vreemd, heb het best een tijd zonder problemen gedraaid. Probeer anders de tosti versie eens, die heb ik zeker een maand zonder problemen gedraaid. kan me niet voorstellen dat de huidige versie slechter is.
Hee allemaal, ik ben niet heel erg thuis in het flashen of installeren van custom roms. Maar heb hier een hd2 met momenteel een touchscreen dat niet reageert, draaiend op een versie van Android. Nou wil ik hem eigenlijk opnieuw flashen naar een andere versie/rom, want de fout zit voor 99% zeker in de software. Wie weet een goede Android Rom en wat is een makkelijke manier om die er nu op te zetten?
Alvast bedankt voor de hulp
Alvast bedankt voor de hulp
Misschien het beste om even een stock Windows Mobile rom te downloaden en het .nbh bestand uit die package even op de SD-kaart te zetten als LEOIMG.NBH en dan helemaal stock te flashen, dan sluit je alles uit qua invloeden in de software. Als hij daar niet raar doet kan je vervolgens weer naar Android.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
ik hoop voor je dat ie nog werkt, is namelijk een bekend issue met de HD2. Zou zoals hierboven gezegd eerst stock WM6.5 terug zetten om hardware issues 100% uit te sluiten.
En als je hulp wilt met het kiezen van een ROM, lees eerst eens hier wat door en beslis eerst wat je van het volgende wilt:
- gingerbread of ics
- vanilla of sense
- miui
- extra opties zoals in cm7 / cm9 aokp
- etc
dit is een gevalletje 1 vraag, 100 antwoorden
En als je hulp wilt met het kiezen van een ROM, lees eerst eens hier wat door en beslis eerst wat je van het volgende wilt:
- gingerbread of ics
- vanilla of sense
- miui
- extra opties zoals in cm7 / cm9 aokp
- etc
dit is een gevalletje 1 vraag, 100 antwoorden
En mocht de digitizer kapot zijn, zorg er dan voor dat je voor je hem opstuurt HSPL eraf haalt, want die blijft erop zitten nadat je WM 6.5 hebt geflashed.timwijn schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 13:46:
Haha heel erg bedankt toch voor de antwoordn. Zal eerst terug naar wm gaan
Die van mijn vader is vorige week ook opgestuurd naar HTC vanwege het niet reageren van het touchscreen (Was al op Android en later ook op WM 6.5) en is dus 100% hardware gebleken (digitizer dus).
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Okee goeie tip! merciSmarron schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 15:05:
[...]
En mocht de digitizer kapot zijn, zorg er dan voor dat je voor je hem opstuurt HSPL eraf haalt, want die blijft erop zitten nadat je WM 6.5 hebt geflashed.
Die van mijn vader is vorige week ook opgestuurd naar HTC vanwege het niet reageren van het touchscreen (Was al op Android en later ook op WM 6.5) en is dus 100% hardware gebleken (digitizer dus).
Kan iemand mij helpen, ik snap het niet goed.
Ik heb een HD2 en daar heb ik de NAND versie van CM9 versie 1.5 opgezet. Dat is een ICS versie 4.03 van de Nexus. Ik heb 250 Mb geheugen gereserveerd voor ICS, dat zou goed moeten zijn omdat het een versie zonder Sense is. Er staan niet veel apps op nog.
Nu heb ik toch te weinig geheugen. Google maps kan bijvoorbeeld niet worden geupdate omdat er te weinig ruimte beschikbaar is.
Ik heb elders in dit topic gelezen dat je een partitie op de SDkaart kan aanmaken die het systeem dan ook kan gebruiken als uitbreiding van het ROM geheugen. Je moet dan eerst een backup van je SDkaart maken. Dan de nieuwe partitie aanmaken, en dan de backup weer terugzetten naar de SDkaart.
Tot zover snap ik het.
Ik begrijp niet hoe ik het volgende moet doen:
- Die partitie aanmaken
- ICS instellen dat het ook de partitie op de SDkaart moet gebruiken.
Kan iemand helpen, of een linkje geven waar staat beschreven hoe een en ander in deze situatie in zijn werk gaat ?
Thanks !
Ik heb een HD2 en daar heb ik de NAND versie van CM9 versie 1.5 opgezet. Dat is een ICS versie 4.03 van de Nexus. Ik heb 250 Mb geheugen gereserveerd voor ICS, dat zou goed moeten zijn omdat het een versie zonder Sense is. Er staan niet veel apps op nog.
Nu heb ik toch te weinig geheugen. Google maps kan bijvoorbeeld niet worden geupdate omdat er te weinig ruimte beschikbaar is.
Ik heb elders in dit topic gelezen dat je een partitie op de SDkaart kan aanmaken die het systeem dan ook kan gebruiken als uitbreiding van het ROM geheugen. Je moet dan eerst een backup van je SDkaart maken. Dan de nieuwe partitie aanmaken, en dan de backup weer terugzetten naar de SDkaart.
Tot zover snap ik het.
Ik begrijp niet hoe ik het volgende moet doen:
- Die partitie aanmaken
- ICS instellen dat het ook de partitie op de SDkaart moet gebruiken.
Kan iemand helpen, of een linkje geven waar staat beschreven hoe een en ander in deze situatie in zijn werk gaat ?
Thanks !
Partitie aanmaken kan via cwm, om de partitie te gebruiken kan je het best in het topic van je rom kijken of dit vanzelf gaat, of welke scripts compatible zijn
Kan iemand mij helpen. Ik zoek al de hele avond naar een oplossing, maar ik vind er geen.
Ik heb een HD2 met windows mobile 6.5. Ik wil daar een dualboot android van maken. Ik heb al verschillende dual boot roms geprobeerd, maar de haret stopt er elke keer mee bij "Jumping to kernel... Ik kom niet verder.
Waar zit het probleem?
Ik heb meerdere SD kaartjes geprobeerd
Ik heb meerdere roms geprobeert
Ik heb gezocht naar mogelijke versies van de HD2 waarop het niet zou werken
Ik heb geen Vodafone of T-mobile versie
Wat kan ik nog proberen?
Ik heb een HD2 met windows mobile 6.5. Ik wil daar een dualboot android van maken. Ik heb al verschillende dual boot roms geprobeerd, maar de haret stopt er elke keer mee bij "Jumping to kernel... Ik kom niet verder.
Waar zit het probleem?
Ik heb meerdere SD kaartjes geprobeerd
Ik heb meerdere roms geprobeert
Ik heb gezocht naar mogelijke versies van de HD2 waarop het niet zou werken
Ik heb geen Vodafone of T-mobile versie
Wat kan ik nog proberen?
duidelijk, android heeft 2.08 of hoger nodig, 2.12 of 2.15 wordt vaak aangeraden.
Indien je GEEN HSPL (unlocked bootloader) wilt flashen, kan je kijken of je WM een officiele ROM update kan geven, waarschijnlijk is je radio dan wel compatible met android.
(staat ook in de start post:
FAQ:
Q: Welke Radio moet ik gebruiken?
A: Minimaal Radio 2.08
Als je dit niet doet, dan blijft Android bij het opstarten hangen, met zwart beeld of HTC logo.
Hier staan de laatste Radio bestanden.)
Indien je GEEN HSPL (unlocked bootloader) wilt flashen, kan je kijken of je WM een officiele ROM update kan geven, waarschijnlijk is je radio dan wel compatible met android.
(staat ook in de start post:
FAQ:
Q: Welke Radio moet ik gebruiken?
A: Minimaal Radio 2.08
Als je dit niet doet, dan blijft Android bij het opstarten hangen, met zwart beeld of HTC logo.
Hier staan de laatste Radio bestanden.)
Verwijderd
Ben geen genie maar het is een duidelijke uitleg voor wie eens wat anders wil.
Heb op mijn telefoon nooit iets anders gezet. dus de originele rom zat erop.
Kan geen radio vinden maar gebruikte het ook nooit.
De telefoon geeft nu een modelnummer:
NexusHD2
Android-versie 4.0.3
Volg wat je op de youtube website ziet en het is zeker te doen je hoeft ook geen moeilijke dingen te doen.
bestanden die je nodig hebt vind je bij juicyboose.com
YouTube: How To Install Android 4.0.3 ICS CM9 V1.5 On HTC HD 2 NAND Full Guide German Deutsch
http://www.juicyboose.com/index.html
Heb op mijn telefoon nooit iets anders gezet. dus de originele rom zat erop.
Kan geen radio vinden maar gebruikte het ook nooit.
De telefoon geeft nu een modelnummer:
NexusHD2
Android-versie 4.0.3
Volg wat je op de youtube website ziet en het is zeker te doen je hoeft ook geen moeilijke dingen te doen.
bestanden die je nodig hebt vind je bij juicyboose.com
YouTube: How To Install Android 4.0.3 ICS CM9 V1.5 On HTC HD 2 NAND Full Guide German Deutsch
http://www.juicyboose.com/index.html
sorry, dat van die radioversie heb ik dan over het hoofd gezien. Is die ook afzondelijlk te updaten? ik wil liever niet mijn hele telefoon opnieuw installeren dat gebeurt bij nieuwe orginele rom. Als ikde HSPL flash en de radiorom update, moet dat opnieuw installeren dan ook?
[ Voor 4% gewijzigd door AJJAD op 06-04-2012 14:22 ]
Ja, kan afzonderlijk. Je WM blijft gewoon intact.AJJAD schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 13:20:
sorry, dat van die radioversie heb ik dan over het hoofd gezien. Is die ook afzondelijlk te updaten? ik wil liever niet mijn hele telefoon opnieuw installeren dat gebeurt bij nieuwe orginele rom. Als ikde HSPL flash en de radiorom update, moet dat opnieuw installeren dan ook?
Je kunt (denk ik) gewoon een SD ROM opzoeken op XDA, en dan deze flashen. Radio, HSPL, enzovoort, kun je gewoon heel simpel updaten, links staan allemaal wel op XDA.
Ik heb de laatste officiële rom van HTC erop gezet. Radio 2.15. En hij doet.... Geweldig gaaf. Dank jullie voor het meedenken. Super...
Ik heb mijn HD2 voorzien van Android 4.03 (NexusHD). Werkt goed.
Magldr 1.13 en CWM staan op de HD2. Dat weet ik zeker, want ik heb Andriod ermee geïnstalleerd.
Nu wil ik in CWM booten.
Ik start dus eerst de HD2 opnieuw op, en boot in Magldr 1.13. Dat gaat.
Nu wil ik CWM opstarten, en kies optie 8 - AD recovery.
Er gebeurt niets, CWM start niet op.
Meerdere keren geprobeerd, helaas.
Wat nu te doen ? Kan ik CWM domweg opnieuw installeren ?
Hoe kan ik zien of CWM eigenlijk (nog steeds) is geïnstalleerd en niet op een of andere wijze in verdwenen ?
In welke folder moet CWM op de HD2 staan zodat ik dat kan controleren ?
Ik wil CWM opstarten om een script te flashen waarmee Android van SD-EXT gebruik gaat maken, en ik dus meer ruimte om apps te installeren krijg. Dat scrip heb ik inmiddels gevonden.
Magldr 1.13 en CWM staan op de HD2. Dat weet ik zeker, want ik heb Andriod ermee geïnstalleerd.
Nu wil ik in CWM booten.
Ik start dus eerst de HD2 opnieuw op, en boot in Magldr 1.13. Dat gaat.
Nu wil ik CWM opstarten, en kies optie 8 - AD recovery.
Er gebeurt niets, CWM start niet op.
Meerdere keren geprobeerd, helaas.
Wat nu te doen ? Kan ik CWM domweg opnieuw installeren ?
Hoe kan ik zien of CWM eigenlijk (nog steeds) is geïnstalleerd en niet op een of andere wijze in verdwenen ?
In welke folder moet CWM op de HD2 staan zodat ik dat kan controleren ?
Ik wil CWM opstarten om een script te flashen waarmee Android van SD-EXT gebruik gaat maken, en ik dus meer ruimte om apps te installeren krijg. Dat scrip heb ik inmiddels gevonden.
Het is mogelijk om vanuit android CWM te flashen. Dan blijft je install gewoon behouden. Wel gek dat ie niet meer doorstart met optie 8.... (dacht eerst dat je misschien een oude daf installer had gedaan, maar die bestaat volgens mij niet voor NexusHD ICS/4).
Kan het zo snel niet vinden, maar als je een los cwm image bestand hebt, en (indien nodig) de juiste binaries om vanuit terminal emulator een flash commando te geven, dan kan je dit doen, zonder dat je de rest van de partities aantast
Kan het zo snel niet vinden, maar als je een los cwm image bestand hebt, en (indien nodig) de juiste binaries om vanuit terminal emulator een flash commando te geven, dan kan je dit doen, zonder dat je de rest van de partities aantast
Ik heb Recovery_250M_system_10M_cache[v3.0.2.4] geïnstalleerd. Die installeer je met DAF.EXE.
Ik heb met de installatie van Android de XDA handleiding en die van addictivetips.com gebruikt.
Edit:
Aangezien ik er een beetje moe van begin te worden dacht ik CWM gewoon opnieuw te flashen met DAF, en dan Android opnieuw te installeren gevolgd door het SD-EXT script.
Echter, in DAF krijg ik nu steeds de volgende foutmelding:
Error Description: USB init failed
Info: .\RSPL\RSPL.cpp (736)
Er komt geen USB verbinding tussen de HD2 en de PC tot stand.
Ik kan CWM dus niet opnieuw flashen.
Dat is heel vreemd omdat toen ik CWM de eerste keer heb geïnstalleerd ik dat op precies dezelfde manier heb gedaan. Toen werkte het als een zonnetje. Ik heb inmiddels de PC opnieuw gestart, helaas.
Het is een lastig verhaal aan het worden dus.
Vooral als je bedenkt dat ik eigenlijk alleen maar een SD-EXT script wil draaien...........
Want het enige probleem is dat ik te weinig geheugen heb om apps te installeren.
Voor de rest werkt alles perfect.
Ik heb met de installatie van Android de XDA handleiding en die van addictivetips.com gebruikt.
Edit:
Aangezien ik er een beetje moe van begin te worden dacht ik CWM gewoon opnieuw te flashen met DAF, en dan Android opnieuw te installeren gevolgd door het SD-EXT script.
Echter, in DAF krijg ik nu steeds de volgende foutmelding:
Error Description: USB init failed
Info: .\RSPL\RSPL.cpp (736)
Er komt geen USB verbinding tussen de HD2 en de PC tot stand.
Ik kan CWM dus niet opnieuw flashen.
Dat is heel vreemd omdat toen ik CWM de eerste keer heb geïnstalleerd ik dat op precies dezelfde manier heb gedaan. Toen werkte het als een zonnetje. Ik heb inmiddels de PC opnieuw gestart, helaas.
Het is een lastig verhaal aan het worden dus.
Vooral als je bedenkt dat ik eigenlijk alleen maar een SD-EXT script wil draaien...........
Want het enige probleem is dat ik te weinig geheugen heb om apps te installeren.
Voor de rest werkt alles perfect.
[ Voor 69% gewijzigd door Xander1 op 09-04-2012 15:10 ]
Ik heb sinds Januari de:
[06 Nov 2011][MAG/cLK] NexusHD2-Gingerbread V3.2a (GWK74)(Android 2.3.7)[tytung_r13]
draaien en ben er redelijk tevreden over, maar ik heb 2 klachten eigenlijk.
1 - Soms hoor ik mezelf als echo tijden het bellen
2 - Soms als ik van het home menu naar alle apps wil, dan springt het beel HEEL snel heen en weer tussen de 2 weergaven, wat een soort 'knipper' effect geeft. Heel storend.
Zijn deze problemen bekent?
Zijn er roms die minder van deze problemen geven?
[06 Nov 2011][MAG/cLK] NexusHD2-Gingerbread V3.2a (GWK74)(Android 2.3.7)[tytung_r13]
2 - Soms als ik van het home menu naar alle apps wil, dan springt het beel HEEL snel heen en weer tussen de 2 weergaven, wat een soort 'knipper' effect geeft. Heel storend.
Klus page: http://klusthuis.blogspot.com
Verwijderd
ik heb nu dus weer een hd2, weet iemand een stabiele sense 3,5 rom?
ik heb nu die eclipse er op staan, en die verrekt het regelmatig om door te starten
ik heb nu die eclipse er op staan, en die verrekt het regelmatig om door te starten
Verwijderd
dat 1 weet ik geen antwoord op (zal wel een radio kwestie zijn, welke staat er op?)liquid_ice schreef op woensdag 11 april 2012 @ 16:15:
Ik heb sinds Januari de:
\[06 Nov 2011][MAG/cLK] NexusHD2-Gingerbread V3.2a (GWK74)(Android 2.3.7)[tytung_r13]
dat 2, dat zal vast wel een vet scherm zijn door vette vingers, capative schermen willen wel eens spontaan dingen doen of uitschieten als het scherm naar een beetje vettig is, mijn desire had er vaak last van, kon niet eens normaal een smsje tikken
Ik heb een vervelend probleem bij mijn AmeriCanAndroid AOSP HD2 GB2.3.7 CM7.2 Rom. Op de een of andere manier blijft de telefoon wat betreft het belvolume hangen in "stil & trillen". Alle andere geluiden doen het wel, bijvoorbeeld meldingen of binnenkomende berichten, maar het belvolume kan ik niet werkend aan krijgen. Ik heb alle menu's al eens doorgezocht en instellingen zitten aanpassen, maar ik kom er niet uit. Iemand een idee? Het lijkt of alle instellingen goed staan,maar toch trilt ie alleen maar bij een binnenkomend telefoontje.
Verwijderd
Op Xda zijn mijn 2 favorieten ROMs hun verdere ontwikkeling gestopt.
Dorimanx en hyperdroid zijn dus nu final en beide zeer goed imho.
Zijn er nog ROMs waar ik naar kijken moet?
Er is nog wel tyung die werkt aan cyanogen mod 9 met android 4.0 maar die komt me wat kinderlijk over en er is geen hardware support voor de hd2 (gfx dacht ik) alsook slechte batterij wat voor mij best groot punt is.
Dorimanx en hyperdroid zijn dus nu final en beide zeer goed imho.
Zijn er nog ROMs waar ik naar kijken moet?
Er is nog wel tyung die werkt aan cyanogen mod 9 met android 4.0 maar die komt me wat kinderlijk over en er is geen hardware support voor de hd2 (gfx dacht ik) alsook slechte batterij wat voor mij best groot punt is.
Ik zou even naar deze rom kijken
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1441462
(AOKP build 32, androd 4.0.4)
Heb hem er nu een paar dagen op staan, werkt erg soepel en m'n batterij houdt het net als met andere roms zegmaar net 1 dag uit (dus gewoon 's nachts aan de oplader). Maar het grootste pluspunt van deze rom is dat het wel stock android ICS is, maar dat je enorm veel aan kan passen via 'rom control' (veel meer en handiger dan met CM9 al zeg ik het zelf).
Heb hem er nu een paar dagen op staan, werkt erg soepel en m'n batterij houdt het net als met andere roms zegmaar net 1 dag uit (dus gewoon 's nachts aan de oplader). Maar het grootste pluspunt van deze rom is dat het wel stock android ICS is, maar dat je enorm veel aan kan passen via 'rom control' (veel meer en handiger dan met CM9 al zeg ik het zelf).
Die draai ik ook, nog wel de iets oudere Tosti versie (heeft een naamswijziging gekregen na versie 29, maar dit is zeker een aanrader!JelleNL schreef op maandag 16 april 2012 @ 15:34:
Ik zou even naar deze rom kijkenhttp://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1441462
AOKP is sowiezo briljant, heb vanaf 1 van de eerste builds op mijn HD2 gedraaid en mijn galaxy nexus heeft maar een paar uurtjes stock gedraaid, sindsdien eigenlijk altijd de laatste AOKP.
(ik had verwacht dat ik mijn HD2 nog wat meer als tweak phone zou gebruiken, maar met de GN is alles ook zo makkelijk dat mijn HD2 niet vaak meer uit de kast komt..)
(ik had verwacht dat ik mijn HD2 nog wat meer als tweak phone zou gebruiken, maar met de GN is alles ook zo makkelijk dat mijn HD2 niet vaak meer uit de kast komt..)
Ik heb de NAND-versie. Behalve die ellende muziekspeler die bij mij nogal eens een bestand niet wil afdraaien en vervolgens crasht (vanaf versie 0.9 geloof ik, ik draai nu de laatste Tosti 0.11 en ben dus nog niet over op de nieuwe variant met helaas grotere partitieruimte), draait Tosti inderdaad heel mooi.Smarron schreef op maandag 16 april 2012 @ 15:42:
[...]
Die draai ik ook, nog wel de iets oudere Tosti versie (heeft een naamswijziging gekregen na versie 29, maar dit is zeker een aanrader!
Hoewel qua snelheid denk ik dat MIUI android 2.3 toch heel wat sneller is.
Zo te zien is het camera probleem nog steeds niet opgelost. Jammer, want dat is een van de weinige bugs die me tegenhoudt om te upgraden naar ICS.
Wat is jullie ervaring met de 'jumpy multitouch'?
Wat is jullie ervaring met de 'jumpy multitouch'?
Als ik naar panorama-mode overschakel crasht de camera app idd (raar, dit had ik in eerdere versie's niet), maar wat is er verder nog mis met de camera dan? Normale foto's en filmpjes doet 'ie volgens mij gewoon goed bij mij.
En ja dat 'jumpy multitouch' inzoomen is wel jammer maar heb het eigenlijk niet heel erg doorgehad de laatste tijd, heb het idee dat het aan het begin erger was. Als je zorgt dat je tijdens het in/uitzoomen niet te dicht met je twee vingers bij elkaar komt gaat het wel goed heb ik gemerkt.
Weten jullie trouwens of er een dev bezig is met met 'real hardware acceleration' voor de hd2, volgens mij niet he? Want de hwa die de hd2 nu heeft met ics is nogsteeds een soort 'trick/hack'.
En ja dat 'jumpy multitouch' inzoomen is wel jammer maar heb het eigenlijk niet heel erg doorgehad de laatste tijd, heb het idee dat het aan het begin erger was. Als je zorgt dat je tijdens het in/uitzoomen niet te dicht met je twee vingers bij elkaar komt gaat het wel goed heb ik gemerkt.
Weten jullie trouwens of er een dev bezig is met met 'real hardware acceleration' voor de hd2, volgens mij niet he? Want de hwa die de hd2 nu heeft met ics is nogsteeds een soort 'trick/hack'.
Bij mij crashte de camera ook wanneer ik probeerde om een video te maken. Na 30 seconden moest ik de telefoon opnieuw opstarten..
Na dagen bezig te zijn geweest met 2.x roms te testen, ga ik nu toch ook maar voor ICS! Ik ga nu de AOKP NAND installeren, zal het resultaat wel even posten!
UPDATE: Meerdere 4.x.x ROMS geprobeerd, geen van allen komt in de buurt van de Dorimanx ROM! Ik blijf dus op 2.3!
UPDATE: Meerdere 4.x.x ROMS geprobeerd, geen van allen komt in de buurt van de Dorimanx ROM! Ik blijf dus op 2.3!
[ Voor 27% gewijzigd door flashingst op 18-04-2012 18:43 ]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=733649
Persoonlijk blijf ik de Sense-based ROMs toch echt het mooist vinden; wel een extra laag eye-candy erbij waarbij vanalles fout kan gaan, maar als je een goeie ROM hebt, dan heb je ook wat. Boven een link naar een goedwerkende Sense-ROM.
Persoonlijk blijf ik de Sense-based ROMs toch echt het mooist vinden; wel een extra laag eye-candy erbij waarbij vanalles fout kan gaan, maar als je een goeie ROM hebt, dan heb je ook wat. Boven een link naar een goedwerkende Sense-ROM.
Ik heb ICS (CM9 v 1.5) op mijn HD2 staan.
Ik wil het volume van de meldingsgeluiden onafhankelijk van het belvolume instellen. Ik kan deze instelling niet vinden (instellingen -> Geluid -> Volumes).
Kan dat ergens anders wel onafhankelijk van elkaar worden ingesteld ?
Een tip voor een APP is ook goed, maar dan eentje die niet meer machtigingen dan strikt nodig wil hebben.
Ik heb er wel gezien in de market, maar dan willen ze bijvoorbeeld meteen volledige netwerktoegang hebben. Lijkt me wat overdreven als je alleen maar het geluidsvolume wilt instellen.
Ik vraag ik me dan altijd meteen af wat de APP daarmee zoal naar 'het baasje' stuurt.
EDIT:
Excuus, ik was te snel met vragen.
Heb de gratis APP Volume Widget gevonden, vereist geen machtigingen (zoals het hoort met een dergeljke APP), keurig geschikt gemaakt voor ICS.
Ik wil het volume van de meldingsgeluiden onafhankelijk van het belvolume instellen. Ik kan deze instelling niet vinden (instellingen -> Geluid -> Volumes).
Kan dat ergens anders wel onafhankelijk van elkaar worden ingesteld ?
Een tip voor een APP is ook goed, maar dan eentje die niet meer machtigingen dan strikt nodig wil hebben.
Ik heb er wel gezien in de market, maar dan willen ze bijvoorbeeld meteen volledige netwerktoegang hebben. Lijkt me wat overdreven als je alleen maar het geluidsvolume wilt instellen.
Ik vraag ik me dan altijd meteen af wat de APP daarmee zoal naar 'het baasje' stuurt.
EDIT:
Excuus, ik was te snel met vragen.
Heb de gratis APP Volume Widget gevonden, vereist geen machtigingen (zoals het hoort met een dergeljke APP), keurig geschikt gemaakt voor ICS.
[ Voor 12% gewijzigd door Xander1 op 19-04-2012 15:31 ]
Ik heb een AmeriCanAndroid AOSP HD2 GB2.3.7 op m'n HD2 geinstalleerd staan en deze geinstalleerd via de USB Flasher methode in MAGLDR. Hoe kan ik deze back uppen? Ik heb door de USB Flasher methode nl geen CWM recovery erop staan. Ik heb met de betaalde versie van TB wel alles geback up'd maar wil dus een image maken, zodat ik makkelijk roms kan uitproberen. CWM via ROM Manager installeeren levert niks op ondanks ie zegt succesfull flashed
Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter
Heeft iemand de nieuwe NexusHD2-ICS-4.0.3-CM9 V1.6 al geprobeerd?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1434860
Ik ga morgen een poging wagen, mijn internet wil niet meewerken nu.
Ik ga morgen een poging wagen, mijn internet wil niet meewerken nu.
Ik vind het nog tricky dat de camcorder bij Android 4 slecht schijnt te werken en ook is de hardware acceleratie nog niet volledig werkend. Vandaar dat ik nog op 2.3.7 zit.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Ja, dat zijn voor mij tot nu toe ook redenen geweest om bij GB te blijven. Maar ICS heeft enorm veel voordelen in de UI en de google apps zijn in ICS een stuk beter qua usability. De camcorder gebruik ik niet veel, dus ik denk dat ik me er wel overheen kan zetten.
Het de rom overigens nog niet geprobeerd, heb er nog geen tijd voor gehad. Hopelijk heb ik dit weekend tijd.
Het de rom overigens nog niet geprobeerd, heb er nog geen tijd voor gehad. Hopelijk heb ik dit weekend tijd.
Hopelijk kan iemand mij even helpen.
Ik heb 1,5 jaar geleden mijn HD2 geflashed met Android en verder niet meer geupdate. Nu wil ik dat ding weer leven inblazen maar hij blijft hangen op het Android bootscherm.
Ik kan kon wel in de tricolour-boot komen en daar zie ik:
PB81100 HX-BC
SPL-2.08.HSPL 8G XE
0x05
CotullaHSPL 0x040
Wat moet ik nu doen om er een stabiele Androidversie ([MAGLDR/cLK]TyphooN CyanogenMod 7.2 RC1 v3.8.1[2.3.7][A2SD+][tytung r14]?) op te krijgen?
Ik heb 1,5 jaar geleden mijn HD2 geflashed met Android en verder niet meer geupdate. Nu wil ik dat ding weer leven inblazen maar hij blijft hangen op het Android bootscherm.
Ik kan kon wel in de tricolour-boot komen en daar zie ik:
PB81100 HX-BC
SPL-2.08.HSPL 8G XE
0x05
CotullaHSPL 0x040
Wat moet ik nu doen om er een stabiele Androidversie ([MAGLDR/cLK]TyphooN CyanogenMod 7.2 RC1 v3.8.1[2.3.7][A2SD+][tytung r14]?) op te krijgen?
*burp*
Ik heb 1.5 erop gehad maar de camera was echt bedroevend. Daarnaast draaide het echt een stuk minder soepel dan GB, ik ben mooi teruggegaan. GB ziet er misschien niet zo goed uit als ICS maar alles werkt gewoon snel en soepel.MsG schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:46:
Ik vind het nog tricky dat de camcorder bij Android 4 slecht schijnt te werken en ook is de hardware acceleratie nog niet volledig werkend. Vandaar dat ik nog op 2.3.7 zit.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Goed...iets verder al....zojuist de AD Hardreset via MAGLDR 1.13 gedaan en ik heb weer een werkende Android-versie 
Kan ik mijn SD-kaart nu gewoon formatteren of doet ie het dan straks niet meer?
Kan ik mijn SD-kaart nu gewoon formatteren of doet ie het dan straks niet meer?
*burp*
Goed nieuws voor de hd2 eigenaren die graag ICS willen draaien..... een aantal devs hebben eindelijk hardware acceleratie aan de praat gekregen 
http://forum.xda-develope...p=25334695&postcount=4169
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1622357
Nu nog wachten tot er een rom/kernel met hwa vrijgegeven wordt en tot het wat meer 'gefinetuned' is.
Nu nog wachten tot er een rom/kernel met hwa vrijgegeven wordt en tot het wat meer 'gefinetuned' is.
Sterker nog, de eerste is nu uitgebracht!JelleNL schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:38:
Goed nieuws voor de hd2 eigenaren die graag ICS willen draaien..... een aantal devs hebben eindelijk hardware acceleratie aan de praat gekregen
Kijk aan, dan wacht ik nog heel even tot Tytung hem verwerkt heeft..!
Goed nieuws, dan zal alles denk ik net wat vloeiender gaan werken.
Maar na ruim 2 jaar ben ik overgestapt van de HD2 naar de Sensation XE (voor een prikkie kunnen overnemen), dus ik denk dat het tijd wordt om vaarwel te zeggen tegen de HD2. Of verkopen, of wellicht nog als tweakphone gebruiken.
Maar na ruim 2 jaar ben ik overgestapt van de HD2 naar de Sensation XE (voor een prikkie kunnen overnemen), dus ik denk dat het tijd wordt om vaarwel te zeggen tegen de HD2. Of verkopen, of wellicht nog als tweakphone gebruiken.
Enig idee hoe deze roms is tegenover de Tytung ICS rom? Heb de laatste tijd alleen maar Tytung roms gedraaid, vandaar.
Hij draait echt onwijs soepel, ik had eerst de 4.0.3 tytung rom maar die was toch lang niet zo goed als de build 3 aokp rom en nu dus HWA op de hd2 met die rom, de eerste!!
Hoe zit het nu dan met de camera in deze HWA builds. Ik lees bij de ene problemen met de standaard camera app, maar bij de andere wordt hier weer niets over genoemd (of zit hier standaard een andere camera app in?). En werkt de camcorder nu wel of niet?
Camera app werkt wel, maar je ziet de buttons niet waarop je moet klikken, dus je moet een beetje gokken waar die zitten. Je kunt ze dus wel 'inklikken' maar je ziet ze niet. Denk dat dit een bug is die wel redelijk snel verholpen kan worden. Ook kan je zelf gewoon een andere camera-app uit de market halen, die doen het wel gewoon goed.
En ik geloof dat je ongeveer 30 seconden kan filmen dan crasht 'ie.
En ik geloof dat je ongeveer 30 seconden kan filmen dan crasht 'ie.
Ik gebruikte in elk geval deze camera: Google Play: Camera ICS
Heb vrijwel geen ervaringen met de Tytung roms, dus heb geen vergelijkingsmateriaal.
Heb vrijwel geen ervaringen met de Tytung roms, dus heb geen vergelijkingsmateriaal.
[ Voor 21% gewijzigd door Smarron op 01-05-2012 15:24 ]
NexusHD2-ICS-4.0.4-CM9-HWA V2.0 is uit:
Draait bij mij als een trein.
weet iemand waar ik de HD2 nand toolkit kan downloaden?
Via de site van XDA kom ik bij een filehost waar je je e-mail adres moet achterlaten en dan een link toegestuurd zou krijgen. Mooi niet dus.......als ik google kom ik steeds op dezelfde site uit.
deze dus: http://www.filehosting.or...686/HD2ToolKit4.2.0.1.zip
Thnx alvast.
Via de site van XDA kom ik bij een filehost waar je je e-mail adres moet achterlaten en dan een link toegestuurd zou krijgen. Mooi niet dus.......als ik google kom ik steeds op dezelfde site uit.
deze dus: http://www.filehosting.or...686/HD2ToolKit4.2.0.1.zip
Thnx alvast.
[ Voor 13% gewijzigd door HAMMAR op 08-05-2012 13:38 ]
Verwijderd
V6 supercharger
kickasskernel
3g turbo charger
alle 3 'super' scripts, iemand ervaring?
linkje supercharger op xda :
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=991276
kickasskernel
3g turbo charger
alle 3 'super' scripts, iemand ervaring?
linkje supercharger op xda :
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=991276
vind het een hoop bla bla in de start post, met teveel bold, underline en kleurtjes.. 
anyway, het gaat vooral om eerder geheugen vrij maken, zodat je telefoon snappier wordt. Ik heb op mijn HD2 nooit het idee gehad dat het normale geheugen management niet goed was en voor lag zorgde.
Persoonlijk zou ik er vanaf blijven, maar een CWM backup is natuurlijk zo gemaakt en terug gezet als het niet bevalt.
anyway, het gaat vooral om eerder geheugen vrij maken, zodat je telefoon snappier wordt. Ik heb op mijn HD2 nooit het idee gehad dat het normale geheugen management niet goed was en voor lag zorgde.
Persoonlijk zou ik er vanaf blijven, maar een CWM backup is natuurlijk zo gemaakt en terug gezet als het niet bevalt.
Verwijderd
Werd vermeld in hyperdroid tread op xda en kan mss ge'add worden na de 6.01 versie.
Buiten hyperdroid kijk ik enkel naar dorimanx ROM en kernel.
Vaak probeer ik de kernel op hyperdroid uit.
Hoeveel tweaks/script elke rom heeft toegepast gekregen is best veel maar het zijn dan ook snelle roms.
Mooi voorbeeld is Zram die dorimanx toepast waarin de android geheugenmanager fouten bezit.
Als mijn batterij langer volhoudt vind ik het allemaal best.
dorimanx:
It's best that RAM will always be more then 40MB!
The Light ROM (update) set the auto killer back on line, this will limit you to open only 40 apps + services + system stuff, and after app 41 the home screen will refresh and all big apps in RAM will be closed. this is bug in CM7 not related to me.
I just found a way to disable it. (HIGH END)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1166948
ook,
Boot Boost Addon (All kernels)
***On Boot, Max speed to 1.47Ghz or 1157Ghz this is more stable speed, and will prevent stuck on boot when phone overheated above 42C
Zo gaat ie best wel sneller maar bootanimation hoewel disabled blijft erop komen.
Zet ik de dorimanx kernel op hyperdroid rom geeft hij 2 bootanimations weer.
Komt doordat ik hyperdroid niet op zich heb opgestart alvorens dorimanxs kernel te installeren.
ps. kent niemand tooltje voor custom lights in te stellen. Kijkt er te hard tegenaan.
Buiten hyperdroid kijk ik enkel naar dorimanx ROM en kernel.
Vaak probeer ik de kernel op hyperdroid uit.
Hoeveel tweaks/script elke rom heeft toegepast gekregen is best veel maar het zijn dan ook snelle roms.
Mooi voorbeeld is Zram die dorimanx toepast waarin de android geheugenmanager fouten bezit.
Als mijn batterij langer volhoudt vind ik het allemaal best.
dorimanx:
It's best that RAM will always be more then 40MB!
The Light ROM (update) set the auto killer back on line, this will limit you to open only 40 apps + services + system stuff, and after app 41 the home screen will refresh and all big apps in RAM will be closed. this is bug in CM7 not related to me.
I just found a way to disable it. (HIGH END)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1166948
ook,
Boot Boost Addon (All kernels)
***On Boot, Max speed to 1.47Ghz or 1157Ghz this is more stable speed, and will prevent stuck on boot when phone overheated above 42C
Zo gaat ie best wel sneller maar bootanimation hoewel disabled blijft erop komen.
Zet ik de dorimanx kernel op hyperdroid rom geeft hij 2 bootanimations weer.
Komt doordat ik hyperdroid niet op zich heb opgestart alvorens dorimanxs kernel te installeren.
ps. kent niemand tooltje voor custom lights in te stellen. Kijkt er te hard tegenaan.
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2012 20:58 ]
Grappig.....
Vandaag kreeg ik een folder van de Conrad binnen. Daarin staan deze keer nogal wat remote control speelgoedjes. Ook zag ik een vrachtje Silverlit Ferrari's staan die je met je mobile telefoon (Apple meuk) kan besturen via Bluetooth.
Ik heb geen Apple toestellen maar dacht 'leuk, even snuffelen op Silverlit; leuke speledingetjes'.
Ik had zoiets als 'android zal vast ook wel her en der ondersteund worden' en inderdaad, kom ik hier terecht:
http://www.silverlit.com/slc/
WTF.... Ze kennen de HTC HD2 met Android
Vandaag kreeg ik een folder van de Conrad binnen. Daarin staan deze keer nogal wat remote control speelgoedjes. Ook zag ik een vrachtje Silverlit Ferrari's staan die je met je mobile telefoon (Apple meuk) kan besturen via Bluetooth.
Ik heb geen Apple toestellen maar dacht 'leuk, even snuffelen op Silverlit; leuke speledingetjes'.
Ik had zoiets als 'android zal vast ook wel her en der ondersteund worden' en inderdaad, kom ik hier terecht:
http://www.silverlit.com/slc/
WTF.... Ze kennen de HTC HD2 met Android
Hmmm...als een trein vind ik wat overdreven. Batterij gaat een beetje sneller leeg.Muurtegel schreef op zondag 06 mei 2012 @ 16:20:
NexusHD2-ICS-4.0.4-CM9-HWA V2.0 is uit:
Ik kan twee dagen op een acculading doen als ik hem weinig gebruik. Bij veel gebruik haal ik het einde van de dag ook gemakkelijk.
Merk wel dat ie na een weekje toch wat langzamer aanvoelt. Ik weet niet of dit komt omdat de rom achteruitgegaan is of omdat ik ondertussen al vrij veel geïnstalleerd heb..
Merk wel dat ie na een weekje toch wat langzamer aanvoelt. Ik weet niet of dit komt omdat de rom achteruitgegaan is of omdat ik ondertussen al vrij veel geïnstalleerd heb..
Merk dat dat bij alle android installaties het geval is, dat ze na een korte tijd toch wel een stukje slomer worden omdat je inderdaad veel installeerd.
Ik gebruik AOKP ICS (vind het handiger dan CM9 denk ik), bij mij is m'n batterij aan het eind vd dag meestal bijna leeg, maarja dan gaat 'ie snachts weer aan de oplader. Bovendien heb ik dat met bijna alle roms wel dus de accuduur is denk gewoon normaal.
Ik gebruik AOKP ICS (vind het handiger dan CM9 denk ik), bij mij is m'n batterij aan het eind vd dag meestal bijna leeg, maarja dan gaat 'ie snachts weer aan de oplader. Bovendien heb ik dat met bijna alle roms wel dus de accuduur is denk gewoon normaal.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=733649 --
deze gaat bij mij toch echt twee dagen mee, als je hem 's nachts uitzet en gewoon gebruikt (inclusief vrij intensief wordfeud). Juicedefender instellen en alleen e-mail exchange om de 15 minuten laten synchroniseren.
deze gaat bij mij toch echt twee dagen mee, als je hem 's nachts uitzet en gewoon gebruikt (inclusief vrij intensief wordfeud). Juicedefender instellen en alleen e-mail exchange om de 15 minuten laten synchroniseren.
[ Voor 19% gewijzigd door hansie18 op 15-05-2012 06:00 ]
GB roms gaan bij mij ook makkelijk twee dagen mee. Zonder juice defender, alles gewoon syncen en met intensief gebruik.
ICS roms zijn helaas nog niet zo geoptimaliseerd, vandaar dat deze nog niet zo lang mee gaan en niet allemaal even soepel draaien.
ICS roms zijn helaas nog niet zo geoptimaliseerd, vandaar dat deze nog niet zo lang mee gaan en niet allemaal even soepel draaien.
Ik heb nooit verschil gemerkt tussen ICS en GB qua accu duur, Maar ik heb ook nooit langer dan een dag kunnen doen met een accu
is er eigenlijk inmiddels een rom die de usb host/otg functie ondersteund?
Ik heb ondertussen een One X, maar heb nog niet zo veel zin om die te gaan rooten, dus zou dan m'n HD2 als DSLR afstandsbediening met live view willen gebruiken, maar is dat mogelijk?
Ik heb ondertussen een One X, maar heb nog niet zo veel zin om die te gaan rooten, dus zou dan m'n HD2 als DSLR afstandsbediening met live view willen gebruiken, maar is dat mogelijk?
Ik heb niet eens een internet abbo, heb ik niet nodig, internet doe ik vooral 's avonds over wifi.
Overdag heb ik ook geen bereik met de provider i.v.m. de werkplek.
's avond kijk ik wat filmpjes op dumpert, doe wat faceboeken en twitteren.
toch red ik het maar net 1 dag met een volle accu die ik 's nachts oplaad.
Wat ik wel vreemd vind, ik doe regelmatig een nieuwe rom installeren, gewoon omdat ik dat leuk vind.
Ik heb er nou nog nooit een gehad waarbij het keyboard écht goed werkt. Het is veel en veel te gevoelig.
Soms springen de letters je om de oren, zéér irritant! Ook met verschillende andere keyboards uit de market geprobeerd trouwens.
Gebruiken jullie daar iets voor om die schermgevoeligheid wat te temperen??
Ik vond BsB Tweaks, maar da's een .cab voor Windows Mobile.
Wat ik wel vreemd vind, ik doe regelmatig een nieuwe rom installeren, gewoon omdat ik dat leuk vind.
Ik heb er nou nog nooit een gehad waarbij het keyboard écht goed werkt. Het is veel en veel te gevoelig.
Soms springen de letters je om de oren, zéér irritant! Ook met verschillende andere keyboards uit de market geprobeerd trouwens.
[ Voor 9% gewijzigd door HAMMAR op 15-05-2012 15:02 ]
Als je telefoon geen verbinding heeft, verbruikt ie wel aardig wat stroom aan het zoeken naar een verbinding. Bij mij gaat het erg rap als ik bijvoorbeeld in een trein zit of in een gebouw zonder bereik.. Misschien moet je proberen om hem op vliegtuigstand te zetten als je toch geen bereik hebt..
Verder gebruik ik SwiftKey uit de market. Werkt bij mij erg goed!
Verder gebruik ik SwiftKey uit de market. Werkt bij mij erg goed!
Inderdaad
Verbinding uitschakelen e.d. kan je heel mooi doen met Profile Scheduler.
In jouw geval zou je kunnen opgeven dat de telefoon in vliegtuigstand gaat zodra je binnen het draadloze netwerk van je werk komt; hoef je zelf niets meer te doen.
Wat betreft de vraag over het toetsenbord; ik gebruik de toetsenborden gewoon zoals ze zijn.
Wat me trouwens ook nog tebinnen schiet over die korte accuduur: heb je je accu wel eens een keer gecalibreerd? Zou uit kunnen maken.
Verbinding uitschakelen e.d. kan je heel mooi doen met Profile Scheduler.
In jouw geval zou je kunnen opgeven dat de telefoon in vliegtuigstand gaat zodra je binnen het draadloze netwerk van je werk komt; hoef je zelf niets meer te doen.
Wat betreft de vraag over het toetsenbord; ik gebruik de toetsenborden gewoon zoals ze zijn.
Wat me trouwens ook nog tebinnen schiet over die korte accuduur: heb je je accu wel eens een keer gecalibreerd? Zou uit kunnen maken.
[ Voor 27% gewijzigd door WFvN op 16-05-2012 07:21 ]
Je telefoon verbruikt meer stroom als deze heel ver verwijderd is van zendmasten. Dat is altijd al zo geweest. Als je toch geen bereik hebt, kun je hem net zo goed op flight modus zetten, of in elk geval 3G echt uitschakelen (ook al heb je geen internetabo, wellicht probeert de telefoon dit toch te zoeken) en alleen GSM aan, dat zou al wat moeten schelen.HAMMAR schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 14:40:
Ik heb niet eens een internet abbo, heb ik niet nodig, internet doe ik vooral 's avonds over wifi.
Ik ben zelf zeer te spreken over Swipe, maar dat moet je net wat vinden.
Nee, idd, dat constant zoeken naar een netwerk zal ook wel stroom gebruiken, maar dat lijkt mee te vallen.
Dit ken ik niet, leg uit svp.WFvN schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 07:19:
1) Accu volledig opladenHAMMAR schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 08:36:
Dit ken ik niet, leg uit svp.
2) Mobiel opnieuw opstarten en powerknop ingedrukt houden om in het MAGLDR menu te komen
3) Ga naar AD Recovery
4) Klik op Advanced
5) Klik op Wipe Battery Stats
Daarna toestel rebooten
Probeer dan zoveel mogelijk je toestel níet op te laden maar dus in één keer zo leeg mogelijk te krijgen, in ieder geval tot onder 10% voordat je weer gaat opladen.
[ Voor 10% gewijzigd door WFvN op 17-05-2012 12:31 ]
Verwijderd
He, dit topic had ik nog helemaal niet gezien.
Hier ook een gelukkige HD2 op NexusCM9 4.0.4 gebruiker, CPU op 1,2Ghz. Loopt lekker
Hier ook een gelukkige HD2 op NexusCM9 4.0.4 gebruiker, CPU op 1,2Ghz. Loopt lekker
20% omhoog geklokt? En dat draait stabiel?
voor mobiele cpu's is 20% niet zo bijzonder hoor.
maar afhankelijk van de kernel draait dat prima ja
Verwijderd
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1443108WFvN schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 12:30:
[...]
1) Accu volledig opladen
2) Mobiel opnieuw opstarten en powerknop ingedrukt houden om in het MAGLDR menu te komen
3) Ga naar AD Recovery
4) Klik op Advanced
5) Klik op Wipe Battery Stats
Daarna toestel rebooten
Probeer dan zoveel mogelijk je toestel níet op te laden maar dus in één keer zo leeg mogelijk te krijgen, in ieder geval tot onder 10% voordat je weer gaat opladen.
heeft dus helemaal niets te maken met batterijduur
Heb m'n cpu ook een tijdje op 1,5Ghz geklokt, liep ook gewoon stabiel. Volgensmij is het maximum voor de hd2 zo'n beetje 1,7 maar weet niet of dat dan nog stabiel loopt, en bovendien heb je het ook niet echt nodig vind ik, met 1,2Ghz doet hij het goed genoeg.
Verder heb ik nog een ander probleempje:
Ik heb het welbekende screen-digitizer probleem. Als ik de end-call button heel hard in drukt doet m'n scherm het weer, maar als ik vervolgens normaal de end-call button gebruik, doet mijn scherm het niet meer, dan moet ik weer de end-call button heeel hard indrukken.
Ik heb het in android nu zo geregeld dat ik geen end-call button nodig heb (gebruik softkeys en heb m'n buttons 'geremapped' zodat nu de 'opneem knop' ervoor zorgt dat het scherm uit gaat.
Maar als ik nu een nieuwe rom of update wil flashen, moet ik toch wel de end-call button indrukken om in MAGLDR/Clockworkmod te komen, weet iemand hier ook een oplossing voor, dat dit bijvoorbeeld met een andere knop kan?
Sorry voor het lange verhaal.
Ik heb het welbekende screen-digitizer probleem. Als ik de end-call button heel hard in drukt doet m'n scherm het weer, maar als ik vervolgens normaal de end-call button gebruik, doet mijn scherm het niet meer, dan moet ik weer de end-call button heeel hard indrukken.
Ik heb het in android nu zo geregeld dat ik geen end-call button nodig heb (gebruik softkeys en heb m'n buttons 'geremapped' zodat nu de 'opneem knop' ervoor zorgt dat het scherm uit gaat.
Maar als ik nu een nieuwe rom of update wil flashen, moet ik toch wel de end-call button indrukken om in MAGLDR/Clockworkmod te komen, weet iemand hier ook een oplossing voor, dat dit bijvoorbeeld met een andere knop kan?
Verwijderd
Hoger dan 1190Mhz laat mijn Android-rom niet toe blijkbaar, krijg ook met geen enkel overclock programmatje de optie om hoger dan 1190 te gaan.JelleNL schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 16:02:
Heb m'n cpu ook een tijdje op 1,5Ghz geklokt, liep ook gewoon stabiel. Volgensmij is het maximum voor de hd2 zo'n beetje 1,7 maar weet niet of dat dan nog stabiel loopt, en bovendien heb je het ook niet echt nodig vind ik, met 1,2Ghz doet hij het goed genoeg.
Over die knoppen/scherm probleem, ik dacht ergens gelezen te hebben dat het met de connector van het scherm te maken had. HD2 openmaken, connector weer goed aandrukken en je kan er weer een aantal maanden zonder problemen tegenaan.
Grappig..... weer wat geleerd. En jammer natuurlijk.Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 14:17:
[...]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1443108
heeft dus helemaal niets te maken met batterijduur
@Pcosaurus:
Ligt aan je kernel hoever je kan overclocken. Als je de kernel van tytung gebruikt (of als die kernel bij je rom zit) dan kan je max tot 1,2Ghz. Als je de kernel van Dorminax gebruikt, kan je tot 1,6Ghz.
En ja volgens mij klopt dat wel dat het aan de connector ligt, zo voelt het iig ook, dat die soms gewoon niet echt lekker contact maakt. Dacht alleen dat je echt een nieuwe digitizer hiervoor moest kopen, opnieuw monteren etc, maar misschien is jouw tip ook wel handig.
Ligt aan je kernel hoever je kan overclocken. Als je de kernel van tytung gebruikt (of als die kernel bij je rom zit) dan kan je max tot 1,2Ghz. Als je de kernel van Dorminax gebruikt, kan je tot 1,6Ghz.
En ja volgens mij klopt dat wel dat het aan de connector ligt, zo voelt het iig ook, dat die soms gewoon niet echt lekker contact maakt. Dacht alleen dat je echt een nieuwe digitizer hiervoor moest kopen, opnieuw monteren etc, maar misschien is jouw tip ook wel handig.
Met in ieder geval de laatste Tosti kan je ook naar 1,6 GHz
Verwijderd
Meh, ik heb de NexusHD2 rom, en die vind ik heerlijk. Ga verder maar niet kloten met kernels e.d, hij draait op 1,2ghz prima en ik denk niet dat ik het verschil met 1,5-6ghz ga merken in de praktijk.WFvN schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 20:20:
Met in ieder geval de laatste Tosti kan je ook naar 1,6 GHz
Ze zijn bezig om Sense 4.0 te porten naar de HD2 
wel benieuwd wat dat gaat worden
wel benieuwd wat dat gaat worden
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
De laatste tosti rom maakt gebruik van marc1706's kernel (sinds laatste update), blijkbaar gaat die dus ook naar 1,6Ghz. Maar inderdaad zou ik lekker bij 1,2Ghz blijven, of in ieder geval niet speciaal voor dat beetje hogere kloksnelheid van rom wisselen.
En het zou inderdaad mooi zijn als ze Sense 4.0 helemaal aan de praat krijgen! Geduld is een schone zaak he
Nu werkt het volgende nog niet (maar ja het is ook pas de 'Initial Preview')
En het zou inderdaad mooi zijn als ze Sense 4.0 helemaal aan de praat krijgen! Geduld is een schone zaak he
Nu werkt het volgende nog niet (maar ja het is ook pas de 'Initial Preview')
- Camera
- SD Mount
- USB Storage
- Data (Starts but doesn't connect)
- Sound
- Wifi
Mij maakt het niet uit; ik draai gewoon 1 GHz; vlot zat maar er was de vraag waar hij wel tot de 1,6 GHz ging vandaar mijn antwoord.Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 20:23:
[...]
Meh, ik heb de NexusHD2 rom, en die vind ik heerlijk. Ga verder maar niet kloten met kernels e.d, hij draait op 1,2ghz prima en ik denk niet dat ik het verschil met 1,5-6ghz ga merken in de praktijk.
Even een kleine update: Ik draai de laatste Tytung ICS rom nu al een paar weken, maar nu is het toch echt bedroevend aan het worden. De batterijduur wordt steeds minder en is nu binnen enkele uren helemaal leeg.. Ook als ik er niets mee doe.
Lijkt er op dat er toch nog een aardige bug in zit, of ik heb iets verkeerd gedaan bij de installatie..
Lijkt er op dat er toch nog een aardige bug in zit, of ik heb iets verkeerd gedaan bij de installatie..
hoeft helemaal niet aan de rom te liggen, kan ook heel goed een brakke app zijn.Muurtegel schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 13:03:
Even een kleine update: Ik draai de laatste Tytung ICS rom nu al een paar weken, maar nu is het toch echt bedroevend aan het worden. De batterijduur wordt steeds minder en is nu binnen enkele uren helemaal leeg.. Ook als ik er niets mee doe.
Je kan dit het beste testen met betterbatterystats: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1179809
partial wakelocks en alarms op bepaalde apps of processen duiden op hangende of op hol geslagen zaken die je accu leegtrekken
Er is een probleem met mijn camera van de HD2. Foto's van landschappen en dergelijke zijn allemaal erg vaag. Close-up foto's zijn allemaal wel duidelijk en scherp. Ik heb de afbeeldingen vergeleken met een andere HD2 en toen schrok ik pas echt. Zo slecht zijn die van mij.
Ik vraag me af hoe ik er achter kan komen waar de problemen zitten.Heeft iemand een idee? Ik heb alle instellingen gecontroleerd en daar niets geks gevonden. Mijn htc is een dualboot HTC. wanneer ik foto's maak met de windowscamera heb ik hetzelfde probleem.
Ik vraag me af hoe ik er achter kan komen waar de problemen zitten.Heeft iemand een idee? Ik heb alle instellingen gecontroleerd en daar niets geks gevonden. Mijn htc is een dualboot HTC. wanneer ik foto's maak met de windowscamera heb ik hetzelfde probleem.
Kan je wel zien dat ie focussed?
En als het onder wimo ook is hoort het eigenlijk niet in dit topic, aangezien het dus niets met android heeft te maken, en alles met de hardware...
En als het onder wimo ook is hoort het eigenlijk niet in dit topic, aangezien het dus niets met android heeft te maken, en alles met de hardware...
Ik vroeg mij af of het onder dit topic hoorde. Bij welk topic hoort dit dan wel?
Ik kan zien dat ie focust, maar dan wel bij objecten die dichtbij zijn.Bij veraf probeert ie het ook wel, maar dat lukt dan blijkbaar niet.
Ik kan zien dat ie focust, maar dan wel bij objecten die dichtbij zijn.Bij veraf probeert ie het ook wel, maar dat lukt dan blijkbaar niet.
[ Voor 13% gewijzigd door AJJAD op 29-05-2012 20:25 ]
HTC HD2 - Deel 14AJJAD schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 20:20:
Ik vroeg mij af of het onder dit topic hoorde. Bij welk topic hoort dit dan wel?
Dank. Ik heb mijn vraag op het andere topic gesteld.
Ben nogal gecharmeerd van Sense-based ROMs. Momenteel gebruik ik deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=733649 ([March 15] [Sense 3.5] Energy™ -.¸¸.·´¯ SensationXL/Runnymede build that just works!). Op zich prima ding, alles werkt soepel en ook de batterij gaat goed. Maar hij loopt geregeld vast, gemiddeld 1 keer per 1 a 2 dagen. Dat gebeurt vooral bij verandering van locatie en lijkt te maken hebben met nieuwe internetconnectie zoeken. Je kan hem dan alleen nog maar opstarten door de batterij eruit te halen en weer op te starten. Weet iemand hier een oplossing voor? Of is er een nog stabielere Sense-based ROM die voor de rest ook soepeltjes loopt?
Verwijderd
Hoi,
iemand hier ook problemen met Viber?
Ik draai de NexusHD2 rom (ics 4.0.4), en zodra ik gebeld wordt op Viber, en neem op, dan hoor ik de tegenpartij niet, en is viber eigenlijk "vastgelopen". Gesprek kan niet beeindigt worden, je kan viber wel sluiten maar het viber-bel logootje blijft boven in beeld staan en de enige remedie is herstarten. Uitgaand bellen gaat wel prima
iemand hier ook problemen met Viber?
Ik draai de NexusHD2 rom (ics 4.0.4), en zodra ik gebeld wordt op Viber, en neem op, dan hoor ik de tegenpartij niet, en is viber eigenlijk "vastgelopen". Gesprek kan niet beeindigt worden, je kan viber wel sluiten maar het viber-bel logootje blijft boven in beeld staan en de enige remedie is herstarten. Uitgaand bellen gaat wel prima