Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-07 18:33
Bij werkt de task 29, wipe all, niet op mijn telefoon in de HD toolkit. Ik heb alles van de vorige rom in Clockwork recovery al verwijderd en geformatteerd. Zou dat de reden kunnen zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:57
Zit je wel in het tri color scherm, en wordt je telefoon wel goed herkent? (drivers)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
Yep, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Vreemd.. Kan je wel magldr (opnieuw) flashen? Of is je usb gaar?

Task29 is gewoon een op zichzelf staand flash ding, zou vanuit tri color altijd moeten

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 13:55

NoFearCreations

3DPrint the world!

Misschien een beetje een noob vraag, maar ik heb hier een HD2 van een maatje liggen, en daar wil geen enkele Android op starten. Wil ze gewoon starten van SD, maar zodra ik haret.exe uitvoer, krijg ik heel even een opstart scherm, waarna de telefoon opnieuw opstart en gewoon weer windows laad.

Heb het geprobeerd met en zonder Hardspl/Magldr, maar continu hetzelfde.
Laatste originele rom van HTC staat op de tel.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je in hemelsnaam nog android vanaf SD willen gebruiken en niet gewoon android op het toestel zelf installeren? Als je MAGLDR er al op hebt is dat echt een eitje. (waarbij ik de NexusHD2 rom aanraad)

Heb er zelf nooit SD android op gebruikt, dus zou je niet kunnen vertellen wat je fout doet, enkel aanraden om het niet vanaf sd maar gewoon NAND te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Tis een leen telefoon, dus voor dat ik zoiets drastisch ga doen, wil hij eerst zeker weten dat het stabiel is.
Of kan ik ten alle tijden gewoon de standaard rom terug flashen?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:38

MsG

Forumzwerver

Ja, zodra je de originele WM 6.5 NBH op een kaartje zet en hem LEOIMG.NBH noemt en dan de telefoon start met het kaartje er in wordt hij weer helemaal als stock.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Waarschijnlijk is je radio versie niet android compatible... Je moet 2.08 of hoger hebben, waarschijnlijk heb je 2.07

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Tis gelukt, heb hem nu NAND nexus ICS 4.04 op staan. Alles werkt goed, maar weet gelijk zelf weer waarom ik voor wp7 heb gekozen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Vertel? Heb het nu even op mijn hd2 staan omdat ik ook een Galaxy nexus heb... Maar vind het behoorlijk tegenvallen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Vind heel Android een rommelig OS. Tig menu's, allemaal even ver weggestopt. Mag er helaas geen WP7 op zetten, maatje wil de tel voor WA gebruiken, en dat werkt niet goed op WP7.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
Ook ik heb nu al heel was Android 4 versies geprobeerd, maar ik denk dat het te veel van het goede is voor de relatief oude HD2. ben nu weer terug naar een 2.3.7. en die draait goed, lekker soepel alleen blijf ik moeilijkheden houden van een overgevoelig keyboard in welke Android versie dan ook. Wellicht ligt het aan mijn vingers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ik vind swype altijd wel lekker werken, ook op de HD2, het is even wennen, maar dan is het echt makkelijk

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:17

Wildfire

Joy to the world!

HAMMAR schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 21:14:
Ook ik heb nu al heel was Android 4 versies geprobeerd, maar ik denk dat het te veel van het goede is voor de relatief oude HD2.
Ik heb hier sinds kort NexusHD2 draaien en die werkt anders toch prima. Je hebt toch wel een Android 4 variant gepakt waarin hardware-acceleratie aanwezig is voor de HD2?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
Wildfire schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 22:53:
[...]

Ik heb hier sinds kort NexusHD2 draaien en die werkt anders toch prima. Je hebt toch wel een Android 4 variant gepakt waarin hardware-acceleratie aanwezig is voor de HD2?
Ook die heb ik gehad, wilde bij mij niet lekker werken, bleef te vaak even hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
wat is blijven hangen? echt een vastloper, of lag/haperen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
Laggen dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
Nog een vraag, ik heb een 4Gb micro sd kaart die niet meer herkend werd door mijn telefoon.
Ik gebruikte die dus even niet, maar een andere 2Gb kaart waarnaar ik apps verplaatst had.

Nu heb ik die 4 GB weer aan de praat en wil hem weer gebruiken, hij wordt weer herkend door mijn telefoon. Ik kopieerde alles vanaf die 2Gb kaart naar die 4 Gb kaart maar die apps die vanaf de sd werken doen het dan toch niet. Doe ik iets verkeerd of is dat gewoon niet mogelijk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
wellicht zitten er ook verborgen bestanden/mappen bij?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-08 22:28
HAMMAR schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 08:37:
Nog een vraag, ik heb een 4Gb micro sd kaart die niet meer herkend werd door mijn telefoon.
Ik gebruikte die dus even niet, maar een andere 2Gb kaart waarnaar ik apps verplaatst had.

Nu heb ik die 4 GB weer aan de praat en wil hem weer gebruiken, hij wordt weer herkend door mijn telefoon. Ik kopieerde alles vanaf die 2Gb kaart naar die 4 Gb kaart maar die apps die vanaf de sd werken doen het dan toch niet. Doe ik iets verkeerd of is dat gewoon niet mogelijk??
Toevallig geen ext partitie op de 2GB kaart die niet op de 4GB kaart staat?

Check de kaartjes anders even met 'minitool partition wizard home edition' die laat je netjes zien hoe de indeling is/en of er andere partities op het 2GB kaartje staan.

Moest er een extra partitie staan dan staat hier een boel configuratie op die je dus op het andere kaartje mist.
Mijn methode was om op de nieuwe kaart (je 4GB) de extra partities te creeren zoals op de oude.
Dan moet je met het oude kaartje in de HD2 even naar clockwork en een backup maken. Hij maakt dan op de oude sd-kaart een folder clockwork (of iets dergelijks) aan met een dir met de datum wanneer je die actie onderneemt.
Maak een copy van die clockwork dir naar het nieuwe kaartje. Steek dan het nieuwe kaartje in je HD2 en ga dan in clockwork en doe een restore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
OK, bedankt, ga ik proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
  • Laatst online: 30-04-2024
heb HD2 van kennis in huis om die te "repareren' (werkende 2.3.7 android op te zetten).

er was al wat mee geklooid, maar hoe en wat is niet precies bekend.

ik heb me inmiddels door dit topic en verscheidene guides op XDA doorgewerkt, maar heb wat vragen:

-telefoon boot direct naar magldr... maar in alle guides staat er DFT Magldr.. deze is aMAGLDR. maakt dat nog uit? versie is wel up to date schijnt (1.13)

ik had er zelf eerst CWM werkend opgekregen via de guide in dit topic, maar nadat ik daarmee per abuis een CLK (ik dacht ze bedoelen CWM, lekker noob :)) rom had geflasht, geeft 'boot ad sd' nu een 'sd kernel open failed'. en nu werkt CWM installen via de guide in dit topic ook niet meer (lijkt goed te gaan, maar sd kernel blijft failen). hoe los ik dit op ?

ben zelf op mijn hero/sgsII altijd gewend geweest met werken met CWM, maar na dit gedoe dacht ik ik zal eens kijken hoe dat flashen via MAGLDR zelf werkt? maar de guide zegt hierover:

6. Open your favorite ROM (ex. DFT_LEO_NAND_Android.rar) with 7-Zip.
7. Copy DFT_Android folder to desktop.
8. Enter DFT_Android folder.
9. Execute DAF.

ik volg dit niet... komt dit op hetzelfde neer als DFT_LEO_NAND_android.zip gewoon te flashen via CWM? bij CWM install moest ik ook zo flashen, alleen toen moest ik een zImage in de root zetten? ik heb een ROM gedownload die onder MAGLDR zou moeten geinstalleerd kunnen worden, maar daar zit helemaal geen DAF.exe bij.

ik ben duidelijk de weg kwijt, wie helpt me op gang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

:?
Ik doe het behoorlijk anders. Ik gebruik trouwens DFT Magldr

Na een Task29 (voor het schoonvegen van het geheugen), eerst Magldr erop. Daarna pas ik die DAF toe om te partitioneren (ofzo) waarbij cache etc. opgegeven kan worden in een configbestandje.

De niet uitgepakte ZIP van de gewenste rom zeg ik ergens op m'n SD-kaartje. Dan boot ik in MAGLDR en flash hem dan.

In plaats van DAF zou je ook HD2 Toolkit kunnen gebruiken. Kan je zowel Task29 mee uitvoeren, MAGLDR installeren als 'partitioneren' (laat ik het maar zo noemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
WFvN schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 20:16:
:?
Ik doe het behoorlijk anders. Ik gebruik trouwens DFT Magldr

Na een Task29 (voor het schoonvegen van het geheugen), eerst Magldr erop. Daarna pas ik die DAF toe om te partitioneren (ofzo) waarbij cache etc. opgegeven kan worden in een configbestandje.

De niet uitgepakte ZIP van de gewenste rom zeg ik ergens op m'n SD-kaartje. Dan boot ik in MAGLDR en flash hem dan.

In plaats van DAF zou je ook HD2 Toolkit kunnen gebruiken. Kan je zowel Task29 mee uitvoeren, MAGLDR installeren als 'partitioneren' (laat ik het maar zo noemen)
mmh ik had die toolkit idd net gedownload ik zal daar eens aan sleutelen.

wat is overigens het verschil tussen de MAGLDR die op deze telefoon staat (aMAGLDR) en DFT-MAGLDR? zal eens proberen MAGLDR via de toolkit te installeren, kijken of dat wat oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:40
MAGLDR wordt gebruikt om andere besturingssystemen te laden, net zoals bijvoorbeeld GRUB op een pc. Verder zou het allemaal geen verschil moeten zijn. Allemaal zijn ze van DFT (Dark Forces Team).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
Ok het is gelukt (denk ik). ik kan nu iig roms flashen vanuit CWM, via MAGLDR.

nu typhoons cm gingerbread aan het installen, ben benieuwd.

[ Voor 62% gewijzigd door Buntmans op 06-07-2012 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb nu eindelijk de overstap gewaagd naar Android 4. Optisch is het een stuk sneller, maar ik merk wel dat de processor een stuk drukker is, waardoor hij ook vaker schokt wat hij niet op gingerbread had. Zijn jullie al over? Ik ben benieuwd of Jelly Bean hier nog voor komt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik ben al tijden over; ongeveer vanaf versie 4 van Ice Cream Tosti. Dat is al heel wat weken, mogelijk maanden terug.

Nu draai ik Paranoid Android. Bevalt goed.

Wel ben ik met je eens dat Gingerbread een stukje soepelder draaide maar toch vind ik 4 fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik merk vooral dat ik een stuk minder geheugen over heb dan gingerbread. Maar vind Android 4 wel weer fijner werken. Ik draai de NexusHD2-variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 21:07
En we staan op de frontpage. 4.1 op een 3 jaar oud device, wie had dat gedacht... :D

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_Omgwtf
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-07 13:59
Heb een HD2 weten te rooten en te flashen met een custom ROM. Alleen degene van wie die is wil graag een Nederlandse ROM. Op XDA wordt vaak niet vermeld welke talen zitten ingebakken. Ik zat zelf aan een MIUI-style ROM te denken ivm gebruiksvriendelijkheid.

Weet iemand een stabiele ROM die in het Nederlands in te stellen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik heb een tijd Boyppc gebruikt (MIUI). Snel, stabiel en Nederlands (meestal wel als hij Multilang is)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1199917

BOYPPC-MIUI-V35

[ Voor 28% gewijzigd door WFvN op 22-07-2012 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

o_Omgwtf schreef op zondag 22 juli 2012 @ 11:33:
Heb een HD2 weten te rooten en te flashen met een custom ROM. Alleen degene van wie die is wil graag een Nederlandse ROM. Op XDA wordt vaak niet vermeld welke talen zitten ingebakken. Ik zat zelf aan een MIUI-style ROM te denken ivm gebruiksvriendelijkheid.

Weet iemand een stabiele ROM die in het Nederlands in te stellen is?
Veel ROMs zijn multi-language, staat alleen niet altijd aangegeven jammer genoeg. Ik draai zelf NexusHD2 op m'n HD2 (Android 4 dus), werkt prima en is ook in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liquid_ice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 14:43
Weet iemand hoe je alle originele software (Windows mobile 6 & bootloaders) weer erop krijgt?

Ik heb hoogst waarschijnlijk last van het wel bekende digitizer probleem.
Alles geprobeerd van resets tot aan alle software opnieuw flashen (of SW probleem uit te sluiten).

Natuurlijk ben ik zo dom geweest om geen backup te maken, haha.
Wie kan me helpen?

Klus page: http://klusthuis.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

De .nbh file uit een software-update halen met een zip-programma, dan deze als enige bestand op het kaartje zetten en LEOIMG.NBH noemen en dan opstarten met het kaartje er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liquid_ice
Op m'n HD2 zonder werkend touchscreen had er maar eens een andere versie van android gezet en nou werkt ie weer...

Maar ik heb al gemerkt dat ie af en toe niet reageert op het touchscreen, maar dan moet ik de knop rechtsonder 2 keer indrukken en werkt het weer.

Ik twijfel of ik de telefoon weer in gebruik zal nemen, want echt vertrouwen doe ik het nog niet.

eens kijken wat er gebeurt als ik er deze op det: NexusHD2-ICS-4.0.4-CM9-HWA V2.5 (Kernel: tytung_HWA_r3.2)

Met de 4.0.4 blijft m'n HD2 maar opstarten...

Dus ik zet de: NexusHD2-Gingerbread_V3.2a_NAND_(Android-2.3.7)
maar weer terug...

en nou blijft deze ook continue opstarten...

[ Voor 16% gewijzigd door liquid_ice op 29-07-2012 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwlian
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 14:17
edit: had 2 topics open en postte in de verkeerde, sorry.

[ Voor 98% gewijzigd door Bwlian op 29-07-2012 16:11 ]

This space was intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liquid_ice
is dat een HD2 ?
mijn HD2 ziet er toch anders uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

liquid_ice schreef op zondag 29 juli 2012 @ 14:04:
Op m'n HD2 zonder werkend touchscreen had er maar eens een andere versie van android gezet en nou werkt ie weer...

Maar ik heb al gemerkt dat ie af en toe niet reageert op het touchscreen, maar dan moet ik de knop rechtsonder 2 keer indrukken en werkt het weer.

Ik twijfel of ik de telefoon weer in gebruik zal nemen, want echt vertrouwen doe ik het nog niet.

eens kijken wat er gebeurt als ik er deze op det: NexusHD2-ICS-4.0.4-CM9-HWA V2.5 (Kernel: tytung_HWA_r3.2)

Met de 4.0.4 blijft m'n HD2 maar opstarten...

Dus ik zet de: NexusHD2-Gingerbread_V3.2a_NAND_(Android-2.3.7)
maar weer terug...

en nou blijft deze ook continue opstarten...
Hoe heb je de partities geregeld? Wel volgens de layout zoals beschreven op XDA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liquid_ice
Ik heb ze niet aangepast, haha.
Dan zal dat dus fout zijn gegaan

Hoe kan ik de system partitie checken en vergroten?

[ Voor 29% gewijzigd door liquid_ice op 29-07-2012 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
cwm met de juiste partitie layout (passende downloaden of de config file aanpassen) flashen via magldr. en dan de zip installeren.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag,
mijn zus heeft een htc hd2, collega van mij heeft m geroot en er android op gezet, geen idee welke rom.
nu heeft ze heel handig haar sd kaart gewist... en doet ie niks meer... gek.
collega is op vakantie en twee weken wachten doet ze liever niet.

kan ik er nu gewoon een nieuwe rom opzetten of moet ik eerst nog iets doen qua partitioneren oid?

linkjes naar nieuwe roms en uitleg zijn ook zeer welkom

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2012 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
in de start post staan redelijk wat links naar handleidingen etc. qua partitioneren, als je niet weet wat je nu hebt, wordt het lastig. Dan kan je beter een rom uitzoeken, en de eerst de bijbehorende layout flashen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logitech1
  • Laatst online: 27-08 19:22
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2012 @ 21:58:
Ik heb een vraag,
mijn zus heeft een htc hd2, collega van mij heeft m geroot en er android op gezet, geen idee welke rom.
nu heeft ze heel handig haar sd kaart gewist... en doet ie niks meer... gek.
collega is op vakantie en twee weken wachten doet ze liever niet.

kan ik er nu gewoon een nieuwe rom opzetten of moet ik eerst nog iets doen qua partitioneren oid?

linkjes naar nieuwe roms en uitleg zijn ook zeer welkom
Beste wel, Even de HD2 Opstarten met volume down tot je in het tricolor scherm komt. Task29 laten lopen Magloader opnieuw erop zelf een partitie flashen die bij de rom staat en dan de rom via de cwm:) Appeltjeeitje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Ik weet dat het wat aan de vroege kant is, maar heeft iemand een van de Jelly Bean roms al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Logitech1 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:26:
[...]

Beste wel, Even de HD2 Opstarten met volume down tot je in het tricolor scherm komt. Task29 laten lopen Magloader opnieuw erop zelf een partitie flashen die bij de rom staat en dan de rom via de cwm:) Appeltjeeitje
Als ze de SD-kaart variant heeft en er geen HardSPL op de telefoon staat is het huidige advies behoorlijk gevaarlijk.

Post eerst eens de output van het tricolor-scherm (volume down ingedrukt houden tijdens het aanzetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Of nog beter, niet doen met een ander zijn telefoon, als je het voor het eerst doet een geen idee hebt

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasplank1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-09 08:27
Heb een htc hd2 met android al een tijdje in gebruik, maar ben niet helemaal tevreden omdat de batterij vaak leegloopt en er nog redelijk veel bugs in de rom zitten(telefoon loopt vaak vast, spraakbesturing doet het niet, en batterij is na halve dag leeg na redelijk gebruik) ik wil er dus een nieuwe rom op zetten maar ik vraag me af of ik dan weer terug moet naar 2.3 of dat er een betere 4.0 rom is die deze problemen niet heeft, ik gebruik nu Nexushd2-ICS-CM9-HWA v2.0

nog een andere vraag, ik heb maar 166 mb +sd opslagruimte om apps op te slaan, nu gebruik ik link2sd maar dan nog kan ik sommige apps niet downloaden omdat de app eerst naar intern moet worden gedownload en daarna pas verplaatst kan worden, Hoe los ik dit op ?

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik draai die variant ook maar dan 2.4. Ik ga net teveel missen aan Android 4 als ik weer terug ga, maar het is wel veel stabieler en sneller met 2.3.7. Ik zit nu nog op 4.X en hoop dat 4.1 nog komt op een beetje werkbare manier. Ik heb ook aldoor gedoe met dat applicate-geheugen, ik denk dat als ik weer upgrade ik een versie pak waar app2sd bij in zit, zodat ik gewoon 1 x zo'n EXT-partitie aan maak en het dan verder klaar is.

Overigens ging mijn batterijduur er wel op vooruit op Android 4, althans dat idee heb ik. Ook optisch voelt het sneller aan, maar te vaak merk ik dat de telefoon ram aan het vrij maken is, met dito stotteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:31

Archimond

Lopende Helpdesk

Deze minder bekende ROM: BlueOrange-Mix v1.2 [Google Now!][ICS][ROM][HWA]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1769077
Werkt echt supersnel. Die kan ik iedereen aanraden.
Opstarten en afsluiten van het toestel gaat sneller dan de NexusHD2 4.0.4 versies, Sense en MIUI Roms.
Het is wel jammer dat je alleen keuze hebt uit 1 ringtone. Dat kan opgelost worden door media.zip te installeren van de openingspost in deze topic: http://gamesquare.co.uk/media.zip

Met de NexusHD2-ICS-4.0.4-CM9-HWA V2.5 heb ik het probleem dat Wifi niet meer werkt.
Met V2.4 merk ik dat het toestel lang doet over opstarten en daarna nog niet zo vlot werkt.

Voor de zekerheid had ik nog een keer geprobeerd met Task29, maar dat maakte geen verschil uit.

Heeft iemand dezelfde problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
Hoi,

Ik wil 'm best proberen, maar hier snap ik niks van??:

Partitions Size:
Code:
misc ya 1M
recovery rrecov|ro|nospr 5M recovery_leo.img
boot yboot|ro 5M
system ya 170M
cache ya 5M
userdata ya|asize|hr allsize

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 22:37
@Hammar als je gewoon een 170MB (+wat extra als je bad blocks hebt) systeem partitie hebt dan gaat die rom waarschijnlijk gewoon werken.

Zeld draai ik al een tijdje NexusHD2 CM9 2.4. Geen problemen mee gehad, dus niet de moeite genomen om te updaten naar 2.5. Vandaag is versie 2.6 uitgekomen, gebaseerd op CM 9.0 stable. Lang gelden dat er iets met een stable stempel op mijn telefoon heeft gestaan :P. Wifi werkt op 2.4 bij mij zonder problemen overigens.

Heb laatst even JB CM10 alhpa 5 getest, maar dat werkte lang niet zo vloeiend als ICS. Ach, CM9 gebruiken is ook geen straf :).

edit: 13:37, een mooie tijd om een rom te flashen :+

[ Voor 10% gewijzigd door accountabc op 12-08-2012 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 18:00
Ik heb sinds kort mijn eerste smartphone (htc hd2) op mijn werk gekregen.
Hierop stond windows mobile.
Diverse mensen zeiden dat ik er beter android op kon zetten omdat dat mooier werkte met dit toestel.
Aangezien ik totaal geen ervaring met een smartphone heb, ben ik hem toch maar gaan flashen.
Dit is boven verwachting gelukt met hd2 toolkit en er staat nu de nieuwste energy rom op.
Alleen heb ik een probleem wat waarschijnlijk niet aan de energy rom ligt.
Op mijn toestel zie ik de "accuweather.com" applicatie.
Helaas geeft hij geen graden celsius maar fahrenheit aan.
Ik kan nergens de optie vinden om de fahrenheit naar celsius om te zetten terwijl ik wel mijn woonplaats in kon stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joepiedepoepie
  • Laatst online: 18:45
Ik ben in het bezit van een HTC HD2 met Android versie 2.1.1 (NAND). Hier ben ik inmiddels wel op uitgekeken en daarom wordt het tijd voor iets nieuws. Destijds heeft iemand anders dit voor mij gedaan, maar nu wil ik het graag zelf doen.

Op de telefoon is aMAGLDR V1.13 en SPL-2.08.HSPL 8G XE geïnstalleerd. De radio en CWM versie weet ik niet. Hoe kan ik hier achter komen?

De afgelopen dagen heb ik me al verdiept in het installeren van Android op een HD2. Echter krijg ik het idee dat bij tutorials men er vanuit gaat dat Windows Mobile nog op de HD2 staat. In mijn geval is dit dus niet zo.

Ik zou graag deze versie erop willen hebben. Kan ik nu gewoon de SD kaart formatteren en vervolgens een andere ROM erop zetten en deze installeren of moet ik weer vanaf nul beginnen?

[ Voor 16% gewijzigd door .joepiedepoepie op 14-08-2012 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

Tja, wat bedoel je precies met vanaf nul beginnen?

Ik heb die rom er toevallig gisteren opgezet, wel over de oude versie (2.3) heen gezet.

Belangrijkste is om de systeempartitie groot genoeg te maken, in dit geval zou ik minimaal 170MB vrijmaken. Dit doe je met het programmaatje HD2 Nand Toolkit. Rebooten naar CWM (of een andere recovery tool) en dan USB-flasher aanzetten. Je oude rom start daarna niet meer op, dus zorg dat je de de rom-zip alvast in de root van je SD-kaartje hebt gezet, anders mag je het kaartje er weer uithalen. Vervolgens ga je naar recovery en wipe je alles en dan installeren maar.

Maar in de OP van die rom staat eigenlijk alles wat je nodig hebt om die rom te installeren. Zolang je die stappen opvolgt moet het werken:
Installations:
  1. Please use at least 170MB system partition and at least 2MB cache partition.
  2. Please refer to ksubedi's HD2 NAND Toolkit and/or mskip's guide.
  3. Cache partition (/dev/block/mtdblock4) is only mounted and used by CWM.
  4. Cache partition size is not important because the data partition (/dev/block/mtdblock5) is used as the cache space when running Android.
  5. If your HD2 has bad NAND blocks, you may need larger partitions.
  6. Wipe
  7. Wipe Data/Factory Reset while doing a fresh install. (Optional: also delete /sdcard/Android folder or format your SD card if you have any strange issue.)
  8. Advanced -> Wipe Dalvik Cache while upgrading from an old version and wanting to retain data.
  9. Flash this ROM.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joepiedepoepie
Smarron schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 18:53:
Tja, wat bedoel je precies met vanaf nul beginnen?

Ik heb die rom er toevallig gisteren opgezet, wel over de oude versie (2.3) heen gezet.

Belangrijkste is om de systeempartitie groot genoeg te maken, in dit geval zou ik minimaal 170MB vrijmaken. Dit doe je met het programmaatje HD2 Nand Toolkit. Rebooten naar CWM (of een andere recovery tool) en dan USB-flasher aanzetten. Je oude rom start daarna niet meer op, dus zorg dat je de de rom-zip alvast in de root van je SD-kaartje hebt gezet, anders mag je het kaartje er weer uithalen. Vervolgens ga je naar recovery en wipe je alles en dan installeren maar.

Maar in de OP van die rom staat eigenlijk alles wat je nodig hebt om die rom te installeren. Zolang je die stappen opvolgt moet het werken:

[...]
Met vanaf nul beginnen bedoel ik HSPL, CWM, MAGLDR, Radio etc. etc. installeren. Aangezien er al Android geïnstalleerd is op mijn HD2 kan ik die stappen dus overslaan en hoef ik alleen maar te kijken of de systeempartitie groot genoeg is en kan ik daarna de nieuwe ROM installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

.joepiedepoepie schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:32:
[...]

Met vanaf nul beginnen bedoel ik HSPL, CWM, MAGLDR, Radio etc. etc. installeren. Aangezien er al Android geïnstalleerd is op mijn HD2 kan ik die stappen dus overslaan en hoef ik alleen maar te kijken of de systeempartitie groot genoeg is en kan ik daarna de nieuwe ROM installeren?
Ehm.... ja en nee.

HSPL niet meer nodig
Radio niet meer nodig
Alleen als je systeempartitie groot genoeg is zou je gelijk kunnen hebben maar dan is alsnog een task29 wel wenselijk. Maar dan moet je MAGLDR, CWM en de ROM wel weer flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joepiedepoepie
WFvN schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:38:
[...]

Ehm.... ja en nee.

HSPL niet meer nodig
Radio niet meer nodig
Alleen als je systeempartitie groot genoeg is zou je gelijk kunnen hebben maar dan is alsnog een task29 wel wenselijk. Maar dan moet je MAGLDR, CWM en de ROM wel weer flashen.
Is "Wipe Dalvik Cache" ipv task29 niet voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

.joepiedepoepie schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:42:
[...]

Is "Wipe Dalvik Cache" ipv task29 niet voldoende?
Is niet hetzelfde nee, maar ik heb task29 zelf nog nooit gebruikt en flash al sinds de 1e NAND-rom die uitgebracht was. Nooit problemen gehad met de roms die ik gebruikt heb, maar dit geeft uiteraard geen garanties. Dus een normale format binnen de recovery zou genoeg kunnen zijn, maar dat moet je ondervinden denk ik.

Hier draait de Nexus HD2 v2.6 in elk geval perfect.

[ Voor 16% gewijzigd door Smarron op 14-08-2012 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Smarron schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:53:
[...]
Is niet hetzelfde nee, maar ik heb task29 zelf nog nooit gebruikt en flash al sinds de 1e NAND-rom die uitgebracht was. Nooit problemen gehad met de roms die ik gebruikt heb, maar dit geeft uiteraard geen garanties. Dus een normale format binnen de recovery zou genoeg kunnen zijn, maar dat moet je ondervinden denk ik.

Hier draait de Nexus HD2 v2.6 in elk geval perfect.
hier ben ik het mee eens, heb wel eens task29 gedaan maar nooit echt verschil gemerkt. als je systeem partitie groot genoeg is kan je gewoon via recovery een factory reset/data wipe uitvoeren en de nieuwe zip instaleren

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joepiedepoepie
Hoe kan ik eigenlijk zien hoe groot de huidige partitie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

.joepiedepoepie schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 23:03:
Hoe kan ik eigenlijk zien hoe groot de huidige partitie is?
Geen idee, maar gebruik dat programmaatje HD2 NAND Toolkit, die is echt heel simpel in gebruik. Weet je 100% zeker dat je de correcte grootte hebt ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joepiedepoepie
Het is gelukt.

Ik heb 't maar gewoon geprobeerd. Mocht de partitie achteraf te klein zijn dan kon ik altijd nog weer terug naar 2.2.1.

4.0.4 werkt erg fijn. Heb nog geen problemen tot nu toe ondervonden.

Bedankt allen voor de hulp :)

• Stampertjen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-09 09:18
na eigenlijk al 2 jaar met dezelfde winmo 6.5 custom rom rond te lopen vandaag maar eens overgestapt op android. momenteel al 2 roms geprobeerd:
- Nexus HD2 ICS CM9 (android 4.0.4)
- Energy sens 3.5 (met htc sense)

beide spreken mij wel aan. enig nadeel dat die nexus heeft is dat je niet je sim contacten kunt zien. je moet ze eerst importeren als contactpersonen.. waardat deze bij een sense rom wel meteen beschikbaar zijn.
Ook vind ik niet meteen een manier om je facebook vrienden te laten controleren met je nr die op je sims staan. en waar er een match is word dan het facebookaccount gekoppeld aan het telefoonnummer in je contacten. Waar dit blijkbaar met de sense rom wel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08-2019
Ik zit bij die energy Sense 3.5 ROM vast in een boot loop sinds de eerste rebooit... Nog iemand dit gehad? OP XDA zie ik niet direct een oplossing precies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Factory reset /data wipe vanuit cwm helpt vaak wel. Anders kan je ook nog een reflash proberen, kan ook helpen als er iets op je systeem partitie corrupt is geraakt

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
Direct eens proberen, thanks!

Hmmm bizar, als hij de AD recovery moet openen laadt hij die in en dan vervolgens valt ie uit en gaat ie na een minuut rebooten... Enig idee what gives?

[ Voor 224% gewijzigd door sparda op 19-08-2012 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
---opgelost---

[ Voor 97% gewijzigd door sparda op 19-08-2012 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Het zou handig zijn om te zeggen hoe je het dan hebt opgelost. Mocht iemand anders ooit een soortgelijk probleem hebben kan 'ie tenminste lezen hoe het is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
Die opgelost sloeg op een ander probleem, zijnde dat hij niet meer aan wou en ik even dacht dat ik 'm gebricked had, maar het lag gewoon aan de connectie van de pinnetjes met de batterij :p Ik ga nu een format doen met task29 en dan een clean install want ik geraakte opeens niet meer in mijn CWM...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Omdat ik een beetje klaar was met het steevaste gebrek aan ruimte bij de HD2 en ik even iets echt soepels wilde heb ik een Nexus S gekocht. Voor de grap heb ik op de HD2 nog even een Jelly Bean rom geïnstalleerd. Ik vond deze verdraaid soepel, ik heb nu even geen partitie gemaakt op de SD-kaart, want dat werkte altijd vreselijk vertragend. Je hebt dan wel enorm weinig ruimte intern, maar wel een enorme soepelheid. Viel me alleszins mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ben ook weer even terug bij de HD2 omdat mijn galaxy nexus niet meer oplaad en terug is voor garantie.
heb nu tytung CM9 V2.6 erop staan en het draait allemaal lekker :) moet zeggen dat het verschil met een moderne smartphone bij normaal gebruik minimaal is, tuurlijk gaat de GN sneller en soepeler, maar ik erger me niet als ik met de HD2 werk.
omdat het tijdelijk is doe ik het ook maar even met de standaard ruimte, dus zonder ext partitie, de laatste keer dat ik dat onder ICS probeerde was dat niet optimaal...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ruimte was voor mij ook vooral het dingetje. En af en toe wat gebrek aan ram, maar qua normaal gebruik is het inderdaad een prima ding. Een nieuwere doet het nóg sneller maar de oude is niet traag ofzo. Zeker niet met al die hardware-versnelling. Behalve dan met die partitiemethode.

[ Voor 6% gewijzigd door MsG op 31-08-2012 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logitech1
  • Laatst online: 27-08 19:22
Nadat mijn Sensation XE kapot ging en voor reparatie opgestuurdt werdt ook maar een vervangend toestel gezocht. HD2, mijn 1ste smartphone en nu dus weer als vervanger!. Nu heb ik dus die Blueorange Mix geprobeert. Draait goed stabiel en etc. Nexus HD2 rom werkt goed. De paranoid android rom gebruikt mij teveel stroom. Nu heb ik alleen een vraag die Mwakious rom krijg ik niet aan het draaien al grotere partite geprobeert ext-sd aangemaakt etc hij bootloopt hem bij de 1ste boot. Weet misschien ook 1 van jullie als dit een snelle Sense rom is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een HTC HD2 met Cotulla 2011. Iemand anders heeft deze er voor mij opgezet. Alles draaide goed totdat gisteren deze opeens niet meer werkte. Ik kan de telefoon nog wel aanzetten en dan zie ik Cotulla 2011 en iets met Malgdr. Daarna trilt de telefoon 7x en blijft de telefoon daarna hangen. Contact met de PC lukt niet meer. Iemand een idee wat ik nu moet doen? Zit geen garantie meer op maar heb nog geen geld voor ene nieuwe telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 19:41:
Ik heb een HTC HD2 met Cotulla 2011. Iemand anders heeft deze er voor mij opgezet. Alles draaide goed totdat gisteren deze opeens niet meer werkte. Ik kan de telefoon nog wel aanzetten en dan zie ik Cotulla 2011 en iets met Malgdr. Daarna trilt de telefoon 7x en blijft de telefoon daarna hangen. Contact met de PC lukt niet meer. Iemand een idee wat ik nu moet doen? Zit geen garantie meer op maar heb nog geen geld voor ene nieuwe telefoon.
Blijft hangen? Het menu (wat zou kunnen verschijnen) doet het ook niet meer? Of kan je in het MagLDRmenu wel rondknooien?

Probeer eens:

Mobiel uitschakelen
Mobiel weer aanzetten maar de powerknop ingedrukt houden tot het MagLDR (van Cotulla) verschijnt (echt een menu met meerdere opties). Als dat het geval is, dan zal het verder niet zo'n probleem meer zijn om hem weer aan de praat te krijgen.

[edit]
Proberen kan geen kwaad wat hierboven staat maar ik ben achteraf toch bang dat er iets anders aan de hand is: warmteproblemen

http://forum.xda-develope...hread.php?t=797179&page=2

[ Voor 25% gewijzigd door WFvN op 14-09-2012 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 16:43

psyy138

blackbulls.nl

wat vinden jullie de fijnste rom op de hd2?

ik zelf heb [08.09.2012][ROM][ICS][4.0.4] CM9ight Leo v1.1a [NativeSD][SMALL][CM9]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1863034

ik vind alleen dat deze niet zo lang meegaat op de batterij, zoek eigenlijk een rom dus die zo lang mogelijk met de batterij zou moeten doen.

Ook heb ik volgens mij de partition table niet goed ingesteld.
volgens de topic zou ik het volgende moeten instellen, maar wanneer ik het met daf.exe doe kom ik niet in de ad recovery, zegt dan NO BOOT SOURCES.

misc ya 1M
boot yboot|ro 5M
system ya 115M
cache ya 2M

wanneer ik met hd2 toolkit het instel met een 150m system kom ik er wel in. alleen dan klopt het niet wat ik eigenljk moet instellen.. is dit een probleem ???

verder is de rom wel snel en ik haal een score van +/- 3150 met een 1,2ghz overlock en +/- 3000 zonder overclock met antutu.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WFvN schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 20:10:
[...]

Blijft hangen? Het menu (wat zou kunnen verschijnen) doet het ook niet meer? Of kan je in het MagLDRmenu wel rondknooien?

Probeer eens:

Mobiel uitschakelen
Mobiel weer aanzetten maar de powerknop ingedrukt houden tot het MagLDR (van Cotulla) verschijnt (echt een menu met meerdere opties). Als dat het geval is, dan zal het verder niet zo'n probleem meer zijn om hem weer aan de praat te krijgen.

[edit]
Proberen kan geen kwaad wat hierboven staat maar ik ben achteraf toch bang dat er iets anders aan de hand is: warmteproblemen

http://forum.xda-develope...hread.php?t=797179&page=2
hoe lang zou het moeten duren voordat het MagLDR menu verschijnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Verwijderd schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:47:
[...]

na het standaard htc boot logo zou het er meteen komen te staan, wel moet je de ophang knop inhouden (helemaal rechts) tijdens het aanzetten voordat je in het menu komt.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:47:
[...]

Volgens mij vrijwel instant hier.
psyy138 schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:45:
wat vinden jullie de fijnste rom op de hd2?

ik zelf heb [08.09.2012][ROM][ICS][4.0.4] CM9ight Leo v1.1a [NativeSD][SMALL][CM9]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1863034

ik vind alleen dat deze niet zo lang meegaat op de batterij, zoek eigenlijk een rom dus die zo lang mogelijk met de batterij zou moeten doen.

Ook heb ik volgens mij de partition table niet goed ingesteld.
volgens de topic zou ik het volgende moeten instellen, maar wanneer ik het met daf.exe doe kom ik niet in de ad recovery, zegt dan NO BOOT SOURCES.

misc ya 1M
boot yboot|ro 5M
system ya 115M
cache ya 2M

wanneer ik met hd2 toolkit het instel met een 150m system kom ik er wel in. alleen dan klopt het niet wat ik eigenljk moet instellen.. is dit een probleem ???

verder is de rom wel snel en ik haal een score van +/- 3150 met een 1,2ghz overlock en +/- 3000 zonder overclock met antutu.
Ik draai nog een hele oude NexusHD2 ROM, 2.3.nogwat. Werkt perfect en heeft een erg lange accu levensduur. Alles van Android 4.x wat ik geprobeerd heb viel allemaal tegen, complete accu drain.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Phyxion schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:50:
[...]

Volgens mij vrijwel instant hier.

[...]

Ik draai nog een hele oude NexusHD2 ROM, 2.3.nogwat. Werkt perfect en heeft een erg lange accu levensduur. Alles van Android 4.x wat ik geprobeerd heb viel allemaal tegen, complete accu drain.
zijn de prestaties er ook goed? wel vraag ik me af hoe jij de partition table goed hebt ingsteld, mij is het (denk ik) niet gelukt zoals het hoort.

p.s. toevallig deze rom http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905060 ??

[ Voor 7% gewijzigd door psyy138 op 17-09-2012 12:53 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psyy138 schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:49:
[...]

na het standaard htc boot logo zou het er meteen komen te staan, wel moet je de ophang knop inhouden (helemaal rechts) tijdens het aanzetten voordat je in het menu komt.
Als ik nu probeer om de telefoon aan te zetten valt hij na het HTC logo uit..ligt volgens mij aan de batterij die leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

psyy138 schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:52:
[...]

zijn de prestaties er ook goed? wel vraag ik me af hoe jij de partition table goed hebt ingsteld, mij is het (denk ik) niet gelukt zoals het hoort.

p.s. toevallig deze rom http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905060 ??
Die heb ik ja, werkt prima. Partition table? Geen idee, gewoon erop gegooid en het werkte :+

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:30:
[...]

Als ik nu probeer om de telefoon aan te zetten valt hij na het HTC logo uit..ligt volgens mij aan de batterij die leeg is.
Laad die dan eerst maar eens op.

Als je dat gedaan hebt, kan je voor de zekerheid natuurlijk even MagLDR opnieuw flashen. Ik doe dat het liefst met de HD2Toolkit (google even en dan met name op het XDA forum)

Als je een fatsoenlijke MagLDR erop hebt staan gaat het heel wat makkelijker allemaal

Partitioneren kan met de HD2Toolkit maar ik doe het liever met 'DAF'.
In een CFG-bestand moet je dan zoiets hebben staan:
misc ya 1M
recovery rrecov|ro|nospr filesize recovery-raw.img
boot yboot|ro 5M
system ya 150M
cache ya 5M
Bij de meeste ROMs staat netjes aangegeven welke informatie je erin moet hebben staan. Getallen kunnen dus anders zijn.

Dit partitioneren doe je vanuit MagLDR en dan via de optie 'USB Flasher'

Na partitioneren kan je de ROM installeren vanuit MagLDR vanuit de optie 'AD Recovery'. Ik zet de ROM op SD-kaart en prik die in m'n toestel. Van daaraf laat ik hem dan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 12:24

Mikayu

.srt

Is het iemand al gelukt om NexusHD2 JellyBean te draaien volledig op nand?
Ik heb de nieuwste CWM met touch op 400M geflashed, groter wil het niet.
Die rom zou iets van 320m verstoken dus het zou genoeg moeten zijn, maar het blijft eeuwig de bootlogo spelen.

Misschien toch maar dataonext, alleen zal dat beroerde performance geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Mikayu schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 01:23:
Is het iemand al gelukt om NexusHD2 JellyBean te draaien volledig op nand?
Ik heb de nieuwste CWM met touch op 400M geflashed, groter wil het niet.
Die rom zou iets van 320m verstoken dus het zou genoeg moeten zijn, maar het blijft eeuwig de bootlogo spelen.

Misschien toch maar dataonext, alleen zal dat beroerde performance geven...
nog niet geprobeerd omdat nog niet alles werkt. ik houd me nog steeds aan android 2.3 omdat daar alles soepel gaat en de accuduur gewoon veel beter is. ik kan bijna 2 dagen onderweg bij normaal gebruik.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 12:24

Mikayu

.srt

psyy138 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:09:
[...]

nog niet geprobeerd omdat nog niet alles werkt. ik houd me nog steeds aan android 2.3 omdat daar alles soepel gaat en de accuduur gewoon veel beter is. ik kan bijna 2 dagen onderweg bij normaal gebruik.
Ik doe hem ook maar terug op GB denk. Nu de ICS variant erop staan. Die wilde ook al niet booten met groter dan 250M en met 200 had ik vreemd genoeg minder ruimte voor apps dan nu. De rest zou hij toch voor app data moeten partitioneren of snap ik iets niet helemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liquid_ice
Ik heb vorig jaar een WM HD2 geflashed naar Android en dat werkte ideaal, maar jammer genoeg is die kapot gegaan.

Nou heb ik later een Android HD2 gekocht en er toen een andere versie op gezet, maar nou reboot m'n telefoon regelmatig.

Volgens mij is het een probleem met de partities, maar ik weet zo niet meer hoe alles moet met dat flashen, haha.
Ik heb met ClockworkMod Recovery een backup gemaakt.

Nou heb ik:
Kernel-versie
2.6.32.15_tytung_r13-gcedba87
tytung@ubuntu #130

Build-nummer
GWK74 (NexusHD2-Gingerbread V3.2a NAND)

Onder instellingen voor opslag
SD-kaart
Totale ruimte
1,84GB

Beschikbare tuimte
1,07 GB

Interne opslag
36,29MB

Ik wil gaan proberen on JellyBean CM10_V1.2 erop te zetten.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1930240
The required system space for v1.2 is as follows:

system@NAND install:
Full install 285.3 MB
Minimum Install (i.e. custom install with everything unchecked) 217.3 MB
system@EXT4 install:
Full install 287.8 MB
Minimum Install (i.e. custom install with everything unchecked) 219.6 MB

[ Voor 25% gewijzigd door liquid_ice op 23-11-2012 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
en je vraag is?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liquid_ice
Hoe ik de partitie size aanpas...
en hoe ik de radio versie controlleer

Om Leo_Radio_2.15.50.14 te installeren staat er dat ik HardSPL nodig heb.
Ik heb SPL-2.08.HSPL, dat is dan toch goed?

[ Voor 83% gewijzigd door liquid_ice op 23-11-2012 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ja, radio versie kan je volgens mij ook in het bootloader scherm zien. partitie size kan je instellen bij het flashen van cwm, of heel eenvoudig met de toolkit ( even zoeken in dit topic)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liquid_ice
Bij het installeren van Recovery v5.0.2.6 staat:
Note: recovery-partition size of minimum 5MB needed

Hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1044830

NOTE: If the Rom demands a different size CWM then you can download any of the attached sizes, then extract the contents and edit the flash.cfg file with Notepad. Change the sizes on the following lines depending on what you need:

system ya ***M (partition size)
cache ya **M (cache size)

in die cfg file staat standaard 5 mb voor recovery, is verder niet belangrijk, gaat erom of system groot genoeg is

beetje zoeken kan ook geen kwaad

[ Voor 12% gewijzigd door Prulleman op 23-11-2012 23:09 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liquid_ice
Bedankt, het is me gelukt in combinatie met het stukje "For MAGLDR 1.13, booting from NAND:"
van http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=987531

Bij de installatie van de JellyBean zie ik SD-EXT: -1 MB

Als ik het toch probeer krijg ik de melding:
mount: mounting /dev/block/mmcblkOp2 on /nativeSD failed: No such file or directoy

Ik heb nu m'n 16GB SD-kaartje mbh CWR 5.0.2.6 gepartitioneerd in een 4GB EXT en een 256 0MB Swap partition

Na een 'succesvolle' installatie van JellyBean krijg ik bij het opstarten:
Open NAND kernel open failed

en aMAGLDR start op

Als test heb ik m'n oude NexusHD2-Gingerbread_V3.2a_NAND_(Android-2.3.7) er weer eens overheen gezet en die werkt.
Het probleem moet dus IN de JellyBean zitten of iets wat JelyBean nodig heeft.
NexusHD2-Gingerbread_V3.3a-(Android-2.3.7) werkt ook niet, zelfde fout

[ Voor 81% gewijzigd door liquid_ice op 24-11-2012 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
hoe groot is je systeem partitie?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liquid_ice
Zoals ik al schreef weet ik niet hoe ik dat moet verifieren...

Ik kan nu alleen maar er vanuit gaan dat het goed gaat via het aanpassen van de flash.cfg en het opnieuw flashen van CWR

voor JellyBean had ik:
misc ya 1M
recovery rrecov|ro|nospr filesize recovery-raw.img
boot yboot|ro 5M
system ya 280M
cache ya 10M

Voor Ginger V3.3 had ik:
misc ya 1M
recovery rrecov|ro|nospr 5M recovery-raw.img
boot yboot|ro 5M
system ya 135M
cache ya 2M

Wat me was opgevallen was dat JellyBean en Ginger3.3 een mooie grafische installatie hadden en dat mijn oude Ginger dat niet had.
Daarom ben ik hier wat mee gaan uitproberen.

Ik heb hier 3 opties:
NAND <== werkt voor beide
NAND & Data@EXT <== werkte alleen voor Ginger3.3, niet voor Jelly
NATIVE EXT <== Default, maar werkt niet

Nou heb ik gekozen voor NAND & Data@EXT omdat ik een 16GB SD kaart erin heb zitten ;)

Volgens de Instellingen voor Opslag:
SD-Kaart 10.97 GB beschikbaar
Interne opslag 3,31GB beschikbaar

Dat is nog eens ruimte ;)

[ Voor 6% gewijzigd door liquid_ice op 24-11-2012 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Je kunt de systeem partitie aanpassen met de HD2 Toolkit. Die zou ik zeker wel even gaan gebruiken. Grote kans dat het hieraan ligt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
Damn,

Dit hele rom-flashen begint onderhand knap ingewikkeld te worden.
Nu heeft men het weer over native-sd????
Ik heb me geprobeerd in te lezen maar het wordt er niet eenvoudiger op.
De truuk is om de rom vanaf je snelle sd-kaart te laten draaien, zo hou je meer vrij geheugen over op je toestel.
Alleen de installatie procedure is mij niet duidelijk.

Hier trouwens een schijnbaar stabiele Jellybean voor de HD2.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2021483

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
hmm vraag me af of je daar genoeg voordeel uit haalt... je kan ook gewoon je /data op sd zetten, je hebt altijd genoeg ROM voor /system.

Als je het over vrij geheugen hebt om je toestel snel te houden, gaat het volgens mij over RAM, dat staat naar mijn idee lost van de locatie van /system of /data.

Strava

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste