Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:28
WFvN schreef op zondag 05 februari 2012 @ 16:31:
Better Battery Stats gaat hem voor mij niet worden. Het is een app waarvoor je moet betalen en omdat je alleen met creditcard kan betalen....
Via xda kan je deze gewoon legaal gratis downloaden.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1179809

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Bedankt. Geinstalleerd. Ben benieuwd wat hij morgen, na een dagje gebruiken, gaat vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 09:10

Smarron

The bend

Zo, gisteravond laat met accu op 100% mijn bed ingedoken, nog even wat op Marktplaats rondgestruind. Zie ik vanochtend dat de accu nog maar 4% over heeft! :/

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PDnuGyr7urGoOqZ928YZQekq/full.png

Deze app gaat er direct weer af.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WFvN schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 20:48:
Inmiddels heb ik 3 HD2's geflasht (toestel van mezelf (heel wat keren) en van 2 collega's). Stelt werkelijk geen drol voor; paar minuten werk. Maarrrrrrr dan moet je hem wel kunnen benaderen via USB, tenminste, zo heb ik het telkens gedaan en dan is het zo gepiept.
Ben ook wel benieuwd naar wat je toestel allemaal wel/niet doet.

Doe voor de gein eens het volgende:

Zet je HD2 uit. Geen stekkers erin prikken ofzo; gewoon toestel dus helemaal los
Houd de volume-down ingedrukt en druk kort op de powertoets om je toestel op te starten. Blijf hierbij de volume-down ingedrukt tot je een rood-groen-blauw-wit scherm krijgt (van boven naar beneden die 4 kleuren)

Je zal dan 'serial' zien in het witte gedeelte.

Prik nu de USB kabel tussen PC (moet wel aan staan uiteraard) en je HD2. Wat gebeurt er dan? Als het goed is, verandert 'serial' in USB. Als dat het geval is, dan zou het moeten lukken lijkt me.... maar als dat niet verschijnt, dan zal je denk ik andere methodes moeten toepassen (als die er zijn) maar dat zou ik zo niet weten.

Ohja: je toetsel uit deze 'rood-groen-blauw-witte' stand krijgen? Sorry, even batterij eruit, erin en dan toestel weer normaal op laten starten met de powerknop.
ik krijg alleen in beeld:

Deze hardware kan niet worden geïnstaleerd
de hardware is niet geïnstaleerd omdat de benodigde software niet is gevonden enz enz enz

welke software (op de pc) moet ik dan gebruiken tot ik wel wat op de telefoon kan zetten ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 19:03:
[...]

ik krijg alleen in beeld:

Deze hardware kan niet worden geïnstaleerd
de hardware is niet geïnstaleerd omdat de benodigde software niet is gevonden enz enz enz

welke software (op de pc) moet ik dan gebruiken tot ik wel wat op de telefoon kan zetten ??
Dat krijg je als je het rood-groen-blauw-witte scherm op je mobiel hebt en je mobiel hangt aan de px met een USB-kabel?

[edit]
Afbeeldingslocatie: http://www.admin-debian.com/wp-content/uploads/2010/10/hspl208.png

tekst in beeld zal vast anders zijn, let daar niet op maar ik wil dus weten wat je PC zegt en wat er in het witte gedeelte staat als je je mobiel gekoppeld hebt met zo'n soort rood groen blauw wit scherm.

[ Voor 23% gewijzigd door WFvN op 06-02-2012 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Volgens mij is Windows Mobile Device Center ook verplicht toch ?

http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=14

Even er vanuit gaande dat je op Win7 zit, anders zou Active Sync wel moeten voldoen om herkenbaar te zijn in Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Smarron schreef op maandag 06 februari 2012 @ 21:11:

Even er vanuit gaande dat je op Win7 zit, anders zou Active Sync wel moeten voldoen om herkenbaar te zijn in Windows.
Dat zou de truc moeten zijn ja

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Smarron schreef op maandag 06 februari 2012 @ 21:11:

STEL...... z'n pc of z'n mobiel heeft ergens een probleempje in de sfotware (niet ondenkbaar). Dan nog heb je Active Sync niet nodig; via bootloader kan je ook HSPL installeren en als je dat kan, dan kan je de rest (denk ik) ook zonder problemen flashen.....

Bij Windows Mobile en Active Sync kan je toch ook tegen de nodige problemen aankomen. Vandaar dat ik toch liever wil weten of hij in de Bootloader wel het woord 'USB' krijgt zodra hij in de bootloaderstand gekoppeld is aan de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Je hebt gelijk wat dat betreft, USB moet er sowieso wel gaan staan, anders zijn we nergens. Maar had pas ook weer dat probleem. Wel USB in mijn tri-color, maar herkenbaar om te flashen ho maar. Bleek toen dat ik die software eerst moest installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Hm..... zou kunnen...... Moet ik eens een PC opzoeken waar géén ActiveSynco en/of WindowsMobileApparaatbeheer op staat, kabel tussen HD2 en PC en kijken hoe hij dan reageert.

Wel is duidelijk dat je de genoemde software geïnstalleerd moet hebben als je vanaf je pc een nieuwe (originele) ROM erop wil zetten.

Even in de veronderstelling dat je gelijk hebt, dan is er natuurlijk geen man overboord. Inderdaad, hij kan de die software even gratis installeren en zien wat z'n PC dan zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
volgens mij gebruikt de tricolor bootloader de driver die met activesync of wimo device center wordt geinstalleerd.
(maar ik kan het ook mis hebben)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ik gebruik zelf al maanden AmeriCanAndroid op mijn HD2 (met Warren Kernels). Zowel SD als NAND en ik moet zeggen dat ik nog nooit zo veel plezier van mijn HD2 heb gehad. Erg soepele build met alle features die ik nodig heb.

Nu ik over ben naar me Galaxy Note. Mis ik ACA toch wel heel erg. Dan merk je toch hoe ver Roms voor de HD2 gekomen zijn. In vergelijking met andere 4.3" toestellen vind ik het formaat van de HD2 nog steeds het beste. Het is gewoon een compact ding. Je merkt alleen wel dat hij niet meer mee kan met de dual cores. Maar hij is met een goede rom sneller dan een Stock draaiende Desire HD. Mijn broertje heeft een HTC Desire (stock rom) en qua performance doet die het veel slechter. Vooral het GPU gedeelte is goed merkbaar.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 20:56
Ik heb Hyperdroid-CM7-magldr-5.5.2-KillerKoala maar ik heb wat problemen met mobiel dataverkeer.
Twitter update bv niet tenzij ik op wifi zit.. en Internetten hapert ook regelmatig. Pagina begint wel te laden maar op zo'n 75% stopt het balkje....

Host file is leeg zodat het de spamblock niet kan zijn.. Provider: Ben (abbo)

Iemand tips ?

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dames en Heren mag ik jullie heel erg bedanken.

ik heb het nu voor elkaar gekregen om mijn telefoon met de pc te koppelen en heb toch maar eerst ff de nieuwste ROM van Windows er op gezet, nu maar ff heel erg in verdiepen over hoe en wat om dan toch de stap te zetten om android er op te gaan zetten.

Mensen nogmaals heel erg bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Martkrui schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 19:18:
Ik heb Hyperdroid-CM7-magldr-5.5.2-KillerKoala maar ik heb wat problemen met mobiel dataverkeer.
Twitter update bv niet tenzij ik op wifi zit.. en Internetten hapert ook regelmatig. Pagina begint wel te laden maar op zo'n 75% stopt het balkje....

Host file is leeg zodat het de spamblock niet kan zijn.. Provider: Ben (abbo)

Iemand tips ?
Welke radio heb je? En als je cwm erop hebt staan kan je vrij makkelijk een backup maken en kijken of het in een andere rom wel werkt. Wellicht de moeite om te testen in bv tytungs nexus hd2 gb of typhoons cm7.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 20:56
Baseband 15.42.50.11U_2.15.50.14

En andere ROM zal ik binnenkort ook nog wel eens proberen... Maar dat duurt nog wel een weekje... zou mooi zijn als ik het gewoon met deze rom kan oplossen...

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05:08
Gasten, ik heb nu [30.JAN.12] [cLK][MAGLDR] Android 2.2.1 Sense 2.0 NAND (Desire HD 1.84.661.1) - xda-developers ( http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1259110) er op staan. Geweldige rom, maar het heeft wat moeite gekost, vooral ook om uiteindelijk genoeg intern geheugen over te houden. Als je er niet dagelijks mee bezig bent, zijn het wel heel wat stappen die je moet doen. Handleidingen zijn verspreid over websites, spreken elkaar tegen, zijn in gebrekkig Engels. Nergens een duidelijke handeiding. Ik kan mijn aanpak al vrijwel niet meer reproduceren. Is er nergens één echt duidelijke handleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
1 handleiding wordt een beetje lastig aangezien er duizend en één mogelijkheden zijn. Alle stappen die je nodig hebt proberen te begrijpen werkt vaak beter :)

Misschien makkelijker om je te helpen met een specifiek probleem. Waar gaat het mis? Welke stappen begrijp je niet?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
Zoals gezegd, is er nu geen specifiek probleem meer, maar voordat ik in deze fase kwam, heb ik heel wat moeten uitzoeken en met trial en error moeten leren. Als ik meer tijd had, zou ik voor HTC HD2-specifiek best een website willen maken met echt alle stappen vanaf het begin en dan echt alle mogelijkheden via een "als dit, dan dat" systeem. Er is m.i. geen echt goeie handleiding; http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905841 komt een beetje in de buurt. Zal wel aan mij liggen; ik heb hem nu gelukkig goed aan het draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Er zijn genoeg van die sites, maar die raken vaak snel gedateerd, de ontwikkel snelheid bij de hd2 ligt abnormaal hoog.

Tijdje terug mooi voorbeeld hier:
Prulleman in "Android op de HTC HD2 - Deel 3"
Dit soort problemen voorkom je door te begrijpen waar je mee bezig bent

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
Genoeg sites, klopt, maar het is overal maar het halve en onduidelijke verhaal. De link waar je naar verwijst komt inderdaad ook in de buurt, maar daar (intersyte.eu) kun je dan vervolgens weer het benodigde softwarepakket niet downloaden. Ook zegt die site niks over of en hoe je je SD kaartje nog moet partitioneren, of dat met een ext2/ext3 of ext4 moet en hoe dat moet en of en wat je moet doen met welk apps2SD programmaatje. Het zal wel aan mij liggen, maar ik ben wel wat gewend met klooien op gadgets. Maar goed, ik heb hem nu mooi aan het lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik heb de Nexus-HD2 Gingerbread tytung rom i.c.m. Vodafone en sinds vandaag springt de tijd steeds een uur terug. Hebben meer mensen dit? Dat ligt aan Vodafone toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
hmmmm, verdacht, ik heb het sinds ruim en week op mijn HD2 en nu ook op mijn galaxy nexus, beide met AOKP ICS. Dacht dat het daar aan lag, ook gezien deze bugfix in de laatste AOKP:
Should've fixed clock not updating for realz this time.
Maar ik zit dus ook op vodafone, en ik kan het fixen door in mijn klok instellingen even het vinkje auto tijd uit en aan te zetten.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 09:52

D33F

Tweelingtemmer

hier ook hetzelfde probleem Vodafone (leek vanaf vandaag te beginnen). In het verleden heb ik dat in Windows Mobile 6.5 ook een tijd gehad(had toen Android op SD staan waar het probleem niet optrad)

Ik denk dat Vodafone hun tijdserver weer eens door elkaar heeft liggen :(

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleNL
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-01 14:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 09:52

D33F

Tweelingtemmer

Ah! dat verklaard :P
Heb mij gelukkig niet verslapen maar ik zet dan ook standaard 3 wekkers omdat ik anders niet wakker wordt :z

[ Voor 18% gewijzigd door D33F op 14-02-2012 22:30 ]

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Zijn hier mensen die (goede builds van) Windows Phone 7 in nand en Android als dualboot hebben? Ik probeer WP7 (Mango) als main te hebben met Android als tweede OS vanuit SD. Ik heb geen succes gehad met de guides van XDA. Ik kan wel wat hulp gebruiken : (

• rdohmen
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:43
Het zou helpen als je zegt dat je niet lukt? Draait WP7? Draait Android van de SD kaart? Wat heb je geprobeerd?

• Prulleman
met de start van ICS, wel eens een SD build geboot vanuit MAGLDR, dat ging prima. Dus als je daar problemen mee hebt, laat maar weten wat.

wbt WP7, dat moet wel in het andere topic... (ik heb gisteren toevallig zonder succes WP7 geprobeerd te installeren, liep elke keer vast op het flashen van partitie 4..)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Voor 2 collega's heb ik de HD2 ook geflasht naar Android. De ene draait dezelfde ICS Tosti als ik. Alleen had hij gisteren problemen met de Novo launcher (hij had al eerder wel een update gedraaid dus hoeft verder niet aan de ROM te liggen; oorzaak vind ik verder ook niet boeiend). Hij balen dat de boel opnieuw geflasht moest worden omdat hij dan alles opnieuw moest installeren. Alleen op een gegeven moment was z'n toestel bagger traag. Wat bleek: Android was bezig alle apps weer te installeren vanuit de online backup. Hij helemaal happy omdat hij dus alleen de home screen opnieuw moest instellen.

Vandaag heb ik weer een nieuwe versie van de ICS Tosti ROM geinstalleerd. Alleen bij mij krijg ik de backup van Android niet teruggepoot op m'n HD2. Iemand enig idee hoe dat werkt met die backup terugplaatsen van Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-07 18:33
Ik ben terug van de Tosti naar een Miui rom. Die loopt écht soepeler.
Die Android 4 moet nog ff doorontwikkeld worden.

Alleen die softkeys vond ik wel ideaal maar nam wel weer een stukje beeldscherm weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Grappig.... die softkeys vind ik duidelijk niet prettig. Ik gebruik ze dan ook niet. Maar inderdaad, MIUI loopt echt soepeler. Ik hoop dan ook dat de boel binnenkort de hardware gaat benutten
Ik ben inmiddels wel gewend aan Tosti. En trager dan MIUI of niet, het is nog altijd stabieler en sneller dan WM6.5 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
heb een tijdje zonder softkeys ICS gedraait, maar met Tosti ze toch eens een kans gegeven en dat beviel op zich wel, het is even wennen om ze te gebruiken, maar het werkt lekkerder dan de hardware keys.
Heb nu een 4.0 MIUI erop staan, deze werkt ook nog niet helemaal soepel. Ziet er wel mooi uit, maar zou het nog tosti en vervolgens een GB MIUI werken nog wel beter. (maar heb inmiddels een Galaxy Nexus, dus mijn HD2 is niet meer mijn main phone :))

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
HollovVpo1nt schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 22:55:
Zijn hier mensen die (goede builds van) Windows Phone 7 in nand en Android als dualboot hebben? Ik probeer WP7 (Mango) als main te hebben met Android als tweede OS vanuit SD. Ik heb geen succes gehad met de guides van XDA. Ik kan wel wat hulp gebruiken : (
Ik heb het goed draaien
, het is even een klusje ja, wat is het probleem?

Ik vond het vooral lastig de windows 7 partitie te verkleinen zonder dat WP7 begon te klagen. Daarna kun je gewoon een android SD build (die je ook gebruikt vanuit WM6.5) op de nieuwe partitie zetten.

Ik het zelf ook een vraag: mijn verbinding valt onder Android SD-build NexusHD2-Gingerbread V3.2a. af en toe weg. Daarna krijg ik dan een tekstbericht dat iemand me geprobeerd heeft te bereiken. Ik bel met vodafone. Internet heeft hetzelfde probleem. Ik moet regelmatig 3G aan en uitzetten om het weer te laten werken. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:56

BPP

Ik heb nu een HTC Sensation. Maar die heeft zoveel kuren dat ik heb besloten om hem op te sturen. Nu heb ik geen idee hoelang dat gaat duren, dus zoek ik een vervanger voor in de tussentijd en gewoon voor als backup. Nu kan ik een HTC HD2 kopen voor 120 euro of een SE X10 voor 110 euro. Ik heb het gevoel dat ik met een HD2 meer het HTC gevoel zal krijgen (logisch natuurlijk, want het is een HTC). Maar in hoeverre kan ik Android op een HD2 krijgen zonder beperkingen? Ik heb al eens een X10 gehad, maar de custom roms voor de X10 zijn echt zwaar waardeloos. Mankeert overal wel wat aan. Wel een heel mooi toestel overigens.
Mijn voorkeur gaat uit naar de HD2, maar dan wil ik er wel een die vlekkeloos opereert. Zijn er al goede roms zonder bugs? En dan bedoel ik major bugs als niet werkende camera of wifi die constant uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Ik heb nu een paar kleine klachtjes, maar gebruik android al een jaar op mn HD2. Heb de desireHD van mn vriendin ernaast gehad en naast een klein batterijvoordeel: geen verschil.

HD2 is de koning qua custom roms, meest besproken telefoon op XDA, roms voor WP6.5 WP7, Android 2.3/3.0/4.0, Meego, Ubuntu.
Hier een overzicht van verschillende roms: let ook op de laatste datum (worden bijna allemaal minimaal maandelijks geupdate)
http://android.hd2roms.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehlan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-04-2022
Hallo, Ik heb hier een 'gebrickte' HD2 en ik wil graag kijken of ik hier nog Android NAND op kan krijgen.
Als ik de telefoon aanzet dan blijft hij hangen in het opstartscherm (wit scherm met HTC logo).

Ik kan wel in het Tri-Color screen komen alleen ik krijg het niet voor elkaar om MAGLDR er op te flashen (foutmelding).

Volgens deze tutorial klopt dit want ik moet eerst een radio en HARDSPL er op gooien
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=893948

Deze verwijst je dan door naar
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=609477

Maar hier gaan ze ervan uit dat je nog een functionerende telefoon hebt
(zoals stap: Synch Phone with PC in Windows Mobile!!! It has to be connected to activesync or WMDC via USB cable)

Vraag is dus: hoe krijg ik dit voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
volgens mij kan je HSPL ook flashen rechtstreeks vanuit het tri color bootloader scherm. Je hoeft dus niet een sync connectie te hebben tussen WM6.5 en activesync/WMDC.

Wel heb je activesync of WMDC nodig omdat de daar de drivers voor de USB connectie in het bootloader scherm vandaan komen.

Dus met de telefoon in deze staat moet je het volgende doen.
- zorgen dat je een xp pc met activesync of win7 met WMDC
- telefoon in tri color bootloader
- start HSPL .exe (met admin rechten)
- als deze klaar is zal je toestel rebooten, maar kan dan nog steeds niets. je zal elke keer met een accu pull en starten met volume down toets weer naar de bootloader moeten gaan.
- ik zou er ook een task29 overheen halen (soortt format van je NAND geheugen) (ook een .exe die vanuit de bootloader gestart kan worden)
- dan kan je de exe van de radio flashen
- dan magldr.
- als magldr erop staat kan je deze booten door de end key vast te houden.
- in magldr kies je voor usb flasher en dan kan je CWM (met de juiste partitie layout voor je ROM) flashen.
- dan vanuit magldr booten naar AD recovery en daar de zip van je rom installeren

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

gehlan schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 13:35:
Maar hier gaan ze ervan uit dat je nog een functionerende telefoon hebt
(zoals stap: Synch Phone with PC in Windows Mobile!!! It has to be connected to activesync or WMDC via USB cable)

Vraag is dus: hoe krijg ik dit voor elkaar?
Om HSPL erop te krijgen hoef je echt niet in WM te zitten. De vraag is alleen of je PC kan connecten met je mobiel in het tri-color schermpje. Mogelijk moet je het Windows Mobiel Apparaatcentrum installeren maar mogelijk is ook dat niet nodig.

Ik zeg:
HD2 Toolkit downloaden

Mobiel opstarten met de volume-down knop ingedrukt tot het tri-color schermpje verschijnt

Mobiel met USB koppelen aan de PC

HD2 Toolkit starten (bij voorkeur als Administrator uitvoeren)

In HD2 Toolkit 'Install HSPL' aanklikken en dan HSPL 2.08 erop zetten

Volgens mij reboot je mobiel dan; weer die vol-down ingedrukt houden

In HD2 Toolkit een geschikte radio erop zetten (als die er niet al op staat natuurlijk) via de Install NBH/NB RUU File

Daarna volgt volgens mij weer een reboot dus wéér die Vol-down ingedrukt houden

Dan MAGLDR installeren

Daarna bij reboot de powerknop ingedrukt houden om in MAGLDR te komen (hoewel, daar komt hij zelf in als er nog geen ROM op staat)

[edit]

Met Prulleman... die me voor was..... en inderdaad, even Task29 erbij doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ja, maar die toolkit maakt het allemaal nog een stuk makkelijker, stappen blijven hetzelfde, maar je kan het nu met een paar kliks binnen 1 tool doen, ipv allemaal losse files downloaden.
goeie tip :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Prulleman schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 14:01:
ja, maar die toolkit maakt het allemaal nog een stuk makkelijker, stappen blijven hetzelfde, maar je kan het nu met een paar kliks binnen 1 tool doen, ipv allemaal losse files downloaden.
goeie tip :)
Desondanks gebruik ik de toolkit niet voor partitioneren; daarvoor gebruik ik DAF.exe. In de configfile daarvan kan je toch net wat meer dingen instellen dan met de toolkit. Niet dat ik van die instellingen verstand heb maar wel heb ik de indruk dat je daarmee net wat meer MB vrij hebt dan met de toolkit. Maar voor Task29 en installeren van MAGLDR maak ik mooi gebruik van die toolkit; heerlijk handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehlan
Bedankt voor jullie antwoorden, maar helaas lukt het me nog niet. Ik had de HD2 Toolkit ook al geprobeerd maar zonder succes.

Het probleem zit volgens mij al in de USB verbinding. Ik heb Windows 7 64bit (als dit maar niet het probleem is) dus heb ik Microsoft Windows Mobile Device Center 6.1 Driver (64-bit) geinstalleerd.

Microsoft Windows Mobile Device Center 6.1 (32-bit) installeren lukt niet vanwege "onjuiste processor".

Ik heb mijn systeem al opnieuw opgestart en als ik dan mijn telefoon in tri-color opstart dan herkent Windows dit als een "Qualcomm CDMA Technologies MSM" apparaat.

Als ik dan HD2 Toolkit start (run as admin) en "Install HSPL" klik dan krijg ik een critical error: Bad SPL version!
Ook wipen met Task29 lukt niet omdat deze gewoon blijft hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Welke (H)SPL versie staat er op je toestel? (te lezen in het tri-color scherm)

Check ook even dit:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=806788

Wellicht dat je een stock ROM kan installeren en van daaruit verder werken.

[edit]

HSPL 4 proberen? (ik roep maar wat)

[edit2]

Na wat meer googlewerk zou ik bijna denken dat je HSPL3 erop hebt staan. Dan zal dat het probleem zijn, wat vermoedelijk snel te fixen is met HSPL4 uit het linkje hierboven.

[ Voor 40% gewijzigd door WFvN op 21-02-2012 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehlan
Dank jullie beide, Android draait hier nu perfect! HSPL3 was inderdaad de boosdoener..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP

BPP

Ik heb vandaag een HD2 binnengekregen als tijdelijke vervanger voor mijn HTC Sensation. nu zoek ik een goede tutorial om er android op te zetten.

Is dit een goede? Hij is namelijk 14 maanden oud en ik kan niet echt een recentere tutorial vinden.

Dus is dit een goede tutotial of zijn er nog betere? (Makkelijkere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
BPP schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 21:27:
Ik heb vandaag een HD2 binnengekregen als tijdelijke vervanger voor mijn HTC Sensation. nu zoek ik een goede tutorial om er android op te zetten.

Is dit een goede? Hij is namelijk 14 maanden oud en ik kan niet echt een recentere tutorial vinden.

Dus is dit een goede tutotial of zijn er nog betere? (Makkelijkere)
mskip is een betrouwbare poster, en de post is recent aangepast:
Last edited by mskip; 18th February 2012 at 10:20 PM. Reason: Updating Guide

Maar de nadruk ligt in die post op een rom flashes via DAF, wat eigenlijk bijna niet meer gebruikt wordt, alles gaat via CWM (ClockWorkMod)

Er staan wel wat handige basis dingen in, maar je moet zeker deze erbij lezen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1044830

kortom, je moet een aantal dingen doen, en het is handig om de stappen te begrijpen, in de guides staat prima stap voor stap beschreven hoe je er moet komen

dit zijn de stappen, (op volgorde):
- HSPL (nodig om custom dingen te flashes, zoals bv de 2e bootloader MAGLDR)
- recente radio (2.15.x) (let op dat ie voor de EU 512 versie is en niet voor de TMOUS 1024)
- MAGLDR, 2e bootloader die android, cwm en wp7 mogelijk maakt
- CWM met de juiste partitie layout voor de door jou gekozen rom (zodat je systeem partitie groot genoeg is)
- via CWM kan de rom (in zip formaat) geflashed worden
- eventueel kan je een extra data partitie aanmaken op de SD, dit kan via het CWM menu, sommige roms maken dan automatisch gebruik van de extra data partitie (voor apps)

(de meeste van deze stappen kunnen makkelijk via de HD2 toolkit gedaan worden, check een paar posts terug)

(let op, dit is dus geen handleiding, maar richtlijnen welke stappen je moet doen, een soort samenvatting, lees op XDA etc de details van alle stappen)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP

BPP

Prulleman schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 22:04:
[...]

mskip is een betrouwbare poster, en de post is recent aangepast:
Last edited by mskip; 18th February 2012 at 10:20 PM. Reason: Updating Guide

Maar de nadruk ligt in die post op een rom flashes via DAF, wat eigenlijk bijna niet meer gebruikt wordt, alles gaat via CWM (ClockWorkMod)

Er staan wel wat handige basis dingen in, maar je moet zeker deze erbij lezen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1044830

kortom, je moet een aantal dingen doen, en het is handig om de stappen te begrijpen, in de guides staat prima stap voor stap beschreven hoe je er moet komen

dit zijn de stappen, (op volgorde):
- HSPL (nodig om custom dingen te flashes, zoals bv de 2e bootloader MAGLDR)
- recente radio (2.15.x) (let op dat ie voor de EU 512 versie is en niet voor de TMOUS 1024)
- MAGLDR, 2e bootloader die android, cwm en wp7 mogelijk maakt
- CWM met de juiste partitie layout voor de door jou gekozen rom (zodat je systeem partitie groot genoeg is)
- via CWM kan de rom (in zip formaat) geflashed worden
- eventueel kan je een extra data partitie aanmaken op de SD, dit kan via het CWM menu, sommige roms maken dan automatisch gebruik van de extra data partitie (voor apps)

(de meeste van deze stappen kunnen makkelijk via de HD2 toolkit gedaan worden, check een paar posts terug)

(let op, dit is dus geen handleiding, maar richtlijnen welke stappen je moet doen, een soort samenvatting, lees op XDA etc de details van alle stappen)
Aah super!! Nog één vraag ik heb een simlockvrije toestel. Maar hij is wel vodafone branded. IS dat een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Nee hoor, zodra je HSPL erop hebt staan, heb je verder volledige vrijheid

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP

BPP

Prulleman schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 22:30:
Nee hoor, zodra je HSPL erop hebt staan, heb je verder volledige vrijheid
Heb alles gedaan zoals het in de tutorial stond. Had de radio geupdate en HARDSPL geinstalleerd volgens het boekje. Alles leek ook goed te staan. Totdat ik de MAGLDR 113 installeer. Het ging goed tot aan het installeren, alleen kom ik nu niet verder dan het MAGLDR screen. Hij geeft een "SD kernel open failed" error.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

En dat is niet vreemd. Je hebt namelijk nog geen besturingssysteem (Android) op je toestel staan.

Eerst moet je je telefoon nog partitioneren. Dat kan met de HD Toolkit (zie een paar berichten terug).

Dan moet het OS er nog op.

Kies een leuke Android ROM. Download deze (wel een NAND ROM, geen SD ROM). Zet deze ROM (als zipbestand) op je SD-kaart. Vanuit MAGLDR kan je dan naar de 'recovery' (weet zo niet hoe dat heet in het menu van MAGLDR), dan de ZIP van SD-kaart kiezen en die z'n werk laten doen. Reboot en Android staat erop.

Mooie tutorialvideo
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=PRoky_2dA2U&feature=player_embedded#!]

De instellingen voor het partitioneren verschillen per ROM!!!!! In het begin heb ik tal van ROMs geprobeerd die het stuk voor stuk niet deden..... vermoedelijk heb ik toen een partitie gehad op m'n toestel die niet groot genoeg was en was ik daar nog niet van op de hoogte. Voor de Cache en Data foramten, kijk daarvoor in de XDA-thread van de ROM zelf.

In de video spreken ze over verschillende packages. Vaak is één package nodig. Ik draai momenteel IceCreamTosti ROM. De nieuwste versie is 0.7a. Daarvoor heb ik eerst 0.7 moeten flashen (1e package), toen 0.7a er overheen (kleine update) (package 2). Ook heb ik ervoor gekozen om géén softkeys in beeld te hebben, daarvoor moest ik nog een 3e package flashen. Maar bij oudere versies was in principe alleen de éérste package genoeg. Verschilt dus ook per ROM en is afhankelijk van wat je wil of je 1 of meerdere packages moet flashen.

[ Voor 51% gewijzigd door WFvN op 23-02-2012 06:59 ]

• Prulleman
En om naar de settings van MAGLDR te gaan niet je de power/end toets ingedrukt houden

Strava

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Prulleman schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 08:00:
En om naar de settings van MAGLDR te gaan niet je de power/end toets ingedrukt houden
Zolang er nog geen ROM geflasht is, hoeft dat natuurlijk niet; dan krijg je vanzelf de error, waarna je in MAGLDR terecht komt :)

• BPP

BPP

WFvN schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 06:50:
En dat is niet vreemd. Je hebt namelijk nog geen besturingssysteem (Android) op je toestel staan.

Eerst moet je je telefoon nog partitioneren. Dat kan met de HD Toolkit (zie een paar berichten terug).

Dan moet het OS er nog op.

Kies een leuke Android ROM. Download deze (wel een NAND ROM, geen SD ROM). Zet deze ROM (als zipbestand) op je SD-kaart. Vanuit MAGLDR kan je dan naar de 'recovery' (weet zo niet hoe dat heet in het menu van MAGLDR), dan de ZIP van SD-kaart kiezen en die z'n werk laten doen. Reboot en Android staat erop.

Mooie tutorialvideo
[video]

De instellingen voor het partitioneren verschillen per ROM!!!!! In het begin heb ik tal van ROMs geprobeerd die het stuk voor stuk niet deden..... vermoedelijk heb ik toen een partitie gehad op m'n toestel die niet groot genoeg was en was ik daar nog niet van op de hoogte. Voor de Cache en Data foramten, kijk daarvoor in de XDA-thread van de ROM zelf.

In de video spreken ze over verschillende packages. Vaak is één package nodig. Ik draai momenteel IceCreamTosti ROM. De nieuwste versie is 0.7a. Daarvoor heb ik eerst 0.7 moeten flashen (1e package), toen 0.7a er overheen (kleine update) (package 2). Ook heb ik ervoor gekozen om géén softkeys in beeld te hebben, daarvoor moest ik nog een 3e package flashen. Maar bij oudere versies was in principe alleen de éérste package genoeg. Verschilt dus ook per ROM en is afhankelijk van wat je wil of je 1 of meerdere packages moet flashen.
Top!!! Moest inderdaad nog een paar stappen volgen. Heb nu NexusHD van tytun erop staan en hij werkt uitstekend tot nu toe. Dank je wel. _/-\o_

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Is er een betere camera software mogelijk op de 2.3.7 builds? De standaard camera vind in nogal beperkt.
Ik heb in het verleden een andere versie gehad, alleen deze kan ik helaas niet meer terug vinden.
Getracht te googlen, maar daar krijd ik veel non releante hits ondanks mijn search parameters.

Iemand een idee? of misschien een link naar een betere camera?

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:03

iChaos

It's Lupus.

BPP schreef op maandag 20 februari 2012 @ 17:33:
Ik heb nu een HTC Sensation. Maar die heeft zoveel kuren dat ik heb besloten om hem op te sturen. Nu heb ik geen idee hoelang dat gaat duren, dus zoek ik een vervanger voor in de tussentijd en gewoon voor als backup. Nu kan ik een HTC HD2 kopen voor 120 euro of een SE X10 voor 110 euro. Ik heb het gevoel dat ik met een HD2 meer het HTC gevoel zal krijgen (logisch natuurlijk, want het is een HTC). Maar in hoeverre kan ik Android op een HD2 krijgen zonder beperkingen? Ik heb al eens een X10 gehad, maar de custom roms voor de X10 zijn echt zwaar waardeloos. Mankeert overal wel wat aan. Wel een heel mooi toestel overigens.
Mijn voorkeur gaat uit naar de HD2, maar dan wil ik er wel een die vlekkeloos opereert. Zijn er al goede roms zonder bugs? En dan bedoel ik major bugs als niet werkende camera of wifi die constant uitvalt.
ROMs als HyperDroid of NexusHD2 zijn naar mijn ervaring zeer stabiel voor zover ik het geprobeerd heb, en ik kan je zeggen dat je je gaat ergeren aan de X10. FPS caps die op 35 zitten geloof ik, een scherm van plastic wat naar mijn mening in vergelijking met mijn Desire en de HD2 zeer onder de maat presteert (qua gevoeligheid), en inderdaad, de custom ROMs ervoor zijn hopeloos. Lekker die HD2 nemen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP

BPP

iChaos schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:50:
[...]

ROMs als HyperDroid of NexusHD2 zijn naar mijn ervaring zeer stabiel voor zover ik het geprobeerd heb, en ik kan je zeggen dat je je gaat ergeren aan de X10. FPS caps die op 35 zitten geloof ik, een scherm van plastic wat naar mijn mening in vergelijking met mijn Desire en de HD2 zeer onder de maat presteert (qua gevoeligheid), en inderdaad, de custom ROMs ervoor zijn hopeloos. Lekker die HD2 nemen dus ;)
Gedaan. :) Ik heb nu de NexusHD2 rom erop zitten. Werkt prima, maar ik wil toch een andere emailadres gebruiken dan de huidige en dus terugzetten naar fabrieksinstellingen. Maar dit lijkt niet te werken. Hij zegt dat die alles wist en herstart dan, maar er is dan niets veranders. Enig idee wat ik zou moeten doen? Of moet ik de rom weer opnieuw flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
BPP schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 11:13:
[...]

Gedaan. :) Ik heb nu de NexusHD2 rom erop zitten. Werkt prima, maar ik wil toch een andere emailadres gebruiken dan de huidige en dus terugzetten naar fabrieksinstellingen. Maar dit lijkt niet te werken. Hij zegt dat die alles wist en herstart dan, maar er is dan niets veranders. Enig idee wat ik zou moeten doen? Of moet ik de rom weer opnieuw flashen.
makkelijkste is om via CWM te resetten (wipe data / factory reset, volgens mij de 3e of 4e optie in het het clockwork menu)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasss2
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-08 22:07

sebasss2

Auto fanaat

Weet er iemand ook een goede tutorial om android er weer af te krijgen.
Krijg het niet voor elkaar..
Terug naar 6.5
Heb hspl terug geflashed en dan geprobeerd door tri color screen connecte met usb.
Daarna orginelen rom proberen te flashen maar gsm blijft op 0% hangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
- laatste 6.5 rom downloaden van de HTC site (let op of je een bv een branded (bv vodafone) rom hebt of een standaard htc)
- *.exe uitpakken met bv winrar
- het grote *.nbh bestand renamen naar leoimg.nbh
- leoimg.nbh n de root van je SD zetten
- booten met vol down ingedrukt en instructies op scherm volgen

(mag ik vragen waarom je terug wilt? ken weinig mensen die 6.5 beter/prettiger/stabieler vinden dan android)

[ Voor 10% gewijzigd door Prulleman op 24-02-2012 13:00 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik zit me even af te vragen of HSPL er dan niet vanaf moet maar SPL3 (of mogelijk een oudere SPL (zonder de H in ieder geval)

Verder ben ik ook wel benieuws naar de reden van 'downgraden' naar WM6.5 Ik ben tijden op WM6.5 gebleven vanwege bepaalde software. Inmiddels heeft Android heel wat geschiktere software dan voorheen maar dat wat ik op WM had, heb ik helaas nog niet op Android. Het komt in de buurt maar is het nog net niet. Toch heb ik niet de intenties om terug te gaan naar WM. Traag..... instabiel.... booten (wat helaas ook regelmatig nodig is om de boel nog een beetje vlot te houden) ging bedroevend traag, etc. Doe mij toch maar Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
als ik het goed heb wordt via de zojuist beschreven methode ook de bootloader weer in de oorspronkelijke staat gebracht, je hebt na het flashen via SD dus geen HSLP maar SPL meer (de SPL versie hangt dan af van de ROM die je pakt)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasss2

sebasss2

Auto fanaat

Bedankt voor de info!
Die methode heb ik ook gebruikt die prulleman aanduid.
Hier blijft men scherm als maar op loading... hangen.
De rede dat hij terug moet omdat men multitouch niks meer doet.
Dus moet ter reaparatie weg en neem aan dat ze hem niet terug pakken met icecream erop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Probeer eens een ander SD kaartje als dat mogelijk is, anders je huidige sd even opnieuw formatteren.
Krijg je wel een blauw scherm na het tri color scherm?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasss2

sebasss2

Auto fanaat

sd ook geformateerd maar wil ook niet

Blauw scherm krijg ik ook niet

Wit scherm met Loading... in het blauw

Nog een vraagje jij hebt het over heel de .exe extruderen maar op internet staat alleen die nbh file

Ik heb dus nu die nbh file er uit gepakt en gerenamed en op men sd gezet maar dan zit hier denk ik de fout?
Moet heel de exe erop?

[ Voor 167% gewijzigd door sebasss2 op 24-02-2012 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:31

MsG

Forumzwerver

Wel als enige het bestand LEOIMG.NBH op je kaartje staan?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasss2

sebasss2

Auto fanaat

MsG schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 13:37:
Wel als enige het bestand LEOIMG.NBH op je kaartje staan?
Ja dat moet toch? las op xda van wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ik heb het in het verleden een aantal keer met succes gedaan zoals ik het heb beschreven, dus de nbh uit de officiele exe halen, renamen en in de root zetten. Het maakte bij mij niet uit dat er ook nog andere files op de SD stonden.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasss2

sebasss2

Auto fanaat

Vreemd bij mij blijft hij alleen hangen op Loading..
Ik doe dus gsm uit.
Gsm terug aan volumeknop naar beneden houden 1 keer power button.
En dan gaat hij naar loading...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
hmm, was de toetsencombo niet anders voor het flashen vanaf sd....

\edit, nee dat was volgens mij voor een hardreset vanuit de bootloader...
lees ergens anders dat je volume down pas los mag laten als je "LOADING" ziet
http://www.jayceooi.com/2...om-through-sd-card-video/
22. Let go volume down button when you see ‘loading…’.
23. Then ROM upgrade screen will be loaded.

Als het "loading" dus niet goed gaat, zou ik toch eens een andere SD proberen als je dat nog niet gedaan had..

[ Voor 84% gewijzigd door Prulleman op 24-02-2012 14:58 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasss2

sebasss2

Auto fanaat

Niet dat ik weet

Ga het nu is proberen

[ Voor 43% gewijzigd door sebasss2 op 24-02-2012 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Volgens mij moet je toch SPL installeren voordat je de originele ROM kan plaatsen.

Check anders voor de gein deze video:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasss2

sebasss2

Auto fanaat

Die heb ik ook gevolgd en die tutorial ook maar toch wil het niet lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdohmen
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:43
Normaal gesproken is de gemakkelijkste manier om SPL terug te installeren een standaard ROM van HTC vanaf je SD kaart te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasss2

sebasss2

Auto fanaat

Ik ben nu weer al verder ben hem nu aan het flashen naar leoimg.nbh.
Dus denk dat ik nu weer goed zit.
Het zat hem is de spl.. Ik moest spl 2.08 hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
dan had WFvN toch gelijk :)

d:)b

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasss2

sebasss2

Auto fanaat

Bedankt iedereen!!
Dit forum zit vol met goede mensen!
Thanx

Gelukt hoor nu vanvond een wegbrengen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Zie...... dus toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Is er ondertussen al een ICS rom waar de camera ook goed bij werkt?

IceCreamTosti kan volgens mij nog niet goed overweg met video en die is gebaseerd op de tytung rom.

Verder heb ik ook nog geen fix oid gevonden, maar mss dat iemand hier iets weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Wat zijn de problemen dan met de camera onder ICS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Voor zover ik het begrepen heb werkt video nog niet helemaal naar behoren. De laatste keer dat ik ICS op mijn hd2 had staan crashte de hele telefoon wanneer ik de camera langer dan 2 minuten gebruikte..

edit: Weet iemand overigens ook wat het verhaal achter de trebuchet e.a. launchers is? De ICS roms hebben nu een bepaalde launcher nodig, wat in de tytung rom dus trebuchet is. Was dit bij voorgaande Android versies ook het geval? Ik dacht altijd dat dat standaard in Android ingebakken zat..

[ Voor 42% gewijzigd door Muurtegel op 02-03-2012 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
elke android heeft een launcher aan boord, htc toestellen sense, samsung touchwiz, o.a. nexus toestellen stock android.

CM heeft bij V6 en 7 altijd ADW als default launcher meegeleverd, maar zijn bij CM9 (ICS) overgegaan op een aangepaste stock launcher genaamd trebuchet.

Andere custom roms op basis van 4.0 gebruiken vaak Nova (o.a. AOKP), wat net zoals trebuchet een aangepaste stock launcher is. Andere custom roms gebruiken ook trebuchet of weer wat anders (MIUI heeft bv ook weer een eigen launcher)

je kan ook prima adw, go launcher etc installeren op ICS, maar dan ben je wel gelijk een groot deel van de ICS look en feel kwijt. Een getweakte stock launcher is dan een mooie midden weg, stock look en feel, maar genoeg mogelijkheden voor extra instellingen

[ Voor 20% gewijzigd door Prulleman op 02-03-2012 14:33 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Ah natuurlijk. De nieuwe tytung ICS rom is gebaseerd op CM9, vandaar dat hij de trebuchet launcher gebruikt. Hiervoor had ik altijd stock launchers in de rom zitten die ik verving met Launcherpro. Maar nu is het duidelijk, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 22:30
Nog meer mensen hier toevallig last van problemen met het internet op de android HD2? Ik draai zelf NexusHD2-ICS CM9 V1.1 (met 40ad2sdx) en had zo af en toe met de market al wel problemen met het updaten van apps, maar sinds gisteravond helemaal geen internet signaal meer..

Ik zit bij Hi/KPN en de 4 signaal streepjes zijn niet blauw, maar licht grijs, echter is smsen geen probleem. Er verschijnt ook netjes een H of 3G symbooltje bij, maar internet verbinding ho maar. (bij Wifi worden beide wel blauw)
Bij een poging tot het versturen van whatsapp berichten komt er ook netjes een pijltje naar boven in beeld, maar nog altijd geen verbinding en wordt er niet verstuurd..
Heb de APN's al verwijderd en opnieuw ingesteld aan de hand van de instellingen voor de nexus volgens Hi, maar ook dt mocht nog niet baten..

Wie heeft er nog een ander goed idee om dit weer werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
blauwe/grijze netwerk icoontjes wil in principe zeggen of je wel of niet verbonden bent met de "google services" zoals push gmail, market, gtalk etc. Bij grijs zou internet het wel moeten doen, maar de google diensten niet...
Bij jou lijkt het er echter op dat niks meer werkt.. Helpt het om een reboot te doen, of even vliegtuigmodus aan/uit?
Ik weet verder niet wat de huidige status van de apps2sd scripts is, maar deze kunnen ook nog weleens bepaalde functies slopen.

Daarnaast zit tytung al weer op versie 1.4, bij dit soort beta's is het verstandig om te updaten, gezien er nog veel verbeteringen doorgevoerd worden

[ Voor 13% gewijzigd door Prulleman op 06-03-2012 08:52 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
Kijkaan, dan ben ik iig. weer wat wijzer geworden over die kleurtjes.
Reboot en vliegtuigmodus heb ik al geprobeerd en mochten helaas niet baten..
updaten was ik al van plan, maar ik had in de planning om straks voor v1.5 te gaan, aangezien die meestal ongeveer 2 maal per maand een update komt, maar helaas dan vanmiddag me daar maar weer eens mee bezig houden.

Updaten kan als ik al de 1.1 versie draai trouwens gewoon via cwm?

[ Voor 8% gewijzigd door rjvisje op 06-03-2012 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
De ICS rom van tytung kun je nog niet simpelweg updaten via CMW. Althans, hij raadt het in zijn topic niet aan. (en als ik het me goed herinner is de partitie grootte van CMW verkleind in de laatste versie.
Fresh install is recommended.
Upgrading from NexusHD2-IceCreamSandwich Beta10 is also no problem.
Please use at least 165MB system partition and at least 2MB cache partition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
Ik krijg geen apps meer naar de sdkaart verplaatst. Vreemd, vroeger (bij een andere rom) was dat nooit een probleem. Ik draai nu een Miui rom, zou het toch ook mee moeten kunnen?

Ik gebruik hier de onboard functie voor of appmonsterpro. Iemand een idee?

Kan iemand mij ook eens iets over dat partitioneren uitleggen? daar snap ik niets van namelijk.

Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Als je een ext 3 of 4 partitie hebt op je SD kaart (makkelijk aan te maken via CWM, maar let op, hiermee wipe je je hele SD, dus backup maken!!)
Het kan zijn dat je ROM deze partitie gelijk als extra /data ruimte ziet, of je flasht een script om dit voor elkaar te krijgen. (even in je ROM thread zoeken welk script compatible is).

waarom de onboard functie niet werkt.. geen idee, maar zonder meer details over je ROM ga je waarschijnlijk niet veel hulp krijgen. Er zijn namelijk 10+ MIUI roms voor de HD2

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 13:33
Ik gebruik sinds gisteren de volgende rom:
[06 Nov 2011][MAG/cLK] NexusHD2-Gingerbread V3.2a (GWK74)(Android 2.3.7)[tytung_r13]

Installeren geen probleem, werkt heerlijk vlot en stabiel.

Alleen wil ik contacten kunnen zoeken door het typen van de naam op het numpad en dat kan hier niet. Is hier een app of iets dergelijks voor te vinden? (In mijn vorige rom android 2.1 + sense zat het wel).

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
BV deze dialer uit de market:
Android Market: Dialer One

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
Muurtegel schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 12:41:
De ICS rom van tytung kun je nog niet simpelweg updaten via CMW. Althans, hij raadt het in zijn topic niet aan. (en als ik het me goed herinner is de partitie grootte van CMW verkleind in de laatste versie.
En opeens heb ik weer internet alleen updaten en installeren uit de Market werkt nog niet naar behoren.
Maar even wachten op v1.5 zo lang deze nog voldoende functioneert en dan een compleet nieuwe install

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 13:33
Dank u wel, die is ideaal.

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
Vanavond toch maar overgestapt naar v1.4 updaten via CWM was geen succes, nieuwe install werkt nu prima.
Mijn vraag is alleen nog aan wie deze rom ook gebruikt, waar kan ik weer de instellingen widgets in m'n dock naar voren toveren, want die mis ik nog en op xda kom ik er niet helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
rjvisje schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:51:
Vanavond toch maar overgestapt naar v1.4 updaten via CWM was geen succes, nieuwe install werkt nu prima.
Mijn vraag is alleen nog aan wie deze rom ook gebruikt, waar kan ik weer de instellingen widgets in m'n dock naar voren toveren, want die mis ik nog en op xda kom ik er niet helemaal uit.
bedoel je de toggles in de notification bar? zoals hier bovenin:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-LrDGlWJe6u0/TxMnOzf-s7I/AAAAAAAAUfs/3qqQpb2m3Zg/s400/NexusHD2-ICS-CM9_V1.1_(Android-4.0.3)_03.png
Ik weet niet of het bij de laatste versie nog zo werkt, maar bij eerdere CM builds moest je de app cm settings (oid) openen, daar zat dan een tabje voor deze instellingen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
bleek nu in de interface settings weggewerkt te zijn, maar gevonden en V1.4 werkt weer prima zoals gewend (deze keer zonder 40ad2sdx)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,

Ik wil graag Android op m'n htc hd 2 zetten (de CM9 ICS v1.5 ROM) ,maar ik heb nog twee vragen.

1. Ik heb nu SPL 3.03 op mijn HTC. Kan ik HSPL4 gebruiken om hspl 2.08 er op te krijgen en werkt dit dan ook met Android? Of moet ik eerst mijn officiele HTC ROM downgraden? Ik lees tegenstrijdige berichten hier over.

2. Is het altijd nodig om opnieuw een goede radio te installeren? Of is het voldoende als er al een goede radioversie op mijn huidige rom staat voordat ik bezig ga met nieuwe rom installeren?

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.

Groet! Jelte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
http://www.jayceooi.com/2...andwich-on-htc-hd2-video/

Dit gaat over een andere rom dan die jij wil, maar de voorbereidingen zijn hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt! ik had al veel info gelezen, maar deze nog niet. Alles is nu duidelijk voor me. Vanavond kan ik er mee aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:19

Wildfire

Joy to the world!

Van het weekend CM9 eens geprobeerd, [9.Mar.2012] NexusHD2-ICS-4.0.3-CM9 V1.50. Complete clean install gedaan, netjes een 200mb systeempartitie en 45mb cache partitie. Ext3 (of is het nou 4) aangemaakt via CWM. 40ad2sdx Script gedraaid, precies volgens instructies.

Android deed het ook gewoon, daar niet van, maar wel met problemen. De tijd in de statusbalk klopte regelmatig niet, maar erger: na een tijdje te hebben opgeladen leek de telefoon te zijn vastgelopen. LEDje deed afwisselend groen en oranje knipperen. En wat ik ook al een paar keer meemaakte: de telefoon was supertraag, alsof iets de boel compleet vertraagde. Zo traag dat de batterij er even uit moest.

Heb nu uiteindelijk de telefoon maar weer leeggegooid en ben weer naar TyphooN CyanogenMod 7 terug gegaan, van welke blijkbaar sinds kort weer een nieuwe versie uit was. Nu werkt alles weer pico bello. Met CM9 wacht ik wel tot dat goed is uitgekristalliseerd, is immers niet voor niets toch nog een beetje in bèta voor de HD2.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste