Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Vanochtend meteen een 8GB Class 10 MicroSD kaartje gehaald. Weg probleem.
Exact zo kunnen flashen, en ook binnen 10 min :), zoals in het filmpje.

Het issue zat 'm dus inderdaad in de class van het SD kaartje. Voorheen had ik Class 4.
Daardoor kreeg ik niet alle toegangen in de menu's van services en boot settings.

Opgelost, en die andere post was inderdaad meer frustratie nu ik het zo zie. Haha :) excuus.

Nu kijken hoe de ROM zich gaat gedragen, en of het superchargen nog eens kan en/of nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Novadecasa schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:53:
Vanochtend meteen een 8GB Class 10 MicroSD kaartje gehaald. Weg probleem.
Exact zo kunnen flashen, en ook binnen 10 min :), zoals in het filmpje.

Het issue zat 'm dus inderdaad in de class van het SD kaartje. Voorheen had ik Class 4.
Daardoor kreeg ik niet alle toegangen in de menu's van services en boot settings.

Opgelost, en die andere post was inderdaad meer frustratie nu ik het zo zie. Haha :) excuus.

Nu kijken hoe de ROM zich gaat gedragen, en of het superchargen nog eens kan en/of nodig is.
Ach joh, we worden allemaal wel eens chagrijnig op onze apparatuur ;)
Maar superchargen is echt een aanrader hoor! Maar natuurlijk, je moet gewoon doen wat je wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:11

Wildfire

Joy to the world!

Ziezo, en da's Android 4.2.2 op de HD2. Nice! --> http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2224469

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 19:54:
[...]

Ach joh, we worden allemaal wel eens chagrijnig op onze apparatuur ;)
Maar superchargen is echt een aanrader hoor! Maar natuurlijk, je moet gewoon doen wat je wil ;)
Dat superchargen is echt wel nodig, heb nu al regelmatig een reboot en de ROM is nu trager als mijn NAND hiervoor als die goed op dreef was.
Maar kan het op elke NativeSD ROM dat superchargen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Novadecasa schreef op maandag 08 april 2013 @ 22:32:
[...]

Dat superchargen is echt wel nodig, heb nu al regelmatig een reboot en de ROM is nu trager als mijn NAND hiervoor als die goed op dreef was.
Maar kan het op elke NativeSD ROM dat superchargen?
Dat is toch raar. Ik had helemaal niet sterk de indruk dat het langzamer was. Random reboots waren ook zeldzamer dan bij NAND roms. Maar ja, als het goed is kan dat op vrijwel alle roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice! Goed om te zien dat de HD2 niet vergeten word, en dat hij zo lang meegaat. Nu maar hopen dat dat allemaal een beetje soepel blijft draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 20:43:
[...]

Nice! Goed om te zien dat de HD2 niet vergeten word, en dat hij zo lang meegaat. Nu maar hopen dat dat allemaal een beetje soepel blijft draaien.
Niet bepaad nice. Op 2 HD2's geprobeerd, als NativeSD en NandwithDataOnExt, en ik heb ongelofelijk veel last van reboots en het wegvallen van 3G, fouten bij de camera, enzovoorts.

Die reboots zijn bij 4.1.2 ook al een aardig probleem. Ben maar weer terug naar 4.0.4 gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 20:58:
[...]

Niet bepaad nice. Op 2 HD2's geprobeerd, als NativeSD en NandwithDataOnExt, en ik heb ongelofelijk veel last van reboots en het wegvallen van 3G, fouten bij de camera, enzovoorts.

Die reboots zijn bij 4.1.2 ook al een aardig probleem. Ben maar weer terug naar 4.0.4 gegaan.
Weet men eigenlijk al waardoor die reboots komen? Ik hoorde dat het kwam door bad blocks op het NAND ( wat logisch zou zijn, want dat gebeurt ook als je HDD bad blocks heeft) maar als ik een NativeSD rom heb, krijg ik alsnog random reboots. Het ligt dus niet aan het NAND. Dan vraag ik me dus af, waaraan ligt het wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 19:54
Zit er misschien iets niet helemaal lekker in de kernel, qua compatibiliteit met de laastste android versies (4.1/4.2)
Probeer anders nog eens een ICS build te draaien, gewoon een van de laatste CM of AOKP ics builds en je hebt volgens mij een prima functionerende HD2

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-07 12:17
Beste mensen,

Ik zit een beetje in de rats :| , ik heb android 4.1.2 via de lemmings ROM op mijn SD staan. Deze werkt alleen niet goed op mijn waardoor er van alles in de war gaat. Ik zie het alleen niet zitten om zelf een betere ROM er op te zetten. Is er hier misschien iemand die me (tegen een vergoeding) wil helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
daar is dit forum niet voor bedoelt, je kan hier gewoon al je vragen stellen en dan proberen wij hierop te antwoorden.

Belangrijk is dat je de basis van HD2 flashen een beetje door hebt, anders wordt het lastig om de juiste vragen te stellen (en dus ook lastig om de juiste antwoorden te krijgen)

1) welke second stage bootloader staat er op je toestel cLK of MAGLDR
2) wat is je partitie layout (belangrijk als je aan andere rom gaat flashen, omdat je /system groot genoeg moet zijn voor je rom, windows krijg je ook niet op een c:/ partitie van 100 MB zeg maar)
3) heb je een ext partitie voor je /data (heb je een fatsoenlijke hoeveelheid ruimte voor apps? of zit dit na een paar apps vol?)

Als dit je allemaal niets zegt, lees ook de start post eens door, verder is de toolkit een handig hulpmiddel voor de basis stappen (bootloader, recovery, partitielayout etc)
hier staat een link naar een mirror van volgens mij de laatste versie, maar dat weet ik niet zeker:
Prulleman in "Android op de HTC HD2 - Deel 3"

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:32

MsG

Forumzwerver

Hebben jullie ervaring met een 2.3.7-rom op DataOnEXT?

Ik wil NexusHD2-Gingerbread_V3.3a-(Android-2.3.7) op de HD2 installeren, maar ik wil meer ruimte dan de interne 200MB van de telefoon zelf en daarom dus een 1GB-partitie op het kaartje. De installer van die rom biedt native verschillende opties, als ik echter voor DataOnEXT kies blijft de telefoon op den duur hangen bij het instellen van Android als je Android voor de eerste keer start.

Is er een mogelijkheid dat ik de rom installeer alsof je hem gewoon wilt gebruiken zonder SD-kaart en dat ik daarna zelf de Ext-partitie maak en integreer in de rom? Hoe werkt dit?

met een jelly bean rom werkte het prima, maar met deze oudere rom werkt het op de een of andere manier niet.

Topic van de rom: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905060

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruik ook nativ sd en heb nu een probleem dat hij geen geluid geeft als die wordt gebeld of iemand probeerd te bellen pff
voor de rest classe 10 kaartje van icidu en 16GB werkt voor de rest op android 4.2.2 als een zonnetje

• filthy rich
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:49

filthy rich

löp wa los

Hopen op een stabiele kitkat mod voor de hd2

en aans löpt wa vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NAS
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-12-2021

NAS

Hallo,

Dit is een redelijk nieuw onderwerp voor me (zeg maar sinds vrijdag).

Ik heb een aantal roms geinstalleerd (via deze handleiding: http://www.htcinside.de/h...f-schritten-installieren/) en die schijnen ook te werken.

Nu heb ik het probleem dat ik telkens wanneer ik opnieuw opstart mijn gebruikersinstellingen (gmail account, wifi etc) opnieuw moet instellen. Weet iemand daarvoor een oplossing?

(ik heb al gezocht op het forum en op Google, tot nu toe niets gevonden)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
mijn duits is te slecht om die link door te nemen..
maar.. heb je dit met alle roms van het "aantal roms" die je hebt geinstalleerd?

wat voor rom heb je (als je geen idee hebt, post dan de link van forum/topic waar je deze hebt gedownload)
welke android versie, is het een nand, sd of native sd?

met zo weinig info kunnen we je niet helpen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Kijk even op XDA developers als je meer info wilt of de laatste ROM's wilt bekijken of gebruiken.
Ik heb jaren lang Android op m'n HD2 gehad, wat een perfect toetsel! (Gaat nu na bijna 4 jaar vervangen worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NAS

NAS

Hallo Prulleman,

Allemaal op NAND en volgens mij deze (ben niet thuis, dus kan het niet precies checken):
- http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2126053
- http://androidforum.tytun...-jellybean-cm10-1-t1.html
- http://androidforum.tytun...-3a-android-2-3-7-t3.html

ROM partitie geloof ik op 365 gezet (groot genoeg voor die Touchwizmod).

Radio is die Radio 2.08.50.05 ROM uit die Duitse handleiding.

Die handleiding komt op het volgende neer (mbv Toolkit):
- stap 0: ROM dowloaden en ZIP op sd kaart kopieren en HTC HD2 NAND Toolkit downloaden en installeren.
- stap 1: Install HSPL
- stap 2: Wipe (Task29)
- stap 3: Radio installeren via Install RUU
- stap 4: partitie grootte instellen, Install MAGLDR en daarna repartition
- stap 5: via bootloader, punt ad recovery en install from sd-kaart Android installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
NAS schreef op maandag 25 november 2013 @ 14:09:
Hallo Prulleman,

Allemaal op NAND en volgens mij deze (ben niet thuis, dus kan het niet precies checken):
- http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2126053
- http://androidforum.tytun...-jellybean-cm10-1-t1.html
- http://androidforum.tytun...-3a-android-2-3-7-t3.html

ROM partitie geloof ik op 365 gezet (groot genoeg voor die Touchwizmod).

Radio is die Radio 2.08.50.05 ROM uit die Duitse handleiding.

Die handleiding komt op het volgende neer (mbv Toolkit):
- stap 0: ROM dowloaden en ZIP op sd kaart kopieren en HTC HD2 NAND Toolkit downloaden en installeren.
- stap 1: Install HSPL
- stap 2: Wipe (Task29)
- stap 3: Radio installeren via Install RUU
- stap 4: partitie grootte instellen, Install MAGLDR en daarna repartition
- stap 5: via bootloader, punt ad recovery en install from sd-kaart Android installeren.
de eerste 2 hebben verschillende install opties, bij nand zou alles moeten werken, maar voor de andere opties moet je je SD kaart juist formateren/partitioneren.

de 3e is vrij standaard, maar wel een optioneel Apps2SD+ script.. als je daarmee hebt gerommeld zou dat problemen kunnen veroorzaken.

hoeveel vrije app ruimte (/data) heb je als je bij instellingen/opslagruimte kijkt?

ik vermoed dat je helemaal geen data partitie hebt op de 1 of andere manier.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NAS

NAS

Hallo Prulleman,

Ik heb het apparaat niet bij me. Ik had inderdaad ook een geheugen probleem. Volgens mij had ik geen ruimte over en hij gaf aan dat de sd kaart 'kapot' was (bij android 4.x), bij 2.3.7 had ik dat sd kaart probleem volgens mij niet.

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 21:42

Smarron

The bend

Je SD-kaart is niet (goed) geconfigureerd (moet ext3 of ext4 worden van bijvoorbeeld 1GB). Met die grote roms is er geen vrij geheugen om zaken weg te schrijven en op te slaan. Dan krijg je inderdaad dat hij na elke reboot de standaardinstellingen laat zien.

Deze guide even volgen voor de SD config van een ext 3/4 partitie: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=916464

Ook zonder de plaatjes is het goed uit te voeren.

Android 2.3 is vele malen kleiner dan 4.x waardoor je dat probleem niet had.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NAS

NAS

Smarron en Prulleman,

Bedankt voor jullie input. Ik heb het kaartje anders geformatteerd (twee partities), NAND with DataOnEXT geinstalleerd en nu werkt het.

Hat nog wel wat voeten in aarde met dat kaartje. Weten jullie of het klopt dat hij in windows niet meer leesbaar is?

Groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ext3 of een andere unix format gaat inderdaad niet zomaar in Windows

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Heeft iemand al KitKat (NAND) werkend op zijn(of haar) HD2?

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grass460
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-10 19:06

grass460

[DPC] Division_Brabant

ik zat er ook na te kijken. tytung heeft wel een nieuwe versie er op staan.
http://androidforum.tytun...2-kitkat-cm11-0-t230.html
wil ik gaan proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joepiedepoepie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:32
Ik ben nu met KitKat (NAND) bezig. Echter heb ik al een bestandje van 1 van de 3 sites gedownload en schijnbaar kun je elke 180 minuten iets downloaden, dus ik moet even wachten (en met die andere 2 sites lukt het me niet).
Ik heb hier nu dus een gepartitioneerde HD2 naast me liggen :+

/edit: het lukt me maar niet. Ik wil android NAND with DataOnExt4 installeren, maar m'n telefoon blijft maar zeggen dat ik geen EXT4 partitie heb terwijl ik die net heb aangemaakt :+

Error messages:
mount: mounting /dev/block/mmcblk0p2 on /NativeSD failed: no such file or directory

/edit2: ext4 is gelukt. Ik was vergeten om op apply te klikken :+
Hij is nu aan het flashen, dus ik ben benieuwd of het nu lukt

/edit3: installatie is gelukt, maar bij de reboot blijft het scherm na het HTC logo op zwart..... Iemand enig idee wat er aan de hand is?

/edit4: NativeSD lukt ook niet :/

Hmm ik krijg 4.1.2 ook niet aan de praat, maar 4.0.4 dan weer wel. Blijkbaar doe ik iets verkeerd....

[ Voor 58% gewijzigd door .joepiedepoepie op 26-12-2013 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grass460
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-10 19:06

grass460

[DPC] Division_Brabant

Was er erg tevreden over totdat mijn hd2 overleed gisteren, krijg magldr scherm maar start niet door. En trilt 7 keer. Gegoogled en is een hardware failure .

Met deze video heb ik goede ervaringen

Heb zelf altijd nativesd gedraaid en werkte gewoon erg lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
.joepiedepoepie schreef op woensdag 25 december 2013 @ 21:39:
Ik ben nu met KitKat (NAND) bezig.

/edit3: installatie is gelukt, maar bij de reboot blijft het scherm na het HTC logo op zwart..... Iemand enig idee wat er aan de hand is?

/edit4: NativeSD lukt ook niet :/

Hmm ik krijg 4.1.2 ook niet aan de praat, maar 4.0.4 dan weer wel. Blijkbaar doe ik iets verkeerd....
Ik had hetzelfde maar...

Het is mij wel gelukt op NAND maar het is zeer belangrijk dat je je sdcard goede partitions hebt.
Ik heb mijn 8 gb ingedeelt met de gratis tool van Minitool. 4 gb fat32, een ext gedeelte en een swap gedeelte.
Ik heb er ff geen exact voorbeeld van maar met een beetje googlen of youtube(daar heb ik het vandaan) moet het lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ik heb een htc hd2 maar als ik hem opstart kom ik niet verder dan een scherm met het Boot Menu... weten jullie misschien wat ik moet doen? ik ben er namelijk niet heel erg handig in...

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Welk boot menu, wat stond erop, wat wil je erop. Ik kan nu 100 antwoorden geven, maar of voor jou dan de goede erbij zit...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Hallo,

Ik heb een HTC HD2 met daarop Android. Alleen als ik mijn SIM kaart erin doe, en vervolgens de PIN code van mijn SIM kaart invul, heb ik geen bereik. Ook vind de telefoon het Tele2 netwerk bijna niet, als het netwerk gevonden wordt, kan er niet geregistreerd worden. Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verkeerde radio versie? Of hardware stuk.
Wat heb je draaien? Heeft dit ooit gewerkt?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik heb de telefoon nog niet zo lang, dus ik weet niet als het ooit gewerkt heeft. Ik heb Android 2.3.7 draaien, met radio versie 2.15 en nog iets daarachter.

Edit: Ik heb het probleem ook met Windows Mobile 6.5.

[ Voor 19% gewijzigd door Stefan22 op 15-02-2015 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Dan is waarschijnlijk je antenne los of stuk

Strava

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste