Het is wel hetzelfde design, maar er zijn kleine veranderingen aangebracht, zodat die iets goedkoper gemaakt kan worden en dus verkocht kan worden. De Cooler Master V serie is ook als 80PLUS Gold serie in de markt gezet en niet als Platinum. Maar het verschil in rendement is maar zo'n 1 à 2%, niet echt noemenswaardig, als je de PC per dag een minuut minder lang aan hebt ben je er ook.

Ook schijnt de maximale capaciteit 844w te zijn
volgens dit, maar waarom is de voeding dan maar op 700w gerated?
Elke goede voeding kan zijn vermogen zonder probleem voor lange tijd leveren. Wil je dat bereiken dan moeten de componenten wel gemakkelijk 2, 3 of meer keer het vermogen kunnen leveren anders houden ze het nooit jaren vol. Dus dan is het maar net waar de fabrikant de beveiliging tegen overbelasting op in stelt. Meestal ruim er boven dan valt de voeding niet uit als je net 701W uit de voeding trekt. Goede voeding is namelijk prima in staat voor een korte tijd even meer te leveren. Belasting van een PC is ook heel erg wisselt dus dit is daarom ook handig.
[q]Als ik CM was, zou ik het als 750-800w voeding verkopen met een 80+ Platinum rating, is er een reden dat CM dat niet gedaan heeft?Dat zou de voeding een stukje duurder maken door de duurdere componenten die je hiervoor nodig hebt. Dan maak je het een concurrent van de AX760 van Corsair en ik denk dat Corsair meer bekend staat als high-end merk dan Cooler Master, waardoor de meesten dan weer voor de Corsair zullen kiezen. Nu is de voeding goedkoper dan de HX750, maar wel duidelijk beter dus een goede koop. Ik vind het niet meer dan logisch en een goede keuze van Cooler Master.
En wat denk jij, dat (als kosten geen rol spelen) een betere voeding is (met het oog op de levensduur, kwaliteit, etc)?
Fan van de Cooler Master is beter zowel qua kwaliteit als qua geluid, maar beide moeten het gemakkelijk tien jaar kunnen uit houden. Andere verschillen in kwaliteit zijn eigenlijk niet noemenswaardig. Beide voedingen zijn van zulke goede kwaliteit dat je daar geen verschil in zou mogen zien.
Ook heeft de CM geen fanless mode, zou dat iets uitmaken? Ik laat namelijk best vaak mijn pc aan s'nachts, en m'n pc staat in m'n slaapkamer. Maar aangezien ik ook een Gigabyte GTX 770 ga hebben, zal het niet veel uitmaken neem ik aan?
De CoolerMaster draait met weinig load (dus als de PC niet veel doet) zo langzaam dat je hem niet zou mogen horen.
eL_Jay schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 21:35:
-4670/simpel mobo/8gb 1600
-toekomstige midrange GPU (a <200 watt,2*6)
-ssd/hdd
-3-fans/invoerapparatuur
Is de g360 kiele kiele en kan ik beter bij mijn overpowered s12ii blijven of is de g360 duidelijk de betere/zuingere keus en hoe krijg ik dat werkend?
Moet prima kunnen zolang de videokaart minder dan 200W max gebruikt. Hoe je het werkend krijgt is simpel gewoon aansluiten met eventueel een verloopje van molex naar 6 pins PCIe als de videokaart twee stekkers heeft.

Oh ja, Seasonic voedingen hebben blijkbaar maar 3 jaar garantie in de EU, in 'Merica is het wel gewoon 5
Op de site van Seasonic zie ik dat nergens staan.
http://www.seasonic.com/product/pc_retail.jsp
http://www.seasonic.com/p.../G750-650-550-450-360.pdfpsychoed schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 22:32:
Beste allemaal,
Ik ben ook van plan om mijn systeem te upgraden.
Voorlopig komt de configuratie er zo uit te zien:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 4570S Boxed | € 158,95 | € 158,95 |
1 | Asus B85M-E | € 64,95 | € 64,95 |
1 | Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Corsair Carbide 300R | € 60,95 | € 60,95 |
1 | Sitecom Wireless-N Usb Adapter WL-352 | € 0,- | € 0,- |
1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 25,30 | € 25,30 |
1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 53,- | € 53,- |
1 | Sony NEC Optiarc AD-7173 | € 0,- | € 0,- |
1 | Rasurbo DLP-430 | € 0,- | € 0,- |
1 | OCZ Agility 3 120GB | € 103,68 | € 103,68 |
Bekijk collectie
Importeer producten | Totaal | € 466,83 |
Nu is de vraag of de voeding die ik meeneem uit de oude configuratie goed is?
Omdat ik de DLP-530 niet kon vinden in de pricewatch staat in het lijstje de DLP-430.
Een link naar de flyer:
http://www.rasurbo.com/pdf/rasurbo_silentpower_flyer_v1.pdf
Thomg heeft me nog geholpen met het vinden van een testresultaat van de opvolger van deze voeding de DLP-535:
[url]http://www.hardware-exper...dlp-535-530-watt-netzteil[/url]
Heeft iemand in dit topic een idee of deze voeding nog voldoet?
Volgens de PDF van Rasurbo zelf kan de voeding maar 18A leveren op de 12V dan is maar 216W, dit is extreem laag een goede 300W kan gemakkelijk meer leveren. Dan zou je de voeding ook als een 300W voeding moeten zien en niet als 530W.
De link van Thomg wijst naar een andere voeding dat is namelijk niet de DLP-530 maar de DLP-535, deze heeft twee 12V lijnen van 18A hoeveel deze samen kunnen leveren wordt echter niet genoemd. Maar meer dan 300W zal het denk ik niet zijn. Meer dan een 400W voeding zal dit niet zijn. Overigens is de review totale onzin, meer dan o de voeding doet het zegt die niet.
Voor beide voedingen geld in ieder geval dat ze niet goed zijn en dus ook geen goede koop zijn of waren in dit geval. Goede prijs/prestatie/kwaliteit is het nooit geweest helaas.
Nu is het wel zo dat een PC zoals die van jouw niet meer dan zo'n 250W van de 12V zal vragen een goede 300/400W voeding zal dus prima voldoen. Maar ik zou die van jouw dus wel vervangen, want de kwaliteit zal ook wel niet geweldig zijn.
Overigens zou ik als CPU de
pricewatch: Intel Core i5 4430 Boxed nemen, die is sneller voor hetzelfde geld/iets goedkoper. S series zijn bedoelt om zuinig te zijn, maar zijn daardoor ook langzamer.
Je weet trouwens dat je met dit moederbord en CPU niet kunt overklokken?
pricewatch: Antec VP350P
pricewatch: be quiet! System Power 7 350W
pricewatch: Corsair Builder CX430 Bronze
pricewatch: Seasonic G-Serie 360Watt
Zijn voedingen met een goede prijs/prestaties/kwaliteitsverhouding welke meer dan genoeg zijn voor jouw systeem.