Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb al bijna 3 jaar een originele vodafone wm6.5 HD2, ben hier ook zeer tevreden mee, heb net gezien hier dat er android op gezet kan worden, maar ik heb hier geen verstand van 8)7 en hetgeen ik al gelezen heb in het eerste topic, gaat dit hem niet worden.

Mijn vraag is, is er iemand, die tegen een vergoeding, een android versie voor mij wil installeren ??

Liefst iemand uit Noord-Brabant of Zeeland

Alvast bedankt voor reacties

• jary
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 18:53
Ik kan en wil het graag voor je doen, maar ten eerste woon ik in het noorden, en ten tweede denk ik dat je als je wat filmpjes op Youtube kijkt, je het zelf ook wel kunt.

YouTube: Install Android 4.0.4 NAND On HTC HD 2 NexusHD2 HWA V2.8 English
YouTube: HTC HD2: How To Install Clockwork Mod & Flash An Android ZIP ROM

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:32
Met de toolkit is het echt zo gepiept, het is echter wel goed als je weet waarom je welke stap doet, kan je beter problemen oplossen

Strava

Verwijderd

Hoi Jary en Prulleman,

Ga het van het weekend eens bekijken en zien of het gaat lukken, heb zoiets alleen nog nooit gedaan.

Bedankt voor de links, ga ik deze 2 volgen.en proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJJAD
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
HAMMAR schreef op donderdag 06 december 2012 @ 10:16:
Damn,

Dit hele rom-flashen begint onderhand knap ingewikkeld te worden.
Nu heeft men het weer over native-sd????
Ik heb me geprobeerd in te lezen maar het wordt er niet eenvoudiger op.
De truuk is om de rom vanaf je snelle sd-kaart te laten draaien, zo hou je meer vrij geheugen over op je toestel.
Alleen de installatie procedure is mij niet duidelijk.

Hier trouwens een schijnbaar stabiele Jellybean voor de HD2.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2021483
Ik wil ook graag gebruik maken van NativeSD roms. Het schijnt sneller te zijn dan NAND. Zelf draai ik al meer dan een half jaar met veel plezier 2.3.7 SD dualboot. Het opstarten duurt lang, maar dan draait het mooi en is het stabiel. Ik wil eigenlijk wel naar 4.1.2, maar ik snap niet hoe Native SD werkt. Ik heb al verschillende topics bestudeerd, maar met mijn engels word ik daar niet veel wijzer van. Volgens mij staat hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1869673 wat de voordelen zijn en hoe het werkt. Ik kom niet verder dan. een ext4-patitie maken. Daar een mapje met android opzetten (zoals bij regulier SD) en gewoon starten met haret. Maar als ik 4.1.2 voor Native SD download http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=32624318 snap ik er niets meer van. Daar zitten heel andere mapjes in.

Wie heeft er ervaring en weet een Nederlandse handleiding voor het installeren van Native SD roms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grass460
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-09 12:51

grass460

[DPC] Division_Brabant

ik heb zelf veel opgestoken van instructeis via youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:14

MsG

Forumzwerver

Native SD is gewoon NAND met een soort van automount voor een systeempartite op de SD. Dit omdat de HD2 tergend weinig interne ruimte heeft. Helemaal met die 4.X roms. Je kan dan niet zomaar het kaartje er uit halen als hij aan is bijvoorbeeld.

[ Voor 24% gewijzigd door MsG op 10-01-2013 05:33 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-07 18:33
Ik wilde ook graag volgens deze tutorial: YouTube: Install Android 4.1.2 On HTC HD 2 NexusHD2 v1.3a English NativeSD.

Maar ik kom nog steeds niet door de Task 29 Wipe all heen. Ik krijg dan de 262 error.
Ik heb al wat gegoogled op die error. Wanneer ik mijn toestel in het 3 kleurenscherm opstart, daat er bover spl 2.08. Ik lees dat dan task 29 niet kan werken omdat er iets van HSPL moet staan?? Moet ik dat eerst installeren?? Snap er geen reed van, sorry.....

Magldr staat er wel al op, ook vanuit daar kan ik kiezen voor een data wipe, is dat een optie??

[ Voor 8% gewijzigd door HAMMAR op 10-01-2013 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Je moet ook eerst die HSPL 2.08 installeren, zie de video-description. overigens is die Task29 imo een beetje overbodige actie.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Maar zonder HSPL geen magldr... Dus iets klopt er niet in het verhaal

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
Maar als ik HSPL opnieuw flash, dan moet ik ook weer opnieuw de radio doen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 05:32:
Native SD is gewoon NAND met een soort van automount voor een systeempartite op de SD. Dit omdat de HD2 tergend weinig interne ruimte heeft. Helemaal met die 4.X roms. Je kan dan niet zomaar het kaartje er uit halen als hij aan is bijvoorbeeld.
Nee, dat is NAND with EXT on SD. NativeSD is het geheel buitenspel zetten van het NAND geheugen en alles vanaf een SD kaart draaien, dus alle systeempartities. Vereist een snelle SD kaart en is tot noch toe redelijk instabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
Nou, ok het is dan toch gelukt.

Mijn eerste indruk is dat (deze) nativesd rom niet sneller is dan mijn vorige Nand.
Van instabiliteit heb ik nog niets gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
Trage zooi, zonde van mijn tijd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HAMMAR schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 21:48:
Trage zooi, zonde van mijn tijd.....
Er staat ook overal aangegeven dat je een snelle SD kaart moet hebben, bijvoorbeeld een sandisk UHS SD. Met een normale SD kaart schiet je er echt niks mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
Heb ik, class 10, 16Gb. 4Gb ext4 partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou er eens wat speedtests op los kunnen laten, merkloze/bmerk kaartjes willen nog wel eens wat tegenvallen. Het zou in ieder geval niet tergend langzaam moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Icidu is wel een aardig b-merk geloof ik. Ik ben er wel redelijk uit bij de HD2: Leuk dat je Android 4.X kan draaien, maar het allerbeste kan je toch echt 2.3.7 draaien. Dan maar wat features minder, het loopt lekker soepel en is sneller dan menig native Android-toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

MsG schreef op zondag 13 januari 2013 @ 16:11:
Icidu is wel een aardig b-merk geloof ik. Ik ben er wel redelijk uit bij de HD2: Leuk dat je Android 4.X kan draaien, maar het allerbeste kan je toch echt 2.3.7 draaien. Dan maar wat features minder, het loopt lekker soepel en is sneller dan menig native Android-toestel.
Ik draai ook nog 2.3.7, 4.x werkte de laatste keer dat ik het geprobeerd heb niet erg bijzonder (vooral de kwaliteit van de camera was bedroevend) en reageerde soms wat vaag. Kan best zijn dat het inmiddels een stuk beter werkt hoor.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik vond het qua beeld soepeler, maar los daarvan kreeg je van die typische gebrek-aan-ram-hickups die ik nu ook met mijn Nexus S ervaar. 512MB ram is gewoon te karig voor Android 4. Daarnaast heeft de HD2 gewoon enorm weinig ruimte aan boord, en zit je schijfruimte nog sneller vol door apps dan bij 2.3.7. En als je dingen gaat verplaatsen enzo wordt het weer traagjes door de meeste SD-kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
Ik ben het helemaal eens met jullie, dit heb ik ook al eerder gezegd op dit forum.
Ik heb heel lang een 2.3.7 gehad, maar op een gegeven moment werd hij toch laggy, maar niet zo erg als nu met 4.1.2. op sdnative. Op een gegeven moment wil je toch weer eens wat proberen en dat NativeSD was nieuw voor me, dus hoppa!

Maar iedereen op xda en youtube schijnt dus te liegen, het draait gewoon niet soepel! Vergeet die filmpjes op youtube waar ze even door de homescreens scrollen, dat ziet er allemaal leuk uit, maar met het installen en gebruiken van apps merkt je het pas écht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt echt prima... ICIDU is zo B as it gets kwa B-merken. Ik heb een Sandisk Ultra SDHC, en alles loopt echt super, ik heb NANDwithDATAonEXT in gebruik, met de NexusHD2 4.1.2 V1.3a draaien. Loopt echt soepel, door de dataonext ruimte zat voor je apps en door de sandisk sd ook ruimte en snelheid zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

Hier draait 4.0 ICS anders prima (NAND with DataOnEXT, 1GB EXT4). JB nog niet geprobeerd, maar de versie van tytung is echt wel in orde. Gisteren de laatste 2.8 versie geflashed, ik draaide nog op 2.7.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1434860

Ik lees op xda dat de JB versie wel goed is, maar dat hij nog weleens last heeft van haperingen en wat kleine bugs (volgens de gebruikers dan die ervoor ook ICS van tytung hebben gedraaid). Aangezien de HD2 in gebruik is door mijn vriendin en die hiervoor van HTC Wildfire gebruikte, is ze meer dan tevreden en laat ik er voorlopig ICS opstaan.
HAMMAR schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 13:09:
Heb ik, class 10, 16Gb. 4Gb ext4 partitie.
Volgens mij is elke partitie groter dan 1GB niet aan te raden, of dat moet inmiddels achterhaald zijn. In het verleden veroorzaakte dit namelijk juist problemen.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24

Wildfire

Joy to the world!

Ik draai zelf de JellyBean 4.1.2 ROM van TyTung (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1930240) en die draait prima, met jawel een Icidu class 10 SDHC kaart. Heb deze ROM als NAND with DataOnEXT geïnstalleerd.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
Dat van die partitiegrootte betwijfel ik, nog iemand hier die dat kan beamen?
Ik ga van de week maar even een échte snelle sdkaart kopen en nog eens proberen.

Smarron, draai jij Nand of Nativesd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
Wildfire schreef op zondag 13 januari 2013 @ 22:14:
Ik draai zelf de JellyBean 4.1.2 ROM van TyTung (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1930240) en die draait prima, met jawel een Icidu class 10 SDHC kaart. Heb deze ROM als NAND with DataOnEXT geïnstalleerd.
Da's dezelde rom en dezelfde kaart die ik heb, hoe groot is jou ext4 partitie?

edit: ik lees net als nand with dataonext. Hoe doe je dat?

[ Voor 6% gewijzigd door HAMMAR op 13-01-2013 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24

Wildfire

Joy to the world!

HAMMAR schreef op zondag 13 januari 2013 @ 22:18:
[...]

Da's dezelde rom en dezelfde kaart die ik heb, hoe groot is jou ext4 partitie?

edit: ik lees net als nand with dataonext. Hoe doe je dat?
Da's gewoon een optie uit de AROMA installer die deze ROM gebruikt. Wel vantevoren even je SD-kaartje inrichten zoals vermeld in het XDA-topic.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

HAMMAR schreef op zondag 13 januari 2013 @ 22:16:
Dat van die partitiegrootte betwijfel ik, nog iemand hier die dat kan beamen?
Ik ga van de week maar even een échte snelle sdkaart kopen en nog eens proberen.

Smarron, draai jij Nand of Nativesd?
Dit was in het verleden echt wel naar boven gekomen. Ik heb er zelf nu zo'n 20 verschillende roms opzitten (sinds de 1e dag dat Android (toen nog dualboot) op de HD2 kon draaien) en daar werd vaak door de programmeur verteld dat groter dan 1GB kans had op instabiliteit. Maar goed, dat is al lang geleden en ik ben inmiddels zelf 2 telefoons verder, dus weet niet of dat nu nog steeds een issue is.

Op mijn telefoon is hij zo ingesteld: NAND with DataOnEXT, 1GB EXT4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
Ik heb nu deze ICS maar eens geprobeerd:http://www.youtube.com/watch?v=ItDPY-jGJjM , ik heb 'm nand geinstalleerd, data2ext ook geprobeerd maar de rom startte niet op.
Nu klaagt de tel. steeds over te weinig geheugen. Ik kan verder geen apps verplaatsen naar sd. Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de rom niet opstart met DataOnEXT is je EXT partitie niet goed. Zelf ook een hele tijd mee lopen klooien, moet de 2e partitie zijn met een clustersize van 32kb, als ik 't me goed herinner. Toen starte 'ie wel op. (andere rom, zelfde idee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
Wildfire schreef op zondag 13 januari 2013 @ 22:39:
[...]

Da's gewoon een optie uit de AROMA installer die deze ROM gebruikt. Wel vantevoren even je SD-kaartje inrichten zoals vermeld in het XDA-topic.
Daar word ik geen wijs uit helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

HAMMAR schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:19:
[...]

Daar word ik geen wijs uit helaas....
Bij deze dan: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=916464

(En voor EXT3 zou je ook EXT4 kunnen gebruiken wat volgens mij weer wat beter is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
Ik heb navraag gedaan naar de Icidu sd kaart, dat hij traag zou zijn. Volgens de verkoper van Mycom zit er dezelfde chip in als de Sandisk kaarten, nl een Samsung chip. Icidu is volgens hen zeker géén B merk.

Ik heb even Flash Memory Toolkit gedownload en een test gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v448/HAMMAR/Icidu16Gbclass10_zps056a6b69.png

Niet slecht denk ik.

[ Voor 34% gewijzigd door HAMMAR op 17-01-2013 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt alleen de grote bestanden getest, 't zijn de kleintjes die 't m doen (4-64kb) had ik begrepen.

Dit ziet er inderdaad best aardig uit, ben benieuwd hoe de rest er uit ziet.

Los van de prestaties lijkt het verkooppunt overigens niet het meest betrouwbare punt om navraag te doen over a/b merk van het verkochte product :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
De rest? Bedoel je andere kaarten? Of een andere test?

Behalve op dit forum is er geen andere mogelijkheid om zoiets na te vragen toch?
Natuurlijk zijn niet alle verkopers betrouwbaar, maar ik kan zeer goed inschatten wanneer iemand zoiets uit ervaring en beargumenteerd beantwoord dan zo'n plastic kop die alles uit een boekje heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, ik bedoel de kleinere bestanden, zie onderstaand. Het inlezen van grote bestanden achter elkaar door is voor de werking van android op je telefoon niet zo intressant.

Dit is erg goed te testen met ATTO Disk Benchmark.

Wat meteen opvalt is dat de writespeeds bij de Sandisk 16GB UHS-MicroSD (waar onderstaande benchmark bijhoort) veel hoger zijn dan bij jou. je zou ATTO even kunnen draaien om te zien hoe het bij jou bij kleine filesizes zit.

Afbeeldingslocatie: http://i1143.photobucket.com/albums/n626/Xavi_110/MicroSDHC16GBUltraC6UHS-IMobileMate.png

Persoonlijk vind ik nandwithdataonext de beste oplossing. Je android blijft dan gewoon vanaf je NAND draaien, t stabielst en toch ruimte voor je apps, en het werkt bij mij heel soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v448/HAMMAR/Atto_zps5c2239da.png

Nou.....zeg jij het maar!

[ Voor 14% gewijzigd door HAMMAR op 18-01-2013 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:37

Hupske

AFCA

Ik ben nu bezig met het repareren van mijn hd2, maar heb toch een vraag.
Kan ik een scherm van T-mobile hd2 zetten in een niet T-mobile hd2? Dus in de hd2 die wij allemaal gebruiken.

Voor de rest ben ik benieuwd welke rom gebruik maakt van dpi . Waar je dus simpel in instellingen je dpi kan veranderen.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hupske schreef op zondag 20 januari 2013 @ 16:26:
Ik ben nu bezig met het repareren van mijn hd2, maar heb toch een vraag.
Kan ik een scherm van T-mobile hd2 zetten in een niet T-mobile hd2? Dus in de hd2 die wij allemaal gebruiken.

Voor de rest ben ik benieuwd welke rom gebruik maakt van dpi . Waar je dus simpel in instellingen je dpi kan veranderen.
nee, dat kan niet.

Je Rom-DPI vraag heb ik helaas geen antwoord op.

Op @hierboven over de SD-kaart, das een goed snel kaartje inderdaad. Mn verklaringen voor je haperingen tijdens het gebruik van een NativeSD rom zijn wel een beetje op. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Kan dat echt niet??? ik dacht dat de t-mobile versie identiek was op het geheugen na (1024 ipv 512)

AOKP heeft volgens mij een DPI setting in rom control, maar het is ook vrij eenvoudig aan te passen door een edit in je build.prop file. Als je verder tevreden bent over je rom zou ik voor deze optie geen andere rom installeren, een wijziging vereist volgens mij nog steeds een reboot, dus niet iets om dagelijks te tweaken...

paranoid android heeft overigens wel een per app DPI optie, maar ik weet niet of deze ook al naar de HD2 is geport

[ Voor 10% gewijzigd door Prulleman op 21-01-2013 13:19 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:18:
Kan dat echt niet??? ik dacht dat de t-mobile versie identiek was op het geheugen na (1024 ipv 512)

AOKP heeft volgens mij een DPI setting in rom control, maar het is ook vrij eenvoudig aan te passen door een edit in je build.prop file. Als je verder tevreden bent over je rom zou ik voor deze optie geen andere rom installeren, een wijziging vereist volgens mij nog steeds een reboot, dus niet iets om dagelijks te tweaken...

paranoid android heeft overigens wel een per app DPI optie, maar ik weet niet of deze ook al naar de HD2 is geport
Er zit ook een andere connector aan, god weet waarom. Heb het zelf al een keer open gehad met het verkeerde schermpje erbij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
Nu maar weer downgrade gedaan naar een Energy 2.3 rom, Erg mooi!!! en zeer soepele rom met HTC sense. Alleen vreet deze weer batterij.........met name de sense dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet er toevallig iemand welke knop er verantwoordelijk is voor het oproepen van spraakcommando's?

Ik gebruik NexusHD2 4.1.2 v1.3a, en sinds vanmiddag blijft ie constant uit zichzelf naar voren springen... zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Geweldig dat ik mijn HD2 zou kunnen omzetten naar andriod JB.
Ik heb daar een paar vraagjes over.
1. Werkt GPS goed?
2. Hoe is dat nu bet de batterij? ( ik lees daar wissellende verhalen over)
3. Zit er de officiele google maket in?
4. Welke versie moet ik voor bovenstaande hebben?
5. En in het nederlands natuurijk.

Ik ben een leek hier in en a technisch.
Misschien is er iemand in Noord Holland Alkmaar e/0 of Amsterdam die voor mij een stabiele versie zou kunnen installeren. eventueel een kleine vergoeding en mij dan ook uitlegt hoe ik dan moet doen. Mijn engels is heel slecht dus kom daar niet uit

help

Constant :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2013 @ 15:59:
Hallo,
Geweldig dat ik mijn HD2 zou kunnen omzetten naar andriod JB.
Ik heb daar een paar vraagjes over.
1. Werkt GPS goed?

Ik ben een leek hier in en a technisch.
Misschien is er iemand in Noord Holland Alkmaar e/0 of Amsterdam die voor mij een stabiele versie zou kunnen installeren. eventueel een kleine vergoeding en mij dan ook uitlegt hoe ik dan moet doen. Mijn engels is heel slecht dus kom daar niet uit

help

Constant :? :?
1. Werkt GPS goed?
Ja

hangt af van je gebuik, medium = 1 dag, zwaar minder dan 1 dag, licht iets meer dan 1 dag, of wel vergelijkbaar met andere telefoons, maar je moet ook rekening houden met een wellicht al deels versleten accu, is natuurlijk wel een telefoon van +/- 2 jaar oud

ja

gebruik mijn hd2 niet meer actief dus ben niet helemaal op de hoogte, maar tytung levert altijd goed werk:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1930240
of je kan nog overwegen om een uitgewerkte 4.0.4 versie te nemen:

Ja, dit is (bijna) altijd het geval, zo is android gewoon opgezet. (tenzij een developer extra talen er bewust uit haalt voor een light versie ofzo)

Het is vaak niet aan te raden om dit door iemand anders te laten doen.. je kan je er beter zelf in verdiepen. Mocht het een keer mis gaan kan je het tenminste zelf oplossen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tnks voor je reactie.
Maar zelf doen zie ik niet zitten. de stekker erin gaat nog net goed.
En als ik de handleiingen lees zijn ze allemaal in het engels en dat is mijn probleem.
Dus is er iemand die mij kan helpen?

Constant
Prulleman schreef op maandag 28 januari 2013 @ 16:35:
[...]

1. Werkt GPS goed?
Ja

hangt af van je gebuik, medium = 1 dag, zwaar minder dan 1 dag, licht iets meer dan 1 dag, of wel vergelijkbaar met andere telefoons, maar je moet ook rekening houden met een wellicht al deels versleten accu, is natuurlijk wel een telefoon van +/- 2 jaar oud

ja

gebruik mijn hd2 niet meer actief dus ben niet helemaal op de hoogte, maar tytung levert altijd goed werk:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1930240
of je kan nog overwegen om een uitgewerkte 4.0.4 versie te nemen:

Ja, dit is (bijna) altijd het geval, zo is android gewoon opgezet. (tenzij een developer extra talen er bewust uit haalt voor een light versie ofzo)

Het is vaak niet aan te raden om dit door iemand anders te laten doen.. je kan je er beter zelf in verdiepen. Mocht het een keer mis gaan kan je het tenminste zelf oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er niemand die mij kan helpen? desnoods op aftand? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
geloof me, als je er niet genoeg van weet om het zelf te doen en niet iemand in de familie/vrienden/collega's die je kan helpen kan je er beter niet aan beginnen. De kans is vrij groot dat er toch een keer wat mis gaat.
Geef dan 150 euro uit aan een nieuw android toestel. of steek er wat tijd in en ga tutorials lezen, youtube instructie filmpjes kijken etc.

Voor hulp op afstand hebben we natuurlijk gewoon dit forum/topic, maar er wordt wel wat eigen inzet verwacht.

Het is allemaal niet zo moeilijk, je moet alleen begrijpen wat de noodzakelijke stappen ongeveer inhouden, in deze (oude) post van mij staan de belangrijkste zaken beschreven:
Prulleman in "Android op de HTC HD2 - Deel 3"

Ook de toolkit is een handig hulpmiddel, deze heb ik een tijdje terug op mijn mirror gezet:

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Flash de HardSPL als eerste, daarna kan er eigenlijk niks meer mis gaan. Zolang je nog in het driekleurenscherm kan en je geen onnodige dingen doet kan zo'n HD2'tje eigenlijk niet kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman,

ik snap een toestel van 150 euro,
De HD2 is een hel fijn toestel en als het voor een paar tientjes kan waarom niet dan?
Ik probeer je handleiding te volgen en wat youtubes te bekijken maar ja engels is mijn probleem.
die toolkit heb ik nu maar waar doe je wat etc etc?

Als er ergens een nederlandstalig stappenplan is met deze toolkit dan hou ik mijn aan bevolen?

Constant
Prulleman schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 16:22:
geloof me, als je er niet genoeg van weet om het zelf te doen en niet iemand in de familie/vrienden/collega's die je kan helpen kan je er beter niet aan beginnen. De kans is vrij groot dat er toch een keer wat mis gaat.
Geef dan 150 euro uit aan een nieuw android toestel. of steek er wat tijd in en ga tutorials lezen, youtube instructie filmpjes kijken etc.

Voor hulp op afstand hebben we natuurlijk gewoon dit forum/topic, maar er wordt wel wat eigen inzet verwacht.

Het is allemaal niet zo moeilijk, je moet alleen begrijpen wat de noodzakelijke stappen ongeveer inhouden, in deze (oude) post van mij staan de belangrijkste zaken beschreven:

Ook de toolkit is een handig hulpmiddel, deze heb ik een tijdje terug op mijn mirror gezet:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tnks voor je anwoord maar weet niet waar je het over hebt?
MsG schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 16:26:
Flash de HardSPL als eerste, daarna kan er eigenlijk niks meer mis gaan. Zolang je nog in het driekleurenscherm kan en je geen onnodige dingen doet kan zo'n HD2'tje eigenlijk niet kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:17:
tnks voor je anwoord maar weet niet waar je het over hebt?
Als ik jou was, zou ik er niet aan beginnen, of je moet even wat tutorials lezen waar we het precies over hebben. Anders gaat het zeker fout.

Maar zelf even zoeken helpt ook wel hoor:

http://www.androidworld.n...ead-2-3-3-op-htc-hd2.html

Let dan even niet per se op de rom (is een GB-rom), maar op de handleiding van begin tot eind om hem helemaal klaar te maken voor vrijwel elke custom rom (GB, ICS of JB, maar daar zitten ook haken en ogen aan bijvoorbeeld wat betreft de grootte van de partitie -> HD2 toolkit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
Check youtube voor tutorials, staan er ook in het duits als je dat beter verstaat.
Youtube kan ook vaak ondertiteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 22:15
Gisterenavond iemand anders zijn HD2 geflasht naar Android. Heb de NexusHD2-Gingerbread V3.3a rom gekozen en op NAND geflasht.

Had nog nooit eerder een HD2 geflasht maar het is zowaar bijna eenvoudiger dan het flashen van een andere Android rom op mijn Sony Ericsson Xperia Arc.

Waarom deze rom? Ik zocht iets wat al lang ontwikkeld wordt en dus waarschijnlijk inmiddels wel bugvrij is. Verder vond ik het verstandig om voor Gingerbread te kiezen aangezien de gebruiker totaal digibeet is en echt niets gaat tweaken om het ding snel te houden/ krijgen. Enige wens was, jawel hoor, whatsapp moest op de telefoon komen staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn hd2 staat met hulp nu een 4.1 versie nexusHD. echter een paar dingen.
Er komen steteds meldingen dat google afgeslten wordt en/ facebook. Verder start google play niet op ondanks dar er een google account is. Heel soms start hij even op maar na een minuut sluit hij weer af.
Wat is het probleem en hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
je kan kijken of je de data van de specifieke apps kan verwijderen via instellingen/apps, anders de volledige data wipen(factory reset) en opnieuw beginnen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman,

ik heb de factory reset gedaan via instellingen maar er veranderd helemaal niets?
Hoe kan je hem anders weer terugzetten in de beginners stand? In w, was het easy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Heb je clockwork modem erop staan? Vanuit daar kan je heel makkelijk data wissen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de hd tool! maar hoe ik het moet resetten?
Prulleman schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 07:30:
Heb je clockwork modem erop staan? Vanuit daar kan je heel makkelijk data wissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
wat is de hd tool?
Om via CWM (clockworkmod) een factory reset uit te voeren boot je eerst naar CWM door je power knop ingedrukt te houden (krijg je eerst je magldr menu). In magldr kies je vervolgens voor recovery, in recovery kan je dan weer kiezen voor data wipe/factory reset. Let op, je bent dan al je apps en instellingen kwijt.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

top,
ik neem een andere flash.. nu is mijn vraag moet ik de nand nemen? of een andere? er zijn 3 keuzes./

inst
Prulleman schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 11:52:
wat is de hd tool?
Om via CWM (clockworkmod) een factory reset uit te voeren boot je eerst naar CWM door je power knop ingedrukt te houden (krijg je eerst je magldr menu). In magldr kies je vervolgens voor recovery, in recovery kan je dan weer kiezen voor data wipe/factory reset. Let op, je bent dan al je apps en instellingen kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
je moet niks, maar mijn advies is om een 4.0 ICS of 4.1 JB NAND rom te nemen van tytung.
tenzij je er wensen en verwachtingen bij zet kan iedereen een random ander advies geven :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:23:
je moet niks, maar mijn advies is om een 4.0 ICS of 4.1 JB NAND rom te nemen van tytung.
tenzij je er wensen en verwachtingen bij zet kan iedereen een random ander advies geven :)
Ik zal vanavond even je mailtjes beantwoorden Constant, nog geen tijd voor gehad.

Voor de anderen: hij heeft een Android 4.1 nand rom van Tytung (stond ook in zijn omschrijving) namelijk NexusHD 4.1.2 v1.3a. Wat er precies mis gaat met de apps is mij een raadsel, wellicht een probleem met zijn SD kaart. (ik heb hem als Nand with dataonext geinstalleerd, alles op NAND is met 4.1.2 niet te doen)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2013 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
daarom geef ik in dit topic ook regelmatig het advies aan "newbies" om je er eerst zelf in te verdiepen als je hier aan begint (en het niet door iemand anders te laten doen). Als er dan iets mis gaat, heb je geen idee waar je de oplossing moet zoeken. En we zijn met zijn allen behoorlijk afhankelijk van onze telefoontjes tegenwoordig...

nogmaals, om dit soort vage klachten op te lossen:
- eerst specifieke app data verwijderen, mocht het google account gerelateerd zijn, kan je ook nog deze account verwijderen en opnieuw toevoegen.
- als 1 niet werkt dan /data wipen vanuit recovery
- als 1 en 2 niet werken rom reflash (zelfde versie of nieuwe inc wipe).

Mocht je ervan balen dat je apps + data kwijt bent kijk dan eens naar titanium backup, die maakt bv ook een backup van game data (zodat je niet opnieuw moet beginnen bij level 1 van angry birds :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tnks

ik heb ondertussen opnieuw geflashed in nand.
echter wanneer ik een app wil downloaden lukt niet. als ik een apps via sd kaart doe geeft hij aan geen genoeg ruimte .
opstarten van bij telefoon duurt 20 sec voordat ik iets kan kiezen.

( je hebt mijn nummer)
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:30:
[...]

Ik zal vanavond even je mailtjes beantwoorden Constant, nog geen tijd voor gehad.

Voor de anderen: hij heeft een Android 4.1 nand rom van Tytung (stond ook in zijn omschrijving) namelijk NexusHD 4.1.2 v1.3a. Wat er precies mis gaat met de apps is mij een raadsel, wellicht een probleem met zijn SD kaart. (ik heb hem als Nand with dataonext geinstalleerd, alles op NAND is met 4.1.2 niet te doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:35:
tnks

ik heb ondertussen opnieuw geflashed in nand.
echter wanneer ik een app wil downloaden lukt niet. als ik een apps via sd kaart doe geeft hij aan geen genoeg ruimte .
opstarten van bij telefoon duurt 20 sec voordat ik iets kan kiezen.

( je hebt mijn nummer)

[...]
Je moet flashen in Nand with dataonext, alleen NAND kan echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat had ik gelukkig gedaan dus dat is het niet.
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:46:
[...]

Je moet flashen in Nand with dataonext, alleen NAND kan echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iedereen moet het leren maar bij mij speelt er ies anders.
Ik heb een tijd in coma gelegen waardoor ik niet alles meer goed kan plaatsen.
Pas als ik het zie dan pak ik het weer op.
eenmal weten is niet meer vergeten.
Prulleman schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:36:
daarom geef ik in dit topic ook regelmatig het advies aan "newbies" om je er eerst zelf in te verdiepen als je hier aan begint (en het niet door iemand anders te laten doen). Als er dan iets mis gaat, heb je geen idee waar je de oplossing moet zoeken. En we zijn met zijn allen behoorlijk afhankelijk van onze telefoontjes tegenwoordig...

nogmaals, om dit soort vage klachten op te lossen:
- eerst specifieke app data verwijderen, mocht het google account gerelateerd zijn, kan je ook nog deze account verwijderen en opnieuw toevoegen.
- als 1 niet werkt dan /data wipen vanuit recovery
- als 1 en 2 niet werken rom reflash (zelfde versie of nieuwe inc wipe).

Mocht je ervan balen dat je apps + data kwijt bent kijk dan eens naar titanium backup, die maakt bv ook een backup van game data (zodat je niet opnieuw moet beginnen bij level 1 van angry birds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-09 23:25
Ik moet eerlijk zeggen, ICS en Jellybean draaien niet echt lekker soepel op mn HD2.

Kan dit door mn SD kaart komen? Ik heb een class 4 kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkC50
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:04
Ik heb een paar varianten 4.x geprobeerd maar draai nu al drie maanden probleemloos op TyphooN CyanogenMod http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=933951. Loopt soepel, batterij gaat vaak 3 dagen mee. Voor mij geen JB. Ik heb toch al het idee dat er niet meer zoveel ontwikkeling meer in zit. De HD2 raakt wat over de houdbaarheidsdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Archimond

Lopende Helpdesk

Welke 4.x heb jij geprobeerd? Ik heb NexusHD2 4.1.2 Jellybean erop staan die werkt wel ok. Alleen moet je daarbij wel een snelle Class 6 micro SD card hebben als je gebruik maakt van DataonExt (programma's op SD card)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
HenkC50 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 22:47:
Ik heb een paar varianten 4.x geprobeerd maar draai nu al drie maanden probleemloos op TyphooN CyanogenMod http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=933951. Loopt soepel, batterij gaat vaak 3 dagen mee. Voor mij geen JB. Ik heb toch al het idee dat er niet meer zoveel ontwikkeling meer in zit. De HD2 raakt wat over de houdbaarheidsdatum.
Ik wil 'm ook graag proberen!
Een 150Mb systeempartitie en 5Mb cache is genoeg lees ik??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
Archimond schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 18:38:
Welke 4.x heb jij geprobeerd? Ik heb NexusHD2 4.1.2 Jellybean erop staan die werkt wel ok. Alleen moet je daarbij wel een snelle Class 6 micro SD card hebben als je gebruik maakt van DataonExt (programma's op SD card)
Daar snap ik dus geen reet van,, ik heb er diverse geprobeerd, met een class 10 kaart notabene.
Het wil gewoon niet soepel draaien.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppliArt
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-07 22:10
Hammar, zelfde probleem hier. Class 10 kaart en de telefoon vertikt het om eigenlijk goed en vlot te draaien op Jelly Bean roms (vertraagt enorm na het openen van een paar apps om daarna gewoon eigenlijk gereboot rte worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
Ik bgrijp ook niet waarom iedereen daar op XDA zo hosanna over is/doet......Wellicht een gebrek aan zelfrefectie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkC50
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:04
HAMMAR schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 11:29:
Ik wil 'm ook graag proberen!
Een 150Mb systeempartitie en 5Mb cache is genoeg lees ik??
Ik heb 10Mb cache gebruikt, weet niet meer waarom. Dit is mijn flash.cfg:
misc ya 1M
recovery rrecov|ro|nospr filesize recovery-raw.img
boot yboot|ro 5M
system ya 150M
cache ya 10M
userdata ya|asize|hr allsize

Governors heb ik op Ondemand gezet.

Het enige probleem wat ik heb is dat Skype er niet op wil lopen, geen geluid of loopt vast. De versie van Skype op XDA doet het soms een beetje.

[ Voor 13% gewijzigd door HenkC50 op 13-03-2013 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,
ik heb een vraag ik heb een htc hd2 met android er op ik heb er niet veel verstand van maar hij werkte altijd goed tot gister toen heb ik de telefoon uit gezet en daarna wou ik hem weer aan zetten maar hij start niet op.
ik kan nog wel in het boot-menu komen en ook bij het 3-kleuren scherm maar als ik hem probeer aan te zetten dan krijg ik eerst wit beeld met htc en daarna htc android logo maar bij het volgende scherm loopt hij vast en blijft hij dezelfde stap herhalen (er komt dan aan bijde kanten van het scherm 2 kleuren en in het midden vormt dat een kruis.) mijn vraag is wat kan ik er aan doen dat hij weer gewoon opstart?

alvast bedankt
gr. tristan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logitech1
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-08 19:22
Weet niet als je enige ervaring heb met software flash? Maar ik vermoed dat het opnieuw flashen van je rom het probleem gaat oplossen! Hier voor zijn genoeg nederlandse duidelijke tutorials te vinden! Mocht je er niet uit komen zou ik je wel willen helpen met teamviewer oid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 00:14
Bezig om Hyperdroid op mijn stock WM6.5 HD2 te zetten.
-HSPL 2.08 => done
-magldr 1.13 => succesvol geinstalleerd, maar na vanzelf opnieuw opstarten blijft hij nu altijd hangen in het witte HTC scherm. Ik kan niet in het mgldr bootscreen komen. Ik kan wel weer in het tricolor scherm komen & ik heb ook al opnieuw mgldr erop gezet zonder succes.

iemand een idee?

EDIT: ah, radio vergeten!

1 HSPL4
2 Radio-Leo-2.15.50.14
3 MAGLDR113_DAF
4 Recovery_v1.3_150M
HyperDroid-CM7-SandyScorpion-v6.0.0-cLK-magldr_aroma_signed.zip

[ Voor 18% gewijzigd door kjiratsiekoedel op 30-03-2013 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

CLK geprobeerd ipv Magldr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pi0tr
  • Laatst online: 12-09 14:15
Hallo allemaal,

afgelopen week is de digitizer van mijn HD2 stuk gegaan. Nu heb ik een nieuw scherm gekocht en doet alles het weer. Echter las ik op internet dat een custom ROM ook je digitizer stuk kan maken. Nu heb ik inderdaad een paar weken geleden een nieuwe ROM erop gezet (2.3 -> 4.1) Die Android 2.3 heeft het meer dan een jaar goed gedaan.

Is het waar dat een digitizer gesloopt kan worden door een ROM of is het gewoon een defect en kan ik nu voorlopig weer gewoon genieten van mijn HD2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pi0tr schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 17:28:
Hallo allemaal,

afgelopen week is de digitizer van mijn HD2 stuk gegaan. Nu heb ik een nieuw scherm gekocht en doet alles het weer. Echter las ik op internet dat een custom ROM ook je digitizer stuk kan maken. Nu heb ik inderdaad een paar weken geleden een nieuwe ROM erop gezet (2.3 -> 4.1) Die Android 2.3 heeft het meer dan een jaar goed gedaan.

Is het waar dat een digitizer gesloopt kan worden door een ROM of is het gewoon een defect en kan ik nu voorlopig weer gewoon genieten van mijn HD2?
Nee, een custom rom kan echt je digitizer niet slopen. Das net zo iets als een verkeerde driver installeren op je PC waardoor het scherm kapot zou gaan, dat kan echt niet.

Het is helaas een bekend defect aan de HD2 dat de flatcable die aan de digitizer zit losraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pi0tr
  • Laatst online: 12-09 14:15
Bedankt voor je reactie. Ik vond het ook al zo raar maar ik check het maar voor de zekerheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Ik heb al jaren een NAND ROM, Nu klaagt m'n Android dat het geheugen vol is, waardoor er steeds minder werkt. Tijd om een nieuwere ROM te flashen dus de minder geheugen gebruikt.

Wat bevelen jullie aan?
Was al even op XDA aan het kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
RAM of opslag geheugen?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Intern geheugen, opslag dus.

Lees op XDA iets over native SD, is daarmee dit probleem voorbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
volgens mij kan je beter naar data2ext scripts kijken, misschien ondersteund je rom het al
het blijft een toestel met maar 512mb... haal daar /system, recovery, cache af en je hebt een ouderwets kleine data partitie

[ Voor 41% gewijzigd door Prulleman op 31-03-2013 20:53 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 00:14
Ik heb afgelopen week mijn HD2 uit 't stof gehaald en hyperdroid op gezet. 't Was ff zoeken wat er nu voor nodig was en in welke volgorde, maar gelukt en erg tevreden. Mooi dat zo'n oud toestel nog gewoon goed meekomt!

De te nemen installatiestappen:
1 HSPL4
2 Radio-Leo-2.15.50.14
3 MAGLDR113_DAF
4 Recovery_v1.3_150M
5 SD kaart gepartitioneerd zodat 't interne geheugen is uitgebreid met 1GB
6 HyperDroid-CM7-SandyScorpion-v6.0.0-cLK-magldr_aroma_signed

Ik had eerst de SD kaart niet gepartitioneerd en dan hij de telefoon al erg snel vol. Nu gaat 't allemaal prima en heb ik alle app die ik wilde kunnen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Novadecasa schreef op zondag 31 maart 2013 @ 18:43:
Intern geheugen, opslag dus.

Lees op XDA iets over native SD, is daarmee dit probleem voorbij?
Ja, daarmee kan ik uit eigen ervaring vertellen dat je zoveel ruimte kan hebben voor apps als je wil. Ik heb MIUI 3.2.22 op een EXT4 partitie van 1GB, en de rest van de 8GB class6 kaart voor data. Werkt perfect.

Als ik je ook nog even wat aan mag raden: supercharge hem.
Wat links om je op weg te helpen:
NativeSD: YouTube: Install NativeSD Rom's with 4ExtRecovery HTC HD2 English android 4 Jellybean or ICS FIXED
Supercharger v6: http://www.modaco.com/top...-kill-lag-increase-speed/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 18:27:
[...]

Ja, daarmee kan ik uit eigen ervaring vertellen dat je zoveel ruimte kan hebben voor apps als je wil. Ik heb MIUI 3.2.22 op een EXT4 partitie van 1GB, en de rest van de 8GB class6 kaart voor data. Werkt perfect.

Als ik je ook nog even wat aan mag raden: supercharge hem.
Wat links om je op weg te helpen:
NativeSD: YouTube: Install NativeSD Rom's with 4ExtRecovery HTC HD2 English android 4 Jellybean or ICS FIXED
Supercharger v6: http://www.modaco.com/top...-kill-lag-increase-speed/
Interessante info! Zeker even verder over lezen. Dus zelf ook ervaring met Native SD?
Ik zit inderdaad met die ruimte voor apps nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Novadecasa schreef op woensdag 03 april 2013 @ 19:00:
[...]

Interessante info! Zeker even verder over lezen. Dus zelf ook ervaring met Native SD?
Ik zit inderdaad met die ruimte voor apps nu...
Ja, ik heb er ervaring mee. Het is zeker mooi, en ik vind het ook nog erg goed werken. Al je data op een sd kaartje, snel, mooi, en goedkoop ;)

En uiteraard heb je af en toe wel fratsen. GPS gaat hoogstwaarschijnlijk niet werken. Soms doet je telefoon even raar, soms een random reboot ( blijkbaar ligt het dus toch niet aan bad blocks op het NAND) maar verder voor een telefoon die ik voor 200 euro had, die meer dan drie jaar oud is... erg indrukwekkend.

En zoals ik al zei: als je met NativeSD werkt, kan je zoveel ruimte voor apps en systeem hebben als je wil. Dat word dan allemaal gewoon geinstalleerd op die EXT4 partitie op je sd kaart. En die partitie maak je dus zo groot als je wilt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Dat supercharge is nog wel iets specifieks volgens mij, lijkt op register aanpassingen? Op XDA nog niet iets direct van gezien maar...
Ik ga me even verdiepen in een stabiele en mooie NativeSD ROM. Dat moet vast al beter werken als mijn huidige NAND ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Novadecasa schreef op woensdag 03 april 2013 @ 20:48:
Dat supercharge is nog wel iets specifieks volgens mij, lijkt op register aanpassingen? Op XDA nog niet iets direct van gezien maar...
Ik ga me even verdiepen in een stabiele en mooie NativeSD ROM. Dat moet vast al beter werken als mijn huidige NAND ROM.
Ik dacht aanvankelijk dat het nogal ingewikkeld was om te superchargen en dat het nogal gevaarlijk was, maar dat bleek nogal mee te vallen. Het past als ik het goed heb wat dingen in de services.jar en de build.prop aan. Dat kan je inderdaad vergelijken met het register zoals we dat van Windows kennen. En het is zeker een goed idee om even een NativeSD te proberen, het werkt goed en het is ook gewoon leuk om te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Nice! Ik wil proberen dit weekend even een nieuwe ROM te flashen met NativeSD.
Ik ga een goede ROM zoeken op XDA, nog tips of ervaringen hier?

Oke, dan kan ik dat superchargen eens uit gaan zoeken. Is dat ook nog later te doen, of gelijk bij het flashen noodzakelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Novadecasa schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 23:40:
Nice! Ik wil proberen dit weekend even een nieuwe ROM te flashen met NativeSD.
Ik ga een goede ROM zoeken op XDA, nog tips of ervaringen hier?

Oke, dan kan ik dat superchargen eens uit gaan zoeken. Is dat ook nog later te doen, of gelijk bij het flashen noodzakelijk?
Persoonlijk vind ik MIUI goed, maar dat is een kwestie van smaak. Veel mensen vinden Hyperdroid goed. Superchargen hoeft niet echt op een bepaald moment, het kan altijd. Je kan met v6 Supercharger trouwens ook apps "locken in memory" en volgens mij betekent dat dat ze permanent in je RAM geladen zijn. Het effect is dat bijvoorbeeld mijn camera-app retesnel is ( voor een hd2 dan he) .
Maar dat moet je zelf even uitzoeken en bekijken, het komt neer op of je het gedoe aan wil of niet en het is een beetje iets dat je zelf moet uitzoeken, dat is beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Ik ben er ff helemaal klaar mee. Normaal was een nieuwe ROM flashen nog een 30 min werk. Nu al de hele middag bezig en het werk nog niet.
Misschien dat het aan mn micro sd kaart ligt die maar klasse 4 is? Ipv 6 of 8? Is het enige wat ik kan verzinnen.

Wilde even een oude ROM flashen tijdens om dan maar in de lucht te zijn, maar zelfs dat gaat niet meer :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
zou geen nativeSD op een Class 4 doen... maar het zou wel moeten werken, maar niet sneller dan NAND.
Als je verder hulp zoekt is het handig als je wat meer over je problemen verteld, nu is het gewoon een frustratie post

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op zondag 07 april 2013 @ 19:34:
zou geen nativeSD op een Class 4 doen... maar het zou wel moeten werken, maar niet sneller dan NAND.
Als je verder hulp zoekt is het handig als je wat meer over je problemen verteld, nu is het gewoon een frustratie post
Het zou denk ik wel moeten werken op een Class4, maar ik weet het niet zeker. En het is inderdaad handig als je even omschrijft waar het precies niet lukt. Als je je zorgen maakt over of de accu nog vol genoeg is om niet uit te vallen tijdens het flashen: als je hem boot in EXT4 Recovery ( YouTube: Install NativeSD Rom's with 4ExtRecovery HTC HD2 English android 4 Jellybean or ICS FIXED in dat filmpje staat wat het is) kan je opladen, dus hoef je ook niet bang te zijn voor een lege accu. Maar ik weet wel hoe vervelend het kan zijn hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Hij geeft Kernel problemen als ik nu een ROM geflasht heb...."SD kernel open failed"
Denk dat ik nu gewoon ff een basis moet hebben voor een basis ROM. Maar ik heb al even de basis handleiding op XDA gebruikt maar helaas...
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste