Ik heb de pricewatch: Sapphire HD 7970 OC Dual-X 3GB GDDR5 gekocht en geinstalleerd.
Ik heb overigens geen koelings problemen en de fans op de videokaart draaien meestal zelfs tijdens het gamen maar op 20% volgens Catalyst CC. Ook de kast en de andere componenten zijn ruim voldoende gekoeld en ik heb niets overgeklokt.
Ik draai Windows 7 Ultimate 64bit (16GB RAM). Mijn moederbord: pricewatch: Asrock X79 Extreme6/GB (Game Blaster bundel).
Problemen:
. Ik word er gek van.
"dxdiag" info (spoiler tags werken niet in FireFox op dit forum?):
------------------
System Information
------------------
Time of this report: 5/20/2012, 01:14:38
Machine name: TERMINAL-001
Operating System: Windows 7 Ultimate 64-bit (6.1, Build 7601) Service Pack 1 (7601.win7sp1_gdr.120330-1504)
Language: English (Regional Setting: English)
System Manufacturer: To Be Filled By O.E.M.
System Model: To Be Filled By O.E.M.
BIOS: BIOS Date: 01/06/12 20:29:44 Ver: 04.06.04
Processor: Intel(R) Core(TM) i7-3820 CPU @ 3.60GHz (8 CPUs), ~3.6GHz
Memory: 16384MB RAM
Available OS Memory: 16336MB RAM
Page File: 2572MB used, 30097MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
User DPI Setting: Using System DPI
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
DWM DPI Scaling: Disabled
DxDiag Version: 6.01.7601.17514 32bit Unicode
------------
DxDiag Notes
------------
Display Tab 1: No problems found.
Sound Tab 1: No problems found.
Sound Tab 2: No problems found.
Input Tab: No problems found.
---------------
Display Devices
---------------
Card name: AMD Radeon HD 7900 Series
Manufacturer: Advanced Micro Devices, Inc.
Chip type: ATI display adapter (0x6798)
...
Ik heb overigens geen koelings problemen en de fans op de videokaart draaien meestal zelfs tijdens het gamen maar op 20% volgens Catalyst CC. Ook de kast en de andere componenten zijn ruim voldoende gekoeld en ik heb niets overgeklokt.
Ik draai Windows 7 Ultimate 64bit (16GB RAM). Mijn moederbord: pricewatch: Asrock X79 Extreme6/GB (Game Blaster bundel).
Problemen:
- Ten eerste heb ik steeds driver problemen. Zelfs de originele drivers geven foutmeldingen zoals
- "Display driver has stopped responding and has recovered from an error <etc.>".
- Sommige games zoals "Saints Row 3" kan ik alleen in directx 9 modus spelen en niet in 10&11. Bij 10&11 crashed de game bij cutscenes. Ook bij Civilization 5 heb ik problemen met de directx 10&11.
- Fraps in tegenstelling zeurt vaak dat ik DirectX 9 niet heb geinstalleerd... Diag
- Nu heb ik net Risen 2 geinstalleerd. En meteen in het menu krijg ik rare zwarte horizontale strepen over het scherm die omlaag/omhoog gaan en de videokaart maakt een hoog piepend geluid. Reboot en opnieuw geprobeerd maar weer hetzelfde probleem.
- Soms na het installeren van games (die updaten dan de directx enzo) werkt mijn Catalyst Control Center ook niet meer. Ik krijg allerlij vreemde foutmeldingen zoals "Could Not Load File or Assembly 'CLI.Implementation' or one of it's dependencies. The system cannot find the file specified."
- Ik heb Windows net opnieuw geinstalleerd. Zal wel geen spyware ofzo zijn.
- Videokaart nagekeken en opnieuw in het moederbord gestoken. De fans gecontroleerd. Alles leek in orde.
- Device Manager geeft geen problemen. Onder "Display Driver" staat er ook netjes: "AMD Radeon HD 7900 Series".
- Catalyst CC geeft soms wel problemen en soms niet. Yay... Meestal helpt een nieuwe displaydriver + directx installatie om Catalyst CC weer aan de praat te krijgen en soms helpt het niet.
- Ik heb de originele drivers die met de videokaart meekwamen geprobeerd maar ook de allerlaatste officiele drivers van hun site. Beide geven soms problemen en soms kom ik niet eens door de installatie heen. Dan krijg ik een warning en dan zegt ie dat de "display driver" niet geinstalleerd kon worden. Er was op het internet verder ook geen nuttige info over te vinden.
- Mijn voeding is 650Watt pricewatch: XFX PRO650W en lijkt mij voldoende.
- Ja ik heb de videokaart in het juiste moederbord slot gestoken
. De bovenste sleuf dus net onder de processor.
- Unigine benchmarks slagen geweldig. Zelfs met directX11 en alle settings zoals Tessellation en AA etc. op max. Ook geen crashes niets, werkt geweldig.
"dxdiag" info (spoiler tags werken niet in FireFox op dit forum?):
------------------
System Information
------------------
Time of this report: 5/20/2012, 01:14:38
Machine name: TERMINAL-001
Operating System: Windows 7 Ultimate 64-bit (6.1, Build 7601) Service Pack 1 (7601.win7sp1_gdr.120330-1504)
Language: English (Regional Setting: English)
System Manufacturer: To Be Filled By O.E.M.
System Model: To Be Filled By O.E.M.
BIOS: BIOS Date: 01/06/12 20:29:44 Ver: 04.06.04
Processor: Intel(R) Core(TM) i7-3820 CPU @ 3.60GHz (8 CPUs), ~3.6GHz
Memory: 16384MB RAM
Available OS Memory: 16336MB RAM
Page File: 2572MB used, 30097MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
User DPI Setting: Using System DPI
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
DWM DPI Scaling: Disabled
DxDiag Version: 6.01.7601.17514 32bit Unicode
------------
DxDiag Notes
------------
Display Tab 1: No problems found.
Sound Tab 1: No problems found.
Sound Tab 2: No problems found.
Input Tab: No problems found.
---------------
Display Devices
---------------
Card name: AMD Radeon HD 7900 Series
Manufacturer: Advanced Micro Devices, Inc.
Chip type: ATI display adapter (0x6798)
...
[ Voor 3% gewijzigd door Mr Silver op 20-05-2012 01:41 ]