Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len Canoot
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-05 10:24
-The_Mask- schreef op woensdag 25 april 2012 @ 08:55:
Zoals ik al zei de pc trekt zo'n 300W van de 12V, PSU calculators werken dan ook niet. Wil je vergelijkbare prestaties en kwaliteit en modulair dan kom je bij de Seasonic X460 welke ongeveer het dubbele kost, dat zou ik zelf dus niet doen.
Oh dat wist ik niet. Dan vraag je je af waarom ze bestaan. Als deze PC 300 Watt nodig heeft, dan kan ik me moeilijk voorstellen dat een PC ooit 700+ Watt nodig heeft. :S
Hoe ben je hier eigenlijk achter gekomen?

Dus je raadt nog steeds pricewatch: Super Flower Golden Green SF-400P14XE aan?

Wat betreft modulair / niet-modulair, zou je je zorgen maken om het kabelmanagement en warmte in een dergelijke behuizing? M.a.w., is het het wel waard om de pricewatch: Seasonic X-460 Fanless aan te schaffen? Ook vanuit het oogpunt dat deze fanless is en meer warmte verspreidt(?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Len Canoot schreef op woensdag 25 april 2012 @ 09:04:
[...]

Oh dat wist ik niet. Dan vraag je je af waarom ze bestaan.
Er was schijnbaar vraag naar dus heeft iemand het bedacht. Dat het niet werkt is geen reden om het niet te maken. Er zijn ook VGA naar HDMI verloopjes te koop en die kunnen onmogelijk werken (doen ze ook niet) toch kun je ze wel kopen.
Als deze PC 300 Watt nodig heeft, dan kan ik me moeilijk voorstellen dat een PC ooit 700+ Watt nodig heeft. :S
Als je een HD6990 en FX-8150 hebt en je gaat lekker overklokken heb je dat al snel nodig. HD6990 op OC stand kan tot 450W verbruiken, FX8150 kan ook gemakkelijk 200W verstoken met overklokken en dan ben je er dus al.
Hoe ben je hier eigenlijk achter gekomen?
Intel heeft de CPU een TDP van 77W meegegeven, maar 77W gaat deze CPU niet halen. i7 heeft bijvoorbeeld dezelfde TDP en zal meer verbruiken, maar moet wel onder de 77W blijven de i5 van jouw blijft daar dus wel onder.
GTX680 piekt tijdens games max de 190W aan, maar dit zijn alleen piekjes iets minder is vaak normaal.
HD's nemen samen zo'n 60W, tijdens spinup (als de PC wordt aangezet) wel zo'n 150W maar dan verbruiken de andere onderdelen weer niet de max.
Dus maximaal zal je op zo'n 300W van de 12V komen, HD's, videokaart en CPU zijn namelijk de onderdelen die veel van de 12V vragen de rest is verwaarloosbaar.
Ja dat moet meer dan genoeg zijn en is een erg goede voeding.
Wat betreft modulair / niet-modulair, zou je je zorgen maken om het kabelmanagement en warmte in een dergelijke behuizing? M.a.w., is het het wel waard om de pricewatch: Seasonic X-460 Fanless aan te schaffen? Ook vanuit het oogpunt dat deze fanless is en meer warmte verspreidt(?)?
Modulair is bijna nooit interessant voor jouw helemaal niet, als je bijvoorbeeld naar de Seasonic X-460 kijkt dan ga je gewoon alle kabels gebruiken met jouw PC. Enige voordeel is dan dat je de voeding in en uit de PC kunt doen zonder de kabels los te halen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strompel
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 01:03

strompel

PSN: jansoe13

hoi,

ik heb laatste een systeempje in elkaar geknutseld met een itx bordje, een core i3 en een ssd:
inventaris: itx zooi

dit heb ik in een x-gear mini bee kastje gezet met een 150 watt voeding, nu wil het geval, met de mini bee voeding doet het systeem niks, alleen maar de ledjes op het moederbord doen het maar geen beeld op het scherm, maar met een andere voeding (450 watt) functioneerd het systeem wel,

nu is mijn vraag, is de voeding te licht voor dit systeem, of zou de voeding defect zijn, ik heb voor de rest nog geen klein systeem om de voeding aan te hangen of te testen.

bij voorbaat dank,

Ronald

PSN: jansoe13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len Canoot
-The_Mask- schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:19:
[...]
Er was schijnbaar vraag naar dus heeft iemand het bedacht. Dat het niet werkt is geen reden om het niet te maken. Er zijn ook VGA naar HDMI verloopjes te koop en die kunnen onmogelijk werken (doen ze ook niet) toch kun je ze wel kopen.

[...]
Als je een HD6990 en FX-8150 hebt en je gaat lekker overklokken heb je dat al snel nodig. HD6990 op OC stand kan tot 450W verbruiken, FX8150 kan ook gemakkelijk 200W verstoken met overklokken en dan ben je er dus al.

[...]

Intel heeft de CPU een TDP van 77W meegegeven, maar 77W gaat deze CPU niet halen. i7 heeft bijvoorbeeld dezelfde TDP en zal meer verbruiken, maar moet wel onder de 77W blijven de i5 van jouw blijft daar dus wel onder.
GTX680 piekt tijdens games max de 190W aan, maar dit zijn alleen piekjes iets minder is vaak normaal.
HD's nemen samen zo'n 60W, tijdens spinup (als de PC wordt aangezet) wel zo'n 150W maar dan verbruiken de andere onderdelen weer niet de max.
Dus maximaal zal je op zo'n 300W van de 12V komen, HD's, videokaart en CPU zijn namelijk de onderdelen die veel van de 12V vragen de rest is verwaarloosbaar.

[...]
Ja dat moet meer dan genoeg zijn en is een erg goede voeding.

[...]

Modulair is bijna nooit interessant voor jouw helemaal niet, als je bijvoorbeeld naar de Seasonic X-460 kijkt dan ga je gewoon alle kabels gebruiken met jouw PC. Enige voordeel is dan dat je de voeding in en uit de PC kunt doen zonder de kabels los te halen.
Kijk dit is een nuttige reactie. Thanks! :D Ik ben een echte Nederlander en neem niet snel iets aan. ;) Ik heb toch zelf nog wat zaken uitgezocht.

Wat betreft de CPU, deze bron zegt juist dat de efficiëntie bij de i5 3570 lager is dan de i7 3770: http://www.vortez.net/art...re_i7_3770k_review,5.html. Deze bron toont echter aan dat de 3570 minder verbruikt: http://www.bit-tech.net/h...el-core-i7-3770k-review/8. Volgens Hardware.info (Sorry, het is een bron) kan ik een verbruik tussen de 50 en 100 watt verwachten op een gemiddeld systeem (http://uk.hardware.info/r...d-gpu-idle--cinebench-115).
Kortom: 75 Watt.

Deze bron onderstreept wat je zegt over de GTX 680: http://www.techpowerup.co..._680_Direct_Cu_II/26.html. Deze ook: http://www.guru3d.com/art...twinfrozr-iii-oc-review/9. Maar die laatste zegt dan ook weer: 'On your average system the card requires you to have a 550 Watt power supply unit.".De review van Tweaktown vind ik qua energieverbruik matig omdat ze het hele systeem meten, i.p.v. de videokaart apart: http://australia.tweaktow..._card_review/index17.html.
Kortom: 165 Watt.

De HDD's zouden volgens Seagate gemiddeld 8 Watt verbruiken (http://www.seagate.com/gb...b-home-hero1-barracuda-xt). AnandTech onderstreept dit : http://www.anandtech.com/...da-3tb-st3000dm001-review. Dan nog de SSD erbij, die volgens Crucial minder dan een Watt verbruikt (http://www.seagate.com/gb...b-home-hero1-barracuda-xt).
Kortom: 50 Watt.

De rest is qua wattage verwaarloosbaar en ik denk dat ik gekke dingen moet doen wil ik boven de 150 Watt hiervoor uitkomen. Zelfs 100 Watt.

Na wat bronnen opzoeken kan ik concluderen dat de pricewatch: Super Flower Golden Green SF-400P14XE die jij hebt voorgesteld prima voldoet. En ik kan concluderen dat ik voortaan geen bronnen meer hoef te checken maar je op je woord kan geloven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Len Canoot schreef op woensdag 25 april 2012 @ 18:47:
[...]

Wat betreft de CPU, deze bron zegt juist dat de efficiëntie bij de i5 3570 lager is dan de i7 3770: http://www.vortez.net/art...re_i7_3770k_review,5.html. Deze bron toont echter aan dat de 3570 minder verbruikt: http://www.bit-tech.net/h...el-core-i7-3770k-review/8. Volgens Hardware.info (Sorry, het is een bron) kan ik een verbruik tussen de 50 en 100 watt verwachten op een gemiddeld systeem (http://uk.hardware.info/r...d-gpu-idle--cinebench-115).
Kortom: 75 Watt.
Als de i7 meer verbruikt dan de i5 dan heb je waarschijnlijk iets als reviewer verkeerd gedaan. ;) Denk dan de i5 3570K zo'n 60W max zal verbruiken, maar heb nog geen review gezien die het echt meet maar je kan er van uitgaan dat het ongeveer zoveel is. Als je het echt wil meten moet je het meten bij de 4/8 pins aansluiting op het moederbord.
Deze bron onderstreept wat je zegt over de GTX 680: http://www.techpowerup.co..._680_Direct_Cu_II/26.html. Deze ook: http://www.guru3d.com/art...twinfrozr-iii-oc-review/9. Maar die laatste zegt dan ook weer: 'On your average system the card requires you to have a 550 Watt power supply unit.".De review van Tweaktown vind ik qua energieverbruik matig omdat ze het hele systeem meten, i.p.v. de videokaart apart: http://australia.tweaktow..._card_review/index17.html.
Kortom: 165 Watt.
Alleen TechPowerUp meet het verbruik van de videokaart, Tweaktown en Guru3D meten het verbruik van het hele systeem. Guru3D doet alleen een 'gok' hoeveel de videokaart verbruikt, maar dat is dus niet precies. Guru3D is ook niet zo'n goede bron. Tweaktown is een betere site, daar staat dan ook duidelijk dat ze het hele systeem meten.
De HDD's zouden volgens Seagate gemiddeld 8 Watt verbruiken (http://www.seagate.com/gb...b-home-hero1-barracuda-xt). AnandTech onderstreept dit : http://www.anandtech.com/...da-3tb-st3000dm001-review. Dan nog de SSD erbij, die volgens Crucial minder dan een Watt verbruikt (http://www.seagate.com/gb...b-home-hero1-barracuda-xt).
Kortom: 50 Watt.
Ik deed 10W dat is vrij normaal voor een HD tijdens lezen/schrijven.
De rest is qua wattage verwaarloosbaar en ik denk dat ik gekke dingen moet doen wil ik boven de 150 Watt hiervoor uitkomen. Zelfs 100 Watt.
Je kan beter rekenen met het verbruik wat van de 12V wordt getrokken, de hoeveelheid wat van de 5V of 3,3V wordt gevraagd kan een voeding altijd prima leveren. En het extra verbruik wat van de 12V door de andere onderdelen wordt gevraagt zal waarschijnlijk nog geen 50W zijn.
Na wat bronnen opzoeken kan ik concluderen dat de pricewatch: Super Flower Golden Green SF-400P14XE die jij hebt voorgesteld prima voldoet. En ik kan concluderen dat ik voortaan geen bronnen meer hoef te checken maar je op je woord kan geloven. :)
Na rekenen is nooit verkeerd, kan altijd iets verkeerd gelezen hebben of rekenfoutje maken en je leert er zelf ook van. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
marcop23 schreef op zondag 22 april 2012 @ 19:24:
Werkt dit systeem met de bijgeleverde voeding? Dat is een 160 Watt dingetje, die 10A op de 12V lijn kan leveren. Ik weet dat het sowieso krap gaat worden, maar ik wil wel graag wat power, zowel CPU als GPU. Anders zou ik bijvoorbeeld een i3 kunnen nemen met een losse graka, maar dan moet WiFi onboard (moederbord veel duurder), duurdere CPU en een GPU erbij. Dan wordt het wel heel veel duurder.
Is idd erg krap maar zou wel net moeten kunnen. i3 en losse videokaart maakt het denk ik niet zuiniger of je moet een flut videokaartje nemen. ;)
Die kan trouwens 8A en 6A op verschillende rails leveren, dan moet de 100W CPU op de 8A, maar dat is 96W. Dat gaat dus ook niet lukken denk ik, of is er een heel klein beetje reserve?
Betwijfel of die wel echt twee viruele 12V lijnen heeft, maar sowieso zullen ze niet zo strak zijn geregeld als op de tabel, daar zou ik mij niet echt zorgen over maken.
Edit2: Ik kan ook nog voor de pricewatch: In Win BP655 gaan, maar daar staan geen specs over de PSU bij. Enig idee of hierbij wel alles op één rail zit, of moet ik dan eerst mailen om welk type het gaat?
Daar zou ik mij geen zorgen over maken, met deze voeding zou het iig een stuk ruimer moeten zijn, dus lijkt mij een betere keuze.
Edit3: Als ik die HD vervang door een 2,5'' schijfje, zou het dat wel mogelijk zijn met die eerste behuizing?
Dat zou kunnen al blijft het natuurlijk dan nog steeds heel krap.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaelan2011
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-08 16:55
Hallo tweakers,

ik ben bezig een game PC te bouwen en zocht ondermeer een modulaire voeding van ongeveer 650 watt. Aangezien er een aantal voedingen rond 80 euro waren is daar voorlopig mijn keuze op gevallen. Het op dit moment tussen:

pricewatch: Corsair Enthusiast TX650M
pricewatch: OCZ OCZ-ZT650W-EU
pricewatch: XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan)

Zijn er ten aanzien van deze drie voedingen nog argumenten waarom ik een zou moeten prefereren boven de andere? Het schijnt dat de XFX voeding nog wel eens last kan hebben van een luidruchtige fan, maar buiten dat ben ik vrij weinig plussen en minnen tegengekomen.

Any help is appreciated :) Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len Canoot
-The_Mask- schreef op woensdag 25 april 2012 @ 19:29:

Alleen TechPowerUp meet het verbruik van de videokaart, Tweaktown en Guru3D meten het verbruik van het hele systeem. Guru3D doet alleen een 'gok' hoeveel de videokaart verbruikt, maar dat is dus niet precies. Guru3D is ook niet zo'n goede bron. Tweaktown is een betere site, daar staat dan ook duidelijk dat ze het hele systeem meten.
Thanks, handige info. TechPowerUp kende ik nog niet trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De XFX komt idd vaak met een slechte fan, lagers in de fan maken dan een duidelijk horend tikkend geluid.
Nadeel van de OCZ en Corsair is dat ze beide maar twee PCI-e stekkers hebben. Je kunt dan dus maar één high-end videokaart aansluiten. Dus dan moet je al gaan voor een HD6990 of GTX 590 en deze samen met de CPU goed overklokken anders heb je ook niks aan deze voedingen omdat ze gewoon overdreven zijn.
Als je dus geen dual GPU videokaart neemt heb je niks aan een 650W voeding. Was je van plan twee videokaarten zoals de GTX 680 of HD7950/7970 te nemen dan moet je verloopjes van molex naar PCI-e verbruiken, maar dit maakt het modulaire totaal nutteloos. Een niet modulaire voeding met 4 PCI-e stekkers zoals bijvoorbeeld de XFX Pro 650W komt er dan veel netter uit te zien. Omdat verloopjes niet mooi staan en omdat je gewoon alle modulaire aansluitingen er dan in prikt. :p

[ Voor 6% gewijzigd door -The_Mask- op 25-04-2012 20:14 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:14
-The_Mask-:

Zou je nog kunnen reageren (kritiek/suggeties etc) op mijn post?

GioStyle in "[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaelan2011
  • Laatst online: 27-08 16:55
Bedank!

Het aantal PCI-e stekkers had ik inderdaad niet goed op m'n netvlies staan. Ik was van plan om voor 2x HD7850 te gaan en in ieder geval de processor over te klokken (i5 2500k). Hoewel die 650W dan redelijk ruim gekozen was had ik daar een beter gevoel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GioStyle schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:56:
Vraagje voor -The_Mask-:

Wat is op dit moment bouwtechnisch gezien de beste 300/350 watt voeding met daarbij in het achterhoofd gehouden de meest hoge efficiëntie in de range 20-30 watt? PicoPSU is uitgesloten door spin-up van 5 harde schijven. Het gaat gebruikt worden voor een NAS/Hyper-V server die 24/7 aan staat.
Huntkey Jumper 300G en een Super Flower Golden Green 400W zijn qua kwaliteit de beste keuzes, qua rendement zal het allemaal wel aardig dicht bij elkaar zetten. Rendement kun je ook alleen meten met natuurlijk de juiste apparatuur maar je moet ze ook allemaal hebben om te testen. Iedereen test namelijk op zijn eigen manier en elke meter heeft wel een afwijking dus verschillende reviews vergelijken is vrij nutteloos.
Ik heb voor een andere server al jaren de Seasonic S12-II 330W; volgens mij een erg goede voeding die helaas in Nederland zeer slecht verkrijgbaar is momenteel.
Ja dat is idd een goede voeding, is alleen EOL denk ik.
-be quiet! PURE POWER L7 350W
-be quiet! Efficient F1 350W
-Huntkey Jumper 300G

Prijs is op zich niet zo'n heel groot issue; het gaat mij meer om bouwkwaliteit (welke voeding kan het best 24/7 draaien) en hoge efficiëntie in <30 watt range.
De kwaliteit van de twee Be Quiet!'s is aardig minder.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phAn
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-01 23:56
Ik ben een I7 IB systeem aan het samenstellen met onder andere 4xhdd en 1x SDD, plus een GTX680. Ivm een hoge resolutie 27" monitor kan het tzt eens nodig zijn daar een tweede bij te prikken, die mogelijkheid calculeer ik vast graag in. Als ik de berichten zo lees is 650 watt voorlopig (meer dan) zat.

In m'n wishlist stond aanvankelijk een XFX850 (modulair). XFX750 scheelt ~15 euro ofzo. Een 650 watt is 35 euro goedkoper.

Mijn, wellicht hele domme, vraag: maar wat is het grootste nadeel van een te zware voeding? Hebben we het dan vooral over de aanschafprijs, of zal een dergelijke voeding in dagelijks gebruik onnodig veel stroom uit de muur trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falor
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-01 12:19
Hallo,

Ik ben al een tijdje opzoek maar kan geen duidelijke keuze maken. Ik hoop dat Uw advies mij kan helpen om de knoop door te hakken.

Ik zou graag licht willen over klokken en de voeding moet modulair zijn.

#ProductPrijsSubtotaal
1Creative X-Fi Titanium Fatal1ty Champion Series€ 140,90€ 140,90
1Acer AL2216WSD€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Define R3 (Zwart)€ 0,-€ 0,-
1Noctua NH-D14€ 64,90€ 64,90
3Scythe Gentle Typhoon D1225C12B5AP-15 (1850 rpm) , 120mm€ 12,30€ 36,90
4Scythe Slip Stream 140mm , 1700RPM, 140mm€ 8,10€ 32,40
1Logitech G15 Gaming Keyboard€ 0,-€ 0,-
1Roccat Kone€ 70,10€ 70,10
1G.Skill Sniper F3-14900CL9D-8GBSR€ 54,50€ 54,50
1OCZ Fatal1ty 550W€ 64,-€ 64,-
1OCZ Solid 3 SATA III 2.5" SSD 60GB€ 84,90€ 84,90
1AMD Phenom II X6 1090T Black Edition€ 0,-€ 0,-
1Asus Sabertooth 990FX€ 131,04€ 131,04
2MSI R5770 Hawk€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 679,64

Er zitten ook nog 2 HDs in die niet in het lijstje staan.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan.manders
  • Laatst online: 31-07-2021
Beste tweakers,

Ik ben van plan na de examens mijn eigen game-pc aan te gaan schaffen en heb
nu een lijst van wat ik in mijn computer wil hebben klaar.

...op de voeding na

Dit wordt namelijk de eerste keer dat ik zelf mijn eigen computer samenstel en in elkaar
ga zetten. (Heb wel al veel met oudere computers geëxperimenteerd).
Maar heb dus niet zoveel verstand van wat voor voeding ik nu nodig zal hebben.

Voor de voeding heb ik een budget rond de 100 euro. Het liefst eronder natuurlijk.
via de eXtreme Power Supply calculator kwam ik op 564W recommended uit.
Hierbij heb ik twee videokaarten ingevoerd aangezien ik van plan ben er later nog een
7850 bij te gaan zetten.

Ik ben op zoek naar een voeding die aardig stil is en ook nog eens redelijk zuinig.
Er staat er al een in mijn lijst alleen of dit de beste keuze is uit de 600-650W is
eigenlijk mijn vraag.

Bij voorbaat dank voor de reacties.

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda ST2000DM001, 2TB€ 101,-€ 101,-
1Corsair Carbide 500R Black€ 93,50€ 93,50
1Microsoft Comfort Curve Keyboard 3000€ 11,99€ 11,99
1Logitech G500€ 39,99€ 39,99
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 219,50€ 219,50
1Sapphire HD7850 2GB GDDR5€ 208,43€ 208,43
1XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan)€ 80,04€ 80,04
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 44,90€ 44,90
1Gigabyte GA-Z77X-UD3H€ 142,10€ 142,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 941,45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi all,

Dankzij hulp van een medetweaker heb ik mijn pc samengesteld die ik voornamelijk zal gebruiken voor foto -/ video bewerking en 3d / render software. Gamen is niet nodig.

Nu heb ik een voeding van 600W in mijn lijst opgenomen, alleen begreep ik al dat het niet zozeer om de watts gaat, maar voornamelijk om het merk / kwaliteit. Er is mij verteld dat ik aan circa 200W al wel genoeg zou hebben.

Zou iemand op basis van onderstaand systeem mij hierover kunnen inlichten? Ik had circa 1K uitgetrokken voor een nieuw systeem, dus als er een geschikt model / merk in de prijsklasse van 30-60 euro in past zou dat mooi zijn.

bij voorbaat dank!

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Black WD1002FAEX, 1TB€ 112,90€ 112,90
1Antec Three Hundred€ 45,35€ 45,35
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 258,90€ 258,90
1OCZ ModXStream Pro 600W€ 62,90€ 62,90
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB€ 142,90€ 142,90
2Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 44,90€ 89,80
1Asus ENGTX550 Ti/DI/1GD5€ 101,50€ 101,50
1Gigabyte GA-Z77-D3H€ 104,90€ 104,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 919,15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volture
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 19:47
Vraagje.

Ik heb vandaag een Asus P8H77-M-LE moederbord gekocht met 8 Gb DDR3 1600 en een Core i3 2125. Nu constateer ik dat ik een 4 pin ATX CPU stekker op mijn voeding (ATX v1.3) heb en op het moederbord een 8 pin aansluiting zit. Nu heb ik de 4 pins stekker aangesloten en het systeem boot normaal. Wat is de noodzaak voor mijn setup om een 8 pin ATX CPU stroom aansluiting te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TigerXtrm
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-06 18:39
Oeps, had dit topic volledig over het hoofd gezien :o Hier nog maar een keertje uit dit topic.

Ik ga mijn NAS ombouwen en hem proberen wat energie zuiniger te krijgen, voornamelijk door de voeding te vervangen. Op het moment zit er nog een 400 watt voeding in, maar dat is behoorlijk overkill voor zo'n systeem. Ik wil er Freenas 8 met ZFS en RAIDZ op gaan draaien.

System specs:

Moederbord: Intel DG45ID
CPU: Intel Core 2 Duo E6600 @ 2,4GHz
Geheugen: 4 x 2GB DDR2
Schijven: 4 x 1 TB, schijven zijn een beetje bij elkaar gesprokkeld toen de tijd, 2 WD Greens, 1 Seagate and 1 Samsung. De exacte model nummers weet ik even niet uit mijn hoofd.

Na wat rekenwerk kom ik uit op zo'n 100 watt als het systeem actief is en dan reken ik behoorlijk ruim. Het liefst vervang ik die grote 400 watt PSU dus voor een PicoPSU van 200 watt of misschien zelfs lager. Maar ik heb toch graag een second opinion. Hoe laag kan ik gaan met de PSU voor dit systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTzLife
  • Laatst online: 25-12-2024
iTzLife schreef op woensdag 25 april 2012 @ 01:18:
Ik zit te denken aan het volgend systeem, en heb er best wel veel aan gesleuteld de afgelopen 3 weken. De ene keer heb ik een overkill, en de andere keer kom ik te kort.

Systeem is als volgt:
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Graphite 600T Special Edition€ 140,90€ 140,90
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 31,55€ 31,55
1Intel Core i7 3770K Boxed€ 398,-€ 398,-
2Sapphire HD 7850 OC 2GB GDDR5€ 218,08€ 436,16
1Samsung SH-B083L (8x, SATA-150, dual-layer, Zwart, Retail)€ 57,38€ 57,38
1Corsair Enthusiast TX550M€ 72,30€ 72,30
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 128,50€ 128,50
1Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10€ 115,62€ 115,62
1Asus P8Z77-V LE€ 126,90€ 126,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.608,31

Mssn komt er een 7870CF ipv 7850CF, en het geheugen veranderd wat. Er zit ook een externe hdd bij van 1tb. Ik denk dat ik wel een zwaardere nodig ga hebben, zeker omdat ik ook ga Oc'en. Dit is wel voor het eerst en hou het een beetje op newby hoogte. Ik neem liever een wat duurde Psu die kwalitatief beter dan de voordeligste.

Wil je ook overige randapparatuur weten?

Advies zou heel welkom zijn,
Ik kom zelf op een voeding van 750 watt, met dan wel 2x 7970 erin, en 4x8gb, blu-ray speler.
Er is nog niet veel bekend over de i7 3770k, mssn dat dit interessant is om te vermelden:
i7 3770 overclock
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/doci/5763/1.25%20volts_575px.png

Verschil tussen 7970 CF en 7850CF is gewoon bijna 200W

Edit:
Systeem is aangepast met het volgende:
#ProductPrijsSubtotaal
1Scythe Mugen 3 Rev. B€ 37,30€ 37,30
1Intel Core i7 3770K Boxed€ 0,-€ 0,-
1Corsair HX750W€ 121,-€ 121,-
1Corsair Vengeance CML16GX3M4X1600C7€ 129,90€ 129,90
1Asus P8Z77-V Deluxe€ 210,10€ 210,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 498,30

[ Voor 17% gewijzigd door iTzLife op 27-04-2012 05:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-09 14:30

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Clanmaatje van me wil weer eens een voeding en er zijn verschillende meningen. Even bij de expert hier proberen.

Systeem:

i7 920 + Sabertooth x58 + OC, SSD, HDD, Mugen 3 PCGH Edition en 6GB RAM.
Zit nu een CM RealPower M620W in met een GTX570 TFIII/PE.
Hij wilt SLI met een tweede GTX570 TFIII/PE.

Budget voeding: €100-150.

Eisen: Modulair, zo'n hoog mogelijke efficiëntie en lang vooruit kunnen.

Wat wij zelf dachten:
pricewatch: Super Flower Golden Green SF-750P14XE
pricewatch: XFX ProSeries 850W XXX Edition

Betere suggesties?

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
phAn schreef op donderdag 26 april 2012 @ 12:54:
Ik ben een I7 IB systeem aan het samenstellen met onder andere 4xhdd en 1x SDD, plus een GTX680. Ivm een hoge resolutie 27" monitor kan het tzt eens nodig zijn daar een tweede bij te prikken, die mogelijkheid calculeer ik vast graag in. Als ik de berichten zo lees is 650 watt voorlopig (meer dan) zat.
Als je niet of alleen wat licht gaat overklokken kan een 650W voeding welke bijna al zijn vermogen op de 12V kan leveren prima voldoen.
In m'n wishlist stond aanvankelijk een XFX850 (modulair). XFX750 scheelt ~15 euro ofzo. Een 650 watt is 35 euro goedkoper.
Wat zijn je eisen aan de voeding, qua rendement/efficiëntie, modulair of niet, stilte, enz.
Mijn, wellicht hele domme, vraag: maar wat is het grootste nadeel van een te zware voeding? Hebben we het dan vooral over de aanschafprijs, of zal een dergelijke voeding in dagelijks gebruik onnodig veel stroom uit de muur trekken?
Vooral aanschafprijs, verbruik is afhankelijk van de efficiëntie. Verbruik is dus afhankelijk van het rendement van de voeding en het verbruik wat de PC uit de voeding trekt.
Falor schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:59:
Hallo,

Ik ben al een tijdje opzoek maar kan geen duidelijke keuze maken. Ik hoop dat Uw advies mij kan helpen om de knoop door te hakken.

Ik zou graag licht willen over klokken en de voeding moet modulair zijn.
Kabels van die OCZ zijn nogal kort, dus je kunt ze niet allemaal achter het moederbord langs krijgen. Waardoor een niet modulaire met wel lange kabels er dus een stuk netter uit kan zien, je kan bij deze behuizing namelijk prima de kabels weg werken. Zou ook zeggen dat een modulaire voeding helemaal geen voordeel heeft met jouw behuizing. Ook zijn goede modulaire voedingen niet echt in overvloede voor een lage prijs dan.

pricewatch: XFX Pro 550W zou ik daarom eerder kiezen.

Zie bijvoorbeeld hier, ook geen modulaire voeding.
Afbeeldingslocatie: http://img256.imageshack.us/img256/5626/imag0058uk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img543.imageshack.us/img543/3299/imag0063c.jpg

Of wel een modulaire voeding. :p
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/va/496365.jpg
jan.manders schreef op donderdag 26 april 2012 @ 20:49:
Hierbij heb ik twee videokaarten ingevoerd aangezien ik van plan ben er later nog een
7850 bij te gaan zetten.
Ga je de CPU en/of videokaarten ook overklokken?
Ik ben op zoek naar een voeding die aardig stil is en ook nog eens redelijk zuinig.
Er staat er al een in mijn lijst alleen of dit de beste keuze is uit de 600-650W is
eigenlijk mijn vraag.
Die XFX staat vooral bekend om zijn vaak slechte duidelijk horende tikkende fan. ;)
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:49:
Nu heb ik een voeding van 600W in mijn lijst opgenomen, alleen begreep ik al dat het niet zozeer om de watts gaat, maar voornamelijk om het merk / kwaliteit. Er is mij verteld dat ik aan circa 200W al wel genoeg zou hebben.

Zou iemand op basis van onderstaand systeem mij hierover kunnen inlichten? Ik had circa 1K uitgetrokken voor een nieuw systeem, dus als er een geschikt model / merk in de prijsklasse van 30-60 euro in past zou dat mooi zijn.
pricewatch: Corsair Builder CX430 V2 en pricewatch: Seasonic S12II 380W zijn goede voedingen voor een goede prijs. De Seasonic is de net wat betere qua kwaliteit, prestaties, rendement en geluid, maar de Corsair is overigens nergens slecht mee alleen wat minder.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan.manders
  • Laatst online: 31-07-2021
-The_Mask- schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 20:04:
[...]
Ga je de CPU en/of videokaarten ook overklokken?
Overklokken is wel de bedoeling ja, op basis daarvan heb ik ook mijn keuze voor het moederbord gemaakt,
heb namelijk niet heel veel ervaring met overklokken en die 3D-bios lijkt me wel zeer handig.
Maar heb ik dan behoefte aan meer speling dan een 650W voeding?
De voeding hoeft in ieder geval niet modulair te zijn, aangezien ik in dit topic veel reacties tegenkom waarbij wordt beweert dat de voordelen ten opzichte van een niet-modulaire voeding vrij klein zijn.

De XFX gaat het dus maar niet worden met zijn tikkende geluid.

Heb zelf nog wat rond gekeken tussen de voedingen met de beste reviews en kwam op deze uit:
Corsair Enthusiast TX650 V2
FSP Aurum 700
OCZ Fatal1ty 750W
OCZ ModXStream Pro 700W
Corsair Gaming GS800
Enig advies welke van deze de beste is? Of nog andere adviezen?

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Carbide 500R Black€ 93,50€ 93,50
1Microsoft Comfort Curve Keyboard 3000€ 11,99€ 11,99
1Logitech G500€ 39,99€ 39,99
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 229,95€ 229,95
1Sapphire HD7850 2GB GDDR5€ 208,43€ 208,43
1XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan)€ 80,04€ 80,04
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 44,90€ 44,90
1Gigabyte GA-Z77X-UD3H€ 142,10€ 142,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 951,90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

pricewatch: Corsair Builder CX430 V2 en pricewatch: Seasonic S12II 380W zijn goede voedingen voor een goede prijs. De Seasonic is de net wat betere qua kwaliteit, prestaties, rendement en geluid, maar de Corsair is overigens nergens slecht mee alleen wat minder.
#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda ST1000DM003, 1TB€ 84,10€ 84,10
1Antec Three Hundred€ 45,35€ 45,35
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 257,-€ 257,-
1OCZ ModXStream Pro 600W€ 64,50€ 64,50
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB€ 141,99€ 141,99
1Kingston HyperX KHX1600C9D3K4/16GX€ 90,50€ 90,50
1Asus ENGTX550 Ti/DI/1GD5€ 101,50€ 101,50
1Gigabyte GA-Z77-D3H€ 105,-€ 105,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 921,49

Bedankt voor je reactie! Qua prijs komt een OCZ of Corsair mij beter uit.
Kan ik uit je reactie opmaken dat een Corsair Builder CX430 V2 een betere voeding voor mijn systeem is dan de OCZ ModXStream Pro 600W? Of gaat je persoonlijke voorkeur uit naar Corsair als merk?

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2012 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTzLife
iTzLife in "[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29"
Ik speel maar op save dan. De een zegt 650, de ander zegt 700. Ben nog steeds benieuwd naar jou mening -The_Mask-.

Als ik niks hoor dan ga ik denk ik voor 1 van deze 2: Corsair vs Seasonic
Beter save dan fail. Extra W is alleen wat duurder in de aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iTzLife schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 22:14:
iTzLife in "[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29"
Ik speel maar op save dan. De een zegt 650, de ander zegt 700. Ben nog steeds benieuwd naar jou mening -The_Mask-.

Als ik niks hoor dan ga ik denk ik voor 1 van deze 2: Corsair vs Seasonic
Beter save dan fail. Extra W is alleen wat duurder in de aanschaf.
Ah, jij zit ook met je voeding. Ik kreeg ook het advies om voor Corsair of Seasonic te gaan. OCZ 600W laat ik denk ik ook maar varen. Maar ik zou ook graag nog even bovenstaand bevestigd willen hebben _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 21:58
Ik sta op het punt om een nieuwe GPU te kopen en ik vroeg me af of mijn huidige voeding wel genoeg zal zijn.

Mijn systeem op dit moment is als volgt:
  • I7 2600K @4.4GHz
  • Asus P8Z68-V Pro
  • 16 GB 1333MHz RAM
  • Sapphire HD5870
  • CoolerMaster RealPower 620M
  • Intel X25-M 80 GB SSD
  • 2 TB 5400 RPM HDD
  • 640 GB 7200 RPM HDD
Na wat onderzoek blijkt de CoolerMaster RealPower 620M maar 19 amps te leveren op de 12V lijn, terwijl de HD5870 40 nodig heeft. (oeps :+) Gelukkig gaat dit al bijna 2 jaar goed.

In ieder geval, ik heb dus een nieuwe voeding nodig die ook een beetje toekomstgericht is.
De videokaart die ik ga halen is de http://www.techspot.com/review/496-amd-radeon-7950, maar hier komt er misschien nog 1tje van bij in de toekomst voor Crossfire. Ik ben van plan deze nog iets verder te gaan overclocken.

Een vriend van me heeft me http://www.techpowerup.com/reviews/Corsair/GS800/ aangeraden, maar na het lezen van wat reacties in dit topic lijkt me dit vrij overkill voor wat ik nodig ga hebben.

Op het gebied van stilte hoeft hij niet fluisterstil te zijn, maar ik wil me er ook niet aan storen. Het liefst is hij ook modulair, aangezien dat wat mooier staat in een kast (geen plek voor goed cablemanagement in mijn huidige kast), maar het is geen vereiste.

Iemand die me een mooie voeding kan aanraden? Ik ben namelijk nogal een leek op het gebied van voedingen en waar ik op moet letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 22:09:
[...]
Bedankt voor je reactie! Qua prijs komt een OCZ of Corsair mij beter uit.
Kan ik uit je reactie opmaken dat een Corsair Builder CX430 V2 een betere voeding voor mijn systeem is dan de OCZ ModXStream Pro 600W? Of gaat je persoonlijke voorkeur uit naar Corsair als merk?
Merk voorkeur is gewoon dom, bij de verschillende series zit altijd veel verschil in kwaliteit. Ene serie van de ene fabrikant kan een stuk beter zijn dan een andere. ;)

Maar die Corsair en Seasonic zijn beide betere voedingen en ook meer geschikt voor jouw systeem.
jan.manders schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 21:18:
[...]
Maar heb ik dan behoefte aan meer speling dan een 650W voeding?
Zonder overklok verbruik je geen eens 300W van de 12V, met overklok van alleen de CPU haal je geen 400W op de 12V, met videokaarten erbij hooguit zo'n 450W van de 12V.

pricewatch: Super Flower Golden Green SF-450P14XE is een erg goede, efficiente en stille voeding. (Ook te krijgen in Duitsland voor 70 euro incl. verzenden naar NL)
iTzLife schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 23:17:
Ik heb advies gevraagd over die voeding in het juiste topic, maar geen respons. Wil wel graag iets gaan bestellen, dus ik ga maar voor een overkill. Voedingen is echt iets waar ik geen verstand van heb. Ik heb met een programma het berekend en kwam op 640w.
Als we deze 2 vergelijken, corsair vs seasonic, zie ik een verschil in voedingtype. Waar dient dit precies voor? Maakt het uit?

En jullie zijn heerlijk aan het discussiëren over voedingen, maar maken het complexer dan eenvoudiger.

Ik ga Oc'en. Denk eerst maar eens tot 4,5 en eens zien wat hij doet qua temp.
Twee HD7970's dus? Want het verschil met twee HD7850's is nogal groot, twee HD7850's verbruiken namelijk aanzienlijk minder dan een enkele HD7970.

Voor twee HD7970's en een Ivy Bridge CPU met overklok is 750W minimaal welke bijna al zijn vermogen op de 12V kan leveren wel aan te raden.

pricewatch: XFX ProSeries 750W XXX Edition en pricewatch: Corsair Professional Gold AX750 zijn bijvoorbeeld goede keuzes.

De Seasonic X-760 en Corsair AX750 zijn overigens zo goed als identiek, geen noemenswaardig verschil, de Corsair is alleen goedkoper en heeft langere garantie. Dit omdat Seasonic niet wil concurreren met één van hun beste afnemers. Corsair is als merk ook bekender dan Seasonic bij de gemiddelde persoon.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volture schreef op donderdag 26 april 2012 @ 23:08:
Vraagje.

Ik heb vandaag een Asus P8H77-M-LE moederbord gekocht met 8 Gb DDR3 1600 en een Core i3 2125. Nu constateer ik dat ik een 4 pin ATX CPU stekker op mijn voeding (ATX v1.3) heb en op het moederbord een 8 pin aansluiting zit. Nu heb ik de 4 pins stekker aangesloten en het systeem boot normaal. Wat is de noodzaak voor mijn setup om een 8 pin ATX CPU stroom aansluiting te gebruiken?
Is geen voordeel bij voor jouw, zolang het maar een goede voeding is zit je prima.
TigerXtrm schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 00:31:
Oeps, had dit topic volledig over het hoofd gezien :o Hier nog maar een keertje uit dit topic.

Ik ga mijn NAS ombouwen en hem proberen wat energie zuiniger te krijgen, voornamelijk door de voeding te vervangen. Op het moment zit er nog een 400 watt voeding in, maar dat is behoorlijk overkill voor zo'n systeem. Ik wil er Freenas 8 met ZFS en RAIDZ op gaan draaien.

System specs:

Moederbord: Intel DG45ID
CPU: Intel Core 2 Duo E6600 @ 2,4GHz
Geheugen: 4 x 2GB DDR2
Schijven: 4 x 1 TB, schijven zijn een beetje bij elkaar gesprokkeld toen de tijd, 2 WD Greens, 1 Seagate and 1 Samsung. De exacte model nummers weet ik even niet uit mijn hoofd.

Na wat rekenwerk kom ik uit op zo'n 100 watt als het systeem actief is en dan reken ik behoorlijk ruim. Het liefst vervang ik die grote 400 watt PSU dus voor een PicoPSU van 200 watt of misschien zelfs lager. Maar ik heb toch graag een second opinion. Hoe laag kan ik gaan met de PSU voor dit systeem?
Wat voor voeding gebruik je op dit moment?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phAn
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-01 23:56
Vooral aanschafprijs, verbruik is afhankelijk van de efficiëntie. Verbruik is dus afhankelijk van het rendement van de voeding en het verbruik wat de PC uit de voeding trekt.
Een duidelijke verheldering, bedankt voor je uitleg. Je twee afbeeldingen van een wel- en niet modulaire voeding spreken ook boekdelen.. het is allemaal maar afhankelijk van de kast die je hebt inderdaad. Ik wilde aanvankelijk een modulaire voeding aanschaffen, maar gezien de behuizing die ik op het oog heb (graphite 600t) uitstekende cable-management mogelijkheden biedt, is dat eigenlijk helemaal niet nodig en wellicht zelfs af te raden gezien de lengte van de kabels.

Voorlopig zet ik toch een modulaire XFX 750 in m'n lijstje; vanwege efficientie silver t.o.v. bronze. Nu hoop ik enkel nog een beetje een rustige ventilator aan te treffen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 18:50
Ik zoek een 500W voeding met 2 PCIe connectors :) Is de pricewatch: Corsair Builder CX500 V2 een goede optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:27
phAn schreef op zondag 29 april 2012 @ 12:17:
[...]

Je twee afbeeldingen van een wel- en niet modulaire voeding spreken ook boekdelen.. het is allemaal maar afhankelijk van de kast die je hebt inderdaad.
Het is allemaal afhankelijk van hoe gedisciplineerd iemand is maar heeft weinig met modulair en niet-modulair te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTzLife
[b]-The_Mask- schreef op zondag 29 april 2012 @ 11:35:
Twee HD7970's dus? Want het verschil met twee HD7850's is nogal groot, twee HD7850's verbruiken namelijk aanzienlijk minder dan een enkele HD7970.

Voor twee HD7970's en een Ivy Bridge CPU met overklok is 750W minimaal welke bijna al zijn vermogen op de 12V kan leveren wel aan te raden.

pricewatch: XFX ProSeries 750W XXX Edition en pricewatch: Corsair Professional Gold AX750 zijn bijvoorbeeld goede keuzes.

De Seasonic X-760 en Corsair AX750 zijn overigens zo goed als identiek, geen noemenswaardig verschil, de Corsair is alleen goedkoper en heeft langere garantie. Dit omdat Seasonic niet wil concurreren met één van hun beste afnemers. Corsair is als merk ook bekender dan Seasonic bij de gemiddelde persoon.
Bedankt -The_Mask-
De Seasonic is de net wat betere qua kwaliteit, prestaties, rendement en geluid, maar de Corsair is overigens nergens slecht mee alleen wat minder.
Aan de andere kant, als de Seasonic wat beter is, die 2 jaar extra garantie heb ik niet nodig. Doe max 3 jaar met een pc. En qua prijs is hij gelijk. Ivm met bestel/ophalen.

[ Voor 14% gewijzigd door iTzLife op 29-04-2012 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 13:47
iTzLife schreef op zondag 29 april 2012 @ 16:46:
[...]

Bedankt -The_Mask-

[...]

Aan de andere kant, als de Seasonic wat beter is, die 2 jaar extra garantie heb ik niet nodig. Doe max 3 jaar met een pc. En qua prijs is hij gelijk. Ivm met bestel/ophalen.
Dat ging om andere voedingen, die Corsair waarmee The_Mask vergeleek wordt niet door Seasonic gemaakt maar door CWT.
Tussen de AX750 en X-760 kan je dus beter de Corsair kopen want die zijn dus inderdaad gewoon hetzelfde en de Corsair heeft langere garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTzLife
"Press order"
Die voeding is binnenkort binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:28

v8power67

Psn: Mausosaurus

Wegens volgende probleem :
Pc problemen sinds nieuwe videokaart
Denk ik dat ik een nieuwe voeding nodig zal hebben.
Wat raden jullie beetje aan?
specs :
CPU :Core i7 920
MOBO: Asus P6T DELUXE v2
RAM: CORSAIR 12gb 1600mhz.
GPU: gtx680
PSU: Corsair tx950
SSD: intel 80gb x25m
HDD: samsung 1tb

En ben van plan de cpu weer te ocen.(richting 4.0ghz)
Heb nu een tx950 van corsair, maar er zijn wat problemen met de huidige pc, en denk dat het de voeding is.
Ik zoek een goede sterke en zuinige voeding.
Prijs is niet zozeer een probleem maar hoe goedkoper hoe beter ;)
(laten we zeggen max 250 euro)
Moet wel een voeding zijn die lang mee kan gaan, en eventueel later een 2e 680gtx kan draaien.
En moet modulair zijn, want heb geen kast die kabels kan weg moffelen, dus moet wel zo min mogelijk aan kabels hebben :)

Had zelf al de volgende gevonden :
pricewatch: Seasonic Platinum Series 1000 Watt
is platinum, en genoeg voor een 2e 680gtx.
Maar is wel 239 euro. En dat is en blijft veel geld, en denk ook wel overkill voor mijn systeem.
Maar is een mooie voeding.

[ Voor 16% gewijzigd door v8power67 op 30-04-2012 15:09 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ga binnenkort een nieuwe computer kopen en heb dit systeem samengesteld. Ik ga over een tijdje nog wel een videokaart erin doen, maar hou het voorlopig bij de HD4000-gpu van de i7. Ook ga ik het systeem een beetje overclocken. Welke voeding raden jullie aan? Ik zoek een stille voeding.

#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 14,23€ 14,23
1Cooler Master Silencio 550€ 64,-€ 64,-
1Intel Core i7 3770K Boxed€ 298,70€ 298,70
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB€ 141,99€ 141,99
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 45,10€ 45,10
1MSI Z77A-GD65€ 164,05€ 164,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 860,62

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cageman
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 17:50
Zou de Corsair gaming 700w genoeg zijn om stroom te leveren voor AMD phenom X4 960T, twee 6950s, een SSD en twee HDDs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cageman
  • Laatst online: 11-07 17:50
Is er nog een nadeel aan het gebruiken van verloopjes? Heb hem nog niet gekocht maar wel besteld voor ophalen. Is ook de winkel waar ik ga werken, dus wil liever niet een lastige klant zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 15:16:
Wat voor videokaart denk je aan dan? Gaat dit een budget dingetje zijn die hooguit 50W verbruikt of wordt het een high-end videokaart?

Wat is je budget? En nog meer eisen naast stil?
- Ik ga voorlopig nog geen videokaart kopen. Ik zoek een stille, goede kwaliteit voeding. Prijs maximaal 100 euro. Welke voeding raad je aan voor de huidige samenstelling?

- En als ik later een videokaart erbij zou doen? bv. de AMD HD7850 of de nVidia GeForce GTX 560 Ti?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2012 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-06 13:48
Kan iemand mij vertellen welke dingen Watts eten van je PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uittenbogaard
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-08 16:03
Over die verloopjes, heb je het dan over molex naar PCIe? Ik heb nu een

-Sharkoon Silentstorm 660W
-MSI X58 Pro-e
-i7 920 stock
-6gb geheugen
-Crucial M4 128gb
-2x500GB 7200rpm samsung F3
-een hele rits fans + controller
- HD5850 fabrieksOC

waarbij de HD5850 twee 6-pins PCIe-aansluitingen gebruikt. Als ik er een tweede HD5850 wil bijprikken zal ik dus 4 molexstekkers moeten gebruiken om twee PCIe-aansluitingen te creëren, gaat dat wel werken met amperage e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 21:31:
[...]

- Ik ga voorlopig nog geen videokaart kopen. Ik zoek een stille, goede kwaliteit voeding. Prijs maximaal 100 euro. Welke voeding raad je aan voor de huidige samenstelling?

- En als ik later een videokaart erbij zou doen? bv. de AMD HD7850 of de nVidia GeForce GTX 560 Ti?
pricewatch: Super Flower Golden Green SF-400P14XE is een erg stille voeding van erg goede kwaliteit welke ook nog eens erg efficiënt is en de bovengenoemde videokaarten prima aan zou kunnen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uittenbogaard schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:17:

waarbij de HD5850 twee 6-pins PCIe-aansluitingen gebruikt. Als ik er een tweede HD5850 wil bijprikken zal ik dus 4 molexstekkers moeten gebruiken om twee PCIe-aansluitingen te creëren, gaat dat wel werken met amperage e.d.?
De voeding zou het prima aan moeten kunnen, is alleen een FSP Epsilon design welke een nogal slechte implementatie heeft de meerdere 12V lijnen die die heeft. OCP's staan eigenlijk niet goed afgesteld. Dit kan betekenen dat de voeding uitschakelt bij hoge belasting, niet omdat de voeding het eigenlijk niet aan kan maar door een slechte design keuze. Je kunt dan proberen om aansluitingen/kabels te verwisselen om zo het probleem te omzeilen als je er last van hebt. Anders wordt het een andere voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mood
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-07 16:32
Hallo,

Ik ben van plan om binnenkort een thuisserver aan te schaffen en dit is wat ik op dit moment aan onderdelen heb uitgekozen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Green WD20EARX, 2TB€ 102,90€ 102,90
1Xigmatek Asgard II€ 33,30€ 33,30
1Intel Core i3 2100€ 97,10€ 97,10
2Corsair CMV4GX3M2A1333C9€ 21,50€ 43,-
1MSI B75MA-P45€ 63,90€ 63,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 340,20

Ik heb hem gebaseerd op de BBG voor een zuinige thuisserver van deze maand, maar nu vraag ik me af of de voeding die daar genoemd wordt, de Antec Earthwatts EA-380D Green, daar bij past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mood
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-07 16:32
Ik wil later wel de mogelijkheid hebben om er nog één à twee schijven aan toe te voegen maar meer niet.
De voeding moet het liefst wel een beetje stil zijn omdat de server óf in mijn slaapkamer komt te staan óf in een ruimtetje ernaast waar maar een dun houten deurtje tussen zit. Wat rendement betreft het liefst gewoon zo goed mogelijk.

Wat betreft de processor is het de bedoeling dat deze aardig lang meegaat, dus plannen om te upgraden zijn er voorlopig niet. Het zou mooi zijn als het geen probleem zou opleveren maar het is dus niet een eis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

ik wil binnenkort mijn huis-, tuin- en keuken-PC een upgrade geven en vraag me af of ik een nieuwe voeding nodig heb. De voeding die ik momenteel gebruik is een Be Quiet Pure Power L7 350W waar ik op zich heel tevreden mee ben en die ik dus graag zou behouden als het even kan.

Momenteel hangt daar een AMD 64 5600+ (65W TDP) op een 780G-moederbord aan met 4x1GB DDR2, een HD5670 videokaart, de obligate DVDRW, een cardreader, een floppy (woot!) en een enkele harddisk. That's all. Maar ik wil - ook gezien de leeftijd van processor, geheugen en moederbord - ondertussen toch wel een beetje moderniseren. Het werkt allemaal nog prima maar ik wil de Goden niet verzoeken ;-)

Harddisk, brander, cardreader en voeding wil ik dus graag meenemen. De floppy gaat met pensioen!

Ik overweeg nu om een i3 Sandy Bridge (i3-2120) of liever nog een i5 Ivy Bridge (i5-3550) aan te schaffen in combinatie met een 'simpel' Gigabyte H77 of Z77 moederbord plus een mSATA SSD (Kingston mS100-64GB). Zou allemaal prima moeten kunnen lijkt me maar de vraag die bij mij open blijft is welke videokaart ik daar nog naast kan hangen zonder de voeding over z'n toeren te brengen?

Aangezien ik wel van een beetje eye-candy hou en ook nog wel eens een spelletje speel (maar niets bijzonders) denk ik zelf aan een HD7750 of HD7770, da's voor mij voldoende. Beide kaarten zijn nogal zuinig (ik heb me ingelezen) maar ik hou toch m'n twijfels.

Ik zou het zonde vinden om die voeding met pensioen te moeten sturen omdat ik denk dat 'ie het wel aan kan maar ik zoek gewoon even bevestiging. Lieve Mona: HELP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Laatst online: 15-08 15:32
beste BBG'ers,

ik wil graag hierbij advies vragen voor en vriend van mij ( Barbie500 op GoT)
hij heeft het volgende in z'n systeem zitten:

Asus Crosshair IV formula
AMD Phenom II x6 1090T
OCZ platinum ddr3 1333 mhz kitje van 2 gig 't stuk (totall van 4 gig)
AMD Radeon HD 6750

hij heeft een 480 watt's voeding van Xilence die het systeem met gemak drraait.
alleen hij wil een Radeon HD 6950 er bij drukken (en dan die HD 6750 weg natuurlijk)

alleen wil hij weten wat hiervoor de goedkoopste en efficienste oplossing qua voedingen is!

kunnen jullie mij dat even vertellen??

ik weet niet wat de beste keuze is qua qualiteit en prijs is.
omdat ik zelf altijd corsair en super flowers gebruik.

alvast bedankt BBG'ers

Groetjes, Max "totallykaos/hardwarejunk" en Bart "barbie500"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
hardwarejunk schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:44:
beste BBG'ers,

ik wil graag hierbij advies vragen voor en vriend van mij ( Barbie500 op GoT)
hij heeft het volgende in z'n systeem zitten:

Asus Crosshair IV formula
AMD Phenom II x6 1090T
OCZ platinum ddr3 1333 mhz kitje van 2 gig 't stuk (totall van 4 gig)
AMD Radeon HD 6750

hij heeft een 480 watt's voeding van Xilence die het systeem met gemak drraait.
alleen hij wil een Radeon HD 6950 er bij drukken (en dan die HD 6750 weg natuurlijk)

alleen wil hij weten wat hiervoor de goedkoopste en efficienste oplossing qua voedingen is!

kunnen jullie mij dat even vertellen??

ik weet niet wat de beste keuze is qua qualiteit en prijs is.
omdat ik zelf altijd corsair en super flowers gebruik.

alvast bedankt BBG'ers

Groetjes, Max "totallykaos/hardwarejunk" en Bart "barbie500"
Ik neem aan dat hij met zo'n moederbord wel een beetje wil overclocken?
In dat geval is deze voeding al ruim voldoende: pricewatch: XFX Pro 550W :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Laatst online: 15-08 15:32
Redblader schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:58:
[...]

Ik neem aan dat hij met zo'n moederbord wel een beetje wil overclocken?
In dat geval is deze voeding al ruim voldoende: pricewatch: XFX Pro 550W :)
ja een beetje, maar wel met een Ninja 3 er op (dus het zal niet heel ver komen, ik had dat plankje beter kunnen gebruiken ;) )

maargoed hij zegt dat hij jullie heel erg dankbaar is voor het advies!

groetjes, Max

///////////////////////////////

Mag ik ook van iedereen hier uit de bbg zijn/haar mening en ervaringen met super flower PSU's
ik heb zelf namelijk een aantal gebruikt en het zijn naar mijn mening super voedingen maar ik wil gewoon uit nieuwsgierigheid weten wat jullie er van vinden! :)

alvast bedankt.

[ Voor 21% gewijzigd door w4v3g0d op 07-05-2012 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
180w Chieftec

Pentium G620 (65W)
4GB Crucial Tactical DDR3-1333 C7 (1.5V)
500GB WD Blue
AMD Powercolor HD 7750
ECS H67H2-I
2x fan (1x cpu-fan, 1x splitter met 2x 60mm)

Gaat dit goed werken?

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Als je de specificaties mag geloven, dan gaat het wel lukken.

Ik heb eergisteren een Huntkey Jumper 300G aangeschaft, echter gaat de ventilator altijd op volle toeren draaien. Op de verpakking staat dat de ventilator afhankelijk van de temperatuur sneller of langzamer gaat draaien. Hoe wordt dit geregeld? Wordt het intern geregeld door een sensor? Is het afhankelijk van temperaturen die het moederbord geeft?

EDIT:

Het gekke is dat de voeding volgens een review een PCIe 8pin en 6pin connectors zou moeten hebben, volgens de doos ook, volgens de website 2x 6pin connectors en de voeding zelf heeft maar 1x 6pin connector?

[ Voor 255% gewijzigd door GioStyle op 09-05-2012 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:29
Goed, daar zijn we weer. Heb een mITX systeempje samengesteld op basis van onderstaande componenten:
#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital AV-GP WD5000AVVS, 500GB€ 0,-€ 0,-
1Samsung SH-S223B/BEBE€ 0,-€ 0,-
1Intel Core i3 2100€ 97,10€ 97,10
1GeIL Value PLUS Dual Channel 8GB (GVP38GB1333C7DC)€ 51,05€ 51,05
1Sapphire HD4670 512MB GDDR3 PCI-E€ 0,-€ 0,-
1ECS H67H2-I€ 76,80€ 76,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 224,95

Op het moment zit/draait dit in een X-gear Capsule XCS inclusief voeding van 200 watt. Aangezien The_Mask aangaf dat X-gear geen goede voedingen maakt ben ik op zoek naar een vervangende voeding. Gezien het formaat van de behuizing en de voeding die erin zit ben ik erachter dat dit er eentje van het TFX formaat moet zijn. Nu zijn deze bijna niet te vinden in de pricewatch maar heb onderstaande twee voedingen gevonden:
#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! TFX Power 300W€ 43,70€ 43,70
1Seasonic SS-300TFX Active PFC€ 30,52€ 30,52
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 74,22

Nu ziet de BeQuiet er wat beter uit (maar dat zie je niet in mijn dichte case) en is het een retail versie, de Seasonic is volgens mij wat stiller en OEM maar ik verwacht dat deze binnenkort uit de handel genomen wordt. Nu is er al een vervanger op de markt (SS-300TGW of SS-300TGM, M=Modulair, eventueel beiden ook in 350W te krijgen). Die opvolger kan ik op dit moment alleen vinden bij een groothandel in Duitsland en op een Tsjechische site (worden we al helemaal niet wijzer van).

Belangrijkste eisen:
- Stil(ler), case staat op het bureau
- Goede kwaliteit
- Niet teveel kabels in verband met kleine behuizing
- TFX (geen externe voeding)

De vraag is nu eigenlijk; zal ik nog wachten tot de SS-300TGM hier verkrijgbaar is of voor circa 38 euro inclusief verzenden maar die oudere aanschaffen? De computer wordt op het moment bijna niet gebruikt dus erg veel haast is er niet bij. Andere TFX oplossingen zijn ook welkom, maar over Fortron, LCPower en Xilence weet ik vrij weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:12
Een tijd terug heb ik een nieuwe mini-itx kast van een medetweaker overgenomen (voor toekomstige projecten).

Zo'n toekomstig project ben ik vandaag gestart:
- Zotac g41itx-a-e moederbord (Zotac G41ITX-A-E)
- Intel core 2 duo e6750 (2,66ghz) (boxed) (Intel Core 2 Duo E6750 - 65W)
- Crucial 4gb (2x2gb) pc6400 (Crucial CT2KIT25664AA800 - 1,8V)
- Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2C1 80GB
- Ecogreen HDD 1TB (deze moet ik nog aanschaffen)

Nu kom ik er achter dat de huidige voeding in de mini-itx kast ontzettend veel herrie makt, erg overheersend, en ik wil juist een zo stil mogelijk mediacenter bouwen.

Ik heb al in de handleiding van de moederbord en dergelijke gekeken, helaas staat daar geen gebruik in, ik kan deze informatie ook niet op de website van Zotac vinden, sowieso ben ik een leek op het gebied van voedingen/wattage's/etc.

Wat denken jullie dat ik nodig heb, het liefst wil ik een stille (geen ventilatie) voeding, zo kwam ik de Mini-Box PicoPSU tegen, is dat wat voor mij, en welke zou ik dan moeten hebben (als ik de wattage weet dan ben ik al veel verder :))? Dank!

//EDIT
Ik heb het zojuist getest (alles aangesloten behalve HDD, alles functioneert), huidige voeding in de kast is 150w, dus ik kan er van uitgaan dat 150w voldoende is. Is deze picopsu dan precies wat ik nodig heb?
Amazon.de link

[ Voor 14% gewijzigd door EN-IS op 09-05-2012 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Als je niet nog meer schijven gaat aansluiten in de toekomst kan je ook af met een 120 watt PicoPSU. Die 150 watt geeft je extra ruimte voor de spin-up van 2 extra schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
GioStyle schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 18:06:
Als je niet nog meer schijven gaat aansluiten in de toekomst kan je ook af met een 120 watt PicoPSU. Die 150 watt geeft je extra ruimte voor de spin-up van 2 extra schijven.
Dank! d:)b

Ben niet van om in de nabije toekomst een HDD erbij aan te sluiten, dan is de 120w PicoPsu in mijn geval genoeg, ik ga eens kijken hoeveel dat scheelt in de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GioStyle schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 12:19:
Als je de specificaties mag geloven, dan gaat het wel lukken.
Jij veranderd snel van mening, maar moet idd wel gaan.
Ik heb eergisteren een Huntkey Jumper 300G aangeschaft, echter gaat de ventilator altijd op volle toeren draaien. Op de verpakking staat dat de ventilator afhankelijk van de temperatuur sneller of langzamer gaat draaien. Hoe wordt dit geregeld? Wordt het intern geregeld door een sensor? Is het afhankelijk van temperaturen die het moederbord geeft?
Moederbord kan geen temperatuur doorgeven, zijn immers helemaal geen draden voor. Voeding fan is normaal gesproken temp gestuurd.
Het gekke is dat de voeding volgens een review een PCIe 8pin en 6pin connectors zou moeten hebben, volgens de doos ook, volgens de website 2x 6pin connectors en de voeding zelf heeft maar 1x 6pin connector?
Lijkt op een andere voeding. Kun je foto's maken van de buitenkant en als er wat zichtbaar is van de achterkant en door de fan zodat binnenkant misschien zichtbaar is.
EN-IS schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 19:26:
[...]

Dank! d:)b

Ben niet van om in de nabije toekomst een HDD erbij aan te sluiten, dan is de 120w PicoPsu in mijn geval genoeg, ik ga eens kijken hoeveel dat scheelt in de prijs.
Heb je al één gekozen want volgens mij gaan sommigen echt maar net of net niet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Ik had het eerst verkeerd berekend, vandaar dat ik van mening was veranderd.

Dit zijn de foto's. Ik heb al met de webshop contact opgenomen om deze retour te sturen, ik ga liever niet weer de voeding openschroeven, maar ben wel benieuwd naar jouw oordeel.

Daarnaast heb ik wel de sticker 180 graden gedraaid.

Link 1
Link 2
Link 3
Link 4
Link 5
Link 6

[ Voor 5% gewijzigd door GioStyle op 09-05-2012 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van de Huntkey zijn er meerdere versies.
Anandtech heeft bijvoorbeeld de R90 gereviewed, welke hier niet te krijgen is en twee PCI-e connectors heeft.
Dan heb je nog een Jumper 300G en Jumper 300G Planet 3DNow Edition, beide met één PCI-e connector, verschil tussen deze beide is niet echt noemenswaardig (OCP triggerpoint en primaire elco)

Maar alle drie zouden wel een temp gestuurde fan moeten hebben. Als vervanger zou je ook de Super Flower Golden Green 400W kunnen nemen, ook erg zuinig, onhoorbaar in principe, van wat betere kwaliteit en kost ongeveer evenveel.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Ik zie het! Dank je voor de tip! Ik zat alweer bij de Seasonic voedingen te kijken maar voedingen die al een paar jaar op de markt zijn is in mijn ogen al verouderd. Dan kan ik beter voor jouw suggestie gaan.

80 procent efficiëntie bij 20 watt is erg netjes. Helaas wel maar bij 2 shops beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Ik zat naar de S12-II serie te kijken, die is wel behoorlijk outdated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
-The_Mask- schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 22:33:
Heb je al één gekozen want volgens mij gaan sommigen echt maar net of net niet.
Nee, heb nog geen picopsu gekozen, maar zat wel aan de picoPSU-160-XT + 150W/160W te denken (had het toch correct gegokt :)), in ieder geval om voorbereid te zijn voor de toekomst, 2e HDD, misschien DVD speler, etc. Geen goede keuze?

Amazon.de link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 19:19

immetjes

HIER is BERN-E

Ik heb een Zalman ZM600-HP voeding. Die de volgende Amps levert op de vier (4) 12 volt rails:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XqVYj.jpg

Ik heb een GTX260 core 216, die verbruikt onder volle belasting 136W. TDP =183W. Dit werkt dan ook prima met een enkele GTX260 core 216 met die 600W voeding. Hij zou dan 136W/12V = 11.3Amp trekken van twee 6-pins PCI-E connectoren, ene van 12V2 en de andere van 12V4. Elk hebben 16A, dus geen probleem. Al lees ik wel her en der dat de GTX260 40Amps op de 12V rails moet hebben, en ik heb dus maar 32A en met SLI gaat dat dus helemaal mis.

Nu wil ik SLI draaien (SLI brug natuurlijk geïnstalleerd) met een tweede GTX260 core 216. Ik heb de volgende stekker-combinaties geprobeerd:

(De 12V3 heb ik met de bekende dubbel molex -> PCI-E adapter aangesloten)

Kaart 1: 12V2 + 12V4
Kaart 2: 12V3

Kaart 1: 12V2 + 12V3
Kaart 2: 12V4 + 12V3

Het probleem is denk ik dat die gecombineerde 12V3 niet genoeg amps levert. Ik heb daarom de DVD-rom los gekoppelt en 1 van mijn 2 harde schijven los gekoppeld (heb ook nog een SSD)

Maar hij start niet op, nog geen lichtje, nog geen piepje: Bouw ik die 2e kaart weer uit dan doet alles het weer. De GTX260 gebruikt maar 25W wanneer idle, je zou dus verwachten dat hij wel opstart en dan tijdens volle belasting onderuit gaat. Maar ik ben geen voedingsexpert.

Ik heb nu een Corsair AX850 besteld. Maar het is eigenlijk overkill.

Iemand enig idee?

Edit: Mmm, ik lees hier even verder dit:
GeForce GTX 260 SLI
A second GeForce GTX 260 requires you to have a 700 Watt power supply unit at minimum if you use it in a high-end system. That power supply needs to have (in total accumulated) at least 50 Amps available on the 12 volts rails.

[ Voor 22% gewijzigd door immetjes op 10-05-2012 15:36 . Reden: TDP toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
immetjes schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 15:10:
Ik heb een Zalman ZM600-HP voeding. Die de volgende Amps levert op de vier (4) 12 volt rails:

[afbeelding]

Ik heb een GTX260 core 216, die verbruikt onder volle belasting 136W. TDP =183W. Dit werkt dan ook prima met een enkele GTX260 core 216 met die 600W voeding. Hij zou dan 136W/12V = 11.3Amp trekken van twee 6-pins PCI-E connectoren, ene van 12V2 en de andere van 12V4. Elk hebben 16A, dus geen probleem. Al lees ik wel her en der dat de GTX260 40Amps op de 12V rails moet hebben, en ik heb dus maar 32A en met SLI gaat dat dus helemaal mis.

Nu wil ik SLI draaien (SLI brug natuurlijk geïnstalleerd) met een tweede GTX260 core 216. Ik heb de volgende stekker-combinaties geprobeerd:

(De 12V3 heb ik met de bekende dubbel molex -> PCI-E adapter aangesloten)

Kaart 1: 12V2 + 12V4
Kaart 2: 12V3

Kaart 1: 12V2 + 12V3
Kaart 2: 12V4 + 12V3

Het probleem is denk ik dat die gecombineerde 12V3 niet genoeg amps levert. Ik heb daarom de DVD-rom los gekoppelt en 1 van mijn 2 harde schijven los gekoppeld (heb ook nog een SSD)

Maar hij start niet op, nog geen lichtje, nog geen piepje: Bouw ik die 2e kaart weer uit dan doet alles het weer. De GTX260 gebruikt maar 25W wanneer idle, je zou dus verwachten dat hij wel opstart en dan tijdens volle belasting onderuit gaat. Maar ik ben geen voedingsexpert.

Ik heb nu een Corsair AX850 besteld. Maar het is eigenlijk overkill.

Iemand enig idee?

Edit: Mmm, ik lees hier even verder dit:
GeForce GTX 260 SLI
A second GeForce GTX 260 requires you to have a 700 Watt power supply unit at minimum if you use it in a high-end system. That power supply needs to have (in total accumulated) at least 50 Amps available on the 12 volts rails.
Die Zalman voeding was sowieso wel best krap geweest en zeker met de veel te strak afgestelde OCP's kan het best zijn dat de voeding niet wil werken.

Een AX850 is zeker overkill, een goede 650w voeding die bijna al zijn vermogen op de 12v lijn kan leveren was ook al ruim voldoende geweest waarschijnlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrrr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-05-2023
Hallo allemaal. Ik ga dit systeem aanschaffen alleen zit ik met de voeding.
Kunnen jullie mij helpen :)?
1 x Cooler Master GeminII M4
€ 30,99*
1 x SAPPHIRE HD 7850 OC (11200-01-20G)
€ 247,90*
1 x Intel® Core™ i7-3770
€ 279,-*
1 x Antec ONE
€ 56,90*
1 x Sony Optiarc AD-5280S-0S
€ 20,99*
1 x Kingston SVP200S3/90G
€ 94,90*
1 x ASUS P8H77-M PRO
€ 107,90*
1 x Seagate ST2000DL003
€ 99,90*
1 x Corsair 8 GB DDR3-1600 Kit
€ 49,99*

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Mirrrr schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 18:47:
1 x Cooler Master GeminII M4
€ 30,99*
1 x SAPPHIRE HD 7850 OC (11200-01-20G)
€ 247,90*
1 x Intel® Core™ i7-3770
€ 279,-*
1 x Antec ONE
€ 56,90*
1 x Sony Optiarc AD-5280S-0S
€ 20,99*
1 x Kingston SVP200S3/90G
€ 94,90*
1 x ASUS P8H77-M PRO
€ 107,90*
1 x Seagate ST2000DL003
€ 99,90*
1 x Corsair 8 GB DDR3-1600 Kit
€ 49,99*

Thanks
Als je geen plannen hebt voor Crossfire dan is deze voeding al ruim voldoende: pricewatch: XFX Pro 450W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrrr
Nu ben ik een onwijze zeur maar ik heb echt totaal geen zin om bij meerdere winkels onderdelen te kopen en die hebben ze niet bij alternate.
XFX PRO550W Core Edition ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Mirrrr schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 19:20:
Nu ben ik een onwijze zeur maar ik heb echt totaal geen zin om bij meerdere winkels onderdelen te kopen en die hebben ze niet bij alternate.
XFX PRO550W Core Edition ?
Is ook een goede voeding hoewel het voor een enkele 7850 wel overkill is, daarmee kan je zelfs makkelijk eventueel crossfire draaien later. :)

Ze hebben bij Alternate wel de v2 van de XFX 450 Pro maar die heeft maar 1 PCI-e stekker wat een beetje zonde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GioStyle schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 10:19:
Ik zat naar de S12-II serie te kijken, die is wel behoorlijk outdated.
Dat die oud is maakt vrij weinig uit, is nog steeds een prima design. Voor 50 euro is die alleen wel aan de dure kant, dan zou ik voor 15 euro meer voor de Super Flower gaan.
EN-IS schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 10:54:
[...]

Nee, heb nog geen picopsu gekozen, maar zat wel aan de picoPSU-160-XT + 150W/160W te denken (had het toch correct gegokt :)), in ieder geval om voorbereid te zijn voor de toekomst, 2e HDD, misschien DVD speler, etc. Geen goede keuze?

Amazon.de link
Dan zou wel goed moet komen.
immetjes schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 15:10:

[afbeelding]

Van de GTX260 Core 216 zijn twee verschillende versies een 55nm en 65nm versie en deze verbruiken niet evenveel. Overigens moet je je niks aan trekken van onzin waardes zoals minimaal 40A of onzin advies van Guru3D zelf uitrekenen geeft (mits je het goed doet) een veel meer kloppende uitkomst.
Probleem zal idd wel te maken hebben met de slechte implementatie van de OCP's.
Mirrrr schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 18:47:
Als je geen bijzondere eisen aan de voeding hebt dan zou de Corsair CX430 V2 of Antec VP350P prima.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 19:19

immetjes

HIER is BERN-E

-The_Mask- schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 20:40:
[...]

Van de GTX260 Core 216 zijn twee verschillende versies een 55nm en 65nm versie en deze verbruiken niet evenveel. Overigens moet je je niks aan trekken van onzin waardes zoals minimaal 40A of onzin advies van Guru3D zelf uitrekenen geeft (mits je het goed doet) een veel meer kloppende uitkomst.

[...]

Probleem zal idd wel te maken hebben met de slechte implementatie van de OCP's.

[...]
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb dus zelf als kaart 1 de 55mu en als kaart 2 een geleende 65mu. Ik kan ook wel toe met AX750, maar voor die 20euro extra ga ik niet moeilijk doen. Jammer van die 16A rails van de Zalman.

Edit: Corsair AX850 doet het perfect met GTX260 in SLI.

[ Voor 3% gewijzigd door immetjes op 12-05-2012 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
@TheMask: hoe verhoudt de geluidsproductie van een pricewatch: be quiet! Pure Power L7 300W zich tov een pricewatch: Huntkey Jumper 300G? (afgezien van het kwaliteits- en prijsverschil)

Weet jij andere goede alternatieven voor een 200-300w voeding, waarbij geluidsniveau van groot belang is?

Edit: ik ben deze voeding tegengekomen, maar kan geen reviews vinden. http://www.plugloadsoluti...2578%20_350W_W_Report.pdf pricewatch: be quiet! Efficient F1 350W

[ Voor 25% gewijzigd door bertp1 op 10-05-2012 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrrr
Redblader schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 20:27:
[...]

Is ook een goede voeding hoewel het voor een enkele 7850 wel overkill is, daarmee kan je zelfs makkelijk eventueel crossfire draaien later. :)

Ze hebben bij Alternate wel de v2 van de XFX 450 Pro maar die heeft maar 1 PCI-e stekker wat een beetje zonde is.
Okay heel erg bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 00:32:
[...]

pricewatch: Super Flower Golden Green SF-400P14XE is een erg stille voeding van erg goede kwaliteit welke ook nog eens erg efficiënt is en de bovengenoemde videokaarten prima aan zou kunnen.
Bedankt voor je advies. Ik heb het systeem iets veranderd (grotere hdd, meer geheugen en videokaart):

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda ST3000DM001, 3TB€ 142,50€ 142,50
1Intel Core i7 3770K Boxed€ 298,90€ 298,90
1Sapphire HD 7850 OC 2GB GDDR5€ 221,98€ 221,98
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB€ 129,98€ 129,98
1Corsair Vengeance Low Profile Blue CML16GX3M4A1600C9B€ 89,50€ 89,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.156,69

Is de Seasonic M12II 520W een goede voeding voor dit systeem? Of is meer Watt aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 22:26:
[...]

Bedankt voor je advies. Ik heb het systeem iets veranderd:

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda ST3000DM001, 3TB€ 142,50€ 142,50
1Intel Core i7 3770K Boxed€ 298,90€ 298,90
1Sapphire HD 7850 OC 2GB GDDR5€ 221,98€ 221,98
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB€ 129,98€ 129,98
1Corsair Vengeance Low Profile Blue CML16GX3M4A1600C9B€ 89,50€ 89,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.156,69

Is de Seasonic M12II 520W een goede voeding voor dit systeem? Of is meer Watt aan te raden?
De Super Flower die The_Mask noemde is voor een enkele 7850 al voldoende dus meer watt is zeker niet nodig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanVan
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:59
Ik heb een tijdje geleden een nieuw systeem gebouwd met daarin een Corsair Enthusiast TX550M
Deze voeding is veruit het meest luide component in de kast, het lijkt erop dat de fan constant op maximale snelheid draait. Is dit gewoon een "luide" voeding of klopt er iets niet?
Is er een mogelijkheid om de fanspeed van de voeding aan te passen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 22:26:
[...]

Bedankt voor je advies. Ik heb het systeem iets veranderd (grotere hdd, meer geheugen en videokaart):

(knip)

De Scythe Mugen 2 gaat niet passen in een Silencio 550: die is 158mm hoog, de maximale ruimte in een Silencio is echter slechts 154mm. Misschien dat het met wat wringen lukt maar dan staat 'ie wel met z'n heatpipes in de isolatie van het zijpaneel - die gok zou ik dus maar niet nemen.

Bronnen:

http://www.coolermaster.nl/product.php?product_id=6705
http://www.scythe-usa.com.../051/scmg2100-detail.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 13:26:
[...]

De Scythe Mugen 2 gaat niet passen in een Silencio 550: die is 158mm hoog, de maximale ruimte in een Silencio is echter slechts 154mm. Misschien dat het met wat wringen lukt maar dan staat 'ie wel met z'n heatpipes in de isolatie van het zijpaneel - die gok zou ik dus maar niet nemen.

Bronnen:

http://www.coolermaster.nl/product.php?product_id=6705
http://www.scythe-usa.com.../051/scmg2100-detail.html
Ik had aangenomen dat het wel mogelijk was, volgens de Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2012 Fotografie-pc kan het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 13:58:
[...]

Ik had aangenomen dat het wel mogelijk was, volgens de Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2012 Fotografie-pc kan het wel.
De Gelid Tranquillo rev. 2 (http://www.gelidsolutions...ex.php?lid=2&cid=12&id=64) past wel, die is officiëel 153,3mm hoog. Ik heb die koeler recentelijk voor iemand geïnstalleerd in een Silencio 550 en dat past inderdaad precies. Of een paar millimeter meer ook nog kan: ik heb zo mijn twijfels. Kan het ook niet voor je nameten want de computer in kwestie staat inmiddels aan de andere kant van het land :) .

Dat zou dus wellicht een goed (en stil) alternatief zijn, scheelt ook weer 5 Euri op de koop toe.

Ik vraag me overigens toch af waarom het een Silencio 550 moet zijn: dat ding koelt stock niet al te best en de USB 3.0 gaat "achterom" in plaats van op het mainboard. Een Nexus Prominent R zou dan veel beter zijn als je 't mij vraagt: heeft alles wat de Silencio 550 ook al heeft en biedt veel meer mogelijkheden qua koeling mocht je die nodig hebben, heeft z'n USB 3.0 op het mainboard, enzovoorts (en kost ruwweg 't zelfde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:29
Hmm, heb de voeding eens nagemeten, is 150mm x 65mm x 65mm. TFX is vaak 175mm lang, wordt nog lastig om een vervangende voeding te vinden. Heb nog wel wat speling maar of 25mm extra past betwijfel ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Hoe verhoudt de geluidsproductie van een pricewatch: be quiet! Pure Power L7 300W zich tov een pricewatch: Huntkey Jumper 300G? (afgezien van het kwaliteits- en prijsverschil)

Weet iemand andere goede alternatieven voor een 200-300w voeding, waarbij geluidsniveau van groot belang is? ik ben namelijk op zoek naar een voeding voor een htpc.

Ik ben ook deze voeding tegengekomen, maar kan geen reviews vinden. http://www.plugloadsoluti...2578%20_350W_W_Report.pdf pricewatch: be quiet! Efficient F1 350W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Allemaal,

Ik ben voor het eerst een computer aan het samenstellen. De build begint steeds meer vorm te krijgen (heb hiervoor advies gevraagd in deze draad: [BBG aanschaf] Gamesysteem)

Ook over de voeding zou ik graag wat advies krijgen.

Korte samenvatting, ik wil NU diablo 3 kunnen spelen. Later wil ik wellicht een nieuw beeldscherm en betere videokaart(en?) kopen. Voeding, behuizing, moederbord en processor wil ik een tijdje kunnen laten mee gaan. De voeding moet dus "op de groei" gekocht worden.

Uit mijn ouder computer neem ik over:
Ati Radeon HD 4850 videokaart
hardeschijf, dvd brander en cardreader.

De tot nu toe gekozen onderdelen inclusief voeding:
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Three Hundred Two€ 59,-€ 59,-
1Intel Core i5 3450 Boxed€ 167,-€ 167,-
1Corsair Builder CX600 V2€ 57,95€ 57,95
1OCZ Agility 3 SATA III 2.5" SSD 120GB€ 89,90€ 89,90
1Corsair CMV8GX3M2A1333C9€ 37,50€ 37,50
1Asrock P67 Pro3 SE€ 66,83€ 66,83
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 478,18

Van overklokken weet ik op dit moment helemaal niets. Dat ben ik NU dus ook niet van plan, maar wellicht komt dat nog wel eens.

Alvast bedankt voor de reactie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met het huidig gekozen moederbord kan het zijn dat de PC niet eens start omdat het bios wat erbij zit geen ondersteuning heeft voor de CPU. Daarnaast kan het moederbord geen SLi en CrossFire kan niet fatsoenlijk werken omdat het tweede PCI-e slot te weinig bandbreedte leverd.

De SSD zou ik veranderen door bijvoorbeeld een Crucial M4 van 128GB deze is vele malen betrouwbaarder en heeft ook een betere prijs/prestatie en kost niet eens zo heel veel meer.

Wat betreft de voeding, tja wat voor videokaart denk je aan? ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zondag 13 mei 2012 @ 14:15:

Wat betreft de voeding, tja wat voor videokaart denk je aan? ;)
Kuch: ATI 4850 dus. Staat er keurig netjes bij. 115W TDP als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bertp1 schreef op zondag 13 mei 2012 @ 12:36:
Hoe verhoudt de geluidsproductie van een pricewatch: be quiet! Pure Power L7 300W zich tov een pricewatch: Huntkey Jumper 300G? (afgezien van het kwaliteits- en prijsverschil)
De Huntkey zou ook onhoorbaar moeten zijn in idle, maar zijn nu al een aantal mensen geweest die hem dat niet noemen, dus het kan zijn dat er geen fancontroller aanwezig is.
Weet iemand andere goede alternatieven voor een 200-300w voeding, waarbij geluidsniveau van groot belang is? ik ben namelijk op zoek naar een voeding voor een htpc.

Ik ben ook deze voeding tegengekomen, maar kan geen reviews vinden. http://www.plugloadsoluti...2578%20_350W_W_Report.pdf pricewatch: be quiet! Efficient F1 350W
Voor iets meer dan de Huntkey heb je ook de Super Flower Golden Green 400W, qua rendement moet die ongeveer gelijk zijn, maar deze is wel echt onhoorbaar en qua kwaliteit en prestaties zelfs nog beter.

De F1 serie van be quiet! is gebaseerd op het FSP Aurum design.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankjewel voor je reactie :)

Erm, goede vragen. Zijn er moederborden die wel ondersteuning bieden voor de CPU? Aangezien in de BBG van mei stond dat je nu prima die CPU kon kopen ging ik er van uit dat die BIOS update heeeel snel ging komen voor alle moederborden.

Zoals je misschien wel merkt heb ik niet zo heel veel verstand van computers, maar ik doe echt mijn best om dingen zo veel mogelijk uit te zoeken. Hoe kan ik zien of de bandbreedte goed is voor een tweede videokaart? En wat is SLi en CrossFire?

SSD ga ik je advies van opvolgen. De enige reden dat ik naar die andere toe gegaan was, was dat die voor zover ik begreep sneller zou moeten kunnen lezen/schrijven. Maar Crucial vind ik ook prima, zit gelukkig nog niet aan het max van mijn budget dus heb nog wat speling. :)

En mbt wat voor videokaart ik aan denk... Dat weet ik nog niet precies. Echt super super highend zal het wel niet gaan worden. Maar ik wil in de toekomst wel een groter beeldscherm denk ik. Heb nu 22" breedbeeld van Acer. En ik heb begrepen dat hoe groter je beeldscherm, hoe beter de videokaart moet worden om nog een goede framerate te houden. Dus vandaar dat ik wat opties wil open houden nu. Misschien is 600 watt wel veel te veel?

edit:
Op dit moment neem ik dus tijdelijk de oude videokaart van mijn huidige pc over. Een ATI Radeon HD 4850.
edit 2:
Tabel met aangepaste SSD

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Three Hundred Two€ 59,-€ 59,-
1Intel Core i5 3450 Boxed€ 167,-€ 167,-
1Corsair Builder CX600 V2€ 57,95€ 57,95
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 104,72€ 104,72
1Corsair CMV8GX3M2A1333C9€ 37,50€ 37,50
1Asrock P67 Pro3 SE€ 67,28€ 67,28
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 493,45

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2012 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zondag 13 mei 2012 @ 14:26:
[...]

Kuch:
[...]

Lijkt mij handig dat de voeding dat ook aan kan, anders moet die weer een nieuwe halen.
Daar heb je een punt - maar aangezien 'ie al begint met een 4850 moet er om te beginnen al een behoorlijke voeding in dunkt me, dat was dus mijn insteekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij handig dat de voeding dat ook aan kan, anders moet die weer een nieuwe halen.
Dat is dus ook precies de bedoeling. :) Dat ik over een half jaar tot een jaar mijn systeem kan upgraden door er betere videokaarten in te stoppen en een andere monitor te kopen, zonder dat er een nieuwe voeding nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 15:37:
[...]

Dat is dus ook precies de bedoeling. :) Dat ik over een half jaar tot een jaar mijn systeem kan upgraden door er betere videokaarten in te stoppen en een andere monitor te kopen, zonder dat er een nieuwe voeding nodig is.
Met een 600W voeding heb je sowieso aardig wat reserves aangezien videokaarten steeds minder stroom slurpen, tenzij je natuurlijk héél grof geschut in stelling wenst te brengen. Zolang je geen crossfire of SLI draait heb je aan die 600W dus domweg méér dan genoeg lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 15:54:
[...]

Met een 600W voeding heb je sowieso aardig wat reserves aangezien videokaarten steeds minder stroom slurpen, tenzij je natuurlijk héél grof geschut in stelling wenst te brengen. Zolang je geen crossfire of SLI draait heb je aan die 600W dus domweg méér dan genoeg lijkt me.
Hoeveel Watt zou jij op gokken dat handig is? Als ik bv met 500 Watt toe lijk te kunnen, kan ik de voeding van het mainstream game systeem uit de BBG van mei overnemen.

Enne ik ben een beetje een leek op dit gebied, kan ik ergens handig nalezen wat crossfire of SLI precies is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 06:01
SLI betekent dat je twee of meer videokaarten (met een Nvidia chipset erop) in je PC hebt zitten.
CF betekent dat je twee of meer videokaarten (met een AMD chipset erop) in je PC hebt zitten.

In videokaartenland zijn er twee grote spelers die chipsets maken die op de videokaarten worden gebruikt: Nvidia en AMD. Beide fabrikanten bieden de mogelijkheid om twee of meer videokaarten samen te laten werken om meer snelheid te behalen. Dit noem je dus òf SLI òf CF. Voor meer info kun je even googlen op "SLI" of "CF".

Wat betreft je voeding wil je ongeveer uitkomen op een 50-60% belasting van je voeding, omdat hier de hoogste efficiëntie wordt behaald. De gemiddelde PC verbruikt onder load (gamen bv) zo'n 300 watt gok ik, dus met een 600 watt voeding zit je dan op die 50% belasting. Een 500 watt is ook goed te doen, al heb je dan minder ruimte om uit te breiden mocht je dat willen. Met die 600 watt kun je bijvoorbeeld er nog een videokaart bij te zetten, dan heb ik het niet over GTX680 in SLI bijvoorbeeld maar een gemiddelde kaart in SLI of CF. Die ruimte heb je niet met een 500 watt omdat je dan onder load op zo'n 80% belasting zit van je voeding en dat de levensduur hiervan verkort. Plus extra warmteproduktie van je voeding en geluid. Afhankelijk van wat je plannen zijn met je PC (en dus welke videokaart(en)) erin gaan kun je bepalen wat voor voeding je nodig hebt.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 16:03:
[...]

Hoeveel Watt zou jij op gokken dat handig is? Als ik bv met 500 Watt toe lijk te kunnen, kan ik de voeding van het mainstream game systeem uit de BBG van mei overnemen.

Enne ik ben een beetje een leek op dit gebied, kan ik ergens handig nalezen wat crossfire of SLI precies is?
De crossfire/SLI-vraag is al beantwoord zie ik dus blijft over de vraag hoeveel power je zou willen hebben. Ik ben helaas géén expert op dat gebied maar voor een normaal systeem zal 500W wel volstaan, zeker wanneer je een Intel i5-CPU neemt. AMD-processoren lusten (vaak) een paar Watt meer. Een i5 met een HD7850 moet je daar toch echt mee van prik kunnen voorzien zonder in de problemen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super duidelijk antwoord over CF en SLI, dankjewel! Ik wist dat je 2 videokaarten kon laten samen werken, ik wist alleen niet dat deze namen er aan hingen en dat het verschil hem in de type chipsets zat.

Ik wil graag die mogelijkheid open houden. Vandaar ook mijn idee om een moederbord te kiezen met 2 PCIe slots. Blijkbaar is deze niet zo heel erg geschikt aan de reply van The Mask te zien. Ik ga nog even goed kijken naar zowel moederborden als CPU's. Tenslotte wil ik wel een computer die het doet.
Maar het idee om niet alleen mijn huidige videokaart in combinatie met monitor te vervangen, maar evt daarna nog eens een extra videokaart er bij kunnen stoppen, leek mij erg fijn.

Heb ik het goed begrepen dat er ook videokaarten bestaan die 2 slots tegelijk gebruiken? Is dat een soort CF/SLI die van te voren in de fabriek al is opgesteld? Of is dat iets anders? Weten jullie toevallig ook of de afstand tussen de PCIe sloten op moederborden altijd gelijk zijn, zodat zo een kaart er altijd in past? Of gaat dan 1 van de 2 verbindingen met een kabeltje?

Zo te horen is een 600 Watt voeding, gezien mijn nog onbesliste toekomst plannen een veiligere keuze dan een 500 Watt. Is de specifieke voeding die ik in mijn vorige posts genoemd heb een beetje goed? Mijn keuze is er alleen maar op gebaseerd dat dit het zelfde merk en type is als de in de BBG genoemde voeding, maar dan met iets meer Watt.
Pagina: 1 ... 14 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.