Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:47
-The_Mask- schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 00:07:
[...]
De Seasonic M12II 520W is ook een goede voeding en prima koop.

[...]

De be quiet heeft Capxon condensators, deze zijn van erg slechte kwaliteit en dat kort de levensduur van de voeding nogal erg drastisch in. Voedingen met Capxon geven vaak na 3 tot 5 jaar de geest, maar dit is van veel factoren afhankelijk. O.a. hoeveel werk wat ze moeten doen (ripple weg filteren), hoe goed ze gekoeld worden, enz. Maar van één ding kun je zeker zijn, de kwaliteit is slecht en de levensduur relatief kort.

Van de Coolermaster is weinig bekend, alleen dat het ook een voeding gemaakt door FSP is net zoals de Be Quiet! die je noemde, waarschijnlijk ook beide van het Aurum design. Dus dan is het afwachten welke condensators Coolermaster erin heeft laten zetten. Ik zou de gok iig niet wagen.
ik ben nu voor de:
Seasonic S12II-Bronze 430W
gegaan lijkt mij voldoende voor nu sli zal misschien krap worden maar dat komt er voorlopig toch niet. bedankt voor het advies !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomcat84 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 21:16:
Ik zat voorzichting te denken aan een XFX Core Edition 550 Pro, maar misschien is dat zelfs al wel overkill voor dit systeem? 50/60 euro is wel ongeveer het pricepoint waar ik aan zit te denken.
Wel wat overkill, maar veel betere koop zal je niet snel vinden.
pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 430W en pricewatch: Antec HCG-520 zijn ook prima opties.
Gray|IA schreef op maandag 17 juni 2013 @ 22:59:
[...]
Nu wil ik er een GTX770 insteken.
a) gaat dit werken? met een gewone gtx770 (onder load van 230W)
b) kan ik bvb ook de Palit GTX770 Jetstream (onder load van 270W) er insteken en eventueel onderklokken mocht dit toch net teveel zijn?
Beide moeten prima gaan.
Aangezien de max current van een rail 18A is:
18Ax12V=216W terwijl de GTX 770 max 230W verbruikt, zou dit dus niet werken???
De Over Current Protection staat niet echt zo strak ingesteld, je kunt wel meer dan 18A van één 12V trekken zonder dat de beveiliging in werking treed.
Dit zijn de gemeten specs van de voeding ( 546W max)
http://www.pc-experience.de/wbb2/thread.php?threadid=32537
Overbelasten van een voeding moet je niet doen en zal ook niet met jouw PC gebeuren. Enige waar ik mij zorgen over zou maken is de slechte kwaliteit van de secundaire condensators. Bij veel en zwaar gebruik van de voeding zou ik de voeding niet meer echt vertrouwen na zo'n 3 jaar van veel gebruik.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06-2021

Gray|IA

geen ondertitel

-The_Mask- schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 22:59:

[...]
Beide moeten prima gaan.

[...]
De Over Current Protection staat niet echt zo strak ingesteld, je kunt wel meer dan 18A van één 12V trekken zonder dat de beveiliging in werking treed.

[...]

Overbelasten van een voeding moet je niet doen en zal ook niet met jouw PC gebeuren. Enige waar ik mij zorgen over zou maken is de slechte kwaliteit van de secundaire condensators. Bij veel en zwaar gebruik van de voeding zou ik de voeding niet meer echt vertrouwen na zo'n 3 jaar van veel gebruik.
Vandaag alles toegekregen en het werkt :)
Nog geen problemen ondervonden, de volgende dagen wat stresstest uitvoeren en zien of het echt wel stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperino
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-08 18:39
Beste mensen,

Ik heb al een tijdje zitten na te denken over een nieuwe videokaart, en volgens mij is een GTX770 op het moment wel een goede keuze. Ik vraag me echter af of mijn voeding wel sterk genoeg is hiervoor en die geen problemen op zal leveren. Volgens mij zitten er wel alle benodigde kabels aan, dus dat zou het probleem niet moeten zijn (1x8pin, en 1x6pin, dat heeft de gtx770 ook nodig toch?)

Mijn huidige systeem:

Processor AMD Phenom II X4 955 Black Edition C3
Moederbord ASUS M4A87TD Evo
Geheugen: 8GB DDR3-1600 (4 x 2GB)
Harddisk/SSD OCZ Vertex 2 90GB + Samsung Spinpoint F3 1TB
Behuizing Cooler Master Elite 331
Voeding Huntkey HK600-53AP 600W
(Huidige Videokaart ASUS EAH5850 DirectCU/2DIS/1GD5)

Voeding is niet heel erg populair en zijn nauwelijks reviews over te vinden. Aangezien die al 3 jaar oud is weet ik niet of die nog wel zo heel goed is. In een thread die ik zelf gemaakt had heeft namelijk 1 persoon gereageerd dat het wel kan, en 1 dat het niet kan.
Als die het net niet zou trekken, zou het dan echt een ramp zijn? Ik weet dat ik dan natuurlijk een nieuwe moet kopen, maar somige mensen zeggen dat dit voor ernstige hardware schade kan zorgen, en andere zeggen dat je het gewoon moet proberen en dat je hoogstens de psu zelf kan kapot maken.

mvg,,

Jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
@Jasperino.

Ja de voeding gaat het een stukje zwaarder krijgen, aangezien de gtx770 ongeveer 80w meer trekt onder load.

hij zou het systeem gemakkelijk moeten draaien is een 80%+ voeding en is niet heel oud.
Ik zie geen problemen, maar beter is op de duur hem wel te vervangen voor een betere voeding, vooral als je ook zelf de stroomkosten betaald. Dit kan op de den duur gemakkelijk uit namelijk.

tweakje voor jou phenom is het progje: Phenommsrtweaker kan je in windows je idle en load verbruik dmv instellen van voltage wat naar beneden brengen. Waarschijnlijk kan jou 955 load wel 50w minder gebruiken en nog steeds op dezelfde snelheid draaien. (ik test meestal met occt)

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kwaliteit van die Huntkey voeding is gewoon slecht en het is ook geen 600W voeding. Wordt misschien wel eens tijd om een goede voeding te nemen. Een goede voeding van 450W is bijvoorbeeld al een grote vooruitgang. pricewatch: Seasonic G-Serie 450Watt bijvoorbeeld. Maar zo zijn er nog wel heel wat verschillende.

Een slechte voeding zoals deze kan overigens prima de rest van de PC slopen. ;)

Als iemand nog geen reactie op zijn post heeft gehad en die wel wil plaats hem dan maar opnieuw. :)

[ Voor 10% gewijzigd door -The_Mask- op 25-06-2013 21:15 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
-The_Mask- schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 21:10:
Kwaliteit van die Huntkey voeding is gewoon slecht en het is ook geen 600W voeding. Wordt misschien wel eens tijd om een goede voeding te nemen. Een goede voeding van 450W is bijvoorbeeld al een grote vooruitgang. pricewatch: Seasonic G-Serie 450Watt bijvoorbeeld. Maar zo zijn er nog wel heel wat verschillende.

Als iemand nog geen reactie op zijn post heeft gehad en die wel wil plaats hem dan maar opnieuw. :)
goed bezig The_Mask :)
zou niet weten hoeveel mensen al aan de betere voeding zijn geholpen door jou _/-\o_

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperino
-The_Mask- schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 21:10:

Bedankt voor je reactie :) (Jij ook Powrskin :) )

Er staat bij de informatie anders dat hij 600W is hoor? Na 3 jaar zal dat natuurlijk niet meer helemaal kloppen, en ik weet dat het niet echt een geweldige voeding is, maar ik denk dat hij toch minimaal nog wel 450 Watt in zich heeft zitten toch?

En is voor een GTX 770 een 450Watt voeding niet een beetje weinig? Ik ben in ieder geval van plan om binnen een jaar naar een i7 over te stappen (of AMD als deze tegen die tijd weer een beetje zijn teruggekomen en wat betere producten leveren). Ik weet niet of deze meer stroom vraagt dan de Phenom? Volgens de specificaties zou de i7 minder stroom moeten vragen als ik het goed begrepen heb, maar ik weet niet hoe het bij maximale load zit?
Tegen deze tijd wil ik ook een andere kast aangezien het hier nog maar net inpast en dit toch wel een instap kast is, wat mijn pc zelf tegen die tijd niet meer is. Ik zat te denken in de richting van de CM 690 II Advanced, wat ook weer een fan zorgt. Fans kosten niet veel, maar hierom twijfel ik wel een beetje of 450W voldoende is.

Ik heb gelezen dat iets als de OCZ ModXStream Pro 600W ook wel goed was. Deze is ook nog goedkoper, dus wat is het voordeel om die Seasonic te kopen? Hij heeft betere efficiëntie had ik gezien, maar ik betwijfel of die paar procent meer nou echt veel opleveren. (Geen idee over stroomkosten in euro's van een computer om eerlijk te zeggen, dus ik zal hier waarschijnlijk wel fout zitten?). Als een 450/500W voeding genoeg zou zijn is dat natuurlijk beter, maar voegt de dure prijs van een voeding nou echt zo veel toe? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:09
jasperino schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:46:
[...]
Deze is ook nog goedkoper, dus wat is het voordeel om die Seasonic te kopen? Hij heeft betere efficiëntie had ik gezien, maar ik betwijfel of die paar procent meer nou echt veel opleveren.
Grote pluspunten van Seasonic:
- (Een van de) beste fabrikanten van PSU's
- Seasonic maakt zijn eigen voedingen, in tegenstelling tot heel veel fabrikanten die"slechts" OEM voedingen (van b.v. een bedrijf als Seasonic) overnemen en hun eigen stikker erop plakken. Seasonic kan bij zijn eigen voedingen aan "cherry picking" doen, oftewel alleen de beste voor eigen verkoop nemen en de "mindere" doorverkopen
- 5 jaar garantie, daar waar andere bedrijven vaak maar 2 of 3 jaar hanteren
- De voeding in kwestie is efficiënt en heeft een zeer stabiele voltage output. Stabielere output geeft meer stabiliteit bij overclocken en belast de componenten van je pc minder.

Voor wat meer tekst en uitleg, zie de reviews van de G-Series 360W en de G-Series 550W. Ja, ze kosten iets meer, maar kwaliteit kost geld.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:12
Er staat 600W op de sticker, maar het belangrijkste is de 12V lijn en daarop levert hij waarschijnlijk maar 450W of zelfs minder (en dan is het nog maar de vraag of dat stabiel is).
Bij andere low budget huntkey 600W voedingen zie ik ook: rated 500W, peak 600W (en dus eigenlijk is het sowieso al maar een 500W voeding).
Zolang er verder ook niks over bekend is zou ik er vanuit gaan dat ie gebouwd is van goedkope low quality onderdelen, die na 3-5 jaar nog wel eens de geest zouden kunnen geven (en zoals gezegd ook andere onderdelen van de pc kunnen slopen, zoals je nieuwe videokaart).

Wanneer je een goede voeding pakt is 400W al voldoende, dus een A+ 450W is ruim voldoende.

De OCZ voeding is (waarschijnlijk) al een heel stuk beter, in ieder geval redelijk degelijk, maar het is nog geen topper (zeker niet voor die prijs).

Meer goede opties:
pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 430W
pricewatch: Antec HCG-520
pricewatch: XFX Pro 550W
pricewatch: Seasonic M12II 520W
pricewatch: Seasonic S12II 520W
pricewatch: Sharkoon WPM500
Allen wat minder zuinig dan de G450 (en net iets mindere kwaliteit), maar ook wat goedkoper en (dus) prima bang for buck.

[ Voor 5% gewijzigd door mitsumark op 26-06-2013 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 600W die op jouw voeding staat is zoals hierboven ook al gezegd wordt peak load, maar dat kan de voeding dus helemaal niet leveren. Goedkope Huntkey's staan er dan ook om bekend dat ze ~100W minder kunnen leveren dan hoe die verkocht wordt. Zie het dus als een kwalitatief vrij slechte 500W voeding, een goede 450W voeding is dus al een vooruitgang. Slechte 500W voeding kan met alle moeite 500W leveren voor enkele seconden en dan niet eens alles op de 12V wat wel het belangrijkste is. Een goede 450W kan gewoon al zijn vermogen op de 12V leveren en dat gewoon continue dagen, weken, maanden, jaren zonder probleem.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:25
Wat denken jullie? Is een CX500 voeding goed genoeg om een Athlon II X4 640 (ASrock 890FX mobo) en een HD7870XT draaiende te houden? (Ook een 3tal fans en 1 HDD, maar die verbruiken hoogsten enkele watts) Deze is bij dixons te koop en heb nog zo'n 10 euro coupon liggen :+ Heb nu een 400W maar de 12V rail haalt maar 280W max dus dat red ik denk niet met alle randapparatuur erbij helaas... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Zijdelings vreemd vraagje,
Ik gebruik 2 pricewatch: Seasonic M12II 520W
en een pricewatch: Cooler Master Silent Pro M2 620W
Allen modulair.

Nu zit ik steeds naar de Sata connectors te kijken en bij al de voedingen zitten die imho op de kop.
Met het inner zijstukje omhoog, of ik moet mijn SSD's en HDD's omdraaien of de Sata kabel met een lus eerst omhoog en dan weer naar beneden lussen.
Alle voedingen zitten onderin de behuizing, dus lijkt mij logisch dat van onder en dan omhoog de schijven aansteek.
Op dit moment haal ik de connectors los en monteer ze andersom met het zijstukje naar beneden.
Zie ik de theorie nu verkeerd of heeft de fabrikant er toch andere bedoelingen mee wat ik niet zie? :F

[ Voor 8% gewijzigd door Sa.Tan op 27-06-2013 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whatupdoc
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-04-2022
Hallo mensen.
Ik heb nu het volgende systeem in gedachten om aan te schaffen
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 176,45€ 176,45
1Gigabyte GA-B85-HD3€ 78,70€ 78,70
1Palit GeForce GTX 770 Jetstream 2GB€ 359,90€ 359,90
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 89,20€ 89,20
1Microsoft Windows 8 (OEM) 64bit€ 82,19€ 82,19
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,62€ 26,62
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP4G3D1609DS1S00€ 46,70€ 46,70
1LG GH24NS90 Zwart€ 16,-€ 16,-
1XFX Pro 550W€ 53,80€ 53,80
1Plextor PX-256M5S 256GB€ 141,-€ 141,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.070,56

Zal de voeding de videokaart kunnen voorzien? Want volgens de officiële site van die videokaart wordt een 600 watt geadviseerd.
Edit: Ik ga hiermee trouwens niet overklokken en ben ook niet van plan om later SLI te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:06
Ik ben aan het kijken naar een upgrade van moederbord en processor in mijn computer.

Huidige componenten die er toe doen:

Coolermaster Realpower M620 (gekocht in april 2008, afgelopen april is de garantie verlopen, geeft nog geen krimp, maar wil wat anders)
Asus P7P55D Pro
Core i5 750 @ stock
GTX560
2 HDD's en een SSD

Upgrade die ik in gedachten heb:

Socket 1150 Z87 moederbord
Core i5 4670

Er zitten in de toekomst nog wel andere upgrade's aan te komen. Ik wil zo rond de 550Watt gaan zitten, ook al is dit overkill, dan heb ik altijd nog wat speelruimte voor een vloterre videokaart of evt. overclocken

Zijn er aanraders? Maximaal budget voeding is om en rond de € 80,- voor een 550/600 Watter

EDIT: voorkeur gaat overigens uit naar modulair

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 27-06-2013 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperino
mitsumark schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 17:47:
Er staat 600W op de sticker, maar het belangrijkste is de 12V lijn en daarop levert hij waarschijnlijk maar 450W of zelfs minder (en dan is het nog maar de vraag of dat stabiel is).
Bij andere low budget huntkey 600W voedingen zie ik ook: rated 500W, peak 600W (en dus eigenlijk is het sowieso al maar een 500W voeding).
Zolang er verder ook niks over bekend is zou ik er vanuit gaan dat ie gebouwd is van goedkope low quality onderdelen, die na 3-5 jaar nog wel eens de geest zouden kunnen geven (en zoals gezegd ook andere onderdelen van de pc kunnen slopen, zoals je nieuwe videokaart).

Wanneer je een goede voeding pakt is 400W al voldoende, dus een A+ 450W is ruim voldoende.

De OCZ voeding is (waarschijnlijk) al een heel stuk beter, in ieder geval redelijk degelijk, maar het is nog geen topper (zeker niet voor die prijs).

Meer goede opties:
pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 430W
pricewatch: Antec HCG-520
pricewatch: XFX Pro 550W
pricewatch: Seasonic M12II 520W
pricewatch: Seasonic S12II 520W
pricewatch: Sharkoon WPM500
Allen wat minder zuinig dan de G450 (en net iets mindere kwaliteit), maar ook wat goedkoper en (dus) prima bang for buck.
Hoeveel scheelt die efficiëntie eigenlijk precies? Als een voeding met zo'n platinum mark een paar procent efficiënter zou zijn, betekent die paar procent dan dat hij ook een paar procent goedkoper zal zijn, of scheelt dit echt tientallen euro's per jaar? Ik heb mijn PC gemiddeld 8-10 uur per dag aan denk ik, en ik vraag me dus af hoeveel het ongeveer zou besparen als ik een zuinigere voeding neem over een goedkopere, en of dat goed uit kan tegenover de hogere kosten van de voeding zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Ongeveer 5%, afhankelijk van het gebruik van je pc (8 uur idle of 8 uur load) kan dat 10-25 euro per jaar schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sa.Tan schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:32:
Nu zit ik steeds naar de Sata connectors te kijken en bij al de voedingen zitten die imho op de kop.
Met het inner zijstukje omhoog, of ik moet mijn SSD's en HDD's omdraaien of de Sata kabel met een lus eerst omhoog en dan weer naar beneden lussen.
Alle voedingen zitten onderin de behuizing, dus lijkt mij logisch dat van onder en dan omhoog de schijven aansteek.
Op dit moment haal ik de connectors los en monteer ze andersom met het zijstukje naar beneden.
Zie ik de theorie nu verkeerd of heeft de fabrikant er toch andere bedoelingen mee wat ik niet zie? :F
Niet alle voedingen zitten onder. In de wat luxere behuizingen meestal wel, maar anders meestal niet. Dus de vraag is of de voedingen überhaubt wel vaker onderin zitten als boven. Ik zou het je niet kunnen vertellen. ;)

Maar nee ze hebben er voor de rest geen bedoeling achter. Zelf laat ik het ook altijd zo als het is, de lengte tussen de aansluitingen is namelijk vrij groot dus lusje kan gemakkelijk. Of als je de kabels achter je mobo langs hebt dan begin je boven aan en ga je naar onder dan heb je ook nergens last van.
whatupdoc schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 14:59:

Zal de voeding de videokaart kunnen voorzien?
Gemakkelijk PC neemt maximaal 300W. Reden dat vaak 500/550W voeding gekozen wordt is het gebrek aan een goede en betaalbare voeding van 400/450W.
Want volgens de officiële site van die videokaart wordt een 600 watt geadviseerd.
Ja dat is onzin en het verspreiden van die onzin doen veel fabrikanten helaas.
Edit: Ik ga hiermee trouwens niet overklokken en ben ook niet van plan om later SLI te gaan
Beide zijn ook niet mogelijk met deze PC. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whatupdoc
  • Laatst online: 15-04-2022
@TheMask
Heey, hartelijk bedankt voor je reactie. Heb dit systeem wel uitgezocht om niet mee SLI te kunnen gaan want daar zal waarschijnlijk toch niks van komen :P . Dan word het tijd om te gaan bestellen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
De fan van mijn huidige voeding begint steeds vervelendere geluiden te maken, en volgens mij is hij nu redelijke overkill. (1kw CoolerMaster voeding)

Mijn huidige setup

AMD 8350
AMD 6970
2 HDD's
1 SSD
En de nodige fans om 't spul koel te houden.

600watt moet wel voldoende zijn toch? En welke zijn aan te raden? (liefst (volledig) modulair)

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Misschien alleen de fan van je huidige voeding vervangen?
Een nieuwe voeding zal wel zuiniger (kunnen) zijn, maar het prijsverschil win je nooit meer terug.

Anders kun je kijken naar bv een Seasonic G450/G550, al weet ik niet wat je budget is.

Ga je overklokken en stresstests draaien?
(zo ja, dan liever 550+W)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Probleem is dat er een vreemde maat fan in de huidige voeding zit. 135mm namelijk.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:15
Zou ik (met de dalende prijs van de Evga in het achterhoofd) Sli kunnen gaan of is dat te veel
gevraagd van de voeding?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570 Boxed€ 181,95€ 181,95
1Gigabyte GA-Z77MX-D3H€ 103,50€ 103,50
1EVGA GeForce GTX 650 Ti Boost 2GB Superclocked€ 158,99€ 158,99
1Seagate Momentus ST9750420AS, 750GB€ 55,90€ 55,90
1Nexus Thrio 310 Silent Case€ 39,99€ 39,99
1be quiet! Shadow Rock Top Flow SR1€ 43,30€ 43,30
1Kingston ValueRAM KVR1066D3N7K2/8G€ 68,90€ 68,90
1Samsung SH-224BB Zwart€ 14,45€ 14,45
1Seasonic Platinum Series 460 Watt Fanless€ 121,-€ 121,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 787,98

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jQ1Emd2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidde212
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:35

hidde212

Free your mind...

Firedre schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 17:02:
Zou ik (met de dalende prijs van de Evga in het achterhoofd) Sli kunnen gaan of is dat te veel
gevraagd van de voeding?

[...]
Ja, dat moet zeker lukken. Ik kom een review tegen waarin en systeem met 2x 650 Ti boost niet meer dan 323W trekt, bij het stopcontact gemeten. Dat zou betekenen dat het systeem ongeveer 290W trekt aan de DC kant bij een 90% efficientie van de voeding.

Aangezien jouw Seasonic 456W kan leveren alleen al op de 12V lijn is dat ruim voldoende.

...and your ass will follow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Klopt, een 650ti boost verbruikt zo'n 100W, de rest van het systeem ook, dan kom je op 300W totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
warhamstr schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 13:25:
Probleem is dat er een vreemde maat fan in de huidige voeding zit. 135mm namelijk.
Die bestaan wel...
Alleen even kijken of ze genoeg lucht verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixter223
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-11-2021
Ik heb een AMD FX 6300 BE, Asrock 970 Extreme 4,Samsung spinpoint F3 500TB HD, Intel 330 180GB SSD, Scythe samurai ZZ koeler en Corsair XMS3 CMX8GX3M1A1600C11 geheugen. Verder nog een 24 inch ips monitor, toetsenbord en muis met draad en kleine boxen. Als videokaart heb ik een Sapphire HD 6670 1GB GDDR5 maar wil deze vervangen door een HIS Radeon HD7790 iCooler 1GB.
Voor die kaart word een 500 watt voeding geadviseerd, ik heb echter een Corsair CX430M voeding.
Gaat het lukken met deze voeding? Zo niet, welke adviseren jullie dan?
PS, de optie van overclocken wil ik open houden maar ik zal de boel zeker niet tot het randje pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixter223
thnx! Ik zal is kijken hoe oud die voeding inmiddels is. Ondertussen maar is rond gaan kijken voor een andere voeding van rond de 5 a 600 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De voeding kan niet ouder zijn dan een paar weken/maanden. Maar 500/600W heb je alleen nodig voor twee redelijke mainstream/high-end kaarten. Een goede 400W voeding kan zelfs prima twee HD7790's, dus tenzei je nog een hele grootte upgrade wil doen hoef je echt niet hoger qua vermogen, kwaliteit is veel belangrijker.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixter223
Ok, mijn voeding is inderdaad nog geen half jaar oud dus dat kan nog wel even. Als ik weer een voeding koop kijk ik eerst wel even in dit topic. Hulde voor de snelle en nuttige info The Mask! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixter223
misschien een idee om in de topicstart een top 5 van voedingen te maken? Eventueel in een paar categorieën (bv. tot 300 watt, tussen 300 en 400, tussen 400 en 500 enz.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 14:44
Misschien dat iemand mij hier kan helpen. Ik heb nu een Corsair 450w voeding van zo'n anderhalf jaar in m'n PC zitten, maar deze begint nogal lawaai te maken. Misschien aangezien ik wat aan het overklokken ben geweest en wat meer stroom wordt gebruikt

Momenteel ziet mijn setup er als volgt uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 189,90€ 189,90
1Gigabyte GA-Z77-D3H€ 99,-€ 99,-
1MSI R7950 Twin Frozr 3GD5 V2/OC€ 0,-€ 0,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 146,80€ 146,80
1Fractal Design Arc Midi Tower€ 74,90€ 74,90
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 0,-€ 0,-
2Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 63,-€ 126,-
1Corsair VX450W€ 0,-€ 0,-
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 87,15€ 87,15
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 723,75

i5 3570k @ 4,0Ghz

Aangezien ik mijn CPU en videokaart redelijk goed stil is mijn voeding nu aan de beurt. Tijdens het gamen met vooral hoge CPU maakt deze lawaai.

Wat zou een goede keuze voor mij kunnen zijn? Ik zag al die Fanless voeding van Seasonic, maar die is naar mijn smaak iets te duur. Maximaal zou ik 80 euro willen uitgeven.

[ Voor 3% gewijzigd door Remz op 29-06-2013 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik heb een server welke in een kleine kast kwam.
Aangezien ik een nieuwe kast heb aangeschaft zonder voeding en deze voeding van een kleiner formaat is (fysiek), heb ik een andere nodig. De oude kast incl. voeding is verkocht, dus hoe dan ook.

Het gaat om een Mini ITX bord met Intel Atom en Nvidia ION chipset.
Daarop staan nu 1x3TB WD Red, 2x1,5TB WD Green en soms 1x1TB WD Green voor backup.

Uiteindelijk zal er 1x een SSD, en max 4 andere schijven op aangesloten worden met al dan niet een backup via externe USB oid.

Ooit zal er een upgrade komen naar Mini ITX met een Intel i3 of i5 (waarschijnlijk i3) voor wat meer power wanneer nodig.

Het is de bedoeling dat hij zuinig is in idle.

Ik zat zelf in de Bronze range te denken aan de XFX pro 450W v2 of in de Gold range aan de Seasonic G series 360W.

Nu is het wel zo dat de server aan gaat wanneer nodig en meestal dan pas weer uit gaat wanneer ik naar bed ga. Of, wanneer ik zeker weet hem echt niet meer nodig te hebben voor die dag.

Het liefst niet al te duur, maar wel zo zuinig mogelijk en ook het liefst stil, maar denk dat de case fans daar op dit moment nog wel over heen komen qua geluidsproductie.

Of de prijs moet echt weg te strepen zijn vanwege het gebruik.

Voedingen zijn nog steeds niet mijn ding wat betreft wat goed is en niet.

Even verder gezocht in dit topic en kwam de volgende post tegen. Denk dat de G360 wel erg interessant zal zijn. Het zal mij verbazen als ik ook in de buurt van die 360W zou komen. Lijkt me sterk.
MartijnLoarne schreef op maandag 03 juni 2013 @ 19:15:
[...]

Neem even hier een kijkje: Het grote zuinige server topic
Daar staan allerlei aanbevolen componenten in. Dat bordje is wel een van de zuinigere borden. Je zou ook voor de G1610 kunnen gaan, die past daar ook op, en is ook erg zuinig. Verder heb je nog de Asrock B75 Pro3-M en B75M-ITX, dat zijn borden die allebei kunnen undervolten en die zijn ook erg zuinig.
Zijn die harde schijven 3,5 inch? Zo ja, dan zijn dat de grootste verbruikers. Als je die in spindown kunt zetten dan moet je met een goede voeding denk ik wel richting de 15W kunnen komen. Maar dan moet je eigenlijk ook een SSD hebben, zodat je de schijven ook in spindown kunt zetten.
Geheugen verbruikt zowat niks, dus 1x 4GB is dan wel prima, kun je er ook altijd nog 8 van maken.
Je oude voeding kun je gebruiken, maar bepaalt grotendeels je verbruik. Wil je een echt goede voeding dan neem je de Seasonic G360. Verder zou je ook nog op de thinITX toer kunnen gaan, door zo'n Intel bord te nemen, en een adapter. Je bent dan wel gelimiteerd qua HDD's, één 3,5" en één 2,5" HDD is dan wel het meeste wat ongeveer kan. Met de Seasonic voeding kun je zoveel HDD's aansluiten als je zelf wilt :P

[ Voor 40% gewijzigd door Arunia op 01-07-2013 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Remz schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 16:19:
Aangezien ik mijn CPU en videokaart redelijk goed stil is mijn voeding nu aan de beurt. Tijdens het gamen met vooral hoge CPU maakt deze lawaai.

Wat zou een goede keuze voor mij kunnen zijn? Ik zag al die Fanless voeding van Seasonic, maar die is naar mijn smaak iets te duur. Maximaal zou ik 80 euro willen uitgeven.
pricewatch: be quiet! System Power 7 500W kwalitatief een iets mindere voeding dan je huidige Corsair, maar wel stiller.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-09 20:05
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A10-5800K Black Edition€ 106,95€ 106,95
1ASRock FM2A75 PRO4-M€ 56,90€ 56,90
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 53,85€ 53,85
1Fractal Design Core 1000€ 27,97€ 27,97
1Crucial BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU€ 55,45€ 55,45
1be quiet! System Power 7 300W€ 31,90€ 31,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 333,02

Dit is momenteel mijn wenslijst. Ik kan nu de voeding niet goed krijgen bij een paar webshops. Zijn er andere even goede voedingen?
http://azerty.nl/0-1073-2...e-power-bqt-l7-300w-.html
Ik heb deze op het oog maar ik weet niet of dit even goed is. Volgens mij maakt het niet veel uit aangezien ze hetzelfde merk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:56
Goedenavond,

2 jaar geleden heb ik upgrade van een deel van mijn PC gedaan. Ik wil nu echter een nieuwe GPU plaatsen, een GTX 760.

2 jaar geleden werd al opgemerkt dat mijn voeding Huntkey 450w silent green een zwak punt was. Een paar dagen gelden las ik dat hier nog terug.

Mijn huidige PC ziet er als volgt uit
Moederbord; Asus P8 H67
CPU: Intel i5 2400
Geheugen: 8gb Kingston 1333
Harde schijf: Samsubng sata 2

Mijn vraag is welke voeding kan ik nemen. 2 jaar geleden werd de XFX pro 550w geadviseerd.
Is er inmiddels een betere rond de prijs van 50-75 euro??

Ik heb nog weinig zelf vervangen in mijn PC, hoewel moederbord en processor wel gelukt zijn.
Het vervangen van de voeding moet voor mij relatief makkelijk zijn, zodat ik kabels zo kan aansluiten. Ik weet alleen niet of dat een echte eis is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:56
-The_Mask- schreef op maandag 01 juli 2013 @ 20:50:
De XFX is nog steeds een goede keuze, pricewatch: Antec HCG-520 en pricewatch: Seasonic M12II 520W zijn ook twee goede keuzes. De Antec alleen als je hem bij Informatique haalt en de Seasonic is goede modulaire voeding.
Thnx voor de info. Keuze genoeg dus en ik verwacht niet dat er veel verschil tussen zal zijn.

Nog 1 vraag... misschien een "domme" vraag, maar heb nog nooit een voeding gekocht.
Wordt de voeding incl. kabels geleverd? Ik lees wel veel over connectors e.d. maar niet over bijbehorende kabels.

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielgroendijk
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-09 15:26
Hoi iedereen,

ik zou graag advies krijgen voor een voeding op het volgende systeem, is hiervoor de xfx voldoende, moet het meer zijn of kan er nog op worden bespaard?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4430 Boxed€ 163,-€ 163,-
1ASRock B85M-HDS€ 60,95€ 60,95
1MSI N650Ti TF 2GD5/OC BE€ 155,70€ 155,70
1Cooler Master Force 500€ 30,43€ 30,43
1Trust Isla€ 13,49€ 13,49
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 52,03€ 52,03
1XFX Pro 550W€ 53,20€ 53,20
1Plextor PX-128M5S 128GB€ 80,52€ 80,52
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 663,17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
@emielgroendijk

pricewatch: XFX Pro 450W v2

is ruim voldoende voor zo'n setup. Maar echt veel bespaart het je niet. edit: oh, zat met verzendkosten te kijken, toch weer paar euris :)

[ Voor 14% gewijzigd door Foritain op 02-07-2013 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielgroendijk
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-09 15:26
Dat bespaart idd weer een tientje, heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 302,-€ 302,-
1Asus Republic Of Gamers Maximus VI Gene€ 172,50€ 172,50
1Inno3D iChill GeForce GTX 780 3GB€ 649,-€ 649,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB€ 106,90€ 106,90
1Corsair Obsidian 350D Window€ 92,50€ 92,50
1Corsair Hydro H100i€ 97,20€ 97,20
1Corsair Vengeance K60 (International English)€ 85,-€ 85,-
1Corsair Vengeance M65€ 62,90€ 62,90
1Corsair Vengeance MM200 Wide Edition€ 12,85€ 12,85
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M4A2133C11B€ 113,50€ 113,50
1Seasonic M12II 850W 80+ Bronze€ 103,90€ 103,90
1Plextor PX-256M5S 256GB€ 142,-€ 142,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.940,25

is de 850 watt psu te veel of te weining?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidde212

hidde212

Free your mind...

Te veel. Daar kun je makkelijk twee GTX 780s op draaien. Zo lang geen tweede wilt bijpluggen is een pricewatch: Seasonic G-Serie 550Watt of een pricewatch: Seasonic M12II 520W zeker genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manstaat
  • Laatst online: 13:22
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 208,45€ 208,45
1Gigabyte GA-Z87-HD3€ 104,89€ 104,89
1Gigabyte GeForce GTX 770 2GB€ 372,-€ 372,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 76,85€ 76,85
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 86,04€ 86,04
1Cooler Master Hyper 412S€ 29,99€ 29,99
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 58,90€ 58,90
1Seasonic M12II 620W€ 69,-€ 69,-
1Plextor PX-256M5S 256GB€ 141,90€ 141,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.148,02

Dit wordt waarschijnlijk mij build voor deze zomer.
Nu wil ik een goede stille voeding hebben. In informatique is hij in de aanbieding (5min. van mij vandaan) dus zou dit een goede voeding zijn of zijn er nog meer opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidde212

hidde212

Free your mind...

Dan kun je beter de €10 goedkopere 520W variant halen bij informatique. Meer dan voldoende voor deze setup. Voor dat geld is het trouwens een prima voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manstaat
hidde212 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 14:29:
Dan kun je beter de €10 goedkopere 520W variant halen bij informatique. Meer dan voldoende voor deze setup. Voor dat geld is het trouwens een prima voeding.
Ook als ik ga overklokken? Ik koop dan 520W. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manstaat
Nu ben ik aan het kijken op

http://www.extreme.outervision.com/PSUEngine

Ik om uit op 550, ik wil later nog een fan controll er in zetten + 7 fans totaal.
En mogelijk voor PCItje (allemaal moeten zeggen i know ;( )
En aangezien een 620W niet totaal 620W leverd? Toch???
Brons dus 80%. Kom ik uit op 496 watt.

Heb geen verstand van die dingen. Klopt mijn berekening. Moet ik meer veranderen!
Ik ga de BBG sws nog een extra keer goed door lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidde212

hidde212

Free your mind...

manstaat schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 15:40:
[...]

Ook als ik ga overklokken? Ik koop dan 520W. ;)
manstaat schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 15:54:
Nu ben ik aan het kijken op

http://www.extreme.outervision.com/PSUEngine

Ik om uit op 550, ik wil later nog een fan controll er in zetten + 7 fans totaal.
En mogelijk voor PCItje (allemaal moeten zeggen i know ;( )
En aangezien een 620W niet totaal 620W leverd? Toch???
Brons dus 80%. Kom ik uit op 496 watt.

Heb geen verstand van die dingen. Klopt mijn berekening. Moet ik meer veranderen!
Ik ga de BBG sws nog een extra keer goed door lezen.
Tip: edit je post volgende keer ipv dubbel te posten.

Die wattage calculators kloppen voor geen meter, schatten het sowieso vaak te hoog in. Daarnaast doe je de efficientieberekening de 'verkeerde kant op'; als je voeding 550W uit de muur trekt gebruikt je PC maar 550*~.83 = ~457W (0.83 vanwege 80PLUS bronze cert.). Bij anandtech trekt hun setup incl. overclockte GTX 770 én overclockte i7-3960X slechts 404W uit de muur, de PC zelf trekt dus zo'n 360W.

De fans zijn sowieso geen probleem, trekken slechts (een) enkele watt(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manstaat
hidde212 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 17:29:
[...]

[...]

Tip: edit je post volgende keer ipv dubbel te posten.

Die wattage calculators kloppen voor geen meter, schatten het sowieso vaak te hoog in. Daarnaast doe je de efficientieberekening de 'verkeerde kant op'; als je voeding 550W uit de muur trekt gebruikt je PC maar 550*~.83 = ~457W (0.83 vanwege 80PLUS bronze cert.). Bij anandtech trekt hun setup incl. overclockte GTX 770 én overclockte i7-3960X slechts 404W uit de muur, de PC zelf trekt dus zo'n 360W.

De fans zijn sowieso geen probleem, trekken slechts (een) enkele watt(s).
Mijn dubbelpost idd niet goed gedaan....

uw hulp is dankbaar _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ik haal gewoon 520W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
Hallo,

Ik wil het volgende systeem gaan aanschaffen, alleen ik twijfel nog over de voeding.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 176,70€ 176,70
1Asus H87M-E€ 79,50€ 79,50
1MSI GeForce GTX 760 Twin Frozr Gaming€ 239,-€ 239,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 54,90€ 54,90
1Seasonic G-Serie 450Watt€ 74,90€ 74,90
1Plextor PX-128M5S 128GB€ 80,52€ 80,52
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 868,41

Een aantal opties:
#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! Pure Power L8 500W€ 57,80€ 57,80
1Cooler Master Silent Pro M2 520W€ 69,-€ 69,-
1Seasonic G-Serie 450Watt€ 74,90€ 74,90
1Seasonic G-Serie 550Watt€ 86,70€ 86,70
1Seasonic M12II 520W€ 56,-€ 56,-
1XFX Pro 550W€ 53,40€ 53,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 397,80

Nu zal het meer een tik van mij zijn dan iets anders, maar ik heb liever niet de Seasonic M12, omdat die 3 jaar oud is (en niet haswell certified). (Hetzelfde geldt voor de XFX.)
Ik neig zelf naar de Seasonic G-Serie 450W, die Gold rated is en volgens mij moet 450W meer dan genoeg zijn? En aangezien de PC veel aan staat, moet die Gold rating zich sowieso vanzelf weer terug betalen in een paar jaar volgens mij?
Bijv.: http://www.techpowerup.com/forums/showthread.php?t=129456 (En de prijzen zijn ~22 eurocent ipv 12 dollarcent)

[ Voor 7% gewijzigd door Thormodo op 04-07-2013 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Het verschil tussen bronze en gold is daar met 20% load (10u per dag) (lijkt me redelijk aangezien een pc relatief veel idle draait), ongeveer 3 dollar per jaar. Bij ons zou dat dan 6 euro zijn.
Als je wat langer met de psu gaat doen dan verdient de G450 zichzelf wel terug t.o.v. de bronze voedingen, zegge 3-5 jaar (daarnaast krijg je er ook betere kwaliteit voor terug).

[ Voor 8% gewijzigd door mitsumark op 04-07-2013 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08 21:16
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe PC en vind de voeding altijd een moeilijke keuze. Ik wil graag een degelijke voeding. (Ik heb slechte ervaringen met mindere voedingen gehad in het verleden).
Hieronder de PC die ik nu in gedachten heb. Hier zullen nog 3 gewone schijven bij komen en een dvd-speler. Verder wil ik in de toekomst wel graag SLI draaien en zal de voeding dit wel aan moeten kunnen.

Kunnen jullie mij adviseren of dat gaat lukken met deze voeding.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 208,45€ 208,45
1Gigabyte GA-Z87X-D3H€ 135,-€ 135,-
1Gigabyte GeForce GTX 770 2GB€ 363,-€ 363,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 24,95€ 24,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G3D1609ES2LX0CEU€ 51,90€ 51,90
1Seasonic M12II 620W€ 66,45€ 66,45
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 87,60€ 87,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.023,39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidde212

hidde212

Free your mind...

Gaat zeker lukken, alleen kun je voor SLI beter de pricewatch: Seasonic M12II 650W 80+ Bronze of pricewatch: XFX PRO650W halen vanwege het aantal PCI-e aansluitingen. Laatstgenoemde is wel wat luidruchtiger schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
mitsumark schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:21:
Het verschil tussen bronze en gold is daar met 20% load (10u per dag) (lijkt me redelijk aangezien een pc relatief veel idle draait), ongeveer 3 dollar per jaar. Bij ons zou dat dan 6 euro zijn.
Als je wat langer met de psu gaat doen dan verdient de G450 zichzelf wel terug t.o.v. de bronze voedingen, zegge 3-5 jaar (daarnaast krijg je er ook betere kwaliteit voor terug).
Inderdaad naast dat hij Gold is, is ook de goede kwaliteit mooi meegenomen.
Maar 450 W moet dus ook wel makkelijk ruim genoeg zijn? (Heb het systeem overigens wat geüpdatet, ander mobo en geheugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vengeful
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-04-2024
Goedemorgen,

ik ben ook een nieuwe pc aan 't samenstellen, maar ik loop ook vast op de voeding. Verschillende PSU-calculators geven me een verschillend advies.

Ik heb tot nog toe het volgende, maar ik vraag me af of de 650Watt niet een beetje overkill is.

't is een crossfire-moederboard, dus ik gooi er sowieso geen tweede GTX 760 in. Ik heb nog niet besteld, dus als AMD toevallig de komende week de prijzen voor de 7950 verlaagd, kan ik die ook nog overwegen. Maar, ik zie mezelf in elk geval de komende twee jaar geen twee videokaarten ondersteunen.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 134,80€ 134,80
1Gigabyte GA-970A-UD3€ 72,95€ 72,95
1Palit GeForce GTX 760 2GB Jetstream€ 234,40€ 234,40
1Corsair Carbide 500R Black€ 89,90€ 89,90
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 66,30€ 66,30
1Seasonic G-Serie 650Watt€ 105,-€ 105,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 922,10

Dus, mijn vraag is, is de Seasonic 520 te krap? of heb ik daar ook nog voldoende prik mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kpancras
  • Laatst online: 12-09 08:20
Hallo,

Ik heb een paar jaar geleden een complete pc gekocht op ebay, waar ik inmiddels een groot deel van heb vervangen en zat me nu af te vragen wat ik met mijn huidige voeding moet doen. Ik heb op dit moment een Alphapower voeding van 1050 watt. Zelf heb ik nog nooit eerder, dan bij mijn voeding, van dit merk gehoord en weet dus ook niet hoe betrouwbaar de voeding uiteindelijk is.
Is het voor mij beter om een andere voeding te kopen van een bekender merk of bij deze voeding te blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperDre
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-07 23:12
Hieronder dan mijn wensenlijst, en ik ben eigenlijk op zoek naar een stille voeding, en ben aan het kijken naar 1tje rond de 700 watt (liefst modulair en tussen de 70 en 100 euro), ben misschien van plan om in de nabije toekomst een 2e SLI kaart er in te zetten.. Ook hangen er nog enkele externe USB HDD's aan (wel elke met eigen voeding) en er komt ook nog een oude 1TB WD drive bij uit mn oude systeem, of nog een 2e 3TB drive..

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 302,70€ 302,70
1Asus Republic Of Gamers Maximus VI Gene€ 172,50€ 172,50
1Palit GeForce GTX 760 2GB Jetstream€ 233,70€ 233,70
1Western Digital Red WD30EFRX, 3TB€ 124,89€ 124,89
1Fractal Design Define Mini€ 71,99€ 71,99
1Scythe Twin Mounter 2.5in SSD-HDD Rev.C€ 3,73€ 3,73
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1600C10€ 118,40€ 118,40
1Lite-On IHBS112-115€ 67,20€ 67,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.237,01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
  • Laatst online: 16-09 20:05
Als mijn voeding in de case bovenin moet dan moet de fan toch naar onder gericht zijn? Ik heb momenteel de fan naar boven gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:00
Zoals reeds in het desktop-advies-topic vermeld ben sta ik op het punt om het volgende systeem te bestellen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 176,-€ 176,-
1Gigabyte GA-B85M-D3H€ 72,90€ 72,90
1MSI N660 TF 2GD5/OC€ 176,55€ 176,55
1Sharkoon MS140€ 33,30€ 33,30
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 52,03€ 52,03
1Samsung SH-224BB Zwart€ 15,-€ 15,-
1be quiet! Pure Power L8 430W CM€ 53,99€ 53,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 633,62

Na een aantal dagen wachten en geen antwoord te hebben gekregen (no offense!) vroeg ik me af of er hier iemand is die weet of de voeding die ik heb geselecteerd voldoende wattage heeft en natuurlijk stabiel, efficiënt en stil is, en anders welke voeding ik moet nemen als deze dus niet voldoet.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vengeful schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 09:16:

Dus, mijn vraag is, is de Seasonic 520 te krap? of heb ik daar ook nog voldoende prik mee?
Zolang je niet of niet dik gaat overklokken kan elke moderne single GPU videokaart gewoon prima gevoed worden door een Seasonic S12II of M12II 520W.
kpancras schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 12:55:
Hallo,

Ik heb een paar jaar geleden een complete pc gekocht op ebay, waar ik inmiddels een groot deel van heb vervangen en zat me nu af te vragen wat ik met mijn huidige voeding moet doen. Ik heb op dit moment een Alphapower voeding van 1050 watt. Zelf heb ik nog nooit eerder, dan bij mijn voeding, van dit merk gehoord en weet dus ook niet hoe betrouwbaar de voeding uiteindelijk is.
Is het voor mij beter om een andere voeding te kopen van een bekender merk of bij deze voeding te blijven?
Er is zo goed als niks op het internet te vinden dus ga er maar van uit dat het grote bagger is en dat die bij lange na geen 1050W kan leveren. Meestal kunnen zulke voedingen nog geen eens 500W leveren.

Maar als je wat foto's hebt van de buitenkant of eventueel de binnenkant dan zou dit al veel helpen.
IAmNice schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 11:56:
Als mijn voeding in de case bovenin moet dan moet de fan toch naar onder gericht zijn? Ik heb momenteel de fan naar boven gericht.
In 99,99% van de behuizingen wel ja anders kan die geen lucht aanzuigen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SuperDre schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 23:33:
Hieronder dan mijn wensenlijst, en ik ben eigenlijk op zoek naar een stille voeding, en ben aan het kijken naar 1tje rond de 700 watt (liefst modulair en tussen de 70 en 100 euro), ben misschien van plan om in de nabije toekomst een 2e SLI kaart er in te zetten.. Ook hangen er nog enkele externe USB HDD's aan (wel elke met eigen voeding) en er komt ook nog een oude 1TB WD drive bij uit mn oude systeem, of nog een 2e 3TB drive..
pricewatch: Seasonic M12II 650W 80+ Bronze is een goede, modulaire voeding welke redelijk stil is.

pricewatch: Seasonic G-Serie 650Watt en pricewatch: Cooler Master V Series V700 zijn nog wat stiller, maar zijn wel meer dan 100 euro.

pricewatch: Enermax Revolution87+ en pricewatch: be quiet! Dark Power Pro 10 650W zijn beide in principe volledig onhoorbaar, maar daar betaal je dan ook voor. Maar de rest van de PC is niet zo stil dat dit heel veel zin heeft verwacht ik.
Ovindel schreef op maandag 08 juli 2013 @ 19:40:
Na een aantal dagen wachten en geen antwoord te hebben gekregen (no offense!) vroeg ik me af of er hier iemand is die weet of de voeding die ik heb geselecteerd voldoende wattage heeft en natuurlijk stabiel, efficiënt en stil is, en anders welke voeding ik moet nemen als deze dus niet voldoet.
Thanks!
Voeding kan meer dan genoeg leveren en stil is die ook. Kwaliteit en stabiliteit is alleen wat minder. Zelf zou ik eerder de pricewatch: Seasonic G-Serie 360Watt nemen. Maar als je graag een modulaire en erg stille voeding wil dan is de be quiet prima.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1984
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-11-2020
Ik zou de volgende pc willen samenstellen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 176,-€ 176,-
1Asus B85M-E€ 69,95€ 69,95
1Palit GeForce GTX 760 2GB Jetstream€ 233,50€ 233,50
1Corsair Carbide 200R€ 47,49€ 47,49
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 58,08€ 58,08
1XFX Pro 550W€ 53,20€ 53,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 780,12

Toen gaf iemand aan op het desktop aankoopadvies dat deze voeding pricewatch: Seasonic G-Serie 360Watt ook goed genoeg zou zijn.
Ik vroeg me af deze voeding voldoende watt kan leveren aan de pc als hem 100% belast zou worden. Als dit zo is is het een interessante voeding.

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Is inderdaad voldoende, maar de 760 heeft 2 pcie stekkers nodig en de G360 heeft er maar 1, dan zou je met een verloopje moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 12:33

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Vraagje hé..

i5 2500K @ 5.3 1.472v
ASUS P8Z68-V Pro.
GTX680 @ 1.212v @ 1300Mhz.
XFX XXX 650W

EDIT:

De GTX680 gaat weg. Clanmaat wil hem per se kopen haha.

Nieuwe vraag. Mijn plan tot de 9970 uit is is om nu 2 GTX660/660Ti in SLI te draaien. Met max OC natuurlijk ;)

Mijn XFXje gaat wel 2 660Ti's @ 1.212v max OC trekken??

[ Voor 60% gewijzigd door Imprezzion op 17-07-2013 07:16 ]

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-09 17:47
ik heb al een beetje op deze forum gezocht, maar ik heb vandaag een tweede HD 7850 gehaald. Ik heb deze voeding: pricewatch: Seasonic M12II 520W

verder heb ik een Asrock 970 Extreme4, een Phenom 965, 8 gig aan geheugen en drie hd, een black editie van WD en twee green hd van Samsung.

ik ga niet overklokken, maar kan deze voeding deze cf aan? Jullie raden een XFX 550 aan, maar heb ik genoeg aan een Seasonic 520 watt bronze?

graag hoor ik van jullie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Je huidige PSU is voldoende.
(Geld voor beide posters hier boven)

[ Voor 40% gewijzigd door unfor op 17-07-2013 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-09 17:47
-The_Mask- schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 20:45:
[...]

Ja dat denk ik wel, maar onder full load zit je wel rond de max van de voeding.
@The Mask, en ik dan? zit ik nog binnen de veilige zone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 299,90€ 299,90
1Asus Republic Of Gamers Maximus VI Gene€ 170,50€ 170,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB€ 106,88€ 106,88
1Corsair Obsidian 350D Window€ 90,90€ 90,90
1Corsair Hydro H100i€ 97,10€ 97,10
1Corsair AF120 Performance Edition Twin Pack, 120mm€ 21,50€ 21,50
1Corsair SP120 Twin Pack, 120mm€ 21,-€ 21,-
1Corsair Vengeance K70 Anodized Black (EU layout)€ 124,20€ 124,20
1Corsair Vengeance M65 Performance Zwart€ 58,99€ 58,99
1Corsair Vengeance MM200 Wide Edition€ 15,-€ 15,-
1Kingston HyperX Beast KHX16C9T3K4/16X€ 117,90€ 117,90
1Corsair HX750€ 116,40€ 116,40
1Samsung 840 EVO 500GB€ 302,-€ 302,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.542,27

is een 750 watt voeding genoeg als ik twee gtx 780s laat draaien,

en mijn cpu ook nog is overclock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewyk
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Goeiemiddag, ik ben van plan om het volgende systeem aan te schaffen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670 Boxed€ 193,95€ 193,95
1ASRock B85M Pro4€ 66,20€ 66,20
1Gigabyte GV-N760OC-2GD (rev. 2.0)€ 242,-€ 242,-
1Corsair Carbide 200R€ 48,29€ 48,29
1Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit)€ 84,95€ 84,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,45€ 26,45
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 58,90€ 58,90
1Asus DRW-24B5ST Zwart€ 16,95€ 16,95
1Corsair CX500M€ 56,-€ 56,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 847,54

Ik neem aan dat deze voeding voldoet qua wattage (500W), en dat ik connectors genoeg heb voor al mijn onderdelen? Of moet ik verloopjes gaan gebruiken? Ik heb al even rond zitten kijken, en ik geloof dat het allemaal wel moet lukken, maar ik ben niet 100% zeker omdat er zoveel verschillende soorten aansluitingen zijn..

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exspire
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-04-2022
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 135,40€ 135,40
1ASRock 970 Pro3 R2.0€ 61,90€ 61,90
1Palit GeForce GTX 760 2GB€ 218,90€ 218,90
1Seagate Barracuda 7200.11 ST3500320AS, 500GB€ 0,-€ 0,-
1Creative SoundBlaster X-Fi€ 79,48€ 79,48
1Cooler Master Hyper 412S€ 24,90€ 24,90
1Antec Earthwatts EA 500€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 578,66

Voeding die al enige tijd oud is, volstaat deze nog met de componenten zoals hier beschreven?

http://twitch.tv/theviewingexperience

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 16:27:

is een 750 watt voeding genoeg als ik twee gtx 780s laat draaien,

en mijn cpu ook nog is overclock?
Ja geen probleem.
Jewyk schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 17:12:
Ik neem aan dat deze voeding voldoet qua wattage (500W), en dat ik connectors genoeg heb voor al mijn onderdelen? Of moet ik verloopjes gaan gebruiken? Ik heb al even rond zitten kijken, en ik geloof dat het allemaal wel moet lukken, maar ik ben niet 100% zeker omdat er zoveel verschillende soorten aansluitingen zijn..
Past allemaal wel alleen die Corsair heeft Capxon condensators en die zijn van slechte kwaliteit, die voeding moet je dus niet willen.
pricewatch: Seasonic M12II 520W is een vergelijkbare voeding qua futures en prijs maar is van veel betere kwaliteit.
Exspire schreef op zondag 28 juli 2013 @ 15:43:
Voeding die al enige tijd oud is, volstaat deze nog met de componenten zoals hier beschreven?
Zolang je niet of niet extreem gaat overklokken wel.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exspire
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-04-2022
-The_Mask- schreef op maandag 29 juli 2013 @ 21:16:
Zolang je niet of niet extreem gaat overklokken wel.
Ik ben eventueel van plan om te gaan overklokken, er hangt aan deze voeding ook nog een DVD RW Drive deze ga ik hoogst waarschijnlijk weghalen. Geeft dit mij wat extra ruimte?

http://twitch.tv/theviewingexperience

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zolang je maar niet de CPU naar 5GHz wil tillen, de videokaart dik gaat overklokken en dan Furmark (meest zware belasting op de videokaart die er bestaat) en tegelijk de CPU 100% gaat belasten met een programma. Maar een kleinere overklok en niet tegelijk alles 100% gaat belasten dan is het geen probleem, met games belast je de PC namelijk verre van 100%.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewyk
  • Niet online
[b]-The_Mask- schreef op maandag 29 juli 2013 @ 21:16:
[...]

Past allemaal wel alleen die Corsair heeft Capxon condensators en die zijn van slechte kwaliteit, die voeding moet je dus niet willen.
pricewatch: Seasonic M12II 520W is een vergelijkbare voeding qua futures en prijs maar is van veel betere kwaliteit.
Bedankt, dat had ik nog nergens gelezen. Dat wil ik dus inderdaad niet hebben. Had 'm vooral gekozen omdat het een van de weinige voedingen van rond de 500W met Haswell-compatibility was, en semi-modulair was opzich wel handig, al zijn de kabels van een niet-modulaire voeding ook zonder veel moeite weg te werken.

Die Seasonic is helaas niet Haswell-compatible, maar ik wil eigenlijk ook niet veel meer betalen omdat m'n systeem daarmee misschien ietsje minder verbruikt. Ik heb geen idee of er rond deze prijsklasse nog andere (wel goede) voedingen zijn die Haswell ondersteunen, en is de XFX Pro 550W anders nog een goed alternatief, is toch iets goedkoper (als er tenminste geen grote nadelen aanzitten, geluid)?

Maar nogmaals bedankt dat je me hebt behoed voor het kopen van die voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lothar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:40
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4430 Boxed€ 160,45€ 160,45
1Asus B85M-G€ 65,45€ 65,45
1MSI GeForce GTX 760 2GB Twin Frozr Gaming€ 236,49€ 236,49
1Silverstone Temjin TJ08B-E€ 94,50€ 94,50
1Silverstone Nightjar 400W€ 75,-€ 75,-
1Kingston SSDNow V Series V300 120GB€ 79,-€ 79,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 768,97

Ik heb de Silverstone Nightjar 400W, dit is een fanloze PSU. Zou deze dit systeem trekken? Opslag zit in mijn NAS. Ik zou eventueel ook een stap naar beneden kunnen gaan nog qua videokaart.

De 760 zit nog niet in de psu calculators. Maar als ik een 660 TI invoer met 30% capacitor aging zou het prima moeten kunnen (370 Watt recommended).

[ Voor 3% gewijzigd door lothar op 30-07-2013 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Dat is een prima voeding, moet het makkelijk aan kunnen.
http://www.hardwaresecret...ower-Supply-Review/869/10

Misschien wel even controleren op stof om oververhitting te voorkomen.

[ Voor 3% gewijzigd door mitsumark op 30-07-2013 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewyk
  • Niet online
-The_Mask- schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 08:55:
Alle drie werken prima met een Haswell setup, maar geen een zal waarschijnlijk echt aan de overdreven strenge eisen van Intel voldoen omdat het alle drie voedingen zijn met group-regulation en niet met DC-DC aan de secundaire kant van de voeding. Neem dus de Seasonic. :)
Ok, bedankt voor het advies, dat is duidelijk.
Ik ga nog heel even lastig zijn met één laatste vraagje, heeft de Seasonic M12II 520W behalve dat hij modulair is nog andere voordelen, want anders kan ik misschien net zo goed de Seasonic S12II 520W nemen, of niet?

Edit: Ok, duidelijk! Nogmaals bedankt voor het advies!

[ Voor 13% gewijzigd door Jewyk op 31-07-2013 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lothar schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:40:
Ik heb de Silverstone Nightjar 400W, dit is een fanloze PSU. Zou deze dit systeem trekken? Opslag zit in mijn NAS. Ik zou eventueel ook een stap naar beneden kunnen gaan nog qua videokaart.

De 760 zit nog niet in de psu calculators. Maar als ik een 660 TI invoer met 30% capacitor aging zou het prima moeten kunnen (370 Watt recommended).
Gaat prima met een GTX 760, maximale piekload van de PC met Furmark en Prime95 zal op zo'n 300W uit komen. Maximale verbruik tijdens games zal pieken rond de 250W en gemiddeld zal je tijdens een zware game zo rond de 200W liggen. Al met al dus geen probleem voor een goede voeding zoals deze.

30% capacitor aging invoeren in een PSU calculator is onzin. Zolang de condensators goed zijn en het is een goede voeding kan je voeding gewoon altijd 100% leveren continue. Zijn de condensators niet goed meer dan zie je het in 99% van de gevallen wel aangezien ze gaan lekken of bol beginnen te staan. Maar dan zul je de condensators moeten vervangen vaak niet heel gemakkelijk in een voeding of anders de hele voeding vervangen.

Overigens als je een goed ontworpen voeding hebt met goede Japanse 105c condensators dan hoef je je sowieso nooit zorgen te maken over de condenators die gaan zolang mee totdat de voeding vervangen wordt zolang de voeding niet continue vol stof zit.
mitsumark schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 18:19:
Dat is een prima voeding, moet het makkelijk aan kunnen.
http://www.hardwaresecret...ower-Supply-Review/869/10

Misschien wel even controleren op stof om oververhitting te voorkomen.
Enige nadeel zijn wel Teapo secundaire condensators, Teapo behoort wel tot de betere niet Japanse condensators maar Teapo in een passief gekoelde voeding zou niet mijn voorkeur hebben.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jewyk schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 19:45:
[...]

Ok, bedankt voor het advies, dat is duidelijk.
Ik ga nog heel even lastig zijn met één laatste vraagje, heeft de Seasonic M12II 520W behalve dat hij modulair is nog andere voordelen, want anders kan ik misschien net zo goed de Seasonic S12II 520W nemen, of niet?
Enige grote verschil is idd het modulaire gedeelte, dus kijk even wat het prijsverschil is bij de webshop waar je de voeding gaat halen (bijvoorbeeld bij Alternate is de modulaire namelijk goedkoper :p ) en beslis dan als je het prijsverschil er voor over hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 30-07-2013 23:45 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 20:56
Ik heb een vervelend probleempje, een paar dagen van huis en wil na thuiskomst weer op mijn PC..
En tot mijn verbazing start hij niet op, wel brand even de frontLED en de fans maar die zijn kort daarna weer uit.

Lijkt dus op een defecte voeding of een defect moederbord, helaas heb ik niet 1 2 3 een voeding liggen om hem te testen, maar ik denk vrijwel zeker dat dit wel de oorzaak is. ( Misschien nog tips om het te testen om er zeker van te zijn dat het de voeding is ??)

Momenteel heb ik een OCZ stealthxstream 500w voeding..

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2val9c0.jpg

Dat was destijd een prima voeding voor een leuke prijs, eigenlijk ben ik nu ook weer op zoek naar een soort gelijke voeding. Echter lijkt bij azerty(komt deze config vandaan) maar ook bij andere de OCZ voeding niet meer leverbaar..

Mijn vraag is dus, welke voeding kunnen jullie mij aanraden die alsware het 'Bang for Buck' gehalte heeft?
oftwel niet te duur tegen verder prima prestaties.. budget +-60 euro?

Specs:

CPU: Core2Duo E8400 (3.00 Ghz)
Moederbord: Gigabyte GA-P35-S3G
RAM: Corsair dominator DDR2 1066 (PC2 8500) 6 GB
SSD: Samsung 830 128 GB
HDD: 7200 RPM WD schijfje 320 GB..
GPU: ATI HD4850

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
1 Post boven je staan 2 hele mooie en geschikte voedingen in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
Foritain schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 15:02:
1 Post boven je staan 2 hele mooie en geschikte voedingen in ;)
die Seasonic dingen? is dat een 'betrouwbaar' merk?
heb ik zelf nog nooit echt van gehoord..

Update: even wat research gedaan, schijnt inderdaad betrouwbaar te zijn..

verdere suggesties iemand :), zodat ik even wat kan vergelijken :)?

[ Voor 21% gewijzigd door Downstar2 op 01-08-2013 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Ik zou eerst even uitzoeken wat er precies defect is, wellicht is het wat anders.
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Mocht je inderdaad een nieuwe voeding willen zou ik eerst wat eisen stellen (toekomstplannen?).
In principe beginnen degelijke geschikte voedingen al bij 40-45 euro. Voor 50-60 heb je een aantal goede maar nog niet heel erg zuinige voedingen. Goede kwaliteit en zuinig begint bij pakweg 70 euro.
Nu is 450W al voldoende, maar wellicht heb je toekomstplannen waarbij je meer vermogen nodig hebt bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
mitsumark schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 16:26:
Ik zou eerst even uitzoeken wat er precies defect is, wellicht is het wat anders.
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Mocht je inderdaad een nieuwe voeding willen zou ik eerst wat eisen stellen (toekomstplannen?).
In principe beginnen degelijke geschikte voedingen al bij 40-45 euro. Voor 50-60 heb je een aantal goede maar nog niet heel erg zuinige voedingen. Goede kwaliteit en zuinig begint bij pakweg 70 euro.
Nu is 450W al voldoende, maar wellicht heb je toekomstplannen waarbij je meer vermogen nodig hebt bijvoorbeeld.
He handig dat topic, zal het eens doornemen.. voordat ik inderdaad wat koop..
nu misschien wat vlug beslist dat het bijna niet anders dan de voeding kan zijn, omdat de pc nu al 3 dagen ofzo doelloos los ligt.. zou inderdaad zonde zijn als ik een voeding koop en het toch de mobo blijkt te zijn..

echte toekomst plannen heb ik momenteel niet, zolang deze het doet doet hij het..
nu is dus de voeding kapot, en ik zoek een vergelijkbare aan wat ik er dus momenteel in heb zitten..

zoals ik lees is die Seasonic M12II of die S12II ofzo wel een goede, voorkeur dus bij die M versie aangezien die modulair zou zijn. Die M12II zou een efficientie hebben van 87%.. en heeft de Bronze 80 plus certificering.. en kost zo rond de 60 euro.. prima prijsje voor opzich een leuke voeding toch?
of denk jij er anders over?

ik zou inderdaad met een iets mindere voeding kunnen doen, 450 zou ook wel lukken inderdaad.
maargoed dat maakt op 500 watt ook niet zo heel veel uit. toch B) B) ?

[ Voor 8% gewijzigd door Downstar2 op 01-08-2013 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clint.Eastwood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-03 18:49
N68-VS3 FX
AMD Athlon II X4 640
1x 4gb DDR3
1x HDD 5600 rpm
2x USB device
Cooler Master GX450 (Watt) Bronze (zit er in)
Sapphire HD6870
Normaal gesproken voldoende? Heb er nu problemen mee, maar dat kan een andere oorzaak hebben( Geen beeld wel normale post)

[ Voor 45% gewijzigd door Clint.Eastwood op 01-08-2013 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
toch maar even voor 10 uur bij azerty ook die Seasonic M12II 520W voeding gehaald..
die gooi ik maar in mijn systeem.. ligt nu al paar dagen niks te doen en begin toch te balen dat ik mijn
en ik heb de OCZ voeding uit mijn huidige systeem maar even in een ander oud systeem gegooid en de CPU en Moederbord connectors aangesloten, en ook toen gingen de fans even draaien maar gelijk weer uit..

Morgen maar even inbouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Downstar2 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 22:07:
toch maar even voor 10 uur bij azerty ook die Seasonic M12II 520W voeding gehaald..
die gooi ik maar in mijn systeem.. ligt nu al paar dagen niks te doen en begin toch te balen dat ik mijn
en ik heb de OCZ voeding uit mijn huidige systeem maar even in een ander oud systeem gegooid en de CPU en Moederbord connectors aangesloten, en ook toen gingen de fans even draaien maar gelijk weer uit..
Kwaliteit van de OCZ was dan ook niet al te best. Zitten namelijk Capxon condensators in en die zijn ruk. Van zulke condensators mag je ook verwachten dat ze naar een paar jaar stuk zijn. ;)
Clint.Eastwood schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 16:50:
Heb er nu problemen mee, maar dat kan een andere oorzaak hebben( Geen beeld wel normale post)
Kun je het probleem wat preciezer omschrijven?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clint.Eastwood
Computer lijkt normaal op te starten 1 korte piep en verder niks raars maar hij geeft geen beeld (geen signaal gevonden). Als ik vervolgens de vga op de onboard aansluit dan heeft hij wel beeld. En als ik de 6870 vervang met een 9600GT, zonder iets in de bios te veranderen, krijgt ik wel beeld via de 9600GT (pci-e staat op #1 in de bios).

Ik ga nog even een driver sweep eroverheen gooien en alles opnieuw installeren kijken of dat het verhelpt. Maar zou de voeding voldoende zijn normaal gesproken ? Zo nee, welke zou jij mij aan kunnen bevelen?

[ Voor 20% gewijzigd door Clint.Eastwood op 02-08-2013 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clint.Eastwood
HD6870 werkt wel en is gebruikt voor de laatste 1 1/2 jaar in een ander systeem. Na wat google-fu ben ik erachter gekomen dat het moederbord de veroorzaker is. Switcht soms of altijd naar de Onboard ook al heb je PCI-e als primary ingesteld in de bios.

Ik heb de CMOS gereset en daardoor krijg ik wel beeld via de hdmi totdat Windows probeert op te starten. Ik krijg nu een soort knipper effect, zwart beeld, blauw "even wachten" scherm van de tv en daarna weer zwart scherm en dat achter elkaar(
De 6870 blaast als een tornado bij het opstarten en gaat idle draaien zodra de loop begint na de windows splash screen) Hij lijkt dus genoeg stroom te krijgen

Update: Schone installatie en hij komt nu wel langs de splash screen en alles werkt nu op de HD6870. Ga nog even op full load testen. Als die het dan nog doet dan kunnen we stellen dat de voeding genoeg is :9

Update Update:
Hij werkt perfect nu, blijkbaar is de voeding voldoende :*) . Bedankt voor je input mask.

[ Voor 33% gewijzigd door Clint.Eastwood op 03-08-2013 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
-The_Mask- schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 23:50:
[...]

Kwaliteit van de OCZ was dan ook niet al te best. Zitten namelijk Capxon condensators in en die zijn ruk. Van zulke condensators mag je ook verwachten dat ze naar een paar jaar stuk zijn. ;)

[...]

Die OCZ voeding heeft het 5 jaar volgehouden, opzich dus prima mee gered :)
ik heb zojuist de Seasonic binnen gekregen, straks maar even inbouwen en hopen dat dat het probleem is xD!
Pagina: 1 ... 31 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.