Aangezien ik de laatste tijd wat problemen heb met mijn pc en ik het vermoeden heb dat het mijn voeding is en ik toch wou gaan upgraden over een maand of 2-3 heb ik maar besloten de voeding nu alvast aan te schaffen.
Hopelijk kunnen jullie me helpen met mijn keus.
Aangezien de voeding goed genoeg moet zijn voor mijn nieuwe pc en ik nog niet precies weet wat deze wordt zal ik proberen een zo goed mogelijke omschrijving te geven van wat het waarschijnlijk wordt.
Ivybridge cpu, 25-35% OC ("opvolger" van de i5 2500k)
non-stock CPU fan
GTX 6xx (wat nvidia gaat uitbrengen binnenkort in het 300 euro segment, of mochten deze tegenvallen een 7870) 10-20% OC
Standaard moederbord zonder al te veel extra's
4x4 Corsair Vengeance 1600mhz dd3
1x samsung 830 256gb
2x samsung F1 1TB
Goedkoop dvd brandertje
Fractal Design R3 (2-3 case fans)
Aangezien de voeding in de nieuwe kast onderin geplaatst moet worden zullen de kabels lang genoeg moeten zijn. (las dat dit bijvoorbeeld bij de OCZ ModXStream al een probleem is).
Stil is redelijk belangrijk, efficientie is niet super belangrijk maar mooi meegenomen.
Budget: 80-100 euro
Alvast bedankt!
edit//
Heb sli er even uit geknipt, dat ga ik toch niet doen denk ik.
Ik kan hier in de buurt in verband met leegverkoop met 30% korting een van deze voedingen krijgen (mochten ze niet al weg zijn morgen vroeg).
Ivm met kabel lengte zou ik graag de corsair nemen, ik ben alleen bang dat 500 watt niet genoeg is, ga ik het daar mee redden? Aangezien ik toch wel behoorlijk wil overclocken.
[
Voor 47% gewijzigd door
ErnieCool op 13-04-2012 19:01
]