Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hekate:

De meeste videokaarten gebruiken twee slots, niet fysiek in de zin dat ze ook twee PCIe-connectoren hebben maar domweg omdat er koelers op gemonteerd zijn die ook ruimte lusten. SLI- en CrossFire-bridges die de verbinding tussen kaarten maken zijn daar over 't algemeen wel op berekend. Realiseer je overigens wel dat je twee identieke kaarten moet gebruiken om SLI of CrossFire te kunnen draaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@puppypower, bedankt voor het benadrukken van identieke kaarten. Dat wist ik nog niet, maar zelfs dan wordt ik wel blij als de optie nog een beetje open is.

Ik heb intussen een ander moederbord gekozen. Die is wel crosfire compatible maar niet SLI compatible volgens die review van de bronze award die het ding gekregen heeft.

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Three Hundred Two€ 57,80€ 57,80
1Intel Core i5 3450 Boxed€ 166,90€ 166,90
1Corsair Builder CX600 V2€ 55,90€ 55,90
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 104,72€ 104,72
1Corsair CMV8GX3M2A1333C9€ 37,50€ 37,50
1Gigabyte GA-Z77M-D3H€ 86,30€ 86,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 509,12

Gevoelsmatig begint dit het een beetje te worden. Deze zou wel compatible moeten zijn met de CPU als ik alles goed begrepen heb.

Hebben jullie hier nog feedback op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 13:47
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 18:12:
@puppypower, bedankt voor het benadrukken van identieke kaarten. Dat wist ik nog niet, maar zelfs dan wordt ik wel blij als de optie nog een beetje open is.

Ik heb intussen een ander moederbord gekozen. Die is wel crosfire compatible maar niet SLI compatible volgens die review van de bronze award die het ding gekregen heeft.

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-Z77M-D3H€ 86,30€ 86,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 509,12

Gevoelsmatig begint dit het een beetje te worden. Deze zou wel compatible moeten zijn met de CPU als ik alles goed begrepen heb.

Hebben jullie hier nog feedback op?
Dat moederbord kan je beter niet nemen, het 2de PCI-e slot draait op 4x snelheid wat een serieuze bottleneck zal zijn bij een Crossfire opstelling.
Maar weet je zeker dat je dit ook echt gaat doen? in 90% van de gevallen hebben mensen plannen om later nog een 2de kaart erbij te zetten maar meestal is het dan alweer voordeliger of beter om gewoon een nieuwe enkele kaart erbij te kopen.

Als je een enkele kaart van het kaliber 7870 oid. in je systeem wilt hebben dan heb je ook al ruim voldoende aan deze voeding: pricewatch: XFX Pro 450W

En vergis je niet, met een 7870 kan je op een enkel scherm elk spel heel erg goed spelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankjewel RedBlader. Het moederbord heb ik intussen vervangen door een net iets andere.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock Z77 Pro4-M€ 88,50€ 88,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 511,32

En zeker weten doe ik het natuurlijk niet op dit moment. Dat is dus ook precies de reden waarom ik niet nu al deze deur wil dicht zetten. Ik zie mezelf al enkele honderden euro's uitgeven aan een leuke videokaart om dan een paar maanden later als er weer een nieuw spel uitkomt tot de conclusie te komen dat ie toch net iets beter zou moeten worden. Volgens mij is het in zo een geval prettiger om een tweede er bij te kopen dan om de eerste helemaal weg te doen en een duurdere er voor in de plaats te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 14:29:
Dankjewel voor je reactie :)

Erm, goede vragen. Zijn er moederborden die wel ondersteuning bieden voor de CPU? Aangezien in de BBG van mei stond dat je nu prima die CPU kon kopen ging ik er van uit dat die BIOS update heeeel snel ging komen voor alle moederborden.
Misschien misschien niet voor dit moederbord is er iig nog geen ondersteuning. En al is die er wel dan nog is de kans groot dat jij een moederbord krijgt met een ouder bios waardoor het kan zijn dat de computer dus met de nieuwe CPU niet start en dan kun je ook geen bios flashen. ;)
Zoals je misschien wel merkt heb ik niet zo heel veel verstand van computers, maar ik doe echt mijn best om dingen zo veel mogelijk uit te zoeken. Hoe kan ik zien of de bandbreedte goed is voor een tweede videokaart? En wat is SLi en CrossFire?
Het tweede PCI-e slot moet minimaal een PCI-e x8 slot zijn, dit vind je op de site van de fabrikant.
SSD ga ik je advies van opvolgen. De enige reden dat ik naar die andere toe gegaan was, was dat die voor zover ik begreep sneller zou moeten kunnen lezen/schrijven. Maar Crucial vind ik ook prima, zit gelukkig nog niet aan het max van mijn budget dus heb nog wat speling. :)
Je moet niet naar de opgegeven waardes kijken maar naar een goede review zoals die van Tweakers of Anandtech bijvoorbeeld.
En mbt wat voor videokaart ik aan denk... Dat weet ik nog niet precies. Echt super super highend zal het wel niet gaan worden. Maar ik wil in de toekomst wel een groter beeldscherm denk ik. Heb nu 22" breedbeeld van Acer. En ik heb begrepen dat hoe groter je beeldscherm, hoe beter de videokaart moet worden om nog een goede framerate te houden. Dus vandaar dat ik wat opties wil open houden nu.
Nee grote van de monitor maakt niet uit het gaat om het aantal pixels van de monitor hoe meer hoe meer er immers berekend moet worden.
Misschien is 600 watt wel veel te veel?
Bij voedingen moet je niet kijken naar het aantal watt, maar naar het vermogen wat de voeding op de 12V kan leveren, aangezien daar het meeste vanaf wordt getrokken. Ook naar kwaliteit en prestaties maar hiervoor moet je meestal reviews lezen.

De Corsair Builder CX600W V2 kan bijvoorbeeld maar 480W op de 12V leveren wat vrij weinig is voor een 600W voeding, er zijn dan ook 500W en 550W voedingen welke meer op de 12V kunnen leveren en dus een zwaardere PC aankunnen.
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 07:58:
Dankjewel RedBlader. Het moederbord heb ik intussen vervangen door een net iets andere.
Dit moederbord zal ook niks worden, zie de specificaties op de site van de fabrikant. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Def XR schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:24:
Ik heb een tijdje geleden een nieuw systeem gebouwd met daarin een Corsair Enthusiast TX550M
Deze voeding is veruit het meest luide component in de kast, het lijkt erop dat de fan constant op maximale snelheid draait. Is dit gewoon een "luide" voeding of klopt er iets niet?
Ik denk dat er iets niet klopt.
Is er een mogelijkheid om de fanspeed van de voeding aan te passen?
Ja, maar dan vervalt de garantie en aan te raden is het sowieso niet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

Jullie kunnen mij vast wel helpen! Ik ben met wat onderdelen die ik nog heb liggen een projectje gestart om een HTPC in een oude radio tuner te bouwen. Hiervoor had ik een Antec NeoHE 430 voeding, maar deze was te groot. Ik heb deze uit de behuizing gehaald, overbodige kabels eraf gehaald en ingebouwd. Helaas ergens iets verkeerds gedaan, want de stop sloeg eruit voor de bios uberhaubt geladen was.

Omdat ik inzie dat een voeding zonder behuizing sowieso niet heel veilig is en het sowieso alsnog proppen was, ben ik gisteravond eens op zoek gegaan naar wat alternatieven die wat kleiner zijn. Ik heb een paar dingen die ik jullie graag voorleg en daarnaast zijn alle suggesties van jullie natuurlijk ook welkom.

Configuratie:
- Asus P5Q SE2 iP45, SATA2, GLAN, 8CH
- Core 2 Duo E6600 (2.4 Ghz)
- 4X 1GB PC5300 DDR2
- 80Gb HDD
- Club3D Geluidskaart Theatron DD 7.1 PCI
- Club3D Videokaart PCI-e GeForce 8400GS 512MB HDMI Silent LP

Eventueel in de toekomst nog een tv tuner kaart.

Zoals je ziet is het dus een ATX bord.
De videokaart is passief gekoeld en heeft geen extra 6pins nodig.
Ik ga geen optische drive of meerdere HDDs toevoegen (alle media staat op een server).
Wel zitten er nog enkele 12V gloeilampjes in de kast die ik ook wil aansluiten.

De ruimte die ik heb is (kleine speling mogelijk):
70x120x150 (BxHxD)mm, met diepte bedoel ik dus de kast in.

Ik heb 2 voedingen gevonden die zouden kunnen:

- BeQuiet TFX300W: http://www.bequiet.com/en/powersupply/47
(L x W x D), (mm)125 x 100 x 63,5

Ik vraag me alleen af of ik die wel zo kan oriënteren dat hij past, ik heb het idee dat zij met diepte de verticale hoogte bedoelen (afgaande op de afbeelding). Iemand hier inzicht in?

- Seasonic SS250-SU Flex-ATX Power Supply - 250 W: http://www.logicsupply.nl...lies/power-kits/ss250-su/
(W x H x D) 150.0 x 40.5 x 81.5 mm

Deze zou precies moeten passen.

Tevens kwam ik op het onderwerp van de PicoPSU. Dit vind ik ook interessant, maar ik vrees dat mijn configuratie, die bij elkaar geraapt is van wat onderdelen, te zwaar is voor deze vorm van voeding. Heeft iemand daar misschien een idee over?

Ik hoop dat iemand me hier kan wijzen op een geschikte voeding die ik kan gebruiken met deze hardware. Het is een hobbyproject, dus wil geen nieuwe hardware kopen. Dan kan het natuurlijk allemaal goed op elkaar worden afgestemd, dit is dat niet. Aan de andere kant is het niet heel zwaar en vind ik het prima om dingen te underclocken als dat nodig is. Zolang er maar HD video kan worden afgespeeld. Andere kast wil ik ook niet, want ik ben juist bezig met die oude radio tuner.

Als het allemaal lukt zal ik binnekort wel een topic aanmaken in casemods voor de geïnteresseerde lezers.

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
@Roa

TFX afmetingen zijn standaard 175mm (lengte) x 85mm (breedte) x 70mm (hoogte).
SFX afmetingen zijn standaard 125mm (lengte) x 100mm (breedte) x 64mm (hoogte).
Flex ATX afmetingen zijn standaard 150mm (lengte) x 81,5mm (breedte) x 40mm (hoogte).

Dus volgens mij passen zowel SFX als flex ATX voedingen in je kast, maar dit ligt er een beetje aan waar je ruimte overhoudt voor de voedingsstekker en de connectoren uit de voeding? Bij flex ATX komen deze in de lengte (150mm+), bij SFX in de breedte (100mm+). Ook zal de SFX dan op zijn zij gemonteerd moeten worden als ik het goed begrijp, weet niet of dit invloed heeft op de werking?

Ben zelf ook aan het kijken naar die Seasonic SS-250SU, alleen is me niet geheel duidelijk met welke kabels deze komt (zie review).

Denk dat ik met jouw ruimte voor een SFX zou gaan in verband met de aanwezige ventilator (80mm in SFX tegenover 40mm in flex ATX).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als een SFX voeding past zou ik idd daar voor gaan. FlexATX voedingen komen met een kleinere fan en zijn niet altijd even stil.

De pricewatch: Fortron FSP300-60GHS is een goede SFX voeding, voor zijn prijs.

Wat betreft de aansluitingen van de Seasonic SS-250SU, in de review staat het.
One mainboard cable with a 20+4-pin connector (35 cm)
One CPU cable with a 4-pin connector (38 cm)
One cable with two PATA power connectors (38+15 cm)
One cable with one PATA and one floppy-drive connector (32+15 cm)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op maandag 14 mei 2012 @ 10:27:
[...]
Misschien misschien niet voor dit moederbord is er iig nog geen ondersteuning. En al is die er wel dan nog is de kans groot dat jij een moederbord krijgt met een ouder bios waardoor het kan zijn dat de computer dus met de nieuwe CPU niet start en dan kun je ook geen bios flashen. ;)

[...]
Het tweede PCI-e slot moet minimaal een PCI-e x8 slot zijn, dit vind je op de site van de fabrikant.

[...]
Je moet niet naar de opgegeven waardes kijken maar naar een goede review zoals die van Tweakers of Anandtech bijvoorbeeld.

[...]

Nee grote van de monitor maakt niet uit het gaat om het aantal pixels van de monitor hoe meer hoe meer er immers berekend moet worden.

[...]
Bij voedingen moet je niet kijken naar het aantal watt, maar naar het vermogen wat de voeding op de 12V kan leveren, aangezien daar het meeste vanaf wordt getrokken. Ook naar kwaliteit en prestaties maar hiervoor moet je meestal reviews lezen.

De Corsair Builder CX600W V2 kan bijvoorbeeld maar 480W op de 12V leveren wat vrij weinig is voor een 600W voeding, er zijn dan ook 500W en 550W voedingen welke meer op de 12V kunnen leveren en dus een zwaardere PC aankunnen.

[...]

Dit moederbord zal ook niks worden, zie de specificaties op de site van de fabrikant. ;)
* Ik probeer nu te zoeken voor moederborden die wel die CPU ondersteunen.

*Ik ga proberen uit te zoeken hoe ik kan zien of een PCIe slot x8 is. Kan je dit echt niet zien in de specificaties in een webshop? (ik moet echt heel erg wennen aan alle informatie waar ik op moet letten, zie soms door de bomen het bos niet meer)

*Mbt monitor, is het niet logisch dat grotere monitoren meer pixels hebben? Anders wordt je beeld niet mooi lijkt mij. Ik ga er iig van uit dat bij de koop van een nieuwe monitor mijn pixel aantal omhoog zal gaan.

* Zou je misschien een paar voedingen kunnen aanraden die betere prestaties en vermogen bieden in een vergelijkbare prijsklasse?

Is vermogen het zelfde als rendement? Daar heb ik nl wel af en toe getallen van zien staan in de webshops.

edit:
Heb net gezocht op de website van Gigabyte. Klopt het dat dit moederbord wel geschikt zou zijn?
GA-Z77MX-D3H Ik vind hem wat duur, maar ik vraag dit nu vooral om te snappen of ik nu naar de goede getallen kijk. :)
edit 2: En van Asrock zou deze dan ook goed moeten gaan? Z77 Extreme4-M

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2012 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
-The_Mask- schreef op maandag 14 mei 2012 @ 14:31:
Als een SFX voeding past zou ik idd daar voor gaan. FlexATX voedingen komen met een kleinere fan en zijn niet altijd even stil.

De pricewatch: Fortron FSP300-60GHS is een goede SFX voeding, voor zijn prijs.

Wat betreft de aansluitingen van de Seasonic SS-250SU, in de review staat het.

[...]
Ik struikelde over het zinnetje waarin iets staat in de trant van "My version of the PSU..". Dat kwam op mij over of er meerdere versies op de markt zijn, ook gecombineerd met de beschrijving in de review van de kabelbundel die uit de voeding komt:
"The mainboard power cable is quite normal but the rest of the cables can be called modular. There is a 10cm tail going out of the PSU which ends in a 12-pin connector a bunch of cables is attached to. Thus, the SS-250SU can be instantaneously tailored by Seasonic to the particular client's needs."
Is er trouwens ook een benaming voor dit formaat voeding? Dat is de maat waarvoor schroefgaten in mijn case zitten, maar heb op zich ook ruimte voor die flex ATX voedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa

Roa

Ik heb wel meer dan 150mm diepte, in ieder geval voor de kabels, maar dus niet voor een voeding. De hoogte is vrees ik wel echt gelimiteerd op 120mm, als ik dan dus kijk naar die SFX voedingen dan vrees ik dat dat net niet gaat werken. Als ik die immers op hun kant zet (zodat de 63mm horizontaal komt) dan wordt hij 125mm hoog.

Die voeding die Dagion dan weer in z'n laatste post heeft gevonden (http://www.mitxpc.com/pro....asp?prod=MX-150T&cat=223) is wel weer geschikt. Maar heeft die genoeg kracht? Hetzelfde geld voor een PicoPSU?

Nog maar eens gaan meten. Heel misschien dat SFX toch past... Of anders te orienteren is...

edit:
Ik zal eens kijken of ik een foto van de situatie kan plaatsen

[ Voor 5% gewijzigd door Roa op 14-05-2012 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na heel goed alles nog eens bekijken en doorlezen heb ik besloten het dubbele videokaart idee op te geven.

Dit wordt de opstelling (tenzij jullie me vertellen dat ik een fout heb gemaakt en bepaalde dingen niet op elkaar aansluiten)
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Three Hundred Two€ 59,50€ 59,50
1Gigabyte GA-Z77M-D3H€ 85,50€ 85,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 454,12

Nu heb ik geprobeerd om hierbij een goede voeding te zoeken, met het oog op uitbreiding op een later tijdstip met 1 behoorlijk zware videokaart.

Ik ben uitgekomen op deze 3, die lijken redelijk goed uit de reviews hier op tweakers en andere sites te komen. Kunnen jullie me nog wat feedback geven?

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Builder CX500 V2€ 49,90€ 49,90
1Nexus RX-5300€ 67,95€ 67,95
1Thermaltake Smart M550W€ 55,75€ 55,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 173,60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 18:20:
Na heel goed alles nog eens bekijken en doorlezen heb ik besloten het dubbele videokaart idee op te geven.

Dit wordt de opstelling (tenzij jullie me vertellen dat ik een fout heb gemaakt en bepaalde dingen niet op elkaar aansluiten)
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Three Hundred Two€ 59,50€ 59,50
1Gigabyte GA-Z77M-D3H€ 85,50€ 85,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 454,12

Nu heb ik geprobeerd om hierbij een goede voeding te zoeken, met het oog op uitbreiding op een later tijdstip met 1 behoorlijk zware videokaart.

Ik ben uitgekomen op deze 3, die lijken redelijk goed uit de reviews hier op tweakers en andere sites te komen. Kunnen jullie me nog wat feedback geven?

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Builder CX500 V2€ 49,90€ 49,90
1Nexus RX-5300€ 67,95€ 67,95
1Thermaltake Smart M550W€ 55,75€ 55,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 173,60
Als ik jou was zou ik deze kiezen: pricewatch: XFX Pro 450W
De Corsair CX500 is echter ook een goede keus, de Thermaltake is ook geen slechte voeding maar zover ik weet heeft die voeding een vaste 8-pins PCI-e kabel wat nogal onhandig is als je 2x een 6-pins nodig hebt.

Met die voedingen kan je in ieder geval makkelijk een enkele high-end videokaart draaien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dankjewel Redblader!

Daarmee lijkt de nieuwe keus met name te gaan tussen de Corsair CX500 en de door jou aangedragen XFX Pro 450W.

Het zou fijn zijn als er nog iemand kan reageren, heeft er bv iemand ervaring met die Nexus? Op de hardware.info site had ie geloof ik een award gekregen... (Of weet er iemand of die awards een goede richtlijn zijn om besluiten op te baseren?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:41
#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Green WD20EARX, 2TB€ 102,-€ 102,-
1Intel Core i7 3770 Boxed€ 265,-€ 265,-
1Samsung 830 series 256GB€ 217,55€ 217,55
1Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10€ 111,20€ 111,20
1Intel DH77EB€ 98,20€ 98,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 793,95

Ik dacht aan een 400w voeding. Ik game eigenlijk niet meer maar zou ik in de toekomst een videokaart zoals een 7850 kunnen plaatsen? Of heb ik dan een grotere voeding nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 20:00:
dankjewel Redblader!

Daarmee lijkt de nieuwe keus met name te gaan tussen de Corsair CX500 en de door jou aangedragen XFX Pro 450W.

Het zou fijn zijn als er nog iemand kan reageren, heeft er bv iemand ervaring met die Nexus? Op de hardware.info site had ie geloof ik een award gekregen... (Of weet er iemand of die awards een goede richtlijn zijn om besluiten op te baseren?)
De XFX en Corsair zijn beide betere voedingen dan die Nexus, ik zou als ik jou was dus gewoon de goedkoopste van die 2 kiezen, ookal wordt de XFX verkocht als een 450w voeding beide voedingen leveren evenveel over de 12v lijn dus je hoeft niet te denken dat de Corsair krachtiger is. ;)
Kanter schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 23:28:
#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Green WD20EARX, 2TB€ 102,-€ 102,-
1Intel Core i7 3770 Boxed€ 265,-€ 265,-
1Samsung 830 series 256GB€ 217,55€ 217,55
1Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10€ 111,20€ 111,20
1Intel DH77EB€ 98,20€ 98,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 793,95

Ik dacht aan een 400w voeding. Ik game eigenlijk niet meer maar zou ik in de toekomst een videokaart zoals een 7850 kunnen plaatsen? Of heb ik dan een grotere voeding nodig.
Als je hooguit iets als een 7850 wilt dan is deze voeding al goed genoeg: pricewatch: Corsair Builder CX430 V2

Maar ik weet niet wat je eisen verder zijn, wil je gewoon een goede voeding voor weinig geld of heb je liever een heel efficiënte voeding voor meer geld?

[ Voor 63% gewijzigd door Redblader op 16-05-2012 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:41
Still, zuinig dus efficiënt ja. Ben hiervoor bereid om wat meer te betalen.

[ Voor 41% gewijzigd door Kanter op 16-05-2012 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfboy900
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Beste tweakers,

Voor een vriend ga ik componenten upgraden van zijn huidige computersysteem. Een Acer Aspire G7710. Op dit moment is de computer o.a. voorzien van één 750W voeding (zoals hieronder beschreven), één Intel Core i7 940 en twee GeForce GTX260's referentiekaarten in SLI. In de nieuwe situatie wordt de processor vervangen door een Intel Core i7 3770K en de videokaarten door één eVGA GeForce GTX680 SuperClocked.

Nu is mijn vraag: Kan de huidige voeding de nieuwe videokaart wel aan?

In de specificaties van de voeding, de Delta GPS-750AB A:
http://www.delta.com.tw/p...-750AB%20A%2020081114.pdf

wordt gesproken over 18A op de +12V lijn maar de videokaart vereist volgens de specificaties minstens 38 ampere op de +12V lijn. Zie hiervoor ook:
http://www.evga.com/products/pdf/02G-P4-2682.pdf.

Ik weet niet of je de 12V lijnen bij elkaar mag optellen of is het misschien beter om een sterkere voeding aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Kanter schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 11:08:
Still, zuinig dus efficiënt ja. Ben hiervoor bereid om wat meer te betalen.
In dat geval is dit misschien wel een heel interessante voeding voor je: pricewatch: Super Flower Golden Green SF-450P14XE

Als je bereid bent hem uit Duitsland te halen kan je hem nog wat goedkoper krijgen, de 400w versie is ook al voldoende maar is in Nederland niet goed leverbaar.
Deze voeding is qua kwaliteit erg goed en heeft ook een 80 plus gold certificaat dus is ook erg zuinig. :)
jfboy900 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 11:53:
Beste tweakers,

Voor een vriend ga ik componenten upgraden van zijn huidige computersysteem. Een Acer Aspire G7710. Op dit moment is de computer o.a. voorzien van één 750W voeding (zoals hieronder beschreven), één Intel Core i7 940 en twee GeForce GTX260's referentiekaarten in SLI. In de nieuwe situatie wordt de processor vervangen door een Intel Core i7 3770K en de videokaarten door één eVGA GeForce GTX680 SuperClocked.

Nu is mijn vraag: Kan de huidige voeding de nieuwe videokaart wel aan?

In de specificaties van de voeding, de Delta GPS-750AB A:
http://www.delta.com.tw/p...-750AB%20A%2020081114.pdf

wordt gesproken over 18A op de +12V lijn maar de videokaart vereist volgens de specificaties minstens 38 ampere op de +12V lijn. Zie hiervoor ook:
http://www.evga.com/products/pdf/02G-P4-2682.pdf.

Ik weet niet of je de 12V lijnen bij elkaar mag optellen of is het misschien beter om een sterkere voeding aan te schaffen?
Ik ken de kwaliteit van die voeding niet, misschien dat The_Mask je daar meer over kan vertellen maar wat ik wel kan zeggen is dat dat systeem met de nieuwe onderdelen juist minder zal gaan verbruiken dus als het nu werkt moet dat zeker ook werken.

Waarschijnlijk heeft die voeding meerdere 12v lijnen van 18A en niet een enkele. ;)

Edit: staat ook in de specs, die voeding heeft 4 12v lijnen van 18A en die kunnen samen ruim voldoende leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:22

D4NG3R

kiwi

:)

jfboy900 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 11:53:
wordt gesproken over 18A op de +12V lijn maar de videokaart vereist volgens de specificaties minstens 38 ampere op de +12V lijn.
~460W op de +12V lijn voor een 195W (Nouwja het gaat om een overclock model, dus zegwat 210W) videokaart?

Fabrikanten geven altijd buitensporige waarden op voor apparatuur, zodat consumenten meteen wat mindere voeding niet gaan klagen dat ze een voeding hebben die aan de specificaties van de fabrikant voldoet.

Edit: Aangezien een enkele GTX260 al ~180W trekt, zal het vervangen van de voeding niet direct nodig zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door D4NG3R op 16-05-2012 17:16 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degeens
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09 22:59
Hallo iedereen!

Systeem: http://azerty.nl/winkelma...6343,496343,487560,491250

! Later wil ik nog een kaart bijplaatsen in een Crossfire-opstelling (2x Sapphire RADEON HD7850)

Extra onderdelen die ook geïnstalleerd worden:
- Creative Soundblaster X-Fi XtremeGamer
- Western Digital Caviar Blue 500GB
- Later 8gig ram bijsteken
(- Lichtjes/gemiddeld overclocken)

Hoeveel Watt heb ik nodig? Enige suggesties voor welke voeding ik moet kiezen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redblader schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:11:
[...]
Ik ken de kwaliteit van die voeding niet, misschien dat The_Mask je daar meer over kan vertellen maar wat ik wel kan zeggen is dat dat systeem met de nieuwe onderdelen juist minder zal gaan verbruiken dus als het nu werkt moet dat zeker ook werken.
Van Delta mag je altijd wel goede voedingen verwachten, met deze is het dus niet anders. De Asus U-75HA is dezelfde voeding en hier zijn wel enkele reviews van, http://www.hardwaresecret...Power-Supply-Review/853/1 is er één.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdude124
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-09 00:34
Hoeveel W zouden 4 max overclocked (standaardfans) 5850's verbruiken ?
Iemand een suggestie voor een goedkope voeding?
zoals
http://www.newegg.com/Pro...spx?Item=N82E16817182188#
maar dan verkrijgbaar in BE/NL
misschien deze?
http://afuture.nl/productview.php?productID=353635

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is bij jouw max overklokt? Allemaal gekoeld met vloeibaar stikstof en een voltmod erop?

En wat voor eisen stel je aan de voeding? Moet die modulair zijn? Moet die genoeg aansluitingen hebben? Of vind je het gebruik van verloopjes niet erg? Mag die tweedehands zijn?

[ Voor 49% gewijzigd door -The_Mask- op 17-05-2012 16:27 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdude124
  • Laatst online: 06-09 00:34
Wdude124 schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 15:46:
Hoeveel W zouden 4 max overclocked (standaardfans) 5850's verbruiken ?
Iemand een suggestie voor een goedkope voeding?
zoals
http://www.newegg.com/Pro...spx?Item=N82E16817182188#
maar dan verkrijgbaar in BE/NL
misschien deze?
http://afuture.nl/productview.php?productID=353635
-The_Mask- schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 16:19:
Wat is bij jouw max overklokt? Allemaal gekoeld met vloeibaar stikstof en een voltmod erop?

En wat voor eisen stel je aan de voeding? Moet die modulair zijn? Moet die genoeg aansluitingen hebben? Of vind je het gebruik van verloopjes niet erg? Mag die tweedehands zijn?
Standaardfans met voltmod. Uiteraard minstens 4 PCI-e (6-pin) voedingaansluiting voor 4 5850s.

Het probleem is dat ik een (eventueel 2de hands) Mobo wil hebben, met aansluitingen voor minstens 4 overclocked 5850's (ik gebruik dan PCI-e verlengkabeltjes natuurlijk) EN een voeding die hiervoor geschikt is .
2de hands? Ik weet wel dat de efficiëntie afneemt, maar heb geen idee of dit belangrijk is.

[ Voor 10% gewijzigd door Wdude124 op 17-05-2012 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birrkoff
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-02-2021
Hallo,

Ik ben voor het eerst een systeem aan het bouwen en nu heb ik op advies van een collega de keuze laten vallen een voeding van +700 wat in het geval dat de pc nog eens in de toekomst uitgebouwt gaat worden.

Op dit moment heb ik de volgende 2 voedingen op het oog en wil ervaringen, adviezen etc etc over deze voedingen van jullie hebben.

Cooler Master GX 750W & de Cooler Master Silent Pro M2 720W

Oh ja de voeding hoeft niet super stil te zijn.

Ik hoor graag van jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
birrkoff schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 09:32:
Hallo,

Ik ben voor het eerst een systeem aan het bouwen en nu heb ik op advies van een collega de keuze laten vallen een voeding van +700 wat in het geval dat de pc nog eens in de toekomst uitgebouwt gaat worden.

Op dit moment heb ik de volgende 2 voedingen op het oog en wil ervaringen, adviezen etc etc over deze voedingen van jullie hebben.

Ik hoor graag van jullie
Het is altijd handig als je je huidige build erbij zet en vermeld wat voor uitbereidingen je nog plant te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birrkoff
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-02-2021
bertp1 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 11:12:
[...]

Het is altijd handig als je je huidige build erbij zet en vermeld wat voor uitbereidingen je nog plant te doen ;)
Ja dat is inderdaad wel handig.

Dit zijn de specs. harde schijf, behuizing, geheugen, videocard en de Bluray combo zijn binnen. Verwacht volgende week het moederbord binnen te krijgen.

Moederbord: Asus P8H77-V LE,s1155
Videocard: Asus Radeon HD6850 DC,1GB
Behuizing: Cooler Master Centurion 690 II Advanced USB 3.0
Geheugen: Corsair Vengeance BLUE,1600-8GB KIT
Processor: Intel Core i5-2500, s1155
Optische Media: Samsung BluRay Combo 12X,SATA
Hard Disk: Seagate Barracuda 7200.12 1TB, 7200rpm

ik verwacht in de toekomst nog wat extra geheugen en harde schijven erbij te doen i.v.m. virtualisatie en een paar ontwerp programma's (AutoCAD etc etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wdude124 schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 16:58:
[...]

[...]

Standaardfans met voltmod. Uiteraard minstens 4 PCI-e (6-pin) voedingaansluiting voor 4 5850s.

Het probleem is dat ik een (eventueel 2de hands) Mobo wil hebben, met aansluitingen voor minstens 4 overclocked 5850's (ik gebruik dan PCI-e verlengkabeltjes natuurlijk) EN een voeding die hiervoor geschikt is .
2de hands? Ik weet wel dat de efficiëntie afneemt, maar heb geen idee of dit belangrijk is.
Efficientie neemt niet af.

Tweedehands is de Silent Pro Gold 1000W, hier voor 109 euro wel een hele goede koop heeft ook genoeg aansluitingen dus hoef je geen verloopjes te gebruiken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa

Roa

Nog één keer dan, misschien dat iemand nog wat extra inzicht heeft en ik wil graag nog weten of een picoPSU zou kunnen werken.

Dit was de situatie voor de stop eruit sloeg:
Afbeeldingslocatie: http://public.bier-buikjes.nl/Ralf/voeding_001.jpg

Dit is dus de ruimte die ik heb (in mm):
Afbeeldingslocatie: http://public.bier-buikjes.nl/Ralf/voeding_006.jpg

En de config:
Configuratie:
- Asus P5Q SE2 iP45, SATA2, GLAN, 8CH
- Core 2 Duo E6600 (2.4 Ghz)
- 4X 1GB PC5300 DDR2
- 80Gb HDD
- Club3D Geluidskaart Theatron DD 7.1 PCI
- Club3D Videokaart PCI-e GeForce 8400GS 512MB HDMI Silent LP

Eventueel in de toekomst nog een tv tuner kaart.

Zoals gezegd kan ik best downclocken, uitbreiden is verder niet nodig, als het maar HD content kan afspelen vind ik het prima.

Ik twijfel heel erg over SFX, misschien dat dit toch net kan, maar hoe moet dan de orientatie? Want zoals je ziet zou hij dan op z'n kant moeten.... (http://www.fspgroupusa.com/fsp30060ghsr/p/635.html). Ik vrees eigenlijk dat dit lastig wordt, want de powerplug komt dan heel onhandig uit.

En dan nog de voeding die Diagon gevonden had: http://www.mitxpc.com/pro....asp?prod=MX-150T&cat=223 dat zou echt een uitkomst zijn! Maar is die krachtig genoeg?

Ik vestig mijn hoop nog een beetje op de picoPSU O-)
Of heeft iemand nog een ander exotisch idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Niet online
birrkoff schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 12:23:
[...]

Ja dat is inderdaad wel handig.

Dit zijn de specs. harde schijf, behuizing, geheugen, videocard en de Bluray combo zijn binnen. Verwacht volgende week het moederbord binnen te krijgen.

Moederbord: Asus P8H77-V LE,s1155
Videocard: Asus Radeon HD6850 DC,1GB
Behuizing: Cooler Master Centurion 690 II Advanced USB 3.0
Geheugen: Corsair Vengeance BLUE,1600-8GB KIT
Processor: Intel Core i5-2500, s1155
Optische Media: Samsung BluRay Combo 12X,SATA
Hard Disk: Seagate Barracuda 7200.12 1TB, 7200rpm

ik verwacht in de toekomst nog wat extra geheugen en harde schijven erbij te doen i.v.m. virtualisatie en een paar ontwerp programma's (AutoCAD etc etc)
Zolang je daar geen zware/extra grafische kaart in gaat zetten kan je denk ik al prima af met een goede 450w voeding. 700 is iig zwaar overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Source
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-07-2022
Hallo allemaal,

Ik wil graag binnenkort een pc in elkaar zetten met de volgende specs:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 81,-€ 81,-
1Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0€ 86,10€ 86,10
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 31,55€ 31,55
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 203,03€ 203,03
1Sapphire HD7850 2GB GDDR5€ 210,-€ 210,-
1Samsung 830 series 128GB€ 115,99€ 115,99
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 46,-€ 46,-
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 124,50€ 124,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 948,07

Zou ik dan voor een 430 of een 500wat voeding gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
The_Source schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 11:08:
Hallo allemaal,

Ik wil graag binnenkort een pc in elkaar zetten met de volgende specs:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 81,-€ 81,-
1Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0€ 86,10€ 86,10
1Sapphire HD7850 2GB GDDR5€ 210,-€ 210,-
1Samsung 830 series 128GB€ 115,99€ 115,99
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 46,-€ 46,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 948,07

Zou ik dan voor een 430 of een 500wat voeding gaan?
Deze voeding is kwalitatief erg goed en ruim voldoende voor jouw systeem: pricewatch: XFX Pro 450W :)
birrkoff schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 09:32:
Hallo,

Ik hoor graag van jullie
Ook voor jou is de XFX 450 pro ruim voldoende, de Cooler Master GX voedingen moet je in ieder geval nooit kopen, die zijn echt slecht.
Als je Crossfire wilt draaien dan heb je wel een krachtigere voeding nodig, maar ik vraag me af of je dat ook echt zal doen, daarbij is de XFX 450 pro zelfs al ruim voldoende voor een GTX 680 dus uitbreidingsmogelijkheden heb je sowieso.

[ Voor 11% gewijzigd door Redblader op 19-05-2012 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-09 14:30

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Yo mask, ik zou als ik jou was ff een nieuw deeltje openen in Componenten Aankoopadvies ;)

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 14:50
Even een dubbel check na al antwoord te hebben gekregen in het componenten aankoop forum;

Geeft de Corsair CX430 V2 voor dit systeem genoeg power?

Asus HD6850
AMD Phenom II X4 965
2 x 4 GB DDR 3 1333 Mhz
2 x Sata HDD
1 x DVD drive
Asrock 880GM-LE
4 fans

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRider
  • Laatst online: 13-08 23:36
Tweakers,

Ik ben van plan om een zakelijke PC samen te stellen die vooral stil is. Daarnaast moet hij relatief klein zijn. Hij zal gebruikt worden om standaard te internetten, applicaties te testen, video- en fotobewerking. Er zal niet op gegamed worden, dus een zware grafische kaart is niet nodig, maar ik wil er al wel alvast rekening mee houden. Eventueel komt er nog een SSD bij, maar dan is dat ook het maximum. :9

Volgens eXtreem Power calculator kom ik op een voeding van 333 Watt.

Ik wil graag een zo stil mogelijke voeding, vandaar dat ik aan de Seasonic fan-less dacht. Mogelijk gaat om die reden de koeler nog op de schop (verminderen van fans, of stiller maken daarvan).

#ProductPrijsSubtotaal
1Silverstone Temjin SST-TJ08B-E€ 87,30€ 87,30
1Noctua NH-D14€ 64,95€ 64,95
1Intel Core i7 3770K Boxed€ 301,-€ 301,-
1Seasonic X-460 Fanless€ 122,90€ 122,90
1Samsung 830 series 256GB€ 204,-€ 204,-
1Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10€ 112,-€ 112,-
1Asus P8Z77-M PRO€ 108,90€ 108,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.001,05

Ik zou graag willen weten of dit slim is of dat het verstandiger is om een andere voeding te nemen. KapiteinIglo suggereerde eerder de antec earth watts serie. Hier zie ik een aantal alternatieven langskomen (Super Flower Golden Green SF-400P14XE, Corsair Builder CX430 V2, Seasonic M12II 520W, Seasonic S12II 380W).

Graag jullie expert advies welke voeding mij het stilste systeem gaat bieden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Source
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-07-2022
Bedankt Redblader. Is de XFX Pro 450W ook goed genoeg voor de Sapphire HD 7850 OC 2GB GDDR5 inplaats van de Sapphire HD7850 2GB GDDR5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRider
VFRRider schreef op zondag 20 mei 2012 @ 13:08:
Tweakers,

Ik ben van plan om een zakelijke PC samen te stellen die vooral stil is. Daarnaast moet hij relatief klein zijn. Hij zal gebruikt worden om standaard te internetten, applicaties te testen, video- en fotobewerking. Er zal niet op gegamed worden, dus een zware grafische kaart is niet nodig, maar ik wil er al wel alvast rekening mee houden. Eventueel komt er nog een SSD bij, maar dan is dat ook het maximum. :9

Ik wil graag een zo stil mogelijke voeding, vandaar dat ik aan de Seasonic fan-less dacht. Mogelijk gaat om die reden de koeler nog op de schop (verminderen van fans, of stiller maken daarvan).

#ProductPrijsSubtotaal
1Noctua NH-D14€ 64,95€ 64,95
1Seasonic X-460 Fanless€ 122,90€ 122,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.001,05

Ik zou graag willen weten of dit slim is of dat het verstandiger is om een andere voeding te nemen. KapiteinIglo suggereerde eerder de antec earth watts serie. Hier zie ik een aantal alternatieven langskomen (Super Flower Golden Green SF-400P14XE, Corsair Builder CX430 V2, Seasonic M12II 520W, Seasonic S12II 380W).

Graag jullie expert advies welke voeding mij het stilste systeem gaat bieden. ;)
De koeler wordt aangepast. De nieuwe lijst is nu:
#ProductPrijsSubtotaal
1Seasonic X-460 Fanless€ 128,90€ 128,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 973,65

Blijft de vraag over welke voeding hierbij het meest stil is. Als ik advies kan krijgen, dan kan ik aanpassen en overgaan tot bestellen... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRider
Als ik verder zoek krijg ik het idee dat ik misschien beter een Seasonic X-660 80+ Gold kan nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Silver
  • Laatst online: 27-05 22:40
Mijn build (+2 7200rpm WD HD's):
#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock X79 Extreme6/GB (Game Blaster bundel)€ 239,95€ 239,95
1Scythe Screw Kit for Intel LGA 2011€ 4,60€ 4,60
1Western Digital Caviar Black WDBAAZ0020HNC, 2TB€ 0,-€ 0,-
1Asus VE278Q€ 265,-€ 265,-
1Thermaltake Level 10 GT€ 208,42€ 208,42
1Logitech Z-506€ 58,50€ 58,50
1NZXT SENTRY LX€ 53,40€ 53,40
1Intel Core i7 3820 Boxed€ 259,-€ 259,-
1Sony Optiarc BD-5300S Zwart€ 79,60€ 79,60
1Sapphire HD 7970 OC Dual-X 3GB GDDR5€ 436,70€ 436,70
1XFX PRO650W€ 76,40€ 76,40
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB€ 129,90€ 129,90
1Corsair Vengeance Low Profile CML16GX3M4A1600C9€ 91,-€ 91,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.934,02

Ik heb nu problemen met de videokaart en er word gesugereerd dat mijn 650Watt voeding mogelijk niet voldoende is:
Nieuwe videokaart geeft alleen maar problemen.

Ervanuitgaande dat alles in de PC op 100% draait (wat wel nooit zal voorkomen), is die 650Watt voeding dan nog voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-08 10:55
VFRRider schreef op zondag 20 mei 2012 @ 19:22:
Als ik verder zoek krijg ik het idee dat ik misschien beter een Seasonic X-660 80+ Gold kan nemen...
Fanless is natuurlijk het stilst. Stille voedingen met fan vind je vooral bij Seasonic (X-serie), Corsair (AX), Superflower (Golden Green, Golden King) en Enermax. Hoe hoger de efficiency, hoe minder warmte afgevoerd hoeft te worden en hoe langzamer de fan kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roa schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 20:19:
Nog één keer dan, misschien dat iemand nog wat extra inzicht heeft en ik wil graag nog weten of een picoPSU zou kunnen werken.

Dit was de situatie voor de stop eruit sloeg:
[afbeelding]

Dit is dus de ruimte die ik heb (in mm):
[afbeelding]
Als ik de voeding bekijk: http://www.hardwaresecret...Power-Supply-Review/757/1
Dan komt de fan van de voeding toch aan de kant van de CPU en de powerconnector aan de achterkant, dan houdt je volgens mij genoeg ruimte over aangezien er ook nog haakse eurostekkers bestaan als dit nodig is. Of je gebruikt de achterkant van de voeding als achterkant van de behuizing of zo zou het helemaal gemakkelijk moeten gaan.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustiin
  • Laatst online: 11-06 17:59
Hallo mensen van Tweakers! :),

Ik ga binnekort mijn PC upgraden met de volgende onderdelen:

- Corsair 8GB DDR3 SODIMM Memory kit, 1066MHz
- Asrock 970 Extreme3
- AMD Phenom II X4 965 Black Edition
- Club3D Radeon HD 7770 GHz Edition ( Deze komt er later pas bij )

Mijn huidige voeding is 400Watt. ik vraag me dus af of dat genoeg is voor de bovenstaande producten. Ik wil eerst een nieuw moederbord, en een nieuwe processor + RAM. Ik hou mijn huidige videokaart nog wel, dat is de GeForce GTS 250.

Groetjes justin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Imprezzion schreef op zondag 20 mei 2012 @ 12:32:
Yo mask, ik zou als ik jou was ff een nieuw deeltje openen in Componenten Aankoopadvies ;)
Dat schijnt niet de bedoeling te zijn helaas.
Centurion schreef op zondag 20 mei 2012 @ 12:45:
Even een dubbel check na al antwoord te hebben gekregen in het componenten aankoop forum;

Geeft de Corsair CX430 V2 voor dit systeem genoeg power?

Asus HD6850
AMD Phenom II X4 965
2 x 4 GB DDR 3 1333 Mhz
2 x Sata HDD
1 x DVD drive
Asrock 880GM-LE
4 fans
Ja, alleen heeft jouw Asus waarschijnlijk twee PCI-e stekkers terwijl andere HD6850's er maar één nodig hebben, je moet dus gebruik maken van een verloopjes van molex naar 6 pins PCI-e stekker. Als je dit liever niet hebt kun je beter een andere HD6850 nemen of eventueel de Corsair CX500W V2.
VFRRider schreef op zondag 20 mei 2012 @ 13:08:
Nu zegt het aantal watt vrij weinig, vooral het vermogen op de 12V is van belang.
Minder fans hoeft niet te betekenen dat het stiller gaat zijn. Als je gewoon een aantal fans neemt die zo langzaam draait dat je ze niet kan horen lijkt het mij toch ook prima?

De Antec Earthwatts en Corsair Builder zijn denk niet de aller stilste voedingen. Een passieve voeding is in principe het meest stille natuurlijk, mits je geen last hebt van coil whine natuurlijk maar hier kun je van te voren niks over zeggen. Wel is het zo dat de Seasonic X-400 en X-460 aan de dure kant zijn, ik zou zelf eerder de Super Flower Golden Green 400W nemen aangezien die beter geprijst is en een fan bezit die alleen hoorbaar is als je je oor er op legt.
VFRRider schreef op zondag 20 mei 2012 @ 19:22:
Nee totaal niet interessant voor een niet game machine, de Super Flower Golden Green 400W en Seasonic X 460 hebben bijvoorbeeld al twee 6 pins PCI-e stekkers en kunnen dan ook al een high-end videokaart aan. De Seasonic X-660 is bedoelt voor twee high-end videokaarten wat voor jouw dus al helemaal niet van toepassing is.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

DJustiin schreef op maandag 21 mei 2012 @ 10:00:
Hallo mensen van Tweakers! :),

Ik ga binnekort mijn PC upgraden met de volgende onderdelen:

- Corsair 8GB DDR3 SODIMM Memory kit, 1066MHz
- Asrock 970 Extreme3
- AMD Phenom II X4 965 Black Edition
- Club3D Radeon HD 7770 GHz Edition ( Deze komt er later pas bij )

Mijn huidige voeding is 400Watt. ik vraag me dus af of dat genoeg is voor de bovenstaande producten. Ik wil eerst een nieuw moederbord, en een nieuwe processor + RAM. Ik hou mijn huidige videokaart nog wel, dat is de GeForce GTS 250.

Groetjes justin!
Gaat niet werken. Je moederbord heeft gewone DIMM's nodig, deze RAM is SO-DIMM. Dat is voor laptops.

Een ''400w'' voeding zegt natuurlijk niks, we hebben toch echt een merk en type nodig om wat over de kwaliteit te kunnen zeggen. Een echt goede 400w voeding kan dit systeem aan. Een slechtere niet.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Niet online
Imprezzion schreef op maandag 21 mei 2012 @ 14:52:
[...]

Gaat niet werken. Je moederbord heeft gewone DIMM's nodig, deze RAM is SO-DIMM. Dat is voor laptops.

Een ''400w'' voeding zegt natuurlijk niks, we hebben toch echt een merk en type nodig om wat over de kwaliteit te kunnen zeggen. Een echt goede 400w voeding kan dit systeem aan. Een slechtere niet.
alleen een echt slechte 400w voeding gaat dat niet trekken. Een goede 300w kan dit nog aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Ik zou een trust /sweex / mstech voeding hier echt niet in vertrouwen. En die verkopen toch goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustiin
  • Laatst online: 11-06 17:59
Het merk is X-GEAR. het type kon ik op dit moment even niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

-The_Mask- schreef op maandag 21 mei 2012 @ 22:29:
Gooi die maar in het vuilnisvat, die dingen slopen je PC (letterlijk).
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvanWees
  • Laatst online: 17-03 21:44
Goedenmiddag,

Ik ga voor het eerst een pc zelf in elkaar zetten maar ik lees op meerdere websites en forums dat de voeding belangrijker is dan vele denken. Nou heb ik na veel vergelijken en lezen denk ik wel een redelijke pc bij elkaar gevonden (voor een niet al te hoog budget). Het enige probleem is dat ik geen idee heb welke voeding ik er bij moet nemen. Ik ben nieuw hier en hoopte dat jullie misschien met wat voorbeelden kunnen komen of uitleg zodat ik een goede keus kan maken zodat ik lang van me pc kan genieten.

Dit zijn alle onderdelen :
processor AMD FX-4100 Black Edition 3.6 GHz 95.-
videokaart Sapphire HD 7770 GHz Edition OC 1GB GDDR5 130.-
harde schijf Seagate Barracuda ST31000524AS, 1TB 80.-
moederbord Gigabyte GA-970A-UD3 80.-
geheugen G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL 45.-
Dvd brander Sony Optiarc AD-7260S Zwart 20.-

De rest van de componenten zoals behuizing etc heb ik al.

Ik heb gehoord dat 500W voldoende zou moeten zijn , nou had ik eerst een goedkope voeding die me is afgeraden door verschillende mensen. ik heb wat rondgekeken en heb nu 3 voedingen gevonden en ik hoopte dat jullie wilde kijken of advies wilden geven of 1 van deze 3 een aanrader en goed genoeg of dat ik hiermee mijn pc verkloot en dus alles voor niks heb gekocht dan. Dit zijn de 3 voedingen :

Corsair Builder CX500 V2 50-.
Cooler Master GX GX 550W v2 60-.
Silverstone Strider Essential 500W (ST50F-ES) 55.-

liever ga ik niet hoger als deze prijs want met deze prijs zit ik aan de max van me budget :) mochten jullie het me echt afraden dan moet ik wel maar hoop op eerlijk advies :)

De Corsair had een review waar ik niks van snapte helaas, hoop dat jullie me advies kunnen geven !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als CPU zou ik de pricewatch: AMD Phenom II X4 965 Black Edition nemen, is een snellere CPU voor hetzelfde geld.
Als videokaart zou ik eerder een HD6850 of HD6870 nemen beide zijn sneller, hebben een betere prijs/prestatie en de eerste is nog goedkoper ook.

Wat betreft de drie voedingen die je noemt, daarvan is de Corsair de beste van de drie en de Coolermaster is een regelrechte afrader. Mocht je overigens kiezen voor een HD7770 of HD6850 met één 6 pins PCI-e stroomstekker dan is de Corsair Builder CX430 V2 ook meer dan genoeg. De Corsair Builder CX500 V2 die je nu hebt is meer bedoelt voor een HD6870 welke twee 6 pins PCI-e stroomstekkers heeft of twee HD7770's of HD6850's, kan die nog gemakkelijk aan.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvanWees
The Mask, ben vrij nieuw dus zou jij mij kunnen aanwijzen waarom die CPU sneller is als die ik had gekozen ? Maakt de Bus snelheid zo'n verschil ? Verder kan ik me in de videokaart wel vinden, ik dacht alleen dat de 7770 een betere overal prestatie had. Beginnersfout hoop ik dan maar.

[ Voor 7% gewijzigd door DvanWees op 22-05-2012 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De CPU kan per kloktik gewoon de berekeningen sneller uitvoeren. De Bulldozer architectuur is trager per kloktik (GHz) trager. Zie reviews van de CPU's. :)

Wat betreft de videokaarten, een HD6850 is gemiddeld zo'n 5/10% sneller dan een HD7770, terwijl de eerste ook nog eens goedkoper is, de HD6870 is weer wat duurder maar hier krijg je ook een betere prijs/prestatie voor terug. Ook hiervoor zie de reviews.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvanWees
Bedankt voor de info :) ik snap het en heb je advies opgevolgd, ik heb weer wat over computers geleerd :) Ben uiteindelijk nog goedkoper uit ook, heb de 6850 genomen. Ik vertrouw op je advies over de 430W corsair voeding en dan ben ik klaar met me pc. Ben uiteindelijk goedkoper uit dan dat ik dacht dus ik ben helemaal happy. Word langzamerhand een tweakers fan haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Graag advies (mijn voeding just died):

- Nexus Voltinia case
- AMD Athlon 64 3700+
- Asus A8N-SLI Premium
- Radeon HD6450
- drie HDD's

Dit vraagt niet om een enorm vermogen. Ben opzoek naar een A-klasse voeding (met goede prijs/kwaliteit verhouding) die dergelijke systeem van de nodige juice kan voorzien. Zou fijn zijn als deze ook vrij stil is.

Mijn eigen suggesties:
pricewatch: Corsair Builder CX430 V2
pricewatch: Antec Earthwatts EA-380D Green

[ Voor 56% gewijzigd door mmedia op 23-05-2012 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvanWees
Ik zou dan voor de Corsair gaan net als ik doe :) Ik ben niet goed in het aantal W bepalen maar ik zou dan voor de 430W of 500W gaan :) scheelt geloof ik een 10tje , zou zomaar kunnen dat je voeding stuk is gegaan doordat ie overbelast raakte ... dit is maar mijn mening en het is dus niet de mening van een expert ofzo haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
ik vermoed dat ik niet in het juiste topic zit, maar ik denk wel dat de benodige expertise zich onder de gebruikers van dit topic bevinden dus vandaar dat ik mijn vraag hier stel.

Ik wil graag voor mijn vriendin een game HTPC samenstellen (eigelijk meer een small form factor PC)
Na lang wikken en wegen ben ik tot de volgende samenstelling gekozen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Silverstone SG05€ 76,61€ 76,61
1Silverstone Sugo SG05BB-450€ 114,-€ 114,-
1Intel Core i3 2100€ 98,95€ 98,95
1OCZ Octane-S2 128GB€ 87,-€ 87,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 26,80€ 26,80
1MSI R6850 Cyclone 1GD5 Power Edition/OC€ 147,56€ 147,56
1Asrock H61M-ITX€ 60,60€ 60,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 611,52

(Het ram geheugen en de R6850 heb ik al in bezit de rest kan nog gewijzigd worden)

Zoals jullie zien zijn er twee 2 behuizingen in deze samenstelling opgenomen.
Ik zit te twijfelen of ik, gezien de samenstelling, voor het 300watt model(SGO5) kan gaan of dat het 450watt model(SG05BB-450) een vereiste is (scheelt namelijk 30 euries)

op de site van silverstone vind ik de volgende info over de voeding van het 300Watts model (SG05):
http://www.silverstonetek...duct.php?pid=210&area=usa
(aansluitingen)
1 x 24-pin motherboard connector (300mm)
1 x 4-pin ATX12V connector (400mm)
1 x 6-pin PCI-E connector (400mm)
1 x triple SATA connector (300mm +200mm +100mm)
1 x dual 4-pin IDE (300mm + 200mm)
1 x single floppy power connectors
(300mm + 200mm + 200mm)

(output)
combined +3.3, +5V 125W
combined +12V 22A / 264W
Input Voltage 90V ~ 264V(Auto Range)
Afbeeldingslocatie: http://www3.picturepush.com/photo/a/8324971/220/8324971.png

Ik hoor graag jullie mening hieromtrent

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mmedia schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:41:
Dit vraagt niet om een enorm vermogen. Ben opzoek naar een A-klasse voeding (met goede prijs/kwaliteit verhouding) die dergelijke systeem van de nodige juice kan voorzien. Zou fijn zijn als deze ook vrij stil is.

Mijn eigen suggesties:
pricewatch: Corsair Builder CX430 V2
pricewatch: Antec Earthwatts EA-380D Green
Beide zijn vrij stil en hebben een prima prijs/prestatie, maakt niet echt uit welke je neemt, maar denk dat de Corsair de meest stille van de twee is.
DvanWees schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 20:45:
Ik zou dan voor de Corsair gaan net als ik doe :) Ik ben niet goed in het aantal W bepalen maar ik zou dan voor de 430W of 500W gaan :) scheelt geloof ik een 10tje , zou zomaar kunnen dat je voeding stuk is gegaan doordat ie overbelast raakte ... dit is maar mijn mening en het is dus niet de mening van een expert ofzo haha
Zijn PC gebruikt maar een dikke 100W max, dus beide voedingen zijn overdreven. En beide kunnen precies evenveel op de 12V leveren en dit is waar het omgaat dus dat maakt ook geen verschil.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Laatst online: 13-09 19:35
heb een tijd geleden ook al dit topic geraadpleegd over of de voeding voor mijn systeem nog voldoende is na een videokaart upgrade.

dit is mijn systeem:
ik heb op het moment dit systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 91,14€ 91,14
1Western Digital Caviar Black WD5001AALS, 500GB€ 155,-€ 155,-
1Iiyama ProLite E2407HDSD-B1€ 0,-€ 0,-
1Antec Performance One P183€ 130,89€ 130,89
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 32,02€ 32,02
1be quiet! Pure Power L7 430W€ 45,95€ 45,95
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 26,71€ 26,71
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 108,-€ 108,-
1MSI 785GM-E51€ 0,-€ 0,-
1Club3D HD5770 1GB GDDR5 PCI-E€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 589,71

Maar ik wil mijn videokaart gaan upgraden naar een 560ti/6950

ga ik dat redden met deze voeding of is het raadzaam deze te upgraden? en zoja, naar wat/hoeveel?

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke voeding kan ik hiervoor het beste aanschaffen?
#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Green WD20EARX, 2TB€ 101,80€ 101,80
1Dell Ultrasharp U2312HM (Zwart)€ 172,90€ 172,90
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 14,45€ 14,45
1Corsair Carbide 500R Black€ 93,90€ 93,90
1Asus GTX670-DC2T-2GD5€ 399,-€ 399,-
1Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty)€ 56,-€ 56,-
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 202,90€ 202,90
1Cooler Master Silent Pro M600€ 80,90€ 80,90
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 106,06€ 106,06
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 46,95€ 46,95
1MSI Z77A-G45€ 113,90€ 113,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.420,31

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eL_Jay schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 21:22:
Ik hoor graag jullie mening hieromtrent
De behuizing met 300W voeding is meer dan genoeg. Zou trouwens voor een andere SSD gaan Crucial M4 bijvoorbeeld.
Henkie schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:54:

Maar ik wil mijn videokaart gaan upgraden naar een 560ti/6950
Tweedehands neem ik aan? Anders zou ik namelijk voor een HD7850 gaan, daar mag de voeding geen probleem mee hebben. De GTX 560 Ti en HD6950 moeten namelijk wel gaan, maar het houdt niet echt over, overklokken is bijvoorbeeld dus niet meer aan te raden, ook omdat het een vrij matige voeding is.
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 23:01:
Welke voeding kan ik hiervoor het beste aanschaffen?
Dat ligt aan je eisen, budget en het gene wat je met het systeem gaat doen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
-The_Mask- schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 23:55:
[...]

De behuizing met 300W voeding is meer dan genoeg. Zou trouwens voor een andere SSD gaan Crucial M4 bijvoorbeeld.
Tnx, je hebt idd gelijk, gebruik de m4 128gb met veel plezier, maar dit was de allergoedkoopste per gb dus vandaar. Ik zal een andere pakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Laatst online: 13-09 19:35
Tweedehands neem ik aan? Anders zou ik namelijk voor een HD7850 gaan, daar mag de voeding geen probleem mee hebben. De GTX 560 Ti en HD6950 moeten namelijk wel gaan, maar het houdt niet echt over, overklokken is bijvoorbeeld dus niet meer aan te raden, ook omdat het een vrij matige voeding is.
Bedankt voor de reactie, ja de kaart word/is tweedehands aangeschaft via V&A hier, scheelt toch rfuim 75 euro met een nieuwe 7850.

De voeding komt uit een BBG van een jaartje of 1,5/2 geleden.. hij heeft nu geen moeite met de 955 op 3,8 ghz en de hd5770 op de maximale overclock in CCC.

dus bedankt voor het snelle antwoord en ik hoop dat het allemaal goed gaat draaien!

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross
  • Registratie: Oktober 2011
Even kort vraagje over aansluiting op moederbord: in de handleiding van een Gigabyte mobo staat 'ATX_12V_2X4' is de hetzelfde als EPS. Beide zijn 8 pinnen maar is dit hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
'llo

Deze bak doet dienst als fileserver en HTPC, helaas is vandeweek mijn Zalman ZM500-HP (500W) vreemd beginnen te doen, spontante reboots, niet voorbij post, etc.

De bak: gallery: diedazz
Case: Cooler Master CM Stacker 810
Mobo: DFI Lanparty UT X48-T2R
disks: 7x Western Digital Caviar Green WD30EZRX
disks: 1x OCZ Vertex plus 30GB
CPU: Intel C2Q Q9550
Voeding: Zalman ZM500-HP 500watt
GPU: XFX GF8800GT XT (512mb)

en verder nog een stuk of 3-4 fans, passive cpu cooling

Zoals gezegd: t beest doet nu goed zijn werk met linux x64 distro, 500watt heeft altijd probleemloos 24/7 gedraaid tot op heden (recent de ssd bijgestoken :P). Geen overclock nodig, ook geen toekomstplannen qua upgrades.
Dus: liefst een voeding met native 8 sata stroomconnectors, modulair, en iets wat 24/7 aanstaan aankan voor een paar jaar (oke dat weet je niet vantevoren maarja...)
Lange kabels zijn ook fijn, grote case etc. (de kabels van de Zalman zijn perfect).

Corsair heb ik opzich geen goede ervaring mee ivm coil whine en relatief lawaaierige fans.

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dieselross schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 10:33:
Even kort vraagje over aansluiting op moederbord: in de handleiding van een Gigabyte mobo staat 'ATX_12V_2X4' is de hetzelfde als EPS. Beide zijn 8 pinnen maar is dit hetzelfde?
Lijkt mij wel, iets anders kan het namelijk niet zijn. ;)
diedazz schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 16:33:
Deze bak doet dienst als fileserver en HTPC, helaas is vandeweek mijn Zalman ZM500-HP (500W) vreemd beginnen te doen, spontante reboots, niet voorbij post, etc.
Kan zijn dat er één of meerdere condensators bol zijn gaan staan of gaan lekken, zie je vaker bij deze serie.
Dus: liefst een voeding met native 8 sata stroomconnectors, modulair, en iets wat 24/7 aanstaan aankan voor een paar jaar (oke dat weet je niet vantevoren maarja...)
8 sata connectors zal denk ik niks worden, zit alleen aan voedingen welke veel te overdreven zijn voor jouw PC.
Corsair heb ik opzich geen goede ervaring mee ivm coil whine en relatief lawaaierige fans.
Corsair maakt zelf geen voedingen en elke voeding kan coil whine hebben, Corsair heeft dan ook niet meer last van coil whine dan andere fabrikanten.

pricewatch: Super Flower Golden Green SF-400P14XE zou iig mijn keuze zijn. Wel niet modulair en ook geen 8 sata stroomconnectors, maar wel zuinig, van goede kwaliteit, erg stil en erg goede prestaties. Dat die niet modulair is lijkt mij niet echt een probleem met jouw behuizing, alles moet perfect weg te werken zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvanWees
Even een vraagje voor een vriend van me, hij heeft een nieuwe voeding nodig en kwam bij mij op de proppen met deze twee voedingen en ik had dus geen idee of het aanraders of afraders zijn dus ik vraag het aan jullie. Hij heeft 550W nodig en wilde wel minimaal 80 plus brons certificering maar ik weet zelf niet of dat zo belangrijk is of dat je bijvoorbeeld beter een corsair kan nemen die 80 plus is. Dit zijn de twee voedingen :

Cooler Master GX GX 550W v2 &
OCZ ZS Series 550W

graag jullie mening of 1 van deze er mee door kan, ik weet dat corsair altijd goed is maar die zijn brons net een stukje duurder. Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvanWees
Dat zou ik zo 123 niet precies weten , weet wel dat hij een HD6870 videokaart heeft, 1TB , en een processor van 3,6 Ghz. Moederbord is volgens mij Am3 of FM1... geloof 4 fans met controller.. 8GB ram
dat is wat ik heb onthouden , heb geen merken onthouden sorry. Hopelijk kan je hier iets mee, zo niet dan zal ik het toch nog precies moeten navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvanWees
Is het trouwens zo dat deze OCZ beter is dan de Corsair Builder CX600 V2 omdat dit 80 plus is en de OCZ 80 plus brons ? Of is de Corsair alsnog beter ? Als de Corsair nog steeds beter is kan ik hem deze gewoon aanraden :) dan is het helemaal makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Niet online
-The_Mask- schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 20:08:
[...]
Kan zijn dat er één of meerdere condensators bol zijn gaan staan of gaan lekken, zie je vaker bij deze serie.

[...]
8 sata connectors zal denk ik niks worden, zit alleen aan voedingen welke veel te overdreven zijn voor jouw PC.

[...]
Corsair maakt zelf geen voedingen en elke voeding kan coil whine hebben, Corsair heeft dan ook niet meer last van coil whine dan andere fabrikanten.

pricewatch: Super Flower Golden Green SF-400P14XE zou iig mijn keuze zijn. Wel niet modulair en ook geen 8 sata stroomconnectors, maar wel zuinig, van goede kwaliteit, erg stil en erg goede prestaties. Dat die niet modulair is lijkt mij niet echt een probleem met jouw behuizing, alles moet perfect weg te werken zijn.
Niet om grandioos te beginnen flamen, maar je geeft mij gewoon advies dat absoluut niet aan mijn eisen voldoet. Uiteraard zoek ik zelf ook het een en ander op (ik gebruik dit topic als 2e mening) en vind genoeg voedingen die wel voldoen aan mijn eisen. En wat vind jij 'overdreven' voor mijn pc? Destijds kostte die Zalman 90 euro, ik vind het geen probleem om na 5 jaar dat bedrag of zelfs meer neer te leggen voor iets dat degelijk zijn werk doet.
Tevens heb ik geen zin om met verlengstukjes voor sata connectoren te werken en om overtollige kabels weg te werken die niet gebruikt worden. Waarom zou je anders een modulaire voeding kopen?
In ieder geval toch bedankt voor de resterende info over de huidige voeding.
Seasonic maakt de voedingscomponenten voor Corsair heb ik begrepen?

[ Voor 9% gewijzigd door diedazz op 26-05-2012 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Meestal zijn voedingen met veel SATA connectoren degenen met een hoog wattage.
Dus bijvoorbeeld 750watt en hoger ofzo. En dat heb je niet nodig met jouw set.
Bovendien hebben High wattage voedingen vaak ook een ongunstig(er) verbruiksprofiel als je ze licht belast.
En dat begint wel wat uit te maken als je een pc 24/7 aan wilt laten staan.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 21:50
Ik ben van plan te upgraden en ik vroeg me af hoeveel watt voeding ik nodig heb. Ik heb nu een Xilence 480watt voeding maar die vertrouw ik nu al niet.

Zo gaat het er ongeveer uit zien:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 77,90€ 77,90
1Lian Li PC-A05FNB€ 81,90€ 81,90
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 184,20€ 184,20
1MSI N460GTX Cyclone 768D5€ 184,95€ 184,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 700,40

Videokaart upgrade ik over een jaartje wel weer en misschien een SSD erbij. Mijn budget is klein dus het moet toch wel onder de 90 euro zitten. Modulair hoeft niet maar is altijd een leuk extratje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Niet online
Help!!!! schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 16:29:
^
Meestal zijn voedingen met veel SATA connectoren degenen met een hoog wattage.
Dus bijvoorbeeld 750watt en hoger ofzo. En dat heb je niet nodig met jouw set.
Bovendien hebben High wattage voedingen vaak ook een ongunstig(er) verbruiksprofiel als je ze licht belast.
En dat begint wel wat uit te maken als je een pc 24/7 aan wilt laten staan.
Er zijn inderdaad heel wat voedingen die voor een grote featureset zoals 8 of meer sata connectoren ook een groter wattage hebben, maar nogmaals: er zijn er 'genoeg' gangbare voedingen die ook aan mijn eisen voldoen.
Afgezien van de prijs (want dat boeit me momenteel niet) is er de pricewatch: be quiet! Dark Power Pro P9 550W en de pricewatch: Seasonic M12II 620W en waarschijnlijk nog wel wat in dit lijstje: http://tweakers.net/price...nMGu9R0wavhayxCtq3tsO_7Nw

Ik ga er vanuit dat een 500-650 watt voeding niet grandioos overkill is voor mijn setup, ik wil natuurlijk niet constant tegen de voor een 400watter acceptabele load-grens aanzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
diedazz schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 23:11:
[...]

Er zijn inderdaad heel wat voedingen die voor een grote featureset zoals 8 of meer sata connectoren ook een groter wattage hebben, maar nogmaals: er zijn er 'genoeg' gangbare voedingen die ook aan mijn eisen voldoen.
Afgezien van de prijs (want dat boeit me momenteel niet) is er de pricewatch: be quiet! Dark Power Pro P9 550W en de pricewatch: Seasonic M12II 620W en waarschijnlijk nog wel wat in dit lijstje: http://tweakers.net/price...nMGu9R0wavhayxCtq3tsO_7Nw

Ik ga er vanuit dat een 500-650 watt voeding niet grandioos overkill is voor mijn setup, ik wil natuurlijk niet constant tegen de voor een 400watter acceptabele load-grens aanzitten.
Dat soort wattages zijn dus wel echt overkill, de voeding die The_Mask noemde was qua vermogen al ruim voldoende en verder van betere kwaliteit dan de voedingen die jij nu opnoemt.

Waarom wil je eigenlijk per se een modulaire voeding? het ziet er naar uit dat je nogal wat kabels gaat gebruiken dus wat voor voordeel heeft een modulaire voeding dan nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross
  • Registratie: Oktober 2011
Even een vraagje wat voor wattage ik aan moet denken en dus aan wat voor voeding.
Dacht zelf aan CX430V2 van Corsair maar graag even bevestiging.

#ProductPrijsSubtotaal
1Terratec DMX 6Fire 24/96€ 0,-€ 0,-
1TP-Link TL-WN751ND€ 7,90€ 7,90
2Western Digital Caviar WD1600JD, 160GB (7200rpm, SATA, 8MB)€ 0,-€ 0,-
1Chieftec Dragon DA-01BD€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte GA-EP45-DS3€ 0,-€ 0,-
1Sharkoon System Fan Power S802530P-3, 80mm€ 2,35€ 2,35
1MSI Radeon X700 Pro 128MB (PCI-e, DVI), RX700PRO-TD128E€ 0,-€ 0,-
1OCZ Gold DDR2 PC2-6400 Vista Performance Dual Channel€ 0,-€ 0,-
1Intel Core 2 Quad Q6600€ 0,-€ 0,-
1Raidsonic Icy Box IB-861-B Frontpaneel 5.25"€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 10,25

De X700 zal vervangen worden door een GTS250.
Verder zal er niet overgeclocked worden.

edit. HDD's vergeten toe te voegen op lijstje.

[ Voor 5% gewijzigd door dieselross op 27-05-2012 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Eind juni ben ik van plan om zelf een nieuwe pc te bouwen (voor het eerst) en ik wil graag wat advies met betrekking tot de voeding.

Om de pc een beetje future proof te maken wil ik de optie open houden om in de toekomst een tweede GTX670 toe te voegen en de CPU eventueel te overklokken. Hier moet dus nu al rekening mee worden gehouden voor de voeding. Ik heb echter geen idee hoeveel vermogen voldoende is.

Ik heb nu de 750W pricewatch: XFX ProSeries 750W XXX Edition in de lijst staan. Maar als 750W te veel is dan komen er natuurlijk meer voedingen beschikbaar binnen mijn budget. (waarvan ik bijv. de pricewatch: Cooler Master Silent Pro Gold 600W op het oog had).

Eisen:
- Niet meer dan 100 euro.
- Modulair.
- Stil.
- Mogelijkheid voor uitbreiding: 2de GPU, meer HDDs, meer fans + fan controller.

Welke voeding / hoeveel vermogen bevelen jullie aan?

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda ST2000DM001, 2TB€ 99,50€ 99,50
1Samsung Syncmaster LS24A450BWU€ 198,90€ 198,90
1LG GH24NS50 Zwart€ 16,90€ 16,90
1Corsair Obsidian 550D€ 115,85€ 115,85
1Corsair Hydro Series H80€ 82,-€ 82,-
1Asus GTX670-DC2T-2GD5€ 398,99€ 398,99
1Arctic Cooling MX-2 Thermal Compound (4g)€ 3,50€ 3,50
1XFX ProSeries 750W XXX Edition€ 98,90€ 98,90
1Samsung 830 series 64GB€ 68,95€ 68,95
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 45,85€ 45,85
1Asrock Z77 Extreme4€ 125,80€ 125,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.556,14

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knijnemans
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Knijnemans

Commit to the bit

Ik ben ook weer eens bezig met een nieuwe PC, gericht op gaming.

Ik druk er een 2500k in die overgeclockt gaat worden (gewoon via multiplier, licht voltage uppen), en wil er een GTX670 bij doen die naast de factory overclock nog iets verder geduwd gaat worden. Eventueel wil ook ik in de toekomst er nog een bij zetten in SLI, uiteraard dan ook in OC (hoewel beide dan waarschijnlijk iets minder stevig ivm warmte)
Ik ga niet benchen, dus de overclock wordt niet belachelijk, maar ik wel graag (duurzaam & stabiel) het meeste uit mijn systeem halen.
Misschien dat er ook nog eens 1 of 2 gewone HD's bijgezet worden, maar dat zal het wel zijn.

Nu heb ik calculators gebruikt en verschillende reviews gelezen, maar ik kom er niet helemaal uit, aangezien de reviews ook niet helemaal consistent zijn: de ene raad een 650W aan voor 670's in sli, de andere vind 850W krap aan als je de boel OC'd, en dan lees ik weer mensen hier die met een OC'd systeem met een enkele 680 makkelijk onder de 500W blijft.

Dus mijn vraag: red ik het (met het oog op de toekomst) met de huidige voeding (Corsair Enthusiast TX750 V2), of is het te weinig of juist overkill? Is het uberhaupt een beetje goede voeding? (Johnnyguru is wel te spreken over de 850 versie dacht ik) En wat is concreet het verlies (zeg in euro's op jaarbasis) van een "te" zware voeding zolang ik die SLI nog niet heb? (Ik lees het een en ander over niet optimale efficientie bij overschot aan W in de voeding?)

Niet heel veel voorkeuren voor type voeding, modulair maakt me niet zo gek veel uit (kast heeft ruime "achter" moederbord om losse kabels weg te werken), het liefst alleen enigszins stil (ben stilte van macs gewend)

Systeem wat ik voor ogen heb:

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Carbide 500R White€ 93,-€ 93,-
1Asus GTX670-DC2T-2GD5€ 398,99€ 398,99
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 184,20€ 184,20
1Corsair Enthusiast TX750 V2€ 89,95€ 89,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.076,50

Thanks voor de hulp, want ik ben ietwat in de war inmiddels :)

[ Voor 5% gewijzigd door Knijnemans op 29-05-2012 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRider
-The_Mask- schreef op maandag 21 mei 2012 @ 11:08:
[...]

Dat schijnt niet de bedoeling te zijn helaas.

[...]

Ja, alleen heeft jouw Asus waarschijnlijk twee PCI-e stekkers terwijl andere HD6850's er maar één nodig hebben, je moet dus gebruik maken van een verloopjes van molex naar 6 pins PCI-e stekker. Als je dit liever niet hebt kun je beter een andere HD6850 nemen of eventueel de Corsair CX500W V2.

[...]
Nu zegt het aantal watt vrij weinig, vooral het vermogen op de 12V is van belang.

[...]
Minder fans hoeft niet te betekenen dat het stiller gaat zijn. Als je gewoon een aantal fans neemt die zo langzaam draait dat je ze niet kan horen lijkt het mij toch ook prima?

[...]

De Antec Earthwatts en Corsair Builder zijn denk niet de aller stilste voedingen. Een passieve voeding is in principe het meest stille natuurlijk, mits je geen last hebt van coil whine natuurlijk maar hier kun je van te voren niks over zeggen. Wel is het zo dat de Seasonic X-400 en X-460 aan de dure kant zijn, ik zou zelf eerder de Super Flower Golden Green 400W nemen aangezien die beter geprijst is en een fan bezit die alleen hoorbaar is als je je oor er op legt.

[...]

Nee totaal niet interessant voor een niet game machine, de Super Flower Golden Green 400W en Seasonic X 460 hebben bijvoorbeeld al twee 6 pins PCI-e stekkers en kunnen dan ook al een high-end videokaart aan. De Seasonic X-660 is bedoelt voor twee high-end videokaarten wat voor jouw dus al helemaal niet van toepassing is.
Mask, dank je wel. Ik houd het bij de Seasonic fanless. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Knijnemans schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 00:02:
Ik ben ook weer eens bezig met een nieuwe PC, gericht op gaming.

Ik druk er een 2500k in die overgeclockt gaat worden (gewoon via multiplier, licht voltage uppen), en wil er een GTX670 bij doen die naast de factory overclock nog iets verder geduwd gaat worden. Eventueel wil ook ik in de toekomst er nog een bij zetten in SLI, uiteraard dan ook in OC (hoewel beide dan waarschijnlijk iets minder stevig ivm warmte)
Ik ga niet benchen, dus de overclock wordt niet belachelijk, maar ik wel graag (duurzaam & stabiel) het meeste uit mijn systeem halen.
Misschien dat er ook nog eens 1 of 2 gewone HD's bijgezet worden, maar dat zal het wel zijn.
Met een 2500k kun je met een goede koeler wel ergens tussen 4300 en 4500mhz halen.
Mijn 2600k draait zonder al teveel tweaks op 4500mhz.
Waarom kies je trouwens voor een 2500k en geen 3570k ?
Nu heb ik calculators gebruikt en verschillende reviews gelezen, maar ik kom er niet helemaal uit, aangezien de reviews ook niet helemaal consistent zijn: de ene raad een 650W aan voor 670's in sli, de andere vind 850W krap aan als je de boel OC'd, en dan lees ik weer mensen hier die met een OC'd systeem met een enkele 680 makkelijk onder de 500W blijft.
Ik heb dus ongeveer hetzelfde systeem als jij wilt. Zie mijn specs.
Heb het verbruik al eens gemeten maar weet het niet precies meer. Helaas ben ik pas over een paar dagen weer in de gelegenheid om het opnieuw te meten.
Wat ik me herinner, maar pin je daar dus niet op vast dat ik getest heb met:
  • cpu op 4500mhz en Hyper Treading uit (dacht ik)
  • 670SLI
  • Prime 95 en furmark op zwaarste test gelijktijdig draaiend.
Ik meen dat het max verbruik op mijn energy meter iets van 680watt was. Dat is bij een efficiency van laten we zeggen voor mijn voeding 83% dus 565watt verbruik door voeding.

Verder weet ik niet zeker of Furmark goed werkt want er was dacht ik iets met de combinatie nvidia/furmark.

Maar zoals gezegd was dit een hele korte test destijd en toen was de batterij van mijn meter op…
Dus mijn vraag: red ik het (met het oog op de toekomst) met de huidige voeding (Corsair Enthusiast TX750 V2), of is het te weinig of juist overkill? Is het uberhaupt een beetje goede voeding? (Johnnyguru is wel te spreken over de 850 versie dacht ik) En wat is concreet het verlies (zeg in euro's op jaarbasis) van een "te" zware voeding zolang ik die SLI nog niet heb? (Ik lees het een en ander over niet optimale efficientie bij overschot aan W in de voeding?)
Zolang je je voeding niet dag en nacht aan hebt staan valt het Energieverlies wel mee.

Je hebt twee zaken die een rol spelen.
  1. Efficiency vd voeding zelf. Hoe efficienter hoe beter maar ook vaak duurder. Is kleine efficiency winst (hoge) meerprijs waard?
  2. Efficiency profiel. Je voeding is niet bij elke belasting even efficient. Bij de goede reviewsites laten ze dit ook zien. (zoals jonnyguru)
Om een goede keuze te maken moet eerst weten hoeveel je beoogde set verbruikt bij verschillende
scenario’s en hoe vaak elk scenario bij jou voorkomt:
  • Piekverbruik : bijv. furmark + prime (565w)
  • Gameverbruik. (450w)
  • Office/webbrowsen/filmpje kijken (225w)
  • Idle. (130w)
Een 1000w voeding heeft misschien maar 75% efficiency op 130w en een 500watt heeft wellicht wel 85%.
Dit zijn vrij grove schattingen obv van mijn systeem.

Anyway ik denk dat een goede 750watt in principe ruim voldoende is voor jouw set. Je kunt wellicht wel met nog iets minder toe bijv 650watt.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knijnemans
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Knijnemans

Commit to the bit

Help!!!! schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 10:34:
Met een 2500k kun je met een goede koeler wel ergens tussen 4300 en 4500mhz halen.
Mijn 2600k draait zonder al teveel tweaks op 4500mhz.
Waarom kies je trouwens voor een 2500k en geen 3570k ?
Is inderdaad ook ongeveer waar ik op mik.
2500k omdat die op dit moment met overclock verder te duwen is dan de 3570k (schijnt een probleem te zijn met gebruikte koelingspasta in 3570k), dus uiteindelijk heb ik meer snelheid voor minder geld :)
[...]
Ik meen dat het max verbruik op mijn energy meter iets van 680watt was. Dat is bij een efficiency van laten we zeggen voor mijn voeding 83% dus 565watt verbruik door voeding.
Kijk aan, dat is bruikbare informatie. Ik zie in je specs staan dat jij je 670's niet ge-OC't hebt, was dat ook tijdens die test zo?
Zolang je je voeding niet dag en nacht aan hebt staan valt het Energieverlies wel mee.

Je hebt twee zaken die een rol spelen.
  1. Efficiency vd voeding zelf. Hoe efficienter hoe beter maar ook vaak duurder. Is kleine efficiency winst (hoge) meerprijs waard?
  2. Efficiency profiel. Je voeding is niet bij elke belasting even efficient. Bij de goede reviewsites laten ze dit ook zien. (zoals jonnyguru)
Het gaat mij er vooral om dat de voeding even meegaat en dat de boel stabiel draait, gezien mijn beoogde gebruik van deze machine zal de stroomrekening er sowieso niet blij van worden, dus ik denk dat een kleine efficiency winst voor mij de meerprijs niet waard zal zijn.
Om een goede keuze te maken moet eerst weten hoeveel je beoogde set verbruikt bij verschillende
scenario’s en hoe vaak elk scenario bij jou voorkomt:
  • Piekverbruik : bijv. furmark + prime (565w)
  • Gameverbruik. (450w)
  • Office/webbrowsen/filmpje kijken (225w)
  • Idle. (130w)
Een 1000w voeding heeft misschien maar 75% efficiency op 130w en een 500watt heeft wellicht wel 85%.
Dit zijn vrij grove schattingen obv van mijn systeem.

Anyway ik denk dat een goede 750watt in principe ruim voldoende is voor jouw set. Je kunt wellicht wel met nog iets minder toe bijv 650watt.
Tjah, deze set is eigenlijk alleen maar bedoeld voor gaming. Ik zal er nog wel eens mijn werk op testen en heel misschien een IDE op draaien in de toekomst, maar voor al mijn dagelijkse werkzaamheden heb ik in principe een mac die voldoet. Idlen/downloaden is niet van toepassing, hij wordt waarschijnlijk gewoon opgestart als ik ff spelletje wil spelen en weer afgesloten als ik er weer klaar mee ben.

Enige tips voor een 750W (of goede 650W) voeding? Of is mijn huidige selectie gewoon prima?
Bedankt voor de info in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Die 670's zijn niet verder door mij overclocked tijdens de test. Ze zijn al factory overclocked en scheelt volgensmij niet veel met de asus die jij wilt aanschaffen.

Volgensmij kun je je aan corsair geen buil vallen. Maar echte tips heb ik niet. Behalve reviews lezen.

Wellicht kan The Mask nog wat tips geven. :)

Mocht je alsdan nog niet besloten hebben dan kan ik vanaf donderdagavond nog wel even wat testen voor je. Bijv. verbruik onder BF3 op Ultra settings.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 14:15
ik ben bezig om een mATX systeem te bouwen zie specs hieronder:

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB€ 120,84€ 120,84
1Noctua NH-C12P SE14€ 50,30€ 50,30
1Seasonic X-460 Fanless€ 123,90€ 123,90
2Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 106,06€ 212,12
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1600C10€ 113,-€ 113,-
1Zotac GeForce GTS 450 ZONE Edition€ 124,95€ 124,95
1Asus Republic Of Gamers Maximus V GENE€ 166,95€ 166,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.115,09

Eisen voeding:

+ passief
+ A merk
+ fully modulair
+ CPU overklok 30% (tot de maximum eigenlijk)

Ben echt een corsair fan nooit problemen mee gehad :) helaas hebben zij geen passief gekoeld voedingen en aangezien corsair voedingen gelijk zijn als seasonic ben ik van plan deze voeding te kopen.

maar nu mijn vraag:

is 460W van seasonic krachtig genoeg voor mijn eisen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:56
Overkill zelfs; jouw setup verbruikt op standaard clocks niet meer dan 200 watt.

Houd wel rekening met de plaatsing van de voeding. Seasonic geeft uitdrukkelijk aan dat ie op een bepaalde manier geplaatst moet worden in verband met de warmte-ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theburninglink
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-08 20:43
Ik ben momenteel een PC aan het samenstellen, deze krijgt Crossfire 7950 en een CPU overclock. Is de XFX 750w hier goed genoeg voor?
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 78,40€ 78,40
1Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit)€ 82,90€ 82,90
1Arctic Cooling MX-4 Thermal Compound (4g)€ 6,30€ 6,30
2Sapphire HD7950 3GB GDDR5 OC€ 373,50€ 747,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.634,34

'I reject your reality and substitute my own'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Niet online
theburninglink schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 23:47:
Ik ben momenteel een PC aan het samenstellen, deze krijgt Crossfire 7950 en een CPU overclock. Is de XFX 750w hier goed genoeg voor?
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 78,40€ 78,40
1Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit)€ 82,90€ 82,90
1Arctic Cooling MX-4 Thermal Compound (4g)€ 6,30€ 6,30
2Sapphire HD7950 3GB GDDR5 OC€ 373,50€ 747,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.634,34
Meer dan goed genoeg. Een voeding die om en bij de 50Ampère op de 12v lijn kan leveren is al genoeg voor een oc er bovenop.

bijvoorbeeld:
http://geizhals.de/eu/568280
http://geizhals.de/eu/540645

En deze zijn van een hogere kwaliteit en efficienter dan de xfx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wegens aanschaf van een nieuwe videokaart ( AMD Hd 7970 )
Heb ik een nieuwe voeding nodig,

Nou heb ik 2 voedingen op het oog

pricewatch: Nexus Tranquillity RX-8500

pricewatch: Corsair HX850W

Nou ben ik geneigd om voor de nexus ( de goedkopere ) te gaan.
Ze leveren beide 850 watt, Iemand die mij kan vertellen wat een goeie keus is?

Edit :

Ik sta uiteraard open voor andere suggesties, heb vrijwel geen kennis op gebied van voedingen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2012 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 18:58:
Wegens aanschaf van een nieuwe videokaart ( AMD Hd 7970 )
Heb ik een nieuwe voeding nodig,

Nou heb ik 2 voedingen op het oog

pricewatch: Nexus Tranquillity RX-8500

pricewatch: Corsair HX850W

Nou ben ik geneigd om voor de nexus ( de goedkopere ) te gaan.
Ze leveren beide 850 watt, Iemand die mij kan vertellen wat een goeie keus is?

Edit :

Ik sta uiteraard open voor andere suggesties, heb vrijwel geen kennis op gebied van voedingen.
Zou je nog het volgende kunnen vermelden:
- de rest van je huidige systeem
- je eventuele overclock-plannen
- je eventuele plannen voor het upgraden van onderdelen.

Voor enkel een 7970 is een 850w voeding alleszins zwaar overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pricewatch: Creative X-Fi Titanium
pricewatch: Intel Core i5 750
pricewatch: Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB
pricewatch: MSI P55A-GD65
pricewatch: Sony Optiarc AD-7280S Zwart
pricewatch: Asus Radeon HD7970-3GD5 ( Kan alleen de hd 7970 van asus vinden in de pricewatch )

Vrijwel geen overclock plannen, misschien een keer in de toekomst, nog nooit eerder gedaan namelijk.
Upgrade plannen, Moederbord upgraden naar 1 met een pci e 3.0 slot en een nieuwe processor. Nog geen keus gemaakt zowel voor het moederbord als de processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 20:00:
pricewatch: Creative X-Fi Titanium
pricewatch: Intel Core i5 750
pricewatch: Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB
pricewatch: MSI P55A-GD65
pricewatch: Sony Optiarc AD-7280S Zwart
pricewatch: Asus Radeon HD7970-3GD5 ( Kan alleen de hd 7970 van asus vinden in de pricewatch )

Vrijwel geen overclock plannen, misschien een keer in de toekomst, nog nooit eerder gedaan namelijk.
Upgrade plannen, Moederbord upgraden naar 1 met een pci e 3.0 slot en een nieuwe processor. Nog geen keus gemaakt zowel voor het moederbord als de processor.
In dat geval is een voeding die 450 Watt (37.5 A) kan leveren op de 12v lijn (dit is niet hetzelfde als geadverteerde wattage, zul je moeten opzoeken) al voldoende.

Wat zijn je verdere eisen?
- prijs?
- efficiëntie?
- modulair?
- geluidsniveau?
- Mag het van Duitsland komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik in 1 van mijn 1e posts zei, ik heb vrijwel geen verstand van voedingen :P

Maar ik zie staan dat die videokaart alleen al 320 watt verbruikt onder het gamen, bij sommige games zelfs over de 400 watt, lijkt me een voeding van 520 watt wat ik nu heb niet echt genoeg.

Prijs : zo rond de € 80 - € 150 ongeveer?
Efficientie : had gelezen dat als je optimaal gebruik wil maken van je voeding dat je je totale verbruik moet nemen en daar ruim boven gaan zitten, vandaar ook de 850 watt suggestie.
geluidsniveau hecht ik niet erg veel waarde aan, het moet natuurlijk ook niet de buren wakker houden.
En eeh jah zitten er veel nadelen aan dan als het uit duitsland komt?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2012 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 21:27:
Zoals ik in 1 van mijn 1e posts zei, ik heb vrijwel geen verstand van voedingen :P

Maar ik zie staan dat die videokaart alleen al 320 watt verbruikt onder het gamen, lijkt me een voeding van 520 watt wat ik nu heb niet echt genoeg.

Prijs : zo rond de € 80 - € 150 ongeveer?
Efficientie : had gelezen dat als je optimaal gebruik wil maken van je voeding dat je je totale verbruik moet nemen en daar ruim boven gaan zitten, vandaar ook de 850 watt suggestie.
geluidsniveau hecht ik niet erg veel waarde aan, het moet natuurlijk ook niet de buren wakker houden.
En eeh jah zitten er veel nadelen aan dan als het uit duitsland komt?
Ik weet niet waar jij die 320 Watt vandaan haalt. De tdp van de 7970 is ong 200Watt, bij normale gaming komt die daar niet eens aan. Voor de cpu hetzelfde, 95W, en de huidige cpus van die prijscategorie nog lager. Ervan uitgaande dat je nog gaat overklokken en de andere componenten die nog een beetje verbruiken kom je met 450W al ruim toe.

Wat de voeding zelf betreft:
- modulair betekent dat je de kabels er af kan halen met een soort stekker. Niet-modulaire voedingen zijn goedkoper. Op zich maakt het niet zoveel uit, zeker niet als je de pc maar 1 keer in elkaar zet.

- Efficiëntie betekent het percentage van de energie die de voeding uit het stopcontact trekt dat ook daadwerkelijk geleverd worden aan de verschillende componenten. Je kan eigenlijk zeggen dat dit het 'verbruik' van de voeding is. Voedingen met hogere efficiënties (zogenaamde 80 plus gold en platinum) zijn vaak veel duurder dan het prijsverschil in energieverbruik met de huidige 'mainstream' voedingen (80 plus bronze ong) oplevert, voor geld te besparen moet je dus geen voeding met hogere efficiëntie nemen. De voornaamste voordelen van een hogere efficiëntie zijn de lagere warmteproductie en minder geluidsproductie.

- Met het bestellen in Duitsland doelde ik op een bepaald merk van voedingen, Super Flower, dat gewoon goede kwaliteitsvoedingen voor een heel goede prijs verkoopt in Duitsland. In NL zijn die al veel moeilijker te vinden, en altijd voor een hogere prijs. de nadelen van in Duitsland te bestellen zijn de taal op de websites (Duits, mailen doen ze wel in het Engels) en dat je met de post iets langer moet wachten.

Met jou eisen is het denk ik voldoende om gewoon een voeding van goede kwaliteit zonder veel extra's te nemen. Iets als:
pricewatch: XFX Pro 550W
pricewatch: Seasonic S12II 520W
of, voor een betere op zowat alle vlakken:
http://geizhals.de/eu/596382
kost in NL echter 80 euro pricewatch: Super Flower Golden Green SF-450P14XE

Oh, en je geeft zelf aan dat je een andere 7970 neemt, pak alleszins eentje met goede custom cooler, aangezien de stock amd koeler slecht is.

[ Voor 7% gewijzigd door bertp1 op 30-05-2012 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok op het moment heb ik ook een 520W voeding, dus daar hoef ik niks aan te veranderen dan.

Ik kwam bij dat wattage door een beetje googlen : http://www.guru3d.com/article/amd-radeon-hd-7970-review/8

zie daar ook, 355W testen ze daar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 21:59:
Ok op het moment heb ik ook een 520W voeding, dus daar hoef ik niks aan te veranderen dan.

Ik kwam bij dat wattage door een beetje googlen : http://www.guru3d.com/article/amd-radeon-hd-7970-review/8

zie daar ook, 355W testen ze daar uit.
Dat is voor het volledige systeem ;)
System Wattage with GPU in FULL Stress = 355W
Calculated card TDP in Watt: 195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We'll be calculating the GPU power consumption here, not the total PC power consumption
staat er boven :P wat een verwarring haha

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2012 22:04 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.