HD6950 probleem kan niet meer booten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Het is inmiddels 01:15 dus ik wordt een beetje moe (letterlijk en geestelijk). Ik heb besloten mijn HD6950 2GB te overclocken via Catalyst Control Center, leek me erg makkelijk en mijn garantie zou niet vervallen. Vele tests later met FurMark: screen tearing en weet ik wat allemaal, maar temperatuur is nooit boven de 80 graden geweest. Echter, met alle drivers geïnstalleerd start mijn pc niet meer. Op het punt dat windows 7 klaar is met laden en ik mijn achtergrondje te zien krijg, zie ik alleen blauw. Safe Mode werkt wel. Het rare is dat tijdens het opstarten in het begin de zin 'No Hard Disk detected' (dit is normaal, komt denk ik omdat er maar 1 in zit, maar nu staat daar opeens 'No /ard Di}k detected' of zoiets :S. Is dit ook een videokaart probleem want lijkt wel alsof er gewoon letters vervangen zijn. McAfee en MalwareBytes leverde niks op. Ik denk dat mijn videokaart stuk is ofzo :S? Kan dit zomaar met FurMark? De temperaturen zijn echt niet te hoog geweest en het voltage (dus) ook niet.

Nou komt het. Ik wilde gaan formatteren, maar als ik boot van CD en het schermpje met 'Selecteer de taal' in beeld komt met 3 dropdownmenuutjes zit de PC weer vast. Oftewel ik kan nu niks meer vrees ik :S?

Ik zou echt heel graag wat hulp gebruiken of een andere truc om toch mijn C-schijf te formatteren (ik heb alleen die partitie).

Alvast bedankt,

Groet,
Tecnik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-02-2018

gumbal696

bla bla bla

Je kan als eerst proberen je bios switch is terug te zetten en op de ´´reserver´´ bios kunnen kijken of je dan nog wel fatsoenlijk kan opstarten.

wat je eventueel ook kan proberen nog is in safe modes opstarten en dan je settings weer naar default terug te zetten en kijken of dat nog enige werking geeft .

win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Als je toevallig een oude videokaart hebt, of je pc heeft onboard video mogelijkheden kun je kijken of het daarmee wel werkt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1. Bios switch terugzetten? Heb ik die? Heb een Sabertooth P67 moederbord.
2. Ja ik heb natuurlijk mijn Catalyst Overdrive weer uit gezet.
3. Heb geen oude videokaart en ook geen onboard graphics.

Ik zette net mijn pc aan voor het eerst en die rebootte meteen na 3 seconden (bleef eerst nog 5 seconden uit en ging toen weer aan). Kapotte PSU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Ga eens naar je (moederbord) bios, en zet ALLES eens op default settings? (Load optimised defaults?) En start dan nog eens op? Reset je BIOS (dus) eens?

Heb je nog meer overklokt? Je geheugen of CPU bijvoorbeeld? Is dat stabiel?

Kan je de rest van je specs en settings ook even posten?

[ Voor 19% gewijzigd door Format-C op 06-04-2012 09:09 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de goede hulp. Een update:

Het is gelukt te formatteren door een nieuwe Win7 vanuit Windows te installeren en toen vanuit DVD te booten en nog een keer installeren en formatteren.

Ik heb direct de Catalyst Drivers geïnstalleerd om te kijken of er iets veranderd was. Ik kwam deze keer voorbij het opstart scherm en op de desktop. Totdat ik mijn logboeken wilde inzien (1e keer) of mijn schermresolutie veranderen (2e keer), beide keren een BSOD. Catalyst er weer af gegooid en gebruik nu de standaard VGA-adapter, dit werkt so far so good.

De foutmeldingen die ik kreeg: 1e resp. 2e BSOD (uit Win7 logboek):

- System

- Provider

[ Name] Microsoft-Windows-Kernel-Power
[ Guid] {331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}

EventID 41

Version 2

Level 1

Task 63

Opcode 0

Keywords 0x8000000000000002

- TimeCreated

[ SystemTime] 2012-04-06T07:40:22.880411200Z

EventRecordID 562

Correlation

- Execution

[ ProcessID] 4
[ ThreadID] 8

Channel System

Computer Wiebe-PC

- Security

[ UserID] S-1-5-18

- EventData

BugcheckCode 0
BugcheckParameter1 0x0
BugcheckParameter2 0x0
BugcheckParameter3 0x0
BugcheckParameter4 0x0
SleepInProgress false
PowerButtonTimestamp 0

- System

- Provider

[ Name] Microsoft-Windows-Kernel-Power
[ Guid] {331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}

EventID 41

Version 2

Level 1

Task 63

Opcode 0

Keywords 0x8000000000000002

- TimeCreated

[ SystemTime] 2012-04-06T07:42:56.970814900Z

EventRecordID 624

Correlation

- Execution

[ ProcessID] 4
[ ThreadID] 8

Channel System

Computer Wiebe-PC

- Security

[ UserID] S-1-5-18

- EventData

BugcheckCode 0
BugcheckParameter1 0x0
BugcheckParameter2 0x0
BugcheckParameter3 0x0
BugcheckParameter4 0x0
SleepInProgress false
PowerButtonTimestamp 0

Geen BugCheck data dus (ik heb online hulp gezocht maar kon er niet veel wijzer van worden).

Nog steeds vind ik het gek dat er tijdens het opstarten niet 'No Hard Disk detected' maar sinds de fout 'No 'azd Di}k detected' staat. Waar kan zo'n verandering door komen? BIOS fout? Moederbord?

Ik heb mijn CPU niet overgeklockt dus BIOS is nooit veranderd geweest.

EDIT: Oh ja sorry:

CPU: Intel i2500k @3.3 GHz
Voeding (ik was gewaarschuwd): MS-Tech MS-N850-VAL
CPU Cooler: CoolerMaster Hyper 412S
Moederbord: Asus Sabertooth P67 Rev.3
Geheugen: Corsair Vengeance 8gb
Vidkaart: Club 3D HD6950 2GB

EDIT2: In een ander topic kwam ik exact dezelfde kaart tegen, waarbij screen tearing (splitting?) werd gezien. Dit is ook wat ik zag tijdens FurMark Burn-In test twee keer: Probleem Club 3D HD Radeon 6950 Coolstream 2GB

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2012 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Heb je je harddrive op AHCI staan?

Controleer ook eens of je geheugenvoltage in je bios goed staat, en of je geheugentimings goed staan (zoals op de DIMMS aangegeven) en check ook even of de boot device volgorde OK is.

Zet ook ff de nieuwste drivers van je mobo/ chipset op je PC als dit niet al het geval is, en update de on board audio driver van je mobo ook even. En probeer windows ff volledig te updaten, desnoods zonder beeldschermstuurproramma.

Zet in apparaatbeheer ook eens ff de ATi (HDMI) audio drivers UIT (als de ATi drivers geinstalleerd zijn), zodat je dus niet 2 of meerdere eventueel conflicterende audio drivers hebt. Probeer desnoods ook nog wat andere ATi drivers, maar schakel wel telkens die audio drivers van ATi uit bij apparaatbeheer.

[ Voor 7% gewijzigd door Format-C op 06-04-2012 11:28 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
- Alle laatste drivers waren in principe al geïnstalleerd
- Heb het zelf nog een keer gedaan nu, nieuwe Wi7 install, alle updates geïnstalleerd (stuk of 90).
- Met Standard VGA Adapter kan ik nu gewoon mijn werkzaamheden in Windows 7 doen.
- Ik heb alle ATI onderdelen nu gedeïnstalleerd: het gaat mis zodra ik de HD6950 installeer met de laatste Catalyst drivers (was eerder geen probleem).
- Geen hardware conflicten, gewoon meteen een BSOD, die lijkt wattage afhankelijk te zijn (aangezien er geen BugCheck data wordt geschreven).

Dank!

EDIT: Het 'Hard Disk not detected' is geen probleem dat zei de PC al toen ik hem net thuis kreeg, ws. omdat ik maar 1 HD erin heb zitten, werkte allemaal prima (Benchmark's etc). Het punt is dat de tekst van de opstart procedure raar doet, er staan rare tekens in. Dit vind ik erg vreemd, snap echt niet waar dat mee te maken kan hebben. Ik denk als ik dat vind, kom ik dichter bij het antwoord want dat gebeurde meteen de 1e keer nadat FurMark gecrashed was en ik moest rebooten.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2012 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:07

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Al eens geprobeerd er de niet laatste versie op te zetten van CCC.
Mijn 5850 kreeg ook systematisch bluescreens na een ccc update.

Driver sweeper laten lopen in safe mode (op je VGA) en dan een oudere versie van CCC eens proberen. Fixed my sh*t en had zo goed als hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reva64
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-02 00:32
Ik heb precies hetzelfde probleem, opnieuw windows7 geinstalleerd maar zodra ik de amd drivers installeer(meerdere versies geprobeerd) dan krijg ik een BSOD na het windows logo als hij aan het booten is.

Dan in safe mode de drivers verwijderen met driversweeper en hij kan weer normaal booten.
ben nu ook al 4 dagen bezig om het probleem te vinden.

Het probleem is eigenlijk uit het niets ontstaan, het laatste wat ik qua hardware erbij geplaatst is is een ocz vertex 3 ssd van 120gb maar ik heb hier 2 weken opgedraait en toen kreeg ik de BSOD, ik heb ook windows en de drivers op een normale 1tb hardeschijf geinstalleerd en dat geeft hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarno
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-09 20:12
Wat als je de kaart even in een andere pc douwt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Had ik maar 2 pc's :P Nou ja heb er nog wel eentje maar een AGP mobo gaat het niet helemaal trekken denk ik hehe.

@Reva64: Ik kan mij niet anders voorstellen dan dat het hardware gerelateerd is. Heb de PC nu 2-3 weken en heb de Diablo 3 beta zonder problemen kunnen spelen, temperatuurswijs alles dik onder de max. Na de OC met FurMark haalde ik de eerste poging tot 90%, toen tot 20%, toen helemaal niet meer. Die eerste twee keer was het FurMark zelf die merkte dat de videokaart corrupte data begon te versturen en dan stopt hij automatisch met de benchmark. De laatste twee keer was het een harde BSOD. Klinkt als een onderdeel dat dood aan het gaan is eerlijk gezegd :P en aangezien ik de temperatuur meette met 3 programma's tegelijk weet ik zeker dat dat goed was, max 79 graden GPU. Twee mogelijkheden:

1) De voeding is stuk en heeft misschien ook de GPU en mobo beschadigd door instabiliteit. Maar kan je dan uberhaupt je PC nog opstarten? Ik run nu prima met standaard VGA adapter.

2) Alleen de videokaart is stuk gegaan door de benchmark en de voeding doet het prima. Lijkt me _zeer_ onwaarschijnlijk gezien de temps.

EDIT: Wat voor voeding heb je? Een SSD zou idd niet zoveel extra vermogen moeten vragen van je systeem, al is het wel toevallig net 2 weken voordat je problemen begon te krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2012 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reva64
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-02 00:32
Ik run ook prima met de standaard VGA adapter, voor de rest nooit overgeclockt.

voeding is de OCZ ModXStream Pro 600W.

Ik neem nu ook wel aan dat het hardware gerelateerd is :P Van het weekend even testen in een andere pc en dan maar kijken wat hij doet. Maar als hij het dan wel doet wat kan het dan zijn, want de pc werkt eigenlijk gewoon normaal behalve de gpu(als de drivers geinstalleerd worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja die is nog duurder dan de XFX Pro 550W die mij werd aangeraden en ws. dus ook beter. Heel vreemd. Ik heb niks veranderd aan de kaart zelf (je kunt geloof ik ook nog de shaders unlocken) dus ik vind het raar als het een software probleem is.

Kan je PC theoretisch wel draaien op de standaard VGA adapter als je voeding eigenlijk 'stuk' is? Dus minder vermogen heeft doordat hij overbelast is? Stuk is stuk lijkt me? Maar goed de 6950 kan dan nog wel beschadigd zijn dus even in een andere PC hangen lijkt me goed idee. Ik heb gelukkig garantie dus ik stuur ws. de hele PC terug. Als de 6950 het wel doet in de andere pc (ook even testen met FurMark dan!), dan weet ik het ook niet. Je zegt dat je ook niks veranderd hebt en het opeens op trad? De drivers zouden goed moeten zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:16
Hm, ik heb een vergelijkbaar probleem! (Probleem met HD 6950, driver/hardware gerelateerd?)

Ik neig op dit moment om hem maar gewoon terug te sturen..
Pagina: 1