet de SD versie, dus ik neem aan dat ik ook niet moet installeren via een SD kaartje?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1090783

Gebruik deze voor het installeren van eigenlijk alles op je hd2.

Je moet eerst nog CWM installeren en een radio.. Daarna moet je via ad recovery je rom flashen. dus dat zipje op een sd kaartje en vervolgens selecteren via cwm en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexz
CWM en een juiste radio had ik al geïnstalleerd en die tool had ik ook gevonden, erg handige tool trouwens :-) . Maar ik moet hem dus toch via een SD kaartje flashen?! :S Beetje apart dat ze er dan nog een aparte SD versie bij zetten? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Er is geen versie voor sd van die rom geloof ik.

Wat je doet is je plaatst die .zip op je sd kaart, doet hem in je tel. start hem op en houd power knop ingedrukt.

vervolgens> ad recovery > install zip from sdcard > choose zip from sdcard > zip bestand selecteren>yes

dan reboot en je bent klaar. Je moet wel de goede partitiestructuur hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
flexz schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 22:54:
CWM en een juiste radio had ik al geïnstalleerd en die tool had ik ook gevonden, erg handige tool trouwens :-) . Maar ik moet hem dus toch via een SD kaartje flashen?! :S Beetje apart dat ze er dan nog een aparte SD versie bij zetten? :o
Met een SD versie bedoelen ze een versie die je kunt dual booten met Windows 6.5. Die staat dan volledig op je SD kaart en niet op je NAND geheugen. De meesten gebruiken echter gewoon NAND roms, deze worden echter wel via CWM vanaf je sd kaart geïnstalleerd.

Pas btw op met het kopiëren van de rom via een usb stick. Dat gaat nogal eens fout waardoor het bestand corrupt raakt. Het is aan te raden om een card reader te gebruiken.

Ik kan je trouwens aanraden om, als je nieuw bent met android, voor een gingerbread rom te gaan. Dan weet je hoe het allemaal loopt en als er iets fout gaat, waar het aan ligt. Maar dat moet je uiteindelijk helemaal zelf weten uiteraard. (zo lang je maar geen conclusies gaat trekken over Android op de HD2, want het loopt bij een goed gepolijste rom allemaal soepeler dan mening origineel Android toestel)

@WfVN: Ik zou die adapters zo snel mogelijk weg gooien. Klinkt alsof er iets niet goed mee is. Misschien ook even melden op DX.

[ Voor 12% gewijzigd door Muurtegel op 18-01-2012 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike--ie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-04 12:43
Ik heb de HD2 van Eric_Cantona overgenomen, en nu wil ik op de SD-kaart een partitie maken d.m.v. deze uitleg: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=927512. Maar nu ik de partitie heb aangemaakt, ziet mijn telefoon dit niet als intern geheugen, iemand tips?

Afbeeldingslocatie: https://mail.google.com/mail/?ui=2&ik=42c1aa6e94&view=att&th=134f67a6b9ba2929&attid=0.1&disp=inline&realattid=f_gxlwobbv0&zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikew991
Ik had het probleem gisteren ook. mijn advies: format je sd kaart in windows doe hem in je telefoon en maak een partitie met de recovery --> advanced

daarna werkte het bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
(je plaatjes doen het niet..)
Je ROM moet het ook ondersteunen, niet alle roms mounten SD-EXT, dus dan zie je deze ook niet. Andere roms zien de partitie misschien wel, maar niet als /data. Welke ROM draai je?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike--ie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-04 12:43
Ik draai de CyanogenMod 9.0 ROM, en hoe kom ik hier in de Recovery, want als ik de Power-Off knop ingedrukt houd en Recovery kies, reboot ie niet in recovery.

edit: Kan inmiddels in aMAGLDR komen, hier is helaas geen mogelijkheid om een partitie te maken, als ik nu de ClockWorkMod Recovery er wil opzetten, moet ik dan de hele ROM die er nu opstaat opnieuw installeren?

[ Voor 40% gewijzigd door mike--ie op 19-01-2012 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Muurtegel schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 23:23:
@WfVN: Ik zou die adapters zo snel mogelijk weg gooien. Klinkt alsof er iets niet goed mee is. Misschien ook even melden op DX.
Inderdaad..... beiden maar even gedaan. DX had ik niet aan gedacht.
mike--ie schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 16:34:
Ik draai de CyanogenMod 9.0 ROM, en hoe kom ik hier in de Recovery, want als ik de Power-Off knop ingedrukt houd en Recovery kies, reboot ie niet in recovery.
Ik reboot gewoon op de normale manier en op het moment dat het beeld zwart wordt (na afsluiten van Android) houd ik de Power-Off ingedrukt, net zolang tot het recoveryscherm verschenen is. Je hoeft in ieder geval niet via het Androidmenu in recovery te komen.

[ Voor 46% gewijzigd door WFvN op 19-01-2012 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
mike--ie schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 16:34:

edit: Kan inmiddels in aMAGLDR komen, hier is helaas geen mogelijkheid om een partitie te maken, als ik nu de ClockWorkMod Recovery er wil opzetten, moet ik dan de hele ROM die er nu opstaat opnieuw installeren?
"CyanogenMod 9.0 ROM" zegt nog niet zoveel, er zijn meerdere devs die aan CM9 voor de HD2 werken, post een XDA link of de naam van de DEV.

Anyway, gezien de problemen met data2SD/ext scripts en afgeleide bij ICS zit dit standaard nog niet in de meeste ICS roms, vandaar dat (waarschijnlijk) je EXT niet bruikbaar is, je zal zelf een script moeten flashen.

Verder als je een toestel hebt met MAGLDR moet je de power button gebruiken om in het MAGLDR menu te komen, aldaar kies je voor AD recovery om in CWM te komen.

Een andere CWM layout flash je door eerst in magldr te booten, en daarna te kiezen voor USB flasher. En dan vanaf je PC de flash starten.
Reboot into recovery vanuit de android wordt niet ondersteund door MAGLDR, alleen door cLK (alternatief voor magldr, met minder functies zoals WP7, maar meer puur android en dus ondersteuning voor android fastboot commando's en recovery boot)

[ Voor 3% gewijzigd door Prulleman op 19-01-2012 18:55 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-07 18:33
Ik draai hier nu de 4.0.3 Ice Cream Tosti v.0.2 (IML74K)
Ik kan niet vinden hoe ik een mp3 als beltoon kan selecteren, het kan iig niet bij beltonen en ook niet in de map mp3's. Is nooit een probleem geweest bij de vorige androis roms die ik had draaien, maar nu kan ik het ff niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
zit in die rom de "oude" muziek player in (blauwe speakertje) of de nieuwe google music (met headphone logo)
Bij de oude kan je in ieder geval kiezen voor "gebruiken als beltoon"

Daarnaast werkt het volgens mij ook nog steeds om een mapje media te maken op je sd kaart met daarin submappen ringtones, alarms en notifications, daaruit worden mp3's ook gewoon ingelezen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-07 18:33
De nieuwe Google Music met Headphone logo dus.

Dat andere ga ik eens proberen, maar betekend dat dat de mp3 er 2x moet opstaan? 1 x in de muziek map en 1x in de ringtone map??

[ Voor 38% gewijzigd door HAMMAR op 24-01-2012 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
HAMMAR schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 14:37:
De nieuwe Google Music met Headphone logo dus.

Dat andere ga ik eens proberen, maar betekend dat dat de mp3 er 2x moet opstaan? 1 x in de muziek map en 1x in de ringtone map??
ja klopt

zie trouwens dat je nog 1 map ertussen moet zetten, die was ik vergeten, het wordt dan:
sdcard/media/audio/ringtones/abc.mp3

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pi0tr
  • Laatst online: 13-09 22:23
Vandaag ook maar eens Android op me HD2 gezet. Ik ben er bijna, alleen loop ik op het laatste moment vast.

Wat heb ik gedaan?

- 2.08 HSPL geflashed
- Radio 2.15 geflashed
- MAGLDR 1.13 geflashed
- cLK geflashed
- clockworkmod eropgezet

- en als laatste via clockworkmod een BOYPPC android versie erop gezet (die met Sense 3.5).

Nu start de telefoon dus gewoon op, en zie ik zelfs een schermpje van BOYPPC, alleen na ong. 20 sec start de telefoon opnieuw op om vervolgens naar de clockworkmod te gaan.

Het rare is ook, er staat dat je dmv de aanknop in te houden naar MAGLDR kan gaan, maar dit lukt mij niet, waardoor ik niet het commando "ad recovery" kan uitvoeren (volgens de bovenstaande handleiding moet dat wel....)

iemand een idee wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Je moet huisje ingedrukt houden.

En; weet je zeker dat je die rom ook kan gebruiken met CLK? Waarom flash je trouwens en magldr en clk? Je moet er eentje kiezen het is of magldr of clk.

Begin overnieuw; installeer magldr en daarna clockworkmod dan rom en het zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Je zegt dat je eerst magldr hebt geflashed,en daarna clk... dan heb je magldr dus overschreven met clk en moer je met je home button naar cwm booten.
Verder moet je naast de rom ook nog de clk kernel flashen

/edit spuit 11..
Had niet een pagina verder gekeken...

[ Voor 12% gewijzigd door Prulleman op 28-01-2012 21:26 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pi0tr
lasharor schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 19:40:
Je moet huisje ingedrukt houden.

En; weet je zeker dat je die rom ook kan gebruiken met CLK? Waarom flash je trouwens en magldr en clk? Je moet er eentje kiezen het is of magldr of clk.

Begin overnieuw; installeer magldr en daarna clockworkmod dan rom en het zou moeten werken.
Oké, bovenstaande website geeft dus beetje een vertekend beeld. Ben dus opnieuw begonnen en heb nu alleen MAGLDR en clockworkmod geflashed.

Deze keer start de telefoon niet opnieuw op, maar blijft hij heel lang in het opstart schermpje van de ROM staan. Ik weet niet hoe lang het hoort te duren, maar 15 minuten vind ik wel heel lang. Ook heb ik al een andere ROM geflashed, en die doet precies hetzelfde.

Ergens doe ik denk ik toch iets fout, of hoort het dat het zo lang duurt voordat android boot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Heb je een cwm erop gezet met een system partitie die groot genoeg is? Is afhankelijk van je rom

Eindelijk heb ik een rom gevonden die volume button track skip ondersteund. Ik heb al wel zitten kijken voor mijn toekomstige galaxy nexus, welke rom daarvoor gaat komen en de AOKP rom ziet er erg netjes uit!
Blijkt dat deze ook al voor de HD2 is omgezet :D
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1441462
(door een nederlander zelfs :))
Ik had deze al wel eerder gezien, maar dacht dat het gewoon een kleine versie van tytung's rom was. maar blijkbaar is deze dus ook gebaseerd op AOKP (android open kang project, net zoiets als cyanogenmod, maar dan veel verder dan CM9). Extra voordeel is dus dat ik nu 285MB voor apps heb, daar red ik het wel even mee zonder data2ext oid.

[ Voor 78% gewijzigd door Prulleman op 29-01-2012 15:32 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pi0tr
Prulleman schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 23:01:
Heb je een cwm erop gezet met een system partitie die groot genoeg is? Is afhankelijk van je rom

...
Ik heb voor de zekerheid de grootste partitie erop gezet (400mb) en nog steeds doet hij het niet. Hij staat nu al een half uur op hetzelfde scherm. Al verschillende keren opnieuw begonnen en via verschillende tutorials geflashed. Steeds hetzelfde probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Pi0tr schreef op zondag 29 januari 2012 @ 19:55:
[...]

Ik heb voor de zekerheid de grootste partitie erop gezet (400mb) en nog steeds doet hij het niet. Hij staat nu al een half uur op hetzelfde scherm. Al verschillende keren opnieuw begonnen en via verschillende tutorials geflashed. Steeds hetzelfde probleem...
Dat gaat inderdaad niet werken. Wat staat er in het topic van je rom? Er staat iets van 140mb.

De nieuwste ICS rom gebruikt een partitie van 190mb met minimaal 2 mb cache. Dus misschien kan je dat proberen? Zoek eens een andere rom het topic van die je nu gebruikt is wel heeeel onduidelijk...

[ Voor 20% gewijzigd door lasharor op 29-01-2012 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Zou op zich wel moeten kunnen maar gewoon wat in het topic van de rom staat is het beste.
Om welke rom gaat het? Heb je de md5 gecheckt (downloads raken ook weleens corrupt) ? Hoe heb je de zip op je sd gezet? Via de mount optie in magldr schijnt je bestand ook vaak corrupt te raken.

Eerste boot duurt vaak rond de 5 minuten, meer dan 10 is foute boel

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

in de zip:

ROMs[DAF] BOYPPC SENSE 3.5 V1 [12.Oct].zip[DAF] BOYPPC SENSE 3.5 V1 [12.Oct]\Tools\Recovery_280MB\DAF

Die gedraaid voordat je ging flashen? Bij BOYPPC zit elke keer netjes de handel om partities aan te maken.

De config hierbij bevat de volgende gegevens:
misc ya 1M
recovery rrecov|ro|nospr filesize recovery-raw.img
boot yboot|ro 5M
system ya 280M
cache ya 5M
userdata ya|asize|hr allsize
Met andere woorden: 280M wordt gevraagd voor de partitie met 5MB cache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woond er hier toevallig iemand in de buurt van Zwolle of kampen die android op mijn HTC HD2 zou willen/kunnen zetten (tegen betaling natuurlijk) omdat ik er zelf de ballen van snap en mijn HD2 een zeker weten software probleem heeft.

PS: Garantie heeft die niet meer hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pi0tr
WFvN schreef op zondag 29 januari 2012 @ 20:16:
in de zip:

ROMs[DAF] BOYPPC SENSE 3.5 V1 [12.Oct].zip[DAF] BOYPPC SENSE 3.5 V1 [12.Oct]\Tools\Recovery_280MB\DAF

Die gedraaid voordat je ging flashen? Bij BOYPPC zit elke keer netjes de handel om partities aan te maken.

De config hierbij bevat de volgende gegevens:

[...]

Met andere woorden: 280M wordt gevraagd voor de partitie met 5MB cache.
Bedankt, dat had ik niet gedaan.... Probleem opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05:08
Nu toch van SD over naar NAND (kreeg bij overgang naar andere provider problemen met APN). Dat NAND gebeuren is wel een geklooi (met allemaal verschillende onduidelijke handleidingen), maar na 4 of 5 roms geprobeerd te hebben, heb ik nu al aantal dagen http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1259110 erop zitten. Prachtig Sense en de battery drain is toch wat lager dan met de SD variant. Aanrader dus. Tips naar nog betere Sense-gebaseerde mogelijkheden vind ik prima, maar dan graag eentje met heldere handleidingen om te installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspertje19
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 13:08
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 19:37:
Woond er hier toevallig iemand in de buurt van Zwolle of kampen die android op mijn HTC HD2 zou willen/kunnen zetten (tegen betaling natuurlijk) omdat ik er zelf de ballen van snap en mijn HD2 een zeker weten software probleem heeft.

PS: Garantie heeft die niet meer hoor.
Ik woon niet in de buurt, maar http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1136644&highlight=easyandroid

stap voor stap, easy way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou anders had ik het zelf wel geprobeerd maar... Mijn computer ziet de telefoon niet + de hd2 loopt elke keer vast dus vandaar dat ik er andere software op wil hebben omdat ik bijna zeker ben dat het een software probleem is ik heb de reset knop al een paar keer geprobeerd en al ongeveer 3x een hard reset gedaan maar helpt allemaal niks.

PS: Ik rij zelf vaak genoeg tussen zwolle en enschede dus is er dan echt niemand die het voor mij zou willen doen tegen een leuke betaling?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2012 21:27 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
waarom ben je er zeker van dat het een software probleem is als een hard reset niet werkt en er een probleem is met je usb...? (ik zeg niet dat het een hardware probleem is, maar die kans is redelijk aanwezig lijkt me).

op wat voor momenten loopt je toestel vast? bij navigeren/browsen/cpu intensieve taken? Er zijn HD2's met een warmte probleem geloof ik. Dan krijg je dus een reset als deze te warm wordt.

Voor het connectie probleem, heb je al een andere kabel/computer geprobeerd? wanneer ziet je pc je toestel net? in windows, in bootloader?
Heb je gekeken of de drivers goed zijn, via de tool in de post hier net boven kan je volgens mij ook de drivers fixen.
Heb je al eens geprobeerd een officiële nieuwe/laatste wimo 6.5 te installeren?

[ Voor 10% gewijzigd door Prulleman op 01-02-2012 21:48 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou de hd2 loopt zomaar vast soms kun je em niet meer van toetsen vergrendeling afhalen enz dus we hebben nu ff een oude telefoon in gebruik dus heb er nu geen sim of sd kaart meer in en nog doet die dat. En ja ik heb goede kabel en heb verschillende software op de pc gehad om de telefoon te vinden maar op 1 of andere manier ziet die hem niet (andere apparaten ziet de pc wel gewoon dus geen probleem met usb) en heb het ook bij de phonehouse voor gelegt en die denken ook software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Sja, nogmaals, als een hardreset niet werkt, denk ik eerder aan een hardware probleem.
Bedoel je met "em niet meer van toetsen vergrendeling afhalen" dat het touchscreen niet meer reageert?
Dat is namelijk ook een bekend probleem, weet alleen of deze ook half kapot kan zijn...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Inmiddels heb ik 3 HD2's geflasht (toestel van mezelf (heel wat keren) en van 2 collega's). Stelt werkelijk geen drol voor; paar minuten werk. Maarrrrrrr dan moet je hem wel kunnen benaderen via USB, tenminste, zo heb ik het telkens gedaan en dan is het zo gepiept.
Ben ook wel benieuwd naar wat je toestel allemaal wel/niet doet.

Doe voor de gein eens het volgende:

Zet je HD2 uit. Geen stekkers erin prikken ofzo; gewoon toestel dus helemaal los
Houd de volume-down ingedrukt en druk kort op de powertoets om je toestel op te starten. Blijf hierbij de volume-down ingedrukt tot je een rood-groen-blauw-wit scherm krijgt (van boven naar beneden die 4 kleuren)

Je zal dan 'serial' zien in het witte gedeelte.

Prik nu de USB kabel tussen PC (moet wel aan staan uiteraard) en je HD2. Wat gebeurt er dan? Als het goed is, verandert 'serial' in USB. Als dat het geval is, dan zou het moeten lukken lijkt me.... maar als dat niet verschijnt, dan zal je denk ik andere methodes moeten toepassen (als die er zijn) maar dat zou ik zo niet weten.

Ohja: je toetsel uit deze 'rood-groen-blauw-witte' stand krijgen? Sorry, even batterij eruit, erin en dan toestel weer normaal op laten starten met de powerknop.

[ Voor 10% gewijzigd door WFvN op 03-02-2012 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 09:10

Smarron

The bend

Ik heb vandaag de overgestap gemaakt van GB naar ICS. Ben er best tevreden over. Het is de Nexus HD2 van Tytung geworden. Lekker basic en vrij vlot, maar ik heb niet het gevoel dat het echt veel sneller werkt. Zover ik nu kan zien werkt alles wel, dus heb geen reden meer om weer terug te gaan naar GB.

Vrij weinig ruimte (200mb partitie, 2mb cache), maar ik maakte hiervoor ook al gebruik van Link2SD op de HD2 en de Qware Pro3 tablet, dus dat is ook geen probleem meer.

Switchen tussen schermen en deze weghalen vind ik ideaal, ingebouwde screenshot app ook, nu de rest ontdekken.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomblack
  • Laatst online: 20-07 00:53
ik werk atm ook met ICS Nexus HD2 van Tytung en hij loopt niet helemaal lkkr dus ik denk dat ik weet terug ga naar 2.3.*.. heeft iemand nog tips/aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
Probeer zijn CM9-versie eens, die draait een pak beter!

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1434860

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik heb afgelopen donderdag maar eens IceCreamTosti V0.4 geflasht. V0.3 heb ik 2x geflasht gehad maar regelrecht weer verwijderd omdat dat 3x niks was. V0.4 leek heel wat beter.

Maar ik loop toch tegen wat problemen aan. Profile Scheduler kan om de één of andere reden geen agenda vinden. Maar ergste is nog wel: hij vrééééééét aan m'n accu leeg. Goed, ik heb bij het flashen m'n batterij-gedoetje gereset. De accu heb ik nu al een paar keer helemaal vol en daarna helemaal leeg getrokken. Er zit wat verbetering in maar 30% in 1 uur en 40 minuten opzuipen terwijl ik maar bar weinig gedaan heb met het ding, (niet gebeld, 1 SMS ontvangen, absoluut geen 3G gebruikt) dan kan ik niet echt staan te juichen.

Ik hoop echter wel dat daar verbetering in gaat komen want:
Android 4 IceCreamSandwich is wel errrrug mooi (vanwege de leuke features)
De Tosti-ROM is hééééérlijk klein

MIUI variant van ICS ben ik ook nog wel benieuwd naar maar heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
P
WFvN schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 17:11:
Ik heb afgelopen donderdag maar eens IceCreamTosti V0.4 geflasht. V0.3 heb ik 2x geflasht gehad maar regelrecht weer verwijderd omdat dat 3x niks was. V0.4 leek heel wat beter.

Maar ik loop toch tegen wat problemen aan. Profile Scheduler kan om de één of andere reden geen agenda vinden. Maar ergste is nog wel: hij vrééééééét aan m'n accu leeg. Goed, ik heb bij het flashen m'n batterij-gedoetje gereset. De accu heb ik nu al een paar keer helemaal vol en daarna helemaal leeg getrokken. Er zit wat verbetering in maar 30% in 1 uur en 40 minuten opzuipen terwijl ik maar bar weinig gedaan heb met het ding, (niet gebeld, 1 SMS ontvangen, absoluut geen 3G gebruikt) dan kan ik niet echt staan te juichen.

Ik hoop echter wel dat daar verbetering in gaat komen want:
Android 4 IceCreamSandwich is wel errrrug mooi (vanwege de leuke features)
De Tosti-ROM is hééééérlijk klein

MIUI variant van ICS ben ik ook nog wel benieuwd naar maar heb ik nog niet geprobeerd.
Haal met dezelfde versie 30% verbruik in 10 uur met licht tot normaal gebruik.
Check je wakelocks eens met better battery stats

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Better Battery Stats gaat hem voor mij niet worden. Het is een app waarvoor je moet betalen en omdat je alleen met creditcard kan betalen..... zo'n ding heb ik niet.

Ik heb trouwens de boel opnieuw geflasht (echt compleet schone installatie, te beginnen met task29). Ook de batterijgegevens gereset. Het gaat nu (éérste lading van de batterij die hij leeg getrokken heeft) een stuk beter. Nog altijd niet optimaal maar goed, aangezien dit de eerste keer is dat ik de batterij leeg trek, mag het nog even meer gebruik zijn dan gewenst.

Laden van de accu gaat trouwens baggertraag, dat ging bij de eerste flash al maar dat is nu nog steeds.

Tot dusver ben ik toch niet echt onder de indruk van ICS. De features, waarvan ik dacht dat dat in ICS zat, blijken gewoon in een launcher te zitten. De kans is groot dat ik toch weer terug ga naar MIUI BOYPPC
Het enige wat mij echt héél erg aanstaat is dat de IceCreamTosti zo enorm klein is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Je kunt zelf een rom ook klein maken door alle ongewenste dingen te verwijderen (apps, (animated) wallpapers, languages etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Muurtegel schreef op zondag 05 februari 2012 @ 17:37:
Je kunt zelf een rom ook klein maken door alle ongewenste dingen te verwijderen (apps, (animated) wallpapers, languages etc.).
Dat kan ongestraft uit de ZIP gewoon wat APK's verwijderen? Dat biedt perspectieven! (ongetwijfeld kan je niet alles zomaar verwijderen maar ik denk dat ik maar eens ga snuffelen in zo'n zip)

[edit]

Zo, hele snelle check..... dit gaat fraai worden. Kies de gewenste ROM, strip alle APPs die je niet wil, pleur er desnoods anderen in, zet eventueel APPs die je graag wil maar die vaker een update nodig hebben in de data-map en......... je hebt heel vlot een ROM die qua APPs aansluit bij je wensen. Of is dat weer net even te gemakkelijk gedacht?

[ Voor 29% gewijzigd door WFvN op 05-02-2012 19:30 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste