Jullie kunnen mij vast wel helpen! Ik ben met wat onderdelen die ik nog heb liggen een projectje gestart om een HTPC in een oude radio tuner te bouwen. Hiervoor had ik een Antec NeoHE 430 voeding, maar deze was te groot. Ik heb deze uit de behuizing gehaald, overbodige kabels eraf gehaald en ingebouwd. Helaas ergens iets verkeerds gedaan, want de stop sloeg eruit voor de bios uberhaubt geladen was.
Omdat ik inzie dat een voeding zonder behuizing sowieso niet heel veilig is en het sowieso alsnog proppen was, ben ik gisteravond eens op zoek gegaan naar wat alternatieven die wat kleiner zijn. Ik heb een paar dingen die ik jullie graag voorleg en daarnaast zijn alle suggesties van jullie natuurlijk ook welkom.
Configuratie:
- Asus P5Q SE2 iP45, SATA2, GLAN, 8CH
- Core 2 Duo E6600 (2.4 Ghz)
- 4X 1GB PC5300 DDR2
- 80Gb HDD
- Club3D Geluidskaart Theatron DD 7.1 PCI
- Club3D Videokaart PCI-e GeForce 8400GS 512MB HDMI Silent LP
Eventueel in de toekomst nog een tv tuner kaart.
Zoals je ziet is het dus een ATX bord.
De videokaart is passief gekoeld en heeft geen extra 6pins nodig.
Ik ga geen optische drive of meerdere HDDs toevoegen (alle media staat op een server).
Wel zitten er nog enkele 12V gloeilampjes in de kast die ik ook wil aansluiten.
De ruimte die ik heb is (kleine speling mogelijk):
70x120x150 (BxHxD)mm, met diepte bedoel ik dus de kast in.
Ik heb 2 voedingen gevonden die zouden kunnen:
- BeQuiet TFX300W:
http://www.bequiet.com/en/powersupply/47
(L x W x D), (mm)125 x 100 x 63,5
Ik vraag me alleen af of ik die wel zo kan oriënteren dat hij past, ik heb het idee dat zij met diepte de verticale hoogte bedoelen (afgaande op de afbeelding). Iemand hier inzicht in?
- Seasonic SS250-SU Flex-ATX Power Supply - 250 W:
http://www.logicsupply.nl...lies/power-kits/ss250-su/
(W x H x D) 150.0 x 40.5 x 81.5 mm
Deze zou precies moeten passen.
Tevens kwam ik op het onderwerp van de PicoPSU. Dit vind ik ook interessant, maar ik vrees dat mijn configuratie, die bij elkaar geraapt is van wat onderdelen, te zwaar is voor deze vorm van voeding. Heeft iemand daar misschien een idee over?
Ik hoop dat iemand me hier kan wijzen op een geschikte voeding die ik kan gebruiken met deze hardware. Het is een hobbyproject, dus wil geen nieuwe hardware kopen. Dan kan het natuurlijk allemaal goed op elkaar worden afgestemd, dit is dat niet. Aan de andere kant is het niet heel zwaar en vind ik het prima om dingen te underclocken als dat nodig is. Zolang er maar HD video kan worden afgespeeld. Andere kast wil ik ook niet, want ik ben juist bezig met die oude radio tuner.
Als het allemaal lukt zal ik binnekort wel een topic aanmaken in casemods voor de geïnteresseerde lezers.
Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.