Ter aanvulling aan de uitleg van The_mask: het is niet alleen zo dat B- (of C-) merken voedingen verre van het maximale vermogen over de 12V lijn kunnen leveren, ze hebben ook veel vaker last van wisselende spanningen. Waar bij een goede voeding de 12V spanning b.v. tussen de 11.97 en 12.03V zit, zal het bij een dergelijke voeding wellicht tussen de 11.8 en 12.2V zitten (fictieve getallen). Dit soort wisselingen zijn niet goed voor de onderdelen en dit kan directe schade of een verkorte levensduur tot gevolgd hebben.
Daarbij is het ook zo dat, wanneer een voeding de geest geeft, het ding ook wel eens andere onderdelen wil meenemen. Zo kan je moederbord, cpu of gpu beschadigd raken (ik heb het zelf meegemaakt helaas). Dit is natuurlijk het doemscenario wat zelden voorkomt, maar als je het risico aanzienlijk kunt verkleinen door een betere kwaliteit voeding dan zou ik dit zeker doen.
Mocht je specifiek een een modulaire voeding willen, dan kan je ook nog kijken naar de Corsair CX430M. De prijs ligt een paar euro boven die MS-Tech, maar is wel van een degelijke kwaliteit.
Daarbij is het ook zo dat, wanneer een voeding de geest geeft, het ding ook wel eens andere onderdelen wil meenemen. Zo kan je moederbord, cpu of gpu beschadigd raken (ik heb het zelf meegemaakt helaas). Dit is natuurlijk het doemscenario wat zelden voorkomt, maar als je het risico aanzienlijk kunt verkleinen door een betere kwaliteit voeding dan zou ik dit zeker doen.
Mocht je specifiek een een modulaire voeding willen, dan kan je ook nog kijken naar de Corsair CX430M. De prijs ligt een paar euro boven die MS-Tech, maar is wel van een degelijke kwaliteit.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT